16 Ağustos 2014 Cumartesi

Alman öğrenciler Alanya’da stajda



Alanya Turistik İşletmeciler Derneği’nin katkılarıyla 7 Alman öğrenci ‘Entegrasyon ve Çeşitlilik’ projesi kapsamında Alanya’da turizm eğitimi gördü.Bremen’de Alman Kızılhaç Örgütü tarafından desteklenen sosyal pedagojik bir kurum olan ABS, desteğe muhtaç gençlerin, okul hayatından meslek yaşamına geçişlerini sağlamaktadır.Uyumu teşvik eden “Entegrasyon ve Çeşitlilik (Xenos)” adlı proje modüllerini okul ve mesleki eğitime taşıyan iTools (Integrationsmodule imÜbergang Schule-Beruf) projesi Almanya Çalışma ve Sosyal Bakanlığı ile Avrupa Birliği (AB) Fonu tarafından desteklenmektedir.

Projenin önemli bir bölümü Türkiye’deki restoran ve otellerde yılda 2 haftalık süren stajı kapsamaktadır. Bu doğrultuda 3 yıllık proje süresince Alanya Turistik İşletmeciler Derneği’nin (ALTİD) işbirliğiyle Club Paradiso Otel’de iki haftalık gastronomi dalında 7 öğrenci stajlarını tamamlamıştır.Kurum yetkilileri, öğrencilerin geleceği açısından projede “Yurt dışı stajı” oluşturduklarını ve bu projenin devamı etmesi için kararlı olduklarını belirtmektedir.

Sürmeli Hotels & Resorts Satış ve Pazarlama Direktörü Ayşe Timur Limoncular oldu



40 yıllık otelcilik deneyimini çağdaş dokunuşlarla birleştirerek Türk otelcilik sektöründe bir klasik haline gelen Sürmeli Hotels & Resorts’un yeni Satış ve Pazarlama Direktörü, sektörün deneyimli isimlerinden Ayşe Timur Limoncular oldu.

Ayşe Timur Limoncular,  Sürmeli Hotels & Resorts ailesine katılmadan önce 14 yıl Swissotel The Bosphorus, Istanbul bünyesinde farklı yöneticilik pozisyonlarında, son olarak da 2008’den bu yana  Swissotel The Bosphorus, Istanbul Satış Direktörü olarak görev yapıyordu. 1996 yılında Bilkent Üniversitesi Turizm Otelcilik bölümünden mezun olan Ayşe Timur Limoncular, kariyerine 1996-2000 yılları arasında farklı satış pozisyonlarında görev yaptığı Ceylan Inter-Continental Istanbul Oteli’nde başlamıştı. Yaklaşık 20 yıldır Türk otelcilik sektöründe görev yapan Limoncular,  bundan böyle Sürmeli Hotels & Resorts markasının pazarlama ve satış faaliyetlerine öncülük edecek.

14 Ağustos 2014 Perşembe

Üniversiteyi Kazanmak Kadar Üniversiteli Olmaya Alışmak da Önemli!


Üniversiteye giriş telaşı yaşayan gençlerin üniversite hayatına da uyum sağlamaları önemli bir süreç. Ergenlik ile yetişkinlik arasındaki döneme denk gelen üniversite hayatının sancılı bir süreç olmaması için uzmanlar, ailelere psikolojik danışmanlık alınması tavsiyesinde bulunuyor. Uzmanlara göre, bu sayede gençlerin kendi kimliklerini keşfetmeleri, sağlıklı bir şekilde bireyselleşebilmeleri, sosyal, akademik ve kişisel alanları arasında nasıl bir denge kurabilecekleri hakkındaki sorulara doğru cevapları bulabilmeleri mümkün olabilir.


Gençlerin üniversiteye giriş konusunda en heyecanlı dönemlerini yaşadıkları şu günlerde uzmanlar, üniversite hayatına uyumun da sancılı bir süreç olabileceğine dikkat çekerek aileleri bu konuda uyardı. Kimlik oluşumunun henüz tamamlanmadığı ve esnek olduğu ergenlik ile yetişkinlik arasındaki bu dönemde bir uzmandan destek almanın önemini vurgulayan Ayna Eğitim ve Psikolojik Danışma Merkezi’nden Uzman Psikolog Gizem Hancı, “Psikolojik danışmanlık, üniversiteli gençlere kendi kimliklerini keşfetmeleri, sağlıklı bir şekilde bireyselleşebilmeleri, değerleri, ilgi alanları, kim oldukları, sosyal, akademik ve kişisel alanlar arasında nasıl denge kurulabileceği hakkındaki sorulara cevap bulabilmeleri konusunda yardımcı olur” dedi.
Uzman desteği ile bu çok özel dönemde gençlerin yetişkin olarak gelecekte daha büyük sorunlara neden olabilecek konuları henüz yolun başındayken çözebileceğini açıklayan Hancı, “Üniversite hayatının yaşandığı genç yetişkinlik dönemi, ergenlik ile yetişkinlik arası bir dönemdir. Aslında diğer yaşam dönemlerine göre daha az dikkat çeker ancak üzerinde önemle durulması gerekir. Genç yetişkinlik döneminin zorluklarına üniversiteli olmanın da getirdiği değişimler eklenince baş etmek kolay olmayabilir” uyarısını yaptı.
Üniversite hayatı hem heyecanlı hem zorlu!tshbr

Üniversiteye başlamanın, hem heyecan verici hem de zorluklar ve değişimlerle dolu bir yaşam olayı olduğunu hatırlatan Uzman Psikolog Gizem Hancı, kişiye özgü problemlerin yanı sıra üniversiteli gençlerin karşılaştığı problemleri şöyle sıraladı:

Yaşam biçiminde değişiklik: Üniversite hayatıyla birlikte aileden ilk kez ayrılma söz konusu olabilir. Tek başına, yurtta ya da arkadaşlarla ortak yaşam gibi daha çok sorumluluk gerektiren bir yaşam biçimine uyum gerekebilir.
Maddi sorumluluklar: İhtiyaçlarını belirleyip buna göre para idaresi yapmak ilk kez deneyimleniyor olabilir.
Zaman yönetimi: Akademik, sosyal ve kişisel alanlarda yapılması gerekenleri organize edebilmek ve zamanı iyi değerlendirmek konusunda zorluklar yaşanabilir. Ders çalışıp mesleki ilerlemeyi sağlayabilmek ve üniversiteli olmanın tadını çıkartabilmek arasındaki dengeyi kurup ikisini bir arada yürütebilmek zorlayıcı olabilir.
Aile Özlemi: Üniversiteyi aileden uzak okumak ve bunun getirdiği özgürlük fikri her ne kadar cazip gelse de bazen aile özlemi tek başına üstesinden gelmesi güç bir sorun olarak yaşanabilir.
Sınav Kaygısı: Üniversiteli genç, üniversiteye gelene kadar pek çok sınav deneyimi edinmiş olsa da çoğu zaman hazırlık okulunu geçebilmek, üniversiteyi bitirebilmek gibi hedeflere odaklanarak daha önce hiç hissetmediği kadar yoğun bir kaygı yaşayabilir. Çoğunlukla anne-babayı ve yakın çevreyi hayal kırıklığına uğratmamak, kazanılan bursları kaybetmemek gibi nedenler bu sınav kaygısını artırabilir.
“Ne yapacağını bilmek önemli!”
Değişimler karşısında ne yapacağını bilmenin gençlerin uyum sürecini daha rahat bir şekilde geçmesini sağlayacağını vurgulayan Gizem Hancı, “Gençlerin kendini tanıması, isteklerini ve ihtiyaçlarını belirleyebilmesi, kendini ifade edebilmesi yetişkinliğe geçişi de kolaylaştıracaktır” dedi.
Bu değişim sürecine nasıl uyum sağladığının gençlerin kullandıkları baş etme yöntemlerine de bağlı olduğunu aktaran Uzman Psikolog Gizem Hancı şöyle devam etti: “Gençlerin üniversite öncesi alıştıkları yapı aileye ya da öğretmenlere daha bağımlıdır. Üniversite hayatına geçişte ise artık eski yapı içinde kullandıkları yöntemler yeni düzen için işe yaramamaya başlayabilir. Bu nedenle, bu yeni düzene uyumu kolaylaştıracak farklı ve işe yarar yöntemlerin geliştirilmesi gerekir. Pek çok üniversiteli genç, kendini izole ve yalnız hissedebilir. Sanki kendisinden başka herkes yoluna sorunsuz bir şekilde devam ediyor ve sadece kendisi bu tip zorlukları yaşıyor gibi hissedebilir. Bu noktada uzman desteği büyük önem kazanıyor. Uzman desteği ile gençlerin ‘Kendimi ne kadar iyi tanıyorum?’, ‘Sosyal, duygusal ve akademik ilişkilerimde nasıl sağlıklı iletişim kurabilirim?’, ‘Değerlerim, hedeflerim ve hayata bakışım nedir?’ gibi önemli sorulara cevaplar bulabilmek mümkün olur.”

HURRİYETEMLAK.COM TEMMUZ 2014 EMLAK ENDEKSİ AÇIKLANDI TÜRKİYE’DE ORTALAMA KONUT FİYATI 2.197 TL/M²



Hurriyetemlak.com Temmuz 2014 Emlak Endeksi açıklandı. Türkiye genelinde yıllık fiyat artışı yüzde 23’ü bulurken, satılık konutların metrekare satış fiyatı ortalama 2.197 lira olarak yansıdı. Kiralık konutların ortalama metrekare fiyatının 15 lira ortalamasında olduğu Türkiye’de amortisman (geri dönüş) süresi ise 13 yıl ortalamasında.
Türkiye 2.197 TL/m²
Satılık yıllık artış: %23
Kiralık yıllık artış: %21

İSTANBUL 2.852 TL/m²
Satılık yıllık artış: %27
Kiralık yıllık artış: %26
İstanbul'da konut fiyatlarında artış sürüyor. Hurriyetemlak.com Emlak Endeksi'ne göre İstanbul’da, satılık konutlarda metrekare ortalaması 2.852 liraya kadar çıktı.  Kiralık evlerin metrekare ortalaması ise 18 lirayı buldu. Amortisman süresinin 13 yıl ortalamasında olduğu İstanbul’da son bir ayda fiyatı en çok artan ilçe Ataşehir. İlçede metrekare fiyatları yüzde 10,4 artarken, ikinci sırayı yüzde 3,8 artışla Çekmeköy aldı. Üçüncü sırada ise yüzde 3,7 artışla Üsküdar var.tshbr

Son 1 ayda satılık konut fiyatlarının arttığı ilçeler:
Ataşehir: %10,4
Çekmeköy: %3,8
Üsküdar: %3,7
Son 1 ayda satılık konut fiyatlarının azaldığı ilçeler:
Beykoz: -%2,9
Küçükçekmece: -%2,6
Eyüp: -%2,5

ANKARA 1.417 TL/m²
Satılık yıllık artış: %17
Kiralık yıllık artış: %12
Ankara’da satılık konutların metrekare ortalama fiyatı bir yılda yüzde 17 oranında artış gösterdi. Satılık metrekare fiyat ortalamasının 1.417 lira olduğu Ankara’da, kiralık evlerde ise ortalama fiyat 8 lira. Amortisman süresinin 15 yıl olduğu ilde değeri en çok artan ilçeler sıralamasında ilk sırada Altındağ var. Altında’da satılık konut fiyatları son bir ayda yüzde 6,6, Çankaya’da yüzde 1,3, Sincan’da yüzde 1 artış gösterdi.
Son 1 ayda satılık konut fiyatlarının arttığı ilçeler:
Altındağ: %6,6
Çankaya: %1,3
Sincan: %1,0
Son 1 ayda satılık konut fiyatlarının azaldığı ilçeler:
Yenimahalle: -%0,6
Gölbaşı: -%0,3

İZMİR 1.719 TL/m²
Satılık yıllık artış: %11
Kiralık yıllık artış: %10
İzmir’de bulunan satılık konutların metrekare ortalama fiyatı bir yılda yüzde 11 artarak 1.719 liraya ulaştı. Kiralık konutlarda ortalama fiyat ise yüzde 10 arttı ve metrekaresi 8 liraya ulaştı. İlde amortisman süresi ise 17 yıl olarak göze çarpıyor. İzmir’in son bir ayda en çok değerlenen ilçeleri arasında ilk sırayı yüzde 7,1 artışla Çeşme alıyor. Aliağa’da ise artış yüzde 5,4 olarak dikkat çekiyor. Üçüncü sırada ise yüzde 4 artışla Menderes var.
Son 1 ayda satılık konut fiyatlarının arttığı ilçeler:
Çeşme: %7,1
Aliağa: %5,4
Menderes: %4,0
Son 1 ayda satılık konut fiyatlarının azalan ilçeler:
Foça: -%6,4
Balçova: -%2,0
Dikili: -%1,5

ANTALYA 1.389 TL/m²
Satılık yıllık artış: %14
Kiralık yıllık artış: %14
Antalya’da son bir yılda satılık konut fiyatları yüzde 14 arttı ve metrekaresi 1.389 lira oldu. Kiralık konutlara bakıldığında artış yüzde 14, metrekare ortalama fiyat ise 7 lira. Amortisman süresinin 16 yıl olarak belirlendiği Antalya’da fiyatı son bir ayda artan ilçeler sıralamasında, Kemer yüzde 6,1 ile ilk sırada yer alıyor. Konyaaltı’nda fiyatlar yüzde 3,1, Muratpaşa’da ise yüzde 3 artış gösterdi.
Son 1 ayda satılık konut fiyatlarının arttığı ilçeler:
Kemer: %6,1
Konyaaltı: %3,1
Muratpaşa: %3,0
Son 1 ayda satılık konut fiyatlarının azaldığı ilçeler:
BULUNMAMAKTADIR

BURSA 1.139 TL/m²
Satılık yıllık artış: %0
Kiralık yıllık artış: %1
Hurriyetemlak.com Emlak Endeksi’ne göre Bursa’da satılık konutların metrekare ortalama fiyatı 1.139 lira. Fiyatlarda yükseliş görünmüyor. Kiralık konutlara bakıldığında ise bir yıllık artış yüzde 1 oranında. Kiralık evlerin metrekare ortalaması 6 lira civarında. Amortisman süresinin 17 yıl olduğu Bursa’da fiyatı artan ilçeler sıralamasında son bir aylık veriler göz önüne alındığında ilk sırada yüzde 2,3 artışla Osmangazi, ikinci sırada ise yüzde 1,7 artışla Nilüfer var.
Son 1 ayda satılık konut fiyatlarının arttığı ilçeler:
Osmangazi: %2,3
Nilüfer: %1,7
Son 1 ayda satılık konut fiyatlarının azaldığı ilçeler:
Yıldırım: -%0,7

FRASER PLACE ANTHILL İSTANBUL, DÜNYA SEYAHAT ÖDÜLÜYLE ULUSLARARASI ARENADA BAŞARISINI TESCİLLEDİ



Ant Yapı’nın Bomonti’deki binası Anthill Residence’ın içerisinde yer alan Fraser Place Anthill İstanbul, World Travel Awards 2014 yarışmasından ödülle döndü.


Fraser Place Anthill İstanbul, bu sene 21.si düzenlenen World Travel Awards 2014 (Dünya Seyahat Ödülleri 2014) organizasyonunda, "Türkiye'nin En İyi Servisli Apartmanı (Turkey's Leading Serviced Apartments 2014)" kategorisindeki ödülün sahibi oldu. Wall Street Journal gazetesi tarafından “Seyahat Endüstrisinin Oscarları” olarak tanımlanan Dünya Seyahat Ödülleri’nin Yunanistan’ın Atina şehrinde düzenlenen törenine önde gelen seyahat acentelerinin yöneticileri ve turizm dünyasının önemli isimleri katıldı.tshbr


Gecede ödülü Fraser Place Anthill İstanbul adına alan Fraser Place Anthill İstanbul Genel Müdürü Tarun Kalra, “Turizm sektörünün en önemli ödüllerinden biri olan Dünya Seyahat Ödülleri kapsamında ödül almaktan dolayı çok mutluyuz. Avrupa Galası’nda aldığımız bu ödül Fraser Place Anthill’ Istanbul’da sunduğumuz hizmet kalitesi ve elde ettiğimiz müşteri memnuniyetini taçlandırdı. Bu alanda öncü olmanın sorumluluğu ile hizmet kalitesinde çıtayı yükseltmeye devam edecek, daha nice başarılara imza atacağız” dedi. 1993’ten bu yana seyahat ve turizm endüstrisinin tüm alanlarındaki en önemli başarıların ödüllendirildiği World Travel Awards, otel, tatil köyü, havayolu, deniz yolu gibi 1.000’i aşkın kategoride veriliyor. Oylama, dünya genelinde yüzbinlerce seyahat profesyonelinin internet üzerinden katılımıyla gerçekleşiyor.

MetGlobal’den geleceğin turizm ve teknoloji profesyonelleri için iş fırsatları



Online Turizm Sektörüne A’dan Z’ye teknoloji ve seyahat çözümleri sunan MetGlobal, üniversite mezunlarıyla bir araya geldi. Turizm dünyasının teknolojiye açılan yüzüyle tanışmak isteyen yeni mezunlarla sektörün ince detaylarını paylaşan MetGlobal, 2017 yılı itibariyle 1000 çalışana ulaşma hedefiyle Türkiye ekonomisine katkıda bulunmaya hazırlanıyor.

Tatil.com, Hotelspro ve Otel.com gibi markalarıyla hem yerel hem global dünyada online turizm-teknoloji platformunu sahiplenen birçok markayı bünyesinde barındıran MetGlobal, sunduğu teknoloji ve seyahat çözümlerini sağlayacağı istihdam ile güçlendiriyor.Bu yıl ilki gerçekleşen “MetGlobal Mezun Tanıtım Günü”nde, İş Zekası, Bilgi Teknolojileri ve Dijital Pazarlamayla ilgili alanlarda detaylı bilgi paylaşımlarında bulundu. Ağırlıklı olarak Bilgisayar, Matematik, İşletme ve Endüstri Mühendisliği ile MIS ve Turizm İşletmeciliği bölümlerinden mezun olanların katıldığı etkinlikte, İnsan Kaynakları departmanı yeni mezunlardan gelen istihdam seçenekleri ile ilgili soruları yanıtladı.tshbr

2013 yılında yüzde 46 oranında büyüme gösteren MetGlobal, uzun vadeli kariyer planı kapsamında; iki aşamalı mülakat, dil sınavı ve kişilik envanteri testi ile yeni mezunları işe almaya devam ediyor.

MARTI MARİNA & YACHT CLUB MISTRAL AYHAN SİCİMOĞLU VE LATİN ALL STARS İLE LATİN RÜZGARI ESTİRİYOR


Hisarönü Körfezi- Orhaniye Koyu’nda bulunan Martı Marina&Yatch Club, unutulmaz Latin geceleri yaşatmaya devam ediyor. Ege’de seyreden yelkencilerin lezzet durağı olan Club Mistral, 29 Ağustos Pazar akşamı LatinTurco müzik grubu Ayhan SİCİMOĞLU ve Latin All Stars’ı ağırlayacak. Türkiye'nin en önemli perküsyonistlerinden Ayhan SİCİMOĞLU'nun dans ve eğlence dolu performansı ile marinada gece boyunca Latin rüzgârları esecek. tshbr


Orhaniye Martı Marina & Yacht Club Mistral’de Akdeniz ve dünya mutfağının eşsiz lezzetlerini tadarken, Ayhan SİCİMOĞLU’nun sıcak sohbetinin ve coşkulu ritminin eşlik edeceği keyifli bir akşam geçirebilirsiniz.

Yer: Martı Marina & Yacht Club - Club Mistral
Tarih: 29 Ağustos Pazar
Saat: 22.00

ARTPOP albümü ile Lady Gaga'nın ilk İstanbul konseri 16 Eylül'de İTÜ Stadyumu'nda!

Lady Gaga İstanbul'da, Sen Neredesin?

Şimdiye kadar yaptığı turnelerle birlikte 4 milyon üzerinde konser bileti satan ve günümüzün en popüler isimlerinden biri olan Lady Gaga, Lady Gaga's artRAVE:the ARTPOP Ball turnesi kapsamında ilk defa Türkiye'ye geliyor.

Lady GAGA konserinden sonra hem soluğu Taksim'de alıp eğlenceye tam gaz devam etmek isteyenleri hem de şehir dışından İstanbul'a gelen ve birkaç gün bu kozmopolit şehri keşfe çıkmak isteyenler için Three Apples Suites & Residences çok uygun konaklama seçenekleriyle kalpleri fethediyor. tshbr

Three Apples Suites & Residences, Taksim meydanına 100 metre uzaklıkta, iş, eğlence ve alışveriş merkezlerine, gece hayatının merkezi Taksim'e ve ulaşım noktalarına yürüme mesafesinde... Three Apples Suites & Residences'da güvenilir bir suite ya da residence kiralamanın deneyimini yaşarken dilerseniz size özel mutfağında kendi yemeğinizi servis edebilirsiniz.

Lady Gaga İstanbul’da, sen neredesin? Haydi, durma! Sen de Lady Gaga coşkusunu yaşa, konser biletini getir, 14-17 Eylül tarihleri arasında çift kişilik konaklamalarda %15 indirim şansını yakala!

BW PLUS The President Hotel Genel Koordinatörü Recep Arifoğlu, “Kuşaklar arasında yorumlama ve algılama hatalarından dolayı, çatışma yaşanabiliyor”



Yeni kuşaklar, otellerde iş başı yapmaya başladı. Eski ve yeni kuşakların bir arada çalışması sırasında, çatışmalar yaşanabiliyor. İşletmelerin, bu konuyla ilgili yeni stratejiler oluşturması gerekiyor. Kuşaklar arası çatışmaların, genellikle geçerli farklılıklardan çok, yorumlama ve algılama hatalarından kaynaklandığını kaydeden BW PLUS The President Hotel Genel Koordinatörü Recep Arifoğlu, işletmelerde farklı kuşakların etkili yönetimi için ‘etkin iletişim’ yapılması ve bu konuyla ilgili stratejilerin oluşturulması gerektiğini belirtti.
Farklı kuşakların bir arada olacağı başarılı bir işgücü kurulması için, girişken bir iletişim sisteminin oturması gerektiğini anlatan Recep Arifoğlu, şunları söyledi:“Girişken iletişim ile ‘iş yerinde birbirinin arkasından şikayet etme; pasif, saldırgan veya açık düşmanlıktan’ kaynaklanabilecek bir enerjiyi; gençlerin farklı bakış açısı ve yaşlıların erdemini yeniden yönlendirerek, fayda elde edilebilir. Farklı kuşakları bir arada çalıştırmak durumunda olan tüm şirketlerde, etkin iletişim başarının altın kurallarından birisidir” dedi. tshbr

Çalışanların, farklı çalışma ve iletişim stilleri var
İşletmede farklı kuşaklardaki insan kaynağının, çalışma ve iletişim stillerinin farklı olduğuna işaret eden Recep Arifoğlu, konuşmasına şöyle devam etti: “Tecrübeli nesil daha süreç odaklı iken, daha genç nesiller sonuç odaklı düşünüyor. Ayrıca genç nesiller, görevin ne zaman ve nerede yerine getirildiği konusuna takılmıyor. Genç nesiller, yüksek üretkenliğe odaklanıyor; kendi iradeleriyle görevlerini tamamlamaktan, kendi zamanlarını yönetmekten ve işlerini zamanında yapmaktan mutlu oluyor. Kuşaklar arasında, elbette farklılıklar olacaktır. Ancak burada önemli olan tüm çalışanların, şirket politikalarını tasdik etmesi, uygulaması ve işlerinin gerektirdiği tüm yükümlülükleri yerine getirilmesi olmalıdır. Ayrıca tüm çalışanlar, kendilerinden ne beklendiğini bilme hakkına sahiptir ve çalışanlara bu görevlerini ne kadar yerine getirdikleriyle ilgili geri dönüş yapılması da lazımdır. Bunlara ilaveten, çalışanların farklı çalışma ve iletişim stilleri olduğu da dikkate alınmalıdır. Örneğin, saygı kavramına bir örnek vererek değinirsek; yaşlı çalışanlara göre saygı, tecrübelerine dayanarak söyledikleri sözlere, daha fazla değer verilmesi ve insanların kendilerinin söylediklerini yapmaları olarak anlaşılmaktadır. Gençler içinse, sözlerinin dinlenmesini ve konuştukları zaman ‘ne diyecekler’ diye dikkat kesilmesi saygının ifadesi olmaktadır. İlaveten yaşlı çalışanlar, herkese eşit saygı gösterilmesinden memnun değildir; tecrübesi az olan ve alt kademede bulunan personele daha az saygı gösterilmesini istemektedirler. Şirketlerin üst düzey yöneticilerinin, yeni ve eski kuşağın saygıyı, farklı algıladığını bilmesi önemlidir. Nitekim günümüz işletmelerinde; insan unsurunun göz ardı edildiği klasik örgüt yönetimi anlayışı, yerini çağdaş yönetim tekniklerine bırakmaktadır ve insan unsurunu ön plana çıkaran yönetim anlayışına geçilmektedir” diye konuştu.

Tüm kuşaklara, eşit mesafede bir yönetim sistemi olmalıdır
İşletmelerin, kuşak çeşitliliği ve farklılıklardan çıkabilecek olası çatışmaları başarı ile yönetebileceğini ifade eden Recep Arifoğlu, şunları kaydetti: “Her kuşak, olayları kendi açısından değerlendirme eğilimindeyken, bireylerin birbirlerini anlaması için fazladan bir çaba göstermelerine ihtiyaç duyulmaktadır. Farklı kuşakların bir araya gelmesiyle oluşan insan kaynakları için, ilgi alanlarının, beklentilerinin doğru analiz edilmesi ve uyum içerisinde olabilmelerinin sağlanması için yönlendirilmiş yönetim yaklaşımlarının benimsenmesi lazımdır. Bu yaklaşımlar da; yakınlaştırma araçları, kurumsal sosyalleşme, rehberlik, kendi kendini yönetme, amaçlara göre yönetim, bilgi aktarımı, iş ufkunu zenginleştirme ve girişimcilik gibi yöntemlerle mümkün olabilmektedir. Etkin bir yönetim ile misyonu, vizyonu bulunan ve belli bir kültüre sahip olan kurumların; güçlü bir iletişim ağı, şeffaf, adil, kuşak farklılıklarını gözeten ve mesafesi tüm kuşaklara aynı ölçüde olan bir yönetim sistemi içerisinde olması gerekmektedir. Nitekim işletmeler, kuşak çeşitliliği ve farklılıklardan çıkan çatışmayı başarı ile yönetilebilirler. Özünde hedef, tüm çalışanlarla birlikte ‘birbirimizi anlamak, birlikte çalışmak’ ve böylece ortak amaç olan geleceğimizi kurmak olmalıdır” şeklinde konuştu.

Conrad İstanbul, Türkiye’nin En İyi Konferans Oteli Seçildi



Conrad İstanbul, turizm ve konaklama sektörünün en prestijli ödüllerinden olan Dünya Seyahat Ödülleri’ne (World Travel Awards) layık görülen 24 Hilton Worldwide otelinden biri oldu. Conrad İstanbul, tüm dünyadaki seyahat acentelerinin oylarıyla belirlenen Dünya Seyahat Ödülleri’nin (World Travel Awards) Avrupa finalinde geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Türkiye’nin En İyi Konferans Oteli seçildi. Conrad İstanbul, Yunanistan’ın başkenti Atina’da düzenlenen törende Avrupa’da ödül alan 24 Hilton Worldwide otelinden biri oldu.tshbr

Boğaza yakın konumu ve benzersiz S şeklindeki mimarisi sayesinde muhteşem Boğaz manzarasına sahip odalar sunan Conrad Istanbul, misafirlerin tüm isteklerine daha iyi yanıt verebilmek ve her açıdan daha mükemmel hizmet sunmak üzere yenileniyor. Tamamen yenilenen lüks oda ve süitleriyle misafirlerini ağırlamaya başlayan Conrad İstanbul misafirlerine check-in işleminden otelden ayrıldıkları ana kadar kişiselleştirilmiş bir konaklama deneyimi yaşatıyor.  Ayrıca Conrad Istanbul’un yeni açılan restoranı Manzara’da misafirleri, Akdeniz mutfağının en seçkin örnekleri bekliyor.

Türkiye’nin En İyi Konferans Oteli seçilen Conrad Istanbul, toplantı ve konferanslar için farklı ihtiyaçlara yönelik pek çok salona sahip. Modern teknolojilerle donatılmış toplantı mekanları ve profesyonel hizmet anlayışıyla Conrad Istanbul, İstanbul’un marka değerine ve her geçen gün gelişen kongre turizminin dinamizmine katkıda bulunuyor.

Conrad İstanbul Otel Müdürü Daniele Fabbri ödülü alırken şöyle konuştu:
Conrad İstanbul olarak bu prestijli ödülü iki yıl üst üste kazanmaktan dolayı çok memnunuz. Misafirlerimize lüks ve konforu bir arada yaşatarak kusursuz bir hizmet sunmayı hedeflediğimiz yenilenme projemizin son aşamasındayız. Böylelikle, hizmet ve servis standartlarımızı bir üst seviyeye çıkartarak Conrad İstanbul’un toplantı, iş ve tatil amacıyla tercih edenler için en iyi seçenek olduğuna dair imajımızı pekiştireceğiz. 78’i süit olmak üzere 551 yepyeni misafir odası, tamamen yeni bir restoran ve otel cephesini kapsayan yepyeni yüzümüzle turizm sektöründe güçlü adımlar atmaya devam edeceğiz.Hilton Worldwide, Dünya Seyahat Ödülleri’nin (WTA) Avrupa finalinde pek çok farklı kategoride ödüle layık görüldü:

 Avrupa’nın En İyi Otel Markası: Hilton Hotels & Resorts
•        Avrupa’nın En İyi Havaalanı Oteli: Hilton Frankfurt Airport - Almanya (üst üste ikinci kez)
•        Avrupa’nın En İyi Konferans Oteli: Hilton Molino Stucky - İtalya (üst üste ikinci kez)
•        Avrupa’ın En İyi Lüks Resort Oteli: Conrad Algarve - Portekiz (üst üste ikinci kez)
•        Avusturya'nın En İyi İş Oteli: Hilton Vienna Danube Waterfront - Avusturya
•        Bulgaristan’ın En İyi Oteli: Hilton Sofia - Bulgaristan
•        Kıbrıs’ın En İyi İş Oteli: Hilton Cyprus (üst üste ikinci kez)
•        Çek Cumhuriyeti’nin En İyi İş Oteli: Hilton Prague (üst üste ikinci kez)
•        Danimarka’nın En İyi Otel Süiti: Hilton Copenhagen Airport Hotel Kral Dairesi
•        İngiltere’nin En İyi İş Oteli: London Hilton - Park Lane
•        Finlandiya’nın En İyi Oteli: Hilton Helsinki Strand (üst üste ikinci kez)
•        Almanya’nın En İyi Oteli: Waldorf Astoria Berlin
•        Almanya’nın En İyi Otel Süiti: Waldorf Astoria Berlin Kral Dairesi
•        Macaristan’ın En İyi Oteli: Hilton Budapest City (üst üste ikinci kez)
•        İrlanda’nın En İyi İş Oteli: Hilton Dublin (üst üste ikinci kez)
•        İrlanda’nın En İyi Oteli: Conrad Dublin (üst üste ikinci kez)
•        İrlanda’nın En İyi Otel Süiti: Conrad Dublin Kral Dairesi
•        İtalya’nın En İyi Konferans Oteli: Hilton Molino Stucky Venice (üst üste ikinci kez)
•        İtalya’nın En İyi İş Oteli: Rome Cavalieri, Waldorf Astoria Hotels & Resorts (üst üste ikinci kez)
•        Kuzey İrlanda’nın En İyi İş Oteli: Hilton Templepatrick Hotel & Country Club (üst üste altıncı kez)
•        Kuzey İrlanda’nın En İyi Oteli: Hilton Belfast (üst üste ikinci kez)
•        Polonya’nın En İyi Otel Süiti: Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre Kral Dairesi
•        Romanya'nın En İyi Oteli: Athenée Palace Hilton Bucharest
•        Türkiye’nin En İyi Konferans Oteli: Conrad İstanbul (üst üste ikinci kez)
Prestijli Dünya Seyahat Ödülleri(World Travel Awards), 20 yıldan uzun bir süredir, seyahat ve turizm sektöründe olağanüstü misafir deneyimi sağlayan tesislerine veriliyor. İşletmeciler arasında rekabet ve yenilikçiliği teşvik etmenin yanı sıra tüm dünyada seyahat edenlere kalitenin kanıtı olarak sunulan ödüller, endüstrinin en önemli uygulamalarından biri olarak kabul ediliyor.
2014 Dünya Seyahat Ödülleri’nin kategorileri ve kazananlarıyla ilgili daha fazla bilgi için: http://www.worldtravelawards.com/winners2014.

Mövenpick Hotel Istanbul'da Bu Yaz Çocuklar Ücretsiz Konaklıyor



Yaz tatilinde çocuklara ücretsiz konaklamadan hoş geldiniz hediyesine ve dondurma ikramına kadar pek çok sürpriz Mövenpick Hotel Istanbul’da minik misafirlerini bekliyor.Bu yaz tatilinin keyfini ailece İstanbul'da çıkarmak isteyenler için Mövenpick Hotel Istanbul muhteşem fırsatlarla dolu bir konaklama paketi sunuyor.
30 Eylül 2014 tarihine kadar geçerli olan “Çocuklara Ücretsiz Konaklama” paketi ile çocuklarınız ayrı bir odada ücretsiz konaklayacak ve çocuklara hoş geldiniz hediyesi olarak birer t-shirt hediye edilecek. Ayrıca AzzuR Restaurant'ta alacağınız öğle veya akşam yemeğinden sonra çocuklara birer top Mövenpick dondurması da Mövenpick Hotel Istanbul'un ikramı.tshbr

Bu özel aile fırsatının avantajlarından yararlanıp İstanbul’da eğlenceli bir tatil geçirmek için www.moevenpick-hotels.com/istanbul adresinden rezervasyon yaptırabilirsiniz. Otelin kendi web sitesi üzerinden yapılan rezervasyonlarda konaklama boyunca ücretsiz Wi-Fi fırsatı da sizleri bekliyor.
Rezervasyon için 0212 319 29 29’u arayabilirsiniz.
www.moevenpick-hotels.com/istanbul

Nedret Aydemir Efestur’un Genel Müdürü oldu


Anadolu Grubu şirketlerinden Efestur Turizm İşletmeleri A.Ş.’nin Genel Müdürlüğü’ne Nedret Aydemir atandı.  Aydemir, 2008 yılından beri grup bünyesindeki McDonald’s Türkiye’nin Kurumsal İletişim Müdürü olarak görev yapıyordu. Anadolu Grubu şirketlerinden Efestur’un Genel Müdürlüğü’ne Nedret Aydemir atandı.  Aydemir 2008 yılından bu yana bir başka Anadolu Grubu şirketi olan McDonald’s Türkiye’nin Kurumsal İletişim Müdürü olarak görev yapıyordu.


Boğaziçi Üniversitesi İş İdaresi Bölümü mezunu olan Aydemir, McDonald’s’tan önce Goodyear Lastikleri’nde çalışıyordu. Buradaki 10 yıllık görev süresi boyunca Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nden başka, müşteri hizmetleri biriminin kurulmasında etkin bir rol üstlendi ve Müşteri Hizmetleri Müdürü olarak görev yaptı. Oriflame’de Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı’nın yanı sıra ERA Eğitim ve Danışmanlık şirketinde danışmanlık da yapan Nedret Aydemir, Pars-McCann Erickson, Eurocom Fulmar, Yaratım FCB gibi reklam ajanslarında Müşteri Temsilcisi ve Müşteri Direktörü olarak görev yaptı. Aydemir, kariyerinin ilk yıllarında Ürün Müdürlüğü ve PİAR Pazar Araştırma Şirketi’nde Araştırma Direktörlüğü görevlerinde de bulundu. tshbr


2008 yılında Kurumsal İletişim Müdürü olarak McDonald’s Türkiye’ye geçen Nedret Aydemir, burada kurumsal iletişim ve pazarlama iletişimi konusunda pek çok çalışmaya imza attı. Bunlar arasında yer alan McDonald’s’ın Türkiye’deki 25’inci yıl kutlama iletişimi ve McDonald’s Türkiye’nin yayımladığı ve dünya çapında ödüle layık görülen ilk sürdürülebilirlik raporunun hazırlanmasında aktif rol aldı.Halen McDonald’s Çocuk Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi olan Nedret Aydemir, aynı zamanda KİD (Kurumsal İletişimciler Derneği) ve BÜMED (Boğaziçi Üniversitesi Mezunlar Derneği) üyesidir.


ICF Airports çevrecilikte 3 yıldır Türk bayrağını Avrupa’da Taşıyor


2011 yılında Avrupa Havalimanları Birliği (ACI Europe) tarafından “10 - 25 milyon yolcu” kategorisinde “Avrupa’nın En İyisi” seçilen ICF Airports Antalya Havalimanı, “Karbon Akreditasyon” programında üçüncü etap olan “optimisation” (optimizasyon) seviyesine üçüncü kere ulaştı. ICF Airports, Türkiye’de bu seviyeye ulaşan ilk havalimanı olma özelliğinin yanı sıra, Avrupa’da ise 16 havalimanından biri olarak Türkiye’yi 3 senedir temsil ediyor.

2009 yılından beri Avrupa Havaalanları Birliği projesi kapsamında karbon emisyonunu azaltma çalışmalarını sürdüren ICF Airports Antalya Havalimanı,  2010 yılında “Mapping” Seviye 1,  2011 yılında “Reduction” (karbon emisyon azaltımı) Seviye 2 ve 2012 yılında “Optimizasyon” Seviye 3 safhasına ulaştı. ICF Airports 2013 yılında ise bu başarısını sürdürerek Seviye 3 belgesini yeniledi. Bu belgeye sahip dünya yolcu trafiğinin %23.6sını ağırlayan 102 havaalanı, 2013 yılında karbon salınımında 133.599 ton düşüş sağladı. Bu seviyede Avrupa’da aralarında Antalya, Frankfurt, Münih, Zürih, Geneve, Manchester, Roma, Heatrow, Charles de Gaulle, Orly, Farnborough ve Copenhag da olmak üzere toplam 16 akredite havalimanı bulunuyor.tshbr

ICF Airports Antalya Havalimanı, 2011 yılından bu yana kendi faaliyetlerinden kaynaklanan CO2 salınımını düşürmenin yanı sıra iş ortaklarının da CO2 emisyonlarını düşürmeleri için; iş ortakları ve sektöre yapılan seminerler, eğitimler, sosyal sorumluluk projeleri, yenilenebilir kaynaklardan enerji üretim projesi, teknolojik sistemlerin kullanımı, enerji tasarruf projeleri, atıkların geri dönüşümü de dahil olmak üzere pek çok önemli işbirliği yapıyor. 2013 yılında yapılan iş ortaklıkları ile uçak emisyonlarında 12.002 ton CO2 düşüşü gerçekleştirildi. Bu miktar ICF Airports’un 1 yıllık toplam emisyonun %63’ü oranında.

ICF Airports Antalya Havalimanı kendi faaliyetlerinden kaynaklı 2013 yılı toplam emisyonu 19.100  tCO2,  kişi başı emisyonu ise  0,622 kgCO2 dir. Son 3 yıllık kişi başı emisyon ile 0,711 kgCO2 ile 2013 yılı verisi kıyaslandığında  %12 düşüş gerçekleştiği görülecektir.

Sürdürülebilir çevre stratejisi ve entegre yönetim sistemleri politikalarıyla İş Sağlığı ve Güvenliği, Kalite, Çevre ve Müşteri Memnuniyeti ve Şikayet Yönetimi alanlarında dört farklı TSE belgesine sahip havalimanı olan ICF Airports Antalya Havalimanı, bu seviyeye yükselerek Türk havacılık sektörünü 3. kez de Avrupa’da temsil ediyor.

Rakamsal Değerler:

2013 Yılı Verileri:
ICF Airports toplam CO2 emisyonu:  19.100 tCO2
Kişi başı emisyon oranı:   0.622 kgCO2
İş ortaklarımızdan kaynaklanan emisyon:  315,567 tCO2


DoubleTree by Hilton-Moda’nın büyüleyici manzarası eşliğindeki yemekli toplantılar da benzersiz


DoubleTree by Hilton Istanbul – Moda, tarihi yarımada ve Boğaz manzarasına sahip merkezi konumu ve ulaşım kolaylığı ile  şirket yemekleri, toplantıları ve kurumsal buluşmalar  için  Anadolu Yakası’nın en çok tercih edilen oteli olma özelliğini sürdürüyor.

Şirketlerin yıllık değerlendirme toplantıları, acente ve bayi toplantıları için merkezi konumu, kolay ulaşım imkanı, teknik donanımı ve profesyonel ekip hizmeti gibi nedenlerle öncelikle tercih edilen DoubleTree by Hilton Moda,  misafirleri için kişi başı 150 TL’den başlayan özel menü fiyatları sunuyor. Tarihi yarımada ve İstanbul manzarasına karşı yüksek teknik donanımlı toplantı salonlarında gerçekleştirilecek şirket buluşmaları ve kurumsal buluşmalar, eşsiz servis kalitesi, zengin yiyecek ve içecek sunumları ile benzersiz ve ayrıcalıklı olacak. Toplantı öncesi kurabiyeli kahve molası ve toplantı sonrasında alınacak limitsiz yerli içki dahil kişi başı fiyatlar ise  150 TL’den başlıyor. DoubleTree by Hilton Istanbul – Moda’nın gün ışığı alan, deniz manzaralı ve 200 kişiye kadar kapasitesi bulunan Anadolu yakasının buluşma noktasında, salonlar İstanbul’un büyüleyici manzarasına karşı konumlanıyor.

RADISSON BLU® MİSAFİRLERİNİN SEYAHAT GÖRÜŞLERİNİ PAYLAŞACAKLARI, FARKLI DENEYİMLERİ YAZACAKLARI YENİ BLOG'UNU AÇIYOR




Avrupa’nın en büyük üst segment (upper upscale) ve Dünya’nın lider otel markalarından biri olan Radisson Blu®, bugün benzer fikirli seyahat severlerin, Radisson Blu otellerini çevreleyen yerler hakkında ipuçlarını ve bilgilerini paylaşmaları için yeni tasarlanmış ‘seyahat dergisi stili’ blogunu açtığını duyurdu.

Seyahat severler, Radisson Blu Otelleri’nin bulunduğu konumlarda gezdikleri yerlerle ilgili ipuçlarını paylaşmaları için 4 Ağustos - 31 Ağustos arasında düzenlenecek olan “Social Eyes” yarışmasına davet ediliyor. Global otel markası seyahat tutkunlarının gezi deneyimlerini paylaşmaları için blogunu yarışma aracılığı ile sosyal medya kullanıcılarına açıyor. Yarışma boyunca her hafta en iyi fikirlere sahip kişiler dünya çapında seçtikleri herhangi bir Radisson Blu otelinde ücretsiz 1 gece konaklama kazanıyor.

Seyahat dergisi görünümündeki Radisson Blu blogu, tüm dünyadaki Radisson Blu otellerinin bulunduğu yerlerle ilgili ilham verici ve faydalı ipuçları içeriyor. “Social Eyes” yarışması ve blog aracılığı ile özel ve etkileyici seyahat sırlarının paylaşılması amaçlanıyor. Yarışmanın amacı katılımcıların alışılmış “mutlaka görülmesi gerekenler” listelerinin dışındaki önerilerini; seyahatleri esnasında en etkili ve farklı buldukları ipuçlarını paylaşmaları olarak hedefleniyor. Bu sayede geniş kitlelere tavsiye edilen yerlerle ilgili en iyi önerileri sunmak, bilinmeyen özel yerlerin keşfedilmesini sağlamak, saklı kalmış güzellikleri ortaya çıkarmak ve bir şehri deneyimlemek için ilginç yolların keşfedilmesini sağlamak amaçlanıyor.

Radisson Blu’nun Marka Başkan Yardımcısı Rose Anderson: “İyi gezmek bir sanattır ve en deneyimli gezgin bile orada yaşayanlara geziyi daha özel yapmak için ipuçlarını sorar. Blogumuzun seyahat görüşleri için güvenilir bir kaynak olmasını istiyoruz. Bilginin güçlü bir değişim aracı olduğunu biliyoruz ve dolayısıyla en iyi paylaşımları otellerimizden birinde bir gece konaklama fırsatı ile ödüllendirmek istiyoruz.” diyor.275’ten fazla otelle Radisson Blu, önemli yerlerde, büyük şehirlerde, havaalanına yakın yerlerde ve eğlence noktalarında bulunuyor. Radisson Blu Hotel Kayseri ve Radisson Blu Hotel İstanbul Topkapı otellerinin de Türkiye’de açılması merakla bekleniyor.“Social Eyes” yarışmasına katılmak için yarışmacılar, fikirlerini blog.radissonblu.com/social-eyes adresine yüklüyorlar ve böylelikle dünya çapındaki Radisson Blu otellerinin 300 ücretsiz odasından seçecekleri birinde konaklama fırsatını yakalıyorlar.