14 Şubat 2023 Salı

Tüm TÜRKİYE Yardım Seferberliğinde

Ataşehir Kaymakamlığı, yaraları sarmak için yardım kampanyası başlattı. Ataşehir Kaymakamlığı, yaraları sarmak için Anadolu yakası muhtarları aracılığı ile  toplanan yardım kampanyasıyla  tırları deprem bölgesine götürüyor. 


Kahramanmaraş merkezli meydana gelen 7.7 büyüklüğündeki depremin ardından Ataşehir Kaymakamlığı yaraları sarmak için yardım kampanyası başlattı. Anadolu yakası muhtarları ve vatandaşlardan gelen yardımlar, Prof Faik Somer Spor Lisesi bahçesinde bulunan kapalı spor kompleksinde, Ataşehir Kaymakamı İsmail Hakkı ERTAŞ'ın önderliğinde, Ataşehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Prof Faik Somer Spor Lisesi Müdürü Halil İbrahim Yetimoğlu'nun katılımıyla ve Ataşehir AFAD  koordinasyonu ile toplanarak ayrı ayrı kolilerde istiflenerek en kısa sürede deprem bölgesine ulaştırılacak.

prof-faik-somer-spor-lisesi-atasehir-kaymakami-ismail-hakki-ertas-atasehir-afad-prof-faik-somer-spor-lisesi-muduru-halil-ibrahim-yetimoglu.jpg

5 Kamyon koli Prof. Faik Somer Spor Lisesi bahçesinde bulunan kapalı spor kompleksine ulaştı.Bölge okullarında da çalışmalar devam ediyor. Toplanan yardımlar ise kolilenerek ihtiyaca yönelik malzemelerle depremzedelere ulaştıralıcak.

prof-faik-somer-spor-lisesi-atasehir-kaymakami-ismail-hakki-ertas-atasehir-afad-prof-faik-somer-spor-lisesi-muduru-halil-ibrahim-yetimoglu-001.jpg

Prof Faik Somer Spor Lisesi bahçesinde bulunan kapalı spor kompleksinde kolilerin hazırlanmasında gönüllüler öğretmenler AFAD Gönüllüleri çalışıyor. Kahramanmaraş’ın Pazarcık ilçesi merkezli meydana gelen ve birçok ilde hissedilen 7.7 büyüklüğündeki deprem sonrasında yardım kampanyaları devam ediyor. Ataşehir Kaymakamlığı yaraları sarmak için harekete geçti.

prof-faik-somer-spor-lisesi-atasehir-kaymakami-ismail-hakki-ertas-atasehir-afad-prof-faik-somer-spor-lisesi-muduru-halil-ibrahim-yetimoglu-002.jpg

Bölgedeki depremzedelerin ihtiyaçlarının giderilmesine destek olmak için başlatılan yardım kampanyası çerçevesinde, Ataşehir Kaymakamlığı, Ataşehir AFAD ve Ataşehir İlçe Millieğitim Müdürlüğü  Prof Faik Somer Spor Lisesi bahçesinde bulunan kapalı spor kompleksinde toplanan yardım malzemeleri, en kısa sürede bölgeye ulaştırılmak üzere hazırlanarak yola çıkarılacak.

2 Şubat 2023 Perşembe

Gönül ister ki Her Yerde Dolaşım Güvenli Olsun 

Teknolojinin gelişmesiyle ve seyahat olanaklarının genişlemesiyle insanlar artık istedikleri ülkelere, destinasyonlara kolaylıkla ulaşabilmektedirler. Bu kolaylıklar kişilerin farklı ülkeleri farklı destinasyonları görme istekleriyle birleşince uluslararası bir hareketliliğe neden oluyor. Türkiye’de turizm sektörü geçmişten günümüze hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ülkeler tarafından yoğun şekilde ilgi gösterilen bir sektör olma özelliğini koruyor. Dünya üzerinde turizm sektörünün gelişimi daha fazla turist çekme için alternatif projeler üretirken Türkiye Turizmi 12 aya yayarak yelpazeyi genişletmek için ülke girdisini gelen kişi ve döviz bazında yükselterek refahı sağlamaya çalışmaktadır. 


Ülkemiz sadece doğal güzellikleriyle değil, kültürel anlamda da büyük bir donanıma sahip. Turizm dünyada en hızlı gelişen sektörlerden biri, ülke ekonomilerine yaptığı yadsınamaz katkının yanı sıra halkların birbirlerini tanımaları ve evrensel barış için de son derece önemli bir araç. Turizm işsizlik sorununun çözümü konusunda önemli etkilere sahip bir sektördür. Günümüz dünyasında işsizlik en önemli ekonomik sorunların başında gelmektedir. Bunun en önemli nedeni ise, dünya genelinden en hızlı gelişen sektörlerden biri olmasıdır. Bu durum, turizm sektörünün ülke ekonomilerine katkılarını ön plana çıkarmaktadır. 

Gelişmiş ülkeler turizm sektörünün gelir etkisinden yararlanmaya çalışırken gelişmekte olan veya az gelişmiş ülkeler ise, bu sektörün döviz kazandırıcı ve yeni istihdam olanakları yaratabilme gücünden yararlanıyor. Zengin turizm potansiyeline sahip olan Türkiye için özellikle işsizlik sorunun çözümünde katkı sağlaması noktasında turizm sektörünün önemi ön plana çıkarak arttırmaktadır. Geçirmiş olduğumuz kapanma sürecinde var olan personelin başka sektörlere kayması turizmde profesyonel çalışan personel açığı yaratmıştır. Her ne kadar çalışmalar sürse de kaybolan profesyonel çalışanın yeri doldurulamamıştır. Turizmde bir yandan iyi hizmet sunmaya çalışırken bir yandan da uyarılarla karşı karşıya geliyoruz. Türkiye’de yaklaşan seçimler öncesi yabancı devletler tarafından kendi ülke vatandaşlarına uyarılarda bulunuyor. Dünya medyasında yer alan tüm bu olumsuz haberler nedeniyle seyahat eden yolcular, eylemlerin gerçekleştiği ülkeleri güvensiz olarak görmekte ve tercih etmemeye başlamaktadır. 

Bütün bu olumsuzluklarla karşı karşıya gelen ülkeler turizm gelirlerini ve turist sayılarını kaybetmemek adına kriz yönetim planlarını en etkili şekilde organize etmek için çalışmalar yapmaktadır. Genel olarak olumsuz olayların turizm destinasyonlarını, turist sayısı ve turizm geliri yönünden etkilemiş olduğu gerçeği ortadadır. Turist sayısı ve gelirindeki değişimler, olumsuz olayların tekrarlaması ve bölgenin devam eden süreçte hala güvensiz olarak tanınmasıyla yaşanan krizin boyutunu her bakımdan etkilemektedir. Bu kapsamda kriz yönetim planının tüm tehditler göz önünde bulundurularak hazırlanması ve profesyonelce uygulanması gerekmektedir. Dünyadan ülkemiz için uyarılar gelirken eskiden son derece etkilenirdik. Artık dünya terör etkisi altında. Her yerde bir olay bir eylem olabiliyor. Dünyada ne oluyorsa aynısı Türkiye'de de olabiliyor. Dünya ülkeleri ne kadar güvenliyse Türkiye’de o kadar güvenlidir.  

Gönül ister ki her yerde dolaşım güvenli olsun… 



I-MICE’in B2b ve Networkıng Etkinliği Portex’de gerçekleşti

TURİZMİN SESİ


Nitelikli turiste hizmet veren sektör paydaşları I-MICE’ın düzenlediği gecede, PORTAXE’te bir araya geldi. Boğazın inci mekanlarının başında gelen PORTAXE, Divan Hotellerinin ikram sponsorluğunda Uluslararası MICE Endüstrisi Derneği (I-MICE) koordinasyonunda birbirinden değerli sponsor iş ortaklarının destekleri ile dün gece, turizm sektörünün inci segmentlerinden, nitelikli turiste hizmet veren MICE segmenti çalışan acentalar başta olmak üzere sektör paydaşlarını ağırladı.
 
portaxe-divan-hotelleriuluslararasi-mice-endustrisi-dernegi-i-micesezen-akyazi-isil-ozmen-huseyin-kurtdeniz-dikkaya-lutfu-sapmaz.jpg

50 civarında sektör paydaşını içinde barındıran, nitelikli turiste hizmet veren, yıllık 70-80.000 civarında etkinlik ve organizasyon gerçekleştiren 200.000’in üzerinde direkt ve 400.000’in üzerinde dolaylı çalışanı olan, yıllık 15 milyar dolar ticaret hacmi yaratan MICE segmenti son yıllarda başlı başına bir sektör haline gelmiştir..

portaxe-divan-hotelleriuluslararasi-mice-endustrisi-dernegi-i-micesezen-akyazi-isil-ozmen-huseyin-kurtdeniz-dikkaya-lutfu-sapmaz-002.jpg

Nitelikli turiste hizmet veren sektörün nabzı PORTAXE’te attı!

Gece iki bölüm halinde gerçekleşti

İlk bölümde 17.00 - 19.00 saatleri arasında sektör paydaşları, Shine alanında b2b etkinliğinde bir araya gelip yeni iletişim ve işbirliği fırsatları yakaladılar. Organizasyonda toplamda 28 sponsor firma stand açarak sektör paydaşları ve iş ortaklarıyla bir araya geldi.

portaxe-divan-hotelleriuluslararasi-mice-endustrisi-dernegi-i-micesezen-akyazi-isil-ozmen-huseyin-kurtdeniz-dikkaya-lutfu-sapmaz-003.jpg

Çok yoğun katılımlı gerçekleşen etkinlikte gelecek adına önemli işbirlikleri gelişti.

portaxe-divan-hotelleriuluslararasi-mice-endustrisi-dernegi-i-micesezen-akyazi-isil-ozmen-huseyin-kurtdeniz-dikkaya-lutfu-sapmaz-004.jpg

Sonrasında ise misafirler Portaxe alanına yönlendirildi. Misafirleri Portaxe alanında girişten itibaren özenle hazırlamış kokteyller, ünlü DJ Cem Mangaloğlu’nun geceye özel repertuvarı ve yine özenle hazırlanmış kusursuz bir organizasyon ve hazırlık karşıladı.
 
portaxe-divan-hotelleriuluslararasi-mice-endustrisi-dernegi-i-micesezen-akyazi-isil-ozmen-huseyin-kurtdeniz-dikkaya-lutfu-sapmaz-001.jpgGecenin sunuculuğunu üstlenen sevgili Sevinç Şatıroğlu sırasıyla sahneye derneğin Genel Sekreteri Sezen Akyazı, 2. Başkan Işıl Özmen ve Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Kurt’u davet etti.
 portaxe-divan-hotelleriuluslararasi-mice-endustrisi-dernegi-i-micesezen-akyazi-isil-ozmen-huseyin-kurt.jpeg

Genel Sekreter Sezen Akyazı “ geçen ay ilkini gerçekleştirdiğimiz Networking etkinliğimizi bu ay ilk defa öncesinde b2b ile birleştirdik. Görüyoruz ki çok doğru yapmışız. Bugün birbirini tanıyanlar iletişimlerini arttırdı. Tanımayanlar ise yeni iletişim ve işbirliği fırsatları yakaladı. Biz, bunu çok önemsiyoruz. Yeni etkinlik planlamalarımızı da bu heyecanla devam ettireceğiz. Hepinize güzel, keyifli ve eğlenceli bir gece dileriz. “ dedi.
 portaxe-divan-hotelleriuluslararasi-mice-endustrisi-dernegi-i-micesezen-akyazi-isil-ozmen-huseyin-kurt-001.jpeg

2. Başkan Işıl Özmen “ Değerli dostlar, derneğimiz yurt içi ve yurt dışı tanıtım gezileri, I-MICE akademi ile eğitimler, otel infoları, sosyal sorumluk projelerinin yanı sıra sektörü bir araya getiren networking etkinlikleri de gerçekleştiriyor. Senenin ilk etkinliğini bugün sizlerle yapıyoruz. Hepiniz hoş geldiniz. Dernek yönetimine kadın gücünün yansımasını da gururla paylaşıyorum. İyi eğlenceler. “ dedi.
 
portaxe-divan-hotelleriuluslararasi-mice-endustrisi-dernegi-i-micesezen-akyazi-isil-ozmen-huseyin-kurtdeniz-dikkaya-lutfu-sapmaz-001.jpegGecede söz alan I-MICE  Derneğin Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Kurt “ sektör adına katma değer üretmek, fayda sağlamak ve dokunmak için varız. Derneğimiz sektördeki gücünü siz sektör paydaşlarımızdan ve üyelerimizden alıyor. Günden güne güçlenen ve büyüyen üye sayısı 600’leri bulan kocaman bir aileyiz. İstiyoruz ki sizlerle daha da güçlenelim. Hep birlikte sektörümüze daha fazla daha güçlü sahip çıkalım. Hepinizin ayaklarına sağlık.” Dedi.
 
portaxe-divan-hotelleriuluslararasi-mice-endustrisi-dernegi-i-micesezen-akyazi-isil-ozmen-huseyin-kurtdeniz-dikkaya-lutfu-sapmaz.jpegGece söz alan Portaxe Yönetim Kurulu Başkanı Lütfü Sapmaz “ bugün, burada mekan sponsoru olmaktan, turizmin kalbi sektör paydaşlarıyla, dostlarımla, iş ortaklarımla bir arada olmaktan dolayı çok mutluyum. Her birimiz dışarıda rakip olabiliriz ama içimizde çok iyi dostlarız. Her birimizin ortak gayesi sektörü hak ettiği yere taşımak. Bu bağlamda başta Divan Hotelleri olmak üzere organizasyonun gerçekleşmesinde desteğini esirgemeyen tüm sponsor dostlarımıza ve buraya gelen sizlere teşekkür ederim. “ dedi.
 
portaxe-divan-hotelleriuluslararasi-mice-endustrisi-dernegi-i-micesezen-akyazi-isil-ozmen-huseyin-kurtdeniz-dikkaya-lutfu-sapmaz-002.jpegGecenin Catering sponsoru Divan Hotelleri Satış ve Pazarlama Direktörü Deniz Dikkaya “ PORTAXE’te, burada siz kıymetli iş ortaklarımızla ve sektör paydaşlarımızla bu kadar nitelikli bir gecede olmaktan dolayı çok mutluyuz. Geceye Divan Hotelleri, Divan Catering ve Divan Pastaneleri olarak destek vermekten dolayı son derece mutlu olduk. Organizasyonda bizleri bir araya getiren ve içinde olmaktan paydaşı olmaktan keyif aldığımız derneğimize ve yöneticilerine de çok teşekkür ederiz. “ dedi.
 
portaxe-divan-hotelleriuluslararasi-mice-endustrisi-dernegi-i-micesezen-akyazi-isil-ozmen-huseyin-kurtdeniz-dikkaya-lutfu-sapmaz-004.jpegGece; sponsorlara plaket, Biraderler Cabaret’in renkli, keyifli ve çok eğlendirici performansı ve çekilişlerle devam etti. Sektör paydaşları b2b etkinliğinden sonra tabiri caizse ayın yorgunluğunu ve stresini sahnede eğlenerek attı.
 portaxe-divan-hotelleriuluslararasi-mice-endustrisi-dernegi-i-micesezen-akyazi-isil-ozmen-huseyin-kurtdeniz-dikkaya-lutfu-sapmaz-003.jpeg
Geceye sponsor olan kıymetli iş ortaklarımız;Portaxe, Divan ,2K Kaliteli Kurumsal, Bekup Reklam,DJ Cem Mangaloğlu,Dreamshots, EMN Production,Event Medya, KeyPartner, Limousine Plus,Lounge Entertainment, Micetechnic, Photier, Sevinç Şatıroğlu, Sing With Brothers, Sofitel,TM Akreditasyon, Tukan Ajans, Turuncu basım, Venus Group, YZC, Desida Events,Lounge Entertainment Ve ikram sponsorlarımız ; Anadolu EFES, Mey Diageo

1 Şubat 2023 Çarşamba

Turizmin Sesi Dergimizin OCAK 2023 47'nci Sayısı Yayında

Türkiye ve dünyadan turizm haberlerini sayfalarına taşıyan Turizminsesi Dijital Dergimizin OCAK 2023 47'nci sayısı birbirinden özel haberlerle sizlerle...  Turizm, Konaklama, Ulaştırma, Gastronomi, Etkinlik, Kültür-Sanat, Teknoloji, Sağlık Haberleri, Spor Haberleri, Moda Dünyası, Tatil- Gezi, Kurumsal firma haberleri ve çok daha fazlası OCAK Sayımızda...




27 Ocak 2023 Cuma

The Ritz-Carlton Bakü Lüksün Yeni Tanitimini Azerbaycan’in Eşsiz Başkenti Bakü’ye Getiriyor!


The Ritz-Carlton Bakü, markanın efsanevi hizmetini ve rakipsiz olanaklarını ‘’Ateş Ülkesi’’ Azerbaycan’ın dinamik başkenti Bakü'ye getirerek misafirlerini Aralık 2022’de ağırlamaya başladı.The Ritz-Carlton Bakü Lüksün Yeni Tanitimini Azerbaycan’in Eşsiz Başkenti Bakü’ye Getiriyor! Azerbaycan'ın başkenti Bakü'nün kalbinde yer alan The Ritz-Carlton, Bakü, konuklarını ülkenin büyüleyici kültürünü keşfetmeye davet ediyor. Modern olanakların ve yerel geleneklerin eşsiz karışımını sunan The Ritz-Carlton, Bakü, Azerbaycan'da yeni bir lüks standardı belirlerken unutulmaz anılar yaratmak için konuklarını bekliyor.



The Ritz-Carlton, Bakü Genel Müdürü Tino Lindner;Azerbaycan'ı ziyaret eden misafirlerimize üstün hizmet standartları ve olağanüstü olanaklar sunmaktan heyecan ve mutluluk duyuyoruz. Efsanevi mimar Zaha Hadid tarafından tasarlanan, şehrin modern mimari simgesi olan Haydar Aliyev Merkezi'nin karşısında yer alan otel, misafirlerini bu büyüleyici şehre bağlamak için pek çok olanak sunacak.” diye belirtti. Lindner, "Hem yurtdışından gelen hem de lokal misafirlerimize, efsanevi Ritz-Carlton hizmetini ve Azerbaycan'ın yerel kültürünü kucaklayan zenginleştirici, otantik deneyimler sunmayı dört gözle bekliyoruz." şeklinde ekledi.The Ritz-Carlton, Bakü’nün ülkede ve yurtdışında zarafet ve misafirperverliği yeniden tanımlayan olağanüstü bir lüks standardı sunduğunu belirten Lindner, “Bu büyüleyici otelin bir parçası olmaktan heyecan duyuyoruz ve konukları kesinlikle memnun edecek ve beklentilerini aşacak bir özen ve tutkuyla karşılamayı dört gözle bekliyoruz" dedi.

Tatil için ihtiyacınız olan her şey Bakü’de!

Azerbaycan - Ateş Ülkesi - Doğu ve Batı kültürlerini bir araya getiren ülkenin kozmopolit başkenti Bakü, şehrin hareketli sokakları, sayısız müze, konser salonu ve restoran imkanı sunarak unutulmaz bir tatil için ihtiyacınız olan her şeyi barındırıyor. 33 katlı The Ritz-Carlton, Bakü; çoğu özel balkonlu ve teraslı 190 geniş odası, eşsiz süitleri, ve  608 metrekarelik bir yaşam alanı, özel oturma odası, resmi yemek odası ve spor salonuna sahip Presidential Suiti ile şehrin en büyük suiti olan otelleri arasında yer alıyor. Ülkenin eşsiz kültürel dokusu The Ritz-Carlton, Bakü'nün mimarisinde hayat bulurken otelin iç tasarımı da ülkenin kültürel dokusundan ilham alıyor ve modern konukseverliği tarih, sanat ve kültürle ustaca harmanlıyor. Tasarım, birçok katmandan oluşan şehri yansıtırken, Azerbaycan'ın zenginleştirici kontrastları, Bakü'yü temsil eden desenler ve renkler ile baştan sona ustaca tasvir ediliyor.

Yepyeni bir yolculuk: Tribeca & Blind Tiger Bar

Günlük canlı piyano performansı, yerel bir dansçı eşliğinde geleneksel Azerbaycan müzikleri de dahil olmak üzere birçok kültürel deneyimi bir arada sunan The Ritz-Carlton, Bakü, yerel bitki çayları ve geleneksel tatlılarının lezzetiyle de adından söz ettiriyor. Restoranlar arasında klasik New York ve çağdaş Kaliforniya yemekleri sunan tüm gün açık restoranı Tribeca ve butik kokteyllerin çeşitli içerikler ile harmanlandığı zarif, şık ve modern Blind Tiger Bar’ın, enerjik tasarımı ve zengin içecek menüsü ile güne sıcak bir içecekle başlayabilir ya da günün yorgunluğunu güzel bir kokteyl ile atabilirsiniz. 

Toplantı ve özel davetler için kusursuz hizmet

Doğal ışıkla dolu etkinlik alanı ve büyüleyici bahçesi ile konuklar için mükemmel bir karşılama noktası olan The Ritz-Carlton, Bakü, geniş ve davetkar Shusha Balo Salonu, karşılama resepsiyonları, iş toplantıları, şık açılışlar için misafirlerine kusursuz bir ortam sunuyor.Aynı zamanda, bir Club Lounge ve iki kapalı yüzme havuzu, ülkenin göllerinden ilham alan tedavi odaları, açık bahçe alanı ve fitness merkezine sahip Ritz-Carlton Spa yer alırken daha küçük misafirleri için ikonik Ritz Kids programını sunuyor.


23 Ocak 2023 Pazartesi

Turizmde 100 Milyon Turist, 100 Milyar dolar turizm geliri hayal değil


FİRUZ B. BAĞLIKAYA: “TURİZMDE 100 MİLYON TURİST, 100 MİLYAR DOLAR TURİZM GELİRİ HAYAL DEĞİL”

TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, TÜRSAB TV’de turizm gündemini değerlendirdi. Gazeteci Mehmet Güneli’nin moderatörlüğünde gerçekleştirilen “Firuz Bağlıkaya ile TÜRSAB Gündemi” programında Bağlıkaya, seyahat acentalarının sorularını da yanıtladı. Bağlıkaya, belgesiz faaliyetlerden, transferlerde yaşanan sıkıntılara, aidatlardan konaklama vergisine, 2023 yılı değerlendirmesinden rakip pazarlardaki durum ile tanıtım ve pazarlamada yaşanan aksaklıklara kadar birçok konuda görüşlerini ifade eti.

“BELGESİZ FAALİYETLER İÇİN İDARİ PARA CEZASI VE ARAÇLARIN TRAFİKTEN MEN EDİLMESİ GEREKİYOR”

Konuşmasına TÜRSAB’ın 2023 yılı ajandasını açıklayarak başlayan TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, belgesiz kaçak faaliyetlerin en büyük sıkıntılardan birini oluşturduğunu ifade etti. TÜRSAB’ın 100’e yakın denetim elemanı bulunduğunu ancak yine de kaçak faaliyetlerin takibine yetişemediklerini belirten Bağlıkaya, şöyle devam etti: “Turizmde ciddi bir ekonomi var. Bazılar bilinçli, bazıları ise bilinçsiz bir şekilde bu ekonomiden pay almaya çalışıyor. Bu soruna parmak basmak lazım. Türkiye’nin tamamında bu sorunlar yaşanıyor. Bizim önerimiz; idari yüksek para cezası verilmesi ve bu faaliyetlerde kullanılan araçların trafikten menedilmesidir. Bunun başka bir yolu yok. Yüksek cezalar, sıkı denetim, araçların trafikten menedilmesi ve belgesiz faaliyet gösterenlerin iş yerlerinin, internet sitelerinin kapatılması lazım.”

“TRANSFERLERLE İLGİLİ SIKINTILARIMIZ DEVAM EDİYOR”

Seyahat acentalarının transferlerde yaşadıkları sıkıntıların devam ettiğini de hatırlatan Bağlıkaya, bu konuda da taleplerinin seyahat acentalarının öz malı araçlarında, belli bir koltuk sayısına kadar herhangi başka bir belge aranmaması olduğunu kaydetti. Bağlıkaya, bu konuda 5 araç 120 koltuğa kadar Ulaştırma Bakanlığı alt kadrolarıyla bir mutabakata varıldığını da kaydetti.

“MESLEĞİN KORUNMASI İÇİN ACENTA KURULUŞ BEDELLERİNİN YÜKSELTİLMESİ GEREKİYOR”

Seyahat acentası kuruluşlarıyla ilgili sorunların da TÜRSAB’ın gündeminde olduğunu dile getiren Bağlıkaya, şunları kaydetti: “Acenta kuruluşunun kolaylığı ve herhangi bir bariyerin olmaması acentaların sorunu olarak devam ediyor. Kuruluşun daha yüksek olması lazım, aidatların da daha düşük olması gerekiyor. Bunu hem üyelerimizi korumak için hem de bu işin mesleki bir yönü var, bunu korumak için istiyoruz. Şu anda parayı veren herkese acenta belgesi vermek zorundayız. Birtakım engeller koymaya kalktığımızda hukuki yaptırımlarla karşı karşıya kalıyoruz. Hem mesleki olarak bunun bir standarda oturtulması lazım hem de çok cüzi miktarlarla belge alınıyor, bunların düzenlenmesi gerekiyor.” 

“AİDATLARIN DÜŞÜK OLMASINI İSTEYEN KURUM TÜRSAB”

TÜRSAB aidatlarına ilişkin soruyu da yanıtlayan Firuz B. Bağlıkaya, konuşmasına şöyle devam etti: “Her yıl yeniden değerleme oranında hem giriş ücretleri hem de aidatlar yeniden belirleniyor. Bazıları kasıtlı olarak bu oranları TÜRSAB’ın belirlediğine yönelik bir algı yaratıyor ama durum böyle değil. Bu yasal bir düzenleme. Aidatları almama gibi veya oranları düşürme gibi bir keyfiyetimiz yok. Biz zaten bunun düşmesi ve girişin yükselmesi için başından beri mücadele ediyoruz. Pandemi döneminde aidatları almamak için Cumhurbaşkanımıza biz başvuruda bulunup almamıştık. 500 lira olan belge parasını Bakanlık geçen yıl 5 bin TL, bu yıl da 25 bin TL yaptı. Yüzde 5000 artış yaptı ama ona kimse bir şey söylemiyor.”

“TÜRSAB OLARAK TÜM SIKINTILARI ÇÖZMEK İÇİN ÇALIŞIYORUZ”

TÜRSAB üyelerinin yaşadığı bir diğer sıkıntının her makama ayrı ayrı teminat vermesi olduğunu dile getiren Bağlıkaya, bu sorunun Mesleki Sorumluluk Sigortası kapsamında tek yerden halledilmesi gerektiğini ifade etti. Her belediyeden ayrı ayrı yol güzergâh belgesi alınması sıkıntısının da devam ettiğine işaret eden Bağlıkaya, konuyla ilgili Ulaştırma Bakanlığı’ndan çözüm beklediklerinin altını çizdi. Bağlıkaya; “Müze ve ören yerlerinde de acentalarımızın ciddi sıkıntısı var. Bu da yasal bir uygulama. Rehber ücretlerine de itiraz ediyoruz. Hatta dava da açtık. Bu da yasal olarak çözülecek. TÜRSAB olarak tüm sıkıntıları çözmek için çalışıyoruz” diye konuştu.

“BİR TEK DOĞU EKSPRESİ TREN OLARAK DA DESTİNASYON OLARAK DA ACENTALARA YETMİYOR”

Moderatörün sorusu üzerine turistik tren yolculukları konusunda yaşanan soruna da değinen Bağlıkaya, “TCDD’de sadece Doğu Ekspresi turistik tur yapıyor. Bir tek Doğu Ekspresi tren olarak da destinasyon olarak da acentalara yetmiyor. Diğer trenlerden seyahat acentalarımız normal bilet alıp turunu yapamıyor çünkü TCDD engel oluyor. İç turizmdeki kapasiteyi karşılayacak kadar tren yok. Demiryolları, acenta tarafından alınan biletleri tespit ettiğinde o biletleri iptal ediyor. Normalde ulaşımda turist uçağı veya turist otobüsü diye bir şey yok. Ama seyahat acentalarımız trenlerde normal bilet alamıyor. Ama yeteri kadar turistik tren de konmuyor. TÜRSAB olarak bu konuda üzerimize düşeni yapmaya hazır olduğumuzu TCDD’de makamlarına bildirdik. Görüşmelerimiz en üst düzeyde devam ediyor” dedi.

“KEŞKE MECLİSTE DAHA ÇOK TURİZMCİ YER ALSA”

Gazeteci Mehmet Güneli’nin önümüzdeki seçimlerde turizmcilerin mecliste daha çok temsil edilmesi için ne yapıyorsunuz sorusunu da yanıtlayan Bağlıkaya, şunları kaydetti: “Keşke daha çok turizmci parlamentoda yer alsa da turizmle ilgili konular daha çok konuşulsa. Turizm sadece Turizm Bakanı’na havale edilmiş bir iş. Hiç kimsenin ilgi alakası yok. Bu alanda biz de çok daha fazla aktif olunmasını istiyoruz. BTK’larımızı turizmci adayların desteklenmesi konusunda teşvik ediyoruz. Geçen yıl tüm siyasi partilerimizi ziyaret ettik ve görüşlerimizi aktardık. Gönül ister ki tüm siyasi partilerde turizm çalışma grubu olsun. Mecliste çok sayıda komite var ama içerisinde turizmle ilgisi olan kişi sayısı 7-8. Zaten Turizm Ulaştırma Komisyonu’nda özgeçmişinde turizm yazan bir kişi bile yok. Böyle olunca Turizm Bakanı ne gönderirse o çıkıyor. Bu sadece bu dönem için böyle değil, tüm dönemler için böyle.”

“2023’TE ÇOK DAHA İYİ BİR SEZON GELİYOR, BUNU GÖRÜYORUZ”

Programda Türkiye turizmini de değerlendiren Firuz Bağlıkaya, konuşmasında şu noktalara dikkat çekti: “Bizim ülkemizin turizm potansiyeli konusunda bir sıkıntı yok. Şu andaki duruma bakıldığında Türkiye çok iyi noktada. Geçen yıllara göre gelen turist sayısı çok daha iyi. Otelciler de memnun, acentacı da memnun, tedarikçi de memnun. 2023’te çok daha iyi bir sezon geliyor bunu görüyoruz. Bizim burada baktığımız nokta 2022 yılının ilk 9 ayında yaşanan artışlarda rakip ülkelerimiz İspanya, İtalya ve Yunanistan’ın gerisindeyiz. Bizim uyarmaya çalıştığımız nokta bu. Yoksa başarıları hep konuşuyoruz.

“RAKİPLERİMİZİN GELİRİ BİZDEN ÇOK DAHA YÜKSEK”

Sektör içinde konuşurken rakamları koymamız lazım, nedenine, niçinine bakmamız lazım. Ocak-Eylül döneminde geçen yıl yaşanan değişimde İspanya’nın artışı yüzde 183. İtalya’nın yüzde 104, Yunanistan’ın yüzde 103. Türkiye’ninki ise yüzde 87. Bu dönemde İspanya’nın kişi başı geliri, 1182 euro iken gecelik kişi başı harcama 169 euro. İtalya’nınki 120 euro, Yunanistan’ın 130 euro iken Türkiye’nin ilk üç çeyrekte sadece 90 dolar. Bizim söylemeye çalıştığımız biz daha iyisini yapabiliriz. Bizden daha iyi yapanlar var ve üstelik ayırdıkları bütçeler bizden çok daha düşük. Bizlerle mukayese edilemeyecek kadar düşük. Bunlarla ilgili uyarı görevimizi yapıyoruz. Yoksa kimseyi kötülemek ve yermek değil amacımız.”

 “KONAKLAMA AĞIRLIKLI TGA YAPISI BU TABLOYU ORTAYA ÇIKARIYOR”

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) ile ilgili düşüncülerini de dile getiren Bağlıkaya, “TGA yapısına itiraz ederken de gerçekten iyi niyetliyiz. Konaklama ağırlıklı bir TGA yapısının sonuçları bu tabloyu oluşturuyor. Tanıtım ve pazarlama işi konaklama sektörünün değil, seyahat acentaları ve tur operatörlerinin işidir. Bu gerçek ortada dururken hala bir inat uğruna TGA’ya 15 otelci, Yapabilirsiniz tabii, ama ondan sonra da bu gerçeği saklamak için de İtalya’yı geçtik, İspanya’yı geçtik diye açıklamalar yapıyorlar. Sonra da fuarda Dalyanın resmini koyup Marmaris yazıyorlar. Biz turizmin kötü gittiğini söylemiyoruz. Türkiye 2023’te ziyaretçi sayısı bakımından daha da büyük rekorlar kıracak. Sadece şunu söylüyorum; çok ciddi bir bütçeyle ama yanlış bir yapılanmayla yapılan işlerin sonucunda rakiplerimizin çok gerisindeyiz. Yoksa Türk turizminin doğal bir artışı var. 2019’da TGA mı vardı? Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin tırnaklarıyla yaptıkları her şey TGA’ya yazılıyor. İspanya’yı, Yunanistan’ı İtalya’yı ne zaman geçeriz o zaman TGA düzgün iş yapıyorlar deriz” şeklinde konuştu.

“BU SEKTÖRÜN HAYRI İÇİN KİMSENİN KİMSEYE KÜSME HAKKI YOK”

“Turizmde 100 milyon turist, 100 milyar dolar turizm geliri hayal değil” diyen Bağlıkaya, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yeter ki hedefe kilitlenip doğru işleri yapalım. İnat etmeden yanlış gördüğümüz şeylerden vazgeçebilelim. Topyekûn bakmak lazım. Herkesin gelen turist sayısında nasıl çorbada tuzu varsa gelmeyen turistte de vebali var. Kamu bu alanda düzenleme yapıyor ama kamudaki düzenlemeleri de hep beraber istişare edip değerlendirerek düzenlememiz, bu işten vazgeçmememiz lazım. Bu sektörün hayrı için kimsenin kimseye küsme hakkı yok. Beraber çalışacağız. Beraber yapmaya çalışacağız. Hiç kimsenin kibirli olmaya, hiç kimsenin önyargılı olmaya hakkı yok. Yanlış yapıyorsak evet yanlış yapmışız, bunu düzeltelim deme olgunluğunu da hepimizin göstermesi lazım. İstanbul gibi bir şehrin veya Türkiye’nin herhangi bir destinasyonunun turizm için topyekûn çalışma gerekiyor. Sadece TÜRSAB veya tek başına TGA’nın sorumluluğunda olmaz. Valilikler, belediyeler, kalkınma ajansları, ticaret odaları gibi herkes işin içinde olacak ki omuz omuza verip başaralı olalım. Bunlardan bir iki tanesi küs veya istişareye işbirliğine kapalı oldu mu olmuyor bu iş.  Sinerji yakalanamıyor.”

“TANITIM VE PAZARLAMA DESTİNASYON ODAKLI OLMALI”

Tanıtım ve pazarlama açısından TGA’nın yapısının doğru bir yapı olmadığını vurgulayan TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, TGA’nın merkezden yönetilen, merkezden pazarlayan, her işi merkezden halletmeye çalışan bir yapısı olduğunu söyledi. TÜRSAB olarak merkezi değil de tam tersine desatinasyon odaklı tanıtımın çok daha doğru olduğunu savunduklarını belirten Bağlıkaya, “Bu işin destinasyonlara önem verilip destinasyonlarda bir sinerji yaratılarak, oranın yerel dinamikleriyle tanıtım yapılıp oranın işin içine katılmasıyla olacağını söylüyoruz. Çünkü siz ne yaparsanız yapın, şehir eğer bu işte birlikte çalışmıyorsa, şehrin dinamikleri sizinle birlikte değilse hiçbir şey yapamazsınız. Şehirdeki esnafın, ticaret odasının emniyetin, valiliğin aynı bilinç içinde olması lazım. Her şey yalnız para değil. Biz bütçe ile rakamlarla mukayese ediyoruz ama turizm biraz da gönül işi, biraz da sevme işi. Bizim Bölge Temsil Kurullarımız da bu mantıkla hareket ederek çalışıyor. Bölge Temsil Kurullarımız aracılığıyla bölgelerdeki belediyeler valiliklerle birlikte o bölgeyi, hareketlendirecek çalışmalar gerçekleştiriyoruz.”

“KONAKLAMA VERGİSİNDE TAM BİR VAHŞİ BATI VAZİYETİ HAKİM OLACAK”

Konuşmasında konaklama vergisine de değinen Bağlıkaya, “Konaklama Vergisi’ni tartışacak noktayı çoktan geçtik, çünkü artık yasalaştı. Yasalaşma sürecinde ise biz bu haliyle çıkmaması için çok ciddi mücadele verdik. Konaklama Vergisi’ni kimin nasıl ödeyeceği ile ilgili ciddi bir karmaşa var. Bu sorun kervan yolda düzülür mantığıyla çözülecek sanırım. Sonuçta çok net bir şey var; tam bir vahşi batı vaziyeti olacak. Diş geçirebilen tur operatörü konaklama vergisini otelciye ödettirecek. Ancak diş geçiremeyen tur operatörü bu vergiyi kendisi ödeyecek. Bu kanun, Türkiye’de kitle turizmi yapıldığının farkında olmayanlar tarafından yapılmış. Müşteri ödeyecek deniyor ama müşterinin otelle para ilişkisi yok ki! Tur operatörü getiriyor, 400 odaya müşteriyi yerleştiriyor. Otelci müşteriye ‘Tamam tur operatörü paketi size 480 euroya, 680 euroya sattı ama siz bir de konaklama vergisi ödeyeceksiniz! mi diyecek? Resepsiyonun önünde kuyruklar mı oluşacak? Ya tur operatörü üstlenecek ya otelci üstlenecek bu belli. Bu verginin 2023’te ödeneceği belliydi. Tur operatörünün ve otelcilerin bu vergiyi fiyatlarına koymuş olması lazım. Oteller tur operatörü ile çözecek bu işi. Bakanlık ortaya karışık bir şey attı, özetle aranızda çözün diyor. Misafirle çözülmeyecek. Misafirle çözmek en tehlikelisi ve hiçbir tur operatörünün kabul edeceği bir şey değil, tur operatörünün alış fiyatını ortaya çıkartacak bir uygulamayı hiçbir acenta yada tur operatörü kabul etmez , otelcilerde bu fiyatları müşteri ile paylaşamaz ; zira acenta ve tur operatörünün maliyeti sadece otelden aldığı oda fiyatı değildir, ön ödemesi var garantisi var. Kitle turizmi yapan bir ülkenin bu vergi düzenlemesi çok daha dikkatli yapılmalıydı, dedi.

16 Ocak 2023 Pazartesi

Yarıyıl tatili otobüs bileti satışlarını % 85 artırdı

23 Ocak-3 Şubat tarihleri arasında gerçekleşecek yarıyıl tatili, hafta sonları da eklendiğinde 16 günlük bir tatil dönemi olacağı için seyahat organizasyonları ve bilet satışlarını hareketlendi. Türkiye’nin Lider Seyahat Sitesi ENUYGUN’un verilerine göre otobüs bileti satışları sömestir tatilinin ilk günlerinde yüzde 85 arttı. 2022-2023 eğitim ve öğretim yılı takviminde 23 Ocak – 3 Şubat tarihleri arasında gerçekleşeceği ilan edilen yarıyıl tatiline sayılı günler kalırken bilet satışları da hızlandı. Türkiye’nin Seyahat Sitesi ENUYGUN’un verilerine göre yarıyıl tatilinin başladığı 23 Ocak Pazartesi günü ve öncesindeki hafta sonunu içerecek şekilde otobüs bileti satışları ve aramaları artış göstermeye başladı. 20 Ocak Cuma ve 23 Ocak Pazartesi arasındaki dört günlük dönemde otobüs bileti satışları yüzde 85, otobüs bileti aramaları ise yüzde 55 arttı. 

Bilet satışlarında en popüler ilk beş rota İzmir-Ankara, Ankara-İzmir, İzmir-İstanbul Esenler, İstanbul Esenler-Adana, Ankara-Gaziantep arası seferler olarak sıralanırken en çok otobüs bileti alınan ilk beş destinasyon Ankara, İstanbul-Esenler, İzmir, Adana ve Antalya oldu. Yolcu sayısında ise tek başına seyahat eden kişilerin oranının yüzde 68 olması dikkat çekerken, 2 yolculu rezervasyonların yüzde 22 olduğu görüldü.

Kadın yolcu sayısı yüksek

Enuygun’un verilerinde dikkat çeken bir diğer nokta ise kadın yolcu sayısının yüksekliği oldu. Otobüs rezervasyonlarında kadın yolcu oranı yüzde 62 iken erkek yolcuların oranı yüzde 38 olarak kaydedildi.Verileri yorumlayan Enuygun Otobüs İş Geliştirme Müdürü Zafer Sağlam, “Bir önceki haftaya göre yüzde 85’lik artış gösteren otobüs bileti satışlarında yüzde 68 oranında tek kişilik sepet yer alıyor. Bu dönemde özellikle öğretmenlerin tatil fırsatını değerlendirdiğini tahmin ediyoruz. Seyahat edilen illere baktığımızda ise hareketliliğin büyük şehirlere doğru olduğunu görüyoruz” dedi.


13 Ocak 2023 Cuma

Prestijli Gastronomi Rehberi Gault & Mıllau Türkiye’de!

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Özgül Özkan Yavuz: ‘İstanbul Gastro City sıfatını kazandı. Ülkemizdeki şehirlerin Gastro City konumlandırılmasını sağlamlaştırmak Bakanlık olarak stratejik hedeflerimizden biri’ Dünyanın en prestijli iki gastronomi rehberinden biri olan Gault & Millau, Sözen Organizasyon iş birliği ile Türkiye'ye geldiğini basın toplantısıyla duyurdu. Six Senses Kocataş Mansion’s İstanbul’da gerçekleştirilen basın toplantısı Gökmen Sözen, Gault & Millau CEO’su Patrick Hayoun ve T.C. Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Özgül Özkan Yavuz’un katılımıyla gerçekleşti.İlk kez 1969 yılında Paris'te iki gazeteci ve yemek eleştirmeni Henri Gault ve Christian Millau tarafından yayımlanan Gault & Millau, Sözen Organizasyon iş birliği ile Türkiye'ye adım attı. 17. ülke olarak Türkiye’yi bünyesine katan Gault & Millau, gastronomi alanında en çok bilinen ve takdir edilen iki rehberden biri sayılıyor. Güçlü gastronomi ağı sayesinde kendisine saygın bir yer kazanan Gault & Millau Rehberi, 2023 yılı içinde Türkiye'deki saha çalışmalarına başlayacak ve 2024 yılında yayımlanacak!


Her şefin restoranının özgünlüğüne inanan Gault & Millau, restoran ve şefleri puanlaması için bağımsız şarap ve gastronomi uzmanlarıyla çalışmalarına devam ediyor. Elli yıldır lezzetin ve yeteneklerin peşinde koşan Gault & Millau sekiz bölgesel rehber, bir şarap rehberi ve bir şampanya rehberine sahiptir. Rehber için değerlendirilen restoran ve şeflere Gault & Millau tarafından hizmet, fiyat ve restoranın atmosferi hakkında ayrı ayrı yaptığı değerlendirmelerle birlikte yemeğin kalitesi ve lezzeti üzerinden 1 ile 20 arasında puan veriliyor. Yüksek puanlı restoranlar puanlarının derecesine göre Gault & Millau imzası olan şapkalardan 1 ile 4 arasında şapka kazanıyor.   


Türkiye pazarında Sözen Organizasyon iş birliği ile yerini alan Gault & Millau hakkında çok heyecanlı olduklarını dile getiren Gökmen Sözen, bu iki önemli markanın girişiminin global gastronomi sektörü ve Türkiye arasında köprü olacağını vurguladı. Sözen, ‘Dünyada her geçen gün yıldızı parlayan Türkiye gastronomisi için atılan dev adımlara bir yenisini daha eklediğimiz için gururluyuz. Türkiye’de gastronomi sektöründeki hizmet ve yatırım zincirine Gault & Millau Rehberi ile altın bir halka daha eklemiş bulunuyoruz. Sözen Organizasyon aracılığıyla Gastromasa gibi uluslararası etkinliklerle Türkiye’yi dünya gastronomisinin merkezine taşıyoruz. Türkiye gastronomisinin geleceğini birlikte inşa etmek için hep birlikte çalışmaya devam edeceğiz. Bu yolda ilerlerken bize destek olan herkese bir kez daha kalpten teşekkür ediyor, sağlık ve lezzet dolu günler diliyorum’ dedi. 

Gault & Millau'nun CEO'su Patrick Hayoun ise şunları söyledi: ‘Gault&Millau Türkiye için Gökmen Sözen ile yeni bir ortaklığa imza atmaktan ve bugün burada olmaktan dolayı çok mutluyuz. Geçtiğimiz 50 yıl boyunca, Gault&Millau çok sayıda rehber ve bir dergi yayımladı, güçlü bir dijital içerik sunmakla birlikte çeşitli etkinlikler düzenledi. Fransa'dan Japonya'ya dünya çapında şefleri ve restoranlarını tanıttı. Gault & Millau, her şeyden önce genç yetenekleri, yaratıcılığı, merakı teşvik etmeye ve tarafsız, bağımsız ve nesnel kalmaya devam ediyor. Yarının yeteneklerini ortaya çıkarıyoruz. Restoran seçimimiz, atmosferiyle birlikte eksiksiz bir mutfak deneyimi, kaliteli hizmet ve şarap listesine dayanıyor. Amacımız bir şey empoze etmek, kurallar oluşturmak değil, yeni bir düşünce tarzını teşvik etmek ve gerçekten hak edenleri öne çıkarmaktır. Bize yeni bir gastronomi sahnesi sunan ve gastronomi alanında büyük bir potansiyele sahip olan Türkiye’ye rehberimize hoşgeldiniz diyoruz. 2024 de yayımlanacak ‘milisime’ rehberimiz Türkçe ve ingilizce yayımlanacak ve yerel müfettişlerimizin gezeceği 500 restorandan seçilen 300’ü bu rehberde yer alacak. Öncelikli olarak Marmara, Ege, Akdeniz ve Güneydoğu bölgesini değerlendireceğiz.’ 

T.C. Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Özgül Özkan Yavuz: ‘Bugün, gastronomi alanında elde edilen başarılarla potansiyeli tescillenen ülkemizin uluslararası düzeyde bir kez daha öne çıkacağı Gault& Millau Türkiye için bir aradayız. Dünya yeme içme sektöründe saygın ve önemli bir yeri olan Gault & Millau rehberine Türk mutfağının da dahil edileceği bilgisini paylaşmaktan son derece memnuniyet duyuyoruz. Türk restoranları, Türk şefleri ve genel olarak da Türk mutfağı dünyada giderek daha fazla ilgi odağı haline gelmeyi başardı. Zengin yemek kültürümüz, şef restoranların sayısı ve kalitesindeki artışla günümüzde gastronomi alanında önde gelen ülkelerle boy ölçüşecek seviyelere geldik. Özellikle İstanbul için artık bir Gastro City sıfatını rahatlıkla kullanabiliyoruz. Prestijli yeme içme rehberlerinden olan Gault & Millau, Türkiye’yi küresel gastronomi alanına taşıyan hamlesi ve Sözen Organizasyon ile yaptığı iş birliği son derece kıymetli. Bu saygın rehberin ülkemize göstermiş olduğu ilgi, bizlere hem gastronomide önemli yol aldığımızı gösteriyor hem de gastronomi alanındaki iddiamızı daha üst sıralara taşıyacağımıza işaret ediyor. Gurme turistleri ülkemize çekmek, Türk mutfağını dünya çapında markalaştırmak, aynı zamanda dünya mutfaklarının en iyi örneklerinin de ülkemizde yer alması ve ülkemizdeki şehirlerin Gastro City konumlandırılmasını sağlamlaştırmak Bakanlık olarak stratejik hedeflerimizden biri. Gault & Millau’nun Türkiye’ye gelmesi, sektörümüzün sahip olduğu yüksek standartların tüm dünyaya tanıtılmasında son derece önemli bir adımı oluşturuyor. Türk turizmine katkı sunan her emeğin önemini biliyoruz, bu yolda sarfedilen tüm çabaların her zaman destekçisi olacağız. Bu rehberin Türkiye’ye gelmesinde emeği geçenleri kutluyorum, Gökmen Sözen’in bu alana verdiği emekler için kendisine teşekkür ediyorum. Umarım uzun soluklu bir iş birliği olacak. Hepinizi sevgi ve saygıyla selamlıyorum’ dedi. 

15 Aralık 2022 Perşembe

2022 Mastercard Turizm Raporu Sonuçlandı

Turist harcamaları dolar bazında % 65 arttı, harcama yapan kart sayısı ikiye katladı. Turizm iç görülerine ışık tutmak amacıyla hayata geçirilen 2022 Mastercard Turizm Raporu sonuçlandı. Araştırmaya göre; Türkiye’deki yabancı kart işlemleri geçen yılın aynı dönemine kıyasla TL bazında %225, dolar bazında ise %65 artış gösterdi. İstanbul, Antalya ve Muğla en çok ziyaret edilen ilk 3 il iken, Nevşehir turist harcamalarının en çok arttığı destinasyon oldu. Ödeme teknolojileri öncüsü Mastercard, Türkiye’nin turizm pazarında rekabet stratejisini destekleyen çalışmalarına devam ediyor. Anonim yabancı kart dataları Mastercard danışmanlık ekibi tarafından analiz ediliyor. Turistlerin harcama profili ile il ve sektör bazlı harcama analizleri harmanlanarak hazırlanan Mastercard Turizm Raporu, bu yıl da çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. 


Hem kart sayısı hem harcamalar arttı

Geçtiğimiz yılın Ocak-Ekim periyoduna kıyasla bu yılın aynı döneminde dolar bazlı toplam harcama tutarında artış görüldü. Bunun en önemli sebebi ise kullanılan kart sayısındaki artış, bu da Türkiye’ye gelen turist sayısındaki artışa işaret ediyor. Türkiye’deki hem POS harcamaları hem nakit çekimler geçen yılın aynı dönemine kıyasla TL bazında %225, dolar bazında ise %65 artış gösterdi. Bir turistin kart başına ortalama harcaması 610 dolar olarak gerçekleşti.

Nevşehir, harcamalarda %155 ile büyüme lideri oldu
Nevşehir, Avrupa ve Asya Pasifik ülkelerinden gelen turistlerin yoğun ilgisiyle harcamalarda yüzde 155’lik artışa ulaşarak, en yüksek büyüme oranının sahibi şehir oldu. 2022 yılında geçen yılın aynı dönemine kıyasla daha çok turisti ağırlayan peri bacaları şehrinin misafirleri Avustralya, İtalya, İngiltere, Endonezya ve İspanya’dan geldi. Türkiye’ye gelen turistlerin en çok rağbet gösterdiği iller ise sırasıyla İstanbul (%43), Antalya (%20) ve Muğla (%8,7) oldu.

Türkiye’ye en çok Almanya, İngiltere ve ABD’den rağbet var.
Yurtdışı kartlar tarafından Türkiye’de gerçekleştirilen harcamalara bakıldığında ilk üç ülke sırasıyla; Almanya (%16), İngiltere (%14) ve ABD (%10). Türkiye’ye seyahat eden 10 ülke arasında; geçtiğimiz yıla kıyasla harcamalarını katlayan Suudi Arabistanlılar 9,5 kat artışla en yüksek büyüme oranına ulaştı.

Ortadoğulu turistler Türkiye’den giyiniyor
Türkiye Kuveytlilerin en çok tercih ettiği ikinci destinasyon oldu. Kuveytli turistlerin Türkiye’deki harcamaları geçen yıla göre %82'lik artış gösterdi. Kuveytlilerin kart başına harcama ortalaması bin 749 dolar ile genel ortalamanın yaklaşık 3 katı oldu. Ortadoğulu turistlerin en çok harcama yaptığı dört sektör ise %40 ile giyim ve aksesuar, %22 ile konaklama, %7 ile market ve AVM’ler, %6 ile yemek ve sağlık/kozmetik oldu. Avrupalı turistler Türkiye’de en çok yeme içmeye para harcarken, rakip destinasyonlardan farklı olarak Türkiye’de kuyumculuğa da ilgi gösteriyorlar. Başka ülkelere yaptıkları seyahatlerde kuyumculuk harcamaları %1’i geçmezken, Türkiye’de yapılan harcamaların yaklaşık %10’u kuyum harcamalarına ayrılıyor.

2022-mastercard-turizm-raporu-sonuclandi.jpg

Sağlık turizminde çarpan etkisi beklentisi
Türkiye’de yurt dışı kartlarla yapılan sağlık harcamaları 2018-2021 yılları arasında %94’lük bir büyüme gösterirken, COVID etkisiyle yaşanan küçülme 2021 ve 2022 yıllarında telafi edildi. 2022’nin sonunda; sağlık sektöründe harcama yapan kartların sayısının 2021 yılına göre yaklaşık iki kat daha fazla olması bekleniyor.

Türkiye’de yapılan yurtdışı sağlık harcamaları incelendiğinde hastanelerin bu kategorinin %46’sını oluşturduğu görülürken, %32’sini özel doktorlar, %17’sini eczaneler ve %5’ini diğer kalemler oluşturuyor.

İngiltere ve Almanya kartları ise Türkiye'de yurt dışı kartların sağlık sektöründe yaptığı harcamaların yaklaşık %40'ına tekabül ediyor. Sağlık harcamalarının %47'si İstanbul’da gerçekleşirken, ilk 5 il içinde bir önceki yıla kıyasla en önemli artışın adresi %179 ile Muğla oldu.

Rapora yansıyan en önemli sonuçlar özetle şöyle; 

•    Almanya, %16 ile harcamalardaki en yüksek paya sahip ülke. Onu İngiltere ve ABD takip etti. 
•    Ortalama 610 dolar harcama yapıldığını ortaya koyan rapora göre; Kuveyt bin 749 dolar ile ortalamanın 3 katına ulaşarak, kişi başı harcamada liderliği kazandı. 
•    İstanbul yine en çok harcamanın yapıldığı il olarak öne çıkarken, Antalya ve Muğla ikinci ve üçüncü sırada yer aldı. Nevşehir ise en yüksek harcama büyümesini elde etti. 
•    Antalya’da İngiliz turistlerin harcamaları yaklaşık beş katına çıkarken, İstanbul’da S.Arabistanlı turistlerin harcamaları on iki katına yükseldi.
•    Geçen yıla göre 3 kat artışla sağlık turizmindeki en büyük pay İngilizlerden geldi. 

Mastercard Turizm Raporu ile Türkiye’ye gelen turist profilini ve tercihlerini ortaya koyarak, bir önceki seneye göre gözlemlenen değişimleri analiz ederken il bazlı sonuçlarıyla turizm bölgeleri arasındaki farklılıkları tespit ediyor. Bu analizleri turizm sektörü oyuncuları ve kamu ile paylaşarak danışmanlık veren Mastercard, bir yandan Michelin Guide ile gerçekleştirdiği iş birliği ile gastronomi alanında Türkiye’nin yeni bir alan açmasına destek oluyor ve Paha Biçilemez platformu üzerinden hem yabancı hem yerli turistlere benzersiz deneyimler sunarak, popüler Türkiye destinasyonlarına ilgiyi artırmak için çalışıyor.

Hotelbeds, HR Group ile  stratejik ortaklık imzaladı

Hotelbeds , Almanya'nın en büyük ve en hızlı büyüyen otel işletme şirketlerinden biri olan HR Group ile yeni bir stratejik ortaklık kurduğunu açıkladı.Berlin merkezli şirketin on ülkede 100'den fazla şehirde 145 oteli, imzalanmış ve yapım aşamasında olan 20 projesi ve Hotelbeds'in zaten geniş olan ürün portföyüne şimdi eklenecek olan 22.000'den fazla odası bulunuyor.


Hotelbeds Avrupa Ticariden Sorumlu Başkan Yardımcısı Jorge Cortés,
"HR Group ile bu yeni ittifaka ve şehir merkezlerindekilerden en iyi eğlence yerlerindeki tatil yerlerine kadar inanılmaz otel seçenekleriyle getirdiği fırsatlara yürekten inanıyoruz" dedi. Büyüdükçe İK Grubu mülklerine eklemeye devam etmeyi dört gözle bekliyoruz” dedi. "Sürekli büyüyen bir şirket olarak, bu stratejik işbirliği bize otel ve resort portföyümüzdeki mevcut ve ek mülkler için küresel dağıtım pazarını genişletme fırsatı veriyor.

HR Group Ticari Başkan Yardımcısı Evert Schuele, "Bu ortaklık, franchise ortaklarımızın mevcut dağıtım kanallarına ve pazarlama faaliyetlerine ve kendi ticari çabalarımıza büyük değer katacak" dedi. İK Grubu, otellerinin çoğunu köklü franchise ortaklarıyla işbirliği içinde işletiyor. Kapsamlı dağıtım sistemlerine ve pazarlama güçlerine sahip güçlü markalarla olan bağlantı, şu anda Hotelbeds'in dünya çapında 140'tan fazla kaynak pazarda bulunan 60.000 seyahat ticari alıcısına erişimi olan grubun ortalamanın üzerinde satış performansını garanti ediyor.

14 Aralık 2022 Çarşamba

Turizmde Sürdürülebilirlik Zirvesi gerçekleşti

Yurtiçi ve yurtdışından konuşmacıların katılımıyla yapılan Turizmde Sürdürülebilirlik Zirvesi iki gün sürdü. Sürdürülebilir turizm ve Türkiye, iklim krizi, destinasyon yönetimi ve sorumlu turist kavramı ile sürdürülebilir turizmin finansmanının konuşulduğu Zirve, turizm endüstrisi için önemli bir yol haritası olacak. Sürdürülebilir etkinlik kriterlerine uygun olarak organize edilen etkinlik öncesinde katılımcılara toplu taşıma kullanma, su şişelerini yanlarında getirme gibi tavsiyelerde bulunuldu ve transferler elektrikli araç ile yapıldı. Karbon ayak izi hesaplanan etkinlikte konuşmacılara ağaç dikim sertifikası verildi. TUSDER Turizmde Sürdürülebilirlik Derneği, BÜYEM Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi, Boğaziçi Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü paydaşlığı ve Anima Mice & Event organizasyonu ile  hazırlanan Zirve 2-3 Aralık  2022 tarihlerinde Boğaziçi Üniversitesi Albert Long  Hall’de gerçekleşti. Panel konuları, konuşmacılar ve sürdürülebilir etkinlik oluşu ile dikkat çekti. 

turizmde-surdurulebilirlik-zirvesi-melek-cubuktusder-baskani-melek-cubuk.jpg

Açılış konuşmaları TUSDER Başkanı Melek Çubuk, BÜYEM Direktörü Dr. Tamer Atabarut ve Boğaziçi Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Maria D. Alvarez tarafından yapıldı.Etkinliğin ilk gününde Sürdürülebilir Turizm ve Türkiye, İklim Krizi, Destinasyon Yönetimi, Turizm İşletmelerinde sürdürülebilirlik uygulamaları ve sorumlu turist kavramı oturumlar ile konuşulurken,  bir sürdürülebilirlik örneği olarak Ovacık köyünün yolculuğu, sürdürülebilir turizmin finansmanı ve finansman kaynakları da anlatıldı.

turizmde-surdurulebilirlik-zirvesi-melek-cubuktusder-baskani-melek-cubuk-001.jpg

İkinci günde ise sürdürülebilir turizmin doğru yapılmasının etkileri üzerine paneller ağırlıktaydı. İstihdam, sürdürülebilir turizmin toplumsal, kültürel, ekonomik etkileri ve Mice, sanat ve spor turizminin katkıları panellerle konuşuldu. İkinci günün dikkat çeken sunumu ise sürdürülebilir turizm örneğinin yolculuğu ile Alavya projesiydi. Zirve bir çok yönden farkını panelleri ile de ortaya koydu ve Z kuşağını dinlemek adına Boğaziçi Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü’nden beş öğrencinin katıldığı bir panel de programa dahil edildi. Zirvenin belki de en etkili oturumu olan “Söz Öğrencilerde” tüm katılımcılar tarafından ayakta alkışlandı. Sürdürülebilir etkinlik kriterlerine uygun olarak organize edilen etkinlik öncesinde davetiyelerde ve sosyal medya duyurularında katılımcılara toplu taşıma kullanma, su şişelerini yanlarında getirme gibi tavsiyelerde bulunuldu ve konuşmacıların transferleri ise elektrikli araç ile yapıldı. Karbon ayak izi de hesaplanan etkinlikte konuşmacılara ve sponsorlara ağaç dikim sertifikası verildi. 

Sektörün önemli oyuncuları konuştu
TTYD Başkan Yardımcısı Naile Göçen Çukurova, TÜRYİD Başkanı Kaya Demirer, Divan Çevre ve Sürdürülebilirlik Müdürü  Nur Çelik, Atatürk Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü Öğretim Üyesi - Fakülte Dekanı Prof. Dr. Süleyman Toy, Ovacık Köyü Kadın Tohum Derneği Kurucu Başkanı Fatma Denizci, Kalkınma Yatırım Bankası Genel Müdür Yardımcısı Seçil Yıldız,  Malta Turizm Bakanlığı Genel Sekreteri Anthony Gatt, Zagreb Ülke Turist Bürosu Direktörü  Ivana Alilović, TGA Genel Müdür Yardımcısı Dr. Elif Balcı Fisunoğlu, Akkomarka Ortak ve Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Yeşilyurt, Plumemag Kurucusu Bihter Ayyıldız, Google Turizm Sektör Lideri Yeşim Öztekin, Yolculuk Terapisi Kurucusu Zeynep Boneval, Skal Türkiye Genel Sekreteri Emre Gezgin, Ahiler Kalkınma Ajansı Tibethan Memişoğlu, Oleolog, OLIVURLA marka sahibi Pelin Omuroğlu, Özyeğin Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Müdürü Mehmet Teoman Alemdar, THY A.O İnsan Kaynakları Başkanlığı İşe Alım Müdürü Tuğba Cerrah, Kariyer.net Chief Marketing Officer Ezgi Karğan, Alavya Oteli Kurucusu & Çevre gönüllüsü Rana Tabanca, Polimeks Yönetim Kurulu Başkanı ve OMM Kurucusu Erol Tabanca, IBB Turizm Şube Müdürü Hüseyin Gazi COŞAN,  Sorumlu Turizm Enstitüsü Genel Sekreteri Patricio Azcárate Díaz de Losada, ICVB Genel Müdürü Cemil Hakan Kılıç, Arnica Yönetim Kurulu Başkanı Senur Biçer ve Foto Muhabiri, Belgesel Yapımcısı Coşkun Aral ile her boyutu ile sürdürülebilir turizm konuşulduğu, on oturum, dört sunum ile gerçekleşen ve çıktılarının hazırlandığı Zirve, turizm endüstrisi için önemli bir yol haritası olacağını gösterdi.Adonis, Anima Mice & Event, Cafe Nero Divan Grubu, Dreamshot, Ekometre,  Lipton, Max Tasarım,  Novilta Yazılım, Novotel Bosphorus, Pegasus Hava Yolları, Plumemag, SGA Travel, Sunset Cruise,     Swissotel The Bosphorus, Türk Hava Yolları, Volvo Car,  Sürdürülebilir Turizm Zirvesi’22 destekçileri oldular. 

TÜROB,TGA Yönetim Kurulu Üyelerini açıkladı

TGA Marmara Bölgesi Yönetim Kurulu Üyeliği için Hediye Güral Gür, Armin Zerunyan ve Kasım Zoto; Doğu Anadolu Bölgesi Yönetim Kurulu Üyeliği için de Emel Elik Bezaroğlu adaylık başvurularını tamamladı.


Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) 25 Aralık 2022 Pazar günü gerçekleştirilecek olan yönetim kurulu seçimlerinde Marmara Bölgesi ve Doğu Anadolu Bölgesi adayları başvurularını yaptı.  Marmara Bölgesi Yönetim Kurulu Üyeliği için, NG Hotels Yönetim Kurulu Başkanı, Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB) Yönetim Kurulu Üyesi ve Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkan Yardımcısı Hediye Güral Gür; Hilton Türkiye Üst Sınıf ve Lüks Oteller Ülke Müdürü, TÜROB Başkan Yardımcısı  Armin Zerunyan; Armada Uluslararası Otelcilik ve İşletmecilik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı, TÜROB Yönetim Kurulu Genel Koordinatörü Kasım Zoto başvularını tamamladı. Doğu Anadolu Bölgesi Yönetim Kurulu Üyeliği için Elit World Otelleri ve Elit Turizm Yatırım A.Ş. Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi ve  TÜROB üyesi  Emel Elik Bezaroğlu adaylık başvurusunu tamamlayan bir diğer isim oldu.
 
‘Üyelerimiz topyekün seçime katılacaktır’ 
Konuyla ilgili bir değerlendirme yapan TÜROB Başkanı Müberra Eresin, şunları söyledi: “TÜROB olarak tarafımıza resmi olarak ulaşan bilgilere göre Hediye Güral Gür, Armin Zerunyan ve Kasım Zoto’nun Marmara Bölgesi; Emel Elik Bezaroğlu’nun da Doğu Anadolu Bölgesi için TGA Yönetim Kurulu Üyeliği için başvuru işlemlerini tamamladıklarını öğrenmiş bulunuyoruz. Şüphesiz başka adayların da kısa süre içinde isimlerini açıklamalarını bekliyoruz. TGA’nın en önemli karar organı olan Yönetim Kurulu’na seçilecek yeni üyelerin, geçen dönemde olduğu gibi, yine bu kurumdan güç alan değil bu kuruma vizyonlarıyla daha fazla güç kazandıracak temsilcilerden oluşması temel beklentimizdir. İşletmelerimizin 25 Aralık 2022 Pazar günü yapılacak seçimlere topyekün katılarak demokratik haklarını en doğru adaylar yönünde kullacaklarına olan inancımız tamdır. Başta Kültür ve Turizm Bakanımız Sayın Mehmet Nuri Ersoy olmak üzere tüm önceki dönem TGA yönetimine teşekkürlerimizi sunarız. Ülkemiz turizminin geliştirilmesi ve tanıtımı açısından son derece önemli bir kurum olarak gördüğümüz Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Yönetim Kurulu seçimlerinin sektörümüze hayırlı olmasını temenni eder tüm adaylara başarılar dileriz.”

10 Aralık 2022 Cumartesi

Erhan Çakay, Akgün İstanbul Hotel’in Genel Müdürü oldu 

40 yılı aşkın süredir turizmde üst düzey yöneticilik yapan Erhan Çakay, Aralık 2022 tarihi itibariyle Akgün Hotel İstanbul’un Genel Müdürü oldu.

Sektörün sevilen isimlerinden Çakay, Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED)’de yönetimde bulundu, Dünya Otelciler Birliği (İH&RA)’da görev aldı. Skal üyeliği devam ediyor. Geçtiğimiz yıllarda on yılı aşkın süre TÜROB’un Genel Sekreterliği görevini ve ardından disiplin kurulu başkanlığı yapan Çakay, meslek örgütlerinde üst düzey görevler almayı sürdürüyor. İstanbul Üniversitesi Turizm Bölümünde 20 yılı aşkın süredir öğretim üyesi olarak derslere giren Çakay, farklı üniversitelerin davetlisi olarak konferanslara katılıyor, sahip olduğu tecrübesini ve birikimini genç meslektaşlarına aktarıyor. Uludağ Üniversitesi Balıkesir Turizm ve Otelcilik Bölümü mezunu olan Çakay, İngilizce, İspanyolca ve Almanca biliyor.

Akgün İstanbul Hotel, dünyanın dört bir yanından misafirlerine hizmet veriyor 

Akgün İstanbul Hotel, etrafı surlarla çevrili eski İstanbul’un merkezinde; tarihi Topkapı Sarayı, Ayasofya Müzesi, Sultanahmet Camii, Kariye Müzesi, efsanevi Kapalı Çarşı ile diğer görkemli camii, anıt ve müzelere 2-3 km, Haliç Kongre Merkezi’ne 2 km, Taksim meydanına 5 km, İstanbul Havalimanı’na (IST) 40 km uzaklıktadır. İstanbul’un ilk otelleri arasında bulunan ve yakın zamanda renovasyon geçiren Otel, metro ve otobüs durakları yürüme mesafesindedir. Akgün İstanbul Hotel, 276 oda ve 550 yataktan oluşan kapasitesi, restoranları, barları, Starbucks Cafe, sauna, Türk hamamı, Fin hamamı (buhar banyosu), gym, spa masaj merkezi, 7/24 hizmetinizde olan oda servisi, business center’ın aralarında bulunduğu hizmetiyle, dünyanın dört bir yanından İstanbul’a gelen misafirlerine hizmet vermektedir. 


4 Aralık 2022 Pazar

Bentour Reisen,3 din, 2 kıta, 1 şehir projesi İstanbul'da

Bentour Reisen, 4- 7 Aralık tarihlerinde İstanbul’da “3 din, 2 kıta, 1 Şehir“ konulu basın gezisi düzenleyecek. Antalya’da düzenlenen ‘Bentour Comedy Night’ etkinliğinde Bentour Reisen İstanbul Temsilcisi Sevda Yılgaz;  2023 Hedefimiz 300 Bin Avrupalı Turisti Türkiye'ye getirmek dedi. ‘Bentour Comedy Night’ programı ile Nirvana Cosmopolitan Hotel’de düzenlenen workshop’ta Bentour Reisen, Türkiye’ye getirdiği 150 binden fazla turist sayısını iki katına çıkaracağını bildirdi. 



GELENEKSELLEŞEN BENTOUR COMEDY NIGHT ETKİNLİĞİ ANTALYA’DA YOĞUN KATILIMLA GERÇEKLEŞİYOR

Bentour İstanbul Temsilcisi Sevda Yılgaz; “Gelenekselleşen “Bentour Comedy Night” her yıl düzenli yapılan çok önemli bir etkinlikti. Ben o zamanlar otelci yönümle katılıyordum. Fakat 2019 yılında en son yapılan Comedy Night etkinliğinden sonra pandemi dönemi İstanbul’da inatla koronoya rağmen başlatıldı ve ben o dönem Kadir Bey’den bir teklif aldım. Oteller kapalıyken değerli turizmci müdür arkadaşlarımla diyaloğa girerek odaları Türk Havayolları ile yapılan anlaşmadan sonra pazarlamaya başladık. Çok başarılı bir süreç oldu. Bizimde inanamadığımız şekilde ve gelişerek devam ediyor. Bentour, İstanbul’u kültür ve turizm, kültür ağırlıklı programlarla devam ettirme gibi bir çeşitliliğe dönüştürme çabası içerisinde. Burada gerçekleştirdiğimiz organizasyonda 800’e yakın satıcı, Acenta Bentour’un ürünlerini tavsiye eden satıcıların bir araya geldiği, onların ödüllendirildiği, eğlendikleri ve yeni ürünleri, programları tanıdıkları çok özel bir etkinlik oluyor. Bunu Türk turizmcisi ve partnerler birlikte yaparak turizme de katkılarını sağlıyorlar” dedi.

BENTOUR REİSEN’IN HEDEFİ 300 BİN AVRUPALI TURİST GETİRMEK

Sevda Yılgaz; “150 bine yakın gelen misafir sayısı 300 bine hedeflendi. Kadir Uğur’un da enerjisi ile bu 500 binlere de çıkacak diye düşünüyoruz” dedi.

BENTOUR AVUSTURYA, ALMANYA, İSVİÇRE VE HOLLANDA’DAN GAZETECİLERİ İSTANBUL’A GETİRİYOR

3 DİN, 2 KITA, 1 ŞEHİR

Yılgaz; “Bunun dönüşünde İstanbul programımız başlıyor. 3 din, 2 kıta, 1 şehir. İstanbul’un artık kültürel değerlerinin daha fazla ön planda olarak, farklı programları ekleyerek yoluna devam etme çabası içerisinde. Bu güzel programları çok değerli partnerlerimizden destekler alarak hep beraber yapıyoruz. Pazar günü başlayacak olan Avusturya, Almanya, İsviçre ve Hollanda’dan katılan gazetecilerimizle 3 din, 2 kıta, 1 şehir programımızda sinagog, kilise, cami ve yetkilileriyle görüşerek ertesi gün kültür ve sanat içeren İstanbul’u bu programın içine dahil ederek bu etkinlikten sonra Bentour Turizm’in 2023 hedefleri tamamlanmış olacak. Biz İstanbul’da Sultanahmet Eresin, Curio Collection by Hilton Yeşil Ev, Armada Hotel, Port Bosphorus Hotel Seagull Restoranı, Art 360 Cihannuma Restaurant ve Michelin yıldızlı Matbah Restaurant’larımızdan destek alarak güzel bir ürün ortaya çıkarttığımızı düşünüyoruz. Bizlerle beraber olan bize enerji veren Kadir Bey’e de tabi ki Bentour olarak Türk turizminde bir yıldız vermemiz gerekiyor. Çünkü o hep inandı ve hiç bundan vazgeçmedi. Biz de onun yanındayız” diyerek sözlerini noktaladı.

4-7 ARALIK’TA AVRUPALI GAZETECİLER İSTANBUL’DA

Bentour Reisen, 4- 7 Aralık tarihlerinde İstanbul’da “3 din, 2 kıta, 1 Şehir“ konulu basın gezisi düzenleyecek. Avusturya, Almanya, İsviçre ve Hollanda’dan önemli basın mensuplarının davet edildiği geziye Bentour Reisen'in Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Kadir Uğur eşlik edecek. Program kapsamında basın mensupları İstanbul’un farklı noktalarından, farklı inançların dini liderleriyle bir araya gelecek. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu ile bir araya gelecek olan gazeteciler şehrin din, sanat ve kültür alanlarını da yakından tanıma fırsatı bulacaklar.


Bentour Reisen; Emin adımlarla sektörün lideriyiz

Bentour Reisen Başkanı Kadir Uğur ve Bentour Reisen CEO’su Deniz Uğur ve Bentour Almanya Genel Müdürü Songül Göktaş Rosati, 2023 hedeflerini açıkladı.

Bentour Reisen Başkanı Kadir Uğur ve Bentour Reisen CEO’su Deniz Uğur ve Bentour Almanya Genel Müdürü Songül Göktaş Rosati, Belek Nirvana Cosmopolitan Hotel’de gerçekleştirdikleri basın toplantısı ile 2023 hedeflerini açıkladı. Bentour Reisen, onuncu ‘KOMEDİ GECESİ’ kapsamında 800 seyahat acentası çalışanlarını, temsilcilerini Antalya'ya getirdi. Türkiye seyahat uzmanı Bentour Reisen bu büyük etkinlik sırasında, yaz programını sunarak önümüzdeki yaz için tatil programları hakkında bilgi verdi.

bentour-reisen-baskani-kadir-ugur-ve-bentour-reisen-ceosu-deniz-ugur-ve-bentour-almanya-genel-muduru-songul-goktas-rosatisevda-yilgaz.jpg

Bentour Reisen Başkanı Kadir UĞUR; İki senenin ardından sizlerleyiz sizleri özledik. Pandemiye güle güle dedik Turizme hoş geldin dedik.2 comedy nigyt yapamadı aslında 12’ncisi olacaktı ama bu sene 10’ncusunu yapıyoruz. Bentour Comedy Night nasıl doğdu. 54 senedir turizmin içindeyim. Almanya’da tur operatörü kurduk .Özel bir şey yapalım istedik Turizm Acentalarına doğru bir ürün seçtik.  Almanya’da discolara çok kolay girilmiyor .Güvenlik kartları güvenlikler derken gençleri davet ettik. Bentour Comedy Night gecelerine başladık. İsviçre’ye gelince başka bir şey yapalım dedik seyahat acentası çalışanları olimpiyatı çıkardık. 3 sene civarında yaptık. Madalyalar dağıttık. Olimpiyat komitesinden bize ağır bir mektup geldi.

kadir-ugur.jpg

Bizim ismimizi kullanıp böyle organizasyonlar yapamazsınız size ihtar ediyoruz yoksa cezai işlemleri başlatırız diye.Hemen devreye Deniz Uğur  girdi Baba bunlarla uğraşmayalım dedi. Ne yapalım dedim. O da zaten bu Comedy dedi. Bende o zaman Comedy Night yapalım dedim.Oradan Comedy Night ortaya çıktı. Comedy Night’a da Almanya İsviçra Avusturya şehirlerinde yapmaya başladık.10 şehri dolaşıyoruz bu bize çok ağır geldi. Bütçemizi çok aştı. Bakanlıktan da destek alamadık. Sonra karar verdik Antalya’ya taşıdık Comedy Night’ı 3 günde bu işi hallettik ve daha ucuza geldi bize. Özcan Çoşar ilk Münihte çıktı 10 yıl önce millet yuhaladı. Ben çıktım biraz havayı dağıttım. Özcan Çoşar bana bunu telafi edeceğini söyledi. Sonra birkaç sene sonra bir baktım tevizyonlara çıkıyor meşhur olmuş. Arıyorum telefona bakmıyor bu akşam bizlerle birlikte sahne alacak. Kuliste şimdi ben telefona cevap vermemesinin nedenini soracağım. 

COMEDY NIGHT ASLINDA BİR TEŞEKKÜR TOPLATISIDIR

Yeni bulduğumuz ürünleri sunma fırsatı doğuyor. Ben fazla hikaye anlatmayayım gerçeklere dönelim. Deniz ve Songül hanım bilgiler verecek.

Bentour Reisen CEO’su Deniz Uğur; biz hizmet sektöründeyiz bizim ana sloganımız mutlu eden şirketiz. Biz insanları nasıl mutlu edebiliriz acentalarımızı nasıl mutlu ederiz. Comedy Night tamamıyla budur.

bentour-almanya-genel-muduru-songul-goktas-rosati.jpg

Bentour Almanya Genel Müdürü Songül Göktaş Rosati; Sözlerime bir ünlü Nepalli dağcının sözü ile başlamak istiyorum. Bizde bu dağcı gibi emin adımlarla zirveye gidiyoruz. Bu senenin keyfini yaşıyoruz. 170 bin misafir ağırladık. Bizim için sürdürülebilirlik çok önemlidir. Güvenirlilik inanç ve partnerlik çok önemlidir. 2023’de  uçuş programımızı Almanya, İsviçre, Avusturya ve Hollanda’dan %51 artışla açtık. Her gün günlük uçuşlar sağlıyoruz.

ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ GELİŞTİRİYORUZ

İstanbul paket turları sunuyoruz. Mavi yolculuk ve Villa konsep hizmeti sunmaya başladık. Vip hizmetlerimizi Antalya’da sunmuştuk. Şimdi Bodrum ve İzmir içinde VİP Hizmet vereceğiz. 2023'te ağırlık noktası, büyük ölçüde genişletilmiş bir ürün portföyü, uçuş kapasitesindeki %51 artış ve Bentour Reisen'in etkinlikte açıkladığı  yeni dijital hizmet platformu MyBentour.de'de yer alıyor. Müşteri, rezervasyon yaptığı seyahatle ilgili tüm bilgileri MyBentour.de'de bulabilir. Faturalama ve seyahat belgelerinden ülkeye giriş için gerekli bilgileri, uçuşlar, transferler ve otellerle ilgili bilgilere ve tur rehberinizle iletişim seçeneğine kadar her şey burada bulunabiliyor. Bentour Reisen bununla yalnızca müşteriler için değil, aynı zamanda seyahat acenteleri için de işleri kolaylaştırmak, yolculuktan önce mümkün olduğunca fazla bilgi sağlamak ve böylece daha iyi bir hizmet imkanı yaratıyor. Bu sistemin en önemli kolaylıklardan biri de koltuk rezervasyonu, özel bagaj veya geziler gibi ek hizmetler burada kolayca ve rahatlıkla rezerve edilebiliyor.

bentour-almanya-genel-muduru-songul-goktas-rosati-002.jpgMüşterilere sağlanacak ek tur operatörü hizmetlerinden (örneğin geziler, özel transferler veya havaalanı servisi) kaynaklanan gelirlerin komisyonları tamamen seyahat acentelerine ait olacaktır. Bununla tur operatörü Bentour Reisen hizmet yelpazesini sürekli olarak genişlettiğini ve hem seyahat acentelerini hem de ortak müşterilerini yakından takip ettiğini bir kez daha gösteriyor. Ayrıca Türkiye uzmanı Bentour Reisen aynı zamanda bugün artık müşteriler tarafından iyi bir hizmet olarak kabul edilen FlexOption'ın mucidi olarak kabul ediliyor. Bizim için önemli olan misafirin mutlu olması Türkiye misafirperverliği. Bizim insanlarımız canı gönülden hizmet veriyor. Geleceğimizi de düşünmek zorundayız. Bizim için sürdürebilirlik hem ekolojik hem ekonomik  hem de sosyalde önemlidir. Antalya’da Bentour ormanı kurarak 15 bin ağaç diktik. 2023 yaz programı için olumlu düşünüyoruz. Savaş var enfilasyon var olsa da biz 2023 yılından umutluyuz. Geleceğimizi inşa ederken sürdürülebilirlikle devam edeceğiz.Bu nasıl olacak. Sağlam bir mali yapımız var. Güvenilir ve seyahatlarda sorumluluk alır. Her kriz bir şans getiriyor. Biz Bentour Reisen olarak direçlik kazandık  bağışıklık kazandık. Türkiye hep krizlerle karşı karşıya geldi Türkiye bu krizlerden hep çıktı.

bentour-almanya-genel-muduru-songul-goktas-rosati-001.jpg

Bentour Reisen Başkanı Kadir UĞUR; Köpek size saldırırsa kaçarsanız kovalar biraz üzerine gider sopayı gösterirseniz geri adım atar. Ben 54 senede 22 tane kriz yaşamışımdır. Hep üstüne gittik durmadık. Pandemi zamanında da durmadık. Pandemi sırasında diğer tur operatörleri geri çekildi açtılar kapattılar bürolarını. Biz çalışıyorduk. Kimseyi işten çıkarmadık. Dedikki anca beraber kanca beraber. botla okyanustayız ya sahile varırız ya hepimiz batarız dedik. Bu fikirle yola çıktır 150 bin yerine 50 bin getirdik ama oldu. Geçenlerde istanbul'da arkadaşlar şikayet ediyorlar eleman bulamıyoruz diye  sen elemanını kapıya koydun ona vefanı göstermedin ki niye şimdi senin yanında olsun. Bentour Reisen böyle hiç olmadı çalışanına hep sahip çıktı. Pandemi de durmadık 85 kişinin çalıştığı incoming acentasını kurduk. Bu duraklamayı fırsata çevirdik.

kadir-ugur-001.jpg

PANDEMİDE YARA ALMADIK

Otellere bankalara borcumuz yok.Hatta kardayız. Bentour Reisen’in sahibi olmaktan gurur duyuyorum.Çoğu tur operatörleri yara alıp  battı. 2’ye aldı 1’e sattı bu nedenle de battılar.Biz hizmete önem veriyoruz vazgeçilmeziz diyoruz.Türkiye’nin güler yüzlü bir tur operatörüyüz diyoruz.Diyeceksiniz ki Türkiye’den yardım aldınız mı? 5 kuruş almadık.Diyeceksiniz ki nasıl yaptınız.Kendi imkanlarımızla yaptık.

SON BİR PROJEM DAHA VAR

Havaalanı yolu üzerinde arazi aldım oraya 6 katlı Bentour Reisen merkezi kuruyorum. Üçüncü katında yüzme havuzu, hamam ve  sauna spa merkezi var.

bentour-antalya-merkez-bina.jpg

Yaptığımız iş meşakatlı bir iş dur durağı yok arkadaşlarımın hepsi canla başla çalışıyor. Onların sayesinde burada oturuyoruz.onların güler yüzü onların duyarlılığı çok önemli.

bentour-antalya-merkez-bina-001.jpg

Pandemi zamanında bir çok tur operatörüne müşterileri ulaşamadı ama biz 7/24 her iletişim kanalından ulaşabildiler. Bizler çalışan arkadaşlarımızın duyarlılığı sayesinde burada oturabiliyoruz.

deniz-ugur-001.jpg

Bentour Reisen CEO’su Deniz UĞUR ; Ana sloganınımz ‘mach glücklich’tir Her zaman misafirlerimize bunu sağlamak için yola çıkıyoruz . Ana konumuz farklı olmak. Klasik tur operatörlerinin yaptığı belli. Uçak satar  oteli ayarlar transferi yapar. Bazıları ise ucuz satar fiyatları kırar ucuzcu operatörlerdir. Bizim öyle bir düşüncemiz yok. Biz kaliteli müşteri bulmak isteriz

BENTOUR REISEN FARKLI OLMAK ZORUNDADIR

Bentour Reisen ürünlerinde farklı olduğu zaman farklılık yaratır. Biz ek hizmetlerimizle  farklılık yaratacağız. Müşteriler özel olmak ister onların mutlu olmaları için yüzlerindeki tebessümü görmeliyiz. Bizim hedefimizde Bentour Reisen olarak liderlik vardır.