TURİZMİN SESİ |Turizm ve Turizmcinin Sesiyiz | Turizm Haberleri | Gastronomi Haberleri | Etkinlik Haberleri | turizminsesi@gmail.com
17 Kasım 2022 Perşembe
Zorlu PSM’de Bu Hafta; 21-27 Kasım
AKM’DE ARALIK AYI ETKİNLİKLERİ
16 Kasım 2022 Çarşamba
Gastronomi Dünyasının Profesyonelleri Antalya’da Buluşacak
TURİZMİN SESİ
Türkiye turizminin başkenti Antalya, gastronomi dünyasının profesyonellerini GastroAntalya ile ağırlamaya hazırlanıyor. Türkiye’nin yanı sıra 20 ülkeden gastronomi sektörünü temsil eden kişi, grup ve firmalar Akdeniz Şefler Kulübü Derneği önderliğinde düzenlenecek GastroAntalya’da bir araya gelecek.
Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin desteklediği ve Kilit Grubu’nun iki büyük markası ile sponsor olduğu “Uluslararası Gastronomi ve Mutfak Yıldızları Buluşması 2022” (GastroAntalya) için geri sayım başladı. Hazırlıkları tamamlanan ve 20 ülkeden gastronomi profesyonellerini buluşturmayı amaçlayan GastroAntalya, 17-20 Kasım 2022 tarihleri arasında, Cam Piramit’te 3. kez gerçekleştirilecek.
Tema: Susam
Bu sene “Susam” teması ile kapılarını açacak olan etkinlik, dört gün boyunca gerçekleştirilecek onlarca etkinlik ve aktiviteler ile Antalya’nın gastronomi destinasyonu olma yolundaki hedeflerine önemli katkılar sunacak.
20 ülkeden katılım
Dünyanın 20 ülkesinden ve Türkiye’nin dört bir yanından gastronomi temsilcileri, gastronomi sektöründe ürün & hizmet üreten firmalar, önde gelen şirketler ve yöneticileri, turizm sektörünün F&B departman yöneticileri, satın alma departman yöneticileri, profesyonel şefler, otel genel müdürleri, gastronomi ve mutfak sanatları akademisyenleri, dünyaca ünlü şef ve gurmeler, üniversite ve lise düzeyinde öğrenci şefler, dernekler, eğitim kurumları, gastronomi ekosistemini oluşturan sektörlerin çalışanlarının katılacağı organizasyonda workshoplar, sunumlar, paneller, şehir standları, hizmet sunumları, ürün tadımları, B2B görüşmeler gerçekleştirilecek.
Hünerlerini sergileyecekler
Organizasyonun ana konsepti olan yarışmaya 400’ün üstünde şef ve şef adayı katılacak. Bireysel Pratik Gençler, Bireysel Pratik Ustalar, Grand Prix Milli Takım ve Bireysel Display Ustalar yarışmalarına sahne olacak GastroAntalya, şeflerin ve şef adaylarının hünerlerini sergilemelerine imkan verecek.
Gastronomi destinasyonu
Akdeniz Şefler Kulübü Derneği Başkanı Bilal Yüreğir, gastronomi adına Antalya’da önemli bir buluşmaya ev sahipliği yapacaklarını söyledi. GastroAntalya ile Gastronomi dünyasının profesyonellerini ağırlayacaklarını belirten Başkan Yüreğir, “Dört gün boyunca gerçekleştirilecek onlarca etkinlik ve iletişim aktiviteleri ile GastroAntalya, Antalya’nın gastronomi destinasyonu olma yolundaki hedeflerine hizmet edecek” dedi.
Büyüyerek yoluna devam edecek
“Gastronomi dünyasını Antalya’da ağırlayacağız” diyen Bilal Yüreğir: “Türkiye’den ve dünyanın 20 ülkesinden gastronomi sektörünü temsil eden kişi, grup ve firmalar GastroAntalya’ya katılacak. Kasım ayındaki organizasyon turizm sezonunun uzatılarak yıla yayılmasına ve böylelikle Antalya’nın gastronomi destinasyonu olma hedefine yaklaşmasına imkan da sağlayacak. GastroAntalya, gastronomi profesyonellerinin dikkatini Antalya’ya çekme konusunda önemli bir rol üstleniyor. Gastronomi festivalleri arasında en ciddi platformlardan biri olan organizasyonumuz her geçen sene büyüyerek yoluna devam edecek. Bizler Türk Mutfağı’nı ve gastronomisini dünyaya tanıtmak için mutfak misyonerleri yetiştiriyoruz. Bu organizasyon, gençlerimizin dünyaya açılmaları için önemli bir platform olacak” şeklinde konuştu.
Destek için teşekkür etti
Bu sene üçüncüsü yapılmasına rağmen organizasyonun önemli bir yol kat ettiğini de söyleyen Başkan Bilal Yüreğir, “Bu noktada GastroAntalya’yı destekleyen başta Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek’e, büyük sponsorumuz Kilit Ailesi’ne ve diğer tüm destekçilerimize çok teşekkür ediyoruz. Antalya’nın markası olan GastroAntalya, desteklendikçe daha da büyüyecektir” diye konuştu.
ÜNİVERSİTE ADAYI TÜRK GENÇLERİ GÖZÜNÜ ÇİN’E DİKTİ
TURİZMİN SESİ
Dünya çapında üst sıralarda bulunan Çin üniversiteleri tüm dünyadan olduğu gibi Türkiye’den de çok sayıda öğrencinin gözdesi durumunda. Bir çok burs imkanına da sahip olan Çin üniversitelerine kayıt yaptırmak yabancı öğrenciler için oldukça kolay durumda. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Türk Çin Kültür Derneği Başkan Yardımcısı Mustafa Karslı üniversite ve yüksek lisans adayları için çok önemli bilgiler verdi.
Türk öğrenciler için Çin’de burs imkanları çok fazla;
Türk Çin Kültür Derneği Başkan Yardımcısı Mustafa Karslı, Çin’de eğitim almak isteyen Türk öğrenciler için çok sayıda burs var. Bu bursların bazıları sadece “Kuşak ve Yol Projesi” kapsamında güzergah üzerindeki ülkelere veriliyor. Bu güzergahın en önemli ülkelerinden biri olan Türkiye’deki öğrenciler de bu burslardan faydalanma imkanına sahip, dedi.
Karslı ayrıca, eyalet ve Çin hükümet burslarıyla birlikte HANBAN kurumu tarafından verilen Çince dil eğitim bursları da bulunuyor, dedi.
Burs kapsamında neler var?
Burslar birbirinden farklılık göstermekle birlikte yaklaşık aylık 2500 Yuan (Yaklaşık 6600 TL) burs ödendiğini belirten Karslı, bununla birlikte ücretsiz eğitim ve yurt imkanlarının da bulunduğunu söyledi.
Dünya çapında ünlü üniversiteler var;
Pekin Üniversitesi, Qinghua (Tsinghua) Üniversitesi, Fudan Üniversitesi, Jiao Tong Üniversitesi gibi çok sayıda üniversitenin dünya sıralamasında çok iyi konumlarda bulunduğunu belirten Karslı, bu ve benzeri üniversitelerde eğitim almanın sanıldığının aksine yabancı öğrenciler için kolay olduğunu ifade etti. Öğrencilerin bu üniversitelerde bir çok bölümü tercih edebileceğini belirten Karslı, üniversitelerin Avrupa ve Amerika'da da kardeş üniversitelerinin bulunduğunu ve bu üniversiteler arasında öğrenci değişimi imkanlarının da bulunduğunu söyledi.
Üniversite fiyatları uygun;
Çin’de eğitim almak için burs imkanları çok olmakla birlikte ücretli okuyacak öğrenciler için de çok uygun eğitim ve yurt fiyatlarının da olduğunu belirten Karslı, eğitim evraklarının da kolayca temin edilebileceğini söyledi.
Çin’de eğitim için ücretsiz bir fuar geliyor;
Türk öğrenciler için özel olarak belirlenen 23 Kasım Çarşamba tarihinde online olarak bir fuar gerçekleşeceğini belirten Karslı, bu fuara cep telefonu veya bilgisayar ile herhangi bir uygulama indirmeden kolayca girilebileceğini burs ve eğitim imkanları konusunda da soru cevap yapılabileceğini ifade etti. Karslı, bu fuarın Çin’in en büyük yurt dışı eğitim kurumu olan CUCAS ile Türk Çin Kültür Derneği’nin işbirliği ile gerçekleştiğini de belirtti.
Öğrenciler fuara nasıl katılacaklar?
Türk öğrenciler 23 Kasım Çarşamba günü Türkiye saati ile 11:00 - 12:00 arasında herhangi bir cep telefonu, tablet veya bilgisayar üzerinden exhibition.cucas.cn/student linkine girerek katılabilecekler. Fuara katılırken sadece e-mail adresini yazmalarının yeterli olacağını belirten Karslı, başka bir iletişim bilgisine ihtiyaç duyulmadığını ifade etti. .
Aşçılar Derneği YK Başkanı Fahrettin Birol Temel Seçildi
TURİZMİN SESİ
Aşçılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanlık Görevine Fahrettin Birol Temel Seçildi.Aşçılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Ay’ın vefatının ardından, dernek yönetim kurulu kararı ile yeni başkanlık görevine Fahrettin Birol Temel seçildi. Aşçılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Fahrettin Birol Temel; ulusal ve uluslararası yarışmalar başta olmak üzere seminerler, Workshoplar ve sürpriz organizasyonlarla yeni projelere hız verecek.
Aşçılar Derneği Yönetim Kurulu kararı doğrultusunda yeni yönetim listesi şekillendi.
Yönetim Kurulu Asil Üyeler:
Fahrettin Birol Temel - Yönetim Kurulu Başkanı
Ali Güler - Başkan Yardımcısı
Necat Çuhadar - Başkan Yardımcısı
Şenol Özbay - Genel Sekreter
Yusuf Kılıç - Sayman
Ersin Avşar - Üye
Gökay Çakıroğlu – Üye
Ayvaz Akbacak – Üye
İsmail Akdoğan - Üye
Yeni dönemde yeni çalışmalar
Tüm dünyayı olduğu gibi ülkemizi de olumsuz olarak etkileyen Pandemi dolayısıyla gastronomi etkinliklerine ara vermek zorunda kalan Aşçılar Derneği, salgınının son bulmasının ardından ulusal ve uluslararası yarışmalar başta olmak üzere seminerler, Workshoplar ve sürpriz organizasyonlarla yeni projelere hız veriyor.
Geçtiğimiz yaz ve sonbaharda İstanbul Festivali - Workshop Arena ile WorldFood İstanbul 2022’de Şov Mutfağı projelerini başarıyla yürüten dernek yönetim kurulu, yeni başkan Fahrettin Birol Temel ile İstanbul Culinary Cup 2023’ün hazırlıklarına başladı. İstanbul Culinary Cup 2023 için hazır olduklarını belirten Başkan Fahrettin Birol Temel, pandemi ve ardından yaşadıkları büyük kayıplarının üzüntüsünü, dernek yönetim kurulu ve üyeleriyle, sektör firmaları ve şeflerle el ele, omuz omuza aşacaklarını, hep birlikte, çok daha büyük ve güzel projelere imza atacaklarının altını çiziyor.
100. Yıl Temalı İstanbul Culinary Cup
Aşçılık mesleğine gönül ve emek vermiş, mesleğimizin duayeni Aydın Yılmaz’ın önderliğinde 1997 yılında Aşçılar Birliği adı altında kurulan dernek, geçmişten bugüne düzenlediği gastronomi etkinliklerini İstanbul Culinary Cup 2023 ile taçlandıracak. Aşçılar Derneği’nin 2023 yılında 10. kez düzenleyeceği İstanbul Culinary Cup, Cumhuriyet’imizin 100. Yılı kapsamında “100. Yıl Teması” ile organize edilecek. Aşçılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Fahrettin Birol Temel, İstanbul Culinary Cup 2023’ün sektörümüz ve camiamız adına çok başarılı geçeceğini, bununla birlikte etkinliğin Türk Mutfak ve Yemek Kültürüne büyük katkı ve yarar sağlayacağını ümit ettiklerini belirtiyor.
Aşçılar Derneği’nin ulusal ve uluslararası platformlarda düzenleyeceği İstanbul Culinary Cup 2023, Türkiye ve dünya markası olan tedarikçi firmaları aynı çatı altında buluşturuyor. Türkiye’nin en önemli gastronomi yarışmalarından biri olan İstanbul Culinary Cup, “Display” ve “canlı yarışma” kategorilerinde İstanbul başta olmak üzere, ülkemizin pek çok bölgesinden usta aşçılar, aşçılık meslek liseleri ile üniversitelerin gastronomi bölümü öğrencilerini bir araya getiriyor. İstanbul’da 2023’ün ikinci yarısı düzenlenecek olan İstanbul Culinary Cup 2023’e yarışmacı adayları www.istanbulculinarycup.com adresi üzerinden kayıt yaptırabilecek.
Gastronomi bölümleri, kurum ve firmalar ile eğitim Workshopları
Kuruluş amaçları arasında, mutfak ve yemek kültürlerini araştırmak, şeflerin ve şef adaylarının mesleki eğitimini destelemek, aşçılar arasında sosyal dayanışmayı oluşturmak, yurt içinde ve yurt dışında mutfağımızın tanıtımını sağlamak olan Aşçılar Derneği yeni dönemde ‘Türk Mutfak ve Yemek Kültürü’ başta olmak üzere çeşitli Workshoplarla eğitime ağırlık verecek. Aşçılar Derneği, üniversite ve meslek liseleri başta olmak üzere çeşitli kurum ve firmalarla imzalayacağı protokollerle, aşçılık mesleği ve Türk mutfağının geleneksel yapısını yeni nesil aşçı adaylarına aktararak mutfak mirasımıza sahip çıkacak.
Yöresel mutfaklar desteklenecek
Aşçılar Derneği’nin geçmişten günümüze Türkiye’nin pek çok bölgesindeki belediyeler başta olmak üzere, yöresel mutfak kültürlerimize verdiği destek ve katkılar devam edecek. Bu bağlamda çeşitli belediyeler ile iş birliği yapılarak, yöresel yemek yarışmaları, kültürel mirasın kayıt altına alınması, profesyonel şeflere mahallî lezzetlerin tanıtılması, yöresel geziler ve benzeri etkinlikler düzenlenecek.
Fahrettin Birol Temel kimdir?
Bolu-Merkez doğumlu olan Fahrettin Birol Temel iş hayatına 1988 yılında, o günün şartları içerisinde usta-çırak çerçevesinde başladı. İstanbul’da dönemin en iyi restoran ve kulüplerinde aşçılık ve şeflik yaptı. Ulusal ve uluslararası gastronomi yarışmalarına katılarak çeşitli kategorilerde Türkiye’yi ve Türk Mutfak ve Yemek Kültürünü temsil etti. Fahrettin Birol Temel profesyonel meslek hayatına, Türkiye’nin lider markalarından biri olan Empero Endüstriyel Mutfak Ekipmanları firmasında yönetici-eğitimci şef olarak devam ediyor.
15 Kasım 2022 Salı
YAPARSIN İZMİR..!
12 Kasım 2022 Cumartesi
Hüseyin Kurt sorularınıza toplu yanıt verdi
TURİZMİN SESİ
TÜRSAB 25. Dönem Genel Kurulu’nda her hangi bir adayla ortak hareket etmiyorum. I-MİCE Başkanı Hüseyin Kurt;Yaklaşan TÜRSAB 25. Dönem Genel Kurulu ve seçimi hakkında açıklamada bulundu. Kıymetli sektör paydaşları, değerli dostlar ve derneğimizin güzide üyeleri, Sizlerden uzunca bir süredir gelen telefon aramaları, mesajlar ve yüz yüze görüşmelerimizdeki sorularınız doğrultusunda bu mesajı toplu bir yanıt olması adına paylaşmayı uygun buldum.
Üretmeyi, sektörü ve paydaşları adına katma değer yaratmayı, dertlerinizle dertlenmeyi, sorun ve problemlerinize çözüm yolu aramayı ve her daim yardım ve destek çağrınıza hazır olan bir kardeşiniz, dostunuz ve meslektaşınız olarak göstermiş olduğunuz teveccüh adına minnettarım.
Malumunuz, genel kurulumuza çok az bir süre kaldı.
26 ve 27 Kasım tarihlerinde gerçekleşecek olan Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) 25. Dönem Genel Kurulu ve seçiminin başta acentalarımız, sektörümüz, ülkemiz ve dünya turizmi adına hayırlı olmasını arzu eder, seçilecek yönetimin birlik olmaktan hareket ederek kucaklayıcı, kapısı ve gönlü açık, acentalarımız ve sektör paydaşları adına tünelin ucundaki ışık olacak ve vizyon belirleyen bir yönetim olmasını temenni ederim.
Bu vesileyle tüm adaylara başarılar dilerken, her hangi bir adayla ortak hareket etmediğimi bilginize sunar, güzel günler dilerim.
Saygı ve sevgilerimle,
Hüseyin Kurt
Firuz B. Bağlıkaya “Ülke Turizmi İçin Elimizi Taşın Altına Koyan Neferleriz”
TURİZMİN SESİ
İstanbul Fatih Bölge Temsil Kurulu’na bağlı seyahat acentalarıyla bir araya gelen TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, seyahat acentalarının ülke turizmi için önemine işaret ederek, “Biz tek yumruk olarak, bu ülkenin incoming, sağlık, gastronomi, Hac-Umre, alternatif ve iç turizmi için hizmet etmeye devam edeceğiz” dedi.
TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya ve beraberindeki TÜRSAB Heyeti, İstanbul Fatih Bölge Temsil Kurulu’na bağlı seyahat acentalarıyla bir araya geldi. Eresin Hotels Topkapı’da düzenlenen toplantıda, bölgede yaşanan sorunlardan üyelerimizin talep ve beklentilerine yönelik birçok konu ele alındı. TÜRSAB Heyetinde; Yönetim Kurulu Üyesi Soner Bacaksız, İstanbul Fatih Bölge Temsil Kurulu Başkanı Gürkan Özcan, İstanbul Boğaziçi Bölge Temsil Kurulu Başkanı Yüksel Türemiz, İstanbul Şişli Bölge Temsil Kurulu Başkanı Aylin Güneşli, TURSAV Koordinatörü Çetin Gürcün ile Yönetim Kurulu Geçmiş Dönem Üyesi Davut Günaydın yer aldı. Çok sayıda seyahat acentası temsilcisinin katılım gösterdiği toplantıda bir konuşma gerçekleştiren TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, demokratik bir seçim için TÜRSAB Genel Kurulu’na mümkün olduğu kadar yüksek katılım sağlanması gerektiğine işaret etti.
BAĞLIKAYA: “TÜRSAB PANDEMİ DÖNEMİNDE FARK YARATTI”
TÜRSAB üyesi acentaların taleplerini, beklentilerini dinlemek ve sorunlara birlikte çözüm geliştirmek için Türkiye’de gitmedikleri şehir kalmadığını hatırlatan Firuz Bağlıkaya, geziler esnasında pandemi dönemi başta olmak üzere TÜRSAB’ın hayata geçirdiği çalışmaları bir bir anlattıklarını kaydetti. TÜRSAB’ın pandemi döneminde İçişleri Bakanlığı’ndan aldığı özel izinle kurum olarak fark yarattığını dile getiren Bağlıkaya, sözlerine şöyle devam etti: “Bu dönemde gerçekten insanlar sokağa çıkamazken seyahat acentaları hizmetlerine bir biçimde devam edebildi. Seyahat acentaları zaten çok zor bir dönemden geçiyordu. Dolayısıyla buradan İçişleri Bakanımıza da tekrardan teşekkür etmek istiyorum. Acentalarımıza kredi olanağı yaratmak için Halk Bankası’ndan sadece belgemizi göstererek 100 bin TL’ye kadar kredi imkânı sağlandı. Krediyi 1000’e yakın arkadaşımız kullandı. Fibabanka ile de “Tüketici Kredisi” konusunda bir çalışma yaptık.”
“BİLET SERVİS BEDELLERİNİ YÜKSELTMEYE DEVAM EDECEĞİZ”
TÜRSAB’ın girişimleri neticesinde bilet servis bedellerini çok kısa bir süre içinde 100 TL’ye kadar çıktığının altını çizen Firuz B. Bağlıkaya, bu bedelleri periyodik olarak arttırmak için çalışmaya devam edeceklerini vurguladı. Bu konuyla ilgili havayolu şirketlerinin de düzenleme yapacağını ve yasal düzenlemelerin ardından bu sorunların çözüleceğini söyledi.
“TUR VE TRANSFER YAPANLARIN BAŞKA BELGELER PEŞİNDE KOŞMA DÖNEMİ SONA ERECEK”
Transferlerde ulaştırmayla ilgili yaşanan sorunlarla ilgili hazırladıkları çalışmanın T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’na iletildiğini hatırlatan Bağlıkaya, “Ulaştırma Bakanlığımızla mutabık kaldığımız 120 koltuk, 5 araçlık bir konu var. O da Kültür ve Turizm Bakanlığı’na gitti, şu anda bekliyor. Uygun buldukları bir zamanda gündeme getirirler. Dolayısıyla tur ve transfer yapan arkadaşlarımızın artık tekrardan başka belgeler peşinde koşma dönemi son bulmuş olacak.”
“KAÇAK TURLARLA ETKİN MÜCADELE İÇİN YASAL DÜZENLEME ŞART”
TÜRSAB’ın kaçak turlarla ilgili son 5 yılda çok ciddi çalışmalar yaptığını ancak yasal düzenleme yapılmadan kaçak faaliyetle etkin mücadele edilemeyeceğine işaret eden Bağlıkaya, “Kaçak faaliyette eğer aracı bağlamıyorsanız, kaçak faaliyeti engellemenizin imkanı yok. Kaçak tur faaliyeti gösteren araçların bağlanmasını talep ettik. İkinci olarak, çok daha yüksek maddi cezalar talep ettik. Üçüncüsü de birden fazla kaçak faaliyet yapanların ağır para cezasına çarptırılması ve hapse giden yolun açılmasını içeren zincirleme bir süreci içeriyor. Dolayısıyla bunların hepsini tekrardan talep ettik ve bunların olmasını istiyoruz” diye konuştu.
“KURULUŞ BEDELLERİNİN YÜKSELTİLMESİ VE BELGE DEVRİ KONUSUNDA ISRARIMIZ SÜRECEK“
Acenta kuruluş bedelleri ve aidatlar konusunda da açıklamalarda bulunan TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya şunları kaydetti:“Biliyorsunuz belge fiyatlarıyla ilgili de sıkıntımız var. Bakın arkadaşlar bir acentanın kuruluş bedeli 100 bin TL. Taksi plakalarının 5 milyon lira olduğu bir yerde acenta kuruluş maliyetinin 100 bin TL olması normal mi? Biz de meslek grubuyuz sonuç itibariyle. Bu mesleğe giren arkadaşlarımız 100 bin lira verip seyahat acentacılığı yapabiliyor. Bunların da tekrardan düzenlenmesi için girişimlerimiz devam ediyor. Talebimiz; kuruluş bedelinin 1 milyon lira olmasıdır ve belge devrinin mümkün kılınmasıdır. Şu anki yasal düzenlemeyle belge devredilemiyor. Belge devrinde acenta devrediliyor ancak ismi devredilemiyor. Bu konuda seyahat acentalarını düşünmeden anlamsız bir düzenleme yaptılar. Dolayısıyla hem belge devrinin mümkün kılınması hem de minimum belge bedelinin 1 milyon lira olması konusundaki ısrarımız sürecek. Kongreden sonraki yapacağımız ilk işlerden bir tanesi bu olacak.“
“AİDATLARIN DÜŞÜRÜLMESİ ÖNEMLİ”
Yönetimleri döneminde aidatların düşürülmesine yönelik çalıştıklarına işaret eden Bağlıkaya, “Aidatın yüksek olduğunu biliyoruz ama yasal düzenlemede giriş ücretinin yüzde 5’i diye tanımlanmış. Biz aidatların giriş ücretinin binde biri olmasını öneriyoruz. Yani kuruluş 100 bin liraysa, aidat 1000 lira olmalı. Mevcut aidatlarını yasal olarak tahsil etmek zorundayız. Ancak aidatların daha kolay ödenebilmesi için yapılandırma, taksitlendirme gibi elimizden geldiği kadar üyelerimize yardımcı oluyoruz. Altı kere yapılandırma yaptık. 10 taksitte kadar böldük. TÜRSAB olarak üyelerimize destek olmaya, seslerini duyurmaya devam edeceğiz.”
“ÜLKE TURİZMİ İÇİN ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
Konuşmasında seyahat acentalarının ülke turizmine katkısının çok büyük olduğunun altını çizen Firuz Bağlıkaya, “Ülkemizde endüstriyel turizmin başlamasında lokomotif rolü oynayan, birçok bölgenin turizm destinasyonu olarak dünyada markalaşmasını sağlayan seyahat acentalarımızdır. Bu emeği görmezden gelmek büyük haksızlıktır. Biz tek yumruk olarak, bu ülkenin incoming, sağlık, gastronomi, Hac-Umre, alternatif ve iç turizmine hizmet ediyoruz. Elini taşın altına koyan, fuar fuar dolaşarak ülkemizi tanıtan turizm neferleriyiz. Biz çalışacağız ki ülkemize turist gelsin. Biz çalışacağız ki ekonomiye katkı sağlayalım. Küçüğünden büyüğüne tüm seyahat acentalarımız, bu misyonla çalışıyor ve ülkemize döviz kazandırmaya devam ediyor. İyi ki varsınız. Toplantımıza geldiğiniz, katıldığınız için çok teşekkür ederim. Hepinizi saygıyla sevgiyle selamlıyorum.”
7 Kasım 2022 Pazartesi
THE PENINSULA ISTANBUL AÇILIYOR
Rezervasyon almaya başlayan efsanevi otel grubunun en yeni projesi, tarihi mimarisi, sunduğu görkemli olanakları ve birinci sınıf gastronomi deneyimiyle konuklarını ağırlamayı bekliyor.The Peninsula Hotels'in dünya çapındaki zarif ve lüks otel portföyünün en yeni üyesi ve Türkiye’deki ilk oteli olan The Peninsula Istanbul, markanın tüm dünyada önem verdiği titiz çalışmaların sonucunda 14 Şubat 2023’te açılıyor. İstanbul Boğazı'nın kıyısında, Tarihi Yarımada manzarası ile The Peninsula Istanbul, üçü yapımı 1900’lü yılların başlarına uzanan koruma altındaki tarihi binalar olmak üzere, Doğu ve Batı'nın birleşme noktası Boğaz hattı boyunca 250 m boyunca uzanan çiçek bahçelerinin ortasında yer alan, renovasyon çalışmaları titizlikle tamamlanan dört binadan oluşuyor.
The Peninsula Hotels sahibi ve işletmecisi olan The Hongkong ve Shanghai Hotels, Limited’in Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Clement Kwok, The Peninsula Istanbul projesini “Uzun yıllardır bu işi yapan bir yatırımcı olarak, bir Peninsula oteli açarken en iyi lokasyonu seçmek için seneler harcıyoruz. Saygıdeğer ortaklarımız Doğuş Grubu ve Bilgili Holding ile birlikte, The Peninsula Istanbul’un açılışıyla küresel varlığımızı genişletmek için heyecanlıyız. İstanbul, genç ve etkileyici enerjisiyle binlerce yıllık tarih ve kültüre sahip dinamik ve multikültürel bir şehir.” sözleri ile anlatıyor. “Boğaz'daki bu güzel mülkü restore etmek için titizlikle çok zaman ve çaba harcadık. Dünyaca ünlü The Peninsula misafirperverliğini deneyimlemek için konuklarımızı ağırlamayı heyecanla bekliyoruz."
The Hongkong ve Shanghai Hotels, Ltd. Operasyonlardan Sorumlu Başkanı Peter Borer ise, “The Peninsula Istanbul'un açılışı, markamız ve lüks seyahat tutkunları için muhteşem bir yeni dönemi temsil ediyor. Yeni projemiz ile en seçici seyahat hayallerini gerçekleştiren muhteşem bir lokasyon sunmaktan mutluluk duyarız.” diyerek The Peninsula İstanbul açılışıyla ilgili heyecanını dile getiriyor.
Seçkin Konaklama ve Davet Alanları
The Peninsula Istanbul’da konaklama veya etkinlik planlamak isteyen misafirler, rezervasyonlarını şimdiden The Peninsula Istanbul'un web sitesi veya tercih ettikleri seyahat danışmanları aracılığıyla açılışa özel tekliflerle gerçekleştirebilecek. The Peninsula Istanbul web sitesi, projenin özel olarak dizayn edilen farklı kategorilerdeki oda ve süitlerine, davet alanlarına, şık binalarına ve dış mekanlarına yer veriyor. Karaköy’de müze, restoran ve butiklerin yer aldığı yeni bir deniz kıyısı yaşam projesi olan Galataport’taki konumu ile The Peninsula Istanbul; Galata Kulesi, Galata Köprüsü, Ayasofya Camii, Sultanahmet Camii ve Topkapı Sarayı’na yürüme mesafesinde bir konaklama deneyimi sunuyor.
The Peninsula Istanbul denize sıfır konumlanan dört binasında, 40 - 49 m2 aralığında başlayan odalardan geniş süitlere toplam 177 odasıyla misafirlerine farklı konaklama alternatifleri sunuyor. Oteldeki oda ve süitlerin çoğunda büyük pencereler, balkonlar ve özel teraslardan Boğaz manzarası izlenebilirken diğer odalar muhteşem bahçelere, açık yüzme havuzuna, otelin özel iskelesine, lüks butiklere, şehrin hareketli yaşamına, şık restoran ve barlara doğrudan ulaşım imkanına sahip. Bütün odalar özel dizayn mobilyalar, orjinal sanat eserleri, ahşap ve sedef oyma detayları, kilim deseninden esinlenilmiş halılar ve Marmara mermerleriyle kaplı görkemli banyolar gibi modern Türk tasarım unsurları ile göz kamaştırıyor. 510 m2 büyüklüğünde olan Peninsula Suite, suitin içinde özel hamamı, spor salonu ve suitin kendisine ait terasında bulunan yüzme havuzu ile şehirde benzersiz bir deneyim sunuyor.
Otelin özel etkinlikler için kullanılabilecek alanları da yine eşsiz. The Peninsula Istanbul, özel etkinlik mekanları birçok farklı seçeneğe sahip olmakla birlikte, teras ile birleştirildiğinde yemekli bir davet için 820, kokteyl davetleri içinse 1.300 misafir ağırlayabilen büyük bir balo salonuna sahip. Buna ek olarak, otelde iki özel konferans salonu, özel yemek ve şarap tadım alanları ve Boğaz manzaralı çiçekli bahçeler arasında çok sayıda açık hava alternatifi de yer alıyor. Bütün alanlar; hem kutlama hem de iş davetleri için son teknoloji ve sanatsal dokunuşlarla detaylandırılıyor. Tüm davetlerde, kusursuz özen ve servisiyle dikkat çeken The Peninsula Istanbul’un uzman ekibi hizmet veriyor.
Mükemmel Mutfak ve Wellness Olanakları
The Peninsula Istanbul, restoran misafirlerine muhteşem bir gastronomik deneyimin keyfini çıkarmaları için sayısız fırsat sunuyor. Otelin 350 misafir kapasitesine sahip seçkin rooftop restoran ve barı, sofistike bir Türk - Asya mutfağı ve içki menüsüne sahip. Restoranda, İstanbul Boğazı ve otelin bahçelerinin eşsiz manzarasını gören geniş bir çatı katı terasının yanı sıra, Asya ve Türk kültürlerinin ortak noktalarını barındıran dekoru ile dikkat çeken bir ana yemek odası yer alıyor. The Lobby restoranda ise konuklara geleneksel Peninsula Çay Saati ve dünya mutfağından esintiler taşıyan bir yemek menüsü sunuluyor. 20. yüzyılın başlarından kalma tarihi yolcu terminalinin izlerini yansıtan The Lobby restoran, 8,4m yükseklikte tavanları, görkemli pencereli, ana ve asma katlardan görülebilen eşsiz Boğaz manzarasıyla, 260 misafir ağırlayabiliyor.
Otelde, SPA ve wellness deneyimi için geniş bir seçenek yelpazesi misafirleri bekliyor. 1.675 m² bir alana sahip Peninsula Spa ve Wellness Merkezi'nde, gösterişli geleneksel Türk hamamları, çarpıcı bir şekilde aydınlatılmış 25m kapalı yüzme havuzu ve sekiz adet özel bakım odası ile wellness, güzellik ve rahatlama sunan kapsamlı bir bakım menüsü yer alıyor. Tesisin son teknoloji ürünü Fitness Merkezi’ndeki fitness ve mindfulness dersleri ve grup çalışmaları bulunuyor. The Peninsula Istanbul ayrıca konuklarına özel Wellness Portalı’nda, misafirlerine eğitmen eşliğinde egzersiz rutinleri, aromaterapi, kişisel bakım ritüelleri ve sesli meditasyonlar gibi sağlıklı yaşam programlarına konaklama odasında 24 saat erişim imkanı sunuyor. Otelde Boğaz boyunca uzanan yemyeşil bahçeler arasında yer alan, konuklarına açık havada yemek deneyimi ve özel kabanalarda vakit geçirme imkanı sunan, 25 m uzunluğunda bir açık yüzme havuzu da yer alıyor.
Eşsiz Misafir Olanakları ve Hizmetleri
Tüm The Peninsula projelerinde olduğu gibi, The Peninsula Istanbul da misafirlerine mükemmel konfor ve kusursuz hizmet anlayışı ile markanın detaylara olan özenini yansıtacak. Sürdürülebilir, özel yapım banyo ürünleri, birçok dilde hizmet veren dokunmatik kontrol panelleri gibi oda içi olanaklarından; ilham verici, bulunduğu konuma özgü sanat programları ve kültürel deneyimleri veya tüm otellerinde esnek giriş ve çıkış saati ayrıcalığı (06:00 itibari ile erken giris ve akşam saat 22:00’a kadar çıkış imkanı) ve PenChat uygulamasına (7/24 hizmet veren dijital concierge servisi) kadar, The Peninsula Istanbul, The Peninsula Hotels’in, misafirlerine olan bağlılığını yansıtıyor.
21 Ekim 2022 Cuma
Four Points by Sheraton İzmir; 10 bin fidanlık orman oluşturuyor
Er Yatırım bünyesinde yer alan ve Ege Bölgesindeki iş seyahatlerinin vazgeçilmez otellerinden olan Four Points by Sheraton İzmir, gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakmak amacıyla beşinci yılında Ege Orman Vakfı iş birliğiyle 10 bin fidanlık orman oluşturuyor. Dünyanın en büyük Uluslararası Otel zinciri Marriott’un markalarından biri olan Four Points by Sheraton, Hatıra Ormanı’nın fidan dikim etkinliğini Er Yatırım, Ege Orman Vakfı ve otelin tüm yönetici ve çalışanlarının katılımıyla Kasım ayında gerçekleştirecek.
İzmir’in önemli iş merkezlerinin ortak noktası olan Bayraklı ’da bulunan, yüksek misafir memnuniyeti ve konfor sunan Four Points by Sheraton İzmir, 5. yılında misafirleri adına Ege Orman Vakfı iş birliği ile 10 bin fidanlık bir orman oluşturacak. Manisa Yunt Dağı ağaçlandırma sahasında oluşturulacak ormanın Kasım ayında gerçekleştirilecek dikim etkinliğinde ilk fidanlar toprakla buluşacak.
İzmir’in ticaret merkezi Bayraklı’da bulunan gerek iş seyahatleri gerekse turistik seyahatler için tüm ihtiyaçların düşünüldüğü Four Points by Sheraton İzmir, 2017 yılından bu yana kusursuz hizmet anlayışı ile misafirlerini ağırlıyor. Leed Gold sertifikalı binaya sahip olan ve sosyal sorumluluk hedefleri doğrultusunda topluma ve çevreye desteğini sürdüren otel, daha çevreci bir dünya farkındalığı yaratmak amacıyla Four Points by Sheraton İzmir Hatıra Ormanı’nı hayata geçiriyor. Kuruluşunun beşinci yılında gelecek nesillere nefes olmak için Ege Orman Vakfı ile imzaladığı protokolle 10 bin fidanlık orman oluşturuyor. Manisa Yunt Dağı ağaçlandırma sahasında Ege Orman Vakfı iş birliğiyle fidanları toprakla buluşturacak olan Four Points by Sheraton İzmir, ilerleyen dönemlerde çevre odaklı pek çok projeyi hayata geçirmeye devam edecek. Bünyesinde başka otel yatırımlarını da barındıran Er Yatırım ile Four Points by Sheraton İzmir ve Ege Orman Vakfı yöneticileriyle birlikte çalışanların da katılacağı fidan dikim etkinliği Kasım ayında gerçekleştirilecek.
JW Marriott Hotel Istanbul Marmara Sea’den güçlü işbirliği
Dünyaca ünlü Michelin Yıldızlı Koreli şef Akira Back’in Türkiye’deki ilk restoranını 2 Kasım’da bünyesine ekleyecek olan JW Marriott Hotel Marmara Sea, İstanbul’un en güçlü Pan-Asya restoranları arasında görülen iddialı isimlerden biri olmaya aday. Kore ve Japon mutfaklarının en özel lezzetlerini modern bir dokunuşla yorumlayan Akira Back Istanbul, uzak doğu mutfağını seven misafirlerini bekliyor.
Volkan Öztürkler; otelin bir diğer başarılı ortaklığı olan dünyaca ünlü İsviçreli spa markası La Vallée hakkında ise “6000 m2’lik alanı, 8 masaj odası ve benzersiz atmosferiyle La Vallee Spa, İstanbul’un en iyi spaları arasında yer alıyor.” diyor ve ekliyor “imza masajlarımızdan biri olan kum masajı ve deniz manzaralı sonsuzluk havuzlarımız ile spamız İstanbul’un en özel spalarından biri.”
Uluslararası işbirliklerinin yanı sıra Sabit Akkaya gibi güçlü lokal markalardan birini de bünyesine dahil eden JW Marriott Hotel Istanbul Marmara Sea, Türkiye’nin en iddialı antika mağazaları arasında yer almaya aday olan Hayatibaa Antiques’i de bünyesinde barındıyor. Oteldeki bu güçlü açılışlar hakkında Volkan Öztükler, “Otelimizde tüm bu önemli işbirliklerinin yanısıra otele özel dizayn edilmiş olan sanat Enstalasyonları ile de ön plana çıkıyor. Her noktası otelimizin teması olan Marmara Denizi’nden esinlenmiş sanat eserleriyle dolu. Yaklaşık 1000 m2lik antika mağazası da otele apayrı bir dokunuş katıyor.” diyor.
Yurtdışında yaşayan Türkler ve yabancılar KDV’den muaf
Katma Değer Vergisi Kanunu’nda yapılan düzenlemede yabancılara satılan taşınmazlar için KDV istisnası getirildi.Kanunda öngörülen şartları taşıyan gerçek ve tüzel kişiler taşınmaz alımlarında KDV ödemekten muaf tutulacak. Yabancı yatırım uzmanı Avukat Abide Gülel, yurtdışında yaşayan Türkleri de kapsayan düzenlenin detayları hakkında şu bilgileri verdi
KDV İSTİSNASI KİMLERİ KAPSIYOR?
“Kanuna göre konut veya iş yeri olarak inşa edilen binaların ilk tesliminde uygulanmak ve bedeli döviz olarak Türkiye’ye getirilmek kaydıyla çalışma veya oturma izni alarak altı aydan daha fazla yurt dışında yaşayan Türk vatandaşları, Türkiye’de yerleşmiş olmayan yabancı uyruklu gerçek kişiler için KDV muafiyeti getirildi.
Kanuni ve iş merkezi Türkiye’de olmayan ve bir iş yeri ya da daimi temsilci vasıtasıyla Türkiye’de kazanç elde etmeyen tüzel kişilere yapılan konut veya iş yeri teslimleri de KDV muafiyeti kapsamındadır.
Bu noktada konut veya iş yerini inşa eden mükellefin yapacağı ilk teslimde uygulanacağı önem arz etmektedir. Konut veya iş yerinin inşa edenlerden satın alınarak bir başkasına satılması halinde yapılan konut veya iş yeri teslimi ilk teslim olarak değerlendirilmez. Ayrıca belirtmek gerekir ki yurtdışında resmi kurum ve kuruluşlarda çalışan veya merkezi Türkiye'de bulunan tüzel kişilere bağlı olup yurtdışında çalışan Türk vatandaşları KDV muafiyetinden faydalanamazlar.
Konut veya iş yeri tesliminde KDV istisnasının uygulanabilmesi için, tapuda işlem tesis edilmiş olması gerekir. İstisna kapsamında satış yapanlar, konut veya iş yeri satışının Kanun KDV’den istisna olarak yapıldığını tapu müdürlüklerine bildirilip 3 yıl içerisinde taşınmazın elden çıkarılmayacağına dair şerh işlenmesi gerekir.
HANGİ NİTELİKTEKİ TAŞINMAZLAR İÇİN KDV İSTİSNASI UYGULANIR?
KDV istisnası, konut ve işyerlerinin ilk tesliminde uygulanabilir. Konut veya iş yerinin bu istisna kapsamında teslime konu edilebilmesi için; konut veya iş yeri olarak inşa edilen binanın yapı ruhsatının bulunması ve alıcıların kullanımına hazır vaziyette fiilen teslim edilmesi şarttır. Kat irtifakı kurulabilen konut veya iş yerlerinde ayrıca kat irtifakının kurulmuş olması gerekir. Yapı ruhsatında konut, dükkan, ofis, büro, rezidans, apart daire, devre mülk ve benzeri olarak tanımlanan konut veya iş yerleri istisna kapsamında değerlendirilir.
TAŞINMAZIN ALIŞ BEDELİ TÜRKİYE’YE NE ZAMAN GETİRİLMELİ?
Konut veya iş yeri tesliminde KDV istisnasının uygulanabilmesi için, bedelin en az yüzde 50’sinin satışa ilişkin faturanın düzenlendiği tarihten önce, kalan kısmının da en geç bir yıl içerisinde alıcı tarafından döviz olarak Türkiye’ye getirilerek satıcıya ödenmesi gerekir. İstisnaya ilişkin KDV iadesi, bedelin tamamının Türkiye’ye getirilerek satıcıya ödenmesinden sonra yapılır.
İSTİSNA ŞARTLARINI TAŞIMAMASINA RAĞMEN İSTİSNADAN YARARLANILMASI DURUMUNDA NE OLUR?
KDV istisnası için öngörülen şartları taşımadığı halde istisnanın uygulandığının tespit edilmesi halinde, taşınmazı satın alan gerçek veya tüzel kişi ile taşınmazı satan mükellef; zamanında tahsil edilmeyen vergi, vergi zıyaı cezası ve gecikme faizinden müteselsilen sorumludur. İstisna kapsamında teslim alınan konut veya iş yerinin üç yıl içerisinde elden çıkarılması halinde zamanında tahsil edilmeyen verginin de tecil faiziyle birlikte tapu işleminden önce elden çıkaran tarafından ödenmesi şarttır. KDV istisnasından faydalanmak isteyen gerçek veya tüzel kişiler, kanunda düzenlenen şartları taşıyıp taşımadığı hususunda dikkatli bir araştırma yapması gerekmektedir. Aksi takdirde ortaya çıkan vergi zıyaı nedeniyle ciddi yaptırımlarla karşı karşıya kalınabilir.”
Radisson Otel Grubu, sektörde en üst statüye giden sadakat programını başlattı
Radisson Otel Grubu, konuklarına değerli ve ayrıcalıklı avantajlardan daha hızlı yararlanmalarının kapılarını açacak, VIP üyelerin eskisinden iki kat daha hızlı şekilde ilerleyebileceği yeni Radisson Rewards sadakat programını duyurdu. Değerli avantajlara ilk günden erişilebilir ve ilham almaktan rezervasyon yapmaya kadar tüm üye serüveninde kullanılabilir. Bu avantajlar, ücretsiz bir üst kategoriye yükseltmeler, yiyecek ve içecek indirimleri gibi konaklama sırasındaki ayrıcalıkları ve konaklamayı karbon nötr yapma seçeneği gibi konaklama sonrasında biriken ve yararlanılan ek avantajları içerir.
Radisson Otel Grubu, Radisson Rewards'ın sunulmasından bu yana, otellerindeki konaklamaların unutulmaz olmasını sağlamak için üyelerine dikkat çekici avantajlar, ücretsiz bir üst kategoriye yükseltmeler ve özel deneyimler sundu. Grubun yeni sadakat programı, sadece üç kategoriyle (Club, Premium ve VIP) sektördeki en akıcı hale gelecek şekilde basitleştirildi; üye statülerini yükseltmek, daha fazla sadakat puanı kazanmak, kullanmak ve bir dizi VIP avantajın kilidini açmak için en hızlı rotayı sundu. Gelecekteki rezervasyonlar için yeni indirim artırıcı, - endüstri sadakat programları genelinde benzersiz bir özellik - üyelere kazandıkları puan sayısını azaltarak indirimlerini artırma seçeneği sunacak.
Para birimi modeli, üyelerin herhangi bir otelde herhangi bir oda tipini rezerve edebilmesine göre geliştirildi. Yeni dinamik ödeme modeli, ödül gecesi rezervasyonlarını kolay hale getirmenin yanı sıra üyelerin puan kazanması ve kullanması için de çok daha fazla yol sunuyor. Üyeler puanlarını istedikleri zaman ve istedikleri şekilde kullanabilirler. Bu yeni dinamik ödeme modeliyle üyeler, bir ödül gecesi için kaç puan kullanacaklarını seçmenin yanında oda rezervasyonları veya otel hizmetleri için herhangi bir miktarda puanı nakitle birleştirme esnekliğine de sahipler.
Radisson Otel Grubu Marka Deneyimi ve Konuk Stratejisi Global Kıdemli Başkan Yardımcısı Cristina Serra, “Yeni Radisson Rewards programımızı başlatmaktan heyecan duyuyoruz ve üyelerimize sadakatleri için teşekkür ediyoruz. Konuklarımıza Radisson Otel Grubu’nda kaldıklarında, her anın önemli olmasını sağlamak için onları yeni bir dizi kişiselleştirilmiş avantajla ödüllendirmenin şimdi tam zamanı. Bu heyecan verici yeni avantajlar, yeni üyeleri aramıza katılmaya ve dünyanın en hızlı büyüyen otel ödül programlarından biri olmaya devam ettiriyor. Bu durum ayrıca dünya çapındaki etkileyici otel ayak izimizi ve üye durumlarını hızlı bir şekilde takip etmeye teşvik edecektir” şeklinde konuştu.
Yeni program, sektördeki en kişiselleştirilmiş program olmayı hedefliyor ve misafir tercihlerine ve önceki taleplere göre seçenekler sunuyor. Üye avantajlarının her rezervasyon için özelleştirilmesine ve uyarlanmasına imkan tanıyan kapsamlı bir üye profili oluşturulur. Radisson Rewards, üye profillerinde önceki rezervasyonlar, faturalar, favori oteller ve çok daha fazlası gibi yararlı bilgilere hızlı erişim için çevrimiçi ve uygulamada yeni bir özel alan dahil olmak üzere üyelere gelişmiş bir dijital deneyim sunmayı amaçlıyor.
Seyahat Profesyonelleri ve Planlayıcılar için Radisson Rewards ayrıca, kişisel seyahatlerin yanı sıra başkaları için rezervasyon yaptıklarında da üyelere puan kazanma ve puanları kullanma fırsatı sağlayacak. Program, seyahat profesyonellerinin puanlarını diğer üyelerle paylaşmalarına, bunları toplantı ve etkinlik yerlerini ayarlamak için kullanmalarına ve yeni bir üye önerdikleri zaman ekstra puan kazanmalarına olanak tanıyacak.
Sürdürülebilirlik, Radisson Otel Grubu’nun en yüksek önceliklerinden biridir. Radisson Rewards üyeleri artık otel konaklamalarının karbon ayak izini güvenilir ve kusursuz bir şekilde dengelemek için günde yalnızca 325 puan kullanarak konakladıkları otelin karbon nötr kalmasını sağlayabilirler. Radisson Rewards, bu seçeneği puan olarak ve konaklamanın ayrılmaz bir parçası olarak sunan birkaç sadakat programından biridir ve yeşil konaklamaları kolaylaştırır.
Küresel iş ortaklıkları, yeni sadakat programının sunduğu üye değer önerisi için de önemli bir rol oynayacak. Radisson Rewards, mevcut portföyünü yeni seyahat, finans ve sürdürülebilirlik iş ortaklarıyla üç önemli temelde genişletecek. Seyahat bileşeni, üyelerin 2022 sonlanmadan önce almaları halinde harcadıkları her bir ABD doları başına 20 puan kazandıran gezi, müze turları ve yerel cazibe merkezlerine erişim gibi deneyimler için kaydolabilecekleri Radisson Rewards Deneyimleri ile başlıyor.
18 Ekim 2022 Salı
Turizmin Sesi Dergimizin Ekim 2022 44'ncü Sayısı Yayında
13 Ekim 2022 Perşembe
TÜRSAB’dan Sağlık Turizmine İvme Kazandıracak Çalıştay
Türkiye’nin sağlık turizmi alanındaki gelişimi için çalışmalarını sürdüren Türkiye Seyahat Acentaları Birliği, bu kapsamda gerçekleştirdiği faaliyetlere bir yenisini daha ekledi. İlki Afyonkarahisar’da gerçekleştirilen Sağlık Turizmi Çalıştayı’nın ikincisi İzmir’in Seferihisar İlçesi’nde başladı.
12-14 Ekim tarihlerinde Seferihisar Royal Teos Thermal Resort Hotel’de gerçekleşecek olan Çalıştay’ın açılışına; İzmir Vali Yardımcısı Hulusi Doğan, KKTC Milletvekili ve Sağlık Turizmi Konseyi Başkanı Ahmet Savaşan, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, HİB Genel Sekreteri Fatih Özer, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı Onur Gözet, T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Bakanlığı Müşaviri Uzman Dr. Orhan Koç, TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Gencer, TÜRSAB Sağlık Turizmi İhtisas Başkanı Zeynep Hale Yenice, Prince Group Yönetim Kurulu Üyesi Semih Salnur, TÜRSAB Sağlık Turizmi İhtisas Başkan Yardımcıları Ali Rıfat Peşkircioglu Yasemin Demirtaş Mert Demirsöz, İhtisas Başkanlığı Danışmanı Aziz Ciga ve sağlık turizmi sektör temsilcileri katıldı.
Toplantı açılış konuşması sonrasında saygı duruşu ve İstiklal marşı okundu.
TÜRSAB YK ÜYESİ Tolga Gencer: Sağlık turizminde bir marka olmanın yolu ortak akıldan geçiyor
Toplantının açılışında bir konuşma gerçekleştiren TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Gencer, sağlık turizmi alanında son dönemde yakalanan yükselişin memnuniyet verici olduğunu belirterek, Türkiye’nin sağlık turizmi alanında ulaştığı bu verileri çok daha yüksek seviyelere çıkartacak bilgi, beceri ve donanıma sahip olduğuna dikkat çekti.
Gencer, “Ülkemizin sağlık turizmi alanındaki potansiyelini geliştirmenin Türkiye’yi sağlık turizmi konusunda bir marka ülke yapmanın yolu şüphesiz ki ortak akıldan geçiyor. Buradan çıkacak sonuçlar bizim sağlık turizmi alanındaki yeni yol haritamızı belirleyecek. Sizlerden gelecek her bir öneri, bu yol haritasına büyük bir değer katacak. Bu düşünceden hareketle düzenlediğimiz bu çalıştayın son derece faydalı sonuçları olacağına inanıyorum” şeklinde konuştu.
TÜRSAB Sağlık Turizmi İhtisas Başkanı Zeynep Hale Yenice: Bu çalıştay bize yol gösterecek
TÜRSAB Sağlık Turizmi İhtisas Başkanı Zeynep Hale Yenice ise yaptığı konuşmada, bu çalıştay kapsamında sektör bileşenlerini bir araya getirerek mevcut durumu değerlendirmeyi ve sağlık turizmindeki gelişim için beyin fırtınası oluşturmayı hedeflediklerini dile getirdi. Yenice, oluşturulacak çalışma gruplarının görüş, öneri ve katkılarının kendilerine yol göstereceğini sözlerine ekledi.
HİB Genel Sekreteri Fatih Özer: Hedefimiz sağlık turizminde dünyada ilk üç içinde yer almak
Hizmet İhracatçıları Birliği Genel Sekreteri Fatih Özer de yaptığı konuşmada, kurum olarak sağlık turizmine büyük önem verdiklerinin altını çizerek, şunları kaydetti: “Sağlık turizminde hedefimiz olan dünyada ilk üç içerisinde yer almak için büyük bir potansiyelimiz var. Biz de Genel Sekreterlik olarak, tüm çalışmalarımızı bu hedef doğrultusunda sürdürüyoruz. Birçok alanda yeni bir yatırım yapmadan, mevcut imkânlarımızın tanıtımını daha efektif şekilde yaparak bu hedefe ulaşmamız mümkün. Dünyanın en iyi sağlık hizmetlerini sunan sektörümüzün gelişmiş teknoloji kullanması, deneyimli kadroları, fiyat avantajı, hızlı randevu olanakları ile güçlü yükselişini sürdüreceğine inanıyorum.”
Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı Onur Gözet: Dijital kanallara ağırlık veriyoruz
Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı Onur Gözet ise yaptığı konuşmada TÜRSAB’a sağlık turizmi çalıştayının düzenlemesinden dolayı teşekkür etti. Bakanlık olarak sağlık turizmi alanındaki tanıtım çalışmalarında dijital kanallara ağırlık verdiklerini ifade eden Gözet, “Gotürkiye platformunda Türkiye’nin Afyonkarahisar, Ağrı, Ankara, Bolu, Bursa, Balıkesir, Denizli, Erzincan, İstanbul, İzmir, Nevşehir, Erzincan, Yalova gibi öne çıkan termal turizm destinasyonları ile Avrupa Konseyi Kültür Rotalarına dahil olan “Avrupa Tarihi Termal Kentleri Rotası” içinde yer alan Afyonkarahisar ve Bursa illerimizin tanıtımı yapılmaktadır” dedi.
ilk gün sonunda katılan protokol üyelerine plaket verildi.
13 Ekim 2022 tarihlerinde gerçekleşecek TÜRSAB 2. Sağlık Turizmi Çalıştayı, oluşturulan çalışma gruplarının ele alacağı farklı konulardaki oturumlarla başladı. Her gurubun bir temsilcisi seçildi. her masa görüşlerini bildirecek ortak akıl ile sonuç bildirgesi oluşturulacak.