18 Şubat 2015 Çarşamba

Gümüşsuyu Restaurant’ta Enfes Akşam Yemekleri

Gümüşsuyu Restaurant’ta Birbirinden İddialı 85 Çeşit Lezzet 85 Tl
Park Bosphorus Hotel’in Dünya Mutfağından seçkin lezzetler sunan restoranı Gümüşsuyu, Mart ayından  itibaren ayrıcalıklı seçeneklere sahip açık büfesiyle enfes akşam yemekleri sunmaya başlıyor. Gümüşsuyu Restaurant’ın ödüllü şeflerinin hazırladığı özel lezzetlere, Boğaz manzarası eşliğinde 85 TL’ye ulaşma fırsatı sunuluyor.


Lüksün ve lezzetin buluştuğu Gümüşsuyu Restaurant, ödüllü şeflerinin hazırladığı lezzetlerleri damak tadına düşkünleri Mart ayından itibaren her akşam açık büfesine bekliyor. Tadına doyulmaz zeytinyağlı seçeneklerinden kuzu tandıra, içli köfteden Kayseri mantısına, Anadolu’nun yöresel tencere yemeklerinden dönere, ızgara alternatiflerinden et-balık sunumlarına kadar birbirinden iddialı 85 çeşit farklı lezzet, Gümüşsuyu Restaurant’ın özel açık büfesinde yer alıyor.Gümüşsuyu Restaurant’ın bu özel sunumlarına, seyrine doyulmaz Boğaz manzarası eşlik ediyor. Yerli ve yabancı geniş içecek seçeneklerinin de yer aldığı açık büfe de akşam keyfi, KDV dahil kişi başı 85 TL olarak fiyatlandırılıyor.

Küçük Oteller Derneği Kapadokya Çalışma Grubu, marka şehir uzmanı Muhterem İlgüner'i ağırladı

Küçük Oteller Derneği Kapadokya Çalışma Grubu, destinasyon yönetimi ve stratejik turizm pazarlaması uzmanı Muhterem İlgüner'i, 11 ve 12 şubat tarihlerinde Kapadokya'da ağırladı. İlgüner, Kapadokya ile ilgili kısa bir sunum ardından bölgenin tarihi, kültürel ve beşeri değerlerini yerinde gördü.Türkiye'nin önde gelen marka danışmanlarından biri olan İlgüner, 2002 yılından bu yana şehirlerin markalaşması konusunda ortağı Christer Asplund ile birlikte geniş çalışmalar yürütmektedir. Asplund ile birlikte Avrupa başta olmak üzere, dünyada 200'e yakın kentin markalaşması ve destinasyon yönetimi projelerini yürütmüşlerdir. Stockholm, Barcelona, St.Petersburg, Şangay bu şehirlerden sadece birkaçıdır. İlgüner'in Marka Şehir, Marka Değeri, Türkiye'de Marka Yaratma ve Yaşatmanın Altın Kuralları isimli 3 kitabı bulunuyor. Önümüzdeki günlerde "Derinliğine Marka" kitabı okuyucular ile buluşacak.


 “Her şehir, 4 temel unsurdan en az birisini kullanarak strateji geliştirebilir”
Bölge gezisi ardından, üniversite, Kaphib, Türsab yöneticileri ve bazı turizm işletmecileri ile mevcut durum, bölgede yapılması gerekenler konusunda bilgi alışverişinde bulunuldu. Benzer toplantılar daha önce pek çok kez yapıldığı için, bu toplantıda farklı olarak geleceğe ilişkin yapılması gerekenler, bu başarıyı yakalamış şehir örneklerinden (Dublin, Holstebro, Pamplona, Grenoble, Barselona, Şangay gibi) hareketle ele alındı. İlgüner konuşmasında, "Her şehir, şu 4 temel unsurdan en az birisini kullanarak strateji geliştirebilir: Kültürel miras, doğal yapı/çevre, özgün çıktı, yerleşik beceri. Türkiye'de hemen hemen her kent bu unsurlardan en az ikisine sahiptir. Kapadokya ise, bu unsurların hepsine çok zengin bir içerikle sahiptir. Dünyada seyahat edenlerin artık %57'si, fiziki olmayan varlıkları deneyimlemek için seyahat etmekte. Kültürel değerler peşindeler. Bu anlamda bölge çok zengin.  Fakat bu varlıkları bütünsel/entegre bir strateji çerçevesinde anlamlandırmak gerekmektedir" dedi.Konuşmasında, bu unsurların mutlaka 5 duyu kullanılarak gezginlere sunulması gerektiğini belirten İlgüner, “Bölgenin, stratejik bir plana ihtiyacı var. Konaklama gün sayısı 1 milyon nüfuslu Dublin'de 4,8 gün ve yılda 4,5 milyon turist çekiyor. Bunu kendisini "edebiyat şehri" olarak konumlandırarak yapmaktadır" dedi.

“Marka, günü değil geleceği kurtarır”
İlgüner sözlerine, markanın günü değil, geleceği kurtarmak olduğunu belirterek devam etti. Bu kapsamda Kapadokya için 6 ay - 1 yıl sürecek bir çalışma ile marka/kimlikli şehir gelişim planının oluşturulabileceği, ardından da bu gelişim stratejisi çerçevesinde belirlenmiş olan aşamaların uygulamalarının AB Proje fonları, kalkınma ajansları, valilik bütçeleri, uluslararası fonlar ve uluslararası sponsorlar ile kolaylıkla gerçekleştirilebileceği konusunda katılımcıları bilgilendirdi.
İlgüner, kültür gezginlerinin artık bölgedeki fiziksel özelliklerden çok, anlam arayışında olduklarını, mevcut fiziksel, kültürel, yerleşik beceri ve özgün çıktıların anlamlandırılması durumunda bölgenin önemli ölçüde güç kazanacağını da aktardı. Bunun için çok büyük bütçelere ihtiyaç olmadığını, sadece proje bazlı çalışmalar ile gitmektense, bütünsel bir strateji çerçevesinde bu projelerin bütüne entegre olmasının diğer örneklerde olduğu gibi başarıda çok önemli olduğunu da kaydetti.


TV’de Alanya Tanıtımı Olacak

Türk dizilerinin büyük ilgi gördüğü Estonya’da Alanya’ tanıtımı ALTAV’ın girişimiyle TV3 kanalında yapılacak.



Estonya’nın başkenti Tallinn’de düzenlenen Turizm Fuarı Tourest’te Alanya tanıtımı yapıldı. Alanya Tanıtma Vakfı’nın (ALTAV) stant açtığı fuarda pazarın nabzını tutan ve yaptığı görüşmelerden edindiği izlenimleri aktaran ALTAV yetkilisi Gürol Birgen, şu bilgileri verdi:

“TÜRK DİZİLERİNİ SEVİYORLAR”
Türk TV dizileri Estonya’da büyük ilgi görüyor. Bu bağlamda ve görsel medya yoluyla tanıtımı her fuarda önemsediğimiz için reytingi yüksek olan TV3 kanalına röportaj verdik. Ülkemizi ve Alanya’yı kapsamlı bir şekilde anlattık. Kendilerine, programda kullanılması için Alanya görselleri verdik. Öte yandan sorumluluk alanında Baltık Devletleri olan Helsinki Kültür ve Tanıtma Müşaviri Arzu Emel Yıldız da Alanya standında yaptığımız tanıtım çalışmalarında bizlere büyük destek verdi.

“AMBARGO EKONOMİYİ ZORA SOKTU”
Yetkililerden, Estonya’dan geçen sene 56 bin turistin Türkiye’ye giriş yaptığı, bu rakamın da yüzde 70’inin Antalya’yı tercih ettiği bilgisini aldım. Mısır’a giden Estonyalı turist sayısı ise Türkiye’ye gelen Estonyalı turist sayısı ile aynı seviyede. Ülke genelinde ekonomik durgunluk ciddi şekilde hissediliyor. Bunun sebebi ise Avrupa Birliği (AB) ambargosu ve ruble artışı. Estonya ekonomisi AB’ye köprü olan bavul ticareti ve et, süt ticareti ile ayakta duruyor.

“GENEL ARTIŞ BEKLENTİSİ YÜZDE 10”
Tur operatörlerinden Go Adventure (Prince Group), Nova Tours (Akay), Tez Tour bölgenin en büyük pazar paylarına sahip firmalar. Prince Group, kendi  uçakları olan Metrojet ile 180 bin yolcuyu Rusya’dan Antalya’ya taşıyor. Ayrıca Letonya ve Estonya’dan Onur Air ile 20 bin yolcuyu direkt uçuşlarla yine Antalya’ya taşıyorlar. Akay Travel ise çoğunluğunu Alanya’ya taşıdığı yolcu sayısında yüzde 20’lik artış bekliyor. Genel anlamda bu pazardan beklenti yüzde 10’luk artış şeklinde.

13 Milyon Tl Değerindeki Dünyanın En Büyük Kupası Türkiye’de

Emirates Havayolu’nun sponsorluğunda Avustralya’nın Flemington kasabasında düzenlenen at yarışının kazananına verilen “Melbourne Cup”ın 13 milyon TL değerindeki dünyanın en büyük altın kupası Pera Palace Hotel Jumeirah’ta yapılan etkinlikle sergilendi.2015 yılının Avustralya’da Türkiye, Türkiye’de Avustralya yılı ilan edilmesinin kamuoyu ile paylaşılması amacıyla cemiyet ve iş dünyasından pek çok davetli bir araya geldiği etkinlikte dünyanın en büyük kupası olma özelliğini taşıyan “Melbourne Cup” konuklara tanıtıldı.


Avustralyalı misafirlerin ağırlandığı ve Türkiye ile Avustralya arasındaki ticari işbirliğini güçlendirmek için görüşmelerin yapıldığı gecenin ilgi odağı olan ve 18 ayar altından yapılan Melbourne Kupası’nın yaklaşık 13 milyon TL değerinde olduğu belirtildi.Çanakkale’nin 100.yıl etkinlikleri kapsamında Avustralyalı iş adamları tarafından ilk olarak İstanbul’da sergilenen Kupa daha sonra Gelibolu’ya götürüldü.Bu değerli Kupa her yıl Melbourne’ün Flemington kasabasında düzenlenen ve dört gün boyunca 300.000'den fazla yarış severin ilgi odağı olan Melbourne Kupası Karnavalı’ndan sonra veriliyor.

Bir Ulusu Durduran Yarış: “Melbourne Cup”
Dört günlük Karnaval, en iyi yarışların, eğlencenin, modanın, kültürün, yemek ve şarabın bir arada bulunduğu benzersiz dünya standartlarında olan bir etkinlik olarak biliniyor.Bir Ulusu Durduran Yarış (The Race That Stops a Nation™) olarak tanıtılan Emirates Melbourne Kupası 6 milyon Avustralya Doları ödülü ile dünyadaki en prestijli "iki millik" handikap olarak kabul ediliyor. Üst düzey rekabetin olduğu 3.200 metre uzunluğundaki yarışa üç yaşındaki atlar katılıyor. Kasım ayının ilk Salı günü Melbourne'deki Flemington Hipodromu'nda gerçekleştirilen yarış ve her yıl yaklaşık 100.000 ziyaretçi tarafından izleniyor.

KONFOR BAYİ TOPLANTISI ANTALYA'DA YAPILDI

50 yılı aşkın deneyimiyle mobilya ve yatak sektörünün devlerinden Konfor, 12 - 15 Şubat tarihleri arasında Türkiye'nin dört bir yanındaki bayilerini Antalya'da buluşturdu. Üç gün süren bayi toplantısında katılımcılar showroom'da Konfor'un tüm yeni koleksiyonunu yakından tanıma şansı elde etti. Bu yıl 8.si düzenlenen bayi toplantısı, Ebru Gündeş'in sahne programı ile son buldu.
'Evin senin kimliğin...' mottosuyla ev dekorasyonunda fark yaratan Konfor, bu yıl 8.sini düzenlediği bayi toplantısıyla paydaşları ile bir araya geldi.


Antalya Titanic Deluxe Hotel'de 680 kişinin katılımıyla gerçekleşen toplantı, dolu dolu geçen üç günün ardından Ebru Gündeş'in sahne programıyla son buldu. Dört ayrı salonda sergilenen bütün koleksiyon ürünleri, katılımcılar tarafından büyük ilgi gördü. Özellikle sezon trendlerini yansıtan turkuvaz, su yeşili, somon, küf yeşili koltuk takımları ve desenli panel mobilya grubu, favoriler arasında yerini aldı. Geçen yıla oranla siparişlerde %30'luk bir artışın sağlandığı toplantıda gelişim grafiğinin yanı sıra, yeni dönem hedef ve yenilikleri de bayilerle paylaşıldı.


Mağazalaşarak büyüyor...
Kaliteli, özgün, fonksiyonel ve şık tasarımları ile 50 yılı aşkın süredir mobilya sektöründe hizmet veren Konfor, 'Evin senin kimliğin...' mottosuyla büyümeye devam ediyor. Türkiye genelinde 30 mağazaya ulaşan Konfor, 2015 sonunda 60 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. İzmir'in ulusal markalarından biri olup ünü dünya sınırlarını aşan Konfor, yenilikçi ve trend tasarımlarını dünyanın 43 ülkesinde tüketicilerle buluşturuyor. Konfor'un ürün gamında yatak odası, yemek odası, genç odası takımları, oturma grupları, köşe takımları, kanepeler, tv üniteleri, orta sehpalar, sandalyeler, berjerler ve yataklar yer alıyor.

Intra Travel Mice Genel Müdürü Pınar Özbilge Oldu

Intra Turizm Grup Şirketlerinden Intra Travel Mice’ın Genel Müdürlüğüne Pınar Özbilge Getirildi.
Turizm sektörünün deneyimli isimlerinden Özbilge, 5 yıldır görev yaptığı Intra Turizm Grup bünyesinde Holding Yönetim Koordinatörü ve Intra Travel Mice Yönetim Kurulu Üyesi olarak profesyonel yaşamını sürdürüyordu. 25 yıldır turizm sektöründe başarılı çalışmaları ile adını duyuran Pınar Özbilge bundan böyle Yönetim Kurulu üyeliğinin yanısıra Intra Travel Mice Genel Müdürü olarak da profesyonel hayatına devam edecek.


Intra Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ertuğrul Karaoğlu, “Grubumuz bünyesinde turizmin farklı segmentlerine hitap eden güçlü şirketler oluştu. Seyahat endüstrisinde hem interdisipliner yöntemleri öne çıkaran, hem de kendine özgü kriterlerle iş yapan yapılar önem kazanmaya başladı. Son dönemde kurumsal taleplerin çeşitlendiğini görüyoruz. Pınar Özbilge sektörü ve Intra’yı yakından tanıyan birlikte çalıştığımız önemli bir takım arkadaşımız. Kendisine yeni görevinde başarılar diliyorum” dedi.

Halk GYO'dan %95 kâr artışı

Halk GYO, 2014 yılı Ocak-Aralık dönemi mali verilerine ilişkin finansal raporunu açıkladı. Açıklamaya göre şirketin 2014 yılı kârı, geçen yıla göre %95 oranında artarak 61,3 milyon TL oldu.  Şirketin gayrimenkul portföy büyüklüğü 1,5 milyar TL’yi aştı. Türkiye ekonomisi için değer yaratmak ve nitelikli gayrimenkul projelerine imza atmak üzere 2010 yılında faaliyetlerine başlayan Halk GYO, 2014 yılsonu mali verilerine ilişkin finansal raporunu açıkladı.


İstikrarlı büyümesini sürdürürken, kârlılığını da artırmaya devam eden şirketin 2014 yılı kârı, geçen yıla göre %95 oranında artarak 61,3 milyon TL oldu.  Şirketin satış gelirleri  geçen yıla göre %48 artarak 86,6 milyon TL’ye yükseldi. Şirketin aktif büyüklüğü 928 milyon TL'ye ulaşırken, özkaynakları da 827 milyon TL oldu.


İstanbul Uluslararası Finans Merkezi projesinin en büyük paydaşlarından olan Halk GYO, 21 bina, 5 aktif proje ve konut geliştirilmek üzere bünyeye eklenen 1 arsa ile 1,5 milyar TL'lik gayrimenkul portföy büyüklüğüne ulaştı.

2014 yılında projelerindeki önemli birçok süreci tamamlayan Halk GYO’nun  “Referans Bakırköy” projesinde yaşam başladı ve satışların devam ettiği projede malikler tapularını devir almaya başladılar.

Şirketin Anadolu’daki ilk konut projesi Eskişehir Panorama Plus'ta ise sona yaklaşıldı. Projenin 2015 yılı içerisinde teslimi planlanıyor.

Halk GYO, 'Dedeman Park Levent Otel' ve “Şekerpınar Bankacılık Üssü” projelerini de bünyesinde barındırıyor. Söz konusu projelerin bu yıl içinde tamamlanması hedefleniyor.

“Doğru lokasyonda, doğru proje” stratejisiyle büyüyen Halk GYO, Vakıf GYO ile birlikte alımı gerçekleştirilen Sancaktepe arsasında ise konut projesi geliştiriyor.

Sancaktepe konutları için geri sayım başladı.
Halk GYO Genel Müdürü Kazım Şimşek, 2014 yılsonunda şirketin toplam gayrimenkul büyüklüğünün kuruluşundan bu yana 3 kat artarak 1,5 milyar TL rakamına ulaştığını belirtti. Şimşek "Şirketimiz 2014 yılında yıllık bazda %7,68’lik ortalama özkaynak karlılığı ile yatırımcılarına verdiği %7,5 hedefine dair sözünü tuttu. 2014, projelerin tamamlandığı ya da teslime hazır hale geldiği bir yıl oldu" dedi.

Projelere ilişkin de bilgi veren Şimşek, şunları söyledi:
"Kiler Grubu ile birlikte gerçekleştirdiğimiz Referans Bakırköy projemizde hayat başladı. En büyük projemiz İstanbul Finans Merkezi ve Şekerpınar’da yapımına devam ettiğimiz bankacılık üssü projelerimiz için de Halkbank ile kiralama hususunda iyi niyet sözleşmelerini imzaladık.

Yılsonuna doğru ise İstanbul Anadolu Yakası'nda konut projesi geliştirmek için Vakıf GYO ile bir araya gelerek Sancaktepe’de 98 bin metrekarelik arsa satın aldık.

2015 yılında; 'Dedeman Park Levent Otel', ‘Şekerpınar Bankacılık Üssü’ ve ‘Eskişehir Panorama Plus Konut’ projelerimizi tamamlamayı, İstanbul Finans Merkezi projemize ilişkin inşaat ruhsatı alımını ve ana yüklenici firma ihalesini gerçekleştirmeyi ve Sancaktepe konut projesinin inşaat ve satışına başlamayı hedefliyoruz.

Tüm bu gelişmelerle, 2014 yılını da geçmiş yılardaki performansımızı artırarak tamamladık, 2015 yılında da 2014 yılından daha iyi bir performans göstermeyi hedefliyoruz.

Halk GYO 2014 Yılsonu mali verileri:

Toplam Aktifler: 928 milyon TL

Özkaynaklar: 827 milyon TL

Satış Gelirleri: 86,6 milyon TL

Dönem Karı: 61,3 milyon TL

Şef Mavi Fethiye Profesyonel Aşçılar Derneği 13. İstanbul Uluslararsı Mutfak Günlerinden Ödüllerle Döndü

Şef mavi fethiye profesyonel aşçılar derneği olarak 28-31 Ocak 2015 tarihlerinde Türkiye Aşçılar ve Şefler Federasyonu (TAŞFED) tarafından düzenlenen 13.Uluslararası İstanbul mutfak günlerine derneğe üye şeflerimiz Fethiye Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi , Ortaca meslek yüksekokulu öğrencileri ve öğretmenleri ile katıldık. Her yıl olduğu gibi bu yıl öğrencilerimizi yarışmaya hazırlayarak Dernek olarak ulaşım ve konaklamasını Fethiye'den İstanbula , İstanbuldan Fethiye'ye öğrencilerin ve şeflerin bütün ihtiyaçlarında ,yarışma ortamında destek olarak her yıl olduğu gibi başarılı bir organizasyon gerçekleştirdik.


Fethiye Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Öğretmenleri Sezgin Gündüz, Fatih Kuyucak, Dilber Vatansever Sirek, Ortaca meslek yüksekokulu öğretmeni Egem Zağralı ya öğrencilerle yapmış oldukları çalışmalarından ve desteklerinden dolayı çok çok teşekkür ederiz. Fethiye belediyesine desteklerinden dolayı çok teşekkür ederiz .


Yetiştirilen ve çalışmalar yapılarak Yarışmalara katılan öğrenciler ve ödülleri
Fethiye Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri
Esin Göktaşlı Lise Düzeyi Okular için Öğrenci Aşçı Balık Yarışması-Gümüş Madalya Ayşegül Erişgen Lise Düzeyi Okular için Öğrenci Aşçı Makarna Yarışması-Gümüş Madalya
Mahmut Ensar İzdeman Lise Düzeyi Okular için Öğrenci Aşçı Makarna Yarışması-Bronz Madalya
Aysun Güler Lise Düzeyi Okular için Öğrenci Aşçı Restoran Tatlı Tabağı Yarışması-Merit Belgesi
Burak Rahman Dikmen Lise Düzeyi Okular için Öğrenci Aşçı Restoran Tatlı Tabağı Yarışması-Bronz Madalya
Yılın En İyi Lisesi ekip yarışması Hıdır Yeşil-Mustafa Sazak–Hilal Saraylı 
Bronz madalya 
Ortaca meslek yüksek okulu 
Kübra ALTAY
Iskender ulubaş
İlker çetin 
Furkan çakmak 
Ilhan avcu
Oktay Yalçın 
Anıl Sadık yiğit 
5 gümüş madalya 1 bronz madalya 1 nedir sertifika kazanmıştır . Başarılarının devamını dileriz.

Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri
Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri, Türk mutfağını dünyanın diğer mutfak kültürleri ile buluşturmak, ülkemizin aşçıları ile dünyanın önde gelen aşçıları arasında yakınlaşmayı ve karşılıklı bilgi alışverişini sağlamak amacıyla düzenlenen uluslararası bir gastronomi yarışmasıdır.

Danıel Lıbeskınd, Alldesıgn 2015 İçin İstanbul’a Geliyor!

Dünyanın en önemli kentlerinde tasarladığı müze yapıları her yıl yüz binlerce kişi tarafından ziyaret edilen, özellikle de yıkılan Dünya Ticaret Merkezi kulelerinin yerinde inşa edilen Grand Zero için yaptığı masterplan projesiyle tanınan Polonya asıllı ünlü Amerikalı Mimar Daniel Libeskind, Ford ana sponsorluğunda gerçekleştirilen alldesign 2015’te konferans vermek üzere İstanbul’a geliyor…
Her yıl tasarım dünyasının yerli ve yabancı gurularını sektörle buluşturarak İstanbul’u bir tasarım üssü haline getiren alldesign, dördüncü senesinde yine sürpriz isimler ve yeniliklerle geliyor! Dünya Ticaret Merkezi kulelerinin yerinde inşa edilen Grand Zero için yaptığı masterplan projesiyle tanınan, Berlin, Menchester ve Kopenhag gibi önemli Avrupa şehirlerinde tasarladığı müze yapıları her yıl yüzbinlerce ziyaretçinin akınına uğrayan Mimar ve Kent Bilimci Daniel Libeskind, alldesign 2015’te konferans verecek yıldız isimlerden biri.


Mimarisini ‘yokluk,’ ‘yitirilmişlik’ ve ‘bellek’ kavramları üzerinden çizgiler, çarpıtılmış açılar, kesişen geometriler ve boşluklar etrafında kurgulayan, çok disiplinli mimarisi ve radikal yaklaşımlarıyla kuşkusuz mimarlık kuram ve pratiğini etkileyen ustaların başında gelen Daniel Libeskind, alldesign 2015’te bellek ve tarihin izleri üzerinde şekillenen projelerini anlatacak.
Daniel Libeskind, konferansı sonrasında dünyanın çok farklı ülkelerinde hayata geçirdiği ödüllü mimari projeleriyle tanınan Tabanlıoğlu Mimarlık’ın kurucu ortağı Murat Tabanlıoğlu ile sahnede mimarlık üzerine bir sohbet gerçekleştirecek.


Müzik virtüözlüğünden mimarlık kariyerine...
1946 yılında savaş sonrası Polonya'da doğan Daniel Libeskind, 1965 yılında Amerikan vatandaşı oldu. İsrail ve New York'da burslu olarak müzik eğitimi aldı ve müzik konusunda bir virtüöz seviyesine ulaştı. Daha sonra mimarlık eğitimi almak için müzik kariyerini bırakan Libeskind, 1970 yılında Cooper Union'dan mezun oldu; 1972 yılında ise Essex Üniversitesi'nden Mimarlık Tarihi ve Teorisi alanında yüksek lisans derecesi aldı. Libeskind, 1989 yılında, Berlin'deki Jewish Museum yarışmasını kazanarak uluslararası arenada ismini duyurdu. Manchester'daki Imperial War Museum (2002), Kopenhag'daki Danish Jewish Museum gibi birçok müze, ofis, eğitim yapısı tasarladı.
2003 yılında WTC Ground Zero bölgesinin yeniden projelendirilmesi için Libeskind baş mimar olarak seçilen ünlü mimar, halen yapımı süren birçok mimari tasarımının yanı sıra, kentsel planlama ve endüstriyel tasarım çalışmaları da yapıyor.Berlin'deki Yahudi Müzesi projesiyle de 2001 Hiroshima Art Prize ve RIBA Ödülleri gibi birçok ödüle sahip olan Libeskind, ayrıca 2004 yılında Amerika Birleşik Devletleri tarafından, Cultureconnect Programı kapsamında mimarlık için seçilen ilk kültür elçisi olma başarısını da gösterdi.Mimarlık pratiğinin yanı sıra mimarlık eğitiminde de aktif olarak yer alan Daniel Libeskind, Yale Üniversitesi, Pennsylvania Üniversitesi, Toronto Üniversitesi gibi birçok tanınmış okulda dersler veriyor.


İstanbul tasarım ve teknolojiye doyacak...
2011 yılında “Aklın gözüyle görmek” mottosuyla yola çıkan ve 19-21 Şubat 2015 tarihleri arasında İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenecek olan alldesign Yaratıcı Endüstriler ve Gelişen Teknolojiler Fuarı & Uluslararası Tasarım Konferansları dünyaca ünlü yıldız konuşmacıları ve uluslararası markaları ile bu yıl da çok konuşulacak.... Geçen yıllarda gördüğü yoğun ilginin ardından bu sene üç günlük bir buluşma olarak, Ford ana sponsorluğunda gerçekleştirilecek olan alldesign 2015, “yaratıcı endüstriler”in yanı sıra bu kez “gelişen teknolojiler” temasını da kapsayacak şekilde büyüyor. Her yıl tasarım dünyasının yerli ve yabancı gurularını sektörle buluşturarak İstanbul’u bir tasarım üssü haline getiren alldesign, yenilenen konseptiyle teknoloji dünyasının son trendlerini tasarım dünyası ile bir araya getirecek. alldesign 2015’te, bilgi telekomünikasyon teknolojileri, nanoteknoloji, akıllı malzemeler, robotik, yapay zeka teknolojileri başta olmak üzere, gelişen teknolojiler alanında dünyaca ünlü yerli ve yabancı isimler, markalar ve kurumlar üç gün boyunca tasarım dünyasıyla buluşacak.


Tasarımın uluslararası yıldızları alldesign için geliyor...
Tasarım dünyasından pek çok sürpriz isme ev sahipliği yapmaya hazırlanan alldesign, yüzyılın yaşayan mimarlık dehası Daniel Libeskind, Victoria’s Secret defilelerinin yaratıcı ismi Todd Thomas, Hollywood’un efsanevi prodüksiyon tasarımcısı Patrick Tatopoulos, marka ve mekan tasarımı konularında hizmet veren dünyaca ünlü tasarım firması Bruce Mau stüdyosunun CEO’su Hunter Tura ile Domus Academy ve Design Library’nin kurucusu Valerio Castelli gibi yıldızları ağırlamaya hazırlanıyor.


Türk tasarımının öncüleri de alldesign’da...
alldesign Yaratıcı Endüstriler ve Gelişen Teknolojiler Fuarı & Uluslararası Tasarım Konferansları Türk tasarımına yön veren çok önemli isimleri de bir araya getiriyor. Dünyanın çok farklı ülkelerinde hayata geçirdiği ödüllü mimari projeleriyle tanınan ve alldesign 2015’te Daniel Libeskind ile sahnede bir sohbet gerçekleştirecek olan Tabanlıoğlu Mimarlık’ın kurucu ortağı Murat Tabanlıoğlu, Derin markasını dünya tasarım platformunda ön sıralara taşıyan Derin Sarıyer, yeni Ford Mondeo’nun tasarım öyküsünü anlatacak olan Ford Avrupa Tasarım Müdürü Murat Gu?ler, Autoban’ın kurucu ortağı mimar ve tasarımcı Seyhan Özdemir, Koleksiyon markasının Tasarım ve Marka Direktörlüğü görevini yürüten Koray Malhan, farklı markalar için yarattığı tasarımlarla pek çok uluslararası ödüllün sahibi olan Can Yalman, teknoloji liderleri Asus ve Intel ile işbirliği içinde hazırladıkları koleksiyonla moda ve teknolojiyi bir araya getiren ve ‘giyilebilir teknoloji’ üzerine araştırmalar yapan ezra+tuba markasının yaratıcıları Ezra ve Tuba Çetin; ünlü moda blogger’ı Buse Terim, Patricia Kaas, Anneke Van Giersbergen ve Ozzy Osbourne gibi dünyaca ünlü müzisyenlerin albüm kapak fotoğraflarını çeken, 46 dergisinin sahibi ve yaratıcı yönetmeni Mehmet Turgut ve Nurus Grubu Yönetim Kurulu üyesi ve Nurus Design Lab bölümü yöneticisi Tasarımcı Renan Gökyay...alldesign 2015’te gerçekleştirilecek olan Muhteşem Yüzyıl Söyleşisi’nin de izleyicilerden büyük ilgi görmesi bekleniyor. Söyleşide İstanbul Exhibitions’dan Yalçın Balcı, Sanat Yönetmeni Nilüfer Ayşe Çamur ve Kostüm Tasarımcısı Serdar Başbuğ, TV endüstrisinin bu en büyük prodüksiyonlu dizi projesiyle ilgili merak edilenleri izleyicilerle paylaşacak. “Bugünün İnsanlarına Güncel Çözümler” sohbeti ise Tuna Ofis Satış-Pazarlama Bölüm Başkanı, Tuna Girsberger Genel Müdürü G. Mehmet Arda, Girsberger Holding AG Tasarım ve Pazarlama Bölüm Bşk. Mathias Seiler, Tuna Ofis Tasarım Bölüm Başkanı Ozan Sinan Tığlıoğlu ve Tuna Ofis “Metis Koleksiyon” tasarımcısı Sezgin Aksu’nun katılımıyla gerçekleşecek.


Geleceğin teknolojileri alldesign’da konuşulacak...
alldesign 2015, yenilenen konseptiyle Türkiye’de ilk kez tasarım ve teknolojiyi aynı etkinlikte bir araya getirecek. Etkinlik esnasında YEKON önderliğinde gerçekleştirilecek olan “Yaratıcılık ve İnovasyon” paneli , “Girişim ve Yatırımcılık” sohbeti ve paneli teknoloji konusunda öne çıkan başlıklar olacak. Etkinlik alanında ise, fuar ziyaretçilerine de açık olacak “Teknovasyon Kahve Sohbetleri’’ ve ETMK’nın organizasyonu ile gerçekleşecek sohbet programı yer alacak.
Sabancı Grubu’nun teknoloji yatırım firması Inovent ve nanoteknoloji merkezi SUNUM, Birleşmiş Milletler’in özelleşmiş 17 örgütünden biri olan WIPO (Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü), Oxford Üniversitesi bünyesinde kurulan İnsanlığın Geleceği Enstitüsü, teknoloji yatırım ağı Galata İş Melekleri, GF2045 projesi, IBM Türkiye, 2015 Japonya Nanoteknoloji fuarının organizatörü ICS Convention Design, yaratıcı endüstrileri bir araya getirmek, disiplinlerarası işbirliğini teşvik etmek ve geliştirmek amacıyla hizmet veren Yaratıcı Endüstriler Konseyi Derneği YEKON, Türkiye’nin önde gelen teknoparkları ve İngiltere Nanoteknoloji Enstitüsü (IoN), alldesign etkinlik alanında panelist ve konuşmacılarla temsil edilecek dünyaca ünlü teknoloji kurumlarından bazıları...

alldesign 2015’in teknoloji guruları...
21. yüzyılın yaşayan en önemli 100 düşünürü arasında yer alan Oxford Üniversitesi İnsanlığın Geleceği Enstitüsü’nün kurucusu Nick Bostrom; insanın fiziksel ve bilişsel yeteneklerinin arttırılmasını temel alan “Transhümanizm” düşünce akımının ilk kadın teorisyeni olan ve insanlığın geleceğine ilişkin devrimsel nitelikte çalışmalarıyla tanınan Amerikalı düşünür, tasarımcı ve yazar Natasha Vita – More; IBM Türkiye, Ülke Teknolojileri Lideri ve IBM Teknoloji Akademisi Üyesi Kıvanç Uslu; Koç Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü Profesörü Dr. Hakan Ürey ve tasarım ve inovasyon danışmanlığı firması GEDS’in kurucusu Gülay Özkan, Sabancı Üniversitesi tarafından Türkiye’nin ilk teknoloji ticarileştirme/akseleratör ve çekirdek fon şirketi olarak kurulan Inovent’in Genel Müdürü ve LES International Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Hızıroğlu üç günlük etkinlik boyunca teknoloji ve inovasyon dünyasındaki son yeniliklerden söz edecek isimler arasında yer alıyor.

YEKON işbirliğinde düzenlenen “Yaratıcılık ve İnovasyon” paneli...
alldesign 2015’te gerçekleştirilecek olan “Yaratıcılık ve İnovasyon” paneli ise, yaratıcı endüstrileri bir araya getirmek, disiplinlerarası işbirliğini teşvik etmek ve geliştirmek amacıyla hizmet veren Yaratıcı Endüstriler Konseyi Derneği YEKON işbirliğiyle, Reklamcılar Derneği Direktörü ve Sabancı Üniversitesi Program Direktörü Ayşegül Molu moderatörlüğünde düzenlenecek. Sabancı Üniversitesi Öğretim Üyesi, Yaratıcı Düşünme ve İnovasyon Derneği (YADİD) Yönetim Kurulu Asil Üyesi ve TED Türkiye Koordinatörü Umut Ekmekçi, Publicis Yorum Reklam Ajansı, Promat Matbaacılık ve Planet Film Stüdyoları’nın kurucularından olan, Somart Görsel ve Endüstriyel Tasarım şirketinin Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yaşar Somuncuoğlu, Koç Holding’in teknoloji yatırım firması Inventram’ın Genel Müdürü Cem Soysal ve Güzel Sanatlar/Saatchi&Saatchi, MG Iniative, Content Media, Med Yapım Televizyon Yapımcılık, Ping, Coolshark, Netbook Media, Blab, Ideas Sports Marketing, Spark Stratejik Planlama şirketlerinin ortağı Yiğit Şardan ve Özyeğin Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölüm Başkanı Alpay Er , “Yaratıcılık ve İnovasyon” panelinin konuşmacılarını oluşturuyor.

“Girişim ve Yatırımcılık” paneli...
alldesign 2015’in “Yatırımcılık” başlığını taşıyan ve Galata İş Melekleri Derneği Direktörü Ayşe İnal moderatörlüğünde düzenlenecek olan ikinci panel oturumu ise Yemeksepeti.com CEO’su Nevzat Aydın, TBWA İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Cem Topçuoğlu, Prisync Kurucu Ortağı Burç Tanır ve Ustaeli.com Kurucusu Tarık Sinan’ın katılımıyla gerçekleşecek.
Panel öncesinde gerçekleştirecek “Girişim Sohbeti” ise Duran Makina Sanayii, Duran Doğan Basım ve Ambalaj Yönetim Kurulu Başkanı, çağdaş sanat eserleri koleksiyoneri ve ArtON İstanbul’un kurucusu Oktay Duran; Girişim Fabrikası’nın kurucusu ve Özyeğin Üniversitesi Girişimcilik Merkezi Direktörü İhsan Elgin ve İsviçre menşeli WIPO (Dünya Fikri Mülkiyet Organizasyonu) bünyesinde Küresel Sorunlar Departmanı’nda İklim Değişikliği, Kamu Sağlığı, Gıda Güvenliği konularında çalışmalarını yürüten Yeşim Baykal gibi önemli konuşmacıları ağırlayacak.

Tasarım ve teknoloji dünyasının en kapsamlı b2b Platformu
alldesign 2015, tasarım ve teknoloji dünyasının en kapsamlı b2b platformuna ev sahipliği yapacak. Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda Ford ana sponsorluğunda gerçekleşecek olan 3 günlük etkinlik süresince, WIPO, Galata İş Melekleri, Girişim Fabrikası, Inovent, Inventram, YEKON, ETMK, SUNUM başta olma üzere Türkiye’nin önde gelen teknoloji kurumları ve tasarım markaları alldesign’15 B2B Networking etkinliğinde bir araya gelecek.

Yaratıcı Endüstriler ve Gelişen Teknolojiler Fuarı
7500 metrekarelik alanda gerçekleşecek olan alldesign 2015, Uluslararası Tasarım Konferansı’nın yanı sıra Yaratıcı Endüstriler ve Gelişen Teknolojiler Fuarı’na da ev sahipliği yapacak. Odağında tasarım ve teknoloji olan tüm firmaları aynı çatı altında sektörle ve tasarım meraklılarıyla buluşturan alldesign Yaratıcı Endüstriler ve Gelişen Teknolojiler Fuarı’nda tasarım ve teknoloji dünyasındaki en son yenilikler kullanıcılarına ulaşacak, katılımcılar yeni iş birliktelikleri kuracak.

Geçtiğimiz yıllarda çok sayıda katılımcı firmayı ve ziyaretçiyi ağırlayan fuar, bu yıl da ziyaretçilerine farklı sektörlerden tasarım ve teknoloji odaklı zengin bir ürün yelpazesi sunacak. Tasarımın ve teknolojinin Türkiye’deki ilk sektörel platformu olan fuar, iç mimarlık ve dekorasyon firmaları, obje tasarımcıları ve üreticileri, mimari proje ofisleri, dijital tasarım firmaları, nanoteknoloji firmaları, bilgi telekomünikasyon firmaları, robotik firmaları, yapay zeka teknoloji firmaları, reklam ajansları, grafik tasarım ajansları, tekstil ürünleri, aydınlatma armatürü ve diğer aksesuarların tasarımcı ve üreticileri, STK’lar, eğitim kurumları ve sektörel yayınları ziyaretçilerle buluşturacak.
Yolu tasarımdan ve teknolojiden geçen herkesin ziyaret etmesi gereken Yaratıcı Endüstriler ve Gelişen Teknolojiler Fuarı’nın biletleri TixBox’ta satışa sunuluyor.

ALTAV ,Bulgaristan Turizm Pazarının Nabzını Tuttu

Sofya’da Alanya Tanıtıldı
Alanya Turizm Tanıtma Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Dahaoğlu, komşu ülke Bulgaristan turizm pazarının nabzını tuttu.Bulgaristan’ın Başkenti Sofya’da düzenlenen turizm fuarında temaslarda bulunan Alanya Tanıtma Vakfı (ALTAV) Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Dahaoğlu, bu fuarda Alanya’nın ilk kez tanıtıldığını söyleyerek Türkiye standının ise geçen yıla oranla 2 katına çıkarıldığını ve 200 metrekare alanda tanıtım çalışması yapıldığını ifade etti. Bulgaristan pazarının son yıllarda daha fazla önem kazandığına işaret eden Dahaoğlu, 6 milyon nüfusa sahip Bulgaristan’dan 1 milyon 600 bin kişinin geçen sene Türkiye sınırından giriş yaptığını söyledi. Bu ziyaretçilerden 300 bin kişinin 5 gün ve üzerinde konaklama yaptığını vurgulayan Dahaoğlu, şu bilgileri verdi:


“BULGARIA AIR VE CORENDON AIR İLE YÜZDE 10 ARTIŞ”
Fuarın ilk gününde Sofya Büyükelçisi Süleyman Gökçe ve Kültür ve Tanıtma Müşaviri Cemal Tekkanat, Bulgaristan Turizm Bakanı Nikolina Angelkova’yı Türkiye standında ağırladı. Türkiye’deki gelişimeler hakkında bilgi alan Bakan Angelkova, standımızdan oldukça memnun bir şekilde ayrıldı. Büyükelçi Gökçe ve Müşavir Tekkanat ALTAV’ın çalışmalarından dolayı teşekkürlerini ilettiler. Ayrıca Müşavir Tekkanat’ın organize ettiği Türkiye standı, görsel sunumlar, sanatsal aktiviteler ve ikramlarla Bulgarların büyük beğenisini kazandı. Türkiye standında Ege Bölgesi’ni olduğu gibi Alanya’yı da ön plana çıkaran Müşavir Tekkanat, önümüzdeki günlerde Bulgar basın mensuplarını tanıtım için Alanya’ya yönlendirecek. Peninsula Genel Müdürü Fahrettin Çiçek, Apollo’nun 2 bin 500, Orient 99’un 7 bin 500 kişiyi, Tez Tur Genel Müdür Yardımcısı Ferhan Yılmaz da 10 bin kişiyi Türkiye’ye getirdiklerini ifade ettiler. Aqua Tur’dan Altay Yüksel ve bu firmanın incoming’ini yapan Deha Tur’dan Selçuk Yüksel de 5 bin kişiyi Türkiye’ye getirdiklerini, 1 Mayıs’ta Corendon Airlines ve Bulgaria Air ile charter uçuş yapacaklarından dolayı yüzde 10 artış hedeflediklerini söylediler. Emerald Tur Operatörü ve incoming hizmetini yapan Sonar Tur Genel Müdürü Ece Yener ile yaptığım görüşmede 26 bin kişiyi Türkiye’ye getirdikleri ve bu rakamın da 4 bin 500 kadarını Antalya’ya taşıdıklarının bilgisini aldım.

“ALANYA TANITIMINA KATKI SAĞLIYORLAR”
3 bin 600 kişiyi Türkiye’ye getiren Astral Holidays-Summer Holidays yetkilileri Antalya ve Alanya’ya otobüs seferleri düzenleyeceklerini belirttiler. Bulgar tatilcilerin mesafe anlamında daha yakın ve ekonomik olmasından dolayı kendi araçlarıyla ve otobüslerle çoğu zaman Ege Bölgesi’ni tercih ettiklerini öğrendim. Bu sebepten dolayı bu bölgeden birçok otel Sofya Turizm Fuarı’na katılım gösteriyor. Antalya kıyılarını yeni keşfetmeye başlayan Bulgarlar aynı zamanda tatil ve eğlence düşkünü olarak dikkat çekiyor. MC Hotel, Club Alantur, Annabella, Litore, Sirius, Club Paradiso, Aydınbey, Eftalia, Aska, Azura Delux isimli Alanya bölgesi otelleri de fuarda stant açarak Alanya tanıtımına çok önemli katkı sağladılar.

ULUSLARARASI KOÇLUK FEDERASYONU 20 YAŞINDA

Dünyada koçluk mesleğinin yaygınlaştırılması ve tanıtılması amacıyla çalışmalar yürüten International Coach Federation (ICF) - Uluslararası Koçluk Federasyonu bu sene 20. yılını kutluyor. Derneğin Türkiye yapılanması Uluslararası Profesyonel Koçluk Derneği (ICF Türkiye) Başkanı Naci Demiral, “Ülkemizde 10 yıldan bu yana koçluk mesleğinin tanıtımı için çalışıyoruz. Bu sene ICF onaylı eğitim almış 750 yeni koçun aramıza katılacağını tahmin ediyoruz” dedi.


Koçluk her ne kadar Türkiye için son 10 yılda tanınmış bir meslek olsa da dünyada 20 yılı geride bıraktı. 1995 yılında kurulan International Coach Federation (ICF) - Uluslararası Koçluk Federasyonu, bu sene 20. yılını kutluyor. ICF, dünyanın 121 ülkesinde 25  bine ulaşan üyesi ve 15 bine yakın ünvanlı koç ile çalışmalarına devam ediyor. Türkiye’de 2005 yılından bu yana hizmet veren derneğin Türkiye yapılanması Uluslararası Profesyonel Koçluk Derneği (ICF Türkiye) ise ülkemizde koçluk mesleğinin tanıtılması ve yaygınlaşması için çalışmalarını sürdürüyor. Öyle ki hem kurumsal hem bireysel alanda hızla yaygınlaşan koçluk hizmetleri son 20 yılda pek çok aşamadan geçti. Peki, koçluk alanında özellikle Türkiye’de neler değişti?



Ülkemiz için kuşkusuz en büyük gelişme koçluğun meslek olması oldu. Mesleki Yeterlilik Kurumu’nun kararıyla Türkiye’de resmen meslek ilan edilen koçluk, hem iş dünyasının hem de koç olmak isteyen pek çok kişinin gündemine oturdu.ICF Türkiye’nin yaptığı çalışmalar ile son 10 yılda Türkiye’de ICF onaylı koç sayısı hızla artmaya başladı. Şu anda 500 den fazla kayıtlı üyesi ve 125 ünvanlı koçu olan ICF Türkiye’den 2014 yılında 500’ü aşkın kişi koçluk eğitimi aldı.

Koçluk mesleğinin dünyadaki 20. yılında büyük yol kat ettiğini anlatan Uluslararası Profesyonel Koçluk Derneği  - ICF Türkiye’nin Başkanı Naci Demiral, “Ülkemizde koçluk mesleğinin değerinin her geçen gün daha da anlaşılır olması çok sevindirici. ICF Türkiye olarak mesleğimize olan ilgiyi gurur verici buluyoruz. Eminim ki meslek standartlarımız oturdukça bu değerli alana olan talep daha da artacaktır. Koçluğa bir meslek olarak ilginin artması ile geçtiğimiz 10 yılda Türkiye’de yaklaşık 2.500 kişi bu alanda ICF onaylı bir eğitim aldı. 2015 yılında ICF onaylı koçluk eğitimi alacak kişi sayısının 750 olacağını tahmin ediyoruz. Bu da 750 yeni koç anlamına geliyor.

Bu yıl ICF in 20.kuruluş yılı olması dolayısıyla biz de “20.Yılda 20 Aktivite” başlığı ile tüm yıla yayılmış ve gerek üyelerimizi hedefleyen ve gerekse geniş kitleleri ilgilendiren farklı aktivitelere imza atacağız. 14-15 Nisan tarihlerinde düzenleyeceğimiz 4. Koçluk Konferansı Lead Your Life teması ile iş dünyasının yanısıra, sanat ve koçluk, spor ve koçluk, eğitim ve koçluk kavramlarını ele alacak.  Bir çok önemli üniversitede koçluk kavramlarının detaylarını konuştuğumuz buluşmalar olacak. ÖRAV, ÇYDD, gibi sivil toplum kuruluşları ile ortak projeler geliştireceğiz. Sektörler bazında önemli koçluk uygulamalarına imza atmış kuruluşların deneyimlerini paylaşacağı toplantılar organize edeceğiz.” dedi.

Koçluk şirket karını yüzde 22 artırıyor…
Son yıllarda dünya ekonomisine yön veren firmalar da koçluk hizmeti için geniş bütçeler ayırıyor. Bir İngiliz şirketi olan Manchester Inc. tarafından yapılan bir araştırmaya göre; Koçluk desteğinin verildiği şirketlerde yüzde 48 civarında kalite artışı görülüyor. Koçluk hizmeti alan şirketlerin karlılıklarında yüzde 22 artış, maliyetlerinde ise yüzde 23 azalma olduğunu ortaya çıkan diğer bir gerçek. Koçluk desteği alan yöneticilerde ekip çalışması, iş tatmini, kurum sadakati gibi konularda artış olduğu da ortaya çıkıyor. Koçluk hizmeti kuruma sadakati yüzde 44 artırırken, işe duyulan tatminde bu oran yüzde 61'e kadar çıkıyor. Ekip çalışmasında ise profesyonel koçluk hizmeti sonrası yüzde 67'ye varan verimlilik oranları görülüyor.Uluslararası Profesyonel Koçluk Derneği (ICF Türkiye) hakkında bilgi almak için www.icfturkey.org adresleri ziyaret edilebilir.

Korku Filmi değil; Gerçek…

Bıçaklanarak, dövülerek, vurularak öldürülen, ortadan kaldırmak için parçalara ayrılan, yakılan kadınlar…  Zulüm ve işkence ile katledildikten sonra uçurum kenarına, konteynıra, ormana, kuytu yerlere bırakılan cansız bedenlerin hikâyeleri, maalesef Korku Filmi değil; Gerçek hikâyeler…
Özgecan da, ne yazık ki bu utanç dolu gerçekliğin bir parçası oldu…


Her Yıl Daha Fazla …
Binmiş olduğu minibüsle evine doğru yol alırken; minibüs şoförü tarafından tecavüz edilmeye çalışılan Özgecan Aslan’ın vahşice katledilmesi, medyayı ayağa kaldırırken; halkın öfkesi de gitgide büyüyor.

Resmi rakamlar kadın cinayetlerinin 7 yılda % 1400 artış gösterdiğini doğrularken; Ajans Press’ten alınan verilere göre bu süreçte medya gündeminde % 250’lik artış söz konusu oldu.
Unutulmuyor…

Cem Garipoğlu tarafından öldürülüp, parçalara ayrılarak; çöp konteynırına bırakılan Münevver Karabulut aradan yıllar geçmesine rağmen, hafızalardaki yerini hala koruyor. Münevver ile aynı kaderi paylaşan Sinem Yurdanur, Sema Karakoca gibi cinayete kurban giden daha çok sayıda isim kolay kolay unutulmayacak gibi!

Bu Son Olsun…
Başka Özgecan haberleri olmasın diye, Sosyal Medya’da ve ülke genelinde gerçekleşen protestolarla halkın verdiği tepkiler katlanarak büyümeye devam ediyor.

Bolulu Hasan Usta Gulfood 2015 Fuarı’nı Tatlandırdı

Geleneksel süt tatlılarının bir numaralı ismi Bolulu Hasan Usta, dünyanın gıda devlerini ağırlayan Gulfood 2015 Fuarı’na bu yıl 3’üncü kez katılım sağladı. Bolulu Hasan Usta, Dubai’de 8 – 12 Şubat tarihleri arasında düzenlenen Uluslararası Gıda ve Gıda Teknolojileri Fuarı’na Dosido ile damgasını vurdu.


Her yıl düzenlenen ve dünyanın en önemli fuarları arasında yer alan Dubai Uluslararası Gıda ve Gıda Teknolojileri Fuarı’nda Bolulu Hasan Usta geleneksel süt tatlıları ile katılımcıların ilgi odağı oldu. 8 – 12 Şubat tarihleri arasında Dubai’de düzenlenen Gulfood 2015 Fuarı’na 170 ülkeden, 100 bine yakın ziyaretçi katılım sağladı.


Dosido’ya ilgi büyük
Bolulu Hasan Usta Süt Tatlıları’nın Gulfood 2015 Fuarı’nda herkes tarafından beğeni topladığını söyleyen Bolulu Hasan Usta Yönetim Kurulu Üyesi Rıdvan Gürgönül, “Geleneksel süt tatlılarımız ve doğal malzemelerle hazırladığımız dondurmalarımızla tüm ziyaretçilerin ağızlarını tatlandırdık. Standımızda en çok ilgi gören ürünümüz ise tek lokmalık çikolata kaplı dondurmamız Dosido oldu” dedi. Süt tatlıları ile 33 yıldır damakları şenlendiren Bolulu Hasan Usta, Uluslararası Gıda ve Gıda Teknolojileri Fuarı Gulfood’a 3 yıldır katılım sağlıyor. Bolulu Hasan Usta’nın ürün yelpazesinde kazandibinden fırın sütlaca, keşkülden tavukgöğsüne birbirinden lezzetli 15 farklı çeşit süt tatlısı bulunuyor.

Turob’un Yeni Fuar Durağı Balkanlar Olacak

Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği’nin (TUROB)  yeni fuar durağı, özellikle Türk dizilerinin etkisiyle canlanan Balkanlar olacak.TUROB, 19-22 Şubat tarihlerinde Belgrad Turizm Fuarı’nda tanıtım faaliyetlerini sürdürecek.


Art arda ulaslararası fuarlara katılarak tanıtım faaliyetlerinde bulunun Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği’nin (TUROB)  yeni durağı Balkanlar. Yurt dışı tanıtımlarını son hızla devam ettiren TUROB, bu defa da Balkalar’ın en önemli turizm etkinliği ve buluşma noktası olarak kabul edilen ITTFA Belgrad Turizm Fuarı”na katılıyor. Fuar, Sırbistan’ın Başkenti Belgrad’da 37. kez kapılarını turizm profesyonelleri ve ziyaretçilere açacak. 19-22 Şubat 2015 tarihleri arasındaki fuar Sajam Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek. TUROB, fuara birinci salonda  yer alan Türkiye standı içerisinde katılım sağlayacak.

BÖLGEDEN 600 BİN TURİST GELDİ
Fuarla ilgili bir değerlendirme yapan TUROB Başkanı Timur Bayındır, "Balkan pazarı geçmişten bu yana gerek ortak tarihimiz gerekse kültürel ilişkilerimiz bakımından bizler için oldukça önemli bir pazar. İstikrarlı bir şekilde seyreden verilere göre 2014 yılında bölgeden ülkemize 190 bini Sırbistan’dan olmak üzere 600 bini aşkın turist geldi” dedi. Balkanlarda, tarihi, kültürel bağlarımızın yanında bölge televizyonlarında yayınlanan Türk yapımı dizilerin etkisiyle ülkemizin popülaritesinin her geçen yıl daha fazla arttığını gözlemlediklerine işaret eden Bayındır “Bölgenin ülkemize olan coğrafi yakınlığı da turizm açısından önemli avantajımız olarak ortaya çıkmaktadır. Belgrad Turizm Fuarı süresince pazarın geleceği ve beklentiler konusunda bilgiler edinip, çalışmalarımızı bu yönde geliştirmeyi planlıyoruz" diye konuştu.


Fulya Sözer, Hapimag Resort Sea Garden Bodrum Satış Müdürü olarak atandı

Uzun yıllar otelcilik alanında görev yapan Fulya Sözer, Şubat 2015 itibariyle Hapimag Resort Sea Garden Bodrum Satış Müdürü olarak atandı. Mersin Üniversitesi’nden mezun olan Fulya Sözer, otelcilik kariyerine İzmir Hilton’da başladı. Sırasıyla Hilton, Princess Hotel ve Mövenpick Hotel İzmir’de kariyerine devam etti. Sözer, en son Mövenpick Hotel İzmir Satış Müdürlüğü görevini yürütüyordu.


Hapimag Sea Garden Resort hakkında:
Bodrum’un cennet bahçelerinden Yalıçiftlik’te, 191 dönüm arazi üzerine kurulu, mavi bayraklı üç koya sahip olan Hapimag Resort Sea Garden, her yaz olduğu gibi bu sezonda da konuklarına unutulmaz bir tatil yaşatıyor. Deniz manzaralı terasların çevrelediği büyük, güzel bahçelerden adını alan Hapimag Sea Garden Resort, mucizevi güzellikteki koyları ve etrafını çevreleyen çam ormanlarıyla yeşilin ve mavinin buluşma noktasında yer alıyor. Tesis, 351 odalı Tatil Köyü’yle Hapimag’ın geleneksel tatil köyü anlayışıyla misafirlerini ağırlarken; otel bölümü 288 odası, restoran ve barlarıyla hizmet veriyor.