Suudi Arabistan öne çıkıyor
Bu karmaşık küresel dinamiklerin ortasında, Suudi Arabistan kayda değer bir başarı hikayesi olarak ortaya çıkıyor. WTTC, Krallığın seyahat ve turizm sektörünün bu yıl ulusal ekonomiye 447 milyar SAR (Suudi Arabistan riyali, yaklaşık 119 milyar dolar) enjekte edeceğini tahmin ediyor; bu tarihi bir zirve. Bu katkı, Suudi Arabistan'ın GSYİH'sinin yüzde 10'undan fazlasını oluşturuyor ve sektör istihdamının rekor seviyede 2,7 milyon işe ulaşması öngörülüyor. Suudi Arabistan’da ziyaretçi harcamalarının 200 milyar SAR'a (yaklaşık 53 milyar dolar) ulaşması beklenirken, yerel harcamaların 162 milyar SAR'a (yaklaşık 43 milyar dolar) çıkması bekleniyor. Her ikisi de tüm zamanların en yüksek seviyeleri olarak kabul ediliyor. Veriler, Suudi Arabistan'ın küresel turizm sahnesindeki büyüyen etkisi ve Vizyon 2030 çerçevesi altındaki stratejik hamlesini gösteriyor.
WTTC Başkanı ve CEO'su Julia Simpson, "Suudi Arabistan'ın Seyahat ve Turizm sektörü sadece büyümekle kalmıyor, aynı zamanda gelişiyor" dedikten sonra şöyle devam ediyor: "Krallık, neyin mümkün olduğunu yeniden tanımlıyor ve Vizyon 2030'un hedeflerini yalnızca karşılamakla kalmayacak, aynı zamanda aşacak." Turizm sektörünün 2025 yılında Orta Doğu'da, bölgesel ekonomiye 367,3 milyar ABD doları katkıda bulunması ve 7,7 milyon istihdam yaratması bekleniyor. Uluslararası ziyaretçilerin bölgedeki harcamalarının 2019 seviyelerinin yüzde 24 üzerinde, yaklaşık 194 milyar ABD dolarına ulaşıp, yurt içi harcamaların da bölgesel canlanmayı yansıtacak şekilde yaklaşık 113 milyar ABD dolarına ulaşacağı tahmin ediliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder