17 Mayıs 2015 Pazar

Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&Spa’nın Yenilikleri Size İyi Gelecek

Tatilini Eşsiz Bir Deneyim Kalsın
Sadece Türkiye’nin değil, Avrupa’nın en iyi otelleri arasında yer aldığını dünya çapında saygın ödülleri alarak kanıtlamaya devam eden Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&SPA, tatilini eşsiz bir deneyim olarak hatırlamak ve yeniliklerle yenilenmek isteyenler için sezonu yeniliklerle açtı.Art arda kazandığı ödüllerle sadece Türkiye’nin değil, Avrupa’nın en iyi otelleri arasında yer aldığını kanıtlayan Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&SPA, tatilini eşsiz bir deneyim olarak hatırlamak isteyenler için sezonu yeniliklerle açtı. En son, Mart 2015’te “Hilton Mükemmellik Ödülü – BrandAwards of Excellence"ı alarak Avrupa’nın Hilton otelleri içinde “olağanüstü performans gösteren” 5 otelden biri olarak seçilen Hilton Dalaman Sarıgerme Resort & Spa, 2011 ve 2013 yıllarında da aynı ödüle layık görülmüştü. Önceki yıllarda TUI İngiltere tarafından verilen “En İyi A’laCarte Otel – Altın Ödülü”nün de aralarında bulunduğu dünyanın en saygın ödüllerine layık görülen otel, Akdeniz ve Ege’nin en güzel buluşma noktalarından birinde konfor, huzur ve eğlence arayanlar için yeni sezona “merhaba” dedi. 


Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&SPA’daki en önemli yeniliklerden ikisi çocuklu aileler düşünülerek geliştirildi. Mayıs ayının ilk haftası yenilenmiş bir şekilde faaliyete başlayacak olan “Carpi Kidz Paradise”, 4-12 yaş grubuna hitap eden 400 metrekare kapalı alanı ve toplam 1.450 metrekare hacmi ile adeta “çocuk oteli” boyutlarına taşındı. Carpi Kidz Paradise’da açık ve kapalı aktivite odaları, kapalı sineması, bebek oyun ve uyku odası, mini amfi tiyatrosu ve açık oyun alanlarından oluşan pek çok yeni etkinliklere yer verildi. Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&SPA’da yine Mayıs ayında faaliyete başlayacak olan çocuklar kadar yetişkinlerin de doğal hayatı deneyimlemeleri için geliştirilen bir diğer bölüm “Mini Hayvanat Bahçesi-Zooland ” oldu. Kümes hayvanlarından çiftlik hayvanlarına kadar pek çok çeşide yer verilen bölüm, çocukların eğlenceli zaman geçirmeleri kadar macera yaşamaları için de özel bir peyzajla tasarlandı.Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&SPA’daki bir başka yenilik ise tamamen doğal yaşam esas alınarak geliştirildi. “Organik bahçe'', 500 metrekarelik alanda yeniden yapılandırılırken, misafirlerin kendi bitkilerini yetiştirmeye olanak tanıyacak şekilde düzenlendi. Ayrıca mini hayvanat bahçesi içerisinde evcil hayvanı olan misafirler için “Evcil Hayvan Evi”ni de tasarlayarak hizmete sunmaya hazırlanan Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&SPA’daki yenilikler bunlarla sınırlı değil. Otel, sezon içinde duyuracağı yenilikler ve işbirlikleriyle misafirlerine özel deneyimler yaşatmaya hazırlanıyor. 


DENEYİMLENECEKLER LİSTESİNE GİRMESİ GEREKEN GÜZELLİKLER
Hilton Hotels & Resort markasının Türkiye’deki ilk Resort oteli olan Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&SPA, şu anda her biri konforun ince ayrıntılarıyla planlanmış ve döşenmiş 410 odasıyla hizmet veriyor. Sarıgerme yöresinin dağ, nehir ve denizle çevrili eşsiz manzaralarına açılan otel, sadece iyi tasarlanmış odalarıyla değil, daha pek çok kışkırtıcı güzelliğiyle misafirlerine hizmet sunuyor. Bunlardan biri de her birinde ayrı lezzetlerin keşfedilebileceği “6 eşsiz restoran”. Gastronomik bir maceraya çağıran restoranlarda Türk mutfağından Uzakdoğu lezzetlerine, Hint, Balık ve İtalyan mutfağına kadar uzanan geniş bir tat yelpazesini deneyimlemek mümkün. 
Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&SPA’nın kışkırtıcı ve davetkâr bölümlerinden biri de “barlar”. İçkinizi muhteşem Hilton ön bahçesinin manzarasına karşı yudumlamak için tercihiniz “Roof Rouge Bar” olsun. Dalaman Çayı kıyısındaki “Breeze” i ve havuz başındaki “Citrus Bar”ı da deneyimlenecekler listenize not etmelisiniz. 


Tüm bu barlar, içkinizi yudumlamanız için zengin bir seçenek yelpazesi sunuyor gibi görünüyor olabilir. Ancak, 5 ayrı barın iç içe bulunduğu “Barlar Sokağı”nı görünce “zengin yelpaze”nin gerçekten farklı bir anlam taşıdığını göreceksiniz. Kışkırtıcı ve davetkâr güzellikler kuşkusuz, bu hizmetlerle sınırlı değil. Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&SPA’da özel hizmetler ve özel bir tasarımla yapılandırılmış “Elysion Spa”, 6.000 metrekarelik bir alana yayılmış. Bu büyüklük, Elysion Spa’ya “bölgenin en büyük Spa”sı unvanını kazandırıyor. Ancak, Elysion Spa’nın tek özelliği bölgenin en büyüğü olması değil. Spa’da 22 adet VIP bakım odası, VIP Hamamlar ve dilerseniz Spa deneyiminizi kendi özel odanızda alabileceğiniz spa merkezine çok yakın olarak konumlandırılmış “Honeymoon Dublex Suit”ler yer alıyor. İsmini ve konseptini Roma ve Helen kültüründen alarak Helenistik dönemin büyüsünü günümüze taşıyan Elysion Spa’da Uzakdoğu’nun egzotik atmosferi Türk gelenekleriyle birleştirilmiş. Vücudu toksinlerden arındıran terapiler, besleyici masaj bakımları, bölgesel peeling uygulamaları; dünya masaj literatüründeki masaj teknikleri ve terapi yöntemleriyle özel eğitimli Türk ve Bali'li profesyonel bir ekip tarafından yapılıyor.  


DENİZLE ARANIZDA SADECE KUMSAL OLSUN
Gazebo Evleri, Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&SPA’da “mutlaka deneyimlenecekler listesi”nde yer alması gereken güzelliklerden bir diğeri. Gazebo Evleri, 650 metre uzunluğundaki özel kum plajı bulunan otelde eşleri ya da aileleriyle, gün boyunca özel buttler servisi almak isteyen misafirler için tasarlanmış. Gün boyu yiyecek ve içecek hizmetlerinin sunulduğu, dinlenirken huzurlu anlar yaşamak ve hoşça vakit geçirmek isteyen misafirler için farklı büyüklükte ve 3 ayrı tipte tasarlanmış plaj evleri; “Gazebo”, “ Grand Gazebo” ve “Jacuzzili King Gazebo”lardan oluşuyor. King Gazebo’yu tercih eden misafirler için açık havada jakuzi keyfi 2014 yılında olduğu gibi, bu sezon da trend olmaya devam edecek... Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&SPA çocuklar ve gençler için oluşturulan “Prive Teen Club” ile de eğlenceli ve yaratıcı günlük aktivitelere ev sahipliği yapıyor. “Hilton Dalaman Sarıgerme Teenager Konsepti”, 13 –17 yaş grubu genç misafirlerin tatilden tüm beklentilerine cevap verebilecek aktiviteler sunuyor. Gençler, gündüz açık alanda yapılan spor aktivitelerinin dışında, “Teenager Kulübü” olan “PriveTeen”de zihinsel, sanatsal ve eğlenceli faaliyetlerde bulunabiliyor. Hilton Dalaman Sarıgerme Resort&SPA, ilkbahar ve sonbahar sezonunda ısıtılan “Yetişkin ve Çocuk Aquaparkları” keyfi ile de çok eğlenceli. Ayrıca çocukların vazgeçilmez eğlencesi ısıtmalı çocuk havuzu, hayvanlar aleminden birçok karaktere ev sahipliği yapıyor. Kurbağa Kaydırak ve Balık Kaydırak'ın yanı sıra  Zürafa, Mantar ve Palyaço Duşlar 0-4 yaş çocukların havuz keyfini ikiye katlıyor. Dalaman Havalimanı’na sadece 15 dakika mesafede yer alan otel, mavi tur güzergâhındaki Göcek Limanı'na, 5000 yıllık bir geçmişe sahip Dalyan'a, Fethiye Ölüdeniz'e yakın konumu ile de dikkat çekiyor…
www.hiltondalaman.com

QATAR AIRWAYS, HER YIL VERİLEN BUSINESS TRAVELLER ORTA DOĞU ÖDÜLLERİ KAPSAMINDA EN İYİ BUSINESS CLASS ÖDÜLÜNÜ KAZANDI


Prestijli derginin okuyucuları, Qatar Airways’in üstün Business Class hizmetini takdir etti.
Qatar Airways, sektörün önde gelen dergisi Business Traveler’ın Orta Doğu baskısının okuyucuları tarafından verilen oylarla 2015 Business Traveler Orta Doğu Ödülleri kapsamında En İyi Business Class hizmeti veren hava yolu şirketi seçildi. 


Gıpta edilen ödül, Dubai’deki (BAE) Conrad Hotel’de düzenlenen göz alıcı bir ödül töreninde sunuldu. Bu ödül ile birlikte Doha merkezli hava yolu şirketinin beş yıldızlı hizmeti, Qatar Airways’in ağırlıklı olarak varlık gösterdiği Arap Seyahat Piyasasında öne çıkmasını sağladı. 
Qatar airways'in uzayan bir liste halindeki ödüllerle uluslararası alanda kazandığı saygınlığına bir yenisini daha ekleyen bu ödülü şirket adına BAE Ülke Müdürü Rohan Seneviratne aldı. Business Traveler Orta Doğu okuyucularının oyları ile verilen bu ödül, hava yolu şirketinin tanınmış beş yıldızlı hizmetinin gücüne dayanıyor.  

Qatar Airways Group CEO’su Ekselansları Sayın Akbar Al Baker, bu ödülün hava yolu şirketinin mükemmelliğe ve profesyonelliğe olan adanmışlığını yansıttığını belirtti ve sözlerine şöyle devam etti: “Bu, Qatar Airways için gurur verici bir an. Business Traveler Orta Doğu Ödülleri ile onurlandırılmaktan ve yolcularımız tarafından sunduğumuz ürün ve hizmetlerin mükemmelliğinin onaylanmasından dolayı heyecanlıyız.” 

“Qatar Airways adına, Business Traveler Orta Doğu dergisinin okuyucularına ve bizimle seyahat ederek güvendiklerini gösteren herkese teşekkür etmek istiyorum. Aldığımız ödüller bizi hem havada hem de yerde yolcularımıza daha ayrıcalıklı hizmetler sunmak için teşvik edecek.”Sektör denetçisi Skytrax tarafından art arda iki yıl En İyi Business Class ödülünü alan, 2011 ve 2012 yıllarında Yılın Hava Yolu Şirketi seçilen Qatar Airways yolcularına seçkin bir seyahat deneyimi sağlamasıyla dünya çapında tanınıyor.

Sadece 18 yıldır faaliyette olan Qatar Airways bu süre içinde oldukça hızlı bir büyüme gerçekleştirdi ve şu anda, 156 uçaktan oluşan modern filosu ile Avrupa, Orta Doğu, Afrika, Asya Pasifik, Kuzey Amerika ve Güney Amerika’da iş ve tatil amaçlı seyahat edenler için 146 varış noktasına uçuşlar gerçekleştiriyor. 

TOBB İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu’ndan Tatvan Ticaret ve Sanayi Odasına Ziyaret

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Marmara Bölgesi Kadın Girişimciler Kurulu, Tatvan Ticaret ve Sanayi Odası’nı da ziyaret etti.TOBB İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Hatice Dinçbal Kal öncülüğünde gerçekleşen ziyarete İstanbul Kadın girişimciler icra kurulu üyeleri, Tatvan Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Emine Çağan, Kırklareli Kadın Girişimler Kurulu Başkanı Ruhan Uzunlar Altınel ve Sakarya Kadın Girişimciler Kurulu Başkan Yardımcısı Öykü Köprülüoğlu da katıldı. Tatvan Ticaret ve Sanayi Odası ziyaretinde kadınlara istihdam sağlanması konusu üzerine projelerden bahsedildi.


Aynı zamanda Bitlis Eren Üniversitesi’nde gerçekleşen Girişimcilik konferansı’n da başarı hikayelerini öğrencilerle paylaşan TOBB İstanbul Kadın girişimciler kurulu üyeleri, Tatvan Ticaret ve Sanayi odası başkanı sayın  Emrullah Tekin’in ev sahipliğinde düzenlenen yemeğe de katıldı. Yemek sonrası TOBB İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Hatice Dinçbal Kal’a ziyaretlerinden dolayı bir teşekkür plaketi verildi.


Tatvanlı ve Bitlis’li kadınlarla anneler günü kutlaması
Tatvan Ticaret ve Sanayi odası ile TOBB Kadın Girişimciler kurulu ortak organizasyonu olan anneler günü kutlaması da yine Tatvan Ticaret ve Sanayi odası konferans salonunda gerçekleşti.
Çevre köylerden gelen yaklaşık 50 kadınla bir araya gelinerek, anneler günü hediyeleri takdim edildi.


Tatvan Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Emine Çağan Bir Başarı Öyküsü
Genç girişimcilerin önemli örneklerinde biri olan Tatvan Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Emine Çağan, 10 kişi ile çalışmaya başlayan tekstil atölyesinde şu an 200 kişiye istihdam sağlıyor ve büyük bir markaya üretim yapıyor. Böylece gençlerin iş hayatına adım atmalarını sağlayarak, kendi ayakları üzerinde durmalarına destek veriyor.



TOBB İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu’ndan Tatvan Ticaret ve Sanayi Odasına Ziyaret

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Marmara Bölgesi Kadın Girişimciler Kurulu 8-10 Mayıs tarihleri arasında Tatvan Ticaret ve Sanayi Odası’nı da ziyaret etti.TOBB İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Hatice Dinçbal Kal öncülüğünde gerçekleşen ziyarete İstanbul Kadın girişimciler icra kurulu üyeleri, Tatvan Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Emine Çağan, Kırklareli Kadın Girişimler Kurulu Başkanı Ruhan Uzunlar Altınel ve Sakarya Kadın Girişimciler Kurulu Başkan Yardımcısı Öykü Köprülüoğlu da katıldı. Tatvan Ticaret ve Sanayi Odası ziyaretinde kadınlara istihdam sağlanması konusu üzerine projelerden bahsedildi.

Aynı zamanda Bitlis Eren Üniversitesi’nde gerçekleşen Girişimcilik konferansı’n da başarı hikayelerini öğrencilerle paylaşan TOBB İstanbul Kadın girişimciler kurulu üyeleri, Tatvan Ticaret ve Sanayi odası başkanı sayın  Emrullah Tekin’in ev sahipliğinde düzenlenen yemeğe de katıldı. Yemek sonrası TOBB İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Hatice Dinçbal Kal’a ziyaretlerinden dolayı bir teşekkür plaketi verildi.

Tatvanlı ve Bitlis’li kadınlarla anneler günü kutlaması
Tatvan Ticaret ve Sanayi odası ile TOBB Kadın Girişimciler kurulu ortak organizasyonu olan anneler günü kutlaması da yine Tatvan Ticaret ve Sanayi odası konferans salonunda gerçekleşti.
Çevre köylerden gelen yaklaşık 50 kadınla bir araya gelinerek, anneler günü hediyeleri takdim edildi.
Tatvan Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Emine Çağan Bir Başarı Öyküsü Genç girişimcilerin önemli örneklerinde biri olan Tatvan Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Emine Çağan, 10 kişi ile çalışmaya başlayan tekstil atölyesinde şu an 200 kişiye istihdam sağlıyor ve büyük bir markaya üretim yapıyor. Böylece gençlerin iş hayatına adım atmalarını sağlayarak, kendi ayakları üzerinde durmalarına destek veriyor.



14 Mayıs 2015 Perşembe

WYNDHAM GRAND İSTANBUL LEVENT, İKV 50. YIL TOPLANTISINA EV SAHİPLİĞİ YAPTI

İktisadi Kalkınma Vakfı'nın (İKV) kuruluşunun 50. yıl toplantısı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Avrupa Birliği Bakanı ve Baş müzakereci Volkan Bozkır'ın katılımıyla Wyndham Grand İstanbul Levent’te gerçekleşti.Wyndham Grand İstanbul Levent’te düzenlenen toplantıda konuşan İktisadi Kalkınma Vakfı'nın (İKV) Ömer Cihad Vardan, halkın Türkiye’nin AB üyeliğine bakış açısını ortaya koymak amacıyla yaptırılan kamuoyu araştırmasının sonuçlarını açıkladı.


18 ilde yaklaşık 2 bin 500 kişiyle yapılan anket sonuçlarının, halkın yüzde 61’inin AB üyeliğini desteklediğini gösterdiğini aktaran Vardan, “Hatırlanacağı üzere bu oran geçmişte yüzde 30’lara kadar düşmüştü. Bunun yeniden yükseldiğini görmek sevindirici. Buna rağmen, yakın gelecekte üyeliğin gerçekleşeceğine inananların oranı ise sadece yüzde 30. Yani ankete katılanların yüzde 70’i, yakın bir zamanda AB üyeliği beklemiyor” diye konuştu. Toplantının açılışında  konuşan TOBB Başkanı M.Rifat Hisarcıklıoğlu, iş dünyası olarak AB’ye bakışlarının kazan-kazan esasına dayandığını vurguladı.

Sirha İstanbul, 26 -28 Kasım 2015 Tarihinde İstanbul Kongre Merkezi’nde

Sirha İstanbul, 3. yılında yenilikçi içerikleri ile otelcilik ve yiyecek içecek dünyasına yön vermeye hazırlanıyorİstanbul’da ilk yılı olan 2013’ten bu güne hızla artan katılımcı sayısı, profesyonel ziyaretçi kitlesi ve sektörde trendleri belirleyen etkinlikleriyle Türkiye’nin en prestijli Otelcilik ve Yiyecek-İçecek İşletmeciliği etkinliği olan Sirha İstanbul, 26 -28 Kasım 2015 tarihleri arasında İstanbul Kongre Merkezi’nde 3. kez sektörü bir araya getirecek.


Restoran, otel işletmeleri ve yiyecek-içecek sektörünü tek bir alanda buluşturan ve işletmelerin tüm ihtiyaçlarına aynı çatı altında cevap veren Sirha İstanbul; içerik yönünden zengin sunumları, Bocuse d’Or Milli Seçmeleri gibi dünyaca ünlü yarışmaları ve canlı gösterileriyle katılımcı markalarını bu yıl da sektör profesyonelleri ile bir araya getiren platform olacak. Sirha İstanbul, sektörün tüm aktörlerinin beklentilerini karşılayan altyapısı ve üç güne yayılan ilham verici etkinlikleriyle ilk yılına kıyasla ziyaretçi sayısında %31,5 artış göstererek geçtiğimiz sene 10.352 profesyonel ziyaretçiye ulaştı. Ayrıca toplam 190 katılımcı ve marka ile ilk yıla oranla katılımcı portföyünü artırdı.
Sirha İstanbul 2015; yiyecek içecekten mutfak ekipmanlarına, hizmet sektöründen otelcilik ve restorancılığa, pasta ve fırıncılık sektöründen mobilya, hijyen ve teknoloji alanlarındaki yenilikleri kapsayan geniş yelpazesiyle 300 katılımcı marka ve içlerinde otel, restoran sahiplerinden yöneticilerine, ulusal ve uluslararası şeflerden barmen ve baristalara, yiyecek içecek ve otelcilik sektörü distribütörlerinden ithalatçılara, tasarımcılardan mimarlara kadar 12.000’den fazla sektör profesyonelini bu yıl 26-28 Kasım tarihleri arasında İstanbul Kongre Merkezi’nde buluşturacak.

Sektörün önde gelenlerinin bir arada olduğu, etkinliklerle dolu 3 günde neler olacak?
Coupe du Monde de la Pâtisserie Milli Seçmeleri ile tatlı yarış! (26 Kasım / 1.Gün)
Coupe du Monde de la Pâtisserie'nin ülkesel ilk elemeleri Aylin YAZICIOĞLU başkanlığında, bu sene ilk kez Sirha İstanbul'da gerçekleşecek. Seçilecek Türk pasta şefleri, Ocak 2016’da Cenevre'de gerçekleşecek olan Avrupa Finali'nde Türkiye'yi temsil edecek. Bu yarışmada dereceye giren ekipler ise Ocak 2017’de Sirha Lyon’daki dünya finaline gitmeye hak kazanacak.

Türk şeflerin dünyaya açılan kapısı Bocuse d'Or Milli Seçmeleri’nde heyecan tırmanıyor! 

(27 Kasım / 2.Gün)
Uluslararası bir jürinin kazananları belirleyeceği yarışmada, Bocuse d'Or Milli Seçmeleri’ni kazanan şef Türkiye’yi Mayıs 2016’da Bocuse d’Or Europe Budapeşte’de temsil edecek. Bocuse d’Or Milli Seçmeleri’ne ünlü şef Rudolf VAN NUNEN başkanlık edecek.
Sirha World Cuisine Summit dünya trendlerini İstanbul ile buluşturuyor! 

(28 Kasım/ 3.Gün)
Sirha’nın trend uzmanı Frédéric LOEB, dünyadaki ve Türkiye’deki  restorancılık akımları ve gelecek senaryolarını katılımcılar ile paylaşacak.Leaders Club International Exchange ile sektör liderleri bir araya geliyor! 

(28 Kasım/ 3.Gün)
Uluslararası pek çok markalaşmış restorandan oluşan ve sektör içindeki yaratıcı fikirleri destekleyen Leaders Club konferanslarının yıllık toplantısı tüm katılımcılara açık olarak Sirha İstanbul’da gerçekleşecek.Omnivore İstanbul ile genç ve yaratıcı mutfak anlayışı değer kazanıyor!

 (26-27-28 Kasım)
‘Mutfakta Yaratıcılık Festivali ‘olan dünyaca ünlü Omnivore, yeni sürprizleri, uluslararası şefler ve sektörde fark yaratan Türk meslektaşlarının katılımıyla üçüncü kez Sirha İstanbul'da olacak.
Türkiye Lokal Ürünler Alanı’nda gizli kalmış Türkiye lezzetleri gün ışığına çıkıyor!

 (26-27- 28 Kasım)
Sirha İstanbul'da geçen yıl ilk defa gerçekleşen Anadolu Lezzetleri Envanteri ile Türkiye'ye özgü ürünler Sirha 2015’te daha fazla sayıda lokal üreticinin katılımıyla ziyaretçilere sunulacak.
Fransa Lyon’dan Dünya’nın farklı şehirlerine uzanan global otelcilik ve yiyecek içecek etkinliği Sirha, İstanbul ve Lyon haricinde Cenevre, Budapeşte, Rio de Janeiro ve Meksika'da da düzenlenmekte ve uluslararası sektörel bir ağ oluşturmaktadır.Sirha İstanbul, etkinlik endüstrisinin uluslararası çapta lider grubu GL events Exhibitions ve Türkiye’deki ofisi GL events Fuarcılık işbirliğiyle düzenlenmektedir.

 


GÖRME ENGELLİLER FUTBOL TURNUVASI

Kadıköy Belediyesi’nin 10-16 Mayıs Engelli Haftası etkinlikleri kapsamında “Görme Engelliler Futbol Turnuvası” yapıldı. Kadıköy Belediyesi, 10-16 Mayıs Engelli Haftası kapsamında değişik etkinliklere ev sahipliği yapıyor.Kadıköy Belediyesi’nin Engelli Haftası kapsamında düzenlediği etkinliklerden biri de "Görme engelliler futbol turnuvası" oldu. 


Kadıköy Belediyesi Kalamış Gençlik Merkezi’nde gerçekleşen turnuvaya 3 Görme Engelli Spor Kulübü katıldı.Kadıköy Belediyesi Kalamış Gençlik Merkezi tesislerinde düzenlenen turnuvada İstanbul Görmeyenler Gençlik ve Spor Kulübü, Türkiye Görme Engelliler Derneği Spor Kulübü, İstanbul Altınokta Spor Kulübü takımları karşı karşıya geldi.Heyecanlı dakikaların yaşandığı maçı İstanbul Görmeyenler Gençlik ve Spor Kulübü kazandı.Turnuva sonunda tüm katılımcılara madalya ve takımlara kupa verildi. 







AVRUPA BAYANLAR GOLF TURNUVASI’NIN TÜRKİYE AYAĞI TURKISH AIRLINES LADIES OPEN BAŞLIYOR

Şubat ayında Avustralya’dan başlayan, Ladies European Tour- Avrupa Bayanlar Golf Turnuvası’nın Türkiye ayağı Turkish Airlines Ladies Open 17 – 20 Mayıs 2015 tarihlerinde Antalya-Belek Carya Golf Kulübü’nde gerçekleşecek. 


16 Mayıs 2015 tarihinde gerçekleşecek “Avea Prime Pro-Am Golf Turnuvası”nda ise iş ve cemiyet camiasından önemli isimler bir araya gelecek.Dünyanın dört bir yanında düzenlenen ve Avrupa’nın en prestijli turnuvalarından biri olarak kabul edilen Ladies European Tour’un (LET), Türkiye ayağı 7. Turkish Airlines Ladies Open,  32 ülkeden 126 profesyonel kadın golfçünün katılımıyla 17–20 Mayıs 2015 tarihlerinde gerçekleşecek. Bu yıl turnuvada toplamda 500.000 Euro para ödülü dağıtılacak. 
Mineks International ve Regnum Carya Golf & Spa Resort organizatörlüğünde yürütülen Avrupa Bayanlar Golf Turnuvası’nın Türkiye ayağı, her yıl Carya Golf Kulübü ve National Golf Kulübü’nde dönüşümlü olarak düzenlenecek. 


Dünya çapında 80 turnuva kazanan, İngiltere’nin en iyi kadın golfçusu Laura DAVIES’in de yer alacağı 2015 Turkish Airlines Ladies Open’da 2014 şampiyonu Valentine DERREY, 2013 şampiyonu Güney Afrikalı Lee Anne PACE, 2012 ve 2011 şampiyonu Hollandalı Christel BOELJON, 2010 şampiyonu İngiliz Melissa REID, İspanyalı Carlota CIGANDA, Alman Leigh WHITTAKER ve İngiltere’nin yükselen starı Charley HULL gibi birçok uluslararası golfçu yer alacak. Tüm yıl boyunca sürecek turnuva; Yeni Zelanda, Çin, Fas, Fransa, Hollanda, İngiltere, İskoçya, Çek Cumhuriyeti, İsveç, Almanya, Hindistan, Güney Afrika ve Japonya’da oynanarak Birleşik Arap Emirlikleri’nde son bulacak. 


GÖKTUNA: “Bizim arzumuz Turkish Airlines Ladies Open’ın uluslararası bir spor organizasyonu olarak büyümesidir.”Avrupa Bayanlar Golf Turnuvası’nın Türkiye'nin marka değerini artırıcı öneme sahip bir turnuva olduğunu belirten Mineks International ve National Golf Kulübü Başkanı Bülent GÖKTUNA, “Dünyanın en iyi golfçüleri burada mücadele ediyor. Düzenlenen turnuvalarla Türkiye'de golfü tanıttık ve büyüttük.” dedi.  


Bu yıl geleneksel “Sunday Finish” (Pazar bitişi) geleneğinin dışında kalarak turnuvanın                   20 Mayıs Çarşamba günü tamamlanacağını belirten GÖKTUNA “Wednesday Finish’leri (Çarşamba bitişi) herkes için eşsiz olup dünya çapında da çok büyük bir izleyici kitlesine sahiptir. Bu yıl turnuva, Sunday Finish geleneğinin dışında kalarak  Skysport ve Golf Channel gibi dünya kanallarında geniş çaplı canlı yayın imkanı bulacak ve bu yayınlar 50 ülkede izlenecek. Bu uygulama, taraftar profilinin geleneksel golf taraftarının ötesine taşınmasını ve günümüzde hafta sonlarını birçok sporla uğraşarak geçiren kitlelerin golfe odaklanmasını sağlayacak. Bizim arzumuz, Turkish Airlines Ladies Open’ın gelişmeye devam edip, uluslararası bir spor organizasyonu olarak büyümesidir.”  dedi. Bugün, bölgedeki tüm sahaların dolu olduğunu, 16 golf sahasının yetersiz kaldığına dikkat çeken ve Belek Bölgesi’nin 50 golf sahasını daha kaldırabileceğini vurgulayan GÖKTUNA, ülkemizdeki sahaların Avrupa ülkelerindeki sahalardan çok daha iyi olduğunu fakat bu sahaların sayısını artırmamız gerektiğini dile getirdi.

ÖZTÜRK: “Turnuva ülkemizin uluslararası arenada bilinirliğini arttırıyor.”
Avrupa Bayanlar Golf Turnuvası gibi dünyanın en prestijli müsabakalarından birinin Türkiye ayağı organizasyonunu üstlenmekten büyük mutluluk duyduklarını belirten Regnum Carya Golf Spa Resort Hotel Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Şafak ÖZTÜRK, “Turnuva ülkemizin uluslararası arenada bilinirliğini arttırıyor. Aynı zamanda kaliteli golf tesisleriyle tanınan Belek’in dünya çapında tanıtımını sağlıyor.“ dedi. 

Golfün bir statü ve kalite simgesi olduğunu dile getiren ÖZTÜRK, “Golf, destinasyondaki diğer ürünlerin imajını da destekliyor. Golf sporu sayesinde gelir seviyesi yüksek olan turist Türkiye’ye geliyor. Gelen turist Business Class uçuyor, oteller daha kaliteli hizmet vermeye başlıyor, otel dolulukları artıyor. Böylece ülke ve bölge ekonomisine de büyük katkı yaratıyor. Bu anlamda; Belek’in dünya çapında tanınmış seçkin bir golf destinasyonu olarak bilinirliğinin arttırılması ve Antalya'da golf sahası yapılabilecek geniş alanların değerlendirilmesi gerekiyor.” dedi. ÖZTÜRK, yurtdışından Antalya’ya direkt uçak seferlerinin konulmasının bölgeyi daha tercih edilir hale getireceğini de sözlerine ekledi. 

GÖKTUNA ve ÖZTÜRK sözlerine şöyle devam etti:  “Bu yıl. 7. sini gerçekleştirdiğimiz Turkish Airlines Ladies Open’ı istikrarlı ve başarılı şekilde sürdürmenin haklı gurunu yaşıyoruz. Artık çıtamızı daha yükselterek bayan golfündeki en büyük ve prestijli etkinlik olan The Solheim Cup’a 2019‘ta ev sahipliği yapmak istiyoruz. Bu yönde hazırladığımız iyi niyet mektubunu The Solheim Cup yetkililerine gönderdik. Türkiye bu potansiyele sahip. 
Pro- Am’in ana sponsoru Avea Prime, “Avea Prime Pro-Am Golf Turnuvası”nda İş ve Cemiyet 

Dünyası Bir Araya Getirecek
“Avrupa Bayanlar Golf Turnuvası”nın Türkiye ayağı “Turkish Airlines Ladies Open” dan bir gün önce 1 profesyonel ve 3 amatör oyuncudan oluşan takımların yarıştığı  “Avea Prime Pro-Am Golf Turnuvası”nda ise iş ve cemiyet camiasından önemli isimler bir araya gelecek. 

Siz de “EN İYİ” lerin Yanında Olun
Türkiye’de golf sporunun tanınmasına ve sevilmesine önemli katkı sağlayan                                         Avrupa Bayanlar Golf Turnuvası’na ilgi her geçen yıl artıyor. Uluslararası kültür etkileşimine fırsat yaratan golf turnuvasının bilinirliğinin artmasında sponsorların verdiği destek büyük önem taşıyor.  

Türkiye’nin En İyi Golf Sahaları 
1994 tarihinde kurulan National Golf Kulübü, uluslararası golf turnuvalarının oynanmasına olanak sağlayan EPGA (European Professional Golfers Association) standartlarına uygun Türkiye’nin ilk şampiyonluk golf kulübüdür ve 2008 yılı itibariyle Ladies European Tour’un Türkiye ayağı olan “Turkish Airlines Ladies Open”a ev sahipliğini yapmaktadır. National Golf Kulübü, 2000 yılında Akdeniz ülkelerindeki 1500 golf kulübü arasında 9. ve tüm Avrupa kulüpleri arasında en iyi 42. golf sahası seçilmiştir. 

2010 yılından beri hizmet veren Carya Golf Kulübü, geleneksel İngiliz mimarisine sahip Türkiye'nin ilk klasik golf kulübüdür. The Championship Golf Sahasına sahip Carya Golf Kulübü’nün tasarımı, beş kez British Open şampiyonu olan Peter Thomson'ın kurucusu olduğu Thomson Perrett&Lobb Golf Course Architects tarafından yapılmıştır. Saygın golf yayınları tarafından dünyanın en iyi 100 golf kulübü arasında gösterilen Carya Golf Kulübü, Türkiye'de 18 delikli uluslararası turnuva oynatma hakkına sahip ender kulüplerdendir. Carya Golf Kulübü, Türkiye’nin ve Avrupa’nın tek 18 delik ışıklandırılmış golf sahasıdır.

13 Mayıs 2015 Çarşamba

Artık Şehir Otelleri de Etstur’da

Türk turizm sektörünün lider firması Etstur 2015 hedefleri doğrultusunda çalışmalarına hız verdi. Yaptığı büyük yatırımlarla dikkat çeken firmanın yeni hedefinde “Online Satış ve Şehir Otelleri” var.


Resort tatilciliğinde ilk sırada yer alan Etstur, şehir otelleri pazarıyla misafirlerin sadece tatil planlamalarında değil, iş gezilerinde de akla gelen bir seyahat kanalı olmaya hazırlanıyor. Etstur Yurtiçi Turlar Direktörü Suat Özbek ve Online Ürün Müdürü Arzu Topuzdağ bu konuda yürütülen çalışmaları, hedefleri ve Mayıs ayı itibariyle sona eren erken rezervasyon kampanyası değerlendirmelerini paylaştı. Özbek, ayrıca 1 Haziran’a kadar avantajlı fiyatların devam edeceğini de belirtti.

Etstur, misafirine bir tık kadar kolay, bir alo kadar yakın
Teknoloji çağının yaşandığı günümüzde mobil iletişim teknolojileri, sosyal medya, internet yaşam tarzlarının yanında insanların seyahat alışkanlıklarını da değiştirdi. Gereksinimlerin çoğu teknoloji ile sağlandığı için seyahat alışkanlıklarında da teknoloji kullanılmaya başlandı. Bu değişimin sonucunda da geleneksel seyahat tarzı yerine yeni nesil konaklama trendleri gelişti ve tercih edilmeye başlandı. Günümüz insanı bu şekilde satın almalarını yapmaya başladı. Online Konaklama sektörünün hızla geliştiği günümüzde Etstur bunu görmezden gelmedi ve yatırımlarını bu kanala yapmaya başladı.


Türkiye’de Online Konaklama Satışı Hız Kazanıyor
Bu konuda değerlendirmeler yapan Online Ürün Müdürü Arzu Topuzdağ “Türkiye’ye bakıldığında konaklama sektörü içinde online’ın payının oldukça düşük olduğunu fark ediyoruz. ABD’de %90, Avrupa’da %80 iken bu oranın Türkiye’de %20 civarında olduğunu söyleyebiliriz. Bu oran resort bölgesine geldiğinizde çok daha düşük rakamlarda seyrediyor. Ama daha düşük olmasına rağmen genç neslin artık alışveriş yapabilir aralığa gelmesinden dolayı da online alışveriş hızla yayılıyor. Yurtdışından gelen global şirketlerin Türkiye’deki seyahat alışkanlıklarını değiştirdiğini söyleyebiliriz. Sonuç olarak Türk kullanıcı da online seyahat ile tanıştı. Bu noktada büyüme de başladı.” dedi.

Etstur.com İlk Tercih
Etstur, resort otelciliğinde güvenirliğini ve hizmet kalitesini ispatlamış bir şirket olarak, online pazarda da yerini almaya karar verdi. Resort ve tatil köylerinde kalitesini ispatlamış ve pazar payının büyük bir kısmına hakim olan Etstur, Türkiye’deki tüm tesis tiplerini Türk kullanıcıya ulaştırma hedefindedir. “Bu yeni oluşumla Resort, tatil köyleri ve kültür turları dışındaki tüm konaklama tesislerinin Etstur bünyesinde yer almasını sağlayacağız. Çok lüks 5 yıldızlı oteller, büyük tesislerin yanı sıra butik oteller, aile işletmeleri, küçük oteller de Etstur yelpazesinde yer alıyor olacak.” diyen Topuzdağ sözlerini “Türkiye’de offline’da başarımız rakamlarla ortada, online’da da aynı başarıyı yakalamak için çalışıyoruz. etsur.com’u online’da konaklama satın almayı tercih eden misafirlerimizin ilk tercihleri haline getirmek öncelikli hedefimiz. Etstur’un 24 yıllık tecrübesi ile otelleri ve Türk misafirleri yakından tanıyoruz. Misafirlerimiz için bir tık kadar kolay, bir alo kadar yakın olmayı hedefliyoruz.” şeklinde sürdürdü.



Online Satış ve Şehir Otelleri
Etstur’un 2015 hedeflerinin önemli bir kısmı olan Şehir Otelleri ve Online Satış bu noktada birleşiyor. Online alanda büyümeyi Şehir Otelleri satışıyla yapacak olan Etstur bu sayede hizmet yelpazesini genişletmeye devam ediyor.Şehir Otelleri üzerine bir planlamayla 2015’te büyüme hedeflediklerini aktaran Etstur Yurtiçi Turlar Direktörü Suat Özbek “Bu konuda %300 artış hedeflemekteyiz. Dolayısıyla bu yolculukta hedefimize ulaşmak için ciddi mesafe kat etmemiz gerektiğini biliyoruz. Misafirlerimizin sadece tatil planlamalarında değil, iş gezilerinde de akla gelen bir seyahat kanalı olmak hedefimiz.” dedi.

Erken Rezervasyon Değerlendirmesi:
Erken Rezervasyon değerlendirmelerinde bulunan ETSTUR Yurt İçi Turlar Direktörü Suat Özbek, misafirlerinin avantajlı tatil satın alabilmeleri için Mayıs ayının önemli ve son bir fırsat olduğunu belirtti. Özbek, "Etstur Nisan ayı sonunda önceki yılın aynı dönemine oranla kişi sayısında toplamda %51’lik artış yakaladı. Ciroda ise %60’lık bir büyüme gerçekleşti.” dedi.

Türk misafirin uygun koşulları ve fiyat avantajlarını bulduğunda talepte bulunduğunu gözlediklerini ifade eden Özbek; “ Birçok tesiste fiyatlar neredeyse 2013 yılına döndü, bunda dış pazardan kaynaklanan talepteki düşüşün önemli etkisi var. Öncelikle Antalya çanağı için olmak üzere, hemen hemen tüm destinasyonlarda Rus pazarında düşüşler yaşanıyor. Rus pazarının bu sene eksiyle kapanacağını gözlemliyoruz. Bu düşüşlerin olacağını ön gören birçok tesis, haliyle boşluklarını iç pazar ile doldurmayı planladılar ve bu amaçla da çok makul seviyelerde fiyatlar belirlediler. Bu fiyatlara bir de uygun ödeme koşulları eklenince Türk misafirler önemli avantajlar elde etti ve iç pazarda çok ciddi sayılara ulaştık. Birçok tesiste özellikle Temmuz ve sonrası için ciddi doluluklar elde ettik. ” dedi.

Neler Yapılabilir?
Dış pazardaki düşüşle otelcinin yüzünü iç pazara döndüğünü söyleyen Suat Özbek, “ Fiyatlarda 2014 yılına oranla minimum %5- 15 arası düşüşler ile başladık kampanyalarımıza. Haliyle iyi satış alan otellerde dönemsel fiyat artışları yaşandı. Bu da erken rezervasyondan faydalanan misafirlerin avantajı haline gelmekte… Bunun yanı sıra sezonda hala tatil satın almamış misafirlerimizin yine çok fazla satış alamamış otellerde uygun fiyat bulabilme avantajları devam ediyor. Ama bu aşamada son dakikacı misafirlerimiz dilediği, istediği tesisi bulabilecek mi hep birlikte göreceğiz. Zira Temmuz - Ağustos ve Eylül ayları için dolulukların ciddi seviyelere geldiğini göz ardı etmememiz gerekiyor.”

Etstur olarak sezon sonunda %40'lar seviyelerinde bir artışa ulaşacaklarını öngördüklerini ifade eden Özbek, bunun yaklaşık olarak 700-720bin civarı bir sayıya denk geldiğini, totalde bütün birimlerle yani outgoing, kültür turları, Kıbrıs turları, cruise ile birlikte 1milyon misafir sayısını yakalayacaklarını belirtti.

Sektörde yaşanan sıkıntıları, yurt dışından kaynaklı talepteki düşüşü ciddi anlamda takip etmekte olduklarını sözlerine ekleyen Özbek, ''Bu aşamada görevimizi biliyoruz, dersimize iyi çalıştık ve öncelikle ana partnerlerimiz olmak üzere, tüm pazara olumlu mesajlar vereceğiz. Bu durumu fırsata çevirmek yerine, ciddi anlamda pax üretmeye çabalayarak pazarın ihtiyacını karşılamaya çalışacağız. Hatta bu aşamada pazarlama bütçelerimizi %50 oranında ilave artışlarla destekleyerek sektöre maksimum faydayı sağlamayı amaç ediniyoruz. Nisan ayı sonu itibariyle ulaştığımız rakamlar bu konuda bizi destekleyen en önemli veriler olarak karşımıza çıkmakta. Bu konuda şuana kadar gerçekleşen performansımız, sezonun geri kalan döneminde yapacaklarımızın teminatı olarak düşünülebilir. '' dedi.

Geçen Seneki Doluluk Seviyeleri Yakalanırsa Hepimizin Bayramlaşması Gerekir
Gözlemlediğimiz kadarıyla İç Pazarda talep ağırlıklı olarak Ramazan Bayramı ve sonrasına gelmekte. Haliyle Nisan, Mayıs ve Haziran ayları ciddi anlamda geçen senenin gerisine düştü. Sektör bu eksiği sezonun geri kalan döneminde kapatabilir mi hep birlikte göreceğiz. Yalnız talebin Temmuz- Ağustos ve Eylül aylarına yığılması bu dönemlerde de doluluk sorunu yaşayacağımızın da göstergesi olmakta.

Bununla beraber dış pazarın oluşturduğu açığı sadece iç pazar ile kapamaya çalışmanın mümkün olamayacağına da dikkat çeken Özbek, yabancı misafirlerin ülkemize minimum 8-12 gece ortalama konaklamalarla geldiğini, ama Etstur olarak iç pazarda ancak 5.2- 5.5 gecelemeleri yeni yakalayabildiklerinin altını çizdi. Gelen kişi sayısı kadar konaklama süresinin de önemini vurgulayan Suat Özbek, “Yurtdışı pazarlarında alternatifler yaratılmaya çalışıyor. Fakat toplamda hangi ülkeden Türkiye'ye kaç pax giriş olduğu malum. Bu konuda beyhude çabalar yerine, Ana pazarlar ile alakalı algı yönetimi önem arz etmekte...Örneğin Türkiye, Fransa pazarında gidilmesi riskli destinasyonlar arasında gösteriliyor. Diğer Avrupa ülkelerinde de durum farklı değil...Bu olumsuz algı yönetimine karşı pazarlama faaliyetlerine ehemmiyet verilmeli..Tabii ki konumuz 2015 yaz sezonu değil artık...Bu sezon bir şekilde nihayetlenecek ama en azından önümüzdeki yıllar göz edilerek çalışmalara hız verilmeli. Gecikilmemeli.” dedi.

2014- 2015 Erken Rezervasyon Döneminde En Çok Tercih Edilen Bölgeler ve geçen yıla göre artış oranları:


Kemer: %133
Belek: %39
Side: % 32
Alanya: %28
Seferhisar ve Özdere: %154
Marmaris: %84
Didim:%40
Sarıgerme: %39
Bodrum: %24
Çeşme:%17



Etstur’un 2015 Büyüme Hedefi ve Yolcu Sayısı:

%40’lık büyüme hedefi 1.000.000.000 TL ciro,
1.000.000 misafir

2014 Ciro:  Etstur 766.000.000 TL
2015 Tahmini Ciro: Etstur 1.000.000.000 TL
Tatil Paketlerine Erken Rezervasyon Sigortası Ekleten Misafir Oranı: %94


.

10 Mayıs 2015 Pazar

DÜNYA ÇEVRE GÜNÜ'NDE "YEŞİL BİNALAR VE ÖTESİ" KONUŞULACAK

Mimarlık ve yapı sektörünün profesyonelleri tüm dünyada Çevre Günü olarak kutlanan 5 Haziran 2015 tarihinde, sürdürülebilir mimari ve kentsel tasarımı konuşmak üzere “Yeşil Binalar ve Ötesi Konferansı”nda bir araya gelecek. Ekoyapı Dergisi tarafından düzenlenen ve ‘yeşil binalar konusunda farkındalığı artırmak’ hedefiyle yola çıkan etkinlik, sürdürülebilir mimari ve kentsel tasarımın dünyadaki en önemli örneklerine imza atan mimar ve planlamacıları ağırlayacak. Ekoyapı-Ekolojik Yapı ve Yerleşimler Dergisi'nin sosyal sorumluluk projesi olan ve bu yıl 5. kez gerçekleştirilecek olan Yeşil Rapido LEED Eğitimleri etkinliği Dünya Çevre Günü’ne özel olarak kapsamını genişletiyor ve ‘sürdürülebilirlik’ kavramının mimari bakış açısıyla masaya yatırılacağı “Yeşil Binalar ve Ötesi” başlıklı bir konferansa ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor.

Yeşil binalar konusunda farkındalık yaratma hedefiyle yola çıkan ve 5 Haziran 2015 tarihinde İstanbul Lazzoni Hotel’de organize edilecek olan etkinlikte, Studio Libeskind Başkanı Mimar Yama Karim, sürdürülebilirlik merkezli mimarlık pratiğiyle RIBA Ödülü başta olmak üzere çok sayıda ödüle layık görülen Behnisch Architekten kurucusu Mimar Stefan Behnish ile ekolojik yaşam alanı oluşturma ve restorasyonu ile yeşil altyapı planlaması, saha tasarımı ve yönetimi üzerine 30 yıllık bir deneyime sahip olan dünyaca ünlü Ekolojist Gary Grant gibi, sürdürülebilir mimari ve kentsel tasarımın dünya çapındaki dev isimlerini ağırlayacak.

Yama Karim, Stefan Behnish ve Gary Grant; sürdürülebilir yapı ve yerleşimler hakkındaki birikimlerini, hayata geçirdikleri proje ve uygulamaları üzerinden paylaşacakları konuşmalarının ardından, Gökhan Avcıoğlu, Bahadır Kul ve Bünyamin Derman gibi Türk mimarlığının yerel ve uluslararası başarılara sahip isimleri ile “Yeşil Olmayan Bir Kentte Binalar Yeşil Olabilir mi? Yeşil Kalabilir mi?” başlıklı panelde bir araya gelecek. Son yıllarda dünyada olduğu gibi ülkemizde de hızla yaygınlaşan yeşil binaların plansız büyüyen, ormanları ve su havzaları yapılaşmaya açılan, altyapı sorunlarının yaşandığı, çevresel ve kültürel koşulların göz ardı edildiği kent kurgusundaki yalnızlığının tartışılacağı panelde sürdürülebilir kentlerin gerekliliği ve önemi üzerinde durulacak.
5 Haziran Cuma günü gerçekleştirilecek olan etkinliğin öğlene kadar devam eden ilk aşaması Türkiye’nin değerli mimarlık, iç mimarlık ve mühendislik ofisleri ile inşaat ve gayrimenkul firmalarından özel davetle katılan 200 mimara verilecek olan LEED Eğitimi’ni kapsayacak. “Yeşil Binalar ve Ötesi” başlığını taşıyan ve dışardan katılımcılara da açık olan 400 kişilik konferans ise öğleden sonra hayata geçecek.

Yeşil Rapido LEED Eğitimleri...
Sürdürülebilir mimari konusunda farkındalığı artırmak, yeşil yapı üretiminde ihtiyaç duyulan ve sertifikalama sürecine katkı sağlayan malzeme ve uygulamaları tanıtmak amacını taşıyan Yeşil Rapido LEED Eğitimleri, sektöre daha fazla 'yeşil' düşünen mimar ve mühendis kazandırmaya yardımcı oluyor. İlk kez 2013 yılında gerçekleştirilen Yeşil Rapido etkinlikleri kapsamında malzeme ve bina üreticilerinin desteğiyle ücretsiz olarak verilen bu eğitimler sayesinde iki yıl gibi kısa bir süre içerisinde bina üretiminde aktif görev alan 500 yapı sektörü profesyoneli LEED Eğitimi sertifikasına sahip oldu. Yeşil Rapido LEED Eğitimleri’ne mimar, mühendis, peyzaj mimarı, iç mimar, şehir plancısı gibi mesleki disiplinlerden profesyoneller katılabiliyor. Başvuruların mesleki kriterlere göre değerlendirilerek seçim yapıldığı organizasyonda, yeşil bina projelerinde görev alan ya da alacak olan kişilere öncelik tanınıyor.Yeşil Rapido LEED Eğitimi ve “Yeşil Binalar ve Ötesi” konferansına katılmak isteyenler www.yesilrapido.com websitesi üzerinden kayıt formunu doldurarak başvurularını gerçekleştirebilecekler.

Tatil kavramı Club Med Punta Cana’da değişiyor!

Dominik Cumhuriyeti’nde dünyanın en güzel plajıyla çevrili Club Med Punta Cana’da güneşin ve denizin tadını sevdiğinizle birlikte çıkarabilir, dünyaca ünlü Cirque du Soleil prodüksiyonlarındaki akrobatik disiplinlerin hepsini öğrenebilirsiniz! Premium Her Şey Dahil tatil konseptinin yaratıcısı ve dünyadaki lider uygulayıcısı Club Med’in, Dominik Cumhuriyeti’nde yer alan ve dünyanın en ünlü balayı ve aile tatili destinasyonları arasında gösterilen tesisi Club Med Punta Cana sezonu açtı!


Hem tatil yapın, hem Cirque du Soleil eğlencesine katılın!
Dominik Cumhuriyeti’nin 40 kilometrelik doğu kıyısında yer alan ve “Survivor Adası” olarak da bilinen Punta Cana tesisi, hem çiftler, hem de aileler için mükemmel bir yaz tatili mekânı. Club Med Punta Cana’da adeta yok yok! Dünyanın en güzel plajlarından birinde denizin ve güneşin keyfini çıkarabilir, tesisin yakınlarındaki Manati Park’ta tropik balıklarla birlikte şnorkel eşliğinde yüzebilir,
deniz manzaralı özel süitler ve kişisel hizmet ayrıcalıklarından faydalanabilir, özel sonsuzluk havuzunda tüm yılın yorgunluğunu sevdiğinizle birlikte atabilirsiniz. Geziler, spor akademisi, golf, su kayağı ve tüplü dalış faaliyetlerinden yararlanabileceğiniz tesiste sansa, bachata ve merengue gibi dansları öğrenebileceğiniz bir kurs da bulunuyor.


Tüm bunların yanında, Club Med’in Cirque du Soleil ile yaptığı iş birliği kapsamında, bugüne kadar 150 milyonun üzerinde izleyici toplayan, dünyanın en ünlü sirkinin eğitimli animatörlerinin düzenleyeceği “Cirque du Soleil CREATIVE” deneyimini yaşayabilirsiniz. Club Med Punta Cana’nın konukları, CREATIVE deneyimi kapsamında, Cirque du Soleil prodüksiyonlarında sergilenen bungee, uçan trapez, gergin ip, trambolin, jonglörlük, perküsyon ve dans gibi heyecan verici akrobatik disiplinleri öğrenebilecekler. Cirque du Soleil’i tüm dünyada üne kavuşturan renkli ve yaratıcı atmosfer de bu esnada konuklara eşlik edecek!

Özyeğin Üniversitesi “Gastronomi Sempozyumu” düzenledi

29-30 Nisan’da Özyeğin Üniversitesi’nde düzenlenen Gastronomi Sempozyumu’nda iki gün boyunca uzman konukların katılımıyla farklı pek çok konu başlığı tartışıldı. Özyeğin Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu  Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü ve  ÖzÜCuisine öğrenci topluluğu işbirliği ile düzenlenen Gastronomi Sempozyumu 29-30 Nisan’da İstanbul’da gerçekleştirildi. 


Özyeğin Üniversitesi Çekmeköy Kampüsü’nde bulunan Akademik Bina 3 Hukuk Fakültesi Oditoryumu’nda düzenlenen etkinliğin ilk gününde Aydın Beyhan, Berna Orak ve Melek Gözübüyük’ün katılımlarıyla Havayolu ve Kruvazier İkram Hizmetleri, Batuhan Apaydın ve Tuba Şatana’nın katılımıyla Restoranlar ve Sosyal Medyanın Önemi, Deniz Ayşe Yazıcıoğlu ve Autoban Mimarlık’ın katılımıyla Mutfak ve Restoran Tasarımı başlıklı oturumlar gerçekleştirildi. Aynı gün Kemal Demirasal ve Kerem Akçaba Alancha’nın Hikayesi’ni anlattı, Claudio Chinali ise Eataly ve Sürdürülebilirlik konusundaki görüşlerini paylaştı. Sempozyumun son oturumunda ise Sonradan Gurmeler topluluğu adına Ömürden Sezgin ve Aycan Öz topluluğun hikâyesini ve Fatih Kadınlar Pazarı Sokak lezzetlerini anlattı.


Eti, Nudo, Eriş Un, Metro ve Vestel firmalarının altın sponsor; Eataly, Testo firmalarının gümüş sponsor; İmpeks, Sütaş ve Brunch Plus firmalarının bronz sponsor ve Sırma, Komagene, Doğadan, Ekol Food ve Redbull firmalarının ürünleriyle destek verdiği etkinliğin ikinci günü Duygu Tuğcu, Serkan Bozkurt, Ali Ronay, Emrah Köksal Sezgin ve Maksut Aşkar’ın katılımlarıyla düzenlenen Şefler Paneli ile başladı. Daha sonra, Defne Koryürek Slow Food Hareketi’ni, Vedat Başaran Osmanlı Mutfağını anlattı. Programın devamında Nilhan Aras Anadolu’da Yemek Kültürü Araştırmacılığı ve Ayşın Işıkgece de Coğrafi İşaretli Ürünler konusunu anlattı. Tangör Tan Gastrominin Özü: Tarım konusunu ele alırken Aslı Aksoy, “Zeytin İzinde Projesi”ni aktardılar. İkinci günün son oturumunda Aydan Üstkanat Food Styling ve Mehmet Ateş de Yemek Fotoğrafçılığı konularını ele aldı. Sempozyum sonunda Mehmet Ateş katılımcılara yemek fotoğrafçılığı konusunda bir workshop verdi.

Etkinlik boyunca, Le Cordon Bleu şeflerinin öğle aralarında gerçekleştirdikleri gastro-showlar büyük ilgi gördü.Sempozyumun ilk gününde Armada Otel işbirliği ile Gurmebüs kampüse geldi. İlk günün akşamında gerçekleştirilen network etkinliği kapsamında Özyeğin Üniversitesi Otel Yöneticiliği Bölümü öğrencisi Yasemin Yönet mini bir konser verdi. Etkinliğin ikinci gününde öğle arasında Kültür Sanat Kulübü işbirliği ile kampüs içindeki sanat eserlerinin rehberli turu gerçekleştirildi. Etkinlik süresince birçok firma stand açtı ve sponsor firmalardan bazıları ise kampüs içinde ve sosyal medya üzerinde ilgi çekici oyunlar sergiledi. Katılımcıların yaklaşık yarısını bilet satışıyla etkinliğe katılan ÖzÜ dışındaki üniversiteler, akademisyenler ve sektör profesyonelleri oluşturdu.

Seyahat Acentaları - Akademi İşbirliği Arama Konferansı Ankara’da Başladı

TÜRSAB Orta Anadolu Bölgesel Yürütme Kurulu (BYK) ile Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi’nin işbirliğinde düzenlenen “Turizmde Personel İstihdamı Akademi-Sektör İşbirliği (Seyahat Acentacılığı) Arama Konferansı” Ankara’da, Limak Ambassadore Otel’de başladı. Toplantıda seyahat acentacılığı alanında istihdam edilecek personelin sahip olmaları gereken nitelikler ve akademik kurumlarda bu alanda verilen eğitim ile yaşanan sorunlar tartışılacak.


TÜRSAB Orta Anadolu Bölgesel Yürütme Kurulu (BYK) ile Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi’nin işbirliğinde düzenlenen “Turizmde Personel İstihdamı Akademi-Sektör İşbirliği (Seyahat Acentacılığı) Arama Konferansı” Ankara’da, Limak Ambassadore Otel’de başladı. 8. Akademik Turizm Eğitimi Arama Konferansı kapsamında düzenlenen toplantıya TÜRSAB Orta Anadolu BYK’nın faaliyet alanına giren illerdeki üniversitelerin turizm bölüm ve programlarında görevli olan akademisyenler ile seyahat acentalarını temsilen 45 kişi katıldı. Toplantıda seyahat acentacılığı alanında istihdam edilecek personelin sahip olmaları gereken nitelikler ve akademik kurumlarda bu alanda verilen eğitim ile yaşanan sorunlar tartışılacak.



Toplantının açılışında konuşan TÜRSAB Orta Anadolu BYK Başkanı Ercan DURMUŞ, seyahat acentalarının turizm sektörünün temel taşlarından biri olarak çalışanların niteliklerinin ve bu nedenle de sektörde görev alacak öğrencilerin eğitimlerinin önemi üzerinde durdu. Durmuş, TÜRSAB BYK olarak kendi alanlarına giren bölgede faaliyet gösteren seyahat acentalarına yönelik uyguladıkları ankette en önemli görülen konulardan biri olarak nitelikli işgücü ihtiyacının ortaya çıktığını, araştırmadan elde edilen sonuçlardan yola çıkarak bu konuda bir arama konferansını düzenlemeye karar verdiklerini açıkladı. TÜRSAB Orta Anadolu BYK Başkanı Ercan DURMUŞ, toplantı sonucunda elde edilecek sonuçların bu alanda gerçekleştirmeyi planladıkları bir dizi eğitim ve uygulama etkinliğine altyapı oluşturacağını sözlerine ekledi.


Toplantının açılışında konuşan Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi Editörü ve Anadolu Üniversitesi Turizm Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Nazmi KOZAK ise, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi ile 1990’lı yılların başından bu yana, özellikle 2002 yılından itibaren turizm yayıncılığı ve araştırmaları alanında pek çok uygulamaya imza attıklarını açıklayarak; “Anatolia olarak amacımız, ülkemizde turizm eğitimi ve araştırmalarının niteliğinin geliştirilmesine katkıda bulunmak olduğunu” söyledi. Prof. Dr. Kozak, 2009 yılından bu yana Akademik Turizm Eğitimi Arama Konferanslarını düzenlediklerini açıklayarak, son iki arama konferansında Turizm Fakültelerinde açılan Rekreasyon Yönetimi ve Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümlerinin konu alındığını, bu arama konferansı ile serinin üçüncü toplantısını gerçekleştirmekten memnun olduklarını vurguladı. Prof. Dr. Kozak, toplantının gerçekleştirilmesindeki işbirliği ve katkılarından dolayı TÜRSAB Orta Anadolu BYK yönetimi ile Ercan DURMUŞ ve Burhan MUTLU’ya teşekkür etti.8. Akademik Turizm Eğitimi Arama Konferansı kapsamında düzenlenen “Turizmde Personel İstihdamı Akademi-Sektör İşbirliği (Seyahat Acentacılığı) Arama Konferansı” 8-9 Mayıs 2015 tarihlerinde Limak Ambassadore otelde çalışmalarını devam edecek.

Türk Hava Yolları, "The Insider" uygulaması ile basketbolseverlere unutulmaz bir Final Four deneyiminin kapılarına açıyor

Euroleague resmi sponsoru Türk Hava Yolları, Final Four deneyimini yerinde yaşayamayan taraftarlarını, geliştirdiği projelerle bu yıl da keyiften uçuruyor. Final maçlarını izlemek için Madrid’e gidemeyen taraftarlarının; maçları tüm açılardan deneyimleyebilmelerine ve kamera arkasında olup bitenleri görmelerine olanak sağlayan 'The Insider' projesini hayata geçiriyor.

Özel kameralar kullanılarak gerçekleştirilecek video yayınlarından, basketbol efsanelerinin katılacağı röportajlara ve Euroleague tarihinin video arşivlerinden çıkarılarak hazırlanacak birbirinden ilginç içeriklerle izleyicilerine gerçekçi ve kapsamlı bir Final Four deneyimi yaşatacak The Insider projesi sayesinde taraftarlar, final serisini sanki tribünden, hatta bencin hemen arkasından izliyormuş hissine kapılacaklar. Basketbolseverler, The Insider tarafından sunulacak eşsiz içeriklere theinsider.euroleague.net web adresinden ulaşabilecekleri gibi, Final Four ile ilgili en güncel gelişmeleri @theinsiderF4Twitter üzerinden de takip edebilecekler.

Final Four maçlarını yorumlayacak The Insider Efsaneleri arasında; son saniye atışıyla Partizan Belgrad’a 1992’de şampiyonluğu getiren Sasha Djordjevic, Real Madrid’in 1995’te kupayı kaldırmasında en büyük pay sahibi olan Joe Arlauckas ve 2008 yılında Madrid’de son kupasını kaldıran, ve CSKA Moskova ile toplamda 2 kez şampiyonluk yaşayan Teo Papaloukas yer alacak. The Insider Efsaneleri, final maçları boyunca oyuncularla röportaj yapacak, maçlar hakkında kendi görüşlerini paylaşacak ve özel etkinliklere katılacaklar.

Efsane isimler aynı zamanda 16 Mayıs Cumartesi, saat 17.00’da düzenlenecek 'Turkish Airlines Fan Zone'a katılarak final serisi ile ilgili görüşlerini paylaşmak için taraftarlarla bir araya gelecek. Türk Hava Yolları’nın The Insider projesi ile Final Four'un yanı sıra, sonrası, benzer organizasyonlara da kazandıracağı en büyük yenilikler arasında yer alan, ilk drone -uzaktan kumanda ile yönetilen bir tür uçan kamera- olma özelliğe sahip, 'The Insider FlyCam'; hafta sonu boyunca final maçlarında olup biteni farklı açılardan kaydederek izleyiciye sıradışı bir seyir deneyimi yaşatacak.

Bunun yanında, First Vision teknolojisi ile üretilmiş, giyilebilen kameralardan, 'The Insider Hakem Kamerası', Euroleague fanlarına sahada olup bitenleri hakemlerin görüş açısından aktaran, ilk profesyonel spor karşılaşması yayınını yapacak.

Tüm bunlara ek olarak, The Insider Fan Kamerası Madrid’deki Barclaycard Center’a yerleştirilecek ve The Insider takipçilerine tribünlerde maçları takip eden, tüm gözlem noktalarından maç atmosferini aktaracak. Son olarak The Insider websitesi (theinsider.euroleague.net) en tutkulu basketbol takipçileri için; 14 Mayıs Perşembe, saat 12.00’de düzenlenecek Açılış Basın Toplantısı ve 16 Mayıs’ta yine aynı saatte düzenlenecek Şampiyona Basın Toplantısı da dahil olmak üzere, 2002 Bologna maçlarından 2008 Madrid maçlarına kadar oynanmış tüm Final Four maçlarını yayınlayacak.

Projeyi yorumlayan Türk Hava Yolları İnteraktif Pazarlama Müdürü Neşet Dereli; “Türk Hava Yolları olarak, bizimle kusursuz bir uyum ile çalışan Euroleague Basketbol işbirliğiyle, teknolojik gelişmeleri kullanarak taraftarlara en unutulmaz şampiyona deneyimini yaşatmak için çalışmaya devam ediyoruz. The Insider’ın yanı sıra, Türk Hava Yolları’nın Euroleague fanları için hazırladığı 'Eye of the Fan', 'The Golden Ticket', 'Tag & Fly' projeleri ve diğer dijital aktivasyonlar, kurum olarak bizlerin bu konuya ne denli önem verdiğimizi göstermekte.” dedi.

Proje hakkında Euroleague Marka & İletişim Direktörü Alex Ferrer Kristjansson ise şunları ekledi; “Türk Hava Yolları’na Final Four heyecanını tüm taraftarlara ulaştıracak bu projeyi hayata geçirdiği için teşekkür etmek istiyorum. Türk Hava Yolları ve Euroleague işbirliğinin sağladığı teknolojik olanaklar, basketbolseverleri sahaya giderek daha da yaklaştırıyor.” dedi.Türk Hava Yolları, 'The Insider' projesi ile 'Turkish Airlines Euroleague Final Four' heyecanını yakından deneyimleme imkanı sunduğu basketbolseverler için seriye çok daha keyifli ve heyecanlı bir boyut kazandırıyor.

Sheraton Istanbul Ataköy Hotel, Misafirlerini Otel Konforunda Pikniklerle Buluşturuyor

Sheraton Istanbul Ataköy Hotel, yaz mevsiminin vazgeçilmezlerinden piknikleri misafirlerinin ayağına getiriyor. Otelin bahçesinde yeşil ile mavinin buluştuğu muhteşem atmosferde sevdikleriyle birlikte vakit geçirmek isteyenler 1 Haziran’dan itibaren her Cumartesi ve Pazar günü saat 10:00- 20:00 saatleri arasında haftasonu pikniklerinde buluşuyor. Otelin ödüllü şefleri tarafından özenle hazırlanan gurme lezzetlerin yer aldığı kampanyada; kahvaltılı piknik sepeti, barbekülü piknik sepeti, brunch piknik sepeti,  şarap & peynirli piknik sepeti ve kendi sepetini yap seçenekleri bulunuyor. 


Muhteşem deniz manzarası ve Starwood ayrıcalığı ile unutulmaz bir konaklama deneyimi sunan Sheraton Istanbul Ataköy Hotel, yaz mevsimine özel hazırladığı piknik sepeti kampanyasıyla misafirlerine keyif dolu dakikalar sunuyor. 


1 Haziran’da başlayacak piknik sepeti kampanyası her Cumartesi ve Pazar günü 10:00 – 20:00 saatleri arasında otelin deniz ve havuz manzaralı yeşil alanında gerçekleştirilecek. Sheraton Istanbul Ataköy Hotel’in Marmara Denizi manzarasında ve yemyeşil bahçesinde otel konforunda bir piknik yapmak isteyenlere özel hazırladığı piknik paketinde her damak tadına uygun paket alternatifleri kişibaşı 50 TL’den başlayan fiyatlarla sunulacak. Kampanya kapsamında; kahvaltılı piknik sepeti, barbekülü piknik sepeti, brunch piknik sepeti,  şarap & peynirli piknik sepeti ve kendi sepetini yap seçeneklerini tercih edebiliyor.İki kişilik piknik paketleriyle birlikte haftasonu tatillerini keyfe dönüştürmek isteyenlere ayrıca piknik masası, piknik sepeti, masa örtüsü, puf, hamak, ip, top ve dart da verilecek.