8 Şubat 2017 Çarşamba

Tırport ile Yük Cepte

“Tırport’la Yük Cepte” ile kamyoncunun her ay 2 bin TL’si cebinde kalacak. Türkiye’nin Startup’ı Tırport, yeni mobil uygulaması ile yollardaki yüzbinlerce kamyoncunun yük bulma çilesine çözüm oluyor. Tırport mobil uygulamasıyla, dönüş yükü arayan kamyon şoförü, kendisine uygun olan yükü, daha yolda giderken bulabiliyor. Böylece kamyoncular; TIR parklarında beklemekten ve günlerce geri dönüş yükü bulma çilesinden kurtularak, kendine uygun yüke anında kavuşuyor. Şu anki mevcut durumda kamyoncular; dönüş yükü beklerken her defasında en az 200-250 TL masraf yapıyor. Bir kamyoncunun, çalışmadığı günlerdeki aylık bekleme masrafı 1.500 TL’yi geçiyor. Bunun üzerine bir de, yük için verdiği komisyonlar eklenince, kamyoncunun yük bulabilmek için aylık olarak kaybettiği para 2 bin TL’yi buluyor. 

1,5 milyon kişi geçimini kamyondan sağlıyor  
Yollardaki 10 kamyonun 9’unun şahıslara ait olduğu ülkemizde, nakliyecilik önemli bir ekmek kapısıdır. Ülkemizde 1,5 milyon insan geçimini doğrudan kamyonculuktan sağlıyor. Türkiye’de her gün, 900 bin kamyon yük alıyor ve taşımacılığın %92’sinin karayoluyla yapılıyor. Trafiğe kayıtlı 850 bin kamyon ile Avrupa’nın en büyük kamyon pazarına sahip olan Türkiye’de, her yıl yaklaşık 40 bin yeni kamyon satılıyor. Akaryakıtın çok pahalı olduğu ülkemizde, kamyoncu için uygun ve hızlı dönüş yükü bulabilmek ise, tam anlamıyla çileye dönüşmüş durumdadır. Bir kamyoncu, gittiği yerde dönüş yükü bulmak için ortalama 2 gün bekliyor. Uygun yük bulabilmek için birer buluşma noktası haline gelen, yüzlerce nakliye garajı ve TIR parkı var. Özetle Tırport, bu çileye son vermeye hazır. Tırport mobil uygulaması ile kamyoncunun dönüş yükü bilgisi, cep telefonuna gelmektedir.

Tırport’un dijital platformunda, kamyoncular ile yük verenler buluşuyor 
Tırport ortaya koyduğu dijital platformda; kamyoncular ile yük verenleri buluşturuyor. Dijital platform sayesinde kamyoncular, “paramı alabilir miyim?” derdine düşmüyor ve dönüş yükü bulma sıkıntısı yaşamıyor. Yük verenler ise, Tırport mobil uygulamasını birçok kez kullanmış ve taşıdığı yüklerden yüksek performans puanı almış güvenilir kamyoncularla buluşuyor. Kendi “onaylı kamyoncu” listelerini güncel tutabiliyor. Lojistik firmaları çok rahat olarak, güvenilir ve müsait kamyonları bulabiliyor. Yük verenler aynı zamanda “yüküm güvende mi?” endişesi taşımıyor. Yapay zekâ destekli Tırport dijital platformuyla, taşımanın her aşaması, belge tabanlı ve gerçek zamanlı takip edilebiliyor. Özetle, kamyoncular ve yük verenler, Tırport’un dijital teknoloji hizmetleriyle işlerini anlık ve etkin olarak yönetebiliyor.   




Ballı Günler Harbiye Askeri Müzesi’nde

Geçtiğimiz yıl büyük ilgi gören Ballı Günler bu yıl 24-26 Şubat’ta Harbiye Askeri Müzesi’nde bal dünyasının kapılarını açıyor. Dördüncü kez düzenlenecek olan etkinlikte bal ve arı ürünleri hakkında bilinmesi gereken her şey ele alınacak. Üreticiler ile tüketicilerin bir araya geldiği bu sıra dışı etkinlik geçtiğimiz yıl tam 12 bin ziyaretçiye ev sahipliği yapmış, basın ve sosyal medya tarafından ilgi görmüştü.Bu yıl daha geniş kitlelere ulaşmayı hedefleyen katılımcılar herkesi balın şifasından faydalanmaya çağırıyor.




Sahte bal nasıl anlaşılır?
Tüketeceğimiz balı neye göre seçmek gerekir?
Hangi bal neye iyi gelir, hangi derde derman olur?İyi bir bal üreticisi olabilmek için neler gerekir? Tüm bu soruların cevapları alanlarında uzman katılımcılar tarafından ziyaretçilerle paylaşılacak.



DÜNYA EKONOMİSİNDE TÜRKİYE’NİN YÜZ AKI “BAL”
Bal ve arı ürünleri, Türkiye’nin ekonomik açıdan istikrar arayışında olduğu şu günlerde, hızlı büyümeyi sürdüren lokomotif sektörlerden biri olarak ön plana çıkıyor. Üreticiler son üç yıldır hızla büyümeyi sürdürdüklerini belirterek, bu büyümenin 2017’de de devam etmesini hedeflediklerini dile getiriyorlar. Türkiye Arı Yetiştiricileri Merkez Birliği (TAB) Başkanı Ziya Şahin, 2016 için hedefledikleri on bin ton ihracat rakamına ulaşmayı başardıklarını, bu rakamı 2017’de daha da artıracaklarını söylüyor.

ÇAM BALINDA DÜNYANIN UZAK ARA BİR NUMARASI
Dünya bal ekonomisi içerisinde güçlü bir konuma sahip olan Türkiye özellikle çam balı üretimi ve ihracatı konusunda uzak ara liderliği yıllardan bu yana kimselere bırakmıyor. Dünya çam balı ihtiyacının yüzde 90’ı gibi büyük bir rakamı tek başına karşılayan Türk bal üreticileri, bu rakamı daha da yukarılara çekmeyi hedefliyor. Kovanların kayıt altına alınması, sağlık kontrollerinin düzenli hale getirilmesi, gelişen teknolojilere entegre olunması gibi düzenlemelerle kovan başına üretilen bal miktarında artış elde etmeyi hedeflediklerini belirten Şahin sözlerine şöyle devam etti: “Üye arıcılara ait 6,8 milyon plakalı arı kovanı ve 103.525 ton bal üretimi ile Türkiye, Dünya bal üretiminde ikinci sırada yer almaktadır. Bal ihraç ettiğimiz başlıca ülkeler; başta Almanya olmak üzere Avrupa Birliği ülkeleri, Arap ülkeleri, ABD ve Uzak Doğu ülkeleridir.”

BEŞ ARIDAN BİRİNİN ANAVATANI
Türkiye’nin dünya üzerindeki her beş arı türünden birinin tarihsel olarak anavatanı olduğunu söyleyen Şahin, “Doğal flora alanlarımız ve eşsiz kır çiçeklerimizle Türkiye, bal çeşitliliği açısından bir bal ülkesi olarak tanımlanmalıdır” diye konuştu.

Televizyonlardaki bal reklamlarından son derece rahatsız olduğunun altını çizen Ziya Şahin “Balın sahtesi olmaz, arılar balı kendi yavruları için yapar. Türk arıcısının emeğine saygı duymayan, yasal boşluklardan yararlanan sahte markalar var. Nişasta bazlı ve GDO’lu mısır glikozunu balmış gibi satıyor olmaları, hatta ihraç bile etmiş olmaları Türk balına imaj kaybettirmiştir. Tüketicilerimiz güvenilir bal satın almak istediklerinde öncelikle il birliklerimizin markalarını ve tanınan, bilinen firmaları tercih etmelidirler” dedi.

Rakamlarla Türkiye’de bal üretimi

10 bin ton
2016’da gerçekleşen bal ihracatı miktarı

% 6
Türkiye’nin dünya bal üretimindeki payı

107 bin ton
Türkiye’de yıllık bal üretim miktarı

% 90
Çam balında Türkiye’nin dünya çapında üretim oranı

6,8 milyon
Türkiye’deki kayıtlı kovan sayısı

% 22
Arı türleri içerisinde Türkiye’nin anavatanı olduğu tür oranı

El Ele Fınısh’e!

Bu yıl sevgililer gününü koşarak kutluyoruz!
Couple Run ile 12 Şubat’ta sevgi ve eğlence dolu bir haftasonu için Caddebostan’da buluşuyoruz!

Uzunetap tarafından bu yıl ilk kez gerçekleştirilecek olan Couple Run’da, katılımcılar partnerleri ile birlikte eş zamanlı start alarak farklı yönlere doğru 4’er km koştuktan sonra buluşma noktasına ulaşacak ve el ele finish ipini göğüsleyecekler. 12 Şubat Pazar günü, sabah 10.00’da start alacak yarışta “sevgilim yok” diyenler de üzülmesin; Couple Run’da Bir Dost, Anne- Çocuk, Baba-Çocuk, Biz Ayrılamayız! ve Couple Run olmak üzere 5 farklı kategori bulunuyor.

Kral World Radio, NTVSpor, Under Armour, Acıbadem Mobil, Siberalem, Becel, Tranquini, Aroma, Direk Reklam ve Argos sponsorluğunda gerçekleşecek etkinlikte tüm katılımcıları keyifli aktivitelerin yanı sıra romantik akşam yemeğinden küçük hediyelere kadar çeşitli sürprizler bekliyor.
Kayıt işlemleri ve son hazırlıkların tamamlanabilmesi için, katılımcıların 08.00-09:00 arasında başlangıç noktasında bulunması gerekiyor.Tüm katılımcıların uyması gereken tek kural ise gücünü sevgiden almak!

Yarışla ilgili detaylı bilgi ve başvuru için www.uzunetap.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

Çekmeköy’de Mutfakları Şeffaflaşıyor

Çekmeköy Belediyesi, Diversey Care ile Birlikte Mutfakları Şeffaflaştırmaya devam ediyor. Çekmeköy Belediyesi  ve Sealed Air’in iş birimi Diversey Care, iş birliği ile Çekmeköy’deki tüm yeme içme mekanlarının uygun hijyen standartlarına ulaşmasını ve gıda güvenliği koşullarına bağlı sürdürülebilir işletmeler olmasını hedefleyen Şeffaf Mutfak Projesi’nin ikinci ayağına başlıyor.

Çekmeköy’deki; gıda ve içecek üretim tesisleri, restoranlar, kafeler, catering şirketleri, okullar, şarküteriler ve kasaplar gibi tüm yeme içme mekanlarının uygun hijyen standartlarına ulaşmasını ve gıda güvenliği koşullarına bağlı sürdürülebilir işletmeler olmasını hedefleyen Şeffaf Mutfak Projesi devam ediyor. Sunduğu üstün çözümlerle daha temiz ve daha sağlıklı bir gelecek için faaliyetlerini sürdüren Sealed Air’in iş birimi Diversey Care ve Çekmeköy Belediyesi iş birliği ile geçen yıl başlayan projenin 2017 ayağı 2 Şubat Perşembe günü yapılan organizasyonla başladı. 

Çekmeköy Belediye Başkanı Ahmet Poyraz’ın katıldığı ikinci dönem ilk toplantısında Şeffaf Mutfak için başvuran tesislerin temsilcilerine Hijyen Eğitimi verildi. Eğitim öncesi tesislerin temsilcileri ile bir araya gelen Başkan Poyraz, “Bu bölgeyi turizm vadisi yapmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Özellikle hafta sonları başka ilçelerden birçok konuğumuz oluyor. Onlara dünya standartlarında tesisler ve hizmet sunmak için başlattığımız projemizin gördüğü ilgiden büyük mutluluk duyuyorum” diye konuştu. Proje çerçevesinde yapılacak denetimler sayesinde, mekanların gıda güvenliği şartlarına uygun hale getirilmesi ve doğru hijyen seviyesine ulaşması hedeflenirken, müşteriler nezdinde güvenilir ve sürdürülebilir işletmeler yaratmak amaçlanıyor. Bu yıl da Diversey Care iş birliği ile hayata geçirilen proje kapsamında; her işletmenin kendi özel durumları göz önüne alınarak, yapılan değerlendirmeler sonucunda başarılı bulunan işletmeler, Şeffaf Mutfak sertifikasını almaya hak kazanacak.




7 Şubat 2017 Salı

ELITE WORLD HOTELS’DEN 120 MİLYON DOLARLIK YATIRIM ELITE WORLD EUROPE

İstanbul Taksim’de Elite World Prestige, Elite World İstanbul, Florya’da Elite World Business, Van’da Elite World Van ve Marmaris’te Elite World Marmaris otelleri ile 15 yıldır turizm sektöründe faaliyet gösteren Elite World Hotels zinciri, 120 milyon dolarlık yatırımla zincirin en büyük tesisi Elite World Europe’yi hizmete açtı. İstanbul Güneşli Basın Ekspres Yolu’nda ihtişamlı mimarisi ile dikkat çeken, 401 oda, 581 yatak kapasiteli otel, yeni bir iş modeli ile hizmet vermeye başladı. 

Sektörün içinde bulunduğu zor dönemlerde dahi yatırımlarına ara vermeden devam eden Elite World Hotels, zincirin en büyük kapasiteye sahip oteli Elite World Europe Hotel’i, İstanbul Basın Ekpres Yolu’nda  yeni nesil toplantı konsepti olarak adlandırdığı “Business to Hapiness” iş modeli ile 2 Şubat 2017’de hizmete açtı. Kongre oteli olarak kurgulanan, 120 milyon dolar yatırım ile hayata geçirilen tesiste, 58’i suit 401 oda, 581 yatak kapasitesi ve 2500 kişi kapasiteli 8 toplantı salonu yer alıyor. Elite World Europe Hotel yatırımı ile zincirin toplam otel sayısı 6’ya, çalışan sayısı 963’e, zincirin toplam yatak kapasitesi ise 2506’ya ulaşmış oldu. İş ve turizm amaçlı konaklama, toplantılar ve özel davetler için yeni bir alternatif olan Elite World Europe Hotel, Uluslararası İstanbul Atatürk Havalimanı'na 5 dakika, CNR Expo, IDTM ve TÜYAP Fuar&Kongre merkezlerine 12 dakika, şehir merkezine 25 dakika uzaklıkta yer alıyor. Otellerin sadece birer mekan değil, asıl olarak hizmet sunan noktalar olduğunu vurgulayan Elite World Hotels Zincir Genel Müdürü Ünsal Şınık, “Zincirimizin en büyük halkası olan Elite World Europe Hotel’de çok özel bir hizmet tanımı kurguladık. İş dünyası bugüne kadar B to B ve B to C iş modellerini konuştu. 

Yeni nesil toplantı konsepti olarak tanımladığımız “B to H: Business to Hapiness” ile sektöre büyük bir farklılık ve farkındalık kazandıracağız. Elite World Europe, bu anlamda gerek mimarisi, gerek büyüklüğü, gerekse pazarlama stratejisi ile zincirin en kapsamlı yatırımı ve bölgenin en gösterişli oteli oldu. Toplantı salonları son teknolojiye göre yapıldı. Sağlık kulübü yaklaşık 2 bin kişiye hizmet verebilecek. Tüm Elite World otellerinde bulunan outlet’ler bu otelimizde de yer alacak.

YENİ NESİL TOPLANTI KONSEPTİ: B to H
Kongre, seminer, bayi toplantıları, ürün lansmanı ve diğer sosyal etkinlikler için teknoloji ve konforu bir arada sunan Elite World Europe, ihtişamlı dekorasyonu ve araç girişine uygun tasarımı ile 925 ve 995 metrekare büyüklükteki iki ayrı Balo Salonu, geniş bahçesi ve açık havuzu ile düğün, davet, kokteyl, kongre gibi geniş katılımlı organizasyonlar için de ideal bir seçim. Business to Hapiness konseptinin toplantı detaylarına da yansıtıldığı otelde, misafirleri gülümseten farklı ikram paketleri sunulurken, “Game Arena” oyun salonu kapsamındaki dijital oyunlardan faydalanabilecekler.

Günlük hayatı renklendirmek artık çalışan herkesin ortak beklentisi diyen Şınık “Özellikle geçirdiğimiz olaylardan sonra ülke olarak da buna çok ihtiyacımız var. Elite World Europe bir konsept oteli olacak. Bu konseptin hedefi de iş dünyasına standartların dışında bir farklılık sunmak. Kapalı salonlarda uzun saatler süren toplantılar yapan, çok sık iş seyahetlerine giden, temposu yüksek iş hayatında dinlenmek ve keyif yapmayı imkansız zanneden iş dünyasını gülümsetecek, “mutlu” edeceğiz. Yani artık ‘memnun müşteri’nin bir boyut ötesine geçmek istiyoruz. ‘Mutlu müşteri’yi hedefliyoruz. Bunu Elite World Europe toplantılarının her detayında görebileceksiniz…” dedi.

BİR YAŞAM ALANI
Elite World Hotels zincirinin önemli markalarından biri haline gelen sağlık ve spor merkezi FITLIFE SPA&Health Center, Elite World Europe Hotel’de 2000 kişi kapasitesi ile hizmet vermeye başladı. Civardaki iş merkezlerinde çalışanların da ihtiyaçlarını karşılayacak olan sağlık ve spor merkezinde, son teknoloji ile donatılan Fitness Center’ın yanı sıra kapalı havuz, sauna, buhar banyosu, macera duşları, Osmanlı hamamı gibi alanlar da yer alıyor.

Bölgede peyzajı ile farklılaşan Elite World Europe, açık havuzu ile hafta sonu tatilleri ve etkinlikler için İstanbul Avrupa yakasında farklı bir alternatif olacak. Gerek yorgunluğunu atmak isteyen iş dünyası gerekse havuz başında kokteyl veya düğün benzeri törenleri yapmak isteyenler için seçenek olacak otelin iç avlusunda farklı kuş türlerinden oluşan 30 canlının yaşayacağı botanik bahçesi ise misafirlere tropik bir ortam yaşatacak.İş dünyasına özel “Executive Katlar”, “Elite World Club Lounge”, “Business Center”ın yer aldığı Elite World Europe’da ayrıca zincirin diğer noktalarında yer alan mekanlar yurtiçi yurtdışı misafirlerini ağırlayacak. Coffee Company, One Bar ve İtalyan lezzetlerinin sunulduğu Loliva Restaurant dışında ‘The Grill de 5 yıldızlı bir ocakbaşı keyfi sunuyor olacak.

BASIN EKSPRES'İN POTANSİYELİ YÜKSEK
Basın Ekspres'teki otel sayısının fazla olmasına rağmen bölgenin farklı bir dinamiği olduğunu belirten Elite World Hotels Zincir Genel Müdürü Ünsal Şınık, "Artık her yerde olduğu gibi bu bölgede de otel sayısı arttı. Talep aynı oranda artmadığı sürece bazı dönemlerde fiyat düşüklüğü görülecektir. Fakat o bölgenin farklı bir dinamiğinin olduğunu düşünüyoruz. Bu bölgede iş amaçlı seyahat eden bir kitle var. Fuar merkezleri o bölgede. Fuarlara katılan ziyaretçi sayıları da giderek artıyor ve bölgeye ciddi katkı sağlıyor. Ayrıca insanlar artık merkezden uzaklaşıp bütçesi daha düşük ve trafikten uzak yerlerde organizasyonlar yapmak istiyor. Biz o bölgeye taleplerin gün geçtikçe artacağına inanıyoruz" dedi.

6 Şubat 2017 Pazartesi

66 milyon seyahatseverin gözü İstanbul’da olacak

Dünyaca ünlü bloggerlar ve sosyal medya fenomenleri, 18 - 19 Nisan’da INFLOW Travel Summit 2017’de buluşuyor.Tüm dünyada seyahat akımlarının hızla değişmesi ve çeşitlenmesinde büyük rol oynayan içerik yaratıcıları, bloggerlar, fotoğrafçılar ve sosyal medya fenomenleri, İstanbul’da bir araya geliyor. 18 - 19 Nisan tarihlerinde düzenlenecek INFLOW Travel Summit 2017’ye katılacak isimler, yalnızca Instagram üzerinden dünya çapında 66 milyon kişiyle etkileşime giriyor.

Yeni yıla büyük beklentilerle başlayan turizm sektörü, Nisan ayında İstanbul’da gerçekleşecek büyük bir buluşmayla yaz öncesinde hareketli günler yaşamaya hazırlanıyor. Fotoğraf, video ve yazılarıyla tüm dünyada milyonlarca kişinin seyahat tercihine yön veren içerik yaratıcıları, bloggerlar ve sosyal medya fenomenleri, İstanbul’da bir araya geliyor. 18 - 19 Nisan tarihlerinde düzenlenecek INFLOW Travel Summit 2017’nin konuşmacıları, farklı mecralarda en iyi 50 isim arasına girmiş kişiler arasından belirlendi. Yalnızca bu platform üzerinden 66 milyon kişiyle etkileşime giren konuşmacı ve katılımcıların, turizme önemli bir katkı sunması bekleniyor. 

INFLOW Travel Summit 2017, sektör profesyonellerinin ve önemli markaların da katılımıyla, dijital pazarlama dünyasını seyahat özelinde ele almaya hazırlanıyor. Etkinliğe 30 farklı ülkeden, seyahat dünyasına yön veren 250 ismin katılması hedefleniyor.Türk Havayolları ve TAV ana sponsorluğunda, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve TÜRSAB’ın desteğiyle gerçekleştirilecek etkinliğin ilk gününde konuşmacılar; sunum, panel ve yaratıcı çalışmalarla yeni seyahat trendlerini paylaşacak. INFLOW Travel Summit 2017’nin ikinci gününde ise, katılımcılar B2I (Business-to-Influencer) toplantılarına katılarak, dijital platformun öncüleri, sektör profesyonelleri ve marka temsilcileriyle görüşme imkanına sahip olacak.


World Tourısm Forum ‘Tourısm 100’ ü açıklayacak

Dünyanın en büyük 100 turizm şirketi belirlendi
Türkiye'de ilk defa World Tourism Forum ve Nielsen tarafından gerçekleştirilen "Tourism 100" araştırmasıyla ciro bazında Dünyanın en büyük 100 turizm şirketi belirlendi.

World Tourism Forum 16-18 Şubat İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleştireceği Global Meeting zirvesi öncesi  gerçekleştireceği basın toplantısında bir ilke imza atacak. 9 Şubat Perşembe günü Wyndham Grand İstanbul ‘ da düzenlenecek basın toplantısında Nielsen Araştırma Şirketi iş birliği ile hazırlanan ‘Tourism 100’ raporu ile turizm sektörünün en iyileri ilk defa o gün açıklanacak. Dünyanın en büyük 100 turizm şirketinin en iyilerinin ciro bazında belirlendiği ‘Tourism 100’ raporunda havayolu şirketleri, online ve offline seyahat acenteleri, otel ve otel zincirleri yer alacak. Dünya turizmine yön veren liderlerin buluşacağı World Tourism Forum Global Meeting 16-18 Şubat’ da 20 ülkeden 150’ ye yakın uluslararası konuşmacı ile gerçekleşecek. Büyük zirve öncesi açıklanacak ‘Tourism 100’ araştırması turizm sektöründe büyük yankı uyandıracak. Turizm’in Davosu olarak adlandırılan World Tourism Forum Global Meeting ile Dünya turizmine yön verip, damga vurmaya devam edecek. 

Global Meeting Zirvesi’nin ağırlayacağı Dünyaca ünlü isimler arasında; Facebook Spokeperson’ı ve Silikon Vadisi’nin en güçlü kadını, Zuckerberg Media’nın kurucusu Randi Zuckerberg, İngiltere Dışişleri Eski Bakanı, International Rescue Committee (IRC)’nin hem Başkanı hem de Yönetim Kurulu Başkanı David Miliband, Tony Blair Başbakanlığı süresinde İçişleri ve Dışişleri Bakanı olan Jack Straw, Yandex Ceo’su Arkadiy Voloj, İsveç’in en büyük turizm tanıtım ofisi Visit Stockholm’un Ceo’su Thomas Anderson ve “UNWTO Özel Büyükelçisi ve eski World Travel & Tourism Council Yönetim Kurulu Başkanı Dr.Michael Frenzel yer alıyor.

Eş zamanlı olarak birden fazla etkinliğin gerçekleşeceği World Tourism Forum Global Meeting’te turizm sektöründe önemli bir yere sahip olan Dünyanın çeşitli bölgelerinden 300'e yakın seyahat bloggerlerı "eGen Influencers" etkinliğinde 16 Şubat'ta Çırağan Palace Kempinski'de bir araya gelecek.  Dev zirvenin kapanışı ise 17 Şubat’ da "Dünya Turizminin Oscar'ı sayılan turizm endüstrisinin en prestijli ödülü ‘World Tourism Forum Awards’ ile Çırağan Palace Kempinski’de düzenlenecek ödül töreni ile son bulacak. 

Göynük, Cıttaslow – Sakin Şehir Oldu

Sahip olduğu doğal güzelliklerini, kendine has kent dokusunu, tarihi ve kültürel mirasını koruyarak sürdürebilir kılan Bolu Göynük, Cittaslow (Sakin Şehir) oldu. Türkiye’den 11 şehrin üye olduğu Uluslararası Cittaslow (Sakin Şehirler) Birliği’ne üyeliği resmileşen Göynük evrensel eleme kriterlerini, halkının da desteğiyle başarılı şekilde yerine getirdi. Göynük’ün, Cittaslow felsefesi ile yaşayan bir kent olduğunu kaydeden Göynük Belediye Başkanı ve İpek Yolu Belediyeler Birliği (İPEKBİR) Başkanı Kemal Kazan “Uluslararası Cittaslow Birliğine” üye olmak, Cittaslow olmak bizim için çok anlamlı ve önemli” dedi. 

2014 yılında Uluslararası Cittaslow Birliği’nin Türkiye Koordinatörü Seferihisar Belediyesi’ne üyelik başvurusunda bulunan Göynük Belediyesi, üyelik kriterlerini yerine getirerek Cittaslow Birliği’ne üyeliği kabul edildi. Uluslararası Cittaslow Birliği’nin Türkiye Genel Kurul toplantısı hafta sonu Artvin’in Şavşat ilçesinde yapıldı. Genel Kurul toplantısına AK Parti Artvin Milletvekili İsrafil Kışla, CHP Sinop Milletvekili Barış Karadeniz, Uluslararası Cittaslow Birliği Genel Sekreteri Pier Giorgio Oliveti, Seferihisar Belediye Başkanı ve Cittaslow Uluslararası Başkan Yardımcısı aynı zamanda Cittaslow Türkiye Koordinatörü olan Tunç Soyer, Cittaslow Türkiye Teknik Koordinatörü Bülent Kösem, Cittaslow Türkiye Bilim Komitesi üyeleri Prof. Dr. Murat Barkan, Prof. Dr. Rıdvan Yurtseven, Ferhat İlker Ünsever’in yanı sıra Türkiye’de Cittaslow ünvanlı 11 İlçenin Belediye Başkanları ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinden Üye Belediye Başkanları katıldı. Toplantıda Cittaslow Birliği’ne üyelik süreci tamamlanan Bolu Göynük, Sinop Gerze ve Isparta Eğirdir ilçelerinin Cittaslow sertifikaları verildi.

Cittaslow Türkiye Genel Kurulu'nda konuşan AK Parti Artvin Milletvekili İsrafil Kışla Cittaslow felsefesi ile yaşayan kentlerin bu ağa katılarak gerekli değeri gördüklerini söyledi. Kışla, “Cittaslow olan kentlerin tüm çabalarını ve projelerini destekleyeceğiz, çevreyi koruyacağız. Bunun için elimizden ne geliyorsa yapmaya hazırız” dedi. 

CHP Sinop Milletvekili Barış Karadeniz de  yaptığı konuşmada, “Cittaslow felsefesi, kendine özgü tarihi ve kültürel dokusunu koruyarak yaşatan kentler için oldukça önemli. Cittaslow bir anlamda aile birliği ve ben de bu ailenin bir ferdi olduğum için çok mutluyum” diye konuştu.

Toplantıda konuşan Göynük Belediye Başkanı ve İpek Yolu Belediyeler Birliği (İPEKBİR) Başkanı Kemal Kazan Cittaslow Birliği’nde yer almaktan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, “Bugünden itibaren Cittaslow olan Göynük’ün de dünyadaki güzel örneklerinden biri olacağına inanıyorum” dedi. Kent hayatının koşuşturmacasından yorulanlar için sakinliğin huzurun önem kazandığını vurgulayan Kemal Kazan, şunları söyledi:“Hayatı keyif alarak yaşamak için Cittaslow felsefesi çok önemli. Bu anlayış, bir kentin yaşam kalitesinin iyileştirilmesinin ve kalkınmasının o kentin kendine özgün yapısının, mimarisinin, gelenek ve göreneklerinin, yerel yemeklerinin ve tarihsel kimliğinin korunmasıyla mümkün olabileceğini gösterdi.

Gelişmek ve ilerlemek isteyen kentlerin çevreye, doğaya saygılı, özgün kent kimliğini koruyarak mümkün olduğunu gösteren bu hareketi başlatanları ve örnek kentlere imza atanları yürekten tebrik ediyorum. Göynük’te kent hayatının insanları boğan, kısıtlayan ortamından sıyrılarak doğaya ve eski zamana olan özlemlerini giderdikleri bir ortam yaratmak için çalışıyoruz. Türkiye’den 11 şehrin üye olduğu Cittaslow Birliği’nde Göynük’ün de yer alacak olmasından çok mutluyuz. Biz de bu felsefenin Göynük’e katacaklarıyla sahip olduğumuz potansiyeli daha da iyi değerlendireceğimize, uluslararası platformda oluşturacağımız strateji ile tanınırlığımızın artacağına yürekten inanıyoruz. “Uluslararası Cittaslow Birliğine” üyelik için ilk adımı 2014 tarihinde Seferihisar Belediyesi’ne müracaat ederek attık. Halkımızı da 2014 yılından itibaren Cittaslow hakkında bilgilendirdik. Girişimcilerin de yatırımlarını bu doğrultuda yapmalarını teşvik ettik. Turizm sektöründe olanlara hatta bu sektöre ilgisi olanlara eğitimler verdik. Göynük’te termal turizmin gelişmesi için de çabalarımız da sonuç verdi ve termal tesis yatırımlarına da başlandı.

Kendine has kent estetiği olan Göynük’ün bu dokusunun bozulmaması için imar planlarımızı hassasiyetle oluşturmaya devam ediyoruz. Göynük, Anadolu’daki Türk yaşayışının ve yerleşme kültürünün önemli örneklerini aslına uygun olarak günümüze taşıyan kentlerden biri. Son yıllarda Türkiye’nin gözde destinasyonlarından biri olarak öne çıktık. Göynük, mimarisini ve doğal güzelliklerini koruyarak, geleneklerine sahip çıkan “Bir Osmanlı Kenti” olarak tanınıyor. Tüm bu yönleriyle çeşitli bilimsel ve tarihi araştırmalara konu oluyor. Mimari, doğal yapı ve folklor yönünden bozulmamışlığın simgesi olarak görülüyor.

Akşemseddin Diyar-ı olarak da bilinen Göynük aynı zamanda sahip olduğu camii ve türbeleriyle inanç turizminin de merkezlerinden biri. Osmanlı mutfağının tüm özelliklerini taşıyan Göynük Mutfağı’nın bu yönüyle “slowfood” çalışmaları kapsamında desteklenebileceğini ve bu çalışmalarla yöresel ürünlerimizin değer kazanacağını düşünüyorum. Göynük’ü ünlü bir seyahat yazarımız “zamanın durduğu kent” diye nitelemişti. Gerçekten de yavaş akar bizim kentimizde yaşam. Kentimizin Cittaslow yani  “sakin kent” seçilmesinden gurur ve onur duyuyoruz. Bu anlamlı yolculukta Göynük’e destek veren Cittaslow olmamıza katkıda bulunan herkese gönülden şükranlarımı sunarım. Bu arada ülkemizde ilk Cittaslow olma özelliğini taşıyan Seferihisar’a da bize ve diğer ilçelere olan öncülüğünden dolayı bir kez daha teşekkür ederim."

5 Şubat 2017 Pazar

İstanbul Modern’in yeni sergisine rekor sayıda ziyaretçi

“LİMAN”ı bir günde 5 bin 546 kişi gezdi
İstanbul Modern’in yeni sergisi “LİMAN” daha ilk haftasında rekor ziyaretçi sayısına ulaştı. “LİMAN”ı bir haftada 16 bin kişi gezdi. Perşembe günü ise ziyaretçi sayısı 5 bin 546’ya ulaştı. Böylece müze tarihinde günlük ziyaretçi sayısı rekoru kırıldı.

İstanbul Modern’in kentin deniz ve limanlarla ilişkisini ‘resmeden' yeni sergisi açılır açılmaz sanatseverlerin yoğun ilgisini çekti. 28 Ocak’ta başlayan “LİMAN”ı bir hafta içinde 16 bin sanatsever gezdi. Ülker’in desteğiyle müzeye ücretsiz girilebilen perşembe günü ise İstanbul Modern’in günlük ziyaretçi rekoru kırıldı. 2 Şubat günü “LİMAN” tam 5 bin 546 kişiyi ağırladı.Sergi, 19. yüzyıldan günümüze Türkiye sanatında deniz kenarında ve liman çevrelerinde gelişen kültürel ve toplumsal hayatı mercek altına alıyor. Farklı dönem ve disiplinlerden 34 sanatçı ve kolektifin resim, heykel, model, gravür, çizim, fotoğraf, video ve yerleştirmelerinden bir seçki sunan serginin küratörlüğünü Çelenk Bafra ve Levent Çalıkoğlu üstleniyor. “Liman” kavramının sembolik ve metaforik açılımlarına yer veren sergi, coğrafi bir konum olmanın ötesinde, toplumsal ve ekonomik bir etkileşim alanı olarak liman bölgelerini görsel sanatlardaki yansımalarıyla araştırıyor. 

LİMAN’daki sanatçılar
Nevin Aladağ, Meriç Algün Ringborg, Hüseyin B. Alptekin, Avni Arbaş, Volkan Aslan, Turgut Atalay, Antonio Cosentino, Darzanà (Feride Çiçekoğlu, Mehmet Kütükçüoğlu, Ertuğ Uçar), Hasan Deniz, Cevat Dereli, Abidin Dino, Feyhaman Duran, Mıgırdiç Givanian, Ara Güler, Nedim Günsür, Nuri İyem, Özer Kabaş, Borga Kantürk, Gülsün Karamustafa, Volkan Kızıltunç, Muhsin Kut, Mıgırdiç Melkon, Yasemin Özcan, Serkan Özkaya, Sébah & Joaillier, Arslan Sükan, Hüsnü Tengüz, Cemal Tollu, Selim Turan, Ömer Uluç, xurban_collective (Güven İncirlioğlu, Hakan Topal), Mümtaz Yener, Fausto Zonaro

Türk Kızları Yabancı Damatla Uyuşamıyor

Avrupa’da Türk Gençleri Eş Bulmakta Zorlanıyor
Bayanların kültür ve inançlardan kaynaklanan nedenlerle yabancı evliliğine sıcak bakmıyorlar

Türkiye’den eş getirmenin hukuksal olarak  zorlaşması gençlerin evlenmesini ertelettiriyor.Özellikle bayanların büyük sorun yaşadığını belirten Hollanda Kadın Platformu genel sekreteri ve Kadın Dergisi editorü Özlem Özyol,erkekler istediği gibi yabancılarla evlenmelerine rağmen  bayanların kültür ve inançlardan kaynaklanan nedenlerle yabancı evliliğine sıcak bakmıyorlar.

Yabancı evliliklerde artış
Özlem Özyol son dönemde yabancı evliliğin artması neslin ilerde Avrupa’da asimile olmasında büyük etken olacaktır.Türk gençlerinin mutlaka Türk bayanla evlenmesi gerektiğini belirten Özyol, aksi halde ilerde büyük kültürel erozyon yaşanacaktır. Türk erkeklerinin Türkiye’den evliliği tercih etmesi yada yabancı evliliğe yönelmesi Türk bayanlarında yabancı evliliğe yönelmesinde etken olacaktır.

Özlem Özyol,mutasıp bayanlarda evlilik daha büyük sorun.
Flört yapanlarda fazla sıkıntı olmaya bilir ama flörte inancı gereği olumlu bakmayan ve görücü üsülü evlilikleri tercih eden bayanlar çok büyük sorun yaşamaktalar.Dindar bir genç kız bana aynen şunu söyledi.Dindar erkekler özellikle son dönemde dindarlığı dikkate almayan evlilikler yapmakta.Ailelerde buna sıcak bakmakta.Dindar bayanların dindar olmayan bir gençle evliliğe sıcak bakmamakta.Yada dindar olmayan bir erkek dindar bir bayanı tercih etmemekte.Bu durumda genç kızlar şimdi fazla dikkat çekmesede ilerde büyük sorunlar oluşturacaktır.

Kendi Seviyelerinde Eş Bulamıyorlar
Hollanda kadın Platformus sekreteri ve Kadın Dergisi editorü Özlem Özyol,Pisikolog Hüseyin Atalay’a göre  Hollanda’da yaşayan gençler kendilerine eş ararken farklı sorunlarla karşılaşıyorlar. “Türk gençlerimiz en başta kendi entellektüel seviyelerinde birini bulmakta zorlanıyorlar. Bu sadece yüksek tahsilli gençlerimiz için değil, aynı zamanda az tahsilli gençlerimiz için de geçerli. Diğer taraftan kendi ruhsal yazılımlarına (software) denk eş bulmakta zorlanmalar. Yani, gerek aile kültürü ki, farklı yöreden evlilikleri göz önüne getiriniz, gerek entellektüel yapı, gerek rol ve görev dağılımlarında gerekse beklentilerin çatışmaları gibi pratik sorunlar ilk göze çarpanlar arasında yer alıyor.

Ülkay Atmaca Bodrum’a transfer oldu

Ülkay Atmaca, Bodum La Blanche Island’ın Genel Müdürü Oldu

Halil Öncü-KEMER
Uzun yıllardır Antalya’nın Kemer Bölgesinde görev yapan başarılı Genel Müdür Ülkay Atmaca Bodum’da bulunan La Blanche Island Genel Müdürü olduDaha önce de bir dönem Bodrum’da görev alan Ülkay Atmaca, Bodurm’daki yeni görevine başladı. KETAV’da ( Kemer Tanıtım Vakfı) yönetim kurulu üyesi olan ve halen POYD ( Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği ) Yönetim Kurulu Üyesi olan Ülkay Atmaca en son Sherwood grubunda Sherwood Club Kemer Genel Müdürü olarak görev yapıyordu.  Yeni yılda gruptan ayrılan Ülkay ATMACA Bodrum La Blanche Island Genel Müdürü olarak yeni görevine başladı. Atmaca yaptığı açıklamasında, “Ülkemizin gözbebeği turizm destinasyonlarından birisi olan Bodrum’da yer alan La Blanche Island Genel Müdürü olarak göreve başladık ve bu yeni görevimiz ile yepyeni bir sayfa açtık” dedi. 

3 Şubat 2017 Cuma

S.Pellegrino 3.kez “Dünyanın En İyi Genç Şefi”ni belirleyecek

Tüm dünyada İtalyan yaşam stilinin ve “fine dining” konseptinin temsilcisi S. Pellegrino’nun düzenlediği Genç Şef yarışmasının 3’üncüsü için başvurular 1 Şubat’ta başladı

Yarı final ve finallerin toplam 18 ayda tamamlanacağı yarışmaya başvuranlar, “S.Pellegrino Young Chef 2018” unvanını almak için yarışacak. Yoğun ilgi gören ve her yıl 3 bini aşkın genç şefin ilgi gösterdiği yarışmanın başvuruları 30 Nisan’a kadar devam edecek. Yarışmaya katılmak için 30 yaş altında olmak ve bir restoranda şef, sous chef veya chef de partie olarak en az bir yıl çalışmış olmak kriterleri aranıyor. Yarışmacılar başvurularını kendilerine ait özgün ve en iddialı yemeklerini tanıtan metin ve fotoğraf ile www.sanpellegrino.com adresi üzerinden yapabiliyor. S. Pellegrino Genç Şef yarışmasıyla genç şeflerin yeteneklerini göstermeleri ve kendilerini geliştirmeleri hedefleniyor. 

Yarışmaya Türkiye’den başvuruların artmasını çok önemsediklerini belirten Nestlé Waters Türkiye Pazarlama Müdürü Hakan Şıpkan, ”Geçtiğimiz yıl bölge finalindeki 10 şeften 3’ü Türkiye’dendi. Ülkemizde başkalarına ilham verebilecek, başarılı pek çok genç şef var. Biz de onların başarılarının daha görünür olmasına katkı sağlamak istiyoruz. S.Pellegrino Young Chef yarışması ile yetenekli genç şeflerin uluslararası alanda deneyim kazanmasını, yeteneklerini geliştirecek bağlantılar kurmasını hedefliyoruz” dedi. 

10 bölge finalisti Haziran’da açıklanacak
Online başvuruların tamamlanmasının ardından yapılacak değerlendirmeyle belirlenen 10 bölge finalisti Haziran ayında açıklanacak. Bölge finalisti olarak açıklanan genç şefler Türkiye’nin yer aldığı Akdeniz Ülkeleri Bölgesi finalinde yarışacak. Akdeniz Ülkeleri Bölgesi’nde Türkiye’nin yanı sıra Kıbrıs, Yunanistan, Malta ve İsrail yer alıyor. Genç şeflerin başvurusuna eklediği tarifler, kalite ve farklılık gibi içerik özellikleri, malzemelerin kullanılma biçimleri, yaratıcılık, yemeğin sunumu ve şefin vizyonu olarak sıralanan 5 “Altın Kural” doğrultusunda değerlendirilecek. Yarışma hakkında detaylı bilgi için www.sanpellegrino.com adresi ziyaret edilebilir.


TURYİD’den “Komşunu Al Tatile Gel" kampanyasına destek, geldi

TURYİD ;Yetmez ayrıca ; Dünya Barışı için; “2017 yılını Türkiye’ye Ziyaret Yılı olması için çağrıda bulunmalı bir kampanya daha başlatmalıyız; “kim  olursan ol, tatil cenneti Türkiye’ye gel”  demeliyiz dedi.

TURYİD Başkanı Kaya Demirer,  Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın turizmin deniz, kum güneş üçgeninden ibaret olmadığını, yurt dışında yaşayan vatandaşlarımızın, düğün, nişan törenlerini kutlamalarını ülkemizde yapmaları “Komşunu da al gel” kampanya çağrısını desteklediklerini , ve ayrıca  ülkemizdeki  yabancı firmaların çalışanlarının  ve Türkiye’de görevli  yabancı ülke diplomatlarının  tatillerini ülkemizde geçirme çağrısından özellikle memnun olduklarını dile getirdi.

Cumhurbaşkanının Gastronominin önemli bir turizm dalı olduğunun altını çizmesinden dolayı ise bir kez daha büyük  memnuniyet duyduklarını ve gelecek için ümitlerini arttırdıklarını belirtti. Turizm sektörü temsilcilerine seslenen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, yurt dışındaki Türk vatandaşlarına çağrıda bulunarak 'komşunu da al gel’ kampanyası başlatması Turizm Restaurant Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği  (TURYİD) tarafından memnuniyetle karşılandı. Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’ndeki buluşmaya TURYİD üst yönetimi de katılırken, TURYID Başkanı Kaya Demirer, bu tür bir kampanyanın olumlu olacağına, yurt dışındaki Türklerin turizm açısından önemli bir potansiyeli bulunduğuna dikkat çekti. 

Demirer, sektör olarak bu konuda 12 Ocak’ta başlatılan “Hayatına Sahip Çık” sosyal sorumluluk kampanyasının bu çizgide ve paralelde ilerlediğini, yabancı turistin ülkemize ziyaretinde en büyük etkenin öncelikle ülkemiz insanın ve de ülkemizde yaşayan yabancı vatandaşların hayatına sahip çıktığını görmesi ve algılaması gerektiğinin altını çizdi. Sokağına, caddesine, bakkalına, manavına, esnafına, restoranına sahip çıkarak hayatın normal akışını sergileyen bir ülkeye yabancı turistin bakışının daha olumlu olacağına inandığını belirten 

Demirer sözlerine; Cumhurbaşkanın dile getirdiği üzere, turizmi deniz-kum-güneş üçgeni algısından kendi iktidarları dönemlerinde kurtararak turizmi çeşitlendirme sonrası ülkemize gelen ziyaretçi sayısın 12-13 Milyondan 40 Milyona çıktığını, turizm gelirlerinin de 13,5Milyar Usd’den 31,5Milyar Usd mertebesine ulaşmasında bu algının değiştirilmesinin önemini vurguladı. Alternatif turizm kolları içinde  Gastronomi Turizmi gibi kültür ve gelir seviyesi yüksek nitelikli turizm dallarının çeşitlendirilmesinin önemini 2023 hedefi olan 50Milyon turist 50Milyar Usd’nin kolayca 75Milyar Usd seviyelerine gelebileceğinin altını çizdi.

'2023 HEDEFLERİ GASTRONOMİ TURİZMİ İLE AŞILABİLİR”  

Demirer, bu tip kampanyaların olumlu olduğunu, ancak sektörün içinde bulunduğu sıkıntıları aşabilmek için başka destekler de beklediklerini ifade etti. Türkiye'nin, uluslararası arenada imaj yönetimini devreye alması gerektiğini belirten Demirer, sektör örgütlerinin de dahil edilmesi ile yapılacak çalışmaların doğrudan planlamasına katkı sağlayacağını vurguladı. Demirer, sektörde faaliyet gösteren işletmelerin yabancı para cinsinden kiralar ile ilgili yaşamakta olduğu sorunların çözüme kavuşturulması gerektiğini, Dünya ortalamasında %8 olan Ciro/Kira oranlarının Türkiye’de %25’lere çıktığını bunun sürdürülmesi mümkün olmayan sonuçlar doğuracağını belirtti. Gastronomi turizminin devlet tarafından sahiplenilmesinin ve desteklenmesinin bugün turist başı ortalama 705 Usd olduğu ülkemizde bu sektörün desteklenmesi ile Turizm Gastronomi sayesinde, geliri en yüksek ülkelerden olan İspanya gibi 1500 USD mertebelerine çıkabileceğine değinen Demirer sözlerine bugüne kadar kendi öz kaynakları ile büyümekte olan sektörün kültür ve gelir seviyesi yüksek nitelikli turist ile ülkemiz turizmine büyük katkı sağlayacağını ve bu sayede de ülkemiz cari açığının ve istihdam sıkıntısının azalmasındaki katma değerin her geçen gün artacağının önemine vurgu yaptı. 

TURYİD HEYETİNDE KİMLER VARDI?
TURYİD heyeti şu isimlerden oluştu:
Turyid Başkanı Kaya Demirer Başkan Yardımcısı Ayhan Çarıkçılar(Midpoint) Başkan Yardımcısı Gamze Cizreli(Big Chefs), Yönetim Kurulu Üyesi Serkan Top(Waffle Stop), Yönetim Kurulu Üyesi Doğa Erzi ,Yönetim Kurulu Üyesi Dilek Terzioğlu(Dilek Terzioğlu Events, Yönetim Kurulu Üyesi Lütfü Sapmaz(Portaxe), Yönetim Kurulu Üyesi Faruk Ügümü(Hünkar), Yönetim Kurulu Üyesi Süreyya Üzmez(Trilye),Sedat Zincirkıran(Sardunya), Sadettin Cesur(BTA), Mehmet Aksel (MSA), Ferudun Tunçer(Bay Döner), Vedat Başaran(Yesam Başkanı), Gökmen Sözen( Food in Life), 




Yenilenen HotelsPro.com ile otel rezervasyonları %50 daha hızlı!

Dünyanın önde gelen seyahat ve konaklama ürünü tedarikçilerinden MetGlobal Şirketler Grubu’nun, global seyahat sektörü profesyonellerine teknoloji ve rezervasyon çözümleri sunan markası HotelsPro, otel bilgilerinin %50 daha hızlı aratılabilmesini ve daha hızlı rezervasyon yapılabilmesini sağlayan yeni arayüzünü acentelerin kullanımına sundu. 

Yenilenen HotelsPro.com, üstün teknolojisi ve acentelere sunduğu yeni arayüzü yardımıyla, daha zengin görsel ve bilgi içeriğine ulaşılmasına ve adres tabanlı arama gerçekleştirebilmesine olanak sağlıyor.Yılların bilgi birikimine sahip HotelsPro’nun, müşterilerinin beklentilerini karşılamaya odaklanarak ve onların işlerini kolaylaştıracak yeni özellikler geliştirerek yenilediği rezervasyon arayüzü ile acenteler, kredi kartı saklama sistemi sayesinde daha kolay rezervasyon yapabiliyor, zengin tasarımıyla ise daha iyi bir kullanıcı deneyimi elde ediyor. Yenilenen HotelsPro.com ayrıca; favori otel listeleri oluşturma, tedarikçi kuru ile indirimli işlem yapma gibi yeni özellikleri de beraberinde sunuyor.

Türkiye Otelciler Birliği’nden ‘Komşunu da al gel’ kampanyasına destek

TÜROB Başkanı Timur Bayındır, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yurtdışındaki vatandaşlarımıza çağrıda bulunarak 'komşunu da al gel’ kampanyası başlatmasını memnuniyetle karşıladıklarını belirtti.

Turizm sektörü temsilcilerine seslenen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, yurtdışındaki vatandaşlarımıza çağrıda bulunarak 'komşunu da al gel’ kampanyası başlatması Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) tarafından memnuniyetle karşılandı. Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’deki buluşmaya TÜROB üst yönetimi de katılırken, TÜROB Başkanı Timur Bayındır, bu tür bir kampanyanın olumlu olacağına, yurtdışındaki Türklerin turizm açısından önemli bir potansiyeli bulunduğuna dikkat çekti. Bayındır, sektör olarak bu konuda gerçekleştirilecek her türlü uygulamaya destek olacaklarını dile getirdi. 

Turizmci bir danışman faydalı olur 
Bayındır, bu tip kampanyalarım olumlu olduğunu, ancak sektörün içinde bulunduğu sıkıntıları aşabilmek için başka destekler de bekledilerini ifade etti. Türkiye, uluslararası arenada imaj ve itibar yönetimini acele devreye sokması gerektiğini belirten Bayındır, turizm sektöründen bir profesyonelin bu dönemde Cumhurbaşkanlığı Danışmanlığı görevine getirilmesinin, sektördeki gelişmelerin ve sektör örgütlerinin de dahil edilmesi ile yapılacak çalışmaların doğrudan planlamasına katkı sağlayacağını vurguladı. Bayındır, sektörümüzde faaliyet gösteren işletmelerin SGK primlerinin en az 1 yıl ertelenmesi, primlerin yüzde 50’sinin İşsizlik Fonu, İŞKUR veya Hazine tarafından karşılanması sağlanması ve banka kredileri konusundaki sorunların çözüme kavuşturulması gerektiğini kaydetti. Bayındır, sektörde yaşanan olumsuz gelişmelerin tüm ülkeyi etkilediği göz önüne alınarak, açıklanan/açıklanacak desteklerin coğrafi bölge belirtilmeksizin tüm ülkemizi kapsamasının önemli olduğunu belirtti.  

TÜROB heyeti şu isimlerden oluştu:
TÜROB Başkanı Timur Bayındır, Başkan Yardımcısı Müberra Eresin (Eresin Otelleri), Başkan Yardımcısı Armin Zerunyan (Hilton Worldwide), Genel Sekreter Hediye Güral Gür (NG Hotels) 

Üyeler:
Levent Erdoğan (My Dora Horel), Ziya Cihan (WOW İstanbul), Dr. Faik Öztunç (Divan Otelleri), Ayhan Hacıbektaşoğlu (Barın Hotel) İsmail Taşdemir (TÜROB Genel Müdürü), Murat Dedeman (Dedeman Otelleri), Dursun Özbek (Point Otelleri, GS Başkanı), Oya Narin (Martı Otelleri), Essum Aslan (Nevali Hotel), Hüseyin Öztürk (The Marmara Otelleri), Emel Elik Bezaroğlu  (Elite World Otelleri), Zeynep Nil Bozatlı (Holiday Inn A. North), Ali Güreli (Sofa Hotel) Nevin Akçelik (Club Nena), Alaeddin Babaoğlu (Hilton Garden Inn), Hasan Ekmen (Adamar Hotel), Murat Keloğlu (Ramada Plaza İstanbul), Erkan Sadıkoğlu (Suadiye Hotel), Ferah Yağan (Hilton Grubu), Recai Çakır (Sianji Group), M.Naci Topsakal (Haliç Kongre Merkezi)