25 Temmuz 2015 Cumartesi

Ali Güler, Afrikalı Şerbet Ustası Senagalli Mamodu Muhammet’i Transfer Etti

Ali Güler, Afrikalı Şerbet Ustasını Transfer Etti
Senagalli Mamodu Muhammet Hasanpaşa’dan geçerken Ali Güler'i fark eder. “Siz Şerbetçi Ali Baba değil misiniz?” der. “EVET” cevabını alan Mamodu Muhammet Ali Güler'e sarılıp öper. Ben sizi televizyonlardan tanıyorum Şerbetçi Ali Baba bende Digor’luyum der. Kimine de Sivaslıyım… Ülkemizin şehirlerini öğrenen Mamodu Muhammet nerelisin diye sorup karşısındakinin nereli olduğunu öğrenip, hemen ona yakın bir Şehir ve Kasaba adı söylüyor.  Ali Güler Digor’u duyunca Çetin Usta’yı çağırın Digorlu hemşerisi gelmiş deyince Çetin Usta kapıda bitiveriyor. Kapıda bir şaşkınlık yaşayan Çetin Usta bu Digorluysa ben Arjantinliyin be abi… Gülüşmeler kahkahalarla neşeli anlar yaşanıyor. 


Senagalli Mamodu Muhammet esas meseleye gelelim Ali Baba. Ben şerbet istiyorum sen değil misin Nabza göre şerbet veren haydi bana da nabzıma göre meşhur organik şerbetinden ver… İkramı ve misafirperverliği ile bilinen Ali Güler hemen şerbet ikram ediyor. Tadımlık şerbet bardakları geliyor, Mamodu Muhammet tadıma başlıyor. Tadımlar devam ettikçe ediyor, çeşit bol nasıl olsa diyerek Ali Güler sayıyor;  Sikencebin, Demirhindi, Ali Baba (Diyabetik), Hürrem Sultan, Reyhan, Böğürtlenli Saray Limonatası, Sultan, Saray Limonatası, Şehzade, Aşk İksiri, Nar Çiçeği, Ece Sultan, Neslişah Sultan Şerbeti ve toplamda 30’un üzerinde şerbet var deyince Ali Baba’ya dur daha ne olsun diyor. Bu sıcak havada bu şerbet çok iyi geldi harika tadı var. Zaten enerjim tavan yapmış bu şerbetler sonrasında kanatlanmak uçmak istedim diyor ve davam ediyor.


Uzay Mühendisliği okuyacağıma, Gastronomi okuyup, şef olacağım diyen Senagalli Mamodu Muhammet sizinle çalışabilir miyim? Sizin titizliğinizi ve prensiplerinizi alarak muhteşem tatlarda şerbet yapmak istiyorum. Ali Güler bu iş bu kadar kolay değil testlerim var geçersen, Michelin yıldızlı Executive Chef Hasan Yımaz’ın da onayını alırsan, çalışabilirsin diyerek mekanın logolu önlüğünü ve kepini giydirerek haydi bakalım başlayalım. İlk işin çay servisi yapmak olacak Lokman Ustaya bir çay servisi yap bakalım nasıl olacak. 


İki dükkan yanda Turkcell bayi ve telefon tamiratı yapan Lokman Usta’ya iki çay gider ve başarılı bir test onayı görür. Bu ilkiydi haydi mutfağa ve sonrasında ızgaraya testler devam eder. Şerbet imalathanesine giren Senagalli Mamodu Muhammet benim yerim burası ben bu dersi okuyacağım. Ben de Şerbetçi Mamodu olacağım der. Ali Güler ise, bu dersi yalnızca ben veriyorum şerbet benim işim ilk kaydımı senle gerçekleştireceğim. Diploman da Dernek Başkanımız Fikret Özdemir tarafından verilecek. Kendisini Senegalliler iyi tanır 2003’te Lizbon da Cumhurbaşkanımız Ahmet Necdet Sezer’e Senagalli tarafından çiğ köfte yoğurtan Ünlü Executive Chefimiz ve Aşçılar Derneği Başkanımız.


Tezgah arkasına geçen Mamodu Muhammet meslektaşlarıyla tanıştı. Malaga’da tatilde olan Michelin yıldızlı Executive Chef Hasan Yımaz’ın yokluğunu gören Mamodu Muhammet, yıldızlı şefim yok burada onun onayını nasıl alacağım diye sordu.  Ali Güler ben varım, ekibimiz hazır bizim onayımız yeter Executive Chef Hasan Yımaz’a bilgi veririz dedi.  Bu arada kendisini aradık.  Yat ile geziyormuş Mamodu’yu iyi ağırlayacağınızdan hiç kuşkum yok takıma bir arkadaş daha kazandırmanızdan dolayı mutluyum dedi. Sıcak kanlı Mamodu Muhammet, Güler Osmanlı Mutfağı müşterileri tarafından da sevimli gözlerle izlendi. Ali Baba sen çok büyük bir ustasın diyerek gün içinde yaşanan bu güzel ortam için teşekkür etti. 


Güler Osmanlı Mutfağı’ndan ayrılırken size Ali Baba diyebilir miyim “her zaman” diyen Mamodu Muhammet  “O HER ZAMAN” kelimesine takıldık biz . Acaba ALİ GÜLER’in Dünya tatlısı kızını mı fark etti. Ne diyelim Ali Güler’e sağlık, bol iş ve bol kazançlar dileyelim. Şansın bol olsun Ali Güler…














Yasal Uyarı:.Yayınlanan haberin tüm hakları  www.turizminsesi.com ‘a  aittir.Turizmin Sesi  sitesinde bulunan haberler ve Fotoğraflar izinsiz kullanılamaz.  Aksi taktirde ADA Hukuk Burosu yetkilidir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder