3 Nisan 2014 Perşembe

Küresel Teknoloji Sağlayıcısı Saber Türkiye Pazarına Girdi



Türk Turizm Sektörüne hizmet verebilmek için teknolojik çözümler sunucusu İstanbul’da ofis açıyor
Küresel teknoloji şirketi Sabre resmen Türkiye pazarına girdi. Şirket, seyahat acentelerine ve seyahat tedarikçilerine seyahat alım-satımlarında, rezervasyon işlemlerinde, data çözümlerinde, mobil çözümlerde ve seyahat uygulamalarında geniş kapsamlı teknolojik çözümler sunacaktır.Sabre, Türk Hava Yolları’nın ücretlerinin dünya çapında pazarlanması ve satılması işbirliğinin devamı olarak tecrübeli seyahat ve teknoloji danışmanları ile şimdi İstanbul’da yeni ofisi ile kapılarını seyahat acentelerine açıyor.


Harald Eisenaecher, Sabre Avrupa, Orta Doğu ve Afrika kıdemli Başkan Yardımcısı : “Son 10 yılda Türk seyahat endüstrisi kayda değer büyüme göstermiştir ve özellikle genç, teknoloji eğilimli nüfusu ile teknoloji şirketlerinin ilgisini çekmektedir.”

“Küresel tecrübe ve erişimin yanında, bilgi ve teknoloji getiriyoruz ayrıca güçlü ve tecrübeli ekibimizle Türk seyahat sektörüne destek amaçlı, satış arttırıcı ve seyahat edenlerin ihtiyaçlarına göre Mobil Red Workspace iPad uygulamasıyla WIFI sinyali olan her yerde acentelerin arama, rezervasyon ve seyahatlerini en yeni teknoloji ile yönetmelerini sağlıyoruz”

Sabre’nin yeni ofisinin yönetimi 25 yıllık havacılık, turizm ve otelcilik deneyimine sahip Altuğ Bekdemir tarafından yapılacaktır. Sabre’ye katılmadan önce uzun yıllar Avusturya Hava Yolları, Aviareps ve United Hava Yolları Ülke Genel Müdürlüğü görevlerinde bulunmuştur.

Altuğ Bekdemir : ”Sürekli artan oranda Türk insanı dünyayı görmek istiyor ve Sabre teknolojisi bunun gerçekleşmesi için Türk seyahat acentelerine destek anlamında çok iyi konumlandı. Seyahat acentelerinin yolcularına ilham verecek çok güçlü, yerel ihtiyaçlara yönelik teknoloji sunacağız.”

Sabre kısa süre önce seyahat acentelerinin Türk Hava Yolları ürün ve ücret içeriğine kapsamlı erişimini Red APP çözümü ile sağlamak amacıyla havayolu ile uzun süreli sözleşme imzalamıştır ve bunun yanında Sabre Türkiye’de seyahat alıcılarının ihtiyaçlarına yönelik yeni ürünler ve çözümler geliştirmeyi taahhüt etmektedir.


2 Nisan 2014 Çarşamba

E-Ticaret’in güçlü kadınları 3. E-Ticaret Konferansı ve Fuarı’nda

TOBB izniyle gerçekleşen ilk ve tek e-ticaret organizasyonu olma özelliği taşıyan 3. E-Ticaret Konferansı ve Fuarı, 15 Mayıs 2014 tarihinde sektör temsilcilerini bir araya getiriyor.

Bu yılki ana teması “perakende sektörüne yönelik e-ticaret stratejileri” olan konferansta Türkiye’den ve yurt dışından önemli konuşmacılar yer alacak. Konferans kapsamında katılımcılarla buluşacak isimler arasında, dünya çapında bir başarı hikâyesi olan Net-A-Porter’in Kurucu Ortağı Megan Quinn ve Evenby CEO'su Valerie Dagand Moxhet de bulunuyor.

15 Mayıs 2014 tarihinde Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenecek olan E-Ticaret Konferansı ve Fuarı, sektör açısından Türkiye’deki ve dünyadaki son trendleri ortaya koymayı hedefliyor.

Megan Quinn ve Valerie Dagand Moxhet, konferans kapsamında ilk kez Türkiye’de
Dünya çapındaki bir başarı hikâyesi olan Net-A-Porter'ın, kurucu ortağı ve Avustralya’nın perakende alanındaki en güçlü kadınlarından biri olarak anılan Megan Quinn, 3. Eticaret Konferansı ve Fuarı kapsamında ilk kez Türkiye'deki sektör temsilcileriyle buluşuyor.

Net-A-Porter'ın, kurucularından biri ve kreatif direktörü olarak edinmiş olduğu vizyon ve deneyimlerini katılımcılarla paylaşacak olan Quinn, bu uluslararası üne sahip ve oyun değiştiren girişimle birlikte,  “21. Yüzyılda e-Ticarette Mükemmelliğin nasıl elde edileceğine” dair tecrübelerini aktaracak.

Konferansın bir diğer konuşmacısı olan Evenby CEO'su Valerie Dagand Moxhet ise, Hem tüketici hem de girişimci olarak kadınların e-ticaretin geleceğine etkisine dair çok önemli bilgiler paylaşacak.

E-ticaret sektörünün geldiği nokta ve gelişimi için yapılması gerekenler 3. E-Ticaret Konferansı ve Fuarı’nda
E-ticaret ve dijital ekonominin geldiği noktanın ve gelişimi için yapılması gerekenlerin analiz edileceği fuar ve konferansla, sektör ve ilgili alanlarda faaliyet gösteren kurumların temsilcilerinin bir araya getirilmesi, görüş alışverişinde bulunarak, ürün ve hizmetlerini tanıtabilecekleri bir platform sağlanması amaçlanıyor.
BKM’nin katkıları, Asseco SEE, Biznet, Call Center Hotel, CCC, İHS Telekom, PayU ve Turkcell’in desteğiyle düzenlenen konferansın gündem başlıkları arasında: Online alışverişlerin hatırı sayılır bir bölümünü oluşturan perakende sektöründeki en son e-ticaret trendleri, yasal düzenlemeler, omni channel uygulamaları, datanın kazanca dönüştürülmesi, sosyal medya, ödeme sistemleri, müşteri hizmetleri gibi farklı konular da yer alacak.
Ayrıca konferans ve fuar, sektörde hizmet veren kurumları, rakipleri ve muhtemel çözüm ortaklarıyla bir araya getiren önemli bir platform yaratacak.
Sektör adına önemli çıktılarıyla, katılımcılarına e-ticaretin geleceği konusunda önemli bilgiler sunan organizasyon, konferansla eş zamanlı olarak gerçekleşen E-ticaret Fuarı ile sektörün önde gelen kuruluşlarına ev sahipliği yaparak, rakipleri ve muhtemel çözüm ortaklarıyla bir araya getiren önemli bir platform yaratacak. Fuar 09.30 -17.00 saatleri arasında ücretsiz olarak ziyaret edilebilecek.
Etkinlikte ayrıca en iyi yeni e-ticaret sitesinin de ödüllendirileceği E-Fikir Yarışması Ödülü de sahibini bulacak.        

Program
09.30 – 09.45  Açılış konuşması: Bankalararası Kart Merkezi Genel Müdürü Dr. Soner Canko
09.45  – 10.30 Sunum – 1   Megan Quinn,
Net a Porter Kurucu Ortağı - 21. Yüzyılda e-ticarette mükemmellik
10.30 – 10.45 Kahve Molası
10.45 – 11.30 Panel – 1 Ödeme sistemleri
11.30 – 12.15 Sunum – 2 Paul Smith, PR Smith
Dijital Pazarlamada strateji geliştirme
12.15 – 13.30 Öğle Yemeği
13.30 – 14.10 Sunum – 3 Valérie Dagand, CEO, Evenby
Kadınların e-ticaretin geleceğine etkisi
14.10 – 14.50 Panel – 2 E-Ticarette hukuksal süreçler ve düzenlemeler

14.50 – 15.05 Kahve Molası
15.05 – 15.45 Sunum – 4 Serdar Kuzuloğlu
Ticaret’in “e”si olmaz
15.45 – 16.30 Panel – 3 E-Ticaretin olmazsa olmazları

16.30 – 17.00 E-Ticarette son gelişmeler

17.00– 17.05 E-Fikir Ödül Töreni

Daha fazla bilgi için: http://www.e-commerceexpo.com/

Renaissance Istanbul Bosphorus’tan Burgerlere Yeni Bir Soluk



Renaissance Istanbul Bosphorus Hotel, birbirinden farklı burgerlerin sunulacağı yeni burger menusu ile Nisan ve Mayıs ayları boyunca tabakları lezzetle dolduracak.Renaissance Istanbul Bosphorus Hotel’in Amerika’lı Şef Manuel Evan Sotomayor önderliğinde hazırlanan yeni burger menusu lezzet düşükleri tarafından keşfedilmeyi bekliyor. Çeşitli baharat ve sosların uyumunu muhteşem sunumlarla zenginleştiren otelin deneyimli şefleri, yeni hazırladıkları Burger menü ile oldukça iddialı. Burgerlere yeni bir bakış açısı getiren menu, sıcak ve samimi bir ortam sunan Living Room’da, şık ambiyansı ile Arts Restaurant’ta ve İstanbul’un nefes kesen boğaz manzarasına sahip Bar 212’de servis edilecek.


Ev yapımı barbekü soslu tavuk burger, avakado püresi ile zenginleştirilmiş hindi burger gibi klasik lezzetlerin yanı sıra, çıtır kızarmış yengeçli burger, Gouda ve Danimarka Blue Cheese ile tatlandırılan Heart Attack Burger misafirleri yeni lezzetlerin keşfine çıkarıyor. Menünün özel spesiyali ise muz ile tatlandırılmış brioche ekmeğinde servis edilen kaz ciğerli burger.


Nisan ve Mayıs ayları boyunca servis edilecek Renaissance Istanbul Bosphorus’un yeni burger menüsünü deneyimlemek için 0212 340 70 00 numaralı telefondan rezervasyon yapılabiliyor.

MISS POEM: ŞİMDİ MODA SENSİN!



Miss Poem ile “zaman aşımı değil zaman aşırı moda”
Gösterişli 1940’lar, romantik ve zarif 1950’ler ve özgür 1970’ler alışılmış kalıplardan uzak bir tasarımlarıyla “Miss Poem İlkbahar – Yaz Koleksiyonu” ile 2014’e taşınıyor.


Miss Poem’in “Özgür kadın, zarif duruşu, romantik bakışı ile gösterişlidir” temasıyla hazırladığı ilkbahar – yaz koleksiyonu, “zaman aşımı değil zaman aşırı moda” anlayışıyla modanın nabzını tutuyor.


1940’ların etek ve ceket döpiyes takımları, midi boy etekleri, mikro ekoseleri; 1950’li yılların cazibe unsurları olan sofistike desenleri, bele vurgu yapan kesimleri ve mini ceketleri; 1970’li yılların cool ve feminen stiline sahip vintage görünümlü elbiseler  “Miss Poem İlkbahar – Yaz Koleksiyonu” zamansız parçaları olarak öne çıkıyor.


Sezonun trendy renkleri olan pudra, mint, mercan, sax ve turkuaz “Miss Poem İlkbahar – Yaz Koleksiyonu”nda file, krep, çiçek desen emprimeler ve pamuklu örme kumaşlar ile buluşuyor.


 Miss Poem’de batikler, yıkama efektli kirli görüntüler, indigo boyamalar ve parça boyalar da bu yaz tarzını farkıyla ortaya koymak isteyenler için seçenekler sunuyor.


BoraJet Havacılık ve BoraJet Teknik, Artık Bağımsız İki Şirket



Türkiye’nin yenilikçi tek bölgesel havayolu şirketi BoraJet, başarılı çalışmaları ve stratejik büyüme planları odağında yeni bir karar aldı. Şirket, yeni dönemde BoraJet Teknik ve BoraJet Havacılık olarak alanında uzmanlaşmaya giden iki şirket olarak yoluna devam edecek.Türkiye'nin tek bölgesel havacılık şirketi olan BoraJet Havayolları, bundan böyle BoraJet Havacılık ve BoraJet Teknik olarak iki bağımsız şirket ile faaliyetlerini sürdürecek. Uçak ve makine mühendisleri dahil 72 uzman personelle hizmet veren ve Borajet Teknik adı altında faaliyet gösteren yeni şirket, ATR 42 ve ATR 72 olmak üzere ATR Turbo-prop tipi uçakların hat ve üst bakımını üstleniyor.


BoraJet Teknik, 3700 m2’lik Hangar Alanıyla Dikkat Çekiyor
İstanbul Atatürk Havalimanı’nda 1500 m2, Ankara Esenboğa Havalimanı’nda ise 1200 m2’lik hangarları bulunan BoraJet Teknik, Sabiha Gökçen Havalimanı ve Adana Havalimanı’nda hat bakım istasyonlarıyla da havacılık sektörüne hizmet veriyor. Bombardier Global Express XRS tipi uçaklar için hat bakım servisi yetkisine sahip olan şirket, bu uçakların servisini İstanbul’da gerçekleştiriyor.

Orta Doğu ve Rusya’ya Türk Mühendislik Tecrübesiyle Hizmet Verecek
Türkiye Deniz Kuvvetleri’nin satın almış olduğu ATR 72-600 tipi uçakların resmi hat ve üst bakım servisi sunan şirket olma başarısıyla da dikkat çeken BoraJet Teknik, geride bıraktığımız 1 yıl içerisinde, 2’si Deniz Kuvvetleri’nin olmak üzere 7 ATR ve 1 Bombardier’e ileri düzey imkanlarla hat ve üst bakımı uyguladı.

Bermuda Yetkisi Sahibi Borajet Teknik, EASA Lisansı İşlemlerini Sürdürüyor
Bir süre önce teknik havacılık sektörü odağında büyük önem taşıyan Bermuda Yetkisi’ni de alan BoraJet Teknik, Arap Yarımadası, Rusya ve Orta Doğu’dan gelen ATR tipi uçaklara hat ve üst bakım hizmetleri veriyor. BoraJet Teknik Genel Müdürü Mehmet Ceylan Topal, “BoraJet Havayolları hızla büyüyor ve gelişiyor. Bunun da bir neticesi olarak BoraJet Havacılık ve BoraJet Teknik olarak bağımsız iki şirket halinde yolumuza devam ediyoruz. Tek bir çatı altında ilerlemektense iki farklı şirket olarak çalışmalarımıza devam etmek, uzmanlaşmamızı perçinleyerek, bize hem hız hem de uygulanabilirlik anlamında avantajlar kazandıracak. Bu avantajların meyvelerini de şimdiden toplamaya başladık diyebiliriz. BoraJet Teknik olarak Arap Yarımadası, Rusya ve Orta Doğu’ya hizmet veriyoruz. Avrupa tescilli uçaklara bakım için EASA lisansı görüşmelerimiz sürüyor. Çok yakında Avrupa’dan gelen uçaklara da hizmet vereceğiz. BoraJet Teknik ve BoraJet Havacılık olarak, her geçen gün üzerine eklediğimiz hizmet kalitemiz ile hem dünya arenasında ülkemizi yükseklerde başarıyla temsil ediyoruz” dedi.

TARİŞ Bebeğiniz İçin En Doğalını Üretti

Ta-Ze Saf Zeytinyağlı Bebek Ürünleri

TARİŞ lezzet, sağlık ve güzellik iksiri zeytinyağını, şimdi de bebeklerinizin cildiyle buluşturuyor. Ta-Ze Baby Organik Zeytinyağı ve Baby Organik Zeytinyağlı Sabun, geleneksel yöntemlerle üretilen ve tamamen organik zeytinlerden elde ediliyor. Ege’nin şifalı doğasını bebeklerin cildine taşıyan Ta-Ze Baby ürünleri, doğal sünger ve peştemaliyle birlikte, yeni doğan bebekler için en saf hediye… 1915’ten beri müşterilerini hakiki Ege zeytinyağı ile besleyen ve yarattığı özel ürünlerle, zeytinyağını bir yaşam kültürüne dönüştüren TARİŞ, en doğalını bu kez bebeğiniz için üretti.  


TARİŞ Ta-Ze Baby Organik Zeytinyağı, Ege’nin geleneksel yöntemleriyle yetiştirilen, hiçbir kimyasal gübre ve zirai ilaç kullanılmadan üretilen zeytinlerden yapılıyor. Yani bir bebek kadar saf ve doğal. Saf zeytinyağından üretilen Ta-Ze Baby Zeytinyağı Sabunu ise rahatlatıcı aroması ve içeriğindeki E vitamini ile hem bebeklerin cildini nemlendiriyor hem de rahat uyumasını sağlıyor. TARİŞ Ta-Ze, bebeklerin sağlığını ve huzurunu, Akdeniz’in derinliklerinden toplanan Doğal Banyo Süngeri ve 60 yıllık geleneksel kara tezgahlarda el emeği ile üretilen Baby Peştamal ile taçlandırıyor.

En Doğal Hediye; Ege’nin Ninnisi 
Organik zeytinyağından sabuna, doğal süngerden %100 pamuklu peştamale kadar titizlikle hazırlanan bu ürünleri, özel kutusunda hazırlanan Ege’nin Ninnisi Seti’ni sevdiklerinize en doğal bebek hediyesi olarak sunabilirsiniz. Pembe ve Yeşil kutularda hazırlanan, organik zeytinyağı ve sabundan oluşan Ta-Ze Mini Baby Set’leri de bebek hediyesi için farklı alternatifler… Bebekler için özel olarak üretilen bu doğal ve sağlıklı setleri için TARİŞ Ta-Ze butiklerine uğramanız ya da ta-ze.com.tr adresini ziyaret etmeniz yeterli. 

HOTİÇ ışığı ruhunuza yansısın


2014 İlkbahar/Yaz Koleksiyonuyla kadının ışığını yansıtan HOTİÇ, trendler ve özgün dokunuşlarla kendi tarzını yaratıyor. 2014 İlkbahar/Yaz Koleksiyonu'nun sıcaklığıyla modaya dokunan HOTİÇ, seçkin, şık ve rahat bir çizgide ilerliyor.

Yüksek ökçeli abiyelerden günlük sandaletlere kadar siyah-gold zincirlerle elegan bir görünüm yakalayan HOTİÇ, transparan detaylarla dikkat çekiyor.

Metalik gold ve lame vurgularla yüksek sandaletlere trendi vurgular kazandıran yeni sezon, farklı ve cezbedici.

Kalın ökçeli sandaletlerin troklarla birleşimi özgürlüğü ön plana çıkarırken, siyah asaleti ile şehirli kadın deneyimi yaşatıyor.

“Rusya'da yapı sektörü Türkler ile güçleniyor”



Rusya'nın lider gazetelerinden Pravda ve Rus ekonomi basınının öncüsü Kommersant’ın eki olarak Rus okuyucuyla buluşan Global Connection’da Türk yapı sektörüne övgüler yağdı.Türk müteahhitlik hizmetleri sektörünün 1972'den buyana sürdürdüğü 42 yıllık yurtdışı serüveninde Rusya’daki projelerin payı yüzde 20'ye yaklaştı.

Türkiye'nin etkisini güçlendirmek amacı ile Rusya'nın lider gazetelerinden Komsomolskaya Pravda ve Kommersant 31 Mart'ta Türkiye yapı eki yayımladı. Ek, Global Connection (GC) adını taşıyor. Türkiye’yi ve Türk yapı sektörünü anlatan ek, bu iki gazete ve internet sitesi aracılığıyla 14 milyon okuyucuya ulaştı.
GC, Moskova’da düzenlenen MOSBUILD Yapı Fuarı’ndan bir gün önce 31 Mart 2014’de Pravda ve Kommersant ile birlikte dağıtıldı. Ekin ana konusu Türk inşaat ve yapı sektörü oldu.

GC, Rus okurlarla 8. Kez buluştu
Türkiye algısını yurtdışında geliştirmek için yayımlanan GC, Rusya'da 8. kez okurlarla buluştu. Koleksiyon Mobilya ve ODE Yalıtım gibi Türk yapı ve mobilya sektörlerinin önemli firmalarının da tanıtımına da katkıda bulunuldu.GC, bu sayısında Türk inşaat ve yapı sektörünün yanısıra, Türk kültürüne ve tarihine de sayfalarında yer verdi.

GERMANWİNGS GREV DUYURUSU

Germanwings Almanya’da yaşanan grev nedeniyle gerçekleştireceği 1332 uçuştan 700’ünü iptal etmek zorunda kalmış ve uçuş planını değiştirmiştir. Güncel bilgi almak için www.germanwings.com sitesini ziyaret ediniz.

Pilot sendikası 2 Nisan 00:00 saatinden 4 Nisan 23:59’a kadar üyelerinin grevde olacağını duyurdu. Yapılacak olan bu grev Almanya üzerinden yapılacak hava yolculuklarında önemli bir etkiye sahip olacak ve sayısız Germanwings uçuşunu etkileyecektir.

Şu anda 1332 uçuşundan yaklaşık olarak 700’ünü iptal etmek zorunda kalan Germanwings 600’ün üstünde uçuşunu gerçekleştirebilecektir. Germanwings yapılacak olan grev nedeniyle uçuş planını değiştirmekte ve çalışan sayısını arttırmaktadır.

Germanwings iptallerden etkilenecek tüm yolcularına SMS veya e-mail yoluyla bilgi verecektir. Uçuşlarla ilgili daha ayrıntılı bilgi almak isteyen yolcuların düzenli olarak güncellenen ve son bilgilerin bulunduğu www.germanwings.com/latest linkini ziyaret etmeleri önerilmektedir. Grev nedeniyle değiştirilen uçuş programı için www.germanwings.com sitesi ziyaret edilebilmektedir.

Tüm Germanwings yolcularının telefon üzerinden bilgi alabilmeleri için 0180 6 320 320 numaralı bilgi hattı aktif hale getirilmiştir. Şu anda hatlarda yaşanan yoğunluk nedeniyle yolcuların internet üzerinden bilgi almaları önerilmektedir. Çalışan personel sayısının arttırılması dolayısıyla havalimanlarında yolcularla ilgilenecek ve onların sorularını yanıtlayacak personeller bulunmaktadır.

Grevden etkilenen yolcular 11 Nisan 2014 tarihi itibariyle www.germanwings.com üzerinden ücretsiz olarak tekrar uçuş rezervasyonu yapabilecek veya uçuşlarını iptal edebilecektir. Germanwings üzerinden direkt rezervasyonu bulunmayan yolcuların ise rezervasyon yaptıkları acentelerle veya ortak havayolu kuruluşlarıyla iletişime geçmeleri önerilmektedir. Havayolu eğer mümkünse yolcuların kullanabileceği başka ulaşım araçlarını önermektedir.

Germanwings grev nedeniyle meydana gelen bu aksaklıklardan ötürü yolcularından özür diler, grevin yarattığı olumsuzlukları en aza indirgemek için olanca gücüyle çalışmaktadır.

www.germanwings.com
Çağrı Merkezi: +44(0)8717029985

Atatürk Havalimanı’ndan Alanya uçuşları başlıyor



Onur Air, Atatürk Havalimanı ile Alanya Gazipaşa Havalimanı arasında direkt uçuşlar başlatan ilk havayolu oluyor.Atatürk Havalimanı'ndan Alanya'ya sefer düzenleyen ilk şirket olan Onur Air bu sayede Antalya'nın doğusundaki tatil bölgelerine daha kolay ulaşım imkanı sunacak.İstanbul Atatürk ile Alanya Gazipaşa Havalimanları arasında her gün karşılıklı olarak düzenlenecek Onur Air uçuşları 25 Nisan 2014 tarihinden itibaren başlıyor.


Tüm koltuklar 62 TL
Onur Air yeni uçuş noktası olan Alanya-Gazipaşa’nın açılışına özel bir kampanya düzenledi. www.onurair.com sitesinden veya Onur Air mobil uygulamalarından 15 Nisan’a kadar satın alınması şartıyla, Onur Air’in 25 Nisan-25 Mayıs tarihleri arasındaki İstanbul-Alanya Gazipaşa uçuşlarının tüm koltukları her şey dahil 62 TL’den satışa sunuldu.

2015’de bayan giyim ve aksesuarlarında sanat ile moda bir araya gelecek



18 binin üzerinde profesyonel, Texbridge’i ziyaret etti
Almanya’dan ABD’ye, Bulgaristan’dan Çin’e kadar çok sayıda ülkeden alıcının ziyaret ettiği Texbridge dünyanın ilgisini gördü.Verimli iş görüşmelerinin gerçekleştiği fuarı,  3 bin 210'u yabancı olmak üzere toplam 18 bin 300 sektör profesyoneli ziyaret etti.


CNR Holding kuruluşlarından İstanbul Fuarcılık tarafından, Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB)  ve Konfeksiyon Yan Sanayicileri Derneği ( KYSD)  iş birliğinde düzenlenen “Texbridge İstanbul - Kumaş ve Aksesuarları Fuarı” 26-28 Mart 2014 tarihleri arasında gerçekleşti. CNR EXPO Yeşilköy’de düzenlenen Texbridge’de 2015 yaz trenleri belirlendi. Fuarı, 3 bin 210'u yabancı olmak üzere toplam 18 bin 300 sektör prefesyoneli gezdi.   Almanya, Avusturya, ABD, Bulgaristan, Cezayir, Çek Cumhuriyeti, Çin Halk Cumhuriyeti,  Fransa, Hollanda, Irak ve İngiltere’nin aralarında bulunduğu çok sayıda ülkeden gelen alıcılar katılımcı firmalarla iş anlaşmalarına imza attılar.


Aksesuarlarda Çingene etkisi
Sektörün ihracatına büyük katkı sağlayan fuar kapsamında düzenlenen trend seminerlerine ise Inkrit Berbee, Nihan Peker, Müjde Abdis Güçlü gibi yerli ve yabancı bir çok tasarımcı ve trend tahmincisi katıldı.
Texbridge kapsamında düzenlenen trend seminerlerinde konuşan Inkrit Berbee, bayan giyiminde ve aksesuarlarında 2015 yaz trendlerini anlattı. Berbee şöyle konuştu: “Önümüzdeki yıl sanatın moda üzerindeki etkisini yoğun olarak göreceğiz. Kumaşlarda bitki ve hayvan motifleri yer alacak. Aksesuarlarda Çingene etkisi olacak. Her dönemin rengi beyaz bu sezonun da vazgeçilmezi olacak. Siyah, gri ve mavi de yine vazgeçilmeyen renkler arasında yer alacak. İndigo renkler de hem kumaşlarda hem de ayakkabılar da yoğun olarak görülecek.” Denim ile Amerikan futbolunun buluşacağını belirten Inkrit Berbee, kotlarda naif grafikler, çocuksu baskılar ve logoların bir araya getirileceğini söyledi.


‘”RUGA” BUSINESS LUNCH MENÜSÜ TAZELENDİ

Merkezi konumuyla dikkatleri çeken Ruga Restoran, Business Lunch menüsüne eklenen yeni lezzetlerle adından söz ettirmeye devam ediyor.


Merkezi konumuyla Gayrettepe’ nin gözdesi, Sürmeli Hotel bünyesindeki Ruga Restoran, yoğun ilgi gören “Business Lunch”  menüsüne yeni tatlar ekledi. Öğle yemeklerini pratik ve organik besinlerden seçen, dünyanın en özel mekanlarında ve en iyi aşçılarıyla birlikte şeflik yapmış olan, ödüllü mutfak koordinatörü Uğur Alparslan’ ın oluşturduğu “Business Lunch” menüsüyle Ruga Restoran, keyifli öğle yemeklerine ev sahipliği yapıyor. Dekorasyonda rahatlık ve konforu şıklığıyla ön planda tutan Ruga, öğle  aralarında iş stresinden uzaklaşıp, dinlenmek isteyenlerin de vazgeçilmez adresi oluyor.


Ruga’ nın yeni  “Business Lunch”  menüsünde çorba çeşitleri, dana carpaccio, zeytinyağlı trio, manda mozerallası, somon tartar, ızgara enginar, Tayland usulü dana eti salatası, tel kadayıflı paçanga böreği ve vişneli yaprak dolması başlangıç menüsünü oluşturuyor. Enginar “Ravioli”, Penne Arabitta, Bolu mantısı, Niokki, Tortellini, Linguni deniz mahsüleri makarna menüsünü oluştuturken, tavuklu sandviç, biftekli wrap, geleneksel kulüp sandviç, tavuklu wrap, Sürmeli usulü burger Sandviç & Wrap & Burger seçeneklerini oluşturuyor. Ünlü şef Uğur Alparslan’ ın sihirli dokunuşlarıyla sunduğu öğle menüsünün  ana yemeklerinden ise piliç topkapı, Norveç somonu fileto tava, ızgara levrek filetosu, ızgara dana külbastı, baharatlı kuzu pirzola, ızgara tavuk göğsü, somon tiryaki, klasik çentik kebap, ızgara orta boy karidesten damaklarınızda unutulmayacak tatlar bırakacak.

Salatadan vazgeçemeyenler için sezar salatası, organik yeşillikler, kuinoa salatası, ezme salatalık salatası, keçi peyniri salatası, ton balığı salatası, ızgara dana eti salatası ve taze bebek ıspanak salatası salata seçeneklerini oluşturuyor. Toplamda 156 kişilik restoran kapasitesi ve üzeri tamamen açılabilen dış mekan alternatifiyle, açık mutfak konseptinde tasarlanan Ruga, taze ürünlerden oluşan, sağlıklı “Business Lunch”  menüsüyle fark yaratıyor.İstanbul’ un en iyi bilenen semti Gayrettepe’ de, farklı lezzetlerin eşşiz sunumlarını deneyimlemek için mutlaka Ruga’ da yerinizi ayırtın…


KEMER YÖRÜK PARKININ HEDEFİ 200 BİN ZİYARETÇİ

Halil ÖNCÜ-KEMER
Akdeniz yöresinde 700 yılı aşkın geçmişi bulunan, günümüzde tüm özellikleriyle kaybolarak yok olma noktasına gelen yörük yaşam tarzını yansıtan ve Kemer'de küçük burunda bulunan Açık Hava Folklor Müzesi ziyaretçilerinden ilgi görmeye devam ediyor.


Günümüzde folklorik değer kazanan geleneksel yaşam tarzı, otantik dokusu ve folklorik atmosferini içinde özümleyen Folklorik Yörük Parkı geçtiğimiz yıl 100 bin ziyaretçiye ev sahipliği yaparken, bu yıl bu sayının 200 bini bulması bekleniyor.


Kemer’in simgesi durumunda bulunan bu bölgeye gelerek, bu kültürü yerinde görme şansı bulan yerli yabancı turistler, açık hava müzesinde kıl çadırda dinlenip, gözlemelerini yiyorlar, yayık ayranlarını içiyorlar ve ardından muhteşem manzarasında Ayışığı ve Kemer sahillerini izleme fırsatı buluyorlar. Yörük parkında Aile çadırı, dokuma çadırı, gerdek çadırı, Depo, Mutfak, Hediyelik ve Bey Çadırı olmak üzere yedi çadır bulunuyor.


2014 hedefi 200 bin ziyaretçi
Açık Hava Folklor Müzesi Yörük Parkı İşletme sahiplerinden Cemal İyicil yaptığı açıklamada “ Amacımız açık hava Folklor müzemizi içinde bulunduğu 19 bin m2.lik alanda Kemerin lokomotifi yapmak ve Yörük kültürümüzü doğal ve otantik kurgusu içinde, uyumla geleceğe taşırken ziyaretçilerimizle buluşturmak. Geçtiğimiz 2013 yılında Yörük Parkımıza 100 bin ziyaretçi geldi. Amacımız 2014 yılı sonunda bu sayıyı iki katına çıkarmak ve 200 bini bulmak olacak.


Bu konuda Kemerin markası olan bu yeri yerel yönetimin de desteğini alarak tanıtım çalışmalarımızı hızlandırarak çalışmalarımıza devam ediyoruz. Ziyaretçilerimiz arasında Kemere tatile gelen Türk misafirlerimiz, Antalyalılar başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından Rus, Alman, Ukrayna, Gürcistan, Norveç, Danimarka, İsveç, İsviçre, Fransa hatta Amerika’dan gelen çok sayıda misafirimiz var. Son dönemde de Nevruz bayramı nedeniyle Kemer’e gelen çok sayıda İranlı turistte bu dokuya uğrayarak, kültürümüzü yerinde görme fırsatı buluyorlar” dedi.

ÖZEL ALEV LİSESİ’NDE “İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME İLE ETKİN DERS”ÇALIŞTAYI!



Avrupa Birliği’nin 10 Nisan 2014 tarihini “ Avrupa İşbirlikli Çalışma Günü” olarak ilan etmesi, Özel ALEV Lisesini harekete geçirdi. İstanbul Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Sofya- St.-Kliment Üniversitesi ortaklığıyla “iş birliği- bir kazan kazan stratejisi, iş birlikli öğrenme ile etkin ders” teması ile 29 Mart 2014 Cumartesi, 09:00-18:00 saatleri arasında Özel ALEV Lisesinde yüz kişinin katılımıyla Türkiye genelinde yabancı dili Almanca olan eğitim kurumlarını kapsayan çalıştay gerçekleşti. Çalıştay da, ulaşılmak istenen hedef; işbirlikli eğitim metotlarını derslere entegre ederek öğrencilerin hayat boyu gelişim ve öğrenimini sürdürmelerini sağlamak.


Sokrates Programı kapsamında yer alan, Erasmus, Lingua, Minerva’nın da yer aldığı 8 uluslararası eğitim programından biri olarak uygulanmakta olan comenius programına dahil olan Özel ALEV Lisesi, Almanya, Bulgaristan… ülkelerle üç yıldır üzerinde çalıştıkları “İşbirlikli öğrenme metodları” adlı seminerlerden yola çıkarak, Türkiye de ilk kez tamamı almanca olarak yapılan sempozyum ve çalıştaya ev sahipliğini yaptı. Çalıştaya, yabancı dili almanca olan farklı eğitim kurumlarından, devlet okullarından, Üniversitelerden, Geothe Enstitüsünden; öğretmenler, öğretim görevlileri, stajyer öğretmenler, bunun yanında TELC, Alman Konsolosluğu ve Alman Eğitim Ataşesi davet edildi.


Tüm sunum ve workshopların Almanca olarak yapıldığı çalıştay da, ulaşılmak istenen hedef; işbirlikli eğitim metotlarını derslere entegre ederek öğrencilerin hayat boyu gelişim ve öğrenimini sürdürmelerini sağlamak. Avrupa da başta Almanya olmak üzere pek çok ülkenin işbirlikli eğitim metodunu benimsemeye başladığı, öğrencilerin ders içi alıştırmalar gibi pekiştirici ödev ve sınavları kendilerinin çözüp öz değerlendirmelerini yaptığını, eksik noktalarını tespit ettiğini ve bu doğrultuda ders programlarını yaptıkları belirtildi. Böylece öğrenci, öğretmeni olmaksızın öğrenmenin bir zorunluluk değil, sorumluluk olduğunun bilincine vardığının üzerinde duruldu. Bu sayede ileriki yaşlarında, iş hayatlarına atıldıklarında bilgiyi arayan, hazır beklemektense araştıran, sosyal hayatlarında daha aktif bireyler olabilecekleri paylaşıldı.

Çalıştay toplam dört workshoptan oluştu. Bunlar, “Birlikte güçlü olmak” ve öğrencilerin akıllı telefonları doğru kullanabilmesi için “cep telefonum olmadan asla” başlıkları ile iki lise düzeyi; “işbirlikli öğrenme” ,“4 temel yetiyi- duyma, görme, tatma ve dokunma- işbirlikli yöntemle geliştirme” başlıkları ile de ilkokul-ortaokul düzeyindeydi. Workshoplara Marmara Üniversitesi Almanca Bölüm Başkanı Prof. Dr. Feruzan Gündoğar, İstanbul Üniversitesi Yabncı Diller Bölüm Başkanı Prof. Dr. Sevinç Hatipoğlu, İsviçre Pädagogische Hochschule Thurgau Üniversitesinden Prof. Dr. Peter Heiniger, Bulgaristan St. Kliment-Ochridski-Universität Sofia’dan Dr. Radka Ivanova başkanlık etti.29 Mart 2014 Cumartesi 09:00-18:00 saatleri arasında Özel ALEV Lise’sinde gerçekleşti.

Reklam Yazarlığı Eğitimi Bilgi’de, Staj Ajansta!



İstanbul Bilgi Üniversitesi bünyesinde ‘Yaşam Boyu Eğitim Merkezi’ olarak hizmet veren Bilgi Eğitim, bireysel, kurumsal ve profesyonel gelişime yönelik eğitim programları sunuyor. Bilgi Eğitim’de Reklam Yaratıcıları Derneği işbirliği ile 2 Nisan’da ‘Reklam Yazarlığı Eğitim Programı’ başlıyor. 70 saat sürecek eğitimi tamamlayan katılımcıları reklam ajanslarında staj gibi çok özel bir fırsat da bekliyor

Reklam yazarı olmak ya da bu alandaki becerilerini geliştirmek isteyenler için İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin yaşam boyu eğitim merkezi Bilgi Eğitim, sektörün konuyla ilgili tek kurumu Reklam Yaratıcıları Derneği ile birlikte özel bir sertifika programını hayata geçiriyor. 2 Nisan’da başlayacak ve 11 Haziran’a kadar sürecek ‘Reklam Yazarlığı Eğitim Programı’yla katılımcılara yaratıcılıkta farklı bir bakış açısı kazandırılması hedefleniyor. İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin Santralİstanbul Kampüsü’nde Çarşamba ve Cumartesi günleri gerçekleştirilecek eğitimin sonunda katılımcıları reklam ajanslarında staj gibi çok özel bir fırsat da bekliyor.

Eğitimler beslenme saatiyle desteklenecek!
Toplam 70 saat sürecek programda katılımcılara, Türkiye ve dünya ekonomisi, pazarlama, pazarlama iletişimi, yaratıcı yazarlık, Türkçe’yi doğru kullanım, davranış psikolojisi, Türkiye ve dünya reklamcılık tarihi, medya planlama, araştırma teknikleri, kurumsal marka iletişimi, elektronik medya ve internet reklamcılığı, gazete-dergi-radyo-TV-sinema ve açıkhava için reklam yazımı, doğrudan pazarlamada yaratıcılık, müşteri ilişkileri olmak üzere yetkinliklerini artıracak ve yeni beceriler kazanmaları sağlayacak farklı konu başlıklarında eğitim verilirken dramatik yazarlık ile edebiyat ve yazarlık olmak üzere iki özel alanda beslenme saati adı verilen bir çalışma da gerçekleştirilecek

Bitirme projesini tamamlayanlara sertifika
Üniversitelerin reklamcılık bölümlerinde okuyanlardan ajanslarda çalışan ve kariyerine reklam yazarlığı eklemek isteyen profesyonellere ve farklı bir kariyer fırsatı arayanlara kadar geniş bir katılımcı kitlesine açık olan programda Yrd. Doç. Yelda Yücel, Yrd. Doç. Eser Telci, Doç. Dr. Gresi Sanje, Celil Oker, Kemal Sezer, Uğur Mehter, Özgün Özkalay, Joseph Çiprut, Baki Kara, Metin Karaşahin, Demir Karpat Polat, Ergin Köylüceli, Ersel Serdarlı, Bülent Fidan, Dilek Tekintaş, Özen Yula gibi alanında uzman akademisyen ve profesyoneller eğitim verecek.Bitirme projesini tam sunarak sertifika almaya hak kazanılan eğitim programının bedeli 1.450 TL olarak belirlendi.