Ankara ‘Turizmin Başkentleriyle’ Yarışıyor
Başkent Ankara, turist sayısında olmasa da otel doluluk oranlarında turizmin başkentleriyle yarışıyor.Ankara’da Ocak 2015 dolulukları yüzde 8.1 artarak yüzde 55.3 oldu. Ortalama oda bedeli de 81 Euro oldu ve yüzde 15 gibi ciddi oranda artış gösterdi. Bu artışta genel seçim öncesi hızlanan adaylık trafiğinin etkisi olduğu belirtildi.
Başkent Ankara, otel doluluklarında son dönemde istikrarlı yükselişiyle dikkat çekiyor. Ankara ağırladığı turist sayısında olmasa da, şehir genelinde faaliyet gösteren otellerinde yükselen doluluk oranları sayesinde ‘turizmin başkentleriyle’ yarışıyor. Dünyanın önde gelen veri ve analiz şirketlerinden STR Global'in hazırladığı Ocak 2015 Ülke Performans Raporu’ndan hareketle Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) tarafından yapılan analize göre, Başkent Ankara’da Ocak 2015 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 8.1 artarak yüzde 55.3 olarak gerçekleşti. Ocak 2014’te bu oran yüzde 51.1 olmuştu.
ANKARA’DA FİYAT DA ARTTI
Ortalama günlük satılan oda bedeli 81 Euro olarak gerçekleşerek 70 Euro olan Ocak 2014 rakamına göre yüzde 15 gibi ciddi bir oranda artış gösterdi. Bu artışta Ankara’nın ‘siyasetin’ kalbi olmasında ve genel seçim öncesinde aday trafiğinin artmasının etken olduğu belirtiliyor. Ankara’daki ortalama doluluk Türkiye genelinin üzerinde gerçekleşti. Türkiye'nin Ocak 2015 otel dolulukları, 2014 yılının aynı dönemine oranla yüzde 3.8'lik bir artış ile yüzde 52 olarak kaydedildi. Ocak 2014’te bu oran yüzde 50.1 olmuştu.
İSTANUL ARTIŞLA BAŞLADI
Türkiye turizminin kalelerinden İstanbul otelleri de yıla artışla merhaba dedi. İstanbul’da yılın ilk ayında otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 2.3 artarak yüzde 55.3 olarak gerçekleşti. 2014 yılının ocak ayında bu oran yüzde 54.1 olmuştu. Ocak 2015’te ADR (Average Daily Rate) denilen ortalama günlük satılan oda bedeli 105.2 Euro oldu ve 2014’e göre yüzde 3’lük bir düşüş gösterdi. Ocak 2014’te bu rakam 108.5 Euro’ydu. RevPAR olarak adlandırılan toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirler de ise geçen yıla oranla yüzde 0.7'lik bir düşüş yaşandı ve 58.2 Euro olarak ölçüldü. Bu rakam Ocak 2014’te 58.6 Euro olmuştu.
ANTALYA’DA ALARM
Turizmin diğer kalesi Antalya Ocak 2015 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 5.1 düşerek yüzde 37.5 oldu. Bu oran Ocak 2014’te yüzde 39.5 olmuştu. Bu düşüş, Rusya pazarında beklenen kan kaybının öncü sinyali olarak değerlendirilebileceği ifade ediliyor. Antalya’da ortalama günlük satılan oda bedeli 57.0 Euro olarak, 50.9 Euro olan Ocak 2014 rakamına göre yüzde 11.9’luk bir artış gösterdi. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirler de ise geçen yıla oranla yüzde 6.2'lik bir artış yaşandı ve 21.3 Euro olarak ölçüldü.
BAYINDIR: UYARI NİTELİĞİNDE
Rapora ilişkin değerlendirme yapan TUROB Başkanı Timur Bayındır "Yılın ilk ayına, geçtiğimiz yıla oranla, küçük değer değişiklikleri göstererek başladık. Süregelen bu stabilite bizim için ciddi bir uyarı niteliğinde” dedi. “Performansımızda gözle görülür bir ilerleme kaydedemesek de, Avrupa'daki rakiplerimiz ile yakın başarıdayız” diyen Bayındır, şunları söyledi: “Amacımız, kesinlikle, olumsuz bir tablo çizerek, moral bozmak değil. Aksine her zaman daha ileride olmak ve markamızı güçlendirmek için zayıf noktalarımızı en aza indirecek yöntemleri sunmak. Bu sebeple, raporlarımızda tamamen objektif verileri yansıtıyor ve tespitlerimizi planlamalarımızda kullanıyoruz. Tüm sektör profesyonellerini ve meslektaşlarımı bu yönde teşvik etmeye çalışıyor ve kamunun endüstrimiz için destekleri konusunda girişimlerimize devam edeceğimizi belirtmek istiyorum."
Başkent Ankara, turist sayısında olmasa da otel doluluk oranlarında turizmin başkentleriyle yarışıyor.Ankara’da Ocak 2015 dolulukları yüzde 8.1 artarak yüzde 55.3 oldu. Ortalama oda bedeli de 81 Euro oldu ve yüzde 15 gibi ciddi oranda artış gösterdi. Bu artışta genel seçim öncesi hızlanan adaylık trafiğinin etkisi olduğu belirtildi.
Ortalama günlük satılan oda bedeli 81 Euro olarak gerçekleşerek 70 Euro olan Ocak 2014 rakamına göre yüzde 15 gibi ciddi bir oranda artış gösterdi. Bu artışta Ankara’nın ‘siyasetin’ kalbi olmasında ve genel seçim öncesinde aday trafiğinin artmasının etken olduğu belirtiliyor. Ankara’daki ortalama doluluk Türkiye genelinin üzerinde gerçekleşti. Türkiye'nin Ocak 2015 otel dolulukları, 2014 yılının aynı dönemine oranla yüzde 3.8'lik bir artış ile yüzde 52 olarak kaydedildi. Ocak 2014’te bu oran yüzde 50.1 olmuştu.
Türkiye turizminin kalelerinden İstanbul otelleri de yıla artışla merhaba dedi. İstanbul’da yılın ilk ayında otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 2.3 artarak yüzde 55.3 olarak gerçekleşti. 2014 yılının ocak ayında bu oran yüzde 54.1 olmuştu. Ocak 2015’te ADR (Average Daily Rate) denilen ortalama günlük satılan oda bedeli 105.2 Euro oldu ve 2014’e göre yüzde 3’lük bir düşüş gösterdi. Ocak 2014’te bu rakam 108.5 Euro’ydu. RevPAR olarak adlandırılan toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirler de ise geçen yıla oranla yüzde 0.7'lik bir düşüş yaşandı ve 58.2 Euro olarak ölçüldü. Bu rakam Ocak 2014’te 58.6 Euro olmuştu.
ANTALYA’DA ALARM
Turizmin diğer kalesi Antalya Ocak 2015 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 5.1 düşerek yüzde 37.5 oldu. Bu oran Ocak 2014’te yüzde 39.5 olmuştu. Bu düşüş, Rusya pazarında beklenen kan kaybının öncü sinyali olarak değerlendirilebileceği ifade ediliyor. Antalya’da ortalama günlük satılan oda bedeli 57.0 Euro olarak, 50.9 Euro olan Ocak 2014 rakamına göre yüzde 11.9’luk bir artış gösterdi. Toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirler de ise geçen yıla oranla yüzde 6.2'lik bir artış yaşandı ve 21.3 Euro olarak ölçüldü.
BAYINDIR: UYARI NİTELİĞİNDE
Rapora ilişkin değerlendirme yapan TUROB Başkanı Timur Bayındır "Yılın ilk ayına, geçtiğimiz yıla oranla, küçük değer değişiklikleri göstererek başladık. Süregelen bu stabilite bizim için ciddi bir uyarı niteliğinde” dedi. “Performansımızda gözle görülür bir ilerleme kaydedemesek de, Avrupa'daki rakiplerimiz ile yakın başarıdayız” diyen Bayındır, şunları söyledi: “Amacımız, kesinlikle, olumsuz bir tablo çizerek, moral bozmak değil. Aksine her zaman daha ileride olmak ve markamızı güçlendirmek için zayıf noktalarımızı en aza indirecek yöntemleri sunmak. Bu sebeple, raporlarımızda tamamen objektif verileri yansıtıyor ve tespitlerimizi planlamalarımızda kullanıyoruz. Tüm sektör profesyonellerini ve meslektaşlarımı bu yönde teşvik etmeye çalışıyor ve kamunun endüstrimiz için destekleri konusunda girişimlerimize devam edeceğimizi belirtmek istiyorum."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder