23 Şubat 2017 Perşembe

İstanbul Autoshow 2017’yi 5 yıldızlı Tüyap Palas konforunda yaşayın

21-30 Nisan 2017 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi Beylikdüzü’nde düzenlenecek olan İstanbul Autoshow 2017 konuklarına fuar merkezi içerisinde bulunan TÜYAP PALAS’ın 5 yıldızlı hizmetini ve konforunu yaşamaya davet ediyor. 630 oda kapasiteli TÜYAP PALAS, otel dışına çıkmadan İstanbul Autoshow 2017’ye doğrudan geçiş imkanıyla misafirlerine “Çalışırken Dinlenebilmenin” rahatlığını ve kolaylığını sunuyor. 

TÜYAP Fuar ve Fuarcılık Hizmetleri A.Ş. tarafından, TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde 21-30 Nisan 2017 tarihleri arasında düzenlenecek olan İstanbul Autoshow 2017, ziyaretçilerini Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi içinde yer alan, bölgesinin en büyük oteli TÜYAP PALAS’ta ağırlamaya hazırlanıyor. Konforu huzurla birleştiren göl ve deniz manzaralı standart, deluxe, deluxe suit, executive suit & king suit oda tipleri ile misafirlerine “Çalışırken Dinlenebilmenin” rahatlık ve kolaylığını bir arada sunan TÜYAP PALAS, 5 yıldızlı hizmet anlayışını fuar katılımcılarının beğenisine sunuyor. 2017 yılını yeniliklerle karşılayan 5 yıldızlı TÜYAP PALAS kapasitesini 630 odaya çıkarttı

TÜYAP PALAS, misafirlerini “Mükellef Kahvaltı ve Kaliteli Uyku” ilkesinin temel alındığı hizmetleriyle ağırlıyor. TÜYAP PALAS’ın Defne salonundaki kahvaltısında 70’in üzerinde çeşit sunuluyor. Lezzet ve eğlencenin adresi olarak öne çıkan Mimoza ve Ardıç adındaki A La Carte restoranları, Lobby Bar, Lounge ve pastaneleri, Tarçın, Safran ve Galata adındaki dinlenme alanları ve eşsiz manzarası ile ünlü “Roof Bar” Lagün ile TÜYAP PALAS, yüksek kalitedeki hizmet anlayışıyla fark yaratıyor. TÜYAP PALAS’ın tüm yiyecek-içecek noktalarında ödüllü şeflerin muhteşem sunumları misafirlerin unutamadıkları bir deneyim yaşatıyor. 

Bir asansör ile İstanbul Autoshow 2017’ye ulaşabilirsiniz
Otel dışına çıkmadan fuar alanına doğrudan geçiş imkanının sunulduğu otelde fiber optik wifi, 24 saat oda hizmeti, business center, concierge hizmetleri, açık-kapalı otopark ve vale hizmetleri, oyun salonu ve kütüphane misafirlere ücretsiz sunulan hizmetler arasında yer alıyor. TÜYAP PALAS’ta araç kiralama, havalimanı transfer hizmetleri, yıkama, ütüleme, kuru ve express temizleme, kuaför hizmeti ve İstanbul şehir turları hizmetleri de veriliyor. Tüm oda tiplerinde elektronik emanet kasası, ütü ve ütü masası, minibar, LCD televizyon, bakım ürünleri, saç kurutma makinesinin yanı sıra ikram tepsisi ve yastık menüsü standart olarak bulunuyor. 

Sedir SPA’daki hizmetler ücretsiz
Misafirler konaklamaları süresince Sedir SPA’da yer alan sauna, dinlenme havuzu, fitness, jakuzi ve buhar odasından ücretsiz olarak yararlanabiliyor. TÜYAP PALAS, bünyesinde farklı amaç ve ihtiyaçlar doğrultusunda tiyatro, sınıf, kokteyl, ziyafet ve work-shop düzenlerinde hizmet verebilen, her türlü teknik altyapı ve donanıma sahip, farklı ölçeklerde 33 toplantı salonunu barındırıyor. 1.250 kişi kapasiteli, bölgesinin sütunsuz ve bölünebilir nitelikteki tek salonu olan İstanbul Balo Salonu ile TÜYAP PALAS tüm organizasyonları özel bir davete dönüştürerek yaşamlarımıza keyif, lezzet ve renk katıyor. Rezervasyon için www.tuyappalas.com

Kaçak günübirlik evler Anadolu Yakası’nı sardı

Anadolu Yakası’nda 45 müstakil bina, 1.732 daire günübirlik çalışıyor
Kaçak günübirlik evler, hükümetin hayata geçirdiği yeni uygulamalar ile kontrol altına alınmaya başladı. Ancak yine de günübirlik kiralık evler İstanbul Anadolu Yakası’nda geniş bir faaliyet alanı buluyor. Türkiye Otelciler Birliği’nin (TÜROB) araştırmasına göre, bu bölgede 45 adet müstakil bina ‘günübirlik kiralık’ adı altında otelcilik faaliyeti yapıyor. Bu 45 müstakil binanın haricinde Anadolu Yakası’nda 1.732 adet de ‘günübirlik kiralık daire’ yer alıyor.


İstanbul Anadolu Yakası’nda da İstanbul’un diğer bölgeleri gibi konaklama sektöründe aşırı arz riski oluşurken, bölgedeki kayıt dışı ve kontrolsüz günübirlik kiralık evler sektör için tehdit oluşturmaya devam ediyor. Hem güvenlik hem de mali açıdan devlete büyük zararı bulunan bu tip evler, hükümetin hayata geçirdiği yeni uygulamalar ile kontrol altına alınmaya başladı. Ancak yine de bu bölgede günübirlik kiralık evler geniş bir faaliyet alanı buluyor. Türkiye Otelciler Birliği’nin (TÜROB), İstanbul Anadolu Yakası’nı kapsayan araştırmasına göre, bu bölgede 45 adet müstakil bina ‘günübirlik kiralık’ adı altında otelcilik faaliyeti yapıyor. Bu 45 binada toplam yatak kapasitesi 1.800 adet düzeyinde bulunuyor. TÜROB’un araştırmasına göre, Anadolu Yakası’nda bu 45 müstakil binanın haricinde 1.732 adet de ‘günü birlik kiralık daire’ yer alıyor. 

Tamamen kayıtdışı
Araştırmayla ilgili bilgi veren TÜROB Yönetim Kurulu Üyesi Levent Erdoğan, bu tip evlerin tamamen kayıtdışı çalıştığına işaret ederek, uyguladıkları fiyatlar ile tamamen kayıt içindeki otellerle haksız rekabete neden olduklarını dile getirdi. İstanbul’un Anadolu yakasında yer alan toplam kayıtlı konaklama tesis sayısının 190, toplam yatak kapasitesinin ise 22 bin 220 civarında olduğunu hatırlattı. Erdoğan, Anadolu Yakası’ndaki otellerin müşteri kitlesinin Avrupa Yakası’nın aksine ağırlıklı olarak yerli olduğuna dikkat çekti. 

Güvenlik için büyük risk
Erdoğan, şunları söyledi: “TÜROB olarak defalarca dile getirdiğimiz üzere bu tür yerler terör örgütleri ve kanun dışı kişilerin kullanımınına son derece müsait. 18 yaş altı gençlerin kanun gereği otellerde tek başına konaklaması mümkün olmadığından dolayı bu tür yerlere yöneldiğini de üzülerek gözlemlemekteyiz. Hem devletin hem de sektörün maddi ve manevi büyük zararına yol açan günlük evler sorununun çözüme kavuşturulması yönünde kamu nezdinde girişimlerde bulunduk ve bulunmaya da devam ediyoruz. En son geçen Kasım ayında günlük kiralık ev kiralayanların kimlik bildirimi yapması zorunlu hale getirilmiş olmasına rağmen ruhsatlı olmadıklarından ve konut özelliği taşıdıklarından dolayı denetimi neredeyse imkansız. Kanuna aykırı hareket etmeleri halinde ruhsat iptali ile ilgili maddenin işletilebilmesi mümkün değil, çünkü zaten ruhsatları yok. İstanbul'a gelen turist ve otellerde yapılan konaklama sayıları karşılaştırıldığında, kayıt dışı konaklamadaki artışın devam ettiği aşikar. Son yıllarda sayısı 20 bini aşan kayıt dışı günlük kiralık evler, sektörümüz açısından bir çok riski beraberinde getirdiği gibi önemli miktarda vergi kaybına da neden oluyor.”

RAKAMLARLA ANADOLU YAKASI’NDA KONAKLAMA SEKTÖRÜ 
İstanbul’un Anadolu yakasında yer alan toplam konaklama tesis sayısı 190, toplam yatak kapasitesi 22.220 adet düzeyinde bulunuyor. Bu otellerin dağılımına bakıldığında; Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan belgeli tesis sayısı 48 olup toplam yatak kapasitesi 13.630.
Bu tesislerin, 19 adedi 5 yıldızlı (yatak kapasitesi 9.000)
14 adedi 4 yıldızlı (yatak kapasitesi 3.000)
12 adedi 3 yıldızlı (yatak kapasitesi 1.490)
2 adedi 2 yıldızlı (yatak kapasitesi 110)
1 adedi özel belgeli (yatak kapasitesi 30)
Belediye belgeli tesis sayısı 97 (yatak kapasitesi 6.290)
Hostel sayısı 8 (yatak kapasitesi 500)
Bunların haricinde İstanbul Anadolu yakasında 45 adet müstakil bina günübirlik kiralık adı altında işletiliyor. Bunların toplam yatak kapasitesi 1.800.
45 adet müstakil binanın haricinde 1.732 adet günübirlik kiralık daire ilanları da Anadolu Yakası’nda gözlemleniyor. 


Türkiye’de Sağlık Turizmi Avrupa standartlarıyla yarışabilecek düzeyde

Türkiye'de sağlık turizmine yön veren öncü kuruluşlardan olan Türkiye Sağlık Turizmi Derneği Yönetim Kurulu başkanı Enginer Birdal  ile söyleşi gerçekleştirdik


Sohbetimiz geçmeden önce sizi biraz tanıyabilir miyiz? (Kendinizden bahseder misiniz?)

1965 Kars doğumluyum. Erzurum Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kimya Bölümü’nü bitirmemin ardından yüksek lisans eğitimimi yönetim bilişim sistemleri üzerine gerçekleştirdim. Hali hazırda doktora çalışmalarım devam etmektedir. Öğretmenliği uzun yıllar sürdürmemin ardından Milli Eğitim Bakanlığı’nda Müsteşarlık ve Özel Kalem Müdürlüğü gibi görevlerde yer aldım. 2006 yılında Sağlık Bakanı Özel Kalem Müdürlüğü ve Bakan Müşavirliği görevlerinde bulundum, günümüzde de aynı görevi yürütmekteyim. Sivil Toplum Kuruluşlarında aktif olarak rol aldım ve birçoğunun kurucu üyesi oldum. Sağlıklı Nesiller Derneği Yönetim Kurulu Başkanlığının yanı sıra Türkiye Sağlık Turizmi Derneği Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini de eş zamanlı olarak yürütmekteyim. Her iki dernekte de aktif çalışmalarımız devam etmektedir.

2. Sağlık Turizmini nasıl tanımlarsınız?
Tedavi amaçlı olarak farklı bir ülkeye giderek gereken rehabilitasyon gereksinimlerinin sağlanmasına olanak tanıyan turizm türüdür. Sağlık turizmi gelişmiş olan ülkeler uluslararası hasta potansiyelini kullanarak büyüme imkanı yakalarlar. Medikal turizm, ileri yaş ve engelli turizmi, Termal turizm ve SPA-Wellness olarak sınıflandırılır.

3. Türkiye'de Sağlık Turizminin bulunduğu nokta nedir?
Son yıllarda, ülkemizin de gelişmiş ülkelerdeki nitelikli sağlık hizmetleriyle rekabet edebilecek düzeye geldiğini görüyoruz. Ülkeye dünyanın dört yanından tedavi amacı ile turistler gelmektedir. 90'lı yıllardan sonra kamu yatırımının yanında sağlık sektörüne de yatırımın arttığı görülebilir. Bu açıdan bakıldığında; Avrupa standartlarıyla yarışabilecek düzeye gelindiği müjdelenebilir. Yapım ve işletme bakımından yüksek maliyetleri olan sağlık tesislerinin yurtdışı pazarlara açılması bu maliyetlerin azaltılması noktasında giderek zorunlu bir durum almıştır. Ülkenin coğrafi konumu ve sağlık sektöründeki yetişmiş ve eğitimli insan gücü sağlık turizminde Türkiye'nin önemli avantajları arasında yer almaktadır. 

4.Toplumda Sağlık Turizmi ne kadar biliniyor, bilinirliğine yönelik ne tür çalışmalar yapılmaktadır?
Sağlık turizmi henüz ve maalesefki toplumca çok bilinen bir dal değil. Sektörün tanınırlılığının arttırılması sağlandığı taktirde yatırımcılarında bu sektöre kaymaları beklenmektedir. Bu sektörde doğru koşullar ve disiplin sağlandığında harika geri dönüşler almamak imkansız. Bu noktada Türkiye Sağlık Turizm Derneği bir yandan sektörel çalışmalarını sürdürürken bir yandan da farkındalık yaratma, bilinçlendirme seneryoları üzerine projeler geliştirmektedir. 

5. Türkiye Sağlık Turizmi Derneği olarak ne tür çalışmalar, faaliyetler gerçekleştirmektesiniz?
Her yıl düzenlenen «Uluslararası Sağlık Turizmi Kongresi, 
Sağlık Turizmi İşletmeciliği Yönetim Eğitimi, Türkiye-Yemen Sağlık Turizmi Yurt Dışı İş Gezisi ve ÇalıştayıTürkiye-Irak Kürdistan Bölgesel Yönetimi Sağlık Turizmi İşbirliği Çalıştayı / Gençlere ve Kadınlara Yönelik Alternatifİş İmkanı: Gastronomi ve Dünya Mutfakları Sağlık Hukuku Eğitimi,
 Sağlık Turizmi ve Hastane Yöneticiliği Sertifika Programı,Mesleki ve Tıbbi İngilizce Dil Eğitimi, Uluslararası Çalıştaylar, Ulusal Sağlık Turizmi Makale Yarışması,Yurtiçi Kongre/Fuar Organizasyonları,Yurtdışı Kongre/Fuar Organizasyonları olarak sıralanmaktadır.

6. Her yıl düzenlenen Uluslararası Sağlık Turizmi Kongresi'nden bahseder misiniz? (Katkıları-amaç ve sonuçları nelerdir?)
Türkiye Sağlık Turizmi Derneği olarak Türkiye’nin sağlık turizmindeki hedeflerine ulaşması için 10 yıldan bu yana yürütülmektedir. Sektöre vizyon katmak, sinerji ve işbirliklerini artırmak, yeni fırsatlar oluşturmak ve Türkiye’nin sağlık turizmindeki hedeflerine ulaşmasına katkı sağlanmasını amaçlar. Kongre ile Türkiye’nin büyük potansiyelinin sektöre yatırım yapan kuruluşlara yepyeni fırsatlar oluşturması adına önemli bir buluşma noktasıdır. Kongre ile tanıtım pazarlama faaliyetleri ve iş görüşmeleri etkin biçimde sağlanacaktır.

7. Dernek bünyesinde birçok proje gerçekleştirdiğinizden bahsetmiştik. Son projenizde start vermiş bulunuyor. Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finans edilen, Dezavantajlı Kişilerin Sosyal Entegrasyonu ile İstihdam Edilebilirliklerinin Geliştirilmesi Hibe Programı kapsamındaki Engelsiz Sağlık Turizmi ile Yeni Hayatlar Projesi'nden bahseder misiniz? Proje neyi amaçlıyor?

Engelsiz Sağlık ile Yeni Hayatlar Projesi; dezavantajlı grupların mesleki gelişimini arttırarak sağlık turizmi alanında istihdam edilmelerini öngören bir eğitim programıdır. Bu doğrultuda geliştirilmiş olan program, 3 ayrı eğitimden oluşmaktadır. Verilecek olan eğitimler sektörün ihtiyaç duyduğu insan kaynağını karşılayacak niteliktedir. Alınan eğitimler sonrasında edinilen mesleklerin sürekliliği bulunmaktadır.

8. Eğitim programları ve süresi ile ilgili bilgi alabilir miyiz?
kriterlere uygun 66 katılımcının belirlenmesinin ardından, projenin ilk 3 aylık döneminde mesleki ve kişisel gelişimlere yönelik olarak belirlenen eğitimler verilecektir.
Proje kapsamında verilecek olan eğitimler sektörünün beklentilerine ve ihtiyaçlarına yönelik olarak geliştirilmiştir.

Mesleki İngilizce Eğitimi
Çağrı Merkezi Operatörü Eğitimi
Kat Hizmetleri Eğitimi


9. Eğitim programı ne zaman başlayacak ve kimler katılabiliecek?
Aranan kriterler; 
18-45 yaş aralığında,
 Engel raporuna sahip,
 En az ilkokul mezunu,
 Kişisel bakımlarına özen gösteren,
 Temiz ve düzenli,
 Kendini ifade edebilme özelliğine sahip,
 Mesleki İngilizce Eğitimi alacak olan kişilerin temel düzeyde  
 ingilizce bilgisine sahip olmaları gerekmektedir. 
Eğitimlerin mayıs ayı itibari ile başlanması öngörülmektedir. 

10.  Proje sonrası kazanımlar ve sonuç çıktılarından bahsedersek neler söyleyebilirsiniz?

Sağlık Turizmi Çağrı Merkezi'nin açılması
İstihdam Rehberlik Masasının kurulması
Uluslararası Fuar ve Kongre Katılımı gerçekleştirilmesi

Detaylı bilgi ve ön kayıt için;
http://yenihayatenstitusu.org/ adresine başvurabilirsiniz.


Telefon: 0(312) 431 64 17
Fax: 0(312) 431 66 49
Adres: Meşrutiyet Caddesi 46/24 Kızılay/Ankara

ACE of M.I.C.E. Exhibition Başladı

Kongre, toplantı ve etkinlik sektörünün buluşma noktası olan ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines İstanbul Kongre Merkezi’nde kapılarını açtı. İstanbul Kongre Merkezi Genel Müdürü Pervin Zeydanlı, Türk Hava Yolları Satış-Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Olmuştur, Beşiktaş Belediyesi Başkanı Murat Hazinedar, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı ve Turizm Atölyesi Başkanı Tülin Ersöz, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul İl Kültür Turizm Müdürü, T.C. İstanbul Valiliği Vali Yardımcısı İsmail Gültekin’in katılımları ile ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines fuarının açılışı gerçekleştirildi.

Bu yıl “Tüm renklerimizle bir araya geliyoruz” mottosuyla Türkiye ve dünyadan sektör profesyonellerine ev sahipliği yapan fuarın açılış konuşmasını gerçekleştiren Turizm Medya Grubu Başkanı Volkan Ataman; Türkiye’nin en büyük B2B etkinliği olan ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines kapsamında 15.000 profesyonel ziyaretçinin beklendiğini belirtti. 3 gün sürecek fuar programı hakkında da bilgilendirme yapan Volkan Ataman ilk gün katılımcı ve hosted buyer ların birlikte yeni iş bağlantıları da kuracakları ‘Business Network Party’ ve yerli ve yabancı satın alıcılar, katılımcı firmalar, konuşmacılar ile basın mensuplarının davetli olduğu 23 Şubat tarihinde Feriye Sarayı’nda gerçekleşecek ‘AMEzing Parti’ için davette bulundu. Her yıl tüm sektörün sabırsızlıkla beklediği ve çeşitli alanlarda projelerin belirleneceği ödül töreninin bu yıl 3 Nisan tarihinde Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde gerçekleşeceğine de değinen Volkan Ataman Türkiye ve MICE endüstrisine hayırlı olmasını diledi.


Volkan Ataman, ''Fuarın bu sene 4'üncüsünü düzenliyoruz. Ülkemiz çok zor bir dönemden geçti. Bütün bunlara rağmen çok güçlü, içeriği çok yoğun, çok ciddi ziyaretçini ve satın alıcının geleceği bir fuar programı bizi bekliyor. Bu sene 220 firma stant ile katılım gösteriyor.Bunlar kongre, toplantı ve etkinlik sektöründen firmalar. 15 binin üzerinde profesyonel ziyaretçi gelecek. Toplam 720 tane satın alıcı gelecek. Bunların 180 tanesi 39 ayrı ülkeden geliyor. Kendi ülkelerindeki en büyük kongre organizatörleri ve etkinlik firmalarının sahiplerini burada ağırlıyoruz. Bu yaptığımız çalışmalar ile ülkemize ciddi kongrelerin, ciddi toplantıların ve büyük grupların gelmesini sağmış olacağız'' dedi.İstanbul Kongre Merkezi Genel Müdürü Pervin Zeydanlı; Sektör için bu kadar zor bir dönemde ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines’ etkinliğinin gerçekleştiriliyor olmasını çok anlamlı bulduğu ve kendilerinin de böylesi kapsamlı bir organizasyona evsahipliği yapmaktan oldukça mutlu olduklarını, organizasyonun sektöre ayrı bir sinerji kattığını söyledi. 

Türk Hava Yolları Satış-Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Olmuştur; ‘Türkiye’nin milli bayrak taşıyıcısı olan Türk Hava Yolları olarak bizleri küresel ölçekte tanıtan misafirperverliğimiz başta olmak üzere kültürel değer ve medeniyet birikimimizi geniş kitlelere duyaran etkinlik ve faaliyetlere destek vermeyi sürdürüyoruz. Dünya Turizm Örgütü verilerine göre ; dünya turizm gelirinin %30 u kongre ve toplantı sektöründen sağlanmakta. Kongre destinasyonu olmak bir şehrin marka imajı açısından da oldukça büyük önem taşırken , 40 dan fazla sektöre de doğrudan veya dolaylı katkı sağlanıyor. ‘ dedi. İstanbul şehrinin 90 lı yıllardan itibaren kongre ve toplantı sektöründe aktif olarak yer aldığını şu an dünyada 8. Sırada bulunduğunu belirten Olmuştur; İstanbul’un bu minvalde uluslararası platformda önemli bir merkez olduğuna değindi. İstanbul’un ilk 5 içerisinde yer almasında her bir sektör temsilcisinin büyük önem taşıdığını belirtirken tek MICE fuarını Türk Hava Yolları olarak organizasyonu uluslararası alanda desteklemenin gururlandırıcı bir adım olduğunu söyledi. Ve organizasyonun ülkemiz turizm ve kongre çıtasının yükseltilmesinde öncü olmasının en büyük dilekleri olduğunu söyleyerek konuşmasını tamamladı.

Beşiktaş Belediyesi Başkanı Murat Hazinedar,İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı ve Turizm Atölyesi Başkanı Tülin Ersöz, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul İl Kültür Turizm Müdürü, T.C. İstanbul Valiliği Vali Yardımcısı İsmail Gültekin; Türkiye’nin kongre turizminde diğer ülkelere göre çok değerli fırsatlar içerdiğini ve maliyetler açısından oldukça uygun olduğunu ve ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines organizasyonunun sözkonusu konuların yurtdışı pazarda da tanıtılması açısından büyük önem taşıdığını ve İstanbul’un lider marka şehirlerden biri olabilmesi için her türlü katkıyı sunmaya hazır olduklarını söylediler.

Dünyanın En Büyük Turizmcileri Beyoğlu'nda Buluştu

Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, “iş hedefli, iş merkezli ve ülkemize turist taşıyacak ve ticari kapasitelerini arttıracak bu aktivitelere Beyoğlu’nun, İstanbul’un ve Türkiye’nin ihtiyacı var.” dedi. ACE of M.I.C.E. Kongre, Toplantı ve Etkinlik Sektörü Fuarı için dünyanın çeşitli ülkelerinden İstanbul’a gelen 20 kişilik hosted buyer ekibini Beyoğlu’nda misafir eden Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, “iş hedefli, iş merkezli ve ülkemize turist taşıyacak ve ticari kapasitelerini arttıracak bu aktivitelere Beyoğlu’nun, İstanbul’un ve Türkiye’nin ihtiyacı var.” dedi.

Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, 22-24 Şubat tarihlerinde Turkish Airlines isim sponsorluğunda, İstanbul Kongre Merkezi- ICC’de gerçekleşecek olan ACE of M.I.C.E. Kongre, Toplantı ve Etkinlik Sektörü Fuarına, destek verdi. Kongre öncesi İstanbul'da buluşan turizmcileri Beyoğlu'nda misafir eden Başkan Demircan, Turizmcilere özel Beyoğlu gezisi düzenleyerek Beyoğlu'nun güzel ve turistik yerlerini tanıttı. Turizmcilerle yakından ilgilenen Başkan Demircan, Beyoğlu'nun turistler tarafından yoğun ilgi görmesi adına yapmış olduğu çalışmaları anlattı.  Tarihi Serkidoryan binasını, Emek Sinemasını ve Madame Tussauds Balmumu Heykel Müzesini gezen heyet, Beyoğu’na hayran kaldıklarını ifade ederek başkan Demircan'a teşekkür etti.


TÜRKİYE TURİZM KONUSUNDA İDDİALI BİR ÜLKE
Beyoğlu'nun turizm açısından önemli bir nokta olduğunu belirten Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, " Türkiye turizm konusunda iddialı bir ülke. Özellikle İstanbul ve özellikle Beyoğlu. 45 bin yatağımızla 19 bin perakende sektörümüz ile İstanbul’un kalbinde turizmle iç içe bir ilçeyiz. Dolayısıyla son bir yıl da yaşadığımız turizm konusundaki sorunları aşma konusunda ülkemizdeki bir çok kuruluş üzerine düşeni yapmaya ve bu süreçte en değerli şey olan tanıtım ve davet mekanizmasını yürütmeyi hedefliyor.”dedi.

BU AKTİVİTELERE BEYOĞLU’NUN, İSTANBUL’UN VE TÜRKİYE’NİN İHTİYACI VAR
Başkan Demircan sözlerini şöyle tamamladı. “Bu organizasyonu Türkiye’de, İstanbul’da yapan arkadaşlarımıza müteşekkirim. Onları Beyoğlu’nda ağırlama fırsatı bulduk. Beyoğlu deyince akla gelen, tarihi simgesel yapılardan olan Emek Sinemasında onları ağırladık. Çünkü bu organizasyonu yapan insanlar kendi ülkelerinden başka ülkelere, kongre amaçlı organizasyonlar düzenliyorlar. Gittikleri yerde, bu tip tarihi mekanlarda, ivent yapmayı da düşünebilecekler. Yani çok iş hedefli, iş merkezli ve ülkemize turist taşıyacak ve ticari kapasitelerini arttıracak bu aktivitelere Beyoğlu’nun, İstanbul’un ve Türkiye’nin ihtiyacı var. Konuklarımızı ağırlamaktan mutluyuz.” diye konuştu.


22 Şubat 2017 Çarşamba

Kurbanovich, Türkiye’nin tecrübelerinden faydalanmak istediklerini söyledi

Türkiye Otelciler Birliği yönetimi ile görüşen Özbekistan Turizm Bakanı Kurbanovich, ülkede turizmin geliştirilmesi ve otel standartlarının geliştirilmesi gibi alanlarda Türkiye’nin tecrübelerinden faydalanmak istediklerini söyledi.Türkiye Otelciler Birliği Başkanı Timur Bayındır, Özbekistan Turizm Bakanı (Özbekistan Turizm Kalkınmasından Sorumlu Komite Başkanı) Sharapov Anvar Kurbanovich ile bir araya geldi. 

Yapılan toplantıda iki ülke arasındaki turizm ilişkilerinin geliştirilmesi, Özbekistan'da planlanan turizm altyapı ve otel yatırım olanakları, yatırımcılara sağlanan devlet teşvikleri konularında görüş alışverişinde bulunululdu. Toplantıya TÜROB Başkanı Timur Bayındır’ın yanı sıra  Özbekistan İstanbul Başkonsolosu Shukhrat A.Aminov, TÜROB Genel Sekreteri Hediye Güral Gür, TÜROB Genel Müdürü İsmail Taşdemir, Dedeman Grubu Otelleri Genel Müdürü Emrullah Akçakaya, Divan Otelleri İş Geliştirme Uzmanı Buğra Ersan Tüzgen de katıldı. ‘Her türlüğü desteği veririz’ Toplantıda konuşan Özbekistan Turizm Bakanı Sharapov Anvar Kurbanovich, Özbekistan’da turizmin stratejik sektörlerden biri olarak belirlendiğini belirterek, ülkede turizmin geliştirilmesi ve otel standartlarının geliştirilmesi gibi alanlarda Türkiye’nin tecrübelerinden faydalanmak istediklerini söyledi. Yatırım yapmak isteyen yatırımcılar için her türlü kolaylığın sağlandığını ifade eden Sharapov Anvar Kurbanovich, Özbekistan’ın özellikle tarihi eserleriyle büyük bir turizm potansiyeli barındırdığına işaret etti. TÜROB Başkanı Timur Bayındır da her türlü desteğe hazır olduklarını dile getirdi. 


OTI’den 25.yılında İstanbul tanıtımı için büyük buluşma

İlk 24 yılında 18 milyon turiste hizmet veren OTI Holding, turizmin global markaları Coral Travel ve ODEON Tours ev sahipliğinde onlarca ülkeden üst düzey misafirini ağırladı. Rusya, Ukrayna, Polonya, Beyaz Rusya, Gürcistan ve Türkiye’den gelen yaklaşık 100 acente, uluslararası otel zincirlerinin üst düzey yöneticileri, bürokratlar ve basın mensupları dahil 205 misafir OTI’nin 25.yılında İstanbul’da bir araya geldi.

Tur operatörlüğünde Coral Travel, Destinasyonlar Yönetiminde ODEON Tours gibi sektörün köklü, evrensel ve saygın markalarını bünyesinde barındıran OTI Holding, 12 ülkeden davet ettiği 205 profesyoneli 14-18 Şubat tarihleri arasında İstanbul’da ağırladı. 2014 yılında 3.1 milyon, 2015 yılında 2.575 milyon turiste hizmet veren OTI Holding, yöneticileri ve partnerlerine 2017 büyüme stratejisini ve 2023 hedeflerini aktardı.



14-18 Şubat tarihlerinde İstanbul’da bir araya gelen Coral Travel acenteleri ile ODEON Tours yöneticileri ve partnerlerine, OTI Holding’in 2023 hedefleri hakkında briefing verildi. Rusya, Ukrayna, Polonya, Beyaz Rusya, Gürcistan, Mısır, Tunus, BAE, İspanya, Vietnam, Hindistan, Almanya ve Türkiye’den gelen acenteler, otel yöneticileri, basın ve bürokratlar OTI Holding’in Yönetim Kurulu ve Yönetim Kurulu danışmanları başkanlığında dünya turizmini, pazarları ve OTI grup şirketlerinin konumunu değerlendirdi.

Turizm sektöründe ilk 10 içinde
OTI Holding bünyesindeki ODEON Turizm İşletmeciliği, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin yaptırdığı, hizmet ihracatı yapan sektörleri araştırmasında, 2015 yılı verileri ile turizm sektöründe birinci, tüm sektörler sıralamasında dokuzuncu sırada yer aldı. 
          

12 ülkedeki 24 iştiraki ile dünyanın önemli turizm oyuncuları arasında yer alan OTI Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Bektaş, krizin başlaması ile beraber, Avrupa’da yapılanma planlamalarını ve hazırlıkları hızlandırdıklarını belirtti. İstanbul’daki buluşmanın OTI grubu ve partnerleri arasındaki sinerjiyi artıracağına ve olumlu işbirliklerini daha da canlandıracağına inandığını belirten Bektaş “Şu an için 6 kaynak ülkede faaliyet gösteren tur operatörü markamız Coral Travel’in 100 önemli acente temsilcisi ile bir araya geldik. Bu ülkeler ve buluştuğumuz profesyoneller özellikle Türkiye pazarı için çok önemli aktörler. Bu vesileyle Türkiye’mizi, dünyanın en çok turist çeken şehirlerinden olan İstanbul’u misafirlerimize yaşatarak aktarma şansımız oldu. Dünya turizminde büyüme devam ediyor. Türkiye’nin sunduğu fiyat-kalite dengesi, tarihi değerler, iklim ve coğrafyası pek çok destinasyona göre ön sıralara çıkmasında önemli bir etken. Bu sezon ve önümüzdeki yıllarda da Türkiye’nin yerini koruyacağına ve dünyanın en dikkat çeken, ziyaret edilen destinasyonlardan biri olacağına inanıyoruz” dedi. Bektaş, sektörden çok tecrübeli ve önemli uluslararası profesyonellerin de içinde olduğu bir yapılanma içinde olduklarını belirtirken, bir reorganizasyon ve teknoloji alanında yapılan yatırımlarla beraber 2023 hedeflerine odaklandıklarının, başta Almanya olmak üzere Avrupa’da yapılanma hazırlığında olduklarının altını çizdi.

OTI’nin 25.kuruluş yıldönümü Feriye Palace’ta Gala yemeği ile kutlandı
OTI Holding, yurt dışından davet ettiği yöneticiler, bürokratlar ve basın mensuplarından oluşan misafirleri ve Coral Travel Türkiye’nin ödüllü acentelerini, Ortaköy sahilinde bulunan ve 1800’lerin son çeyreğinde inşa edilen Feriye Palace’ta verdiği görkemli bir Gala yemeği ile ağırladı. OTI Holding Yönetim ve İcra Kurulu üyeleri, UNWTO (Dünya Turizm Örgütü) Özel Elçisi ve OTI Holding Yönetim Kurulu danışmanı Dr.Michael Frenzel, TÜROFED (Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı) Osman Ayık, Rusya Turizm Endüstrisi Başkanı Sergey Sphilko,  Antalya Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Yusuf Hacısüleyman’ın da katıldığı gala yemeğinde, OTI Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Coral Travel Group CEO’su Coşkun Yurt, misafirlere, bu buluşmanın önemini aktardığı bir teşekkür konuşması yaptı.
     
OTI, misafirleri ile World Tourism Forum’a katıldı 
OTI, yurt dışından getirdiği misafirlerini, Türkiye’deki Coral Travel acenteleri ve diğer özel davetlileri ile birlikte 16-18 Şubat tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenen World Tourism Forum etkinliğinde Coral Travel standında ağırladı. OTI grubu içinde yer alan 20 yabancı basın mensubu, Forum boyunca OTI Holding ve Coral Travel’dan üst düzey yetkililerle görüşme imkanı yakaladılar. Açılış günü Coral Travel standını Başbakan Binali Yıldırım ziyaret ederek OTI yöneticilerine başarılı bir yeni sezon temennisinde bulundu.

UNWTO (Dünya Turizm Örgütü) Özel Elçisi ve OTI Holding Yönetim Kurulu danışmanı Dr.Michael Frenzel ve Rusya Turizm Endüstrisi Başkanı Sergey Sphilko Forum’da konuşmacı olarak da yer alırken, Polonya Acenteler Birliği Başkanı Artur Grocholski,  Ukrayna Ekonomi Bakanlığı Turizm Departmanı Direktörü Ivan Liptuga, Kiev Şehir Yönetimi Turizm Departmanı Başkanı Anton Taranenko, Tunus Turizm Ulusal Ofisi Genel Direktörü Abdellatif H’mam da OTI misafirleri olarak Forumu ziyaret ettiler. Coral Travel Group, World Tourism Forum’un son günü Çırağan Kempinski’de düzenlenen gala gecesinde “Perfect Tourism Group” ödülüne layık görüldü. 

Misafirlere rehberli İstanbul turu yaptırıldı
OTI misafirleri, ziyaretleri boyunca Radisson Blu ve St.Regis otelde konakladılar. Konaklamaları sırasında Şişli ve Nişantaşı bölgelerini gezme imkanı buldular. Özel programların ardından, 2 gün süren ve Rusça, Lehçe, Ukraynaca ve İngilizce konuşan kokartlı rehberlerle yapılan turlarda, misafirlere Ayasofya, Sultanahmet, Hipodrom ve Topkapı Sarayı gezileri düzenlenerek İstanbul’un tarihi geçmişi hakkında bilgi aktarıldı. Bir grup misafir tekne ile Boğaz turu ve Kapalıçarşı gezisi yaptı. İçlerinde İstanbul’da ilk defa gelen acenteler, basın mensupları ve bürokratların bulunduğu konuklar, İstanbul’un büyüleyici güzelliğinden olağanüstü etkilendiklerini ve ilk fırsatta tekrar, aileleri ile birlikte ziyarete gelmek istediklerini bildirdiler.

Vestel’den Manisa’ya 41 Kilometrelik Bisiklet Yolu

Vestel ve Manisa Büyükşehir Belediyesi Manisa’ya 41 kilometrelik bisiklet yolu armağan etmek üzere güç birliği yaptı. Tüm şehri baştan başa dolaşacak olan Türkiye’nin ilk bisiklet yolunun imza töreni, Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün’ün ev sahipliğinde ve Vestel İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan’ın katılımıyla Manisa’da gerçekleşti. 

Türkiye’nin bir şehri baştan başa dolaşan ilk bisiklet yolu olan ‘Manisa Büyükşehir Belediyesi Vestel Bisiklet Yolu’, Büyükşehir Belediyesi ve Vestel’in katkılarıyla hayata geçiyor. Bu işbirliğinin ilk adımı olan imza töreni Manisa’da Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün’ün ev sahipliğinde,  Vestel İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan’ın katılımıyla Manisa Büyükşehir Belediyesi’nde gerçekleşti. Türkiye’de bir ilk olan ve Manisa’nın doğusundan batısına uzanan bisiklet yolu, toplamda 41 kilometre uzunluğunda olacak. Manisa’nın İstanbul girişinden başlayıp, İzmir çıkışına kadar devam edecek bisiklet yolunun rotasında OSB, Celal Bayar Üniversitesi, Adalet Sarayı gibi önemli ulaşım noktaları da yer alacak. Bisiklet yolunun altyapı yatırımını Manisa Büyükşehir Belediyesi üstlenecek. Altyapının hazırlanmasının ardından Vestel, bisiklet yolunu hem AB standartlarına hem de Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın standartlarına göre kaplayacak. Vestel City’de üretilen yerli malı LED’ler ile aydınlatılacak olan bisiklet yolu bu sayede 24 saat kullanılabilecek, yola belli aralıklarla bilgilendirme ekranları da Vestel tarafından konulacak. Ekranlarda hem bisikletle ilgili hem de sağlıklı yaşam üzerine bilgiler yer alacak. İmza töreninde konuşan Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün, “Manisa Büyükşehir Belediyesi Vestel Bisiklet Yolu' projesini Manisa geneline yaymayı planladıklarını dile getirdi ve şöyle devam etti: 

"Vestel ile yapmış olduğumuz görüşmelerin ardından yol güzergahları ve hangi noktalarda çalışmalar yapılacağıyla ilgili tam bir protokol yapma noktasına geldik. Kimin ne yatırım yapacağı ile ilgili bir anlaşma zemini oluştu ve bugün imzamızı attık. Belirlenmiş olan 41 kilometrelik ilk etabın alt yapı yatırımını Büyükşehir Belediyesi üstleniyor. Bunun üzerine yapılacak olan yol kaplamalarından ışıklandırmalara kadar üst yatırımların tamamını da Vestel gerçekleştirecek. Projeyi ikiye böldük. Birinci etabı Lale Kavşağı’ndan başlayacak. İkinci etabı da Mehmetçik Caddesinden TOKİ’ye uzanacak. Bilindiği üzere Manisa araç sayısının en fazla olduğu iller arasında yer alıyor. Bu nedenle insanları Avrupa'da olduğu gibi şehrimizde de bisiklet kullanmaya özendirmek için böyle bir projeye Vestel ile birlikte imza attık. Burada amacımız trafik yoğunluğunu ve çevre kirliliğini azaltmak. Bu nedenle ilk etapta Güzelyurt Mahallesi'nde dört bulvarda “Manisa Büyükşehir Belediyesi Vestel Bisiklet Yolu” Projesini hayata geçirdik. Manisa merkez ve il bütününde bisiklet kullanımının rahat olabileceği geniş bulvarlarımızda bu çalışmayı yaygınlaştıracağız. Projenin hayata geçmesine destek olan, Vestel Yönetim Kurulu Başkanı ve üst düzey yöneticilerine teşekkür ediyorum. Manisa’mıza hayırlı uğurlu olsun.”

Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan da yapılacak yol hakkında, “Vestel olarak çevre ve spor yatırımlarına destek vermeye çalışıyoruz. Türkiye Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu ile bisiklete yaptığımız yatırımı, bugün bir adım daha ileriye götürüyoruz. Bisiklet, gelişmiş toplumlarda en öncelikli ulaşım araçları arasında yer alıyor. Bizler de Manisa’ya dünya standartlarında bir bisiklet yoluna kavuşturmanın mutluluğu içindeyiz. Bisikletin topluma katkısı göz ardı edilemezken, bu yolunun kullanımı ile Manisa’nın trafik yoğunluğu ve çevre kirliliğinde de azalma olacağına eminiz. Bu yolun hayata geçmesinde öncü olan ve çok güzel bir işbirliği imkanı sağlayan Manisa Büyükşehir Belediyesi’ne ve Başkan Sayın Cengiz Ergün’e  teşekkürü bir borç biliriz. Bisiklet yolunun Manisa’ya hayırlı olmasını dilerim.” şeklinde konuştu.

20 Şubat 2017 Pazartesi

Prontotour Avrupa’yı Otobüsle Geziyor

Prontotour, seyahatseverleri Avrupa’da  otobüsle masalsı bir yolculuğa çıkarıyor
Yurt dışı turlarının sektör lideri Prontotour, misafirlerini Avrupa’nın gözde şehirlerine otobüsle masalsı bir yolculuğa çıkarıyor. 

Her yıl yeni ürünler geliştiren ve yurt dışı turlarda sektör lideri olan Prontotour, seyahatseverleri Balkanlar’dan İspanya’ya, Hollanda’dan İtalya’ya Avrupa’yı karış karış otobüsle gezmeye davet ediyor. Uçaktan korkuyorsanız, otobüs yolculuğunu seviyorsanız ve daha çok yer görmek istiyorsanız Prontotour’un Avrupa’yı otobüsle gezen turlarını kaçırmayın!

Bir şehirden diğerine uçakla yolculuk yaparken aradaki mesafede göremediğiniz pek çok yer kalıyor. Otobüsle seyahat etmenin avantajı da burada devreye giriyor. Misafirlerine zengin seyahat deneyimleri yaşatan Prontotour, otobüslü turları ile şehirleri, köyleri ve kasabaları hem daha yakından görmenizi hem de daha ekonomik bir şekilde yolculuk yapmanızı sağlıyor. İşte seyahatin doğru adresi Prontotour ile Avrupa’da otobüsle seyahat edebileceğiniz rotalar:




Komşudaki eğlence İskeçe Karnavalı
Yunanistan’ın İskeçe şehrinde her yıl çok renkli bir festival gerçekleşiyor. Maskelerin, özel kıyafetlerin ve dans ekiplerinin yarıştığı karnaval, bu sene 24-26 Şubat tarihleri arasında düzenleniyor. İstanbul’dan yola çıktığımız turumuzda Kavala, Selanik ve İskeçe’yi göreceksiniz.



Balkan Üçgeni Turu
Kalkış noktası İstanbul olan turumuzda Bulgaristan’ın başkenti Sofya, Makedonya’nın başkenti Üsküp ve doğa harikası Ohrid’i gördükten sonra Mustafa Kemal Atatürk’ün doğduğu şehir Selanik’i, ziyaret edeceksiniz. Otobüslü turumuzun son gününde ise tarihi şehir Kavala’yı yakından tanıyacaksınız.

Romanya-Bulgaristan Turu
Balkanlar’ın iki büyülü ülkesi Bulgaristan ve Romanya’yı otobüsle gezmenin keyfi bir başka. İstanbul’da buluştuktan sonra Avrupa’nın en eski şehirlerinden Plovdiv ve başkent Sofya’yı gördükten sonra rotanızda Romanya’nın başkenti Bükreş olacak. Transilvanya topraklarında Drakula Efsanesi’ne yakından şahit olduktan sonra eğlence hayatıyla bilinen Varna’da gezinizi tamamlayacaksınız. 

Otobüslü Orta Avrupa Turu
Ramazan Bayramı’nda Orta Avrupa’yı keşfe çıkıyoruz. 10 gün süren yolculuğumuzda Sırbistan, Macaristan, Çek Cumhuriyeti, Avusturya ve Bulgaristan’a seyahat edeceğiz. Orta Avrupa’nın tarihi, sanatı, mimarisi ve yemekleri hakkında birçok şey öğreneceğiniz turumuzda Budapeşte, Prag, Viyana ve Belgrad ise göreceğiniz Avrupa başkentleri arasında olacak.

İtalya, Yunanistan ve Balkanlar Turu
Avrupa’nın baş döndüren ülkelerinde doyasıya gezmek istemez miydiniz? İşte size fırsat! Otobüsle, Avrupa’nın her yıl ziyaretçi akınına uğrayan ülkelerini adım adım keşfe çıkıyoruz. Ata diyarı Selanik, İtalya’nın başkenti Roma, müzeler şehri Floransa, romantizmin adresi Venedik, Slovenya’daki doğa harikası Bled Gölü, Sırbistan’ın başşehri Belgrad ve Bulgaristan’ın başkenti Sofya seyahat edeceğimiz yerler arasında olacak.

Büyük Avrupa Turu
Ramazan Bayramı’nı fırsat bilip Büyük Avrupa Turu’na çıkıyoruz. 17 gün sürecek olan bu maceramız İstanbul’dan başlıyor. Avrupa’nın birçok ülkesini göreceğimiz güzergahımızda; Bulgaristan, Sırbistan, Macaristan, Çek Cumhuriyeti, Avusturya, Almanya, Hollanda, Belçika, Fransa, İspanya, İtalya ve Yunanistan var. Otobüsle şehir şehir Avrupa’yı neredeyse baştan sona gezeceğiniz turumuzu kaçırmayın.

19 Şubat 2017 Pazar

“World Tourism Awards” ile Turizmin Oscarları sahiplerini buldu!

Bu yıl 3.sü gerçekleşen World Tourism Forum 2 gün boyunca 20 farklı ülkeden yüzlerce konuğu ağırladı.




Yaklaşık 10.bin kişinin izlediği forumun son gecesinde düzenlenen World Tourism Awards ödül töreni ile de turizmin sektörünün en iyileri belirlendi.







World Tourism Forum kapsamında 17 Şubat 2017’de ‘Dünya Turizminin Oscar'ı sayılan turizm endüstrisinin en prestijli ödülü World Tourism Awards Çırağan Palace Kempinski’de BBC World News’in usta yorumcusu ünlü gazeteci Kasia Madera moderatörlüğünde sektörün en’lerini belirledi.






Açılış konuşmasını World Tourism Forum Başkan’ı Sayın Bulut Bağcı ve Bitlis Milletvekili Vedat Demiröz yaptı. 








Toplamda 35 kategoride verilen ödüller arasında En iyi Havayolu Şirketi Qatar Airways, En İyiAraçKiralama Şiketi Hertz, En İyi Lüks Otel Çırağan Palace Kempinski, En Uygun Fiatlı HavayoluuŞirketi Pegasus, En İyi Dinlenme Salonu Ödülü Etihad Havayolları AbuDhabi Lounges, En İyi Resort Otel Ödülü Güral Premier Tekirova’ya, En İyi Butik Otel Ödülü Perdue Butik Otele, ülke turizmi tanıtımına sağladığı medya katkılarından dolayı Turkuvaz Grubu’na teşekkür plaketi, dünyaturizmine yaptığı katkılardan dolayı Mükemmel Turizm Grubu Ödülü Coral Travel’a ve otel yöneticiliğinde üstün başarısından dolayı Jüri Özel Ödülü Sayın Ralph Radtke’ye verildi.



Ödül töreninin ardından Derya Uluğ’nun  sahne aldığı görkemli gece ünlü dj Mahmut Orhan’ın performansı ile son buldu.


















1.      Mükemmel Turizm Grubu – Coral Travel
2.      En İyi Aile ve Yaşam Tarzı Oteli – Rixos   Land of Legends
3.      En İyi Şehir Oteli – the St. Regis Istanbul
4.     En iyi Lüks Otel – Çırağan Palace  Kempinski
5.      Turizm Tanıtımını En Çok Destekleyen Medya Grubu – Turkuvaz Grubu
6.      En İyi Havaalanı Servis Şirketi –TAV Airports
7.      En Uygun Fiyatlı Havayolu Şirketi – Pegasus Hava Yolları
8.      En İyi Tur Operatörü – ANEX Tour
9.      En İyi MICE Acentesi – Inventum MICE 
10.  En İyi Toplantı ve Konferans Oteli – Wyndham Grand İstanbul Levent
11.  En İyi Dizayn Otel Lampa Design Hotel
12.  En İyi Havayolu – Qatar Airways
13.  En İyi Otel Grubu – Marriott International
14.  En İyi Havaalanı Dinlenme Salonu – Etihad Airways AbuDhabi Lounges
15.  En İyi Araç Kiralama Şirketi – Hertz Rent A Car
16.  En İyi Resort Otel – Güral Premier Tekirova
17.  En İyi Düğün Dizayn Şirketi – Wedding Concepts
18.  En İyi Business Class Servis – Emirates Airways
19.  En İyi Teknoloji İnovasyon Şirketi - IATI
20.  Seyahat için En İyi Mobil Uygulama - Airbnb
21.  En İyi Turizm Yatırım Şirketi – Doğuş Turizm
22.  En iyi Butik Otel – Perdue Butik Otel
23.  En İyi Düğün Oteli - San Clemente Palace Kempinski Venice
24.  En İyi Reklam Çözümleri - ADARA
25.  En İyi Kış Oteli – L'Apogée Courchevel
26.  En İyi Golf Oteli – Gloria Hotels
27.  Sosyal Medyada En İyi Otel – Çırağan Palace Kempinski Hotel
28.  Serviste Mükemmellik Ödülü – The Ritz - Carlton Moscow
29.  En İyi Rezervasyon Sistemi – Amadeus Altea Reservation
30.  En Kolay Kullanıma Sahip Seyahat Sitesi - TripAdvisor
31.  En İyi Destinasyon Yönetim Şirketi – Wizcraft World
32.  En İyi Online Seyahat Acentası – Booking.com
33.  En İyi B2b Seyahat Tedarikçisi – HotelsPro
34.  En iyi Özel Jet Şirketi – Deer Jet
35.  Jüri Özel Ödülü - Ralph Radtke
World Tourism Awards Categories
1.      Best Family & Lifestyle Hotel - Rixos Land of Legends
2.      Best Airport Lounge - Etihad Airways AbuDhabi Lounges
3.      Best Airport Service Company - TAV Airports
4.      Best MICE Agency - Inventum MICE
5.      Best Luxury Hotel - Çırağan Palace Kempinski
6.      Best Low Cost Airways - Pegasus Airlines
7.      Best Hotel Group - Marriott International
8.      Best Meeting & Congress Hotel - Wyndham Grand İstanbul Levent
9.      Best Design Hotel - Lampa Design Hotel
10.  Best Airlines - Qatar Airways
11.  Best Tour Operator - ANEX Tour
12.  Best Car Rental Company - Hertz Rent A Car
13.  Best Resort Hotel - Güral Premier Tekirova
14.  Best Wedding Design Company - Wedding Concepts Inc
15.  Best Technology Innovation Company – IATI
16.  Best Mobile Application for Travel – Airbnb
17.  Perfct Tourism Group - Coral Travel
18.  Best Tourism Investment Group - Doğuş Tourism
19.  Best Business Class Service - Emirates Airways
20.  Best Boutique Hotel - Perdue Boutique Hotel
21.  Best City Hotel - the St. Regis Istanbul
22.  Best Wedding Hotel - San Clemente Palace Kempinski Venice
23.  Best Advertisement Solutions – ADARA
24.  Best Winter Hotel - L'Apogée Courchevel
25.  Best Golf Hotel - Gloria Hotels
26.  Best Hotel Brand on Social Media - Çırağan Palace Kempinski Hotel
27.  Excellence in Service Award - The Ritz - Carlton Moscow
28.  Most Easy - to - Use Travel Website – TripAdvisor
29.  Best Destination Management Company - Wizcraft World
30.  Best Airlines Reservation System - Amadeus Altea Reservation
31.  Best Online Travel Agency - Booking.com
32.  Best B2B Travel Provider – HotelsPro
33.  Best Private Jet Company - Deer Jet
34.  Best Media Supporter for Tourism Industry – Turkuvaz Group
35.  Jury Special Awards - Ralph Radtke




18 Şubat 2017 Cumartesi

Güncel ve Gerçek Bir Turizm Haberciliği Hizmeti

Güncel ve Gerçek Bir Turizm Haberciliği Hizmeti
Turizm dünyasına ait en önemli ve güncel haberlerin sunulduğu turizmekstra.com ile gerçek bir turizm haber sitesi hizmeti gerçekleştiriliyor. Türkiye'den ve dünyadan birçok güncel turizm haberleri, okuyucular ile her gün düzenli olarak paylaşılıyor. Turizm konusu ile birlikte kültür ve sanat, eğlence, konaklama ve ulaştırma gibi turizmin alt dallarına da haberler aracılığı ile değiniliyor. Okuyucunun turizm kategorisinde merak ettiği ne varsa, bu platformda her gün yeni içerikler ile birlikte sunuluyor.

Yeni Seyahat Noktaları, Mekanlar ve Deneyimler Bir Arada Seyahat ve turizm meraklılarını ilgilendirecek tüm güncel turizm haberleri bu sitede. Yeni açılan bir mekanın detaylarından dünyada gezilebilecek yeni şehirlere kadar farklı keşif rehberleri sunuluyor. Bir turizm haber sitesi olarak okuyuculara turizmden çok daha fazlası veriliyor. Seyahat planlamak isteyenler ya da sadece okuyarak dahi olsa yeni yerler keşfetmek isteyenler, turizmekstra.com içerisinde keyifle bir araya geliyor.
İnsanı İlgilendiren Her Kategori Bu Sitede
 Turizm haberleri ile birlikte sağlık, moda, otomotiv, ekonomi ve alışveriş gibi konularda da güncel haberlere ulaşmak mümkün. Site içerisinde en çok okunanlar ve son haberler gibi sekmeler sayesinde de yeni haberlere daha kısa sürede ulaşmak mümkün. İnsanı ilgilendiren ve dünyada turizme bağlı olarak gelişmekte olan tüm konular için içerikler okuyucu ile buluşturulmaktadır. Sergiler, kongreler, paneller ve yeni açılan müzeler hakkında da bilgilendirmeler bulunmaktadır.

Alanında Uzman Bir Habercilik Ekibi
Güncel turizm haberleri için çalışmakta olan uzman ve deneyimli, büyük bir kadro görevlerini gerçekleştirmektedir. turizmekstra.com içerisinde dürüst ve doğru habercilik anlayışından ödün verilmiyor. Ayrıca site tasarımı ve kullanımı ile de okuyuculara büyük kolaylık sağlanıyor. Yeni haberlerden anında haberdar olabilmek için de e-posta aboneliği hizmeti gerçekleştirilmektedir. Böylelikle okuyucular her gün online turizm gazetesinde neler olduğunu görüntüleyebilir ve yeni aboneler bu şekilde kazandırılabilir.

Keşfetmeyi seven, yeni yerler görme heyecanını yaşayan ve seyahat tutkunu olan herkesin keyifle içerisinde var olacağı turizmekstra.com ile güncel ve doğru turizm haberlerine tek bir platformdan ulaşmak artık mümkün. Haberlere ulaşmak ve içerikleri görüntülemek için siteye giriş yapmak yeterli. Hiçbir üyelik işlemi bulunmamaktadır. 

Türkiye’de Bir İlk “Uçakbüs” Seferleri Başladı !

Karayolu ile seyahat etmenin bütün kurallarını değiştiren Vivalines seferlerine bugün başladı
Türkiye’de karayolu ile seyahat etmenin bütün kulları ve anlayışı Vivalines ile değiştiriyor. Dünya’da ve Türkiye’de olmayan karayolu hizmet modeli Vivalines ile İstanbul-Ankara arasında hizmet vermeye hazırlanıyor. Uluslararası VİP hava yolculuğu hizmet anlayışını baz alan ve bunu daha ileri götüren Vivalines karayolu seyahati ile ilkleri ve hizmet anlayışı ile kendinden söz ettirecek.


 Normal otobüslerde 46 olan koltuk kapasitesi 31 adete düşürülmüş. Ve 31 adet özel tasarım lüks koltuklar yerleştirilmiş. İçinde tuvaleti ve hizmet mutfağı bulunan Vivalines otobüsleri ekspres seferleri ile hiçbir yerde durmayarak İstanbul- Ankara arasını 4 saat 15 dk’ya indirecek. Yolculuk sırasında sıcak yemek ikramının olacağı ve her yolcuya özel tablet bilgisayar ile kesintisiz internet imkanı verecek Vivalines bitmesi hiç istenmeyecek yolcukları ile anılması bekleniyor.

Yolcularını özel araçlar ile evlerinden alıyor!
Havalimanı stresi ve uçak korkusuna son vermeyi hedefleyen Vivalines yolcularını evlerinden özel araçlar ile alıp sadece yolcularına özel olarak tasarlanmış VİP Lounge’da ağırlıyor. Yolcu güvenliğini çok önemseyen Vivalines kalkış noktalarına gelen yolcularının valizlerini X-Ray cihazlarından geçiriyor ve her yolcuya özel olarak hazırlanmış boarding pass ile otobüse binmesini sağlıyor.Kuralları ve anlayışı değiştirmeye geldik! Dünya’da ve Türkiye’de böyle bir karayolu ile seyahat uygulamasının bulunmadığını belirten Vivalines Yönetim Kurulu Başkanı Bülent İpek sözlerine şöyle devam etti: 

“Biz kuraları değiştirmeye ve karayolu ile seyahat etmenin mutluluğunu ve keyfini yaşatmak için bu yola koyulduk. Ortaya koyduğumuz seyahat modeli bize ve ülkemize özgü bir model olacak. Havayolunun en büyük avantajlarından biri hızlı ulaşım. Fakat bunun yanında birçok dezavantajı ve stresi var. Saatler öncesinden havalimanına gitmek ve uçak korkusu gibi. Biz bu dezavantajlara ve strese tamamen son vereceğiz.

Türk insanı seyahat etmeyi ve keşif etmeyi seven bir insanlardan oluşuyor. Fakat konforlu,keyifli ve güvenli bir şekilde mevcut hizmet anlayışları ile karayolunda maalesef mümkün değil. Vivalines bütün beklentileri karşılayacak ve beklentilerin üzerine çıkacak bir hizmet sunacak herkese” Ortaya koydukları modelin çok ses getireceğine inandığını belirten Vivalines Yönetim Kurulu Başkanı Bülent İpek Türkiye’de artık insanların gururla ve keyifle seyahat edecekleri bir seyahat firmasının var olduğunu sözlerine ekledi.

World Tourısm Forum, David Mılıband ve Jack Straw’u konuk etti

Bu yıl üçüncüsü düzenlenen World Tourism Forum Global Meeting dünya turizm sektörünün en önemli konu ve konuklarını ikinci gününde de bir araya getirmeye devam etti.Küresel ölçekte düzenlenen dev forum 16 Şubat Perşembe günü Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı Sayın Binali Yıldırım’ın açılış konuşması ile başladı. World Tourism Forum Yönetim Kurulu Başkanı Bulut Bağcı’nın turizm vizyonunu ülke profesyonelleri ile paylaşarak, turizm potansiyelini artırmak ve ülke ekonomisi ile uluslararası ekonomilerin bağını güçlendirmek hedefiyle bu yıl 3.sünü düzenlediği bu dev forum Cuma günü de dev konuklar ağırlamaya devam etti.

Denizbank ve Koral Turizm ana sponsorluğunda yapılan forumda ilk gün İngiltere Dışişleri Eski Bakanı, International Rescue Committee (IRC)’nin hem Başkanı hem de Yönetim Kurulu Başkanı David Miliband; İsveç’in en büyük turizm tanıtım ofisi Visit Stockholm’un Ceo’su Thomas Andersson;  ikinci gün ise  Tony Blair Başbakanlığı süresinde İçişleri ve Dışişleri Bakanı olan Jack Straw ve ünlü sosyal medya fenomeni Zach King konuşmacı olarak yer aldı.


World Tourism Forum bu dev forum ile Türkiye’ ye 75 milyon dolarlık bir ekonomik ivme yarattı.
World Tourism Forum Yönetim Kurulu Başkanı Bulut Bağcı forum ile ilgili  yaptığı açıklamada “Turizmin öncü firmalarını böylesine ciddi bir organizasyonla bir araya getirmek Türkiye’nin turizm geleceği için çok önemli bir etkileşim sağlamıştır. Her sene büyüyen ve gelişen World Tourism Forum Global Meeting’in bu anlamda sektöre yapacağı katkının farkındayız. World Tourism Forum bu dev forum ile Türkiye’ ye 75 milyon dolarlık bir ekonomik ivme kazandırmıştır. Bu vesile ile dünyaca ünlü konuşmacıların yanı sıra 20’den fazla ülkenin Kültür ve Turizm Bakanlarını da bir araya getirmekten son derece mutluyuz. T20 kapsamında 20 ülkeden, 20 Turizm Bakanı ilk kez bir araya geldi. Azerbaycan, Somali, Mozambik, Pakistan, Tayvan, Kazakistan, Kamboçya, Filipinler, Gana, Makedonya, Benin, Özbekistan, Zimbabve, Ukrayna katılan ülkeler arasında yer aldı” dedi.

Tony Blair Başbakanlığı süresinde İçişleri ve Dışişleri Bakanı olarak görev yapan Jack Straw oturumu büyük ilgi gördü. Tony Blair Başbakanlığı süresinde İçişleri ve Dışişleri Bakanı olan Jack Straw güvenlik sorunlarının sadece Türkiye özelinde gerçekleşmediğini İngiltere’de de bu tarz olayların zaman zaman cereyan ettiğini belirtti. “Türkiye’de yaşanan her türlü terör olaylarını şiddetle kınadıklarının altını çizen Straw; İngiltere ve Türkiye pek çok ortak noktada birleşiyor, her şeyden önemlisi Avrupa Birliği’nin kenarında duruyoruz. Her  iki ülkede denizlerle çevrili.Bu coğrafi özellik turizm açısından da olukça önemli ve ortak noktamız” dedi.

17 Milyon takipçisi olan ünlü fenomen Zach King “Türkiye Güvenli” diyor.Thy’nin kabin içi güvenlik filmini çeken ve Dünyada takipçi sayısı 17 milyonu bulan ünlü fenomen Zach King Türkiye’de olmaktan çok memnun olduğunu belirtti ve bence kimse korkmasın Türkiye çok güvenli dedi. Oturumu pek çok sosyal medya profesyoneli ve gençler tarafından yoğun ilgi gören Zach King; sosyal medyaya giriş hikayesini izleyicilerle paylaştı ve “İlk kez hayranlıkla izlediğim ve korktuğum Jurassic Park ilham kaynağım oldu. Bu filmden sonra ailem bana kamera aldı ve ilk çekim tecrübelerim böyle başladı. Üniversiteden mezun olup ilk çekimlerimi evin garajında yapmaya başladım. Youtube üzerinden film yapımı hakkında öğretici videolarla Sonra Vine ile tanıştım, 6 saniyelik videolara senaryolar ürettik. Bence sosyal medyada 3 şey çok önemli. Merak yaratmak, içeriğin herkesi kapsaması ve beğeni-paylaşım uygunluğu. Video paylaşmayı seviyorum çünkü eğlenceli ve dil bariyeri yok” dedi.Socialbakers tarafından hazırlanan Turizm ve Sosyal Medya Raporu 16 Şubat'ta açıklandı.Geçtiğimiz hafta yapılan basın toplantısında Nielsen  işbirliğiyle yapılan T20 açıklamasının ardından forumun ilk günü Socialbakers tarafından hazırlanan Turizm ve Sosyal Medya Raporu 16 Şubat'ta katılımcılar ile ilk kez paylaşıldı. Bunun yanı sıra STR Global tarafından hazırlanan Özel Resort  Raporu da aynı gün ziyaretçilerin paylaşıma sunuldu.


17 Şubat 2017 Cuma

“Gittigidiyor’u satarken cirosu 200 milyon TL’ydi, geçen yıl 1,4 milyar ciro yaptı”

Gittigidiyor kurucusu Tolga Kabataş konuşmasında 40 bin TL sermaye ile kurulan gittigidiyor’un hikayesinde “kan ve gözyaşı” ile kazanılan bir başarı olduğunu anlatırken “Günde yalnızca 2 saat kod yazarak milyar dolarlık şirketlere sahip olunamıyor. Günde 18 saat çalışırsanız başarı geliyor. Okan Üniversitesi’nin düzenlediği “Bilişim Teknolojileri ve Girişimcilik” Paneli’nde konuşan gittigidiyor com kurucusu ve Omurga Sermaye Ortaklığı Başkan Yardımcısı Tolga Kabataş sitenin satışından pişmanlık duymadığını söylerken Cybersoft A.Ş Ceo’su Dr. Semih Çetin bilişim alanında yatırım yapmak için sadece 1000 TL’lik laptopa ve internet bağlantısına ihtiyaç olduğunu belirtti. Okan Üniversitesi Mühendislik Fakültesi’nin düzenlediği “Bilişim Teknolojileri ve Girişimcilik” Paneli fakülte dekanı Prof. Dr. Semih Bilgen kolaylaştırıcılığında, Cybersoft A.Ş Kurucusu ve Ceo’su Dr. Semih Çetin, Koç Sistem Ar-Ge Ürün Yönetimi Birim Yöneticisi Yosun Ekmen, gittigidiyor kurucusu ve Omurga Sermaye Ortaklığı Başkan Yardımcısı Tolga Kabataş’ın katılımıyla gerçekleştirildi.

Panelde kendini “antik girişimci” olarak adlandıran Cybersoft A.Ş Ceo’su Dr. Semih Çetin bilişim alanında yatırım yapmak konusunda öğrencileri yüreklendirdi: “Diğer alanlara göre çok daha avantajlı bir sektör. Sebebi de sadece 1000 TL’lik laptopa ve internet bağlantısına ihtiyacınızın olması. Dünyada böyle kolay bir yatırım ortamı hiçbir meslekte yok. Sadece azim, fikir, farklı düşünmek ve çalışmak lazım.”“Türkiye’deki bir banka Çinli hackerların saldırısı sonucunda 120 milyon dolar kaybetti”Dr. Semih Çetin Türkiye’den bir örnek vererek sahtecilik konusunda geliştirilecek yazılımların tüm dünyada öne çıktığını söyledi: “Bankacılık sistemleri şu anda hackerların en çok yıkmaya çalıştığı sistemler. Geçtiğimiz aylarda Türkiye’deki bir banka Çinli hackerların saldırısı sonucunda 120 milyon dolar kaybetti. İnsanların yaptığı sahteciliği önleyen yazılımlar geliştirmek çok önemli. Bu alanda bir girişimcilik fırsatı bulunuyor. Sahteciliği anlık yakalayan yazılımların değeri 6-7 milyon dolar civarında.”Gittigidiyor kurucusu Tolga Kabataş konuşmasında 40 bin TL sermaye ile kurulan gittigidiyor’un hikayesinde “kan ve gözyaşı” ile kazanılan bir başarı olduğunu anlatırken “Günde yalnızca 2 saat kod yazarak milyar dolarlık şirketlere sahip olunamıyor. Günde 18 saat çalışırsanız başarı geliyor. Kararlılık, fikrinize inanmak ve tecrübenin getirdiği esneklik… Bir girişimcide mutlaka olması gerekenlerden” dedi.

“Günümüzde dijital kullanımın yüzde 85’i akılı telefonların üzerinden yapılıyor. Bu cihazlar artık ev, iş, endüstri gibi hayatın her alanında uzaktan ve internet üzerinden kumanda rolü üstlenmekte. Hayat artık akıllı telefonlarla birbirine bağlı, sosyal. Eskiye göre daha geniş kitlelerle ile konuşuyor, yüzlere, binlere, yüzbinlere ulaşabiliyorsunuz” diyen Tolga Kabataş bir öğrencinin sorusu üzerine gittigidiyor’u 2011’de satarken yıllık cirosunun 200 milyon TL olduğunu, geçen yılki cirosunun ise 1,4 milyarı bulduğunu söyledi. Kabataş bu farka rağmen o günün şartlarında satışın gerektiğini ve bundan hiç pişman olmadığını anlattı.

Koç Sistem Ar-Ge Ürün Yönetimi Birim Yöneticisi Yosun Ekmen Endüstri 4.0 kavramının tüm dünyada yaygınlaştığını, bu çerçevede yüksek hız ve çok düşük maliyetle siparişe göre ve nitelikli üretimin mümkün olduğunu anlatmasının ardından öğrencilere girişimcilik konusunda hayal etmekten vazgeçmemeleri ve hayallerine tutunmaları tavsiyesinde bulundu. Kolaylaştırıcı Prof. Dr. Semih Bilgen ise, yine bir öğrencinin sorusu üzerine, öğrenciliğinde yaptığı işlere gerçekten emek veren başarılı bir mühendislik mezununun “iş aramak değil iş seçmek” durumunda olacağını vurguladı.