1 Mart 2014 Cumartesi

ALTAV’dan ‘Güzel’ tanıtım


Alanya Turizm Tanıtma Vakfı’nın girişimleri sonucunda Finlandiya resmi güzellik yarışmasının final kampı bu yıl da Alanya’da yapılacak.Finlandiya güzelinin seçileceği 'Miss Finland 2014' yarışmasının 10 finalisti, nisan ayı içinde Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) organizasyonuyla Alanya'da kampa girecek. Söz konusu organizasyon DETUR ve Helsinki Tanıtma Müşavirliği işbirliğiyle gerçekleştirilecek. Alanya tanıtımlarında magazinsel potansiyeli kullanmak isteyen ALTAV, Finlandiya güzellik yarışması finalistleriyle birlikte TV, ulusal gazete ve dergilerden oluşan güçlü bir basın grubunu da ağırlayacak.


Basın grubu geçen yılda olduğu gibi güzellerin Alanya’daki günlerini ve çekimlerini bağlı bulundukları medyaya geçerek kampı sürekli güncel tutacaklar. Ayrıca Alanya kampından sonra Finlandiya TV’lerinde final öncesi yayınlanan programın tamamı Alanya kampı görüntü ve röportajlarına ayrılacak.


 Canlı yayınlanacak final programında ise finalistlerin podyum geçişleri esnasında yine Alanya çekimlerine yer verilecek. Toplam 6 gün Alanya’da konaklayacak olan grup, Alanya’nın kent, plaj ve doğal ortamlarının yanında Alanya-Gazipaşa Havalimanı’nda da çekimler yapacak.


Bu yıl ilk kez 31 Mayıs’ta başlayacak olan direkt Finlandiya-Gazipaşa seferlerinin tanıtımı açısından buradaki çekimler büyük önem arz ediyor. ‘Miss Finland’ın 2013 final kampı geçtiğimiz yıl yine Alanya’da olmuş ve Alanya çekimleri ile ilgili haber ve görseller Finlandiya basınında haftalarca gündemden düşmemişti.

Turkcell görme engelli aboneleri için hayata geçirdiği Hayal Ortağım’la Türkiye’ye ödül getirdi


Turkcell’e GSMA’den dünya birinciliği
Turkcell, mobil iletişim dünyasının liderlerini belirleyen 2014 Global Mobil Ödülleri’nde devleri geride bırakarak zirveye oturdu.  Görme engelli aboneleri için hayata geçirdiği “Hayal Ortağım” servisi ile “Toplumsal ve Ekonomik Gelişme” kategorisinde birinciliğe layık bulunan Turkcell ödülünü, Barcelona’da devam eden GSMA Mobil Dünya Kongresi’nde aldı.

Turkcell, dünyanın en büyük mobil teknoloji organizasyonu GSMA 2014 Mobil Dünya Kongresi’nde önemli bir başarıya imza attı. Her yıl Kongre kapsamında gerçekleşen Global Mobil Ödülleri’nde “Toplumsal ve Ekonomik Gelişme” kategorisi “En iyi Mobil Ürün-Uygulama” başlığı altında aralarında AT&T’nin de bulunduğu 4 finalist rakibini geride bırakarak dünya birincisi oldu.

Turkcell ödülü, görme engelli abonelerinin bilgiye erişimini kolaylaştırmak için Young Guru Academy (YGA) işbirliğiyle hayata geçirdiği “Hayal Ortağım” servisi ile kazandı.

“Anlamlı bir kategoride dünyanın en iyisi…”
Ödülü Turkcell adına teslim alan Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Burak Sevilengül, “Bugün şirketimiz 35.2 milyon müşterisiyle mobil iletişim sektöründe pazar lideri. Her bir abonemize ihtiyaçlarıyla birebir örtüşen çözümler üretmek, onlar için fark yaratmak bizim önceliğimiz. “Hayal Ortağım” bu öncelikten yola çıkarak, görme engelli abonelerimizin hayatını güzelleştirmek, kolaylaştırmak için YGA ile birlikte tasarladığımız ve sunduğumuz bir servis. Her gün binlerce görme engelli Turkcell’linin hayatını bu servis ile kolaylaştırıyor olmak bize büyük mutluluk veriyor. Bugün aynı servisimizle, Global Mobil Ödülleri’nde hem de çok anlamlı bir kategoride dünyanın en iyisi seçildik. Mutluyuz, gururluyuz, daha nice yenilikleri hayata geçirmek için enerji doluyuz” dedi.

Görme engelli aboneler dünyanın bilgisine ücretsiz ulaşıyor
Turkcell’e ve Türkiye’ye ödül getiren “Hayal  Ortağım” servisi Engel Tanımayan Çözümler kapsamında hayata geçirilen görme engelli aboneler için sağlanan ücretsiz bir hizmet.

Young Guru Academy (YGA) işbirliği ile gerçekleştirilen proje sayesinde görme engelli aboneler Türkiye ve dünyadan güncel haberleri, köşe yazılarını, dünya klasikleri başta olmak üzere binlerce sesli kitap ve eğitimleri, hatta hayatlarını kolaylaştıracak bilgi servislerini ücretsiz dinleyebiliyorlar.
Hayal Ortağım’a 8020 numaralı IVR Hattı üzerinden ulaşılabildiği gibi IOS ve Android uyumlu cep telefonlarına indirilebilen uygulama üzerinden de erişilebiliyor.

Hayal Ortağım, Goller Cepte IVR özelliği ile de görme engelli aboneler, taraftarı oldukları takımın gollerini maç anında otomatik gelen çağrılar ile dinleyebiliyor, maçtaki dakika ve skoru öğrenebiliyor. IOS ve Android uyumlu uygulama sayesinde, bilgiye her an her yerden kolayca ulaşılabiliyor. Ödül alan Hayal Ortağım’ı şu an 6.250 kişi kullanıyor. Uygulamadan yararlanan aboneler günde yaklaşık 7.500 dakika dinleme gerçekleştiriyor.

Turkcell bu yıl 3 kategoride finalistti
GSM sektörünün en prestijli ödüllerinden biri olan Global Mobil Ödülleri, Dünya GSM Birliği (GSMA) tarafından bu yıl sekiz kategoride ve 38 ayrı dalda verildi. Tüm dünyadan toplam 680’in üzerinde başvuru yapılan 155 finalistin yarıştığı Global Mobil Ödülleri’nde Turkcell, ödül aldığı Toplumsal & Ekonomik Gelişme kategorisi hariç, Akıllı Harita çözümü ile En İyi Kurumsal Mobil Servis ve SMS+ servisi ile Network Tabanlı En İyi Çözüm kategorilerinde de rakiplerini geride bırakarak finale kalma başarısı göstermişti.
www.turkcellmedya.com

PEGASUS, 2013’TE AVRUPA’NIN DÜŞÜK MALİYETLİ HAVA YOLLARI ARASINDA YERİNİ SAĞLAMLAŞTIRDI



Pegasus, 2013 yılında Avrupa’da en çok tercih edilen düşük maliyetli hava yolu şirketleri arasında yerini aldı. Hava yolu fiyat karşılaştırma sitesi WhichAirline’ın raporunda Avrupa’nın en uygun fiyatlı hava yolu şirketi seçilirken; World Low Cost Airlines Kongresi’nde yapılan araştırmada, dünyanın ilk 10 düşük maliyetli havayolu şirketinin arasına girmeyi başardı.

Türkiye’nin öncü düşük maliyetli (Low Cost) hava yolu şirketi Pegasus Hava Yolları, 2013 yılında havacılık sektörünün en prestijli uluslararası kurum ve kuruluşların ilk 10 listelerinde değerlendirildi.Misafirlerini 31 ülkede toplam 78 farklı noktaya ulaştıran Pegasus, hava yolu fiyat karşılaştırma sitesi WhichAirline’ın raporuna göre, Avrupa’da en çok tercih edilen 20 düşük maliyetli hava yolu içerisinde “en uygun fiyatlara sahip hava yolu” olarak seçildi. Yapılan araştırmaya göre Pegasus; uygun fiyatlarıyla uzun yıllardır düşük maliyetli havayolu modelini uygulayan Ryanair, EasyJet ve Macar Wizz Air gibi büyük firmaları geride bırakarak liderliğe oturdu.

Pegasus sadece Türkiye’de değil, Avrupa’da da misafirlerine en uygun fiyatları sunuyor
Dünyadan pek çok düşük maliyetli hava yolu şirketini Londra’da bir araya getiren World Low Cost Airlines Kongresi kapsamında yapılan araştırmada Pegasus, yenilikçi uygulamalarıyla fark yaratan, en etkileyici 10 düşük maliyetli hava yolu listesinde 9. hava yolu olarak değerlendirildi.

Pegasus, World Airline Awards 2013’te ise “Avrupa’nın en iyi 10 düşük maliyetli hava yolu” listesinde, Norwegian, EasyJet, Germanwings ve NIKI gibi dünya devlerinin ardından 8. havayolu olarak seçildi.
Pegasus Hava Yolları Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Güliz Öztürk; “2005’ten bu yana uçmanın herkesin hakkı olduğu ilkesi ile, Türkiye’nin ilk ve tek düşük maliyetli (low cost) hava yolu olarak en iyi şekilde uyguladığımız modelimizle, artık sadece Türkiye’nin değil Avrupa’nın da önde gelen düşük maliyetli havayolu şirketleri arasında yer almaktayız. Yeni başarılarla dolu geçen 2013 senesinde, uluslararası arenada dünya devleri ile birlikte anılmaktan büyük gurur duyuyoruz” dedi.

Göbekli Tepe Sergisi İstinyePark’ta ünlüleri bir araya getirdi

Mısır Piramitleri’ne rakip olacak, tarihin en eski tapınağı Göbekli Tepe’nin fotoğraf sergisi İstanbullularla buluştu.Ece Vahapoğlu’nun proje koordinatörlüğünde, Doğuş Grubu’nun ana sponsorluğunu üstlendiği Göbekli Tepe Tanıtım Projesi kapsamında hayata geçirilen, arkeoloji dünyasının en büyük keşfi olan Şanlıurfa’daki Göbekli Tepe’nin fotoğraf sergisi, İstanbul’da ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. İstinyePark’ta 25 Şubat’ta açılışı gerçekleşen sergiye birçok ünlü isim katıldı.

Göbekli Tepe Sergisi’nde 12 bin yıl öncesine uzanan tarihin en eski tapınağından çıkarılan eserlerin seramik baskıları bulunuyor. Bölgeden çıkan yapıtlara ait seramik baskılı fotoğraflar,  İstinyePark’ta 10 Mart’a kadar ücretsiz gezilebilecek.

12 bin yıl öncesine uzanan, tarihin en eski tapınağı ve arkeoloji dünyasının en büyük keşfi olarak nitelendirilen Göbekli Tepe Tanıtım Projesi kapsamında ilk kez 24 Kasım 2013’te Şanlıurfa’da ziyaretçilerine kapılarını açan sergi, bu kez İstinyePark’ta ziyaretçileriyle buluştu.

25 Şubat Salı günü, Doğuş Grubu ana sponsorluğunda ve Ece Vahapoğlu’nun ev sahipliğinde gerçekleşen sergi İstanbul’un ünlü isimlerini de bir araya getirdi. Sedat Aloğlu, Suzan Kardeş, İtalya Başkonsolosu Gianluca Alberini, Ender Saraç, Gary Lachman, Nasuh Mahruki gibi isimlerin yanı sıra sergiye,  Arzu-Mehmet Kunt, Jülide Berkman ve Neslihan Kozanoğlu da Deniz Bayel katıldı.

1995’ten bu yana kazıları devam eden, “Dünyanın En Eski Tapınağı Göbekli Tepe”den çıkan eserlerde yer alan hayvan figürlerinin seramiğe basılı fotoğraflarından oluşan Göbekli Tepe Sergisi, 10 Mart 2014 tarihine kadar İstinyePark’ta ücretsiz gezilebilecek.

Mısır Piramitleri’nden 7.500 yıl ve İngiltere’deki Stonehenge’den 7.000 yıl önce inşa edilmiş olan Göbekli Tepe kazı alanında bulunan eserler ile sanatçı Zekai Demir tarafından Urfa Müzesi’nde çekilen fotoğraflarının yer aldığı sergide seramik üzerine basılmış 25 fotoğraf yer alıyor.

Orijinal hallerini birebir yansıtacak şekilde kabartmalı etkiyle seramiklere basılan hayvan figürlerinin yer aldığı sergi, İstanbul’dan sonra Türkiye’nin ve dünyanın farklı şehirlerinde meraklıları ile buluşacak.


İstanbul Modern’de gerçekleşecek etkinliklere sergi sanatçıları ve dans toplulukları katılacak

Komşular sergisinde söyleşiler ve performanslar
İstanbul Modern, kuruluşunun 10. yılı kapsamında  Komşular - Türkiye ve Çevresinden Güncel Anlatılar başlıklı sergisiyle, Türkiye’nin yanı sıra birbiriyle tarihi, siyasal ve kültürel bağları olan Balkanlar, Kafkasya ve Orta Doğu gibi komşu coğrafyalardan günümüz sanatının öncü sanatçılarını ve yapıtlarını bir araya getiriyor.
9 Ocak - 8 Mayıs 2014 tarihleri arasında düzenlenen ve 17 ülkeden 35 sanatçı ve sanatçı grubunun yapıtlarına yer veren Komşular sergisi için, bölge kültür ve sanatına dair gösterim, performans, panel, söyleşi ve kitap tanıtımlarından oluşan kapsamlı bir etkinlik programı hazırlandı. 9 Ocak’ta Ermenistan’dan gelen Bir Metrekare Tiyatro Festivali ile başlayan etkinliklerin tümü ücretsiz.

 Komşular sergisi kapsamında gerçekleştirilecek mart ve nisan etkinliklerine Turgut Çeviker, Tan Oral, Rena Effendi, Modern Dans Topluluğu İstanbul, Adrian Paci, Cristiana Perella, Slavs and Tatars, Fulya Erdemci, Anda Rottenberg, CANAN ve Taldans’tan Filiz Sızanlı katılacaklar. İstanbul Modern Süreli Sergiler Salonu’nda Komşular sergisi için özel olarak kurulan Bir Metrekare sahnesinde ve İstanbul Modern Sinema’da düzenlenen etkinliklerde İngilizceden Türkçeye simültane veya ardıl çeviri yapılıyor.

Komşular sergisinde Türkiye’nin en ünlü çizgi roman kahramanı Abdülcanbaz’ın 1972 tarihli “Foncistan’a Seyahat” macerasının orijinal çizimleri ilk kez sergilenmesi nedeniyle 6 Mart 2014 Perşembe günü saat 18.30’da İstanbul Modern Sinema’da Türkiye karikatür tarihi üzerine kapsamlı araştırmalarıyla tanınan Turgut Çeviker ve usta karikatürist Tan Oral “Türkiye Karikatür Tarihinde Modernleşme Çizgileri” başlıklı bir söyleşi gerçekleştirecek.

27 Mart 2014 Perşembe saat 18.30’da Komşular sergisinin içinde yer alan Bir Metrekare’de sergi sanatçılarından Azerbaycan’ın güncel fotoğraf alanındaki ünlü ismi Rena Effendi, son dönem çalışmaları hakkında bilgi vererek sergi küratörleri ve izleyicilerle söyleşecek.Türkiye ve çevresinden yolculuk hakkında ortaya konan en önemli eserlerden biri olan Evliya Çelebi’nin “Seyahatname”si, yorumlayan Devlet Opera ve Balesi’ne bağlı Modern Dans Topluluğu İstanbul, Komşular’ın sergi mekanına özel uyarladığı bölümleri 3 Nisan 2014 Perşembe saat 17.00 ve 19.00’da Bir Metrekare ve İstanbul Modern Süreli Sergiler Salonu’nda sunacak.

Komşular sergisi sanatçılarından Arnavutluk kökenli Adrian Paci, 5 Nisan 2014 Cumartesi saat 16.00’da Bir Metrekare’de İstanbul Modern’de sergilenen Piktori adlı yapıtı ve Galeri Manâ’da Cristiana Perella küratörlüğünde açılan sergideki çalışmaları başta olmak üzere kendi sanat pratiği hakkında bilgi verecek.

Komşular sergisine özel “Burun Bükücü” ve “Lektor”dan oluşan yeni bir yerleştirme yapan, Slavlar, Kafkasyalılar ve Orta Asyalılar arasındaki etkileşim alanlarını araştıran bir sanatçı grubu Slavs and Tatars,10 Nisan 2014 Perşembe saat 19.00’da İstanbul Modern Sinema’da Transliterasyon Dalgası başlıklı bir sunum- performans sunacak.

İstanbul Modern, Polonya ve Türkiye güncel sanat sahnesinin dinamikleri hakkında tartışmak üzere iki önemli küratör ve sanat yazarını 13. İstanbul Bienali küratörü Fulya Erdemci ile Zachęta National Gallery of Art’ın eski direktörü ve Polonya güncel sanatına yön veren küratör Anda Rottenberg’i Adam Mickiewicz Enstitüsü işbirliğiyle 16 Nisan 2014 Çarşamba saat 18.00’de İstanbul Modern Sinema’da
bir araya getirecek.

Komşular sergisine özel hazırladığı “Hezeyan” adlı yeni videosuyla katılan CANAN, 17 Nisan 2014 Perşembe saat 18.30’da Bir Metrekare’de son dönem çalışmaları hakkında sergi küratörleri ve Art-ist Yayınları’ndan yeni çıkan kitabı üzerine kitap editörleriyle söyleşecek.

Taldans’tan Filiz Sızanlı, Komşular sergisinde yer alan ve her şeyin bir metrekareden ibaret bir sahnede gerçekleşmesi gereken Bir Metrekare projesi için özel tasarladığı “1m2/1dk” başlıklı performansını 24 Nisan 2014 Perşembe saat 18.30’da sunacak.

Komşular sergisinin mart ve nisan etkinlikleri
Turgut Çeviker ve Tan Oral Söyleşisi: Türkiye Karikatür Tarihinde Modernleşme Çizgileri
6 Mart 2014 Perşembe, 18.30

İstanbul Modern Sinema
Komşular sergisinde çizer Turhan Selçuk’un kaleminden Türkiye’nin en ünlü çizgi roman kahramanı Abdülcanbaz’ın 1972 tarihli “Foncistan’a Seyahat” macerasının orijinal çizimleri ilk kez sergileniyor. Bu vesileyle 1950’lerden bugüne Türkiye’de çizgi roman ve karikatürün modernleşme sürecini tartışan bir söyleşi düzenleniyor. Sergi sanatçısı Turhan Selçuk’un farklı dönemlerini de ele alacak söyleşiye Türkiye karikatür tarihi üzerine kapsamlı araştırmalarıyla tanınan Turgut Çeviker ve usta karikatürist Tan Oral katılıyor.

Rena Effendi Söyleşisi
27 Mart 2014 Perşembe, 18.30

Bir Metrekare
Komşular sergisi sanatçılarından Rena Effendi, son dönem çalışmaları hakkında bilgi vererek sergi küratörleri ve izleyicilerle söyleşiyor. Azerbaycan’ın güncel fotoğraf alanındaki ünlü ismi Rena Effendi, eski SSCB ülkeleri, Afganistan, İran, Mısır ve Türkiye gibi ülkelerde yaptığı fotoğraf serileriyle tanınıyor. Sanatçının Komşular sergisinde yer alan serisi, Azerbaycan’da sadece 1000 çoban ailesinin yaşadığı ve yok olmaya yüz tutmuş özel bir Kafkas dilinin konuşulduğu dağ köyü Kınalık’ta yaşayan insanların çarpıcı hikayesini anlatıyor.

Seyahatname: Modern Dans Topluluğu İstanbul
3 Nisan 2014 Perşembe, 17.00 ve 19.00
Bir Metrekare ve İstanbul Modern Süreli Sergiler Salonu

Komşular sergisinin odak noktasında yolculuk temasına ve buna bağlı hareketlilik, göçmenlik, göçebelik, seyyahlık gibi konular var. Türkiye ve çevresinden yolculuk hakkında ortaya konan en önemli eserlerden biri olan Evliya Çelebi’nin “Seyahatname”si, Devlet Opera ve Balesi’ne bağlı Modern Dans Topluluğu İstanbul tarafından yorumlanıyor. Dans, tiyatro ve edebiyatı bir araya getiren bu gösteride, çağdaş insanının içsel yolculuğundaki gelişimi ve göçebelik olgusu Evliya Çelebi’nin macera ve tılsımla dolu seyahatleriyle eşzamanlı olarak sergileniyor. Beyhan Murphy ve ekibi, İstanbul Modern’in davetiyle, “Seyahatname”den Komşular’ın sergi mekanına özel uyarladığı bölümleri aynı gün içinde iki gösteriyle sunuyor.

Adrian Paci ve Cristiana Perella Söyleşisi
5 Nisan 2014 Cumartesi, 16.00
Bir Metrekare

Komşular sergisi sanatçılarından Arnavutluk kökenli Adrian Paci ile ünlü İtalyan küratör Cristiana Perella söyleşiyor. Balkanlardaki toplumsal ve siyasi sorunların yarattığı göç, yeniden başlama ve benzeri değişimlere değinen çalışmalarıyla tanınan Paci, Balkan gelenek ve âdetlerine atıfta bulunur. Sanatçı, İstanbul Modern’de sergilenen Piktori adlı yapıtı ve Galeri Manâ’da Cristiana Perella küratörlüğünde açılan sergideki çalışmaları başta olmak üzere kendi sanat pratiği hakkında bilgi veriyor.

Slavs and Tatars’dan bir Sunum-performans: Transliterasyon Dalgası
10 Nisan 2014 Perşembe, 19.00
İstanbul Modern Sinema

Slavs and Tatars; Slavlar, Kafkasyalılar ve Orta Asyalılar arasındaki etkileşim alanlarını araştıran bir sanatçı grubu. Komşular için sergiye özel “Burun Bükücü” ve “Lektor”dan oluşan yeni bir yerleştirme yapan Slavs and Tatars’ın çalışmalarının temeli, dilbilim ve dil politikaları üzerine. Sergi kapsamında yapacakları “Transliterasyon Dalgası” adlı sunum- performans ise kişi veya toplumlardan ziyade dilimizden dökülen sesleri özgürleştirme yolunda bir girişim. Slavs and Tatars’ın bu projesi, İstanbul’un yanı sıra Orta Asya’da Horasan, Türkistan, Şincan Uygur Özerk bölgesi gibi yerlerdeki dil politikalarına ve Türki dillere dair araştırmalarıyla ortaya çıktı.

Anda Rottenberg ve Fulya Erdemci Söyleşisi: Türkiye ve Polonya Güncel Sanatı Üzerine Düşünceler
16 Nisan 2014 Çarşamba, 18.00
İstanbul Modern Sinema

Komşular sergisinin araştırma alanı, Slavs and Tatars’ın da çalışmalarıyla beraber batıda Polonya’ya kadar uzanıyor. İstanbul Modern, Polonya ve Türkiye güncel sanat sahnesinin dinamikleri hakkında tartışmak üzere iki önemli küratör ve sanat yazarını Adam Mickiewicz Enstitüsü işbirliğiyle bir araya getiriyor. 13. İstanbul Bienali küratörü Fulya Erdemci ile Zachęta National Gallery of Art’ın eski direktörü ve Polonya güncel sanatına yön veren küratör Anda Rottenberg’in katılacağı söyleşi, Türkiye ve Polonya arasındaki diplomatik ilişkilerin 600. yılı kutlamaları kapsamında düzenleniyor.

CANAN Söyleşisi ve Kitap Tanıtımı
17 Nisan 2014 Perşembe, 18.30
Bir Metrekare
Hem İstanbul Modern’in koleksiyonunda hem de Komşular sergisinde yapıtları yer alan CANAN, kadın hikayeleri aracılığıyla devlet, toplum, din, töre ve aile gibi denetim mekanizmalarının birey üzerindeki keskin etkilerini deşifre eden bir sanatçı. Sergiye özel hazırladığı, İstanbul’da yaşayan genç bir kadının kendi iç yolculuğunu yine kendi sesiyle masalsı biçimde aktardığı “Hezeyan” adlı yeni videosunda, Türkiye ve çevresindeki sözlü geleneğe sonu delilikle biten bir aşk hikayesiyle yanıt veriyor. Art-ist Yayınları’ndan yeni çıkan kitabının da tanıtılacağı söyleşide CANAN, son dönem çalışmaları hakkında sergi küratörleri ve kitap editörleriyle söyleşiyor.

Filiz Sızanlı 1m2/1dk Performansı
24 Nisan 2014 Perşembe, 18.30

Bir Metrekare
Taldans’tan Filiz Sızanlı, Komşular sergisinde yer alan ve her şeyin bir metrekareden ibaret bir sahnede gerçekleşmesi gereken Bir Metrekare projesi için özel tasarladığı “1m2/1dk” başlıklı performansında, mekan ve bedenin temsiliyetinin kurduğu ilişki biçimini sorguluyor.

FUTBOLSEVERLER BU TURDA BULUŞUYOR



Uygun fiyat politikası, kaliteli hizmet anlayışı ve müşteri memnuniyeti felsefesi ile turizm sektöründe fark yaratan, seyahat severleri tatil hayallerine kavuşturan tatilbudur.com, futbol severleri özel maç turlarında buluşturuyor.

Bilet telaşına düşmeden, nasıl gideceğinizin, nerede kalacağınızın tasasını taşımadan takımınıza yurtdışında da destek vermek istiyor ve tüm bunları sizin adınıza birinin organize etmesini hayal ediyorsanız tatilbudur.com’u tıklamanızda fayda var.

Tatilbudur.com’un rehberliğinde, 18 Mart’ta İngiltere’de gerçekleşecek olan Galatasaray – Chelsea maçını Stamford Bridge Stadı’nda tüm heyecanıyla izleyecek, bu coşkuya takıma destek olarak dahil olabileceksiniz.

İster konaklamalı, isterseniz de sadece maçı izleyerek dönebileceğiniz seçeneklerle geliştirilen tatilbudur.com maç turları futbolseverlerden ilgi görüyor.
www.tatilbudur.com




Bu makinelerine ne kadar ekstra ödüyorsunuz?



Yemek çeki firmalarının (Sodexho, Accor, Multinet, Setcard ve Winwin) haksız ve orantısız komisyonları ve nedeni belli olmayan keyfi kesinti uygulamaları çıldırtıyor.“Yemek çeklerinin kullanımı arttıkça komisyon oranları da artmaya başladı.Binlerce esnaf çok zor durumda ve bu soruna acilen bir çözüm bulunması gerekiyor.Yüksek orandaki yemek çeki komisyonları yıllardır restoran kafe ve lokantacıların kâr marjını ciddi oranda etkiliyor.

“Yemek çeklerinin kullanımı arttıkça komisyon oranları da artmaya başladı.Binlerce esnaf çok zor durumda ve bu soruna acilen bir çözüm bulunması gerekiyor.Yüksek orandaki yemek çeki komisyonları yıllardır restoran kafe ve lokantacıların kâr marjını ciddi oranda etkiliyor.

1990’lı yılların başlarında yemek sektörü yeni bir kavram olan yemek çekleri ile tanıştı, Süreç içerisinde hızlı bir yayılmayla hemen herkesin kullandığı bir sistem halini aldı. Enflasyonun yüzde 70–80 olduğu günlerde yüzde 7–8 komisyon oranı yemek sektörünü rahatsız etmiyordu. Ancak enflasyonun yüzde 5-6 olduğu banka komisyon oranlarının yüzde 1’lerin altında olduğu bir dönemde yüzde 7-8 ve hatta yüzde 10 ve ne olduğu belli olmayan kesintiler ve ödeme tarihlerindeki keyfilik, yiyecek içecek sektörü üzerinde büyük sıkıntılara sebep olmaktadır.

Yemek çekifirmaları kanunlardaki boşluklardan istifade edilerek adeta haksız kazanç elde etmektedirler. Bu konunun acilen yetkili makamlar tarafından masaya yatırılması gerekmektedir.

İşyerinizde 6 adet makina varsa Yıllık 2.700.00 TL ekstradan komisyondan hariç para alınıyor. İstanbul ve çevresinde 10.000 (On bin) iş yerinin bu makinaları kullandığını varsayarsak bu rakam kaç TL olarak  karşımıza çıkıyor biliyormusunuz.10.000 x 2.700.00 TL = 27.000.000.000 TL. yani eski parayla tam yirmi yedi trilyon bu alınan para sigorta ve kullanım ücreti olarak alınıyor.120 M2 bir iş yerinin komple sigorta bedeli 1.350.00 TL. iken 6 adet makinanın 1 yllık sigortası 2.700.00 TL bu nasıl bir mantıktır anlamak mümkün değil.

Yemek çeki firmaları, lokantalara  müşteri kazandırıyoruz bunun bir bedeli var onu ödüyorsunuz diyorlar. Lokantalar zaten  dolaylı olarak % 7 ila % 10 komisyon veriyor.

Bankalarda lokantalara müşteri getiriyor onlarında pos cihazları var ama kullanım bedeli vs gibi bir bedel ödenmiyor. Ayrıca ertesi gün ödemede % 0,8 veya % 1 komisyon ödeniyor. Avrupada da yemek çeklerine ödenen komisyon % 2 ila % 5 arasında değişiyor.

Güler Osmanlı Mutfağı yöneticisi Ali Güler, biz Lokantacılar Odası olarak bu yemek çekleri ile çok uğraştık ama esnafımızın birlik ve beraberlik içinde olamadığından dolayı başaramadık.

Değerli Esnaf Dostlarım Lütfen Birlik ve Beraber olalım bizler birlik olursak Yemek çekleri hem bizim istediklerimizi yapmak zorunda kalacaklar makine sigorta ve kullanım bedeli ödemeyeceğiz komisyonlar % 7 ve % 10 dan  % 3 lere kadar düşer.Biz Lokanta Restoranlar olmazsak yemek çeki şirketleri iş yapamaz. Lokantacılar yemek çeki şirketlerine  muhtaç değildir.Yemek çeklerini kabul etmekten vazgeçebiliriz. Bu konuda yemek çeki firmalarının olumlu adım atıp komisyon oranlarını makul düzeye çekmelerini bekliyor, Meslektaşlarımızı bu konuda duyarlı olmaya davet ediyoruz.”


TÜRKİYE LOKANTACILAR FEDERASYONU BAŞKANI AYKUT YENİCE
Aykut YENİCE: info@lokantacilarvepastacilar.org.tr

İSTANBUL LOKANTACILAR ODASI BAŞKANI SAİT KARABAĞLI
Sait KARABAĞLI:info@lokantacilarodasi.org

İstanbul Kadıköy den Yükselen Tarih..
Güler Osmanlı Mutfağı - Butik Restoran

1965 den Bu güne Mirasımıza Sahip Çıkıyoruz...

guler@osmanlimutfagi.com
0216 348 22 45 – 336 82 76

Toplantı ve etkinlik sektörünün nabzı M.I.C.E. Fuarı’nda atmaya devam ediyor


Turizm Medya Grubu tarafından düzenlenen, Türkiye ve Global MICE sektörünün en büyük buluşmalarından biri olan ACE of M.I.C.E. Exhibition 2014’ün ikinci gününde ilaç endüstrisi ve tıp uzmanlık dernekleri “Pharma Buluşma” etkinliği adı altında bir araya geldi. Sektörün can alıcı konuları uzmanlar tarafından tartışıldı.


Panel programında ayrıca fuar ve etkinlik firmalarının üst düzey yetkilileri RIXOS aşçıları ile mutfağa girdi.
Fuarın ikinci günündeki ilk oturumunda “Pazarlama İletişimde Son Trendler” ve markaların başarı hikayeleri paylaşıldı. Öğleden sonra gerçekleşen oturumda ise ilaç endüstrisi ve tıp uzmanlık derneklerini bir araya getiren ‘Pharma Buluşma’ etkinliği gerçekleşti.

“İlaç ve Tıp Dünyası” Ace of M.I.C.E’de buluştu
Tıpta Uzmanlık Dernekleri Dünya Uygulamaları konulu panelde konuşma yapan ICCA CEO’su Martin Sirk şunları söyledi: “Türkiye’ de tıp derneklerinin kongrelerine hala destekler var. Fakat Avrupa ve Amerika’da yeni bir dönem söz konusu. Daha az eğlence ve daha çok bilgi olan etkinlikleri artık daha fazla. İlaç şirketleri de bu yeni dönemde çok ciddi bir planlama yapmalı. Kendilerinin eğlence için orada olmadığını, bilgi ve eğitim için orada olduklarını belli etmeli. Uluslararası toplantı yapmak istiyorsunuz ve bunlara uzmanlar katılıyor. O yüzden organizatörlere tavsiyelerde bulunuyoruz.


Sadece teknik tarafa yönelik organizasyon yapmayınız. Organizasyonlara halkı ve medyayı da davet ediniz. Böylece profilinizi de geliştirirsiniz. Organizasyon firmalarını sadece hangi organizasyonu yaptığına bakmayın. Kontak detaylara da bakın. Organizasyon düzenlemek isteyen kurumlar birbirleriyle iletişim halinde olmalı, dernekler de aynı şekilde. Hangi organizasyon firmalarıyla çalıştıkları konusunda birbirlerine tavsiye versinler. Şeffaf olan şirketlerle çalışmayı tercih etsinler. Türkiye vize alma konuları ve katılımcıların gelebilmesi açısından başarılı bir destinasyona sahip. Uluslararası organizasyon düzenlemede iyi bir konumda” dedi.
Sağlık ve İlaç sektörünün sosyal medya ve dijital pazarlamayı nasıl etkin kullandığına yönelik sunum yapan Social Touch ve Tek Doz Dijital Kurucusu Dr. Sertaç Doğanay ise internette sağlık taramalarının çok yüksek orandı olduğuna vurgu yaparak şunları söyledi: “Türkiye Google’ı çok aktif kullanıyor.

 İnternette sağlıkla ilgili yapılan aramalar artık yaygınlaştı. Doktorların verdiği ilaçlarla ilgili internette olumsuz bilgi görünce kullanmayan insanlar da mevcut. İlaç firmalarına sitelerine yorum koymaz fakat bazı sitelerde ilaçlarla ilgili yorumları görüp kullanmayan insanlar da var. Doktorlar sosyal medyayı hastalarıyla iletişim için kullanıyor fakat tıp dernekleri arasında sosyal medya kullanımı çok yaygın değil. Daha aktif kullanmaları, insanlarla da iletişime geçebilmeleri açısından daha kolay olacaktır” dedi.

Stratejik Pazarlama Danışmanı Yelda İpekli ise “Pazarlama İletişiminde Son Trendler” başlıklı konuşmasında şunları söyledi: “Günümüzde trendler çok fazla değiştiği için, tüketimde ve üretimde genç beklentiler oluyor. Günümüzde 10 yıl önceki şekilde iş yapıyorsanız geri kalmış olursunuz. Artık tecrübe her şey diyoruz. Müşteri her şeyi yaşayarak denemek istiyor. Tüketici kendi hayatına dokunan marka hizmetleri istiyor. Bu marka ya da şirketlerin bir hikayesi olmalı. Artık marka olmak lüks tüketimle alakalı değil. Sektör, hedef, kitle önemli değil. Bir marka olmak size rekabette avantaj sağlar. Müşterileriniz arasında fark yaratmanızı sağlar. Tüketicilerinizin tecrübe yaşamasına izin verin. Müşteri hizmetleri artık çok önem kazandı. Müşteri hizmetleri sadece müşteri datası demek değildir, müşterilerin beklentilerine karşılık verebilmektir. Hedef kitle belirlenip, o kitleye özel ürün geliştirmeniz gerekir. İş geliştirme artık şirketlerin ilk 3 önemli maddelerinden biri. Bunun için bütün pazarlar çok iyi araştırılıp bilinmeli” dedi.

Patronlar Mutfakta
Paralel oturumlar sırasında fuar ve kongre sektörünün önde gelen isimleri RIXOS aşçıları ile birlikte RIXOS Mutfağında akşam yemeği hazırladılar. RIXOS Otelleri Cluster Genel Müdürü Yusuf Çavdar, Sipahiler’den Kerim Sipahiler, VIP Event CEO’su Yasemin Pirinçcioğlu’nun da aralarında bulunduğu yöneticiler mutfak etkinliğinde buluştu.Fuarın son günü düzenlenecek M.I.C.E. Zirvesi’ne katılacak olan Türkiye ve dünyanın kongre, toplantı ve etkinlik sektörünün önderleri; Türkiye'nin dünya kongre, toplantı ve etkinlik merkezi olması için yapılması gerekenleri ele alacak.


MASTOB MANAVGAT SİDE Yİ BUDAPEŞTE HUNEXPO DA TANITIYOR


Manavgat Side Turistik Otelciler Birliği Derneği (MASTOB) 2014 fuar programında yer alan Macaristan’nın başkenti Budapeste deki Hunexpo Fuar alanında Kültür ve Turizm Ateşeliği içerisinde yer alan standında tanıtım çalışmalarını sürdürüyor.Macarların yoğun ilgi gösterdiği fuarda MASTOB bölge ile ilgili tanıtım malzemelerinin dağıtımını yapmanın yanı sıra Manavgat bölgesine hiç gelmemiş olan ziyaretçilere ayrıntılı bilgi verirken  , tatilini bu bölgede geçirmeye karar veren çok sayıda kişiyi Fuar alanı içerisinde yer alan Acentalara yönlendiriyor.Macaristan nın büyük Tur Operatörlerinden Green Travel ın da yer aldığı etkinlikte satışların iyi gittiği bilgileri gelmeye devam ediyor.MASTOB Başkanı Cengiz Haydar BARUT Budapeşte fuarı ile ilgili yaptığı değerlendirmede , Macaristan ‘da ilk kez stand açtıklarını ,genel de başka fuarlarla çakıştığı için  burada hiç tanıtım yapamadıklarını bu yıl ise tarihlerin uygunluğundan dolayı burada da bölgeyi tanıtma fırsatını bulduklarını söyledi.MASTOB Budapeste fuarından sonra en büyük ve etkili olan ITB Berlin turizm borsa sında hem Bakanlık içerisinde hemde kendisine ait 50 metrekarelik stand da tanıtım çalışmalarına devam edecek

İksir’den Kadınlara, neşe ve sağlık İksir’li bir gün…



İksir’den kadınlara, nostaljik hamam sefası ve canlı müzik eşliğinde keyifli akşam yemeği ,İksir Resort Town Yaşam ve Tatil Kasabası, kadınların kazanımı 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’ne özel, Kadınlar için yaşam İksir’li ve eğlence dolu bir gün hazırladı. Gün boyu sürecek eğlencelerin başında nostaljik hamam keyfi var. O gün hanımlar için hamamda müzik ve teflerle eğlence, mermer göbek taşında ikramlar, eğlencenin doruğa çıkacağı canlı müzik eşliğinde birbirinden seçkin lezzetlerin yer alacağı akşam yemeği bulunuyor. Bu anlamlı günü, harika bir haftasonu tatiline dönüştürmek isteyen misafirlerimiz için ise, ertesi gün zengin brunch ve çeşitli aktiviteler bulunuyor.

Kadınlara özel, gün boyu sürecek ikramlar ve dolu dolu geçecek saatler, iyi ki İksir Resort Town’dayız dedirtecek.

Nostaljik Türk hamamı keyfi sırasında ikramlar: lahana sarma, yaprak sarma, kısır, mercimek köfte, yeşillik, meyve, şerbet...

*Canlı müzik eşliğinde düzenlenecek akşam yemeği menüsü: peynir topları, ıspanaklı ve mantarlı krep, bahçe salatası, hünkar beğendi, tahin pekmez soslu kabak tatlısı, çay ve kahve…


8 Mart Dünya Kadınlar Gününüz kutlu olsun.
Cumhuriyet ile kazanılmış çağdaş haklar ve özgürlüklerle birlikte, yaşamın her alanında başarıyla yer almış kadınlarımızın kadınlar gününü kutluyor, güne özel hazırlanmış olan programımıza davet ediyoruz…


İksir Resort Town 8 Mart Dünya Kadınlar günü konaklamasız programı kişi başı 55 TL.


Rezervasyon:        0366 616 10 16
GSM:                     0532 302 91 84
info@iksirresorttown.com
www.iksirresorttown.com


HAKANAKKAYA 2014 İlkbahar/Yaz Koleksiyonu ile daima şık ve canlı!



2014 ilkbahar/Yaz HAKANAKKAYA Koleksiyonu dünya trendlerini kendine özgü stiliyle buluşturuyor. 2014 İlkbahar/Yaz Koleksiyonu'nu, “enerjik şıklık” konsepti ve tarz sahibi tasarımlarla ifade eden HAKANAKKAYA, vazgeçemediği siyah-beyazı canlı tonlarla tamamlıyor.


Turuncu, yeşil, pastel, pudra, kırmızı, gold ve silver renklerinin ön plana çıktığı 2014 İlkbahar/Yaz modası, püsküller, dijital desenler ve floral baskılarla karakter kazanıyor.


İspanyol ve bol paça pantolonları sıkça göreceğimiz sezonun sürprizi büyük ve gösterişli aksesuarlar. Kafesler, transparan detaylar, maksi ve dizaltı elbiseleri kendine has stiliyle yorumlayan HAKANAKKAYA, kişiye özel dokunuşlarıyla klasik çizginin dışına çıkıyor ve sınırları aşıyor.






Dedeman ACE of M.I.C.E Fuarı’nda Yerini Aldı


27 Şubat – 1 Mart 2014 tarihleri arasında düzenlenen Kongre, Toplantı ve Etkinlik Sektörü Fuarı’na katılan Dedeman Grubu mevcut ve yeni otellerini tanıttı.Dedeman Hotels & Resorts International, Türkiye ve Global M.I.C.E. sektörünün en büyük buluşmalarından biri olan ACE of M.I.C.E. Exhibition fuar ve zirvesinde yerini aldı.

Dedeman Otelleri, 150'ye yakın toplantı salonu ve toplam 22.000 kişi üzeri kapasitesi ile iş dünyasına hizmet veriyor. Dedeman Hotels & Resorts International, Türkiye ve yurtdışındaki önemli merkezlerde konumlandırdığı otelleri ile farklı ihtiyaçlara en iyi şekilde cevap verebilecek nitelikte alternatifler sunuyor. Dedeman Otelleri iş toplantıları, ürün tanıtımları ve sosyal organizasyonlar için ideal bir seçenek sunuyor. 45 yılı aşan tecrübesi, itinalı ve yüksek kaliteli servis anlayışı, teknik altyapısı, farklı ihtiyaçlar ve organizasyon katılımcı sayısına göre sunduğu çeşitli seçenekleri ile Dedeman, toplantılara değer katıyor.


MSC Cruises “34 ülkeden 130 “yıldız seyahat acentesine ödüllerini verdi



MSC Cruises seyahat acentelerinin insanlara diledikleri tatile giden yolda kılavuzluk eden “yıldızlar” olduğu görüşünden hareketle,   MSC Cruises "denizin yıldızlarını" tebrik etmek amacıyla MSC Splendida gemisinde 4 gün süren özel bir yolculukla "Denizin Yıldızları” (All-Stars of the Sea) etkinliği düzenledi.

24-27 Şubat 2014 tarihleri arasında gerçekleşen etkinlikte, 35 farklı milletten seyahat acenteleri ve tur operatörleri, filonun en önemli ve zarif gemisine davet edilerek, Cenova, İtalya ve Fransa Marsilya arasında bir seyahat gerçekleştirdi. 1500’den fazla seyahat acentesinin katılım gösterdiği etkinlik, MSC Cruises takvimindeki en önemli organizasyonlardan biri olup, MSC Cruises şirketinin dünya çapındaki doğrudan satış ekibinden 200 kişiye de ev sahipliği yaptı.

Bu özel buluşmada, pazardaki olanakların tartışıldığı ve geleceğe dönük hedeflerin belirlendiği toplantı ve seminerlerden oluşan MSC Akademi sunumlarının yanı sıra çok özel bir gala yemeği, canlı müzik performansları ve gemideki 1600 oturma kapasiteli The Strand Theatre’da  yapılan broadway şovları gibi çok sayıda keyifli eğlenceler de gerçekleşti.3 gün süren gemi seyahatinde ihtişamlı ödül törenleri de çok konuşuldu. Törenlerde, 130’dan fazla kişi ve acenteye MSC Cruises’a yaptıkları olağanüstü katkılardan ötürü ödüller verildi. Türkiye’deki acentelere aşağıdaki kategorilerde ödüller verildi;

En Münferit Satış dalında ödülü ETS Tur,
En İyi Grup Satış dalında ödülü Prontotour,
En İyi Network dalında ödülü Setur,
En İyi Girişim dalında ödülü Aktuel Travel,
En İyi Online Satış dalında ödülü ise Estamos Tur aldı.

Katılımcıları gemide MSC Cruises üst düzey yönetim ekibinden İcra Kurulu Başkanı Pierfrancesco Vago ve CEO Gianni Onorato karşıladı.MSC Cruises CEO’su Gianni Onorato etkinlik ile ilgili görüşlerini şöyle ifade etti: “Çok sayıda MSC Cruises yolcusu seyahatlerini seyahat acenteleri vasıtasıyla programlıyor. Çok net bir şekilde acentelere güvenimizin sonsuz olduğunu dile getirmeliyim. Başarımızın, bu acentelerin bizim kim olduğumuz, ortaya koyduğumuz olağanüstü ürünün ne olduğu ve misafirlerin neden diğer tatil seçenekleri arasından bizi tercih etmesi gerektiği hakkındaki bilgisine bağlı olduğunun farkındayız.  Onlar da tıpkı bizim gibi, seyahat planlamasının sadece destinasyonlarla ilgili olmadığını, insanlar, deneyimler ve anılarla ilgili olduğunu düşünüyorlar. Seyahat acentelerinin gemide MSC Cruises’ın gerçek Akdenizli kimliğini yakından deneyimleyerek, şirketimizin vizyonunun kapsamını daha iyi tanımasını arzu ediyoruz.  Ve bu etkinlik de bu açıdan mükemmel bir fırsat."


Germanwings uçaklarında cep telefonları uçak modu ile açık halde kullanılabilecek



Temmuz ayı itibariyle yepyeni konseptiyle uçmaya başlayan Germanwings uçaklarında artık cep telefonları uçak modu ile açık halde kullanılabilecek. Mart ayı itibariyle devreye sokulacak yenilik ile yolcular artık iniş ve kalkış sırasında da cep telefonlarını ve tabletlerini uçuş modu olmak şartıyla rahat bir şekilde kullanabilecek. Bugüne kadar iniş ve kalkış sırasında elektronik aletlerin kullanımına izin verilmezken, Alman Federal Havacılık İdaresi’nin izniyle artık Almanya’daki tüm Airbus uçaklarında elektronik aletler kullanılabilecek. Aynı zamanda Germanwings’in filosunda bulunan A319 ve A320 uçaklarında da uygulama geçerli olacak.

Bu yeni düzenlemeyle artık yolcular için seyahatler daha keyifli ve rahat bir hale gelecek.

Yeni Germanwings yolcularına ‘a la carte’ hizmet sunuyor
‘Yeni Germanwings’ konsepti altında yolculara ‘a la carte flying’ (alakart uçuş) hizmeti veren havayolu, yolcuların kendi bireysel ihtiyaçlarına uygun olarak paketlerini oluşturmalarına olanak sağlıyor. Yolcular, dilediklerinde hiçbir ekleme olmaksızın sadece düşük tarifeli uçuşun keyfini sürerken, isterlerse pek çok ekstra hizmeti de uçuş yanında satın alarak yüksek kalitede yolcu deneyimi de yaşayabiliyor.

‘Yeni Germanwings’ yolcularına 3 farklı hizmet paketi sunuyor. En iyi ve yüksek kalitedeki ‘Best’ seçeneği özellikle iş seyahati yapan yolcuların tüm ihtiyaçlarını karşılamakla birlikte tatil ve gezi amaçlı seyahat eden yolculara da hitap ediyor.  İkinci bir seçenek olan ‘Smart’ seçeneği ise yolculara bazı ek hizmetler sunulan ancak yolcuların diledikleri her hizmeti ekstra olarak eklenebildiği bir seçenek oluyor. Üçüncü ‘Basic’ seçeneği ise yolculara hiçbir ek hizmet olmaksızın sadece düşük tarifeli uçuş sunuyor.


“Trakya Bağ Rotası Projesi” Sergisi 28 Şubat – 9 Mart 2014 tarihleri arasında Karaköy Mimarlar Odası’nda seyahat ve gastronomi meraklılarıyla buluşuyor

Trakya Kalkınma Ajansı’nın destekleriyle gastronomi destinasyonu olarak dikkat çekmek için oluşturulan “Trakya Bağ Rotası Sergisi” 27 Şubat Perşembe günü 19.00’da Karaköy Mimarlar Odası’nda gerçekleştirilen lansman ve açılış kokteyli ile ziyaretçilerine kapılarını açtı. Trakya’nın farklı bölgelerinde faaliyet gösteren 12 butik üretici tarafından desteklenen “Trakya Bağ Rotası Projesi” kapsamında gerçekleştirilen sergi, 9 Mart tarihine kadar devam edecek.

Orhan ÇEBİ: “Trakya Bağ Rotası Projesi’nin genel amacı; Trakya Bölgesi genelinde bağ rotalarının belirlenerek, sahip olunan turizm potansiyelinin harekete geçirilmesi…”

Trakya Turizm İşletmecileri Derneği tarafından hazırlanarak 2013 yılında Trakya Kalkınma Ajansına sunulan “Trakya Bağ Rotası Projesi” lansman gecesinde konuşan Trakya Turizm İşletmecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Orhan ÇEBİ “2013’te hayata geçirdiğimiz Trakya Bağ Rotası Projesi’nin genel amacı; Trakya Bölgesi genelinde; Tekirdağ, Şarköy, Kırklareli ve Gelibolu Bölgeleri bağ rotalarının belirlenerek, sahip olunan turizm potansiyelinin harekete geçirilmesi, bölgeyi ziyaret eden yerli - yabancı turist sayısının artırılması sonucu bölgede turizm sektörünün gelişimine, çevresel olduğu kadar sosyal ve ekonomik temellerinin sürdürülebilirliğinin sağlanmasına katkı sağlamaktır.

Bu proje ile ülkemizde ilk kez üreticilerin bir araya gelerek eno ve gastronomi turizmi ve bölgesel marka yaratmak konusunda önemli bir tanıtım projesini hayata geçirmiş bulunuyoruz.” dedi. Trakya Kalkınma Ajansı’nın farklı grupların katılımıyla ve üniversite işbirliğiyle bölgede yaptığı çalışmalar bağ turizminin, bölgenin markalaşmasında etkili olan en önemli kültürel değerlerden biri olduğunu gösterdiğini belirten ÇEBİ “Ajans bu çerçevede eno turizm projelerini desteklemektedir. Bir bölgede turizm, farklı unsurların işbirliğiyle atılım sağlayabilir. Biz, bağ turizmi odaklı düşündüğümüz bu çalışmayı, bölgede faaliyet gösteren seyahat acentalarının, otellerin, restoranların, kültürel aktivitelerin ve çeşitli STK’ların katılımıyla bütünleştirmeyi amaçlıyoruz. Ancak bu birliktelik sayesinde proje asıl hedefine ulaşacak, Trakya tarihten getirdiği kültürel mirasına sahip çıkma imkanını daha iyi değerlendirmiş olacaktır.” dedi.

TRAKYA’NIN BAĞLARI İSTANBUL’DA…
Serginin küratörü Burçak MADRAN serginin ana konsepti ile ilgili yaptığı açıklamada “Projeyi ve projeye konu olan bölgeyi daha iyi tanıtabilmek için Trakya’nın Bağ Rotalarını insanların ayağına götürmek ve onlarda bu yollarda gezmenin keyfine dair bir iz bırakmak istedik. Bölgede var olan dört rotayı bir harita üzerinde işaretlediğimiz sergide, bu dört rotada bölgeyi ziyaret etmek isteyenleri nasıl sürprizlerin, doğal güzelliklerin, kültürel aktivitelerin beklediğini anlatıyoruz.” dedi.

“TRAKYA BAĞ ROTASI PROJESİ” NEDİR?
Proje 2013 yılında Trakya Turizm İşletmecileri Derneği tarafından Trakya’nın farklı bölgelerinde faaliyet gösteren, kendi bağlarında turizm faaliyeti gerçekleştiren 12 butik üreticinin katılımıyla hazırlandı. Sektörel ve sektörler arası işbirliklerini geliştirecek önemli bir faaliyet olan  “Trakya Bağ Rotası Projesi”, işbirliklerinin gerçekleştirilmesine ve bir Trakya Şarap Platformu oluşturulmasına önayak oldu.
Trakya Bölgesi genelinde bağ rotalarının belirlenerek, sahip olduğu turizm potansiyelinin harekete geçirilmesini hedefleyen proje, bölgeyi ziyaret eden yerli yabancı turist sayısının arttırılması sonucu bölgede turizm sektörünün gelişimine, çevresel olduğu kadar sosyal ve ekonomik temellerinin sürdürülebilirliğinin sağlanmasına katkı sağlıyor. “Trakya Bağ Rotası Projesi” ile şarabın en eski üretim bölgelerinden olan Trakya bölgesi genelinde, bağ yollarının belirlenmesiyle, bölge ulusal ve uluslararası düzeyde bir bağ rotası olarak markalaşması ve bölgenin şaraba dair sahip olduğu tarihin ve hikâyelerinin ortaya çıkarılarak gastronomik değerlerinin vurgulandığı bir destinasyon olması hedefleniyor.

Bölgenin 12 butik şarap üreticisi tarafından desteklenen proje sonunda bölgeyi ziyaret eden turist sayısında  % 50 oranında artış hedefleniyor.İstanbul için uğrak bölge olmaya şimdiden aday olan Trakya Bağ Yolu, yerli yabancı ziyaretçilerine, şarap tadımı, bağ gezisi, bağ bozumu deneyimi yaşatacak.
Proje kapsamında Tekirdağ, Şarköy, Kırklareli, Gelibolu Bölgeleri’nden 12 firma yer alıyor. Firmaların bölgelere dağılımı ise;
Tekirdağ Bölgesi;   Umurbey, Chateau Nuzun, Barel Şarapçılık, Barbare
Şarköy Bölgesi; Melen Şarapçılık, Gülor, Chateau Kalpak
Kırklareli Bölgesi; Arcadia, İrem Çamlıca, Vino Dessera
Gelibolu Bölgesi; Gali, Suvla

“TRAKYA BAĞ ROTASI PROJESİ” İLE TÜRKİYE’NİN YENİ GASTRONOMİ VE ENO TURİZM DESTİNASYONU; TRAKYA
Doğa içinde konaklama, kır hayatını deneyimleme, yerel yiyecek ve içecek tadımları, bölgesel tarihi ve kültürel değerleri keşfetme şansı sunan gastronomi ve eno turizm, turizm sektöründe hızlı bir ivme ile gelişmekte ve büyük ekonomik değer yaratarak geri dönmektedir. Coğrafi konumu, sahip olduğu doğal güzellikleri, tarihi bağ yolları, ulaşım kolaylığı, Balkan ülkelerine yakınlığı ile yerli ve yabancı ziyaretçilerin yeni turizm anlayışına yönelik ihtiyaçlarını karşılayacak olan Trakya’nın ‘’Trakya Bağ Rotası Projesi”yle Türkiye’nin yeni eno turizm destinasyonlarından biri haline gelmesi amaçlanmaktadır.  
Dünyada eko- eno turizm global turizmin 3 katı hızla büyüyerek, her yıl %30 oranında artış göstermektedir. ABD, Fransa, İtalya, İspanya’da Bağ Turizmi eko-turizmin en büyük gelir getiren kolu olarak yıllardır uygulanmakta. Yeni Zelanda, Arjantin, Güney Afrika ülkelerinde de yeni akım hızla yaygınlık kazanıyor. Bu büyüyen trendin etkisiyle, Balkan Ülkeleri de bağ yolu destinasyonları üzerinde çalışmalar başlattı. Seyahat konusunda tecrübeli, eğitim düzeyi yüksek, orta ve ileri yaşlarda ve seyahatlerini çevrelerine anlatan sosyal kişilerden oluşan eno-eko turizm seyahatlerinde kişi başına düşen harcama da oldukça yüksek.

YILLANDIKÇA GÜZELLEŞEN TOPRAKLAR;  TRAKYA...
Antik Yunan kültürünün kaynağı olmaktan,  Osmanlı’ya başkentliği yapmış Edirne’ye kadar, büyük bir göç ve kültürel geçişlilik bölgesi olan Trakya,  coğrafi olarak da özel bir avantaja sahip. 40º enlemde yer alan Trakya bölgesi, dünya üzerinde ideal şarap bölgeleri arasında yer almaktadır. Ekolojik olarak bağcılıkta beklenen en elverişli koşullara sahip olan bölge yanı sıra mevcut tarihi dokusu,  kültürü,  İstanbul’a yakınlığı ve Avrupa’ya kapı oluşu gibi önemli özellikleri, turizm destinasyonu oluşturmada büyük avantaj yaratmakta. Bölge, yeni konaklama olanakları ile doğal, kültürel ve tarımsal faaliyetleri bir arada sunarak hem bölge hem de ülke ekonomisine önemli katkılar sağlayacak potansiyele sahip.