11 Ekim 2013 Cuma

İSTANBUL KONGRE TURİZMİNDE TANITIM ATAĞI




İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) 2012 yılı Mali Destek Programı kapsamında TUGEV- ICVB ve proje ortağı İstanbul Ticaret Odası ile birlikte yürütülen ve İstanbul’un kongre turizmine katkıda bulunmak amacıyla geliştirilen “Uluslararası Kongreler Şehri İstanbul” projesinin faaliyetleri 09 Ekim Çarşamba günü Kalyon Reji’de düzenlenen Kapanış Toplantısı’nda sektöre sunuldu.


Toplantı, TUGEV- ICVB Başkan Vekili Yılmaz Tecmen’in yaptığı açış konuşması ardından başladı. İstanbul Vali Yardımcısı Kazım Tekin, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Turizm Atölyesi Koordinatörü Tülin Ersöz ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdür Yardımcısı Levent Demirel’in yapmış olduğu konuşmalarının ardından Elif Balcı Fisunoğlu, Dream Design Factory (dDf) tarafından hazırlanan Uluslararası Kongreler Şehri İstanbul projesinin üç temel faaliyetini oluşturan; İstanbul Tanıtım Filmi, İstanbul Kongre Web Sitesi ve İstanbul Tanıtım Kiti ürünlerinin yanı sıra proje faaliyetlerini takdim etti.TUGEV- ICVB Başkan Vekili Yılmaz TECMEN’in Açış Konuşmasında; “Projenin İstanbul’un kongre turizmine tanıtım ve pazarlamasındaki önemini vurgulayarak, proje ortağı İstanbul Ticaret Odası’na, Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Valiliği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yolları’na projeye ve ICVB vermiş oldukları destek için teşekkür etti.


İstanbul Kalkınma Ajansı- İSTKA’nın sağladığı büyük imkan sayesinde İstanbul’un
tanıtımı için bugüne kadar eksikliği duyulan tanıtım filmi ve yayınların hazırlandığını belirterek, İSTKA’ya şükranlarını” belirtti.İstanbul’un diğer küresel turizm merkezleri ile rekabet edecek nitelikte bir cazibe merkezi olmasına destek sağlamak amacıyla başlatılan ve İstanbul Ticaret Odası, TUGEV ve ICVB ekipleri tarafından yürütülen proje 1 Ekim 2012 tarihi itibariyle uygulanmaya başladı.Kalyon Reji’de Yılmaz Tecmen ev sahipliğinde düzenlenen davete ve sektör kurum ve kuruluşların temsilcileri, kongre merkezlerinin, otel ve acentelerin üst düzey yöneticilerinin yanı sıra Türk Hava Yolları yetkilileri katıldı. Proje Ajansı DDF firması adına Prof. Dr. Esra Ekmekçi de programa katıldı.Proje, İstanbul’un dünyanın önde gelen kongre şehirleri sıralamasında ilk 10’daki konumunun 2015 yılında ilk 5 şehir arasına yükselmesine katkıda bulunulmasını hedefliyor.


PROJE AJANSI
Proje ürünlerinin hazırlanması için 2013 yılı Şubat ayında İSTKA şartnamesine uygun olarak gerçekleştirilen ihaleyi kazanan DDF- Dream Design Factory firması turizm sektöründeki 15 yıllık tecrübesini ve birikimini projeye aktardı ve proje ürünlerinin tasarım, üretim ve konsept belirleme çalışmalarını yürüttü.



PROJE LOGOSU
Proje kapsamında hazırlanan yeni İstanbul logosu büyük beğeni topladı. Proje logosu devamlılık sağlamak ve bilinirliği desteklemek adına, Türkiye’nin sembolü olan ve Türkiye Turizm logosunu oluşturan lale formu üzerinden hazırlandı. Geleneksel lale formu modern bir dokunuşla ele alındı, açılan damla şeklindeki yapraklar renklendirilerek İstanbul yazısı ile birleştirildi. Birbiri ardına açılan damla yapraklar iletişimi ve buluşmayı sembolize ediyor.

“YOU CAN” KONSEPTİ
Proje; İstanbul’u sunarken ‘You Can...’ başlığını taşıyıcı unsur olarak kullanır, You Can Visit, You Can Fly, You can Meet, You can Experience, You can Stay, You Can Taste gibi alt başlıklarla şehrin olanaklarına, özelliklerine değinir ve ‘İstanbul, the best place to connect’ sloganıyla tamamlanır.

İSTANBUL KONGRE FİLMİ
‘Uluslararası Kongreler Şehri İstanbul’ projesi için hazırlanan 3 ve 7 dakikalık filmde, 2 yabancı kongre delegesinin gözünden İstanbul ve İstanbul’da kongre olanakları sunuluyor. Filmin çekimleri, 25 kişilik çekim ekibi ile 20 günde ve 100’ün üzerinde ayrı lokasyonda gerçekleştirildi. Kurgu aşaması 3 ay süren film, Türkçe, İngilizce, Almanca, Fransızca ve İspanyolca olarak 5 dilde hazırlandı. Özel bir teknikle hazırlanan zaman atlamalı çekimler (timelapse) yapıldı. Böylece İstanbul’un 24 saatini oluşturan tüm panorama 24 saniyede izleyiciye aktarıldı. Güneşin tek doğal kaynak olarak alınmasıyla, doğal, samimi ve inandırıcı atmosfer yaratıldı.
Film www.icvb.org adresinden izlenebilir.

İSTANBUL TANITIM KİTİ
80.000 adet basılan İstanbul Tanıtım Kiti; İstanbul broşürü, İstanbul katlamalı haritası ve diğer proje ürünü İstanbul filminin DVD’si bileşenleriyle oluşturuldu. Kit çalışmasında İstanbul’un turistik ve ulaşım olanakları, ayrıca doğal ve tarihi güzelliklerinin hedef kitleye duyurulması ve İstanbul kongre ve toplantı turizminin pazarlanmasına katkı sağlanması amaçlanarak hazırlandı.

İSTANBUL KONGRE TURİZMİ WEB SİTESİ
www.icvb.org adresinde ziyaretçilerle buluşan web sitesi Türkçe İngilizce, Almanca, Fransızca ve İspanyolca olarak 5 farklı dilde hazırlandı. Web sitesi de, bilgilendirici, yönlendirici, tanıtıcı, kongre turizm hizmetlerine ulaşabilinirliği hızlandırıcı ve kolaylaştırıcı olmasına ve aynı zamanda interaktif uygulamalarla bu hizmetlerin zenginleştirilmesine yönelik içerik faaliyetleri kapsamında gerçekleştirildi. Sitede yer alan uygulamaların başlıcaları; Interaktif Harita Uygulaması, 360 Derece Sanal Mekan İnceleme, Kongre Merkezi ve Mekan Bulma Uygulaması (Venue Finder), RFP Uygulaması olarak sayılabilir.

KONGRE ELÇİLİK FAALİYETİ
İstanbul’u tanıtmak pazarlamak isteyen tüm sektör profesyonellerinin ve kurumların yararlanması için hazırlanan proje ürünleri, İstanbul’un önde gelen kongre merkezleri, oteller ve restoranlarında misafirlere takdim edilmeye başlandı. Projeye büyük destek veren Türk Hava Yolları, proje kapsamında hazırlanan filmleri uçak içi eğlence sisteminde yolculara sunuyor olacak ayrıca tanıtım kitleri de THY CIP Lounge’da sunulmaya başlandı. Ayrıca Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Valiliği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve TUROB kitleri kullanmaya başladılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder