12 Haziran 2014 Perşembe

Tatile giderken lastiğinizin sesi yerine, kafanızı dinleyin!


Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear, yaz tatilinin başladığı bugünlerde yol güvenliği için hayati bilgileri tüketiciler ile paylaşıyor.Yaz tatiline çıkma hazırlığı içinde olduğumuz bugünlerde, pek çok sürücü lastiklerinin durumunu kontrol ettirmek için yeterli zamanı ayırmıyor. Araştırmalar , yaz aylarında meydana gelen her 6 kazadan 1’inin nedeninin yanlış şişirilmiş lastikler olduğunu gösteriyor. Tüm güvenlik önlemlerini aldıktan sonra en önemli unsurlardan biri de konforunuz. Goodyear, “SoundComfort” teknolojisi sayesinde gürültüyü dört desibele indirerek daha sessiz bir sürüş, daha keyifli bir tatil yolculuğu sunuyor. Lastiğin iç yüzeyine eklenen poliüretan köpük maddesi sayesinde 11 dBA’ya kadar çıkan lastik boşluk rezonansının sesini azaltarak araç içi gürültünün 4dB kadar azalmasını sağlar.Goodyear’ın sunduğu “SoundComfort” teknolojisi sürücülere ve yolculara, seyahat esnasında daha keyifli müzik dinlemeleri ya da sohbet edebilmeleri için tasarlanmıştır. “SoundComfort” teknolojisi uygun maliyetiyle lastik ömrü boyunca dayanıklılığını korur ve kilometre performansı, yuvarlanma direnci veya hız kapasitesi üzerinde herhangi bir olumsuz etki bırakmayacak kadar hafiftir. Goodyear’ın bu yeni teknolojisi yaz, kış, dört mevsim ve patlasa da giden lastiklerde mevcuttur.

Tatile çıkmadan önce Goodyear’dan önemli uyarılar!
1. Hazırlıklarınızı tamamlayın: İhtiyacınız olan her şeyi yanınıza aldığınızdan, evinizden sorunsuz ayrıldığınızdan emin olun. Aracınızı sürerken sorunları çözmek için yapacağınız stresli telefon görüşmelerinin ya da geri dönmek zorunda kalma ihtimalinin önüne geçmenizin yolu budur. Bir seyahat listesi hazırlamak da yardımcı olacaktır.

2. İyi dinlenin: Bu, hem sürücüler hem de yolcular için geçerli. Özellikle tanımadığınız yollarda, ya da yoğun trafikte uzun bir sürüşün fiziksel olarak ne kadar yorucu olduğunu asla küçümsemeyin. Sürücüler sürüş esnasında iyi dinlenmiş ve çevrelerinin tamamen farkında olmalıdırlar. Yorgun olmayan yolcular da araç içerisindeki stresi azaltmakta önemli bir unsurdur!

3. Eşyalarınızı aracınıza uygun şekilde yükleyin: İşte size uzun yolculuklarda vakit geçirmek için oynayabileceğiniz klasik bir oyun:  Tatile doğru yol alırken, etrafınızdaki eşyalarla aşırı yüklenmiş arabaları bulun. Siz ise aracınızı aşırı yüklememeye özen göstermiş olmalısınız. Yanınıza ne alacağınızı iki defa düşünün – upuzun bir plaj şemsiyesi önemli gibi görünebilir, ama eğer aracınızın yolcu koltuklarından dışarı çıkıyorsa, aracınızda rahatsız ve tehlikeli saatler geçirmek yerine, gittiğiniz yerde bir şemsiye kiralamak daha iyi olacaktır.

4. Rotanıza hâkim olun: GPS harika bir gereç, ama sürüş süresi, gireceğiniz yollar ve muhtemel mola yerleriniz hakkında seyahay öncesi küçük bir araştırma yapmak, stresinizi büyük oranda azaltacaktır.

5. Yolunuzu parçalara ayırın: Tüm yol güvenlik kuruluşları uzun yolların “tek lokmalık” yollara bölünmesi tavsiyesinde bulunur. Her birkaç saatte bir mola vermek sürücünün dikkatini yoğunlaştırmasına yardımcı olur. Ağır ya da yağlı yemeklerin getirdiği doygunluk (ve yorgunluk) hissinden kaçınmak için hafif öğünler yiyin ve bol bol su için. Aynı şey yolcularınız için de geçerli – ara sıra yürüyüş yapma fırsatı bulmaları hem yolcuları, hem de sürücüyü daha mutlu kılacaktır.

6. Direksiyon başına sırayla geçin: Mümkünse başka bir sürücüyle yola çıkın ve varana kadar sırayla araç sürün. Böylece her bir sürücü mola vermiş olacak ve dikkatlerinin yoğunluğu artacaktır. İkinci bir sürücü tehlikeli durumlarda yolcu koltuğundan sizi uyararak da yardımcı olabilir.

7. Aracınızı servise verin, kontrol ettirin:  Günümüzde araçlar hayli güvenilir, ama uzun bir yolculuğun orta yerinde küçük bir sorunun getirdiği bir arıza dahi stresli ve pahalı bir kâbusa dönüşebilir. Yola çıkmadan önce lastik dişlerinizi kontrol ettirmeyi unutmayın – lastiklerinizi zamanında değiştirmemek, tehlikeli durumlara yol açabilir.

8. Güvenlik şeritlerini yalnızca kesin ihtiyaç hâlinde kullanın: Bu şeritler acil durumlar için tasarlanmış olsa da güvenliğinizi garanti altına almaya yetmez. Kamyonlar ve diğer arabalar birkaç metre yakınınızdan rüzgârlarıyla geçerken kendinizi güvenliğe almak için uyarı yeleği giyin, uyarı ışıklarınızı yakın ve herkesi çarpma bariyerinin ardına geçirerek güvenli bir yere alın. Eğer midesi bulanmış ya da ilgi isteyen bir çocuğunuz varsa en iyisi güvenle park edebileceğiniz bir sonraki benzin istasyonuna kadar yola devam etmek olacaktır.

9. Lastiklerinizi kontrol edin: Lastiklerinizin uygun çalışma koşullarında olduğundan emin olmanız güvenli ve rahat bir yolculuk için büyük önem taşır. Lastiklerinizin mevsime ve yol koşullarına uygun, en doğru lastikler olduğundan emin olun. Yalnızca lastik dişlerinizi yıpranmaya karşı kontrol etmekle kalmayın, (yüklü) aracın ihtiyaçlarını karşılamaya en uygun miktarda, doğru basınçta şişirilmiş olduğundan da emin olun. Eğer aracınıza karavan, yük vagonu ya da tekne vagonu bağlıyorsanız, çekme kancası ve arka ışıklar ile diğer gerekli öğelerin çalışmasını sağlayan elektrik devreleriyle, karavan ya da vagonunuzun lastiklerinin de uygun olup olmadığını kontrol etmeniz gerekir.

10. Müzik: Yolda giderken radyo istasyonlarının frekansları değiştiği için müzik dinlemek zor olacaktır. Ayrıca radyo frekansı aramak dikkati dağıtabilir. Gerginlik ve sıkıntıdan kaçınmak için yola çıkmadan önce yanınıza birkaç CD aldığınızdan ya da müzik çalarınızın aracınıza takılı olduğundan emin olun.

Gurme turizmiyle denize kıyısı olmayan şehirlere tatile gidenlerin sayısı yüzde 27 arttı

HotelRunner ile yerel lezzetlerin peşinde

Artık tatil sadece deniz, kum ve güneş üçlüsünden ibaret değil. Yerel lezzetlerin peşine düşenler önceleri tatil için pek rağbet görmeyen Anadolu’nun birçok lezzet durağını popüler bir tatil yeri haline getiriyor. CloudArena’nın, bulut tabanlı otel, acente yönetim ve online pazarlama platformu HotelRunner’ın verilerine göre denize kıyısı olmayan şehirlere tatile gidenlerin sayısı son üç yılda yüzde 27 arttı.


Tatil denince akla artık sadece deniz, kum ve güneş gelmiyor. Damak zevkinin peşine düşenler Anadolu’nun pek çok yerine tatile gidiyor. Turizm sektörüne yönelik olarak geliştirdiği küresel çözümlerle konaklama tesisi, acente yönetimi ve dijital pazarlamasını kolaylaştıran, online rezervasyon deneyimini farklı bir boyuta taşıyan yenilikçi teknoloji platformu HotelRunner’ın verilerine göre gurme turizmi giderek daha çok rağbet görüyor ve turizmin 12 aya yayılmasını sağlıyor.

Fransa, İspanya ve İtalya gibi mutfaklarıyla öne çıkan ülkelerde bir sektör haline gelen gurme turizmi Türkiye’de de ilgi görüyor. Yemek kültürüne ve yöresel mutfaklara olan ilginin artmasıyla gelişen gurme turizmi sektörü Anadolu’da yeni destinasyonları tatil mekanı haline getiriyor. Antakya, Mardin, Şanlıurfa, Beypazarı, Adana, Gaziantep, Trabzon, Konya, Bursa, Erzurum, Sivas ve Malatya gibi şehirler lezzetli yemekleri sayesinde ilgi görüyor.

Yerel lezzetlerin peşine düşenlerin oranı yüzde 27 arttı
Antakya’nın künefesi, Urfa’nın çiğ köftesi, Erzurum’un cağ kebabını, Gaziantep’in kuru baklavasını, Trakya’nın manda yoğurdu, Diyarbakır’ın ciğeri, Beypazarı’nın kurusu, Kayseri’nin mantısı, Malatya’nın kayısı dolması, Kapadokya’nın şarabı ve Kahramanmaraş’ın dondurmasını yerinde tatmak isteyenler için düzenlenen turlar her yıl geleneksel tatil rotası olarak tercih edilmeyen şehirlere pek çok lezzet meraklısını götürüyor.

Bulut tabanlı otel, acente yönetim ve online pazarlama platformu HotelRunner’ın verilerine göre yerel lezzetlerin peşine düşerek denizi olmayan şehirlere tatile gidenlerin sayısı son üç yılda yüzde 27 arttı. HotelRunner’ın yaratıcısı CloudArena’nın Kurucu Ortağı Ali Beklen bu artışın nedenini şöyle açıklıyor: “Senede birkaç tatil yapanlar tatillerinde yeni alternatifler arıyorlar. Bu talep de gurme turizme yönelik tur paketlerinin artmasını sağlıyor. Bu turlara bir kez katılanlar, ertesi yıl da en az bir tatillerini gurme turizmine ayırmak istiyor.”

Siz de alternatif bir tatil programıyla hem yeni yerler görmek, hem de yeni lezzetler keşfetmek istiyorsanız HotelRunner aracılığıyla online’a taşınan yüzlerce otel arasından zevkinize ve bütçenize uygun olanı seçebilir, gurme turizmi keyfini avantajlı fiyatlarla yaşayabilirsiniz.


HotelRunner ile yerel lezzetlerin peşinde

Artık tatil sadece deniz, kum ve güneş üçlüsünden ibaret değil. Yerel lezzetlerin peşine düşenler önceleri tatil için pek rağbet görmeyen Anadolu’nun birçok lezzet durağını popüler bir tatil yeri haline getiriyor. CloudArena’nın, bulut tabanlı otel, acente yönetim ve online pazarlama platformu HotelRunner’ın verilerine göre denize kıyısı olmayan şehirlere tatile gidenlerin sayısı son üç yılda yüzde 27 arttı.


Tatil denince akla artık sadece deniz, kum ve güneş gelmiyor. Damak zevkinin peşine düşenler Anadolu’nun pek çok yerine tatile gidiyor. Turizm sektörüne yönelik olarak geliştirdiği küresel çözümlerle konaklama tesisi, acente yönetimi ve dijital pazarlamasını kolaylaştıran, online rezervasyon deneyimini farklı bir boyuta taşıyan yenilikçi teknoloji platformu HotelRunner’ın verilerine göre gurme turizmi giderek daha çok rağbet görüyor ve turizmin 12 aya yayılmasını sağlıyor.

Fransa, İspanya ve İtalya gibi mutfaklarıyla öne çıkan ülkelerde bir sektör haline gelen gurme turizmi Türkiye’de de ilgi görüyor. Yemek kültürüne ve yöresel mutfaklara olan ilginin artmasıyla gelişen gurme turizmi sektörü Anadolu’da yeni destinasyonları tatil mekanı haline getiriyor. Antakya, Mardin, Şanlıurfa, Beypazarı, Adana, Gaziantep, Trabzon, Konya, Bursa, Erzurum, Sivas ve Malatya gibi şehirler lezzetli yemekleri sayesinde ilgi görüyor.

Yerel lezzetlerin peşine düşenlerin oranı yüzde 27 arttı
Antakya’nın künefesi, Urfa’nın çiğ köftesi, Erzurum’un cağ kebabını, Gaziantep’in kuru baklavasını, Trakya’nın manda yoğurdu, Diyarbakır’ın ciğeri, Beypazarı’nın kurusu, Kayseri’nin mantısı, Malatya’nın kayısı dolması, Kapadokya’nın şarabı ve Kahramanmaraş’ın dondurmasını yerinde tatmak isteyenler için düzenlenen turlar her yıl geleneksel tatil rotası olarak tercih edilmeyen şehirlere pek çok lezzet meraklısını götürüyor.

Bulut tabanlı otel, acente yönetim ve online pazarlama platformu HotelRunner’ın verilerine göre yerel lezzetlerin peşine düşerek denizi olmayan şehirlere tatile gidenlerin sayısı son üç yılda yüzde 27 arttı. HotelRunner’ın yaratıcısı CloudArena’nın Kurucu Ortağı Ali Beklen bu artışın nedenini şöyle açıklıyor: “Senede birkaç tatil yapanlar tatillerinde yeni alternatifler arıyorlar. Bu talep de gurme turizme yönelik tur paketlerinin artmasını sağlıyor. Bu turlara bir kez katılanlar, ertesi yıl da en az bir tatillerini gurme turizmine ayırmak istiyor.”

Siz de alternatif bir tatil programıyla hem yeni yerler görmek, hem de yeni lezzetler keşfetmek istiyorsanız HotelRunner aracılığıyla online’a taşınan yüzlerce otel arasından zevkinize ve bütçenize uygun olanı seçebilir, gurme turizmi keyfini avantajlı fiyatlarla yaşayabilirsiniz.

Yaz tatilinde bronzlaşmak isteyenler için alternatif sağlıklı bir çözüm

Bir Saatte Tatil Bronzluğu!

Yaz tatili yapamayacaklar ya da zararlı güneş ışınlarına maruz kalmak istemeyenler için Oxy-Bronz sağlıklı ve pratik bir çözüm sunuyor.Oksijenli basınç yöntemi Oxy-Bronz ile kusursuz bir bronz tene kavuşmak sadece bir saat sürüyor!

Bu yaz deniz tatili yapamayacakların ya da zararlı güneş ışınlarına maruz kalmak istemeyenlerin bronzluk isteği bir saatte gerçeğe dönüşüyor. Uzun yıllardır kusursuz bir bronz tene sahip olmak isteyenlere sunduğu ‘oksijenli basınç’ Oxy-Bronz’un  kısa zaman önce evlerde de kullanımına imkan sağlayan Enes Bio Cosmetic Estetik Merkezi,  bir saat gibi kısa sürede tüm vücudunuzu bronzlaştıracak pratik bir çözüm sunuyor.

Enes Bio Cosmetic Estetik Merkezi Başkanı Kozmetisyen Nesrin Sürer, dört mevsim bronzluk ayrıcalığını Oxy-Bronz ile sadece bir saatlik sürede sunduklarına dikkat çekerek, “Oksijenli basınçla tek uygulamada kusursuz ve sağlıklı bir sonuç elde ediyoruz” dedi.

Bronz tenin özellikle cildi daha parlak gösterdiği ve makyaj derdinden kurtardığı için kadınlar tarafından adeta bir tutku haline geldiğini aktaran Sürer,  “Ancak güneşin zararlı etkileri de alternatif yöntemlere yönelmelerine neden oldu. Bu yöntemlerden biri de Oxy-Bronz. Oxy-Bronz ile tüm vücut eşit seviyede bronzlaşırken güneşin zararlı etkilerinden de korunmuş olunuyor” açıklamasını yaptı.

Oksijen ile pürüzsüz bir ten!
Oxy-Bronz’un uygulanışı hakkında da bilgi veren Sürer, şunları söyledi: “Oxy-Bronz’un ilk aşamasında vücuttaki ölü deriler peeling ile temizleniyor. Sonrasında uygulanan, cilde renk ve nem kazandıran bitkisel serum; oksijen basıncı ile cilde nüfuz ediyor. Ten bronzlaşırken aynı zamanda cilt oksijen ile besleniyor. Bu sayede cilt, oksijenin verdiği sağlıkla ışıldayarak pürüzsüz bir görünüme kavuşuyor. Ancak bronzluğun kalıcılığını sürdürmek için tamamen açılmayı beklemeden bronzluk seans uygulamaları tekrarlanmalı.”Sürer, Oxy-Bronz ile bir saatte bronzlaşmak isteyenlere en etkin sonuç için şu önerilerde bulundu;

Uygulama öncesinde cilt ve vücuda herhangi bir krem, sprey ya da başka ürün sürülmemeli ve tüyler temizlenmeli
Manikür ve pedikür yapılmış olmalı
Duş almak için Oxy-Bronz uygulandıktan sonra yaklaşık 8-10 saat beklenmeli. Uygulamadan ve duştan sonra da hem yüz hem de vücut nemlendirilmeli
Kolonya, parfüm, alkollü losyon, mendil gibi ürünler uygulamanın ardından kullanılmamalı. Havuz ve denize 1-2 gün girilmemeli. Sadece saat 16.00’dan sonra koruyucu kullanılarak güneş banyolarına başlanmalı.

Marriott Asia Turizmcilerin katıldığı bir kokteyl ile "Yaza Merhaba" dedi



Marriott Asia’da, turizm ve iş dünyası temsilcilerinin yoğun katılımıyla, 11 Haziran tarihinde, coşku dolu ‘Yaza Merhaba Gecesi’ düzenlendi


Anadolu Yakası’nın ilk uluslararası beş yıldızlı otellerinden Marriott Asia havuz kenarında başlayan “Yaza Merhaba Gecesi” turizm ve iş dünyası temsilcilerinin yoğun katılımıyla, 11 Haziran tarihinde, coşku dolu ‘Yaza Merhaba Gecesi’ düzenlendi.


Eğlenceli geceye çok sayıda turizmci katılarak keyifli bir gece geçirdi
 

İstanbul Ataşehir’de  bulunan Marriott Asia Otel, yaz sezonuna iş ortakları için düzenlediği parti ile merhaba dedi. Çok sayıda turizmcinin katıldığı parti havuz kenarında düzenlenen panayır düzeni kokteyl ile başladı.


 Marriott Asia’nın bahçesinde  ve havuz çevresinde konumlanan mangal üstü etler, dönerci, kokoreçci, havuzda bekleyen sandal içinde balık ekmek ve özenle hazırlanmış bol çeşit menüsüyle ile konuklarını yıldızına ve ismine  yakışır biçimde ağırladı.


Gecenin ilerleyen saatlerinde başlayan eğlencenin ritmini arttıran konuklar, animasyon ekibinin birbirinden renkli şovları eşliğinde yaz mevsimini büyük bir coşkuyla karşıladı.


Marriott Asia havuz kenarında başlayan “Yaza Merhaba” partisinin görkemli atmosferi, birbirinden güzel şarkılar ve eşsiz lezzetler konukları büyüledi.


Barok Orkestrası’nın büyük bir performans sergilediği gecede,  seslendirdiği şarkılarda gecenin konseptine son derece uygun olması konuklardan büyük alkış aldı.


Organizasyonun ilerleyen dakikalarında Çelik  sahne aldı herkes tarafından bilinerek söylenen  şarkılarını konuklarla birlikte söyledi. Büyük bir özenle hazırlandığı dikkat çeken partiye katılan konuklar, 60'lı yıllara uzanan bir nostalji yolculuğu da yaşadı.


Kadıköy Life Dergisi de Marriott Dostları ile birlikte Yaz’a Merhaba diyenler arasındaydı. Kadir Toprakkaya, Canan Toprakkaya, İrem Babalık, Hüsnü Babalık, Kemal Bebek, Sofra Gıda’dan Sevda Gümüş, Pet Gaz’dan Banu Saka Bird ve Çalışkan Kimya’dan Hüseyin Kekeç…



10 Haziran 2014 Salı

Wyndham Hotel Group üç yeni açılışla birlikte Türkiye’de 30 otele ulaştı



Yeni otellerle birlikte Wyndham Hotel Group’un toplam oda sayısı 5 bin 240 oldu. Wyndham Worldwide Corporation çatısı altında yaklaşık 7.500 oteliyle dünyanın en büyük otel zinciri olan Wyndham Hotel Group, Türkiye’de açık ve faal durumda 30 tesise ulaştı.

Son haftalarda Türkiye’deki tesisleri arasına katılan Wyndham İstanbul Old City, Ramada Uşak ve Ramada Resort Akbük ile Wyndham Hotel Group, ülkede bulunan 4 bin 500 oda sayısına 740 oda daha ekledi. Wyndham Hotel Group, Türkiye’de 4’ü Wyndham Hotels and Resorts, 2’si TRYP by Wyndham, 24’ü Ramada markası altında toplam 30 oteliyle açık ve faal tesis sayısındaki pazar lideri konumunu daha da pekiştirdi.

Tarihi yarımadanın kalbinde yer alan Wyndham Istanbul Old City; 265 oda, üç yiyecek/içecek satış noktası, kapalı yüzme havuzu ve spa merkeziyle hizmet veriyor. Türkiye’de sembol haline gelmiş bir binada hizmet veren Wyndham İstanbul Old City, şehrin görülmesi gereken pek çok bölgesine yürüme mesafesinde geleneksel mimariyi, zenginlik ve konforla bir arada sunuyor.

Ramada Uşak ve Ramada Resort Akbük ise özel inşa edilmiş yeni tesisler olarak faaliyete geçiyor.  Ramada Uşak, 124 şık odası ve 4 toplantı salonuyla Uşak Havalimanı’na 6 km, şehir merkezine yürüme mesafesinde bulunuyor. Ramada Resort Akbük, şehir merkezinde bulunmanın sağladığı kolaylığın yanı sıra 364 oda ve suit, su kayakları bulunan geniş yüzme havuzu tesisleri, spa, fitness alanı ve özel plajıyla resort imkanları sunuyor.

Wyndham Hotel Group Avrupa, Ortadoğu, Afrika ve Hint Okyanusu Senior Vice President and Managing Director (Kıdemli Başkan Yardımcısı) Rui Barros, “Büyümemizin önemli itici güçlerinden biri olan Türkiye’de hızla genişlemeyi sürdürmemizden büyük bir heyecan duyuyorum. Yeni Türkçe sitemiz sayesinde daha çok ziyaretçiye hizmet sunabilecek; otellerimize düşük maliyetle ve  daha hızlı rezervasyon yapma imkanı sağlayabileceğiz,” açıklamasında bulundu.

TUROB: Havalimanlarımızın Transit Yolcu Merkezi Olmaması İçin Ortak Çalışma Yapmalıyız




T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından Ocak-Mayıs 2014 dönemi Türkiye Havalimanları verileri açıklandı. Açıklanan verilere göre, Türkiye genelinde dış hat yolcu sayısı bir önceki döneme oranla %11,4 artışla 25.5 milyona ulaştı.

Verilere ilişkin bir değerlendirmede bulunan TUROB Başkanı Timur Bayındır, dış hat yolcu sayısında Mayıs ayının beklentilerin altında kaldığını belirtti. Açıklanan sayıların havalimanlarını geliş veya gidişte kullanan kişi sayısına göre hesaplandığını belirten Bayındır, sayıların ikiye bölünmesi ile gerçek kişi sayısının bulunabileceğini, sayılar üzerinde yaptıkları analize göre ise İstanbul’un hava ulaşımında dış hat transit yolcu sayısındaki önemli artışına dikkat çekti.

Bayındır, 2011 yılında İstanbul havalimanlarını kullanan yolcuların %48’i dış hat transit yolculardan oluşurken bu oranın 2012’de %49, 2013’te %50 ve 2014’te ise %53’e ulaştığını, Sabiha Gökçen Havalimanında ise artan yolcu sayısına paralel olarak 2011 yılında %43 olan dış hat transit yolcu sayısının 2014 yılında %53’e çıktığını belirtti. Başkan Bayındır “THY ve Pegasus Havayollarının birçok noktaya açtığı yeni hatların global uçuş ağı oluşturarak transit yolcular için önemli cazibe yarattığını biliyoruz. TUROB olarak THY’nin açtığı yeni hatlarda daha fazla tanıtım çalışması yaparak bu destinasyonlardan gelecek yolcuların İstanbul’a ve ülkemize gelmelerini hedefliyoruz. Başta Kültür ve Turizm Bakanlığı olmak üzere sektör olarak bu yönde tanıtım ve çalışmalar yapmak durumundayız. Aksi halde havalimanlarının yakaladığı yolcu sayısı artışından sektör olarak yararlanmamız mümkün görünmüyor. THY ve Pegasus Havayolları tarafından cazip imkanlarla sunulan dış hat transit ulaşım seçeneklerinin İstanbul varışlı uçaklarda da uygulanması için çalışmalarımızı yürütüyoruz” dedi.

İstanbul dışındaki havalimanlarında dış hat transit yolcu sayısının yok denecek kadar az olduğunu belirten Bayındır, verilerin analizinde sadece Ankara’da az sayıda dış hat transit yolcu sayısının tespit edildiğini dile getirdi. TUROB tarafından hazırlanan, Ocak-Mayıs dönemine göre İstanbul havalimanları göz önüne alınarak dış hat yolcu sayıları, havalimanlarını kullanarak İstanbul’a gelen turist sayıları ile dış hat transit yolcu sayıları ve oranları konusundaki rapor aşağıda yer almaktadır.



Mutfağın Oscar’ı sayılan Michelin yıldızlı şefler yaz boyunca Rixos Hotels’te


Rixos Hotels misafirleri bu yaz mutfağın Oscar’ı sayılan Michelin yıldızlı şeflerin hazırlayacakları dünya lezzetlerini tadacak. Rixos Hotels, kusursuz bir konaklamanın yanı sıra çok özel bir lezzet yolculuğunu da vadediyor. Rixos Hotels, Yeni Premium Konsepti çerçevesinde ‘Michelin yıldızlı şefler’iyle yaz boyunca dünya mutfaklarının birbirinden özel lezzetlerini sunuyor. Rixos Hotels’in mutfakları bu yaz Michelin Yıldızlı Şeflerin özel sunumlarıyla lezzetleniyor.


Lezzeti ve sunumu Michelin yıldızlarıyla tescillenen; Gregor Raimann, Sascha Lenz, Metin Çalış, Claus Geib, Rene Kalobius, Stefan Madeheimgebbrunagel Rixos Premium Belek’te, Giorgia Diana Rixos Premium Göcek Suites&Villas’ta, Marco Can Akuzun Rixos Premium Tekirova’da çok özel menüler ile unutulmaz tatları seçkin misafirlerle bir araya getiriyor.

Rixos Hotels’in Michelin Yıldızlı Şefleri, dünyanın farklı ülkelerinde farklı mutfak deneyimlerine sahip. Şeflerin, dünyanın ünlü restoranlarında deneyimlerinin yanı sıra, çeşitli sertifikaları da bulunuyor. Bu sezon yeni Premium Konsept’i yeniden tanımlayarak, eğlenceden konaklamaya, kişiye özel hizmetten çocuklara yönelik sürprizlere kadar pek çok yeniliği bir araya getiren Rixos Hotels,  gastronomide de pek çok yeniliği misafirlerine sunuyor.


Mutfağın Oscar’ı Michelin
Restoranlara ve şeflere yıldızlar, Fransız Michelin lastik şirketi tarafından veriliyor. Şirket 1900 yılında, karayolu seyahatini özendirmek amacıyla Fransa'nın görülecek yerlerini tanıtan bir rehber çıkarmaya karar verdi. Böylece seyahatler artacak ve lastikler aşındıkça da Michelin yeni lastik satacaktı. Michelin rehberlerinin ve Michelin yıldızlarının doğuşu bu hikayeye dayanıyor...Gastronomi konusunda derin bilgisi, merakı ve tecrübesi olan müfettişlerin gizlilik içerisinde yaptığı değerlendirme sonucu verilen Michelin Yıldızı, mutfak dünyasının oskarı olarak kabul ediliyor. Michelin yıldızlarının ömrü sadece bir yıl sürüyor. Her sene sonunda yapılan yeni değerlendirmeye göre Şeflerin mevcut yıldızları ellerinde tutup tutamayacağı belirleniyor. Michelin Şefler için heyecan bir ömür boyu sürüyor.

9 Haziran 2014 Pazartesi

İstanbul akademik turizm kongreleri başarıyla tamamlandı

Dünyanın en iyi turizm tezleri belli oldu


Anatolia dergisi (Anatolia: An International Journal of Tourism and Hospitality Research) tarafından düzenlenen İstanbul akademik turizm kongreleri başarıyla tamamlandı. Dünyaca tanınmış turizm akademisyenlerinin katıldığı 7th World Conference for Graduate Research in Tourism Hospitality and Leisure ve 3rd Interdisciplinary Tourism Research Conference bilimsel etkinleri 4 Haziran 2014 tarihinde Kadir Has Üniversitesi Kongre Merkezi’nde yapıldı.


Anatolia dergisi (Anatolia: An International Journal of Tourism and Hospitality Research) tarafından düzenlenen İstanbul akademik turizm kongreleri başarıyla tamamlandı. Dünyaca tanınmış turizm akademisyenlerinin katıldığı 7th World Conference for Graduate Research in Tourism Hospitality and Leisure ve 3rd Interdisciplinary Tourism Research Conference bilimsel etkinleri 4 Haziran 2014 tarihinde Kadir Has Üniversitesi Kongre Merkezi’nde yapıldı.


Eş zamanlı olarak gerçekleştirilen her iki kongrede toplam 265 bildiri ve üç panel düzenlendi. Kongrelere aralarında Prof. Dr. Brian Archer, Prof. Dr. Jafar Jafari, Prof. Dr. Muzaffer Uysal, Prof. Dr. David Airey, Prof. Dr. Cathy Hsu, Prof. Dr. Yvette Reisinger, Prof. Dr. Stephen Smith, Prof. Dr. Pauline Sheldon, Prof. Dr. Bob McKercher ve Prof. Dr. Chekitan Dev’in de bulunduğu çok sayıda tanınmış akademisyen kongrelere katıldı.


Dünya genelinde yüksek lisans ve doktora tezi hazırlayan öğrenciler ile nitelikli araştırmalara imza atan akademisyenlerin teşvik edilmesi amacıyla başarılı çalışmalar belirlendi. Bu yıl aşağıdaki kategorilerde ödüller verildi.

En iyi yüksek lisans tezi ödülü: Julia Giddy, Nelson Mandela Metropolitan University, Güney Afrika
En iyi doktora tezi ödülü: Oliver Chikuta, Midlands State University, Zimbabve
Abraham Pizam Özel Ödülü: Ali Bavik, Macau University of Science and Technology, Macau
Anatolia Dergisi 25. yıl özel ödülü: Tarik Doğru, University of South Carolina, ABD, Ercan Sırakaya-Türk, University of South Carolina, ABD, Muzaffer Uysal, Virginia Polytecnic Institute and State University, ABD

Brian Archer Özel Ödülü: Steve Pan, The Hong Kong Polytechnic University, Hong Kong, Barry Mak, The Hong Kong Polytechnic University, Hong Kong Kongrede ayrıca, dünyada turizm eğitimi ve araştırmalarına katkıda bulunmuş Prof. Dr. Brian Archer ve Prof. Dr. Abraham Pizam’a da teşekkür plaketi verildi. Kongre 7 Haziran, Cumartesi akşamı düzenlenen ödül töreni ile sona erdi. Bir sonraki kongrelerin 2016 yılında yapılacağı açıklandı.

Yüzde 35’e varan erken rezervasyon indirimleriyle Kıbrıs tatili fırsatları



Coral Travel & ODEON Tours, büyüleyici doğası ve cazip eğlence alternatifleriyle yaz aylarında seyahat için en çok tercih edilen noktalardan olan Kıbrıs’ta yüzde 35’e varan erken rezervasyon indirimleriyle tatil fırsatı sunuyor. Üstelik misafirlerine yepyeni hatlardan Kıbrıs’a direk uçma imkanı sağlayarak…Türkiye pazarındaki tüketiciye 2006’dan beri tatil hizmetleri sunan ODEON Tours, 2014 yılı itibarı ile faaliyetlerine OTI Holding’in global tur operatörü markası Coral Travel ile devam ediyor. Coral Travel & ODEON Tours’un, eşsiz doğası, tarihi mekânları, casinoları, restoranları, renkli cafeleri ve güneşin her zaman göz kırptığı güzel havasıyla en gözde tatil destinasyonlarından biri olan Kıbrıs’ta tatil için yüzde 35’e varan erken rezervasyon indirim fırsatları devam ediyor. Girne, Lefkoşa, Magosa ve bu şehirlerin barındırdığı büyülü tarih, lüks oteller ve eğlence Kıbrıs'ı eşsiz bir tatil destinasyonu olarak öne çıkarıyor.
Çok cazip tatil paketleri


Coral Travel & ODEON Tours’un otel paket fiyatlarında uyguladığı kampanyalar Kıbrıs’ın cazibesini artırıyor. ‘7 kal 6 öde’ , ‘minimum 3 gece 2 kişi kal 1 kişi öde’ veya ‘3 gece ve üzeri konaklamalarda hafta içi fiyatları uygulaması’ gibi kampanyalarla tatil fırsatı sunan Coral Travel & ODEON Tours’un önerdiği Kıbrıs otelleri, zor beğenen tatilseverlerin beklediği standartlarda hizmet veren oteller arasından seçiliyor.


Ünlü sanatçılarla sınırsız eğlence
Gece hayatı da oldukça renkli olan Kıbrıs’ta Coral Travel & ODEON Tours’un anlaşmalı olduğu tesislerde sahne alan birbirinden ünlü sanatçılar, programları ile misafirlere unutamayacakları anlar yaşatıyor. Kıbrıs’ta dünya mutfağından lezzetler sunan birbirinden şık restoranlar, cafeler ve barlar sevilen lezzetleri misafirlere sunuyor. Adada bulunan casinolar da renkli zamanlar geçirmek için alternatif bir eğlence kaynağı olarak öneriliyor.


Coral Travel & ODEON Tours misafirlerini yepyeni hatlardan Kıbrıs’a uçuruyor
Coral Travel & ODEON Tours 2,3,4 veya 5 gece konaklamalı, transferler dahil biletli Kıbrıs paketlerini misafirlerine çok avantajlı fiyatlarla sunuyor. Bugüne kadar misafirlerine İstanbul, İzmir, Ankara, Gaziantep, Adana, Antalya ve Hatay’dan Kıbrıs’a direk uçuş hizmeti sunan Coral Travel & ODEON Tours, artık Bursa, Kayseri ve Trabzon’dan da Kıbrıs misafirlerine direk tarifeli uçuş imkanı sağlamaya başladı. Bora Jet ile gerçekleştirilecek direk uçuşlara çok yakında Antalya ve Adana da eklenecek. Ayrıca Onur Air ile İstanbul Atatürk Havalimanı çıkışlı direk uçuşlar 100 TL’ den başlayan avantajlı fiyatlarla sunuluyor.

Vize derdi yok
Kıbrıs’a giriş;  T.C. vatandaşları için nüfus cüzdanı veya pasaport ile yapılabiliyor. Giriş çıkışlar için geçerli olmayan ehliyet, araç kiralamada zorunlu. Coral Travel & ODEON Tours, GSM hattının Türkiye’den gelmeden önce yurt dışı dolaşımına açtırılmasını tavsiye ediyor.

Coral Travel&ODEON Tours erken rezervasyon iptal sigortası imkanı da sunuyor
Coral Travel & ODEON Tours son dakikada çıkan bir engel nedeniyle tatilinin iptal olmasından endişe edenler için tatile 72 saat kalana kadar koşulsuz iptal hakkı sağlayan erken rezervasyon iptal sigortası yaptırma imkanı da sağlıyor. Tatil bedelinin sadece yüzde 1’i kadar bir tutar, yani 10-20 TL gibi bir rakam ödeyen misafirler; tatillerinin iptal olması durumunda paralarının tamamını, Coral Travel & ODEON Tours’un iş ortağı Allianz Sigorta güvencesiyle koşulsuz geri alabiliyor.

Coral Travel & ODEON Tours’dan her 100 TL'lik alışverişe 50 mil bonus
TÜRK HAVA YOLLARI’nın avantajlarla dolu özel yolcu programı Miles&Smiles’ın üyeleri, Coral Travel & ODEON Tours’dan gerçekleştirecekleri tüm Türk Hava Yolları uçaklı Kıbrıs paketlerinde her 100 TL harcama karşılığı 50 bonus mil kazanıyor.

Dedeman Konya e-şarj istasyonu ilk kuran otel oldu



Dedeman Konya, enerji verimliliğinin artmasına ve gürültü kirliliğinin azalmasına büyük oranda fayda sağlayan elektrikli araçlar için otel bünyesinde ‘’E-Şarj İstasyonu‘’ kurdu. E-şarj istasyonu, bölgede sadece Dedeman Konya’da bulunuyor.Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından verilen Yeşil Yıldız Belgesi’ne sahip Türkiye’deki ilk 10 otel arasında yer alan Dedeman Konya, çevreci uygulamalarına bir yenisini daha ekledi. Kolay erişilebilir, temiz ve güvenli olduğu kadar ekonomik de olan elektrikli araçların sahipleri artık Dedeman Konya’da bulunan e-şarj istasyonundan faydalanabilecek.


Dedeman Konya’nın çevreye dost ve duyarlı uygulamaları arasında elektrik, su ve enerji kullanımında çevreye zararlı maddelerin tüketiminin ve atık miktarının azaltılması, enerji verimliliğinin artırılması, tesisin çevreye uyumu, çevreye duyarlılık konusunda çalışanların bilinçlendirilmesi eğitimleri de bulunuyor. Çevreye duyarlı otel faaliyetlerinde öncü olmayı tercih eden Dedeman Konya çevreci uygulamalarına devam ederek çevre bilincini yaygınlaştırmayı hedefliyor.

Hilton küresel otel koleksiyonu Yaratacak



Hilton Worldwide bugün yeni markası Curio – A Collection by Hilton’ı ve marka bünyesine katılması planlanan ilk otelleri açıkladı.Yerel zenginlikleri keşfetmek ve özgün deneyimler yaşamak isteyen turistler için yaratılan Curio, her biri kendine has özellikler taşıyan dört ve beş yıldızlı otelleri içeren küresel bir otel koleksiyonu olarak hizmet verecek. İlginç, benzersiz ve ender bulunan gibi anlamlar taşıyan Curio sözcüğüyle nitelenen koleksiyon, bu isim ile uyum içerisinde özgün ve birbirinden farklı bireysel kimliklere sahip otelleri, Hilton isminin sağladığı güven ile birlikte sunacak. Koleksiyonda yer alacak ilk otellerin ise SLS Las Vegas Hotel & Casino; Houston, Teksas’ta bulunan The Sam Houston Hotel, Rapid City, S.D.’deki Hotel Alex Johnson, Chapel Hill, N.C.’deki The Franklin Hotel ve Portland, Ore. şehrinde inşa edilecek, ismi yakında açıklanacak bir otel olacağı belirtildi.


Hilton Worldwide CEO’su ve Başkanı Christopher J. Nassetta, bugünkü duyuruyla ilgili olarak yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: “Müşterilerimiz ve otel sahipleri, otellerin kendilerine has kimliklerini koruyarak dahil olabilecekleri, ancak aynı zamanda sadakat programımız Hilton HHonors’ın da aralarında bulunduğu marka avantajlarımızdan yararlanabilecekleri bir otel markasının geliştirilmesine yönelik isteklerini bizimle paylaşıyordu. Bu istek, bağımsız otel pazarının mevcut hacmi ve dünya genelinde farklı nitelikler taşıyan otellere yönelik talep, markanın lansmanı için doğru zamanın geldiğini gösteriyordu. Bu yıl duyuracağımız iki özgün konseptten biri olan Curio bizim için yeni ve heyecan verici marka.”

Hilton Worldwide'ın Küresel Markalardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jim Holthouser ise “Curio, portföyümüzdeki nitelikli markaların sayısını 11’e çıkarmanın yanı sıra, bize hem mevcut müşterilerimize daha iyi hizmet sunabilmek için yeni fırsatlar sundu, hem de yeni müşterilere ulaşarak otel sayımızı artırmamız için imkan sağladı. Ayrıca Curio aracılığıyla otel sahiplerine tesislerinin kimliğini koruyarak sahip olduğumuz ölçekten, kapsama alanından ve uzmanlığımızdan faydalanabilmeleri için destek olacağız” şeklinde konuştu.

Sahibi ve işletmecisi SBE firması olan SLS Las Vegas, Las Vegas şeridinin kuzey ucunda, kent tarihinde önemli bir yeri olan eski Sahara Hotel & Resort’un bulunduğu noktada yer alıyor. Otel ve casino, üç eski Sahara Kulesi’nin tamamiyle yenilenmesini de kapsayan üç yıllık ve 415 milyon dolar maliyetli renovasyon sürecinin ardından kapılarını açacak. SBE CEO’su Sam Nazarian, ünlü tasarım ikonu Philippe Starck ve James Beard Vakfı ödüllü şef José Andrés’nin işbirliğiyle yeniden geliştirilen ve her ihtiyaca cevap verecek şekilde tasarlanan 2.5 milyon metrekarelik alan, 1,620’nin üzerinde oda ve süite ek olarak 30,000 metrekarelik esnek toplantı alanını da kapsayacak. Bu yıl içerisinde, Eylül ayındaki ABD İşçi Bayramı dolayısıyla tatil ilan edilen hafta sonuda açılacak olan SLS Las Vegas, SBE’nin sevilen yemek ve gece hayatı markalarından oluşan bir koleksiyona da ev sahipliği yapacak.

SLS Las Vegas’ın ilk Curio otelleri arasında yer almasını değerlendiren Nazarian, “Bugünkü açıklama, SBE ile Hilton Worldwide arasındaki önemli ilişkinin başlangıcını simgeliyor ve bana bir rehber ve iyi bir arkadaş olarak gördüğüm Chris Nassetta ile birlikte çalışma imkanını sunuyor” dedi. Nazarian, sözlerini şöyle sürdürdü: “Konukseverlik alanında mükemmelliği yeniden tanımlama hedefimiz, Hilton Worldwide’un Curio için belirlediği misyonla kusursuz bir uyum içerisinde. Marka yaratmak ve konukseverlik, yemek, gece hayatı, gayrimenkul sektörlerinde unutulmaz deneyimler yaşatma konusunda kanıtlanmış bir başarıya sahibiz. Hilton ve Curio arasındaki işbirliği, bize SLS marka kimliğini korurken, Hilton Worldwide’ın ticari mekanizmalarından ve Hilton HHonors sadakat programının gücünden destek alma imkanını sunuyor.”

Curio Kapsamında Yer Alması Planlanan Oteller Hakkında Ek Bilgi

1924 yılında açılan The Sam Houston Hotel, Ulusal Tarihi Yapılar Listesi’ne kayıtlı bir tesis. “The Sam”, 90 yıl boyunca konuklarına Houston şehir merkezinde otantik Teksas konukseverliğiyle hizmet etti. American Liberty Hospitality, bu yıl içerisinde marka bünyesine katılmasının ardından da otelin yönetimini üstlenmeye devam edecek.

Rushmore Dağı Milli Anıtı yakınlarında yer alan ve 1928 yılından bu yana Rapid City kent merkezinde hizmet veren ünlü Hotel Alex Johnson da Ulusal Tarihi Yapılar Listesi’ne kayıtlı oteller arasında yer alıyor. Gelecek yıl Curio markasına dahil olacak olan otel, bu tarihe kadar konuk odalarını, ortak alanlarını ve toplantı odalarını kapsayan multimilyon dolarlık bir renovasyon sürecinden geçecek. Cortez LLC firmasının sahibi olduğu The Alex Johnson’ın yönetimini Isis Hospitality LLC yürütüyor.

Sahibi ve yöneticisi Wintergreen Hospitality firması olan The Franklin Hotel, Chapel Hill kent merkezinde, Kuzey Carolina Üniversitesi kampüsünün bir blok ilerisinde yer alıyor. Otelin marka bünyesinde 2014 yılının ilerleyen aylarında katılması bekleniyor.

The Widewaters Group Inc.’in Portland, Ore. kent merkezinde açacağı otelin inşaatına 2015’in ilk aylarında başlanması planlanıyor. Otelin 2016 yılının sonlarına doğru marka bünyesine katılarak kapılarını açması bekleniyor.

Hilton Worldwide portföyünün üyesi olacak Curio otelleri, konuklarına 40 milyondan fazla üyeye hizmet eden ödüllü konuk sadakati programı olan Hilton HHonors’un sağladığı avantajları sunacak. Hilton HHonors, üyelerine diğer tüm konuk sadakat programlarından daha fazla puan kazanma olanağı sunmaktadır.

Curio – A Collection by Hilton hakkında daha fazla bilgi için lütfen curiocollection.com adresini ziyaret edin. Medya mensupları, yüksek çözünürlüklü fotoğraflara ve daha fazla bilgiye news.curiocollection.com adresinden ulaşabilir.

Curio – A Collection by Hilton Hakkında
Curio – A Collection by Hilton (curiocollection.com), bulundukları bölgenin dokusuyla bütünleşen, nitelikli otelleri kapsayan küresel bir koleksiyondur. Marka bünyesindeki her otel eşsiz nitelikte olup, bireysel kimlikleri aracılığıyla bir bütünün parçalarını oluşturmaktadır. Yerel keşifler yapmak ve özgün deneyimler yaşamak isteyen tutkulu gezginlere hitap eden Curio, konuklarına Hilton isminin sunduğu güven ile birlikte hizmet vermektedir.

Curio, dünyanın lider konaklama şirketi Hilton Worldwide’ın pazar lideri konumundaki markalarını kapsayan portföyünde yer almaktadır. Marka hakkındaki son bilgilere curiocollection.com adresinden ulaşabilir veya diğer sorularınız için hiltonworldwide.com/development adresini ziyaret edebilirsiniz.  

Hilton Worldwide Hakkında
Hilton Worldwide (NYSE: HLT), lüks, full hizmet oteller ve resortlardan, apart suitlere ve orta fiyat segmentindeki otelleri kapsayan, dünyanın lider konaklama şirketidir. 95 yıl boyunca, Hilton Worldwide, misafirlerine dünya çapındaki markalarıyla olağanüstü konaklama deneyimleri sunma geleneğini sürdürmeye adamıştır. Hilton Hotels & Resorts, Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Curio – A Collection by Hilton, DoubleTree by Hilton, Embassy Suites Hotels, Hilton Garden Inn, Hampton Hotels, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton ve Hilton Grand Vacations’ın dahil olduğu 11 dünya çapında markayı portföyünde bulunduran şirket, 92 ülkede, yaklaşık 685.000 odaya sahip 4.100'den fazla otel ve devremülk sunmaktadır. Şirket ayrıca, ödüllü müşteri sadakat programı olan Hilton HHonors® programını yürütmektedir.

Arzum Çalışanları Dragon Festivali’nde Buluştu




Arzum Ekibi Dragon Festivali’nde En İyi Derecesini Aldı
Türkiye’nin en köklü şirketlerinden Arzum, kurum içi aktivitelerine Dragon Festivali ile devam ediyor. Çalışan motivasyonunu sosyal aktivitelerle organize ederek artırmayı hedefleyen Arzum, 12’si erkek 5’i kadın olmak üzere 17 kişilik ekibiyle dünyanın en geniş katılımlı kurumlar arası spor organizasyonları arasında yer alan Dragon Festivali'ne katıldı. 148 takımın katıldığı Dragon Boat yarışlarında Arzum ekibi, 19. olarak şimdiye kadar ki en başarılı sonucunu elde etmiş oldu.


Festivalin üçüncü ayağı, 31 Mayıs - 01 Haziran tarihlerinde İstanbul Haliç’te İmrahor Park’ta gerçekleşti. Katılımcılar, iş hayatının getirdiği stresten uzaklaşırak herkesin farklı maceralara atıldığı yarışlarda keyifli anlar yaşadı. Ayrıca, çeşitli ikramlar birbirinden eğlenceli yarışma ve dans gösterilerinin de olduğu etkinlikte katılımcılar etkinlikte keyifli anlar yaşadı. 2008 yılından itibaren gittikçe artan grafiğiyle Haliç’te çalışanları bir araya getiren Dragon Festivali, her yıl dünyanın çeşitli şehirlerinde düzenlenerek 100’den fazla takımı yarıştırıyor.

Rio’ya erkekler futbol, kadınlar hem futbol hem tatil için gidiyor


12 Haziran-13 Temmuz tarihleri arasında Brezilya’da yapılacak olan 2014 FIFA Dünya Kupası heyecanı Rio tatil satışlarına da yansıdı. tatilsepeti.com’un yaptığı araştırmaya göre, geçen yıla oranla bu yıl haziran ve temmuz aylarında Rio’ya gitmek isteyen tatilcilerin sayısında yaklaşık yüzde 100 artış yaşandı. tatilsepeti.com Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal, bu dönemde Rio’ya tatile gitmek isteyenlerin yaklaşık yüzde 35’inin kadın olduğunu belirtti. Ayrıca, özellikle kurumsal firmaların, çalışanlarına hediye etmek amacıyla, FIFA Dünya Kupası’nın yapılacağı tarihteki Rio turlarına yoğun talep gösterdiklerini ifade etti.

2014 FIFA Dünya Kupası ile Rio tatili heyecanı doruğa çıktı. tatilsepeti.com’un yaptığı araştırmaya göre, bu yıl haziran-temmuz aylarında Rio’ya tatile gitmek isteyenlerin sayısında yaklaşık yüzde 100 artış oldu. tatilsepeti.com Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal, bu talebin yüzde 35’inin kadınlardan geldiğini söyledi. Karayal, kadınların Rio’yu yalnızca futbol için değil, özellikle tatil ve yeni yerler görmek için tercih ettiklerini belirtti. tatilsepeti.com’un yaptığı araştırmaya göre tatilciler ortalama 8 gece 9 günlük Rio tatillerini tercih ediyorlar. Araştırmaya bakıldığında, 9 günlük bir Rio tatili için harcama miktarının kişi başı 2 bin Euro olduğu görülüyor. Rezervasyonlar hala devam ediyor ve haziran ayına kadar da devam edeceği düşünülüyor.

Firmalar çalışanlarına Rio tatili hediye ediyor
tatilsepeti.com Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal, özellikle kurumsal firmalardan, çalışanlarına hediye etmek amacıyla, FIFA Dünya Kupası dönemindeki Rio turları için talepler aldıklarını belirterek şunları söyledi: “Çalışanlarına veya müşterilerine FIFA Dünya Kupası’nı izleme keyfini hediye etmek isteyen pek çok firma şimdiden rezervasyonlarını yaptırmaya başladı. Ayrıca dünya kupası nedeniyle bu yılki talebin daha şimdiden, geçen yılki Rio talebine ulaştığını görüyoruz. FIFA Dünya Kupası heyecanıyla Brezilya’ya gitmek isteyen kadın tatilcilerin sayısında da artış olduğunu söyleyebiliriz.”


Türkiye otel rezervasyonlarının % 10’u mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor



Dünyanın önde gelen otel rezervasyon portallarından HRS.com, dünya çapında yükselişte olan rezervasyon trendlerini paylaştı. Türkiye’deki HRS kullanıcılarının otel rezervasyonlarının yüzde 10’unu mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirirken, önümüzdeki dönem yüzde 100 oranında büyüme bekleniyor.

Tatil ve iş seyahatleri için 190 ülkede 250 binden fazla otel seçeneği sunan Hotel Reservation Service (HRS.com), dünya genelinde mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirilen rezervasyon sayısındaki artışı ortaya koyuyor.  2013 yılında bir önceki yıla göre mobil rezervasyonunu iki katına çıkaran HRS.com, tüm rezervasyonların yüzde 12’sinin akıllı telefonlar ve tabletler aracılığıyla yapıldığını açıkladı.

Ücretsiz rezervasyon hizmeti ile para iadeli en iyi fiyat garantisi sunan HRS.com’un CEO’su Tobias Ragge, önümüzdeki üç yıl içerisinde  rezervasyonlarının yarısının mobil cihazlar üzerinden gerçekleşmesini beklediklerini ifade etti. Tobias Ragge:“Akıllı telefon kullanıcıları daha spontane hareket ederken, tablet kullanıcıları daha planlı ilerliyor.

Akıllı telefonlar aracılığıyla HRS.com’u tercih eden kullanıcılar, genellikle Pazartesi Perşembe günleri arasında aynı gün yada ertesi gün için rezervasyon yaptırıyorlar. Aynı şekilde rezervasyonları genellikle tek günlük oluyor. Bunun yanı sıra tabletleri aracılığıyla HRS.com’un online uygulamasını kullananlar, rezervasyonlarını genellikle Pazar günü gerçekleştirirken, daha gelecek döneme odaklı ve daha uzun süreli konaklamalı rezervasyonu tercih ediyorlar” dedi.

HRS.com’un online uygulaması üzerinden rezervasyon yaptırmanın avantajlarına da değinen Tobias Ragge:
“HRS’nin mobil uygulamasında Kullanıcıların kredi kartı bilgilerini paylaşması istenmiyor. Kişiler istedikleri yer ve zamanda rezervasyonlarını gerçekleştirebiliyorlar. Aynı zamanda yeni Business Tarifesi ve Flex Tarifesi ile rezervasyonlar varış günü saat 18.00’e kadar iptal edilebiliyor. Özellikle, toplantı saatlerinde beklenmedik değişiklikler olan iş adamları için bu özellik hayat kurtarıyor” dedi.