11 Eylül 2013 Çarşamba

ADALARARASI MACERA YARIŞLARI


MACERA SEVENLER ADALARARASI MACERADA YARIŞLARI’NDA BULUŞTU
İstanbul adalarından Burgazada ve Heybeliada ‘Adalararası MACERADA Yarışları 2013’ etkinliğine ev sahipliği yaptı. 600 metre yüzme, 12 kilometre bisiklet, 8 kilometreye yakın oryantiring parkurları ve bonus etaplardan oluşan yarışmada birinciliği Burç Aksoy ve İlker Burgaç'dan oluşan ELLİ (50) takımı kazandı.

Adalar’da Doğal Kültürel Miras ve Adalar Turizm Geliştirme Merkezi Projesi etkinlikleri kapsamında ISTKA tarafından desteklenen ve bu yıl ilki düzenlenen MACERADA Yarışları 8 Eylül Pazar günü farklı spor disiplinleri altında yapıldı. Yüzme, bisiklet ve oryantiring gibi sporun birçok dalında kendini sınamak isteyen sporcular MACERADA yarışları ile doğada keyifli anlar yaşadı. İkişer kişiden oluşan takımların katıldığı MACERADA Yarışları kondisyon, güç, dayanıklılık, motivasyon gibi unsurların yanı sıra; planlama, strateji, takım olma gibi sosyal yetilerin çarpışmasına sahne oldu.

Yarışmacılar özel etaplarda da yarıştı!
Yarışın yüzme etabını Burgazada ve Heybeliada arasında tamamlayan yarışmacılar, bisiklet ve oryantiring etabını Heybeliada’da sonlandırdı. Yarışmacılar İsmet İnönü, Hüseyin Rahmi Gürpınar, Aziz Nesin, Lefter gibi Adalar’da iz bırakmış isimlere ithaf edilen farklı özel etaplarda da kozlarını paylaştı. Yarışmada genel toplamda “ELLİ (50)”  takımı birinciliği elde ederken, katılan takımların biri hariç tamamı yarışı tamamlama başarısı elde etti.

Adalararası Macerada Yarışları
Macerada, Adalar Turizm Geliştirme Merkezi çatısı altında Adalar Belediyesi, Adalar Vakfı, Heybeliada Gonüllüleri Derneği, Heybeliada Su Sporları Kulübü tarafından, Adalar’daki su sporları kulüpleri (Büyükada Deniz Kulübü, Adalar Su Sporları Kulübü (ASSK), Burgaz Deniz Kulübü, Kınalıada Su Sporları Kulübü, Yıldırım Spor Kulübü) ve Kızılay Adalar Şubesi işbirliğiyle düzenlenmektedir.

“EN GÜZELİ BENİM TARİFİM – YAZ SOFRASI YARIŞMASI”



Aydan Üstkanat’la LeCordon Bleu ve Söke Un İşbirliğiyle Yapılan “EN GÜZELİ BENİM TARİFİM – YAZ SOFRASI YARIŞMASI” nın Kazananları Belli Oldu

Yemek Yazarı-Yemek Fotoğrafçısı-Yemek Stilisti Aydan Üstkanat'ın tasarladığı Özyeğin Üniversitesi - Le Cordon Bleu ve SökeUn® işbirliği ile düzenlenen Yaz Sofrası Yarışması’nın finali 7 Eylül 2013 Cumartesi günü Le Cordon Blue mutfaklarında gerçekleşti.  64 aday için sosyal medyada gerçekleşen oylama ve Aydan Üstkanat'ın ve jüri üyelerinin değerlendirmesi sonucu Birinci Esin Ulucaklı, ikinci Fatmanur Karaca ve üçüncü Zuhal Işıltan oldu.


Yemek Yazarı-Yemek Fotoğrafçısı ve Yemek Stilisti Aydan Üstkanat'ın tasarladığı “En Güzel Benim Tarifim - Yaz Sofrası/ Çay Saati 2013 Yarışması”nın finali, 7 Eylül 2013 tarihinde Özyeğin Üniversitesi – Le Cordon Bleu mutfaklarında gerçekleşti.  Aydan Üstkanat’ın Facebook sayfası üzerinden menülerini uygulamaya yükleyen 128 kişi içinden menüsü onaylanan 64 aday arasından finale kalan 12 yarışmacı, hünerlerini Le Cordon Bleu mutfaklarında sergiledi. Çekişmeli geçen final yarışmasının kazananları  Esin Ulucaklı, Fatmanur Karaca ve Zuhal Işıltan oldu.Aydan Üstkanat’ın “Mutfağa, yemek yapmaya gönül verenlerin, tüm büyük uğraşlarını ve emekle yaptıklarını paylaşma platformu” olarak tanımladığı yarışmada, yarışmacılar yaz salatası, tatlı ve tuzlu hamurişi olmak üzere üçleme bir tabak hazırlayarak yarıştı.


Yarışmanın sponsorluğunu yapan Söke Un “Bu yıl Söke® Un’un kuruluşunun   50. Yılını kutluyoruz.  Tam bu dönemde   “Yaz Sofrası 2013”  yarışması ile   yemek yapmaya gönül verenlerle buluşmak,   ürünlerimizin  maharetli ellerde   dönüştüğü lezzetleri  deneyimlemek  bize  büyük  bir keyif yaşattı. Başta  Sayın Aydan Üstkanat olmak üzere,  Le Cordon Bleu ve emeği geçen herkese  şükranlarımızı sunuyoruz.” dedi.
Yarışmanın Birincisi Esin Ulucaklı, Le Cordon Bleu Pastacılık Eğitimi almaya hak kazandı
Yarışmanın sponsorlarından Le Cordon Bleu Türkiye Direktörü Defne Ertan Tüysüzoğlu “Dünyanın en prestijli mutfak sanatları kurumu Le Cordon Bleu Türkiye’de mutfak sanatlarına gönül vermiş kurum ve kişilere destek vermeyi çok önemsiyor. Le Cordon Bleu mutfağında bu değerli yarışmacıları ağırlamaktan ve lezzetli ürünlerinin yaratılmasına destek vermekten çok mutluyuz.


 Birinci olan yarışmacımıza Le Cordon Bleu Pastacılık eğitimi sağlayarak, yaratıcılığını, teknik bilgiyle pekiştirmesine destek vereceğiz. Sağlıklı ürünleri tükettirmeyi, yaratıcı ürünleri ve sunumu teşvik etmeyi misyon edinen bu yarışma, hem Le Cordon Bleu’nün stratejisine parallelik gösterdiği hem de lezzet yaratıcılarıyla bir arada olmaya fırsat tanıdığı için bu yarışmayı desteklemekten büyük keyif aldık.” dedi.


 Pastacılık alanında kariyer yapmayı hedefleyen Ulucaklı, ödülünü Le Cordon Bleu – Master Chef’i Christophe Bidault ve Aydan Üstkanat’tan alırken gözyaşlarına hâkim olamadı.Yarışmanın asıl amacı yarışmacılara, lezzet düşkünlerine keyifli bir ortam hazırlarken, yaz aylarının kavurucu sıcağını serinleten, farklı, sağlıklı, mevsime uygun, lezzetli örneklerini kayıt altına almak ve bu alternatifleri artırmalarını sağlamayı amaçlayan yarışmada birinciye- Altın Ödül ve Sertifika ile Le Cordon Blue Pastacılık Eğitimi, ikinciye – Gümüş Ödül ve Sertifika, üçüncüye – Bronz Ödül ve Sertifika verildi.

KEMER’DE SEA TO SKY HEYECANI


Ülkemizin önde gelen turizm merkezleri arasında yer alan Kemer’de ilki 2010 yılından yapılan ve bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilecek olan IV. RED BULL SEA TO SKY KEMER/ TÜRKİYE organizasyonu için geri sayım ve hazırlıklar başladı. 27-29 Eylül 2013 tarihlerinde Kemer’de gerçekleştirilecek olan ve Dünya Motosiklet yarış otoriteleri tarafından Dünyanın en zorlu Ekstrem Enduro yarışları arasında gösterilen IV. RED BULL SEA TO SKY KEMER/ TÜRKİYE sayılı günler kaldı.Kemer Enduro Motosiklet Kulübü tarafından hayata geçirilen ve Red Bull ana sponsorluğunda üçüncü yılında dünyada tanınan ekstrem spor organizasyonları  arasında kendine yer bulan ve geçen yıl Avrupa’nın en iyi organizasyonu seçilen bu sıra dışı yarış organizasyonu İlçenin ve aynı zamanda Ülkemizin tanıtımına büyük katkılar sağlamakta.


 Organizasyonu bu kadar ilginç kılan ise motosiklet sürücülerinin Denizden başlayıp Tahtalı Dağının zirvesine yani gökyüzüne kadar süren doğa ile mücadelelerini konu alan bir yarış formatında olması.


Sea To Sky yarış organizasyonuna bu yıl yerli ve yabancı olmak üzere 180 yarışçının katılması beklenirken, ekstrem enduro dalında dünyanın en iyi sporcuları arasında gösterilen İngiliz yarışçılar Graham Jarwis, Jonny Walker, Paul Bolton, Dougie Lapkin, İspanyol yarışçılar Xavi Galindo ve Alfredo Gomez, Alman yarışçı Andreas Lettenbichler, Yeni Zellanda’lı Chris Birch, Amerika’lı  Kendall Norman, Güney Afrikalı Wade Young kayıt yaptıranların başında geliyor.


27 Eylül tarihinde Kındıl çeşme mevkiinde Sahil Yarışı ile başlayacak organizasyon, 28 Eylül Cumartesi günü Kemer çevresinde bulunan dağlarda bulunan zorlu yollarda yarışacak sporcular Pazar gün yapılacak olan büyük yarışın sıralamasında kendilerine önlerde yer bulma mücadelesi verecekler.


29 Eylül Pazar gününe gelindiğinde sporcular Çamyuva sahilinde deniz seviyesinden start alarak zorlu patikalardan geçerek Tahtalı dağının 2365 mt. zirvesinde kurulu finiş çizgisine ulaşmaya çalışacaklar.


Zirvede yarış heyecanını yaşamak isteyenler içinde Olympos Teleferik İşletmesi tarafından güne özel program hazırlanacak.  Organizasyonunun direktörlüğünü Kemer Enduro Motosiklet Kulübü yapıyor.


INGENİCO’DAN MASTUR’A SAHADA VERİMLİLİK SAĞLAYAN ÇÖZÜM



Ödeme sistemlerinin öncüsü Ingenico,  Incoming alanında Türkiye’nin önde gelen acentelerinden olan Mastur’un saha hizmetlerini daha verimli kılacak bir projeye imza attı.  Şirketin sahada sunulan hizmet ve ürünleri için bilet kesme ve raporlama süreçleri Ingenico işbirliği ile POS terminallerine taşındı.Türkiye’de turizminin merkezi konumunda bulunan Akdeniz kıyıları, yerli turistlerin olduğu kadar yabancı turistlerin de gözdesi… Yüzlerce otelin hizmet verdiği bölgede, turistlerin seyahatlerinden en üst düzeyde keyif alması için acenteler saha hizmetleri ile de fark yaratmaya çalışıyor. Bölgede 6 ofisi ve 250 çalışanı ile incoming (yalnızca yabancı turistlere yönelik) hizmet sunan Mastur, Ingenico işbirliği ile saha hizmetlerini daha verimli hale getirmek için yeni bir sistemi hayata geçirdi. Ingenico POS terminalleri üzerinden ürün ve hizmet satışı gerçekleştiren şirket, Ingenico’nun geliştirdiği çözüm sayesinde daha önce rehberler tarafından manüel olarak gerçekleştirilen işlemlerin tamamını POS terminalleri üzerinden otomatik hale getirdi.

Ingenico’nun Mastur’a özel olarak hazırladığı yazılım ile sahada sunulan tur satışları ve ekstra hizmetlerin yönetilmesi sürecinde yaşanan sıkıntılar da aşmış oldu. Daha önce yalnızca kredi kartı ile tahsilat için kullanılan POS terminalleri üzerinde çalışan yazılım sayesinde verilen tüm hizmetlerle ilgili bilgilerin anında merkez ofise ulaşarak sürece dahil olması sağlandı. Böylece daha önce rehberlerin gün aşırı ofise gelerek yaptıkları bilgi aktarımına da gerek kalmadı. Ingenico tarafından geliştirilen sistemde POS terminali üzerinden ilgili hizmetle ilgili bilet de basılabiliyor. Kesilen biletle ilgili tüm bilgiler dijital ortamda merkez ofise ulaştığı için bilgilerin kontrol edilmesi, biletin merkez ofise gönderilmesi ve arşivlenmesi gibi süreçler de ortadan kalkıyor.  4 ay gibi kısa bir sürede manüel bilet kesme işleminin tamamen POS terminallerine taşındığını belirten Mastur Bilgi Teknolojileri Yöneticisi Onur Oskay, sistem sayesinde önemli ölçüde lojistik avantaj ile birlikte zaman tasarrufu sağladıklarını belirterek, “Daha önce yalnızca kredi kartı tahsilatı için kullandığımız POS terminalleri, şu anda saha akışımızı izlememizi sağlayan en büyük yardımcılarımızdan biri oldu” dedi.

10 Eylül 2013 Salı

ÜÇÜNCÜLÜK ÖDÜLÜ TÜRKİYE’NİN



DÜNYA GENÇ AŞÇILAR ŞAMPİYONASI’NDA GENÇ ŞEFLERİN LEZZET YARIŞI
Aşçılık dünyasının köklü ve saygın yarışması Chaîne des Rôtisseurs Dünya Genç Aşçılar Şampiyonası’nın 37.’si, 3-8 Eylül tarihlerinde Türkiye’nin lider mutfak okulu Mutfak Sanatları Akademisi’nin ev sahipliğiyle Türkiye’de gerçekleştirildi. 20 ülkenin en başarılı 20 genç şefinin mücadele ettiği yarışmayı Alman Şef Jan-Philipp Berner kazanarak Arthur Bolli Anı Ödülü, Chaîne des Rôtisseurs altın madalyasının sahibi oldu. İsviçreli Şef Jimmi Eriksson ikinci olarak Gaston-Landry Panuel Ödülü, Chaîne des Rôtisseurs Gümüş Madalyasını alırken, Türkiye’yi temsil eden Yusuf Kızılırmak ise üçüncülük ödülü Chaîne des Rôtisseurs Bronz Madalyasını elde ederek bu yarışmada bugüne kadar dereceye giren ilk Türk şef oldu.
   

Mutfak sanatları, şarap ve üst segment yemek ile ilgilenen kişileri bir araya getirmeyi hedefleyen uluslararası bir gastronomik topluluk olan Chaîne des Rôtisseurs Derneği tarafından her yıl düzenlenen Chaîne des Rôtisseurs Dünya Genç Aşçılar Şampiyonası sonuçlandı.27 yaşını aşmamış genç şeflerin katılabildiği, aşçılık dünyasının en prestijli yarışmalarından biri olan organizasyona; misyonları arasında genç şefleri uluslararası organizasyonlarda desteklemek de bulunan MSA ev sahipliği yaptı.


Genç şeflerin lezzet yarışı
Avustralya, Avusturya, Belçika, Kanada, Finlandiya, Fransa, Almanya, Macaristan, Hindistan, İsrail, Japonya, Malezya, Norveç, Portekiz, Güney Afrika, İsveç, İsviçre, İngiltere, ABD ve Türkiye’den 20 şefin katıldığı 2013 Chaîne des Rôtisseurs Dünya Genç Aşçılar Şampiyonası’nda birinciliği Almanya’dan Jean-Philippe Berner elde etti. İsviçre’den Jimmi Eriksson ikinci olurken, Türkiye’yi temsil eden Yusuf Kızılırmak ise üçüncülüğe layık görüldü.


Mayıs ayında yine MSA’da gerçekleştirilen Türkiye finalinde birinci olarak yarışmada Türkiye’yi temsil etme hakkını elde eden Le Meridien Hotel İstanbul’un aşçısı Yusuf Kızılırmak kendi ülkesinde gerçekleştirilen final yarışmasında aldığı üçüncülük nedeniyle büyük mutluluk duyduğunu belirterek; “Bu noktaya gelebilmek için çok çalıştım. Bu yolda bana yardımcı olan, yol gösteren herkese çok teşekkür ediyorum. Bu ödülü almaktan onur duydum.” diye konuştu.


Jüri ve Komite Üyeleri
Yarışmada değerlendirme; Heinz Hoffman (ABD), Daniel Hiltbrunner (Abu Dhabi), Rudolf G.P.M. Van Nunen (Türkiye), Letitia Cathleen Prisloo (Güney Afrika), Karl Guggenmos (ABD),Martti Ilmari Lehtinen (Finlandiya) ve Gottfried Menge’nin (İsviçre) yer aldığı 7 kişilik jüri tarafından yapıldı.  Yarışma Komitesi’nde ise Başkan David Tetrault (Kanada) ve üyeler Klaus Tritschler (Almanya), Üye Mohammed Hammam (Türkiye), Eric Ruppen (Türkiye), Lois Gilbert (Rusya), Takashi Murakami (Kanada), MSA Yönetici Eğitmen Şefi Cem Erol yer aldı.


Konuklar MSA’daki akşam yemeğinde buluştu
Türkiye’yi gastronomi dünyasının ilgi odağı haline getiren organizasyonun açılış yemeği 5 Eylül Perşembe akşamı MSA’da yapıldı. Genç şefler, jüri üyeleri, Chaîne des Rôtisseurs komite üyeleri, basın mensupları ve yiyecek-içecek dünyasından çok sayıda önemli ismin katıldığı yemekte yarışmaya katkıda bulunanlara teşekkür plaketi verildi. Yarışan şeflere verilen malzeme sepeti (black box) ve MSA’da yapılan özel akşam yemeğinin sponsoru olan Metro’nun Genel Müdürü Kubilay Özerkan ve tüm organizasyon ile yarışmanın final etabının resmi endüstriyel mutfak sponsorluğunu üstlenen  Electrolux Profesyonel Türkiye Genel Müdürü Semih Orcan da yemeğe katılan isimler arasında yer aldı.Organizasyona lojistik, konaklama, tanıtım gibi başlıklarda destek veren diğer markalar ise yiyecek-içecek sektörünün önemli markaları:  BTA, Kahve dünyası, Keskinoğlu, Mey, Movenpick Hotel İstanbul, Paşabahçe ve Plan Tours.


VAN’DA DÖRDÜNCÜ ERMENİ AYİNİ YAPILDI





ELİTE WORLD VAN HOTEL BAŞPİSKOPOS ARAM ATEŞYAN’I AĞIRLADI
Başpiskopos Aram Ateşyan'dan Elite World Van Hotel’e teşekkür
Van'daki Akdamar Kilisesi'nde bu yıl dördüncüsü yapılan Ermeni ayini yönetmek için Van’a gelen Türkiye Ermenileri Patrikliği Ruhani Meclisi Patrik Genel Vekili Başpiskopos Aram Ateşyan, Van’ın geçtiğimiz yıl açılan beş yıldızlı oteli  Elite World Van Hotel’de konakladı.


Otelde gördüğü ilgiden çok memnun kalan Ateşyan otelin anı defterine;
“Elite World Van Hotel’i tarihi Van şehrinin turistik alanda gururu olmuştur. Ancak otelin çekiciliği onun beş yıldızlı ve konforlu oluşunun dışında personelin ve özellikle yetkili kişilerin saygılı ve güler yüzlü oluşudur. Bana karşı gösterilen sevgi saygı patrikhaneme din adamlarıma ve cemaatime yapılmış saygıdır. Bundan dolayı da hepinize şükranlarımı sunuyorum”  diye yazdı. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından verilen izinle ilki 2010 yılında yaptırılan ayinin dördüncüsü yapıldı. Ayini Türkiye Ermenileri Patrikliği Ruhani Meclisi Patrik Genel Vekili Başpiskopos Aram Ateşyan yönetti.  Gevaş Kaymakamı Nedim Akmeşe, İl Kültür ve Turizm Müdürü Muzaffer Aktuğ, Gevaş Belediye Başkanı Nazmi Sezer de adada alınan tedbirleri yerinde inceledi. ABD Adana Konsolosu Jonh L. Espinoza’nın da katıldığı ayinde yaklaşık 100 yıl sonra ilk defa vaftiz töreni düzenlendi. Tamara, Melisa, Hripsime, Van ve Şimovan isimli Ermeniler törenle vaftiz edildi. Vaftiz töreninin ardından Ermeni din adamları kiliseden çıkarak etkinliklerine devam etti.




Kış Tarifesini açıklayan İDO, 2013’ü rekorla tamamlamayı hedefliyor

 



       
İDO’nun bu yıl 16 Eylül-31 Aralık tarihlerini kapsayan Kış Tarifesi’nde, özellikle okulların açılacağı 16 Eylül tarihine ve uzun Kurban Bayramı tatilinin yaşanacağı 11-20 Ekim tarihlerine dönük olarak özel tedbirler yer alıyor. İDO bazı hatlarında, yeni ulaşım seçenekleri sunarak , İstanbul Boğaz hattında fiyatları indirerek yolcu motoru taşımacılığına başlıyor. İDO, yılın son çeyreğine girilirken açıkladığı Kış Tarifesi’nde de yine yeni seçenekler geliştiriyor. Bu yıl 16 Eylül 2013 Pazartesi günü başlayacak ve 31 Aralık 2013 Salı günü son bulacak Kış Tarifesi’nde, özellikle okulların açılacağı 16 Eylül haftasına ve uzun Kurban Bayramı tatilinin yaşanacağı 11-20 Ekim 2013 tarihlerine dönük özel tedbirler geliştirildi. Bu iki özel tarih için ek seferlerin hazırlığını sürdüren İDO, bilhassa Eskihisar-Topçular araba vapuru hattında yoğunluğu karşılayabilecek maksimum programını uygulamaya hazırlanıyor.

Yazın kırılan rekorların ardından kampanyalara devam
İDO, yolcu ve araç sayılarında yaz ayları boyunca yeni rekorlara da ulaştı. Yaz sezonunda yaklaşık toplam 13.5 milyon yolcu ve 2.5 milyon araç taşıyan İDO, kış tarifesinde de yine yolcularını düşünerek, onlara yeni avantajlar sunduğu çalışmalara odaklanıyor.Yolcu memnuniyetini en üst seviyede tutmak için kampanyalarını yıl boyunca sürdüren ve yolcularına hesaplı seçenekler sunan İDO, Kış Tarifesi boyunca da kampanyalarını devam ettirecek.Tüm satış noktalarındaki kampanyalı biletler, Kış Tarifesi’ni kapsayan üç aylık dönem boyunca, yine İDO yolcularını bekliyor. Özellikle erken rezervasyon yapabilen yolcuların, kampanyalı biletlere ulaşma konusundaki avantajları da devam ediyor.

Yeni ulaşım alternatifleri ve değişen seferler
İstanbul’da ulaşım seçeneklerinin önümüzdeki sezonda yeniden çeşitlenecek olması, Kartal-Kadıköy metrosunun ardından Marmaray’ın da devreye girişi, İDO’nun da merkezlerinden biri olan Yenikapı’nın İstanbul’da yeni bir “hub” haline gelmeye başlaması, yoğunluğun arttığı ve azaldığı hatlardaki yeni doluluk oranları ve benzeri parametreleri değerlendiren İDO, önümüzdeki Kış Tarifesi’nde bazı hatlarda yeni düzenlemelere de gidiyor. Buna göre, Kabataş-Bostancı hattında, Kartal Kadıköy metrosunun açılmasıyla birlikte yolcunun büyük bir kısmının Şehir Hatları İşletmesi’ne ait Kadıköy-Kabataş güzergahına kaymasını ve yolcu sayısında yüzde 25’e varan düşüşü göz önünde bulunduran İDO, bu hattaki sefer sayılarını azaltma kararı aldı.

Bazı hatlarda yoğun saat ihtiyacını karşılamak ve gemilerin optimum sefer yapabilmelerini sağlamak amacıyla sefer saati değişikliğine gidildi.İDO, 2013 Kış tarifesinde, İstanbul Boğazı’ndaki hattında da değişikliğe gidiyor. İDO bu hatta yolcu motoru kiralaması yaparak yolcusunu mağdur etmemek amacıyla sefer sayısını koruyarak hizmetine devam etme kararı aldı. Boğaz hattında müşteri memnuniyetini korumak amacıyla şehir içi ulaşım ücreti uygulamasına geçen İDO, yolculara fiyat avantajı sunmaya karar verdi.Gemi tipinin değiştirildiği bir diğer hat ise Yenikapı-Yalova hattı oldu. Bu hatta yeni sefer saatleri yolcu taleplerine göre revize edilirken, ulaşım da deniz otobüsü yerine açık güverteli feribotlarla sağlanacak.



VALİ DOĞAN, BAŞPİSKOPOS ATEŞYAN’I KABUL ETTİ



Türkiye Ermenileri Patrikhanesi Patrikvekili Başpiskopos Aram Ateşyan, Van Valisi Aydın Nezih Doğanı Makamında ziyaret etti.Vali Aydın Nezih Doğan , Akdamar Adası’nda 8 Eylül pazar günü yapılan  4'ncü  ayin için Van’a gelen Türkiye Ermenileri Patrik Genel Vekili Başpiskopos Aram Ateşyan ve beraberindeki Rahip Zakeos Ohanyanı makamında   kabul etti.Başpiskopos Ateşyan, Vali Doğan'a  Ermenistan'dan getirdiği ahşap işlemeli vazo hediye etti. Vali Doğan  ise üzerinde Akdamar Kilisesi kabartması bulunan çini  hediye etti.Yaklaşık yarım saat süren ziyaretin ardından Ateşyan  buradan ayrıldı.

ARİFOĞLU; BDT ÜLKELERİNDE YOĞUNLAŞTIK



RECEP ARİFOĞLU; ROTAMIZI BAĞIMSIZ DEVLETLER TOPLULUĞUNA  ÇEVİRDİK

BW PLUS The President Hotel, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini BDT ülkelerinde yoğunlaştırdı. Rotayı BDT ülkelerine çevirdi.BW PLUS The President Hotel Genel Koordinatörü Recep Arifoğlu,
“Tanıtım faaliyetlerimizi, Rusya ve Ukrayna başta olmak üzere BDT ülkelerinde yoğunlaştırdık” Tarihi Yarımada’da bulunan BW PLUS The President Hotel, mevcut Avrupa ve Ortadoğu ülkelerinin yanı sıra, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini Rusya ve Ukrayna’nın aralarında bulunduğu Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ülkelerinde yoğunlaştırdı. Mevcut pazarların yanı sıra, hedef pazarlardan da turistleri ağırlamaya başladıklarını kaydeden BW PLUS The President Hotel Genel Koordinatörü Recep Arifoğlu, “Yeni pazarlar olarak, BDT ve Güney Amerika ülkelerini hedefliyoruz. Tanıtım ve pazarlama çalışmalarımızı, bu pazarlarda da arttırdık. Örneğin; son dönemlerde Rusya’dan, İstanbul’un tarihi ve kültürel zenginliğini gezmek için gelen turist sayısında ciddi bir artış yaşanıyor. Tarihi Yarımada’da yer alan otelimizde, dünyanın dört bir yanından başta kültür turizmi olmak üzere şehrimize gelen turistleri misafir ediyoruz” dedi. Dünyanın her yerinden gelen turist çeşitliliğindeki en önemli etkenlerin başında THY’nin birçok ülke ve şehre uçması olduğunu anlatan Recep Arifoğlu, THY’nin gittiği pazarlarda başarılı bir tanıtım ve pazarlama kampanyası yaptığını belirtti.  

2014 yılı rezervasyonları başladı
2014 yılının, bu yıldan daha başarılı olacağını öngördüklerini ifade eden Recep Arifoğlu, şunları söyledi: “Gelecek yıla ilişkin, rezervasyonlar ve kontenjanlar alınmaya başladı. 2014 yılının özellikle Nisan-Mayıs-Eylül-Ekim aylarına kesin rezervasyonlar da yapılmaktadır. Ülkemizde sıkıntılı bir durum oluşmaz ise; gelecek yılın, bu yıldan daha başarılı bir yıl olacağını gözlemliyoruz” diye konuştu. Otel olarak bu yıl %85 doluluk planladıklarını kaydeden Recep Arifoğlu, bu yılın ilk 8 ayını değerlendirdiğinde Temmuz ayı dışında hedeflerin yakalandığını belirterek, yılsonunda %85 doluluk hedefinin yakalanacağını söyledi.

Online rezervasyon %45’i geçti
Oteldeki online rezervasyonunun bu yılın ilk 8 ayında %45’i geçtiğini anlatan Recep Arifoğlu, konuşmasına şöyle devam etti: “İnsanlar artık kendi başlarına, herhangi bir şehre giderek, oradaki yerel hayatın renklerini keşfetmeyi istiyor. Tarihi ve kültürel zenginliğiyle İstanbul, 24 saat yaşayan yüzüyle renk cümbüşü sunuyor. Son yıllarda, toplu taşıma projelerinin başarıyla hayata geçmesiyle, turistler de, İstanbullular gibi şehrin bir noktasından diğer noktasına rahatlıkla seyahat edebiliyor. Özetle, akıllı telefonların artması ve yeni neslin işlerini internet ile yapmasıyla, online rezervasyon önümüzdeki yıllarda katlanarak büyüyecektir” şeklinde konuştu. Ülkemizdeki tesislerde Türk misafirperverliği ve güler yüz ile verilen hizmet kalitesinin çok başarılı olduğunu kaydeden Recep Arifoğlu, turizmde elde edilen başarının altında ‘hizmet kalitesinin’ yattığını belirtti.

Farklı dillerde, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenlenmeli
İstanbul’a gelen turistlerin ortalama 3 ile 3,5 gün kaldığını hatırlatan Recep Arifoğlu, bu sürenin uzaması için, farklı lisanlarda hazırlanacak kültürel ve sanatsal etkinliklerin takviminin ortalama 1 yıl öncesinden duyurulması gerektiğini belirtti.Tema Parkları, Disneyland gibi turistlerin vakit geçirebileceği alanların oluşturulmasının önemine de değinen Recep Arifoğlu, halen Tarihi Yarımada başta olmak üzere kent genelinde, Boğazdaki birkaç eğlence mekanının dışında, nitelikli gece hayatı mekanlarının olmadığını sözlerine ekledi.

KEMER’E BİRDE RESİMLERDEN BAKIN



“ŞİMDİ KEMER’DE OLMAK VARDI” İSİMLİ FOTOĞRAF SERGİSİ ROSE RESIDENCE BEACH OTEL’DE AÇILDI

 Halil ÖNCÜ-KEMER
Sergi sonrası amaç; bölge fotoğraflarının otel lobilerinde ve odalarında da yer alması
Fotoğraf sanatçısı Muhammet Dönmezer'in Kemer ve çevresinde çektiği 40 fotoğraftan oluşan “Şimdi Kemer’de olmak vardı” isimli sergi Rose Residence Beach Otel’de açıldı. Üç gün boyunca otelin lobisinde açık olacak sergi daha önce de Inturist Maxim Resort, Amara Wing, PGS Kiriş Resort'ta açılmıştı. Dönmezer’in çektiği Kemer fotoğrafları, Kemer Turistik Otelciler Birliğinin destekleri ile sergileniyor. Sergi Kemer’in diğer otellerinde sergilenmeye devam edecek. Sergide gösterime sunulan fotoğraflara büyük ilgi gösterilirken, gösterimdeki fotoğrafların Kemer’in tanıtım broşürleri ve yurt dışı fuar tanıtımlarında da kullanılacağı açıklandı.


Dönmezer “Amacımız bu fotoğraflarımızın otel lobilerinde ve odalarında da yer almasını sağlamaktır”
Fotoğraf sanatçısı Muhammet Dönmezer sergiye gösterilen ilgiye teşekkür ederken, “ Sergimize ilgi büyük. Yıllardır bölgede fotoğraf çalışmalarımız devam ediyor. Bu fotoğraflar, uzun yıllardır Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtım Dairesine proje alıp verdiğimiz projelerden bazılarını oluşturuyor. Antalya ve Kemer bölgesi ağırlıklı fotoğraf çekim çalışmaları yapmaktayız. Bu çalışmalarımızdaki amacımız yurt içi ve yurt dışı fuarlarda bölgeyi tanıtmak.  Bir diğer amacımız da; bu fotoğraflarımızın otel lobilerinde ve odalarında da yer almasını sağlamaktır. Çalışmalarımız devam edecek. Bu konuda KETOB Başkanı Sayın Tayyar Gül Beyin büyük katkılarını görmekteyiz. Sergilerimizi otellerde misafirlerimiz ile buluşturmamıza katkı sağlayan başta KETOB Başkanı olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.


Yeni bir proje için çalışması içinde olduklarını da belirten Dönmezer, “ Bu arada yeni bir proje üzerinde çalışıyoruz. Kemer bölgesinin koyları mavi tur anlamında fotoğraflama açısından yeni bir projemizi hayata geçirmek istiyoruz. Her ne kadar Mavi Tur deyince Ege, Bodrum, Marmaris bölgesi ilk akla gelse de Kemer Bölgesinde de yoğun bir Mavi Tur düzenlenmekte. Şu ana düşündüğümüz tarzda böyle bir proje yok. Çekeceğimiz bu fotoğrafları da Kemer tanıtım materyallerinde kullanacağız” diye konuştu.
KETOB Başkanı Tayyar Gül, “KETOB olarak bu işe sahip çıktık.”KETOB Başkanı Tayyar Gül yaptığı açıklamada, “ Fotoğraf sanatçısı Muhammet Dönmezer’in Kemer’in sahillerini, yaylalarını deniz kenarlarını ve tarihi bölgelerini gezerek çekmiş olduğu fotoğraflardan oluşturduğu bu sergiyi misafirlerimiz ile buluşturuyoruz. KETOB olarak bu işe sahip çıktık. 1 Eylül’den 20 Eylül’e kadar yapılan bu fotoğraf sergisi üçer gün aralıklarla bölgemizdeki üye otellerimizde sergilenmeye devam edecek. Böyle bir çalışmayı Kemer’e kazandırdığı için sayın Muhammed Dönmezer’e, Kemer Otelciler Birliği Başkanı olarak teşekkür etmek istiyorum. Bu eserlerin bundan sonra da otellerin lobilerinde, odalarında da canlanmasını istiyoruz. Aynı zamanda Kemer’in tanıtımına da büyük bir değer kazandıracak olan bu fotoğrafların yabancı ülkelerde açılan stantlarda da kullanılmasını talep ediyoruz” dedi.

9 Eylül 2013 Pazartesi

ULUSOY; VİCDANSIZ KIYIMI BİTİRECEĞİZ


Başbakan Erdoğan'ın sahillerdeki yapılaşmayla ilgili "Vicdansız kıyımı bitireceğiz" şeklindeki sözlerine TÜRSAB Başkanı Ulusoy'dan destek geldi


Ulusoy, "Sahillerdeki yapılaşmaya dur denilmeli. Sevgiliye kurşun atılmaz. Yeter artık" dedi. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Bodrum'da tebdili kıyafet çıktığı tekne denetiminde Torba ve Güvercinlik koylarında gördüğü çarpık yapılaşmaya isyan etmiş, "Bütün sahil bandını denetleyeceğiz. Kıyı kenar çizgisi incelemesi yapılacak. Belediyeler bu inşaatlar yapılırken neredeymiş, nasıl izin vermişler anlamak mümkün değil. Haklarında dava açılabilir, gerekirse de görevden almalar olabilir" demişti. Ardından Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar da, "Yasal çerçevede yapılan binalara dokunmayacağız. Ancak kaçak ve imarsız yapıları yıkacağız" açıklamasını yapmıştı. Devletten gelen bu isyana Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy da katıldı. Ulusoy, "Ege ve Akdeniz sahillerindeki yapılaşmaya dur denilmeli. Yeter artık! Bundan sonraki her adım çevreye zarar veriyor. Turizm yatırımları bundan sonra Anadolu'ya yapılmalı" dedi. Ulusoy, Sabah gazetesinden Sinan Özedincik'e şöyle konuştu:


SEVGİLİYE KURŞUN ATILMAZ
Başbakanımız çok doğru bir şey söyledi. İnşallah en kısa zamanda bu denetimler sonuçlanır ve hayata geçer. Başbakan, Bodrum'da iyi yapmış bence. Hatta 2 ayda bir güneye insin. Bizde 'Sevgiliye kurşun atılmaz' diye bir söz var. Kıyılara yaptığımız bu. Belediye başkanlarına sesleniyorum. Bu tabiat bir gün intikamını alır. Yapılaşmayı durdurun. Betonu sokmayın. Yaylalara da kimse gitmesin, öyle kalsın. Türkiye'nin artık hassas olması lazım. Doğayı korurken kültür varlıklarını da korumak lazım.

YÜZDE 18 ARTIŞ VAR
Eskiden turist otele geliyor oradan havalimanına gidiyordu. Artık kültür durağı arttı. Müzelere gelen turist sayısında yüzde 18 artış var. Topkapı Sarayı'nda Türk göremezsiniz. Paralı turist sayısı her yıl artıyor.

"DÜNYA MARKASI OLDUK"
2000'de Türk turist sayısı içeride ve dışarıda 556 bindi. 2012'de bu rakam 13 milyon oldu. Bunun sadece 6 milyon 780 bini yurt dışına çıkmış. Önceden bölgesel oynuyorduk, şimdi dünya markası olduk.

KONGREDE SORUN YOK
Türkiye kongre turizminden iyi para kazanıyor. Eskiden kongre yapacak bina yoktu. Bugün aynı anda 35 bin kişiye kongre yapabiliyoruz. Kongre turizminde, bir kongreye gelen kişi 4 turiste bedel. Otelci arkadaşlar feryat ediyor. 90'lı yıllarda bir oteli olanların şimdi 4 yatırımı var. Ehhh, neyin feryadı... Bazen arkadaşlar haksızlık ediyorlar. (Sabah)

8 Eylül 2013 Pazar

TURİZM SEKTÖRÜNE YENİLİKÇİ BİR YAKLAŞIM GETİRDİK!



Turizm sektörünün yenilikçi firması Gezinomi ‘turizmde teknoloji devrimi’ni başlatıyor. Teknolojinin sunduğu avantajları ve pazarlama stratejilerini turizm sektörüne entegre etme konusunda iddialı çalışmaları bulunan ‘Gezinomi’  sektördeki eskimiş kuralları ve gereksiz önyargıları yıkmayı hedefliyor.
Gezinomi Genel Müdür Yardımcısı Özgür Yıldız; firmanın teknoloji alanında geliştirdiği uygulamaları ve sektöre getirdiği yenilikleri anlattı.

     “TEKNOLOJİNİN KULLANIMI KONUSUNDA EN YENİLİKÇİ FİRMAYIZ”
•        ?Gezinomi olarak; teknolojinin sunduğu avantajları ve pazarlama stratejilerini turizm sektörüne çok hızlı şekilde entegre eden en yenilikçi firmayız. Bu sayede sektöre çok daha şeffaf bir yapı getirdik. Rezervasyonlar online olarak gerçekleştirilerek tüm bilgiler eş zamanlı olarak ilgili tüm taraflara (müşteri, otel, banka, uçak firmaları, sigorta, araç kiralama firmaları) anında ulaştırılıyor.

•        ?Gezinomi, müşterinin yönlendirildiği anlayış yerine, müşterinin yönettiği bir sistem bilincini sektöre kazandırdı.

 “İNTERNET SİTELERİ ARTIK KATALOG GİBİ KULLANILMAMALI”
•        ?Sektöre hâkim olan “internet sitesi alternatif bir satış kanalıdır ve katalog gibi ürünlerin gösterildiği bir mecradır” anlayışını hızla değiştiren Gezinomi, teknolojik altyapısı ile öncü konuma geldi. İnternet alternatif bir satış kanalı değil, satışı kolaylaştıran ve her sektöre olduğu gibi turizm sektörüne de dinamizm getiren teknolojik bir gelişimdir. Web siteleri ise sadece ürünlerin gösterildiği bir mecra değil, müşterilerinizle, satış ağınızla, tedarikçi ve partnerlerinizle interaktif olarak iletişim kurduğunuz yepyeni bir platformdur.

•        ?Birçok sektörde internetin getirmiş olduğu değişim hızla yaşanırken, turizm sektörü Türkiye’de bu anlamda henüz hak ettiği seviyeye ulaşamadı. Sektöre hâkim olan firmalar, bu değişimin baskısını yaşıyor ancak mevcut yapılarını değiştirmekten çekiniyor. Bu değişim ancak Gezinomi gibi öncü ve yenilikçi firmalar tarafından gerçekleşecek.

      “NE SATMAK İSTEDİĞİMİZ DEĞİL, MÜŞTERİNİN NE İSTEDİĞİ ÖNEMLİ”
•        ?Gezinomi olarak; dünyanın neresine gitmek isterseniz isteyin, hep yanınızda olacak ve size hizmet verecek bir yapıyı hedefliyoruz. Önemli olan bizim ne satmak istediğimiz değil, müşterilerimizin neye ihtiyacı olduğudur. Tüm ürün geliştirme çalışmalarımızı bu çerçevede gerçekleştiriyoruz. Acente sistemimizde kullanılmakta olan ve Türkiye’de ilk kez bizim geliştirdiğimiz Dinamik Paket Sistemi’ni tüm kullanıcılarımıza açacağız.

•        ?Yine çok yakında hizmete alacağımız yeni özellikler sayesinde müşterilerimiz geçmiş deneyimlerini birbirleri ile paylaşabilecek. Dahası otellerle direkt iletişime geçebilecek. Sektördeki eskimiş kuralları ve gereksiz korkuları yıkmaya devam edeceğiz. Tüm ihtiyaçlarınıza ve bilgilerinize internete bağlandığınız her türlü araç üzerinden ulaşabileceksiniz.

     “SOSYAL MECRALAR SAYESİNDE HİZMET KALİTESİ ARTIYOR”
•        ?Sosyal mecralar; anlık olarak kullanıcıların deneyimlerini paylaştıkları, her konuda çok fazla bilginin bulunduğu, birçok ürün veya hizmet hakkında karşılaştırma yapılabilen ve karar aşamasında internet kullanıcılarının en sık başvurdukları sosyal paylaşım siteleri, forumlar, bloglar ve mikro bloglardan oluşuyor. Diğer sektörlerde olduğu gibi, turizm sektöründe de sosyal mecralar markalara kendilerini anlatma, kullanıcılarıyla ve potansiyel müşterileriyle iletişim kurma imkânı sağlıyor.
•        ?Tüketici deneyimlerinin bu kadar çok, anlık ve kontrolsüz bir şekilde paylaşıldığı ve hızla yayıldığı sosyal mecralarda; oteller, seyahat acenteleri, hava yolu şirketleri gibi turizm sektörüne hizmet eden kurumların, müşterilerinden gelen taleplere ve şikâyetlere kayıtsız kalmaları imkânsız hale geliyor. Bu da beraberinde ürün ve hizmet kalitesi, şeffaflık ve samimiyet gibi kavramların gelişmesini, iyileştirilmesini getiriyor. Bu sürece ayak uyduramayan, müşterisini dinlemeyen, duymayan kurumlar için krizler ve bu krizlerin büyümesi kaçınılmaz oluyor.

     “SOSYAL ORTAMLAR TURİZMDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN ANAHTARI”
•        ?Günümüzde, turizm sektöründe de markaların sürdürülebilirliğinin yolu, sosyal ortamlarda müşterilerle kurulan ilişkilerin doğru yönetilmesinden geçiyor.
•        ?İnternet; yapısı gereği, kullanıcılara ihtiyaç duydukları ürün veya hizmete kolaylıkla ulaşabilme imkânı sağlıyor, internet kullanıcıları birbirlerinden deneyimledikleri ürün veya hizmetler hakkında fikir alışverişinde bulunabiliyorlar. Birçok alternatif arasından baskı altında kalmadan kendi iradeleriyle kararlarını verip tercihlerini yapabiliyorlar.

      “GEZİNOMİ.COM TÜKETİCİYE ÖZGÜR TERCİH ŞANSI VERİYOR”
•        Gezinomi, internetin tüketiciye sağladığı faydaları, güçlü ve güvenilir altyapısıyla birleştirerek özgür bir tercih ortamı yaratabilmek için üyelerinin deneyimlerini internet kullanıcılarının karar verme sürecine dâhil etmeyi hedefliyor.

•        ?Gezinomi üyeleri yaşamış oldukları deneyimleri, kendi çektikleri fotoğrafları, yaptıkları olumlu ve olumsuz yorumları paylaşarak diğer müşterilerimizin gerçek bilgilerle tatil kararlarını vermelerine yardımcı oluyor. Dünyanın neresinde olursa olsun kullanıcılarının yanında olacak ve hizmet verecek bir yapıyı hedefleyen Gezinomi, bu özelliğiyle sadece bir tatil alışveriş sitesi olmanın yanında, gerek online’da gerekse mobilde, kullanıcıların karar verme sürecine yardımcı olacak sosyal bir platform görevi görecek.

        “GEZİNOMİ.COM’DA SAHTE YORUMLARA YER YOK”
•        ?Gezinomi üzerinde gördüğünüz tüm yorumlar, tatillerini bizden alan kullanıcıların verdikleri yorumlar. Gezinomi üzerinden tatil almamış müşterilerimizin yorumları yayınlanmakla birlikte puan sistemine bir etkisi olmuyor. Böylece sahte yorumların önüne geçilebiliyor ve kullanıcılar, kendi aralarındaki tatil deneyimlerini gerçek ve eşzamanlı olarak paylaşabiliyor.

Çalıştığımız otellerin özel çekimlerinin yanı sıra, müşterilerimizin çekmiş olduğu fotoğraflara da yer veriyoruz. Böylece en güncel fotoğraflara müşterilerimizin gözünden ulaşabiliyorsunuz. Tatile gittiğinizde farklı bir görüntü ile karşılaşma olasılığınız ortadan kalkıyor ve müşteriler gerçekliği sitemize girdikleri zaman net bir şekilde görebiliyorlar.

ÖZEL KUTLAMALARIN YENİ ADRESİ





Icebarist  Club&Lounge’da Muhteşem Bir Partinin Ev Sahibi Siz Olun!İstanbul gece hayatına farklı bir soluk getiren Icebarist Club&Lounge, bu kez kapılarını özel kutlamalarınız ve partileriniz için açıyor. Hep hayal ettiğiniz ancak bir türlü yaşayamadığınız doyasıya eğlence artık imkansız değil

Maslak’ta Windowist Tower binasının altında yer alan, dünyaca ünlü heykeltıraş ve tasarımcılar tarafından dizayn edilen Icebarist Club&Lounge sizi başka bir yerde deneyimleyemeyeceğiniz bir eğlencenin, sabahın ilk ışıklarına kadar sürecek muhteşem bir gecenin ev sahibi yapıyor.

Farklı etkinliklerle misafirlerine benzersiz deneyimler yaşatan Icebarist Club&Lounge mekana ismini veren buzlu alan haricinde sıcacık bir club & lounge alanı ile ‘Sıcak ve Soğuk’ duyguları buluşturuyor. Şehrin sıradanlaşan atmosferinden çıkmak isteyenler için kaliteli müzik ve eğlence alternatifi sunan Icebarist Club&Lounge, kendine has tarzıyla yarattığı konseptinde unutulmayacak dakikalara imza atmanız için tüm detayları düşündü.

Doğum günleri, özel kutlamalar, şirket etkinlikleri, bekarlığa veda partilerinin şimdiden vazgeçilmez adresi olan Icebarist Club&Lounge’da eğlence tam sizin hayal ettiğiniz gibi.

Rezervasyon için:
Eski Büyükdere Cad. No: 26 Maslak İstanbul
+90 212 214 74 44
cool@icebarist.com
www.icebarist.com

QATAR AIRWAYS, ANKARA UÇUŞLARINI ARTTIRIYOR



Beş Yıldızlı Hava Yolu Şirketi, Yoğun Kış Mevsimi için Ankara Uçuşlarını Arttırıyor…
Doha merkezli hava yolu şirketi Qatar Airways, 18 Eylül 2013 tarihinden itibaren Ankara – Doha hattında haftada dört uçuş yaparak haftalık uçuş sayısını arttırıyor. Türkiye’de başarıyla geçen 3 yıllık faaliyetlerinin ardından kapasitelerini arttırmaktan dolayı mutluluk duyduklarını belirten Qatar Airways Doğu Avrupa Ticaret Müdürü Ian Lovelock sözlerine şöyle devam etti: “Bu ilave uçuşlar yolcularımıza seyahatlerinde daha fazla esneklik sunacak, hizmet ve konfor seviyesini optimize edecek.”

Ankara rotasında faaliyet gösteren Airbus A320 modeli uçaklarda 12 koltuk Business Class ve 132 koltuk Ekonomi Class olmak üzere iki yolcu sınıfı bulunuyor. Koltukların önünde yer alan ve 700’ den fazla kanal seçeneğinin bulunduğu dokunmatik ekran televizyonlarla da eğlenceli bir yolculuk sizleri bekliyor. 1000’den fazla müzik ve video seçeneği ile de keyifli zaman geçirmenin tadına varacaksınız.
Ayrıca Qatar Airways’ in 15 Eylül’e kadar satın alınması kaydıyla geçerli olan, 18 Eylül-10 Aralık arasında her Çarşamba Ankara çıkışlı uçuşlarda uyguladığı % 20’ ye varan indirim fırsatı ile ayrıcalıklarla dolu bir yolculuk yaşayabilirsiniz.

ANKARA PROGRAMI
DOHA – ANKARA (Salı/ Çarşamba/ Perşembe/ Pazar)
Kalkış: Doha, Sefer Sayısı: QR 462 Saat: 08:00, Varış: Ankara Saat: 11:55
DOHA – ANKARA (Salı/ Çarşamba/ Perşembe/ Pazar)
Kalkış: Ankara Sefer Sayısı: QR 463 Saat: 19:25, Varış: Doha Saat: 23:00

ETIHAD HAVAYOLLARI ‘NDA UÇAN DADILAR HİZMET VERECEK



Birleşik Arap Emirlikleri’nin ulusal havayolu şirketi (BAE), uzun mesafe uçuşlarda çocuk bakımında ailelere yardımcı olmak üzere başlattığı “Uçan Dadı” programını tanıttı.

 Uçakta turuncu önlükleriyle diğer görevlilerden ayrılacak olan Uçan Dadılar, çocuklu ailelere ya da yanında velisi olmadan seyahat eden çocuklara yardımcı olacak. Dünyaca ünlü Norland College’dan çocuk psikolojisi ve sosyolojisi üzerine eğitim alan Uçan Dadılar çocuklardaki farklı davranış biçimlerini ve gelişim süreçlerini ayırt edebilecek, ailelerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere aksiyon alabilecek. Alınan eğitim dadılara ayrıca uçuş sırasında çocukları eğlendirmek ve iletişim kurmak için de yöntemler sunuyor.


Uçan Dadılar uçuş sırasında ailelerin ihtiyaçlarını karşılamak ve yanında velisi olmadan seyahat eden çocuklara yardımcı olmanın dışında diğer kabin çalışanlarına da ailelerle iletişim kurma aşamasında destek olacak. Dadılar, özel kitler sayesinde çocuklara el becerilerini kullanabilecekleri alıştırmalar yaptırarak uzun mesafe uçuşlarda oturarak geçirdikleri süreyi eğlenceli kılmaya çalışacak. Yaşı daha büyük olan çocuklara da onları zorlayıcı bilgi soruları içeren kısa sınavlar yapacak ve uçak mutfağında kısa bir tura çıkaracaklar. Uçuşun sonuna doğru ise Uçan Dadılar, ailelere süt şişelerini doldurarak ve ihtiyaçları olan su, meyve ve atıştırmalıkları sunarak yardımcı olacak. Dadılar ayrıca Abu Dabi’den transit uçuş yapacak olan ailelere Abu Dabi Havalimanı’ndaki çocuklara yönelik tesislerle ilgili bilgi vererek ailelerin uçaklarını bekleme sürecinde de rahat etmesini sağlayacak.   Son birkaç ayda 300 Etihad Havayolları kabin görevlisi Uçan Dadılar hizmeti için zenginleştirilmiş bir eğitim programı aldı. Eylül ayında 60 görevli daha eğitim alacak ve 2013 yılının sonunda toplamda 500 Uçan Dadı, Etihad Havayolları’nın uçaklarında hizmet verecek.