10 Mayıs 2015 Pazar

Özyeğin Üniversitesi “Gastronomi Sempozyumu” düzenledi

29-30 Nisan’da Özyeğin Üniversitesi’nde düzenlenen Gastronomi Sempozyumu’nda iki gün boyunca uzman konukların katılımıyla farklı pek çok konu başlığı tartışıldı. Özyeğin Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu  Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü ve  ÖzÜCuisine öğrenci topluluğu işbirliği ile düzenlenen Gastronomi Sempozyumu 29-30 Nisan’da İstanbul’da gerçekleştirildi. 


Özyeğin Üniversitesi Çekmeköy Kampüsü’nde bulunan Akademik Bina 3 Hukuk Fakültesi Oditoryumu’nda düzenlenen etkinliğin ilk gününde Aydın Beyhan, Berna Orak ve Melek Gözübüyük’ün katılımlarıyla Havayolu ve Kruvazier İkram Hizmetleri, Batuhan Apaydın ve Tuba Şatana’nın katılımıyla Restoranlar ve Sosyal Medyanın Önemi, Deniz Ayşe Yazıcıoğlu ve Autoban Mimarlık’ın katılımıyla Mutfak ve Restoran Tasarımı başlıklı oturumlar gerçekleştirildi. Aynı gün Kemal Demirasal ve Kerem Akçaba Alancha’nın Hikayesi’ni anlattı, Claudio Chinali ise Eataly ve Sürdürülebilirlik konusundaki görüşlerini paylaştı. Sempozyumun son oturumunda ise Sonradan Gurmeler topluluğu adına Ömürden Sezgin ve Aycan Öz topluluğun hikâyesini ve Fatih Kadınlar Pazarı Sokak lezzetlerini anlattı.


Eti, Nudo, Eriş Un, Metro ve Vestel firmalarının altın sponsor; Eataly, Testo firmalarının gümüş sponsor; İmpeks, Sütaş ve Brunch Plus firmalarının bronz sponsor ve Sırma, Komagene, Doğadan, Ekol Food ve Redbull firmalarının ürünleriyle destek verdiği etkinliğin ikinci günü Duygu Tuğcu, Serkan Bozkurt, Ali Ronay, Emrah Köksal Sezgin ve Maksut Aşkar’ın katılımlarıyla düzenlenen Şefler Paneli ile başladı. Daha sonra, Defne Koryürek Slow Food Hareketi’ni, Vedat Başaran Osmanlı Mutfağını anlattı. Programın devamında Nilhan Aras Anadolu’da Yemek Kültürü Araştırmacılığı ve Ayşın Işıkgece de Coğrafi İşaretli Ürünler konusunu anlattı. Tangör Tan Gastrominin Özü: Tarım konusunu ele alırken Aslı Aksoy, “Zeytin İzinde Projesi”ni aktardılar. İkinci günün son oturumunda Aydan Üstkanat Food Styling ve Mehmet Ateş de Yemek Fotoğrafçılığı konularını ele aldı. Sempozyum sonunda Mehmet Ateş katılımcılara yemek fotoğrafçılığı konusunda bir workshop verdi.

Etkinlik boyunca, Le Cordon Bleu şeflerinin öğle aralarında gerçekleştirdikleri gastro-showlar büyük ilgi gördü.Sempozyumun ilk gününde Armada Otel işbirliği ile Gurmebüs kampüse geldi. İlk günün akşamında gerçekleştirilen network etkinliği kapsamında Özyeğin Üniversitesi Otel Yöneticiliği Bölümü öğrencisi Yasemin Yönet mini bir konser verdi. Etkinliğin ikinci gününde öğle arasında Kültür Sanat Kulübü işbirliği ile kampüs içindeki sanat eserlerinin rehberli turu gerçekleştirildi. Etkinlik süresince birçok firma stand açtı ve sponsor firmalardan bazıları ise kampüs içinde ve sosyal medya üzerinde ilgi çekici oyunlar sergiledi. Katılımcıların yaklaşık yarısını bilet satışıyla etkinliğe katılan ÖzÜ dışındaki üniversiteler, akademisyenler ve sektör profesyonelleri oluşturdu.

Seyahat Acentaları - Akademi İşbirliği Arama Konferansı Ankara’da Başladı

TÜRSAB Orta Anadolu Bölgesel Yürütme Kurulu (BYK) ile Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi’nin işbirliğinde düzenlenen “Turizmde Personel İstihdamı Akademi-Sektör İşbirliği (Seyahat Acentacılığı) Arama Konferansı” Ankara’da, Limak Ambassadore Otel’de başladı. Toplantıda seyahat acentacılığı alanında istihdam edilecek personelin sahip olmaları gereken nitelikler ve akademik kurumlarda bu alanda verilen eğitim ile yaşanan sorunlar tartışılacak.


TÜRSAB Orta Anadolu Bölgesel Yürütme Kurulu (BYK) ile Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi’nin işbirliğinde düzenlenen “Turizmde Personel İstihdamı Akademi-Sektör İşbirliği (Seyahat Acentacılığı) Arama Konferansı” Ankara’da, Limak Ambassadore Otel’de başladı. 8. Akademik Turizm Eğitimi Arama Konferansı kapsamında düzenlenen toplantıya TÜRSAB Orta Anadolu BYK’nın faaliyet alanına giren illerdeki üniversitelerin turizm bölüm ve programlarında görevli olan akademisyenler ile seyahat acentalarını temsilen 45 kişi katıldı. Toplantıda seyahat acentacılığı alanında istihdam edilecek personelin sahip olmaları gereken nitelikler ve akademik kurumlarda bu alanda verilen eğitim ile yaşanan sorunlar tartışılacak.



Toplantının açılışında konuşan TÜRSAB Orta Anadolu BYK Başkanı Ercan DURMUŞ, seyahat acentalarının turizm sektörünün temel taşlarından biri olarak çalışanların niteliklerinin ve bu nedenle de sektörde görev alacak öğrencilerin eğitimlerinin önemi üzerinde durdu. Durmuş, TÜRSAB BYK olarak kendi alanlarına giren bölgede faaliyet gösteren seyahat acentalarına yönelik uyguladıkları ankette en önemli görülen konulardan biri olarak nitelikli işgücü ihtiyacının ortaya çıktığını, araştırmadan elde edilen sonuçlardan yola çıkarak bu konuda bir arama konferansını düzenlemeye karar verdiklerini açıkladı. TÜRSAB Orta Anadolu BYK Başkanı Ercan DURMUŞ, toplantı sonucunda elde edilecek sonuçların bu alanda gerçekleştirmeyi planladıkları bir dizi eğitim ve uygulama etkinliğine altyapı oluşturacağını sözlerine ekledi.


Toplantının açılışında konuşan Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi Editörü ve Anadolu Üniversitesi Turizm Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Nazmi KOZAK ise, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi ile 1990’lı yılların başından bu yana, özellikle 2002 yılından itibaren turizm yayıncılığı ve araştırmaları alanında pek çok uygulamaya imza attıklarını açıklayarak; “Anatolia olarak amacımız, ülkemizde turizm eğitimi ve araştırmalarının niteliğinin geliştirilmesine katkıda bulunmak olduğunu” söyledi. Prof. Dr. Kozak, 2009 yılından bu yana Akademik Turizm Eğitimi Arama Konferanslarını düzenlediklerini açıklayarak, son iki arama konferansında Turizm Fakültelerinde açılan Rekreasyon Yönetimi ve Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümlerinin konu alındığını, bu arama konferansı ile serinin üçüncü toplantısını gerçekleştirmekten memnun olduklarını vurguladı. Prof. Dr. Kozak, toplantının gerçekleştirilmesindeki işbirliği ve katkılarından dolayı TÜRSAB Orta Anadolu BYK yönetimi ile Ercan DURMUŞ ve Burhan MUTLU’ya teşekkür etti.8. Akademik Turizm Eğitimi Arama Konferansı kapsamında düzenlenen “Turizmde Personel İstihdamı Akademi-Sektör İşbirliği (Seyahat Acentacılığı) Arama Konferansı” 8-9 Mayıs 2015 tarihlerinde Limak Ambassadore otelde çalışmalarını devam edecek.

Türk Hava Yolları, "The Insider" uygulaması ile basketbolseverlere unutulmaz bir Final Four deneyiminin kapılarına açıyor

Euroleague resmi sponsoru Türk Hava Yolları, Final Four deneyimini yerinde yaşayamayan taraftarlarını, geliştirdiği projelerle bu yıl da keyiften uçuruyor. Final maçlarını izlemek için Madrid’e gidemeyen taraftarlarının; maçları tüm açılardan deneyimleyebilmelerine ve kamera arkasında olup bitenleri görmelerine olanak sağlayan 'The Insider' projesini hayata geçiriyor.

Özel kameralar kullanılarak gerçekleştirilecek video yayınlarından, basketbol efsanelerinin katılacağı röportajlara ve Euroleague tarihinin video arşivlerinden çıkarılarak hazırlanacak birbirinden ilginç içeriklerle izleyicilerine gerçekçi ve kapsamlı bir Final Four deneyimi yaşatacak The Insider projesi sayesinde taraftarlar, final serisini sanki tribünden, hatta bencin hemen arkasından izliyormuş hissine kapılacaklar. Basketbolseverler, The Insider tarafından sunulacak eşsiz içeriklere theinsider.euroleague.net web adresinden ulaşabilecekleri gibi, Final Four ile ilgili en güncel gelişmeleri @theinsiderF4Twitter üzerinden de takip edebilecekler.

Final Four maçlarını yorumlayacak The Insider Efsaneleri arasında; son saniye atışıyla Partizan Belgrad’a 1992’de şampiyonluğu getiren Sasha Djordjevic, Real Madrid’in 1995’te kupayı kaldırmasında en büyük pay sahibi olan Joe Arlauckas ve 2008 yılında Madrid’de son kupasını kaldıran, ve CSKA Moskova ile toplamda 2 kez şampiyonluk yaşayan Teo Papaloukas yer alacak. The Insider Efsaneleri, final maçları boyunca oyuncularla röportaj yapacak, maçlar hakkında kendi görüşlerini paylaşacak ve özel etkinliklere katılacaklar.

Efsane isimler aynı zamanda 16 Mayıs Cumartesi, saat 17.00’da düzenlenecek 'Turkish Airlines Fan Zone'a katılarak final serisi ile ilgili görüşlerini paylaşmak için taraftarlarla bir araya gelecek. Türk Hava Yolları’nın The Insider projesi ile Final Four'un yanı sıra, sonrası, benzer organizasyonlara da kazandıracağı en büyük yenilikler arasında yer alan, ilk drone -uzaktan kumanda ile yönetilen bir tür uçan kamera- olma özelliğe sahip, 'The Insider FlyCam'; hafta sonu boyunca final maçlarında olup biteni farklı açılardan kaydederek izleyiciye sıradışı bir seyir deneyimi yaşatacak.

Bunun yanında, First Vision teknolojisi ile üretilmiş, giyilebilen kameralardan, 'The Insider Hakem Kamerası', Euroleague fanlarına sahada olup bitenleri hakemlerin görüş açısından aktaran, ilk profesyonel spor karşılaşması yayınını yapacak.

Tüm bunlara ek olarak, The Insider Fan Kamerası Madrid’deki Barclaycard Center’a yerleştirilecek ve The Insider takipçilerine tribünlerde maçları takip eden, tüm gözlem noktalarından maç atmosferini aktaracak. Son olarak The Insider websitesi (theinsider.euroleague.net) en tutkulu basketbol takipçileri için; 14 Mayıs Perşembe, saat 12.00’de düzenlenecek Açılış Basın Toplantısı ve 16 Mayıs’ta yine aynı saatte düzenlenecek Şampiyona Basın Toplantısı da dahil olmak üzere, 2002 Bologna maçlarından 2008 Madrid maçlarına kadar oynanmış tüm Final Four maçlarını yayınlayacak.

Projeyi yorumlayan Türk Hava Yolları İnteraktif Pazarlama Müdürü Neşet Dereli; “Türk Hava Yolları olarak, bizimle kusursuz bir uyum ile çalışan Euroleague Basketbol işbirliğiyle, teknolojik gelişmeleri kullanarak taraftarlara en unutulmaz şampiyona deneyimini yaşatmak için çalışmaya devam ediyoruz. The Insider’ın yanı sıra, Türk Hava Yolları’nın Euroleague fanları için hazırladığı 'Eye of the Fan', 'The Golden Ticket', 'Tag & Fly' projeleri ve diğer dijital aktivasyonlar, kurum olarak bizlerin bu konuya ne denli önem verdiğimizi göstermekte.” dedi.

Proje hakkında Euroleague Marka & İletişim Direktörü Alex Ferrer Kristjansson ise şunları ekledi; “Türk Hava Yolları’na Final Four heyecanını tüm taraftarlara ulaştıracak bu projeyi hayata geçirdiği için teşekkür etmek istiyorum. Türk Hava Yolları ve Euroleague işbirliğinin sağladığı teknolojik olanaklar, basketbolseverleri sahaya giderek daha da yaklaştırıyor.” dedi.Türk Hava Yolları, 'The Insider' projesi ile 'Turkish Airlines Euroleague Final Four' heyecanını yakından deneyimleme imkanı sunduğu basketbolseverler için seriye çok daha keyifli ve heyecanlı bir boyut kazandırıyor.

Sheraton Istanbul Ataköy Hotel, Misafirlerini Otel Konforunda Pikniklerle Buluşturuyor

Sheraton Istanbul Ataköy Hotel, yaz mevsiminin vazgeçilmezlerinden piknikleri misafirlerinin ayağına getiriyor. Otelin bahçesinde yeşil ile mavinin buluştuğu muhteşem atmosferde sevdikleriyle birlikte vakit geçirmek isteyenler 1 Haziran’dan itibaren her Cumartesi ve Pazar günü saat 10:00- 20:00 saatleri arasında haftasonu pikniklerinde buluşuyor. Otelin ödüllü şefleri tarafından özenle hazırlanan gurme lezzetlerin yer aldığı kampanyada; kahvaltılı piknik sepeti, barbekülü piknik sepeti, brunch piknik sepeti,  şarap & peynirli piknik sepeti ve kendi sepetini yap seçenekleri bulunuyor. 


Muhteşem deniz manzarası ve Starwood ayrıcalığı ile unutulmaz bir konaklama deneyimi sunan Sheraton Istanbul Ataköy Hotel, yaz mevsimine özel hazırladığı piknik sepeti kampanyasıyla misafirlerine keyif dolu dakikalar sunuyor. 


1 Haziran’da başlayacak piknik sepeti kampanyası her Cumartesi ve Pazar günü 10:00 – 20:00 saatleri arasında otelin deniz ve havuz manzaralı yeşil alanında gerçekleştirilecek. Sheraton Istanbul Ataköy Hotel’in Marmara Denizi manzarasında ve yemyeşil bahçesinde otel konforunda bir piknik yapmak isteyenlere özel hazırladığı piknik paketinde her damak tadına uygun paket alternatifleri kişibaşı 50 TL’den başlayan fiyatlarla sunulacak. Kampanya kapsamında; kahvaltılı piknik sepeti, barbekülü piknik sepeti, brunch piknik sepeti,  şarap & peynirli piknik sepeti ve kendi sepetini yap seçeneklerini tercih edebiliyor.İki kişilik piknik paketleriyle birlikte haftasonu tatillerini keyfe dönüştürmek isteyenlere ayrıca piknik masası, piknik sepeti, masa örtüsü, puf, hamak, ip, top ve dart da verilecek. 


Bakan Nihat Zeybekci, tekstil ve hazır giyimcileri taçlandırdı

Bakan Nihat Zeybekci, tekstil ve hazır giyimcileri taçlandırdı
Gerçekleştirdikleri ihracat ile ülke ekonomisine büyük katkı sağlayan hazır giyim, tekstil, deri ve halı sektörlerindeki başarılı firmalar, ödüllerini “İhracatın Yıldızları Gecesi”nde Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci’nin elinden aldılar


09 Mayıs 2015 / 23:38
TURİZMİN SESİ
Zeybekci: "1.60 dolar ihracatla 2023'ü yakalayamayız, tüm dengelerimizi yeniden kurguluyoruz"Bakan Nihat Zeybekci, " İhracatın kilogram fiyatının 1,60 dolar olduğu bir ortamda 2023 ihracat hedefine ulaşmamız zor. Bunun için hedeflenen 500 milyar dolar mal ihracatı, 150 milyar dolar hizmet ihracatı için tüm varlıklarımızı, dengelerimizi yeniden kurguluyoruz."



İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri’nin (İTKİB) düzenlediği geceye Ekonomi Bakanı Zeybekci’nin yanı sıra Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı İsmail Gülle, İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Mustafa Şenocak ile İstanbul Halı İhracatçıları Birliği (İHİB) Başkanı Uğur Uysal ile iş dünyasından önemli isimler katıldı.


"DÜNYAYI FETHEDECEĞİZ"
Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci İTKİB'in ödül gecesinde yaptığı konuşmada, tekstil ve konfeksiyonun önemine değinerek, "Türkiye'de herkesten önce siz vardınız. rekabeti sizden öğrendik" dedi. Türkiye ekonomisi adına önemli gelişmelerin yaşandığına dikkat çeken Zeybekci şöyle konuştu: "2023'te hedeflediğimiz 500 milyar dolar mal, 150 milyar dolar hizmet ihracatı hedefine ulaşmak için tüm varlıklarımızı, dengelerimizi yeniden kurguluyoruz. Önemli işler başarıyoruz. Bunlardan birisi de 1996 yıllında imzalanan Gümrük Birliği anlaşmasını günümüzün şartlarına uyarlamak olacak. Önümüzdeki günlerde Türkiye'yi karar mekanizması haline getirecek Gümrük Birliği anlaşmasını Brüksel'de imzalayacağız. Böylelikle dünyada fethetmediğimiz yer kalmayacak." Ortalama ihracatın kilogram fiyatının 1,60 dolar olduğuna dikkat çeken Bakan Zeybekci, "Bu fiyatlarla 2023 ihracat hedefine gidemeyiz. Tüketim alışkanlıklarını belirleyen bir toplum olmadığımız yerde devam edemeyiz. Bilgiyi ve teknolojiyi tüketen toplumlara hükmedildiğinin bilincinde olan bir toplum olarak, bizde değişimlerimizi buna göre ayarlıyoruz"dedi.


"BÜYÜK BAŞARILARA İMZA ATACAĞIZ"
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi de İTKİB bünyesinde bulunan hazırgiyim, tekstil, deri ve halı sektörlerinin Türkiye için önemine değinerek, "Bu sektörlerimiz toplam 32 milyar dolarlık ihracat gerçekleştiriyorlar ve toplam ihracatımızın yükünün beşte birini yükleniyorlar.  4 sektör 2023 yılında da 90 milyar dolar ihracat gerçekleştirmeyi hedefliyor.  Hep beraber büyük başarılara imza atacağımıza yürekten inanıyorum."

HİKMET TANRIVERDİ: STRES TESTİNDEN GEÇİYORUZ
İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi ödül töreninde yaptığı konuşmada ihracatçılar olarak önemli bir stres testinden geçtiklerini vurgulayarak, kaotik dönem tamamen sona ermeden ufku net olarak görebilmelerinin mümkün olmadığını söyledi. “Bunu bilmek ve ona göre pozisyon almak zorundayız” diyen Tanrıverdi, sözlerini şöyle sürdürdü: "Avrupa ekonomisindeki daralma, parite etkisi, Rusya’da Ruble’nin değer kaybı ve bölgemizdeki çatışmalar nedeniyle yılın ilk 4 ayında istediğimiz performansı yakalayamadık. Bu dönemde hazır giyim ihracatımız geçen yıla oranla yüzde 13,6 azaldı. Ancak parite etkisinden arındırdığımızda bu oran yüzde 2’ye düşüyor.  Hazır giyimciler olarak bizler yarattığımız  katma değer ve istihdamla ülke ekonomisine önemli bir katkı sunuyoruz. Bu büyük katkıya rağmen içeride üretim yapmanın dayattığı sıkıntılar,  uluslararası rekabette bizleri zorluyor.  Hükümetimizin bu olumsuzlukları gidermek için alacağı önlemlerle küresel piyasalarda elimizi güçlendireceği günleri umut ve özlemle bekliyoruz.”

"BU ÜLKEDE DÜRÜST İNSANLARIN ÖDÜLLENDİRİLMESİNİ İSTİYORUM"
İTKİB ödül gecesinin en tutkulu ve samimi konuşmasını İTHİB Başkanı İsmail Gülle yaptı. Gülle sözlerine tüm annelerin 'Anneler Günü'nü kutlayarak başladı. İhracatçılara seslenen Gülle, sözlerine şöyle devam etti: "Karanlığı aydınlatan ihracatın yıldızları, sizler gibi başarılı insanlar yetiştiren annelerin ellerinden öpüyorum. Yaptıklarınızı anlatacak kelimeler çok yok. Yıldızlar sadece geceleri görünür. Siz 365 gün parlayan güneşsiniz."İsmail Gülle, gecede sektörün verileri yerine dertlerini konuşmayı istediğini belirterek, Bakan Nihat Zeybekci'ye şunları söyledi: "Sayın bakanım sizden isteklerimiz var. Teşvikler veriyorsunuz. Daldaki kuşu eldeki kuşa çeviriyorsunuz. Eldeki kuşu beslemiyorsunuz. Biz tekstil sektörü olarak aldığımızdan fazlasını verdik.  Bu ülkede dürüst insanların ödüllendirilmesini istiyorum. Bundan bizi esirgemeyiniz."

MUSTAFA ŞENOCAK: İHRACAT ÇINARIMIZ RUSYA’DA ZORLANIYORUZ
İDMİB Başkanı Mustafa Şenocak ise konuşmasında, 2014 yılını 1.9 milyar dolar ihracat ile kapattıklarını hatırlatarak, 2015 Ocak–Nisan döneminde ise 522 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini söyledi.Sektörün en önemli pazarları olan Rusya, Ukrayna, Kuzey Afrika ve Ortadoğu’da kendilerinin dışında yaşanan gelişmeler nedeniyle sıkıntılı günler geçirdiklerini ifade eden Şenocak, “Rusya bizim için geçici bir pazar değil, ihracat çınarımız.  Hiçbir zaman Rusya’yı terk etmeyi, bu çınarı kesmeyi düşünmedik. Rus ekonomisinin en kısa zamanda toparlanacağına inanıyoruz. Fakat bu süreçte Rusya’daki alacaklarımızı tahsil etmekte zorlanıyoruz. Hükümetimizden bu konuda destek bekliyoruz” dedi.

"HALI KÜLTÜRÜNÜN MERKEZİ OLACAĞIZ"
İHİB Başkanı Uğur Uysal da halının ülke adına vazgeçilmez bir kültür olduğunu ifade etti. Uysal, 400 halı ihracatçısının, 400 spartalı gibi çalıştığını söyleyerek, "Sektörümüzü tasarım ve moda ile taçlandıracağız. 5 yıl gibi kısa bir sürede halı kültürünün merkezi olacağız" dedi.

Ödül gecesinde 132 platin, 270 altın, 420 gümüş ödül ile bin 153 bronz sertifika ve bin 586 başarı sertifikası verildi. İTKİB çatısı altında yer alan dört sektörden davetlilerin katıldığı geceye sanatçı Ebru Gündeş şarkılarıyla renk kattı.

HAZIRGİYİM PLATİN ÖDÜL ALAN FİRMALAR
1 TGS DIŞ TİC. A.Ş.
2 BİRGİ BİRLEŞİK GİYİM İHR.DIŞ TİC.A.Ş.
3 PERGAMON STATUS DIŞ TİC.A.Ş.
4 TAHA PAZ.VE MAĞAZACILIK A.Ş.
5 AKINTEK TEKSTİL ÜRÜN.SAN.VE DIŞ TİC.LTD.ŞTİ.
6 LC WAİKİKİ  MAĞAZACILIK  HİZM.TİC.A.Ş.
7 ŞIK MAKAS GİYİM SAN.VE TİC.A.Ş
8 TÜRKMEN GRUP İTH. İHR. DIŞ TİC. A.Ş.
9 CROSS TEKS.SAN.VE TİC.A.Ş
10 TAYPA TEKS.GİY.SAN.VE TİC.A.Ş

TEKSTİL PLATİN ÖDÜL ALAN FİRMALAR
1 AKSA AKRİLİK KİMYA SAN.A.Ş
2 AK-PA TEKS.İHR.PAZ.A.Ş
3 KORDSA GLOBAL ENDÜST.İPLİK VE KORD BEZİ SAN.VE TİC.A.Ş.
4 ZORLUTEKS TEKSTİL TİC.VE SAN. A.Ş.
5 ZORLU DIŞ TİC.A.Ş
6 ÜNSA AMBALAJ SAN.VE TİC.A.Ş
7 ORMO İTH. İHR. A.Ş.
8 ORMO YÜN İPLİK SAN.VE TİC.A.Ş.
9 YÜNSA YÜNLÜ SAN.VE TİC.A.Ş
10 KADİFETEKS MENSUCAT SAN.A.Ş

DERİ PLATİN ÖDÜL ALAN FİRMALAR
1 DSD DERİ SANAYİCİLERİ DIŞ TİC. A.Ş
2 DESA DERİ SAN.VE TİC.A.Ş
3 ADESA MAĞ.TEKS.VE DERİ SAN. TİC.A.Ş
4 MATRAŞ DIŞ TİC.A.Ş
5 MATRAŞ DERİ MAM.SAN.VE TİC.A.Ş
6 AYDINLI DERİ KONF.SAN.VE TİC. A.Ş
7 GEZER AYAKKABI DERİ SAN.VE TİC A.Ş
8 VERONA DERİ GİY.SAN.VE TİC.LTD ŞTİ
9 MARMARA DERİ SAN.VE TİC.LTD.ŞT İ.
10 VİZYON DERİ SAN.VE TİC.A.Ş

HALI PLATİN ÖDÜL ALAN FİRMALAR
1 ERDEMOĞLU DIŞ TİC.A.Ş.
2 MERİNOS HALI SAN.VE TİC.A.Ş.
3 SOFİTEKS TEKS.SAN.VE TİC.A.Ş
4 SARAY HALI A.Ş
5 NRT İÇ VE DIŞ TİCARET A.Ş.
6 SENTEZ TURZ.TİC.VE SAN.A.Ş
7 CEYHAN TEKS.VE TURZ.SAN.TİC. LTD.ŞTİ
8 AYDIN TEKS.TİC.VE PAZ.A.Ş
9 STEP HALICILIK VE MAĞAZA.SAN. A.Ş.
10 NAZAR KADİFE DOKUMA SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ.