8 Mart 2018 Perşembe

Türk Acentecilerin Avrupa'daki Birliği Güçleniyor

Türkiye'nin turizmde yükselişi için çalışan COOP TRR, tüm Avrupa'ya yayılıyor. Almanya dışından pek çok Türk acenteciyi de bünyesine katan COOP TRR'nin beş şehri kapsayan fuar maratonunun son durağı ITB. Sırada oniki şehri kapsayan roadshow'lar var.

Avrupa’daki Türk kökenli seyahat acentecilerini tek çatı altında buluşturan Türk Acenteciler Birliği (COOP TRR), üye sayısını arttırmanın sevincini yaşıyor. Almanya merkezli COOP TRR, İngiltere, Fransa, Hollanda, Belçika, İsviçre, Danimarka ve Avusturya'dan yeni üyelerle Avrupa'ya yayılıyor. COOP TRR CEO'su Cumhur Sefer, bu yeni katılımlarla üye sayılarının bine yaklaştığını açıkladı. Türkiye'nin turizmdeki ana kaynak pazarı Almanya'daki Türk kökenli acentelerin 2018 satışlarına destek olmak için bir dizi tanıtım ve pazarlama etkinliği gerçekleştirdiklerini söyleyen Cumhur Sefer, "Beş şehri kapsayan fuar maratonumuzun son durağı Berlin'de kapılarını açan ITB Berlin Turizm Borsası. 7-11 Mart tarihleri arasında düzenlenen ITB'de biraraya geleceğimiz sektör temsilcileriyle ülkemizi konuşacağız. 25. Holdeki 173A No'lu stantımıza Türkiye'den meslektaşlarımızı da bekliyoruz" dedi. Türkiye satışlarının hali hazırda çok iyi gittiğini ifade eden Sefer, katıldıkları tüm fuarlarda tatil tüketicilerinin nabzını tuttuklarını kaydederek, "2018 Türkiye'nin Almanya'da yeniden yükseleceği yıl olacak. Almanya'dan ülkemize gelecek turist sayısının 5 milyonu aşacağını öngörüyoruz. Bu yüksek ivmeyi sürekli kılmak için tanıtım ve pazarlama çalışmalarımıza aralıksız devam edeceğiz, sırada oniki şehri kapsayan roadshow'larımız (tanıtım turları) var" diye konuştu.

Almanya'da 20 Mart'ta başlatacakları roadshowlar'da genel Türkiye tanıtımı yapacakları bilgisini veren COOP TRR CEO'su Fatih Şenel de, yıl sonuna kadar devam edecek bu etkinliklerin gerçekleştirileceği şehirleri şöyle sıraladı: Köln, Dortmund, Hannover, Essen, Düsseldorf, Frankfurt, Berlin, Münih, Stutgard, Nürnberg, Hamburg ve Osnabrück...Roadshow'larda Türkiye'den oteller ve tur operatörleri ile Almanya'daki farklı turizm şirketlerini buluşturacaklarını anlatan Fatih Şenel, genel Türkiye tanıtımın yanı sıra şirketlerin kendilerini de anlatacaklarını ifade etti. Şenel, şöyle konuştu: "Bu etkinliklerde katılanlara Türkiye'nin değişik turizm çeşitlerini ve iş fırsatlarını göstermeye çalışacağız. Katılımcılar arasında örneğin rent a car (araç kiralama) firmaları da yer alacak ve kendilerini tanıtacaklar. Ülkemizin turizmdeki klasik ürünlerinin yanı sıra farklı yönlerini de ön plana çıkarmayı hedefliyoruz."

Almanya'daki beş önemli fuarda stant açarak Alman turizmciler ve tatilcilerle biraraya geldiklerini anımsatan Fatih Şenel, yılbaşından bu yana Stuttgart’taki CMT, Hannover’daki ABF, Hamburg’daki Reisen Hamburg ve Nurnberg’deki Messe Freizeit Nurnberg fuarlarına katıldıklarını, şimdi de ITB Berlin Turizm Fuarı’nda yer aldıklarını anlattı. Bu fuarların çok verimli geçtiğini, çok sıcak ilişkiler kurduklarını anlatan Şenel, gelecek dönemde yeni fuarlarda da yer almayı planladıklarını kaydederek, "Avrupa'nın önemli şehirlerindeki butik fuarları da programımıza alacağız. Örneğin Fransa'nın Strasbourg kentindeki turizm fuarında hiç Türkiye standı olmadığını öğrenince, orayı da hedeflerimiz arasında aldık" dedi. 

7 Mart 2018 Çarşamba

Sabiha Gökçen’den, ilk 2 ayda rekor yolcu artışı

2017 yılını % 6 yolcu artışıyla kapatan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, 2018’e de hızlı bir giriş yaptı. Ocak-Şubat ayında toplam 5 milyon 70 bin yolcuya ev sahipliği yapan İstanbul Sabiha Gökçen’de ilk 2 aylık yolcu artışı % 21 olarak gerçekleşti.

Türkiye’nin en fazla yolcu trafiğine sahip ikinci havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, 2018’e rekor bir yolcu artışıyla giriş yaptı. 2017 yılında 31.3 milyon yolcuya ev sahipliği yapan ve % 6 yolcu artışı elde eden İstanbul Sabiha Gökçen, 2018 yılının Ocak-Şubat aylarında geçen yıla göre % 21 oranında yolcu artışı elde etti. Bu dönemde havalimanını kullanan yolcu sayısı toplam 5 milyon 70 bin 260 oldu. Yılın ilk 2 ayında 1.6 milyon dış hat yolcusu uçuş yaparken, dış hat yolcu artışı % 19 oldu. Aynı dönemde iç hat yolcu sayısı ise 3.4 milyon olarak gerçekleşirken, iç hat yolcu sayısındaki artış % 21’e ulaştı. Öte yandan sadece Şubat ayında uçan yolcu sayısı ise 2 milyon 379 bin 238 olarak açıklandı. Yolcu sayısı Şubat ayında geçen yılın Şubat ayına oranla % 16 oranında arttı. Şubat ayında dış hat ve iç hat yolcu sayıları da yine geçen yılın aynı ayına oranla yüzde 16 oranında artış elde etti.

İlk 2 aylık yolcu rakamları hakkında açıklamalarda bulunan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı işletmecisi İSG’nin CEO’su Ersel Göral, ilk 2 ayda elde edilen yüzde 21’lik yolcu artışının önemine dikkat çekerek, şunları söyledi: “2017 yılını yüzde 6 oranında bir büyüme ile kapattıktan sonra tüm odaklanmamızı 2018 yılına çevirmiştik. Ocak ayından sonra Şubat ayında da elde ettiğimiz çift haneli yolcu artışı, 2018 yılı hedeflerimiz için bizi daha da umutlandırdı.  Bizi tercih eden tüm misafirlerimize ve değerli ekip arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.” 

Hotels.com ilk Travel Brag analizini gerçekleştirdi

Yapay zekâ (Artificial Intelligence-AI) teknolojisi kullanılarak gerçekleştiren analizde sosyal medyada 5 milyonun üzerinde seyahat paylaşımı analiz edildi.

Hotels.com’un son Mobile Travel Tracker raporu, ziyaretlerinde her altı kişiden birinin seyahatleri sırasında sosyal medyayı aktif olarak kullandığını gösteriyor.Hotels.com™, seyahatler sırasında sosyal medya akışlarını dolduran paylaşımlar kapsamında dünyada ilk kez yapay zekâ teknolojisi kullanılarak gerçekleştirilen analizinin sonuçlarını açıkladı. Hotels.com’un gerçekleştirdiği bu analiz, tatilcilerin bir sonraki seyahat noktasını daha iyi seçebilmesi için dünyanın dört bir yanındaki şehirlerde paylaşımlarla en çok nerelerin tercih edildiğini ortaya koyuyor. Analize göre seyahat tutkunları, müzeler (300.000 paylaşım), şehirlerin tarihi lokasyonları (170.000 paylaşım) ve güneşi net olarak görebilecekleri yerler (130.000 paylaşım) ile ilgili paylaşımlar yapmayı seviyor. 

Yapay zekâ teknolojisi tarafından dünya çapında 5 milyondan fazla paylaşımın analiz edildiği araştırmada, insanların tatildeyken sosyal medyada en çok neyle ‘gösteriş’ yaptığına dair fikir vermek için seyahatle ilgili anahtar sözcüklerden ve tatil bölgesi etiketlemelerinden yararlanıldı. 

DÜNYA ÇAPINDA EN FAVORİ 10 LOKASYON
1. Müzeler
2. Teras barlar
3. Şehirlerin tarihi lokasyonları
4. Modern Sanatlar
5. Opera
6. Güneş ışığı alan yerler
7. Olimpiyat oyunları 
8. Katedraller 
9. Galeriler
10. Bale Gösterileri

Yapılan analiz, Hotels.com’un yakın zamanda çıkardığı bir başka araştırmanın sonuçlarını da destekliyor.  Hotels.com Mobile Travel Tracker raporuna göre her altı kişiden biri tatile çıkmadan önce gideceği yeri sosyal medyadan araştırıp çekeceği fotoğrafları planlıyor.  Ayrıca ortalama bir tatilci, sosyal medyada günde 1 saatten fazla vakit geçiriyor.

Yapılan son araştırmaya göre seyahat tutkunları sosyal medya hesaplarından yemek fotoğrafları, hava durumu güncellemeleri ve spor fotoğrafları da paylaşıyor. 

Yemek fotoğrafları
Stockholm’de kek-pasta ve Toronto’da köri lezzetleri paylaşımlara renk katarken, New York biftek ve pizza da barajı geçiyor. Belki de en şaşırtıcı olanı, enchiladanın Meksiko’da modern sanattan iki kat daha popüler olduğunun ortaya çıkması; dondurma San Francisco paylaşımlarının yüzde 10’unu, Hong Kong’daki Jumbo Kingdom yüzen restoran ise 20.000’den fazla paylaşımla ikinci sıraya yerleşiyor.

Alışveriş çılgınlığı
Alışveriş keyfi çoğu seyahat sever için olmazsa olmaz bir deneyim. Paris’i ziyaret edenlerin en fazla fotoğraf çektiği yer Le Louvre’dan ziyade butikleriyle ünlü Rue Vieille du Temple! Diğer gözde alışveriş noktaları arasında Miami’de Bal Harbour, Hong Kong’da Harbour City Alışveriş Merkezi, Melbourne’de vintage mağazalar yer alırken; şık moda markalarından biri de Danimarka’nın başkentinin en iyi 10’unu oluşturuyor.

Yağmur çamur demeden paylaşım
Gezginlerin hava durumundan daha fazla konuştuğu bir konu yok. Güneşi gördükleri an paylaşım yapmadan duramıyorlar. Böylece güneş, global paylaşım listesinde 6. sıraya oturuyor.  Bazı şehirlerde ise aynı gün içinde dört mevsim birden yaşanıyor: Mesela Vancouver ziyaretçileri hem güneşinden hem de yağmurundan dem vurdukları şehirde her iki konuyu da ilk 10’a taşıyor. Stockholm’de ise ziyaretçiler kar yağışını 10.000’den fazla paylaşım ile kutlamaya bayılıyor. Londra’da ise güneşi görmenin yarattığı şokla, neredeyse 10.000 paylaşımda İngiliz güneşinden bahsediliyor.

Beş yıldızlı lüks
Seyahat tutkunları havalı, lüks bir otele giriş yaptıklarında doğal olarak tüm dünyanın bundan haberdar olmasını istiyor.  San Francisco’daki büyüleyici, 5 yıldızlı Ritz Carlton şehrin övgü listesinde en üst sırada yerini alırken, Singapur’daki Four Seasons da övgüye değer olduğunu kanıtlıyor. Seul’deki Park Hyatt ise –büyük ihtimalle hayranlık uyandıran çatı havuzu nedeniyle– listenin ilk sırasına yerleşiyor. 

Sporla Gösteriş Yapma
Olimpiyatlar dünyanın her yerinde seviliyor ve seyahatçiler spor aktivitelerine ev sahipliği yapan Sydney, Tokyo, Rio, Barcelona, Vancouver ve Pekin gibi şehirlerin ikonlaşmış spor merkezlerine akın ediyor. Avustralya'daki Sydney Kings basketbol takımı Harbour Bridge’den daha popülerken, Melbourne Kriket Sahası şehrin bir numaralı paylaşım lokasyonuydu. Tabii ki, futbolun başkenti Barcelona’da Lionel Messi’nin en iyi 10’da yer alması da hiç şaşırtıcı değil.

Araştırma hakkında konuşan Hotels.com Avrupa, Orta Doğu ve Afrkia (EMEA) Bölgesi Başkan Yardımcısı Isabelle Pinson, “Sosyal medyada gösteriş ve övgü paylaşımları artık bir standart oldu- yaptığınız şeyden dolayı övgü toplamadıysanız o şeyi yapmış sayılmazsınız! Sosyal medyada seyahat paylaşımlarının bu kadar fazla olması nedeniyle seyahat tutkunları da başkalarının neleri övdüğünü ve bir sonraki seyahatleri için nereden fikir alacaklarını araştırıyor. Gerçekleştirdiğimiz bu araştırma seyahat severlerin çeşitliliğini de gözler önüne seriyor. İster Bangkok’da bir terasta kokteyl yudumlamak veya Londra’da Camden Town’ı dolaşmak isterse de Vegas’ta Mob Müzesi’ni ziyaret etmek olsun, sosyal övgü ve gösteriş tam güç devrede” dedi.Bir sonraki tatilinizi planlamaya başlamak için hemen Hotels.com mobil uygulamasını indirerek dünyanın dört bir yanındaki kalabileceğiniz ve yüz binlerce ve “övülecek” yerden birini seçebilirsiniz.

6 Mart 2018 Salı

Pegasus 2017’de misafir sayısını % 15 artırdı, yılı 5,3 milyar TL ciro ile kapattı

Pegasus Hava Yolları, 2017 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) yer alan verilere göre 2017 yılında misafir sayısını yüzde 15,2 artırarak 27,82 milyona çıkaran Pegasus, cirosunu ise yüzde 44 yükselterek 5,3 milyar TL’ye çıkardı. Pegasus’un 2017 yılı net dönem kârı ise 501 milyon TL olarak gerçekleşti.Pegasus, 2017 sonu itibarıyla iç hatlarda 16,89; dış hatlarda 10,45 milyon olmak üzere toplam 27,82 milyon misafirine hizmet verdi. Pegasus’un bir önceki yıla göre iç hat misafir sayısı yüzde 10,5 artarken, dış hatlarda misafir sayısı yüzde 21,7 oranında büyüdü. 

Filoya 10 yeni uçak ekleniyor
2012 yılında verdiği 75’i kesin toplam 100 uçaklık Airbus siparişi kapsamında, 25 adetlik satın alım opsiyonunu A321neo uçak tipi için kullanma kararı alan Pegasus, filosunu ve uçuş ağını genişletmek için de çalışmalarını sağlam adımlarla sürdürüyor.  Mart 2018 itibariyle filosunda toplam 75 uçağı bulunan Pegasus’un filosuna 2018 yılında 10 yeni uçak katılacak. Pegasus’un 10 yeni uçağından ilki Şubat ayında teslim alındı.Mehmet T. Nane: “2018 yılında misafir sayımızı ve kapasitemizi yüzde 11 ile 13 arasında artırmayı hedefliyoruz.” 



2017 yılının sonuçlarını değerlendiren Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet T. Nane, havacılık sektöründe 2017 yılında temkinli bir iyileşme olduğunu ifade ederek, “Asıl büyümenin 2018 itibarıyla geleceğini öngördüğümüzü geçen seneden bu yana ifade ediyoruz. Sektörümüzdeki ve şirketimizdeki olumlu gidişat da bu düşünceyi pekiştiriyor. Rakamlar doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Sivil havacılık sektörü genel anlamda çok daha iyi bir durumda, geçtiğimiz yılların olumsuz etkilerinden sıyrıldı. Ülkemizin ekonomisine, sivil havacılık ve turizm potansiyeline inancımız tam. Pegasus olarak 2018 yılında misafir sayımızı ve kapasitemizi yüzde 11 ile 13 arasında artırmayı hedefliyoruz.” dedi. 

Pegasus’un ana stratejisi misafir odaklı yaklaşım ve teknoloji
Teknolojinin Pegasus için 2018’in en öncelikli yatırım konuları arasında yer aldığını ifade eden Mehmet T. Nane, “Teknolojiyi yakından takip ederek ve bunu misafirlerimize artı değer katacak projeler üretmek için kullanarak geleceğe daha güçlü hazırlanıyoruz. Dünyada teknolojiyi en iyi kullanan ilk 10 havayolu arasında yer almayı hedefliyoruz.” şeklinde konuştu.

Tarifeli uçuşlara başladığı 2005 yılından bu yana dijital gelişmeleri ve yeni teknolojileri odağına almış bir marka olan Pegasus, misafirlerini daha iyi tanıyarak onlara daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatmayı amaçlıyor. Pegasus, misafir odaklı yaklaşımı ile 2018 yılı içerisinde misafirlerinin seyahat deneyimlerini kolaylaştırmak üzere tüm dijital kanallarını yenilemek için çalışmalarına tam hız devam ediyor.2016 yılında geliştirdiği EFB (Electronic Flight Bag) sistemiyle kokpitten kâğıt kullanımını kaldıran Pegasus’un 2018 yatırım planları arasında kabini ve apronu da dijitalleştirerek ekiplerinin işlerini teknoloji yardımıyla kolaylaştırmak ve maksimum verimlilik elde etmek yer alıyor. 

Tüm sistemlerini yeni teknolojileri kullanarak yeniden yapılandırmaya hazırlanan Pegasus, internet sitesinden mobil satış kanallarına, acente ekranlarından kontuarda kullanılan DCS ekranlarına kadar misafirlere daha hızlı ve akılcı hizmet sunabileceği tüm temas noktalarında optimizasyonu bu vizyon ve bakış açısıyla gerçekleştirecek. Mehmet T. Nane, Pegasus’un misafirlerini daha iyi tanıyarak onlara daha iyi bir dijital deneyim yaşatma hedefiyle ilgili, “Yeni teknolojileri kullanarak hem operasyonlarımızda verimlilik hem de dijitalleşme hedeflerimizde sağlam adımlarla ilerliyoruz. Bu sistemlerle tüm operasyon ve hizmet noktalarımızı yeniden yapılandırıyoruz.” dedi.

İnsan kaynaklarına yatırıma devam…
Bir diğer yatırım başlığını insan kaynakları olarak belirleyen Pegasus’un 2018 yılı ana hedefleri arasında sektörde yeni istihdam yaratmak da yer alıyor. Sektördeki büyümenin etkisiyle şirkette pozitif bir etki yaratıldığını ifade eden Mehmet T. Nane, “Şirketimizi en iyi şekilde yönetmek ve büyütmek kadar havacılık sektörünün gelişimine ve Türkiye’nin istihdamına katkı sağlamayı da ana hedef ve sorumluluklarımız arasında görüyoruz. Pegasus olarak, 2018 yılı içerisinde yaklaşık 1.400 kişilik bir alım planlıyoruz.” dedi.



Skal İstanbul'da Zincir Değişim Töreni gerçekleşti

Skal İstanbul  zincir değişim töreni  Ritz Carlton İstanbul’da gerçekleşti
Turizm Profesyonelleri Derneği olarak faaliyet gösteren Dünyanın en büyük kulübü İstanbul Skal Kulübü, Ritz Carlton İstanbul’da zincir değişim töreni düzenledi

İki yıldır İstanbul Kulübü Başkanlığı'nı sürdüren Fatma Bahar Birinci'nin Başkanlık süresinin tamamlanmasından dolayı başkanlığı, As Başkan Ata Eremsoy’a  devretti. Turizm Profesyonelleri Derneği olarak faaliyet gösteren Dünyanın en büyük kulübü, İstanbul Skal İstanbul Kulübü, Ritz Carlton İstanbul’da  zincir değişim töreni gerçekleşti . Ritz Carlton İstanbul’da   otelde gerçekleşen zincir değişimi töreninde USDF Başkanı Faik Alsaç , Fatma Bahar Birinci’den Skal Zincirini alarak Ata Eremsoy’a taktı. Bahar Fatma Birinci,  Başkanlık dönemi boyunca çalışma arkadaşları ile birlikte özveriyle hizmet verdiklerini dile getirerek yönetim kuruluna ve destek veren sponsorlarına teşekkür etti. 

Uluslararası SKAL Dernekleri Federasyonu Başkanı Faik Alsaç’ın yönettiği Zincir Değişim Töreni’ne; Geçmiş Dönem Skal Dünya Başkanı Hülya Aslantaş, SKAL Dünya Şeref Üyesi Somer Özkök, Skal Geçmiş dönem Başkanı Deniz Anapa, Skal Geçmiş dönem Başkanı Patris Lepkovski,  Marmara Skal Başkanı Mert Okan, SKAL Çanakkale Kulübü Başkanı Dilek Mildon,  Skal Geçmiş Dönem Başkanı Kemal Özyiğit,  Skal Geçmiş Dönem Başkanı Vedat Bayrak,  Turizmci Hüseyin Kurtoğulları, Turizmci Serhat Uslan, Turizmci Ersin Özgündoğdu Erkan Erdem ve Eşi Emel Elik ve Eşi gibi isimler katılım gösterdi

Ritz Carlton İstanbul’un ev sahipliği yaptığı gecede, özenle hazırlanan lezzetler kadar müzik ve eğlence de en üst seviyedeydi.  SKAL İstanbul  Kulübü’nün yeni başkanı Ata Eremsoy  Zincirini aldığı  Fatma Bahar Birinci’nin ekrandan başkanlık yaptığı dönemde çekilen özel fotolarını yansıtarak o günleri hatırlattı.  Mikrofon yeni Başkan Ata Eremsoy’da olunca kendisi de salonda bulunan ışıkçısından servisçisine kadar teşekkür etti.

Eski Başkan Fatma Bahar Birinci sahneden Skal İstanbul’un sekreteri Güliz Mumcu’yu çağırarak 2 sene boyunca bana katlandın birlikte güzel işler yaptık bende bu naçizane hediyemi sana veriyorum diyerek içinde  “POLAR” eşortman ve havlu olan paketi  taktim etti. Gece boyunca aktiviteler devam ederken  Afet Anapa, babasının çok sevdiği şarkı ile tango yaptı. Sonrasında yönetim ile birlikte herkes sahneye çıkarak dans hocası eşliğinde yerini aldı. Bol eğlenceli bir zincir değişimi gerçekleşti


5 Mart 2018 Pazartesi

Küçük otellere olan talep, her geçen yıl artıyor

Masmavi denizler, dantel gibi işlenmiş kıyılar, görkemli dağlar, otantik sokaklar, yemyeşil bahçeler, yüzlerce yılın izlerini taşıyan tarihi yapılar, masalsı taş evler, doğanın kucağındaki bungalovlar, konforlu odalar ve her biri evinizde hissettiren sıradışı ve özgün “küçük ve butik otellere” olan talep, her geçen yıl artıyor. Geçtiğimiz yıllardaki yaz aylarında özellikle haftasonları yer bulmada sıkıntı yaşandığından, bu yıl sezonda yer bulabilmek için rezervasyonlar yapılmaya başlandı. 

Geçtiğimiz yıla oranla, bu yıl doluluklarda %15 - %20 bir artışın yaşanacağını belirten Küçük Oteller Sitesi kurucusu İzim Bozada, şunları söyledi: “Sezonda yer bulma sıkıntısı yaşandığından, bu yıl rezervasyonlar Şubat ayı itibariyle yapılmaya başladı. Yerli turistlerin küçük otellere talebi, Ağva, Büyükada, Sapanca, Bolu Abant bölgesi, Kaş, Alaçatı, Kapadokya, Datça, Bodrum, Çıralı, Ölüdeniz, Marmaris’in koyları, Şirince, Assos, Cunda Ayvalık ve Bozcaada’ya ağırlıklı oluyor. Yurtdışından gelenlerin talepleri ise, İstanbul ve tarihi yarımada, Fethiye Ölüdeniz, Antalya bölgesi, Kapadokya, İzmir Çeşme ve Selçuk taraflarına yoğunlaşıyor” dedi. 

Gezgin turistler, küçük otelleri tercih ediyor 
Tarihe, kültüre, gastronomiye, doğaya önem veren gezgin turistlerin, küçük otelleri tercih ettiğini anlatan İzim Bozada, şunları kaydetti:  
“Doğanın içinde, gözlerden ve gürültüden uzak yerleri tercih eden çok fazla gezgin bulunuyor. Yerli ve yabancı gezgin turistler, genelde oda-kahvaltı konaklamayı istiyorlar. Günün bütününde de, yeni yerler keşfetme arzusuyla ve yeni tatlar peşinde koşarak, tatillerini “gezerek” yaşıyorlar. Bir ahbap veya arkadaş evine gidilerek konuk olunmuş hissi veren yerlerde konaklıyorlar. Sohbeti, yemesi, içmesi ev havasında geçen, kalbinde ve ruhunda yer bırakacak farklı mekanları arıyorlar. Tasarımı ve tarzı olan, kendine has ve özgün olan küçük oteller, bu kitlenin otel aramalarında ön plana çıkıyor” diye konuştu. 

Konuklarla birebir iletişim kuruluyor  
Küçük otellerin, bölgelerinde yapılan aktiviteler hakkında konuklarına düzenli bilgiler aktardığını ifade eden İzim Bozada, konuşmasına şöyle devam etti: 
“Küçük oteller, genellikle aileler tarafından işletiliyor. Bu özellikleri sayesinde, konuklar ile birebir ilgilenmeleri, iletişim kurmaları ve onlara yalnızca tatil değil, aynı zamanda deneyim yaşatmaları mümkün olabiliyor. Otelde, misafir profilinin beklentilerini karşılamak üzere, zaman zaman workshoplar, yoga ve pilates programları düzenliyorlar, yöresel yemekler sunuyorlar. Ayrıca bisiklet kiralama gibi hizmetlerle birlikte, bölgedeki aktivitelerle konuklarını bütünleştiren çeşitli hizmetler organize ediyorlar” şeklinde konuştu. 

2017 ve 2018’de yıldızı parlayan bölgeler nereler oldu
2017’nin yıldızı parlayan bölgeleri: Bozcaada, Assos, Çıralı, Kaş, Kalkan ve Kapadokya oldu. 
2018’in yıldızı parlayacak bölgeleri: Urla, Marmaris Selimiye, Kapadokya, Eskişehir, Ayder yaylası ve Ölüdeniz’in Faralya bölgesi ön plana çıkacak yerler arasında yer alıyor. 

3 Mart 2018 Cumartesi

Rixos Hotels ve World Class’tan global ortaklık

Rixos Hotels, Rusya’nın en önemli fitness spor kulübü zinciri olan World Class ile anlaşma imzaladı. Anlaşma doğrultusunda World Class, önümüzdeki 3 yıl boyunca Rixos Hotels zinciri içerisinde yer alan spor salonlarını yeniden biçimlendirecek ve antrenörlere eğitim verecek


Dünyanın en hızlı büyüyen otel zinciri Rixos Hotels, Rusya’nın en önemli fitness spor kulübü zinciri World Class ile anlaşma imzaladı. Yapılan anlaşma doğrultusunda fitness personeli ile ilgili fonksiyonel eğitim, su programları, çocuk fitness, kişisel antrenman ve modern fitness ile ilgili alanlarda Rixos Hotels personeline eğitim verilecek. İlk basamağının Rixos Sungate’te gerçekleştirileceği projede her yıl Rixos otellerinde en iyi eğitmenlerin katılımıyla World Class fitness haftaları gerçekleştirilmesi planlanıyor. Yapılan anlaşma ile ilgili görüşlerini belirten Rixos Hotels Yönetim Kurulu Üyesi Akif Tamince; “World Class ile gerçekleştireceğimiz işbirliği, bizim otellerimizin sunduğu fitness ve spor hizmetlerini bir üst seviyeye taşımamıza yardımcı olacak. Bu ortaklık, konuklarımızın tüm otellerimizde Rixos'un sağlıklı tatil konseptine paralel olarak dünya standartlarında spor yapmasını sağlayacak. Rixos Hotels olarak her zaman yüksek kalitedeki hizmet anlayışımızı, yenilikçi yaklaşımımız ve gerçekleştirdiğimiz marka işbirlikleriyle farklılaştırmayı hedefliyoruz.” dedi.

Rusya Fitness Grubu Genel Müdürü Nikolay Pryanishnikov ise;  "Premium hizmetler pazarında global bir oyuncu olan Rixos Hotels gibi yeni bir stratejik ortak bulmaktan dolayı mutluyuz. Dünya standartlarındaki gelişmiş teknolojilerimiz ve inovasyonlarımız, en yüksek fayda ile tatillerinin keyfini sürecek ve tatilde bile spor programlarına devam edecek olan tüm Rixos konuklarına harika bir deneyim sağlayacak." dedi. 

World Class Fitness haftaları kapsamında Rixos Hotels konukları arasında çeşitli alanlarda yapılacak olan yarışmalar, her yıl en iyi World Class antrenörlerinin katılımıyla gerçekleştirilecek. World Class kulüplerinin üyelerine yönelik fitness turları ve triatlon kampları için sürekli bir kamp alanı haline gelecek olan Rixos Hotels, World Class üyelerine Rixos Hotels konaklamalarında özel koşullar uygulayacak. 1993 yılından bu yana hizmet veren World Class’ın antrenörleri arasında Avrupa, dünya ve olimpiyat şampiyonları ve diğer spor profesyonelleri bulunuyor. 



1 Mart 2018 Perşembe

Batman’ın Kültürel Tarihi ile görücüye çıkıyor

Dünyanın en büyük ve en prestijli turizm fuarı olarak kabul edilen ITB Berlin 2018 Uluslararası Turizm Fuarı bu yıl  07-11 Mart 2018  Mart tarihleri arasında gerçekleştirilecek.ITB Berlin 2018 Uluslararası Turizm Fuarı 07-11 Mart 2018 tarihleri arasında, Almanya Berlin’de düzenlenecek. 

GATOB (Güneydoğu Anadolu Bölgesi Turizm ve otel işletmecileri Birliği Genel Başkanı Hüseyin Aslan : "Dünyanın en büyük turizm fuarında Batman turizmcileri  olarak yer almak şehrimizin tanıtımı anlamında son derece önemli Berlin Turizm Fuarı dünyanın 5 farklı kıtasından ülkelerin katılım sağladığı dev bir turizm fuarıdır. Ülkelerin ve şehirlerin her yönüyle tanıtıldığı fuarda aynı zamanda uluslararası turizm şirketleri de bulunuyor. Dünya çapında on binlerce insanın ziyaret ettiği bu büyük fuarda Batman  olarak yer almak ve şehrimizin tarihi ve kültürel yönlerini dünya çapında tanıtmak bizim için gurur verici bir durum ve önemli bir fırsattır. Aslan :  Şehrimizin tarihinin ve kültürünün geniş kapsamlı anlatıldığı bir sunum gerçekleştireceğiz. Bu sunum içerisinde  Hasankeyf  başta olmak üzere kent tarihimizde önemli tarihi yerleri , ayrıca kent yaşam kültürümüzü, geleneklerimizi, örf ve adetlerimizi en iyi şekilde anlatmayı hedefliyoruz. Dedi.

28 Şubat 2018 Çarşamba

Anne-baba olmaya hazırlananlar dikkat!

Anne adaylarına Hamilelik Öncesi 10 Öneri sunuldu
Son yıllarda yapılan bilimsel çalışmalar, bebek sahibi olmak isteyen çiftlerin, o andan itibaren kendilerine bir anlamda çeki-düzen vermeleri gerektiğini ortaya koyuyor! Yani birtakım kurallar var ki, anne adayı hamile olmadan önce bu kurallara uyarak hamileliğe kendini hazırlamalı, baba adayı da aynı şekilde üzerine düşenleri yapmalı. ‘Sağlıklı yaşam alışkanlıkları edinmek’ olarak özetlenebilecek bu kuralların hamilelik döneminde anne karnındaki bebeğin fiziksel, zihinsel ve ruhsal gelişiminin sağlıklı olabilmesi için son derece önemli olduğunu vurgulayan Acıbadem Maslak Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Fatma Turanlı, sağlıklı beslenmeden düzenli egzersize, ideal kilodan sigara ve alkolden kaçınılmasına dek uyulması gereken 10 kritik kuralı anlattı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.

Demir depolarınızı doldurun
Demir eksikliği ülkemizde özellikle kadınlarda çok yaygın bir sorun. Bu nedenle hamilelik öncesinde olabildiğince demir depolarınızı doldurun. Hücrelere oksijen taşınmasında kritik öneme sahip olan demir, hamilelik sürecinde bebeğinizin güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olması için vazgeçilmez rol oynuyor. Demirden en zengin besin olan kırmızı etin mutlaka tüketilmesi gerekiyor. Bununla birlikte diğer hayvansal gıdalar, tavuk, balık, yumurta, kurubaklagiller, koyu yeşil yapraklı sebzeler, pekmez ve kırmızı üzümde de demir içeriği yüksek olduğundan beslenmede yer verilmesi şart. Yiyeceklerdeki demirin emilimini artırmak için C vitamini kaynağı olan maydanoz, biber, portakal, brokoli gibi besinlerle birlikte tüketin.

Düzenli egzersiz alışkanlığı edinin
Düzenli egzersiz yapmak özellikle kilo kontrolü ve vücut yağ oranını azaltmak için çok önemli bir faktör. Egzersiz aynı zamanda insülin direncini kırmak, kan şekerini düzenlemek, iştahı kontrol etmek, enerji harcamasını artırarak daha aktif olmayı sağlamak gibi faydalarda sağlıyor. Hamileliğe hazırlanma sürecinde sağlam ve güçlü bir vücut yapısına sahip olmanın en iyi yollarından birisi.

İdeal kilonuzda olun
Gerek aşırı kilo, gerekse anne adayının aşırı zayıflığı sağlıklı bebek için hamile kalmadan önce mutlaka düzeltilmesi gereken sorunlar. Hamilelik döneminde kilo vermek doğru değil; bu nedenle hamile kalmadan önce ideal kilonuza inmeye çalışın. Fazla kilo ve obezite doğurganlığın azalmasına da neden olan; hamilelikte diyabet, hipertansiyon, bebeğin iri doğması, doğum defektleri, sezaryenle doğum ve çocukluk çağı şişmanlığına da yol açabilen önemli bir sağlık sorunu. Vücut kitle indeksinizin 25’in üzerinde olması fazla kilo, vücut yağ oranının yüksek olması anlamına geliyor. Vücut kitle indeksinin 18’in altında olması da anne adayının kısırlık sorunuyla karşılaşmasına neden olabileceği gibi, sağlık sorunlarına yol açabilir.

Kalsiyum tüketiminiz yeterli olsun
Kalsiyumdan yeterli beslenen anne adayının hap olarak kalsiyum almasına gerek yok. Kalsiyumdan zengin olan süt ve yoğurttan 500-750 ml. tüketmek günlük kalsiyum ihtiyacının yüzde 75’ini sağlıyor. Diğer kalsiyum kaynakları olan peynir çeşitleri, sebze ve meyvelerle kuruyemişler de tüketilerek kalsiyum ihtiyacı karşılanır. Kalsiyum kemik ve kıkırdak gelişimi, sağlıklı diş oluşumu, kas ve sinir sisteminin normal çalışması, hücresel çalışmaların düzenli ve sürekli olması, kanın pıhtılaşması, kan basıncının normal düzeyde seyretmesi gibi vücutta önemli fonksiyonları olan bir mineral.

Yeterli ve dengeli beslenin
Beslenme ve Diyet Uzmanı Fatma Turanlı “Çocuk sahibi olmak isteyen anne ve baba adayları için yeterli ve dengeli beslenme çok önemlidir. Sağlıklı ve yeterli beslenme ve bol su tüketimi yumurta kalitesinin ve sayısının artmasına, dolayısıyla doğurganlığın iyileşmesine yardımcı olur. Aynı zamanda anne adaylarının hamilelik döneminde artan vitamin mineral protein ihtiyaçlarını karşılamak için vücut depolarının dolu olmasını ve bebeğin sağlıklı gelişimini sağlar. Günlük tüketilen besinler ne kadar çeşitli ise vitamin mineral ve diğer besin ögeleri açısından da o kadar zengin olduğu unutulmamalıdır. Büyüme ve gelişmede,beyin,sinir ve göz dokusu gelişimi için önemli rol oynayan omega 3 yağ asitlerinin alınması için haftada 1-2 defa balık tüketimine özen gösterilmelidir. Balık tüketilemediği durumlarda balık yağı içeren haplar kullanılabilir. Beslenme alışkanlıkları içinde hazır gıdalar, paketli yiyecekler, asitli içecekler gibi katkı içeriği çok olan gıdalar varsa onları tüketmekten kaçınılmalıdır” diyor.

Folik asit desteğine başlayı
Hamile kalmaya karar verdiğiniz zaman hekiminizin de önerisiyle folik asit kullanımına başlayın ve hamileliğin 12. haftasına kadar düzenli kullanın. Günde 400 mcg alınması önerilen B grubu bir vitamin olan folik asit, bebeğinizde merkezi sinir sistemi hastalıklarının oluşmasını engelliyor. Folik asitten zengin gıdalar olan ıspanak, semizotu, brokoli gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler, portakal gibi turunçgil meyveler, kurubaklagiller, yumurta sarısı beslenmede mutlaka yer almalı.

Kan şekerinizi kontrol altına alın
Diyabet hamile kalmak için engel bir durum değil ancak hastalığın vücuttaki etkileri göz önünde tutularak bu durumu önleyici veya tedavi edici önlemlerin alınması, kan şekeri değerlerinin olabildiğince normal sınırlarda tutulması fetus sağlığı için çok önemli. Çünkü bebeğin 5.-6. haftasında başlayan beyin omurilik gelişimi annenin kan şekeri düzeyinden etkileniyor. Diyabet tedavisinde en önemli unsur olan beslenme tedavisine çok dikkat etmek, öğün atlamamak, doğru ve dengeli beslenmeye önem vermek gerekiyor.

D vitamini düzeyi normal olmalı
D vitamini kemik sağlığı kadar hücresel aktiviteler için de çok önemli. D vitamini eksikliğinin fetus ve yeni doğan kemik gelişimi üzerinde olumsuz etkileri bulunuyor. D vitamini fetusun kalp kasında ve beyin gelişimi üzerinde, bağışıklık sisteminin gelişiminde rol oynuyor. Bu nedenle D vitamini depolarının hamilelik öncesinde ve süresinde yeterli olması bebeğin sağlıklı gelişimi için çok önemli.

İyotlu tuz tüketin
İyot tiroid hormonlarının yapısında bulunan ana madde. Tiroid hormonu büyüme, gelişme, metabolizma ve üreme fonksiyonlarında rol oynuyor. Dolayısıyla eksikliğinde zeka geriliği, büyüme ve gelişme yetersizliği, guatr gibi bozukluklara neden oluyor. Bu nedenle iyot içeriği yüksek gıdalar (yumurta, süt, balık vb) ile iyotlu tuz tüketimi önemli. Böylece önlenebilir zeka geriliğinin en önemli nedeni olan konjenital hipotiroidizmin önüne geçiliyor.

Sigara ve alkolü bırakın
Beslenme ve Diyet Uzmanı Fatma Turanlı “Alkol erkeklerde sperm kalitesi ve sayısını, kadınlarda hamile kalma şansını azaltan bir maddedir. Alkol tüketimi kalsiyum, folik asit, tiamin, protein gibi besin ögelerinin emilimini olumsuz yönde etkileyerek beslenme yetersizliğine, kilo alımına ve fazla yağlanmaya sebep olur. Çocuk sahibi olmaya karar verildikten sonra mutlaka bırakılmalıdır. Sigara da yumurtlama bozukluğuna ve spermde değişikliğe yol açması nedeniyle bir an önce bırakılmalıdır. Aynı zamanda sigara vitamin mineral emilimini olumsuz etkiler, kandaki oksijen düzeyini azaltır. Erken doğum,düşük ağırlıklı bebek, ani bebek ölümlerine neden olurken çocukluk çağında dikkat eksikliği, hiperaktivite, davranışsal anomaliler, öğrenme güçlüğüne yol açabilir. Bu nedenle hamile kalmadan ne kadar önce sigara bırakılsa o kadar bu zararlardan bebek korunmuş olur” diyor.

27 Şubat 2018 Salı

TTYD’den yeni TÜRSAB Başkanına tebrik mesajı


Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin TÜRSAB Genel Kurulu’na İlişkin Açıklamada bulundu. Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği olarak, Turizmde tüm sivil toplum örgütleri ve TÜRSAB’la işbirliği içerisinde çalışmaya her zaman hazır olduğumuzu vurgulamak isteriz


Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nden yapılan açıklamada TÜRSAB’ın 24-25 Şubat 2018 tarihlerinde yapılan Genel Kurulu’yla ilgili olarak şu ifadeler yer aldı. “Turizm sektörünün en önemli kuruluşlarından olan TÜRSAB’ın Genel Kurulu’nun gecikmeli de olsa demokratik bir şekilde yapılabilmiş ve sonuçlanmış olması sektörümüz açısından son derece sevindiricidir. Yapılan Genel Kurul’un TÜRSAB’a ve turizm camiasına hayırlı olmasını diliyoruz. Göreve seçilen Sayın Firuz Bağlıkaya ve arkadaşlarını tebrik ediyor, bu dönemde üstlendikleri görevlerinde başarılar diliyoruz.

Turizm sektörünün öncü kuruluşları olarak içinde bulunduğumuz dönemde yakın işbirliği ve birlikte düşünmenin son derece gerekli olduğuna inandığımızı belirtir, turizmde tüm sivil toplum örgütleri ve TÜRSAB’la işbirliği içerisinde çalışmaya her zaman hazır olduğumuzu vurgulamak isteriz.”

ICCA Yönetim Kurulu Toplantısı İstanbul’da yapılacak

Uluslararası Kongre ve Konvansiyonlar Birliği-ICCA; her yıl farklı bir destinasyonda düzenlediği Yönetim Kurulu toplantısı için bu yıl İstanbul’u tercih etti. ICVB-İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu’nun geçtiğimiz yıl IBTM World Fuarı sırasında yaptığı yoğun birebir görüşmeler ve tanıtım faaliyetleri neticesinde İstanbul’a kazandırılan ICCA Yönetim Kurulu Toplantısı, 14-18 Şubat tarihleri arasında gerçekleştirildi; farklı ülkelerden gelen 19 ICCA Yönetim Kurulu üyesi İstanbul’da buluştu.

Dünya genelinde 97 ülkeden 1.077 üyesi bulunan ve her yıl kongre destinasyonlarının düzenledikleri kongre ve toplantı sayılarına göre dünya sıralamalarını belirleyen ICCA; veri tabanında bulunan yaklaşık 20.000 dernek ve birlik datası ile uluslararası kongre sektörüne yön veren kuruluş konumundadır. ICVB’nin organizasyonunda ve Türk Hava Yolları’nın desteğinde gerçekleştirilen yoğun program ile İstanbul’un doğal ve tarihi güzelliklerinin tanıtımı yapıldı. ICCA Yönetim Kurulu üyeleri için konaklama desteği ise Conrad İstanbul Bosphorus tarafından sağlandı. ICCA Yönetim Kurulu üyeleri, 15 Şubat akşamı, konukseverliği ve gösterişli ikramları ile Hilton İstanbul Bomonti Hotel’in ev sahipliğinde düzenlenen yemekte, TUGEV-ICVB Yönetim Kurulu üyeleri ve sponsorlar ile bir araya geldiler. İstanbul Ticaret Odası ve TUGEV-ICVB Yönetim Kurulu Başkanı adına hediye takdimi yapılan ICCA Başkanı Nina Freysen-Pretorius yaptığı konuşmada; öncelikle son derece başarılı bir organizasyon olduğunu belirterek, İstanbul Ticaret Odası ve ICVB’ye teşekkürlerini sundu; bu organizasyondaki gibi kamu ve özel sektör işbirliğinin, destinasyona daha fazla kongre kazandırılabilmesi adına çok önemli ve etkili olduğunu belirtti. Ayrıca İstanbul’a olan hayranlığını ve burada bulunmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. İstanbul’un sayısız güzelliklere sahip ve sürprizlerle dolu bir şehir olduğunu belirten ICCA Başkanı sözlerini, “Türkiye’den pek çok ICCA üyemiz var; bundan dolayı ICCA olarak çok memnunuz. Türk üyelerimiz her zaman destekleyici oldular; hepsine başarılar diliyoruz” şeklinde sürdürdü.      Etkinliğe, Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Ticaret Odası ve Türk Hava Yolları ile Conrad İstanbul Bosphorus Hotel, Hilton İstanbul Bomonti Hotel, Portaxe, Çırağan Sarayı, The Sofa Hotel/Frankie Restaurant, Deluxe Golden Horn Sultanahmet Hotel, Levni Hotel & SPA, Mevlana Bazaar, DenDen Denizcilik gibi kuruluşlar da destek verdiler.

Yunan Turizmine Osmanlı Tokadı

Türkiye 2018 yaz sezonunda Avrupalı turistlerin gözde destinasyonu olacak
Hotel by MFD Consulting şirketinin 2018-2023 Turkish Tourism Raporuna göre Uluslararası seyahat acentaları Türkiye'nin bu yılın yaz sezonunda Avrupalı turistlerin gözde destinasyonu olacağının altı çiziliyor


Mehmet Ferman Doğan’ın hazırladığı rapora göre "Geçtiğimiz yıl turizm sektöründeki çöküş bu yıl tersine çeviren Türkiye, 2018 yılında ise çok daha büyük bir atağa kalkmaya hazır" ifadelerini kullandı. Yabancı seyahat acentaları, yönünü yeniden Türkiye'ye çevirdi ve Batılı turistin alternatif arayışlardan sonra tekrardan Türkiye'yi tercih etmesinde, politik denge, Avrupa ile normalleşme, deniz kum ve güneşin yansıra uygun fiyat, yüksek kalite, güzel ve temiz tesisler ve hızlı servis gibi birçok unsur etkili olduğunun altını çizdi.
 Ferman Doğan, Türkiye'nin gün geçtikçe güçlenen bir turizm cenetti olduğunu belirterek "Bu trend devam ederse 2018 ve sonrasında daha önceki rakamları elde etmek hiç de zor olmayacak. Hatta 2019 sezonunda totalde 10-15 milyon Alman, Rus İngiliz ve orta doğulu turiste ulaşıp Yunan turizmine Osmanlı Tokadı atmak mümkün" ifadelerini kullandı. 

Ferman Doğan, uluslararası acentaların Türkiye'deki yerel otellerle olan sözleşmelerin uzatıldığını lakin ilerleyen dönemlerde Türkiye'deki konaklama tesislerinin yetersiz kalabileceğini düşündüğünü vurguladı. 1 Eylül'den itibaren rezervasyonlarda % 45 artış olduğunu ve EMEA yani Avrupa, Orta Doğu, Afrika Bölgesi turizm noktaları açısından Türkiye'nin üç basamak yükselerek 11. sıradan 8. sıraya çıktığını belirtti. Orta gelir İngiliz turistlerin yeniden Türkiye'ye dönmeye başladığını belirten Doğan, rezervasyonda İngiltere'nin zirvede olduğunu Almanya ve orta doğulu turistlerin de takipte kaldığını açıkladı. Avrupalı turistin geri dönüşünde Türkiye’deki istikrarın yeniden tesis edilmesinin çok etkili olduğu vurgulanırken raporda turizmindeki iyileşmenin, mevcut yatak sayısıyla talebi karşılayamayacak düzeye ulaşabileceği de belirtiliyor

23 Şubat 2018 Cuma

Visa; seyahatlerdeki zorlukları ortadan kaldırarak

Visa Tüketicilere Daha İyi Bir Seyahat Deneyimi Sunmak İçin Yeni Bir Program Başlattı. Visa tüketicilerin uçak, tren ya da otomobille yapacakları seyahatlerde daha iyi bir deneyim yaşamalarına olanak sağlamaya odaklı yeni programını açıkladı

Visa söz konusu program ile toplu taşıma operatörleri, otomobil üreticileri, otomobil kiralama şirketleri, otopark işletmecileri ve benzin istasyonlarıyla doğrudan çalışarak,  yeni teknolojileri her tür seyahatle bütünleştiren yenilikçi çözümler yaratmaya destek vermeyi hedefliyor. Transportation Center of Excellence – Ulaşım Mükemmelliyet Merkezi adıyla devreye alınan yeni program, Visa Geliştirme Platformu (Visa Developer Platform), Visa Tokenizasyon Hizmeti (Visa Token Service), Ulaşım için Visa Ready Programı (Visa Ready for Transit) ve Visa Global Ulaşım Çözümleri gibi programların gücünü ve kapsamını, Visa’nın dünya genelindeki İnovasyon Merkezleri ile bir araya getiren küresel bir hizmet programı. Visa’nın İnovasyon ve Stratejik İşbirliklerinden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Bill Gajda, yeni programla ilgili şunları söyledi: “Bugünün tüketicileri gerek iş yerlerine, gerek tatil yapmak için seçtikleri destinasyonlara hızlı ve kolay şekilde varmak istiyorlar. Ne yazık ki bilet satın almak, otopark ücreti ödemek ya da otomobile benzin almak uzun sıralar beklemeyi, karmaşık bilet makineleriyle uğraşmayı ya da günün şartlarına artık uymayan geçiş sistemlerini kullanmayı gerektirdiğinden, bu işlemler külfetli ve zahmetli olabiliyor. Visa’nın Ulaşım Mükemmeliyet Merkezi, seyahat ve ulaşım çözüm  sağlayıcılarının ödemeleri sorunsuzca müşterilerinin yolculuğuna entegre edebilmelerini kolaylaştırmak için yeni teknolojilerin, dijital ödeme yöntemlerini kullanarak tüketici deneyimini nasıl geliştirebileceğini inceliyor” dedi.

SEYAHAT DENEYİMİNİ GELİŞTİRMEK 
Visa’nın Londra Ulaşım otoritesi Transport for London ve Über gibi ulaşım şirketleri ile olan çalışmaları üzerine inşa edilen yeni program, tüketicilerin ulaşım deneyimini iyileştirme amacını güdüyor. Yeni programın bir parçası olarak Visa, Londra’daki İnovasyon Merkezi’nde, ulaşım, bankacılık ve perakende sektörlerinde faaliyet gösteren iş ortakları ile birlikte çözüm yaratmaya yönelik geliştirme atölye çalışmaları düzenliyor. Bu çalışmaların hedefi, seyahatlerdeki zorlukları ortadan kaldırarak, tüketicilerin ulaşım hizmetlerine erişebileceği ve ulaşım için ödeme yapabilecekleri yeni ve daha kolay yöntemler sunmak. Program, insan merkezli tasarım modelini uygulayarak, yeni veya  daha gelişim aşamasında olan teknolojileri kullanarak ulaşım alanında çözümler geliştirmeyi hedefliyor. Bu çözümlerden bazıları:

•Otomobil – Business Intelligence Internet Bağlantılı Otomobiller (Connected car) raporuna göre, 2025 senesine kadar yollarda 293 milyondan fazla internet bağlantılı otomobil olması bekleniyor. Bu nedenle Visa, dünyanın en büyük otomobil üreticileri ile birlikte çalışarak ödeme sistemlerini güvenli bir şekilde bu otomobiller içinde yerleşik olan bilgisayar sistemlerine yerleştirme yöntemlerini araştırıyor. Bu alanda ilk kullanım örnekleri akaryakıt, yiyecek/içecek satın alımı ve sigorta ödemelerini kapsıyor. Tüketici alışkanlıklarının gösterdiği değişim ile birlikte, gelecekteki kullanım alanlarının Visa kart bilgilerinin otomobillerin ortak kullanımı, kilometreye dayalı sigorta ödemeleri ve elektrikli otomobillerin şarjı gibi ödemelerde kullanılması öngörülüyor. 

•Park – Yoğun trafik dünya genelinde ulaşım ve araç park etme alanlarında daha etkin yöntemlerin hayata geçmesini sağlıyor. Londra’daki İnovasyon Merkezi’nde Visa, start-up’lar ve fintech şirketleriyle, park yeri bulma ve park ücreti ödeme konularındaki zorlukların ortadan kalkmasına yönelik yeni teknolojileri devreye almak üzere işbirlikleri yapıyor.

•Toplu Ulaşım – Birleşmiş Milletler tarafından gerçekleştirilen bir araştırma dünya nüfusunun yüzde 66’sının 2050 senesine kadar kentlerde yaşayacağını öngörüyor. Bu da akıllı ve verimli toplu taşımacılığın önemini her zamankinden daha çok öne çıkarıyor. Visa’nın Global Toplu Taşımacılık Çözümleri temassız ödemeleri, tüketicilerin gündelik yaşamındaki toplu ulaşım deneyimini basitleştirmeye yönelik bir çözüm olarak uygulamaya odaklanmış durumda. Visa aynı zamanda, lokasyon hizmetleri, Bluetooth veya biyometri teknolojisi yardımıyla seyahatlerin nasıl daha da kolay hale getirilebileceğini araştırıyor. 

•Hava Ulaşımı – Visa, sektörün en büyük havayolları şirketleri ile birlikte gerçekleştirdiği ortak çözüm atölye çalışmalarında seyahatin planlanmasından biletlemeye ve uçak içi deneyimlerine kadar, sanal gerçeklik gibi teknolojilerden yararlanarak tüketici yolculuğunun farklı aşamalarına nasıl cevap verebileceklerini görüşüyor. 

Bill Gajda “Visa, yazılım geliştiricilerinin tüketici yolculuğunu tüm ulaşım yöntemleri için yeniden tasarlamalarına ve bu vizyonu gerçeğe dönüştürmelerine olanak sağlayacak yapı taşlarını değerlendirebilecekleri bir ortam yarattı. Yazılım geliştiricileri, Visa Geliştirme Platformu (Visa Developer Platform) aracılığıyla, geniş bir API (Uygulama Programlama Arayüzü) yelpazesinden ve Yazılım Geliştime Kitinden (Software Development Kits) dilediklerini seçerek, ticari uygulamaların gelecek neslini yaratabilecekler.” dedi.

https://www.turizminsesi.com/haber/visa-tuketicilere-daha-iyi-bir-seyahat-deneyimi-sunmak-icin-yeni-bir-program-bas-22974.htm

Rezervasyon kuyrukları sona eriyor, müşteri memnuniyeti artıyor

Tablizt; defter ve ajanda gibi yöntemlerin yerini alarak, teknoloji yardımıyla mekânların saygınlığını arttırıyor. Rezervasyon ve masa yönetimi işlemlerini hızlandırıp, müşterilerine daha kaliteli bir deneyim sunmak isteyen restoranlar, Protel’in Tablizt uygulamasını tercih ediyor

Müşteri deneyimlerinin doğrudan internete yansıdığı ve herkesle kolayca paylaşılabildiği günümüzde, yeni müşteriler elde etmek ve mevcut misafirlerin sadakatini sağlamak isteyen işletmelerin kaliteli bir deneyim sunması gerekiyor. Daha kaliteli bir müşteri deneyimi ise henüz misafirler yemeğe başlamadan, rezervasyon ve masa yönetim işlemleriyle başlıyor. Tablizt ile masaya servis yapan restoranların, masa rezervasyonu, müşteri kaydı, gibi tüm karşılama işlemleri dijital ortama taşınıyor. Buna ek olarak Tablizt; defter ve ajanda gibi yöntemlerin yerini alarak, teknoloji yardımıyla mekânların saygınlığını arttırıyor. Restorandaki tüm katların mevcut durumlarını ve rezervasyonları anlık olarak tek bir ekrandan gösteren Tablizt, restoranların misafir deneyimini daha hızlı ve etkin biçimde yönetmesini sağlıyor. Masa düzenleme, yer değiştirme ve masa birleştirme gibi ayarların restoran genelinde kolayca yapıldığı Tablizt, ayrıca çalışma saatlerini bölerek günün farklı zaman dilimlerine özel rezervasyon alma imkânı sunuyor.

Sadakat programlarıyla tam uyumlu
Tablizt uygulamasının müşteri tanıma özelliği, restoranı ziyaret eden misafirlere ait verilerle sistemin her an zenginleştirilmesini ve müşteri sadakatini artırmayı sağlıyor. Mevcut IT yatırımlarıyla uyumlu çalışarak; uçtan uca veri aktarımı yapabilen uygulama, sadakat programları ve vale uygulamalarıyla da uyum içinde çalışıyor. Rezervasyonlarda çakışmaların ortadan kaldırılmasıyla birlikte işletmede yaşanabilecek olumsuz durumların önüne geçiliyor. Tanımlı, VIP veya anonim müşteriler için ayrı kademelerde rezervasyon kaydı açılabilen Tablizt üzerinden, müşterilerin özel gün rezervasyonu yapmaları durumunda, restoran personelini bilgilendirmek de mümkün oluyor.

Misafirlerle çift yönlü iletişim
İşletme sahipleri, masa bekleyen misafirlerini, rezervasyonları hazır olduğunda Tablizt uygulamasını kullanarak SMS ile bilgilendirebiliyor. Benzer şekilde, müşterilerin memnuniyetini ölçümlemek için değerlendirme anketleri yine SMS yoluyla ziyaretçilerin dikkatine sunuluyor. Böylelikle tüketiciler işletmeye ilişkin görüş ve önerilerini bildirmek için yeni bir dijital kanala kavuşmuş oluyor.


22 Şubat 2018 Perşembe

Sosyal medya fenomenleri INFLOW Katar Summit’te buluşuyor

INFLOW’un yeni etkinliği, Katar’ın başkenti Doha’da düzenleniyor
Shay Mitchell, Abdel Aziz kardeşler, Pelin Akil Altan - Anıl Altan’ın da aralarında bulunduğu influencer’lar, 25 - 28 Şubat’ta INFLOW Qatar Summit Powered by Qatar Airways’te!

Tüm dünyada milyonlarca kişinin seyahat, moda, yemek ve teknoloji tercihlerine yön veren dijital içerik yaratıcıları, blog yazarları ve sosyal medya fenomenlerini bir araya getiren INFLOW’un yeni etkinliği, Katar’ın başkenti Doha’da düzenleniyor. 25 - 28 Şubat tarihleri arasında gerçekleşecek INFLOW Katar Summit’e, Pretty Little Liars dizisindeki rolüyle dikkatleri üzerine çeken Kanadalı oyuncu Shay Mitchell ve reality şovlarıyla Orta Doğu’da izlenme rekorları kıran Abdel Aziz kardeşler gibi ünlü isimler katılacak. Dünyanın en büyük ve en geniş kapsamlı influencer etkinliklerine imza atan INFLOW, yeni zirvesini Katar’ın başkenti Doha’da gerçekleştiriyor. 

25 - 28 Şubat 2018 tarihleri arasında düzenlenecek INFLOW Katar Summit’te, tüm dünyada milyonlarca kişinin seyahat, moda, yemek ve teknoloji tercihlerine yön veren içerik üreticileri, bloggerlar ve sosyal medya fenomenleri, katılımcılarla deneyimlerini paylaşacak. 60 farklı hesabı yöneten isimler arasında Pretty Little Liars dizisindeki rolüyle dikkatleri üzerine çeken Kanadalı oyuncu Shay Mitchell, reality şovlarıyla Orta Doğu’da izlenme rekorları kıran Alice, Nadine ve Farah Abdel Aziz kardeşler gibi isimler yer alıyor. 

Instagram hesaplarındaki eğlenceli paylaşımlarıyla dikkat çeken oyuncu Pelin Akil Altan - Anıl Altan çifti, reklam çekimlerinden outdoor lifestyle fotoğrafçılığa geçen Ahmet Erdem ve kendi deyimiyle sokak fotoğrafçılığı yapan bağımsız foto muhabiri Mustafa Seven ise etkinliğe Türkiye’den katılacak isimler arasında bulunuyor. Etkinlikte yer alan influencer’lar, sosyal medya ve blog hesapları üzerinden yaptıkları paylaşımlar ile tüm dünyada toplam 80 milyon takipçiyle erişim sağlıyor.INFLOW Katar Summit zirvesinin sponsorları ise Qatar Tourism Authority, Qatar Airways, The Ritz-Carlton Doha, Shangri-La Hotel Doha, beIN, TRT World, Traccs ve Snipperwall olarak sıralanıyor.