29 Nisan 2014 Salı

ÇEVRECİ HAKİM ‘DEN ŞIRNAK’A OYUNCAK KÜTÜPHANESİ




Kamuoyunda Çevreci Hakim Olarak bilinen, bir, DÖNEM Şırnak'ta da Type of alan Tamer Demirsoy, Şırnaklı Çocukları unutmadı. Baskanı oldugu Minik Eller Derneği aracılığı Şırnaklı Çocuklara HİZMET verecek income Bir oyuncak kütüphanesini 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nda acti ettik. 


Şırnak Oyuncak Kütüphanesinde Çocuklar, istedikleri Zaman oyuncak alip evlerine götürebilecekler, oynadıktan SONRA Oyuncakları Geri getirebilecekler ya da kütüphanenin public oldugu saatlerde oyuncaklarla istedikleri Kadar vakit geçirebilecekler. Vali Yardımcısı Zeyrek, Türkiye'nin en Genç nüfusuna Sahip ilin Şırnak oldugunu belirterek, dedi "Dolayısıyla gençlerimizi Çocuklarımız Geleceğe Hazırlamak icin oyun alanların Eklendi çok Büyük Bir önemi var. Bu sorumluluk SADECE devlete düşmüyor ettik".


Minik Eller Derneği baskanı Tamer Demirsoy, "Asil amaçlarının Sayıları Bir milyonu bulan Korunmaya Muhtaç çocukların Bir kısmına Eğitim 5 Yıl İçerisinde 3 bin cocuga barınma Eğitim İMKANI sağlamak istediklerini belirtti ettik, barınma İMKANI sağlamak oldugunu ettik. Toyzz Shop'a met projeye Yapmış oldukları Büyük Destek for teşekkürlerini ileten Tamer Demirsoy, Toyzz Shop'un projeye Destek Olması Bizim for Eklendi çok önemliydi, Toyzz Dükkanı Pazarlama Muduru Ayça Candoğan Zengin'de bir Aramızda SU, Dükkan Toyzz destekleri for Dernek Adına hem kendisine etek 'Bir AYRICA teşekkür ediyorum dedi.

Minik Eller Derneği baskanı Tamer Demirsoy, "Asil amaçlarının Sayıları Bir milyonu bulan Korunmaya Muhtaç çocukların Bir kısmına Eğitim 5 Yıl İçerisinde 3 bin cocuga barınma Eğitim İMKANI sağlamak istediklerini belirtti ettik, barınma İMKANI sağlamak oldugunu ettik. Toyzz Shop'a met projeye Yapmış oldukları Büyük Destek for teşekkürlerini ileten Tamer Demirsoy, Toyzz Shop'un projeye Destek Olması Bizim for Eklendi çok önemliydi, Toyzz Dükkanı Pazarlama Muduru Ayça Candoğan Zengin'de bir Aramızda SU, Dükkan Toyzz destekleri for Dernek Adına hem kendisine etek 'Bir AYRICA teşekkür ediyorum dedi.

2010 yilinda dağıtımı Kurulan Minik Eller Derneği ile İlgili AYRINTILI Bilgi www.minikeller.org.tr önünüze alınabilinir.



Panel Announcement III

Boğaziçi Üniversitesi Sürdürülebilir Turizm Yönetimi Programı Kültürel Miras Yönetimi Yüksek Lisans Dersin sınırları içinde "Arkeolojik Alanı Kazıları ve Anadolu Kültürel Miras Yolu üzerindeki etkisi" konulu bir panel düzenledi. 

Panel Pera Müzesi Oditoryumu'nda Perşembe 2014, 15 Mayıs'ta gerçekleşecek.
14:30-17:45 arasında

Moderatör: Prof Dr Mehmet Özdoğan
Giriş: Şükrü Yarcan - Nişantaşı Üniversitesi
Panelistler:
Sabina Ladstaetter - Yönetmen, Österrichisches Archäologisches Institut
Klaus Schmidt - Deutsches Institut Archäologicsches
Kutalmış Görkay - Ankara Üniversitesi
Aykut Karaman - Mimar Sinan Üniversitesi
Rüstem Aslan - Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi
Reşit Ergener - Boğaziçi Üniversitesi

Panel Kapsamı;
Efes, Göbeklitepe, Bergama, Zeugma, Afrodisias, Troya, Çatalhöyük kazılarında, hedefleri, politika yaklaşımları ve projelerin değerlendirilmesine zorlu sorunları kendi belirgin uzmanları ve yöneticileri tarafından kamu durumu, bilinç ve kapasite geliştirme şekilde tartışılmıştır edilecektir.
* Panelin Dili İngilizce olacak. Simültane çeviri olmayacaktır.
** Pera Müzesi'nde Servisi 13:45 PM Hisar Kampüs bırakacaktır 

Tarlabaşı360’dan Boat Show’a özel kampanya

Tarlabaşı360 projesi lansman öncesinde Boat Show’da görücüye çıkıyor. 30 Nisan - 4 Mayıs tarihlerinde Haliç’te düzenlenecek veTarlabaşı360’ın sponsor olduğu Haliç Boatshow’da fuar standına özel 2 TL sabit dolar kuru avantajı sunuluyor.

33. Uluslararası İstanbul Golden Horn Boat Show fuarına sponsor olan Tarlabaşı360, 30 Nisan – 4 Mayıs tarihleri arasında İstanbul Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek fuar süresince devam edecek özel kampanyada, satışlarında geçerli olan dolar kurunu 2 TL olarak sabitleyecek. Kampanya çerçevesinde Tarlabaşı360’da ofis satışları devam ederken residanslar için de Boat Show ziyaretçilerine özel “öncelikli rezervasyon imkanı” sunulacak.  Boat Show’da 25 metrekarelik bir stantla yer alacak olan Tarlabaşı360, fuar süresince sponsorluk kapsamında çeşitli tanıtım etkinlikleri de düzenleyecek. Fuara teknesiyle katılacak misafirler de Tarlabaşı360’ın misafir tekne pontonunu kullanabilecekler.

İstanbul’un merkezinde İstanbul’a yakışır bir yaşam sunuyor…
Türkiye’de benzersiz bir örnek oluşturan ödüllü Tarlabaşı360 projesi, İstanbul’un tam merkezinde, İstanbul’a yakışır bir yaşam sunuyor, bölgeye ve şehre büyük bir değer katmaya hazırlanıyor. Toplam 20 bin metrekarelik alan üzerinde yaklaşık 150 bin metrekare inşaat alanına sahip olan proje, Tarlabaşı Bulvarı’na 220 metrelik cephesiyle dikkat çekiyor.

Tarlabaşı 360’da, 9 ada arasındaki sokak ve caddeler, sanat galerileri, şık mağazalar ve yemek mekanlarıyla nostaljik bir atmosfer oluşturulması amaçlanırken, açık hava ressamları ve müzisyenlerle yaşayan sokak kavramının da hayata geçirilmesi hedefleniyor. Taksim meydanına sadece 350 metre uzaklıkta ve İstiklal Caddesi paralelinde yer alan Tarlabaşı360 projesinin cephe mimarisi tarihi dokuyu modern mimari ile birleştirirken, bulvar üzerinde yer alacak ticari alanlar, mağazalar ve kafelerle bölgenin yeni bir sosyal çekim alanı olmaya hazırlanıyor.

Mehmet Sait Restaurant Lezzet Düşkünlerini Bekliyor

TURİZMİN SESİ
Mehmet Sait Restaurant,Antep mutfağının en seçkin lezzetlerini sizlere sunuyor. Antep mutfağının mezeleri,başlangıç yemekleri,kebapları tam ağzınıza layık


Mehmet Sait Restaurant’ın menüsünde düğün çorbası,içli köfte,patlıcan salata, muhammara, ezme salata, yaprak sarma,çiğ köfte, fındık lahmacun, lahmacun, bonfile etinden yapılan içi kaşar peynirli Mehmet Sait kebabı,sultan sarma, kuzu küşleme, şaşlık kebabı, fıstıklı kebap,patlıcanlı kebap,kaymaklı ayva tatlısı,cevizli tahinli kabak tatlısı,künefe,fıstıklı kadayıf gibi lezzetler yer alıyor.



Haftanın yedi günü sabah 07:00 gece 01:00 saatleri arasında açık olan Mehmet Sait Restaurant 250 kişiye kadar oturma kapasiteli, iş ve aile yemekleriniz için özel dizayn edilmiş locası da mevcuttur.



Her mevsim sizi bahar ayındaymış gibi yeşillikler arasında saklayacak, kentin keşmekeşliğinden uzaklaştıracak bir bahçeye sahip.



Mehmet Sait Restaurant,Lig TV ve D-Smart yayınları sayesinde maç tutkusunu lezzetle taçlandırıyor. Özel otoparkı bulunan mekan Levent metrosuna yürüyüş mesafesindedir.


Tiyatro ve sinema oyuncusu olan Perran Kutman,Mehmet Sait Restaurant lezzelerini çok seviyor ve zaman buldukça özel tadlar için gelmektedir.



"Öyle Bir Geçer Zaman Ki" dizisinde Caroline karakterinin başarısından dolayı Türkiye'de üne kavuşan Wilma Elles,Mehmet Sait Restaurant'tı müdavimlerinden ...

Rezervasyon Tel : 0.212.283.13.04-05
Mehmet Sait Restaurant
Büyükdere Cad.Emlak Bank Konutları Cömert Sok.C1D1 Blok
Levent-Beşiktaş/İstanbul
Tel:0212 28313 04-05 Fax:0212 283 10 12
www.mehmetsait.com
info@mehmetsait.com

Peru’nun Altın Tahılı Kinoa Frankie Restaurant’ta Tanıtıldı


Latin Amerika’nın büyülü ülkesi Peru, yemek, içki ve müzikleri ile düzenlenen özel bir gecede Türk basını ve turizm sektörüne tanıtıldı. Misafirlerin Peru’nun dünyaca ünlü şefleri Javier Florez, Marita Lynn ve Roberto Segura’nın özel menüsü ile zenginleşen gecede, eşsiz kıyıları ve deniz ürünleriyle meşhur ülkenin özel tahılı Kinoa’nın büyülü tarifleri konuklarla paylaşıldı.


Peru Mutfağı Tanıtım Kokteyli, Peru Türkiye Büyükelçisi Jorge Abarca’nın ev sahipliğinde Latin Amerika ülkelerinin diplomatik temsilcileri,  iş adamları, turizm sektörü ve Türk basın mensuplarının katılımıyla 28 Nisan Pazartesi akşamı Frankie Restaurant’ta gerçekleştirildi.


Peru’nun dünyaca ünlü şefleri Javier Florez, Marita Lynn ve Roberto Segura’nın iki gün için İstanbul’a gelerek özel olarak hazırladıkları Peru’ya özel kızarmış kırmızı biberli ve kuşkonmazlı Kinoa’lı salata, avokado soslu domatesli Kinoa’lı kroket, Kinoa’lı ve kimyonlu cızbız köfte, yufkalı minik köfteli Kinoa pilavının sunulduğu gecede Peru Türkiye ilişkileri de anlatıldı.


Kokteylde dünyaca ünlü şeflerin kızartılmış sezon sebzeleriyle hazırladıkları Kinoa’lı salatalar ve domatesli avokado soslu kanepeler, Peru’dan özel olarak getirilen Pisco ile hazırladıkları Peru ulusal içkisi ‘Pisco Sour’ kokteyli eşliğinde servis edildi.


Yüksek kaliteli ürün ihracatında ilk sıralarda yer alan Latin Amerika ülkesi Peru’nun altın renkli tahılı Kinoa, Avrupa, Asya, Kuzey Amerika, Asya ve Avustralya’da lüks restoranlarının ve elbette dünyadaki Peru restoranlarının À la carte menülerinin vazgeçilmezleri arasında yer alıyor.


Ant Dağları’nın altın tahılı Kinoa, lezzeti ve yüksek besin değeriyle dikkat çekiyor. Kinoa, dünyanın dört bir yanında yüksek besin değerleri nedeniyle oldukça meşhur ve önemli marketlerin aranan ürünlerinden.
Peru mutfağı Afrikan, İspanyol, Japon ve Çin mutfaklarından etkilenmiş biyolojik ve kültürel zenginlikleri bir arada bulunduran bir mutfak kültürüne sahip. Bu zengin yemek kültürünü ünlü Perulu şeflerin kişisel yaratıcılıklarını katarak yeniden şekillendirmesi Peru mutfağının tüm dünyada tercih edilir hale getiriyor.

Kinoa ile iki farklı tarif:
Kinoa’lı ve Kimyonlu Cızbız Köfte
500 gram kıyma
1 bardak pişirilmiş kırmızı kinoa
1 orta boy rendelenmiş soğan
1 yumurta
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı kimyon
Kinoa, yumurta, zeytinyağı, kıyma, soğan ve kimyonu karıştırın. Küçük köfteler haline getirin. Izgara şeklinde pişirdikten sonra sebze ve salatayla servis edin.

Domates ve Avokado Soslu Kinoa Kroketleri
4 su bardağı kinoa
8 bardak su
2 yumurta
¼ su bardağı mısır nişastası
¼ su bardağı  kanola yağı
Bir miktar tuz ve karabiber
6 adet salkım domates
1 demet doğranmış taze soğan
4 adet yeşil limon
1 demet doğranmış kişniş
4 adet avokado
2 mısır koçanı
1 diş doğranmış sarımsak
1/3 su bardağı zeytinyağı.

Kinoa’yı yıkadıktan sonra 15 dakika suda pişirin. Fazla suyunu süzün ve 20 dakika bir kapta bekleterek soğutun. Tuz, biber, yumurta ve mısır koçanıyla tatlandırın. Hamur haline gelene kadar karıştırın ve kroket haline getirin. Kızgın ateşte iki tarafını da kızartın.Domatesleri ve avokadoyu küçük küçük doğrayın, taze soğan ve kişnişi de ekleyerek son halini verin. Zeytinyağı, tuz ve biberle tatlandırın.
























Tariş Zeytinyağının ‘Nüfus Kağıdı’ Var!




Sizin damak tadınıza hangisi uyuyor? Kuzey Ege’nin taze çimen kokusu ve ipeksi yumuşaklığı mı, Güney Ege’nin meyve kokulu baskın karakteri mi? Türkiye’nin köklü zeytinyağı markası Tariş bir ilke imza attı ve zeytinyağı şişelerinin üzerine, o şişedeki zeytinin bölgesini, kökenini ve türünü yazdı. Yani tüketici ne yediğini bilsin, sevdiği lezzete de ulaşabilsin diye, zeytinyağına kimlik kartını verdi…Uluslararası Zeytinyağı Konseyi’nin kalite onayı verdiği tek Türk zeytinyağı olan Tariş, müşterilerini “Kuzey Ege” ile  “Güney Ege” zeytinyağlarının farklı ve benzersiz dünyasını keşfetmeye davet ediyor.


Her coğrafyanın kendine özgü tadı, kokusu, dokusu vardır. Kuzey’in rüzgârı taze çimenlerin kokusunu taşırken, Güney’in kızgın güneşi olgun meyvelerin baskın aromasıyla baş döndürür. Bu yüzden farklı bölgelerde yetişen zeytinler, çevrelerinin karakteristik özelliklerini taşır. Biri bahar rüzgarları gibi hafif ve yumuşak, diğeri yaz güneşinin sıcaklığı ile daha yoğun ve baskın…İşte 1915’ten beri inanç, bilgi ve aşkla üretim yapan Tariş, zeytinyağı ambalajlarının üstüne, yetiştirilen zeytinin coğrafi bölgesini, menşeini ve türünü yazarak bir yeniliğe daha imza atıyor. Bundan böyle, damak tadınıza uygun zeytinyağına daha kolay ulaşacak ve sofralarınızı sevdiğiniz lezzetlerle donatacaksınız.


Damak tadınızı keşfedin!
Kuzey ve Güney… İki farklı coğrafya, iki farklı hikaye… Kuzey Ege zeytinlerin kendine has karakteri yüzlerce yıllık, görmüş geçirmiş köklerinden ve Kaz Dağları’nda esen rüzgârının ellerinde yetişmesinden gelir. Ekmeğinizi bandığınız an o eşsiz taze meyve ve çimen kokusunu, ipeksi kıvamını hissedersiniz. Damakta hafif bir acılık hissedilmesi, karakteristik özelliğidir. Güney Ege’de, yetiştirilen zeytinin kendine has karakteri, sarp yamaçlarına inat, Ege’nin kızgın güneşinde büyüyüp serpilmesinden gelir. Ekmeğinizi bandığınız an o yoğun meyve kokulu karakteri damağınızda yoğun bir tat bırakır. Bu yüzden de daha koyu renkte ve daha az akışkandır.

Damak tadınıza uygun Tariş zeytinyağını marketinizde veya www.ta-ze.com.tr adresinde bulabilirsiniz.

MSA’nın ilk pop up restoranı açılıyor



Yeni lezzetler denemek isteyenler, Çırağan Palace Kempinski’nin palmiyeler içindeki otel bahçesinde ve muhteşem Boğaz manzarası eşliğinde menüyü tatma ayrıcalığını yaşayacak.Mutfak Sanatları Akademisi (MSA) ve Çırağan Palace Kempinski İstanbul’un başlattığı iş birliği ile hayata geçirilecek olan pop up restoran, İstanbul’a yepyeni ve özel bir mekan kazandıracak. Restoran aynı zamanda MSA öğrencilerine Türkiye’nin gözde oteli Çırağan Palace Kempinski İstanbul’da deneyim kazanma fırsatı da sunacak.Türkiye'nin lider uluslararası diplomalı profesyonel mutfak okulu Mutfak Sanatları Akademisi (MSA) ile yiyecek ve içecek sektörüne yüzlerce profesyonel kazandıran Çırağan Palace Kempinski İstanbul, İstanbul’un yiyecek içecek platformuna özel bir deneyim sunuyor. Çırağan Palace Kempinski İstanbul’un Boğaz’a nazır avlusunda açılacak olan MSA’nın ilk pop up restoranı, genç şef adaylarına çok özel bir ortamda menü ve konseptlerini sunma fırsatı da sağlayacak.


Çırağan Palace Kempinski İstanbul’un ilk defa kapılarını açtığı bu proje MSA için de bir ilk niteliği taşıyor. 1 Mayıs – 27 Haziran tarihleri arasında hizmet verecek olan Okulun Mutfağı pop un restoranında MSA’da eğitim alan öğrenciler çalışacak. Restoran hafta içi öğle saatlerinde MSA Maslak Kampüsü’nde, Pazartesi hariç diğer günler 17.00-23.00 saatleri arasında ise Çırağan Palace Kempinski İstanbul’un bahçesinde açık olacak. Böylece hem Maslak’taki restoranın müdavimleri hem de yeni lezzetler denemek isteyenler, Çırağan Palace Kempinski’nin palmiyeler içindeki otel bahçesinde ve muhteşem Boğaz manzarası eşliğinde menüyü tatma ayrıcalığını yaşayacak. İlk defa bir restoranı bünyesine kabul eden Çırağan Palace Kempinski İstanbul böylelikle sektöre girecek olan genç şef adaylarına da gerçek bir tecrübe yaşatacak. MSA pop up restoran projesi Eylül ayında tekrar hayata geçirilecek.Bu deneyime katılmak ve MSA öğrencilerini iş başında değerlendirmek isterseniz, 0212 236 73 33 numaralı telefondan rezervasyon yaptırabilirsiniz.

İki saygın kurumun güçlü iş birliği
MSA ve Çırağan Palace Kempinski İstanbul, Mart ayında ilk adımını attıkları iş birliği ile genç şef adaylarına ayrıcalıklı bir eğitim, tecrübe ve kariyer fırsatı sunuyor. İş birliği ile ayrıca MSA’nın Türk mutfağını akademik ve kültürel anlamda dünyaya tanıtmak amacıyla başlattığı “Dünyaya Türk Mutfağı Hareketi” de Çırağan Palace Kempinski’nin bir sosyal sorumluluk projesi olarak sağladığı katkı ile güç kazanıyor. Kempinski Grubu’nun dünya genelindeki 80 otelinde Türk Mutfağı Hareketi’ne katkı sağlayacak organizasyonlar gerçekleştirilecek.

NOT: MSA pop up restoran sadece akşam yemeği servisi verecek ve Pazartesi akşamları kapalı olacaktır.

Bilecik’te turizmciler sezona hazır


TURİZMİN SESİ
Bilecik Dünya Turizm Destinasyonu Oluyor projesi tanıtım ve eğitim toplantısı gerçekleştirildi
Bilecik turizmindeki gelişmelerin değerlendirildiği toplantıda 2014 yılının verimli olması için fikir alış verişinde bulunuldu.Bilecik turizmindeki gelişmelerin değerlendirildiği toplantıda 2014 yılının verimli olması için fikir alış verişinde bulunuldu.Bilecik Belediyesi Şeyh Edebali Kültür ve Kongre Merkezi'nde gerçekleştirilen toplantıda Bilecik turizm paydaşları bir araya geldi. Başta otel ve restoran işletmecileri olmak üzere turizm ile ilgili faaliyet gösteren çok sayıda işletmenin iştirak ettiği toplantıda, Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA), Türkiye Cumhuriyeti Kalkınma Bakanlığı ve Bilecik Belediyeler Birliği’nin katkılarıyla hazırlanan “Bilecik Dünya Turizm Destinasyonu Oluyor” projesinin koordinatörü Yrd. Doç. Metin Çelik turizmdeki gelişmelerle ilgili değerlendirmelerde bulundu.

Çelik, toplantıda yaptığı konuşmada, Bilecik'teki turizm faaliyetlerinin iyi bir boyuta taşındığını söyledi. Turizmde Bilecik'in birçok konuda umut verici bir durumda olduğunu vurgulayan Çelik, kentin, turizm pastasında daha fazla pay alabilmesi için birçok konuda çalışmalar gerçekleştirdiği belirtti. Bilecik'teki turizm hedeflerine her gün daha da yaklaştıklarını dile getiren Çelik, şunları söyledi: ''Bu toplantıda, şehrin pazarlanabilir turizm çeşitlerini anlattık ve bunların sosyal medyada nasıl yer bulacağı üzerinde durduk. Toplantıda ayrıca gerek yurt için gerek yurt dışı seyahat acenteleri ile iletişimin nasıl kurulacağı ve turistin ilgisinin nasıl çekileceği konularını görüştük.'' Projenin son durumu hakkında da bilgi veren Çelik, pazarlanabilir turizm çeşitleri, turizm tanıtım mecraları, cazip turizm paketlerinin oluşturulması, ulusal basında haber yapma yöntemleri ve sosyal medyada hesap açma ve yönetme konularında bilgi verdi.

Otellerden yoğun ilgi
Bilecik’te turizm alanındaki gelişmeleri yakından takip eden otel sahibi ve işletmecileri toplantıya yoğun ilgi gösterdi. Bilecik merkezde bulunan Kent Otel ile Bozöyük’ten Grandçalı ve Taşkın Otel’in sahiplerinin yanı sıra çok sayıda otel işletmecisi toplantıya katılarak turizm alanındaki çalışmalara destek verdi.

Restoranlar turizme hazır
Tünel Restoran, Mersu Alabalık, Şelale Restoran ve Cennet Vadisi gibi Bilecik ve ilçelerinin önde gelen restoran sahipleri de düzenlenen eğitim toplantısına katılarak turizme hazır olduklarının mesajını verdiler.

Turistler güzel zaman geçirecekler
Bilecik’te turizm alanında sürdürülen çalışmalarla birlikte artık şehre gelen turistler güzel zaman geçirecekler. Bilecik’e gelecek olan turistler Mehter ve Mevlevi gösterisi, Yörük adetlerini Yörük çadırlarında görme fırsatı ve Osmanlı Ahilik geleneklerini de görme şansına sahip olacaklar.

Deniz Kültürüne Yelken Açıyoruz



BM NTSR Fuarcılık tarafından düzenlenen "Haliç Boatshow", 30 Nisan - 04 Mayıs tarihleri arasında Haliç Kongre Merkezi önünde deniz üzerinde gerçekleşecek.Fuar öncesinde UBM-NTSR Yürütme Kurulu Başkanı Serkan Tığlıoğlu ve UBM Türkiye Fuarlar Grup Direktörü Esin Göksel, bir basın toplantısı düzenledi.

Haliç Boatshow'da, sadece tekne, motor yat, mega yat ve yelkenlileri değil, tekne ekipman ve aksesuarları görücüye çıkacak. Ayrıca fuarda su sporları ve geceli gündüzlü etkinlikler gerçekleşecek.


Haliç Kongre Merkezi'nde Haliç'in üzerine kurulan ve bir milyon doların üzerinde yatırımla hayata geçirilen tekne bağlama sistemi ile tekne sahibi olmak isteyenler, beğendikleri modelleri deniz üstünde test edebilme şansı yakalayacaklar. Fuarda, boyları 3 metre ile 36 metre arasında değişen 180 tekne, motor yat, mega yat, yelkenliler ve ultra lüks tekneler sergilecek. Fuarda sergilenecek otomobil fiyatına sahip olunabilecek kullanışlı ve kompak tekneler ve ikinci el tekneler de dikkat çekiyor.


"EMİNÖNÜ'NE KADAR GİDECEK, GELİŞECEK BİR ORGANİZASYON"
UBM-NTSR Yürütme Kurulu Başkanı Serkan Tığlıoğlu, tekne fuarlarının en büyüklerinin Düseldorf, Cenova, Cannes ve Londra'da yapıldığına dikkat çekerek, "10 yıl içerisinde Haliç'de düzenlenecek olan bir Boatshow, bölgenin de gelişmesiyle beraber, bölgedeki zenginliğin de artmasıyla beraber, demokrasiyle beraber sadece Türkiye'nin değil dünaynın en gözde boatshowlarından biri olacak. O yüzden biz burayı seçtik ve buraya bir yatırım yaptık" dedi. Tığlıoğlu fuarda 100'ün üzerinde tekne sergileneceğini belirterek bu sayının 2-3 yıl sonra 300'lere çıkacağına dikakt çekti. Tığlıoğlu, "Ama göreceksiniz bu fuar zaman içerisinde Haliç'in başına doğru Eminönü'ne kadar gidecek, gelişecek bir organizasyon olacak" dedi.


UBM-NTSR Yürütme Kurulu Başkanı Serkan Tığlıoğlu, Türkiye'nin yatcılık sektöründe Avrupa'yla kıyaslandığında geride olduğunu, Türkiye'de şu anda 35-40 civarında marinanın bulunduğunu belirterek, "Önümüzdeki dönemde bu sayı çok daha fazla artacak ve tekne kapasitesi gelişecektir" diye konuştu.


5.500 EURO İLE 5 MİLYON EURO ARASINDA DEĞİŞEN FİYATLAR
Fiyatları 5 bin 500 Euro ile 5 milyon Euro arasında değişen ikinci el ve sıfır tekneler, Haliç Boatshow'a özel indirimli fiyatlarla satılacak. Son zamanlarda hareketlenen ve talep gören ikinci tekne pazarını, lider ve güvenilir broker firmaların katılımıyla tek çatı altında toplayan Haliç Boatshow'u yaklaşık 50 bin kişinin ziyaret etmesi bekleniyor.


Fuar'da ayrıca, Türk Deniz Araştırmaları Vakfı'nın Avrupa Birliği Projesi MARLISCO kapsamında 12-18 yaş arasındaki gençlerin katıldığı "Çöp Denizde, Kamera Sende!" konulu kısa video yarışmasının ödül töreni yapılacak. Haliç Boatshow'un gişe gelirinin bir kısmı TURMEPA'ya bağışlayacak.