TURİZMİN SESİ |Turizm ve Turizmcinin Sesiyiz | Turizm Haberleri | Gastronomi Haberleri | Etkinlik Haberleri | turizminsesi@gmail.com
9 Aralık 2014 Salı
Havacılık sektörü Alanya’da konuşuldu
Hava ve su geçirmez, darbeye dayanıklı gövdesi ile üstün aksiyon kamera fotoğraf makinesi RICOH WG-M1
Pentax'ın yebi modeli Pentax Ricoh WG-M1 dijital aksiyon kamera fotoğraf makinesi, Suya ve darbeye dayanıklı WG serisinin en yeni üyes. Ultra geniş açılı merceğiyle kullanıcıların tüm su altı ve açık hava etkinliklerinde yüksek kaliteli ve gerçekçi görüntüler ve filmler çekebilmelerini sağlıyor. RICOH WG-M1 modeli, hem sudaki, hem sahadaki zorlu aksiyon sahnelerinde, mükemmel performans sağlamak için 10 metreye kadar derinlikte sualtı koruyucu aksesuarı gereksinimi olmadan su geçirmez, 2 metreye kadar düşmelere ve darbeye dayanıklı ve ?10°C soğuğa dayanıklı olarak tasarlandı. Ultra geniş açılı merceği ile, gerçekçi derinlik hissi veren dinamik Full HD video klipler çekebiliyor. Yaklaşık 14.0 etkin megapiksel ile yüksek çözünürlüklü, son derece güzel durağan görüntüler çekerken, yaklaşık saniyede 10 kare hızla yüksek hızlı sürekli çekim özelliği ile seri görüntü alınabiliyor. WG serisinin özelliğini yansıtan gövdesi açık havaya uygun bir tasarıma sahip. Ayrıca, kullanıcının hem durağan görüntüler hem de video çekim esnasında gerçek zamanlı görüntüleri kontrol edebileceği, 1.5 inç renkli LCD ekran ve akıllı telefon aracılığıyla kablosuz LAN bağlantısı gibi kullanışlı özelliklere sahip. WG-M1 modelini bir dizi bağlantı aksesuarı ile tamamlayarak, kullanıcı spor veya açık hava etkinliklerindeki farklı aksiyon sahnelerinde çok daha esnek bir kullanıma sahip olabiliyor. Böylece, daha önce görülmemiş güzellikte, aksiyon dolu dinamik görüntüler ve videolar kaydedebiliyor.
Cihazla beraber verilen mercek koruyucusunu hava geçirmez gövdeye takarak, WG-M1 10 metreye kadar olağanüstü su altı performansı ve bir saate kadar sürekli işletim (IPX8 veya Sınıf 8 JIS eşdeğeri) sağlıyor. Ayrıca, iki metreye kadar* darbeye dayanıklı, toza dayanıklı (Sınıf 6 JIS eşdeğeri) ve ?10°C’ye kadar soğuk havaya dayanıklı olarak tasarlandı. Tüm bu özellikler, WG-M1’in son derece güvenilir ve çalışkan bir aksiyon kamera fotoğraf makinesi olmasını sağlıyor. Gövdeyi korumak için taşınması zor koruma aksesuarına gereksinim duymadığından, kullanıcı su altında özgürce fotoğraf ve video çekebilmenin yanı sıra, sesleri de boğukluk olmadan kaydedebiliyor.
WG-M1 modeli H.264 kayıt formatında Full HD, yüksek kaliteli, saniyede 30 kare* (1920 x 1080 piksel, 16:9 oranında) çerçeve hızında genişletilmiş video klipler sağlar. Dijital sarsıntı engelleme modu sayesinde kullanıcı kusursuz, bulanıklıktan uzak videolar elde eder. Dört farklı görüş açısı seçeneği mevcuttur: **Orta ***Dar ve Su altı. Ayrıca, karmaşık film çekim tekniklerini kolaylaştıran, kamera görüntü alanında hareketli bir obje tespit ettiğinde otomatik olarak film kaydını başlatan “Hareket tespiti”, beş ya da on dakika aralıklarla yeni dosya yaratarak kayda devam eden “Loop recording”, özellikle slow-motion gösterimler için kayıt yapan “High-Speed Movie” ve zaman aralıklı kayıt tekniği ile sıkıştırılmış zamanlı filmler üreten “Time Lapse Movie” gibi yaratıcı araçlar sağlar. Buna ek olarak, fotoğraf makinesinin gövdesinde bulunan bir adet mikro-HDMI terminali (D tipi) video klipleri ve sesleri eş zamanlı olarak dışa aktarmak için mevcuttur.
Ultra geniş açı, 160 derece mercek ve yaklaşık 14.0 etkin megapiksel ile yakalanan yüksek çözünürlüklü fotoğraflar
İşlevsel, açık havaya uygun tasarım
Su geçirmez WG serisinin tasarım özelliklerine sahip WG-M1, aktif açık hava çekimlerine uygun işlevsel ve sağlam bir tasarım sunuyor. 1.5 inç LCD ekran, çekim esnasında görüntü kompozisyonunu onaylamayı ve oynatım esnasında kayıtlı görüntüleri ve videoları hızlı şekilde gözden geçirmeyi kolaylaştırıyor. Geniş kumanda düğmeleri, kullanıcı eldiven kullandığında bile, fotoğraf modundan video moduna anında geçiş sağlama gibi işlemleri kolaylıkla gerçekleştirmeyi sağlıyor. Ayrıca, cihazın alt tarafında farklı aksesuarları doğrudan bağlamak için tripod soketi bulunuyor. WG-M1 iki farklı gövde rengi seçeneğine sahip: siyah ve turuncu.
Akıllı telefon kullanarak uzaktan işletimi destekleyen kablosuz LAN bağlantısı
Akıllı telefona veya tablete WG-M1 uygulaması yükleyerek kullanıcı farklı işlevleri uzaktan gerçekleştirebilecek: belirli bir sahne veya objenin durumunu belirlemek, dekalanşöre basmak, ve hatta video kayıtlarını gerçek zamanlı olarak kontrol edebilmek. Kullanıcı ayrıca kayıtlı görüntüleri ve videoları kolayca görüntüleyip akıllı telefona veya tablete yükleyebilir, uygulamanın araçları ile zahmetsizce düzenleme yapabilir ve sosyal ağlarda veya diğer websitelerinde arkadaşları ile paylaşabilirler.
İki teker üzerinde Asya turu tamamlandı
İstanbul Akvaryum’un desteği ile daha önce hiç denenmemiş bir motosiklet turuna çıkan Namık Kemal Başbay, İstanbul’dan Melezya’ya olan zorlu yolculuğunu tamamladı. Başbay, motosiklet turunun başlangıç noktası olan İstanbul Akvaryum’da maceralarını merak edenlerle paylaştı.
TÜRKİYE’DE ‘ETKİNLİK TURİZMİ’NİN TEMELİNİ ATTI, ŞİMDİ EL CLASICO, ROLAND GARROS VE LADY GAGA’YI YERİNDE İZLETİYOR
Türkiye’nin spor ve eğlence odaklı tatil hizmeti veren ilk şirketi HighFive Travel, tatil planlarına yepyeni bir anlayış getiriyor. Dünyaca ünlü etkinliklere bilet bulmaktan, uçak bileti ve otel rezervasyonuna kadar tüm seyahati organize ediyor. İsteyene VIP bilet de ayarlıyor. Şirketin mottosu ise şu: “Herkesin gitmeyi hayal ettiği etkinlikler için, ‘Oradaydım’ diyebilmek özeldir”Genç girişimci Özgün Özdede tarafından kurulan HighFive Travel ile El Clasico, Sting Konseri, Ultra Müzik Festivali, Şampiyonlar Ligi Final maçı, Roland Garros Tenis Turnuvası ve dünya çapındaki diğer etkinlikleri canlı izlemek artık çok kolay.
Amerika’da çalıştı, Türkiye’de kurdu
Amerika’da bulunduğu sürede benzeri bir organizasyonda çalışarak Türkiye’ye döndüğünde önce HighFive Sports & Entertainment’ı ardından ise HighFive Travel’ı kuran Genel Müdür Özgün Özdede, Amerika’dan 2010 yılında dönerek HighFive’ı kurdu. Bugün High Five’ın müşterileri arasında Türkler dışında; Araplar, Ruslar ve Meksikalılar da var.
‘Bulunamayacak bilet ve gidilemeyecek etkinlik yoktur’
Bireysel ve kurumsal tüm müşterilerine memnuniyet garantisi de veren Özgün Özdede, “Bulunamayacak bilet ve gidilemeyecek etkinlik yoktur” diyor. Özdede, şirketin misyonunu da şöyle özetliyor: “HIGHFIVE TRAVEL, tüm dünyada değişen tatil anlayışı doğrultusunda, müşterilerine dünyadaki spor ve eğlence etkinlikleri için hizmet veriyor. Sezonun en önemli spor etkinlikleri, ilgiyle beklenen festivalleri, sene içinde gerçekleşecek önemli konserleri, paket halinde görebilir ya da size özel paketler oluşturmamızı talep edebilirsiniz. Gerek etkinlik bileti dâhil hazır tur paketlerimiz, gerekse taleplerinize uygun hazırlayacağımız özel turlarımızla müşterilerimize, dünyanın en önemli spor müsabakaları, konserleri ve festivallerini, yerinde ve canlı olarak izleme olanağı verirken, tatilinizi de daha farklı kılmayı planlıyoruz. Herkesin gitmeyi hayal ettiği etkinlikler için, ‘Oradaydım’ diyebilmek özeldir.”
Çalışanlara motivasyon hediyesi
Bireysel taleplerin yanında yoğun olarak kurumsal talep de alan High Five Travel’ı, birçok kurumun çalışan motivasyonu ve ödüllendirmesinde de kullandığına da dikkat çeken Özdede; bu vesileyle İnsan Kaynakları departmanlarının prim ve ödüllendirme sistemlerini yenilemeye başladığını belirtiyor
Şişli Belediyesi’nde Kamu Çalışanları ile Toplu İş Sözleşmesi İmzalandı
Şişli Belediyesi ve Tüm-Bel-Sen arasında imzalanan toplu iş sözleşmesi, Şişli Belediye Başkanı Hayri İnönü, sendika şube başkanları ve belediye memurlarının katılımı ile gerçekleşti. Şişli Belediye Başkanı Hayri İnönü toplu iş sözleşmesinin Türkiye’de ilk kez 1993 yılında Fatma Girik döneminde imzalandığını ve uygulandığını belirterek,
International Pow Wow Fuarı Turizmcileri Buluşturuyor
Pow Wow fuarı bu yıl Orlando’da
Turizm sektörünün en önemli fuarlarından “International Pow Wow” 30 Mayıs-3 Haziran 2015 tarihleri arasında Orlando’da gerçekleştirilecek, erken rezervasyon ile avantajlı katılımın 23 Ocak tarihine kadar olduğu açıklandı.
Amerika’nın tanıtımına katkıda bulunmak ve ülkeye seyahati geliştirmek amacıyla kurulan U.S. Travel Association’ın düzenlediği International Pow Wow bu yıl Orlando’da gerçekleşecek. Dünyada 70 ülkeden 1.300’den fazla uluslararası ve yerli tur operatörünün katılacağı fuarda, üç gün içinde yoğun olarak iş görüşmeleri yapılacaktır.
International Pow Wow, turizm acenteleri yetkililerinin eyalet eyalet gezmeden, daha az maliyetle, daha güçlü iş anlaşmaları yapmalarına olanak tanıyor. Bu yıl 47.’si düzenlenecek Pow Wow; katılımcı sayısı, başarılı iş bağlantıları ve organizasyon kalitesiyle turizm sektörünün en dikkat çeken fuarları arasında yer alıyor.
Geçen yıl Şikago’da yapılan fuar bu yıl Orlando’da gerçekleşecek. 30 Mayıs Cumartesi günü başlayacak Pow Wow, Orange Country Convention Center’da üç gün boyunca devam edecek.
Türkiye’den Pow Wow fuarına katılmak isteyen acenta yetkililerinin Türkiye Danışma Komitesi’ne başvuruda bulunması gerekiyor. Pow Wow Uluslararası Danışma Komitesi Türkiye Başkanı Seyhan Ayel Girit, Türkiye’nin önde gelen turizm profesyonellerini 23 Ocak 2014’e kadar süren indirimli başvuru ve ödeme dönemini kaçırmamaları için uyardı. Fuar süresince konaklamayı da içeren fuar katılım bedeli indirimli başvuru tarihi olan 23 Aralık’a kadar 795 $, bu tarihten sonra ise 1.195 $ olarak uygulanacak. Katılım için Uluslararası Danışma Türkiye Komitesi’ne powwow@atlantistourism.com adresine mail atarak ulaşabilirsiniz. İndirimli rezervasyon için 23 Ocak 2014 tarihine kadar online kayıt yapılması gerekiyor. Detaylı bilgi ve online kayıt için www.ipw.com ’u ziyaret edebilirsiniz.
Turizm sektörünün en önemli fuarlarından “International Pow Wow” 30 Mayıs-3 Haziran 2015 tarihleri arasında Orlando’da gerçekleştirilecek, erken rezervasyon ile avantajlı katılımın 23 Ocak tarihine kadar olduğu açıklandı.
Amerika’nın tanıtımına katkıda bulunmak ve ülkeye seyahati geliştirmek amacıyla kurulan U.S. Travel Association’ın düzenlediği International Pow Wow bu yıl Orlando’da gerçekleşecek. Dünyada 70 ülkeden 1.300’den fazla uluslararası ve yerli tur operatörünün katılacağı fuarda, üç gün içinde yoğun olarak iş görüşmeleri yapılacaktır.
International Pow Wow, turizm acenteleri yetkililerinin eyalet eyalet gezmeden, daha az maliyetle, daha güçlü iş anlaşmaları yapmalarına olanak tanıyor. Bu yıl 47.’si düzenlenecek Pow Wow; katılımcı sayısı, başarılı iş bağlantıları ve organizasyon kalitesiyle turizm sektörünün en dikkat çeken fuarları arasında yer alıyor.
Geçen yıl Şikago’da yapılan fuar bu yıl Orlando’da gerçekleşecek. 30 Mayıs Cumartesi günü başlayacak Pow Wow, Orange Country Convention Center’da üç gün boyunca devam edecek.
Türkiye’den Pow Wow fuarına katılmak isteyen acenta yetkililerinin Türkiye Danışma Komitesi’ne başvuruda bulunması gerekiyor. Pow Wow Uluslararası Danışma Komitesi Türkiye Başkanı Seyhan Ayel Girit, Türkiye’nin önde gelen turizm profesyonellerini 23 Ocak 2014’e kadar süren indirimli başvuru ve ödeme dönemini kaçırmamaları için uyardı. Fuar süresince konaklamayı da içeren fuar katılım bedeli indirimli başvuru tarihi olan 23 Aralık’a kadar 795 $, bu tarihten sonra ise 1.195 $ olarak uygulanacak. Katılım için Uluslararası Danışma Türkiye Komitesi’ne powwow@atlantistourism.com adresine mail atarak ulaşabilirsiniz. İndirimli rezervasyon için 23 Ocak 2014 tarihine kadar online kayıt yapılması gerekiyor. Detaylı bilgi ve online kayıt için www.ipw.com ’u ziyaret edebilirsiniz.
8 Aralık 2014 Pazartesi
RAMADA ENCORE AİRPORT OTEL GENEL MÜDÜRÜ TİJEN GÜNYOL DİLBER OLDU
TİJEN GÜNYOL DİLBER YENİ GÖREVİNE BAŞLADI
Otelcilik sektörünün deneyimli isimlerinden Tijen Gunyol Dilber Ramada Encore Airport Oteli'nin Genel Müdürü oldu. Ramada Encore Airport Oteli'nin Genel Müdürlük görevine daha önce birçok ünlü otelde başarılı çalışmalara imza atmış olan Tijen Gunyol Dilber getirildi
Tijen Günyol Dilber 1986 yılında, Ramada Hotel'de rezervasyon elemanı olarak başladı. Tijen Günyol Dilber daha sonra Ramada Hotels & Resorts International zincirinin yurtiçi ve yurtdışı otellerinde 12 sene tüm departmanlarda en alt kadrodan, yöneticiliğe kadar genel müdürlük stajı yapmıştır. Princess Otellerinde, Enternasyonal Turizm & Yatırım'da Swissotel Göcek, Four Seasons Atik Paşa Yalısı Projesinde, Kaya Ramada Plaza açılış genel müdürlüğü sonrasında toplamda 10 sene Dedeman Grubunda çalışmış ve Dedeman Silk Road Tashkent açılış genel müdürlüğü, Dedeman Olive Tree Kıbrıs ve Dedeman Şile tesislerinin genel müdürlük pozisyonlarında bulunmuştur. 2 sene turizme ara vererek Dünya Göz Hastanelerinde hastane müdürlüğü pozisyonlarında çalışarak en son Martı Hotels & Marinas Genel Müdür yardımcılığı pozisyonu ile sektöre geri dönmüş ve daha sonra Grand Cevahir Hotel Genel Müdürlük görevine getirilmişti.
Turizmin Sesi Ekibi olarak Tijen Günyol Dilber’e Ramada Encore Airport İstanbul Otel Genel Müdürlüğü görevinde başarılar dileriz
Otelcilik sektörünün deneyimli isimlerinden Tijen Gunyol Dilber Ramada Encore Airport Oteli'nin Genel Müdürü oldu. Ramada Encore Airport Oteli'nin Genel Müdürlük görevine daha önce birçok ünlü otelde başarılı çalışmalara imza atmış olan Tijen Gunyol Dilber getirildi
Tijen Günyol Dilber 1986 yılında, Ramada Hotel'de rezervasyon elemanı olarak başladı. Tijen Günyol Dilber daha sonra Ramada Hotels & Resorts International zincirinin yurtiçi ve yurtdışı otellerinde 12 sene tüm departmanlarda en alt kadrodan, yöneticiliğe kadar genel müdürlük stajı yapmıştır. Princess Otellerinde, Enternasyonal Turizm & Yatırım'da Swissotel Göcek, Four Seasons Atik Paşa Yalısı Projesinde, Kaya Ramada Plaza açılış genel müdürlüğü sonrasında toplamda 10 sene Dedeman Grubunda çalışmış ve Dedeman Silk Road Tashkent açılış genel müdürlüğü, Dedeman Olive Tree Kıbrıs ve Dedeman Şile tesislerinin genel müdürlük pozisyonlarında bulunmuştur. 2 sene turizme ara vererek Dünya Göz Hastanelerinde hastane müdürlüğü pozisyonlarında çalışarak en son Martı Hotels & Marinas Genel Müdür yardımcılığı pozisyonu ile sektöre geri dönmüş ve daha sonra Grand Cevahir Hotel Genel Müdürlük görevine getirilmişti.
Turizmin Sesi Ekibi olarak Tijen Günyol Dilber’e Ramada Encore Airport İstanbul Otel Genel Müdürlüğü görevinde başarılar dileriz
MİNE TAN BALTO RAMADA İSTANBUL ASİA HOTEL GENEL MÜDÜRÜ OLDU
RAMADA İSTANBUL ASİA’DA ATAMA
Turizm ve Otelcilik kariyerine 1995 yılında başlayan Mine TAN BALTO, İstanbul Altunizade’de hizmet veren Ramada İstanbul Asia Hotel Genel Müdürü olarak göreve getirildi.
15 yıllık otelcilik kariyeri boyunca The Carlson Rezidor Hotel Group ve Intercontinental Hotels Group gibi uluslararası otel zincirlerinde Satış, Pazarlama ve Odalar Bölümü departmanlarında görev yapan Balto, yeni görevi ile ilgili Uran Holding bünyesinde Ramada İstanbul Asia Hotel’in Genel Müdürü olarak aileye katılmış olmaktan memnuniyet duyduğunu dile getirdi.
Mine TAN BALTO, Notre Dame de Sion Fransız Lisesi ve İstanbul Üniversitesi İspanyol Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunu olup, SKAL üyesidir. İngilizce, Fransızca ve İspanyolca bilmektedir.
Anadolu Yakası’nın ilk ve tek Ramada’sı ; Toplantı salonları, farklı oda tipleri, iş ve turizm amaçlı konaklama ve toplantılara kaliteli ve benzersiz hizmet anlayışıyla yeni bir alternatif sunmayı amaçlayan Ramada İstanbul Asia Hotel, Anadolu Yakası’nın ilk ve tek Ramada’sı olma özelliğini taşıyor. Boğaziçi Köprüsü, Marmaray, Capitol AVM ve Anadolu yakasının yeni çekim merkezi olma özelliğini taşıyan Akasya AVM’ye yakın bir konumda yer alan Ramada İstanbul Asia Hotel, Sabiha Gökçen Havalimanı ve Atatürk Havalimanı’nın ortasında yer alıyor.
Sanat ve sanatçının yanında (sanatçıya tam destek veriyor)
Uran Holding turizm grubu yatırımı olan Ramada İstanbul Asia Hotel; 4 toplantı salonu, 80 oda, otel içerisinde iki restaurant ve spa merkezi ile hizmet veriyor. Ramada İstanbul Asia Hotel, sanata ve sanatçıya verdiği destekle farklılaşıyor. Bünyesinde 230’a yakın orijinal yağlı boya tabloyu barındıran otel, her ay yapılan sergi organizasyonları ile bir iş oteli olmasının yanı sıra misafirlerini keyifle tasarlanmış ve kapıları sanata açılan özel odalarda ağırlıyor.
www.ramadaistanbulasia.com
Turizm ve Otelcilik kariyerine 1995 yılında başlayan Mine TAN BALTO, İstanbul Altunizade’de hizmet veren Ramada İstanbul Asia Hotel Genel Müdürü olarak göreve getirildi.
15 yıllık otelcilik kariyeri boyunca The Carlson Rezidor Hotel Group ve Intercontinental Hotels Group gibi uluslararası otel zincirlerinde Satış, Pazarlama ve Odalar Bölümü departmanlarında görev yapan Balto, yeni görevi ile ilgili Uran Holding bünyesinde Ramada İstanbul Asia Hotel’in Genel Müdürü olarak aileye katılmış olmaktan memnuniyet duyduğunu dile getirdi.
Mine TAN BALTO, Notre Dame de Sion Fransız Lisesi ve İstanbul Üniversitesi İspanyol Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunu olup, SKAL üyesidir. İngilizce, Fransızca ve İspanyolca bilmektedir.
Anadolu Yakası’nın ilk ve tek Ramada’sı ; Toplantı salonları, farklı oda tipleri, iş ve turizm amaçlı konaklama ve toplantılara kaliteli ve benzersiz hizmet anlayışıyla yeni bir alternatif sunmayı amaçlayan Ramada İstanbul Asia Hotel, Anadolu Yakası’nın ilk ve tek Ramada’sı olma özelliğini taşıyor. Boğaziçi Köprüsü, Marmaray, Capitol AVM ve Anadolu yakasının yeni çekim merkezi olma özelliğini taşıyan Akasya AVM’ye yakın bir konumda yer alan Ramada İstanbul Asia Hotel, Sabiha Gökçen Havalimanı ve Atatürk Havalimanı’nın ortasında yer alıyor.
Sanat ve sanatçının yanında (sanatçıya tam destek veriyor)
Uran Holding turizm grubu yatırımı olan Ramada İstanbul Asia Hotel; 4 toplantı salonu, 80 oda, otel içerisinde iki restaurant ve spa merkezi ile hizmet veriyor. Ramada İstanbul Asia Hotel, sanata ve sanatçıya verdiği destekle farklılaşıyor. Bünyesinde 230’a yakın orijinal yağlı boya tabloyu barındıran otel, her ay yapılan sergi organizasyonları ile bir iş oteli olmasının yanı sıra misafirlerini keyifle tasarlanmış ve kapıları sanata açılan özel odalarda ağırlıyor.
www.ramadaistanbulasia.com
Kadınlar Erkeklerden Daha İyi İngilizce Biliyor
EF Education First Uluslararası Dil Merkezleri İngilizce Yeterlilik Endeksine göre, İngilizcede kadınlar erkeklerden daha başarılı. Endeksin sonuçları kadınların dile yatkınlıklarını bir kez daha belgeler nitelikte. Türkiye’de kadınlar erkeklere göre daha iyi İngilizce konuşuyor.Bu yıl 4.sü yayımlanan rapora göre; Türkiye’de yetişkinlerin İngilizce seviyesi zayıf olmasına rağmen hızlı bir şekilde gelişim gösteriyor ve Türkiye’de en iyi İngilizce seviyesinin 24-44 yaş arasındaki yetişkinlerde olduğu görülüyor. Tüm dünyaya bakıldığında kadınlar genel olarak erkeklerden daha iyi İngilizce biliyor. Dünya ortalamasında kadınlar 53.53 puanla, ortalama 50.75 puan alan erkekleri 2.78 puanla geride bırakırken Türkiye’de cinsiyetlere göre İngilizce seviyesi, ortalamaya göre daha fazla farklılık gösteriyor. Aradaki fark 5 puana yaklaşıyor. Türkiye’de kadınların ortalama EFI puanı 50.14 olurken erkeklerin ortalama puanı 45.28.
On beş yıl öğretmenlik yapmış olan EF Education First Akademik Çalışmalar Direktörü David Bish de aradaki bu farkı onaylıyor. David Bish dil öğrenmede kadın-erkek farkını vurguluyor: “Genellikle kadınlar erkeklere oranla kendilerini derse verme, eğitime odaklanma konusunda daha başarılılar. Ayrıca yapabilecekleri hatalar konusunda da çok dikkatliler, söyleyeceklerini ince eleyip sık dokuyorlar. Erkekler de, iletişim kurma konusunda büyük çaba sarf ediyorlar ve bu konuda genellikle çok istekliler. Ancak erkekler hata yapmaktan daha az çekiniyorlar. Bu aslında iletişim süreçlerinde çok önemlidir. Ancak her şeyden önce bunun ardında daha çok, tarihi gerekçeler ve sosyo-kültürel altyapılar olduğunu düşünüyorum.”
Dil dış dünyayla bağlantıyı sağlar
EF Education First Akademik Yönetim Direktörü David Bish İngilizce öğrenmenin kadınların hayatında nasıl bir etki yapabileceği konusunun da önemini vurgularken “İngilizce öğrenen yetişkin kadınların bu dille ne yapabileceğini de sorgulamak gerekiyor. Bir dili öğrenmek genellikle kişide başarısı duygusunu tetikler ve daha önce önünüze çıkmayan fırsatları karşınıza getirir. Dış dünyayla bağlantısı kısıtlı kadınlar için İngilizce, ilgi alanını belirlemenin, diğerleriyle iletişime geçmenin ve dünyaya açılmanın bir yolu olabilir. İş hayatında fırsatları sınırlı olan kadınlar için İngilizce yeni fırsatlar anlamına geliyor” şeklinde konuşuyor.
Türkiye, son yedi yılda Avrupa’da İngilizcesini en çok geliştiren ülke olsa da bir önceki indekse göre ülkemizin gerilediği görünüyor. Geçen sene 60 ülke arasında 41. sırada yer alan ülkemiz bu yıl 63 ülke arasında 47. sırada yer alıyor. Ülkelerin yeterlilik düzeylerinin 5 kategoriye ayrıldığı indekste, bu yıl Türkiye’nin İngilizce yeterlilik düzeyi 5. sırada, yani en düşük seviyede yer alıyor.
Tepe Nautilus Bremen Mızıkacıları’nın 210. Konserine Ev Sahipliği Yaptı
MAHED BAŞKANI ÇAMLAR, TEK AMACIMIZ MESLEKİ EĞİTİMAÇIĞININ GİDERİLMESİDİR
HOUSEKEEPPING DERNEKLERİ KAHVALTIDA BULUŞTU
Marmaris’te kurulan MAHED Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Kalkan Çamlar,Fethiye’de kurulan FETHED Yönetim Kurulu Başkanı Gülsüm Yılmaz ve Alanya’dan katılan kurulan tüm Housekeepıng dernekleri Onursal başkanı ve baş danışması Hakan Yeni ve Sema Yörütür öncülüğünde Alanya’dan gelen çok sayıdaki Housekeeper bir araya gelerek Fethiye’de dernek kuruluşunun kutlanması amacıyla kahvaltı organizasyonunda bir araya geldiler.
İlk olarak FEKHED Başkanı Gülsüm Yılmaz hanıma ,dernek kuruluşunda tam destek olan Özen Laundry ve ev sahibi Ecesaray otel yöneticilerine tebrik çiçekleri takdimi yapılarak teşekkür edildi.Daha sonra söz alan Alanya’lı housekeeperlar adına Sayın Hakan Yeni Bey toplantıda ‘’ Turizm de kalitenin arttırılmasının eğitimli ve kalifiye personelden geçtiğinin altı çizilerek;dernekleşerek bireysel alınamayacak pek çok eğitimin en profesyonel kişilerden alınmasını,böylelikle kalitenin arttırılması sağlamak,turizmdeki istihdamın bir nebzede olsa arttırılmasına yönelik her türlü çabaya ve sürdürülebilir Turizm için çözümler üretilmesinin sağlanmasına,fikir ve önerilerle tüm turizm camiasına destek olacaklarını vurguladılar.4 derneğin Afyon’da kurulacağı müjdesini de veren Hakan Yeni tüm derneklerin birlik ve beraber içersinde yola devam edeceklerini ,bu konuda tam destek ve işbirliği kararı aldıklarını beyan etti.’’
MAHED Başkanı Pınar Kalkan Çamlar’’Hakan Bey’in destek ve çabalarıyla kurulan MAHED’’Marmaris Kat Hizmetleri Derneği’’ olarak tek amacımız mesleğimizdeki eğitim açığının giderilmesidir.Biz biliyoruz ki eğitim beraberinde gerek turizme gerekse mesleğimiz olan housekeepinge gerekli kaliteyi getirecektir.Bizler eğitildikçe kalite kendiliğinden gelecektir.Biz bu mesleği ahbap –çavuş ilişkisinden çıkartıp gerçek ve profesyonel yöneticilerle yapılmasını sağlamak amacındayız.Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu? diyoruz ve bilenlerin yolunun açılmasını,bilmeyenlerin de her ay düzenlediğimiz eğitim seminerlerimizde eksikliklerinin giderilmesini,kendilerine bir şeyler katmasını sağlıyoruz. Kalite boş boş durarak gelmiyor. Dernekleşerek,eğitimler verdirerek,istihdama yardımcı olarak,gerekirse iş ve işçi bulma kurumu gibi çalışarak misafirlere eksik hizmet verilmesinin önüne geçerek kalite için çalışıyoruz.Tüm bunları yaparken de kurduğumuz tüm bu dernekler yönetim kurullarıyla birlikte ortak amaç doğrultusunda güç birliği içinde olacağımız ve federasyonlaşma yolunda adımlar atacağımızı tüm turizm camiasına duyuruyoruz ’’dedi.
FEKHED Başkanı Gülsüm Yılmaz ‘’Dernekleşmenin5. Halkası olan FEKHED olarak eğitim amacıyla kurulduklarını ve bizden önce kurulmuş tüm dernekler gibi bizde mesleğimiz için artık bir şeyler yapmanın zamanı geldiğini düşünüyoruz.Sürekli kan kaybeden housekeeping mesleğini hak ettiği yerlerde görmek ve gereken önemi kazandırmak için tüm derneklerle iş birliği ve tam destek içinde ,ortak hareket edeceğiz. ‘’dedi
Federasyonlaşmanın da yolunun açıldığının belirtildiği toplantıda ;bireysel hiçbir adımın başarılı olamayacağını bu adımların kısa vadeli olacağı , fakat mesleki birlik , dayanışma taşıyan birlikteliklerin daha uzun soluklu ve başarılı olacağının önemi belirtildi. Housekeeping mesleği adına güç birliği yapılmasına ve birlikte ortak hareket edilerek mesleğin tanıtılması,sevdirilmesi,yüceltilmesi adına her türlü eğitici ve yol gösterici faaliyette ;tüm bu kurulan derneklerin housekeeping mesleği adına destek içinde olunacağı kararına vardılar.Toplantı Kahvaltı bitiminde toplu fotoğraf çekimlerinden sonra Fethiye Bölgesinde ki Kayaköy antik şehrine yapılan ziyaret ve Fethiye çevre gezisiyle son buldu.
Marmaris’te kurulan MAHED Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Kalkan Çamlar,Fethiye’de kurulan FETHED Yönetim Kurulu Başkanı Gülsüm Yılmaz ve Alanya’dan katılan kurulan tüm Housekeepıng dernekleri Onursal başkanı ve baş danışması Hakan Yeni ve Sema Yörütür öncülüğünde Alanya’dan gelen çok sayıdaki Housekeeper bir araya gelerek Fethiye’de dernek kuruluşunun kutlanması amacıyla kahvaltı organizasyonunda bir araya geldiler.
İlk olarak FEKHED Başkanı Gülsüm Yılmaz hanıma ,dernek kuruluşunda tam destek olan Özen Laundry ve ev sahibi Ecesaray otel yöneticilerine tebrik çiçekleri takdimi yapılarak teşekkür edildi.Daha sonra söz alan Alanya’lı housekeeperlar adına Sayın Hakan Yeni Bey toplantıda ‘’ Turizm de kalitenin arttırılmasının eğitimli ve kalifiye personelden geçtiğinin altı çizilerek;dernekleşerek bireysel alınamayacak pek çok eğitimin en profesyonel kişilerden alınmasını,böylelikle kalitenin arttırılması sağlamak,turizmdeki istihdamın bir nebzede olsa arttırılmasına yönelik her türlü çabaya ve sürdürülebilir Turizm için çözümler üretilmesinin sağlanmasına,fikir ve önerilerle tüm turizm camiasına destek olacaklarını vurguladılar.4 derneğin Afyon’da kurulacağı müjdesini de veren Hakan Yeni tüm derneklerin birlik ve beraber içersinde yola devam edeceklerini ,bu konuda tam destek ve işbirliği kararı aldıklarını beyan etti.’’
MAHED Başkanı Pınar Kalkan Çamlar’’Hakan Bey’in destek ve çabalarıyla kurulan MAHED’’Marmaris Kat Hizmetleri Derneği’’ olarak tek amacımız mesleğimizdeki eğitim açığının giderilmesidir.Biz biliyoruz ki eğitim beraberinde gerek turizme gerekse mesleğimiz olan housekeepinge gerekli kaliteyi getirecektir.Bizler eğitildikçe kalite kendiliğinden gelecektir.Biz bu mesleği ahbap –çavuş ilişkisinden çıkartıp gerçek ve profesyonel yöneticilerle yapılmasını sağlamak amacındayız.Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu? diyoruz ve bilenlerin yolunun açılmasını,bilmeyenlerin de her ay düzenlediğimiz eğitim seminerlerimizde eksikliklerinin giderilmesini,kendilerine bir şeyler katmasını sağlıyoruz. Kalite boş boş durarak gelmiyor. Dernekleşerek,eğitimler verdirerek,istihdama yardımcı olarak,gerekirse iş ve işçi bulma kurumu gibi çalışarak misafirlere eksik hizmet verilmesinin önüne geçerek kalite için çalışıyoruz.Tüm bunları yaparken de kurduğumuz tüm bu dernekler yönetim kurullarıyla birlikte ortak amaç doğrultusunda güç birliği içinde olacağımız ve federasyonlaşma yolunda adımlar atacağımızı tüm turizm camiasına duyuruyoruz ’’dedi.
FEKHED Başkanı Gülsüm Yılmaz ‘’Dernekleşmenin5. Halkası olan FEKHED olarak eğitim amacıyla kurulduklarını ve bizden önce kurulmuş tüm dernekler gibi bizde mesleğimiz için artık bir şeyler yapmanın zamanı geldiğini düşünüyoruz.Sürekli kan kaybeden housekeeping mesleğini hak ettiği yerlerde görmek ve gereken önemi kazandırmak için tüm derneklerle iş birliği ve tam destek içinde ,ortak hareket edeceğiz. ‘’dedi
KIŞ TURİZMİ KAMU MODELİYLE GELİŞİP TABANA YAYILACAK
KIŞ TURİZMİ ERCİYES MODELİ
Kış aylarının vazgeçilmez sporları arasında bulunan kayak turizmi, Türkiye’de ilk kez Kayseri’de uygulanan Erciyes A.Ş. modeliyle geniş tabana yayılıp, fiyat bakımından cazip hale getirecek.
Sabancı Üniversitesi’nin Karaköy Minerva Han’daki İstanbul Politikalar Merkezi (İPM) ile Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği’nin (TUYED) işbirliğiyle “Kış Turizmi” konulu bir panel düzenlendi. Paneli TUYED Başkanı Kerem Köfteoğlu yönetti, Güney Marmara Turistik Otelciler Birliği (GÜMTOB) Başkanı Haluk Beceren, Kayseri Erciyes AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Murat Cahid Cıngı, İPM Araştırmacısı ve TUYED üyesi Dr. Cenk Demiroğlu ile Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan uzman Şener Şen de konuşmacı olarak yer aldı.
Kış turizmini geliştirmede Türkiye’nin ilk kamu modeli olarak ortaya çıkan ve arazilerin Kayseri Belediyesi’ne devredilerek öncelik almasına yol açan Erciyes A.Ş yapılanması hakkında bilgi veren Dr. Cıngı şunları söyledi: “Türkiye’de henüz bir dağ mevzuatı yok. Kış turizmini geliştirme noktasında öncelik alan Kayseri Belediyesi öncülüğünde kurulan Erciyes A.Ş. olarak, 300 milyon avroluk Anadolu tarihinin en büyük projesini hayata geçiriyoruz. Proje kapsamında 21 adet otel hizmet verecek. Erciyes Turizm Master Planı ile turizm sektöründen büyük bir pay alma niyetindeyiz.”Modellerinin şimdi de Sivas Yıldızeli ve Erzurum Palandöken kayak merkezlerinde de uygulanacak olduğunu vurgulayan Dr. Cıngı sözlerini şöyle noktaladı: “Buraların yönetimi de kamu tarafından tek elden yürütülecek. Belediye ve özel idareler eliyle yönetilecek kayak merkezleri, tıpkı Erciyes A.Ş’de olduğu gibi, bizlere kamu gücünü kullanma şansı tanıyor. İlk açıldığımız zaman halka bedava hizmet verdik. Bazen bilerek zarar ediyoruz. Fiyatlarımızı düşük tutuyoruz. Biz sezonluk 300 TL isterken, bazı kayak merkezleri günlük 130 TL istiyor. Kayak merkezlerinin işletme modelleri çok önemli. Burada mutlaka kamu gücü gerekiyor.”
115 milyon kar sporları meraklısı var
İPM Araştırmacısı ve TUYED üyesi Dr. Cenk Demiroğlu, 80 ülkede kayak turizmi yapıldığına dikkat çekerek “Dünyada 115 milyon kar sporları meraklısı var. Kayak merkezlerinin günlük 400 milyonu aşan ziyaretçi sayısı son 10 yıldır hiç değişmedi. Kayak turizmi tüm dünyada ciddi bir iç turizm hareketi yaratıyor. Almanya’da 14,6 milyon, İngiltere’de 6,3 milyon, Rusya’da 3,5 milyon, Hollanda’da ise 1 milyon kayakçı bulunuyor. Kış turizmine yılda 19 milyon kişi katılıyor. Bin 750 metre üzerinde 139 bin km2, 3 bin metre üzerinde ise 2 bin 220 km2’lik araziye sahip Türkiye’de kış turizmine katılan kişi sayısı 100 bin olarak tahmin ediliyor. Doğru büyüme modeli ile bu sayı rahatlıkla birkaç milyonu bulabilir” dedi.
“Türkiye olarak, bütün Alpler kadar kayak alanına sahibiz” diyen Dr. Demiroğlu, sözlerini “Ancak iklim değişikliği ile bu alan giderek daralıyor. Uluslararası araştırmalara göre, dünyada 2 milyon kilometrekare civarında kar örtüsü kayboluyor. Türkiye’de bir kayak merkezimizde 40 sene önce 1,4 metre kar varken, günümüzde kar 1 metrenin altına inmiş durumda. İklim değişikliği kış turizmi açısından belirleyicidir. Yapay kar çözümü en fazla 20 yıl idare eder. Bu yüzden Türkiye’nin bu alanda yeni olması nedeniyle yatırım planlamalarını doğru yapma gibi bir avantajı var ” şeklinde sürdürdü.
Uludağ’a yeni pist geliyor
Türkiye’nin en eski kış tatili merkezlerinden Uludağ’ın gelişimi ve bugünlere nasıl geldiğine ilişkin bilgiler aktaran GÜMTOB Başkanı Haluk Beceren, Uludağ’da turizmin Avusturya, İsviçre gibi bu işin merkezlerinde olduğunu belirterek, “Yaz turizmi ile başladı, kamu desteği ile değil de, özel sektörün çaba ve girişimleriyle bugüne geldi” dedi. Uludağ'a 2400 metreden başlayan yeni bir pist yapılacağını söyleyen Beceren, “7 bin yatağımız bulunuyor. En büyük yatak kapasitesi Silahlı Kuvvetlere ait. Kış sezonunda Uludağ'ı günlük 15 bin kişi ziyaret ediyor. Hafta sonu trafik sıkışıyor. Bazen insanlar yol ve otopark yeterli değil diyorlar. Oysa bu tarihlerde yoğunluk çok. Yoksa Uludağ'da yerimiz var. Ancak biz işletmeci olarak Milli Park'tan dolayı kısıtlı hareket edebiliyoruz. Uludağ'da bir teleferik inşası var. Bu hat bittiği takdirde dünyanın en uzun teleferik hattı olacak. Şehre 20-25 dakikada ulaşım sağlanacak. Yazın günübirlikçi sayılarını artıracaktır” dedi.
Bakanlık yeni bir master plan hazırlıyor
Panelde Dünya Turizm Örgütü verilerini paylaşarak Türkiye'nin turizm payı ve gelirleri hakkında çeşitli rakamları veren Kültür ve Turizm Bakanlığı Turizm Uzmanı Şener Şen, bakanlığın kış turizmi konusunda yeni bir master plan üzerinde çalıştığını, önümüzdeki yıl büyük olasılıkla planının açıklanacağını kaydetti.
Turizmde planlanan 7 turizm yolundan birinin Kış Turizm Yolu olduğunu söyleyen Şen, turizmin çeşitlendirilmesinde Kış Turizminin önemine dikkat çekti. Kış Turizmi için önemli olan destinasyonlar arasında gösterilen, Bursa Uludağ, Erzurum Palandöken, Kayaklı, Sarıkamış, Erciyes Dağı, Kocaeli Kartepe, Bolu Kartalkaya, Kastamonu Ilgaz, Isparta Davraz'daki projeler ve planlanan yatırımlar hakkında bilgi veren Şen, “Türkiye’deki dağların tek başına master planının çıkarılması ve bir bütün olarak ele alınması gerekiyor” dedi.
Kış aylarının vazgeçilmez sporları arasında bulunan kayak turizmi, Türkiye’de ilk kez Kayseri’de uygulanan Erciyes A.Ş. modeliyle geniş tabana yayılıp, fiyat bakımından cazip hale getirecek.
Sabancı Üniversitesi’nin Karaköy Minerva Han’daki İstanbul Politikalar Merkezi (İPM) ile Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği’nin (TUYED) işbirliğiyle “Kış Turizmi” konulu bir panel düzenlendi. Paneli TUYED Başkanı Kerem Köfteoğlu yönetti, Güney Marmara Turistik Otelciler Birliği (GÜMTOB) Başkanı Haluk Beceren, Kayseri Erciyes AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Murat Cahid Cıngı, İPM Araştırmacısı ve TUYED üyesi Dr. Cenk Demiroğlu ile Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan uzman Şener Şen de konuşmacı olarak yer aldı.
İPM Araştırmacısı ve TUYED üyesi Dr. Cenk Demiroğlu, 80 ülkede kayak turizmi yapıldığına dikkat çekerek “Dünyada 115 milyon kar sporları meraklısı var. Kayak merkezlerinin günlük 400 milyonu aşan ziyaretçi sayısı son 10 yıldır hiç değişmedi. Kayak turizmi tüm dünyada ciddi bir iç turizm hareketi yaratıyor. Almanya’da 14,6 milyon, İngiltere’de 6,3 milyon, Rusya’da 3,5 milyon, Hollanda’da ise 1 milyon kayakçı bulunuyor. Kış turizmine yılda 19 milyon kişi katılıyor. Bin 750 metre üzerinde 139 bin km2, 3 bin metre üzerinde ise 2 bin 220 km2’lik araziye sahip Türkiye’de kış turizmine katılan kişi sayısı 100 bin olarak tahmin ediliyor. Doğru büyüme modeli ile bu sayı rahatlıkla birkaç milyonu bulabilir” dedi.
“Türkiye olarak, bütün Alpler kadar kayak alanına sahibiz” diyen Dr. Demiroğlu, sözlerini “Ancak iklim değişikliği ile bu alan giderek daralıyor. Uluslararası araştırmalara göre, dünyada 2 milyon kilometrekare civarında kar örtüsü kayboluyor. Türkiye’de bir kayak merkezimizde 40 sene önce 1,4 metre kar varken, günümüzde kar 1 metrenin altına inmiş durumda. İklim değişikliği kış turizmi açısından belirleyicidir. Yapay kar çözümü en fazla 20 yıl idare eder. Bu yüzden Türkiye’nin bu alanda yeni olması nedeniyle yatırım planlamalarını doğru yapma gibi bir avantajı var ” şeklinde sürdürdü.
Uludağ’a yeni pist geliyor
Türkiye’nin en eski kış tatili merkezlerinden Uludağ’ın gelişimi ve bugünlere nasıl geldiğine ilişkin bilgiler aktaran GÜMTOB Başkanı Haluk Beceren, Uludağ’da turizmin Avusturya, İsviçre gibi bu işin merkezlerinde olduğunu belirterek, “Yaz turizmi ile başladı, kamu desteği ile değil de, özel sektörün çaba ve girişimleriyle bugüne geldi” dedi. Uludağ'a 2400 metreden başlayan yeni bir pist yapılacağını söyleyen Beceren, “7 bin yatağımız bulunuyor. En büyük yatak kapasitesi Silahlı Kuvvetlere ait. Kış sezonunda Uludağ'ı günlük 15 bin kişi ziyaret ediyor. Hafta sonu trafik sıkışıyor. Bazen insanlar yol ve otopark yeterli değil diyorlar. Oysa bu tarihlerde yoğunluk çok. Yoksa Uludağ'da yerimiz var. Ancak biz işletmeci olarak Milli Park'tan dolayı kısıtlı hareket edebiliyoruz. Uludağ'da bir teleferik inşası var. Bu hat bittiği takdirde dünyanın en uzun teleferik hattı olacak. Şehre 20-25 dakikada ulaşım sağlanacak. Yazın günübirlikçi sayılarını artıracaktır” dedi.
Bakanlık yeni bir master plan hazırlıyor
Panelde Dünya Turizm Örgütü verilerini paylaşarak Türkiye'nin turizm payı ve gelirleri hakkında çeşitli rakamları veren Kültür ve Turizm Bakanlığı Turizm Uzmanı Şener Şen, bakanlığın kış turizmi konusunda yeni bir master plan üzerinde çalıştığını, önümüzdeki yıl büyük olasılıkla planının açıklanacağını kaydetti.
Turizmde planlanan 7 turizm yolundan birinin Kış Turizm Yolu olduğunu söyleyen Şen, turizmin çeşitlendirilmesinde Kış Turizminin önemine dikkat çekti. Kış Turizmi için önemli olan destinasyonlar arasında gösterilen, Bursa Uludağ, Erzurum Palandöken, Kayaklı, Sarıkamış, Erciyes Dağı, Kocaeli Kartepe, Bolu Kartalkaya, Kastamonu Ilgaz, Isparta Davraz'daki projeler ve planlanan yatırımlar hakkında bilgi veren Şen, “Türkiye’deki dağların tek başına master planının çıkarılması ve bir bütün olarak ele alınması gerekiyor” dedi.
6 Aralık 2014 Cumartesi
TÜRKİYE'NİN İLK KÜLTÜR BAKANI PROF DR.TALAT HALMAN VEFAT ETTİ
TUROB Başkanı Timur Bayındır'ın ilk Kültür Bakanı Halman'ın vefatı nedeniyle mesajı; Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, Türkiye’nin ilk Kültür Bakanı Prof. Dr. Talât Halman’ın yaşamını yitirmesi nedeniyle bir mesaj yayınladı.
Başkan Bayındır mesajında “ İlk Kültür Bakanımız, değerli dostumuz Talât Halman’ın vefat ettiğini derin üzüntü ile öğrenmiş bulunuyorum. Siyasi kimliğinden çok kültür alanındaki önemli çalışmaları ile öne çıkan bilim insanlarının başında yer alan, ömrünü ülkemizin kültür dünyasının gelişimine adayan merhum Halman’ın eserleri ve çalışmaları sonsuza kadar yaşamaya devam edecektir. Vefatı ülkemiz ve kültür dünyamız için çok büyük bir kayıptır. Bu vesile ile şahsım ve Yönetim Kurulum adına merhum Halman’a Allahtan rahmet, başta ailesine ve sevenleri olmak üzere kültür ve turizm camiasına ve milletimize başsağlığı ve sabırlar dilerim” dedi.
“PARALI” AMERİKALILAR DÖNDÜ
TURİZM SEKTÖRÜ ABD’Lİ TURİZMCİLERİ SIKI TAKİBE ALDI
Turizmde harcama kapasitesi yüksek ABD pazarındaki istikrarlı yükseliş sürerken, pazar bir milyona koşuyor. Otelciler bu pazardaki potansiyeli artırmak için ABD’li turizmcileri sıkı takibe aldı.ABD pazarındaki yükselişi desteklemek isteyen TUROB, Türk Hava Yolları (THY) işbirliğiyle çalışmalara başladı. Bu kapsamda ilk etapta Washington ve Houstan'dan 15 kadar acente yetkilisi İstanbul’da ağırlandı. Gerçekleştirilen İstanbul tanıtım turu kapsamında, işbirliği fırsatları da değerlendirildi. ABD pazarının geliştirilmesi amacıyla TUROB ve THY, 5 yıldan bu yana işbirliği çalışmaları yapıyor. Özellikle THY’nin yeni açtığı hatlarda yoğunlaşan bu işbirliği sayesinde, bölgenin önde gelen tur operatörleri, seyahat acenteleri yöneticileri ve basın mensupları, İstanbul’da TUROB üyesi tesislerde ağırlanıyor. Her yıl 50’ye yakın noktayı hedef alan tanıtım gezileri de ABD pazarına odaklanmış durumda.
TUROB’un ABD pazarıyla ilgili çalışmaları çeşitli etkinlik ve organizasyonlar ile devam edecek. ABD pazarını değerlendiren TUROB Yönetim Kurulu Başkanı Timur Bayındır, geçen yıl ülkemize 785 bin ABD’li turist geldiğini, bunun 503 bininin İstanbul’da konakladığını belirtti. Bayındır “Kalış süreleri ve harcamaları dikkate alındığında önemli bir kaynak pazar olan Amerika'da, THY'nin de desteği ile ülke payımızın artırılmasını hedefliyoruz. Her zaman pazar ve ürün çeşitliliğinin önemi üzerinde duruyoruz. Yaptığımız çalışmalar Amerika pazarındaki potansiyelin daha iyi değerlendirilebileceği yönünde, böylelikle THY'nin de desteği ile bölgedeki seyahat acentası, tur operatörü ve basın mensuplarını İstanbul'da ağırlamaya başladık. Washington ve Houstons’dan gelen misafirlerimize ev sahipliği yapan Eresin Hotels ile Martı İstanbul Hotel’e sektörel desteklerinden ötürü teşekkür ederim"dedi.
PARA HARCAMAYI SEVİYORLAR
Türkiye’ye gelen turistlerin kişi başı ortalama harcaması 800 dolar civarında bulunurken, ABD’lilerde bu rakam bin doları aşıyor. ABD pazarı 2000 yılında ulaştığı 515 bin kişilik turist sayısından sonra ikinci Körfez savaşının da etkisiyle 2003 yılında 222 bine kadar gerilemişti. ABD’de pazarı 2005 yılında yeniden yükselişe geçerken 2013 yılında Türkiye’ye ABD’li turist sayısı gelen turist sayısı 785 bine ulaştı. Genellikle 5 yıldızlı oteller ile butik otellerde konaklayan ABD’li turistlerin Türkiye’ye geliş nedenleri arasında iş ve kültür turizmi başta geliyor. Şehir kurları, rehberli turlar, gastronomi turları, SPA ve wellness paketleri de ABD’li turistleri cezbeden unsurlar arasında yer alıyor. Türkiye’ye gelen ABD’lilerin dörtte üçü İstanbul’u tercih ederken, Kapadokya ve Efes diğer en fazla talep gören yerler olarak öne çıkıyor.
TABLO
Toparlanma 10 yıl sürdü
Yıl ABD’li turist sayısı (Bin kişi)
2000 515
2001 429
2002 247
2003 222
2004 291
2005 434
2006 532
2007 642
2008 679
2009 667
2010 642
2011 757
2012 771
2013 785
2014 (Ocak-Ekim) 708
Crystal Hotels CEO’su Umman Çetinbaş’tan 5 Aralık Dünya Kadın Hakları Günü’ne özel mesaj;
“Bir toplumun uygarlık yolunda gösterdiği ilerleme, kadına verdiği değer, ona verdiği konum, hak ve sorumluluklarla doğru orantılıdır” Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk Türkiye’sinin 5 Aralık 1934 tarihinde Batı ülkelerinden önce Kadınlara Seçme ve Seçilme hakkını veren yasayı çıkarmış olması bizler için gurur kaynağıdır. Birçok Batı ülkesinin aradan yıllar geçtikten sonra hayata geçirdiği bu ilerleme modern Türkiye’nin yaratılması sürecinin en önemli adımlarından birisidir.
Kadınlarımızın duyarlılığı, şefkati, ilgisi, bilgisi ve zekâsı medeniyet seviyesine ulaşmanın en önemli güç kaynağıdır. Kadın; ailenin temel direğidir. Sağlam, sağlıklı, iyi bir aile; güçlü bir halk, güçlü bir devlet için temel koşuldur. Bir toplumun uygarlık yolunda gösterdiği ilerleme, kadına verdiği değer, ona verdiği konum, hak ve sorumluluklarla doğru orantılıdır.
Dünya Kadın Hakları Günü olarak kabul edilen ve kutlanan bu önemli günde Crystal Otelleri olarak kurulduğumuz ilk günden beri kadın çalışanlarımıza pozitif ayrımcılığı temel işletme ilkemiz olarak benimsemekten gurur duyuyoruz. Grubumuzda kadın yönetici sayısı sektöre göre oldukça yüksektir. Bu sayıyı daha da arttırmayı ve bir gün zincirimizde kadın yönetici ve çalışan egemenliğinin hayata geçmesini gönülden diliyoruz. Eminiz ki kadınlarımızın ellerinin değdiği ve kadın aklının yönettiği Crystal otelleri çok güçlü ve başarılı olacaktır.Otellerimizde ve merkez ofisimizde daha çok kadın çalışan ile yol arkadaşlığı yapmak için sürekli olarak koşularımızı iyileştiriyor ve ailemize davet ediyoruz. Bu önemli günde kadınlarımıza sağlık, mutluluk ve başarılı günler diliyorum.
Umman ÇETİNBAŞ
Crystal Hotels CEO
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)