Perakende, turizm başta olmak üzere hizmet sektöründeki yüksek turnover’ın (işe-giriş çıkış hızı), işletmelere yıllık kaybı 3 milyar TL’yi geçiyor. Perakendede %60, turizmde %50 oranlarını bulan yüksek turnover, işletmelerin hedeflerine ulaşmasını engelliyor. Hizmet sektöründeki firmaların, yüksek turnover (işe-giriş çıkış hızı) nedeniyle ortalama %50 verimsiz çalıştığına dikkat çeken AL Danışmanlık Genel Müdürü, Marka Yönetimi ve İnsan Kaynakları Danışmanı Ayşen Laçinel şunları söyledi: “Perakende, turizm başta olmak üzere hizmet sektöründe, yılda 300 binin üzerindeki kişi, 3 ay bile çalışmadan işten çıkabiliyor. İşten çıkan her bir personelin de firmaya maliyeti; eğitim, zaman ve verimlilik kaybı eklendiğinde 10 bin TL’yi buluyor. Yüksek turnover’ın, hizmet sektöründeki firmalara, yıllık kaybı 3 milyar TL’yi geçiyor” dedi.
Yetenek ve başarı avcısı olan kazanacak
İşe alırken ‘yetenek avcısı’, işe aldıktan sonra ‘başarı avcısı’ olan firmaların kazanacağını vurgulayan Ayşen Laçinel, konuşmasına şöyle devam etti: “İnsan kaynakları yöneticileri öncelikle, kurum vizyonu doğrultusunda, organizasyon semasını, görev tanımlarını ve performans hedeflerini net olarak belirlemiş olmalıdır. Ardından, belirlenen bu standartlara uygun, tıpkı bir ‘yetenek avcısı’ gibi, doğru insan kaynağını işe almalıdır. İşe alınan personelin, verimli bir oryantasyonla (işe giriş eğitim programı) işe adapte olması sağlanmalıdır. Bu aşamada, tüm yöneticiler, koçluk yaklaşımıyla yönetim sergileyebilmelidir. Sevilerek yapılan işin başarıyı, başarının da maddi ve manevi takdiri getirdiğini, kurdukları ödüllendirme, performans ve prim sistemleriyle göstermelidirler. ‘Başarı avcısı’ yaklaşımını özetleyen bu model, maddi yanından çok, manevi yanı ağırlıklı değer sistemi ile beslenmektedir. Bu konuda, pek çok kurumda sistem kuran danışmanlar olarak, şirketlerin insan kaynağını doğru yönetmeleri ve verimli çalışmalarında, yol arkadaşlığı yapıyoruz” diye konuştu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder