11 Ocak 2014 Cumartesi

#TAKSİLER ŞİRKETLEŞTİRİLSİN

TAKSİ ŞÖFÖRÜ; TURİST VE TÜRKİYE İÇİN “İLK İNTİBA”DIR


Gücendirmeyelim. İçlerinde pırlantalar da var ama şunları daha çok duyacağız;
Cevahirden Aksaray 100 dolar (Arap turislere), Taksici turisti dövdü (ücrete itiraz), Kısa mesafeye müşteri alınmaz. Saç, sakal, koku, sigara, yüksek sesli müzik, araç içi "dikiz aynası", ben karşının şoförüyüm, para üstü kalmadı problemleri. Yağmurda çift tarifeler, 3. şeritten müşteri almalar, zigzaglar,  "höt" diyene tornavida göstermeler v.s.

Tecrübe mi istiyorsunuz? Havaalanından taksiye binin. Yeşilköy'e gideceğinizi söyleyin. Bakalım başınıza ne iş geliyor? Beğenmediniz mi? O zaman Turist taklidi yapın. Çok eğleneceksiniz. Ancak kadınsanız sakın "kuzey komşu" taklidi yapmayın. Benden söylemesi.

Bunlar bizden gelen şikayetler. Ya işin uluslararası boyutu? Sanırım "Kapadokya" Türk Taksi Şoförleri kadar  meşhur değil yabancı turizm basınında. Şikayet sitelerinde, Türkiye'yi anlatan Turizm kitaplarında, Ülkeleri anlatan web sitelerinde her yerde "Avoid riding a taxi in Istanbul" cümlesi bulunmaktadır.

Yeter ki Google'da "turkish taxi drivers" yazın ...  (ör.aşağıda)
Taksi şoförü; Turist ve Türkiye için "ilk intiba" dır. Ülke imajı açısından çok önemlidir.Bugüne kadar yabancı turistlerimizden gelen onlarca şikayeti gerek esnaf odalarına gerekse diğer ilgili makamlara ilettik.  Belki bataklıkta sadece 1, 2 sinek avlandı o kadar. Ancak bunca senedir elde ettiğimiz sonuç; SIFIR!.
Var mı bir çaresi? Var.

#TAKSiLER ŞiRKETLEŞTiRiLSiN
Belediye ihale açsın. 5 şirkete Taksi Lisansı versin. Her şirketin ayrı taksi rengi olsun. Fiyatlar da serbest rekabete açılsın. Dünyada birçok ülkede bu böyle.
Ne faydası var? Sayalım;
Rekabetten ötürü fiyatlar düşecek,
Binlerce taksi ortak telsiz sistemine geçecek ve boş gezen taksi trafiği %80 azalacak,
Her taksicinin bir durağı değil her şirketin her yerde taksi durağı olacak.
Şirket taksi şoförlerini tek elden eğitecek, Taksi şoförü sertifikası almak zorlaşacak.
Şikayetler şirkete yapılacak, belirli şikayet limitini aşan şirkete  lisans iptaline varan yaptırımlar uygulanabilecek.
Peki mevcut sistemde ki taksiler yeni sisteme nasıl entegre olacak?
Taksi sahipleri istedikleri şirkete katılabilecekler. Katılım için ödedikleri para hiçbir zaman boş gezerken harcadıkları yakıt parasını aşmayacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder