14 Ağustos 2017 Pazartesi

Uzakrota Balkanlar’a Açılıyor

Türkiye turizm sektörünün önemli etkinliklerinden Uzakrota Travel Summit, global hedefleri doğrultusunda yurt dışındaki ilk etkinliğini Belgrad’da gerçekleştirecek. 27 Ekim’de Metropol Hotel Belgrad’da düzenlenecek zirvede, turizm ve medya sektöründen tanınmış isimlerin yanı sıra, iş dünyasından temsilciler ve dijital girişim konusunda önemli başarılar elde etmiş isimler de yer alacak. 27 Ekim’de Belgrad’da gerçekleşecek Uzakrota Balkan Travel Summit’in konuşmacı programı da belli oldu. Balkanlardan 600 turizm profesyonelinin katılacağı zirveye, turizm konusunda etkin blogger’lar, medya dünyasından tanınmış isimler de katılım gösterecek. 

Uzakrota Balkan Travel Summit ilk yılında Balkan turizmine yön veren önemli isimleri ağırlayacak. Türkiye ve Balkan turizminin dünyadaki sesi olan uluslararası ticaret ör-gütleri de zirvede yer alacak. İşbirliği örgütleri ve sektörel birliklerin yöneticileri, turizm sektöründen yüzlerce katılımcıya çok değerli bilgi ve deneyimlerini aktaracak. Zirveye katılacak isimler arasında yer alan Sırbistan Türkiye Büyükelçisi Tanju Bilgiç ve Air Serbia Eski CEO’su Vladimir Ognjenoviç, Balkan turizmindeki gelişmeleri konukla-rına aktaracak. Zirveye ayrıca AtlasGlobal’in Sırbistan ve Bosna Ülke Müdürü Ender Karaca, Yugoslavya Turizm Acentalar Birliği Başkanı Aleksandar Senicic, Oki Air ve Montenegro Turizm Acentalar Birliği Başkanı Orhan Hodzic, DEIK Türkiye-Sırbistan Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Aleksandar Medjedoviç, BalkanViator Kurucusu Matija Biljeskovic, Tourism Malaysia’nın Türkiye, Bulgaristan, Azerbaycan ve Romanya Pazarlama Müdürü Çağrı Sağlık konuşmacı olarak zirvede yer alacak. Konuşmacı liste-sinde ayrıca Be in Kosova(Kosova Turizm Ofisi) CEO’su Alban Rafuna, Makedonya Ti-caret Odası Turizm Bölüm Başkanı Arkan Kerim, Devim Tours Sarajevo Başkanı Bülent Biçer, Air Ticket Arena Kurusucu Kresimir Budinski, Tourism Korea’nın Türkiye, Bulga-ristan, Azerbaycan ve Romanya Pazarlama Müdürü Erkan Aslantaş, Hotel Runner Ku-rucusu Arden Agopyan, Altavia Dekatlon Türkiye Genel Müdürü Vadi Efe, Wirecard Türkiye Genel Müdürü Dündar Özdemir, Mida Ajans Başkanı NikolaPantovic ve Turi-zam i Putovanja Başkanı Milan Stojkovic gibi isimler de bulunuyor. 
Balkan turizmi değerlendirilecek

AtlasGlobal’in ana sponsor olduğu zirvede, Türkiye ve Balkan turizminde yurtdışından gelen doğrudan yatırımlar, Balkan turizmindeki coğrafi zorluklar, Türkiye ve Balkan-lardaki sağlık turizm fırsatları, turizm geleceğini şekillendiren trendler ve yeni teknolo-jiler konuşulacak. Uzakrota Balkan Travel Summit 2017’ye katılım, program ve konuşmacılar hakkında daha fazla bilgi almak için  
https://www.uzakrota.com/balkansummit17/  adresinden yayın yapan etkinlik sayfası ziyaret edilebilir. 


Bookingcom’un yokluğu online pazardaki dengeleri bozdu

TÜROFED Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, merdiven altı rezervasyon sitelerinin online pazarda kurulan dengeleri bozduğunu söyledi. Rezervasyon portalı Bookingcom’un Türkiye’deki faaliyetlerinin durdurulmasının turizmin online pazardaki dengelerini bozduğu belirtildi. Mantar gibi çoğalan “merdiven altı” rezervasyon siteleri yüzünden mağduriyetler yaşanmaya başladığına dikkat çeken Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, “İlgili mevzuatın düzenlenmesini, booking.com gibi ciddi, güvenilir sitelerin yeniden oyuna katılmasını istiyoruz” dedi.   Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB), birlik üyesi seyahat acentelerine karşı haksız rekabet yarattığını öne sürerek online rezervasyon potalı booking.com aleyhine dava açmıştı. 

Davanın görüşüldüğü İstanbul 5. Asliye Ticaret Mahkemesi, geçtiğimiz Mart ayında booking.com’un Türkiye’deki faaliyetlerini tedbiren durdurma kararı vermişti. Türkiye’de yerleşik otel, konaklama tesislerinin pazarlanması ve pazarlanmasına aracılık edilmesi yönündeki faaliyetin durdurulması kararlaştırılmıştı.  TÜROFED Başkan Yardımcısı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, TÜRSAB’ın açtığı dava sonucunda booking.com hakkında verilen kararla online rezervasyondaki dengelerin hem otelciler hem de tüketiciler açısından bozulduğunu söyledi. “Booking.com’dan boşalan bu alana mantar gibi çoğalan, merdiven altı diye tabir edebileceğimiz, güvenilir olmayan, tüketiciyi aldatmaya yönelik, iyi niyeti suistimal eden bir sürü online site aldı” diyen İşler, sözlerini şöyle sürdürdü:  “Merdiven altı online rezervasyon sitelerinin ortaya çıkışından sonra mağduriyetler yaşanmaya başladı. 

Bu mağduriyetler de her seferinde kurbanlarını arttırıyor. Biz daha önce uyarmıştık, olacağı buydu. Daha önce de söylediğimiz gibi, online dünyaya ilişkin mevzuatın bir an önce düzenlenmesi ve pazarın kontrol altına alınması, güvenilir markaların Türkiye pazarında olmasının sağlanması lazım. Çünkü hem üretici durumundaki otelcilerin hem de tüketicilerin böyle platformlara ihtiyacı var.” Ülke turizmi son derece sıkıntılı bir süreç yaşanırken her türlü aktörün çok önemli olduğunu, booking.com’un da bu aktörlerden biri olduğunu vurgulayan Mehmet İşler, şu görüşleri dile getirdi: “Booking.com ciddi ve güvenilir bir markaydı, bir platformdu. Bu platform tüketici ile satıcıyı aracısız bir araya getiriyordu, sektörde dengeler kurulmuştu. 

Ancak yasakçı bir zihniyetle yapılan girişim, anlık ve beklenmedik bu gelişme turizmdeki online pazardaki dengeleri bozdu. Biz de booking.com’un vergi yükümlüsü olmasından, vergi vermesinden yanayız. Online dünyaya ilişkin mevzuatın bir an önce düzenlenmesi ve pazarın kontrol altına alınması, güvenilir markaların Türkiye pazarında olmasının sağlanması lazım.”  TÜROFED Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler, “Sayın Ekonomi Bakanımızdan, Kültür ve Turizm Bakanımızdan ricamız booking.com ile bir araya gelmeleri. Onların vergi yükümlüsü olmasının, vergi ödemesinin sağlanması ve bizim de iş yapma şansımız ve ortamının tekrardan sağlanması” diye konuştu.  İşler, özellikle küçük ve orta ölçekli turistik işletmelerin, konaklama tesislerinin booking.com’dan beslenerek ayakta durma şanslarını arttırdıklarını sözlerine ekledi.   (Fotoğraflı)

11 Ağustos 2017 Cuma

Summer Hıts 2017: Yazın sevilen markaları açıklandı

"Summer Hits 2017: Yazın Sevilen Markaları” araştırması sonuçlandı
The Brand Age Dergisi ile Xsights Araştırma iş birliğinde her yaz gerçekleştirilen "Summer Hits 2017: Yazın Sevilen Markaları” araştırması sonuçlandı. Araştırma verilerine göre, yazı en iyi anlatan marka geçen yıl olduğu gibi bu yıl da yine Algida. Algida’yı sırasıyla geçen yaza göre düşüşte olan Coca Cola ve bu yaz oranını artıran Pepsi takip ediyor. Yazın en sevilen reklamı %39 ile Kenan Doğulu’nun yer aldığı Algida reklamı olsa da geçen yaz %52 ile Yalınlı Algida reklamı daha çok ilgi görmüştü. Bu yazın unutulan markalarının başında Coca Cola geliyor. Yurt içi tatil rezervasyonlarında en çok kullanılan online platform Etstur Yazın en vazgeçilmez ürünü mayo, yaza en çok yakışan ünlü isim Tarkan, yazın şarkısı ise Yolla.  

Yazın en sevilen markalarının belirlendiği araştırmada veriler gösteriyor ki; yazın neşesini, enerjisini en iyi hissettiren ve bu duyguların bir parçası olmayı başaran markalar hiç kuşkusuz tüketici algısında daha genç, daha dinamik ve daha yakın algılanıyor. İşte markasından şarkısına, ünlüsünden tatil beldesine kadar 2017 yazına damgasını vuranlar...

Yazı en iyi anlatan marka Algida, unutulan marka Coca Cola
Türkiye genelinde yapılan araştırmada yazı en iyi anlatan ve en sevilen markalar arasında Algida (%35), geçen yıl olduğu gibi bu yıl da birinciliği alırken, Coca Cola -geçen yaza göre düşüşle (%15) ikinci, Pepsi ise -geçen yaza göre artışla- (%9) üçüncü oldu. Geçen yıl 3. sırada olan Ülker’in ise bu yıl listede yer almadığı görülüyor. 

Yalınlı Algida reklamları daha çok sevilmişti
Yazın en sevilen reklamı %39 ile Kenan Doğulu’nun yer aldığı Algida reklamı olsa da geçen yaz %52 ile Yalınlı Algida reklamı daha çok ilgi görmüştü. Algida reklamları, kadınlar (%41) nezdinde erkeklere göre (%24,6) anlamlı olarak daha fazla beğeniliyor. ETS Tur reklamları ikinci sırada yer alırken (%11) Pepsi reklamları üçüncü oldu. (%7) Yazla en çok özdeşleşen Coca Cola ise çok gerilerde yer aldı. Coca Cola, bu yazın coşkusuna, neşesine ve enerjisine tüketicisi ile ortak olamayan marka oldu.

Kategori bazlı yazın en sevilen markaları;
Araştırma sırasında tüketicilere çeşitli kategorilerde bu yazın neşesini, enerjisini en iyi anlatan ve en sevilen markalar soruldu. Kategoriler bazında dikkat çeken verilerde, Coca Cola’nın bu yaz daha gözlerden uzak olduğu e tüketicide etki yaratmadığı saptandı. Mavi’nin Kıvanç Tatlıtuğ ile yaptığı iş birliğinin bu yaz markanın üzerinde bir etki yaratmadığı belirlendi. İş Bankası’nın yaz boyu devam dene Cem Yılmaz’lı reklamlarının markanın bu yazın sevilen markası olmasında etki yaratmadığı saptandı. Banka kategorisinde en sevilen markalar Garanti ve Akbank oldu. Bir diğer kategori olan kozmetikte Avon’un ciddi bir düşüş yaşadığı ve Loreal’ın ise tüketici algısında oranını artırdığı gözleniyor. Yiyecek kategorisinde Burger King yine ilk sırada iken Mc Donalds’ın düşüş yaşadığı ayrıca otomobil kategorisinde geçen yazın en sevilen markası BMW’nin ilk sırayı Audi’ye kaptırdığı gözleniyor. 

•İçecek markaları
Coca-Cola %29 (Geçen yaz %51)
Cappy %14
Fanta %12
Pepsi %11      
Uludağ %7

•Yiyecek markaları
Burger King %27
Eti %12
Ülker %10
Domino’s %10
•Kişisel bakım markaları
Avon %27 (Geçen yaz %73) 
L’Oreal %21 
Vichy %9

•Boya markaları
Dyo %51
Filli Boya %25
Marshall %15

•Dondurma markaları
Algida %57
Panda %13
Magnum %9
Golf %9

•Seyahat acentaları
Etstur %47
Trivago %17
Jolly Tur %9

•Ayakkabı markaları
Nike %24
Adidas %23
Flo %19
Skechers %7

•Giyim markaları
Lc Waikiki %38
Koton %14
Defacto %13
Mavi %9

•Otomobil markaları
Audi %19
Volkswagen %15
Ford %8
BMW %7

•Bankalar
Garanti %35
Akbank %15
Vakıfbank %10
Yapı Kredi %10

•Teknoloji marketleri
Teknosa %26
Vatan %20
Mediamarkt %19
Bimeks %9

•Cep Telefonu
Iphone %30
Samsung %23

•Küçük ev aletleri
Arçelik %26
Fakir %15
Arzum %10

•Beyaz eşya
Beko %27
Arçelik %17
Vestel %16
Bosch %15

•Mobilya
Bellona %36
İstikbal %19
Mondi %11

•Isıtma – Soğutma sistemleri
Airfel %17
Vestel %17
Daikin %14
Mitsubishi%12

Yaza yakışan ünlüler
Tarkan %29
Kıvanç Tatlıtuğ %13
Murat Boz %11
Burcu Esmersoy %7

•Sevilen yerli şarkılar
Tarkan – Yolla %51
Murat Boz – Yana Döne %9

•Sevilen yabancı şarkılar
Ed Sherran – Shape of you %51
Inna – Gimme %12
Luis Fonsi – Despacito %10

•Yaz şehirleri
Bodrum %13
Alanya %8
Roma %6
Paris %5
Kıbrıs %5

Tatil rezervasyonlarımızı online yapıyoruz
Araştırmanın ilginç verilerinden biri de tatil rezervasyonu için kullanılan platformlar. Teknolojinin hayatımıza girmesiyle birlikte yurt içi tatil rezervasyonlarının en fazla online olarak (%63) yapıldığı görülüyor. Online tatil rezervasyonları için kullanılan platformların başında ise; Etstur.com (%29) ve Trivago.com (%24) geliyor.

Yaz demek tatil demek
Araştırmada katılımcılara “bu yaz tatil planlarının “ olup olmadığı da soruldu. Katılımcıların %69’u bu yaz için tatil planlarını çoktan yapmış bile. Tatile çıkacağını belirten katılımcıların %88’i yurt içini tercih ederken %12’si de yurt dışında tatil yapacağını belirtiyor. 
Yurt içinde tatil yapacağını belirtenlerin %16’sı tatillerini memleketlerinde geçireceğini, %37’si Antalya’da, %26’sı Muğla’da, %23’ü ise İzmir’de tatillerini değerlendireceklerini  söylüyor. Yurt dışı tercihi ise Yunanistan’dan yana (%28).

Yaz alışverişinin olmazsa olmazları
Katılımcılara araştırma kapsamında yazın alışveriş listelerinde olmazsa olmazlar soruldu. Verilere göre, mayo %24 ile ilk sırada yer alırken mayoyu sırasıyla tişört (%18), deodorant (%17),  güneş kremi (%14), gözlük, ayakkabı ve dondurma (%13) takip ediyor. Diğer ürünler ise şort, karpuz, yelpaze, su, klima, terlik, elma, şapka ve gazoz… 

Bu yazın ünlüsü “Tarkan” yazın şarkısı ise “Yolla”
Katılımcıların yaza en yakıştırdığı ünlü ise %29 ile Tarkan oldu. Kıvanç Tatlıtuğ, Murat Boz, Burcu Esmersoy, Fahriye Evcen, Hadise ise yaza en çok yakışan diğer ünlü isimler. Katılımcıların favori yerli yaz şarkısı ise Tarkan’ın seslendirdiği “Yolla” şarkısı oldu. Yabancı şarkı olarak katılımcılar, Ed Sherann’ın “Shape of you” şarkısını yazın favori şarkısı olarak belirledi.

Araştırma Künyesi
Araştırma, Xsights Araştırma ve Danışmanlık tarafından 11-17 Temmuz tarihleri arasında, online araştırma yöntemiyle gerçekleştirildi. “Yazın Sevilen Markaları Araştırması’na” saha süresi içerisinde İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere 20 ilden toplamda 350 kişi katıldı. Katılımcıların %50’si kadınlardan ve %50’si ise erkeklerden oluşurken yaş ortalaması 34,6 olan bu kişilerin %30’u DE, %30’u C2, %25’i C1 ve geri kalan %15’lik kesim AB SES grubuna 


8 Ağustos 2017 Salı

Tarih ve Kültür Turları Severlerin Yeni Rotası: Doğu Avrupa

Avrupa’nın yepyeni yüzünü görmeye hazır mısınız?
Kültürel ve tarihi bağımız olan Doğu Avrupa’da Tuna Nehri ve Balkan turu yapmaya ne dersiniz?  
Bu bayram da hem huzur dolu hem de çok farklı bir deneyim yaşamak isteyenler Cruise Brands ayrıcalığı ile Tuna Nehri ve Balkan turu programlarına katılıyor. Doğu Avrupa bölgesini kıyılardan gezerek keşfedeceğiniz bu sıra dışı deneyim ile Avrupa'nın yepyeni bir yüzünü görebilirsiniz.  Hayatınız boyunca unutamayacağınız nehir turunda, eğlence ve huzurla dolu Carmen nehir gemisi ile Macaristan, Sırbistan, Bulgaristan ve Romanya gibi ülkelerin en güzel şehirlerini göreceksiniz.

Sakin ve huzurlu bir tatil yaşamak isteyen seyahat severler son yıllarda tercihlerini nehir turlarından yana kullanıyor. Her yaştan ve kesimden tatilcilere hitap eden nehir turları yeni ve farklı yerler keşfetmeyi seven ve gezmekten keyif alan kişiler için vazgeçilmez bir tatil seçeneği. Tek seferde birden fazla ülkeyi görme imkanı tanıyan Tuna Nehri gezisi kartpostallık görüntüler sunuyor. Avrupa kıtasının en uzun uluslararası nehri olan Tuna Nehri’nde misafirler, hem tarihi hem de doğal güzellikleri Cruise Brands ayrıcalığı ile yaşayacak. Özellikle misafirler, Osmanlı İmparatorluğu zamanında yapılmış kaleler, anıtlar ve binaları inceleyebilecek ve Doğu Avrupa kültürünü daha yakından tanıyabilecek. 69 kabini ile 128 misafir ağırlayabilen butik Carmen nehir gemisi ile Budapeşte’den başlayan yolculuk Bükreş’te sona erecek. 9 gün boyunca ziyaret edilecek 4 ülke 7 farklı şehir, ziyaretçilerine tarihin izinde bazen hüznü bazen de mutluluğu ve baharı çağrıştıracak. Konforlu Carmen nehir gemisinde misafirler her damak tadına uygun yemek seçenekleri bulurken gemi içi aktiviteleriyle de eğlenceye doyacaklar. Cruise Brands, ziyaret edilen şehirlerin en güzel noktalarında gerçekleştirilen kara turları ile de sizlere unutamayacağınız bir tatil vadediyor.



7 Ağustos 2017 Pazartesi

Hasan Erdem "DÜĞÜN" kurbanımı? oldu

Hasan Erdem'in Seçim toplantısına 12 acenta katıldı
TÜRSAB Başkan adayı Hasan Erdem, turizmin başkenti Antalya'da hüsrana uğradı. 850'den fazla merkez acentanın bulunduğu bölgede Erdem'in seçim toplantısına sadece 12 acenta katıldı.



TÜRSAB başkan adaylarından Hasan Erdem, Antalya'da düzenlediği seçim toplantısında beklediği ilgiyi göremedi. 850'den fazla acentanın bulunduğu bölgede Hasan Erdem'in davetine, 4'ü kendi ekibinden, olmak üzere toplam 16 acenta katıldı.200 kişiye göre hazırlık yapılan yemekli toplantıya; protokol, basın mensupları ve acenta aileleri dahil toplam 50 kişi katılınca, salonun büyük bir kısmı boş kaldı.





İl Müdürünün düğünü mü etkiledi?
Salonun boş kalması Hasan Erdem ve ekibinde moral bozukluğuna neden oldu. Konuşmasında konsantrasyon güçlüğü çektiği görülen Hasan Erdem, Antalya Kültür ve Turizm İl Müdürünün aynı saatlerde gerçekleşen düğününün, katılımı etkilemiş olabileceğini ileri sürdü.

Çözümü şöyle buldu: "Ben size anlatayım siz de gelmeyenlere anlatın"
Konuşmasında, katılımdaki düşüklüğün yarattığı haya kırıklığını gizlemeyen Hasan Erdem, "Biraz az oldu... Daha fazla katılım bekliyorduk" diyerek sözlerini şöyle tamamladı: "Ama sonuçta buraya gelen hepiniz birer elçimizsiniz. Ben size anlatayım siz de onlara anlatın. Başka çare yok".



2018 yılı Çin Halk Cumhuriyeti’nde Türkiye Turizm yılı ilan edildi

Turizm sektörümüzde yaşanan gelişmeler ve karşılaşılan sorunlara ilişkin tüm konuları ilgili mercilerin dikkatine sunan TÜRSAB, Birlik Üyesi Çin Halk Cumhuriyeti’yle çalışan acentalar ile bir araya geldi.

3 Ağustos’ta TÜRSAB Genel Merkez’de gerçekleşen toplantıda, 2018 yılının Çin Halk Cumhuriyeti’nde Türkiye Turizm yılı ilan edilmesi kapsamında T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’na sunulmak üzere yapılması planlanan etkinlikler konuşuldu. Çin Halk Cumhuriyeti ile çalışan acentalarla bir araya gelen TÜRSAB yetkilileri planlanan etkinlikler hakkında acentaların fikirlerini aldı. Etkinlik toplantısında; Çin Halk Cumhuriyeti pazarına hâkim olan acentaların yönlendirmeleriyle 2018 yılında Çin Halk Cumhuriyeti’nde Türkiye tanıtımına yönelik neler yapılabileceği değerlendirildi.

Havacılık Sektöründe Büyük Birleşme

Air France-KLM, Virgin Atlantic'in %31’lik hissesini 250 milyon euro'ya satın alırken; Delta Air Lines ve China Eastern Airlines Air, Air France-KLM grubundan %10 'luk hisse alarak yönetim kuruluna girdi. 

Air France-KLM bugün (01 Ağustos 2017) itibariyle Virgin Atlantic’in %31 hissesini alarak yönetim kuruluna girdi. 250 milyon euroluk anlaşma kapsamında 15 yıl içinde önemli bir sinerji yaratılması planlanıyor. Air France-KLM tarafından gerçekleştirilen “Blue Sky Projesi” kapsamında  ikinci bir anlaşma da Delta Air Lines ve China Eastern Airlines ile yapıldı.  Stratejik, ticari ve eşitlik ittifaklarını artırmak için her biri Air France-KLM grubundan % 10'luk bir hisse alacak. Delta Air Lines, China Eastern Airlines %10 'luk hisseleri ile Air France- KLM 'in yönetim kurulunda birer koltuğa sahip olacak.  Firma yetkilileri tarafından yapılan açıklamada, 350 milyon euro tutarındaki bu anlaşma ile havacılık sektöründe, uzun uçuşlarda birlikte önemli bir yer edinecekleri belirtildi.

Türk turizmine Almanya'dan büyük destek!

Almanya'dan Türkiye'ye gelen tüm uçakların dolu uçtuğunu, satışların iyi gittiğini bildiren Türk Acenteciler Birliği (COOP TRR) CEO'su Cumhur Sefer, "Türkiye'deki tatil imkanları ve otellerdeki fiyat-kalite dengesi Almanları cezbetmeye devam ediyor" dedi.

Avrupa’daki Türk seyahat acentecilerini tek çatı altında buluşturan Türk Acenteciler Birliği (COOP TRR) CEO'su Cumhur Sefer, Almanya ve Türkiye arasındaki son dönemde yaşanan olumsuzluklara rağmen Türkiye'ye yönelik satışların yüksek ivmeyle devam ettiğini söyledi. Geçen yıldan bu yana Türkiye'ye yönelik uçuşlarda bir miktar kapasite düşüşü yapıldığını hatırlatan Sefer, var olan tüm uçakların ise tam dolu uçtuğunu belirtti. Sefer, "Almanya'dan yapılan rezervasyonlarda iptal yok, aksine talep aynı ivmeyle sürüyor. Belki yeni koltuk eklenmiyor ama tüm koltuklar dolu. Alman turistler için özellikle de çocuklu aileler için Türkiye, cazip tatil ülkesi olmaya devam ediyor" diye konuştu. Türk otellerinin fiyat ve yüksek kalite dengesi nedeniyle Almanlar için tercih nedeni olduğunun altını çizen Sefer, gelecek yılın çok daha iyi olması için COOP TRR olarak çalıştıklarını aktardı. COOPTRR'nin 2018 yılı Türkiye satışlarına destek olmak için Almanya'daki beş önemli fuarda stant açarak Alman turizmciler ve tatilcilerle buluşacağını açıklayan Cumhur Sefer,  katılacakları fuarları şöyle sıraladı:  Stuttgart’taki CMT (13-21 Ocak 2018), Hannover’daki ABF (31 Ocak - 04 Şubat 2018), Hamburg’daki Reisen Hamburg (07-11 Şubat 2018), Essen’deki Reise+Camping Essen 21-25 Şubat 2018 ve Nurnberg’deki Messe Freizeit Nurnberg (28 Şubat - 4 Mart 2018).

Bu fuarlarda Türk otellerini daha iyi tanıtacaklarını, Türkiye'den gelecek otellere ve acentelere de stantlar vereceklerini anlatan Sefer, sıcak satış da yapacaklarını kaydetti. Almanya'nın beş şehrindeki bu fuarların tüketiciler ile buluşmak için büyük fırsat olduğuna dikkat çeken Sefer, "COOP TRR çatısı altındaki seyahat acenteleri ele ele vererek 2018'de Türkiye turizminin çok daha iyi olması için çalışıyor. COOP TRR Türkiye Temsilcimiz Hasan Çetin, otellerle birebir görüşerek tanıtım hamlemizin kapsamını genişletiyor" dedi.

COOPTRR'nin Almanya’nın Essen kentinde 18 Kasım 2017 tarihinde geniş kapsamlı bir çalıştay düzenleyeceğini de hatırlatan Sefer, bu  çalıştaya Türkiye'den de çok katılımcı beklediklerini söyledi. Almanya'daki çoğu tur operatörünün gelecek yılın yaz kataloglarını çıkardığı bir dönemde düzenleyecekleri bu çalıştayın önemini vurgulayan Sefer şöyle konuştu: "COOPTRR olarak yaptığımız ilk çalıştay çok ilgi görmüş ve ses getirmişti. 18 Kasım'da yapacağımız bu ikinci çalıştayın kapsamı çok daha geniş olacak. Türkiye'den de gelip tanıtım yapmak isteyen turizmciler için küçük bir fuar alanı oluşturacağız. Ayrıca sağlık turizminin de aralarında olacağı konular belirleyip özel alanlarda küçük çalıştaylar yapacağız. Avrupa'dan ve Rusya'dan turizmcilerle biraraya geleceğiz. COOP TRR olarak Avrupa ve Almanya’da yapacağımız tanıtım ve imaj çalışmaları Türkiye’ye önemli bir katkı sağlayacak."

COOP TR’NİN ÜYE SAYISI BİNİ AŞTI
COOP TRR- Türk Seyahat Acenteleri Birliği, turizm sektöründe Türk şirketlerinin karşılaştıkları sorunları aşmak, sektörü geliştirmek, iyileştirmek için oluşturulmuş bağımsız bir platform. Platform üyelerinin 500'den fazlası Almanya'dan. Almanya’daki Rus Acenteciler Birliği (COOP EAST) ile yapılan işbirliği sonrası platforma üye turizmci sayısı bini aşmış durumda.COOP TRR’nin ana hedefleri; uluslararası piyasada Türk seyahat acentelerinin haklarını korumak, kazançlarını artırmak, satış işlemlerini kolaylaştırmak ve Türkiye turizm sektörüne katkıda bulunmak. 

4 Ağustos 2017 Cuma

Free cash flow almost doubled to EUR 2.1 billion

Best first half-year result in company’s history
New alignment of the Lufthansa Group leads to significant profit improvement



The Lufthansa Group increased its total revenues by 12.7 percent to EUR 17.0 billion in the first six months of 2017 (prior-year period: EUR 15.0 billion). Traffic revenues were up by 14.2 percent to EUR 13.3 billion (prior-year period: EUR 11.6 billion). And the key earnings indicator Adjusted EBIT was roughly doubled to over EUR 1 billion (prior-year period: EUR 529 million), giving the Lufthansa Group its best-ever first half year earnings result. The earnings performance is attributable primarily to strong demand and lower unit costs at the Group’s passenger airlines. Unit costs excluding fuel and currency effect declined by 1.2 percent in the first half-period, and by 3.4 percent in the second quarter alone. Unit revenues at constant currency were raised by 0.5 percent, and by 1.8 percent in the second quarter. Load factors were up on their prior-year levels in all traffic regions, despite increased capacity. The Adjusted EBIT margin of 6.1 percent was a 2.6-percentage-point improvement on the prior-year period. Higher fuel costs burdened the result with EUR 223 million: at EUR 2.6 billion, first half-year fuel costs were 9.5% up on their prior-year level. All the Group’s first half-year performance figures and fuel costs include the impact of the first-time consolidation of Brussels Airlines and of the aircraft wet-leased from Air Berlin. 

“We have achieved the best first half-year result in our company’s history,” says Ulrik Svensson, Chief Financial Officer of Deutsche Lufthansa AG. “In addition to strong demand and a robust pricing environment, this is attributable to the fact that we achieved a further structural reduction in costs. Our hard work in cutting our costs is reaping its rewards. But we must continue these endeavors: this is the most important way that our margins can be improved sustainably.”

Tangible improvements in key financial indicators
Net profit for the first half of 2017 amounted to EUR 672 million, a 56.6 percent improvement on the prior-year period (prior year: EUR 429 million). Cash flow from operating activities rose more than EUR 1 billion to EUR 3.2 billion. The increase was driven by the good result and more advance bookings for the third-quarter period. With capital expenditure basically unchanged at EUR 1.2 billion, free cash flow rose by 87.0 percent to EUR 2.1 billion (prior year: EUR 1.1 billion). Net financial debt was reduced by more than half – 57.8 percent – to EUR 1.1 billion (year-end 2016: EUR 2.7 billion). Pension obligations stood at EUR 8.1 billion as of 30 June 2017, some EUR 200 million below year-end 2016. The special contribution of EUR 1.6 billion into the new defined contribution pension scheme for the flight attendants of Lufthansa will now start in the third quarter and will continue in various installments until the end of the year.

“Our key financial performance indicators have been significantly improved further,” Ulrik Svensson confirms. “Our free cash flow has almost doubled, and our net financial debt has been more than halved. Higher revenues and lower costs have enabled us to soundly finance the investments required for new aircraft and an attractive product. All of which is vitally important in keeping our company the number one in Europe.” 

Network Airlines with higher results, especially in the second quarter 
The Network Airlines of the Lufthansa Group raised their total first half year revenues by just under EUR 700 million to EUR 11.1 billion, thanks to stronger demand in all traffic regions. The Network Airlines reported an Adjusted EBIT of EUR 757 million for the period (prior year: EUR 487 million). All airlines have lowered their unit cost compared to the same period last year. Lufthansa German Airlines and Austrian Airlines also saw their unit revenues increase.

Lufthansa German Airlines achieved a first half year Adjusted EBIT of EUR 569 million (prior year: EUR 361 million).

SWISS more than offset a decline in yields with a substantial increase in sales, and raised its Adjusted EBIT for the period to EUR 187 million (prior year: EUR 127 million).

Austrian Airlines improved its first half-year Adjusted EBIT to EUR 3 million (prior year: EUR -1 million). 

Point-to-Point Airlines
The Group’s Point-to-Point Airlines almost doubled their revenues for the first half-period to EUR 1.8 billion (prior year: EUR 0.9 billion). Their total earnings improved by EUR 58 million to EUR -77 million. Both Eurowings and Brussels Airlines posted a positive result for the second-quarter period.

“All our airlines were able to improve their load factors despite raising their capacities,” Svensson adds. “This shows that our products are well received by our customers. As a result, our Network Airlines in particular made a substantial contribution to our improved overall earnings. We are also very satisfied with the developments at Eurowings, which now has every prospect of breaking even this year – earlier than anticipated.”

Aviation Services
Lufthansa Cargo raised its constant currency yield by 9.3 percent, thanks to favorable trends in demand. The company reported a positive Adjusted EBIT for both the first and the second quarter, resulting in first half year earnings of EUR 78 million (prior year: EUR -45 million).

Lufthansa Technik improved its first half year Adjusted EBIT by 8.8 percent to EUR 222 million (prior year: EUR 204 million).

The LSG Group achieved an Adjusted EBIT of EUR 13 million for the first half-year period (prior year: EUR 24 million). The decline is primarily attributable to restructuring costs.

First half-year Adjusted EBIT for Additional Businesses and Group Functions amounted to EUR 41 million (prior year: EUR -50 million). The improvement was predominantly due to currency effects.

Outlook
“In view of our successful first half-year development and the better visibility into the important third-quarter period, we have raised our forecast for 2017,” says Ulrik Svensson. 

At the passenger airlines, the organic capacity growth in the second half-year is expected to be 4.7 per cent. From today's perspective, unit revenues at constant currency will be negative in the second half-year compared to the prior-year period. They are, however, expected to perform better than this in the third quarter. Unit costs excluding fuel and currency effects are expected to come down slightly in the second half-year.

The Lufthansa Group forecasts an Adjusted EBIT for 2017 above previous year. Fuel cost excluding Brussels Airlines for the second half of the year are projected EUR 100 million below the previous year 


The Lufthansa Group January to June Change Q2 Q2
                  2017 2016 2017 2016
Total revenue                         EUR m 16,951 15,042 +12.7% 9,260 8,126
   of which traffic revenue EUR m 13,293 11,637 +14.2% 7,485 6,402
EBIT EUR m 1,031 518 +99.0% 1,015 567
Adjusted EBIT                  EUR m 1,042 529 +97.0% 1,017 582
Adjusted EBIT margin 6.1% 3.5% +2.6 pts. 11.0% 7.2%
Net profit for the period         EUR m 672 429 +56.6% 740 437
Capital expenditure                 EUR m 1,207 1,167 +3.4%
Cash flow from operating activities EUR m 3,226 2,193 +47.1%
Employees as of 30 June 128,472 122,799 +5,673
Earnings per share                 EUR 1.43 0.92 +55.4% 1.58 0.94


1 Ağustos 2017 Salı

Yaz mevsiminde tatile gidemedim diye üzülmeyin!

Kış Tatili, En Avantajlı Fiyatlarla
Kış aylarında, içinizi ısıtacak değişik coğrafyalardaki gemi seyahatlerine göz atmak ister misiniz? MSC Cruises’un alternatifleri arasından seçiminizi yapın, kış mevsimi çıkacağınız sıcacık tatilinizi, şimdi en uygun fiyatlarla satın alın.

Ülkemizde soğukların yaşandığı kış mevsimi için sıcak ülkelere gidip, güneşlenmek-denize girmek, pozitif bir ruh haliyle seyahat etmek isterseniz, bu gemi seyahatleri tam size göre. Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn ve Katar’ın da dahil olduğu, sıra dışı bir coğrafyada, deniz-güneş, uygun alışveriş fırsatları ve altın kumlu çölün mistik atmosferini yaşayabilirsiniz. Ayrıca, en çok tercih edilen ve en popüler gemi seyahatlerinden biri olan Akdeniz’i ve Kanarya Adalarını, 8, 11 ve 13 günlük tur programı eşliğinde keşfedebilirsiniz. Kışın ılıman bir tatil yapmak için sunduğu imkanlar, kolay ulaşımı ve uygun fiyatı ile Akdeniz’i, ideal bir seçenek olarak değerlendirebilirsiniz. Tropik iklimi, keyifli yeme-içme imkanları, ülke insanının karakteristik özellikleri ve muhteşem denizi ile Küba kış boyunca sizi bekliyor. Üstelik Küba’ya kadar gitmişken, Karayipler ve Antiller’in de güzelliklerini keşfetme fırsatınız olacak. Dilerseniz, Florida’nın eşsiz sahil kenti Miami’yi de görebileceğiniz bir Karayipler gemi seyahatine de çıkabilirsiniz. Uçakla gidiş-dönüş, tüm transferler, Türkçe rehberlik hizmetleri, gemide tam pansiyon konaklama imkanı ile 749 Euro’dan başlayan fiyatlarla satılıyor. Bu keyifli seyahatler için MSC Cruises satış ofislerinden daha detaylı bilgi alabilirsiniz.


28 Temmuz 2017 Cuma

THY yeni servis noktasını taşıma ağına ekledi

Ege’nin incileri Turkish Cargo ile Kuveyt sofralarında
Dünyanın en geniş taşıma ağına sahip hava kargo şirketi Turkish Cargo, yolcu ve kargo uçakları ile dünyanın dört bir yanına ulaştırdığı taze balık gönderileri için bir yeni servis noktasını taşıma ağına ekledi. 

Turkish Cargo, Bodrum’da yetiştirilen balıkların en taze şekilde Kuveyt’e ulaştırılması için, direkt icra edilen Bodrum – Kuveyt  yolcu seferleri ile taze balık gönderimine başladı. Her hafta Cumartesi günleri icra edilen sefer ile Turkish Cargo, Bodrum’da yetiştirilen balıkları, ürün tazeliğini ve kalitesini koruyarak aynı gün içerisinde Kuveyt’teki alıcılarına ulaştırmayı hedefliyor.  Su ürünleri pazarında, ihraç edilen her dört balıktan üç tanesini yetiştiren Ege Bölgesi’nden gelen talepler doğrultusunda, 30 Haziran’dan itibaren icra edilen Bodrum – Kuveyt (BJV-KWI) yolcu seferlerinin kargo kapasitesi değerlendirilerek, bölgenin su ürünleri ihracatına katma değer oluşturuluyor.
Aynı zamanda Turkish Cargo, Milas/Bodrum Havalimanı’ndan tarifeli yolcu seferleri ile hava kargo hizmeti gerçekleştirerek bir ilke daha imza atmış oldu. Dünyanın önemli üretim ve ticaret merkezlerine en iyi bağlantıları sağlayan Turkish Cargo, kaliteli hizmet anlayışı ile sunduğu cazip olanakları, müşterilerinin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak adına geliştirmeye devam ediyor.

Turkish Cargo ve uçuş tarifeleri ile ilgili ayrıntılı bilgilere www.turkishcargo.com.tr web sitesinden, +90 850 333 0777 numaralı Çağrı Merkezi’nden ulaşılabilir. 

27 Temmuz 2017 Perşembe

Datça’nın Dondurması Çınar’dan

Çınar Dondurmanın müdavimleri ayda 5 ton dondurma tüketiyor
Dondurma vücutta stres düzeyini azaltan hormonları uyarması hem de triptofan içermesi sayesinde sakinleştirici olarak kabul edilen besinlerden birini oluşturuyor

Çocukların büyüme ve gelişmesinde protein önemli bir besin öğesi ve dondurma  bu noktada önemli bir destek haline geliyor. 1982 yılında Pendik’de Çınar Dondurma olarak hizmet veren mekan 2001 yılından itibaren Datça Merkez Liman içinde hizmet vermeye başladı. Çınar dondurmada birbirinden lezzetli dondurmalar yaz mevsiminin vazgeçilmezleri arasında yerini korurken, Çilekli, Limonlu, Kavunlu, Vanilyalı, Çikolatalı ama en çok sevileni Keçi Sütlü Kaymak Dondurma oluyor. Çınar dondurma günde 150-200 kilo dondurma satarken müşterilerin tercihi ise Keçi sütünden yapılan kaymaklı dondurma oluyor. Her gün 30 çeşit dondurmayı kendi imal eden Çınar Dondurma tatlılar menüsünde de oldukça iddialı.  


Waffle, Meyveli Sorbeler gerçek meyvalardan üretilmiş  boya ve aroma içermeden Çınar’da imal edilmektedir. Şeker hastaları için ise diyet dondurma bulunuyor. Çikolatalı Sufle ise tartışmasız çok başarılı. Diğer tatlıları derseniz Profitirol, Tiramisu, Fırın Sütlaç, Sakızlı Muhallebi ve Traliçe  dondurmanın yanında tadabileceğiniz tatlılar menüsünde yerini alıyor.Sıcak yaz günlerinin sevilen yiyeceklerinden biri olan dondurma doğru seçildiğinde sağlıklı tatlı alternatiflerinin başında geliyor. Üstelik kalsiyum, fosfor, A vitamini, B vitamini gibi vitamin ve minerallerden zengin olmasının yanı sıra sütten üretildiği için sağlığımıza da önemli katkılar sağlıyor. 

Normal yetişkinler ve çocuklar haftada 2-3 kez 2 veya 3 top dondurma yiyebilirler. Zayıflama diyeti uygulayan kişiler veya diyabeti olanlar da Çınar Dondurmanın özel diyabet dondurması sağlıklı bir tatlı alternatifi olacaktır. Kemik ve diş sağlığının korunmasında, kas kasılmasında, kanın pıhtılaşmasında önemli bir role sahip olan kalsiyum vücudumuzda en çok bulunan minerallerden. 19-50 yaş arası kişilerin günde ortalama 1000 mg kalsiyum almaları gerekiyor. Günlük kalsiyum ihtiyacı; çocuklarda, yaşlılarda ve hamilelerde artıyor. Dondurmadan 2 top tüketmek, yaklaşık 150 mg kalsiyum almamızı sağlayarak günlük kalsiyum ihtiyacımızı karşılamaya destek olacaktır. Özellikle tatlı isteğinin en çok görüldüğü ikindi saatlerinde 2-3 top sade veya meyveli dondurmayı ara öğün olarak tüketebilirsiniz.  

Çınar Dondurmayı Datça Merkezde sorduğunuzda tarifi mümkün ama yolunuzu kaybederseniz de  önünden geçersiniz. Limana bakan yüzüyle geniş bahçesinde akşam keyfinize de keyif katacaksınız. Sizde uğrayın  dondurmanın tadına varın. Ama bir gerçek kuyrukta bekleyerek, biraz sabır gerekiyor ama tezgah arkasındaki cengaverler  çok hızlı çalışıyorlar. Kısa sürede dondurmanız size veriliyor. Dondurmanızı almadan  önce bahçede yerinizi masanızı ayarlayın. Akşam satlerinde bahçe full çekiyor bizden söylemesi.  Afiyet olsun….


Crowne Plaza Florya’nın Yeni Genel Müdürü Volkan Öztürkler oldu

Turizm ve otelcilik sektöründe uluslararası deneyime sahip, sektörün genç ve dinamik yöneticilerinden Volkan Öztürkler, Crowne Plaza Florya’nın Genel Müdürü olarak göreve başladı. 

1976 İstanbul doğumlu olan Volkan Öztürkler, lisans eğitimini Florida Üniversitesinde tamamlamıştır. 20 yılı aşkın turizm ve otelcilik deneyimine sahip Öztürkler, sırasıyla Boca West Country Club, Boca Resort & Club, The Ritz Carlton, Rixos gibi lüks segment markalarda üst kademe yöneticilik ve genel müdürlük pozisyonlarında görev yapmıştır.Intercontinental Hotels Group’a ( IHG ) bağlı Crowne Plaza oteller zincirinin en yeni üyelerinden biri olan Crowne Plaza Istanbul Florya, Volkan Öztürkler’in yönetimi ile birlikte city-resort konseptini öne çıkartarak misafirlerinin memnuniyeti için yüksek kalitede hizmet sunmaya odaklanacaktır.

TAV’dan yılın ilk yarısında 511 milyon avro ciro

TAV Havalimanları 2017 yılının ilk yarısında51 milyon yolcuya hizmet verdi
TAV Havalimanları 2017 yılının ilk yarısında, önceki yılın aynı dönemine göre % 2 artışla 51 milyon yolcuya hizmet verdi.Havalimanı işletmeciliğinde Türkiye’nin dünyadaki önemli markası TAV Havalimanları, 2017 yılının ilk yarısında 51 milyon yolcuya hizmet verdi. Konsolide cirosunu 2016’nın aynı dönemine göre yüzde 2 artıran şirket 60 milyon avro net kar açıkladı.

TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener “Havalimanlarımızdaki yolcu trafiği 2017 yılının ikinci çeyreğinde pozitif ivmeyi yakaladı. Atatürk Havalimanı şehir çıkışlı dış hat yolcusu, nisan ayında yeniden artış göstermeye başladı ve ikinci çeyreği yüzde 3 büyümeyle tamamladı. Aynı dönemde, dış hat transfer yolcusu ise yüzde 12 arttı. Bu yılın ilk altı ayında konsolide ciromuz yüzde 2 artarak 511 milyon avroya ulaştı. Net kâr, ağırlıklı olarak finansman giderlerimizdeki düşüş nedeniyle artış gösterdi. 2017 yılı için net karda önemli artış beklentimizi koruyoruz. Mart ayında yüzde 50 kar dağıtımı politikamız çerçevesinde 247 milyon TL temettü dağıttık. Tiflis Havalimanı’na 2016 ve 2017 yıllarından toplam 44 milyon avro tutarında yatırım yaptık ve bu havalimanındaki büyüme trendi bu kararımızın ne kadar doğru olduğunu ortaya koydu. TAV Havalimanları olarak 20 senede biriktirdiğimiz sosyal ve entelektüel sermaye ile tüm dünyada yeni iş fırsatlarını ve potansiyel havalimanı özelleştirme projelerini titizlikle araştırıyor ve takip ediyoruz. Bu yıl da portföyümüzü büyütmek için iş geliştirme ve yatırım çalışmalarına hız kesmeden devam ettik. Haziran ayında Suudi Arabistan Sivil Havacılık İdaresi (GACA) ile Yanbu, Qassim ve Hail havalimanlarının geliştirilmesi ve işletmesi için sözleşmeleri imzaladık. Medine havalimanındaki başarımızı bu havalimanlarında da tekrarlamak istiyoruz. 

Temmuz ayında kurucu ortaklarımızdan Akfen Holding’in gene hissedarımız olan Groupe ADP’ye hisselerini satması işlemi hem ADP’nin Türk havacılığına güvenini gösteriyor, hem de TAV Havalimanları’nın önündeki büyüme fırsatlarını daha da genişletiyor. Tüm hissedarlarımıza, iş ortaklarımıza ve çalışanlarımıza TAV markasını bugünlere taşıyan güvenleri ve emekleri için teşekkür ediyorum” dedi.


ÖZET FİNANSAL VE OPERASYONEL BİLGİLER 
(milyon avro)   2016 1.yarı 2017 1.yarı % değişim  
Konsolide ciro* 502,6 511,0 %2
FAVKÖK* 267,3 281,7 %5
FAVKÖK marjı (%) %53,2 %55,1 2.0 puan
FAVÖK* 194,5 201,8 %4
FAVÖK marjı (%) 38,7% 39,5% 0.8 puan
Net Kâr 31,6 60,0 %90
Yolcu sayısı (mn) 49,5 50,7 %2
- Dış hat 27,4 28,3 %3
- İç hat 22,1 22,4 %1
Not: Bu bültendeki bilgiler TFRS Yorum 12 için düzeltilmiş ciro ve FAVÖK baz alınarak hesaplanmıştır.

ALTİD Başkanı Burhan Sili dosyamızı Bakan Kurtulmuş’a takdim ettik

‘Yatırımlar dengeyi bozuyor’
Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş’un turizm sektör temsilcileriyle yaptığı toplantıda Alanya’yı Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili temsil etti. ALARA bölgesi otel işletmecilerinin katıldığı ve Alara Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (ALTUYAB) ev sahipliğinde yapılan istişare toplantısına Alanya Belediye Başkanı Adem Murat Yücel de katılmıştı.  Delphin Botanik Platinum Otel’de yapılan bu toplantıda alınan notlar ve genel sorunlar  Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili’nin de katıldığı  sektör toplantısında Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş’a aktarıldı.

“SORUNLAR BAKAN’A İLETİLDİ”
Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş, Antalya’da düzenlenen ve sektör temsilcilerinin yer aldığı “Turizm Sektörü Değerlendirme Toplantısı”na katıldı. Bu toplantıda Alanya’yı temsil eden ALTİD Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi Burhan Sili şunları kaydetti: Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Numan Kurtulmuş ile Antalya’da yaptığımız toplantıda yüksek vergi, tur operatörlerine verilen uçak desteklerinin 2018  uçaklarının  planlandığı bu dönemde bir an önce  karara bağlanması, yatırımların bir dönem durdurulması ve özellikle Alanya gibi turizme uzun dönemdir hizmet veren, küçük tesislerin bulunduğu bölgelerde genel anlamda rekabet edilebilmesi için  uzun vadeli ve uygun faizli yenileme ve işletme kredilerinin hayata geçirilmesi, Kurban Bayramı tatilinin 9 gün olması gibi taleplerde bulunduk.

“DOSYA SUNDUK”
Ayrıca TÜROFED olarak hazırladığımız turizm ile ilgili kısa-orta ve uzun vadede ele alınması gereken konuları içeren dosyamızı da takdim ettik. Dosyadaki önemli konulardan birisi de yatak arzı konusuydu. Sadece Alanya’da 2017 yılında 4 bin 985 yeni yatak devreye girdi. Son 5 yıllık periyotta bölgede benzer oranda artış var. Arzdaki bu artış yeterli sayıda turist gelmediği durumlarda fiyat-kalite dengesini de bozabiliyor.