18 Ocak 2017 Çarşamba

“Millete Salatayı,Yoğurdu Dayıyorduk”
Yemişim diyetini! Bu doktor yedire yedire zayıflatıyor
Televizyonlardaki sağlık ve spor programlarından tanıdığımız İç Hastalıklar Uzmanı Dr. Gürkan Kubilay, eğlenceli beslenme önerilerini kitaplaştırdı .Dr. Gürkan Kubilay, Ötekiadam Yayınları’ndan çıkan Yemişim Diyetini isimli kitapta diyetisyen ve obezite cerrahlarının aksine boğazdan kısmadan yiyerek zayıflamayı tavsiye ediyor.

Dr. Gürkan Kubilay, bu ilginç kitabı yazma hikayesini özetle şöyle anlatıyor:“Adam gördü beni, suratını çevirdi. Hatırladım, 3 ayda 30 kilo zayıflatmıştım ben bu tombişi. Ama, yine tombişti işte. 30 vermiş; fakat geriye 50 almıştı. Sorumlu beni görmüş, bana “Kirasını ödemeyen kiracı” muamelesi yapmıştı. Tam 10 yıl önceydi. O zamanlara dayıyorduk millet salatayı yoğurdu. Hocalarımız “öyle dediydi”, “öyle öğretmiş idi” çünkü. Veriyorlardı da kiloları, ayda 5’er, 10’ar. Ama, bi’ bakıyodun ki, “toptancı hal”ine dönüyordu hastalar, alıyorlardı tekrar, üstelik, 10’ar, 20’şer... Dedim ki kendicağzıma madem bu millet çok verince geri alıyor, o zaman bu işte bir yanlış var. İşte o gün, bugün “yemişim diyetini” dedim ve milleti, yedire yedire zayıflatmaya başladım. 

BU KİTAP DİYET KİTABI DEĞİL
Bunun üzerine bu kitabı yazmaya karar verdim. Ama bu kitap bir diyet kitabı falan değil. Zaten diyet kitabı yazanlara acayip bozulduğumu, pazara götürüp, ne kadar çürük meyve varsa torbalarına doldurmak istediğimi, cümle alem bilir. Ben, sadece kilolu insanların, kiloları ile baş ederken yaşadığı sağlık sorunlarını halledebildiğim, farklı kaynaklardan elde ettiğim tüm beslenme formüllerini paylaşmak istedim. Kendimin ürettiği, doktor arkadaşlarımdan duyduğum, yabancı kaynaklardan edindiğim, seyahatlerimde öğrendiğim, bana bir şey öğretmek için çabalayanlardan edindiğim, kısacası kullanıp da yararını gördüğüm ne varsa buraya yazdım. Baş ağrısı, boyun ağrısı, diz ağrısı, bel ağrısı, baş dönmesi, alerji, gaz, şişkinlik, reflü, gastrit, kabızlık, yüksek tansiyon, kan yağları zıplaması, kansızlık ve daha bir çok şikayetle boğuşan insanımıza biraz yardım benimkisi. 

ÖNCE DOKTORUNUZA DANIŞIN
Önce doktorlarına gidip, teşhisi koydurup, ilaçlarını aldıktan sonra, bir de benim besin önerilerimi denemelerinde fayda var. Bir kez daha belirteyim, burada yazdıklarım, çeşitli kaynaklardan, doktor arkadaşlarımdan öğrendiklerim ile, kendi bildiklerimin, hastalarımda kullanıp başarılı olanların bir derlemesidir. Bir kısmı da tamamen bana özeldir. 3-5 kelime tıp bilgisi olan, hatta tesadüfen de olsa bir iki hastayı tedavi edebilmiş 27 yıllık doktor, 23 yıllık bir iç hastalıkları uzmanı olarak da buna “ucundan accık” hakkım var diye düşündüm. Bütün gün sadece su içirilip, ya da salata yoğurt yedirilip tüm metabolizması “İngiltere’den 8 yemiş mili takım defansına döndürülen” insanlarımın yardım çığlığına yetişmekti benimkisi.Okumayan, pırasa yemesine rağmen 3 kilo alsın.Hadi bi’ bakıverin...”Obezite tedavisi üzerine 1993’ ten bu yana çalışan Dr. Gürkan Kubilay, son sekiz yıldır, hastalarına, diledikleri tüm besinleri, istediği kadar yemelerini sağlayan ve insülin dirençlerini tedavi ederek, onları “yedire yedire” zayıflatan ve çok uzun yıllar korumalarını sağlayan çok özel sistemini başarı ile uyguluyor.





TEMSA’dan Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’ne 37 Opalin City

TEMSA, 2017’ye de hızlı başladı 
TEMSA, Şanlıurfa Belediyesi kuruluşu Belsan A.Ş’ye 37 adetlik Opalin City anlaşmasının ilk bölümü olan 20 adet Opalin City’i düzenlenen törenle teslim etti. Şanlıurfa Haleplibahçe Müzeler Bölgesi’nde 16 Ocak Pazartesi günü düzenlenen törenle Şanlıurfa kent içi ulaşım filosuna 20 adet TEMSA Opalin City katıldı. Belsan A.Ş. filosunda hizmet verecek olan 20 Opalin City’nin sayısı önümüzdeki günlerde yapılacak teslimatlarla birlikte 37’ye çıkacak. 

Araçların teslimine yönelik düzenlenen törene Vali Güngör Azim Tuna, Büyükşehir Belediye Başkanı Nihat Çiftçi, Karaköprü Belediye Başkanı Metin Baydilli, İl Emniyet Müdürü Veysel Tipioğlu, Belediye meclis üyeleri, muhtarlar, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, TEMSA Kamu Satış Yöneticileri Alper Şahin ve Mahir Akkuş katıldı.“Günde 190 bin kişi toplu ulaşımı kullanıyor” Törende konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Nihat Çiftçi, kentte toplu taşımayı 190 bin insanın kullandığını belirterek, ulaşımda fizibilite çalışmalarını uzmanlarla yapıp, her türlü detayı gözden geçirdiklerini ifade etti. Başkan Çiftçi,”Ulaşım master planımız tamamladındı. Trafik akışını sağlıklı yapmak için çalışmalarımız sürüyor. Ulaşım, üzerinde çok çalıştığımız konulardan birisi. Şehirler büyüdüğü zaman toplu taşıma önem kazanıyor. Halkımızın sağlıklı erişimini sağlayabilmek için en önemli hedefimiz toplu taşımayı güçlendirmek. Bu hedefleri gerçekleştirmede önemli adımlar atıyoruz" dedi.

“TEMSA’ya teşekkür”
Başkan Nihat Çiftçi, 37 Opalin City araç ile işletme maliyetlerinin düşeceğini vurgulayarak, “Yakıt tüketimi ile avantaj sağlayan, en geniş iç hacme ve koltuk yerleşimine sahip, engelliler için manüel rampalı çok titiz bir tasarımın ürünü bu araçları almaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Şanlıurfa ulaşımının hizmet kalitesini artıran bu araçlarla birlikte bizlere sağladıkları katkılar ve imkanlar için de TEMSA’ya teşekkür ediyoruz” diye konuştu. 

“Yeni araçlar bölge halkına hayırlı olsun” 
Araçların hayırlı olmasını dileyen Başkan Çiftçi, "Şirket olarak Belsan, toplu taşıma kalitesini, teknolojiyi kullanarak soğutma ve ısıtma sistemi ile engelliler için modern araçlarla toplu taşımayı uygun hale getiriyor. Belsan’ın, 289 araçlık filosuna 37 araç daha ekleyerek Şanlıurfa'mıza hizmet ediyoruz. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi bitmeyen enerjisiyle her gün Peygamberler kentine hizmet veriyor. Hizmete giren araçlar hem Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’ne hem de halkımıza hayırlı olsun.” 

“Bu hizmetler bizi mutlu ediyor”  
Hizmetlerin heyecanlandırdığını belirten Şanlıurfa Valisi Güngör Azim Tuna ise, "Büyükşehir Belediyemizin toplu taşıma araçlarını hep birlikte hizmete sunuyoruz. Şanlıurfa'da insana verilen değerin bir yansıması olarak hizmette gelinen noktayı görmek bizi memnun ediyor. Bölgenin parlayan yıldızı Şanlıurfa'da insanımıza daha kaliteli hizmet sunulacak. Standardın yükselmesi bizi mutlu ediyor" dedi.

940 çalışanla toplu taşıma 
Belsan Genel Müdürü Nusret Urmak, 940 çalışanla hem toplu taşıma alanında hem de otogar ve otoparklarda hizmet verdiklerini söyledi. 20 TEMSA Opalin City teslimatı ile filolarında araç sayısının 309’a çıktığını belirten Urmak sözlerini şöyle sürdürdü: “17 Opalin City’nin de kısa sürede devreye girmesiyle 326 araçla hizmet verir hale geleceğiz. Günlük ortalama 190 bin kişinin tercih ettiği toplu taşımada vatandaşların daha rahat ve hızlı ulaşımını sağlamayı hedefliyoruz. Büyükşehir Belediyesi'nin kendi öz kaynakları ile aldığı bu araçlar, Eyyübiye, Bağlarbaşı, Sigorta, Maşuk ve Güzelşehir bölgelerinde hizmet verecek.”

“Müşteriye en uygun, en kaliteli çözümler TEMSA’da” 
TEMSA Kamu Satış Yöneticisi Alper Şahin de yaptığı açıklamada, ülke genelinde en geniş servis ve hizmet ağına sahip bir marka olduklarına belirterek, “TEMSA olarak müşterilerimize en iyi hizmeti ve en iyi aracı sunmak için yatırımlarımızı hız kesmeden sürdürüyoruz. Yenilikçi çözümler ile müşterilerimize en uygun çözümleri sunma anlayışı ile hareket ediyoruz. Bu anlayış da sahada TEMSA farkını oluşturuyor. 2017 yılı içerisinde teslimatlarımız devam edecek. Yeni Opalin City araçlarımızın Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’ne, Belsan A.Ş’ye ve bölge halkına hayırlı, uğurlu olmasını diliyorum” dedi.

Tarek Mourad, Four Seasons Hotels İstanbul’un Genel Müdürlüğü’ne Atandı

Four Seasons Hotels İstanbul’a Yeni Genel Müdür
Four Seasons Hotels İstanbul tarafından yapılan açıklamada Four Seasons Hotels İstanbul’un yeni Genel Müdürü’nün Tarek Mourad olduğu duyuruldu.

Uluslararası lüks otelcilik sektöründe 20 yılı aşkın yöneticilik deneyimine sahip olan Mourad, daha önce Raffles Istanbul, Le Royal Meridien Bahreyn; Sheraton Doha’da farklı pozisyonlarda çalıştı. Four Seasons Hotels & Resorts’un Kahire, Bakü, Riyad, Damascus, Las Vegas otellerinde çeşitli görevlerde bulundu. Four Seasons Hotels İstanbul’a katılmadan önce, son olarak Fairmont Hotels ve Resorts Amman’da görev alan Mourad, 2007- 2011 yılları arasında Four Seasons Hotels Sultanahmet’de Genel Müdür olarak görev yapmıştı.

Ain Shams Üniversitesi Yüksek Ticaret Fakültesi’nden mezun olan Mourad, American Hotel & Lodging Educational Institute’den Otel Yönetim Diploması aldı. Mısır doğumlu olan Mourad, ana dili Arapça dışında İngilizce biliyor. 

ACE of M.I.C.E. Fuarı 22-24 Şubat 2017’de

Dünyanın en büyük üçüncü MICE (Meeting, Incentive, Congress, Events) fuarı ACE of M.I.C.E. Kongre, Toplantı ve Etkinlik Sektörü Fuarı’nın dördüncüsü 22-24 Şubat 2017 tarihlerinde Turkish Airlines isim sponsorluğunda İstanbul Kongre Merkezi- ICC’de gerçekleşecek. 2014 senesinden bugüne Turizm Medya Grubu çatısı altında düzenlenen kongre, toplantı ve etkinlik sektörünün en önemli buluşması ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines, bu yıl “Tüm renklerimizle bir araya geliyoruz” mottosuyla Türkiye ve dünyadan sektör profesyonellerine ev sahipliği yapacak. Bununla birlikte sektöre yön veren isimlerden; ICCA (International Congress and Convention Association) CEO’su ve Avrupa Bölge Direktörü, SITE (Society for Incentive Travel Excellence) Başkanı ve Uluslararası MICE profesyoneli Harry Fine gibi dünya çapında bir çok isim İstanbul’da ağırlanacak.

Ülkemiz için önemli bir döviz kaynağı ve istihdam alanı olan uluslararası turizmin yanı sıra iç piyasayı canlandırmayı ve iş bağlantılarını güçlendirmeyi hedefleyen “B2B” görüşmeler, network aktiviteler ve seminerler gerçekleşecek. Fuar aynı zamanda MICE turizmi için ciddi öneme sahip yerli ve yabancı katılımcı, satın alıcı (Hosted Buyer), konuşmacı ve ziyaretçiye ev sahipliği yapacak. 3 gün sürecek ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines’da sektör profesyonellerine yönelik oturumlar, MICE sektör profesyonellerini bir araya getirecek, ‘AMEzing Parti’ ve birbirinden renkli etkinlikler de düzenlenecek. Öne çıkan fuar oturumları arasında; MICE profesyonellerinin geleceği inşa etmek üzere bir araya geliyor oturumu, spor etkinlikleri oturumu ve iletişim dernekleri buluşması yer alıyor.

ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines ile MICE pazarına pozitif bir etki sağlayarak sektöre ciddi bir ivme kazandırmayı planladıklarını ifade eden Turizm Medya Grubu Başkanı Volkan Ataman, ‘Son yıllarda ülkemizde yaşanan olumsuzluklar tüm sektörlerde olduğu gibi kongre,toplantı ve etkinlik sektörünü de derinden yaraladı. Tüm MICE profesyonelleri dayanışma ve birlik içerisinde Türkiye’nin en büyük B2B etkinliği olan organizasyonumuzla sektörün geleceğini inşa etmek üzere bir araya geleceğiz. 39 ülkeden 200 hosted buyer, 300 katılımcı firmanın olacağı ve 15.000 profesyonel ziyaretçinin beklendiği ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines kapsamında Türkiye’nin yurtdışı perspektifte yara alan yüzü sektör profesyonelleriyle konuşularak çözüm yolları paylaşılacak. Ülke tanıtımına büyük katkı sağlayan bu etkinliğin dördüncüsünü bu yıl Türk Hava Yolları’nın isim sponsorluğunda gerçekleştirmek fuarımızın gücüne güç katacak ’ dedi.

Ramada Hotel & Suites, Yaratıcı Stille Lüksün Ulaştığı Son Nokta

İstanbul her mevsimi bambaşka güzellikleriyle içinde barındırıyor. İstanbul’un güzellikleri, tarihi kalıntıları, eğlence mekanları, Boğaz manzarası gezmekle görmekle tükenmeyecek güzellikleri. 


Çok sayıda turist ağırlayan İstanbul, farklı seçeneklerde birçok konaklama tesisini de içinde barındırıyor. Turizminsesi.com olarak Ramada Hotel & Suites Şişli’ye konuk olduk. Ramada Hotel & Suites Satış & Pazarlama Md Fatma Özel Duman ve Operasyon Md Cemil Kızıltaş Ramada Hotel & Suites hakkında çok özel bilgiler aktardılar.


RAMADA HOTEL & SUİTES ŞİŞLİ’DE GÜVENLİK ÖN PLANDADIR
Otel çevresinden başlayarak otoparka ve en üst katlara kadar gerekli görülen tüm noktalara kamera sistemi koyarak  misafir mahrumiyeti konusunda hassas davranıyoruz. Ülkeler turizm gelirinden pay almak için uğraşırken birçok güvenlik ve tehdit tehlikesi ile de karşılaşıyor. Ülkeler sınırları içerisinde turistlerin yaşamını, sağlık ve ekonomik çıkarlarını tehdit edecek alanları belirlemek ve buna karşı önlemler almak için koruyucu ve önleyici stratejilere ağırlık veriyoruz. Ramada Hotel & Suites Şişli’de asansör,  müşterinin kartı hangi kat için verilmişse o kata çıkar. Ramada Hotel & Suites Şişli’ye geldiğinizde gece kapı 23:00‘dan sonra otomatik olarak açılmaz. Resepsiyon kendisi kapıyı kumandayla açar misafiri yönlendirir. Çift kapı uygulaması uygulanıyor. Kırılmaz camlar bulunur.  Misafirler aracı ile otoparka kendi inemez, bizim valemiz aracı alır otoparka park eder ve araç  güvenlik için elektronik cihazlar ile aranır. Güvenlik önceliğimizdir. 

ÇALIŞANIN SAĞLIĞI RAMADA HOTEL & SUİTES ŞİŞLİ’DE ÖN PLANDADIR
Ramada Hotel & Suites Şişli’de çalışanın sağlığı her zaman ön plandadır. Konaklamak için Ramada Hotel & Suites Şişli’ye gelen misafirler, oda ve banyolardan toplantı salonlarına, restoran, bar ve mutfaktan lobi alanlarına kadar her bir birimde temiz ve hijyenik ortamda bulunurlar. Endüstriyel mutfakların kaliteli ürünler için eksiksiz bir altyapı sağlaması ve modern temizlik araçlarının kullanımına uygun olması, hijyenik koşulların sağlanmasında tek başına yeterli değildir. Özellikle toplum sağlığı ile yakından ilgili olan turizm, hizmet, yiyecek-içecek sektörlerinde görev alan kişilerin bu özeni daha fazla göstermeleri gerekmektedir. Ramada Hotel & Suites Şişli olarak hijyenin farkındayız. Çalışanlarımıza  Belediye tarafından özel  bir ekip getirip, kan ve tükürük tahlilini belirli zamanlarda yaptırıyoruz. Çalışanı resmi olarak  belgelendiriyoruz bizde süprize yer yok. Çünkü  Turizm sektörü hijyen isteyen bir sektördür. 


KONAKLAYARAK HUZUR BULUN
Farklı mimarisi, oda özellikleri, Lezzet kalitesi, her bütçeye hitap eden oda ölçüleri ile İstanbul’da şehir otelleri içinde, başta sağlık turizmi için yurtdışından  İstanbul’a gelen turistleri ağırlıyor. Misafirlerini en iyi şekilde  ağırlamayı hedefleyen  Ramada Hotel & Suites Şişli, misafirlerine daha özel ve samimi bir konaklama hizmeti sunuyor. Şişli şehir merkezinde bulunan Ramada Hotel & Suites Havaalanına 22 km, Otogara 6 km uzaklıktadır. Yakın çevresinde bulunan alışveriş merkezleri de sizler için bir avantajdır. Zevkle döşenmiş konuk odaları birbirinden farklı isim ve özellikleriyle  (Superior, Terrace Superıor,  Corner Suıte, Terrace Suıte, Deluxe Suite, Deluxe Suıt Twın,  Famıly Suıte ) Türk  misafirperverliğini, lüks tasarım anlayışını eşsiz bir yorumla sizlere sunuyor. Bu odaların içinde  ücretsiz kablosuz wifi internet bağlantısı kesintisiz sunuluyor.

TÜRKİYE’DEKİ İSİM YAPMIŞ DOKTORLARA GELİYORLAR
Ramada Hotel & Suites Şişli,  İstanbul otelleri içinde, merkezi konumu ve avantajları için tercih ediliyor.  Türkiye, son yıllarda sağlık turizminde tercih edilen ülkeler arasına girdi. Türkiye sağlık turizminde 2023 yılında 2 milyon turist ve 20-25 milyar dolar gelir hedefliyor. Türkiye'nin sağlık turizminde öne çıkmasında ucuz ve kaliteli sağlık hizmeti sunması etkili oluyor. Saç ekimi için Türkiye'ye gelenlerin sayısı her gün artıyor. Arap turistler çoğunluğu oluşturuyor. Ramada Hotel & Suites Şişli Operasyon Md Cemil Kızıltaş Türkiye’nin saç ekimi, göz ameliyatları, bazı kolay estetik operasyonlar ve diş operasyonları konusunda favori olmaya başladığını, bu alanda  İstanbul’a sağlık  turizmi için gelen  turistleri ağırladıklarını ifade etti. Türkiye'ye sağlık turizmi için gelen Suudi Arabistan, Irak, Dubai, Katar yani orta doğudan hasta ve yakınlarını ağırlıyoruz. Ramada Hotel & Suites Şişli olarak çevremizdeki hastaneler ile özel anlaşmalar yaptık.  Şişli Florence Nightingale ve Kolon Hastanesi komşumuz olması sebebiyle yurtdışından gelen hasta ve yakınlarına Ramada Hotel & Suites olarak konaklama hizmeti sunuyoruz. Konaklama sürelerinin uzun olmaları ise bizleri fazlasıyla memnun ediyor. Olumsuz etkilerin sürdüğü İstanbul’da, turist gelmemesi nedeniyle oteller krizden nasibini aldı. Doluluk oranımız %70 %80’lerde iken olumsuz etkenler nedeniyle  doluluklarımız %60’lar düzeyindedir. Yaşanan sıkıntılı olayların turizm sektöründe ilk yansıması da otellerin boş kalmasıyla kendini gösterdi. Kurumsal anlaşmalar hastanelerle özel anlaşmalar yapmamız oteldeki hareketliliği sağladı. 


RAMADA HOTEL & SUİTES ŞİŞLİ’DE KEYİFLİ SAATLER
Konaklama sektörü olarak krizden çıkma yollarını müşterinin taleplerine göre uyguluyoruz. Ramada Hotel & Suites’de  Fasıl yapmamız önerisi geldi. Müşterilerimizden fasıl gecesi yapın önerisine duyarsız kalamadık ve  Fasıl gecesi düzenliyoruz. Bizde bu öneriyi dikkate aldık. Hiçbir reklam ve duyuru yapmadan 150 kişilik rezervasyon aldık. 28 Ocak’ta fasıl gecesi ile müziksever dostlarımızı ağırlayacağız.  Fiyatlarımızı da uygun hale getirdik. 60TL 90TL ve 120 TL arasında menü fiyatlarımızı ayarladık.

BİR BAŞKA ÖNERİDE ALDIK 
Bir başka müşterimiz ise farklı bir güne 150 kişi garanti verdi ve o günün sabahı kahvaltı ile başlayıp, Viento SPA’da devam edip akşamda Fasıla katılıp, konaklayıp ertesi gün otelden ayrılmak istediler. Bu konsepte bizim için uygulanabilir olması bizi farklı bir konsepti  hayata geçirebilirliğimizi gösterdi. 

RAMADA HOTEL & SUİTES ŞİŞLİ’DE “TENCERE YEMEĞİ”
Ramada Hotel & Suites Şişli’nin Şık ve keyifli bir ambiansta, oldukça leziz tadlar sunan A La Carte Restoranında bir öğle vaktini çok özel lezzetlerini tadarak geçirebilirsiniz. Ramada Hotel & Suites Şişli’de konaklayan misafirlerimize veya restoran hizmeti isteyen misafirlerimize her gün farklı tencere yemeği hizmeti de veriyoruz. Restorantta her gün tencere yemeğini menü olarak çıkarıp 25 TL’ye veriyoruz.  YILDIZLI Tencere yemeği yemeye gelen lezzet severler müdavimi olmuş durumda.  


RAHATLAMAK VE YENİLENMEK  İÇİN VİENTO SPA’YA GELİN
Ramada Suite Hotel bünyesinde bulunan Viento Spa haftanın hergünü 11:00-22:00 arasında hizmet vermekte olup, Aroma Terapi, Antistress Masajı, Bali ve Hot Stone Masajlarını yaptırarak vucüdunuzu ödüllendirebilirsiniz. Viento Spa masajları ile tüm bedeninizi rahatlığa kavuşturup yorgunluktan arındırırken çok güzel aromatik kokuları ve muhteşem ambiyansı ile sizleri son derece memnun etmekle kalmayarak adeta sizi büyüleyecek. Rezervasyon ve Bilgi İçin: Tel : 444 24 81

RAMADA HOTEL ŞİŞLİ
TELEFON: 444 24 81
TELEFON: 0 (212) 233 11 07

SKAL İstanbul, “Hamsili Pilav” gecesinde buluştu

SKAL İstanbul Kulübü’nün Ocak ayı buluşması, geleneksel hale getirdikleri “Hamsili Pilav Gecesi” olarak gerçekleşti

Geleneksel Skal İstanbul Hamsili Pilav gecesine, Turizm Atölyesi Genel Müdürü ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Danışmanı Tülin Ersöz, TÜROB Başkanı Timur Bayındır, Türkiye Aşçılar ve Şefler Federasyon Başkanı Yalçın MANAV, Elite World Oteller Zinciri'nin Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Emel Elik Bezdaroğlu, Ramada Taksim Genel Müdürü Ali İmdat UÇAR, Skal Dünya Şeref Üyesi Somer Özkök ve Eşi, Skal International Marmara Kulübü'nün Kurucusu İlkay Bener ve Eşi, Geçmiş dönem Skal İstanbul Başkanı Kemal Özyiğit ve Eşi, Geçmiş dönem Skal İstanbul Başkanı Vedat Bayrak, Relax Turizm'den Adnan Yılmaz, Erhan Seven, Ece Bayar, Sevda Yılgaz, Orhan & Ayhan Başdoğan ve Skal ailesi katıldı.





Harbiye Konak Oteli’nin ev sahipliği yaptığı hamsili pilavı gecesinde SKAL İstanbul Kulübü üyeleri, bir yıldır özlemini çektikleri hamsili pilavın lezzetine doyamadı. Tepsi Tepsi Hamsili Pilavlar geldiği gibi tavalar boşaldı.







SKAL İstanbul Kulübü Başkanı Bahar Birinci’nin konuklara yaptığı “hoşgeldiniz” konuşmasının ardından Skal Tostu Yapıldı.



Sohbet dolu gecede Skal Üyeleri  gündemi konuşuyorlardı. Hamsili pilavın İstanbul’da en iyi yapıldığı adreslerden biri olan Konak Otel’in, bu özelliğini müşterileri için değil sadece dostları için kullandığı bildirildi.






2007 yılından beri her yıl Ocak veya Şubat aylarında SKAL İstanbul Kulübü üyelerini “Hamsili Pilav” gecesinde buluşturan otelin sahibi Savaş Gürsel,“Tam 11 yıldan beri büyük bir zevkle dostlarımı bu özel lezzet ile burada buluşturuyorum.



Savaş Gürsel,11 yıldan buyana gelenekselleştirdiğimiz Hamsili Pilav gününü büyük bir zevkle dostlarımı biraraya getirmekten ve bundan da Eşim Dilek Gürsel başta olmak üzere tüm Konak Otel ailesi olarak büyük keyif alıyoruz” dedi.





“HAMSİLİ PİLAV” GECESİ’NDE, BİR DE SÜRPRİZ VARDI
Konak Hotel’de Savaş Gürsel ve Dilek Gürsel çifti, Orhan & Ayhan Başdoğan çiftinin 60. Yıl evlilik yıldönümü özel bir pasta keserek kutladı.



Harbiye Divan Oteli’nde tam 40 yıl boyunca genel müdürlük görevinde bulunan Orhan Başdoğan için, Konak Otel sahibi tarafından bir kutlama yapıldı. Orhan & Ayhan Başdoğan çifti, 17 Ocak 1957 tarihinde evlenmişlerdi. Çok az çifte kısmet olan bu özellik herkesi şaşırttı. Bu etkinlik ile Orhan & Ayhan Başdoğan çifti bile şaşırdı.







Savaş Gürsel’in böyle bir önemli günü pastayla taçlandırması ise taktirle karşılandı.TURİZMİN SESİ adına daha nice mutlu yıllara diyor Orhan & Ayhan Başdoğan çiftini kutluyoruz.









Uzun bir zamandan beri toplantılarda göremediğimiz İlkay Bener Hamsili Pilav Gecesinde dostlarıyla biraraya geldi.





























16 Ocak 2017 Pazartesi

Selçuk Efes Deve Güreşleri, 35. Kez Pamucak Arena’da yapıldı

Deve güreşlerinin vazgeçilmez adresi Selçuk Efes Deve Güreşleri, 35. Kez Pamucak Arena’da yapıldı. Deve güreşlerinin Kırkpınar’ı olarak bilinen Selçuk Efes Deve Güreşleri Festivali güreş severleri bir kez daha Pamucak Güreş Arenası’nda topladı. 

35. Selçuk Efes Deve Güreşleri Festivali’ne İzmir İl Emniyet Müdürü Hüseyin Aşkın, İzmir İl Jandarma Komutanı Yarbay Ali Taşyürek, Selçuk Kaymakamı Ayhan Boyacı,  Selçuk Cumhuriyet Savcısı Gökhan Emre Albay, Garnizon Komutanı Jandarma Yüzbaşı Mustafa Alptuğ Aydınlı, Selçuk İlçe Emniyet Müdürü Adem Köpük, Selçuk Belediye Başkanı Dr. Dahi Zeynel Bakıcı, AK Parti, İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi Grup Başkanvekili Bilal Boğan, AK Parti Selçuk İlçe Başkanı Sema Yeşilçimen,  Germencik Belediye Başkanı Ümmet Akın, Seferihisar Güreş Ağası Türker Çınar,  Kırkpınar Derneği’nin Yönetim Kurulu Başkanı Alper Yazoğlu ve çevre il ve ilçelerden gelen çok sayıda güreş sever katıldı. 


Güreş öncesi yapılan açılış konuşmalarının ilkini Selçuk Efes Deve Güreşleri ve Devecilik Kültürü Derneği Başkanı Mustafa Yavuz yaptı. Yavuz tüm güreş severlere hoşgeldiniz diyerek; 35. Selçuk Efes Deve Güreşleri Festivali’nde emeği geçen Selçuk Kaymakamı Ayhan Boyacı’ya, Belediye Başkanımız Dr. Dahi Zeynel Bakıcı’ya, güvenlik önlemlerini alan emniyet güçlerimize ve Selçuk Belediyesi personeline teşekkür etti.



Kültürümüze sahip çıkıyoruz
Selçuk Belediye Başkanı Dr. Dahi Zeynel Bakıcı sözlerine Selçuk’ta deve yetiştirmeye ve deve güreşlerine emek veren, deve güreşleriyle simgeleşen Mustafa İbili’ye rahmet dileyerek sözlerine başladı. Başkan Bakıcı; “Bugün burada 35. Sini gerçekleştirdiğimiz Selçuk Efes Deve Güreşleri Festivali ile ilgili önemli bir süreci yaşıyoruz. 1980’li yılların başında başlayan bu süreç 35 yıldır devam ediyor. Bu süreç içerisinde deve güreşleriyle emeği geçen herkese burada bir kez daha teşekkür ediyorum” dedi. Deve güreşlerinin Türk kültürü içerisindeki yerine değinen Başkan Bakıcı;  “Biz Türkler olarak kültürümüze örf ve adetlerimize sadığız ve bunu yaşatmak için de hepimize düşen görevi yerine getiriyoruz. Örf ve adetlerimize sahip çıkıyoruz. Yörük kültürüne sahip çıkıyoruz. Bize de yakışan budur” dedi.  


Yabancı konuklarla tek tek ilgilendi
Selçuk Efes Deve Güreşleri Festivali’nin uluslararası özelliği olduğuna dikkat çeken Başkan Bakıcı güreşleri izlemeye gelen yabancı konularla da güreş öncesi tek tek ilgilendi. Türkiye’de yaşanan sürecin zorluğuna ve terör ile ilgili kayıplara da değinen Başkan Bakıcı; “Bugün ülkemiz terör belasıyla mücadele etmektedir. Bütün şehitlerimize Allah’tan rahmet diliyorum” dedi.  Tedbir alan tüm emniyet mensuplarına teşekkür eden Başkan Bakıcı güreş severlere iyi seyirler dileyerek sözlerini noktaladı.

Başkan Bakıcı’nın ardından konuşma yapan Selçuk Kaymakamı Ayhan Boyacı; “35. Sini yapmış olduğumuz 35. Selçuk Efes Deve Güreşleri Festivali burada coşkuyla, heyecanla geçiyor. Bu heyecan Selçuk’ta çok farklı şekilde yaşanıyor” dedi. İl ve ilçe bazında kurumların yaptığı toplantılar sonunda gerekli güvenlik tedbirlerinin de alındığını ifade eden Kaymakam Boyacı; güreş öncesi yapılan güvenlik toplantısına katılan ve gerekli tedbirleri alan İzmir Valisi Erol Ayyıldız başta olmak üzere tüm kurum amirlerine de teşekkür etti.Yapılan konuşmaların ardından çatım listesinde eşleşen develer güreşe başlandı. İlk üç güreşte görüntü alan basın mensupları sonraki güreşlere de yoğun ilgi gösterdi. Gün boyu coşkuyla süren güreşler akşam saatlerinde son buldu. 

Hayal ettiğiniz tatil için aradığınız tüm seçenekler EMITT Turizm Fuarı’nda !

Dağcılıktan mağara dalışına, yamaç paraşütünden buzul tırmanışına varan macera dolu, en keyifli outdoor ve kış tatili destinasyonlarını EMITT’te bulabilmek mümkün… 26 – 29 Ocak 2016 tarihleri arasında,  Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek EMITT; tatilin her türü için yurt içi ve yurt dışından farklı ve çok sayıda alternatif sunuyor. 

Kayak tutkunları için kış turizminin macera dolu rotaları EMITT’te! Kış aylarının gözdesi kayak tatili her geçen yıl daha da tercih edilir oluyor. Özellikle de çocuklu aileler için keyifli ve eğlenceli anlar vaat eden kayak tatilinde oteller de sundukları olanaklarla bembeyaz karlar içinde yapılan kış tatilini unutulmaz kılıyor. EMITT Turizm Fuarı da kış turizmi için yüzlerce seçenek sunan çok sayıda kuruluşu tatil severler için bir araya getiriyor. 26-29 Ocak tarihlerinde EMITT’e yolu düşen herkes bir kayak tatili planı yapabilir. Üstelik de her bütçeye uygun bir seçenek bulabilmek mümkün… Türkiye’de Kartepe, Uludağ, Palandöken, Sarıkamış’ta yapılabilecek tatillerin tüm farklı opsiyonlarını inceleyebilmek mümkün… Yurt dışında ise Gürcistan, Bosna Hersek, Ukrayna, Makedonya, Rusya, Bulgaristan, Avusturya ve İsviçre’den yüzlerce farklı otel ve destinasyon yine EMITT’de buluşuyor. 

Outdoor sporlar için en uygun destinasyonlar EMITT’te! 
Macera tutkunları için outdoor spor yapılabilecek en uygun destinasyonları EMITT bir araya getiriyor…Macera tutkunlarının yakından takip ettiği, dalgıçlıktan dağ bisikleti turlarına kadar en cazip outdoor sporlarını EMITT’te bir araya geliyor. Ülkemizde outdoor sporları için son derece elverişli parkurlar ve doğa şartları bulunuyor. Bunun yansıra farklı ülkelerde de ilgi çekici, macera dolu anlar yaşanabilecek destinasyonlar bulunuyor. EMITT bu kapsamda heyecan tutkunlarına tüm outdoor turizmi seçeneklerini aynı çatı altında inceleme fırsatı sunuyor. Dağcılık, kamp kurma, trekking, dalış ve rafting gibi heyecan dolu outdoor sporları için en cazip yerler EMITT’de bir araya geliyor.


İş Dünyasının Rekabeti, Ofisten Mutfağa Taşınıyor

İş Dünyasının Rekabeti, Eğlenceli Yemek Yarışması Ofisten Mutfağa Taşınıyor
Bu yıl ikincisi düzenlenen ve iş dünyasındaki rekabeti yemek keyfine dönüştüren “Ofisten Mutfağa” yarışması için başvurular, 10 Şubat 2017 tarihine kadar basvuru@ofistenmutfaga.com adresinden yapılabilecek.

İş dünyasının profesyonelleri, “Ofisten Mutfağa” ile mutfak mesaisine başlıyor. Türkiye’de şirket içi iletişime yeni bir boyut kazandıran “Ofisten Mutfağa” yarışması, çalışan motivasyonunu artırmayı, yaratıcı bir rekabet ortamında eğlenmeyi ve takım ruhunu yükseltmeyi hedefleyen tüm şirketlerin katılımına açık… Bu yıl, yaratıcılık yarışacak Katılan firmaların oluşturduğu ekipler arasındaki yarışmalar, 20-21-27-28 Şubat ve 1 Mart tarihlerinde Zorlu Eataly Mutfak Atölyesi’nde gerçekleşecek. Her eleme turunda dört şirketin yarışacağı “Ofisten Mutfağa” yarışmasında; şirket ekiplerine verilen sürpriz bir kutudan çıkan malzemelerle yarışmacıların başlangıç, ana yemek ve tatlıdan oluşan menü hazırlamaları bekleniyor. Şirketler, jüri tarafından belirlenen puanlama kriterlerine göre yarışacaklar ve bu puanlama sistemi üzerinden yarışma boyunca en yüksek puanı alan 4 şirket, 06 Mart 2017 tarihinde finalist olacak. Finalde yarışan ekipler ise 17 Mart 2016 tarihinde CVK Park Bosphorus Hotel İstanbul’da gerçekleşecek törende ödüllendirilecekler. 

Moderatörlüğünü, ünlü radyo-TV program yapımcısı ve sunucusu Mert Ruscuklu’nun yapacağı yarışmada, birinci olan ekip, büyük ödül olarak Amsterdam seyahati ve Taste Of Amsterdam Festival’e katılma şansı elde edecek. Birinci olan ekip, eğlencenin merkezi Amsterdam’ın yaratıcı mutfağının tadını çıkarıp, gustolara yakışır bir tatil yaşayacaklar. 

Yemek ustaları tarafından değerlendirilecek
Yarışmada şirket ekiplerinin hazırladığı menüleri, alanının usta isimlerinden oluşan bir jüri değerlendirecek. Eataly Executive Şefi Claudio Chinali, Şef & Gastronom & Yazar Semi Lichy ve Şef & Gastronom Rudolf Van Nunen, Gram Sahibi ve Şefi Didem Şenol Tiryakioğlu ve Harbiyiyorum.com Kurucusu Salih Seçkin Sevinç’in jürileri arasında olduğu yarışmanın final etabında ünlü gurmelerinde olacağı jüri özel konukları da yer alacak. Jüri, ekip çalışması, menü uygulama, gıda güvenliği ve hijyen, zaman yönetimi, yaratıcılık, sunum, başlangıç, ana yemek, tatlı kategorilerinde değerlendirme yapacak. 

Yarışmalar ile şirketler verimliliğini sürdürebilecek 
Ofisten Mutfağa”; Citibank, Astra Zeneca, Pirelli, Nestle, Abbott, Anadolubank, ING Bank, Jotun, Avea, Tüpraş, Netaş, İpsos KMG, TTNET, Turkcell, Ford, Microsoft, Doğuş Oto, Şişe Cam, Hürriyet, Eczacıbaşı, Ericsson,3M, Vodafone, Cocacola, KPMG,Vestel, Bosch, Anadolu Sigorta, Finansbank, Alcatel lucent, Odeabank, Garanti, Beymen, Vestel, gibi büyük şirketlerin yoğun ilgi ve katılım gösterdiği “Ofisten Sahneye” yarışmasını 7 yıldır başarıyla gerçekleştiren HY Tanıtım’ın projesi… 

HY Tanıtım Kurucusu Hakan Yanar, kurumsal firmaların çalışanlarına yönelik yaptığı çalışmalar ile firmaların kolektif bilincini yaratmayı, yaratıcılığı teşvik etmeyi ve takım ruhunu ateşleyerek firmaların verimliliklerinde sürdürebilirliklerini desteklemeyi hedefliyor. Yaratıcı bir rekabet ortamında eğlenceyi sağlayan “Ofisten Mutfağa” ve “Ofisten Sahneye” yarışmaları, çalışanların ortak karar verme ve insiyatif kullanma becerilerini geliştirdikleri gibi aralarında “Biz” kültürünü de güçlendiriyor. 

Tüm İncelikler Sizin Olsun

Bölgesel yağlarınıza ameliyatsız bir yöntemle kısa zamanda veda edin, 2017’de tüm gözler üzerinizde olsun…Kısa sürede incelmek isteyenler için acısız ve ameliyatsız bir yöntem olan Ultrashape, bir türlü bölgesel yağlarından kurtulamayanlara etkili bir çözüm sunuyor. 

Spor, diyet yapılsa da kurtulması zor olan bölgesel yağlar, son teknolojik yöntem ses dalgalarıyla sorun olmaktan çıkıyor. Günlük hayatı etkilemeyen tedavi ile hızlı sonuç alınırken fazlalıklarından kurtulup yeni bir görünüme sahip olmak artık mümkün oluyor. 
Academic Hospital Estetik Merkezi’nde yer alan ameliyatsız bölgesel incelmede son trend Ultrashape, yenilikçi teknolojisiyle yaz kış uygulanabiliyor. 

Yeni yılda değişimi yakalamak isteyenler için Ultrashape’in uygun olduğunu söyleyen Academic Hospital Estetik Merkezi Op. Dr. Gamze Bektaş “Özellikle karın, bel, kalça bölgeleri için bu tedavi tercih ediliyor. Ultrashape, bölgesel incelme isteyenler için hızlı ve etkili çözüm sunuyor. Uygulamada kalıcı olarak yağ hücreleri parçalanıyor ve metabolizma yardımıyla yağlar vücuttan doğal yolla atılıyor. Diyet ve sporla bile eritilemeyen yağlardan kurtulmak isteyenler odaklı ultrason ve Bi-Polar Radyo Frekansın sinerjisinin buluştuğu Ultrashape ile istedikleri görünüme kavuşuyor.  Hedef bölgedeki yağ hücreleri kalıcı olarak parçalanırken cilt de aynı anda sıkılaşıyor. Yapılan işlem sonrasında da kısa sürede gözle görülür şekilde incelme yakalanıyor. Seansların acısız olmasının yanı sıra kısa sürede tamamlanarak hayatına aynı şekilde devam etmesi de insanların bu yöntemi tercih etmelerinde önemli bir etken olarak öne çıkıyor.” dedi. 

Hilton Garden Inn Yalova açılıyor

Hilton Garden Inn Yalova, 2018 yılında misafirlerini ağırlamaya başlayacak
Yalova’da bir Hilton Garden Inn oteli açmak üzere Çavuşoğlu Grup ile franchise anlaşması imzaladı. 2018 yılında açılması planlanan 121 odalı otel Marmara Denizi’nin kıyısında yer alacak.

Hilton Worldwide Avrupa ve Afrika Geliştirmeden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Patrick Fitzgibbon şöyle konuştu: “Plajları ve kaplıcaları ile meşhur bu şehirde açılacak Hilton Garden Inn Yalova’de misafirlerimizi ağırlayacağız. Türkiye’deki başarısı hızla artan Hilton Garden Inn markası, imzaladığı bu son anlaşma ile birlikte 2017'de kapılarını açacak Hilton Garden Inn İstanbul Ümraniye ve Hilton Garden Inn Adıyaman dahil, 20'yi aşkın otelle hizmet verecek.”

Hilton Garden Inn Yalova spa merkezi, spor salonu, toplantı salonu ve restoranın yanı sıra sunduğu diğer hizmet ve imkanlarla da konuklarının tük ihtiyaçlarına yanıt veriyor. Plajları,  marina ve kaplıcaları ile hem yerli hem de yabancı turistlerin ilgilisini çeken Yalova, Kocaeli ve Bursa’ya kolay ulaşımı nedeniyle iş amacıyla seyahat edenler tarafından da tercih ediliyor. 

Sabiha Gökçen Havalimanı’na 50 km uzaklıkta, Bayraktepe Mahallesi, Yalova Bursa Yolu Cad. No 94 Merkez, Yalova adresinde bulunan Hilton Garden Inn Yalova’ya ulaşmak isteyen misafirler, İstanbul ile İzmir arasını 140 kilometreye düşüren yeni Osman Gazi Köprüsü’nden de faydalanabilir. 

15 Ocak 2017 Pazar

Bodrum’da Lüksün Zirvesi: Infınıty Of Yalıkavak

ConCept Yapı hayallerin ötesinde projelerle adından söz ettiriyor
ConCept Yapı A.Ş.’nin, 12.5 milyon Euro yatırımla hayata geçirdiği yeni projesi Infinity Of Yalıkavak projesinde 5 villa satışa çıktı. Metrekaresi 4 bin 700 Euro’dan başlayan projede şimdi ev sahibi olanlar, 7 ay içinde yüzde 15 kazançlı çıkıyor. Bodrum’un en özel ve lüks projelerinden biri olan Infinity Of Yalıkavak’ta hayallerinizin bir adım daha önünde olacaksınız. 

ConCept Yapı’nın Bodrum’da inşa ettiği Yalıkavak’ın en iddialı Infinity Of Yalıkavak’da 5 villa satışa çıktı. Yılın 12 ayında da yaşam imkanı sunulan ve 6 bin metrekare üzerine yaratıcı mimariyle planlanan projede, 2 bin metrekare organik bahçe alanı bulunuyor. Denize 500 metre mesafede, panoramik Yalıkavak ve Palmarina manzarasına sahip Infinity Of Yalıkavak projesinde metrekare birim fiyatı 4 bin 700 Euro’dan başlıyor. 

Yaşam alanınızda kendi meyve ve sebzelerinizi yetiştirmenin tadına varın
Lüks olan her unsurun standart olduğu, 2 bin metrekare organik bahçeye sahip, her biri 650 metrekare bahçe içinde, 565 metrekare kullanım alanına sahip 5 evden oluşan proje şehir hayatından uzaklaşmadan doğa ile iç içe yaşama imkânı sağlıyor. Infinity of Yalıkavak, sakinlerine; müstakil otopark, müstakil havuz ve bahçe, ebeveynlere özel ayrıca 150 metrekare jakuzili bahçe, hamam ve sauna, fitness salonu, akıllı ev teknolojisi, yerden ısıtma, güvenlik, 2 dönüm organik bahçe ve yürüyüş parkuru gibi ayrıcalıklar sunuyor. 12 ay yaşama uygun Infinity of Yalıkavak projesindeki ısıtmalı havuz ile yıl boyunca havuzun keyfini çıkarabilirsiniz.

HotelRunner’dan bir ilk Turizm sektörü HotelRunner Theater’da buluşuyor

HotelRunner, dünyanın önde gelen isimlerini ve markalarını, 26 - 27 Ocak tarihlerinde, 21. Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı (EMITT 2017) kapsamında düzenleyeceği özel konferansta bir araya getiriyor.

Tüm dünyada binlece otel tarafından tercih edilen online satış ve kanal yönetim platformu HotelRunner, Türkiye’de yine bir ilke imza atarak 21. Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı (EMITT 2017) kapsamında kendi standında düzenleyeceği konferansta sektörden dünyaca ünlü iş ortaklarını konaklama tesisleriyle buluşturacak. Konusunda uzman, tanınmış profesyoneller ve yöneticilerin konuşmacı olarak katılacağı HotelRunner Theater etkinliğinde en son teknolojik gelişmelerin yanı sıra, “Online ve dijital pazarlama”, “Online acenteler ve direkt kanal üzerinden satış”, “Performans pazarlaması”,  “İçerik ve meta arama”, “Destinasyon ve influencer pazarlaması”, “Kanal yönetimi ve global dağıtım ile farklı pazarlara açılmak” ve “Gelir yönetimi ile karlılığı artırmak” gibi konular ele alınacak.

HotelRunner standında (Salon 7, Stand E750) kurulacak özel alanda gerçekleştirilecek ve fuarı ziyaret eden sektör profesyonellerinin ücretsiz olarak katılabileceği etkinlikte, konuşmacı olarak yer alacak isimlerden bazıları ise şöyle:

Google Türkiye Kanal Satış Direktörü Şebnem Erzan, Amadeus Türkiye Pazarlama ve İletişim Müdürü Çiğdem Cengiz, Affilired EMEA Satış Direktörü Enrique Fernandez, INFLOW Travel Yönetim Kurulu Başkanı Emre Gelen, Etstur Online İş Geliştirme Müdürleri Mehmet Durukanoğlu ve Erhan Atam, Setur Inbound Operasyon Müdürü Serhat Günay, 444CallCenter CEO'su Mehmet Demir, Neredekal.com Pazarlama Müdürü Çağdaş Polat, Uzakrota.com Kurucusu Gökhan Erdoğan, Aktürk Hotels Group Dijital Pazarlama Yöneticisi Muzaffer Uzun, Crystal Hotels Online Satış Yöneticisi Cem Şeker ve HotelRunner Müşteri Başarı Müdürü Rıza Kaynak.

HotelRunner, etkinliğe katılacak misafirlerini, etkinliğin ilk günü olan 26 Ocak Perşembe günü standında düzenleyeceği özel kokteylde de ağırlayacak. Fuara katılamayacak olanlar için ise, tüm konferans HotelRunner’a ait online ve sosyal mecralardan canlı yayınlanacak.

HotelRunner Theater detaylı konferans programı ve ücretsiz kayıt için:


Bizbize neden kazık yiyoruz?

Bizbize Fasıl’da eğlencenin dozu kaçtı
Bir lüks aracın fiyatını eleştirmek yerine özelliklerini ve konforunu konuşabiliyorsak, lüks mekânların da servis kalitesini ve sunumunu konuşmamız gerek. Dünyanın her yerinde lüks mekânlar diğer mekânlara göre fiyat farklılıkları gösterir. Türkiye’de yemekli eğlence yerleri de dünyadaki örneklerine göre daha düşük fiyata servis ediliyor. Peki yemek yerken neden kazık yiyoruz? Bizbize Fasıl'da gerçekleşen doğum günü partisine davetli olmam sebebiyle katıldım. Cemiyet hayatından önemli kişilerinin katılımıyla doğum günü partisi gerçekleşti.

Son zamanlarda ülkemizdeki elim olaylar sebebiyle birçok organizasyona katılamadım. Durumlar böyle olunca katılmak pek doğru olmuyor. Ama bu kaosun içinden çıkabilmenin tek yolu acı yaşasak da normal gündelik hayatlarımıza devam ederek, ülkemizin güvenli olduğunu dış dünyaya göstermemiz gerek. Çünkü turizm sektörümüz ve ekonomimiz içler acısıyken bizlere bu durumdan çıkabilmek için çok görev düşüyor. Biz Turizmin sesiyiz.

Bizbize Fasıl’da dün gece sanat müziğinden seçmelerle sahne alan HASO, konukları birbirinden güzel eserlerle eğlendirirken konukların masasındaki şişeleri yarılattı. Çakır keyif olmaya başlayınca konuklar, şarkıların makamı da değişti. Eğlence doruktayken HASO sahneyi Korcan Yiğit’e teslim etti.  Yarım şişe içinde kalan alkol kadehlere kondu, eller havalarda,  Korcan Yiğit sahnede, ver coşkuyu ver sen lazımsın bu ortama dercesine herkes ayakta alkışladı. O alkol o şişede durduğu gibi bir dursa! Uysal uysal, dalgasız, rüzgârsız durmuyor arkadaş. O içkiyi içeceksin, içtikçe yerinde durmayacaksın, Haymana Beygiri gibi zıplayacaksın. Yürek mi yedin be adam?, naralar atacaksın, dar alanda hoplamayacaksın. Millet birbirine çarpacak, omuz ve kalça darbeleri, pardon ya özür falan diyeceksin ne de olsa Bizbize, yabancı yok, rahat ol kardeş gülümse diyeceksin…  


Korcan Yiğit güzel bir performansı ve muhteşem orkestrası ile sahnede… Adı Mualla olan var mı diye sordu? Çıt yoook… “Aman ha adı Muhalla olan varsa sonsuza kadar sussun ses çıkartmasın” dedi. Başladı Korcan “Ahhhhhh o Muallayıııııı sandala bindirselerrrrrr” derken sağ tarafta bir masa o sandala bindi bile Korcannn. Sarışın dilberin adı Mualla mıydı acaba bilemedik kızılca kıyamet koptu. Partneri ne dediyse sarışın dilberin tokatı yüzünde patlayıverdi.

O sandala Mualla ve partneri bindi. Deniz sandalı devirmedi de Alkol o masayı yerle bir etti Korcan. Garsonların ve Müessese Müdürü Osman Gül’ün araya girmesiyle kavgaya karışanlar bastırıldı. Yerlerine oturan çiftler 5 dakika geçmedi yine kaynamaya başladı. Salon içinde huzur kaçtı artık bir kere, çiftler salondan dışarı çıkartıldı. Çiftler bağırarak birbirlerine hakaretler yağdırdı.

Mekânın içinde oturduğu masada sevgilisini kıskandığı için önce tartıştığı söylendi. Ardından sevgililer tekme tokat birbirine girdi. Bu sırada kendilerine bakan masalara da ağza alınmayacak küfürler savurdu. Bu kavga sonucunda kavga çevresindeki masaların keyfi kaçtı. Tabi ortamı ısıtmak için Korcan müziği kesmedi, tepelere çıktı, direklere tırmandı, masalara çıktı. Keşke Müessese Müdürü de bir kusura bakmayın eğlenceye devam deseydi.

Kavga edenler salonu terk ettiler. Sahnenin sağ tarafında bulunan masalara gecenin sonu gelmişti. Bağırtılar, küfürler,  masayı yerle bir etmeler Bizbize’ye hiç yakışmadı. Masa çevresinde bulunanların da zevki kaçtı. Mekânı terk ettiler. Bundan daha önemlisi, 40-50'li yaşlardaki 2 erkek ve 2 kadından oluşan, alkolün dozunu ayarlayamadığı her hallerinden belli olan grubun son derece uygunsuz hareketlerinin Osman Gül’ün gözünden kaçmasıydı. Yüksek sesle ve galiz küfürlerle dolu muhabbetlerine de garsonların duyarsız kalması tam bir rezaletti. Bizbize oldu dizdize Cumartesi gecesi eğlenmeye gelenlere zindan oldu. 

Ama malum alkollüyü fark edemeyen müessese soluğu alkolsüze hesap kitlemede buldu.
Şimdi gelelim fiyatlama meselesine;

Bizbize Fasıl’ı telefonla arayıp, fiyat sorarsanız teyit etmeniz çok kolaydır. Fiyatlar şöyle nakit ödeyecekseniz alkolsüzse 100 TL, alkollü ise 140 TL ama kartla ödeyecekseniz 10 ar TL fark alıyorlar. 

Her neyse gelelim konuya, aradığınızda Osman Bey telefona çıkar. Kaç kişi efendim, alkollü mü? Alkolsüz mü? der. Tabi sen bu soruyu soruyorsan Osman Bey masada kimler içiyor, kimler içmiyor bunu servis yapan garsonunla takip edersin. 

Gece bitiminde, Bir müesseseye son derece güveneceksin güven yoksa sonunda sürpriz vardır. 
Kalkıp da gecenin sonunda Osman Bey ben bunu nasıl anlayayım tüm masadan alkollü tam fiyat alacağım diyemezsin. Zora girince, masada alkol alınmadığını konuşmalardan anlayınca, tamam hesabı sizin dediğiniz gibi alalım bu seferlik diyemezsiniz. İkram mı yaptınız şimdi bize anlayamadık Osman Bey…

Hesaptaki gariplikler dikkatimizi çekmedi değil.
Bizbize eğlence diyerek müzik dinlemek ilk önceliğimiz olunca içkisiz menü aldık. Garson da masayı takip ediyor, kime ne verdi kim ne yedi çok iyi biliyor. Masada 9 kişi var 4 kişi içkili, 5 kişi içkisiz ödeme yapılacak. Yok o hesap öyle değil dendi. Bizde hesaplayın dedik. Bizbize Fasıl Müessese Müdürü öyle olmaz biz masaya alkol bıraktık kim ne içti ben takip edemem yazarım tüm masaya içkili tarife deyince kızılca kıyamet koptu. Efendim neymiş içkili içkisiz masaları ayıracakmışız. Oldu Osman Bey bir grup kapı başında, diğer grupta sahne önünde takılsın. Gruplar tuvalete giderken ya da sahne de göbek atarken buluşsun hal hatır sorsunlar. Tabi tuvalete giderken de yanınıza 2 TL almayı unutmayın yoksa çıkışta para ödemeniz sıkıntıya girer.

Buradaki sorun, yüksek hesap ödemek değil, göz göre göre hem sahtekârlık yapılması hem de kusura bakmayın sizi kazıklıyorum, bunu kabul etmelisiniz şeklindeki tavır. 

Masada bileklerinizi koyacak yer yok eyvallah ama yemeklerden değil, daha fazla masa alabilmek için üst üste oturuyorsunuz. Çare yok. Deplasmandasınız ve o hesap ödenecek öyle mi?...  

Bizbize ağzı ile kuş değil, Orkinos tutsa Allah aşkına ağzınızdan olumlu bir şey çıkar mı? 

Masada bayanların çokluğu ve alkol kullanmaması, ayık kafayla mücadele etmesine sebep oldu. Al takke ver külah, Osman Gül garsonu çağırdı.  Bu masa ne kadar alkol kullandı diye sordu. Garsonun karşısında Osman Gül var, dudakları mühürlü konuşamıyor, nasıl konuşsun karşısındaki amir, patron yarısı var bu zamanda kapıdan çıkıp gidecek müşterinin yanında mı olsun. İşi gücü var garsonun. 
Osman Gül ayık kafalı müşterilere hesabı kitleyemeyince yapması gerekeni mecburen bol kafa sallamalı ve kibar tavırlarla durumu düzeltmeye çalıştı. Masada iki çeşit menü servisi verilmiş. Hakim bey yaz kızım der ya Osman Gül’de O hesaba göre yaz oğlum dedi. 

Garson da zaten biliyor ama saat geç olunca onunda servis ettiği alkol ile kafası uçmuş gitmiş. Elinde kağıt, kalem yazıyor çiziyor masayı sayıyor ekliyor kaç kişiydi diye müşteriye soruyor. Ah evladım az önce sen servis etmedin mi bu masaya zilleri sen getirmedin mi?  Aklın nerelerde… Zor bela hesap yaptı da ödemeyi gerçekleştirdik. Eğlencenin sonunda bu gerginlik hiç olmadı Osman GÜL Efendi… Bizbize derken yasla hesabı demedik Osman Gül efendi. 

Eğer bu ülkede eğlenmek için mekanına gelen müşteriyi memnun edemiyor, kazıklıyorsanız bu sadece sizin dükkanınızın sonu olur ve olumsuz tüm sonuçlarını kendiniz yaşarsınız. 

Bizbize’nin bu kadar seviyesiz müşterilere göz yumması, ailelerin yemek yediği bir ortamda, ancak taşra kasabalarının dışında bulunan malum eğlence yerlerinde rastlayabileceğiniz bir durum. Eğer siz işletmenizden ürün ya da hizmet satın alan müşterinizi memnun etmemeyi alışkanlık haline getirdi iseniz kelimenin tam anlamı ile firmanızın mezarını kazmak için hummalı bir biçimde çalışıyorsunuz demektir. Halk tabiri ile anlatmak gerekirse “kazıklanan müşteri sizi tefe koyup oynatır” “Neyse olur böyle şeyler, çok takılmamak lazım belki de… 

Bu durumla karşılaştığınızda Bizbize hakkında neler söylersiniz? 

Sonra ertesi gün dostlara ‘anlat abi ne yedin ne içtin” sorusuna sizce ne cevap verirsiniz? 
Siz yakın çevrenize, onlarda yakın çevrelerine “abi aman ha BİZBİZE’ye mecbur kalmadıkça gitme, gidersen de ödemede anlaş kazıklanma” diye davul çalarak anlatmaz mısınız?  

Empati yapın Osman efendi… Ya da reklamın iyisi kötüsü olmaz, ne güzel reklam yaptılar dersiniz.

Ya da gecenin sonunda gelen acı kahvenin kırk yıl hatırı olur mu şimdi dersiniz Osman efendi?

Umarım iğneyi size batırabilmişizdir. 

Zira başarılı olduysak çuvaldızı aklınızdan bile geçirmeyin Osman efendi…