25 Temmuz 2015 Cumartesi

Ali Güler, Afrikalı Şerbet Ustası Senagalli Mamodu Muhammet’i Transfer Etti

Ali Güler, Afrikalı Şerbet Ustasını Transfer Etti
Senagalli Mamodu Muhammet Hasanpaşa’dan geçerken Ali Güler'i fark eder. “Siz Şerbetçi Ali Baba değil misiniz?” der. “EVET” cevabını alan Mamodu Muhammet Ali Güler'e sarılıp öper. Ben sizi televizyonlardan tanıyorum Şerbetçi Ali Baba bende Digor’luyum der. Kimine de Sivaslıyım… Ülkemizin şehirlerini öğrenen Mamodu Muhammet nerelisin diye sorup karşısındakinin nereli olduğunu öğrenip, hemen ona yakın bir Şehir ve Kasaba adı söylüyor.  Ali Güler Digor’u duyunca Çetin Usta’yı çağırın Digorlu hemşerisi gelmiş deyince Çetin Usta kapıda bitiveriyor. Kapıda bir şaşkınlık yaşayan Çetin Usta bu Digorluysa ben Arjantinliyin be abi… Gülüşmeler kahkahalarla neşeli anlar yaşanıyor. 


Senagalli Mamodu Muhammet esas meseleye gelelim Ali Baba. Ben şerbet istiyorum sen değil misin Nabza göre şerbet veren haydi bana da nabzıma göre meşhur organik şerbetinden ver… İkramı ve misafirperverliği ile bilinen Ali Güler hemen şerbet ikram ediyor. Tadımlık şerbet bardakları geliyor, Mamodu Muhammet tadıma başlıyor. Tadımlar devam ettikçe ediyor, çeşit bol nasıl olsa diyerek Ali Güler sayıyor;  Sikencebin, Demirhindi, Ali Baba (Diyabetik), Hürrem Sultan, Reyhan, Böğürtlenli Saray Limonatası, Sultan, Saray Limonatası, Şehzade, Aşk İksiri, Nar Çiçeği, Ece Sultan, Neslişah Sultan Şerbeti ve toplamda 30’un üzerinde şerbet var deyince Ali Baba’ya dur daha ne olsun diyor. Bu sıcak havada bu şerbet çok iyi geldi harika tadı var. Zaten enerjim tavan yapmış bu şerbetler sonrasında kanatlanmak uçmak istedim diyor ve davam ediyor.


Uzay Mühendisliği okuyacağıma, Gastronomi okuyup, şef olacağım diyen Senagalli Mamodu Muhammet sizinle çalışabilir miyim? Sizin titizliğinizi ve prensiplerinizi alarak muhteşem tatlarda şerbet yapmak istiyorum. Ali Güler bu iş bu kadar kolay değil testlerim var geçersen, Michelin yıldızlı Executive Chef Hasan Yımaz’ın da onayını alırsan, çalışabilirsin diyerek mekanın logolu önlüğünü ve kepini giydirerek haydi bakalım başlayalım. İlk işin çay servisi yapmak olacak Lokman Ustaya bir çay servisi yap bakalım nasıl olacak. 


İki dükkan yanda Turkcell bayi ve telefon tamiratı yapan Lokman Usta’ya iki çay gider ve başarılı bir test onayı görür. Bu ilkiydi haydi mutfağa ve sonrasında ızgaraya testler devam eder. Şerbet imalathanesine giren Senagalli Mamodu Muhammet benim yerim burası ben bu dersi okuyacağım. Ben de Şerbetçi Mamodu olacağım der. Ali Güler ise, bu dersi yalnızca ben veriyorum şerbet benim işim ilk kaydımı senle gerçekleştireceğim. Diploman da Dernek Başkanımız Fikret Özdemir tarafından verilecek. Kendisini Senegalliler iyi tanır 2003’te Lizbon da Cumhurbaşkanımız Ahmet Necdet Sezer’e Senagalli tarafından çiğ köfte yoğurtan Ünlü Executive Chefimiz ve Aşçılar Derneği Başkanımız.


Tezgah arkasına geçen Mamodu Muhammet meslektaşlarıyla tanıştı. Malaga’da tatilde olan Michelin yıldızlı Executive Chef Hasan Yımaz’ın yokluğunu gören Mamodu Muhammet, yıldızlı şefim yok burada onun onayını nasıl alacağım diye sordu.  Ali Güler ben varım, ekibimiz hazır bizim onayımız yeter Executive Chef Hasan Yımaz’a bilgi veririz dedi.  Bu arada kendisini aradık.  Yat ile geziyormuş Mamodu’yu iyi ağırlayacağınızdan hiç kuşkum yok takıma bir arkadaş daha kazandırmanızdan dolayı mutluyum dedi. Sıcak kanlı Mamodu Muhammet, Güler Osmanlı Mutfağı müşterileri tarafından da sevimli gözlerle izlendi. Ali Baba sen çok büyük bir ustasın diyerek gün içinde yaşanan bu güzel ortam için teşekkür etti. 


Güler Osmanlı Mutfağı’ndan ayrılırken size Ali Baba diyebilir miyim “her zaman” diyen Mamodu Muhammet  “O HER ZAMAN” kelimesine takıldık biz . Acaba ALİ GÜLER’in Dünya tatlısı kızını mı fark etti. Ne diyelim Ali Güler’e sağlık, bol iş ve bol kazançlar dileyelim. Şansın bol olsun Ali Güler…














Yasal Uyarı:.Yayınlanan haberin tüm hakları  www.turizminsesi.com ‘a  aittir.Turizmin Sesi  sitesinde bulunan haberler ve Fotoğraflar izinsiz kullanılamaz.  Aksi taktirde ADA Hukuk Burosu yetkilidir.


23 Temmuz 2015 Perşembe

Avrupa’nın en düşük dolulukları Türkiye’de

Türkiye otel doluluklarında Avrupa’da en sert düşüş yaşayan ülke oldu. Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği’nin (TUROB) açıkladığı, dünyanın önde gelen veri ve analiz şirketlerinden STR Global Haziran 2015 verilerine göre, Türkiye'nin Haziran 2015 otel doluluklarında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 7.6  düşüş kaydedildi. Türkiye genelinde otel dolulukları ortalama yüzde 63.4 olarak gerçekleşti. Haziran 2014’te bu oran yüzde 68.6 olmuştu. TUROB’un rapora ilişkin değerlendirmesinde, bu oranın tüm Avrupa ülkeleri arasında, Türkiye'yi en büyük düşüş yaşayan ülke olarak işaret ettiği belirtildi.  TUROB Başkanı Timur Bayırdır, “2013 yılında başlayan düşüşün geçen yıl sektörün çabalarıyla bir nebze toparlansa da, bu yıl gerek global durum, gerekse ülkemizde devam eden kaygı ortamı, Ramazan etkisi ve genel seçimler sebebiyle yeniden karşımıza çıktı” dedi.


Türkiye otel doluluklarında Avrupa’da en sert düşüş yaşayan ülke oldu. Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği’nin (TUROB) açıkladığı, dünyanın önde gelen veri ve analiz şirketlerinden STR Global Haziran 2015 verilerine göre, Türkiye'nin Haziran 2015 otel doluluklarında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 7.6 bir düşüş kaydedildi. Türkiye genelinde otel dolulukları ortalama yüzde 63.4 olarak gerçekleşti. TUROB’un rapora ilişkin değerlendirmesinde, Avrupa ülkeleri arasında, Türkiye'nin en büyük düşüş yaşayan ülke olduğu belirtildi. Raporda, haziran ayında tüm Avrupa genelinde yüzde 62.1 ile Rusya ve yüzde 63.4 ile Türkiye’nin en düşük doluluk oranına sahip iki ülke olarak öne çıktığı da ifade edildi. Ocak-Haziran 2015 dönemini kapsayan yılın ilk yarısında ise Türkiye'nin otellerdeki doluluk oranı geçen yıla göre yüzde 2.3 artış ile yüzde 62.5'i gösteriyor.


Bayındır: İnisiyatife davet ediyorum
Raporla ilgili bir değerlendirme yapan TUROB Başkanı Timur Bayındır, "Her zaman negatif konuştuğumuz yönünde bir takım eleştiriler alsak da, var olan durumu ve kaygılarımızı paylaşmaya devam ettik ve maalesef ki haklı çıktık. Görüldüğü üzere, 2013 yılında başlayan düşüş geçen yıl sektörün çabalarıyla bir nebze toparlansa da, bu yıl gerek global durum, gerekse ülkemizde devam eden kaygı ortamı, Ramazan etkisi ve genel seçimler sebebiyle yeniden karşımıza çıktı” dedi. “Siyasi ve sosyal olayları yönlendirme etkimiz tabii ki bulunmuyor. Ancak bizim beklentimiz, ülkemize bu derece önemli ekonomik katkı ve imaj değeri sağlayan turizm sektörünün, devletimizce de desteklenmesi, gerekli önlemler alınarak, stratejik revizyonlar yapılması yönünde” diyen Bayındır, “Durum bu, haklı çıktık diyerek asla bir kenara çekilmeyeceğiz, var gücümüzle yolumuza, çalışmalarımıza devam ederken, tüm sektör paydaşlarını ve otoriteleri inisiyatife davet ediyorum" ifadelerini kullandı.


İşte turizmin başkentlerinde son durum: İstanbul’da büyük düşüş!
TUROB’un açıklamasına göre, İstanbul’da Haziran 2015 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 7.9 düşerek,  yüzde 66.6 oldu. 2014 yılının aynı ayında bu oran yüzde 72.3 olmuştu. Bu düşüş tüm Avrupa’da ana destinasyonlar arasında en büyük düşüş olarak kaydedildi. Haziran 2015’te Avrupa’da en düşük doluluk oranına sahip iki şehir yüzde 64.4 ile Moskova ve yüzde 66.6 ile İstanbul oldu. Aynı düşüş trendi fiyatlarda da gözleniyor. ADR (Average Daily Rate) olarak anlandırılan ortalama günlük satılan oda bedeli 134.5 Euro olarak, 2014’e göre yüzde 9.8’lik bir düşüş gösterdi. Haziran 2014’te bu rakam  149.1 Euro olmuştu. RevPAR denilen toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirlerde de geçen yıla oranla yüzde 16.9'luk bir düşüş yaşandı ve 89.6 Euro olarak ölçüldü. Haziran 2014’te bu rakam 107.7 Euro olmuştu.

İstanbul’da Ocak-Haziran 2015 dönemini kapsayan ilk 6 aylık dönemde ise doluluk oranı 66.8 oldu. 2014’ün ilk 6 ayında bu oran yüzde 64.7 olmuştu. Ortalama günlük satılan oda bedeli ise 130.9 Euro’dan 123.5 Euro’ya geriledi.

Antalya’da kan kaybı sürüyor
Türkiye’nin en fazla turist ağırlayan kenti Antalya’da Haziran 2015 otel dolulukları moral bozmaya devam ediyor. Antalya’da doluluklar Haziran 2015’te bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9.7 düştü ve yüzde 68.4 olarak gerçekleşti. Haziran 2014’te bu oran yüzde 75.8 olmuştu. Ortalama günlük satılan oda bedeli 94.7 Euro olarak gerçekleşti ve 2014’e göre yüzde 7.9’luk bir düşüş gösterdi. Haziran 2014’te bu rakam 102.8 Euro olmuştu. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirlerde ise ( RevPAR) geçen yıla oranla yüzde 16.8'lik düşüş yaşandı ve 64.8 Euro olarak ölçüldü. Haziran 2014’te bu rakam 77.9 Euro olmuştu. Antalya’da ilk 6 aylık dönemde ise doluluk oranı geçen yılki yüzde 56’dan yüzde 53.4’e geriledi. 6 ayda ortalama günlük satılan oda bedeli 70.9 Euro oldu. 2014’ün ilk beş ayında bu rakam 71.8 Euro olmuştu. Oda başı elde edilen gelir ise beş aylık dönemde 40.2 Euro’dan 37.8 Euro’ya geriledi.

Ankara düşüşe geçti
Ankara’da da Haziran 2015 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 12.1 düşerek, yüzde 55 oldu. Haziran 2014’te bu oran yüzde 62.6 olmuştu. Ortalama günlük satılan oda bedeli de 80.6 Euro olarak, 2014’e göre yüzde 4.5’lik artış gösterdi. İlk 6 ayda ise doluluk oranı 63.6 olarak gerçekleşti. Geçen yıl ilk 6 ayda bu oran yüzde 60.4 olmuştu. 6 ayda ortalama günlük satılan oda bedeli geçen yılki 75.6 Euro’dan 82.1 Euro’ya yükselirken, oda başı elde edilen gelir ise 52.3 Euro oldu.

En yüksek doluluk Malta’da
Ülke Ortalama doluluk oranları (Haziran 2015/%)
Malta 90.5
Çek Cum. 83.9
İngiltere 83.5
Litvanya 82.4
Belçika 82.2
Yunanistan 82.2
Macaristan 81.8
Avusturya 80.7
Portekiz 79.8
Hollanda 79.4
Polonya 79.1
Almanya 77.1
İspanya 76.5
İsviçre 76.4
Romanya 75.8
İtalya 74.5
Finlandiya 71.4
Slovakya 71.1
Hırvatistan 70.9
Bulgaristan 66.7
Türkiye 63.4
Rusya 62.1

Yemekler ve Servis Otelleri Ön Plana Çıkartıyor

Turizm Yazarı Halil Öncü, Kemer Limak Limra Otel'in Executive Chef'i Ali Riza Dölkeleş ile mutfağa girdiYerli ve yabancı Turistler milliyetlerine göre en çok hangi yemekleri seviyor ve günde ne kadar yemek tüketiyor?Turizm Yazarı Halil Öncü Kemer Limak Limra Otel’de Executive Chef'i Ali Riza Dölkeleş ile mutfağa girdi. Mutfak elbiselerini ve kepini takan Halil Öncü, Şef Ali Riza Dölkeleş ile birlikte hem yemek yaptı hem de bir röportaj gerçekleştirdi. 


Otelleri ön plana çıkarak en önemli özelliğin yemek ve servis olduğuna dikkat çeken Dölkeleş, “Geneline baktığımız zaman bir misafir tatilde ne ister? Akdeniz çanağına baktığınızda yüzlerce beş yıldızlı tesis ve tatil köyleri ile karşılaşmanız mümkün.  Bunların hepsinde mutlaka deniz, kum güneş ve fiziki değişik otel yapıları mevcuttur. Bunun içerisini dolduran, misafirin aradığı yiyecek içecek, güler yüz ve eğlencedir” diye konuştu. Ali Rıza Dölkeleş, Bir misafirin günlük sabah saat 07.00’den akşam 24.00’e kadar sıvılar hariç 5.5 kg. ürün tükettiğine dikkat çekerek, milliyetlerine göre misafirlerin lezzet tercihlerini de sıraladı.


100 kişilik ordu ile hizmet veriyorlar
100 kişilik bir ordu ile gece gündüz demeden çalıştıklarına dikkat çeken Ali Roza Dölkeleş, “Şu anda 100 aşçımız var. Geri destekçi dediğimiz steward ve bulaşıkhane personelimiz de var. Bölümlerimize baktığımız zaman soğukta 10 kişi, pastane bölümümüzde 15 kişi, sıcakda 18 kişi, kasaphane de 8 kişi, snack’larda ve A la Carte Restaurantlarımızda d a ikişerli üçerli ekiplerimiz görev alıyor. Genel olarak baktığımızda her bölümümüzün bir sorumlusu ve yardımcısı ve onun da bir altı var. Bir askeri disiplin havasında ve bu disiplin içerisinde de yapmış olduğumuz menülerimizi sabah ve öğlen ve akşam şeklinde sunan ve daha iyisini çıkarmayı çalışan aşçılarımız var. Otelimizde ayrıca beş adet de uluslar arası mutfak bulunuyor. Bunlar Çin, İtalya, Barbekü et, mangal ,Türk Restoranı,Balık Restauranı olarak sayabiliriz” diye konuştu.


Misafirin aradığı yiyecek içecek, güler yüz ve eğlencedir.
Tatile gelen misafirin en önemli isteğini yiyecek, içecek, güler yüz ve eğlence olduğuna dikkat çeken Ali Rıza Dölkeleş, “Akdeniz çanağına baktığınızda yüzlerce beş yıldızlı tesis ve tatil köyleri ile karşılaşmanız mümkün.  Bunların hepsinde mutlaka deniz, kum güneş ve fiziki değişik otel yapıları mevcuttur. Bunun içerisini dolduran, misafirin aradığı, yiyecek içecek, güler yüz ve eğlencedir.  Bundan dolayı da otelleri ön plana çıkartan, mutlaka ve mutlaka yemekleri ve servisidir.  Otelimizde şu anda 1700 yetişkin, 700’e yakın da çocuk misafirimiz var. Bu misafirlerimizin portföyünü ise 700’e yakın Türk, 600’e yakın Rus ve geri kalanı da Avrupalı turistler olarak sayabiliriz. Biz bunun bilincinde olarak, şu anda 2400 misafirimize 100 kişilik aşçı ordusu ile birlikte en iyisini çıkartmaya çalışıyoruz. Bunu da misafir portföyümüze bakarak gerçekleştiriyoruz. Türk Misafirlerimiz, Rus misafirlerimiz, Avrupalı misafirlerimiz neleri daha çok seviyorlar diyerek buna göre lezzetlerimizi hazırlıyoruz” dedi. 


Bir misafir 07.00’den akşam 24.00’e kadar sıvılar hariç 5.5 kg. ürün tüketiyor
Bir misafir şu anda sabah saat 07.00’den akşam 24.00’e kadar sıvılar hariç 5.5 kg. ürün tükettiğine dikkat çeken Ali Rıza Dölkeleş, misafirlerin milliyetlerine göre de yemek tercihlerini şöyle sıraladı:
“ Bir misafir 07.00’den akşam 24.00’e kadar sıvılar hariç 5.5 kg. ürün tüketiyor. Bunun içinde ne var diyecek olursanız, tuzdan ete, etten karabibere, una, şekere kadar her şeyi sayabiliriz. Biz bu ürünleri bu kilogramı lezzete dönüştürüyoruz ve misafirlerimize sunuyoruz. Misafirlerimizin beğenilerine gelince; Rus misafirlerimiz, özellikle deniz mahsullerine bayılıyorlar. Su ürünleri dediğimiz kerevit, karides, kuru balık ürünleri, deniz mahsulü böceklerini çok tercih ediyorlar. Türk misafirlerimiz zaten Türk mezeleri, zeytinyağlılar, ızgara çeşitleri, kebapları çok tercih ediyorlar. Avrupalı misafirlerimiz ise makarna çeşitleri başta olmak üzere, Türk yemeklerimizi de çok beğeniyorlar. Bunlar arasında kuzu çevirme, adana, dana şiş, etli pide gibi ürünlerini de beğenerek istiyorlar. Biz bu lezzetleri sunup, misafirlere tattırdığımız zaman bize gelen yorumlarda da mutluluğu gördüğümüz zaman , o misafirlerin tekrar bizleri tercih ettiğini görüyoruz. Şu anda 2400 kişilik misafir portföyü içerisinde % 35 oranında Repead Guest misafirimiz var. Bu da bizim iyi ürün çıkarttığımızı iyi yemek yaptığımızı gösteriyor” dedi.

ARABALI SİNEMADA “CASABLANCA” NOSTALJİSİ

1950’li yıllarda Amerika’da ortaya çıkan ve sonrasında tüm dünyada vazgeçilmez hale dönüşen Arabalı Sinema (Drive-in Movie), yarım asır sonra İstanbul Klasik Otomobilciler Derneği İKOD’la geri dönüyor. Etkinlikte Hollywood klasikleri arasında çok önemli yeri olan 1942 yılı yapımı “Casablanca” filmi klasik araçlardan izlenecek.


25 Temmuz Cumartesi günü İstanbul Klasik Otomobilciler Derneği ve Cemile Sultan Korusu’nun işbirliğiyle gerçekleşecek etkinlikte, klasik severler eşsiz bir tarihi dokuda, bir döneme damgasını vurmuş 1950’li ve 1960’lı yıllarda üretilmiş otomobilleriyle adeta geçmişe yolculuk edecekler.1000 metrekarelik alanda,50 klasik araçla gerçekleşecek arabalı sinema gecesinde, Michael Curtiz’in yönetmenliğini yaptığı Humphrey Bogart ve Ingrid Bergman’ın başrollerini paylaştıkları,ABD film Enstitüsü tarafından tüm zamanların en iyi aşk filmi seçilen 1942 yılı yapımı “Casablanca” filmi gösterilecek.Filmde Humphrey Bogart’ın kullandığı 1940’lı yıllara ait  Buick marka aracın bir muadili de,filmden görsellerle süslenmiş şekilde,kurulacak dev perdenin yanından hazır bulunacak.


Makinist ise kullanacağı ekipmanlarla birlikte klasik üstü açık bir kamyonetin üstünde yer alacak. Filmin yarım asrı devirmiş Chevrolet, Buick, Desoto,Ford, Plymouth, Pontiac gibi artık klasikleşmiş araçların içinden izleneceği gecede,ses de ayarlanacak özel frekansla otomobillerin kendi hoparlörlerinden dinlenebilecek.Nostaljik kostümlerle araçlara mısır,gazoz,dondurma servisi yapacak sinema çalışanlarının da bulunacağı etkinlikte, klasik severler de, dönemin ruhunu yansıtan gözlük,şapka,fular gibi aksesuarlar takacaklar.


Filmin gösterimi öncesinde rock’n roll parçalar eşliğinde dansların da yapılacağı etkinlikte nostaljik romantizm rüzgarları esecek.Arabalı sinemalar, bir dönem yurt dışında ailece gidilebilecek popüler eğlence mekânlarına dönüşmüş, ülkemizde de “Yazlık Sinema” formatında hayata geçirilmişti. Cemile Sultan Korusu’nun büyüleyici atmosferinde gerçekleşecek bu farklı etkinlik izleyenleri adeta geçmişe ışınlayacak…


TARİH: 25 TEMMUZ 2015 CUMARTESİ - SAAT: 19.00
YER: CEMİLE SULTAN KORUSU – Kandilli Mah. Ömürtepe Yokuşu Sok.
No:6 Üsküdar / İSTANBUL

22 Temmuz 2015 Çarşamba

Phaselis Rose Otel Genel Müdür Şinasi Gürocak, “DOLULUĞU YAKALAMAK İLE BU İŞ BİTMİYOR”

Halil ÖNCÜ-KEMER
Kemer Tekirova’da yer alan Phaselis Rose Otel’in Genel Müdürü Şinasi Gürocak, gelecek üç ayı şekillendirmek üzere Moskova’ya gideceğini ve burada acenteler ile görüşeceğini söyledi. Sezonu değerlendiren Gürocak, “Kemer bölgesi Rus ağırlıklı olduğundan dolayı, Ruble’nin de belirli bir yere oturmaması nedeniyle insanlar tatile gelirken yanlarına para almıyorlar, harcama yapamıyorlar” diye konuştu.Bir taraftan dolulukları yakalamamıza rağmen, gelire baktığımızda pek fazla bir şey göremiyoruz!

Mayıs ayından bu yana sezonun nasıl geçebileceğini konuştuklarını ve turizmdeki gelişmeleri değerlendirdiklerini ifade eden Şinasi Gürocak “ “Phaselis Rose Hotel olarak biz bu süreç içerisinde doluluklar ile ilgili bir sıkıtı yaşamadık. % 90’ları geçen bir doluluk oranları ile bu süreci geçirdik. Ağustos ayına geldiğimiz şu anda % 50’li dolulukları yakalamış durumdayız. Burada tekrar arzuladığımız doluluğu yakalayacağımızı düşünüyorum. Tabii ki doluluğu yakalamak ile bu iş bitmiyor. Maliyetlerimiz artıyor. Maliyetlerin artması ile birlikte kalitemizden de ödün vermeyerek aynı hizmet kalitesini misafirlerimize sunmaya devam ediyoruz. Çünkü biz sadece bu yılı değil gelecek yılları da düşünüyoruz. Burada asıl hedef, önce misafirleri memnun edebilmektir. Bir taraftan dolulukları yakalamamıza rağmen, gelire baktığımızda pek fazla bir şey göremiyoruz. Bu kriz sadece bizi değil, herkesi etkiliyor” dedi.

2016 yılı için de Avrupa kontratlarımızı yapmaya devam ediyoruz!
Kemer’in Avrupalı turisti tekrar çekmesi için ciddi çalışmalar yapması gerektiğini de ifade eden, Phaselis Rose Otel olarak Avrupa pazarında 2016 yılı için kontratlara devam ettiklerini söyledi. Gürocak, “ % 80 Rus pazarımız var. Geri kalan kısmını da Avrupa ve İç Pazar oluşturuyor. Ağustos, Eylül ve Ekim aylarında önümüzde çok ciddi bir üç ayımız var. Üç ayın analizini yapmak üzere önümüzdeki hafta Moskova’ya gidip oradaki acenteciler ile görüşmeler yapacağım. Yapacağımız görüşmelere göre de kendimize bir yol çizeceğiz. Kemer bölgesi Rus ağırlıklı olduğundan dolayı, Ruble’nin de belirli bir yere oturmaması nedeniyle insanlar tatile gelirken yanlarına para almıyorlar, harcama yapamıyorlar. Sadece otele tatil parasını ödeyip öyle geliyorlar. Bunun farklı pazarlar ile kapatmaya çalışsak da, Kemer bölgesinin farklı pazarlarda belirli bir yere oturması için de belirli bir süreç gerektiriyor. Ama biz buna devam edeceğiz. Avrupa pazarında bu yıl ciddi bir doluluk aldık. 2016 yılı için de Avrupa kontratlarımızı yapmaya devam ediyoruz. Bekletip göreceğiz” dedi.

İnşallah bir an önce normale döneriz!
Son dönem yaşanan terör saldırıları için de görüşlerini açıklayan Şinasi Gürocak, “ Söylenecek çok fazla bir şey yok. Bunun sonucunu bekleyip önümüzdeki günlerde göreceğiz. Söyleyecek hiçbir şey bulamıyorum. Olan şeyler hiç hoş bir şey değil. Ne yazık ki zavallı, suçsuz ve günahsız insanlar ölüyor. İnşallah bu bir an önce normale döner ve insanlar hayatlarına devam eder” diye konuştu.
Röportaj Video Link: https://youtu.be/SU8i70_SeTo 

21 Temmuz 2015 Salı

TÜM DÜNYA TÜMEXPO’DA BULUŞACAK

Bu yıl iki büyük organizasyon çatısı altında ulusal ve uluslararası onlarca firmayı ve STK’yı bir araya getirecek olan Discover Events, Helal Expo Fuarı’yla eş zamanlı şekilde 22-25 Ekim 2015 tarihleri arasında gerçekleşecek TÜMEXPO’ya hazırlanıyor. Tüm Sanayici ve İş Adamları Derneği-TÜMSİAD, DISCOVER EVENTS organizasyonu ile 22-25 Ekim 2015 tarihleri arasında ICC (İstanbul Kongre Merkezi)’de gerçekleşecek TÜMEXPO 2015/İstanbul-TÜMSİAD Sanayi ve Ticaret Fuarı’nda dünyayı bir araya toplayacak. DISCOVER EVENTS Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete, bu yıl üçüncüsü gerçekleşecek fuar ile ICC (İstanbul Kongre Merkezi)’nin B5-B4 fuar alanlarında, makine, tekstil, gıda, otomotiv, kozmetik, inşaat gibi önde gelen sektörlerde faaliyet gösteren firmaları uluslararası firmalar ile bir araya getireceklerini söylüyor. Türkiye ekonomisinin son yıllarda gösterdiği büyüme ve uluslararası ticarete yaptığı katkılar ile Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Doğu, Orta Asya gibi bir çok ülkenin farklı sektörlerinden ziyaretçi ve katılımcıları buluşturacak olan TÜMEXPO 2015, uluslararası bir organizasyon niteliği taşıyor.

DISCOVER EVENTS Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete fuarın amacının firmalar için yeni yerli ve yabancı ticari ortaklıklar kurmak, yeni inovasyon teknolojilerinden haberdar olmak, ürün tanıtımı ve marka bilinirliğini artırmak, yeni ve etkin pazarlar kazanmak, rakipleri gözlemlemek, iş ve iletişim ağını geliştirmek olduğunu belirtiyor.

TÜMEXPO 2015 çatısı altında gerçekleşecek 2. Uluslararası KOBİ Şurası’nın bu yıl G20 himayesine alınmasının projeye ayrı bir güç ve heyecan katacağını belirten DISCOVER EVENTS Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete; dünyanın farklı ülkelerinden çok sayıda iş adamının ve profesyonelin Tümexpo ve Uluslararası Kobi şurasına katılımını beklediklerini belirtti. Ulusal ve uluslararası düzeyde 40 bini aşkın ziyaretçinin ve bin 200 kişiye yakın alım heyetinin getirileceği proje, inovasyon, savunma sanayii ve ileri teknoloji firmalarının yer alacağı ALLINTECH Fuarı ile eş zamanlı gerçekleştiriliyor. Discover Events’in 22-25 Ekim tarihleri arasında gerçekleştireceği altı iç içe etkinlik, Türkiye ekonomisine yön verecek büyük bir organizasyon olacak. 

GEÇMİŞ YILLARA GÖRE TÜMEXPO FUARI KATILIMCI VE ZİYARETÇİ DAĞILIMI
ŞEHİR
Toplam Katılımcı
Yabancı Katılımcı
Ziyaretçi Sayısı
Yabancı Ziyaretçi Sayısı
Toplam Net Alan
Yabancı Firmaların Net Alanı

İSTANBUL
260
50
5600
600
8000m2
500m2

GAZİANTEP
201
20
17800
800
12000m2
749m2

2015
hedef1200
18500m2


20 Temmuz 2015 Pazartesi

Güral Ailesi'nin "NG Hotels" adıyla yarattığı ikinci markasını görmenizi öneriyoruz

Yolu Afyon'dan geçenlere bir tavsiyemiz var
Aile'nin Sapanca'da yarattığı, "Süperlüks SPA & Hotel" kavramını Afyon'a taşımış olmasına ve yakaladığı başarıya tanık olacaksınız. Bizim yolumuz Antalya'dan İstanbul'a dönerken rastladı. Nasıl oldu da bugüne kadar görmedik.? diye kendimiz kızıyorduk ki, 2-3 yıllık bir geçmişi olduğunu öğrendik ve bir nebze olsun rahatladık. 

Afyon - Ankara Yolu üzerinde...
Afyon - Ankara Yolu üzerinde, pek çok kavşağın kesişme noktasına çok yakın bir lokasyonda konumlanmış otele girdiğiniz de, Güral Ailesi'nin geleneksel misafirperverliğini hemen fark edebiliyorsunuz. Çalışan personelden, dekorasyona kadar yerel renklere ağırlık verilmiş. Aile kavramı ve çocuklar için öylesine ince ayrıntılar var ki, "Bravo" demekten kendinizi alamıyorsunuz. 

Olağanüstü lezzetler...
Otelin bir başka önemli özelliği de mutfağı. Bildiğiniz tüm açık büfe otel ve restaurantları gözünüzün önüne getirin, sonra bir kaç tanesini üst üste koyun ve nasıl olurda bu kadar olağanüstü lezzetler bir arada toplanabilir..?  diye sormaktan kendinizi alamıyorsunuz. 

Osmanlı şerbetleri, ayran, su  bedava, çay 5 lira...
Ama bütün bunları gölgeleyen bir hata yok mu..? Elbette var. Yalnız bize özgü olan küçük hesaplar ne yazık ki burada da uygulanmış. Akşam yemeği sırasında tek kelime  ile muhteşem bir yemek. Yüzlerce özel lezzet... Yemeğin arasında bir çay istiyorsunuz, "Derhal" deniyor ve size çay ile birlikte bir de 5.-TL'lik adisyon fişi geliyor... Önce kamera şakası mı diye düşünüyor arkanıza bakıyorsunuz. "Çay Ekstra" cevabını alıyorsunuz... Yıllar önce Antalya Bölgesi'ndeki otellerde yemek sırasında 50 kuruş olan bir şişe suyu 7,5 liraya satan  sonra çok daha büyük zararlara yol açan düşüncenin burada uygulanıyor olmasına hala inanmak istemiyoruz. Maliyeti 0,5 kuruş bile olmayan bir bardak çay için,  hem de yemek sırasında 5.- TL almak... Böylesine görkemin yanında köylü kurnazlığı ile nasıl bağdaşabiliyor..? diye sormadan edemiyoruz...

Afyon NG Otel'de akşam yemeğinin ardından bir başka bölümde rastladığımız canlı müzik de bizleri etkiledi. Afyon'lu iki genç müzisyen Hanife ve Alper'in seslendirdiği birbirinden güzel şarkılar konuklara hoş dakikalar yaşattı... 

19 Temmuz 2015 Pazar

TUROB: Turizmde tüketiciye kazandıracak karar!

Avrupa’da online seyahat acentalarının oteller üzerindeki fiyat baskılarının giderilmesi yönünde önemli kararlar alınıyor.Almanya’dan sonra Fransa da oteller, müşterilerine ve işbirliği yaptığı kurumlara kendi uygun gördükleri fiyat avantajlarını özgürce sunabilme haklarını kazandı. Yani online siteler artık otellere ‘en düşük fiyatı ancak bana verebilirsin’ diyemeyecek. Bu karar sonrasında Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği de (TUROB)  harekete geçti. TUROB, yeni kurulacak hükümetten Türkiye’de de bu yönde bir karar alınmasını talep edecek.


Avrupa turizm sektöründe Türkiye turizmini ve tüketicileri de yakından ilgilendirecek gelişmeler yaşanıyor. Dünya turizminin en önemli ve en iddialı ülkelerinden Fransa’da da hem Türkiye hem dünya turizm sektörü açısından bir karar alındı. Ülkede uygulamaya başlanan yeni bir yasayla, online seyahat acentalarının oteller üzerindeki fiyat baskısını sonlandırılması yönünde ilk adım atıldı. Karar kapsamında, otelciler müşterilerine ve işbirliği yaptığı kurumlara kendi uygun gördükleri fiyat avantajlarını özgürce sunabilme haklarını kazanırken, online site ile oteller arasında yapılan kontratlardaki parite şartı yasaklandı. Yani online siteler artık otellere “en düşük fiyatı ancak bana verebilirsin” diyemeyecek. Daha önce Almanya da bu yönde karar almıştı. Ancak uygulamayı yasal bir kimliğe kavuşturan ilk karar Fransa’da alındı. Bu karar sonrasında Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) de harekete geçmeye hazırlanıyor. TUROB, yeni kurulacak hükümetten Türkiye’de de bu yönde bir karar alınmasını talep edecek.


Oteller kendi web sitesinde bile özgür değil!
Konuyla ilgili bir değerlendirme yapan Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, bu konunun Türkiye’deki otelcileri de yakından ilgilendirdiğini belirtti. Bayındır, “Zira aynı sorunlar ile bizim oteller de karşı karşıya. Online internet siteleri otellerden “en düşük fiyat” garantisi istiyor, bu durumda otel kendi internet sayfasında bile bu fiyatın altına düşemiyor. Bu durumun yarattığı haksız rekabetin yanında otelleri belli başlı online sitelere mahkum bırakıyor” dedi.


Rol model olabilir
Fransa’da ortaya çıkan kanun bizim için önemli bir rol model olabilir” diyen Başkan Bayındır, yeni kurulacak hükümetten ilk taleplerinden birinin de bu yönde olacağını belirtti. TUROB’un da üyesi olduğu Avrupa Otelciler Birliği (HOTREC) nezdinde bir süredir bu yönde çalışmalar yürütüldüğünü belirten Bayındır, süreci şöyle anlattı: “Online seyahat acentalarını artan pazar payları ve tüketici eğilimlerini kötüye kullanarak, otellere dayattıkları parite şartları, uzun bir süredir eleştirilerek,  kamu otoritelerine, haksız rekabete yol açan bu konunun takibi konusunda girişimlerde bulunuldu. Ulusal otelcilik örgütlerinin de çabalarıyla, Almanya ve Fransa'daki rekabet kurumları, otelcileri haklı bularak, online seyahat acentalarına, parite uygulamalarını sonlandırmaları gerektiği çağrısı yapmıştı. Gelinen son noktada, Fransa'daki karar ücret parite şartlarını açıkça yasaklayan Avrupa'daki ilk yasal karar olması bakımında büyük önem taşıyor.”

Tüketici kazanacak
Bu gelişmenin, benzer kontratlarda ücret parite şartlarını açıkça yasaklayan Avrupa'daki ilk yasal karar olduğuna dikkat çeken Timur Bayındır, “Bu kararla, Fransa'daki otelciler girişimcilik özgürlüklerini ve müşterilerine, uygun gördükleri, tüm ticari ve ücret avantajlarını sunabilme haklarını yeniden kazandı. Böylelikle Almanya'dan sonra Fransa kamu otoritelerince online seyahat acentaları kontratlarındaki parite şartlarını yasaklayan ikinci ülke oldu” diye konuştu.



Ulusoy Kemer Tatil Köyü'nde Konukları Samba Grubu Çoşturdu

Kemer Sahillerinde Samba Rüzgarı
Bayram tatili nedeniyle Ege ve Akdeniz sahillerini dolduran yerli turistler yabancı konuklarla da birleşince, her iki taraf için oldukça renkli dakikalar yaşanıyor. Özellikle Antalya bölgesinde pek çok otel sahnelerinde Türkiye'nin starlarına yer verirken, bazıları da yabancı gruplara ev sahipliği yapıyor.

Ulusoy Kemer'de 20 kişilik Brezilya Grubu...
Ulusoy Kemer Holiday  Club renkli şovlara ev sahipliği yapan tatil köylerinin başında geliyor. Bayramın birinci günü Çin'den gelen dans grubunu konukları için sahneye çıkartan otel yönetimi, ikinci günü Brezilya'dan gelen Samba Grubu'na yer verdi. 20 kişilik samba grubu sahneledikleri performansları ile konukları hayran bıraktı...


Bayramın üçüncü günü Roulette Kuba Dans Show...
Yılmaz Ulusoy Holding'e bağlı Ulusoy Kemer Tatil Köyü'nde  bayramın üçüncü günü ise, Küba'lı Dans Grubu'nun sahne alacağı bildirildi. "Roulette Kuba Dans Show" adını taşıyan grubun gösterisinin ardından havai fişek gösterisi de yapılacak...Brezilyalı Samba Grubu,  performansları ile yerli yabancı konukları hayran bıraktı...


Sabah saatlerinde tatil köyüne gelen 20 kişilik grup, provalardan sonra yemek saatinde salona gelen konukları kapıda karşıladı. Bu konuklardan biri de TOURMAG Turizn Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Canan Toprakkaya idi...

14 Temmuz 2015 Salı

Bayram tadında tatilin adresi Ela Quality Resort Belek

“Dünyanın En İyi 100 Oteli” arasında yer alan Ela Quality Resort Belek, zengin aktiviteleri ve eşsiz konforu ile tatili iple çeken tüm konuklarına Ramazan Bayramı’nda adeta çifte bayram yaşatacak! Türkiye’nin aile dostu lider otellerinden Ela Quality Resort Belek, eğlenceli aktiviteleri ve eşsiz konforu ile Ramazan Bayramı’nda çifte bayram yaşamak isteyen misafirlerini bekliyor! Ela Quality Resort Belek, fayton turundan panayır oyunlarına, palyaço Fiko’tan uçurtma şenliklerine çok sayıda sürpriz aktiviteyle konukları için bayram coşkusunu gün boyu sürdürecek. Bayramı Ela Quality Resort Belek’te tatil ile birleştiren konukları, geceleri mini disco ve canlı müzik seçeneğinin yanında, White Party’den Mezdeke&Oryantal Dans’a Havai Fişek’ten Beijing Akrobasisi’ne çok özel partiler ve şovlar da bekliyor!


Everland Q Çocuk Kulübü ile tatilde herkes mutlu      
Ela Quality Resort Belek’ten hem çocuklara hem de anne-babalara Ramazan Bayramı hediyesi; Everland Q Çocuk Kulübü! Everland Q ile turizmde açık ara fark yaratan Ela Quality Resort Belek, bu çok özel eğlence-aktivite kompleksinde miniklerin eğlenirken eğitim almalarına yardımcı oluyor.  
Everland Q’da miniklerin resepsiyona adım atmalarından uykuya dalana kadar kendilerini özel hissetmelerini sağlayacak her şey düşünüldü! Her daim aktiviteden hoşlanan çocuklar için özel odalar, sinema ve lego odaları, doyasıya eğlencenin adresi Dinopark, top havuzu, acıkanlar için çocuk restoranı, tatilin vazgeçilmezi havuzlarda açık ve kapalı bölümler, su parkları ve su kaydırakları, odada kendini evinde hissetmek isteyenler için maskot ayıcıklar, paket sütler ve mama setleri, göz yakmayan şampuanlar… İşte Ela Quality Resort Belek’te minikleri ayrıcalıklı kılan eşsiz konfordan sadece birkaçı! 


Belek atmosferini herkes için ayrıcalıklı kılıyor 
Çocuklu aileler başta olmak üzere herkesin tatil arayışındaki ilk tercihlerinden olan Ela Quality Resort Belek,  dünyanın en gözde turizm beldelerinden Belek atmosferini tüm konukları için ayrıcalıklı kılıyor.Antalya Havalimanı’na sadece 35 dakika mesafesi ile ulaşımı oldukça rahat olan otel, geniş sahili ve iskelesi ile açık hava, deniz ve güneşin tadını doyasıya çıkarmak isteyenler için de ideal! Türkiye’nin Akdeniz’deki incisi olan otel, havuza direkt bağlantılı Göl Evleri, özel ısıtmalı havuz, hamam, sauna ve jakuzi ayrıcalığına sahip oda ve lüks villalarıyla her zevke hitap eden konaklama seçeneği sunuyor. 


Mutfak ve SPA’da dünya kalitesi  
Türkiye ve dünya turizminde çok sayıda mükemmeliyet ödülünün sahibi Ela Quality Resort Belek, gerek mutfak gerekse SPA hizmetinde küresel başarısını ortaya koyuyor.  
Ela Quality Resort Belek, misafirlerine sadece Türk mutfağının değil Fransa’dan Meksika’ya, Japonya’dan İtalya’ya dünya mutfağının en muhteşem lezzetlerini A’la Carte restoranları ve 

Patisserie kalitesi ile sunuyor. 
Spa’da bir Ela Quality Resort Belek markası olan AB-I ZEN ise 160 farklı bakım ve masaj hizmetinde yüzde 100 organik ve natürel ürünler kullanarak misafirlerine bedensel ve ruhsal ferahlıkta eşsiz bir boyut getiriyor.  

30 Temmuz’a kadar rezervasyon yapın, kış tatilinizi %15 indirimli alın!

Kış tatilini erkenden planlayanlar, Club Med’in sunduğu en avantajlı fiyatlardan yararlanıyor. Club Med’in sunduğu onlarca tesis alternatifiyle ister Fransa İsviçre veya İtalya Alpleri’nde kışın tadını çıkarın, isterseniz Maldivler, Bali veya Karayipler’de kış ortasında yazı yaşayın. 1.300 TL’ye varan indirimlerden yararlanmak için son gün 30 Temmuz!

Premium her şey dâhil tatil konseptinin yaratıcısı ve dünyadaki lider uygulayıcısı Club Med’de 2016 Kış Sezonu için olağanüstü fiyat avantajları sunan erken rezervasyon döneminde sona yaklaşılıyor! 30 Temmuz’a kadar sürecek olan erken rezervasyon döneminde Fransa, İsviçre ve İtalyan Alpleri’nden Mauritus, Dominik Cumhuriyeti, Cancun ve Maldivler’e kadar dünyanın dört bir yanında hem aileler hem de çiftler için mükemmel seçenekler sunan Club Med tesislerinde, kişi başı 1.300 TL’ye varan indirimlerle şimdiden yer ayırtmak mümkün! Ayrıca her şey dâhil konaklamanın ve deniz seyahatinin keyfini bir arada sunan Club Med 2 tatil gemisi de sizleri bekliyor!

Sömestre, yılbaşı ve Noel dâhil tüm tarihlerde geçerli, avantajlı premium paketler!
Avrupa Alpler’inde uçak, transfer, kayak dersi, ski pass, çocuk kulüpleri, gece eğlenceleri ve premium her şey dâhil konaklamayı da içeren ve Sömestre, yılbaşı ve Noel için de geçerli olan paketler, kışın ve karın keyfini çıkarmak isteyenler için harika bir seçenek. Fransa, İsviçre ve İtalya Alpleri’nde en iyi lokasyonlarda bulunan 20’nin üzeinde Club Med tesisinde unutulmaz bir kış tatili, haftalık 2.960 TL’den başlayan fiyatlar ve AMEX kart sahiplerine %10 ekstra indirim sizi ve sevdiklerinizi bekliyor.

İster Alpler’de kayak yapın, ister Maldivler’de güneş ve denizin tadını çıkarın!
Dünyanın her köşesinde, erken rezervasyon döneminde tercih edilebileceğiniz bir Club Med tesisi var! Avrupa’nın en iyi kayak merkezi seçilen, Fransa Alpleri’ndeki Val Thorens’ten Tayland, Maldivler, Dominik Cumhuriyeti gibi kış mevsiminde yazın tüm sıcaklığını yaşatan deniz ve kum cennetlerine kadar tüm Club Med tesisleri 7’den 70’e herkes için spor, fitness, yüzme, kayak ve daha onlarca aktivite sunuyor.

%15 indirimli premium her şey dâhil paketlere, gerçekten “her şey dâhil” !
Club Med’in erken rezervasyon dönemi için sunduğu premium her şey dâhil pakette yok yok! Uçakla ulaşım ve havaalanından tesise transfer, konaklama, uzman eğitmenler eşliğinde kayak ve snowboard dersleri, 6 günlük ski pass, uluslararası gurme mutfaklardan yemek, sınırsız alkollü-alkolsüz içecekler, partiler ve her yaş için spor aktiviteleri bulunuyor. 30 Temmuz’a kadar rezervasyonunuzu yapın, indirim fırsatını kaçırmayın!

Erken rezervasyon için:  http://www.clubmed.com.tr/cm/resort-teklifi-k%C4%B1%C5%9F-2016-teklifleri_p-406-l-TR-pa-WINTER_2016-ac-od.html

UĞUR BÖCEKLERİ 2300 METREDE MİSAFİRLERİNİ BEKLİYOR

Uğur Böcekleri için düzenlenen tek festival olan ve her yıl Türkiye’nin farklı bölgelerinden profesyonel dağcılık ve fotoğrafçılık kulüplerinin de katılımıyla gerçekleşen Geleneksel Uludaz Uğur Böcekleri Festivali, bu sene 25 - 26 Temmuz tarihlerinde doğaseverleri bir araya getirecek.  Kahramanmaraş’ın güney batısında bulunan Uludaz Zirvesi’nde yapılan festivalde, doğa tutkunları hem festival kapsamında düzenlenecek yöresel eğlencelere katılacak hem de 2.300 metrelik Uludaz eteklerinde kamp kurarak Türkiye coğrafyasında yaşayan en geniş uğur böceği kolonisini görüntüleme şansı elde edecek.


Alışverişin uğurlu adresi n11.com, Kahramanmaraş Arama Kurtarma Doğa Sporları ve Amatör Telsizciler Kulübü (KADAK) tarafından bu sene sekizincisi düzenlenecek olan Geleneksel Uludaz Uğur Böcekleri Festivali’nin yeniden ana sponsorluğunu üstlendi. Her yıl Türkiye’nin farklı bölgelerinden profesyonel dağcılık ve fotoğrafçılık kulüpleri ile doğaseverleri Kahramanmaraş’ta buluşturan Geleneksel Uludaz Uğur Böcekleri Festivali, Kahramanmaraş’ın güney batısında bulunan, yaklaşık 2.300 rakımlı Uludaz  Zirvesi’nde yapılıyor.


2.300 Metre Zirvede Kamp Kurulacak
Kahramanmaraş Arama Kurtarma Doğa Sporları ve Telsizciler Kulübü (KADAK) tarafından organize edilen Geleneksel Uludaz Uğur Böcekleri Festivali, 2008 yılından bu yana binlerce doğaseveri ağırladı.  2013 senesinden bu yana  n11.com’un ana sponsorluğunu üstlendiği festivalde, doğa tutkunları hem festival kapsamında düzenlenecek yöresel eğlencelere katılacak hem de 2.300 metrelik Uludaz eteklerinde kamp kurarak Türkiye coğrafyasında yaşayan en geniş uğur böceği kolonisini görüntüleme şansı elde edecek.

Türkiye’nin En Büyük Uğur Böceği Kolonisi Uludaz’da
Uludaz zirvesine ilk kez 2001 yılında tırmanan KADAK Başkanı Sait Kılıçsallayan’ın bölgede yaşayan uğur böceği kolonisini fotoğraflamasıyla doğaseverlerin ve dağcıların ilgi odağı haline gelen Uludaz zirvesinde  metre karede 6000 – 10.000 arası uğur böceği  bulunduğu belirtiliyor. Tıpkı kutup ayıları gibi, kışın metabolizmalarını dondurup kış uykusuna yatan uğur böcekleri yaz aylarında yeniden uyanarak bölgeye canlı ve renkli bir görüntü kazandırıyor. Uğur böceklerinin artık Kahramanmaraş’ın sembolü haline geldiğini söyleyen Sait Kılıçsallayan ise ‘’Kahramanmaraşlılar ve yöre halkı olarak festivalimiz sayesinde böceklerimize sahip çıkıp onları koruyoruz;  onların varlığı bizlere uğur getiriyor’’ diyor.

8.ULUDAZ UĞUR BÖCEKLERİ ŞENLİĞİ PROGRAMI

25 – 26 Temmuz 2015
25 Temmuz 2015 Cumartesi
10:00 – 12 Şubat Stadı Önünde Toplanma
11:00 – 12 Şubat Stadı Önünden kamp alalına hareket
13:00 – Uludaz Ana Kampa Varış Ve Kampın Kurulması(Rakım2000m)
15:30 – Ana Kamptan Zirveye Uğurlu Yürüyüşe Başlama
16:30 – Uludaz Zirvesine Varış Uğur Böceklerinin Görülmesi Dilek Tutma Ve Fotoğraf Çekimi
19:00 – Ana Kampa Dönüş Akşam Yemeği İkramı
20:30 – Kamp Ateşinin Yakılması Ve Eğlence Şöleninin Başlaması
26 Temmuz 2015 Pazar
08:00 – Kahvaltı Ve Sertifika Töreni
09:00 – Kampın Toplanması Ve Dönüş
11:30 – Kahramanmaraş’a Varış

Turizm Dünyası'na TOURMAG Sayfalarından Bakın

'DOĞA VE MACERA TURİZMİ'NE 400 MİLYAR DOLAR
Turizm Dünyası'na farklı bir boyut kazandırmak adına yayın hayatına başlayan TOURMAG Türkiye'nin yeni sayısı yayınlandı. İlk sayısında, "DÜNYA'NIN EN BÜYÜK MÜZESİ TÜRKİYE" başlıklı kapak haberi ile çıkan dergi, son sayısını turizmde yeni bir trend haline gelen 'Doğa ve Macera Turizmi'ne ayırdı. 

Türkiye'de acil olarak doğa ve macera turizmi stratejisi belirlenmesi gerektiği konusunda bir rapor hazırlayan Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği'nin görüşlerine de yer veren dergi, Dünya'dan ve Türkiye'den örnekleri de sayfalarına taşıdı. 

Turizm Dünyası'na bir de TOURMAG sayfalarından bakın...
Türkiye'nin yedi bölgesinden Turizm Haberleri, Röportajlar, Sergi ve Kongre Haberleri yanında, yurt içinde ve yurt dışında tatil seçenekleri, uzmanlardan öneriler  ve acentaların tavsiyelerini de bulabileceğiniz dergi sayfalarında; Saffet Emre Tonguç, Öykü Maral, Arzu Süzmen, Özge Denizci, Müge Seyhan gibi isimlerin yazıları yanında, siyah beyaz yıllardan Turizm Hikayeleri de bulacaksınız...

İngilizce ve Türkçe olarak yayınlanmakta olup, yurt içinde ve yurt dışında pek çok noktaya ulaşan TOURMAG Türkiye'nin, b-publisher.com üzerinden dijital versiyonu da ÜCRETSİZ olarak okunabilmekte... 

10 Temmuz 2015 Cuma

Derya Duysak,Belen Yapım Basın ve Halkla İlişkiler Koordinatörlüğüne atandı

Yazılı Medya’dan Görsel Medya’ya
Deneyimli Medyacı ve Turizmci Derya Duysak, Belen Yapım Basın ve Halkla İlişkiler Koordinatörlüğüne atandı

Turizm medyacısı Derya Duysak, TGRT Haber’de, yayınlanan “Başkanlar Anlatıyor, “Belma Belenle Geziyoruz”, ve “Belma Belenle “Festivaldeyiz” programlarının yapımcısı, spiker ve sunucusu olan Belma Belen’e ait Belen Yapım da Basın ve Halkla İlişkiler Koordinatörü olarak görevine başladı. Turizmde Son Nokta turizm haber portalı ve dergisinin sahibi olan Derya Duysak 30 yıldır medya da ve 8 yıldır turizmde tanınan bir isim.

Duysak, “Turizm ve medya vazgeçilmezim. Yine aynı sektörde olmaktan, deneyimli sunucu ve yapımcı Belma Belen’le çalışmaktan büyük mutluluk duyuyorum. ‘Belma Belenle Geziyoruz’, ‘Belma Belenle Festivaldeyiz’ ve ‘Başkanlar Anlatıyor’ programlarının ayrıntılı haberleri yine Turizmde Son Nokta’dan yayınlanmaya devam edecektir” dedi. Türkiye’deki Otellerin ve Otel yöneticilerinin de tanıtımlarının yer alacağı turizm programının TGRT EU da süreceğini belirten Duysak, Türkiye’yi adım adım dolaşmak, sektör başkanlarını ağırlamak ve festivallerde yine belediye başkanlarımızla olmayı sürdüreceklerini ifade etti.




9 Temmuz 2015 Perşembe

Elite World Otelleri zinciri, ilk “resort otel”ini Marmaris’te açtı

Elıte World’den Beşinci Otel Marmaris’e
Ünlü İçmeler Plajı’na 30 metre mesafedeki Elite World Marmaris Otel, zincirin beşinci oteli oldu. İstanbul Taksim, Florya ve Van’da yer alan Elite World Otelleri’nin ardından ilk resort yatırımını toplam 25 milyon dolarlık bir yatırım ile hayata geçiren Elite World Oteller Zinciri, 93 odada 186 yatak kapasitesiyle hizmet verecek olan Elite World Marmaris Otel’de 16 yaş üstündeki konuklarına “tam pansiyon plus" konseptiyle hizmet vermeye başladı. 


Geçtiğimiz yılı ve 2015 yılını yatırım yılı olarak kabul eden Elite World Oteller zinciri, yatırımlarına ara vermeden devam ediyor. Arsa payı dahil toplam 490 milyon dolarlık yatırımla 4 yılda 5 otel açmayı planlayan zincir, plan dahilindeki ilk resort yatırımını Marmaris’te açtı. Haziran ayında hizmet vermeye başlayan Elite World Marmaris Otel, 93 oda 186 yatak kapasitesiyle 16 yaş üzeri konuklarına tam pansiyon plus konseptiyle hizmet  vermeye başladı. 


Dalaman Havalimanı’na 95, Marmaris’e yedi kilomtere uzaklıkta, ünlü İçmeler Plajı'na ise 30 metre mesafede olan Elite World Marmaris, bünyesinde yer alan Elite Restaurant, One Bar, L'oliva Restaurant, Palm Bar ve SPA’sı ile hizmet sunmaya başladı. Elite World kalitesi ve standartlarını Marmaris’e taşıyan zincirin son halkası Elite World Marmaris Otel’de, açık havuz, spor salonu, hamam gibi detayların yanı sıra business center, kuaför, doktor, araç kiralama, VIP havaalanı transferi gibi hizmetler de sunuluyor. 


Sırada Güneşli, Maltepe ve St. Petersburg
Turizm sektöründe zincirleşme ve marka çalışmaları ile dikkat çeken Elite World Oteller zinciri, önümüzdeki dört yılda hizmete sunacağı yeni otelleri ile otel sayısına dokuza çıkaracak. Toplamda 490 milyon dolarlık bir yatırım ile hayata geçirilecek yeni oteller ile zincirin yatak kapasitesi 4 bin 966’ya, grubun toplam istihdamı da 1.765’e yükselecek. 


2014 ve 2015 yıllarının kendileri için yatırım yılı olduğunu söyleyen Elite World Otelleri Zincir Genel Müdürü Ünsal Şınık, “Elite World Otelleri olarak Marmaris Otel’in ardından dört yeni otel daha açmayı planlıyoruz. 2014 yılında çalışmalarına başladığımız, 120 milyon dolar yatırım yaptığımız İstanbul Basın Ekspress yolundaki Elite World Europe Otel, grubun en büyük kapasiteye sahip oteli olacak. Toplam 401 odalı bir kongre oteli olacak olan Elite World Europe Otel, 1 Mayıs 2016’da hizmete girecek. Ayrıca bu yaz İstanbul Maltepe’deki arazimizde 350 odalı Elite World Asia Otel’in  inşaatına başlıyoruz. 115 milyon dolarlık bir yatırım olan bu otel de 2017 yılında açılacak” dedi. 


Yüzlerini yurtdışına çevirdiklerini belirlen Şınık yurtdışı yatırımlarını şöyle özetledi. “Geleceğinin çok parlak olduğuna inandığımız St. Petersburg’da geçen yıl iki arazi almıştık. Biri beş, diğeri dört yıldızlı olmak üzere iki otelin inşaatına başladık. Onların açılışı da 2018’in ilk yarısı olacak. St. Petersburg’daki 700 odalı beş yıldızlı Elite World St. Petersburg Moskovsky, 145 milyon dolarlık, 180 odalı dört yıldızlı Elite World St. Petersburg ise 85 milyon dolarlık yatırım ile hayata geçecek. İstanbul’un yatırıma doyduğunu, Anadolu illerindeyse beş yıldızlı otel yapmanın karlı olmadığını düşünüyoruz. Bu nedenle yurtdışına açıldık. St. Petersburg’un ardından Litvanya’nın Vilnius kentini odağımıza aldık. Bundan sonra ise Berlin, Münih, Viyana veya Budapeşte şehirlerinden birini seçeceğiz.”