TURİZMİN SESİ |Turizm ve Turizmcinin Sesiyiz | Turizm Haberleri | Gastronomi Haberleri | Etkinlik Haberleri | turizminsesi@gmail.com
9 Haziran 2021 Çarşamba
Novak Djokovic, Yeni 508 SPORT ENGINEERED ile Reklam Kampanyasında Buluştu!
Tatil sezonunun açılması ile birlikte uçak yolculukları da arttı
Çoğu zaman büyük bir keyifle başlayan bu yolculuklar, kulaklarda oluşan kuvvetli basınç hissi nedeniyle kabusa dönüşebiliyor. Kuvvetli basınç hissi sık sık yaşanır ve tedavi edilmezse kalıcı işitme kaybına neden olur mu? Nasıl bir tedavi yöntemi uygulanır? Kulakta basınç hissi ile ilgili tüm merak ettiğiniz soruları Kulak Burun Boğaz Uzmanı Op. Dr. Emre Günbey sizler için cevaplandırdı.
Genellikle uçak seyahati sırasında ortaya çıkan, yolculuk öncesinde pek çok insanda stres oluşturan kulakta kuvvetli basınç hissi, sadece yolculuk süresince değil sonrasında da bireylerin sağlığını olumsuz yönde etkileyebiliyor. Yolculuk sırasında, sakız çiğneme, esneme gibi farklı yöntemlerle bu basınç hissi azaltılmaya çalışılsa da özellikle sık sık yolculuk yapan kişiler için uçakta geçirilen süreyi kabusa çevirebiliyor. Kulak Burun Boğaz Uzmanı Op. Dr. Emre Günbey, kulakta oluşan kuvvetli basınç hissi ile ilgili şu açıklamalarda bulundu: “Basınç hissi ve devamında oluşan ağrı, tıkanıklık, kulakta çıtırtı sesi duyma gibi şikayetler bizlere Östaki tüpü tıkanıklığının sinyallerini vermektedir.
Özellikle sık sık uçak seyahati yapan bireylerde, dalgıçlık ile uğraşan kişilerde ve uçuş görevlilerinde daha fazla ortaya çıkan östaki tüpü tıkanıklığı rahatsızlığı tedavi edilmezse, orta kulak enfeksiyonu, kulak zarı çökmesi, işitme kaybı gibi ciddi sorunlara neden olabilmektedir. Östaki borusu, dışardaki atmosfer basıncıyla orta kulak basıncını dengeleme görevi görmektedir. Östaki tüpündeki fonksiyon bozukluğu, dış basıncın hızlı değiştiği uçak yolculuğu gibi durumlarda daha sık olmak üzere hastalarda, kulakta dolgunluk ve basınç hissi, kulak ağrıları, kulakta çıtırtı sesi duyma, tıkanıklık gibi şikayetlere yol açmaktadır. Bu şikayetler bazen östaki tüpündeki darlığa bağlı olarak normal zamanda da ortaya çıkabilmektedir.” dedi.
Yaşam kalitesini yükselten yöntem: Östaki Balon Tuboplasti
Uzun yıllardır östaki tüpü tıkanıklıklarının kalıcı ve etkili bir tedavisinin bulunmadığını belirten Op. Dr. Emre Günbey, son yıllarda ülkemizde uygulanmaya başlanan Östaki Balon Tuboplasti yöntemi ile hastaların yaşam kalitesinin arttığını belirtiyor. Dr. Günbey, “İlk olarak 2010 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde yapılmaya başlanan bu yöntem, ülkemizde de son 4-5 yıldır uygulanmaktadır. Bu tedavi yöntemi öncesinde östaki tüpü tıkanıklığı yaşayan hastalara genellikle kulağa tüp uygulaması yapılmaktaydı. Tüp takılan hastaların ise deniz, havuz gibi suyla teması kısıtlanmakta hatta banyo yaparken dahi kulaklarda tıkanıklık yaşanmaktaydı. Östaki Balon Tuboplasti sonrasında ise hastanın su ile temasında herhangi bir sıkıntı yaşanmamakta, hasta uçak seyahatlerine de rahatlıkla çıkabilmektedir.” açıklamalarında bulundu.
Yüzde 85 başarı oranı ile güvenli ve acısız yöntem
Östaki Balon Tuboplasti yönteminin hasta için son derece güvenli ve konforlu olduğunu belirten Op. Dr. Emre Günbey, işlemin detaylarını şu şekilde açıkladı: “İşlem tamamen kapalı yöntemle, herhangi bir kesi veya tampon uygulaması olmaksızın gerçekleştirilmektedir. Östaki tüpünü genişletmek için, balon kateter yardımıyla endoskopik olarak östaki borusu içinde kateteri ilerletmektedir. Balon daha sonra iki dakika süre ile şişirilmekte ve tüpteki daralma da bu şekilde genişletilmektedir. Bu işlem sonrasında hasta aynı gün hastaneden taburcu olabilmekte ve 1 ay gibi kısa süre sonrasında hastanın şikayetleri gerilemeye başlamaktadır. 5 yaşından itibaren çocuklarda da uygulanabilen bu yöntem, östaki tüpü tıkanıklıklarında kalıcı bir tedavi şeklidir.” açıklamalarında bulundu.
TAV İşletme Hizmetleri ‘HelloSky’ Lounge ile Milano Bergamo Havalimanı’nda
Uluslararası yatırımlarına hız kesmeden devam eden TAV İşletme Hizmetleri, İtalya’nın en yoğun üçüncü uluslararası havalimanı Bergamo Milano’da ‘HelloSky’ yolcu salonu markası ile hizmet vermeye başlıyor.
TAV İşletme Hizmetleri iştiraki, Barselona merkezli havalimanı ağırlama hizmetleri şirketi GIS, İtalya’daki Milano Bergamo Havalimanı için ‘HelloSky’ markası altında Haziran itibariyle faaliyete geçecek yeni yolcu salonunu tanıttı. 2019 yılında 13,8 milyonu aşkın yolcu trafiği ile İtalya'nın üçüncü büyük havalimanı olan Milano Bergamo’nun yönetim şirketi SACBO, havalimanı servis yelpazesine prestijli bir proje daha ekleyerek, ulusal ve uluslararası arenada daha şık, zengin ve donanımlı bir hizmet sunmak için TAV İşletme Hizmetleri ile işbirliğine gitti.
‘Dünya çapında tercih edilen bir marka olma yolundayız’
TAV İşletme Hizmetleri CEO'su Güçlü Batkın, “İtalya'da devam eden genişleme stratejimiz kapsamında, şimdi de Milano Bergamo Havalimanı’nda faaliyetlerimizi başlattık. Bu işbirliğimizi havalimanı ağırlama hizmetlerinde dünya çapında tercih edilen bir marka olma yolunda bizim için bir kilometre taşı olarak görüyoruz. Buradaki amacımız, HelloSky Lounge’larımız aracılığıyla benzersiz ve kusursuz bir müşteri deneyimi sunmak. Dijital dönüşüm yatırımımızla müşterilerimize kaliteli hizmet sunmaya ve havalimanlarında iş ortaklarımızın güvenilir çözüm ortağı olmaya devam edeceğiz” dedi.
HelloSky ile Bergamo'da lüks ve müşteri dostu bir deneyim
SACBO Başkanı Giovanni Sanga ise "Hava taşımacılığının bu yeni döneminde, yolculara yeni alanlar ve hizmetler sunan bir yatırımda bulunarak HelloSky Bergamo-‘yu faaliyete geçirmekten memnuniyet duyuyoruz. Salon, seyahat öncesi havaalanındaki transit deneyimini olabildiğince konforlu hale getirmeye yardımcı olurken,TAV İşletme Hizmetleri’nin profesyonelliği sayesinde, mümkün olan en iyi deneyimi sunacağımızdan eminiz" diye konuştu.
Yeni HelloSky Lounge, 750 m2 büyüklüğünde ve 130 kişilik oturma kapasitesi ile Milano Bergamo Havalimanı'nda iç ve dış hatlara tahsis edilecek. Salon, 2020 yılında genişletilen ek terminalde, yeni pasaport kontrol alanının hemen önünde yer alıyor. Yolcu salonu dinlenme ve çalışma alanları, toplantı odaları, yeme-içme alanı, sigara içme odası, duş ve tuvalet olmak üzere, salon 10 farklı bölümden oluşuyor. Tasarımda Bergamo şehrinden ilham alan HelloSky Milan Bergamo Lounge, yolcuların her türlü ihtiyacına çözüm sunmayı ve seyahatlerinde konforlu vakit geçirmelerini amaçlıyor. Dinamik bir yaklaşımla hazırlanan ve günün farklı saatlerine göre uyarlanan menü, yöresel tatlar da dahil olmak üzere çeşitli seçenekler sunuyor.
Kullanım başına ödeme seçeneklerinin de misafirlere kolaylık sağlamak için sunulmasının yanı sıra,. GIS, HelloSky Bergamo Lounge’da mümkün olan en güvenli ortamı yaratmak için katı COVID-19 prosedürlerini takip edecek. HelloSky Milan Bergamo Lounge, Fiumicino Havalimanı'ndaki başarılı HelloSky Roma'dan sonra HelloSky markasının ikinci servisi olarak hizmet veriyor. HelloSky'ın marka felsefesi, dinamizm, konfor, kalite, esneklik ve özelleştirmeden oluşuyor. HelloSky Lounge, İtalya ve Avrupa'nın en iyi loungelarından biri olarak referans olmayı hedefliyor.
OSMAN SEZENER’İN ŞEFLİĞİNDE “KITCHEN BODRUM” SEZONA HAZIR
DANIŞ RESTAURANT BODRUM’DA KAPILARINI AÇTI
8 Haziran 2021 Salı
Cumhurbaşkanlığı Uluslararası Yat Yarışları bu yıl da Galataport İstanbul’da gerçekleşecek
Şahika Ercümen’den her geçen gün oksijen kaybeden denizler için acil yardım çağrısı
7 Haziran 2021 Pazartesi
Olympos Teleferik Gelecekten Umutlu
TURİZMİN SESİ / Halil ÖNCÜ
KEMER- Antalya'nın Kemer ilçesinde yer alan ve Alternatif turizmin en önemli merkezlerinden birisi olan Olympos Teleferik Pandemi şartlarına rağmen gelecekten umutlu. Haftanın yedi günü açık olan tesis, pandemi tedbirlerini tam anlamıyla uygularken açık hava, bol oksijen ve yaz aylarında serin ortamı ile tercih sebebi oluyor. Pandemi öncesi her gün bin ile bin 500 arasında misafiri zirveye taşıdıklarını belirten Olympos Teleferik Genel Müdürü Haydar Gümrükçü, bu sayıların pandemi ile birlikte 500’lere indiğini söylüyor.
“Geçtiğimiz yıl ile bu dönemin arasında çok büyük bir fark yok. Bir miktar daha yukarıda. Sonrasında daha iyi olacağını umut ediyorum. Keşke turizm açısından bazı ülkeler ile ilişkilerimizi biraz daha düzeltebilsek. Bu da sadece bizi değil tüm bölgeyi kalkındıracak. Şu ana kadar çok kötü değiliz fakat Pandemi dönemine göre iyiyiz normale göre iyi değiliz. Yaklaşık şu anda günlük normal sezonda günde bin ile bin 500 arasında yolcu ağırlarken, şu anda 400 – 500 arası misafir alıyoruz”
Organizasyonların merkezi
Olympos Teleferik Genel Müdürü Haydar Gümrükçü çok sayıda etkinliğe imza attıklarını ve en son olarak da Run To Sky Organizasyonu ile çok sayıda sporcu ve katılımcıyı zirvede misafir ettiklerini söyledi.“Maalesef Pandemi dönemi geçen senden çok farklı geçmiyor. Bir tık daha iyi diyebiliriz. 21 Haziran’dan sonra bazı ülkelerin uçak seferlerinin başlaması ile umarım daha iyi olacak. O dönemde zirve iyi olursa bütün Kemer iyi oluyor. Run To Sky Organiazsyonu ile karanlığın içinde bir ışık gibi oldu. Bizi de çok iyi motive ediyor. Gelen misafirleri de öyle. Bu tür organizasyonları çok sık yapıyoruz. Pandemi döneminde böyle bir şey olduğu için böyle bir avantajımızda var. “
12 dakikada 2 bin 365 mt. zirveye
Avrupa'nın en uzun, dünyanın ise ikinci en uzun teleferiği olma özelliğini taşıyan Olympos Teleferik ile yolculuk alt istasyon ile Tahtalı Dağı 2365 mt zirve arası yaklaşık 12 dakika sürüyor. İsviçreli mühendisler tarafından tasarlanan ve yaklaşık 40 milyon avroya mal olan teleferik ile yolculuk yapan yolcular, muhteşem ve unutulmaz bir yolculuk yaşarken, Phaselis ve Olympos Antik Kenti, Antalya ve Kemer'in manzarasını görme şansı buluyor ve bulutlu havalarda ise bulutların içerisinden geçiyor.
TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya Kapadokya Tanıtım Stratejisi Çalıştayı’na katıldı
Kapadokya Bölgesinde Faaliyet Gösteren Seyahat Acentalarıyla Bir Araya Geldi. Yönetim Kurulu Başkanımız Firuz B. Bağlıkaya, Nevşehir Valiliği’nin düzenlediği Kapadokya Tanıtım Stratejisi Çalıştayı’nın ardından bölgede faaliyet gösteren seyahat acentalarının temsilcileri ile bir araya geldi.
Kapadokya Bölge Temsil Kurulu Başkanı Talip Aldemir’in organize ettiği akşam yemeği programına, Yönetim Kurulu Üyelerimiz Soner Bacaksız, Ceren Anadol, Ahmet Küçükyıldız, Erciyes BTK Başkanımız Ali Emre Mart, bölgede görev alan eski Başkanlarımız ile Başkanlık Danışma Kurulu Üyesimiz Tansu Demir katılım sağladı.Nevşehir, Niğde, Aksaray ve Kayseri’den gelerek yemeğe katılan seyahat acentası temsilcileri ile birlikte genel ve bölgesel sorunların değerlendirildiği programda, sektörümüzün en önemli ihtiyacının mevcut yasanın çağın gereksinimlerini karşılayamaması nedeniyle değişmesi gerektiği konusunda fikir birliğine varıldı.
1618 sayılı yasada yapılacak değişiklikler ile birlikte sektörün sorunlarının önemli kısmının çözülebileceği ve tüm seyahat acentalarının birlik ve beraberlik içerisinde hareket etmesi ile bu yasanın değiştirilebileceği konusunda görüşler paylaşıldı.Türkiye’nin en önemli turizm merkezleri arasında yer alan Kapadokya’nın çok daha fazla turist alabilmesi için var güçleri ile çalışacaklarını da belirten Bağlıkaya, yemeğe katılan tüm üyelere teşekkür etti.
5 Haziran 2021 Cumartesi
CITROËN MODELLERİNDE 0 FAİZLİ KREDİ VE NAKİT İNDİRİMLİ YAZ KAMPANYALARI BAŞLADI!
PEUGEOT HAZİRAN AYINDA FAİZİ SIFIRLADI
Yenilenen Suzuki GSX-S1000 Daha Kıvrak, Daha Atletik, Daha Güçlü!
Hangi Lastik Tercih Edilmeli?
Caresse Bodrum’daki tekne tutkunlarına ve tekne sahiplerine özel fırsat ve ayrıcalıklar sunacak
Caresse Bodrum’da Azimut Yachts sahiplerine sunulacak ayrıcalıklar arasında özel servis, deck, lounge alanı ve tekne bağlamada verilen özel avantajların yanı sıra konaklama, yeme-içme ve SPA’da da özel sürprizler bulunuyor.
Bu iki güçlü markanın işbirliği, Caresse Bodrum bünyesinde yer alan Barbarossa Restaurant ve Buddha-Bar Beach Bodrum’da da sunulacak özel fırsatlar ile taçlandırılıyor. Yunanistan’ın Paros adasının ikonik ve en leziz deniz ürünü restorantlarından Barbarossa Restaurant, Haziran ayının ikinci haftası itibariyle Caresse Bodrum’da yerini alacak. Tekne tutkunlarının en sevdiği adreslerden biri olan Barbarossa Restaurant’ı da Azimut tekne sahip ve severlerini bekliyor.
Ayrıca Azimut Yachts’ın Flybridge, Grande, S, Magellano ve Atlantis serilerinin de temsilciliğini yürüten Karina Marine Group, markanın yeni Magellano 66 modelini Türkiye’de Caresse Bodrum’da yaz sezonunda tekne severlere tanıtacak. Özel servis ve bağlama imkanları ile tekne ve yatların her zaman uğrak noktası olan Caresse Bodrum da Buddha-Bar Beach ve Barbarossa hem Azimut tekne misafirlerinin hem de tüm tekne tutkunlarının vazgeçilmezi olmaya devam edecek.
Emirates, Phuket’e haftada dört sefer yapacak
Gözde destinasyonun uluslararası turistlere yeniden açılmasıyla birlikte, Emirates 2 Temmuz 2021’den itibaren Phuket’e haftada dört sefer gerçekleştirmeye devam edeceğini duyurdu. Ayrıca, COVID-19 aşısını yaptırmış olanlar varış sonrası karantinaya girmeden rahat bir seyahat deneyimi yaşayacaklar. Phuket’te turizm sektörünün güvenli bir şekilde yeniden başlamasını sağlamak için uygulanan tedbirlerle, doğal plajları ve beyaz kumsallarıyla ünlü adaya seyahat eden yolcular, dünyanın en sevilen tatil noktalarından birine karantinasız tatil yapabilecekler..