6 Nisan 2014 Pazar

Hermès’ten Yeni ‘Nantucket Koleksiyonu’!



Hermès'in, benzersiz ve şık saat koleksiyonu Cape Cod, 2014’te yeni tasarımlarıyla moda ikonu olmaya devam ediyor. Yeni Nantucket koleksiyonu ince uzun gümüş kasalı bir tasarıma sahip. Daha önce hiçbir saat markasının kullanmadığı gümüş madenini kendine özel bir alaşım hazırlayarak ilk defa saat yapımında kullanan Hermès'in bu alaşımı, 925 ayar geleneksel bir gümüşten çok daha parlak ve uzun ömürlü.
Pırlantalı veya pırlantasız modeller sunan koleksiyona çapa zinciri ilham veriyor.


Büyük bir özenle sağlanan kullanım rahatlığı ve değiştirilebilen deri kayışlı tasarımı kullanıcıya sunulan avantajlar.Kasanın zarif formunda sıralanan 56 adet pırlanta, G/F renklerinde ve Top Wesselton VVS olarak seçilmiş. Model, Hermès imzası taşıyan renkli timsah derisi kayışlarla tamamlanıyor.

Hermès, yeni Nantucket koleksiyonu ile anne ve anne adaylarına eşsiz bir hediye sunuyor.

Cappadocia’nın manastır kilisesi Bezirhane'de ilk "ses atölyesi"ni gerçekleştiriyor


Rezonans Oda Korosu ve İstanbul Avrupa Korosu şefi olan Burak Onur Erdem, 20 Nisan'da argos in Cappadocia’nın manastır kilisesi Bezirhane'de ilk  "ses atölyesi"ni gerçekleştiriyor.Sesimiz, tıpkı dış görünüşümüz gibi hakkımızda ilk izlenimi oluşturan temel faktörlerden biri… Ve sesimizi her gün, her ortamda kullansak da, hayatımızda ne denli etkili olduğunu çoğu kez pek de fark etmiyoruz.
Rezonans Oda Korosu ve İstanbul Avrupa Korosu şefi olan Burak Onur Erdem’in 20 Nisan'da argos in Cappadocia’nın manastır kilisesi Bezirhane'de gerçekleştireceği "ses atölyesi", bu farkındalığı oluşturmayı hedefliyor.

Bir buçuk saatlik atölyede, gerek günlük iletişimde, sunum ve toplantılarda sesin etkili kullanılması gerekse solo ve koro olarak şarkı söylemenin esasları, Erdem’in liderliğinde, birlikte egzersiz yaparak öğrenilecek. Sesin eğitilmesine yönelik bu çalışma, bireysel atölyeler dışında, ekip ruhunu güçlendirmeyi hedefleyen şirket içi eğitimlerde de kullanılabiliyor.

Haftasonunu verimli ve eğlenceli bir atölye çalışmasıyla taçlandırmak, sesini yeniden keşfetmek isteyenler 20 Nisan Pazar günü, 17.00-18.30 arasında gerçekleşecek ses atölyesiyle ilgili katılım bildirmek ve detaylı bilgi almak için aic@argos.com.tr adresine mail atabilirler.

5 Nisan 2014 Cumartesi

ATO BAŞKANI BEZCİ, “TÜRKİYE GİRİŞİMCİ SAYISINI ARTIRMAK ZORUNDADIR.”

“HAYDİ İCAT ÇIKARTALIM”


Ankara Ticaret Odası  (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Salih Bezci,  işsizlik sorunun çözümünün devletten beklenmemesi gerektiğini belirterek, "Türkiye, işsizlikle mücadele için ekonomik kapasitesini artırmak zorundadır. Bunun da yollarından biri girişimci sayısını artırmaktır" dedi. Bezci, TOBB Genç Girişimciler Kurulu tarafından ATO Konferans Salonu'nda düzenlenen "Haydi İcat Çıkaralım Girişimcilik Konferans Serileri" etkinliğinde yaptığı konuşmada, genç girişimcilik konusuna ayrı bir önem verdiklerini söyledi  Genç girişimcilerin istihdam yaratma ve ekonomik kalkınmada önemli bir yeri olduğuna inandıklarını dile getiren Bezci, bu kapsamda genç girişimcilerin öneminin gelecek yıllarda daha da artacağına işaret etti.

İşsizlik konusunun sadece Türkiye'nin değil, dünyanın pek çok gelişmiş ülkesinin de sorunu olduğunu ifade eden Bezci, "Bugün artık herşeyi devletten bekleme dönemi bitmiştir. İşsizlikle mücadele konusu da aynı şekilde çözümü devletten beklenmeyecek konulardandır. Türkiye, işsizlikle mücadele için ekonomik kapasitesini artırmak zorundadır. Bunun da yollarından biri girişimci sayısını artırmaktır. Fırsatı fikre, fikri fiile dönüştürebilecek kişiler Türkiye’nin işsizlikle mücadelesinde çok önemli görev üstlenecekler. Yani girişimcilik, işsizlik sorununa çözüm olanağı sunduğu gibi ekonomik büyümenin de dinamosu olacaktır" diye konuştu.

Türkiye'de yaklaşık 2 milyon girişimci bulunduğunu kaydeden Bezci, dünyanın en büyük ilk 10 ekonomisinden biri olmak için girişimci sayısının artırılması gerektiğine işaret etti.

ATO olarak girişimci sayısını artırmak için KOSGEB ve TOBB Genç Girişimciler Kurulu'yla ortaklaşa gerçekleştirdikleri programlarla 2 yılda toplam 2 bin 310 girişimci yetiştirdiklerini belirten Bezci, "ATO olarak girişimci yetiştirme ve girişimciliği yaygınlaştırma konusunda benzer çalışmalara imza atmayı sürdüreceğiz. Kendi işinin sahibi olan bir girişimci, sırasıyla kendine, ailesine, semtine, şehrine ve ülkesine katkı sağlayacaktır. Bu katkı ekonomik olduğu kadar moral olarak da önemlidir" değerlendirmesinde bulundu.

Gençlere de girişimcilik alanında başarılı olmaları için tavsiyelerde bulunan Bezci, şunları kaydetti:

"Ne yapabiliyorsanız ya da ne yapabileceğinizi hayal ediyorsanız başlayın. Sadece heveslisi olmayın, iş planınızı yapın, risk alın ve çalışın. Sizin geçtiğiniz yollardan geçen bir ağabeyiniz olarak söylemek istiyorum ki her başlangıç heyecanlı ama zordur. Aksilikler her zaman olacaktır. Aksilikleri kendinize ve fikrinize inanarak göğüsleyin. Cesareti elden bırakmayın. Yaptığınız işte, başarısızlığı, başarmanın yanında bir diğer seçenek olmaktan çıkarın. Onu sadece doğru yolu bulmak için bir uyarı olarak değerlendirin. Biz geleceğimiz olan siz gençlerimize güveniyoruz. Sizin de kendinize güvenmenizi istiyoruz."

Toplantıda konuşan ATO Meclis Başkanı Nurettin Gürgür, dünya ekonomisinin dünden bugüne nasıl şekillendiğini anlattığı konuşmasında, gençlerin çalışarak ve katma değeri yüksek ürünler üreterek ekonomik değişim ve gelişimi sağlayacaklarını söyledi.

  Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Ankara Genç Girişimciler Kurulu Başkanı Göksel Ayrancıgil de faaliyetleri hakkında bilgi vererek, bu kapsamda yeni iş kuracak genç girişimcilere devlet imkanları konusunda bilgilendirme ve staj gibi imkanlar sağladıklarını belirtti.

Toplumsal yapının zamanla değiştiğine dikkati çeken Ayrancıgil, "Devletin zenginleşmesinde bireylerin refah artışında bu yeniliklerin etkisi büyüktür. İnovasyonla başarımızı artırmamız gerekiyor. Türkiye'nin geleceğinde girişimciliğin önemini unutmamalıyız" ifadesini kullandı.

Öğrencilerin girişimcilik alanında kendilerini geliştirmesi için bu gibi etkinliklerin önemine işaret eden Ayrancıgil, "Bizim işimiz girişimciliği yaymak. Yenilikçi ve yaratıcı olmak girişimciyi iş yaşamında başarıya ulaştırır" diye konuştu.Konuşmaların ardından Bezci ve ATO Meclis Başkanı Nurettin Gürgür konferansa konuşmacı olarak katılan Ahmet Şerif İzgören'e Ankara'yı temsil eden bir plaket verdi.

TURİST ÖMER MEZARI BAŞINDA OTOMOBİLİYLE HOLLYWOOD YILDIZLARI GİBİ ANILDI


5 Nisan 1925 tarihinde doğan usta sinema ve tiyatro sanatçısı Sadri Alışık, aramızdan ayrılışının 19.yılında ve aynı zamanda doğum günü tarihinde, uzun yıllar kullandığı ve adeta aileden biri olan 1957 model Chevrolet marka otomobiliyle, Zincirlikuyu’daki mezarı başında anıldı. Anma programında eşi Çolpan İlhan, oğlu Kerem Alışık, aynı adı taşıyan torunu Sadri Alışık, SAKM (Sadri Alışık Kültür Merkezi) öğrencileri, sanatçı dostları ve klasik otomobil severler de hazır bulundular.


Yeşilçam Sinemasında 200’ün üstünde filme imza atan ve özellikle “Turist Ömer” tiplemesi büyük ses getiren usta aktör Sadri Alışık için mezarı başında yapılan anma seremonisi bugüne kadar rastlanmayan şekilde gerçekleşti. İstanbul Klasik Otomobilciler Derneği İKOD’un çabalarıyla ortaya çıkarılan,34 AR 781 Plakalı, sarı renkteki 1957 model Chevrolet Belair marka otomobil usta oyuncu Sadri Alışık tarafından yıllarca kullanılmış ve kendisiyle adeta özdeşleşmişti.


O yıllarda Yeşilçam filmlerinde oldukça rastlanan bir durumla, yönetmenler tarafından oyuncuların kendi arabalarına, filmin önemli sahnelerinde sıkça yer verilirdi.


Bu yüzden Sadri Alışık’a ait bu araç da, oyuncunun başrollerinde oynadığı 1962 yılı yapımı “Küçük Hanımın Kısmeti”,1964 yılı yapımı “Turist Ömer”, 1974 yılı yapımı “Ne Hakem” gibi birçok filminde kullanılmıştır. İKOD tarafından klasik otomobil konvoyuyla birlikte getirilen 1957 model araç adeta Hollywood yıldızlarının anılmalarını çağrıştırdı.1995 yılında vefat eden usta sanatçının anma programları 19 yıldır, doğum günü olan 5 Nisan’larda Zincirlikuyu’da bulunan mezarı başında yapılıyor. Bu yıl da organize edilen programa,1959 yılı yapımı “Yalnızlar Rıhtımı” filminin çekimleri esnasında tanıştıkları ve sonrasında aynı yıl içinde evlendikleri ve aynı zamanda eşiyle birlikte birçok filmde oynamış başarılı oyuncu Çolpan İlhan, oyuncu ve eğitmen oğlu Kerem Alışık,sanatçının aynı ismi gururla taşıyan torunu Sadri Alışık, SAKM(Sadri Alışık Kültür Merkezi) öğrencileri,sanatçı dostları ve İstanbul Klasik Otomobilciler Derneği üyeleri katıldılar.


Çok duygulu anların yaşandığı ortamda Çolpan İlhan ve Kerem Alışık bu araçla çok fazla anıları olduğunu ve bunların film şeridi gibi gözlerinin önünden geçtiğini ifade ederek,İKOD yönetimini bu anlamlı girişimlerinden dolayı tebrik ettiklerini kaydettiler.İstanbul Klasik Otomobilciler Derneği Başkanı Serkan Okay ise Sadri Alışık’ın klasik otomobil camiasında çok sevilen bir sanatçı olduğunu belirterek,Ustanın 35 yıl kullandığı aracı,ailesiyle, sevenleriyle ve doğum gününde maneviyatıyla buluşturmak bizleri çok mutlu etti.Ağlatırken güldürebilen, dostluk,fedakarlık,vefa gibi günümüzde pek değer verilmeyen ama doğru,düzgün bir insanın temelini oluşturan kavramların Yeşilçam’daki en gerçekçi anlatıcısı olan Sadri Alışık’a ait tüm anma törenlerinde aracı daima hazır bulunduracaklarını ifade etti.

SKAL Turizm Arenası’nın üçüncüsü, İstanbul Hilton Convention Center’da gerçekleşti


Uluslararası SKAL Dernekleri Federasyonu’nun geleneksel hale getirerek Türk turizmine yeni açılımlar kazandırdığı SKAL Turizm Arenası’nın üçüncüsü, İstanbul Hilton Convention Center’da gerçekleşti. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından desteklenen “Günümüzün Turizm Trendleri” konulu SKAL Turizm Arenası 2014, sektör duayenlerinden turizm profesyonellerine ve üniversite öğrencilerine pek çok farklı alandaki yaklaşık 400 katılımcıyı bir araya getirdi.


Bu seneki teması "Günümüzün Turizm Trendleri" olan Turizm Arenası'nın moderatörlüğünü SKAL Türkiye Federasyonu Başkan Danışmanı ve Eski Turizm Bakanı Bahattin Yücel'in yapacağı ilk bölümünde sektöre ilham vermek ve görüşlerini paylaşmak üzere TC. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Yazar; Gazeteci, Girişimci, Yapımcı Elif Dağdeviren; LasVegas, Nevada Üniversitesi, Turizm Bölümü Harrah seçkin kürsü Prof. Şeyhmus Baloğlu ve Bilkent Turizm, İnşaat ve Ticaret AŞ, Bilintur AŞ Murahhas Azası Orhan Hallik konuk konuşmacı olarak yer alıyor


Federasyon Başkanı Deniz Anapa, 17 kulüple 1030 turizm profesyonelini çatısı altında toplayan ve bu yönüyle Dünya SKAL hareketi içinde önemli bir yere sahip olan Türkiye SKAL Federasyonu olarak, sektörün gelişimini desteklemek amacıyla çalışmalar yürüttüklerini ve Turizm Arenası fikrinin de bu noktadan hareketle ortaya çıktığını ifade etti.


Federasyon Başkanı Deniz Anapa, turizm endüstrisinde profesyonelliği kuvvetlendirmek amacıyla hareket eden SKAL Türkiye olarak ülke turizminde aktif olarak rol almak istediklerini belirterek "Bu vizyon ve hedefle Türkiye'nin çeşitli bölgelerinden gelen turizm profesyonellerini ve sektör temsilcilerini 2012'den bu yana SKAL Turizm Arenası'nda bir araya getiriyoruz. Bu toplantılarda ele alınan konular bize bu anlamda bir yol gösterici olacak." dedi.


Skal Dernekleri Federasyonu Başkanı Deniz Anapa, Turizm Arena'sında öne çıkan trendleri sıraladı: "Kültür ağırlıklı turizmde duygu aktarmak çok önemlidir, Las Vegas pazarlamanın Mekke'sidir, Life Style turizme önem verilmelidir ve ülkelerin gücü uluslararası sinemada yatmaktadır."Turizm Arenasını bundan iki yıl önce, farklı ve yeni bir zeminde, turizmcilerin "düşünce üretmeleri", "akıllarını çarpıştırmaları", "akıl vermeleri" ve "akıl almaları" fikriyle kurgulandığını söyleyen Skal Dernekleri Federasyonu Başkanı Deniz Anapa, Turizm Arenası 2014'de öne çıkan trendler hakkında şunları söyledi "Bugün 'Günümüzün Turizm Trendleri' konusunda gerçekleştirdiğimiz üçüncü SKAL Turizm Arena'sında da yine sektörümüzü yakından ilgilendiren konular hakkında birikimlerimizi paylaşmanın, üreticiden tüketiciye hep birlikte turizmi tartışmanın ve turizmin geleceğine ışık tutmanın mutluluğunu yaşadık.

Bilkent Turizm, İnşaat ve Ticaret AŞ, Bilintur AŞ Murahhas Azası Orhan Hallik, 
Kültür ağırlıklı turizmde duygu aktarımının çok önemli olduğuna inandıklarını ifade etti. Hazırladıkları konseptte önce ürünlerin hikayesini anlattıklarını belirtti. Türk kahvesi mağazasında kahve çekirdeğinin nereden geldiğini, nasıl geldiğini anlattıklarından örnek vererek, hikayesinin deneyime dönüşmesinin önemli olduğunu ve duygu ile deneyimi bir araya getirerek bir yapı oluşturmak istediklerini söyledi.

Prof. Dr. Şeyhmus Baloğlu,
Las Vegas'ın pazarlamanın Mekke'si olduğunu söyleyerek 40 milyon turistin ziyaret ettiği Las Vegas'ta en önemli trendlerin planlamalardan itibaren sürdürülebilir turizme yönelik mega projelerde olduğunu belirtti. Ve müşterilerin seçim tercihlerini otellerin sahip olduğu sertifikalara bakarak şekillendirdiğini ifade etti.

Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Yazar,
Kamu yönetimi olarak tanıtma konusunda izlediğimiz trendlerle ilgili paylaşımda bulunan TC. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Yazar, 2013 itibarıyla 35 milyon turist ağırladığımızı; ancak bu sayının 21 milyon 600 bininin sadece İstanbul ve Antalya'ya geldiğini söyledi.Deniz, kum ve güneşe olan ihtiyacın yok olmayacağını; ama Dünya Turizm örgütüne göre 2020'ye kadar dünyadaki turist sayısının 1.6 milyar olacağı göz önüne alındığında dünyadaki yeni eğilim ve beklentilerin yakından takip edilmesi ve bu eğilimlere uygun ürünler sunma becerisinin gösterilmesi gerektiğini dile getirdi. "Bakanlık olarak Life Style turizme önem veriyoruz" dedi.

Gazeteci, Girişimci, Yapımcı Elif Dağdeviren ,
Ülkelerin gücünün uluslararası sinemada yattığına inandığını ve sinemanın çok önemli bir tanıtım aracı olduğunu ifade eden sevgili Elif Dağdeviren ise dünyanın online kullanım hedeflerinde en önemlilerinden birinin birtakım içeriğe, bilgiye ulaşmak olduğunu; ama ulaşılmak istenen en önemli içeriğin turizmle ilgili olduğunu söyledi. Dağdeviren, online üzerindeki turizm faaliyetlerinin çok ciddi şekilde talep gördüğünü, o nedenle turizm için onlinedan uzak kalmanın mümkün olmadığını ifade etti. Ayrıca organik turizmin yükselen bir trend olarak öne çıktığını belirtti.


ikinci bölümümüzde Günümüzün Turizm Trendleri konusunda vizyonlarına ilişkin sunum yapacak olan konuşmacılar Ceylan Pirinçcioğlu (VİP Turizm Turizm Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su, Uğursal Uğur (IDA Consulting Web Design & Online Systems, İcra Kurulu Yöneticisi), Gürsel Tonbul (Turizmci, OleAtrium Zeytin ve Zeytinyağı Tarihi Sergi Alanı Kurucusu), Hasan Eker (Burkon Turizm YK Başkanı, BTSO Meclis Üyesi, TUGİAD Üyesi), Halit Beyazkürk (1957 Design&Event´in sahibi) ve Mert Can (Boğaziçi Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü, 2. sınıf öğrencisi, Öğrenci Temsil Kurulu Üyesi) Turizm Trendleri konusunda bilgiler verdiler.


Ceylan Pirinçcioğlu: Her misafirimiz bizim için  VIP ‘tir
Turizmde trendlerin önemine işaret eden VIP Turizm CEO'su Ceylan Pirinçcioğlu, 46 yıllık turizm şirketi olarak yeniliklere odaklandıklarını söyledi. Pirinçcioğlu, Türk misafirperverliğini uluslararası alanda yapmaya çalıştıklarını ve her misafire VIP hizmet sunduklarını söyledi.Skal Turizm Arenası 2014'te bir konuşma yapan ve son dönem trend olarak hayata geçirdikleri turizm eğilimlerinden söz eden VIP Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Ceylan Pirinçcioğlu,"Seyahatte yaşanılan tecrübenin önemine inanıyoruz. Artık bu tecrübeleri sosyal medyada paylaşılıp başka insanların da bunları yaşamasını sağlamak bir trend. Her firmanın 360 derece iletişim kurması gerekiyor. Etkinlik iletişimi ayrı bir çalışma. Biz de bu yönde yarattığımız atmosfer ve dekorlar ile kişilerin saklayacakları anılar yaşamalarını istiyoruz. Türk misafirperverliğini uluslararası alanda yapmaya çalıştık ve her misafiri VIP olarak gördük. Antalya'da 12. yüzyıldan kalma eski bir kervansarayı kiraladık. Burada yaşanan tecrübe çok farklı oldu. Bu deneyimde 5 yıldızlı otelden daha çok para harcanıyor.

Mice tarafında birçok firma ve devletle çalışıyorsunuz. Future of Travel ile uzay yolculuğunu planlıyoruz. Seyahatler başladı. Şimdi artık daha makul seviyelerde ücretler. 100 kilometreye kadar gidip astronot oluyorsunuz. Daha sonra 500 kilometreye gidilip otellerde konaklamalar yapılacak.


Konukların arasından Pirinççioğlu'na kürsüde dik durusunuz ve sektörde duruşunuz kendinizden emin olduğunuzu gösteriyor  hiç mi hayal kırıklığına uğramadınız? sorusuna VIP Turizm CEO'su Ceylan Pirinçcioğlu, güldü ve cevap verdi. Bazı konularda birçok girişimlerimiz oldu. Daha turizmin T'si yoktu. Turizm küçümsenirdi. Antalya'da turizm hareketi yeni başlamıştı. Otellerin yemek ihtiyaçları olacak diye düşünüp büyük fırın açmıştık. Ancak kriz oldu. Standart ekmeği bile zor satar olduk ve kapadık. Eskiden 9 aydan fazla kalan bir turizm bakanı yoktu. Turizmle ilgili 28 tane kriz yaşadık. 46 yıl kaliteyi sürdürmeye çeşitlilik ortaya koymaya çalıştık."

Deniz Anapa SKAL TURİZM ARENASI 2014'te Gerek ilk bölümümüzde söz alan değerli konuklarımız, gerekse 'Söz Sizde' adlı ikinci bölümümüzde bizlerle Günümüzün Turizm Trendleri konusunda vizyonlarına ilişkin sunum yapan değerli katılımcılarımıza, sevgili Sunay Akın'a, değerli moderatörlerimize, siz değerli konuklarımıza, geleceğin turizmcileri olan gençlerimize, değerli basın mensuplarımıza bizlerle olduğunuz için, sponsorlarımıza ise bu toplantının gerçekleşmesinde gösterdikleri için çok teşekkür ediyorum." Anapa ayrıca SKAL TURİZM ARENASI 2014'te yerel seçimler sonrasında yönetimlerin üzerlerine düşen çok büyük görevleri olduğunu ve bu çalışmaları ortak paydalarda bir araya gelerek yürütmenin Türkiye turizmi için önemli ölçüde katkı sağlayacağı vurguladı.


Skal Turizm Arenası Akşam yemeğine geçildi. Burada yemek sonrası bir balkon konuşması yapan Deniz Anapa, İstanbul Hilton Convention Center’da gerçekleştirdiğimiz “Günümüzün Turizm Trendleri” konulu SKAL Turizm Arenası 2014, sektör duayenlerinden turizm profesyonellerine ve üniversite öğrencileri pek çok farklı alandaki yaklaşık 400 katılımcıyı bir araya getirdi. Bugün burada akşam yemeği ile yorgunluğumuzu atacağız sohbet edip eğleneceğiz.


Sizlere bir müjdem var benim, Türkiye’nin 17. Skal Derneği olan Troia Skal, Çanakkale’de turizmi canlandırmak üzere faaliyetlerine başladı.Dünyada 22 bin üyeye sahip, merkezi İspanya’da bulunan Uluslararası Skal International’a bağlı derneğin Türkiye’deki 17. Şubesi olan Troia Skal, Çanakkale’nin tanınan iş kadınlarından ve aynı zamanda benim sınıf arkadaşım Dilek Mildon’un öncülüğünde Çanakkale’de kuruldu. 17 kulüple 1030 turizm profesyonelini çatısı altında toplayan ve bu yönüyle Dünya SKAL hareketi içinde önemli bir yere sahip olan Türkiye SKAL Federasyonu giderek büyüyor.  Ben Skal ailemi çok seviyorum diyerek  Troia Skal Derneği başkanı Dilek Mİldon’a mikrofonu verdi,


Dilek Mİldon, Skal’ın, turizm profesyonellerinin üye olduğu bir sivil toplum kuruluşu olduğunu söyleyen Mİldon, “Bizim de öncelikli hedefimiz Çanakkale’nin turizm dinamiklerini harekete geçirmek olacaktır.


Troia Skal Derneği olarak tüm turizm değerlerinin uluslararası alanda tanınmasını ve Çanakkale’nin daha fazla görünür olmasını hedefliyoruz. Bugün buraya bir çanta ile geldim.Bu çantayı Skal Türkiye Federasyon Başkanı Deniz Anapa’ya teslim edeceğim ve bu çantadaki evraklar İspanya’da imzalandıktan sonra yasal olarak göreve başlayacağız. Çok heyecanlıyız Çanakkale’de çok yapacak işimiz var heyecanla ispanya’dan gelecek dosyaları bekliyoruz dedi.


Konuşmanın ardından Uluslararası SKAL Dernekleri Federasyonu Başkanı Deniz Anapa’nın gerçekleştirdiği  Skal tostu ile başlayan geceye herkes eşilk etti. Skal tostu  bittikten sonra orta alanda bulununan Turgay Kıran’ın  başını çektiği grubun yerinde duramadığını farkeden Deniz Anapa , okullarda yaramazlık yapan çocuklar vardır bizim de yaramazlık yapan hazlaz çocuklarımız burada yerlerinde duramıyorlar Turizm Arenası burası oldu dedi.












Turizm Arenası, Günümüzün Turizm Trendleri, İstanbul Hilton Convention Center, Bahattin Yücel, TC. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Yazar; Elif Dağdeviren; Prof. Şeyhmus Baloğlu, Orhan Hallik, Uluslararası SKAL Dernekleri Federasyonu Başkanı Deniz Anapa, ,Ceylan Pirinçcioğlu (VİP Turizm Turizm Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su, Uğursal Uğur (IDA Consulting Web Design & Online Systems, İcra Kurulu Yöneticisi), Gürsel Tonbul (Turizmci, OleAtrium Zeytin ve Zeytinyağı Tarihi Sergi Alanı Kurucusu), Hasan Eker (Burkon Turizm YK Başkanı, BTSO Meclis Üyesi, TUGİAD Üyesi), Halit Beyazkürk (1957 Design&Event´in sahibi)

4 Nisan 2014 Cuma

AB’nin ‘dünyaya açılması’na Hilton Worldwide’dan destek


Türkiye vatandaşlarının da faydalanacağı AB vize reformu sayesinde Avrupa’ya gelen turist sayısını artacak. 1 milyondan fazla kişiye iş olanağı yaratacak değişiklik, bölge ekonomisini canlandıracak
Avrupa Komisyonu’nun Avrupa’da seyahat etmeyi kolaylaştıracak vize reformu önerisi, Hilton Worldwide tarafından memnuniyetle karşılandı.



Hilton Worldwide Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Başkanı Simon Vincent yaptığı açıklamada “Halihazırda dünyada turistlerin en çok tercih ettiği destinasyon olan Avrupa, vize başvuru süreçlerinin karmaşık ve uzun olmasından dolayı yılda 1 milyon potansiyel turisti kaybediyor. Online başvuru ve e-vize gibi somut çözümler içeren Avrupa Komisyonu’nun önerisi, turistler için Avrupa’yı daha çekici kılacak, uzun vadede rekabet  gücünü artıracak ve ekonomik gelişime katkı sağlayacak” dedi. Hilton Worldwide, seyahat kolaylığı getiren ‘Akıllı Vize’ politikalarının en büyük destekçiklerinden. Geçtiğimiz günlerde Komisyon tarafından yaptırılan bir araştırma, vize uygulamalarını değiştirmenin, Avrupa ekonomisine olumlu katkı sağlayacağını ortaya koydu.

KONSEY VE AVRUPA PARLAMENTOSU KONUYA ÖNCELİK VERMELİ
Araştırmaya göre, esnek vize kuralları, Çin, Hindistan ve Suudi Arabistan gibi kaynak pazarlardan Schengen ülkelerine ziyaretleri yüzde 30 - 60 oranında artıracak. Bu durum ise turizm ve ilgili sektörlerde 1,3 milyon kişiye iş olanağı yaratarak ekonomiyi canlandıracak.Avrupa Komisyonu'nun önerisinin AB Konseyi ve Avrupa Parlamentosu tarafından da onaylanması gerektiğini hatırlatan Hilton Worldwide, kurumları konuya öncelik vermeye çağırırken, bu alanda hızlı gelişme kaydedilmesinin Avrupa ekonomisinin de yaranına olacağını kaydetti.

EKOLOJİ VE OLİVTECH FUARLARI 10 – 13 NİSAN 2014 TARİHLERİNDE

Organik sektörünün İzmir’deki beşinci,  zeytin ve zeytinyağı sektörünün İzmir’deki dördüncü buluşması 10 Nisan’da başlıyor.

EKOLOJİ İZMİR - 5’inci İzmir Organik Ürünler Fuarı ile OLIVTECH – 4’üncü Zeytin, Zeytinyağı Teknolojileri Fuarı, 10 - 13 Nisan 2014 tarihleri arasında İzmir Uluslararası Fuar Alanı’nda düzenlenecek. İki fuar geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yılda aynı tarihlerde ve aynı çatı altında organize edilecek.Geçtiğimiz yıl iki fuarın birarada düzenlenmesinden duyulan memnuniyet nedeniyle bu yıl da iki fuarı birarada organize edeceklerini söyleyen İZFAŞ Genel Müdürü Mehmet Şakir Örs; “OLIVTECH Fuarı ile zeytin ve zeytinyağı sektörünü,  EKOLOJİ İZMİR Fuarı ile organik sektörünü bir kez daha İzmir’de buluşturacak olmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.


Örs  sözlerine şöyle devam etti:
“EKOLOJİ İZMİR’in kente çok yakışan bir fuar olduğuna inanıyoruz. İZFAŞ olarak İzmir’de Akdenizli ve Egeli kimliğine uygun bir ihtisas fuarı organize etmekten büyük memnuniyet duyuyoruz. Dördüncü kez ev sahipliği yaptığımız OLIVTECH’in, yakın zamanda kentimizin fuarcılık vizyonunda önemli bir yere sahip olacağına inanıyoruz.


Amacımız zeytin ve zeytinyağı sektörünün dünya pazarında hak ettiği yere ulaşmasına katkıda bulunmaktır. İnanıyorum ki bu yıl da kutsal kitapların meyvesi zeytin ve Anadolu’nun altın sıvısı zeytinyağı, OLIVTECH’de uluslararası ekonomik bir değere dönüşecek.Sağlıklı beslenmenin en önemli faktörlerinden biri olan ekolojik tarımın geliştirilmesine yönelik EKOLOJİ İZMİR’in, sektöre önemli katkıları olacağına yürekten inanıyorum. Fuarımızın yol almasını istiyoruz, o yüzden bütün olanaklarımızı zorlayarak Türkiye’nin tek organik ürünler fuarı olan EKOLOJİ İZMİR’i çok daha iyi noktalara taşımak istiyoruz.”


EKOLOJİ İZMİR Fuarı, İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İzmir Fuarcılık Hizmetleri Kültür ve Sanat İşleri Tic. A.Ş. (İZFAŞ) tarafından İzmir Ticaret Odası, Ege İhracatçı Birlikleri ve T.C. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) desteğiyle gerçekleştirilecek.

EKOLOJİ İZMİR Fuarı’nda; organik gıdanın yanısıra organik tekstil, organik temizlik, organik kozmetik, organik mobilya, organik dekorasyon, organik oyuncak ve kırtasiye ürünleri gibi farklı sektörlerde sertifikalı üretim yapan firmalar yer alıyor.

OLIVTECH Fuarı, İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İzmir Fuarcılık Hizmetleri Kültür ve Sanat İşleri Tic. A.Ş. (İZFAŞ) tarafından Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi’nin (UZZK) işbirliğinde Ege İhracatçı Birlikleri,  İzmir Ticaret Odası, TMMOB Kimya Mühendisleri Odası, TMMOB Gıda Mühendisleri Odası Ege Bölge Şubesi, TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası Ege Bölge Şubesi Ege Bölgesi Sanayi Odası, İzmir Ticaret Borsası, ve T.C. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) desteğiyle düzenlenecek.

OLIVTECH Fuarı’nda; zeytin, zeytinyağı, fidan, tohum, gübre, şişe, kasa ve bidon, ambalaj malzemeleri, üretim teknolojileri, saklama üniteleri, gıda analiz laboratuvarları, zeytin işleme makinaları ve ekipmanları sergilenecek.

4 gün açık kalacak, profesyonellere ve son tüketiciye yönelik olarak düzenlenen EKOLOJİ İZMİR ve OLIVTECH, 10.00 – 20.00 saatleri arasında ziyaret edilebilir.

3 Nisan 2014 Perşembe

BOĞAZİÇİ KITALARARASI YARIŞLARI 20 TEMMUZ’DA!

EŞSİZ BİR MACERA, ZORLU BİR MÜCADELE; İKİ KITANIN KULAÇLARLA KUCAKLAŞMASIDIR BOĞAZİÇİ KITALARARASI YARIŞLARI


Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi(TMOK) tarafından ilki 1989 yılında gerçekleştirilen Boğaziçi Kıtalararası Yarışları her yıl artan bir ilgiyle devam ediyor. Uluslararası Olimpiyat Komitesi'nin himayesinde ve "Herkes İçin Spor" temasına uygun olarak düzenlenen yarışlar bu sene 26. kez, 20 Temmuz 2014 tarihinde düzenleniyor.


Ace of Mice 2013 Ödülleri yarışmasında “En İyi Spor Etkinliği Ödülü”nü kazanan Yarışlar, "2 Kıta 1 Yarış" sloganıyla 20 Temmuz tarihinde İstanbul boğazında gerçekleştirilecek. "26. Boğaziçi Kıtalararası Yarışları”nın İstanbul, Ankara, İzmir ve Adana seçmeleri sonucu belirlenecek yüzücüler bu efsanevi parkurda yüzmeye hak kazanacak.


 Seçmelere katılabilmek için yaşı, sağlığı, yüzme kabiliyeti uygun olan herkes aday olabilecek. İlk başvuru için http://bogazici.olimpiyat.org.tr/ adresinde internet üzerinden devam eden kayıtlar 15 Nisan’da son bulacak. Posta ile gönderilmesi gerekli evrakların son teslim tarihi ise 30 Nisan.


HER ANI HEYECAN, HER ANI MÜCADELE, HER ANIYLA BENZERSİZ...
İstanbul, Avrupa ve Asya kıtaları üzerine kurulmuş olması, içinden "boğaz" su yolu geçmesi özelliğiyle bu yüzme yarışını toplum sporu olarak yaptırmaya doğal bir ortam oluşturuyor ve “Benzersiz” bir kıtalararası yüzme yarışı yapılıyor. Anadolu yakasında Kanlıca'dan başlayarak, Avrupa yakasında Kuruçeşme'de sona eren Boğaziçi Kıtalararası Yarışları, Türkiye ve İstanbul'un tanıtımı için de özel bir öneme sahip.


Dünyanın hiçbir yerinde kıtalararası bir yarış düzenlemek mümkün olmadığı için bu açıdan Ülkemiz farklı bir konumda.  1989 yılında 4 kadın ve 64 erkek sporcunun katılımı ile başlayan serüven, artık başvuruların başladığı ilk günlerde binlerle ifade ediliyor ve her yıl katlanarak büyüyen bir ilgi ile Türk spor takviminde önemli bir yer alıyor.Bu sene 50 farklı ülkeden olmak üzere Yurt dışından gelen yoğun ilgi nedeniyle, 800 yabancı kontenjanına ulaşıldığı için Yabancı yüzücü kayıtları erken kapatıldı. Bu yıl yine en fazla başvuru Rusya’dan oldu.

Pegasus,Kuveyt hattının resmi açılışını gerçekleştirdi

Kuveyt “uçmanın kolay yolu” ile tanıştı



Pegasus, T.C. Cumhurbaşkanı Sayın Abdullah Gül’ün katılımı ile resmi açılışını yaptığı Kuveyt hattı ile birlikte uçuş ağını, 32 ülkede toplam 79 noktaya ulaştırırken, sunduğu rekabetçi fiyatlarla Kuveyt’i de uçmanın kolay yolu ile tanıştırıyor.

Pegasus, 26 Mart’ta ilk uçuşunu gerçekleştirdiği Kuveyt hattının resmi açılışını Pegasus Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı’nın ev sahipliğinde, T.C. Cumhurbaşkanı  Sayın Abdullah Gül’ün katılımı ile gerçekleştirdi.

Avrupa’nın en hızlı büyüyen (*) ve Türkiye’nin en genç filosuna sahip Pegasus Hava Yolları, Kuveyt’i 7 Mayıs’a kadar haftanın 4 günü sonrasında haftanın her günü düzenlenen karşılıklı seferlerle 45 noktaya bağlayacak.

Törende konuşan Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, iki ülke arasında gelinen noktaya dikkat çekerek, Pegasus’un uçuşlarının buna katkı sağlayacağını dile getirdi.  Gül, “Pegasus da artık Kuveyt’e uçmaya başladı. Yaz döneminde Türkiye ile Kuveyt arasında günde toplam 5 uçuş gerçekleşecek. Pegasus’un bu uçuşları misafirler için de faydalı oluyor. Başarılarınızın devamını diliyorum.” diye konuştu.

Ali Sabancı: “Kuveyt’li misafirlerimizi ucuz fiyatlarla tanıştırmaya geldik!”
Başbakan Yardımcısı Emrullah İşler, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz’ın da katıldığı törende konuşan Pegasus Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı ise; “Uçmayı herkes için bir hak haline getiren hava yolu olarak, Kuveyt’i Türkiye ve ötesiyle yakınlaştırmaktan, sınırları kaldırıyor olmaktan büyük mutluluk ve gurur duyuyoruz. Pegasus olarak Ortadoğu’nun potansiyeline inanıyoruz. Kuveyt; Tahran, Erbil, Beyrut, Tel Aviv, Doha ve Dubai’den sonra Ortadoğu’daki 7. uçuş noktamız. Şu an haftada 4 sefer olarak başladığımız uçuşlarımızı, 7 Mayıs’tan itibaren haftanın her günü gerçekleştireceğiz.” diye konuştu.

Uyguladıkları rekabetçi politika ve fiyatlar ile hava yolunu halkın yolu haline getirdiklerini bildiren Sabancı, sözlerine şu şekilde devam etti: “Pegasus, hem Türkiye’de hem de uçtuğu  32 ülkede rekabeti canlandıran hava yolu oldu. “Hava yolunu halkın yolu” haline getirme hedefimiz, uçmaya başladığımız tüm ülkelerde gerçek oluyor. Uçtuğumuz coğrafyalardaki misafirlerimiz çok daha uygun fiyatlarla uçakla seyahat edebiliyorlar. Bunu Beyrut’ta da, Barselona’da da, Moskova’da da başardık. Kuveyt’li misafirlerimiz de artık Pegasus’la ucuza uçmanın avantajını yakalayacak. Amacımız; Kuveytli misafirlerimizi uygun fiyatlı seyahatle tanıştırmak, turizm ve ekonomisine katma değer yaratmak. Kuveyt’i uçuş ağımıza katmış olmaktan dolayı büyük mutluluk içindeyiz.”

Pegasus, Kuveyt’i 45 noktaya bağlıyor
Pegasus misafirleri Kuveyt’e Pazartesi, Çarşamba, Perşembe ve Cumartesi günleri İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan saat 22.00’de; Kuveyt Uluslararası Havaalanı’ndan ise ertesi gün 02:55’te kalkan karşılıklı seferlerle uçuyor. Pegasus seferleri 7 Mayıs’tan itibaren haftanın her günü karşılıklı olarak gerçekleştirilecek.

Pegasus, misafirlerini Kuveyt’e yurt içinde Adana, İzmir, Antalya, Bodrum, Diyarbakır, Dalaman, Ankara, Elazığ, Trabzon, Van, Hatay olmak üzere 11 noktadan; yurt dışında ise Amsterdam, Stokholm, Atina, Barselona, Belgrad, Berlin, Bologna, Basel, Brüksel, Bükreş, Köln, Kopenhag, Moskova, Donetsk, Düsseldorf, St. Etienne, Kıbrıs, Roma, Frankfurt, Kharkiv, Lviv, Madrid, Marsilya, Münih, Paris, Priştine, Saraybosna, Üsküp, Londra, Stuttgart, Tiran, Tel Aviv, Viyana, Zürih olmak üzere 34 noktadan; toplamda 45 noktadan bağlantılı olarak uçuruyor.

Pegasus misafirleri, sefer bilgilerine Pegasus Hava Yolları satış noktalarından ve  www.flypgs.com  internet adresinden ulaşabilirler.


Kibar Holding Atama ve Organizasyon Değişikliği



Kibar Holding Yönetim Kurulu Üyesi Sayın Haluk KAYABAŞI, Kibar Holding organizasyonunda oluşturulan COO (Chief Operating Officer) pozisyonuna atanmıştır.

Haluk KAYABAŞI, Kibar Holding Yönetim Kurulu Üyeliğine devam edecek olup, CEO’ya bağlı grup şirketlerinin ve Holding Kurumsal Fonksiyonlarının yönetiminde görev alacaktır.

Haluk KAYABAŞI Kibar Holding, COO
1957 yılında Kayseri'de doğan Haluk KAYABAŞI, lisans öğrenimini 1980 yılında Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi'nde tamamlamıştır.

1981 yılı itibariyle Assan Demir ve Sac Sanayi A.Ş. İthalat bölümünde İthalat Uzman Yardımcısı, İthalat Uzmanı, İthalat Müdür Yardımcısı, İthalat Müdürü ve Dış Ticaret Müdürü olarak görev almıştır.

1998 yılında Kibar Holding bünyesinde Dış Ticaret Koordinatörlüğü görevini yürüten Haluk KAYABAŞI, Mayıs 2012 itibari ile Metal Grup Başkanlığı görevini icra etmiş ve Kibar Holding Yönetim Kurulu Üyeliği’ne seçilmiştir.

Kibar Holding Yönetim Kurulu Üyesi olan Haluk KAYABAŞI, aynı zamanda 01.04.2014 tarihi itibari ile Kibar Holding COO’su (Chief Operating Officer ) olarak atanmıştır.

Türk Hava Yolları’nın 106 ülkedeki 246. uçuş noktası Astrahan (Rusya)

Dünya genelinde en fazla ülkeye uçan ve son üç yıldır “Avrupa’nın En İyi Havayolu Şirketi”* seçilen Türk Hava Yolları’nın, Rusya Federasyonu’ndaki 9. destinasyonu; Astrahan Oblastı’nın başkenti Astrahan.

Türk Hava Yolları Astrahan seferleri, 30 Mart 2014 itibariyle haftada 4 gün olmak üzere İstanbul’dan Salı, Çarşamba, Cuma ve Pazar günleri, Astrahan’dan ise Pazartesi, Çarşamba, Perşembe ve Cumartesi günleri icra edilmekte.

İstanbul’dan Astrahan’a tüm vergiler dâhil gidiş-dönüş 114 Euro’dan başlayan açılışa özel ücretlerle seyahat edilebilir. Ayrıca, Miles&Smiles üyeleri yeni açılan hatlarda ilk 6 ay boyunca %25 mil indirimli ödül biletle seyahat edebilir ve uçuş sınıflarını yükseltebilirler.


Tarifeli uçuş saatleri;
Uçuş No. Günler Kalkış Varış
TK479 Salı, Çarşamba, Cuma, Pazar SAW 23:25 ASF 03:30 + 1
TK480 Pazartesi, Çarşamba, Perşembe, Cumartesi ASF 04:30 SAW 06:55
*Tüm saatler lokaldir.

*Skytrax yolcu tercihleri sıralaması.

Türk Hava Yolları ve uçuş tarifesi ile ilgili daha ayrıntılı bilgilere www.turkishairlines.com web sitesinden, 444 0 849 numaralı Çağrı Merkezi’nden
veya satış ofislerinden ulaşılabilir.

PRNS Taşımacılık filosunu 38 adet Mercedes-Benz Tourismo ile güçlendiriyor

Prens Turizm, tercihini Mercedes-Benz’den yana yaptı


2003 yılından beri turizm taşımacılığı sektöründe faaliyet gösteren Prens Turizm, tercihini yine Mercedes-Benz’den yana yaptı. Aldığı yatırım kararı ile, araç parkındaki 10 adet Tourismo 15 RHD otobüsü yenileyen PRNS Taşımacılık, Mercedes-Benz Türk Bayii Mengerler İstanbul ile yaptığı iş-birliği sonucunda  Mercedes-Benz otobüs sayısını 38 adede çıkarttı.   Mercedes-Benz Türk’ün Pazarlama Merkezi’nde düzenlenen teslimat törenine, PRNS Taşımacılık Genel Müdürü Göktürk Erdoğan, Metrojet Airline Türkiye Operasyon Direktörü Apti Sediev, Mengerler İstanbul Genel Müdürü Nusret Güldalı, Mengerler İstanbul Otobüs Satış Müdürü İlker Canbolat, Mengerler İstanbul İkinci El Satış Danışmanı Hakan Özmutlu, Mercedes-Benz Türk Oto-büs Satış Pazarlama ve Satış Müdürü Burak Tarım, Mercedes-Benz Türk Otobüs Filo Satş Kısım Müdürü Burak Batumlu, Mercedes-Benz Türk Otobüs Satış Operasyonları Kısım Müdürü Murat Kızıltan, Mercedes-Benz Türk Şehiriçi Otobüs-Kamu Satış Kısım Müdürü Alper Aydın, Mercedes-Benz Türk Otobüs Satış Filo Satış Danışmanı Efe Selçuk, Mercedes-Benz Finansman Türk Otobüs Satış Finansman Müdürü Uğur Erdinç, Otobüs Finansman Satış Koordinatörü Kemal Üşenmez, Mercedes-Benz Busstore Kısım Müdürü Haluk Burçin Akı ve Busstore Alım Satım Yönetmeni Bu-rak Türkel katıldılar.

Teslimat töreni sırasında konuşma yapan PRNS Taşımacılık Genel Müdürü Göktürk Erdoğan, şirket olarak turizme olan hizmetlerini  kalite ve güvenlik ana prensipleri üzerine sürdürdüklerini, bu ilke-lerinin devamını sağlamak adına yatırımlarına devam edeceklerini belirtti.Mercedes-Benz Türk Otobüs Pazarlama ve Satış Müdürü Burak Tarım ise Mercedes-Benz ve PRNS Taşımacılık arasında uzun yıllardır sürmekte olan verimli işbirliğinin devam edeceğine olan inancını vurguladı ve bu satışın Mercedes-Benz’in turizm sektörüne yaptığı en büyük filo satışı olduğunun altını çizerek, 38 adet Tourismo’nun her iki camiaya da hayırlı olmasını diledi.
Mercedes-Benz Türk tarafından Hoşdere fabrikasında üretilen Tourismo, hem turizm sektörüne hem de şehirlerarası yolcu taşımacılığına hitap ediyor. Yolcusuna yüksek konfor ve güvenlik sağlayan Tourismo, tasarruf ve yüksek kazanç için gerekli tüm şartları yerine getiriyor. Güçlü soğutma/ısıtma sistemleri ile araç içinde kendi iklimini oluşturan Tourismo, tur, transfer ve şehirlerarası seyahatleri keyfe dönüştürüyor. Bunun ötesinde Tourismo, müşterilerine en üst düzeyde sağlamlık ve dayanıklılık sunuyor: Hoşdere Fabrikası’nda katoforez daldırma boya tesisinde gördüğü işlem sayesinde, korozyona karşı en iyi şekilde korunarak uzun yıllar kalitesini koruyor.Mercedes-Benz’in yaygın servis ve yedek parça ağıyla da, Tourismo, Türkiye’nin her yerinde kul-lanıcısının yanında yer alıyor.

Boeing İş Jeti (BBJ) MAX uçak ailesini tanıttı


Boeing [NYSE: BA], adı açıklanmayan bir müşteriden aldığı ilk siparişin ardından Boeing İş Jeti (BBJ) MAX uçak ailesini tanıttı. Sipariş, BBJ ailesine katılan en yeni iş jeti olan ve 737 MAX 8 modeli esas alarak üretilen BBJ MAX 8 için alındı. Boeing Business Jets Başkanı Capt. Steve Taylor, “BBJ MAX’ı ilk tercih edenin hali hazırda bir BBJ müşterisi olmasından onur duyuyoruz. BBJ MAX, en yakın rakibine kıyasla daha geniş, daha uzun menzilli ve daha az emisyon yayıyor. Böylece günümüz BBJ müşterileri için en ideal seçim haline geliyor” dedi.

Geniş kabinli ve ultra uzun menzilli iş jeti piyasasının pazar lideri olan BBJ grubu içinde yeni BBJ MAX modeli, bu avantajların daha da ötesine geçecek.  Yeni CFM International LEAP-1B motorları ve İleri Teknoloji kanatçıkları da içeren diğer aerodinamik iyileştirmeler sayesinde, 737 MAX, günümüzün en tasarruflu tek koridorlu uçaklarından yüzde 14 daha fazla yakıt tasarrufu sağlayacak. BBJ müşterilerinin sıklıkla uçtuğu uzun menzillerde ise yakıt kullanımındaki iyileştirme daha da fazla oluyor.BBJ MAX 8, BBJ2 modeline kıyasla 800 deniz milinden fazla (1.482 km) artışla 6.325 deniz millik bir  (11.713 km) menzile sahip olacak.

Menzil açısından pazar liderliği konumunu geliştirmesinin ve aynı zamanda BBJ’nin sunduğu daha düşük kabin yüksekliği, eşsiz güvenilirlik ve dünya çapında üstün ürün desteği avantajlarını geliştirmesinin yanı sıra, mevcut  BBJ2 modeliyle iyle aynı kabin büyüklüğünde kalmakla birlikte, müşterilerine 19 feet (5,8 metre) daha uzun bir kabin ve üç kat daha geniş kargo alanı sunacak. Yeni BBJ, iş dünyası, kuruluşlar ve kişisel kullanım için en fazla tercih edilen model olmaya devam edecektir.

BBJ ailesi bünyesine katılan ve 737 MAX 9’ı esas alarak üretilen BBJ MAX 9’un da  6.255 deniz mili (11.584 km) menzile ve BBJ MAX 8’inkinden daha da geniş bir kabine sahip olması bekleniyor. BBJ MAX 7 ile ilgili planlar üzerinde halen çalışılıyor.Taylor, “Özellikle BBJ’nin ayrıcalıklı konforundan da vazgeçmeden daha uzaklara ve daha tasarruflu uçmak isteyen BBJ sahipleri açısından, BBJ MAX’a yönelik talebin çok fazla olmasını bekliyoruz” dedi.

737 MAX’ın geliştirilmesi, uçağın Temmuz 2013’te tamamlanan sağlam konfigürasyonuna uygun şekilde planlandığı gibi ilerliyor. İlk uçuşun 2016’da gerçekleşmesi ve ticari havayolu müşterilerine teslimatların 2017’de başlaması planlanıyor. 737 MAX, bugüne kadar dünya çapındaki 37 müşteriden 1.900’ün üzerinde sipariş aldı.İlk BBJ MAX, içi düzenlenmeden 2018’de teslim edilecek ve jetin VIP iç tasarımı müşterinin tercihlerine göre bir tamamlama merkezi tarafından yapılacak.

http://www.turizminsesi.com/haber/boeing-is-jeti-bbj-max-ucak-ailesini-tanitti-15735.htm