10 Ekim 2017 Salı

Emirates, 2017 APEX Passenger Choice Awards’da En İyi Eğlence Ödülünü Kazandı

İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, dünyanın en prestijli ödüllerinden 2017 APEX Passenger Choice Awards’da En İyi Eğlence Ödülünü Kazandı. Emirates Havayolu Başkanı, Sir Tim Clark ise APEX CEO Hayat Boyu Başarı Ödülü ile onurlandırıldı.

ABD’nin Kaliforniya şehrinde düzenlenen 2017 APEX Yolcu Tercihi Ödülleri’nde En İyi Eğlence kategorisinde Yolcu Tercihi ödülü kazanan Emirates, aynı zamanda ice’a Hoşgeldiniz ürün videosu ile En İyi Orijinal Video ödülünü aldı ve sadece onaylı ve doğrulanmış yolcu geri bildirimlerine dayanan ilk havayolu derecelendirme programında, en yüksek derece olan Beş-Yıldızlı Küresel Havayolu Resmi Havayolu Derecelendirmesi’ne layık görüldü.   Emirates, uçak içi eğlence sistemi ice ile inovasyonda öncü olmaya da devam ediyor. 25 yıl önce tüm yolcu sınıflarındaki koltuklara ilk kişisel ekranları getiren havayolu, daha iyi bir uçak içi deneyimi için ürününü geliştirmeye devam ediyor.  Bugün ice; 30’dan fazla dil seçeneği ile tüm dünyadan en son filmlerin, ödüllü TV dizilerinin, geniş bir müzik koleksiyonunun ve 100’den fazla oyunun dâhil olduğu 2,500’den fazla eğlence kanalına sahip. Emirates, geçtiğimiz yıl eğlence içeriğini yüzde 10 artırarak yolculara daha fazla seçenek sunmaya başladı. 

Emirates, bağlantıya ve uçak içi Canlı TV’ye de büyük bir yatırım gerçekleştirdi. Bugün 138 uçak, 18 A380 de dâhil olmak üzere, Canlı TV hizmeti sunuyor. Filonun yüzde 90’ında Wi-fi bağlantısı bulunuyor ve bu oran her ay artmaya devam ediyor. Emirates, tüm sınıflardaki yolculara 20MB ücretsiz Wi-Fi sunuyor ve her ay 800,000’den fazla yolcu bu hizmetten yararlanıyor.

Uçaklarda sunulan Wi-Fi bağlantısının artırılması ile Emirates Skywards üyeleri, üyelik ve seyahat sınıflarına bağlı olarak özel ayrıcalıklardan faydalanabiliyor. Ayrıca, kişisel uçak içi bağlantı deneyimi sunan SITAONAIR da APEX ödüllerinde En İyi Kişiselleştirme İnovasyonu’na layık görüldü. 

‘Emirates Havayolu Başkanı Sir Tim Clark, CEO Hayat Boyu Başarı Ödülü ile onurlandırıldı’
Sir Tim Clark, havayolu endüstrisine adadığı 45 yıllık hizmet ile APEX 2017 Ödülleri’nde CEO Hayat Boyu Başarı Ödülü’nü aldı. Emirates kurucu ekibine 1985 yılında Havayolu Planlama Başkanı olarak katılan Sir Tim Clark, Emirates’in hem yerde hem de gökyüzünde sunduğu benzersiz deneyimler ile dünyanın en büyük uluslararası havayolu olmasını sağladı. Bu ödül; uzun vadeli katkı, adanmışlık ve bağlılık ile hayatlarını yolcu deneyiminin geliştirilmesine adayan endüstri liderlerine veriliyor.    Havayolu Yolcu Deneyimi Derneği (APEX) tarafından verilen Yolcu Tercihi Ödülleri tüm dünyadan hava yolcularını, en son uçak içi deneyimlerini değerlendirmeye davet ediyor. Bu yılın ödülleri için 500,000’den fazla uçuş, 24 Ekim 2016 – 31 Temmuz 2017 tarihleri arasında tüm dünyadan yolcular tarafından değerlendirdi. 


HotelsPro, Küba'da seçili otellerde % 70'e varan indirim fırsatlarını duyurdu

Küba’da %70’e Varan İndirim Fırsatı HotelsPro’da
HotelsPro'nun Havana ve Varadero'da bulunan 30'dan fazla otelde sunduğu özel teklifler, müşterilerine bu bölgelerde en iyi seçeneği sunmak isteyen seyahat profesyonelleri için büyük bir fırsat oluşturuyor. 

Ekim 2017 ile 30 Nisan 2018 tarihleri arasındaki otel girişlerinde % 70'e varan indirim fırsatlarından yararlanmak için 27 Ekim'e kadar Havana ve Varadero'da seçili otellere rezervasyon yaptırmak gerekiyor. Daha fazla bilgi için seçili otellere HotelsPro Blog promosyon bölümünden ulaşılabilir. Global envanteri ve yerel pazarlardaki varlığını artıran HotelsPro, müşterilerine daha uygun  yerel içerik ve ürün sunuyor. HotelsPro iş ortaklarına uygun fiyatlı otellerden lüks otellere kadar dünya çapındaki 205’ten fazla ülkede, 15.000’den fazla destinasyonda, 500.000’den fazla otel, 25.000’den fazla transfer ve 15.000’den fazla tur ve aktiviteye sorunsuz bir şekilde ulaşma imkanı sunuyor.


HotelsPro müşterilerine dünya çapında geniş bir tedarikçi ağına erişim imkanı sağlıyor. Online rezervasyon sistemlerinde uzman olan HotelsPro, teknoloji çözümleri ile müşterilerinin hayatlarını daha kolay, basit ve verimli hale getiriyor. HotelsPro müşterilerine özel tasarlanmış çözümler ile en iyi kullanıcı deneyimini sunmaya devam ediyor.

7 Ekim 2017 Cumartesi

Firuz Bağlıkaya Acentelerle İzmir’de buluştu


EGE BYK’dan Türsab Başkan Adayı Firuz Bağlıkaya’ya destek!
TÜRSAB Başkan adayı ve “Değişim Hareketi”nin lideri Firuz BAĞLIKAYA, Manisa ve İzmir’de faaliyet gösteren Seyahat Acentalarıyla, İzmir’de önemli bir toplantı gerçekleştirdi.

Ege BYK üyelerinin de hazır bulunduğu toplantıda; meslektaşlarının dertlerini içtenlikle dinleyen Firuz BAĞLIKAYA, seçildikten sonra mağduriyetleri en kısa sürede gidereceğinin sözünü verdi. “Değişim Hareketi”nin her geçen gün daha da güç kazandığını belirten TÜRSAB Başkan adayı, haklı mücadelesine destek veren ve toplantının gerçekleşmesinde büyük emek harcayan meslektaşlarına ayrı ayrı teşekkür etti. Firuz BAĞLIKAYA, Manisa ve İzmir’de faaliyet gösteren Seyahat Acente yetkilileriyle görüştü hasret gidererek sorunlarını dinledi. Kaynak: EGE BYK’dan Türsab Başkan Adayı Firuz Bağlıkaya’ya destek! 





5 Ekim 2017 Perşembe

Sofa Hotel ve Marriott International güçlerini birleştirdi

Sofa Hotel, Autograph Collection markası ile önemli bir başarıya imza attı
Türkiye’nin ilk HIP oteli Nişantaşı’lı Sofa, dünyaca ünlü otel zinciri Marriott International bünyesinde faaliyet gösteren ve nitelikli otellerin yer aldığı Autograph Collection markası ile önemli bir başarıya imza attı. Her biri kendi alanında özel ve farklı otellerden oluşan Autograph Collection ve Türkiye’deki ilk oteli olan Sofa Hotel, bu değerli işbirliğiyle marka değerini ve farklı hizmet anlayışını bir kere daha öne çıkarıyor. 

Hizmet vermeye başladığı ilk günden itibaren kişiye özel hizmet anlayışıyla öne çıkan Sofa Hotel, önemli bir işbirliğini hayata geçirdi. Dünyaca ünlü otel zincirlerinden Marriott International bünyesinde nitelikli otellerin yer aldığı Autograph Collection’la Türkiye’deki ilk oteli Sofa Hotel, müşteri odaklı hizmet anlayışını bir kere öne çıkarıyor. Nitelikli hizmet, keyifli konaklama, merkezi konum ve çağdaş tasarım, yemek sanatı, teknik detaylar gibi kriterlere göre yapılan değerlendirmeler sonucunda Autograph Collection çatısı altına katılan Sofa Hotel, her biri kendi alanında kendini kanıtlamış özel ve farklı oteller arasına girerek iddiasını ortaya koydu. Sofa Hotel’in mükemmeliyetçi hizmet anlayışını Marriott International’ın uluslararası deneyimiyle birleştiren bu işbirliği sayesinde Sofa Hotel, önümüzdeki dönemde yurtiçi ve yurtdışında bu işbirliğinden aldığı güçle markasının sayısını artırmayı hedefliyor. Marriott International’ın seçkin ve tutkulu bağımsız otel koleksiyonu olan Autograph Collection’da şuan 30’a yakın ülkeden ve dünyanın en çok tercih edilen destinasyonlarında yer alan toplam 125 otel bulunuyor. Yakın gelecekte 5 otel daha açılmak üzere toplam 130 otele ulaşması hedefleniyor. Autograph Collection, 5 yıllık bir geçmişe rağmen dünyada en fazla tercih edilen Marriott ürünlerinin başında geliyor.  Sahip olduğu niteliklerle benzersiz olan Autograph Collection otelleri, zengin karakterleri ve nadir ayrıntıları değerlendirilerek özel olarak seçiliyor. Otellerin benzersiz tasarımları, farklı konuk deneyimleri ve bulundukları lokasyolardaki anlamlı roller bu ayrıntıların omurgasını oluşturuyor.  

Marriott International Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Poğda Demircan Marriott International ile ilgili olarak “Yaklaşık bir yıl önce Marriott International Starwood Hotels & Resort’u satın alarak dünyanın en büyük otel firması oldu” diyen Demircan sözlerine, “Marriott’un bugün 125 ülkede 30 marka altında 6,200’ün üzerinde otelle misafirlerine benzersiz konaklama seçenekleri ve eşsiz tecrübeler sunuyor. Ayrıca, Marriott Rewards ve SPG gibi sektörün en başarılı iki misafir sadakati programının bir araya gelmesi, 100 milyonun üzerinde üyeyle dünyanın en büyük sadakat programlarından birine sahip olmamızı da sağladı” diyerek devam etti.  Türkiye’de de hızla büyümeye devam ettiklerini belirten Demircan konuşmasına şu sözlerle devam etti; “13 marka altında 5,600’un üzerinde oda sayısıyla 26 otellik portföyümüze, önümüzdeki 3 yılda açılması planlanan 11 oteli daha ekleyecek olmanın memnuniyetini yaşıyoruz”. 2020 hedeflerinde otel sayısını 50’nin üzerine çıkması olduğunu söyleyen Demircan, Türkiye’nin kendileri için çok önemli bir pazar olduğunu, özellikle de dönüşüm projelerinde büyük potansiyel gördüklerine dikkat çekti.

 “Markamızı yurtiçinde ve yurt dışında daha geniş kitlelere yaymamız için büyük bir fırsat”
Türk turizminin içinden geçtiği bu süreçte Sofa Hotel için böylesine önemli bir işbirliğine imza attıkları için son derece mutlu olduğunu belirten Sofa Hotel Yönetim Kurulu Başkanı Ali Güreli, “Uluslararası alanda çok güçlü bir markayla yaptığımız bu işbirliği her iki taraf açısından da büyük avantajlar sağlayacak. Dünyanın en büyük otel zincirlerinden Marriott Grubu’nun niş otel markası olan Autograph felsefesi, bizim Sofa olarak ortaya çıkış hedeflerimizle örtüşüyor. Autograph Collection’la hayata geçirdiğimiz bu işbirliği sayesinde sunduğumuz kaliteli hizmetin de bir karşılığı olduğunu görüyoruz. Autograph Collection’un tüm dünyadaki ‘iyilerle çalışma’ felsefesi de bizim hedeflerimizle örtüşüyor. Bu işbirliğini, markamızı dünyada daha geniş bir hedef kitleye yaymamız için büyük bir fırsat olarak görüyoruz. Hedeflerimiz bu otelle de sınırlı değil. Sofa ve Autograph olarak İstanbul dışındaki şehirler ve yurt dışında başka metropollerde de otel açma hedefiyle ilerleyeceğiz. Amacımız bu işbirliği ile beş yıl içerisinde bu markanın sayısını artırmak,” dedi. 










 

Wyndham Grand İstanbul Kalamış Marina Hotel En İyi İş Oteli seçildi

Dünyanın turizm oscarı olarak da adlandırılan ‘World Travel Awards 2017’'nin sahipleri açıklandı
Wyndham Grand Kalamış, ‘World Travel Awards’ta ‘Türkiye’nin En İyi İş Oteli’ seçildi.Uluslararası turizm sektörünün en prestijli ödüllerinden olan World Travel Awards’ün ödül töreni St Petersburg Ethnography Museum'da gerçekleştirildi.  

Üst düzey bürokratların ve sanatçıların katıldığı görkemli ödül töreninde Wyndham Grand Kalamış kaliteden ödün vermeyen üstün hizmet anlayışı ve misafir memnuniyeti  ile ön plana çıktı. Turizm profesyonellerinin ve otel misafirlerinin oylamalarıyla ödüle layık görüldüğü ifade edilen açıklamada, Wyndham Grand İstanbul Kalamış Marina Hotel adına ödül Genel Müdür Mustafa Alparslan tarafından alındı. GM Mustafa Alparslan "4 yıl içinde iki defa bu ödüle layık görüldük. Tüm ekibimin sevgisini ve aidiyetini  benliğimde hissederek onlar adına bu ödülü almanın inanılmaz gururunu ve mutluluğunu yaşadım. Öncelikle otelimizi her alanda sayısız ödüllere ve başarılara ulaştıran muhteşem ekibime tüm samimiyetimle teşekkür ediyorum, beni hiç yanıltmadınız. Bunun yanında her zaman desteğini benden ve ekibimden esirgemeyen, oylamaya katılan “Wyndham Kalamış Dostları” na yürekten teşekkürler ve sevgiler sunuyorum" şeklinde açıklama yaptı.

Bir Fuardan Çok Daha Fazlası

Turizm Medya Grubu organizasyonuyla, 2014 yılından itibaren her yıl gerçekleştirilen, Türkiye’nin ilk ve tek, dünyanın ise en büyük üçüncü kongre, toplantı ve etkinlik fuarı olan ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines’ın beşincisi, 21-23 Şubat 2018 tarihleri arasında İstanbul Kongre Merkezi- ICC’de düzenlenecek.

39 ülkeden 746 hosted buyer, 9791 B2B görüşme, 4.975m² stant alanında 220 ulusal ve uluslararası katılımcı, 19 oturum, 35 konuşmacı, 160 sponsor ve 15.000+ ulusal ve uluslararası ziyaretçi ile 22-24 Şubat 2017 tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi-ICC’de gerçekleşen ve organizasyonlarınız için aradığınız her şeyi bulabileceğiniz fuar ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines, “Tüm renklerimizle bir araya geliyoruz” mottosuyla Türkiye ve dünyadan sektör profesyonellerine yeniden ev sahipliği yapacak. Dünyanın dört bir yanından gelen MICE profesyonellerini aynı çatı altında buluşturan AME, Kongre, Toplantı ve Etkinlik Sektörü Fuarı; yürüttüğü 3.410.242,00 TL değerindeki global iletişim kampanyası ile Türkiye MICE sektörünün bilinirliği ve algısının global anlamda arttırılması, 3 gün boyunca devam eden profesyonel hosted buyer programıyla yeni müşteri ve pazarların kazanılması, fuar kapsamında gerçekleştirilen network ve “AMEzing” parti ile sektörün kendi içindeki birlik beraberliğinin ve motivasyonunun sağlanması ve düzenlenen seminerler ile sektörün kalite çıtasının yükseltilmesini sağlarken, beşinci yılında bir fuardan çok daha fazlası olduğunu da kanıtlıyor.

Hem İş, Hem Eğlence
Ulusal ve uluslararası MICE sektörünün bir araya geldiği “Business Network Gecesi”nde, yerli ve yabancı tüm katılımcılar, hosted buyerlar ve basın mensuplarından oluşan 1.000 kişilik özel davetli, daha güçlü iş birlikleri sağlamak amacıyla 21 Şubat 2018 tarihinde, fuarın ilk gününde, fuar alanında bulunan asma katta düzenlenen partide bir araya gelecek. 350 yerli kurumsal şirket, 40 ülkeden 200 yabancı hosted buyer, 300 katılımcı firma ve basın mensupları dahil yaklaşık 1.000 kişilik özel davetli, 17.00-20.00 saatleri arasında, buz şov, canlı orkestra, müzik grupları, DJ ve sürpriz performanslar eşliğinde network sağlama imkanı bulacak.

Fuarın ikinci günü olan 22 Şubat 2018 tarihinde, yine 40 ülkeden 1.500 MICE profesyonelini, boğazın muhteşem manzarasında beşinci kez bir araya getirecek ve artık bir marka haline gelmiş olan “AMEzing Parti”de, yerli ve yabancı hosted buyerlar, katılımcı firmalar, konuşmacılar, ulusal ve uluslararası MICE dernek başkanları, basın mensupları, sanat, iş, cemiyet hayatı ve spor camiasından çok özel isimler, video mapping şov, müzik grupları, DJ ve sürprizlerle dolu dans performansları eşliğinde unutulmaz bir gece yaşayacaklar.

TECH ZONE: Şaşırmaya Hazır Olun!
AME’18 yenilikleri arasında, etkinlik teknolojilerini içeren, hem Türkiye hem de dünyadan en son trendleri içinde barındıracak olan TECH ZONE da bulunuyor. Yerli firmalar haricinde ABD, İngiltere, Belçika gibi teknolojinin beşiği olan ülkelerdeki markalar şimdiden stant katılımlarını gerçekleştirdiler. Tech Zone’a yakın bir alanda yer alacak ve ACE of M.I.C.E. Exhibition by Turkish Airlines’ın artık vazgeçilmez bir parçası olan Speaker’s Corner’da ise sanal gerçeklik/arttırılmış gerçeklik, giyilebilir teknoloji, datanın anlamlı kullanılabilmesi, etkinlik yazılımları, nöro-pazarlama, esnek ekran teknolojileri gibi 2018 yılının etkinlik teknoloji trendleri ve yepyeni teknolojik gelişmelerle ilgili birçok oturum gerçekleşecek. Etkinlik ve toplantı endüstrisi 2018 yılı için hazırlıklarını yaparken, henüz yılın ilk çeyreğinde gerçekleşecek olan fuarda, global MICE sektörünün profesyonelleri ile tanışma fırsatı bulacaksınız. 

En İyi Standı Siz Belirleyin!
03 Nisan 2017 tarihinde beşincisi gerçekleşen ve kongre, toplantı etkinlik sektörünün en iyilerinin buluşmasına ev sahipliği yapan ACE of M.I.C.E. Awards, 09 Nisan 2018 tarihinde, Zorlu PSM’de, Turizm Medya Grubu organizasyonunda altıncı kez MICE’ın aslarını belirleyecek. Başvuru takvimi ve jüri heyeti  resmi web sitesi üzerinden paylaşılan ödüllerdeki “ACE of M.I.C.E Exhibition by Turkish Airlines En İyi Stant” kategorisi, ACE of M.I.C.E. mobil uygulaması üzerinden, fuar esnasında 3 gün boyunca, jüri dahil herkesin katılımına açık olarak yapılacak oylamalarla belirlenecek.


4 Ekim 2017 Çarşamba

Ortak çalışmalarla sorunları çözeriz

TÜRSAB Başkan Adayı ve Değişim Hareketi Lideri Firuz Bağlıkaya, Turist Rehberleri Birliği (TUREB) Başkanı Zeki Apalı ile bir araya geldi.

“Değişim Hareketi”nin Lideri Firuz Bağlıkaya, Aralık ayında gerçekleşecek olan TÜRSAB genel kurulu öncesi, Türkiye’nin dört bir yanını gezerek, meslektaşlarıyla bir araya gelmeye devam ediyor. Bu süreçte, sektörün paydaşlarının sorunlarına da duyarsız kalmayan Bağlıkaya, TUREB Başkanı Zeki Apalı’yı Ankara’daki makamında ziyaret etti ve seçilmesi halinde, turizm sektörünün bütün paydaşları ile aynı masa etrafında oturup, sorunları birlikte çözecek bir yapı oluşturabileceklerini dile getirdi. Seçimlere olan ilginin daha da artması gerektiğini ifade eden Bağlıkaya, sayısı 500’ü geçen Seyahat Acentası sahibi rehberlerin TUREB-TÜRSAB arasında köprü görevi yapabileceklerini belirtti.
Ortak çalışmalarla sorunların çözülebileceği konusunda Bağlıkaya ile hemfikir olduğunu söyleyen Zeki Apalı ise “Bir paydaşın sorunu diğer paydaşları da etkiliyor, bu duruma duyarsız kalmamız mümkün değil.” dedi.TUREB ve rehberlerin yazacakları kitapların müze mağazalarında yerli/yabancı okuyuculara ulaştırılması için hemen bir çalışma başlatılması kararının alındığı görüşmede, sektörün ileriye taşınması için karşılıklı temennilerde bulunuldu.


2 Ekim 2017 Pazartesi

World Travel Awards açıklandı, işte ödül alan Türk otelleri ve işletmeler

"World Travel Awards 2017" Avrupa Ödül Töreni 30 Ekim Cumartesi günü Rusya’nın St. Petersburg gerçekleşti.Rusya’nın Saint Petersburg kentinde gerçekleşen ödül töreninde, Avrupa ve ülkeler kategorilerinde ön plana çıkan tesisler ödüllendirildi.

"Avrupa’nın en iyileri" kategorisinde Türkiye'den 8 otel toplam 9 ödül aldı. Cornelia Diamond Golf Resort & Spa hem “Avrupa’nın en iyi ful entegre resortu” hem de “Avrupa’nın en iyi lüks resortu” kategorisinde ödüle layık görüldü.Türk Hava Yolları (THY) da World Travel Awards 2017’de “Avrupa’nın en iyi havayolu firması” kategorisinde ödüle layık görüldü.





İşte World Travel Awards 2017’de ödül alan Türk otelleri ve markalar:

Avrupa Kategorisi

Avrupa’nın en iyi suit oteli: Hotel Les Ottomans Türkiye

Avrupa’nın en iyi iş oteli: Mövenpick Hotel Istanbul

Avrupa’nın en iyi eğlence oteli: Rixos Sungate

Avrupa’nın en iyi ful entegre resortu: Cornelia Diamond Golf Resort & Spa

Avrupa’nın en iyi oteli: Çırağan Palace Kempinski Istanbul

Avrupa’nın en iyi otel rezidansı: The Residences at Mandarin Oriental Bodrum

Avrupa’nın en iyi lifestyle oteli: Rixos Premium Göcek

Avrupa’nın en iyi lüks otel villası: The Producer Villa @ The Bodrum by Paramount Hotels & Resorts

Avrupa’nın en iyi lüks resortu: Cornelia Diamond Golf Resort&Spa

Türkiye Kategorisi

Türkiye'nin en iyi her şey dahil oteli: Concorde De Luxe Resort

Türkiye'nin en iyi sahil oteli: Kempinski Hotel Barbaros Bay Bodrum

Türkiye'nin en iyi butik oteli: Hotel Les Ottomans

Türkiye'nin en iyi iş oteli: Wyndham Grand Istanbul Kalamış Marina

Türkiye’nin en iyi şehir oteli: Hilton İstanbul Kozyatağı

Türkiye'nin en iyi konferans oteli: Mövenpick Hotel Istanbul

Türkiye'nin en iyi tasarım oteli: Bentley Hotel

Türkiye'nin en iyi destinasyon yönetim şirketi: Society of Travel

Türkiye'nin en iyi eğlence oteli: Orange County Resort Hotel Kemer

Türkiye'nin en iyi aile oteli: Rixos Premium Tekirova

Türkiye'nin en iyi tarihi oteli: argos in Cappadocia

Türkiye'nin en iyi otelcilik geliştirme şirketi: Rixos Hotels

Türkiye'nin en iyi oteli: Conrad İstanbul Bosphorus

Türkiye'nin en iyi otel rezidansı: The Residences at Mandarin Oriental Bodrum

Türkiye'nin en iyi otel suiti: Sultan Suite @ Çırağan Palace Kempinski İstanbul

Türkiye’nin en iyi lifestyle oteli: Lazzoni Hotel

Türkiye’nin en iyi lüks otel villası: The Producer Villa @ The Bodrum by Paramount Hotels & Resorts

Türkiye'nin en iyi MICE oteli: Susesi Luxury Resort

Türkiye'nin en iyi resortu: Rixos Premium Belek

Türkiye'nin en iyi servisli apartmanı: Burgu Arjaan by Rotana İstanbul

Türkiye'nin en iyi seyahat acentesi: Turkland Travel Agency

Firuz Bağlıkaya Van’da Seyahat Acentalarıyla buluştu

TÜRSAB Başkan Adayı Firuz Bağlıkaya Doğu Anadolu’da Bulunan Seyahat Acentalarıyla Buluştu
Türsab Başkan Adayı ve Değişim Hareketi lideri Firuz Bağlıkaya, 3 Aralıkta yapılacak seçim öncesi Van’da Seyahat Acentası temsilcileri ile bir araya geldi.


Van Elite World otelinde düzenlenen toplantıya katılan bölge Acentalarının en önemli probleminin havayolları ile yaşadıkları sıkıntılar olduğunu bildiklerini belirten Firuz Bağlıkaya yeni dönemde bu sorunların en kısa sürede çözüleceğini söyledi.
Firuz Bağlıkaya Hava yollarının hizmet bedelsiz ya da düşük hizmet bedeli ile bilet satışı yapmasını engelleyeceklerini, Hizmet bedelleri güncellenerek, enflasyon oranında yıllık artış yapılmasını sağlayacaklarını ve Hava yollarının web sitelerinde, Seyahat Acentalarından daha ucuza bilet satışı yapmasını engelleyeceklerini söyledi.



Toplantı Değişim Hareketini destekleyen Seyahat Acentası sahiplerine rozet takılması ile sona erdi.Van Turizm fuarını da ziyaret eden Bağlıkaya’ya bölge acentaları büyük ilgi gösterdi. Başkan Adayı Firuz Bağlıkaya, Van’da bulunan Türsab Doğu Anadolu BYK başkanı Cevdet Özgökçe’yi makamında ziyaret ederek bölgenin sorunları hakkında fikir alışverişinde bulundu.

28 Eylül 2017 Perşembe

Skal İstanbul, Dünya Turizm Günü ve Yaza veda partisi düzenledi

Skal International İstanbul Kulübü ‘Dünya Turizm Günü’nü kutlayarak, yaza veda etti
Skal International İstanbul Kulübü tarafından düzenlenen Dünya Turizm Günü ve Yaza Veda Partisi 27 Eylül 2016, Çarşamba akşamı Mövenpick Hotel İstanbul Golden Horn’da üyelerin ve eşlerinin katılımıyla gerçekleşti

Skal Internatonal İstanbul Kulübü üyelerinin ve eşlerinin katılımıyla gerçekleşen Dünya Turizm Günü ve Yaza Veda kutlaması; Skal International İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Bahar Birinci, Yönetim Kurulu üyeleri Ata Eremsoy, Ayşe Önen, Elif Balcı Füsunoğlu, Can Arınel, Selma Tatar, Özen Kırant Yozcu ve Mövenpick Hotel İstanbul Golden Horn’un ev sahipliğinde düzenlendi. 




Bu anlamlı günde konuşma yapan Bahar Birinci, "2017-2018 sezonunun ilk buluşmasında tekrar bir arada olmaktan mutlu olduğumu ifade etmek isterim. 





Skal International İstanbul Kulübü olarak Türkiye’ye ve turizme katkıda bulunmaya, ülkemizin bu konuda gelişmesi için elbirliği ile çalışmalarımıza devam edeceğiz. Bu vesileyle hepinizin turizm gününü kutlarım. Ayrıca bu güzel günde, bu güzel mekanda , yaklaşan kış mevsimine merhaba demeden geride bıraktığımız yaza da hep beraber veda edelim" dedi.



Geleneksel Skal toast’un da yapıldığı gecede, Mövenpick Hotel İstanbul Golden Horn’un Genel Müdürü Ahmet Arslan’a Skal İstanbul logolu özel hediye koleksiyonu hediye edildi. 

27 Eylül 2017 Çarşamba

BUDAK: “Türkiye’nin DTÖ Seçilememesi Ciddi Başarısızlık”

“Türkiye’nin Dünya Turizm Örgütü İcra Kurulu’na Seçilememe Nedenleri Nedir?
CHP Genel Başkan Yardımcısı Çetin Osman Budak, Türk turizminin iki önemli merkezi İstanbul ve Antalya’ya Avrupa ülkelerinden gelen turist sayısı, kayıp yıl olan 2016’nın bile gerisindedir


CHP Genel Başkan Yardımcısı Çetin Osman Budak, Türkiye’nin BM Dünya Turizm Örgütü’nün Çin’de düzenlenen genel kurulunda Avrupa bölgesinden İcra Komitesi’ne aday olup seçilememesini “ciddi başarısızlık” olarak değerlendirirken, “Bu sonuç, dış politikada izlenen gerilim politikalarının Türkiye’yi dış dünyada yalnızlaştırdığının göstergesidir” dedi. 
Yabancı turistlerin kişi başı harcamalarının 570 dolara kadar gerilediğini kaydeden Budak, “Dünya Turizm Örgütü Genel Kurulu’nda ortaya çıkan başarısız sonuç ve Türk turizminde ortaya çıkan değer kaybının giderilmesi için bir adım atılacak mıdır” diye sordu.


CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Antalya Milletvekili Çetin Osman Budak, Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş’un yanıtlaması istemiyle verdiği önergede, Türkiye, 1975 yılında kurucu üyesi olduğu BM Dünya Turizm Örgütü’nün Çin’de düzenlenen genel kurulunda Avrupa bölgesinden İcra Komitesi’ne aday olduğunu ancak seçilme başarısını gösteremediğini kaydetti.  Budak, “Avrupa’nın en önemli turizm merkezlerinden biri olan Türkiye’nin, İcra Komitesi’ni seçilememesi, turizm sektörü açısından ciddi bir başarısızlık olarak görülmekte, dış politikada izlenen gerilim yüklü politikaların Türkiye’yi yalnızlaştırdığı belirtilmektedir” dedi.
2017 yılının ilk 8 ayında ortaya çıkan rakamların, turizmde hala 2014-2015 rakamlarına ulaşılamadığını, Türk turizminin ana hatlarından biri olan Avrupa pazarında da hala gerilemenin sürdüğünü ortaya koyduğuna dikkat çeken Budak, “Avrupa pazarındaki gerileme gelir rakamlarına da yansımış, yabancı turistlerin harcamaları  570 dolara kadar düşmüştür. Dünya Turizm Örgütü seçimleri ve turizm gelirlerindeki düşüş, dış politika ve turizm politikasında ciddi değişikliklere ihtiyaç olduğunu ortaya koymaktadır” diye konuştu. 

TÜRKİYE NEDEN BAŞARISIZ OLDU?
 Dünya Turizm Örgütü İcra Kurulu’na adaylık süreci ile ilgili bilgi isteyen Budak, “Adaylık sürecinde hangi ülkelerin desteği alınarak yola çıkılmıştır? İcra kuruluna Avrupa’dan seçilen ülkeler hangileridir? Avrupa’nın en önemli turizm merkezlerinden biri olan Türkiye’nin, Dünya Turizm Örgütü İcra Kurulu’na seçilememesinin nedenleri nedir? Ortaya çıkan bu başarısız sonuçla ilgili, Bakanlığınızın tespitleri nelerdir? Yeterli destek sağlanmadan mı adaylık süreci başlatılmıştır? Bu sonuç Türkiye’nin yalnızlaştığına işaret midir?” dedi. Budak şöyle devam etti:

TURİZMDE DEĞER KAYBI
Türk turizminin iki önemli merkezi İstanbul ve Antalya’ya Avrupa ülkelerinden gelen turist sayısı, kayıp yıl olan 2016’nın bile gerisindedir. Avrupa pazarındaki kayıp Bakanlığınızca önemsenmekte midir? Gerilemenin durdurulmasına yönelik 2017 yılı içinde Avrupa pazarına yönelik hangi adımlar atılmıştır? Turistlerin Türkiye’de yaptıkları kişi başı harcamaların 840 dolar düzeyinden 570 dolara kadar düşmesinin gerekçeleri ile ilgili Bakanlığınız bir çalışma yapmış mıdır? Bakanlığınızın tespitleri nedir? Türk turizmi,  kişi başı 570 dolarlık harcamalarla yol alması mümkün müdür? Dünya Turizm Örgütü Genel Kurulu’nda ortaya çıkan başarısız sonuç ve Türk turizminde ortaya çıkan değer kaybının giderilmesi için bir adım atılacak mıdır? Milyarlarca dolarlık kayıp ve binlerce turizm emekçisini işsiz, aşsız bırakan sürecin durdurulması için Hükümetin turizm ve dış politikasında değişikliğe gidilecek midir?”

TÜROB Başkanı Bayındır, Dünya Turizm Günü’nü kutluyorum

TÜROB Başkanı Bayındır’dan Dünya Turizm Günü mesajı
Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Başkanı Timur Bayındır, 27 Eylül Dünya Turizm Günü nedeniyle bir açıklama yaptı

Açıklamasında, “Turizm, dünyayı birleştiren, insanları bir araya getiren ve dostluğu çağıran gerçek güçlerden biridir” diyen Bayındır, “Turizm, bize önyargılarımızdan uzak, hoşgörü içerisinde ve farklılıklara saygı duyduğumuz bir dünyayı sunarken, bu önemli değeri sürdürülebilirlik ve sorumluluk bilinciyle yönetmeliyiz. Bu vesile ile global etik kuralların hakim olduğu, bilinçli ve sorumlu ilkelerle hareket edebilen bir dünya turizmi ümit ediyor, tüm meslektaşlarımın 27 Eylül Dünya Turizm Günü’nü kutluyorum” ifadelerini kullandı.



1.2 milyar insan seyahat ediyor 
Bayındır, şu değerlendirmeyi yaptı: “Turizmin, dünyayı birleştiren, insanları bir araya getiren ve dostluğu çağıran gerçek güçlerden biri olduğu aşikar. Dünya nüfusunun, yüzde 16’sı, yani 1.2 milyarı, 2016 yılında kendi ülkeleri dışına seyahat etti. 2017 yılında toplam turist sayısının 1.4 milyarı aşması beklenmektedir. Bu rakam, turizmin etki alanını açıkça ortaya koyuyor.  Dünya’da siyasi sınırlar güçlerini korurken, seyahat özgürlüğü engelleri aşıyor. Kültürler ve sosyal yaşamlar arasındaki etkileşim artıyor. Uluslararası seyahat eden her 5 kişiden 1’i, 25 yaşın altında. Bu gençler dünyayı gezmek ve gittikleri yerlerde yerel iletişim kurmak istiyorlar. Artık “dünya vatandaşı” kavramının hayat bulduğu genç kuşaklar yetişiyor. Turizm sayesinde kültürel bir dönüşüm yaşanıyor, dolayısıyla bu dönüşümün daha hoşgörülü ve kapsayıcı bir dünya yaratması gerekiyor. Ancak, büyüme ve gelişim, her alanda olduğu gibi turizm sektöründe de birtakım tedbirlerin gerekliliğini doğuruyor. İnsan, çevre ve kültür odaklı yaşayan turizm sektörünün, kendi kaynaklarını koruyabilmesi temel öncelik olmalıdır.”

26 Eylül 2017 Salı

Turizm sektörüne kalifiye elemanlar kazandırıldı

‘Rezervasyon ve Otomatik Fiyatlandırma Eğitimi Sertifika Programı’ tamamlandı
Amadeus’un Türkiye Pazarlama ve İletişim Müdürü Çiğdem Cengiz, “30 yıldır dünyada 190 üzeri ülkede teknoloji, inovasyon ve eğitim alanında seyahat endüstrisinin geliştirmek üzere yatırım yapıyoruz.

190 üzeri ülkede hizmet veren ve bu sene 30. yılını kutlayan, küresel seyahat endüstrisinin lider teknoloji çözümleri sağlayıcılarından biri olan Amadeus’un destekleriyle, Plaza Akademi’nin turizm sektöründe uzman kadrolar yetiştirmek amacıyla başlattığı ‘Rezervasyon ve Otomatik Fiyatlandırma Eğitimi Sertifika Programı’ tamamlandı.Amadeus, Bursa Valiliği, Uludağ Üniversitesi, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB), Bursa İl Turizm Müdürlüğü ’nün destekleri ile Plaza Turizm’in sosyal sorumluluk projesi olarak hayata geçirdiği ‘Plaza Akademi’ iş birliğiyle gerçekleştirilen ‘Amadeus Rezervasyon ve Otomatik Fiyatlandırma Eğitimi Sertifika Programı’ sertifika töreni ile tamamlandı. Türkiye’de 1994 yılından beri faaliyet gösteren, küresel seyahat endüstrisinin lider teknoloji çözümleri sağlayıcılarından biri olan Amadeus’un Türkiye Pazarlama ve İletişim Müdürü Çiğdem Cengiz, “30 yıldır dünyada 190 üzeri ülkede teknoloji, inovasyon ve eğitim alanında seyahat endüstrisinin geliştirmek üzere yatırım yapıyoruz. Eğitimdeki yatırıma çok önem ve değer veriyoruz. Sadece 2015 yılı içerisinde eğitime 9.6 milyon euro değerinde yatırım yaptık. Teknoloji ve inovasyonun arkasındaki itici gücün eğitim olduğunun bilinciyle eğitim alanındaki yatırımlarımız önümüzdeki günlerde de devam edecek. Gençler geleceğimiz biz de geleceğe yatırım yapıyoruz. Bu eğitim sonrası sertifikalarını alan gençlere turizm alanındaki kariyerlerinde başarılar diliyoruz” dedi.

35 saat eğitim
Amadeus’un eğitim ekibi tarafından Plaza Akademi ile beraber Uludağ Üniversitesi Ali Osman Sönmez yerleşkesinde 3-7 Temmuz 2017 tarihleri arasında 5 tam gün toplam 35 saat süren kursa 15 kursiyer katıldı. Ali Osman Sönmez yerleşkesindeki bilgisayar donanımlı sınıflarda Amadeus Türkiye eğitmenleri tarafından verilen eğitimin sonunda 3 saat süren sınavda taban puan olan 80 puan barajını aşan 10 kursiyer uluslararası geçerliliği olan ve dünyanın her yerinde kullanılabilen Amadeus Rezervason ve Otomatik Fiyatlandırma Sertifikası almaya hak kazandı. Uludağ Üniversitesi lisans ve ön lisans programlarından mezun duruma gelmiş öğrenciler ile turizm alanında iş sahibi olmak isteyen gençlerin ilgi gösterdiği kursta sınavı geçen gençlere sertifikaları  bugün sertifikaları törenle teslim edildi. Eğitim ile Turizm alanında mevcut olan nitelikli personel boşluğunun doldurulması hedefleniyor. 



25 Eylül 2017 Pazartesi

Konya BYK’da Değişim Hareketine katılma kararı aldı


“Değişim Hareketi”nin öncüsü Firuz Bağlıkaya’ya olan destek her geçen gün artıyor
Avrupa BYK ve Asya BYK’nın ardından yüzün üzerinde Seyahat Acentasının bulunduğu Konya BYK’da Değişim Hareketine katılma kararı aldı. 03 Aralık tarihinde yapılacak TÜRSAB Genel Kurulu öncesi Konya Bölgesel Yürütme kurulu Firuz Bağlıkaya liderliğindeki muhalefet hareketine katıldı. 

Konya’da bir toplantı düzenleyen Konya BYK Başkanı Kazım Yanar ve BYK İkinci Başkanı Cengiz Dağdeviren ile BYK üyeleri TÜRSAB Genel Kurulu’nda Firuz Bağlıkaya ve Değişim Hareketine destek vereceklerini açıkladı. BYK Başkanı Kazım Yanar’ın daveti üzerine, Konya’ya giden Firuz Bağlıkaya, düzenlenen yemekte Seyahat Acentalarıyla bir araya geldi. Meslektaşlarının sorunlarını dinleyen Bağlıkaya, çözüm önerilerini paylaştı.Firuz Bağlıkaya’ya davetlerine icabet ettiği için teşekkür eden Konya BYK Başkanı Kazım Yanar ise yaptığı açıklamada: ''Bize Değişim Gerek'' hareketinin öncülüğünü yapan Bağlıkaya’ya olan inançlarının tam olduğunu söyledi.


BYK olarak ellerinden geleni yaptıklarını ancak bir türlü yol kat edemediklerini söyleyen  Kazım Yanar: “Ekmeğimize sahip çıkacağız ve Firuz Bağlıkaya’yı sonuna kadar destekleyeceğiz” dedi. Kendisine verilen destek karşısında memnuniyetini dile getiren Firuz Bağlıkaya ise başarının ancak birlikte hareket ederek mümkün olabileceğini belirtti.















Türkiye Çinli yıldızların çekim alanında

Çin Halk Cumhuriyeti’nde 2018 yılının “Türkiye Turizm Yılı” ilan edilmesi ve Türkiye’den Çin’e üst düzey ziyaretlerin yapılmasının ardından dünyanın dört bir yanında kültür etkinlikleri düzenleyen Yunus Emre Enstitüsü de bölgeye yönelik kültürel diplomasi çalışmalarına hız kazandırdı. Enstitü, Türkiye’nin Çin’de daha etkin tanıtılmasına katkı sağlamak ve Türkiye’nin turizm potansiyelini tanıtmak için,  Çinli medya mensuplarını ve Çin’in ünlü yıldızlarını Türkiye’de ağırlıyor, gerçekleştirdiği projelerle Çinliler arasında Türkiye’yi popüler kılıyor.


Yunus Emre Enstitüsü, hazırlattığı Kapodokya videosunu bir günde bir milyon kişiye ulaştırdı. Yunus Emre Enstitüsünün organizasyonu ile Kapadokya bölgesinde çekilen video bir anda Çinde en popüler mekanlar arasına girdi. Kapadokya’nın eşsiz güzelliği Çinli gençlerin ilgi odağı oldu. Uzakdoğunun genç yıldızı TF Boys solisti Wang Junkai için 18 ülkede 12 ayrı  yönetmen tarafından sürpriz filmler çekildi. Çekilen filmler ile dünyanın önemli metropolleri bir anda Çin’de popüler oldu. Ünlü yıldız için Türkiye’de çekilen filmin mekanı olarak Kapadokya seçildi. Çinli yıldız için çekilen filmler arasında en çok izlenen ise, yönetmenliğini Enes Ateş’in yaptığı “Balloons in the Valley” isimli Kapadokya klibi oldu. Çinde 24 saatte 1 milyon izleyiciye ulaşan film, sadece bir günde 155 bin kez paylaşıldı, 100 bin beğeni aldı, binlerce yorum yapıldı. Wang Junkai için Kapadokya’da çekilen videonun Türkiye turizmi açısından büyük bir etki yaratması bekleniyor. 

Çinli gençleri kendine  hayran bırakan “Balloons in the Valley” klibine dair olağanüstü yorumlar yapıldı. Büyüleyici ve gizemli bir film platosuna benzetilen Kapadokya, Çinli gençlerin görmek için sabırsızlandıkları bir bölge haline geldi. Videoya “ Türkiye çok güzel bir ülke. Mutlaka gitmek istiyorum...Çok farklı bir yer. Sanki bu dünyadan bir yer değil gibi...” yorumlar üzerine FunClub yöneticileri Weibo'daki hesabından Wang Junkai'ye "Türkiye'de konser verir misin?" teklifi yaptı. Teklife binlerce destek yorumu geldi. Destek yorumlarında sanatçının hayranları, konserin Türkiye'de yapılması durumunda Türkiye'ye gelmek istediklerini, kutlama videosunda gördükleri Kapadokya'yı çok beğendiklerini ve Türkiye'yi çok merak ettiklerini belirttiler.

Junkai’nin 18. yaş günü videoları büyük bir merakla bekleniyordu. Sürpriz doğum günü videolarının bir milyara yakın Çinli’nin yanı sıra dünyanın pek çok ülkesinden hayranları tarafından izleneceği düşünülüyor.. 

Türkiye, Çin medyasının  odağında
Haziran 2017’de Çin’in önemli medya kuruluşlarının temsilcilerini Türkiye’de ağırlayan Yunus Emre Enstitüsü, Eylül ayının son haftasında da Çin’den bir grup önemli medya mensubunu Türkiye’de ağırlayacak. Çinli medya mensuplarının yaptıkları değerlendirme, haber, söyleşi ve klipler Çin medyasında büyük yankı uyandırdı. 2018 yılının Çin Halk Cumhuriyeti’nde “Türkiye Turizm Yılı” ilan edilmesi, Yunus Emre Enstitüsünü de harekete geçirdi. Türkiye’nin Çin’de Çinliler tarafından anlatılmasını bir medya statejisi olarak benimseyen Enstitü’nün faaliyetleri etkilerini şimdiden göstermeye başladı.