14 Ekim 2013 Pazartesi

Seray Vural Zekeriyaköy Sanat Grubu ile Bilinmeyen Daire Sergisinde!

Eserlerinde yaşanmışlıklara, zaman içerisinde biriktirilenlere, üst üste gelen hayatlara, zamanın getirdiklerine dikkat çeken Seray Vural, 21 Ekim - 1 Kasım  tarihleri arasında Zekeriyaköy Sanat Grubu ile Lebriz Sanat Galerisinde düzenlenecek olan sergiye katılıyor.

Çalışmalarında zamanın yaşamda bıraktığı tortuları, izleri ve hisleri vurgulayan Seray Vural, Zekeriyaköy’de yaşayan ve atölyesi bulunan sanatçı topluluğundan oluşan Zekeriyaköy Sanat Grubu tarafından düzenlenen ‘bilinmeyen daire’ isimli sergide tuval üzerine karışık teknik ve porselen çalışmalarıyla yer alıyor.

Resim, heykel, seramik, mozaik, takı, keçe gibi farklı disiplinlerde çalışan sanatçıları bir araya toplayan Zekeriyaköy Sanat Grubu üyelerinin oluşturduğu “bilinmeyen daire” sergisi 21 Ekim – 1 Kasım 2013 tarihleri arası Nişantaşın’da bulunan Lebriz Sanat Galerisinde sanatseverler ile buluşacak.

Seray Vural Hakkında;
Mimar Sinan Üniversitesinde önce Geleneksel Türk Sanatları ve sonra Seramik okuyan Seray Vural, hayatını mesleğine adayan sanatçılar arasında yer alıyor. Uzun yıllar yurtdışında yaşayan ve 9'u yurt dışında olmak üzere 13 sergi açan Vural, çalışmalarını Zekeriyaköy’deki atölyesinde yürütüyor. T.C. Kültür Bakanlığı tarafından yurtdışındaki başarılarından dolayı teşekkür belgesi ile onurlandırılan Vural,  bu yıl Mayıs ayında Türk kültürünü İtalya'da tanıtmayı amaçlayan 8MANI - Ottomani Projesi kapsamında   Floransa Uluslararası Tasarım Haftası'nda  Türkiye’yi temsil etti.

Sergileri;
İstanbul 2013 Armaggan Sanat Galerisi
Bodrum 2011 Milta Marina, Osmanlı Tersanesi Sanat Galerisi
İstanbul 2006 Hobi Sanat Galerisi
Oslo – NORVEÇ 2004 Hellviktangen Gallery
İstanbul Sanat Fuarı 1997 Hobi Sanat Galerisi
İstanbul 1997 Destek Reasürans Sanat Galerisi
Oslo – NORVEÇ 1994 Juhl's Silver Gallery
Oslo – NORVEÇ 1993 Nordstrand Kunstutstilling
Göteborg – ISVEÇ 1993 Galleriet Forum Börsen
Göteborg – ISVEÇ 1993 Svenska Massan
Göteborg – ISVEÇ 1992 Sahlgrenska
Sallma – Garda ISVEÇ 1992
Göteborg – ISVEÇ 1992 Stena Line
Göteborg – ISVEÇ 1991 Sahlgrenska



"REHBERLERDEN SUÇ DUYURUSU" TÜRSAB KAMUOYUNA AÇIKLAMA YAPTI

www.gercekgündem.com.tr adresinde 10 Ekim 2013 tarihinde yayımlanan “rehberlerden suç duyurusu” başlıklı yazıda; Turist Rehberleri Birliği (TUREB) ve Antalya Rehberler Odası (ARO) tarafından, Kültür ve Turizm Bakanlığınca yayımlanan bir genelge ile kaçak rehber ve acenta denetimlerinin engellendiği, meslek odalarının var olan denetim yetkisinin acentalara yönelik olan kısmının ellerinden alındığı ve uzun süredir uğraşmalarına rağmen sorunu çözemediklerine ilişkin ifadelere yer verilmiştir.

Söz konusu edilen kanun Rehberler Birliği ve Odalarına sadece ve sadece rehberleri ve onların belgelerinin geçerli olup olmadığının kontrolü yetkisini vermiştir.

Ancak, Rehber Odaları kanunun kendilerine verdiği bu yetkileri aşarak Seyahat Acentalarını denetleme noktasına gelmişlerdir.

İşverenin iş verdiği kişilerce denetlenmesi garabetinin yanı sıra denetimlerde tur araçlarının önü yollarda jandarma veya polis eşliğinde kesilmiş, silahlı güvenlik görevlilerinin yarattığı günümüz dünyasında kabul edilemez bu görüntüler ülke imajını ciddi biçimde olumsuz etkilemiştir.

Diğer yandan yaz ortasında 40 derece sıcaklıkta yapılan denetimler nedeni ile seyahat Acentalarımız çok sayıda reklamasyona maruz kalmıştır.

Yaşanan bu sıkıntılar nedeni ile Birliğimizin başvurusu ve denetimleri düzene sokmak amacı ile yayınlanan genelge saydığımız olumsuzlukları bertaraf etmeye yönelik olup iddia edildiği gibi turist rehberlerinin denetimsiz kalmasını hedeflememektedir.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

Hakan Akkaya, MEN IN BLACK konseptiyle Mercedes Benz Fashion Week İstanbul'da moda rüzgarı estirdi!



13 yılı aşkın süredir moda tasarım sektörüne öncülük eden ünlü modacı Hakan Akkaya,  büyük ilgi gören MEN IN BLACK konseptiyle 3. kez Mercedes Benz Fashion Week İstanbul konuklarını büyüledi.Bu yıl 3. kez katıldığı Mercedes Benz Fashion Week İstanbul'da MEN IN BLACK defilesiyle muhteşem bir şov yapan Hakan Akkaya, birbirinden özel 80 kombinle moda dünyasına damgasını vurdu.


Kadın ve erkek tasarımlarından oluşan defilede konukları kendisine hayran bırakan baş manken Çağla Şikel'e 35 farklı manken eşlik etti.


İdil Fırat, Neslişah Alkoçlar, Beyza Arslan, Ece Doğulu, Bengü, Özlem Yıldız, Hakan Yılmaz, Süreyya Yalçın, Emel Acar, Gül Gölge Saygı, Özge Ulusoy, Derya Tuna, İbrahim Tatlıses, Gözde Sarar, Sencer Can, Ümit Karan, Ebru Şallı, Nihat Odabaşı,  İvana Sert, Nur Yerlitaş, Alişan, Işıl Reçber, Pascal Nouma gibi saygın davetlilerin katıldığı MEN IN BLACK defilesi, olağan üstü Hakan Akkaya tasarımlarıyla bir kez daha yeni trendler yarattı. İstanbul Fashion Week'de moda rüzgarları estiren Akkaya, göz alıcı tasarımlarıyla önümüzdeki Mart ayında Los Angeles Fashion Week'e katılacak.



11 Ekim 2013 Cuma

İSTANBUL KONGRE TURİZMİNDE TANITIM ATAĞI




İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) 2012 yılı Mali Destek Programı kapsamında TUGEV- ICVB ve proje ortağı İstanbul Ticaret Odası ile birlikte yürütülen ve İstanbul’un kongre turizmine katkıda bulunmak amacıyla geliştirilen “Uluslararası Kongreler Şehri İstanbul” projesinin faaliyetleri 09 Ekim Çarşamba günü Kalyon Reji’de düzenlenen Kapanış Toplantısı’nda sektöre sunuldu.


Toplantı, TUGEV- ICVB Başkan Vekili Yılmaz Tecmen’in yaptığı açış konuşması ardından başladı. İstanbul Vali Yardımcısı Kazım Tekin, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Turizm Atölyesi Koordinatörü Tülin Ersöz ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı Levent Demirel’in yapmış olduğu konuşmalarının ardından Elif Balcı Fisunoğlu, Dream Design Factory (dDf) tarafından hazırlanan Uluslararası Kongreler Şehri İstanbul projesinin üç temel faaliyetini oluşturan; İstanbul Tanıtım Filmi, İstanbul Kongre Web Sitesi ve İstanbul Tanıtım Kiti ürünlerinin yanı sıra proje faaliyetlerini takdim etti.TUGEV- ICVB Başkan Vekili Yılmaz TECMEN’in Açış Konuşmasında; “Projenin İstanbul’un kongre turizmine tanıtım ve pazarlamasındaki önemini vurgulayarak, proje ortağı İstanbul Ticaret Odası’na, Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Valiliği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yolları’na projeye ve ICVB vermiş oldukları destek için teşekkür etti.


İstanbul Kalkınma Ajansı- İSTKA’nın sağladığı büyük imkan sayesinde İstanbul’un
tanıtımı için bugüne kadar eksikliği duyulan tanıtım filmi ve yayınların hazırlandığını belirterek, İSTKA’ya şükranlarını” belirtti.İstanbul’un diğer küresel turizm merkezleri ile rekabet edecek nitelikte bir cazibe merkezi olmasına destek sağlamak amacıyla başlatılan ve İstanbul Ticaret Odası, TUGEV ve ICVB ekipleri tarafından yürütülen proje 1 Ekim 2012 tarihi itibariyle uygulanmaya başladı.Kalyon Reji’de Yılmaz Tecmen ev sahipliğinde düzenlenen davete ve sektör kurum ve kuruluşların temsilcileri, kongre merkezlerinin, otel ve acentelerin üst düzey yöneticilerinin yanı sıra Türk Hava Yolları yetkilileri katıldı. Proje Ajansı DDF firması adına Prof. Dr. Esra Ekmekçi de programa katıldı.Proje, İstanbul’un dünyanın önde gelen kongre şehirleri sıralamasında ilk 10’daki konumunun 2015 yılında ilk 5 şehir arasına yükselmesine katkıda bulunulmasını hedefliyor.


PROJE AJANSI
Proje ürünlerinin hazırlanması için 2013 yılı Şubat ayında İSTKA şartnamesine uygun olarak gerçekleştirilen ihaleyi kazanan DDF- Dream Design Factory firması turizm sektöründeki 15 yıllık tecrübesini ve birikimini projeye aktardı ve proje ürünlerinin tasarım, üretim ve konsept belirleme çalışmalarını yürüttü.



PROJE LOGOSU
Proje kapsamında hazırlanan yeni İstanbul logosu büyük beğeni topladı. Proje logosu devamlılık sağlamak ve bilinirliği desteklemek adına, Türkiye’nin sembolü olan ve Türkiye Turizm logosunu oluşturan lale formu üzerinden hazırlandı. Geleneksel lale formu modern bir dokunuşla ele alındı, açılan damla şeklindeki yapraklar renklendirilerek İstanbul yazısı ile birleştirildi. Birbiri ardına açılan damla yapraklar iletişimi ve buluşmayı sembolize ediyor.

“YOU CAN” KONSEPTİ
Proje; İstanbul’u sunarken ‘You Can...’ başlığını taşıyıcı unsur olarak kullanır, You Can Visit, You Can Fly, You can Meet, You can Experience, You can Stay, You Can Taste gibi alt başlıklarla şehrin olanaklarına, özelliklerine değinir ve ‘İstanbul, the best place to connect’ sloganıyla tamamlanır.

İSTANBUL KONGRE FİLMİ
‘Uluslararası Kongreler Şehri İstanbul’ projesi için hazırlanan 3 ve 7 dakikalık filmde, 2 yabancı kongre delegesinin gözünden İstanbul ve İstanbul’da kongre olanakları sunuluyor. Filmin çekimleri, 25 kişilik çekim ekibi ile 20 günde ve 100’ün üzerinde ayrı lokasyonda gerçekleştirildi. Kurgu aşaması 3 ay süren film, Türkçe, İngilizce, Almanca, Fransızca ve İspanyolca olarak 5 dilde hazırlandı. Özel bir teknikle hazırlanan zaman atlamalı çekimler (timelapse) yapıldı. Böylece İstanbul’un 24 saatini oluşturan tüm panorama 24 saniyede izleyiciye aktarıldı. Güneşin tek doğal kaynak olarak alınmasıyla, doğal, samimi ve inandırıcı atmosfer yaratıldı.
Film www.icvb.org adresinden izlenebilir.

İSTANBUL TANITIM KİTİ
80.000 adet basılan İstanbul Tanıtım Kiti; İstanbul broşürü, İstanbul katlamalı haritası ve diğer proje ürünü İstanbul filminin DVD’si bileşenleriyle oluşturuldu. Kit çalışmasında İstanbul’un turistik ve ulaşım olanakları, ayrıca doğal ve tarihi güzelliklerinin hedef kitleye duyurulması ve İstanbul kongre ve toplantı turizminin pazarlanmasına katkı sağlanması amaçlanarak hazırlandı.

İSTANBUL KONGRE TURİZMİ WEB SİTESİ
www.icvb.org adresinde ziyaretçilerle buluşan web sitesi Türkçe İngilizce, Almanca, Fransızca ve İspanyolca olarak 5 farklı dilde hazırlandı. Web sitesi de, bilgilendirici, yönlendirici, tanıtıcı, kongre turizm hizmetlerine ulaşabilinirliği hızlandırıcı ve kolaylaştırıcı olmasına ve aynı zamanda interaktif uygulamalarla bu hizmetlerin zenginleştirilmesine yönelik içerik faaliyetleri kapsamında gerçekleştirildi. Sitede yer alan uygulamaların başlıcaları; Interaktif Harita Uygulaması, 360 Derece Sanal Mekan İnceleme, Kongre Merkezi ve Mekan Bulma Uygulaması (Venue Finder), RFP Uygulaması olarak sayılabilir.

KONGRE ELÇİLİK FAALİYETİ
İstanbul’u tanıtmak pazarlamak isteyen tüm sektör profesyonellerinin ve kurumların yararlanması için hazırlanan proje ürünleri, İstanbul’un önde gelen kongre merkezleri, oteller ve restoranlarında misafirlere takdim edilmeye başlandı. Projeye büyük destek veren Türk Hava Yolları, proje kapsamında hazırlanan filmleri uçak içi eğlence sisteminde yolculara sunuyor olacak ayrıca tanıtım kitleri de THY CIP Lounge’da sunulmaya başlandı. Ayrıca Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Valiliği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve TUROB kitleri kullanmaya başladılar.

“İNTERNET OSCARLARI”

HALİÇ KONGRE MERKEZİ’NDE YAPILAN 11. ALTIN ÖRÜMCEK WEB ÖDÜLLERİ SAHİPLERİNİ BULDU

2012 YILININ EN İYİ WEB SİTESİ
 Her yıl geleneksel olarak DorukNet tarafından gerçekleştirilen ve bu yıl 11.’si düzenlenen Altın Örümcek Web Ödülleri töreni, 9 Ekim Çarşamba akşamı Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. İnternetin Oscarları olarak da bilinen ve merakla beklenen ödül töreninde, 2012 yılının En İyi Web Sitesi Özel Ödülü www.garanti.com.tr ile Garanti Bankası’nın oldu.

38 farklı kategoriyle geceye damgasını vuran ödül töreninde, En İyi Erişilebilir Web Sitesi Özel Ödülü’nü www.ntvmsnbc.com  ile Doğuş Yayın Grubu kazandı. Ödül töreninde ayrıca 21 başarılı web tasarım ajansı ve interaktif ajans “Ajans Başarı Ödülü” aldı.

38 kategoride 300’ün üzerinde finalist yarıştı !
11. Altın Örümcek Web Ödülleri’nde, eleme aşamalarını başarıyla geçen 300’ü aşkın finalist belirlendi. 44 kişiden oluşan bilişim, medya ve iş dünyasının önde gelen isimlerinin yer aldığı jüri üyeleri ön eleme, grup elemeleri ve final değerlendirmeleri olmak üzere üç aşamalı eleme sürecini gerçekleştirdiler. Başvurular toplam beş değerlendirme kriteri baz alınarak değerlendirildi. Bu kriterler; tasarım, içerik, özellik/işlevsellik, kullanılabilirlik, standart uygunluğu ve çapraz tarayıcı uygunluğu olarak belirlendi.

Altın Örümcek Türkiye’nin en prestijli ödüllerinden biri
DorukNet Genel Müdürü Gökhan Erkman törende yaptığı konuşmada 11 yıldır ara vermeden Altın Örümcek Web Ödülleri’ni düzenlendiklerini ve Altın Örümcek yarışmasının artık Türkiye’nin en prestijli ödüllerinden biri haline geldiğini söyledi. Erkman, Türkiye’de web ve internet teknolojilerini kullanarak gerçekleştirilen başarılı projelerin tanıtılması, bu alanda yapılacak yatırımların özendirilmesi konusunda en önemli platform olan Altın Örümcek Web Ödülleri’nin çok büyük bir organizasyon olduğunun altını çizerek özellikle jüri üyelerine, sponsorlara ve organizasyonun gerçekleşmesinde emeği geçenlere teşekkür etti.

DorukNet Pazarlama Müdürü Aslı Cem, Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen yarışmaya olan katılımın internet sektörünün Türkiye’de ulaştığı boyutun bir aynası olduğuna dikkat çekti. Altın Örümcek kapsamında jüri üyelerinin değerlendirmeleri yanı sıra Halk Oylaması uygulaması ile yarışmaya çok geniş kitlelerin de katkıda bulunması sağlandığını sözlerine ekledi. Aslı Cem, Halk  Oylaması ile internet kullanıcılarının da organizasyona katılımının teşvik  edildiğini, beğenilerini duyurabilecekleri bir platform yaratıldığını ve bu sene Halk oylamasında 332 web sitesi için toplam 15 bin oy kullanıldığını belirtti.

11. Altın Örümcek Web Ödülleri’nin “Basın” Sponsorları arasında bu yıl Macline ve Newtech yer alırken; Btnet.com.tr, Kurumsalhaberler.com ve Tivilog “Online Medya” Sponsoru, DudesDivision “Sosyal Medya” Sponsoru, İmalathane “Web” Sponsoru, Ouchhh “Video Prodüksiyon” Sponsoru, Özlem Kristal, Technotoday ve 70x100 ise “Destekleyenler” arasında bulunuyor.

Kısaca Altın Örümcek
2002 yılından günümüze değin aralıksız olarak gerçekleştirilen ve geleneksel bir hale gelen Altın Örümcek Web Ödülleri’nin ana hedefi web ve internet teknolojileri kullanılarak gerçekleştirilen başarılı projelerin daha iyi tanıtılması ve hak ettiği yeri bulması. Altın Örümcek Web Ödülleri aynı zamanda bu alana yapılan yatırımları da özendirmeyi amaçlıyor. Web, internet teknolojileri, pazarlama ve iletişim alanlarında yetkin ve tecrübeli juri üyelerinin katılımıyla gerçekleştirilen Altın Örümcek Türkiye’nin ilk ve tek Bağımsız web ödülleri organizasyonu olma özelliğini de taşıyor.


D-MARİN DİDİM TARAFINDAN BU YIL İKİNCİSİ DÜZENLENEN KATAMARAN RALLİSİ ‘D-CAT RALLY’ SONA ERDİ



D-Marin Didim tarafından, Didim ve çevresinin doğal güzelliklerini keşfetmek ve yat sahipleri arasındaki ilişkileri kuvvetlendirmek amacıyla, 28 Eylül-04 Ekim 2013 tarihleri arasında ikinci katamaran rallisi düzenlendi.Doğuş Grubu bünyesinde bulunan D-Marin Marinalar Grubu’na ait D-Marin Didim, kataraman sahiplerine özel hizmetlerini sürdürüyor. 576 deniz, 600 kara kapasitesi, çekek sahası ve 11 metre lift havuzu büyüklüğüyle Doğu Akdeniz’in tek katamaran merkezi olan D-Marin Didim’in geçtiğimiz yıl faaliyete geçirdiği katamaran kulübü “D-Cat Club”, kataraman sahiplerine ayrıcalıklar sunmaya devam ediyor.


D-Marin Didim, bu yıl ikinci kez düzenlediği D-Cat Rally ile yat sahipleri arasındaki dostluk bağlarını güçlendirmeyi, Didim ve çevresindeki ada ve koyların ziyaretine fırsat yaratarak, Didim’in tanıtımına katkıda bulunmayı hedefliyor.Katamaranlara sağladığı konfor ve servisleri ile bir cazibe merkezi olan D-Marin Didim, D-Cat Rally ile katamaran sahiplerine keyifle hatırlayacakları yedi günlük dolu dolu bir program sundu. Ralli boyunca katamaranlar sırasıyla Samos, Arki, Leros ve Kos Adaları rotasını izledi.

Doğu Akdeniz’in tek kataraman merkezi D-Cat Club’tan üyelere özel avantajlar
Ege ve Akdeniz’in katamaran merkezi olma yolunda hızla ilerleyen D-Marin Didim, katamaranlara yönelik hizmet veren D-Cat Club ile üyelerine çok özel avantajlar sağlıyor. D-Cat Club tüm üyelerine bağlamada % 10 indirim, yıllık kontrat yapan katamaranlara ise D-Marin World programı ile D-Marin Marinalarından 30 güne kadar extra bağlama ücreti ödemeden faydalanabilme imkanı sağlıyor. D-Cat Club tarafından düzenlenen eğitim günleri, tekne lansmanları, kokteyller ve söyleşiler ise üyelere sunulan diğer hizmetler arasında yer alıyor.D-Marin Didim, D-Cat Rally’nin ardından düzenleyeceği yeni organizasyonlarla, yine adından söz ettirmeye ve sunduğu ayrıcalıklara yenilerini katmaya hazırlanıyor.


Bayram Asena’ya Güzel


Balkanların yeni Prenssesi Südi ÖZKAN beni Çok Seviyor…Araba'da Bayram Gezisi Ünlü Oryantal Asena Emmy törenine   Prenss Gurup Fahri Başkanı Südi Özkan’ın  Sponsorluğu ile giden Dansöz  Asena  Südi beyin  Otellerinde 4 gece sahne alacak.


Kurban Bayramı hazırlıklarına balıklama dalan Asena 4 gece için yaklaşık 40.000TL’ye  kostüm siparişi verdi,Oryantal Kostümde çıgır açan Asena Abiye ile Dansöz Kostümü aynı kalıplarda sevdiğini ilave etti.


FHM Dergisine verdiği cesur pozlarla ile adından söz ettiren Asena şimdiden en çok satan dergi arasına girdi.Bayramın 1.ve 2. Günü Makedonya  4.ve c.tesi günü Bulgaristan Sofya da sahne alacak.Uçak korkusu ile bilinen Asena tüm balkanları arabası ile 2 günde  yol alacak


Hilton Worldwide Çalışanları İki Ortaokulu Donattı, Burgazada’da Kıyı Temizliği Yaptı



İstanbul’daki Hilton Worldwide otellerinde görev yapan 90’dan fazla gönüllü, dünya çapında 90 ülkede gerçekleştirilen Küresel Hizmet Haftası kapsamında iki okulu donattı, kıyı temizliği yaptı.Hilton Worldwide’ın 6-12 Ekim tarihleri arasında kutlanan Küresel Hizmet Haftası (Global Week of Service) kapsamında, Hilton İstanbul, Conrad İstanbul, Hilton ParkSA İstanbul,  Hilton Garden Inn Golden Horn, DoubleTree by Hilton İstanbul Avcılar ve yakında açılacak olan Hilton İstanbul Bomonti Hotel & Conference Center çalışanlarından oluşan yaklaşık 100 gönüllü, 8 Ekim’de üç farklı projeye katılarak dünya çapında bir sosyal sorumluluk projesinin parçası oldu.


İki ekip, Bağcılar Münir Nurettin Selçuk ve Üsküdar Sultantepe  Ortaokulları’nda özel eğitim sınıflarını donatmak, çocukların kullanımına yönelik bir  kütüphane kurmak ve anaokulu öğrencileri için açık bir oyun alanı oluşturmak için Türk Kızılayı ile birlikte çalıştı. Diğer gönüllü ekip ise TURMEPA/ Deniz Temiz Derneği’yle işbirliği yaparak Burgazada’da kıyı temizliği etkinliğine katıldı.

İstanbul ekibinin göstereceği çaba, Hilton Worldwide’ın bu yıl küresel olarak 1200’den fazla hizmet projesini içeren ve bir hafta sürecek kutlamalarının bir parçası oldu.
Toplumsal hizmeti gelenek olarak benimseyen Hilton Worldwide, Avrupa’daki 6 farklı markası ve 250 tesisi ile yıl boyunca çeşitli aktivitelere öncülük etmeye devam edecek.

Türk Kızılayı Başkanı Ahmet Lütfi Akar, projeyle ilgili olarak; “Hilton Worldwide gönüllülerinin ilköğretim okullarımızı yeniden donatmış olmasından büyük mutluluk duyuyoruz. Eğitim standartlarını artırmaya yönelik her türlü çaba bizim için çok değerli ve bu vesileyle büyük katkılarından dolayı Hilton Worldwide’a teşekkür etmek istiyorum. Engelli çocuklarımızın eğitimine büyük önem veren Türk Kızılayı, bir süre önce başlattığı Özel Eğitim Sınıfları Projesi ile bu alanda büyük bir adım attı. Proje birçok kesimden destek gördü. ‘Sen Çok Özelsin’ adlı projeyi gerçekleştirirken Hilton Worldwide bizim en büyük destekçilerimizden biri olmaya devam ediyor” yorumunda bulundu.

FAALİYETLERE ESSAM ABOUDA DA KATILDI
Hilton Worldwide Doğu Avrupa, Rusya ve Türkiye Operasyonlarından Sorumlu Başkan Yardımcısı Essam Abouda da  Burgazada ve Üsküdar’daki gönüllü faaliyetlere katılarak destek verdi.

“Yaşadığımız, çalıştığımız ve seyahat ettiğimiz toplumların güçlendirilmesine zaman ayırmak, şirketimiz için kritik önem taşıyor” diyen Essam Abouda  “Tüm dünyadaki çalışanlarımız, aynı hafta içinde çeşitli aktivitelere ev sahipliği yaparak; hizmet etmek, ciddi bir kollektif katkı sağlamak, bir deneyimi paylaşmak ve hep birlikte Hilton Worldwide’ın konukseverliğini yaymak için bir araya geliyor. Konukseverliğimizi otellerimizin ötesine taşımak ekip üyelerimize çok doğal geliyor. Bu çalışma yerel ve küresel zorlukları çözmek için toplumlarımızla işbirliği yapma yollarımızdan yalnızca biri” diye konuştu.

HILTON WORLDWIDE’IN EN BÜYÜK GÖNÜLLÜ HİZMET GİRİŞİMİ
Hilton Worldwide’ın en büyük gönüllü hizmet girişimi olan Küresel Hizmet Haftası, şirketin toplumlarla bağlarını güçlendirmek ve çalışanları küresel bir ekip olarak birbirlerine yaklaştırmak için Hilton Worldwide’ın kurumsal ofisleri ve otellerindeki çalışanları bir araya getiriyor. 2012 yılında gerçekleştirilen ilk Hilton Worldwide Küresel Hizmet Haftası sırasında, 600’den fazla Hilton  oteli ve ofisinde çalışan ekip üyeleri, dünya çapında 401 şehirde 800’den fazla gönüllü faaliyet gerçekleştirdi. Projeler,  çalışanların katılımını sağlamaya fırsatlar yaratarak, toplumları güçlendirerek, farklı kültürleri kutlayarak ve sürdürülebilir bir yaşam sürerek Hilton Worldwide’ın Travel with Purpose™  programı kapsamındaki taahhütlerini yerine getirmeye odaklandı. Küresel Hizmet Haftası boyunca,  çalışanlar farklı kanallardan kişisel hizmet ve konukseverlik deneyimlerini paylaşmaya teşvik ediliyor. Hilton Worldwide’ın Küresel Hizmet Haftası’na ilişkin fotoğraf ve hikayeler, hafta boyunca www.hiltonworldwide.com/serve adresinde, Hilton Worldwide Facebook sayfasında ve @HiltonWorldwide Twitter hesabında yayınlanıyor.

FC BARCELONA’ NIN KÜRESEL ORTAĞI ÜÇ YIL BOYUNCA QATAR AIRWAYS OLACAK




Ödüllü Hava Yolu Şirketi Qatar Airways ve Dünyanın En İyi Futbol Kulübü FC Barcelona’ nın Ortaklığı; Paylaşılan Deneyimi, Tutku, Gurur ve Kültür Değerlerini Gün Işığına Çıkartıyor


Qatar Airways CEO’su Akbar Al-Baker, FC Barcelona Başkanı Sandro Rosell ve FC Barcelona Ekonomi ve Strateji Alanı Başkan Yardımcısı Javier Faus’ un katılımıyla, Camp Nou’da gerçekleşen basın toplantısında Qatar Airways, FC Barcelona ile üç yıllık ortaklığının başladığını resmi olarak duyurdu.FCB ve Qatar Airways’in ortaklığını tarihi bir olay olarak değerlendiren Qatar Airways Ceo’ su Akbar Al Baker şunları belirtti: İlk defa böyle bir oluşuma, önemli bir spor ortaklığına katıldık. FCB’ nin Katalonya için, İspanya için önemini anlıyoruz. Aslında, dünyadaki her ülke için önemli bir takım. Futbolun fanlarına sunduğu büyük heyecanı oluşturup yayarken sizinle yan yana olmak büyük bir onur. Bu yeni kampanya ile hedefimiz dünyaya, ağımızdaki yolcularımız ile paylaşacağımız bu ortaklığın arkasında nasıl güçlü bir şekilde durduğumuzu göstermek.”


FC Barcelona futbol kulübü Başkanı Sandro Rosell’ de, önlerinde üç yıllık uzun bir yolculuk olduğunu belirtti ve sözlerine şu şekilde devam etti: “Bu yolculukta ortak başlangıç noktası ve hedeflerle birlikte deneyimlerimizi paylaşacağız. Barça ve Qatar Airways her gün daha iyi olma tutkusu, insan faktörünün fark yarattığı görüşü ve farklı kültürlerin entegrasyonu gibi pek çok ideal ile birbirine bağlanıyor. Ancak, insanları birleştirme isteğimizi de vurgulamak istiyorum. Bu istek, her gün fanlarımıza biraz daha yaklaşmamıza neden oluyor.”FC Barcelona, kurulduğu günden bu yana, sadece bir futbol organizasyonu olmakla kalmadı, aynı zamanda küreselleşme, dayanışma, entegrasyon ve sosyal birleşme açısından büyük bir güç olmayı başardı. Qatar Airways bu nedenle iki kuruluş arasındaki ortaklığı sadece basit bir ekonomik birlikten daha fazlası olarak tanımlıyor. Qatar Airways ortak girişimler oluşturmak amacıyla FC Barcelona ile birlikte çalışacak ve özellikle takım fanlarını birleştirme odaklı çalışmalar yapacak, bunun yanı sıra bu oyun sevgisini tüm dünyadaki sosyal haklardan yoksun çocuklara yaymak için çalışacak.


10 Ekim 2013 Perşembe

ARMADA PERA OTEL PARMA APARTMANI’NDAHİZMETE AÇILDI



TURİZMİN SESİ/ARTİN ŞİRİNPINAR
II. Abdülhamit döneminde Sarayın Terzisi unvanıyla Sultana ve şehzadelere giysiler diken Paul Parma ve Levanten Parma Ailesi’nin Pera’daki evi, geçirdiği restorasyon ve hazırlıklardan sonra Armada Pera Otel olarak 9 Ekim 2013, Çarşamba akşamı hizmete açıldı. “Açılış”a Parma Ailesinin son bireylerinden, Saray Terzisinin küçük torunu Mario Parma da İtalya’dan gelerek katıldı.


20 yıla yakındır İstanbul’un tarihi yarımadasında hizmet vermekte olan Armada Otel’in, Pera, Tarlabaşı semtinde restore edilmiş Parma Apartmanı’nda hazırlanan 20 odalı küçük oteli “Armada Pera” 9 Ekim 2013, Çarşamba akşamı resmi açılışını yaptı. Açılışa Parma Apartmanı’na adını veren Levanten ailenin yaşayan bireylerinden Mario Parma ve eşi Benedetta Parma da katıldılar.


20. yüzyıl başına kadar İstanbul’un en şık semtlerinden olan Pera’daki 5 katlı Parma Apartmanı 1700’lü yılların sonunda İtalya’dan gelen ve İstanbul’a yerleşen Parma Ailesi’ne aitti. İlk yapımı 1800’lü yıllara inen, sonra onun yerine yapılan ve şimdi restore edilen binada, “Sarayın Terzisi” olarak çeşitli ödüller almış, II. Abdülhamid ve ailesine özel giysiler dikmiş olan tacir ve terzi Paul Parma da yaşamıştı. 5 katlı Parma Apartmanı, eski Pera ve Tarlabaşı’nın en çok beğenilen Art Nouveau apartmanlarından biri idi ve aile İstanbul’u terk ettikten sonra çöküşe girmişti. Binayı satın alan tarih tutkunu Mehmet Pir, Mimar ve Müzisyen Nejat Yavaşoğulları ile birlikte 2010 yılında aslına sadık biçimde titiz bir yenilemeden geçirerek 20 odalı bir butik Pera oteline dönüştürmüştü. Otelin işletmesini üstlenen Armada Otel’in sahibi Kasım Zoto da son eksikleri ve hazırlıkları tamamlayarak Armada Pera Otel adı altında yeniden hayata geçirdi.


Parma Ailesi’nden ve Sarayın Terzisi’nden izler taşıyan, dönemin terzi araç gereçlerinin de sergilendiği Armada Pera Otel’i ikinci kuşak bir Zoto; Kasım Zoto’nun kızı Mira Zoto yönetiyor.

9 Ekim 2013 Çarşamba

IBIS BUSINESS KART İLE İŞ SEYAHATLERİNİZ DAHA AVANTAJLI



IBIS BUSINESS kart sürekli seyahat eden yöneticilere; iş seyahatlerinde  yüksek düzeyde konforu düşük maliyetle gerçekleştirmeyi, tüm beklentilerini karşılamayı , ibis ayrıcalıklarını yaşamalarını öneriyor. Accor Grubu’nun ekonomi segmentindeki otel markalarını canlandırma stratejisinin bir parçası olarak gurubun otellerinden ibis otelleri, IBIS BUSINESS kartı sunuyor.IBIS BUSINESS kart; iş dünyasında sık seyahat eden kişilerin, iş seyahatlerinde alışılmış belirli beklentilerini ekonomi segmenti otellerde de karşılamak için eşsiz bir öneri olarak sunuluyor.

IBIS BUSINESS kart sahiplerine; Oda ve Kahvaltı fiyatlarında indirim, otelde konaklamasalar dahi bar ve restaurantlarda indirim, otellerin özel promosyonlarına ilave indirim, istenen konaklama tarihinden maksimum iki gün öncesine kadar yer bulunabilirliği garantisi ve rezervasyon kolaylığı gibi ayrıcalıklar sağlıyor.

IBIS BUSINESS kart aboneliğinin sağladığı maliyet tasarrufu ve yer bulabilme garantisi,  iş dünyasının seçkin misafirlerinin bu segmentte en önemli beklentilerini karşılayacaktır. IBIS BUSINESS kart, 25 Eylül 2013 tarihinden itibaren satışa sunularak, dünya çapında 1700 “Ibis Hotels”, “Ibis Styles” ve “Ibis budget” otellerinde geçerli olacaktır.

“IBIS BUSINESS KART “ programının uluslararası sunumunu kutlamak için,  Avrupa'daki katılımcı“ ibis Hotels”,  “ibis Styles “ve  “ibis budget” otellerinde 3 Ekim 2013'ten başlamak üzere bir hafta boyunca, “Anında Abonelik Kazan” şans oyunu düzenlenecektir. Bu otellerdeki misafirler, www.ibisbusinessgame.com. web platformuna giriş için odalarında üzerinde “ kod” bulunan bir şans oyunu kartı bulacaklardır. Bir yıl boyunca geçerli olan 1.000 Bireysel IBIS BUSINESS Abonelik kartlarından birini kazanıp kazanmadıklarını hemen öğreneceklerdir.


HZ. MEVLANA’YI 22. KUŞAK TORUNU ANLATACAK


TORUNUNDAN HZ. MEVLANA’NIN ÖĞRETİLERİ EĞİTİMİ

Sekiz asır önce kullandığı dil ve tespitleriyle günümüz insanının üzerinde hala derin etkiler bırakan Hz.Mevlana, Bilgi Eğitim’in programları arasında yerini aldı.Kendini geliştirmek ve hayata farklı bir pencereden bakmak isteyen herkese açık bir aylık eğitimi ise Hz. Mevlana’nın 22’nci kuşak torunu Esin Çelebi Bayru verecekYeni bir bakış açısı kazanmak, hayata farklı bir pencereden bakmak ve kendini geliştirmek isteyenler için Bilgi Eğitim, her devre ışık tutan Hz.Mevlana’yı da eğitim programları arasına aldı. İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin ‘Yaşam Boyu Eğitim Merkezi’ Bilgi Eğitim’de 26 Ekim’den itibaren başlayacak derslerle katılımcılar, sekiz asır önce kullandığı dil ve tespitleriyle günümüz insanı üzerinde hala derin etkiler bırakan Hz.Mevlana ve Mevleviliği özümserken insan, sanat, aşk ve edebe dair farklı bir bakış açısı kazanacak. Hz.Mevlana’nın 22’nci kuşak torunu, araştırmacı-yazar Esin Çelebi Bayru’nun eğitmenliğinde gerçekleşecek dersler, İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin Santral Kampüsü’nde Cumartesi günleri verilecek ve 30 Kasım’a kadar sürecek. Hz.Mevlana ve Mesnevi Hikayeler eğitim programının bedeli ise 600 TL. İstanbul Bilgi Üniversitesi mensupları, öğrenci ve mezunlarına ise bu rakam 360 TL şeklinde uygulanacak.

Esin Çelebi Bayru Kimdir?
2 Nisan 1949’da Halep’te Hz.Mevlana’nın 19.kuşak torunlarından Abdülhalim Çelebi’nin torunu Celaleddin Bakır Çelebi ve Osmanlı vezirlerinden Namık Paşa’nın torunu Güzide hanımın çocuğu olarak dünyaya geldi. 1958 yılında ailesiyle birlikte İstanbul’a yerleşen ve eğitimini İstanbul’da tamamlayan Esin Çelebi, 1996 yılından itibaren Mayıs, Eylül ve Aralık aylarında Konya’da düzenlenen Hz.Mevlana’yı anma etkinliklerine katılmaya başladı. Aynı yıl Uluslararası Mevlana Vakfı’nın başkan yardımcısı oldu. Vakıf bünyesinde, Vakfın başkanı kardeşi Faruk Hemdem Çelebi ile hazırladıkları projeler sayesinde 2007 yılının “Dünya Mevlana’yı Anma Yılı” ilan edilmesini sağladılar. Esin Çelebi, 2011 yılında “Dünya Birliği, Barış ve Adalet” konularında yaptığı çalışmalar ve katkılarından dolayı Berkeley California Star King School For The Ministry tarafından ABD’de “Fahri Doktora” unvanını aldı. Esin Çelebi Bayru’nun babasının konferans ve sempozyum bildirilerinden oluşan Hz. Mevlana Okyanusu’ndan ve Mevlevi âdab, Erkân, Sema ve Musikisi konusunda saha bilim insanları tarafından kaleme alınan “Yüzyıllar Boyu Mevlana ve Mevlevilik adında editörlüğünü yaptığı iki kitabı ve çeşitli dergilerde yayınlanmış makaleleri bulunuyor.



7 Ekim 2013 Pazartesi

Ritz-Carlton, Istanbul’dan dört dörtlük konaklama paketleri


Bu Bayram uzaklara kaçamayanlar üzülmesin, Ritz Carlton’da isteyen konaklamalı isteyen günlük Spa paketleriyle Kurban Bayramının keyfini şehir içinde çıkaracak.11-20 Ekim tarihleri arasında geçerli olacak paketlere şehir veya Boğaz manzaralı odalarda konaklama imkanı, “otel içinde otel” olarak ayrıcalıklı hizmet veren “Club Lounge” katında gün içinde bedelsiz sunulan yiyecek & içecek büfesinin ikramları,ve bir defalığına mahsus olmak üzere Ritz-Carlton Spa’da yarım saat boyunca 2 kişilik Hamam deneyimi dahil.

Uzun Bayram tatilini Ritz Carlton’un servis ayrıcalıklarıyla yaşamak isteyenler 410 Euro’dan başlayan konaklama paketleriyle hem Istanbul’un hemde sevdikleriyle birlikte olmanın tadını çıkaracaklar.

Konaklama yerine bir gününü tamamen bakımına ayırmak isteyenleri Ritz-Carlton Spa’da Günlük Paketler bekliyor

Bayram tatilinde kendini yenilemek isteyenler Spa alanının huzur dolu ortamında stresden uzak bir gün geçirecek. Günlük pakete dahil olan hizmetler arasında Fitness Merkezi kullanımı, uzakdoğu gelenekleriyle hazırlanan PAÑPURI masaj veya cilt bakımları, Hamam terapisi, kapalı havuz alanında Şef Andre Piednoir tarafından hazırlanan sağlıklı öğle yemeği menüsü dahildir.
Sabah 10.00 ile 17.00 saatleri arasında geçerli olan bakım paketleri, ister 2 kişi istenirse 4 kişilik gruplar halinde satın alınabilir

Kişi başı 300 TL den başlayan bu paketler, Ritz-Carlton, Spa’nın profesyonel kadrosu tarafından hizmet vermektedir.

Rezervasyon ve bilgi için: 0212 334 44 44




Le Meridien İstanbul Etiler’in Yaratıcı Mutfağı Geleneksel Türk Kahvaltılarından İlham Aldı



La Torre’de alışılmış Pazar brunch’larına alternatif “Art of Breakfast” ile Türkiye’nin farklı bölgelerinden geleneksel Türk kahvaltılarını keşfedin… Van sofrasından murtuğa, kavut; Karadeniz’den kuymak, kaygana, turşu kavurma; Ege’den otlu omlet ve boyoz gibi farklı geleneksel lezzetler…

İstanbul’un her iki yakasına hakim muhteşem manzarası ile dikkat çeken, şehrin yeni nesil oteli Le Meridien İstanbul Etiler’in ana restoranı La Torre, misafirlerinin beklentilerinden yola çıkan yaratıcı mutfağı ve yenilikleri ile farklı lezzetler sunmaya ve şehrin popüler buluşma noktası olmaya devam ediyor.

Türk mutfağı ile dünya mutfaklarını buluşturarak sıra dışı lezzetler sunan şehrin yeni gurme restoranı La Torre, geleneksel Türk kahvaltılarını Executive şef Tarkan Özdemir’in yaratıcılığı ile birleştirerek “Kahvaltı Sanatı” şeklinde yeniden yorumluyor. Şef Özdemir “Art of Breakfast konseptini oluştururken Türklerin çok sevdiği Pazar kahvaltısı geleneğinden ve doğal tatlara olan ilgiden yola çıktık” diyor.

Van, Ege ve Karadeniz’in geleneksel lezzetleri La Torre’nin yeni kahvaltı menüsünde ailece haftanın en keyifli anlarının geçirildiği Pazar kahvaltılarında keşfetmeniz için sizleri bekliyor. La Torre’de, batıdan doğuya geleneksel tatları özleyen ve yeni lezzetler arayanlar için Van sofrasından murtuğa, kavut; Karadeniz’den kuymak, kaygana, turşu kavurma; Ege’den otlu omlet ve boyoz gibi geleneksel lezzetleri bulmak mümkün. Çayınız semaverden servis edilirken sıcak lezzetler hemen orada isteğinize göre hazırlanıp sunuluyor. Çocuklu aileler için, restoranda çocukların profesyonel bir eğitmen eşliğinde lego, playstation, boyama ve benzeri oyun aktiviteleri ile vakit geçirebileceği bir oyun alanı da mevcut. Her Pazar 11.00 - 15.00 arasında keyifli saatler geçirebileceğiniz kahvaltıların fiyatı 69 TL. 7-12 yaş için %50 indirim var, 7 yaşından küçükler içinse ücretsiz.

http://www.latorre-restaurant.com



HİLSİDE BABA&OĞUL KAMPI


Hillside Baba&Oğul Kampı’na katılmak için son rezervasyon tarihi 25 Ekim Babalar ve oğulları Hillside Beach Club’ta keşiflerle dolu bir yolculuğa çıkıyorlar.Yoğun iş temposundan dolayı çocuklarına yeteri kadar zaman ayıramayan babalar, Hillside Beach Club’ın, Geleceğin Yıldızları ile birlikte düzenlediği “Hillside Baba & Oğul Kampı”nda 3 gün boyunca oğullarıyla birlikte vakit geçiriyor, ömür boyu hatırlayacakları bir deneyim yaşıyorlar. Hillside Beach Club’ın eşsiz doğasında birbirlerini yeniden keşfediyorlar. 1-3 Kasım tarihleri arasında düzenlenen bu kampa katılmak isteyenlerin 25 Ekim’e kadar rezervasyonlarını yaptırmaları gerekiyor.


Hillside Beach Club, Geleceğin Yıldızları ile birlikte düzenlediği, 1-3 Kasım tarihleri arasında gerçekleşecek “Hillside Baba & Oğul Kampı” ile babalar ve oğullar için, ömür boyu hatırlanacak, eşsiz bir yaşam deneyimine ev sahipliği yapıyor. 7-12 yaş arasındaki erkek çocukların babaları ile katılabileceği bu kampta, babalar ve oğulları, hazırlanan özel programlar eşliğinde 3 gün boyunca baş başa kalabilmenin keyfini yaşayacak, yaşamlarının belki de en unutulmaz anlarını geçirecekler.

Arkadaş olmanın sırlarını keşfedecek olan babalar ve oğullar, Hillside Beach Club’ın etkileyici doğal ortamında sportif faaliyetler yapacak, “babalar” ve “oğullar” takımlarına ayrılarak eğlenceli mücadelelere katılacaklar. Ayrıca hazırlanan takım çalışmaları çocukların liderlik, uzlaşma ve saygı gibi değerlerinin gelişmesine katkıda bulunacak. Baba ve oğulların iletişiminde yeni bir dönem başlatacak olan bu kamp, baba-oğul arasındaki rol-model ilişkisini güçlendirmeye yardımcı olacak ve nitelikli vakit sıkıntısı yaşayan babalar için ideal bir ortam sağlayacak.Hillside Beach Club’taki “Hillside Baba & Oğul Kampı”na katılmak için en geç 25 Ekim’e kadar rezervasyon yaptırmak gerekiyor.

Rezervasyon ve bilgi için:
Hillside Beach Club
İstanbul Ofisi: 0212 362 30 30
www.hillsidebeachclub.com