4 Kasım 2020 Çarşamba

Etkinliklerde kişisel verilerin korunması için dikkat etmesi gereken 5 nokta!

TURİZMİN SESİ
Birçok alanda kişisel verilerin korunmasına yönelik önlemlerin alınması gerekiyor. Özellikle etkinlik ve organizasyonlarda kişisel verilerin nasıl elde edildiği, korunduğu ve nerelerde kullanılacağına dair yapılan yanlışlara dikkat çeken Siberasist Genel Müdürü Serap Günal, şirketlerin düzenledikleri etkinliklerde dikkat etmesi gereken 5 noktayı sıralıyor.


Her alanda kişisel verilerin korunmasına dikkat edilmesi gerekiyor. İşe alımlardan e-ticaret sitelerindeki alışveriş süreçlerine, hastanelerde sağlık işlemlerinden etkinlik ve organizasyonlardaki kişisel verilerin elde edilmesi, işlenmesi ve korunmasına dair ciddi sorumluluklar bulunuyor. Özellikle organizasyon dönemlerinde şirketlerin kişisel veriler özelinde daha dikkatli olmaları gerektiğini aktaran Siberasist Genel Müdürü Serap Günal, yapılan yanlışların ve alınmayan önlemlerin karşılığında şirketlerin ceza alabileceklerini belirtiyor. Bu konuda şirketlerin birçok alanda olduğu gibi etkinlik ve organizasyonlarda da katılımcıların kişisel verilerine KVKK’nın işaret ettiği tedbirler doğrultusunda yaklaşım sergilemesi gerektiğini ifade eden Günal, bir etkinliğin kişisel verilerin güvenliğine uygun gerçekleşmesi konusunda şirketlerin dikkat etmesi gereken önemli noktaları sıralıyor.

1. Etkinlik öncesi veri sorumlusunun belirlenip, kaydının yapılmış olması gerekiyor.  Etkinlikler öncesi, Veri Sorumluları siciline kayıt yaptırma zorunluluğu bulunan her gerçek ve tüzel kişinin VERBİS kaydını tamamlaması gerekiyor. Verbis kayıt yükümlüğü bulunmasına rağmen kayıt yaptırmayan gerçek ve tüzel kişiler 1 milyon TL’ye kadar para cezaları ile karşılaşabiliyorlar.

2. Etkinlik öncesi aydınlatma yükümlülüğünün yerine getirilmesi gerekiyor. Etkinliği düzenleyen şirketlerin, katılımcıların kişisel verilerini işlemeden önce bilgilendirmesi gerekiyor. Aydınlatma yükümlülüğünün kapsamında veri sahiplerine veri sorumlusunun ve varsa temsilcisinin kimliği, kişisel verilerin hangi amaçla işleneceği, işlenen kişisel verilerin kimlere ve hangi amaçla aktarılabileceği, kişisel veri toplamanın yöntemi ve hukuki sebebi, verisi işlenen kişinin sahip olduğu haklar konusunda bilgilendirme yapılmak zorundadır. Aydınlatma yükümlülüğünün ihlali veri sorumlusunun ciddi yaptırımlara maruz kalmasına sebep olmaktadır.

3. Etkinlik sırasında açık rızanın alınması gerekiyor. Etkinlik öncesi veri sorumlusunun verilerini saklamak ve kullanmak için katılımcılardan izin almalı ve nasıl kullanılacağını şeffaf bir şekilde açıklamalıdır.

4. Katılımcıların gizliliğine dikkat edilmesi gerekiyor. Katılımcılar verilerini silmenizi ve verilerini üçüncü şahıslarla paylaşmayı durdurmanızı isteyebilir. Bu üçüncü şahıslar, talep üzerine verileri işlemeyi durdurmakla yükümlüdür.

5. İdari ve teknik tedbirlerin alınması gerekiyor. Gerekli idari ve teknik tedbirlerin veri sorumlusu tarafından yeterince alınmaması veri sorumlusunun yaptırıma uğramasına neden olabiliyor. Kişisel verilerin etkinlik sürecinde açık rızaya bağlı şekilde elde edilmesinden sonra verilerin korunması için KVKK’nın belirttiği tedbirlerin yerine getirilmesi gerekiyor.

Türkiye Otelciler Birliği de destek verdi

TURİZMİN SESİ

TÜROB’un da üyesi olduğu Avrupa’daki otel, restoran ve cafe’leri temsil eden HOTREC, Avrupa Komisyonu’nun tüm ulaşım türlerinde COVID-19 test ve karantina uygulamaları konusunda ‘ortak yaklaşım’ planına destek verdi

Türkiye Otelciler Birliği’nin (TÜROB) üyesi olduğu HOTREC’in de temsilcileri arasında bulunduğu NET (Avrupa Turizm Özel Sektör Ağı), Avrupa Komisyonu’nun yolcular için tüm Avrupa’da tüm ulaşım türlerinde COVID-19 test protokolü ve karantina uygulamaları için ortak bir plan duyurusunu memnuniyetle karşıladı. TÜROB da test ve karantina uygulamalarına ilişin ortak bir protokol planına destek verdi.

TÜROB, NET’in açıklamasını duyururken, söz konusu açıklamada NET, turizm endüstrisinin hayatta kalmasının Avrupa'daki ortak test protokolüne bağlı olduğunu vurguladı. NET’in açıklamasında, “Yolcular için bir Avrupa test protokolünün benimsenmesini ve tüm ulaşım türlerinde karantina uygulamalarına yönelik ortak bir yaklaşımın benimsenmesini dört gözle bekliyoruz. Seyahat ve turizm endüstrisi, tüketicinin seyahatte güvenini yeniden sağlamak için karantina gereksinimlerinin ve diğer seyahat kısıtlamalarının yerini alacak güvenilir ve verimli testlere ihtiyaç duymaktadır” ifadelerine yer verildi.

AB Komisyonu, kişilerin ve işletmelerin açıklığa ve öngörülebilirliğe ihtiyacı olduğunu, ayrıca COVID-19 ile ilgili dahili sınır kontrol önlemlerinin kaldırılması gerektiğini açıklamıştı. AB Komisyonu, söz konusu protokol doğru uygulanırsa, seyahat güvenini geri kazandıracağını, seyahat ve turizm endüstrisinin yeniden yükselmesine izin vereceğini vurgulamıştı. 

NET’ten öneriler
NET ayrıca böyle bir uygulamanın etkili olabilmesi için şu önerilerde bulundu: 
• Sıkışmaları önlemek için havaalanlarında, otobüs terminallerinde ve diğer istasyonlarda yeterli test kapasitesi;
• Asemptomatik yolcular için antijen testleri gibi hızlı ve ucuz test yöntemlerinin kullanılması;
• Negatif test sonuçları olması durumunda karantina ve hareket kısıtlamalarının kaldırılması;
• Varışta ikinci bir testten kaçınmak için üye ülkeler arasında test sonuçlarının karşılıklı olarak tanınması;
• Düşük risk profiline sahip kişiler için karantina gereksinimlerinin kaldırılması;
• Yolcu lokasyonu bulma formlarının ve test sonuçlarının her yolcu için yüklendiği ortak bir dijital platform gibi dijital çözümler.

Kısaca NET: 
NET (Network For European Private Sector in Tourism), Avrupa turizminde özel sektörden temsilci ticaret birlikleri ağıdır. NET’in amacı, endüstri için ortak hedefler geliştirmek ve bunları başarmak için politika yapıcılar ve diğer ortaklarla birlikte çalışmaktır. Turizm, Avrupa'nın ekonomik beklentilerinin merkezinde yer almaktadır. AB GSYİH'sinin yüzde 10'undan fazlasına katkıda bulunuyor ve büyük ölçüde küçük ve orta ölçekli işletmelerde yaklaşık 12 milyon kişiye iş sağlıyor. 


3 Kasım 2020 Salı

TÜRSAB'ın Kocaeli “4 Mevsim Turizm” Buluşması

TÜRSAB İzmit-Körfez Bölge Temsil Kurulu Başkanı Aytekin Şahinbaş’ın ev sahipliğinde “4 Mevsim Turizm” buluşmasında bir araya geldi

        


TÜRSAB üyesi seyahat acentaları, Kocaeli Valiliği ile Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin organizasyonu ve TÜRSAB İzmit-Körfez Bölge Temsil Kurulu Başkanı Aytekin Şahinbaş’ın ev sahipliğinde “4 Mevsim Turizm” Buluşmasında bir araya geldi.



Bölgenin turizm potansiyelini artırmak amacıyla düzenlenen etkinliğe katılan sektör temsilcileri, alternatif pazar arayışları için keşfe çıktı.


Tanıtım organizasyonunun ilk gününde Gölcük Belediye Başkanı Ali Yıldırım Sezer, TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyeleri, Kocaeli İl Kültür ve Turizm Müdürü Fatih Taşdelen ve TÜRSAB BTK 
Başkanları ile birlikte 100’ün üzerinde seyahat acentası temsilcisi de yer aldı.

TURİZM POTANSİYELİ VE ZİYARETÇİ SAYISI ARTACAK

Birinci gün programı dahilinde belirlenen destinasyonları gezen seyahat acentası temsilcileri, yeni tur paketleri oluşturabilmek amacıyla incelemelerde bulundu. Ziyaretçi sayısı ve turizm potansiyelinin artırılması için düzenlenen program kapsamında ilk gün; Roma, Bizans ve Osmanlı sanatının nadide örneklerinin sergilendiği Etnografya Müzesi, Osmanlı Devleti’nin ilk Genel Yol İşleri Gezici Müfettişi olan Selim Sırrı Paşa’nın tarihi konağı, sivil mimarlık yapılarıyla dikkat çeken Kapanca Sokak ile doğal güzellikleri ve spor turizmine olan yatkınlığıyla ziyaretçilerine hitap eden Yuvacık Barajı’nın yanı sıra ılıca ve tarihi alan ziyaretleri yapıldı. 5 Kasım Perşembe gününe kadar devam edecek olan Turizm Sektör Buluşması organizasyonunun son gününde ise Kocaeli Kongre Merkezi’nde bir araya gelecek olan sektör temsilcileri, oluşturulacak stantlarda B2B görüşmeler gerçekleştirecek.

BigChefs’ten “Pembenin Gücü” sloganıyla meme sağlığına destek


Pink Power Smoothie ilememe sağlığına katkıda bulun!
Birleşmiş Milletlerin 5 küresel amacını sosyal sorumluluk varlık alanı olarak belirleyerek çevre ve insanlar için değer yaratmaya devam eden BigChefs, “Pembenin Gücüne Siz de Katılın” sloganıyla meme sağlığına destek veriyor. BigChefs bu kapsamda, Kasım ayı boyunca verilen her Pink Power Smoothie siparişinin 5 TL’sini Meme Sağlığı Derneği’ne bağışlıyor.

Türk ve dünya mutfaklarının en seçkin lezzetlerini kendine özgü yorumuyla misafirlerinin beğenisine sunan BigChefs, kadın sağlığına destek vermek amacıyla Meme Sağlığı Derneği MEMEDER ile iş birliğine gitti.  

Birleşmiş Milletlerin 5 küresel amacını sosyal sorumluluk varlık alanı olarak belirleyerek çevre ve insanlar için değer yaratmaya devam eden, Toprağın Kadınlarından Sofralara projesiyle 120’den fazla kadın çiftçinin ekonomik kalkınmasına destek sunan BigChefs, şimdi de kadın sağlığına katkı sunmak üzere kolları sıvadı. 

Pembenin Gücü’yle gelen destek

“Pembenin Gücüne Siz de Katılın” sloganıyla meme sağlığını destekleyen BigChefs bu kapsamda, Kasım ayı boyunca verilen her Pink Power Smoothie siparişinin 5 TL’sini Meme Sağlığı Derneği’ne bağışlıyor. Yoğurt, böğürtlen, taze çilek, frambuaz, muz, yulaf, fındık, ceviz, badem, süt ve baldan oluşan, en doğal meyve ve ürünlerle hazırlanan Pink Power Smoothie, sağlıklı içeriğinin yanı sıra meme sağlığı farkındalığının sembol rengi olan pembe renkte olduğu için bu çalışmada özel olarak kullanılacak. 

Renk psikolojisinde “sıcak hislere ilham veren, her şeyin yoluna gireceği duygusu uyandıran, olumlu” bir renk olarak tanımlanan pembenin, meme kanseri ile mücadele eden kadınlara umut vermesi amaçlanıyor. 

Meme sağlığı için ülke çapında farkındalık

Toplanan bağışlarla, meme sağlığı konusunda kapsamlı araştırmalar yapan ve ücretsiz olarak kadınlara tarama hizmeti veren MEMEDER’in bilimsel çalışmaları ve hizmetlerine katkı sağlanmış olacak. Ayrıca, BigChefs misafirlerinin sosyal medyada #pembeningücü etiketiyle yapacakları paylaşımlarla meme sağlığı konusunda ülke çapında farkındalık yaratılması da sağlanmış olacak.   

Erken teşhisle yüzde 90’ın üzerinde başarı mümkün!

MEMEDER’in verdiği bilgilere göre meme kanseri dünyada her yıl 2.1 milyon kadını etkilerken, ülkemizde ise 20 bin kadın meme kanserinden mustarip oluyor. Kanserli her 4 kadından birinin meme kanseri olduğunu vurgulayan MEMEDER, erken tanıyla yüzde 90’ların üzerinde tedavi başarısı sağlamanın mümkün olduğunu belirtiyor. 

27 Ağustos 2020 Perşembe

Gönül Rahatlığıyla Tercih Edebileceğiniz Rent a Car Deneyimi için: Enterprise

Bir iş seyahati veya tatil için gideceğiniz başka bir şehirde ulaşımınızı sağlamanın en iyi yolu araç kiralamak diyebiliriz. Elbette ki taksi veya toplu taşıtları da tercih edebilirsiniz. Ancak taksi gereksiz pahalı olacağı gibi toplu taşıtlar da özellikle İstanbul gibi büyük şehirlerde tam bir ızdırap olabiliyor. Bütün bunları düşündüğünüzde hem konfor hem de ekonomik olarak en mantıklı seçenek araç kiralamaktır. Araç kiralama söz konusu olduğunda karşımıza 85 ülkede 9000 ofisiyle hizmet veren dünyanın en büyük araç kiralama şirketi Enterprise çıkıyor. Türkiye’de 27 ilde bulunan 50 ofisi ile Enterprise, üstün hizmet kalitesi ve sektördeki tecrübesiyle hiçbir sorun yaşamadan aracınızla sizi buluşturuyor. Ayrıca gereksiz süreçlerle vaktinizi çalmadan, online olarak kolayca araç kiralama fırsatı sunuyor.



İstanbul Havalimanı Araç Kiralama Hizmeti Alın Konfora Adım Atın

İstanbul Havalimanı’na indiniz. Elinizde bagajlar var. Toplu taşıt kalabalıktan binilecek gibi değil. Taksi düşündünüz ama gideceğiniz mesafe çok uzun, bu sebeple cüzdanınıza zarar. Yanınızda belki iş arkadaşlarınız veya aileniz var. Kalacağınız yere nasıl ulaşacağınızı kara kara düşünüyorsunuz. O sırada indiğiniz yerde sizi bekleyen güzel bir araç olsa fena mı olur? Enterprise, İstanbul Havaalanı araç kiralama hizmetiyle sıkıntınıza son verebilir. Dilediğiniz araç modelini bulabileceğiniz zengin araç filosuyla Enterprise, İstanbul seyahatinizi daha konforlu hale getirir. Tek başınıza iseniz küçük ve ekonomik bir araç tercih edebilirsiniz. Eğer kalabalıksanız da daha fazla kişi kapasiteli geniş araçlardan da seçebilirsiniz. İhtiyacınıza göre her model araç Enterprise garantisiyle sorunsuz bir şekilde ayağınıza gelir.

İstanbul Havalimanı araç kiralama hizmeti son derece önemlidir. Çünkü uçak yolculuğu sonrası İstanbul'a geldiğiniz zaman kendinizi aniden büyük şehrin curcunasında bulursunuz ve herhangi bir sorunla karşılaşmak istemezsiniz. İşte tam da bu noktada Enterprise hizmet kalitesine ihtiyaç duyarsınız. Ayağınızı yerden kesmek için yıllardır bu sektöre emek vermiş ve lider konuma gelmiş bir şirketin araç kalitesi memnuniyetinizi en üst seviyede tutacaktır.

Enterprise İle Araç Kiralamak Çok Kolay

İstanbul Havalimanı araç kiralama dahil Türkiye’nin pek çok yerinde bu hizmetten yararlanmak Enterprise ile çok kolay. İsterseniz Enterprise ofislerinden birini ziyaret ederek isterseniz de online olarak talebinizi firmaya iletebilirsiniz. Sonrasında ise arabanız belirttiğiniz yer ve saatte sizi bekler. Örneğin, İstanbul Havaalanı araba kiralama hizmeti almak istiyorsanız uçaktan iner inmez aracınıza kavuşursunuz. Araç kiralamak için ihtiyacınız olan ilk şey ehliyettir. Araç modeline göre ehliyetin yılı önemli olabilmektedir. Ayrıca tercih edeceğiniz araç modeline göre günlük ve aylık kilometre sınırları bulunmaktadır. Bunun dışında size kalan tek şey aracınıza karar vermektir. Enterprise’da dilediğiniz markanın hatchback, sedan veya ticari gibi farklı boyutlardaki araçları; otomatik veya manuel vites seçenekleri ile benzinli veya dizel olacak şekilde farklı seçeneklerle sunuluyor.

Kaliteyi Seçenlerin Tercihi: Enterprise

Enterprise 1957 yılında Amerika Birleşik Devleti’nde kurulmuştur. Zaman içinde üstün hizmet kalitesi, 85 ülkedeki geniş hizmet ağı ve müşteri memnuniyetine verdiği önem sayesinde, dünya çapında büyümeye devam eden Enterprise, sürekli yenilenen birbirinden cazip kampanyalarla karşınıza çıkıyor. Uygun fiyat garantisiyle İstanbul Havalimanı rent a car hizmeti almak ve dünyanın birçok yerinde araç kiralama deneyimi yaşamak için Enterprise adresine göz atmanız yeterli. Pek çok marka ile işbirliği yaptıkları için zaman zaman yapılan özel indirimler sayesinde üst kalitedeki araçları cazip fiyatlarla kiralama fırsatı bulabilirsiniz. Enterprise güvencesiyle ihtiyacınıza uygun olan aracı, online rezervasyon sayesinde yorulmadan ve hiçbir aksilik yaşamadan kiralayabilirsiniz.

17 Ağustos 2020 Pazartesi

Ukraynalı turiste balon istisnası

TÜROB’a yoğun talep gelince Bakanlık’tan şartlı izin çıktı 
TÜROB, Ukraynalı turistlerden, Kapadokya’da balon turlarının başlatılması yönünde yoğun talep gelmesi üzerine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile temasa geçti

TÜROB’un temasları sonucu, Bakanlık’tan Ukraynalı turist gruplarına 22-25 Ağustos tarihlerinde şartlı izin çıktı. Balon turlarına, sağlıklı ve hijyen kurallarına uygun olmak üzere ve kısıtlı sayıda katılım şartıyla izin verilecek.  

Covid-19 ile mücadele kapsamında ekim ayına kadar ertelenen Kapadokya balon turlarına yönelik olarak Ukrayna istisnası yapılacak. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), 22-25 Ağustos 2020 tarihleri arasında kutlanacak Ukrayna Bağımsızlık Günü nedeniyle ülkemize gelecek olan Ukraynalı turistlerden, sıcak hava balon turlarının başlatılması yönünde yoğun talep gelmesi üzerine TC Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile temasa geçti. Yoğun talebi Bakanlığa ileten TÜROB’un temasları sonucu, Bakanlık’tan sadece söz konusu tarihlerde geçerli olmak üzere Ukraynalı turist gruplarına şartlı balon izni çıktı. Balon turlarına, sağlıklı ve hijyen kurallarına uygun olmak üzere ve kişi sayıları kısıtlı tutulmak şartıyla izin verilecek.  

Bakanlıktan çözüm odaklı yaklaşım  
Konuyla ilgili bilgi veren TÜROB Başkanı Müberra Eresin, pandemi sebebiyle Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından Kapadokya bölgesindeki sıcak hava balon turlarının 1 Ekim 2020 tarihine kadar ertelendiğini hatırlattı. Başta Kapadokya ve Kayseri bölgelerimiz olmak üzere Ukraynalı turizmciler tarafından TÜROB’a çok sayıda talep ulaştığına dikkat çeken Eresin, şunları söyledi: “Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Adil Karaismailoğlu’nun her zaman için sektörümüze olan yakın ilgi ve desteğinden hareketle konuya ilişkin Sayın Bakanımız ile temasa geçtik. Gerekli önlemlerin alınarak Ukrayna Bağımsızlık Günü dönemiyle sınırlı kalmak üzere sıcak hava balon turlarının başlatılması için yetkili kurumlara talimatları neticesinde gerekli izinlerin sağlandığını memnuniyetle öğrenmiş bulunuyoruz. Sektörümüzün içinde bulunduğu zorlu şartlar altında konuya büyük bir hassasiyetle yaklaşıp hızlı bir şekilde çözüm sunan Sayın Bakanımıza şükranlarımızı sunuyoruz.”

En önemli turizm pazarlarımızdan 
TÜROB Başkanı Müberra Eresin, normal şartlarda yılda 1 milyonu aşan turist sayısıyla Ukrayna’nın Türkiye’nin en önemli turizm pazarlarından biri olduğuna işaret ederek, “Birlik olarak Türk turizminin çeşitlendirilmesi ve sürdürülebilirliğinin sağlanması çalışmalarımız kapsamında, turizm destinasyonlarımızın pazarlamasına yönelik Ukrayna pazarı için çok sayıda workshop, famtrip, basın turu gibi etkinlikler düzenledik. Bu çalışmalar neticesinde pazarda özellikle kültür ve şehir turizmine yönelik gözlemlenen artışla birlikte Ukraynalı meslektaşlarımız ile sürekli temas halinde pazarı izlemeye devam ediyoruz. Ukraynalılar için Türkiye en önde gelen turistik destinasyonlardan biri haline geldi. Bu talebin pandemi sonrası dönemde de artarak devam etmesini bekliyoruz” diye konuştu. 


16 Ağustos 2020 Pazar

Müze Dostu Kart Rahmi M. Koç Müzesi’nde

Rahmi M. Koç Müzesi, ‘Müze Dostu’ kart uygulamasıyla müze gezmenin keyfini yeni bir boyuta taşıyor

TURİZMİN SESİ


Rahmi M. Koç Müzesi’nden ziyaretçilerine ayrıcalık ve indirim dolu kart: Müze Dostu

‘Müze Dostu’ kart, müzede vakit geçirmekten hoşlanan, farklı objelere ilgi duyan ziyaretçilere bir yıl boyunca çeşitli fırsatlar sunuyor. Kültür-sanat tutkunlarını sınırsız müze ve sergi ziyaretinin yanı sıra Müze Mağaza ve atölyelerde de indirimler bekliyor. Endüstri, iletişim ve ulaşım tarihine ışık tutan Rahmi M. Koç Müzesi, herkesi ‘Müze Dostu’ yapmak için yeni bir uygulamayı hayata geçirdi. 26 yıldır insanlığın ortak mirasına sahip çıkan, müzelerin ve müzeciliğin gelişmesi için hizmet veren Rahmi M. Koç Müzesi, ‘Müze Dostu’ kart ile kültür-sanat meraklılarının da yanında… Müzede vakit geçirmekten hoşlanan ve farklı objelere ilgi duyanları ‘Müze Dostu’ kart ile avantajlarla dolu bir yıl bekliyor.

‘Müze Dostu’ kart sahibi olmak isteyenlere Öğrenci, Aile ve Tam olarak üç alternatif sunuluyor. Öğrenci ve Tam kartlar bir kişi için geçerli olurken, Aile Kart iki yetişkin ve iki çocuğu kapsıyor.

Müzeye ve sergilere sınırsız giriş hakkı

‘Müze Dostu’ kart ile üyeliğin başladığı tarihten itibaren bir yıl boyunca müzeye ve sergilere sınırsız giriş hakkı tanınıyor. Yılda birer kez olmak üzere Ankara ve Ayvalık Rahmi M. Koç Müzeleri de ücretsiz olarak ziyaret edilebiliyor.

İster Denizaltı ister Haliç Turu

Kart sahipleri, ücretsiz müze ziyaretinin yanı sıra yılda bir kez Denizaltı veya Haliç Turu’na ücretsiz katılma hakkı elde ediyor.

Mağaza ve atölyelerde indirim

‘Müze Dostu’ kart ile Müze Mağaza, hafta sonu atölyeleri ile yarıyıl ve yaz sanat atölyelerinde de yüzde 10 indirimden faydalanma imkanı bulunuyor.

Dinamik bir koleksiyon… 

Türkiye’nin en eski sanayi bölgesi İstanbul Hasköy’de büyük bir tarihi mirasın tam ortasında yer alan Rahmi M. Koç Müzesi, 26 yıldır kültürü ve eğlenceyi bir arada sunabilen tek adres olma özelliğini koruyor. Müze, zengin koleksiyonuyla farklı alanlara ilgi duyan, 7’den 70’e her yaş grubuna hitap ediyor. Koleksiyondaki objelerin bir kısmı Ankara ve Cunda’daki Rahmi M. Koç Müzeleri arasında rotasyonlu olarak sergilenebiliyor; böylelikle ziyaretçiler her ziyaretlerinde farklı objeler ile karşılaşıyor. 

Her ziyarette farklı bir keşif

27 bin metrekarelik alana kurulu Rahmi M. Koç Müzesi, 1898 model Malden Buharlı Otomobil’den 1963 model ilk Anadol’a; buharlı gemi makinesi modellerinden 1384’te yapılan gök küresine; transit teleskoptan Edison telgrafının patentlenmiş orijinal modeline kadar farklı dönemlerden farklı objelerle endüstri tarihine ayna tutuyor. Klasik otomobiller, savaş araçları, iki tekerlekli ulaşım araçları, uçaklar, İstanbul’un adeta simgelerinden biri olan tarihi Fenerbahçe Vapuru gibi büyük objeler ile ziyaretçilerine her gelişlerinde yeni keşifler yapma imkanı sunuyor.

Hijyen ve güvenlik üst seviyede  

Pandemi nedeniyle hijyen ve güvenlik önlemlerinin üst düzeyde uygulandığı müzede ateş ölçümü yapılıyor, içeriye maskesiz ziyaretçi alınmıyor. Aynı anda 500 ziyaretçi müzeye kabul edilirken, her ziyaret sonrasında dezenfeksiyon işlemi de yapılıyor.



13 Ağustos 2020 Perşembe

Gastronomi Derneği üyeleri Bakan ziyaretinde

Gürkan Boztepe Başkanlığında Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy makamında ziyaret edildi
Gastronomi Turizmi Derneği YK Üyeleri; Kültür ve Turizm Bakanı  Mehmet Nuri ERSOY’u  ziyaret makamında ziyaret etti  


Ayrıca Bakan Yardımcısı Sayın Nadir ALPARSLAN makamında ziyaret edildi. GTD Dernek Başkanı, Gürkan Boztepe ve yönetim kurulu üyeleri, Genel Sekreter Levent EREN, Başkan Yardımcısı Koraltan SAYGIN, YK Üyesi Önder DİNLER, GTD KAhramanmaraş Başkanı Sami KERVANCIOĞLU, GTD Çevre Komitesi başkanı Doç. Dr. Efsun DİNDAR, GTD Bilim Kurulu Üyesi Dr. Nur UNDEY, GTD Trabzon Başkanı ve Çevre Doğa Komitesi üyesi Ahmet Sait TÜTÜNCİ, MUGAFED(Mutfak ve Gastronomi Aşçılar Federasyon) Başkanı Salih GÜNEY ile birlikte gerçekleştirilen Ankara  ziyaretinde; Türkiye Turizminde 2023  hedefleri  masaya yatırıldı.


Türkiye’nin Gastronomi Haritasının oluşturulmasına yönelik çalışmaların desteklenmesi kararlaştırıldı. GTD Pandemi raporu konusu hakkında bakana bilgi verildi. Türk Kültürü ve Turizmi çalışmalarında yaşanan olumlu gelişmelerin artarak devam etmesi temennisinde bulunuldu. Kültür ve Turizm Bakanı  Mehmet Nuri ERSOY Gastronomi Turizminin ülke için önemini aktardı. 

22 Kasım 2019 Cuma

BigChefs sofrasında yeni renkler menüde nefis lezzetler

Sonbaharla birlikte BigChefs’in menüsündeki lezzetler de yenileniyor. Lezzetleri ve samimi dekorasyonuyla misafirlerini ağırlayan BigChefs’in tüm kış boyunca restoranlarda olacak yeni menüsünözel taze tatlar yer alıyor.


Serin havalar BigChefs lezzetleriyle daha güzel! Mevsimin taze ürünleriyle hazırlanan yemekleri misafirlere sunabilmek için menüsünü yılda iki kere güncelleyen BigChefs’in klasikleşmiş yemek alternatiflerine, bu kış müdavimlik yaratacak yeni tatlar ekleniyor. Güne sağlıklı ve doyurucu başlamak isteyenler için taze meyvelerle daha da tatlanan Granola; lezzetli ve hızlı bir şeyler isteyenler içinse Simit&Kızarmış Yumurta kahvaltı seçeneklerini arttırıyor. Serin havalara sıcak tatlar katacak yenilikler de menüdeki yerini alıyor. Yemeğine sıcacık çorbayla başlamak isteyenler Pazılı Mercimek Çorbası’ını; yemeklere eşlik edecek tatlar arayanlar da Zeytinyağlı Vişneli Kereviz ve Somonlu Çıtır Ekmek seçeneğini yeni menüde bulabilecekler. Tek pizzada iki lezzeti bir araya getiren Alaturka&Ispanaklı Lor Peynirli Pizza da menüdeki yeniliklerden. 


Ana yemeklerde jalapeno biber, karamelize soğan ve fasulye ile sunulan Meksika Köfte, tadı Antakya’dan gelen Tepsi Kebabı, tereyağlı köy kuskusu ile servis edilen Tatlı Ekşi Soslu Tavuk, özel sosu ile farklılaşan New York Steak seçenekleri arttırıyor.Tatlı menüsünde de kışa özel lezzetler yerini alıyor. Balkabaklı Cheesecake, Kestaneli Sufle, Çok Çikolatalı Pasta sonbaharı daha da güzelleştireceklerden. BigChefs’te bu kış damakları tatlandırırken sağlıklı olmayı başaran bir tatlı da var: Glutensiz, Şekersiz Brownie.



Sürdürülebilirlik hedeflerine doğru
Daha yaşanılabilir ve adil bir dünya için Birleşmiş Milletler’in oluşturduğu Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne BigChefs de uygulamalarıyla destek veriyor. Bu hedefler kapsamında tüm şubelerde, daha az su ve enerji kullanılarak üretilen kağıt havlular yer alıyor. Geri dönüşümü yapılamadığı için dünyaya kocaman bir atık olarak dönen pipetler yakın zamanda BigChefs’lerde kullanılmayacak. Tek tek paketlenen şekerlerin yerini de dökme şekerler alacak. Kağıttan plastiğe tüm çöpler ayrıştırılarak geri dönüşüme yollanacak. Yemek atıklarını değerlendirmek için yeni projeler geliştirilecek. Üreten kadınların emeğinin karşılığını alması için uygulanan Toprağın Kadınlarından Sofralara projesinde de 35 kadına ulaşıldı. Böylece Anadolu’nun farklı yerlerinde üretim yapan daha çok kadın BigChefs lezzetlerine katkıda bulunup gelirlerini arttırabiliyor.

24 Eylül 2019 Salı

Dedeman İstanbul 37.yaşını kutluyor

Şehir otelciliğinin ilk temsilcilerinden Dedeman İstanbul 37.yaşını kutluyor
İstanbul’da şehir otelciliğinin ilk örneklerinden Dedeman İstanbul Otel, 1982 yılından beri yerli ve yabancı konuklarını iş dünyasının kalbi Gayrettepe’de ağırlıyor  

Şehir otelciliği anlayışını Türk turizmine kazandırmak amacıyla kurulan, İstanbul’da şehir otelciliğinin ilk örneklerinden Dedeman İstanbul Otel, 1982 yılından beri yerli ve yabancı konuklarını iş dünyasının kalbi Gayrettepe’de ağırlıyor. Dedeman İstanbul Genel Müdürü Tunay Erdal, “Misafirlerimize en iyi hizmeti sunmak için yıllardır emek veren deneyimli profesyonellerimizle birlikte 37. yılımızı kutlamanın sevincini yaşıyoruz.” dedi.



Dedeman Holding bünyesinde 1982 yılında kurulan ve Türkiye’de şehir otelciliğinin önemli temsilcilerinden biri olan Dedeman İstanbul Otel, sektördeki 37. yaşını kutlamanın heyecanını yaşıyor. 40 yıla yakın tecrübesiyle önemli toplantılara ve etkinliklere ev sahipliği yapan otel, kamu, sağlık ve eğitim alanının önde gelen isimlerini, yerli-yabancı iş insanlarını ve sanatçıları misafir ediyor. Mehmet Kemal Dedeman önderliğinde başlayan geleneksel Dedeman misafirperverliği kültürünü koruyarak çağa uyum sağlayan hizmetleriyle sayısız konuk ağırlıyor. 


37 yıllık tecrübemizi en son teknoloji hizmetlerle buluşturuyoruz

Dedeman İstanbul Genel Müdürü Tunay Erdal, “Yüksek teknolojili toplantı salonları ve çağı yakalayan hizmetlerimizle 37 yıllık tecrübemizi en son teknoloji hizmetlerle buluşturuyor, misafirlerimizi en iyi şekilde ağırlıyoruz. Mehmet Kemal Dedeman’ın miras bıraktığı geleneksel anlayışı takip ederek Dedeman İstanbul Otel olarak daha nice yıl dönümleri yaşamayı hedefliyoruz” diye konuştu. 

13 Eylül 2019 Cuma

Tatil herkesin hakkı değil mi ?

Erken Rezervasyondan faydalanmak isteyen Görme engelli tatilcilere  PEMAR Beach Resort Side ‘Rezaleti’

Tatil herkesin hakkı diyerek erken rezervasyon ile tatil alan görme engelliler otele kabul edilmediler

Ülkemizde görme engellilerin bağımsızlığının ve erişilebilirliğinin ne kadar zor olduğunu hepimiz biliyor ya da bildiğimizi sanıyoruz. Hep bir yerlere giderken yanında mutlaka birinin olması gerektiğini, kendi başlarına gidemeyeceklerini düşünüyoruz. Oysaki ben Özden ve Engin ile hiç görmeyen insanlar olarak, 6 yıldır, her yıl beraber uçağa biniyor uçaktan iniyoruz, hava alanından otele gidiyoruz yani seyahat sürecini kapsayan her türlü eylemi yanımızda sabit biri olmasına gerek duymadan, birilerinden yardım alarak yapabiliyoruz. 

Bu sene planladığımız tatil için 25 Ocak 2019 tarihinde tatilbudur.com’dan inceleyerek ekonomik şartlarının bize uyduğuna karar verdiğimiz Side PEMAR Beach Resort Hotel’e Müşteri Temsilcisi Musa vasıtasıyla rezervasyon bildirip, ödeme işlemlerimizi tamamladık. Ülkemizin durumu ve ekonomik şartlar göz önüne alındığında bu sene maalesef bütçemiz yetmediğinden her yıl gittiğimiz, çok beğendiğimiz ve çok hoşumuza giden Mirada Del Mar Hotel’e gidemediğimizi önceki yazılarımda yazmıştım zaten. 





Gideceğimiz otel önce ‘iki bay alamayız’ dedi ancak bizim iki görme engelli olduğumuz söylendiğinde, kimseyi görmediğimiz için iki bay özelliği ortadan kalktı. Bu geri bildirim akabinde uçak biletleri, transferler vs. her şeyi ayarlayarak sözleşmeyi imzalayarak, ödemeleri yaptık.

Kış boyu “Bu sene yeni bir yere gidiyoruz, bakalım nasıl geçecek? Yeni insanlarla, yeni dostlarla tanışacağız İnşallah” diyerek günleri kovalarken, 2 Eylül 2019 Pazartesi akşam saat 21:00 sularında yani otele giriş tarihimiz olan 3 Eylül‘den bir akşam önce TATİLBUDUR.COM yetkilileri arayarak PEMAR Beach Resort Hotel’in iki görme engelliyi kabul edemeyeceğini, otel tarafından aranarak görme engelliler için uygun alt yapıya sahip olmadıkları yönünde bilgilendirildiklerini söylediler. Sanki ülkedeki bütün otellerin altyapısı görme engellilerin erişimine müsait de, bir tek orası uygun değilmiş gibi! Zaten hiçbir otel, buna en pahalısı da dâhil erişilebilir değil ki... Her şey ya gören insanlara, ya da -göstermelik de olsa- rampalarla fiziksel engellilerin tekerlekli sandalyelerine göre dizayn edilmiş durumda.

Biz yıllık izinlerimizi ekip arkadaşlarımızın tatil programlarıyla çakışmaması adına aylar öncesinden organize ederek, seyahate saatler kala valizimiz kapının eşiğinde uçuşumuzu bekler durumda iken son dakika bu bilgiyi alınca ne yapacağımızı şaşırmış halde kaldık.

Böyle bir mazeretin olması inanılmaz şekilde moralimizi ve tatil motivasyonumuzu bozdu. Tabiri caizse; tüm yıl canla başla çalışarak hayalini kurduğumuz tatile saatler kala, maça başlamadan golü yemiş olduk. Tüm bu sebeplerle böyle bir şeyi kabul edemeyeceğimizi söyleyerek görüşmeyi sonlandırdıktan sonra tekrar telefonla aranmadığımız için sorun aşıldı diye düşünerek uçağa bindik.

13:30’da Antalya’ya indiğimizde  tatilbudur.com  temsilcileri bizi transfer aracına yönlendirmek üzere havaalanında karşıladıklarında ve dediler ki; ‘“Biz sizi Side PEMAR Beach Resort’e götüremeyeceğiz çünkü orayla yaptığımız görüşme sonuç vermedi. Ne olursa olsun sizi istemediklerini söylediler.

Sizi Belek Aydın Bey Queens Palace Hotel’e götüreceğiz ve aradaki fiyat farkını tatilbudur.com olarak biz ödeyeceğiz” Biz de yol boyunca PEMAR’ın bu kabul edilemez davranışından dolayı kendileriyle ilgili bilgiler almaya çalıştık. 

Önceki yazılarımda da söylediğim gibi, ön yargılı olmamak adına forumlara bakmamıştım ama iş artık ön yargıdan çıktığından gerçekleri öğrenmek üzere her yeri aradık ve sorduk.

İnsani yaşam hakkımızı engelleyen bu bilgilendirmeyi ilk duyduğumuzda şuan sizlere ulaşmamı sağlayan sitemizin İmtiyaz Sahibi Ayşula Hanım’ı aradım. Kendisi hem bizi çok sevdiğinden, hem de bu konulara karşı aşırı hassas olduğundan üzülerek; ‘ben gerekli takibi yapacağım’ demişti. Ertesi sabah saat 10:00’da beni arayarak konuyu ilgili kurumlara ileterek, gerekli işlemlerin yapılacağını belirttiklerini söyledi. Meğerse Ayşula Hanım bizim haberimiz olmadan devreye girerek elinden gelen her şeyi yapmış.

Uçaktan iner inmez kime sorsam; “iyi ki PEMAR’a gitmemişsiniz. Her şerde bir hayır vardır. Orada hizmet çok kötü” gibi geri bildirimler aldık. Gerçekten doğruymuş çünkü mükemmel bir otele götürdüler bizi.

PEMAR’ın yaptığı terbiyesizlik mi diyeyim, amatörlük mü diyeyim, insanlık dışı muamele mi diyeyim? Hangi sıfatları kullanayım bilemiyorum ama bütün bunları onarmak için, bizim mağdur olmamamız için, her türlü imkânları devreye koyan hem kurumun yetkilerini hem de insani duygularını ön plana alarak, aradaki farkı da bir şekilde mahsup ederek bizim çok mükemmel bir tatil geçirmemize vesile olan tatilbudur.com Antalya Bölgesi Çağrı Merkezi Takım Lideri Fatih Bulut’a çok çok teşekkür ediyoruz. 

Bizden yardımlarını esirgemeyen, her zaman yanımızda olan, her türlü sorunumuzun çözümünde bize faydası dokunan Sevgili Seyahat Danışmanı, Satış Temsilcisi Musa Bawer’e de ayrıca çok teşekkür ediyoruz.

Bu yazıyı kaleme almadan önce PEMAR Beach Resort’e normal bir vatandaş gibi telefon ettim. Santralde ‘nasıl yardımcı olabilirim’ filan gibi çok lakayt bir tavırla konuşan birine, “Misafir ilişkileri müdürü ile konuşmak istiyorum” dedim.

“Bir dakika, burada yok. Bağlayacağım, bekleyin” dedi.

Ama yani normal bir müşteri temsilcisi bile daha saygılı, daha kibardır.

Ondan sonra telefona bağlanan, gardını almış dövüşçü gibi incelik, kibarlık ve zerafetten uzak bir kadın “Buyurun” dedi. 

“Hanımefendi ben bir şey öğrenmek istiyorum, merak ettim; siz otelinize görme engelli kabul etmiyor musunuz?” dedim.

“Hııı” yaptığında bir şeyler bildiğini anladım.

“Yoo kabul ediyoruz, refakatçi olursa neden etmeyelim?” dedi.

Ben de “Hanımefendi biz mutlaka yanımıza gören bir muhafız mı bulmak zorundayız yani iki tane görmeyen insan tatile gidemez mi sizce?” diye sordum.

“O zaman ücretli hizmet olarak buradan refakatçı veririz” dedi. 

Ben de “Hanımefendi sizin oradaki insan ilişkileriniz de ücretli mi?” dedim.

“Yani siz ücretsiz insanlara yardımcı da mı olmuyorsunuz?” diye sordum. 

Bu defa hemen “Benim yetkim yok” diyerek kıvırdı.

“Bana telefon numaranızı verin ben yetkiliyle konuşayım sizleri arattırayım” dedi. 

“Yok hanımefendi ben öğrenmek istediğime cevabınızı aldım. Size iyi çalışmalar, bol kazançlar diliyorum” dedim ve telefonu kapattım. 

Demek ki PEMAR algısı; görme engellilerin yalnız başına hayatlarını idame ettiremediği ve eğer ki yalnız bir program gerçekleştirmek isterlerse mutlaka yanlarında bir gören olması yönünde. 

Yani biz görme engelliler tek başımıza “bir hiçiz”!

Yaşadığım olayın yorumu size ait! 
Memleketimizdeki görme engellilerin hayatlarının ne denli zorlaştırıldığının daha iyi anlaşılması için bütün arkadaşlarınızla bu yazıyı paylaşmanızı özellikle siz Turizminsesi.com okuyucularından rica ediyorum.

Herkese engelsiz ve erişilebilir bir yaşam diliyorum.

Dedeman Grubu’nda 3. Kuşak işbaşında

Dedeman Holding ve Dedeman Madencilik Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Rıfat Dedeman getirilirken, Dedeman Turizm Yönetimi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini de Banu Dedeman üstlendi

Grubun temel direği Murat Dedeman’ın temmuz ayında âni vefatı üzerine Dedeman Holding ve Dedeman Madencilik Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Rıfat Dedeman getirilirken, Dedeman Turizm Yönetimi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini de Banu Dedeman üstlendi. Temeli 1918 yılında ailenin kurucu lideri Mehmet Kemal Dedeman tarafından Kayseri Kapalıçarşı'da atılmış olan Dedeman Grubu, Mehmet Kemal Bey’den sonra oğlu Murat Dedeman’ın yönetiminde büyüyerek gelişmişti. Grup şimdi üçüncü kuşak Dedeman kardeşlerin yönetiminde başarılı yükselişini sürdürüyor.




Dedeman Holding Yönetim Kurulu Başkanlığı’na getirilen Rıfat Dedeman, bu görevinin yanı sıra Dedeman Madencilik Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı da yürütecek. Konuyla ilgili açıklama yapan Rıfat Dedeman, “Geçmişten bugüne getirdiğimiz Dedeman Grubu kültür ve değerlerini, geleneklerimize sadık kalarak, aynı inanç ve kararlılıkla yarınlara taşımaya devam edeceğiz. Bu anlayış doğrultusunda, yönetim kurullarımızı yeniden yapılandırdık. 2000’e yakın çalışanımız ve paydaşlarımızla birlikte, güçlü bir aile olarak hayallerimizi gerçekleştirecek cesaret, kararlılık ve gayret içerisinde faaliyetlerimizi sürdüreceğiz” dedi.

Rıfat Dedeman açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Dedeman Madencilik olarak ise, çağdaş işletmelerde çevreye saygılı Ar-Ge ve üretim felsefemizi koruyarak, nitelikli iş gücümüz ile birlikte ülke ekonomisine katkıda bulunmaya devam edeceğiz.” 

Dedeman Turizm Yatırımları A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini üstlenen Banu Dedeman, “Dedeman Otelleri’nin bugün geldiği nokta hem aile olarak bizim hem de ülkemiz turizm sektörü için gurur kaynağıdır. Hedefimiz bundan böyle verimlilik içinde büyüme ve yaygın hizmet ağını genişletme olacaktır” şeklinde görüşlerini paylaştı.

18 Nisan 2019 Perşembe

Foça 'ya Gelmek İçin 5 sebep

Her yıl yüzlerce turistin akın ettiği, tarihsel ve coğrafi güzelliğini korumaya halen devam eden Foça, İzmir'in küçük ve şirin bir sahil kasabasıdır. Bu kasaba, meşhur sokakları, Arnavut kaldırımları, güzel coğrafi özellikleri ve tarihsel geçmişiyle birçok gezginin merak ettiği gezi noktaları arasında yer ediniyor. Sizler de Foça'nın meşhur atmosferini merak edenlerdenseniz işte size Foça’ya gelmek için 5 sebep


Köklü Tarihsel Geçmişi
Antik bir yerleşim alanı olan Foça, aslında 12 İon kentinden yalnızca biridir. 13. yüzyılda Türk Beyliği'nin yönetimine giren Foça, önceleri Pers, Büyük İskender, Bergama Krallığı, Seleukoslar ve Roma egemenliğine bağlıydı. Daha sonra Osmanlı topraklarına giren Foça, 1922'ye dek Yunan egemenliğinde kalmıştır. Son olarak Atatürk'ün Foça'ya girmesi ve 11 Eylül Foça'nın kurtuluşu şeklinde kutlanır. Bu tarihsel zenginliğe sahip olan Foça'ya uğradığınızda birçok konaklama yeri ile karşılaşacaksınız. Sevdiklerinizle birlikte unutamayacağınız anlar biriktirmek ve tatilin keyfine varmak istiyorsanız Otel 1887'de konaklayabilirsiniz. Lokasyonu ile dikkat çeken www.focaotel1887.com u tercih ederek tabiat parklarına ve tarihsel mekanlara da kolay ulaşım sağlayabilirsiniz.
En Güzel Gün Batımı Manzarası
Her yerden gün batımının izlenebildiği Foça'da tüm yollar denize çıkar. Bu sahil kasabasında tüm noktalardan gün batımı izlenebilir. Yel değirmenleri, Beşkapılar Kalesi, koylar, adalar veya sahil her biri gün batımını izlemek için mükemmel yerlerdir.
Meşhur Taş Evleri ve Arnavut Kaldırımları
Gerek sahilde gerek arka sokaklarda eski mübadele zamanlarından kalan Rum evleri, taş evler bulunur. Birçok eve restorasyon yapılmakla birlikte eski havasını, geçmişini koruyan renkli kapılı taş evler görenleri kendine hayran bırakır. Arnavut kaldırımları ve kendine has doğası olan Foça'da sizler de iyi bir konaklama deneyimi yaşamak istiyorsanız, 1887 Foça Otel'i seçebilirsiniz. 1887 Foça Otel geniş konaklama seçenekleri ve sağladığı hizmetler açısından Foça'daki en iyi konaklama deneyimini sunuyor.
Ege Yemek Kültürü
Ege ve Egeliler söz konusu olduğunda ot yemekleri oldukça sevilirken ot çeşitleri de fazladır. Otun her çeşidinden de yemek yapmayı seven bu yöre, yumurtalısından kuzu etlisine, salatasına kadar türlü türlü lezzetlere ev sahipliği yapar. Balık, ebegümeci, kuzu etli şevketi dolması, yoğurtlu balık ve mezeleri oldukça meşhurdur. Aynı zamanda Foça'ya gelindiğinde balık ve mezeler mutlaka tadılması gereken lezzetler arasında bulunur.
Çevre Koruma ve Sit Alanı Bölgesi Olması
Foça gerek özel çevre koruma bölgesi ve sit alanı olması sebepleriyle devlet tarafından koruma altına alınan bir yerleşim yeridir. Tarihsel zenginliklerin sıkça görüldüğü bu şirin kasabada sizi hayrete düşürecek mimarı yapıları görebilir, aynı zamanda bölgede yaşayan nesli tükenme altında olan Ege fok balıklarını görme fırsatı yakalayabilirsiniz

https://www.turizminsesi.com/haber/focanin-meshur-atmosferini-merak-edenlerdenseniz-iste-size-focaya-gelmek-icin-5--24958.htm

16 Nisan 2019 Salı

Alaçatı Sultan Konak Yaza Hazır

Alaçatı Sultan Konak, stresten uzaklaşıp huzuru yakalamak isteyen misafirlerini bekliyor. Şehir yaşantısının keşmekeşinden uzaklaşıp dinginliğin ve huzurun rüzgârına kapılmak için  Alaçatı Sultan Konak’ta yerinizi hemen ayırtın


Konforunuz için gerekli tüm ihtiyaçların düşünüldüğü Alaçatı Sultan Konak, lavanta kokan sokakları, doğal mimari yapısı ve Arnavut kaldırımlı yollarıyla sizi masalsı bir tatile çağırıyor. Alaçatı denildiğinde ilk akla gelen otellerden biri olan Alaçatı Sultan Konak, misafirlerine Safir, Akik, Lal, Kehribar, Yeşim, Yakut, Ametist gibi her biri birbirinden iyi gelen taşların ruhundan ilham alınarak tasarlanmış 10 oda sunuyor. 






Özenle dekore edilmiş odalar, standart ölçülerden büyük yatakları ile dikkat çekiyor. Ametist odada bulunan 2x2 metre ölçülerindeki King yatak ise konforu ikiye katlıyor. 



15 metrekarelik ekonomik ve standart odası, 20 metrekarelik Deluxe odaları, 15 metrekarelik bahçe odası ve 20 metrekarelik Superior Deluxe ve Junior süit odaları ile misafirlerini ağırlayan Sultan Konak, Ametist ve Akik odalarında konuklarına jakuzi keyfi de sunuyor.  Çiçeklerle bezenmiş bahçesi, özel dekorasyonu ve tamamen organik kahvaltılarıyla sizi huzura davet eden Alaçatı Sultan Konak dinlenmek, tazelenmek ve doğayla iç içe bir tatil geçirmek için ideal.



1 Nisan 2019 Pazartesi

Katar Ulusal Müzesi, Orta Doğu’nun Kültür Mirasına Ayna Tutuyor

Katar Ulusal Müzesi’nin resmi açılışı Katar Emiri Tamim bin Hamad bin Khalifa Al Thani himayesinde, dünyanın beş kıtasından konukların katıldığı bir davet ile yapıldı. Ziyaretçilerini Katar’ın ve Arap Yarımadası’nın geçmişinde binlerce yıllık bir yolculuğa çıkaracak olan müzenin mimari tasarımı dünyaca ünlü mimar Jean Nouvel imzası taşıyor. 

Katar Emiri Tamim bin Hamad bin Khalifa Al Thani himayesindeki Katar Ulusal Müzesi 28 Mart’ta açıldı. Katar’dan ve dünyadan seçkin sanatçıları, mimarları, düşünürleri ve kültürel liderleri bir araya g. etiren resmi açılış törenine Türkiye’den Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay da katıldı. Katar Ulusal Müzesi’nin 1.500 metre uzunluğundaki kıvrımlı bir yol üzerine yerleştirilen galerileri, ziyaretçileri Katar’ın tarihinde bir dönemi canlandıran farklı mimari tasarımlar, müzik, şiirler ve sözlü tarih anlatımının yanı sıra; o dönemi çağrıştıran kokular, arkeolojik objeler, özel üretilmiş sanat eserleri ve film gösterileri gibi sürprizlerle buluşturuyor. 11 galeride yer alan kalıcı sergiler ziyaretçileri Katar yarımadasının milyonlarca yıl önceki jeolojik tarihinden başlayarak, adım adım ülkenin bugününe getiriyor. Katar Ulusal Müzesi ülkenin geçmişi ve kültürüne ek olarak, Katar halkının da sesi  oluyor. Müze, yaratıcılık ve toplumsal katılım için bir merkez olmanın yanı sıra, Katarlılara eğitim alanında farklı fırsatlar sunarak ülkenin kültür vizyonuna katkıda bulunmayı hedefliyor. 

52 bin metrekarelik geniş bir alan üzerine kurulu Katar Ulusal Müzesi’nin merkezinde modern Katar’ın kurucusu Abdullah bin Jassim Al Thani’nin (1880-1857) restore edilen sarayı yer alıyor. Bu bina geçmişte aileye ev sahipliği yaparken, aynı zamanda yönetim merkezi olarak da kullanılıyordu. Daha sonra Katar Ulusal Müzesi’ni barındıran bina, günümüzdeki galeri deneyiminin odak noktasını oluşturuyor. Ziyaretçileri için farklı bir deneyim sunacak olan müzenin binası mimar Jean Nouvel tarafından tasarlandı. Dünyaca ünlü mimar Nouvel ilhamını çöl gülünden aldı. Çöl gülü, Körfez bölgesinde bulunan sığ tuz havzalarındaki minerallerin kurak topraklarda kristalleşmesiyle ortaya çıkan, çiçek formunda bir kristal.  Nouvel bu oluşumları tabiatın kendi başına inşa ettiği ilk mimari şekil olarak nitelendiriyor. 

Çöl gülü, müzenin karmaşık yapısını oluşturan, birbirine geçmiş farklı ölçeklerdeki diskler ve eğimlere model oldu. Disklerin bir kısmı dikey taşıyıcılara dayanırken, diğerleri de başka diskler tarafından taşınıyor ve tarihi sarayı bir kolye gibi çevreliyor. Yapının merkezindeki meydan, galerilerin tam ortasında yer alıyor ve dış mekanda gerçekleştirilecek kültürel etkinlikler için planlandı. Yapının dış yüzeyini oluşturan kum renkli beton çöl atmosferi ile doğal bir uyum içinde. Zeminle bütünleşen yapı adeta bulunduğu yerde yetişmiş gibi doğal bir etki yaratıyor. Yapının içinde birbirine geçmiş diskler devam ederken, bir dizi düzensiz hacim oluşuyor.  Açılı olarak yerleştirilen disklerle elde edilen doğal gölgeler, Katar Ulusal Müzesi’nin LEED Gold sertifikası ve Küresel Sürdürülebilirlik Değerlendirme Sistemi’nden dört yıldızlı bir sürdürülebilirlik notu almasını sağlayan unsurlar arasında.