20 yıllık Mevcut Piyasa Görünümü, 2014 tahminine kıyasla talepte yüzde 3,5’lik artış gösteriyor
Tek koridorlu ve küçük/orta büyüklükteki çift koridorlu uçak piyasaları, uçak sayısı ve değer açısından en fazla büyüyen sektör. Boeing [NYSE: BA] önümüzdeki 20 yıl içinde yeni uçak talebinin, geçen yılki tahmine kıyasla yüzde 3,5 artış göstererek 38.050 adet olacağını öngörüyor. Şirketin 11 Haziran’da açıkladığı yıllık Mevcut Piyasa Görünümü raporunda (CMO), bu yeni uçakların toplam değeri 5,6 trilyon dolar olarak tahmin ediliyor.
Mevcut Piyasa Görünümüne (CMO) ilişkin veri grafiğini buradan indirebilirsiniz:
Boeing Ticari Uçaklar Pazarlama Başkan Yardımcısı Randy Tinseth, “Ticari uçak piyasası güçlü ve dayanıklı olmaya devam ediyor. İleriye baktığımızda, uçak piyasasının büyümeye devam etmesini, yeni uçaklara ilişkin talebin artmasını bekliyoruz. ” dedi.
Tahmin döneminin sonuna kadar, 2014 yılında 21.600 olan uçak sayısı 2034 yılında 43.560’a yükselerek ticari uçak filosu ikiye katlanacak. Büyüme, bu dönem boyunca teslim edilecek 38.050 uçağın yüzde elli sekizi tarafından sağlanmış olacak.
Yolcu trafiği, yüzde 5 olan tarihi eğilim çizgisine yakın olarak yaklaşık yüzde 4,9 oranıyla büyümeye devam edecek. Tahmin döneminin sonuna kadar 7 milyardan fazla yolcu uçakla seyahat edecek. Kargo trafiği ise yılda yüzde 4,7 oranında büyüme gösterecek..
Tek koridorlu uçak pazarı, gelecek yirmi yıl içerisinde 26.730 adet uçaklık taleple, en hızlı büyüyen ve en büyük segment olmaya devam ediyor. Yolcuların yüzde 75’ini tüm dünyadaki ticari uçuş rotalarının yüzde 70’inden daha fazlasına taşıyan bu uçaklar, dünyadaki havayolları filosunun temelini oluşturuyor. Bu sektör itici gücünü, düşük maliyetli havayollarından ve gelişmekte olan ve yeni ortaya çıkan pazarlardaki havayollarının büyümesinden alıyor.
Tinseth, “Tek koridorlu uçak pazarının kalbinde Boeing 737-800 ve önümüzdeki dönem piyasaya çıkacak olan 737 MAX 8 yer almaktadır. Bunlar, bulundukları sınıfta müşterilerine en yüksek yakıt tasarrufu, güvenilirlik ve kabiliyet sunan uçaklar” dedi.
Tek koridorlu uçak pazarının yaklaşık yüzde 35’inin düşük maliyetli havayollarına yönelik olduğunu belirten Tinseth, “Düşük maliyetli havayolları, en tasarruflu ve en yüksek kazanç sağlama potansiyeline sahip uçaklara gereksinim duyacak. Yüzde 20 daha az yakıt kullanan 737 MAX 200 modeli, bu tür havayolları için ideal bir taşıt olacak” dedi.
Boeing, öncülüğünü 787-8 ve 787-9 Dreamliner gibi 200-300 koltuklu küçük geniş gövdeli uçakların yaptığı segmentte, 8.830 yeni uçağa ihtiyaç duyulacağını öngörüyor. Bu yılki tahmine göre, talebin çok büyük uçaklardan 787 ve yeni 777X gibi yeni, çift motorlu uçaklara kayma eğiliminin devam etmesi bekleniyor.
Yeni uçak taleplerinin büyük bir çoğunluğu havayollarının büyümesi nedeniyle gelirken, sayıları çok fazla olan ve artmaya devam eden yaşlanmış uçakların da değiştirilmesi gerekecek. Her yıl, mevcut filoda yer alan uçakların yaklaşık yüzde 2 ila 3’lük bölümünün değiştirilmesi gerekecek.
Tinseth, konuyla ilgili olarak : "737 MAX, 777 ve 787, bu önemli değiştirme dalgasını yakalamak için çok ideal bir konuma sahip” dedi.
Hava kargo pazarının güçlenmeye devam etmesi önümüzdeki 20 yıllık süreçte yaklaşık 920 yeni uçak talebinin gelmesini sağlayacak.Tinseth, "Hava kargo pazarında iki yılda net bir büyüme gördük ve bu büyümenin devam etmesini bekliyoruz” dedi ve sözlerine şunları ekledi: “Bu durum, 747-8, 767 ve 777’nin de yer aldığı kargo uçağı üretim hattımız için de oldukça sevindirici bir haber.”
En uzun soluklu uçak tahmini olan Boeing’in Mevcut Piyasa Görünümü raporu havacılık endüstrisinin en kapsamlı analizi olarak değerlendiriliyor. Raporun tam metnine buradan erişebilirsiniz: www.boeing.com/cmo.
Yeni Uçak Teslimatları: 2015-2034
Uçak Tipi Koltuk Sayısı Toplam Teslimat Sayısı Değer (Dolar)
Bölgesel jetler 90 ve altı 2.490 100 milyar $
Tek koridorlu 90 – 230 26.730 2.770 milyar $
Küçük geniş gövdeli 200 – 300 4.770 1.250 milyar $
Orta geniş gövdeli 300 – 400 3.520 1.220 milyar $
Büyük geniş gövdeli 400 ve üstü 540 230 milyar $
Toplam --------- 38.050 5,6 trilyon $
Gelecek 20 yıl boyunca, Çin de dahil olmak üzere Asya pazarı, toplam uçak teslimatlarında başı çekmeye devam edecek.
Yeni Uçak Teslimatları: 2015-2034
Bölge Uçak Teslimatları
Asya 14.330
Kuzey Amerika 7.890
Avrupa 7.310
Ortadoğu 3.180
Latin Amerika 3.020
Afrika 1.170
BDT 1.150
Toplam 38.050
İleriye Dönük Bilgi, Risk ve Belirsizliğe Tabidir.
Bu bültende yer verilen bazı ifadeler, 1995 tarihli Özel Menkul Kıymetler Hukuki Dava Reformu Yasası dahilinde “ileriye dönük” olabilir. “Beklemek”, “tahmin etmek”, “planlamak”, “tasarlamak”, “inanmak”, “tahmin yürütmek” gibi kelimeler ve benzeri ifadeler, bu ileriye dönük ifadeleri tanımlamak için kullanılmaktadır. İleriye dönük ifadelere ilişkin örnekler arasında gelecek planlarımız, işle ilgili beklentilerimiz, mali şartlar ve faaliyet sonuçlarının yanı sıra, herhangi bir tarihi veya güncel gerçek ile doğrudan ilişkisi olmayan diğer ifadeler yer almaktadır. İleriye dönük ifadeler, doğru olduğu tam olarak kanıtlanamayan gelecekte gerçekleşmesi beklenen olaylar hakkında güncel varsayımlara dayanmaktadır. Bu ifadeler garanti olmamakla birlikte tahmin edilmesi zor olan durumlardaki risklere, belirsizliklere ve değişikliklere bağlı olmaktadır.
Gerçek sonuçların ileriye dönük açıklamalardan somut biçimde farklı olmasına neden olabilecek pek çok faktör vardır. Bunlar; ABD’deki ve dünyadaki ekonomik koşulların etkisi ve bizi ya da müşterilerimizi etkileyebileceklerinden genel sanayi koşulları ve bunların yanı sıra Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’na yaptığımız başvurularda daha önce ve zaman zaman açıkladığımız diğer önemli faktörlerdir. İleriye dönük açıklamalar yalnızca yapıldıkları tarih itibariyle geçerlidir ve bu türden açıklamalarımızı kanunun mecbur tuttuğu haller dışında güncelleme veya düzeltmek gibi bir yükümlülüğü üstlenmemekteyiz.
Tek koridorlu ve küçük/orta büyüklükteki çift koridorlu uçak piyasaları, uçak sayısı ve değer açısından en fazla büyüyen sektör. Boeing [NYSE: BA] önümüzdeki 20 yıl içinde yeni uçak talebinin, geçen yılki tahmine kıyasla yüzde 3,5 artış göstererek 38.050 adet olacağını öngörüyor. Şirketin 11 Haziran’da açıkladığı yıllık Mevcut Piyasa Görünümü raporunda (CMO), bu yeni uçakların toplam değeri 5,6 trilyon dolar olarak tahmin ediliyor.
Mevcut Piyasa Görünümüne (CMO) ilişkin veri grafiğini buradan indirebilirsiniz:
Boeing Ticari Uçaklar Pazarlama Başkan Yardımcısı Randy Tinseth, “Ticari uçak piyasası güçlü ve dayanıklı olmaya devam ediyor. İleriye baktığımızda, uçak piyasasının büyümeye devam etmesini, yeni uçaklara ilişkin talebin artmasını bekliyoruz. ” dedi.
Tahmin döneminin sonuna kadar, 2014 yılında 21.600 olan uçak sayısı 2034 yılında 43.560’a yükselerek ticari uçak filosu ikiye katlanacak. Büyüme, bu dönem boyunca teslim edilecek 38.050 uçağın yüzde elli sekizi tarafından sağlanmış olacak.
Yolcu trafiği, yüzde 5 olan tarihi eğilim çizgisine yakın olarak yaklaşık yüzde 4,9 oranıyla büyümeye devam edecek. Tahmin döneminin sonuna kadar 7 milyardan fazla yolcu uçakla seyahat edecek. Kargo trafiği ise yılda yüzde 4,7 oranında büyüme gösterecek..
Tek koridorlu uçak pazarı, gelecek yirmi yıl içerisinde 26.730 adet uçaklık taleple, en hızlı büyüyen ve en büyük segment olmaya devam ediyor. Yolcuların yüzde 75’ini tüm dünyadaki ticari uçuş rotalarının yüzde 70’inden daha fazlasına taşıyan bu uçaklar, dünyadaki havayolları filosunun temelini oluşturuyor. Bu sektör itici gücünü, düşük maliyetli havayollarından ve gelişmekte olan ve yeni ortaya çıkan pazarlardaki havayollarının büyümesinden alıyor.
Tinseth, “Tek koridorlu uçak pazarının kalbinde Boeing 737-800 ve önümüzdeki dönem piyasaya çıkacak olan 737 MAX 8 yer almaktadır. Bunlar, bulundukları sınıfta müşterilerine en yüksek yakıt tasarrufu, güvenilirlik ve kabiliyet sunan uçaklar” dedi.
Tek koridorlu uçak pazarının yaklaşık yüzde 35’inin düşük maliyetli havayollarına yönelik olduğunu belirten Tinseth, “Düşük maliyetli havayolları, en tasarruflu ve en yüksek kazanç sağlama potansiyeline sahip uçaklara gereksinim duyacak. Yüzde 20 daha az yakıt kullanan 737 MAX 200 modeli, bu tür havayolları için ideal bir taşıt olacak” dedi.
Boeing, öncülüğünü 787-8 ve 787-9 Dreamliner gibi 200-300 koltuklu küçük geniş gövdeli uçakların yaptığı segmentte, 8.830 yeni uçağa ihtiyaç duyulacağını öngörüyor. Bu yılki tahmine göre, talebin çok büyük uçaklardan 787 ve yeni 777X gibi yeni, çift motorlu uçaklara kayma eğiliminin devam etmesi bekleniyor.
Yeni uçak taleplerinin büyük bir çoğunluğu havayollarının büyümesi nedeniyle gelirken, sayıları çok fazla olan ve artmaya devam eden yaşlanmış uçakların da değiştirilmesi gerekecek. Her yıl, mevcut filoda yer alan uçakların yaklaşık yüzde 2 ila 3’lük bölümünün değiştirilmesi gerekecek.
Tinseth, konuyla ilgili olarak : "737 MAX, 777 ve 787, bu önemli değiştirme dalgasını yakalamak için çok ideal bir konuma sahip” dedi.
Hava kargo pazarının güçlenmeye devam etmesi önümüzdeki 20 yıllık süreçte yaklaşık 920 yeni uçak talebinin gelmesini sağlayacak.Tinseth, "Hava kargo pazarında iki yılda net bir büyüme gördük ve bu büyümenin devam etmesini bekliyoruz” dedi ve sözlerine şunları ekledi: “Bu durum, 747-8, 767 ve 777’nin de yer aldığı kargo uçağı üretim hattımız için de oldukça sevindirici bir haber.”
En uzun soluklu uçak tahmini olan Boeing’in Mevcut Piyasa Görünümü raporu havacılık endüstrisinin en kapsamlı analizi olarak değerlendiriliyor. Raporun tam metnine buradan erişebilirsiniz: www.boeing.com/cmo.
Yeni Uçak Teslimatları: 2015-2034
Uçak Tipi Koltuk Sayısı Toplam Teslimat Sayısı Değer (Dolar)
Bölgesel jetler 90 ve altı 2.490 100 milyar $
Tek koridorlu 90 – 230 26.730 2.770 milyar $
Küçük geniş gövdeli 200 – 300 4.770 1.250 milyar $
Orta geniş gövdeli 300 – 400 3.520 1.220 milyar $
Büyük geniş gövdeli 400 ve üstü 540 230 milyar $
Toplam --------- 38.050 5,6 trilyon $
Gelecek 20 yıl boyunca, Çin de dahil olmak üzere Asya pazarı, toplam uçak teslimatlarında başı çekmeye devam edecek.
Yeni Uçak Teslimatları: 2015-2034
Bölge Uçak Teslimatları
Asya 14.330
Kuzey Amerika 7.890
Avrupa 7.310
Ortadoğu 3.180
Latin Amerika 3.020
Afrika 1.170
BDT 1.150
Toplam 38.050
İleriye Dönük Bilgi, Risk ve Belirsizliğe Tabidir.
Bu bültende yer verilen bazı ifadeler, 1995 tarihli Özel Menkul Kıymetler Hukuki Dava Reformu Yasası dahilinde “ileriye dönük” olabilir. “Beklemek”, “tahmin etmek”, “planlamak”, “tasarlamak”, “inanmak”, “tahmin yürütmek” gibi kelimeler ve benzeri ifadeler, bu ileriye dönük ifadeleri tanımlamak için kullanılmaktadır. İleriye dönük ifadelere ilişkin örnekler arasında gelecek planlarımız, işle ilgili beklentilerimiz, mali şartlar ve faaliyet sonuçlarının yanı sıra, herhangi bir tarihi veya güncel gerçek ile doğrudan ilişkisi olmayan diğer ifadeler yer almaktadır. İleriye dönük ifadeler, doğru olduğu tam olarak kanıtlanamayan gelecekte gerçekleşmesi beklenen olaylar hakkında güncel varsayımlara dayanmaktadır. Bu ifadeler garanti olmamakla birlikte tahmin edilmesi zor olan durumlardaki risklere, belirsizliklere ve değişikliklere bağlı olmaktadır.
Gerçek sonuçların ileriye dönük açıklamalardan somut biçimde farklı olmasına neden olabilecek pek çok faktör vardır. Bunlar; ABD’deki ve dünyadaki ekonomik koşulların etkisi ve bizi ya da müşterilerimizi etkileyebileceklerinden genel sanayi koşulları ve bunların yanı sıra Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’na yaptığımız başvurularda daha önce ve zaman zaman açıkladığımız diğer önemli faktörlerdir. İleriye dönük açıklamalar yalnızca yapıldıkları tarih itibariyle geçerlidir ve bu türden açıklamalarımızı kanunun mecbur tuttuğu haller dışında güncelleme veya düzeltmek gibi bir yükümlülüğü üstlenmemekteyiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder