TURİZMİN SESİ |Turizm ve Turizmcinin Sesiyiz | Turizm Haberleri | Gastronomi Haberleri | Etkinlik Haberleri | turizminsesi@gmail.com
8 Aralık 2014 Pazartesi
Tepe Nautilus Bremen Mızıkacıları’nın 210. Konserine Ev Sahipliği Yaptı
MAHED BAŞKANI ÇAMLAR, TEK AMACIMIZ MESLEKİ EĞİTİMAÇIĞININ GİDERİLMESİDİR
HOUSEKEEPPING DERNEKLERİ KAHVALTIDA BULUŞTU
Marmaris’te kurulan MAHED Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Kalkan Çamlar,Fethiye’de kurulan FETHED Yönetim Kurulu Başkanı Gülsüm Yılmaz ve Alanya’dan katılan kurulan tüm Housekeepıng dernekleri Onursal başkanı ve baş danışması Hakan Yeni ve Sema Yörütür öncülüğünde Alanya’dan gelen çok sayıdaki Housekeeper bir araya gelerek Fethiye’de dernek kuruluşunun kutlanması amacıyla kahvaltı organizasyonunda bir araya geldiler.
İlk olarak FEKHED Başkanı Gülsüm Yılmaz hanıma ,dernek kuruluşunda tam destek olan Özen Laundry ve ev sahibi Ecesaray otel yöneticilerine tebrik çiçekleri takdimi yapılarak teşekkür edildi.Daha sonra söz alan Alanya’lı housekeeperlar adına Sayın Hakan Yeni Bey toplantıda ‘’ Turizm de kalitenin arttırılmasının eğitimli ve kalifiye personelden geçtiğinin altı çizilerek;dernekleşerek bireysel alınamayacak pek çok eğitimin en profesyonel kişilerden alınmasını,böylelikle kalitenin arttırılması sağlamak,turizmdeki istihdamın bir nebzede olsa arttırılmasına yönelik her türlü çabaya ve sürdürülebilir Turizm için çözümler üretilmesinin sağlanmasına,fikir ve önerilerle tüm turizm camiasına destek olacaklarını vurguladılar.4 derneğin Afyon’da kurulacağı müjdesini de veren Hakan Yeni tüm derneklerin birlik ve beraber içersinde yola devam edeceklerini ,bu konuda tam destek ve işbirliği kararı aldıklarını beyan etti.’’
MAHED Başkanı Pınar Kalkan Çamlar’’Hakan Bey’in destek ve çabalarıyla kurulan MAHED’’Marmaris Kat Hizmetleri Derneği’’ olarak tek amacımız mesleğimizdeki eğitim açığının giderilmesidir.Biz biliyoruz ki eğitim beraberinde gerek turizme gerekse mesleğimiz olan housekeepinge gerekli kaliteyi getirecektir.Bizler eğitildikçe kalite kendiliğinden gelecektir.Biz bu mesleği ahbap –çavuş ilişkisinden çıkartıp gerçek ve profesyonel yöneticilerle yapılmasını sağlamak amacındayız.Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu? diyoruz ve bilenlerin yolunun açılmasını,bilmeyenlerin de her ay düzenlediğimiz eğitim seminerlerimizde eksikliklerinin giderilmesini,kendilerine bir şeyler katmasını sağlıyoruz. Kalite boş boş durarak gelmiyor. Dernekleşerek,eğitimler verdirerek,istihdama yardımcı olarak,gerekirse iş ve işçi bulma kurumu gibi çalışarak misafirlere eksik hizmet verilmesinin önüne geçerek kalite için çalışıyoruz.Tüm bunları yaparken de kurduğumuz tüm bu dernekler yönetim kurullarıyla birlikte ortak amaç doğrultusunda güç birliği içinde olacağımız ve federasyonlaşma yolunda adımlar atacağımızı tüm turizm camiasına duyuruyoruz ’’dedi.
FEKHED Başkanı Gülsüm Yılmaz ‘’Dernekleşmenin5. Halkası olan FEKHED olarak eğitim amacıyla kurulduklarını ve bizden önce kurulmuş tüm dernekler gibi bizde mesleğimiz için artık bir şeyler yapmanın zamanı geldiğini düşünüyoruz.Sürekli kan kaybeden housekeeping mesleğini hak ettiği yerlerde görmek ve gereken önemi kazandırmak için tüm derneklerle iş birliği ve tam destek içinde ,ortak hareket edeceğiz. ‘’dedi
Federasyonlaşmanın da yolunun açıldığının belirtildiği toplantıda ;bireysel hiçbir adımın başarılı olamayacağını bu adımların kısa vadeli olacağı , fakat mesleki birlik , dayanışma taşıyan birlikteliklerin daha uzun soluklu ve başarılı olacağının önemi belirtildi. Housekeeping mesleği adına güç birliği yapılmasına ve birlikte ortak hareket edilerek mesleğin tanıtılması,sevdirilmesi,yüceltilmesi adına her türlü eğitici ve yol gösterici faaliyette ;tüm bu kurulan derneklerin housekeeping mesleği adına destek içinde olunacağı kararına vardılar.Toplantı Kahvaltı bitiminde toplu fotoğraf çekimlerinden sonra Fethiye Bölgesinde ki Kayaköy antik şehrine yapılan ziyaret ve Fethiye çevre gezisiyle son buldu.
Marmaris’te kurulan MAHED Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Kalkan Çamlar,Fethiye’de kurulan FETHED Yönetim Kurulu Başkanı Gülsüm Yılmaz ve Alanya’dan katılan kurulan tüm Housekeepıng dernekleri Onursal başkanı ve baş danışması Hakan Yeni ve Sema Yörütür öncülüğünde Alanya’dan gelen çok sayıdaki Housekeeper bir araya gelerek Fethiye’de dernek kuruluşunun kutlanması amacıyla kahvaltı organizasyonunda bir araya geldiler.
İlk olarak FEKHED Başkanı Gülsüm Yılmaz hanıma ,dernek kuruluşunda tam destek olan Özen Laundry ve ev sahibi Ecesaray otel yöneticilerine tebrik çiçekleri takdimi yapılarak teşekkür edildi.Daha sonra söz alan Alanya’lı housekeeperlar adına Sayın Hakan Yeni Bey toplantıda ‘’ Turizm de kalitenin arttırılmasının eğitimli ve kalifiye personelden geçtiğinin altı çizilerek;dernekleşerek bireysel alınamayacak pek çok eğitimin en profesyonel kişilerden alınmasını,böylelikle kalitenin arttırılması sağlamak,turizmdeki istihdamın bir nebzede olsa arttırılmasına yönelik her türlü çabaya ve sürdürülebilir Turizm için çözümler üretilmesinin sağlanmasına,fikir ve önerilerle tüm turizm camiasına destek olacaklarını vurguladılar.4 derneğin Afyon’da kurulacağı müjdesini de veren Hakan Yeni tüm derneklerin birlik ve beraber içersinde yola devam edeceklerini ,bu konuda tam destek ve işbirliği kararı aldıklarını beyan etti.’’
MAHED Başkanı Pınar Kalkan Çamlar’’Hakan Bey’in destek ve çabalarıyla kurulan MAHED’’Marmaris Kat Hizmetleri Derneği’’ olarak tek amacımız mesleğimizdeki eğitim açığının giderilmesidir.Biz biliyoruz ki eğitim beraberinde gerek turizme gerekse mesleğimiz olan housekeepinge gerekli kaliteyi getirecektir.Bizler eğitildikçe kalite kendiliğinden gelecektir.Biz bu mesleği ahbap –çavuş ilişkisinden çıkartıp gerçek ve profesyonel yöneticilerle yapılmasını sağlamak amacındayız.Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu? diyoruz ve bilenlerin yolunun açılmasını,bilmeyenlerin de her ay düzenlediğimiz eğitim seminerlerimizde eksikliklerinin giderilmesini,kendilerine bir şeyler katmasını sağlıyoruz. Kalite boş boş durarak gelmiyor. Dernekleşerek,eğitimler verdirerek,istihdama yardımcı olarak,gerekirse iş ve işçi bulma kurumu gibi çalışarak misafirlere eksik hizmet verilmesinin önüne geçerek kalite için çalışıyoruz.Tüm bunları yaparken de kurduğumuz tüm bu dernekler yönetim kurullarıyla birlikte ortak amaç doğrultusunda güç birliği içinde olacağımız ve federasyonlaşma yolunda adımlar atacağımızı tüm turizm camiasına duyuruyoruz ’’dedi.
FEKHED Başkanı Gülsüm Yılmaz ‘’Dernekleşmenin5. Halkası olan FEKHED olarak eğitim amacıyla kurulduklarını ve bizden önce kurulmuş tüm dernekler gibi bizde mesleğimiz için artık bir şeyler yapmanın zamanı geldiğini düşünüyoruz.Sürekli kan kaybeden housekeeping mesleğini hak ettiği yerlerde görmek ve gereken önemi kazandırmak için tüm derneklerle iş birliği ve tam destek içinde ,ortak hareket edeceğiz. ‘’dedi
KIŞ TURİZMİ KAMU MODELİYLE GELİŞİP TABANA YAYILACAK
KIŞ TURİZMİ ERCİYES MODELİ
Kış aylarının vazgeçilmez sporları arasında bulunan kayak turizmi, Türkiye’de ilk kez Kayseri’de uygulanan Erciyes A.Ş. modeliyle geniş tabana yayılıp, fiyat bakımından cazip hale getirecek.
Sabancı Üniversitesi’nin Karaköy Minerva Han’daki İstanbul Politikalar Merkezi (İPM) ile Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği’nin (TUYED) işbirliğiyle “Kış Turizmi” konulu bir panel düzenlendi. Paneli TUYED Başkanı Kerem Köfteoğlu yönetti, Güney Marmara Turistik Otelciler Birliği (GÜMTOB) Başkanı Haluk Beceren, Kayseri Erciyes AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Murat Cahid Cıngı, İPM Araştırmacısı ve TUYED üyesi Dr. Cenk Demiroğlu ile Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan uzman Şener Şen de konuşmacı olarak yer aldı.
Kış turizmini geliştirmede Türkiye’nin ilk kamu modeli olarak ortaya çıkan ve arazilerin Kayseri Belediyesi’ne devredilerek öncelik almasına yol açan Erciyes A.Ş yapılanması hakkında bilgi veren Dr. Cıngı şunları söyledi: “Türkiye’de henüz bir dağ mevzuatı yok. Kış turizmini geliştirme noktasında öncelik alan Kayseri Belediyesi öncülüğünde kurulan Erciyes A.Ş. olarak, 300 milyon avroluk Anadolu tarihinin en büyük projesini hayata geçiriyoruz. Proje kapsamında 21 adet otel hizmet verecek. Erciyes Turizm Master Planı ile turizm sektöründen büyük bir pay alma niyetindeyiz.”Modellerinin şimdi de Sivas Yıldızeli ve Erzurum Palandöken kayak merkezlerinde de uygulanacak olduğunu vurgulayan Dr. Cıngı sözlerini şöyle noktaladı: “Buraların yönetimi de kamu tarafından tek elden yürütülecek. Belediye ve özel idareler eliyle yönetilecek kayak merkezleri, tıpkı Erciyes A.Ş’de olduğu gibi, bizlere kamu gücünü kullanma şansı tanıyor. İlk açıldığımız zaman halka bedava hizmet verdik. Bazen bilerek zarar ediyoruz. Fiyatlarımızı düşük tutuyoruz. Biz sezonluk 300 TL isterken, bazı kayak merkezleri günlük 130 TL istiyor. Kayak merkezlerinin işletme modelleri çok önemli. Burada mutlaka kamu gücü gerekiyor.”
115 milyon kar sporları meraklısı var
İPM Araştırmacısı ve TUYED üyesi Dr. Cenk Demiroğlu, 80 ülkede kayak turizmi yapıldığına dikkat çekerek “Dünyada 115 milyon kar sporları meraklısı var. Kayak merkezlerinin günlük 400 milyonu aşan ziyaretçi sayısı son 10 yıldır hiç değişmedi. Kayak turizmi tüm dünyada ciddi bir iç turizm hareketi yaratıyor. Almanya’da 14,6 milyon, İngiltere’de 6,3 milyon, Rusya’da 3,5 milyon, Hollanda’da ise 1 milyon kayakçı bulunuyor. Kış turizmine yılda 19 milyon kişi katılıyor. Bin 750 metre üzerinde 139 bin km2, 3 bin metre üzerinde ise 2 bin 220 km2’lik araziye sahip Türkiye’de kış turizmine katılan kişi sayısı 100 bin olarak tahmin ediliyor. Doğru büyüme modeli ile bu sayı rahatlıkla birkaç milyonu bulabilir” dedi.
“Türkiye olarak, bütün Alpler kadar kayak alanına sahibiz” diyen Dr. Demiroğlu, sözlerini “Ancak iklim değişikliği ile bu alan giderek daralıyor. Uluslararası araştırmalara göre, dünyada 2 milyon kilometrekare civarında kar örtüsü kayboluyor. Türkiye’de bir kayak merkezimizde 40 sene önce 1,4 metre kar varken, günümüzde kar 1 metrenin altına inmiş durumda. İklim değişikliği kış turizmi açısından belirleyicidir. Yapay kar çözümü en fazla 20 yıl idare eder. Bu yüzden Türkiye’nin bu alanda yeni olması nedeniyle yatırım planlamalarını doğru yapma gibi bir avantajı var ” şeklinde sürdürdü.
Uludağ’a yeni pist geliyor
Türkiye’nin en eski kış tatili merkezlerinden Uludağ’ın gelişimi ve bugünlere nasıl geldiğine ilişkin bilgiler aktaran GÜMTOB Başkanı Haluk Beceren, Uludağ’da turizmin Avusturya, İsviçre gibi bu işin merkezlerinde olduğunu belirterek, “Yaz turizmi ile başladı, kamu desteği ile değil de, özel sektörün çaba ve girişimleriyle bugüne geldi” dedi. Uludağ'a 2400 metreden başlayan yeni bir pist yapılacağını söyleyen Beceren, “7 bin yatağımız bulunuyor. En büyük yatak kapasitesi Silahlı Kuvvetlere ait. Kış sezonunda Uludağ'ı günlük 15 bin kişi ziyaret ediyor. Hafta sonu trafik sıkışıyor. Bazen insanlar yol ve otopark yeterli değil diyorlar. Oysa bu tarihlerde yoğunluk çok. Yoksa Uludağ'da yerimiz var. Ancak biz işletmeci olarak Milli Park'tan dolayı kısıtlı hareket edebiliyoruz. Uludağ'da bir teleferik inşası var. Bu hat bittiği takdirde dünyanın en uzun teleferik hattı olacak. Şehre 20-25 dakikada ulaşım sağlanacak. Yazın günübirlikçi sayılarını artıracaktır” dedi.
Bakanlık yeni bir master plan hazırlıyor
Panelde Dünya Turizm Örgütü verilerini paylaşarak Türkiye'nin turizm payı ve gelirleri hakkında çeşitli rakamları veren Kültür ve Turizm Bakanlığı Turizm Uzmanı Şener Şen, bakanlığın kış turizmi konusunda yeni bir master plan üzerinde çalıştığını, önümüzdeki yıl büyük olasılıkla planının açıklanacağını kaydetti.
Turizmde planlanan 7 turizm yolundan birinin Kış Turizm Yolu olduğunu söyleyen Şen, turizmin çeşitlendirilmesinde Kış Turizminin önemine dikkat çekti. Kış Turizmi için önemli olan destinasyonlar arasında gösterilen, Bursa Uludağ, Erzurum Palandöken, Kayaklı, Sarıkamış, Erciyes Dağı, Kocaeli Kartepe, Bolu Kartalkaya, Kastamonu Ilgaz, Isparta Davraz'daki projeler ve planlanan yatırımlar hakkında bilgi veren Şen, “Türkiye’deki dağların tek başına master planının çıkarılması ve bir bütün olarak ele alınması gerekiyor” dedi.
Kış aylarının vazgeçilmez sporları arasında bulunan kayak turizmi, Türkiye’de ilk kez Kayseri’de uygulanan Erciyes A.Ş. modeliyle geniş tabana yayılıp, fiyat bakımından cazip hale getirecek.
Sabancı Üniversitesi’nin Karaköy Minerva Han’daki İstanbul Politikalar Merkezi (İPM) ile Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği’nin (TUYED) işbirliğiyle “Kış Turizmi” konulu bir panel düzenlendi. Paneli TUYED Başkanı Kerem Köfteoğlu yönetti, Güney Marmara Turistik Otelciler Birliği (GÜMTOB) Başkanı Haluk Beceren, Kayseri Erciyes AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Murat Cahid Cıngı, İPM Araştırmacısı ve TUYED üyesi Dr. Cenk Demiroğlu ile Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan uzman Şener Şen de konuşmacı olarak yer aldı.
İPM Araştırmacısı ve TUYED üyesi Dr. Cenk Demiroğlu, 80 ülkede kayak turizmi yapıldığına dikkat çekerek “Dünyada 115 milyon kar sporları meraklısı var. Kayak merkezlerinin günlük 400 milyonu aşan ziyaretçi sayısı son 10 yıldır hiç değişmedi. Kayak turizmi tüm dünyada ciddi bir iç turizm hareketi yaratıyor. Almanya’da 14,6 milyon, İngiltere’de 6,3 milyon, Rusya’da 3,5 milyon, Hollanda’da ise 1 milyon kayakçı bulunuyor. Kış turizmine yılda 19 milyon kişi katılıyor. Bin 750 metre üzerinde 139 bin km2, 3 bin metre üzerinde ise 2 bin 220 km2’lik araziye sahip Türkiye’de kış turizmine katılan kişi sayısı 100 bin olarak tahmin ediliyor. Doğru büyüme modeli ile bu sayı rahatlıkla birkaç milyonu bulabilir” dedi.
“Türkiye olarak, bütün Alpler kadar kayak alanına sahibiz” diyen Dr. Demiroğlu, sözlerini “Ancak iklim değişikliği ile bu alan giderek daralıyor. Uluslararası araştırmalara göre, dünyada 2 milyon kilometrekare civarında kar örtüsü kayboluyor. Türkiye’de bir kayak merkezimizde 40 sene önce 1,4 metre kar varken, günümüzde kar 1 metrenin altına inmiş durumda. İklim değişikliği kış turizmi açısından belirleyicidir. Yapay kar çözümü en fazla 20 yıl idare eder. Bu yüzden Türkiye’nin bu alanda yeni olması nedeniyle yatırım planlamalarını doğru yapma gibi bir avantajı var ” şeklinde sürdürdü.
Uludağ’a yeni pist geliyor
Türkiye’nin en eski kış tatili merkezlerinden Uludağ’ın gelişimi ve bugünlere nasıl geldiğine ilişkin bilgiler aktaran GÜMTOB Başkanı Haluk Beceren, Uludağ’da turizmin Avusturya, İsviçre gibi bu işin merkezlerinde olduğunu belirterek, “Yaz turizmi ile başladı, kamu desteği ile değil de, özel sektörün çaba ve girişimleriyle bugüne geldi” dedi. Uludağ'a 2400 metreden başlayan yeni bir pist yapılacağını söyleyen Beceren, “7 bin yatağımız bulunuyor. En büyük yatak kapasitesi Silahlı Kuvvetlere ait. Kış sezonunda Uludağ'ı günlük 15 bin kişi ziyaret ediyor. Hafta sonu trafik sıkışıyor. Bazen insanlar yol ve otopark yeterli değil diyorlar. Oysa bu tarihlerde yoğunluk çok. Yoksa Uludağ'da yerimiz var. Ancak biz işletmeci olarak Milli Park'tan dolayı kısıtlı hareket edebiliyoruz. Uludağ'da bir teleferik inşası var. Bu hat bittiği takdirde dünyanın en uzun teleferik hattı olacak. Şehre 20-25 dakikada ulaşım sağlanacak. Yazın günübirlikçi sayılarını artıracaktır” dedi.
Bakanlık yeni bir master plan hazırlıyor
Panelde Dünya Turizm Örgütü verilerini paylaşarak Türkiye'nin turizm payı ve gelirleri hakkında çeşitli rakamları veren Kültür ve Turizm Bakanlığı Turizm Uzmanı Şener Şen, bakanlığın kış turizmi konusunda yeni bir master plan üzerinde çalıştığını, önümüzdeki yıl büyük olasılıkla planının açıklanacağını kaydetti.
Turizmde planlanan 7 turizm yolundan birinin Kış Turizm Yolu olduğunu söyleyen Şen, turizmin çeşitlendirilmesinde Kış Turizminin önemine dikkat çekti. Kış Turizmi için önemli olan destinasyonlar arasında gösterilen, Bursa Uludağ, Erzurum Palandöken, Kayaklı, Sarıkamış, Erciyes Dağı, Kocaeli Kartepe, Bolu Kartalkaya, Kastamonu Ilgaz, Isparta Davraz'daki projeler ve planlanan yatırımlar hakkında bilgi veren Şen, “Türkiye’deki dağların tek başına master planının çıkarılması ve bir bütün olarak ele alınması gerekiyor” dedi.
6 Aralık 2014 Cumartesi
TÜRKİYE'NİN İLK KÜLTÜR BAKANI PROF DR.TALAT HALMAN VEFAT ETTİ
TUROB Başkanı Timur Bayındır'ın ilk Kültür Bakanı Halman'ın vefatı nedeniyle mesajı; Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, Türkiye’nin ilk Kültür Bakanı Prof. Dr. Talât Halman’ın yaşamını yitirmesi nedeniyle bir mesaj yayınladı.
Başkan Bayındır mesajında “ İlk Kültür Bakanımız, değerli dostumuz Talât Halman’ın vefat ettiğini derin üzüntü ile öğrenmiş bulunuyorum. Siyasi kimliğinden çok kültür alanındaki önemli çalışmaları ile öne çıkan bilim insanlarının başında yer alan, ömrünü ülkemizin kültür dünyasının gelişimine adayan merhum Halman’ın eserleri ve çalışmaları sonsuza kadar yaşamaya devam edecektir. Vefatı ülkemiz ve kültür dünyamız için çok büyük bir kayıptır. Bu vesile ile şahsım ve Yönetim Kurulum adına merhum Halman’a Allahtan rahmet, başta ailesine ve sevenleri olmak üzere kültür ve turizm camiasına ve milletimize başsağlığı ve sabırlar dilerim” dedi.
“PARALI” AMERİKALILAR DÖNDÜ
TURİZM SEKTÖRÜ ABD’Lİ TURİZMCİLERİ SIKI TAKİBE ALDI
Turizmde harcama kapasitesi yüksek ABD pazarındaki istikrarlı yükseliş sürerken, pazar bir milyona koşuyor. Otelciler bu pazardaki potansiyeli artırmak için ABD’li turizmcileri sıkı takibe aldı.ABD pazarındaki yükselişi desteklemek isteyen TUROB, Türk Hava Yolları (THY) işbirliğiyle çalışmalara başladı. Bu kapsamda ilk etapta Washington ve Houstan'dan 15 kadar acente yetkilisi İstanbul’da ağırlandı. Gerçekleştirilen İstanbul tanıtım turu kapsamında, işbirliği fırsatları da değerlendirildi. ABD pazarının geliştirilmesi amacıyla TUROB ve THY, 5 yıldan bu yana işbirliği çalışmaları yapıyor. Özellikle THY’nin yeni açtığı hatlarda yoğunlaşan bu işbirliği sayesinde, bölgenin önde gelen tur operatörleri, seyahat acenteleri yöneticileri ve basın mensupları, İstanbul’da TUROB üyesi tesislerde ağırlanıyor. Her yıl 50’ye yakın noktayı hedef alan tanıtım gezileri de ABD pazarına odaklanmış durumda.
TUROB’un ABD pazarıyla ilgili çalışmaları çeşitli etkinlik ve organizasyonlar ile devam edecek. ABD pazarını değerlendiren TUROB Yönetim Kurulu Başkanı Timur Bayındır, geçen yıl ülkemize 785 bin ABD’li turist geldiğini, bunun 503 bininin İstanbul’da konakladığını belirtti. Bayındır “Kalış süreleri ve harcamaları dikkate alındığında önemli bir kaynak pazar olan Amerika'da, THY'nin de desteği ile ülke payımızın artırılmasını hedefliyoruz. Her zaman pazar ve ürün çeşitliliğinin önemi üzerinde duruyoruz. Yaptığımız çalışmalar Amerika pazarındaki potansiyelin daha iyi değerlendirilebileceği yönünde, böylelikle THY'nin de desteği ile bölgedeki seyahat acentası, tur operatörü ve basın mensuplarını İstanbul'da ağırlamaya başladık. Washington ve Houstons’dan gelen misafirlerimize ev sahipliği yapan Eresin Hotels ile Martı İstanbul Hotel’e sektörel desteklerinden ötürü teşekkür ederim"dedi.
PARA HARCAMAYI SEVİYORLAR
Türkiye’ye gelen turistlerin kişi başı ortalama harcaması 800 dolar civarında bulunurken, ABD’lilerde bu rakam bin doları aşıyor. ABD pazarı 2000 yılında ulaştığı 515 bin kişilik turist sayısından sonra ikinci Körfez savaşının da etkisiyle 2003 yılında 222 bine kadar gerilemişti. ABD’de pazarı 2005 yılında yeniden yükselişe geçerken 2013 yılında Türkiye’ye ABD’li turist sayısı gelen turist sayısı 785 bine ulaştı. Genellikle 5 yıldızlı oteller ile butik otellerde konaklayan ABD’li turistlerin Türkiye’ye geliş nedenleri arasında iş ve kültür turizmi başta geliyor. Şehir kurları, rehberli turlar, gastronomi turları, SPA ve wellness paketleri de ABD’li turistleri cezbeden unsurlar arasında yer alıyor. Türkiye’ye gelen ABD’lilerin dörtte üçü İstanbul’u tercih ederken, Kapadokya ve Efes diğer en fazla talep gören yerler olarak öne çıkıyor.
TABLO
Toparlanma 10 yıl sürdü
Yıl ABD’li turist sayısı (Bin kişi)
2000 515
2001 429
2002 247
2003 222
2004 291
2005 434
2006 532
2007 642
2008 679
2009 667
2010 642
2011 757
2012 771
2013 785
2014 (Ocak-Ekim) 708
Crystal Hotels CEO’su Umman Çetinbaş’tan 5 Aralık Dünya Kadın Hakları Günü’ne özel mesaj;
“Bir toplumun uygarlık yolunda gösterdiği ilerleme, kadına verdiği değer, ona verdiği konum, hak ve sorumluluklarla doğru orantılıdır” Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk Türkiye’sinin 5 Aralık 1934 tarihinde Batı ülkelerinden önce Kadınlara Seçme ve Seçilme hakkını veren yasayı çıkarmış olması bizler için gurur kaynağıdır. Birçok Batı ülkesinin aradan yıllar geçtikten sonra hayata geçirdiği bu ilerleme modern Türkiye’nin yaratılması sürecinin en önemli adımlarından birisidir.
Kadınlarımızın duyarlılığı, şefkati, ilgisi, bilgisi ve zekâsı medeniyet seviyesine ulaşmanın en önemli güç kaynağıdır. Kadın; ailenin temel direğidir. Sağlam, sağlıklı, iyi bir aile; güçlü bir halk, güçlü bir devlet için temel koşuldur. Bir toplumun uygarlık yolunda gösterdiği ilerleme, kadına verdiği değer, ona verdiği konum, hak ve sorumluluklarla doğru orantılıdır.
Dünya Kadın Hakları Günü olarak kabul edilen ve kutlanan bu önemli günde Crystal Otelleri olarak kurulduğumuz ilk günden beri kadın çalışanlarımıza pozitif ayrımcılığı temel işletme ilkemiz olarak benimsemekten gurur duyuyoruz. Grubumuzda kadın yönetici sayısı sektöre göre oldukça yüksektir. Bu sayıyı daha da arttırmayı ve bir gün zincirimizde kadın yönetici ve çalışan egemenliğinin hayata geçmesini gönülden diliyoruz. Eminiz ki kadınlarımızın ellerinin değdiği ve kadın aklının yönettiği Crystal otelleri çok güçlü ve başarılı olacaktır.Otellerimizde ve merkez ofisimizde daha çok kadın çalışan ile yol arkadaşlığı yapmak için sürekli olarak koşularımızı iyileştiriyor ve ailemize davet ediyoruz. Bu önemli günde kadınlarımıza sağlık, mutluluk ve başarılı günler diliyorum.
Umman ÇETİNBAŞ
Crystal Hotels CEO
“Her ayın son perşembe günü Türk Sanat Müziği konserleri düzenlenecek”
Süleymanpaşa Belediye Başkanı Ekrem Eşkinat eşi Belgin Eşkinat ile birlikte Süleymanpaşa Belediye konservatuarı Türk Sanat Müziği Korosu tarafından düzenlenen yılsonu yemeğine katıldı.
EŞKİNAT: “ÖNÜMÜZDEKİ SENE YENİ ŞARKILARDA, YENİ MELODİLERDE BİR ARADA OLMAK DİLEĞİYLE”
Süleymanpaşa Belediye Konservatuarı Türk Sanat Müziği Topluluğu Koro Şefi Nevzat Avcı tarafından organize edilen yemek öncesi bir konuşma yapan Başkan Eşkinat; “Türk Sanat Müziği dinlemekten keyif aldığım müzik türlerinin başında geliyor. Hele ki sizlerin emeği ile bu şarkıları dinlemenin verdiği mutluluk paha biçilemez. Bu sene oldukça keyifli bir sene geçirdiğinizi umuyorum. Önümüzdeki sene inşallah bu senelerden çok daha keyifli geçsin. Hep birlikte el ele, sağlıkla, afiyetle, yeni şarkılarda, yeni melodilerde bir arada olmak dileğiyle.” dedi.
Süleymanpaşa Belediye Konservatuarı Türk Sanat Müziği Topluluğu Koro Şefi Nevzat Avcı’da gece de bir konuşma yaparken her ayın son perşembe gecesi Süleymanpaşalı müzikseverlere konserler vereceklerini müjdeleyerek; “Yaptığımız değerlendirme sonucunda her ayın son perşembe gecesinde Türk Sanat Müziği sevenlerin kulaklarının pasını silmek için konserler vereceğiz. Her konserimizde de ayrı bir TRT sanatçısı bizimle olacak. Bu ayın sonunda yapmayı planladığımız konserde TRT ses sanatçılarından Salih Demirci’yi misafir edeceğiz. Tüm Tekirdağlıları konserlerimizde bizlere eşlik etmeleri için bekliyoruz.” açıklamasında bulundu. Konuşmaların ardından gece Türk Sanat Müziği dinletisi ile devam etti.
Mövenpick Hotel Istanbul’da Yılbaşı Çikolataları Yapımı Kursu
Mövenpick Hotel Istanbul, yeni yılda sevdiklerini tatlı sürprizlerle şımartmak isteyenler için Yılbaşı çikolataları yapımı kursu düzenliyor. Dünyanın en baştan çıkarıcı lezzeti olan çikolatanın yapım sırlarını 13 Aralık 2014, Cumartesi günü, 15.00-18.00 saatleri arasında düzenlenecek olan Yılbaşı çikolata kursunda keşfedebilir, yeni yılda dostlarınıza kendi hazırladığınız çikolataları ikram edebilirsiniz. Mövenpick Hotel Istanbul’un Pastane Şefi Ferdi Balcıoğlu tarafından uygulamalı olarak verilecek çikolata yapımı kursunda katılımcılara; çikolata eritme, saklama ve işleme ile ilgili teknik bilgilerin yanı sıra ganaj, trüf çikolata ve lolipop çikolata yapımı öğretilecek.
YENİ YIL… YENİ UMUTLAR... YENİ BİR DENEYİM
Her yıl yeni umutların yeşerdiği, insanların sevdikleri için heyecanla planlar yaptığı en keyifli zamandır yeni yıl… Bu özel gecede 2015’e yepyeni deneyim ve paylaşımlarla “merhaba” demek isteyen misafirler için, konforlu odaları, gurme restoranları ve huzur sığınağı CHI, The Spa ile Shangri-La Bosphorus, Istanbul, yeni yıl kutlamaları için birbirinden eğlenceli programlar sunuyor.
Açıldığı günden beri dünya mutfağından sunduğu eşsiz tatlar ve Boğaz’ın keyifli esintileri ile lezzet tutkunlarının vazgeçilmez adresi haline gelen IST TOO, Executive şef Cyril Arrouard’ın hazırladığı 6 aşamalı özel yılbaşı menüsü ile 2014’e muhteşem bir şekilde veda etmek isteyen misafirlerini ağırlıyor. Pek çok seçkin lezzetin yer aldığı menüde kaz ciğeri, kereviz sapı, kestane püresi ve bordelez sos eşliğinde dana fileto “Richelieu”, ıstakoz yahni ve deniztarağı gibi tatlar nefis bir yeni yıl sofrasının habercisi olacak. 20.00 itibariyle başlayacak canlı müzik programında ise, 6 kişilik bir orkestra ile klasik Viyana valslerinden, İtalyan napoliten şarkılara, kıvrak Latin ritimlerinden, Broadway müziklerine kadar geniş bir repertuvar yer alıyor. Yine yılbaşı gecesi çekiliş ile sınırsız ıstakoz brunch’ı, Shang Palace’da akşam yemeği, dünyadaki diğer Shangri-La otellerinde konaklama gibi sürpriz hediyeler kazanma fırsatı da geceye hem heyecan hem renk katacak. 6 aşamalı set menü, limitsiz yerli içki, canlı müzik ve IST TOO’da yeni yıl programı, kişi başı KDV dahil 460TL. Bu özel geceyi havai fişek gösterisine şahitlik eden en güzel masalarda, Boğaz manzarası eşliğinde geçirmek isteyenler için ise kişi başı KDV dahil 510 TL.
Shang Palace’ta farklı bir deneyim…
Çinli baş aşçısı Tony Sum'ın spesiyaliteleri ve egzotik Kanton mutfağının iddialı lezzetleri ile misafirlerine sıra dışı bir lezzet deneyimi sunan Shang Palace’ta yeni yıl programı 20.00 itibariyle başlıyor. Siz, 7 aşamalı yılbaşı menüsünden birbirinden lezzetli yemeklerin tadına bakarken, caz kuarteti ile doyumsuz bir müzik ziyafeti yemeğinize eşlik ediyor. Shang Palace’ta yeni yıl programı, 7 aşamalı set menü, limitsiz yerli içki, canlı müzik performansı KDV dahil kişi başı 390TL.
Le Bar’da sınırsız eğlenceye doyun…
2014’ün son dakikalarında dilekler dilenip, geri sayım yapılırken misafirler Le Bar’ın keyifli ortamında sadece eğlenmeyecek, lezzetli şampanya ve atıştırmalıkların da tadına varacaklar. Bir şişe Champagne Louis Roederer, çikolatalı fondü, saat 02.00’de servise sunulacak gece büfesi, DJ performansı eşliğinde KDV dahil 2 kişi için 390 TL.
Yeni yılın ilk gününe keyifle başlayın...
IST TOO’nun özel yılbaşı menüsü ve keyifli yeni yıl programı sonrasında, Shangri-La Bosphorus, Istanbul’un konforlu odalarında pırıl pırıl bir güne uyanıp, özel brunch büfemizle lezzetli bir başlangıç yapmaya ne dersiniz? CHI, The Spa’da %10 indirim fırsatı da sunan 2 gecelik bu konaklama paketi iki kişilik gala yemeği ve yeni yıl brunch’ı dahil € 470’dan başlayan fiyatlarla misafirlerini bekliyor.
Yeni Yılda, CHI, The Spa ile enerjiniz hep yüksek olsun…
Uzakdoğu’nun en eşsiz bakımlarını İstanbul’a getiren CHI, The Spa, yeni yılda, sizi yeni bakım ritüelleriyle tanıştırıyor. Geleneksel Uzakdoğu felsefesini Türk kültürünün karakteristik özellikleri ile birleştirerek misafirlerine sunan CHI, The Spa, avantajlı dört ayrı paket ile benzersiz bir deneyim vadediyor. Hem bireysel hem de çiftlere özel hazırlanan bu paketlerin içeriğinde hamamdan yüz masajına, aromatik banyo deneyiminden Philippine Hilot masajına kadar rahatlatıcı ve arındırıcı bir çok seçenek var. Çok özel organik ürün ve teknikler kullanılarak uygulanan masajlar yeni yıla girmeden önce sizi bambaşka hissettirecek. Otelde konaklayan misafirlerimize ek olarak yılbaşını evinde geçirmek isteyenler için de hem kendilerine hem de sevdiklerine armağan edebilecekleri bu paketler 400 TL’den başlıyor.
2014 yılına en lezzetli veda için…
Yeni yıl ruhunu bütün bir ay yaşamak isteyen lezzet tutkunları için ise Lobby Lounge ve IST TOO, çay saatlerinize ve Pazar brunch’larınıza renk katacak. Aralık ayı boyunca 101 çeşit çay, kahve seçenekleri, tatlı ve lezzetli atıştırmalıklardan oluşan yılbaşı temalı çay saati büfesi her gün 14.30 – 17.30 saatleri arasında KDV dahil kişi başı 68 TL. Her Pazar 12.00 – 15.00 arasında servis edilecek olan “Yiyebildiğiniz kadar ıstakoz” brunch’ı sınırsız yerli içecek ve KDV dahil kişi başı 149 TL.
Detaylı bilgi ve rezervasyon için 0212 275 8888 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.
Birleşik Krallık’tan HotelRunner’a özel ödül!
Geliştirdiği bulut tabanlı platform ile turizm sektörüne yepyeni bir boyut katan HotelRunner, bu sefer de Birleşik Krallık’tan bir ödül aldı. Türkiye’deki teknoloji startup şirketlerinden girişimlerin yarıştığı GREAT Startup Yarışması’nda HotelRunner, 27 Kasım’da gerçekleştirilen törende Jüri Özel Ödülü’ne layık görüldü. İleri teknolojik gelişimi desteklemenin yanı sıra girişimcilere Birleşik Krallık’ı da bir alternatif olarak değerlendirme fırsatı veren GREAT Startup Yarışması, Birleşik Krallık Ticaret ve Yatırım Departmanı (UKTI) tarafından düzenlendi.
Turizm sektörüne yönelik olarak geliştirdiği küresel çözümlerle konaklama tesisi, acente yönetimi ve dijital pazarlamasını kolaylaştıran, online rezervasyon deneyimini farklı bir boyuta taşıyan yenilikçi teknoloji platformu HotelRunner, ödüllerine bir yenisini daha ekledi. Türkiye’de teknoloji startup şirketlerinden girişimcilerin yarıştığı GREAT Startup Yarışması’nda HotelRunner, Jüri Özel Ödülü’nü aldı.
Toplam beş kategoride verilen ödüller, son beş yıl içinde kurulmuş ve sicili Türkiye’de olan şirketlerin ana paydaşlarının katılımına açık. Kategoriler arasında Kadın Teknoloji Girişimcisi, Öğrenci Genç Girişimci, Anadolu’dan Teknoloji Girişimcisi, Sosyal Teknoloji Girişimcisi ve Jüri Özel Ödülü gibi ödül kategorileri bulunuyor.
UKTI Türkiye, Orta Asya ve Güney Kafkaslar Genel Direktörü Leigh Turner, Pegasus Havayolları CEO’su Ali Sabancı, YemekSepeti CEO’su Nevzat Aydın, Boyner Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ümit Boyner gibi isimlerin jürisi olduğu yarışmada, her kategoriden üçer aday kısa listeye alındı. Daha sonra jürinin oylarıyla belirlenen kazananlara ödülleri 27 Kasım’da düzenlenen “British Technology Summit 2014”te takdim edildi.
Ödül sahiplerine işlerini Birleşik Krallık’a taşıma fırsatı sunuluyor
Teknolojik inovasyonun yanı sıra, ödül verilen iş fikirlerinin inovatif, pratik ve karlılığı yüksek, fizibilite ve pazar analizlerinin yapılmış olması, büyüme potansiyeline sahip olması ve işin Birleşik Krallık’ta başarılı olma potansiyeli gibi faktörlere uygunluğuna dikkat edildi.
27 Kasım’da gerçekleştirilen törende verilen ödüllerin sahiplerine önemli imkanlar da sunulacak. Kazananlar, Londra’da 3 gün konaklayacak ve bu süreçte yatırım fonlarıyla tanışma ve görüşme, finans ve hukuk uzmanlarından danışmanlık alma, Küresel Girişimcilik Programı kapsamında mentorluk seanslarına katılma, Birleşik Krallık’taki imkanlar üzerine bilgi alma ve Londra teknoloji merkezi “Tech City”yi ziyaret etme şansına sahip olacak.
KONAKLAMA SEKTÖRÜNÜN DİJİTAL LİDERİ: ACCOR
Kurulduğu günden bu yana sektördeki her türlü gelişmeyi takip eden Accor Grubu dijital dünyanın da turizm alanında lideri haline geldi.Sosyal medyadan akıllı telefonlarla beraber gündemi belirleyen uygulamalara, insan kaynaklarından personel eğitimine pek çok farklı alanda hızla gelişen teknolojiye uyum sağlamak konusunda yaptığı yatırımlarla alanında en efektif ve hızlı hizmeti amaçlayan grup, dijital teknoloji sayesinde yepyeni bir misafir hizmeti sunmaya başladı.
Accor'un küresel yatırımında beş yıllık plan kapsamında, 225 milyon Euro harcama ile hayata geçirilecek “Dünya Lideri Dijital Otelcilik Planı” ile Grup yaşanan dijital değişimin önüne geçmeyi hedeflemektedir. Misafirler, çalışanlar ve partnerler şeklinde üç farklı hedef göz önüne alınarak hazırlanan plan kapsamında Grubun pazar payını konsolide etmek amaçlanırken, sonuçlar 2015 yılı başlarında elde edilecek sekiz programda uygulanacaktır.
Yönetim Kurulu Başkanı Sébastien Bazin konu hakkında; “Accor stratejik, dijital ve yönetim seviyesinde değişmektedir. Plan, tüm dijital zorlukları hedeflemektedir ve Accor'u hızla değişen sektörün lideri yapmayı amaçlamaktadır. Accor, güçlü kaynaklar ve benzersiz deneyimiyle desteklenen dünya çapında lider otel işletmecisidir. Bu varlıklar , misafir beklentilerini daha iyi öngörmemize ve uzun vadede liderliğimizi sürdürmemize izin verecektir.” şeklinde plandan beklentilerini ve uygulama yöntemini açıklamıştır.
Plan, Dijital Yönetim Komitesi ve sekiz Dijital Program Komitesinden oluşan özel bir yönetim yapısı kanalıyla uygulanacaktır. Accor, tüm bu girişimleri hayata geçirmek için 2014 ile 2018 arasında 225 milyon € yatırım yapacaktır. Sermaye harcaması, toplamın %55'ine ve kalan %45'i için işletme harcamasına karşılık gelecektir. Toplam olarak, yatırılan tutarın %60'ı, orta ve hizmet ofisleri çözümlerini geliştirerek grubun mevcut performansını konsolide etmeyi hedefleyecektir. Kalan %40, pazar payını genişletmek ve dağıtım birimi maliyetlerini optimize etmek için kullanılacaktır.
Sekiz programa dayanan entegre bir plan aşağıda yer alan bileşenlerin bir bütünüdür.
1. "İlk önce Mobil" otel konaklamaları öncesinde, sırasında ve sonrasında tüm Accor hizmetlerini içeren tek bir mobil uygulamayı hizmete geçirerek akıllı telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazlara misafir önceliğini dikkate almaktadır.
2. "Müşteri Merkezli" kişiselleştirilmiş takip ve hizmetleri temin etmek için veritabanlarını geliştirecek ve ideal kullanımını sağlayacak ve "Misafirlerin Sesi" olarak bilinen tek bir platformda merkezileştirecektir.
3. "Kesintisiz Seyahat" elektronik ödeme çözümleri, tek tuşla rezervasyon, online check-in ve Le Club Accorhotels sanal kart ile deneyimlerinin her aşamasında misafirler için kolaylık temin edecektir.
4. “Mice & BtoB” seminer tesislerinin online rezervasyonu gibi, işletmeler için yenilikçi dijital çözümler geliştirecek ve BtoB hizmetlerini, küresel rezervasyon sitesi, accorhotels.com'a artan bir hızda dahil edecektir.
5. Çalışan Dostu", tabletler ve akıllı telefonlar kullanarak karşılama görevlerini basitleştirmeyi, çevrimiçi eğitim çözümlerini geliştirmeyi ve şirket içi sosyal ağ, "AccorLive" üzerinden deneyim paylaşımını teşvik etmeyi amaçlamaktadır.
6. "Sahip & Franchise Odaklı", kapsamlı dinamik fiyatlama ve gelir yönetimi çözümleri, kişiselleştirilmiş bilgi ve hizmetlere erişmek için özel bir portal ve optimize edilmiş faturalama süreci sunarak, 2015'ten başlayarak Accor'u en verimli ve şeffaf ortak yapmayı amaçlamaktadır.
7. "Altyapı Dönüşümü" yeni hizmetleri hayata geçirme hızını arttırmak ve artan işlem hacimlerine ayak uydurmak için sistemlerin optimize edilmesine odaklanacaktır.
8. "İş Zekâsı & Analitik" operasyon kararlarının, özellikle otellerde olmak üzere toplanan çok sayıda verinin analizlerine giderek artan bir şekilde dayanmasını sağlanacaktır.
AnadoluJet’ten İstanbul ve Ankara arasındaki uçuş konforunu karada tamamlayan kampanya
Secure Drive ile yapılan anlaşma kapsamında sunulan ekonomik ve güvenli havalimanı transfer hizmeti, İstanbul ve Ankara’ya yönelik yeni bir kampanyayla devam ediyor. AnadoluJet, sunduğu ekonomik ve güvenli havalimanı transfer hizmeti için yeni bir kampanya düzenliyor. 5 - 25 Aralık 2014 tarihlerinde Ankara – İstanbul arasında uçuş gerçekleştirecek AnadoluJet yolcuları, havaalanı transfer hizmeti dâhil sadece 89 TL’ye seyahat etme imkânına sahip oluyor. 18 Aralık 2014 tarihine kadar AnadoluJet resmi web sitesi üzerinden kampanya kodu ile bilet satın alan AnadoluJet yolcuları, 5 - 25 Aralık 2014 tarihleri arasında yapacakları uçuşlarda uygun fiyatlarla havalimanına ulaşmakla birlikte ekonomik seyahatin keyfini doyasıya yaşıyor.
Ankara Esenboğa Havalimanı-İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı arasında seyahat eden ve biletini www.anadolujet.com web sitesi üzerinden bir hafta önce satın alan tüm yolcular, AnadoluJet ile 49 TL’ye uçma ayrıcalığını yaşıyor. Kampanya dâhilinde havalimanı transfer hizmetinden de yararlanmak isteyen AnadoluJet yolcuları ise yalnızca 89 TL ödeyerek hem havada hem de karada konforlu seyahatin tadını çıkarıyor. İstanbul’da; Ataşehir, Bağcılar, Bahçelievler, Bakırköy, Bayrampaşa, Beşiktaş, Beykoz, Beyoğlu, Çekmeköy, Esenler, Eyüp, Fatih, Gaziosmanpaşa, Güngören, Kadıköy, Kağıthane, Kartal, Maltepe, Pendik, Sancaktepe, Sarıyer, Sultanbeyli, Şişli, Tuzla, Ümraniye, Üsküdar ve Zeytinburnu semtlerinde Ankara’da ise Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Keçiören, Mamak, Sincan ve Yenimahalle’de geçerli olan Secure Drive kampanyası diğer promosyonlarla birleştirilemiyor. AnadoluJet uçuşları ve kampanyaları ile ilgili detaylara www.anadolujet.com resmi internet sitesinden ulaşılabilir.
ÇOK SESLİ GENÇLİK KOROSU ANTALYA PİYANO FESTİVALİ’NDE TAM NOT ALDI
“15. ULUSLARARASI ANTALYA PİYANO FESTİVALİ” KAPANIŞ ETKİNLİKLERİNDE SAHNE ALAN “SERENAS ÇOK SESLİ GENÇLİK KOROSU” BÜYÜK BEĞENİ TOPLADI
Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen "15. Uluslararası Antalya Piyano Festivali"nin kapanış etkinlikleri çerçevesinde festival davetlisi olarak konser veren Şef Doç. Dr. Ahter Destan yönetimindeki Serenas Çok Sesli Gençlik Korosu, müzik dünyasının ileri gelen temsilcilerinden tam not aldı. Koro üyeleri, Konser sonrasında davetliler arasında bulunan duayen gazeteci-yazar Doğan Hızlan’la sohbet edip, hatıra fotoğrafı da çektirdiler.
Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesinden ayrılarak, çalışmalarına Şef Doç. Dr. Ahter Destan yönetiminde Serenas Çok Sesli Gençlik Korosu adıyla devam eden Koro, 6–12 Temmuz 2015 tarihleri arasında Barselona’da düzenlenecek olan 50. Uluslararası Koro Müzik Festivali’ne katılacak. Bir hafta sürecek olan organizasyon süresince Sagrada Familia dahil, çeşitli mekânlarda performans sergileyecek, workshop etkinliklerine katılacak ve dünyaca bilinen Palau de la Música Catalana’da düzenlenecek konserde yer alacaklar.
GENÇLİK KOROSU YOLUNA BAŞARIYLA DEVAM EDİYOR
Koro, 2014 yılının başlarında Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesinden çıkmış olup, 2014 Şubat ayı itibariyle Serenas Group’un sosyal sorumluluk projesi desteği ile çalışmalarına “Serenas Çok Sesli Gençlik Korosu” olarak Ankara’da devam etmektedir. Uluslararası alanda birçok ödül kazanan koro, bu sene Bulgaristan’ın Varna kentinde düzenlenen 35. International May Choir Competition yarışmasında da ikincilik ödülüne layık görülmüştür. Koro, ülkemizi uluslararası platformlarında başarıyla temsil eden T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Sanatçısı Şef Doç. Dr. Ahter Destan ile çalışmaktadır. Koro üyeleri ilköğretim, lise, üniversite ve konservatuar öğrencileri olmak üzere gelecek vadeden gençlerden oluşmaktadır. Koro üyeleri hem okul öğrenimlerini, hem de koro çalışmalarını büyük bir özveri ile yürütmektedir. Serenas Çok Sesli Gençlik Korosu’nun misyonu; Türkiye’deki gençleri ses kaliteleri ve dünya standartlarındaki seçkin repertuarları ile Türkiye’ye ve dünyaya tanıtmak, yurt içinde ve dışında konserler verip, yarışmalara katılarak dünyadaki en iyi gençlik korolarının seviyelerine ulaşmaktır. Kaynağından yeni fışkıran bir ırmak gibi Türkiye’de gençlik koro müziği alanında hızlı ve köklü bir gelişme göstererek şaşırtıcı bir gelişim sağlamayı hedefleyen koro, bu amaç doğrultusunda çalışmalarını sürdürmektedir.
İSTANBUL’DA BİSİKLET KULLANICILARININ SORUN VE BEKLENTİLERİ KAPSAMLI BİR ÇALIŞMA İLE ORTAYA KONDU
• Bisiklet kullanımına yönelik farkındalığı arttırmak,
• Güvenli altyapı ile İstanbul’da bisiklet yolları ve
• Kent içi ulaşımda bisiklet kullanımının yaygınlaşmasını sağlamak hedefleniyor.
Kılavuz, öncelikle yetki sahibi kurumlar olan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İlçe Belediyeleri ve ilgili STK’ların koordineli olarak çalışması gerekliliğine dikkat çekiyor. Ayrıca uluslararası standartlar uygulanmaya çalışırken İstanbul’un yerel yapısının göz ardı edilmemesi gerektiği ve en uygun şartlarda bisiklet yolu düzenlemeleri gerçekleştirmesinin zorunlu olduğuna vurgu yapıyor.
Raporda özellikle, “Bisiklet Yolu Uygulamaları” ana başlığı altında ele alınan “Güvenli Bisiklet Yolları Saha Çalışması” dikkat çekiyor. Proje dahilinde gerçekleştirilen yerel yönetim ve STK görüşmeleri ile bisiklet kullanıcılarıyla yüz yüze ve çevrimiçi olarak gerçekleştirilen anketlerden elde edilen veriler ışığında, İstanbul’un Anadolu ve Avrupa Yakalarından yapılan güzergah seçimleri ile Şemsettin Günaltay Caddesi – Fahrettin Kerim Gökay Caddesi, Ortaköy-Bebek, Cumhuriyet Caddesi örnek çalışmalarla anlatılıyor.
EMBARQ Türkiye Direktörü Arzu Tekir, özellikle uzun hatlar boyunca değil, mahalle içlerinde hizmet edecek şekilde ve ana toplu taşım duraklarına entegre olan bisiklet güzergahları, kent içi ulaşımda bisikleti tercih eden kullanıcıların beklentilerini karşılayacağına vurgu yaptığı konuşmasında, “Bisiklet kullanımının yararlarına, yerel yönetimlerin ve STK’ların görüşlerine yer verilen raporumuz, kapsamlı bir anket çalışmasını da kapsamaktadır. Yüz yüze anket ve online anket yöntemi ile 3516 bisiklet kullanıcısına ulaşılarak sonuçlanan ankete göre; trafikte yaşanan sorunlara bakıldığında polis denetiminin yetersizliği, altyapı yetersizliği, yolların güvenli olmaması trafiğin hızlı akması ve ana yol geçişlerinin sağlanması konusunda yaşanan problemlerin öne çıktığı görülmektedir. Bisiklet kullanımının yaygınlaştırılması hakkında katılımcılar bisiklet konusunda toplumu bilinçlendirmek için kamu spotlarının yaygınlaştırılması, motorlu taşıt kullanıcılarının kurallara uyması ve bisikletlilere saygı göstermesi, şoför ve polislerin bisikletli hakları konusunda eğitilmesi başlıkları üzerinde durmuşlardır. Yüz yüze anket katılımcılarının %86’sı politikacıları bisiklet kullanırken görmenin, toplumda bisiklet kullanımını arttıracağını düşünürken; online anket katılımcılarının %63,8’i politikacıların da bisiklet kullanmasının yararlı olabileceğini ifade etmiştir.” dedi.
5 Aralık 2014 Cuma
RENAİSSANCE İSTANBUL BOSPORUS EVLENECEK ÇİFTLERİ DÜĞÜN FUARINA BEKLİYOR
Renaissance Istanbul Bosphorus Hotel’in deneyimli ziyafet satış ekibi yeni bir hayata merhaba diyecek çifler için Düğün Fuarı düzenliyor. 19 – 21 Aralık tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan etkinlikte,çiftlere çok özel hizmetler ve fırsatlar da sunuyor. İstanbul’un nefes kesen manzarasına karşı gerçekleştirilecek organizasyonda hem Confetti Davet’in hazırladığı masa dekorasyon ve süslemeleri sergileniyor hem de Otel’in yeni çiftlere sunduğu hizmetler tanıtılıyor. Otel’in deneyimli şefleri tarafından hazırlanan birbirinden leziz atıştırmalık ve kokteyllerin de servis edileceği bu özel haftada çiftler hayallerini gerçeğe dönüştürecek ekiple de tanışma fırsatı yakalıyor.
Otel’in Düğün Fuarı’na özel bir diğer sürprizi ise Düğün Paketi. Bu özel etkinliğe katılan çiftler, özel fiyatlarla yararlanabilecekleri Düğün Paketi ile muhteşem bir düğünün keyfini çıkarma fırsatıyakalıyor. Bu seçkin düğün paketinde kokteyl, zengin menü seçenekleri, gelin ve damada özel yemek, Spa hizmetlerinde %30 indirim, Gelin Hamamı ücretsiz girişi, düğün pastası ve birbirinden özel ikramların da yer alacağı ürün ve hizmetler özel fiyatlarla sunuluyor. Çiftler pakete dahil olan Boğaz manzaralı suit odalarda konaklama ile düğün yorgunluğunu ve stresini üzerinden atıyor.
Renaissance Istanbul Bosphorus Hotel hakkındaki detaylı bilgi www.renaissanceistanbulbosphorus.comadresinden alınabiliyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)