25 Ekim 2012 Perşembe

70 BİN KİŞİYİ HACA GÖNDERDİK

TURİZMİN SESİ

Karayoluyla hac turu yapılamayacağını belirten TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, "Bu işi suistimal eden firmanın teminatlarının yakılması ve ceza alması gerekmektedir" diye konuştuKurban Bayramı'nda tatile çıkacak vatandaşlara uyarılarda bulunan TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, "Vatandaşımız toplu seyahatlerde kanunen zorunlu olan sigorta poliçesini yaptırmalarını istiyoruz. Acente bunu vermek mecburiyetinde, vatandaşımız da bunu talep etmek mecburiyetinde" dedi. Ulusoy cnbc-e'ye verdiği mulakatta şunları söyledi

"Seyahat Acenteleri Birliği ve Diyanet İşleri Başkanlığı'nın hacca göndermiş olduğu sayı bu yıl 70 bindir. Bunun kanun gereği yüzde 40'ını TÜRSAB'a bağlı belge almış, ehliyetli acenteler yapar. Yüzde 60'ını da Diyanet İşleri Başkanlığı yapar. Kontrol, denetim ve gözetim Diyanet İşleri Başkanlığı ve Kurul'dadır. Kara yoluyla Irak üzerinden gidenler hacı adayı değildir. Bu vatandaşlarımız İslam Bankası vasıtasıyla ihaleyle alınmış olan, işçi, kuaför, kasap gibi hizmet elemanlarının bir bedel karşılığında seyahat etmeleridir. Fakat bunu yapan firma bu hizmeti suistimal edip oraya hac yapmaya götürüyorsa bu yanlıştır ve cezası ağırdır. Bunun ne Seyahat Acenteleri Birliği ne de Diyanet ile bir ilgisi vardır. Bunu yapan firmanın teminatlarının yakılması ve ceza alması gerekmektedir. Hacı adaylarımızın gidebileceği tek bir yol var. O da havayolu. Karayoluyla neden gidilir? Niçin bu vize alınır? Bakanlığa ve Diyanet'e nden haber vermezsiniz? Bunlar yanlış.

SİGORTA POLİÇENİZİ YAPTIRIN
Vatandaşımız erken rezervasyona alıştı. Artık önceden yerini ayırtarak az ödeme yapıyor. Bu sistem tuttuğu için bu bayramın neredeyse yüzde 80 turları önceden satılmış oldu. 6 günlük tatil ilave bir talep yarattı. Tabii bu talep erken rezervasyondan yararlananlar kadar uygun fiyatlara tur alamadı. Ben şimdiden vatandaşlarımızın 2013 yılı için tatil programlarını önceden yapmalarını, seyahat acentesi seçmelerini istiyorum. Vatandaşımız toplu seyahatlerde kanunen zorunlu olan sigorta poliçesini yaptırmalarını istiyoruz. Acente bunu vermek mecburiyetinde, vatandaşımız da bunu talep etmek mecburiyetinde.

TÜRKİYE ARTIK TURİST GÖNDEREN BİR ÜLKE
2000 yılında gerek içeride gerekse dışarıda 500 bin insanımızı gezdirme şansımız vardı. Fakat 2010 yılından sonra bu rakam 9-10 milyona ulaştı. Vatandaşlarımız vize kolaylığı gösteren ülkeleri tercih ediyor. Doğrusu da bu. Bugün bize vize koyanlar yarın kendilerine de vize konulabileceğini hesap etsinler. Türkiye artık sadece turist bekleyen değil; turist gönderen bir ülke. Bugün 78 ülkeye vatandaşlarımız seyahat ediyor. Türkiye artık bir turizm ülkesi. İnsanımıza tatilin bir lüks değil bir ihtiyaç olduğunu anlatabildik.

MÜZELERE TALEP ARTTI
Turizmde yüzde 7-8'lik bir artış sağlanırken müzelerdeki artışımız yüzde 42 düzeyinde gerçekleşti. Yerli ve yabancı turistin müzelere girişinde artış var. Yine kültür turlarına dönük bir artış var. Müze kart uygulamasıyla müzelere olan talebin arttığını gördük. Topkapı Sarayı'nı, Ayasofya'yı, Arkeoloji müzelerini yeni çevreleri ile insanımızın görmesini isterim.

EFES KONGRE MERKEZİ EGE’NİN YÜZÜNÜ GÜLDÜRECEK
Ramazan döneminde özellikle Körfez ülkelerinden yüzde 40'lara varan artışlar oldu. Kredi kartı harcamalarında bunu görebiliyorsunuz. İstanbul'da yüzde 30'lara varan artışlar var. Bugün otellerde yer bulamıyorsunuz. 2019 yılına kadar doluyuz. İstanbul artık bir kongreler şehri. Türkiye kongreler ile yurt dışına sesini duyurmaya başladı. Yakın zamanda Kuşadası'na Efes Kongre Merkezi'ni açacağız. Burası hem İstanbul'un yükünü alacak hem de Ege'nin yüzünü güldürecek. Yine sağlık turizminde çok iyi gidiyoruz.

SURİYE BİZİM İÇİN ÖNEMLİ BİR ÜLKE
Tabii Suriye'de bir sorun var. Komşuda bir yangın olduğu zaman külleri bile sizi rahatsız eder. Orada huzurun olmasını istiyoruz. Beraber iş yaptığımız arkadaşlarımız var. 700-800 bin kişilik bir hareket vardı. Oradan alışveriş için, sağlık ihtiyaçlarını gidermek için gelenler vardı. Ben Suriye'nin düzelmesini istiyorum. Suriye bizim için önemli bir ülke. Suriye, Ürdün ve Körfez ülkelerini kullanıyorsunuz; İran'da biraz daralma var. Her şeye rağmen geçen yılki akam 31 milyon 426 bini tutturmaya çalışıyoruz. Biz hizmet kalitemizi bir yerde tutup fiyat politkamızı da aşağıya çekmek istemiyoruz. Bugün öyle bir hale geldik ki şimdi komşu ülkeler için çalışıyoruz.

TÜRKİYE ARTIK ENDİŞELİ DEĞİL
2023 yılında 35 milyon insanımızı yurt içi ve yurt dışında gezdirmek, 40 milyar TL'de ekonomiye katkı oluşturmak istiyoruz. Bugün Almanya'nın nüfusu 110 milyon ama Almanya'da seyahat eden insan sayısı 220 milyon. Yani bir Alman 2 defa tatile çıkıyor. Bugün Rusya'dan gelen turist sayısı Almanya'ya yaklaşıyor. Fransa'dan gelen turist sayısında artış var. Bugün Türkiye bir ülkeden turist gelmiyor diye endişe eden bir ülke değil. Türkiye mutfağıyla, alışverişiyle, el sanatlarıyla önemli bir turizm ülkesi. İşsizliğin azalmasında turizm yatırımlarının önemli bir katkısı var. 30 civarında otel yatırımı devreye girdi. Yine yeni limanlar devreye giriyor. Havalimanları yenileniyor."