27 Temmuz 2017 Perşembe

ALTİD Başkanı Burhan Sili dosyamızı Bakan Kurtulmuş’a takdim ettik

‘Yatırımlar dengeyi bozuyor’
Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş’un turizm sektör temsilcileriyle yaptığı toplantıda Alanya’yı Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili temsil etti. ALARA bölgesi otel işletmecilerinin katıldığı ve Alara Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (ALTUYAB) ev sahipliğinde yapılan istişare toplantısına Alanya Belediye Başkanı Adem Murat Yücel de katılmıştı.  Delphin Botanik Platinum Otel’de yapılan bu toplantıda alınan notlar ve genel sorunlar  Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili’nin de katıldığı  sektör toplantısında Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş’a aktarıldı.

“SORUNLAR BAKAN’A İLETİLDİ”
Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş, Antalya’da düzenlenen ve sektör temsilcilerinin yer aldığı “Turizm Sektörü Değerlendirme Toplantısı”na katıldı. Bu toplantıda Alanya’yı temsil eden ALTİD Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi Burhan Sili şunları kaydetti: Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Numan Kurtulmuş ile Antalya’da yaptığımız toplantıda yüksek vergi, tur operatörlerine verilen uçak desteklerinin 2018  uçaklarının  planlandığı bu dönemde bir an önce  karara bağlanması, yatırımların bir dönem durdurulması ve özellikle Alanya gibi turizme uzun dönemdir hizmet veren, küçük tesislerin bulunduğu bölgelerde genel anlamda rekabet edilebilmesi için  uzun vadeli ve uygun faizli yenileme ve işletme kredilerinin hayata geçirilmesi, Kurban Bayramı tatilinin 9 gün olması gibi taleplerde bulunduk.

“DOSYA SUNDUK”
Ayrıca TÜROFED olarak hazırladığımız turizm ile ilgili kısa-orta ve uzun vadede ele alınması gereken konuları içeren dosyamızı da takdim ettik. Dosyadaki önemli konulardan birisi de yatak arzı konusuydu. Sadece Alanya’da 2017 yılında 4 bin 985 yeni yatak devreye girdi. Son 5 yıllık periyotta bölgede benzer oranda artış var. Arzdaki bu artış yeterli sayıda turist gelmediği durumlarda fiyat-kalite dengesini de bozabiliyor.


DoubleTree by Hilton Kemer 2018’de açılacak

Hilton Türkiye’deki ilk DoubleTree by Hilton Resort otelini duyurdu
Yeni DoubleTree by Hilton, Hilton’un Türkiye’de halihazırda faaliyet gösteren 50’yi aşkın oteli arasına katılacak

2018’in başında 324 odalı yeni oteli DoubleTree by Hilton Antalya Kemer otelini açmak üzere, Hasançebi İnşaat Turizm Yatırımları ve Ticaret Anonim Şirketi ile franchise anlaşması imzaladı. Tesis, faaliyete geçmesi ile birlikte, geniş kumsalı ile Hilton markasının Antalya’daki ilk resort oteli olacak. Batı Toros Dağları manzarasına sahip otelde özel plaj, altı restoran, dört bar, açık ve kapalı yüzme havuzu, spa tesisleri, fitness merkezi, tenis kortu ve üç konferans salonu bulunacak. DoubleTree by Hilton Antalya Kemer Yeni Mahalle Atatürk Bulvarı, No: 28/1, 07980 Kemer, Antalya adresinde hizmet verecek. . 

Turizmcinin kurtuluş umudu Kurtulmuş’ta

 Acil çözüm bekleyen turizmcileri Kurtulmuş umutlandırdı
 Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş’un Kültür ve Turizm Bakanlığı’na getirilmesi, zor bir dönemden geçen ve sorunlarına acil çözüm bekleyen turizmcileri umutlandırdı. Sektörün kangren haline gelmiş sorunları bulunduğunu belirten Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, “Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş’tan çözüm yolunda adımlar atmasını bekliyoruz. Kurtuluş umudumuz Sayın Kurtulmuş’ta” dedi.  

Binali Yıldırım’ın başkanlığındaki 65. hükümette yapılan değişiklikle Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş Kültür ve Turizm Bakanlığı’na getirildi. Görevi Nabi Avcı’dan devralan Kurtulmuş, yeniden şekillenen Bakanlar Kurulu’nun ilk toplantısına Kültür ve Turizm Bakanı olarak katıldı. TÜROFED Başkan Yardımcısı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, kültür ve turizm bakanlarının çok hızlı değiştiğini belirterek şu görüşleri dile getirdi:  “Sayın Numan Kurtulmuş, hükümet içerisinde görev yapmış, kendini ispatlamış tecrübeli bir siyaset adamı, bir akademisyen. Başbakan Yardımcılığı tecrübesiyle konulara vakıf olan Sayın Kurtulmuş’un sektörün tüm bileşenleriyle bir araya gelerek turizmin acil çözüm bekleyen sorunlarına el atacağına inanıyoruz. Sektör olarak, çözüm odaklı bir siyasetçi olan Sayın Numan Kurtulmuş’un bu işi başarıyla kotaracağını düşünüyoruz.”  Ekonomiye önemli katkılar sağlayan turizm sektörünün zor durumdan çıkmasının yolunun devlet politikası oluşturulmasından geçtiğini anlatan TÜROFED Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler, “Turizm bir devlet politikası haline gelmelidir. Sektörün tüm bileşenlerini bir çatı altında buluşturacak, krizlere karşı dinamik ve acil reaksiyon gösterebilecek bir yapı oluşturulması gerek” dedi. Avrupa pazarının ülke turizmi ve ekonomisi açısından önemini vurgulayan İşler, “Hedef ülkelerle olan ilişkilerin, diplomasinin gözden geçirilmesinde yarar var” diyerek sözlerini şöyle sürdürdü:  “Avrupa pazarında son tüketicinin kafasında yaratılan imaj, en önemli sorunlardan biri. Ülkemize ilişkin imaj ve güvenlik algısının değiştirilmesine yönelik çalışmalar ve daha çok tanıtım etkinliği yapılması gerekiyor. Avrupalı Stratejik bir yaklaşımla Avrupa basının üstünde etkili olacak bu çalışma için Türkiye tanıtımı bütçesi ayırılmalı.

Dışişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Bakanlığı, Başbakanlık Tanıtma Fonu Genel Sekreterliği, Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü ve sektör ortak bir çatı altında buluşarak kaynak oluşturmalı ve bu alanda kullanılmalı.”  Yeni turizm projeleri geliştirilmesine ve bunun için Ar-Ge çalışmalarına ihtiyaç bulunduğunu anlatan TÜROFED Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler, turizm hareketliliği sağlanmasına yönelik görüşlerini, sektörün istek ve beklentilerini dile getirirken özetle şunları söyledi:  “Ülkemize turist getiren A grubu seyahat acentelerine uçak başına değil, koltuk başına teşvik verilmesi daha doğru olacaktır. Sektörün yasası yok, turizm politikasını temel oluşturacak yasa bir an önce çıkarılmalı. 1982 yılında çıkarılan 2634 sayılı Turizm Teşvik Kanunu bugünün ihtiyaçlarına cevap vermiyor, 40 milyona yakın turisti yönetmeye yetmiyor, yeniden ele alınması gerek. Kimlik Bildirme Kanunu, ikinci konutlar rezidanslar konusu da çözüm bekliyor. Kalifiye eleman eğitimi sürdürülebilir ve oniki aya yayılan turizm için son derece önemli. “  Mehmet İşler, kriz ortamında turizm sektörünün ecrimisil, istihdam teşvikleri, KDV indirimi, ihracatçı sayılmak, sektörün yasasının çıkarılması, elektrik indirimi gibi temel isteklerinin ortada durduğunu anlattı. Konaklama tesislerinin sınıflandırılması, Yeşil Yıldız belgelendirmesi, yabancı çalıştırma, müzik eserlerinin telif hakları, havuz operatörlüğü ve benzeri konuların kangren haline geldiğinden yakınan Mehmet İşler, “Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Numan Kurtulmuş’tan çözüm yolunda adımlar atmasını bekliyoruz. Kurtuluş umudumuz Sayın Kurtulmuş’ta” diye ekledi.  (Fotoğraflı)

25 Temmuz 2017 Salı

Çin hayali 2018 yılında gerçek olabilir

Dev bir turizm potansiyeli bulunan Çin’den gelen turist sayısını artırmak için yeni bir fırsat doğdu. 2018 yılının Çin’de ‘Türkiye Turizm Yılı’ ilan edilmesiyle birlikte turizmciler, bu avantajın değerlendirilmesi için harekete geçti. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), bu büyük pastada Türkiye’nin payını büyütmek için şimdiden çalışmalara başlanması için hükümet ve sektör kuruluşlarına çağrıda bulundu.

Varyag adlı uçak gemisine 2001 yılında en 2 milyon turist vaadiyle Boğazlar’dan geçiş izni verilmesi sonrasında Türkiye’nin en büyük turizm pazarlarından biri olması hedeflenen, ancak bu hedefe bir türlü ulaşılamayan Çin için yeni bir umut doğdu. 2018 yılının Çin’de ‘Türkiye Turizm Yılı’ ilan edilmesiyle birlikte turizmciler, bu avantajın değerlendirilmesi için harekete geçti. 1 milyar 370 milyonluk dev bir nüfusa ve dünyanın en fazla dolar milyonerine sahip olan ülkede yılda 122 milyon kişi yurtdışına çıkarken, turizmciler, bu büyük pastada Türkiye’nin payını büyütmek için şimdiden çalışmalara başlanması için hükümet ve sektör kuruluşlarına çağrıda bulundu. Türkiye Otelciler Birliği de (TÜROB), Çin pazarıyla ilgili ‘yapılabilecekleri’ mercek altına alırken, Çin ile turizm ilişkilerini geliştirmek için çalışmak üzere ilgili bir komite oluşturulmasına karar verdi. 

2018 fırsat yılı olabilir 
TÜROB Başkanı Timur Bayındır, Çin pazarını anlamak ve Çin’le iş yapmak için ülke olarak Kültür ve Turizm Bakanlığı başta olmak üzere tüm sektör kuruluşlarının ortak çalışmalar yapılmasının zorunlu olduğunu söyledi. “Çin’de yurtdışına çıkan turistler için tercih edilen ülke konumuna yükselebilmeyi hedeflemeliyiz” diyen Bayındır, “2018 yılı ciddi bir planlama ile pazara giriş için bir fırsat yılı. Çin hükümeti tarafından 2018 yılı ‘Türkiye Turizm Yılı’ ilan edildi. Çin’de yurtdışına çıkışlarda devletin resmi olarak yönlendirmesi çok önemli. Önümüzde bu ülkeyle ilgili ilk defa böylesine büyük bir fırsat var. Bunu değerlendirmeliyiz. Çin’deki önemli potansiyele karşın, ülkemizin bu pazarda doğal akışı dışında bir faaliyeti bulunmuyor. Bakanlık düzeyinde bir heyet ile üst düzey ziyarette bulunup, güvenlik ve turizmde işbirliği mesajları verilmesi yerinde olacaktır. Ayrıca THY’nin stopover uygulamasını Çin’de de başlatması, İpek Yolu temasının önemi ve vurgulanması gibi konular pazarın geliştirilmesins katkıda bulunacaktır” diye konuştu.  

2016’da yüzde 46 düşüş oldu
Bayındır, Çin’in turizm potansiyeliyle ilgili şu bilgileri verdi: “Çin’den Türkiye’de 2012 yılında 114 bin, 2013’te 138 bin, 2014 yılında 199 bin, 2015 yılında 313 bin turist geldi. 2015 senesi Ağustos ayında başlayan ve yaklaşık bir sene boyunca devam eden üzücü olaylar sebebiyle dünya genelinde bütün pazarlar ile beraber Çin pazarından da Türkiye’ye gelen turist sayısında büyük düşüş yaşandı. 2016 yılında bir önceki yıla göre yüzde 46 düşüşle 167 bin Çinli turist geldi. Mart 2016’da Çin hükümetinin koyduğu seyahat yasağı sebebiyle Mayıs ayının ortasına kadar bütün gruplar durdurulmuştu. Bu yıl ise yeniden artışın başladığını görüyoruz. 2017’nin ilk 5 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17 artış oldu ve 81 bin Çinli turist geldi. Çin’de kişi başı milli gelir 7.924 dolar. 2014 yılında yurtdışına çıkan Çinli sayısı 107 milyon iken, 2015’te bu sayı 117 milyona, 2016’da 122 milyona yükseldi. Geçen yıl Çinli turistlerin global düzeyde yaptığı harcama 110 milyar dolara ulaştı. Yani Çinli bir turistin kişi başı harcama turarı ortalama 900 dolar düzeyinde.”

Kadınlar daha çok geziyor 
TÜROB’un Çin turizm pazarını incelediği araştırmadan satır başları ise şöyle: 
2016 yılında yurtdışına çıkan turistlerin yüzde 56’sı kadın, yüzde 44’ü erkeklerden oluştu.
Vize kolaylığı turist sayısını etkiliyor. Vietnam, Filipinler, BAE, Sri Lanka, Japonya, Singapur, Tayland, son zamanlarda Avrupa, İngiltere ve Kanada’nın vize kolaylığı getirmesi bu  sayıları arttırıyor.
Tayland, Japonya, Güney Kore, ABD, Maldivler, Endonezya, Singapur, Avustralya ve Malezya; Çinlilerin sırasıyla en fazla ziyaret ettiği ülkeler. 
Grup turları popüler, ancak bireysel ve kişiye özel turlar hızla yükseliyor. Günlük şehir turları, tarih, kültür ve alışveriş turları yanında son dönemde ağır hava kirliliği sebebiyle temiz hava, plaj, temiz deniz turlarına ilgi arttı. 
Okulların tatil olduğu dönemlerde aile turlarında yoğun artış görülüyor. Sanat ve kültür turları da yükseliyor. Zengin Çinliler alternatif tıp, sağlık turları ve estetik operasyonlar için yurtdışına çıkıyor
Türkiye’nin güçlü yönleri olarak Çin’in önem verdiği ve devletin turizm teşviği yaptığı İpek Yolu ‘Bir Kuşak Bir Yol’ projesinde Türkiye’nin de yer alması; vize kolaylığı ile en çok turist çıkartan şehirlerden THY direkt uçuşlarının olması olarak öne çıkıyor. Ancak güvenlik algısı; Çinli acente fam turlarının, roadshow ve seminerlerin durması; ülke fiyatlarının düşmesi; Çinli turistin yurtdışında harcama ortalaması 900 dolar iken Türkiye’nin bundan sadece 100-120 dolar gibi bir ortalama ile geride kalması ve tanıtım eksikliği zayıf yönlerimiz. 
Bu pazarın geliştirilmesi için bazı öneriler ise şöyle: 
Medyanın daha aktif kullanımı,
Moskova’da düzenlenen Türk Alışveriş Festivali’nin benzerlerinin Çin’de de organize edilmesi,
Acentelerin fam trip turlarının desteklenmesi,
Çin’de bulunan turizm ateşelerinin daha aktif olarak destek vermesi,
Çin’de sadece fuarlara katılım değil, özellikle ikinci ve üçüncü büyüklükteki şehirlerde seminer, workshop, road showlarda yer alıp ülke imajını değiştirmek ve alternatif turizm kanallarını tanıtmak için çalışmalar yapılması,
CTRIP kanalında Türkiye’yi tanıtan reklamların verilmesi, 
Çince bir WEB sitesinin hazırlanması,
Aktif bir PR ajansı ile anlaşma yapılması,
Daha fazla medya tanıtım, televizyon kanalları ve gazetecilerin davet edilmesi, alternatif turizm destinasyonlarının tanıtılması.
Ayrıca dizi ve film sektörü de önemli. 2015 senesinde ‘Sister over flower’ programının Turkiye’ye gelmesi bir ivme kazandırdı. 

TUTAP, Ankara’nın sahip olduğu marka değerini ortaya çıkarıyor

Başkent Ankara sahip olduğu Tarihi ve Kültürel zenginliğinin yanı sıra doğal güzellikleri yöresel özellikleri ile Turizminde Başkenti olma hedefindedir. TUTAP Turizm ve Tanıtma Platformu’nun öncülüğünde Başkent Ankara’nın Ulusal ve Uluslarararsı alanda kapsamlı olarak tanıtılması adına tanıtma seferberliği başlatılmıştır.

TUTAP Genel Başkanı Fikret Yıldız, Tanıtma seferberliğinin amacı ve nihai hedefi Ankara’nın birlik ve beraberlik sağlanarak Resmi Kurumların, STK’ların ve Esnafları ve Ankara sevdalılarının ilgi ve destekleri ile tanıtılmasını sağlamaktır. Bir elin nesi var iki elin sesi var mantığında bu heyecan ve duyarlılık sağlanırsa inanıyorum ki Ankara çok yakın zaman yurt içinden ve dışından en fazla ziyaret edilen bir şehir olacaktır dedi. Yıldız, Ankara’ya yıllardır, bir memur şehri fazla gezilecek yeri olmayan ve tarihi zenginliği bilinmeyen bir Şehir imajı verilmişti. Aslında bunun tam tersi Ankara sadece bir Memur şehri değil, Ülke ekonomisine katkı sağlayan sanayisiyle, Ticari yaşamı ve alışveriş merkezleriyle, sportif faaliyetleriyle, jeotermal ve yöresel özellikleriyle, büyük parkları ve yeşiliyle, çevre ilçelerindeki tarihi ve kültürel zenginlikleriyle, doğal güzellikleriyle ve Dünya Miras unsurları ile mutlaka görülmesi, ziyaret edilmesi gereken bir Turizm Şehri unvanını kazanması gerekiyor.Ankara’ya gönül vermiş ve sevdalı insanların, Kurum ve Kuruşların, İş Dünyasının vakit kaybetmeden ivedi olarak başlatılan bu tanıtma seferberliği içerisinde yer alması büyük önem arz etmektedir.

TUTAP Genel Başkanı Yıldız, Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Melih Gökçek’in en önemli Projeleri olan Ulus Tarihi Kent Merkezi ve Ankapark Projeleri Turizme büyük katkı sağlayacak olup bu projelere ilaveten diğer destinasyonlarında devreye sokulması ile Turist sayısı bakımından büyük artış olacaktır. Bunun neticesinde Ankara’ya Ekonomik ve sosyal olarak büyük kazanımlar sağlanacaktır dedi. Siyasi ve Kamusal zenginliği, Uluslararası diplomatik yoğunluğu olan Ankara’nın farklı amaçlar ile gelen konuklarını birde Turizm zenginliği ile değerlendirmesi artı bir kazanç olacaktır. Başkent Ankara’nın sahip olduğu marka değerini ortaya çıkarması, etkili ve kaliteli tanıtımlar ile mümkün olacaktır. 

20 Temmuz 2017 Perşembe

Alper Can BULÇUM ST. REGIS İSTANBUL’un genel müdürü oldu

St. Regis İstanbul’un genel müdürlük görevine Alper Can Bulçum getirildi.
Lüks konaklama anlayışına beklentilerin ötesinde  farklı bir boyut getiren, İstanbul’un en gözde noktası Nişantaşı’nda bulunan, Marriott  Hotels & Resorts ve Demsa Group projesi olan    St. Regis İstanbul’un genel müdürlük görevine Alper Can Bulçum getirildi. 

Sektörde yaklaşık 30 yıllık bir deneyime sahip olan Alper Can Bulçum, 1970 yılında doğdu. Lisede ‘Otel Yöneticiliği’ eğitimi alan Bulcum, 1989 yılında Hacettepe Üniversitesi ‘Otel Yöneticiliği’ bölümünden mezun oldu. Geçmişinde Satış & Pazarlama Direktörüğü, Gelirler Müdürlüğü ve Odalar Bölümü Direktörlüğü pozisyonlarında Park Hyatt Baku, The Ritz-Carlton Istanbul, The Ritz Carlton Bahrain, The Regent Almaty otellerinde görev yapmış olan Alper Can Bulçum, 2005 yılında InterContinental Almaty’de ilk genel Müdürlük Görevini üstlendi. Daha sonra The Marmara Istanbul, Burjuman Rotana Dubai, Wyndham Grand Istanbul Kalamış otellerinde Genel Müdürlük yaptı. En son Wyndham Hotel Gruba bağlı Ramada Plaza Jumeirah Beach ve Ramada Sharjah’ta Grup Genel Müdürü olarak görev yapan Bulçum, 2014 yılında Wyndham Grubunun EMEA bölgesinde Yılın En İyi Genel Müdürü ödülünü kazandı.

Piri, Fener-Balat ve Boğaz’ı da anlatıyor

Piri Sesli Yürüyüş Turu Uygulaması’na yeni uygulamalar eklendi
Türkiye İş Bankası’nın kredi kartı markası Maximum’un desteği ile POI Labs tarafından geliştirilen Piri Sesli Yürüyüş Turu Uygulaması’na Fener-Balat ve Boğaz turları da eklendi

İş Bankası, müşterilerine sunduğu ürün ve hizmetleri zenginleştirmeye devam ediyor. Bankanın  desteğiyle geliştirilen, dijital deneyim içerikli ve aynı zamanda bir start-up işbirliği ürünü olan Piri sesli yürüyüş turu uygulamasına Fener-Balat ve Boğaz turları da eklendi.  Uygulamada; gezmeyi ve keşfetmeyi sevenler, şehirlerin tarihi ve kültürel eserlerini geçmişle günümüzü birleştiren hikâyeler eşliğinde akıllı telefonlarla dinleyerek gezme imkânı buluyor. Piri’ye yeni eklenen turlarda, seyahat rehberi ve tarihçi Saffet Emre Tonguç, İstanbul’un saklı semti Fener-Balat ve martıların yurdu Boğaz'ın hikâyelerini anlatıyor. 

Uygulamada; ses prodüktörlerinden Erkan Altınok ve Piri’nin müzisyenlerinden Sezgin Gezgin tarafından her tura özel, mekânın ruhunu yansıtan müzik ve ses efektleriyle yaratılan sesli içerikler sayesinde, gezginler sanki Saffet Emre Tonguç yanlarındaymış gibi hissediyor. Konum bazlı teknoloji ve özelleştirilmiş haritalar sayesinde de gezginler, kaybolmadan ve turun hiçbir önemli noktasını kaçırmadan keşfetmenin tadına varıyor.  

İş Bankası Maximum Kart’ın desteği ile 2016 sonunda uygulamaya konulan Piri, 100 bine yakın kullanıcıya erişti. Piri’de bugüne kadar hayata geçirilen 10  farklı yurtiçi turu olan Karaköy, Beyoğlu, Edirne, Cihangir, Tarihi Yarımada, Fener-Balat, Boğaz, Konya, Kars ve Kapadokya Maximum Kart sahiplerine ücretsiz olarak sunuluyor. Yurt dışında ise Paris, Roma, Londra ve Amsterdam turlarını Maximum Kart sahipleri indirimli olarak kullanabiliyor.

Dünyadaki sayılı seyahat kuluçka merkezlerinden biri olan Travel Tech London’a binlerce başvuru arasından kabul edilerek önemli bir başarıya imza atan Piri, ilk Avrupa ofisini Londra’da açtı. Piri’nin uluslararası turları Londra Ofis’ten takip edilecek.

Toplamda 16 tura ulaşan Piri uygulamasında, kısa süre içinde damak tadına düşkün gezginlere yönelik turlar da kullanıma sunulacak.

Piri nasıl kullanılır?
Piri, AppStore ve Google Play’den ücretsiz olarak indirilebiliyor. Uygulama içerisinden keşfetmek istenilen tur satın alınarak mobil veri veya kablosuz ağ bağlantısı üzerinden yüklenip sonrasında çevrimdışı olarak kullanılabiliyor. Tura başlamak için tek yapılması gereken ise uygulama içerisindeki harita üzerinden görülebilecek başlangıç noktasına gitmek... Ardından Piri konumunuzu GPS üzerinden algılayarak otomatik olarak bulunduğunuz noktanın hikayesini anlatmaya başlıyor. Tur boyunca uygulama ekranındaki pusula aracılığıyla yönünüzü bulabilir; harita ekranından rotanızı takip edebilir ve mola vermek veya alışveriş için size özel mekan önerilerini görebilirsiniz.





Aldatmak boşluk doldurmak mı?

Aldatmak konusu herkesin hayatından en az bir kere geçmiş bir durumdur
Direm Fikir Atölyesi kurucusu Didem Tınarlıoğlu yeni yazısında; “Aldatmak, kişinin hayatındaki boşlukları bazen fiziksel bazen de duygusal olarak doldurma ihtiyacının sonucudur.” Diyor



Aldığı koçluk ve eğitimci formasyonlarının öncülüğünde, deneyimli ekibiyle önde gelen birçok şirketin yönetimi ile çalışan, eğitimler veren ve bunun yanı sıra bireysel koçlukta da başarılı bir yol çizen Direm Fikir Atölyesi kurucusu Didem Tınarlıoğlu yeni yazısında; “Aldatmak, kişinin hayatındaki boşlukları bazen fiziksel bazen de duygusal olarak doldurma ihtiyacının sonucudur.” diyor.




Didem Tınarlıoğlu’nun yazısı:
ALDATMAK BOŞLUK DOLDURMAKSA EĞER

Aldatmak, kişinin hayatındaki boşlukları doldurma ihtiyacının sonucudur.

Bu boşluklar bazen fiziksel bazen de duygusal olabilir. 

Aldatılana karşı yapılan haksızlık gerçeğini kabul ederek, aldatan da omuzlarında büyük bir yük taşır. 

Bu yük, vicdanın, hayal kırıklıklarının ve geleceğe dair planlamalarının alt üst olmasının getirdiği sancılı bir acıyı aynı anda içinde barındırır.

Aldatmak konusu herkesin hayatından en az bir kere geçmiş bir durumdur.

Ya aldatılmış ya da aldatmış olmanın nasıl bir duygu olduğunu bilmeyen şanslı insan sayısının çok olmadığı bir dünyada yaşıyoruz. 

En iyi ihtimalle, hayatımızın bir yerlerinde aldatılmanın taraflarından biri olmaya tanık olmuşuzdur.

En sıklıkla olan tabii ki ikili ilişkilerdeki eşlerden birinin diğerini aldatmasıdır.

Dünyada hiçbir şey birdenbire gerçekleşmez. Kimse birdenbire alkolik olmaz, birden bire boşanmaz, birden bire iflas etmez ve birden bire de aldatmaya başlamaz. Çünkü tükenme aşamalı olur.

Tıpkı alkol ya da iflas örneği nasıl ki yavaş yavaş ve ölçüsüz giden bir sürecin sonucu ise aldatma da aynen böyledir.

Bu sürecin başladığının sinyalleri verilir genellikle. Bazen konuşmalardaki satır aralarında, bazen küçük sitemlerle bazen de yüksek sesle. Ama nedense karşı taraf bunu pek duymaz ya da çoğunlukla umursamaz.

Ses tonu çoğunlukla sakin, beklentiler ise rica veya tavsiye seviyesinde olur. 

Sonra bu istekler talebe dönüşürken sesler yükselmeye başlamış tavırlar daha sertleşmiş olur. 
Ve bakar ki bu sinyaller alıcıya ulaşmıyor, beklentilerini veya boşluklarını dolduracak bir potansiyel bulduğunda buradaki eksikliğini doldurmaya yenik düşer.
Anlamaya çalışmak yerine savunmaya geçilir ve karşı taarruz başlar. İşte burada “En iyi savunma hücumdur“ ilkesi işlemez. Ters teper:)
Evliliğin bir ön provası olmadığından, çiftler aynı çatı altına girdikten sonra bir bakarlar ki uğruna ölüp bittikleri, görüşmek için dakikaların sayıldığı kişi gitmiş yerine bambaşka biri gelmiş. Kendi de kendisini tanıyamaz. Neden bu duygu değişikliği içine girdiğini bir türlü anlayamaz. İlişki içerisinde hem kendini hem de karşısındakinin duygusallığın ölümüne sürüklendiğini fark edemez.

İlişkiyi de sevgiyi de diri tutan kaybetme duygusu ve özlemdir. Evlilik gerçekleştiğinde bu iki temel kaygı ortadan kalkar, davranışlar daha özensiz sevgi aktarımı daha klişe olmaya başlar. Üstelik iki kişi başlayan bu sevgi aslında altı kişi ile yani her iki tarafın ebeveynleri ile de olur.

Oysaki siz bir kişiyi sevmiştiniz! 

Keşke evlilik simülasyonu yapılabilse öyle değil mi? Bu sevgili nasıl bir anne, nasıl bir aile babası olur? Kaybetme duygusu olmadığında davranışları ne olur? 

Bireyler genellikle hayat yarışına eşit ya da yakın statülerde başlarlar. Ancak yaşam ilerledikçe hayatta var olma ve başarı hikayeleri aynı hızda ilerlemez. Eşlerden biri geride kalır, diğeri alıp yürür. Kopmalar önce burada başlar. İlişki çatırdamaya başlar sessizce. Konuşulan ortak konular, yaşanılan mekanlar, elde edilen tecrübeler farklılaştıkça sevgiye bakış açısı da farklılaşır. 

Bütün mesele budur aslında. Önlem buralarda alınmalıdır.

Hiç kimse aldatma stratejisi ile bir ilişkiye başlamaz.

İlişkilerde tıpkı şirketler gibi yapılandırılmalı gerektiğinde yatırım artırılmalıdır. Nasıl ki işletmenin başlangıçtaki ana sermayesi durum ve rakip pozisyonuna göre değişkenlik gösteriyorsa, aynı şey ilişkiler içinde geçerlidir. Şartlar ve yaşanmışlıklar arttıkça bireylerde ilişkideki rollerini ve ilişkiye katkılarını arttırmalı ve taze tutmalıdırlar.

Aldatan haklıdır demiyorum asla! Ama aldatılanın da bazı zamanlarda haksız olduğu durumlar yok mudur acaba?

Aldatan sadece karşısındakine değil, kendi içindeki duygulara da hesap vermez mi?
İnanışa göre eşini aldatmayan tek canlı yusufçuk böceğidir. Aksesuar olarak da kullanılan yusufçuk, sadakati sembolize eder. Kumrular ise eşleri öldüğünde başka bir kumru ile eşleşmezler. Kumruların ömrü bir yıldır ve bu bir yıl boyunca hep aynı kumru ile çiftleşirler. Bu yüzden birbirlerine aşık çiftlere “kumrular gibiler “denilir.

Eşleri öldüğünde bunalıma giren canlılara ne demeli? Deniz Atı, fil pelikan, angut kuşu, kuğu ve köpeklerden insanoğlunun öğrenecek çok şeyi yok mu sizce de?

Eşi ya da sevdiğini kaybedince insanoğlu çoğunlukla daha az yas yaşıyor. Hayatına kitap ayracı misali kaldığı yerden geç de olsa bir şekilde devam ediyor.

Aldatma haince bir davranış, bir kaçıştır. Pes etmenin farklı bir eylem şeklidir.

Bir zamanlar çok değer verilen kişiye, ilişkiyi öldürmemek adına zamanında daha çok şans verilmeli ilişkiyi kopma eşiğine getirmeden çözümcü olunmalıdır. 

Gerçek şu ki; insanın yüreği üşüyorsa bedeni kiminle olursa olsun üşümeye devam edecektir. Bedeni farklı, ruhu başka yerde olarak ikiye bölünen arafta yaşamlar kişinin aynı zamanda kendisine de en büyük ihanetidir.

Sevginizin değerini bulması dileğimle.
Didem Tınarloğlu 




Bursa Büyük Organizasyona Hazır

Yeşil Bursa Rallisi, 21-23 Temmuz tarihlerinde gerçekleşecek
2017 Türkiye Ralli Şampiyonası 4.yarışı olan ve Bursa Otomobil Sporları Kulübü (BOSSEK) tarafından Nilüfer Belediyesi katkılarıyla bu yıl 42. kez düzenlenen Yeşil Bursa Rallisi, 21-23 Temmuz tarihlerinde gerçekleştiriliyor.



RALLİ SEYİRCİNİN AYAĞINA GELİYOR
21 Temmuz Cuma günü saat 20:00’de Nilüfer Halk Evi önünden seremonik start ile başlayacak rallide 60 kadar otomobil mücadele edecek. Rallini ilk gününde, 22 Temmuz Cumartesi günü saat 11:15'ten itibaren Orhaneli bölgesinde yer alan 4 özel etabın geçilmesinin ardından, saat 17:50’de Fatih Sultan Mehmet Bulvarı hastane alanında düzenlenen Nilüfer Belediyesi seyirci özel etabı geçilecek ve ilk gün tamamlanmış olacak.



ETAPLAR ORHANELİ KELES BÖLGESİNDE
23 Temmuz Pazar sabahı 09:00’dan itibaren yeniden direksiyon başına geçecek olan ekipleri, ikinci günde zorlu bir mücadele bekliyor olacak. Orhaneli Keles bölgesindeki toprak zeminli etaplarda yaşanacak mücadele, saat 16:15'ten itibaren Aloft Hotel Bursa önündeki finiş podyumunda sona erecek.

ÇEKİŞME BÜYÜK OLACAK
Sezonun ilk toprak rallisi olması nedeniyle büyük çekişme ve sürprizlere sahne olması beklenen organizasyon, Türkiye Ralli Şampiyonası haricinde 35 yaş üzeri klasik ralli otomobillerinin yer aldığı Türkiye Historic Rally Şampiyonası ile Renç Koçibey Ralli Kupası‘na da puan verecek…

Turizm Otel Yöneticileri Derneği (TUROYD) Anadolu’da Otelcileri Bir Araya Getiriyor

Türkiye genelinde otel yöneticilerinin ilk kez  bir araya gelerek oluşturduğu, Turizm Otel Yöneticileri Derneği (TUROYD) tarafından organize edilen, TUROYD Güneydoğu Anadolu Bölgesel yürütme kurulu  toplantıları Siirt, Batman ve Diyarbakır’da gerçekleştirildi.

İlk toplantısını 5 Temmuz’da Diyarbakır’da Radisson Blu ‘da gerçekleştiren TUROYD Yönetim Kurulu Üyeleri;  Başkan  Ali Can Aksu, TUROYD Yön. Krl. Bşk. Yrd .Murat Toktaş, Güneydoğu Anadolu Bölgesel Yürütme Kurulu Bşk Kadir Varçın ile bölgesel dinamikleri, otelciliğin ve turizmin gündemini değerlendirdi. Siirt ve Batman ziyaretlerinde TUROYD toplantılarına katılan  Siirt İl  Kültür ve Turizm Müdürü Remzi Uslu, Batman İl Kültür ve Turizm Müdürü Mehmet İhsan Aslanlı’da Anadolu’da turizmcilerin birlikteliği ve oluşturulan barış köprüsü için desteklerini sundular.




Siirt'te başlayıp, Batman ve ardından Diyarbakır'da biten  yolculuk sırasında,Şiirt Vali Yrd. Yunus Koç,basın mensupları ve pek çok turizmcinin desteğini alan TUROYD Başkanı Ali Can Aksu ile bir araya geldi.Anadolu’da turizmcileri biraraya getiren bu toplantılar sırasında konuşan TUROYD Başkanı Ali Can Aksu yaptığı açıklamada; "Işığın geldiği yönü iyi gözlerseniz karanlıklarınız aydınlığa dönüşür Güneydoğu Anadolu bölgesinde gerçekleştirdiğimiz TUROYD Turizm Otel Yöneticileri Derneği toplantılarımızda  otelci dostlarımız,daire müdürlerimiz, iş insanlarımız ile  oluşan sinerji düşüncelerimize aydınlık saçmıştır. Hepimizin ortak paydası  turizm ve istikrar. Mezopotamya’nın ve bu değerli tarihi coğrafyanın bir şenlik alanine dönüşmesini, turizm ile barış köprülerinin kurulmasını istiyoruz.  Batıdaki tüm dostlara,t urizmciler olarak, Diyarbakır'dan ,Mardin'den, Batman'dan,Cizre’den,Nusaybin’den, Hakkari’den,Van’dan,Urfa'dan sevgi yolluyoruz. Bu topraklardan korkmayın ! artık güvendeyiz.Bu topraklarda huzur var, samimiyet var, sevgi var. Sizleri burada sevgiyle misafir etmek istiyoruz. Gelin kaynaşalım var olalım bir olalım diri olalım aydınlığa yol alalım” dedi.Güneydoğu Anadolu bölgesinin turizm açısından zenginliklerine ve turizmcilerin sorunlarına değinilen toplantıda, kamu kurumları ile birlikte çözüm önerileri üzerine de istişareler yapıldı.Mardin, Silopi, Cizre, Batman, Diyarbakır, Siirt ve Urfa dan yoğun katılımın sağlandığı toplantılarda, illerin turizmcileri  bölgesel sorunları masaya yatırdılar.Bölge turizminin kalkınmasına yönelik destek taleplerinde bulundular ve yeni dönem kalkınmaya yönelik projeler geliştirildi.







19 Temmuz 2017 Çarşamba

Prontotour ile "Kalimera Komşu"

Prontotour, Yunanistan’ı tüm renkleriyle seyahatseverlere sunuyor
Antik dönemden günümüze kadim tarihi, benzersiz coğrafyası ve muhteşem lezzetleriyle dünyanın en önemli turizm merkezlerinden Yunanistan, Prontotour’un uygun tur paketleriyle gezginlere “Kalimera (Merhaba)” diyor.

Dünya tarihine yön veren Antik Yunan uygarlığının en güzel eserlerinden kalıntıları görebileceğiniz Atina; Atatürk’ün evinin yer aldığı Selanik ve Anadolu’dan izler bulacağınız Kavala, Prontotour’un Yunanistan turlarıyla tarih, mitoloji ve sanat tutkunu seyahatseverlere kapılarını açıyor. Turkuaz deniziyle adeta yanı başımızdaki Maldivler konumunda bulunan Halkidiki el değmemiş doğasıyla koylarında birbirinden güzel manzaralar sunuyor. Ege’nin en güzel manzaraları eşliğinde denizin gökyüzüyle birleştiği ve mavinin en güzel tonlarını sunan Rodos, Kos, Samos adaları, buzuki melodileri eşliğinde unutulmaz bir tatil deneyimi sunuyor. Dünya sosyetesinin gözde eğlence merkezlerinden Mikonos, renkli gece hayatıyla yine tatilcilerin Yunanistan turundaki uğrak noktaları arasında yer alıyor.

Gün batımının en güzel izlendiği yerlerden olan ve pastel tonlarıyla gökkuşağını yeryüzüne indiren büyüleyici bir doğa harikası Santorini adası da Prontotour’un Yunanistan turlarının vazgeçilmez durakları arasında bulunuyor. Avrupa’nın en eski uygarlıklarından kalma yapıları ve Akdeniz mutfağının en lezzetli yemeklerini deneyimleyebileceğiniz Girit’de, eğlenceli tavernalarıyla tatilinizi unutulmaz kılıyor.



18 Temmuz 2017 Salı

Vietnam, Emirates ile şimdi daha yakın!

Emirates Havayolu, hizmetlerine bir yenisini daha ekledi
İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, hizmetlerine bir yenisini daha ekledi. Emirates, Dubai’den Hanoi’ye gerçekleştirdiği direkt uçuşlar ile artık Dubai’den ve Avrupa’nın diğer şehirlerinden Vietnam’a kesintisiz bağlantı sunuyor.

Emirates, 1 Temmuz itibari ile Dubai’den Vietnam’ın Hanoi şehrine başladığı direkt uçuşlar ile yolcularına bir başka kesintisiz bağlantı seçeneği daha sunuyor. Hanoi’ye giden yolcuların artık Yangon’da aktarma yapmayarak yolculuk süreleri yaklaşık 2 saat 30 dakika kısalıyor.Emirates’in bu yeni hizmeti, Business Class’ta 42, Economy Class’ta 386 koltuk ile iki sınıfta hizmet veren ve 20 tona varan kargo kapasitesi olan Boeing 777-300ER uçağı ile gerçekleşiyor. Tüm Emirates uçuşlarında olduğu gibi Hanoi’ye seyahat eden yolcular da Emirates’in Economy Class’ta 35, Business Class’ta 40 kilograma varan bagaj hakkından yararlanabiliyor.   

Emirates, Dubai’den uygun ve kesintisiz bağlantı yapacak şekilde düzenlenen uçuş saatleri ile küresel ağında yer alan 84 ülkede 150’den fazla uçuş noktası için yolcularına pek çok farklı seçenek sunuyor. Emirates ayrıca hava yolculuğunu yeniden tanımlama konusundaki vaadine uygun olarak, üreticiler ve tedarikçiler ile yakından çalışıyor. Yolcularına her açıdan mükemmel bir seyahat ayrıcalığı yaşatmak ödüllü uçak içi eğlence sistemi, endüstri lideri ice (Bilgi, İletişim ve Eğlence) ile,  Vietnam’dan da içeriklerinden dâhil olduğu, tüm dünyadan 400’den fazla film ve 2,500’den fazla kanal seçeneği sunuyor. Emirates, seçkin Skytrax Havayolu Ödülleri 2017’de bir rekora imza atarak üst üste 13’üncü kez Dünyanın En İyi Uçak İçi Eğlence Ödülü’nü kazandı. Emirates, TripAdvisor Travellers’ Choice® Ödülleri’nde ilk kez açılan havayolu kategorisinde de ‘Dünyanın En İyi Havayolu’ seçilmişti. Büyük ödüle ek olarak Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nin En İyi Büyük Havayolu, En İyi Ekonomi Sınıfı, En İyi First Class ve Dünyanın En İyi 10 Havayolu dallarında dört ödüle daha layık görüldü. 


Arabasına atlayan Yunanistan’a gidiyor

Yunan turizmciler: Türkiye’nin yerini hiç bir ülke dolduramaz
Yunanistan her yıl 1 milyonu aşan sayıda Türk turistini ağırlarken, ülkeden Türkiye’ye gelen turist sayısı ise son 3 yıldır geriliyor. Yunan ve Türk turizmciler, Yunanistan’dan Türkiye’ye gelen turist sayısının da eski günlere dönmesi için  temas trafiğini hızlandırdı. TÜROB Başkanı Timur Bayındır, “Hedefimiz kısa sürede Yunanistan’dan gelen turist sayısını 1 milyona çıkarmak” dedi. Bayındır, sadece Selanik’i yılda 120 bin Türk’ün ziyaret ettiğine, bunun yüzde 90’ının kendi araçlarıyla gittiğine de dikkat çekti.

Yunanistan her yıl 1 milyona yakın Türk turisti ağırlarken, Yunan turizmciler ülkeden Türkiye’ye gelen turist sayısının da eski günlere dönmesini istiyor. Yunanistan’dan Türkiye’ye gelen turist sayısının yeniden artışa geçmesi için Yunan turizmcilerden işbirliği teklifleri yağıyor. Bu amaçla girişimlerde bulunan Kuzey Yunanistan Ticaret Odası ve Yunan turizm örgütleri örgütleri, Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) heyetini Selanik’de ağırladı. Başkan Timur Bayındır’ın yanı sıra Yönetim Kurulu Üyesi Taner Yallagöz, Genel Müdür İsmail Taşdemir ve TÜROB Üyesi Nuri Kalyoncu’dan oluşan TÜROB heyeti Selanik’te temaslarda bulundu ve Kuzey Yunanistan Ticaret Odası tarafından düzenlenen ‘Türk-Yunan Turizminin Geliştirilmesi’ konulu çalıştayda Yunan turizmcilerle bir araya geldi.

120 bin Türk, Selanik’e gitti 
Selanik temaslarıyla ilgili bir açıklama yapan TÜROB Başkanı Timur Bayındır, “Ortak çalışmalar ve temasların artırılması ile Yunanistan'dan ülkemize olan turist akışının eski günlerine dönmesini hedefliyoruz. Hedefimiz kısa sürede Yunanistan’dan gelen turist sayısını 1 milyona çıkarmak. Yunan turizmcilerin sadece Türkiye’den Yunanistan’a giden turist sayısının artması konusunda değil, Yunanistan’dan Türkiye’ye gelen turist sayısının yeniden artışa geçmesi konusunda da büyük bir arzusu bulunuyor” dedi. 2016’da sadece Selanik’i 120 bin Türk turistin ziyaret ettiğine ve işaret eden Bayındır, şunları söyledi:  “Bu sadece otelde kalanları ifade ediyor. Günübirlik gidenler ya da yazlık ev kiralayanlar bu rakama dahil değil. Bu 120 bin kişinin sadece 16 bini acenteler aracılığıyla, geri kalanı da kendi araçlarıyla gitmiş. Yunan turizmciler, acenteler vasıtasıyla ülkeye gidişlerin ve Yunanistan’dan Türkiye’ye gelişlerin artmasını istiyor. Türkiye’den Yunanistan’a gidenler ağırlıklı bireysel. Yunanistan’dan ise grup olarak geliyorlar. Ayrıca Yunan turistler ağırlıklı İstanbul’a gelirken tanıtımlarda İstanbul’un yanı sıra Türkiye'nin Yunan pazarında Bursa, Trabzon, Çanakkale, İzmir, Eskişehir ve Kayseri gibi destinasyonları da ön plana çıkaracağız.”

Türk turist artışı sürüyor
“Türkiye’yi kaybetmek istemiyorlar” diyen Bayındır, “Yunan turizmciler bize, turizmde Türkiye’nin yerini hiç bir ülke dolduramayacağını ifade ettiler. Türk turistin harcama kapasitesi de oldukça yüksek. Türklerin yüzde 80’i Yunan Adaları’nı ve Kuzey Yunanistan’ı tercih ediyor. Kalan yüzde 20’si Atina ve diğer yerlere gidiyor. Bu yıl Türkiye’den ülkeye giden turist sayısında ise yüzde 15 civarında artış meydana geldiğini ilettiler” dedi. “Selanik'te, Yunan meslektaşlarımızla iki ülke turizmini daha iyi şekilde nasıl geliştirebileceğimizi değerlendirdik” diyen Bayındır, “Yunan turizmcilerin bize verdiği mesaj şu: İki ülkenin toplam nüfusu 90 milyonu aşıyor. Ancak karşılıklı olarak sadece 1.5 milyonluk turizm hacmi var. Bizden 1 milyona yakın turist gidiyor. Oradan 500 bin turist geliyor. Halbuki bu hacmin ez an 10 milyon olması lazım. Bunun için de ortak tanıtım çalışmaları ve etkinlikler yapılması kararı alındı. Siyasetin turizmden ayrıştırılması gerekiyor. Türkiye ile iş yapma konusunda çok istekliler. En kısa süre içinde bir workshop çalışması yapacağız. Tanıtımlara başlayacağız” diye konuştu. Bayındır,Yunan turizmcilerin daha önce dile getirdikleri bir öneriyi tekrarladıklarına dikkat çekerek, “Uçaklara verilen yakıt desteği benzeri bir teşvik uygulamasının ülkelerinden Türkiye’ye otobüsle yapılacak turistik turlarda talebi artıracağını düşünüyorlar” dedi.

Başkonlosos Okan’a ziyaret 
Selanik'teki temasları kapsamında T.C. Başkonsolosu Orhan Yalman Okan'ı ziyaret eden Başkan Bayındır, Başkonsolos Okan'dan Yunanistan'daki gelişmeler ve sektöre yönelik talepler konusunda bilgi aldı. Buna göre;
- Yunanistan ekonomisi hızla toparlanıyor,
- Türkiye’ye olan talepte artış eğilimi var,
- 9.Türk-Yunan Turizm Forumu İzmir’de gerçekleşecek,
- Türk turistler için Yunan makamlarına “basitleştirilmiş vize” uygulaması önerildi,
- Uzak destinasyonlarda iki ülke tek paket olarak pazarlanabilir,
- İstanbul-Selanik hızlı tren hattı için çalışmalar başlatılacak,
- İki ülke Başbakanının katılımında 2017 yılının son çeyreğinde Selanik’te üst düzey toplantılar ve ortak kabine toplantısı yapılacak. Bu ziyaretin tanıtım adına önemli çıktıları olacaktır.
- Feribot ile ulaşım ve kruvaziyer turizmi anlamında karşılıklı iş birliği geliştirilmelidir,
- İzmir liman ücretleri Yunanlı denizciler tarafından çok yüksek bulunuyor, indirilmesi için çalışma yapılmalı,
- Yunanistan otel yatırımı için çok cazip imkanlar sunuyor.

Çalıştaydan çıkan öneriler
Bayındır, çalıştayda da iki ülke arasında turizm alanında yaşanan gelişmeler ile turist sayısının artırılması konusunda değerlendirmeler yapılarak şu önerilerin öneriler sunulduğunu söyledi:  
- Türkiye'de faaliyet gösteren otelcilerin katılımında Selanik'te bir çalıştay düzenlenmesi, 
- Kültür ve Turizm Bakanlığının Selanik'te Tanıtma Müşavirliği açması,
- Otobüs ile tur düzenleyen seyahat acentalarına yakıt desteği verilmesi, 
- Sınır ve gümrük geçişlerinin iyileştirilmesi ve burada sunulan hizmetlerin hızlandırılması, 
- Özellikle uzak destinasyonlarda THY'nin de sunduğu avantajlar dikkate alınarak Türkiye ve Yunanistan ortak paketlerinin hazırlanması çalışmalarının başlatılması, 
- 10-12 Kasım 2017 tarihleri arasında Selanik'te düzenlenecek Philoxenia Turizm Fuarında uygulanan ‘hosted buyers’ programından Türk otelcilerin de yararlanması, 
- Türkiye'nin Yunan pazarında Bursa, Trabzon, Çanakkale, İzmir, Eskişehir ve Kayseri gibi destinasyonları da ön plana çıkarması,
- İnanç turizmi alanında ortak çaba harcamak gerekir. Sümela manastırı restorasyonu daha erken bitirilmeli. İzmir’de her yıl Ocak ayında başlayan denize haç atma etkinliği önemli bir turizm etkinliği olacaktır,
- Türkiye müze ücretleri Yunan öğrencilere indirimli özel ücret uygulamalı,
- Yunan turistlerin çok beğendikleri Türk mutfağı tanıtım çalışmalarında kullanılmalı,
- Spor turizmi yönünden İstanbul’daki stadyumlara turlar düzenlenmesi, dünya standartındaki tenis kortlarının tanıtımı yapılmalıdır,
- Kongre döneminde pre/post turlar için karşılıklı işbirliği yapılmalıdır.

Çalıştaya kimler katıldı?
Selanik’teki çalıştaya TÜROB Heyetinin yanı sıra T.C.Selanik Başkonsolosu Orhan Yalman Okan, Ticaret Müşaviri M. Serkan Buralı, THY Selanik Müdürü Utku Yazan, Kuzey Yunanistan Yunan-Türk Ticaret Odası Başkanı Dimitris Simeonidis, Yönetim Kurulu Üyeleri Stefanos Hajimanolis, Christoforos Ediaroglou, Selanik Kongre Bürosu Müdürü Efi Koudeli, Selanik Otelciler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Dimitris Simiakos, Selanik Turizm Organizasyonu Halkla İlişkiler Müdürü Klelia Grammatikopoulou, Selanik&Makedonya Bölgesel Turizm Organizasyonu Direktörü Evdoxia Dermedesiotou, Yunanistan Otelciler Birliği Üyesi, Halkidiki Otelciler Birliği Başkanı Grigoris Tassios ile basın mensupları Annie Karolidou ve Sakis Papadoulos katıldı.

Pazar geriliyor 
Türkiye’ye gelen Yunan turist sayısı 2014 yılında 804 bin ile rekor kırarken, 2015’te 755 bine, 2016’da 593 bine geriledi. Bu yıl ilk 5 ayda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12 düşüşle 204 bin kişi oldu. Yunanistan resmi otoritelerine göre Türkiye’den Yunanistan’a 2015’te 1 milyon 150 bin kişi gitmişti. 2016 yılında ise TÜİK verilerine göre, bu rakam 798 bin kişi oldu. 

2017’de gerileme sürdü
Türkiye’ye gelen Yunan turist sayısı
Yıl Yunan turist sayısı (Bin kişi)
2010 670
2011 702
2012 669
2013 703
2014 830
2015 722
2016 593
2016 (ilk 5 ay) 230
2017 (ilk 5 ay) 204

15 Temmuz 2017 Cumartesi

Gianluca Vacchi, Regnum Carya’da hem eğlendi hem eğlendirdi

Gianluca Vacchi,, Belek’i salladı
İtalyan iş adamı, instagram fenomeni ve DJ Gianluca Vacchi, Belek’in en gözde tatil mekanlarından biri olan Regnum Carya’da Latin rüzgarı estirdi. Kıvrak ritimlerle Belek’i sallayan Vacchi, otelin ultra lüks villası Crown Villa’da konakladı. 

Türkiye onu yakın zamanda instagram fenomeni olarak tanısa da Gianluca Vacchi’yi tüm dünyada ün ve şöhrete kavuşturan müzik tutkusu ve kıvrak danslarıydı. Aslında bir iş adamı olan Vacchi’yi Dj kabinine geçiren de bu tutku oldu. Instagram’da 9.9 milyon takipçisi bulunan Vacchi, 13 Temmuz Perşembe Gecesi, Belek’in en gözde tatil mekanlarından biri olan Regnum Carya’da muhteşem bir performans sergiledi. Vacchi, Regnum Carya’nın özel davetlisi olarak geldiği Belek’te latin ezgileriyle hareketli dans şarkılarını miksleyerek, kendisini izleyenlere unutulmaz bir gece yaşattı. Hem Dj kabininde dans edip eğlenen hem de eğlendiren Vacchi, 2 saat aralıksız kaldı fazla sahnede kaldı. 

Vacchi, 3500 metrekarelik ultra lüks villada kaldı
Belek’e ablası ve ekibi ile birlikte özel jetiyle gelen Gianluca Vacchi, Regnum Carya bünyesinde yer alan ancak yüksek duvarlarıyla otelin genel alanından ayrılan 3 katlı, bahçesi ve yüzme havuzu ile birlikte toplamda 3500 metrekarelik ultra lüks Crown Villa’da konakladı. İçerisinde yaklaşık 180 metrekarelik ana yatak odası dışında ayrı giyinme odası ve banyosu olan 4 yatak odası daha bulunan Crown
Villa’da ses ve ışık sistemi ile donatılmış, özel parti verilebilecek şekilde dizayn edilmiş çok amaçlı bir salon da yer alıyor.

Vacchi, içerisinde kendi spor salonu, SPA’sı, garajında Maybach otomobili bulunan Crown Villa’da tek başına kaldı. Parti sonrası Regnum Carya’da kısa bir tatil de yapan Vacchi, otel içinde, üzerine kendi logosunun da bulunduğu kırmızı golf arabası ile gezdi. Regnum Carya’dan çok etkilendiğini söyleyen ünlü İtalyan iş adamı ve Dj, Regnum’un dünyada gördüğü en güzel bir kaç otelden biri olduğunu belirtti. Vacchi, beğenisini 9.9 milyon takipçisi bulunan instagram hesabından bol bol video ve fotoğraf paylaşarak de belli etti.

Karpalas City Hotel &Spa Kapılarını Açmaya Hazırlanıyor

Karpalas City Hotel &Spa, Bolu’nun eşsiz doğa tarih ve kültürünün içinde yerini almaya hazırlanıyor Konforu, kaliteyi ve hizmeti Bolu’nun özel dokusuna katmak isteyen Karpalas City Hotel &Spa yatırımına Temmuz ayı içerisinde görkemli bir açılış planlanıyor. Bolu merkezde bulunan ilk spa otel olma özelliğini taşıyan Karpalas City Hotel &Spa, iş yoğunluğunun dinlence ile; kültürün güncel hayatla; doğal güzellikler ve tarihin modern dünya ile kucaklaşmasını, ve yüksek kalitede kişiye özel servisi, unutulmaz bir konaklama ile misafirlerine yaşatacak.

UNUTULMUŞ LEZZETLER KARPALAS CİTY HOTEL & SPA’DA KORUNACAK
Kültür, doğa ve spor kenti Bolu’da, “Unutulmuş Lezzetler Korumamız Altında” sloganı ile yola çıkan Karpalas City Hotel &Spa, 1800’lü yılların saray mutfağı lezzetleri ile Osmanlı Mutfağının Bolu ile özdeşleşen tatlarını farklı bir şekilde harmanlayarak misafirlerinin damak tadına imzasını atacak. Tecrübe ve ustalığın birleşimi ile dünya mutfaklarının seçme lezzetleri Karpalas City Hotel &Spa Restoran’da, yöresel yemeklerin halis tatları ise Karpalas City Hotel &Spa A'lacarte Restoran’da konuklara ikram edilecek.



KULLANILAN ÜRÜNLER ANTİBAKTERİYEL ÜRÜN ETİKETLİ
Karpalas City Hotel &Spa’da kullanılan bütün ürünler antibakteriyel özellikte tercih edilirken, yüksek standartlarda 1 Royal Suit ve 8 adet Executive Suit’in yanında, konforlu ve modern toplam 80 oda (1 Bağlantılı, 1 Engelli, 24 balkonlu oda ) ile hizmet verilecek.

KARPALAS CİTY HOTEL & SPA İLE TOPLANTILARINIZ FARKLI BİR BOYUTA TAŞINIYOR
Alışılageldik toplantı konsepti Karpalas City Hotel &Spa ile farklı bir boyuta taşınıyor. Dağ havasının olumlu etkisi ve yeşilin terapi gücüyle profesyonel yaşamınıza yeni ilhamlarla katkıda bulunmayı amaçlayan Karpalas City Hotel &Spa; özel tasarımlı salonları, teknik ekipman desteği, eğitim sertifikalı ve deneyimli personeli ile iş dünyasında farklı bir konsept arayanların yeni adresi olmaya hazırlanıyor. Çalışanlarınızın motivasyonunu ve performansını arttırmak için düzenleyeceğiniz toplantılar, bayilerinizi mutlu edecek organizasyonlar, etkilemek istediğiniz iş ortaklarınızla imza anlaşmaları, VIP davetleriniz gibi pek çok önemli organizasyon kalitesi ve konforu Karpalas City Hotel &Spa ile gerçekleşecek.

KURUMSAL VE BİREYSEL ETKİNLİKLERİNİZİN YENİ EV SAHİBİ: KARPALAS CİTY HOTEL & SPA
Karpalas City Hotel &Spa’nın 850 kişilik çok amaçlı salonu unutulmaz partiler, özel geceler ve lansman etkinlikleriniz için benzersiz alternatifler ile ilk tercihiniz olacak. Karpalas City Hotel &Spa’da birbirinden lezzetli yemek ve kokteyl menüleri, Bolu’nun eşsiz manzarası ve kaliteli hizmet anlayışı ile hatırlamaya değer bir gece için harika bir mekan. Karpalas City Hotel &Spa kurumsal partilerin yanı sıra doğum günlerinden yıl dönümlerine, veda partilerinden bebek kutlamalarına kadar bir çok kişisel partiye de ev sahipliği yapacak.

BOLU’NUN MASALSI ATMOSFERİ BÜYÜLEYECEK
Karpalas City Hotel &Spa hayatınızın en özel gününde size unutulmayacak bir düğün vaat ediyor. Karpalas City Hotel &Spa’nın konfor ve kalitesi Bolu’nun eşsiz ambiyansı ile birleşince, davetlerinizi sıra dışı bir ortamda gerçekleştirmeniz ve rüya gibi bir gece yaşamanız mümkün. Özel günlerini Bolu’nun masalsı atmosferinde unutulmaz kılmak isteyen çiftler için Karpalas City Hotel &Spadüğün kokteyl ve yemekleri, nişan töreni ve kına gecesi, bekarlığa veda partisi gibi organizasyonlarda konuklarınızı sizin için ağırlayacak. Kurumsal ve bireysel etkinliklerinizin yeni ev sahibi olacak olan Karpalas City Hotel &Spa, doğum günü partileri, evlilik yıldönümleri, şirket toplantı ve yemekleri, kutlama etkinlikleri gibi geniş yelpazedeki birçok organizasyon Karpalas City Hotel &Spa kalitesi ve konforuyla gerçekleştirilecek.

YORGUNLUK GİDERMEK VE YENİLENMEK İÇİN KARPALAS CİTY HOTEL &SPA
Karpalas City Hotel &Spa içerisinde bulunan SPA merkezi Türkiye ve dünyanın bir çok farklı noktasından gelen üstün beklentilere sahip iş, tatil ve sağlık amaçlı seyahat eden misafirlere birçok hizmet ve imkanı bir arada sunmayı hedefliyor.1000 m² alana sahip merkez güzellik, bakım ve spor alanlarında güncel eğilimleri takip ederken modern teknik ve cihazlarla otelde konaklayan misafirlere ve SPA üyelerine seçkin bir SPA merkezinden beklenen tüm hizmetleri en üst seviyede sağlayacak.SPA merkezinde profesyonel uzmanlar, spor eğitmenleri ve kadrosu ile merkezde 365 gün konukların hizmet ve imkanlardan en iyi şekilde yararlanmasını amaçlayacak. Tüm personel düzenli olarak işbaşı ve mesleki eğitimler alarak uluslararası beş yıldız standardındaki servis kalitesini korumak ve devamlılığını sağlamak için çalışacak. Sağlık Merkezinde, deneyimli personelimiz bilgi ve tecrübelerini bedensel, zihinsel ve ruhsal sağlığınızın gelişimi ve sürekliliği için: kapalı yüzme havuzu, fitness merkezi, sauna, buhar odası, Türk hamamı, masaj odaları ve sağlık büfesi vitamin bar ile sizlere aktarmak için bekliyor.

KÖROĞLU’NUN DİYARINDA BİR CENNET MEKAN
“Tabiatın Kalbi Bolu”, turizmde dünya şehri olma hedefiyle emin adımlarla ilerlerken Köroğlu’nun diyarı, tabiat harikası Bolu’nun doğa harikası göllerine Karpalas City Hotel &Spa sadece dakikalarca uzaklıkta. Bölge için yeni bir destinasyon olan Karpalas City Hotel &Spa, kültür ve Anadolu turlarının yeni uğrak yeri olacak. Cennetin en mükemmel köşesine kurulan bir otel olan Karpalas City Hotel &Spa, kaliteli hizmet, profesyonel ve güler yüzlü ekibi ile Temmuz ayında kapılarını açacak.