Türk turizm sektörünün lider firması Etstur 2015 hedefleri doğrultusunda çalışmalarına hız verdi. Yaptığı büyük yatırımlarla dikkat çeken firmanın yeni hedefinde “Online Satış ve Şehir Otelleri” var.
Resort tatilciliğinde ilk sırada yer alan Etstur, şehir otelleri pazarıyla misafirlerin sadece tatil planlamalarında değil, iş gezilerinde de akla gelen bir seyahat kanalı olmaya hazırlanıyor. Etstur Yurtiçi Turlar Direktörü Suat Özbek ve Online Ürün Müdürü Arzu Topuzdağ bu konuda yürütülen çalışmaları, hedefleri ve Mayıs ayı itibariyle sona eren erken rezervasyon kampanyası değerlendirmelerini paylaştı. Özbek, ayrıca 1 Haziran’a kadar avantajlı fiyatların devam edeceğini de belirtti.
Etstur, misafirine bir tık kadar kolay, bir alo kadar yakın
Teknoloji çağının yaşandığı günümüzde mobil iletişim teknolojileri, sosyal medya, internet yaşam tarzlarının yanında insanların seyahat alışkanlıklarını da değiştirdi. Gereksinimlerin çoğu teknoloji ile sağlandığı için seyahat alışkanlıklarında da teknoloji kullanılmaya başlandı. Bu değişimin sonucunda da geleneksel seyahat tarzı yerine yeni nesil konaklama trendleri gelişti ve tercih edilmeye başlandı. Günümüz insanı bu şekilde satın almalarını yapmaya başladı. Online Konaklama sektörünün hızla geliştiği günümüzde Etstur bunu görmezden gelmedi ve yatırımlarını bu kanala yapmaya başladı.
Türkiye’de Online Konaklama Satışı Hız Kazanıyor
Bu konuda değerlendirmeler yapan Online Ürün Müdürü Arzu Topuzdağ “Türkiye’ye bakıldığında konaklama sektörü içinde online’ın payının oldukça düşük olduğunu fark ediyoruz. ABD’de %90, Avrupa’da %80 iken bu oranın Türkiye’de %20 civarında olduğunu söyleyebiliriz. Bu oran resort bölgesine geldiğinizde çok daha düşük rakamlarda seyrediyor. Ama daha düşük olmasına rağmen genç neslin artık alışveriş yapabilir aralığa gelmesinden dolayı da online alışveriş hızla yayılıyor. Yurtdışından gelen global şirketlerin Türkiye’deki seyahat alışkanlıklarını değiştirdiğini söyleyebiliriz. Sonuç olarak Türk kullanıcı da online seyahat ile tanıştı. Bu noktada büyüme de başladı.” dedi.
Etstur.com İlk Tercih
Etstur, resort otelciliğinde güvenirliğini ve hizmet kalitesini ispatlamış bir şirket olarak, online pazarda da yerini almaya karar verdi. Resort ve tatil köylerinde kalitesini ispatlamış ve pazar payının büyük bir kısmına hakim olan Etstur, Türkiye’deki tüm tesis tiplerini Türk kullanıcıya ulaştırma hedefindedir. “Bu yeni oluşumla Resort, tatil köyleri ve kültür turları dışındaki tüm konaklama tesislerinin Etstur bünyesinde yer almasını sağlayacağız. Çok lüks 5 yıldızlı oteller, büyük tesislerin yanı sıra butik oteller, aile işletmeleri, küçük oteller de Etstur yelpazesinde yer alıyor olacak.” diyen Topuzdağ sözlerini “Türkiye’de offline’da başarımız rakamlarla ortada, online’da da aynı başarıyı yakalamak için çalışıyoruz. etsur.com’u online’da konaklama satın almayı tercih eden misafirlerimizin ilk tercihleri haline getirmek öncelikli hedefimiz. Etstur’un 24 yıllık tecrübesi ile otelleri ve Türk misafirleri yakından tanıyoruz. Misafirlerimiz için bir tık kadar kolay, bir alo kadar yakın olmayı hedefliyoruz.” şeklinde sürdürdü.
Online Satış ve Şehir Otelleri
Etstur’un 2015 hedeflerinin önemli bir kısmı olan Şehir Otelleri ve Online Satış bu noktada birleşiyor. Online alanda büyümeyi Şehir Otelleri satışıyla yapacak olan Etstur bu sayede hizmet yelpazesini genişletmeye devam ediyor.Şehir Otelleri üzerine bir planlamayla 2015’te büyüme hedeflediklerini aktaran Etstur Yurtiçi Turlar Direktörü Suat Özbek “Bu konuda %300 artış hedeflemekteyiz. Dolayısıyla bu yolculukta hedefimize ulaşmak için ciddi mesafe kat etmemiz gerektiğini biliyoruz. Misafirlerimizin sadece tatil planlamalarında değil, iş gezilerinde de akla gelen bir seyahat kanalı olmak hedefimiz.” dedi.
Erken Rezervasyon Değerlendirmesi:
Erken Rezervasyon değerlendirmelerinde bulunan ETSTUR Yurt İçi Turlar Direktörü Suat Özbek, misafirlerinin avantajlı tatil satın alabilmeleri için Mayıs ayının önemli ve son bir fırsat olduğunu belirtti. Özbek, "Etstur Nisan ayı sonunda önceki yılın aynı dönemine oranla kişi sayısında toplamda %51’lik artış yakaladı. Ciroda ise %60’lık bir büyüme gerçekleşti.” dedi.
Türk misafirin uygun koşulları ve fiyat avantajlarını bulduğunda talepte bulunduğunu gözlediklerini ifade eden Özbek; “ Birçok tesiste fiyatlar neredeyse 2013 yılına döndü, bunda dış pazardan kaynaklanan talepteki düşüşün önemli etkisi var. Öncelikle Antalya çanağı için olmak üzere, hemen hemen tüm destinasyonlarda Rus pazarında düşüşler yaşanıyor. Rus pazarının bu sene eksiyle kapanacağını gözlemliyoruz. Bu düşüşlerin olacağını ön gören birçok tesis, haliyle boşluklarını iç pazar ile doldurmayı planladılar ve bu amaçla da çok makul seviyelerde fiyatlar belirlediler. Bu fiyatlara bir de uygun ödeme koşulları eklenince Türk misafirler önemli avantajlar elde etti ve iç pazarda çok ciddi sayılara ulaştık. Birçok tesiste özellikle Temmuz ve sonrası için ciddi doluluklar elde ettik. ” dedi.
Neler Yapılabilir?
Dış pazardaki düşüşle otelcinin yüzünü iç pazara döndüğünü söyleyen Suat Özbek, “ Fiyatlarda 2014 yılına oranla minimum %5- 15 arası düşüşler ile başladık kampanyalarımıza. Haliyle iyi satış alan otellerde dönemsel fiyat artışları yaşandı. Bu da erken rezervasyondan faydalanan misafirlerin avantajı haline gelmekte… Bunun yanı sıra sezonda hala tatil satın almamış misafirlerimizin yine çok fazla satış alamamış otellerde uygun fiyat bulabilme avantajları devam ediyor. Ama bu aşamada son dakikacı misafirlerimiz dilediği, istediği tesisi bulabilecek mi hep birlikte göreceğiz. Zira Temmuz - Ağustos ve Eylül ayları için dolulukların ciddi seviyelere geldiğini göz ardı etmememiz gerekiyor.”
Etstur olarak sezon sonunda %40'lar seviyelerinde bir artışa ulaşacaklarını öngördüklerini ifade eden Özbek, bunun yaklaşık olarak 700-720bin civarı bir sayıya denk geldiğini, totalde bütün birimlerle yani outgoing, kültür turları, Kıbrıs turları, cruise ile birlikte 1milyon misafir sayısını yakalayacaklarını belirtti.
Sektörde yaşanan sıkıntıları, yurt dışından kaynaklı talepteki düşüşü ciddi anlamda takip etmekte olduklarını sözlerine ekleyen Özbek, ''Bu aşamada görevimizi biliyoruz, dersimize iyi çalıştık ve öncelikle ana partnerlerimiz olmak üzere, tüm pazara olumlu mesajlar vereceğiz. Bu durumu fırsata çevirmek yerine, ciddi anlamda pax üretmeye çabalayarak pazarın ihtiyacını karşılamaya çalışacağız. Hatta bu aşamada pazarlama bütçelerimizi %50 oranında ilave artışlarla destekleyerek sektöre maksimum faydayı sağlamayı amaç ediniyoruz. Nisan ayı sonu itibariyle ulaştığımız rakamlar bu konuda bizi destekleyen en önemli veriler olarak karşımıza çıkmakta. Bu konuda şuana kadar gerçekleşen performansımız, sezonun geri kalan döneminde yapacaklarımızın teminatı olarak düşünülebilir. '' dedi.
Geçen Seneki Doluluk Seviyeleri Yakalanırsa Hepimizin Bayramlaşması Gerekir
Gözlemlediğimiz kadarıyla İç Pazarda talep ağırlıklı olarak Ramazan Bayramı ve sonrasına gelmekte. Haliyle Nisan, Mayıs ve Haziran ayları ciddi anlamda geçen senenin gerisine düştü. Sektör bu eksiği sezonun geri kalan döneminde kapatabilir mi hep birlikte göreceğiz. Yalnız talebin Temmuz- Ağustos ve Eylül aylarına yığılması bu dönemlerde de doluluk sorunu yaşayacağımızın da göstergesi olmakta.
Bununla beraber dış pazarın oluşturduğu açığı sadece iç pazar ile kapamaya çalışmanın mümkün olamayacağına da dikkat çeken Özbek, yabancı misafirlerin ülkemize minimum 8-12 gece ortalama konaklamalarla geldiğini, ama Etstur olarak iç pazarda ancak 5.2- 5.5 gecelemeleri yeni yakalayabildiklerinin altını çizdi. Gelen kişi sayısı kadar konaklama süresinin de önemini vurgulayan Suat Özbek, “Yurtdışı pazarlarında alternatifler yaratılmaya çalışıyor. Fakat toplamda hangi ülkeden Türkiye'ye kaç pax giriş olduğu malum. Bu konuda beyhude çabalar yerine, Ana pazarlar ile alakalı algı yönetimi önem arz etmekte...Örneğin Türkiye, Fransa pazarında gidilmesi riskli destinasyonlar arasında gösteriliyor. Diğer Avrupa ülkelerinde de durum farklı değil...Bu olumsuz algı yönetimine karşı pazarlama faaliyetlerine ehemmiyet verilmeli..Tabii ki konumuz 2015 yaz sezonu değil artık...Bu sezon bir şekilde nihayetlenecek ama en azından önümüzdeki yıllar göz edilerek çalışmalara hız verilmeli. Gecikilmemeli.” dedi.
2014- 2015 Erken Rezervasyon Döneminde En Çok Tercih Edilen Bölgeler ve geçen yıla göre artış oranları:
Kemer: %133
Belek: %39
Side: % 32
Alanya: %28
Seferhisar ve Özdere: %154
Marmaris: %84
Didim:%40
Sarıgerme: %39
Bodrum: %24
Çeşme:%17
Etstur’un 2015 Büyüme Hedefi ve Yolcu Sayısı:
%40’lık büyüme hedefi 1.000.000.000 TL ciro,
1.000.000 misafir
2014 Ciro: Etstur 766.000.000 TL
2015 Tahmini Ciro: Etstur 1.000.000.000 TL
Tatil Paketlerine Erken Rezervasyon Sigortası Ekleten Misafir Oranı: %94
.
Etstur, misafirine bir tık kadar kolay, bir alo kadar yakın
Teknoloji çağının yaşandığı günümüzde mobil iletişim teknolojileri, sosyal medya, internet yaşam tarzlarının yanında insanların seyahat alışkanlıklarını da değiştirdi. Gereksinimlerin çoğu teknoloji ile sağlandığı için seyahat alışkanlıklarında da teknoloji kullanılmaya başlandı. Bu değişimin sonucunda da geleneksel seyahat tarzı yerine yeni nesil konaklama trendleri gelişti ve tercih edilmeye başlandı. Günümüz insanı bu şekilde satın almalarını yapmaya başladı. Online Konaklama sektörünün hızla geliştiği günümüzde Etstur bunu görmezden gelmedi ve yatırımlarını bu kanala yapmaya başladı.
Bu konuda değerlendirmeler yapan Online Ürün Müdürü Arzu Topuzdağ “Türkiye’ye bakıldığında konaklama sektörü içinde online’ın payının oldukça düşük olduğunu fark ediyoruz. ABD’de %90, Avrupa’da %80 iken bu oranın Türkiye’de %20 civarında olduğunu söyleyebiliriz. Bu oran resort bölgesine geldiğinizde çok daha düşük rakamlarda seyrediyor. Ama daha düşük olmasına rağmen genç neslin artık alışveriş yapabilir aralığa gelmesinden dolayı da online alışveriş hızla yayılıyor. Yurtdışından gelen global şirketlerin Türkiye’deki seyahat alışkanlıklarını değiştirdiğini söyleyebiliriz. Sonuç olarak Türk kullanıcı da online seyahat ile tanıştı. Bu noktada büyüme de başladı.” dedi.
Etstur.com İlk Tercih
Etstur, resort otelciliğinde güvenirliğini ve hizmet kalitesini ispatlamış bir şirket olarak, online pazarda da yerini almaya karar verdi. Resort ve tatil köylerinde kalitesini ispatlamış ve pazar payının büyük bir kısmına hakim olan Etstur, Türkiye’deki tüm tesis tiplerini Türk kullanıcıya ulaştırma hedefindedir. “Bu yeni oluşumla Resort, tatil köyleri ve kültür turları dışındaki tüm konaklama tesislerinin Etstur bünyesinde yer almasını sağlayacağız. Çok lüks 5 yıldızlı oteller, büyük tesislerin yanı sıra butik oteller, aile işletmeleri, küçük oteller de Etstur yelpazesinde yer alıyor olacak.” diyen Topuzdağ sözlerini “Türkiye’de offline’da başarımız rakamlarla ortada, online’da da aynı başarıyı yakalamak için çalışıyoruz. etsur.com’u online’da konaklama satın almayı tercih eden misafirlerimizin ilk tercihleri haline getirmek öncelikli hedefimiz. Etstur’un 24 yıllık tecrübesi ile otelleri ve Türk misafirleri yakından tanıyoruz. Misafirlerimiz için bir tık kadar kolay, bir alo kadar yakın olmayı hedefliyoruz.” şeklinde sürdürdü.
Etstur’un 2015 hedeflerinin önemli bir kısmı olan Şehir Otelleri ve Online Satış bu noktada birleşiyor. Online alanda büyümeyi Şehir Otelleri satışıyla yapacak olan Etstur bu sayede hizmet yelpazesini genişletmeye devam ediyor.Şehir Otelleri üzerine bir planlamayla 2015’te büyüme hedeflediklerini aktaran Etstur Yurtiçi Turlar Direktörü Suat Özbek “Bu konuda %300 artış hedeflemekteyiz. Dolayısıyla bu yolculukta hedefimize ulaşmak için ciddi mesafe kat etmemiz gerektiğini biliyoruz. Misafirlerimizin sadece tatil planlamalarında değil, iş gezilerinde de akla gelen bir seyahat kanalı olmak hedefimiz.” dedi.
Erken Rezervasyon Değerlendirmesi:
Erken Rezervasyon değerlendirmelerinde bulunan ETSTUR Yurt İçi Turlar Direktörü Suat Özbek, misafirlerinin avantajlı tatil satın alabilmeleri için Mayıs ayının önemli ve son bir fırsat olduğunu belirtti. Özbek, "Etstur Nisan ayı sonunda önceki yılın aynı dönemine oranla kişi sayısında toplamda %51’lik artış yakaladı. Ciroda ise %60’lık bir büyüme gerçekleşti.” dedi.
Türk misafirin uygun koşulları ve fiyat avantajlarını bulduğunda talepte bulunduğunu gözlediklerini ifade eden Özbek; “ Birçok tesiste fiyatlar neredeyse 2013 yılına döndü, bunda dış pazardan kaynaklanan talepteki düşüşün önemli etkisi var. Öncelikle Antalya çanağı için olmak üzere, hemen hemen tüm destinasyonlarda Rus pazarında düşüşler yaşanıyor. Rus pazarının bu sene eksiyle kapanacağını gözlemliyoruz. Bu düşüşlerin olacağını ön gören birçok tesis, haliyle boşluklarını iç pazar ile doldurmayı planladılar ve bu amaçla da çok makul seviyelerde fiyatlar belirlediler. Bu fiyatlara bir de uygun ödeme koşulları eklenince Türk misafirler önemli avantajlar elde etti ve iç pazarda çok ciddi sayılara ulaştık. Birçok tesiste özellikle Temmuz ve sonrası için ciddi doluluklar elde ettik. ” dedi.
Neler Yapılabilir?
Dış pazardaki düşüşle otelcinin yüzünü iç pazara döndüğünü söyleyen Suat Özbek, “ Fiyatlarda 2014 yılına oranla minimum %5- 15 arası düşüşler ile başladık kampanyalarımıza. Haliyle iyi satış alan otellerde dönemsel fiyat artışları yaşandı. Bu da erken rezervasyondan faydalanan misafirlerin avantajı haline gelmekte… Bunun yanı sıra sezonda hala tatil satın almamış misafirlerimizin yine çok fazla satış alamamış otellerde uygun fiyat bulabilme avantajları devam ediyor. Ama bu aşamada son dakikacı misafirlerimiz dilediği, istediği tesisi bulabilecek mi hep birlikte göreceğiz. Zira Temmuz - Ağustos ve Eylül ayları için dolulukların ciddi seviyelere geldiğini göz ardı etmememiz gerekiyor.”
Etstur olarak sezon sonunda %40'lar seviyelerinde bir artışa ulaşacaklarını öngördüklerini ifade eden Özbek, bunun yaklaşık olarak 700-720bin civarı bir sayıya denk geldiğini, totalde bütün birimlerle yani outgoing, kültür turları, Kıbrıs turları, cruise ile birlikte 1milyon misafir sayısını yakalayacaklarını belirtti.
Sektörde yaşanan sıkıntıları, yurt dışından kaynaklı talepteki düşüşü ciddi anlamda takip etmekte olduklarını sözlerine ekleyen Özbek, ''Bu aşamada görevimizi biliyoruz, dersimize iyi çalıştık ve öncelikle ana partnerlerimiz olmak üzere, tüm pazara olumlu mesajlar vereceğiz. Bu durumu fırsata çevirmek yerine, ciddi anlamda pax üretmeye çabalayarak pazarın ihtiyacını karşılamaya çalışacağız. Hatta bu aşamada pazarlama bütçelerimizi %50 oranında ilave artışlarla destekleyerek sektöre maksimum faydayı sağlamayı amaç ediniyoruz. Nisan ayı sonu itibariyle ulaştığımız rakamlar bu konuda bizi destekleyen en önemli veriler olarak karşımıza çıkmakta. Bu konuda şuana kadar gerçekleşen performansımız, sezonun geri kalan döneminde yapacaklarımızın teminatı olarak düşünülebilir. '' dedi.
Geçen Seneki Doluluk Seviyeleri Yakalanırsa Hepimizin Bayramlaşması Gerekir
Gözlemlediğimiz kadarıyla İç Pazarda talep ağırlıklı olarak Ramazan Bayramı ve sonrasına gelmekte. Haliyle Nisan, Mayıs ve Haziran ayları ciddi anlamda geçen senenin gerisine düştü. Sektör bu eksiği sezonun geri kalan döneminde kapatabilir mi hep birlikte göreceğiz. Yalnız talebin Temmuz- Ağustos ve Eylül aylarına yığılması bu dönemlerde de doluluk sorunu yaşayacağımızın da göstergesi olmakta.
Bununla beraber dış pazarın oluşturduğu açığı sadece iç pazar ile kapamaya çalışmanın mümkün olamayacağına da dikkat çeken Özbek, yabancı misafirlerin ülkemize minimum 8-12 gece ortalama konaklamalarla geldiğini, ama Etstur olarak iç pazarda ancak 5.2- 5.5 gecelemeleri yeni yakalayabildiklerinin altını çizdi. Gelen kişi sayısı kadar konaklama süresinin de önemini vurgulayan Suat Özbek, “Yurtdışı pazarlarında alternatifler yaratılmaya çalışıyor. Fakat toplamda hangi ülkeden Türkiye'ye kaç pax giriş olduğu malum. Bu konuda beyhude çabalar yerine, Ana pazarlar ile alakalı algı yönetimi önem arz etmekte...Örneğin Türkiye, Fransa pazarında gidilmesi riskli destinasyonlar arasında gösteriliyor. Diğer Avrupa ülkelerinde de durum farklı değil...Bu olumsuz algı yönetimine karşı pazarlama faaliyetlerine ehemmiyet verilmeli..Tabii ki konumuz 2015 yaz sezonu değil artık...Bu sezon bir şekilde nihayetlenecek ama en azından önümüzdeki yıllar göz edilerek çalışmalara hız verilmeli. Gecikilmemeli.” dedi.
2014- 2015 Erken Rezervasyon Döneminde En Çok Tercih Edilen Bölgeler ve geçen yıla göre artış oranları:
Kemer: %133
Belek: %39
Side: % 32
Alanya: %28
Seferhisar ve Özdere: %154
Marmaris: %84
Didim:%40
Sarıgerme: %39
Bodrum: %24
Çeşme:%17
Etstur’un 2015 Büyüme Hedefi ve Yolcu Sayısı:
%40’lık büyüme hedefi 1.000.000.000 TL ciro,
1.000.000 misafir
2014 Ciro: Etstur 766.000.000 TL
2015 Tahmini Ciro: Etstur 1.000.000.000 TL
Tatil Paketlerine Erken Rezervasyon Sigortası Ekleten Misafir Oranı: %94
.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder