30 Mayıs 2021 Pazar

Yerli turist bu yıl daha uzun tatil yapacak

Türkiye'de 17 günlük kapanmanın olumlu sonuçlarının başlandığı bu çevrede, turizmcilerin umutları arttı. 




Vaka sayılarının 5 bine yaklaşmasıyla, geçtiğimiz aylarda Turizm Bakanı Mehmet Ersoy'un açıkladığı 30 milyon turist hedefini yakalamak için turizm deneyimleri hız kazandı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'nın 1'da normalleşmeyi işaret etmesi, turizmcileri de heyecanlandırdı. Normalleşme ile birlikte yurtiçi ve yurtdışından ziyaretçilerini ağırlamayı tanıtmak için, “Yeni normal hazırlıklarını” tamamladı. Turizm acenteleri ise rezervasyon taleplerine karşı yoğun mesai harcıyor. Holimax Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Becer, “11 yıldır turizm sektöründe hizmet veriyoruz. Şirket gibi bizler de umutsuzluğa kapıldık ama gelen rezervasyon talepleri, yeniden yüzümüzü güldürdü. Bu sezon sektör olarak rekor kıracağız. Özellikle iç pazarda büyük hareket sağlayacağı ”diye konuştu.
 
"İptal garantili acenteler tercih ediliyor"
Erken rezervasyon iptal garantili rezervasyonlarına dikkat Becer, “Kapanma kararlarının belirsizliği, tatilcilerin iptal etme taahhüdü veren acenteleri tercih etmesine sebep oldu. Holimax olarak son günde safra iptal hakkı tanıyoruz ve ücret iadesi yapıyoruz. Müşterilerimiz bu avantajı çok önemsiyorlar ”dedi. 2021 yılı rezervasyonlarını değerlendiren Becer, “Geçen ortalama tesis kalış süreleri 3 gündü, bu sene pandeminin de etkisiyle ortalama kalış süreleri 6 güne çıktı. Yerli turist bu yıl daha uzun tatil yapacak ”diye konuştu.
 
Ege, Akdeniz tatile alacak alacak! 
Rusya'nın uçuş yasaklarını uzatmasıyla birlikte, Ağustos ayına kadar Rus turistin yerine yerli turist göreceklerini kaydeden Becer, “1 Haziran'dan sonra Ege ve Akdeniz bağlantıya göç başlayacağını söyleyebilirim. Aşılanmanın hızlanması ile birlikte yine Avrupa'dan yoğun talep göreceğimize inanıyorum. Bu sezon Mart ayı yerine Haziran'da başlasa da, pandemi döneminin acısı çıkacak ”diye konuştu. Ödeme yöntemlerine de dikkat Becer, “Talepli olarak tatil rezervasyonlarına kredi kartı kullanımları çıkıyor. Ertelemeli kampanyalar daha çok tercih edildi. Taksitli tatil alışkanlığı bu yılda da değişmedi ”dedi.  
 
"Türkiye'nin tanıtımına ağırlık vermeliyiz"
CRM Turizm markasıyla turizm sektörüne hem satış, hem pazarlama, call center hizmetleri gibi bütünleşik pazarlama hizmeti verdiklerini, bu yıl da Holimax markasını hayata geçirdiklerini belirten Becer, “Holimax güvenilir bir tatil platformu olarak hizmete başladı. Edindiğimiz tecrübeleri yeni nesil tatil anlayışıyla birleştirdik ”dedi. Ülkemizin en fazla döviz getirisi sağladığını hatırlatan Becer, “Yurtdışı turizm gelirlerini artırmak için Türkiye'nin tanıtımına yaptırılması gerekiyor. Tüm değişen pazarlama modelleri, turizm sektörü için de geçerli oldu. Influencer marketing ile turizm tesislerimizin tanıtımlarının en etkili pazarlama yöntemi gördük. Bu sebeple yine grubumuzun bulunmayan Regnum Partners markamızı hayata geçirdik ”diye konuştu. Regnum Partners'ın turizm sektörünün ilk influencer ajansı olduğunu belirten Becer, “Bünyemizde uluslararası ve yerli influencer'larımızı, çalıştığımız turizm tesislerine yönlendirerek, özellikle yurtdışına ülkemizi ve destinasyonları tanıtmak için operasyonlarımıza başladık” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder