9 Aralık 2012 Pazar

AKHİSAR ACENTALARA TANITILDI

TURİZMİN SESİ


Akhisar Belediyesi, turizm çalışmaları kapsamında TÜRSAB ve TURYOL’un düzenlemiş olduğu “Turizmin Yarını” isimli organizasyonda Akhisar’ı tanıttı.Akhisar Belediyesi, ulusal ve uluslararası ölçüde düzenlenen turizm çalışmalarına katılmaya devam ediyor. 

akhisar-belediyesi,tursab-,turyol,basaran-ulusoy,nejat-karagoz5.jpg

02 Aralık 2012 Pazar günü “Turizmin Yarını” konseptiyle, TÜRSAB’ın düzenlemiş olduğu ve TURYOL’un BOSFOR isimli teknesinin ev sahipliği yaptığı organizasyon boğaz turu eşliğinde yapıldı. 

akhisar-belediyesi,tursab-,turyol,basaran-ulusoy,nejat-karagoz4.jpg

TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, TURYOL Başkanı Yunus Can ve TÜRSAB Boğaziçi BYK Başkanı Nejat Karagöz yapmış oldukları konuşmada, Türkiye ve Dünyadaki turizm hareketlerinden bahsederken, Turizmin Yarını Organizasyonunun acenta ve turizm kentleri için önemine değindiler. 

akhisar-belediyesi,tursab-,turyol,basaran-ulusoy,nejat-karagoz2.jpg

Türkiye’nin en önemli turizm acentalarının katıldığı ve Edirne, Kastamonu, Giresun gibi Anadolu’nun bir çok yöresinden şehirlerin stand açtığı zirvede, bir konuşma yapan Akhisar Kültür ve Turizm Derneği Başkanı İsmail Kantarcıoğlu, acentalara Akhisar’ı adres göstererek, kazı çalışmaları halen devam eden “Thyateira Antik Kenti” nin inanç turizmi açısından önemine işaret etti. Akhisar'ın kültürel ve tarihi değerleriyle birlikte gastronomik özellikleriyle de bir dünya şehri olduğunu aktaran Kantarcıoğlu, herkesi Akhisar'ı keşfetmeye davet etti.

akhisar-belediyesi,tursab-,turyol,basaran-ulusoy,nejat-karagoz3.jpg

Programa Marka Kent Kurulu Üyelerinden; Taha Ensar Ürküp, Ajlan Abudak, İstemi Harta, İsmail Kantarcıoğlu ve Akhisar Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürü İbrahim Topaloğlu katıldı.

akhisar-belediyesi,tursab-,turyol,basaran-ulusoy,nejat-karagoz1.jpg

Programda, Akhisar Belediyesi Halkla İlişkiler Müdürlüğü tanıtım kitiyle de göz doldurdu. Katılımcılara dağıtılan tanıtım kiti içerisinde bulunan Akhisar'ın yöresel lezzetlerinden zeytinyağı ve zeytin şekeri davetliler tarafından ilgiyle karşılanırken, “Akhisar Türkü, Mani ve Ninnileri Kitabı”ndan da övgüyle söz edildi.  Farklı yörelerden halk oyunu ekiplerinin de gösterileriyle yer aldığı programa, canlı müzik, yöresel yemek ve tatlı sunumları da renk kattı. Turizmin Yarını zirvesi, davetlilerin Kabataş'ta vedalaşmalarıyla son buldu. 

WTTC’NİN TÜRKİYE’DEKİ İLK TEMSİLCİSİ


TURİZMİN SESİ
Özaltın Otel İşletmeleri A.Ş. Genel Müdürü Öznur Özdemir Özaltın, Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi (WTTC)’nin Türkiye´deki ilk temsilcisi seçildi
Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi (WTTC) ve Almanya’nın uluslararası turizm şirketi TUI’nin başkanı olan Dr. Michael Frenzel ve TUI Dış İlişkiler Koordinatörü Günter Ihlau’nun katıldığı toplantıda, Özaltın Otel İşletmeleri A.Ş. Genel Müdürü Öznur Özdemir Özaltın, Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi (WTTC)’nin Türkiye´deki ilk temsilcisi seçildi.Dünyada seyahat ve turizm bilincini arttırmayı misyon edinen ve bu alanda faaliyetlerde bulunan Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi (WTTC)’ne ilk kez Türkiye’den bir temsilci seçildi. Bu kurulda Türkiye temsilcisi seçilen Özaltın Holding yönetim kurulu üyesi ve Turizm Grubu’nun Genel Müdürü Öznur Özdemir Özaltın, toplantıda yaptığı konuşmasında Türkiye ve uluslararası turizminde mesleki eğitime önem verip, bu alanda gerekli yatırımları yapacaklarının sözünü verdi.

İnşaat, enerji, turizm ve tarım olmak üzere dört alanda faaliyet gösteren Özaltın Holding’in Yönetim Kurulu Üyesi ve bunun yanı sıra Gloria Hotels & Resorts Genel Müdürü olan Öznur Özdemir Özaltın, Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi (WTTC)’nin Türkiye’deki ilk temsilcisi seçilmiş olmasından duyduğu sevinci şu sözlerle dile getirdi. “Önemli bir turizm ülkesini temsil ettiğim için çok mutluyum. Hep birlikte hem Türkiye hem de uluslararası turizm alanında sektörün gelişimine katkıda bulunacağız. Bunun için özel ve kamu sektörleriyle ortaklık kurmak oldukça önemli”

TAF İSİM DEĞİŞTİRDİ


TURİZMİN SESİ

Tüm Aşçılar Federasyonu (TAF), İçişleri Bakanlığına yapmış olduğu başvuru sonucunda "Türkiye" kelimesini federasyon isminin başına ekled.Tüm Aşçılar Federasyonu (TAF), İçişleri Bakanlığına yapmış olduğu başvuru sonucunda "Türkiye" kelimesini federasyon isminin başına ekledi. Bununla birlikte isim değişikliği de yapıp resmi olarak "Türkiye Aşçılar ve Şefler Federasyonu" ismini aldı.Konu ile ilgili bilgi veren Türkiye Aşçılar ve Şefler Federasyonu Başkanı Y. Yalçın Manav şunları söyledi:"Uzun bir uğraş sonucunda alınan Türkiye isim hakkı, WACS resmi üyeliği ile de Türkiye Aşçılar ve Şefler Federasyonu ülkemiz aşçılık mesleği ile ilgili daha büyük projelere imza atmaya hazırdır.Türkiye Aşçılar Milli Takımı isim hakkı ve patentine de sahip olan federasyonumuz yoluna emin adımlarla devam edecektir. Her geçen gün daha da güçlenen federasyonumuz, ilerleyen günlerde aşçılık sanatı ve Türk mutfağı adına çok önemli işlere imza atacaktır."

GOLF TUTKUNLARI ANTALYA’DA BULUŞUYOR


TURİZMİN SESİ

Rixos Premium Belek bu yıl da Avrupalı 115 yöneticinin katılımıyla gerçekleşen Manager Golf Cup’a ev sahipliği yapıyor.Rixos Hotels ve Porsche sponsorluğunda düzenlenen turnuva 13 - 16 Aralık tarihleri arasında gerçekleşecek.Turizm devi Rixos Hotels ve lüks otomotiv sektörünün lideri Porsche’nin işbirliğiyle gerçekleştirilen 3. Manager Golf Cup gün sayıyor. Antalya Golf Club Pascha’da gerçekleşecek final turnuvası, 2010 yılından bu yana Antalya’da gerçekleşiyor. Bu yıl üçüncüsü düzenlenen Manager Golf Cup, finale kalan 115 üst düzey yöneticiyi ağırlıyor.

Üst düzey yöneticiler arasında yeni fikirler geliştirmek amacıyla düzenlenen turnuva, Türk turizminin geldiği noktayı göstermek ve Belek’deki golf sahalarını tanıtmak açısından da  büyük önem taşıyor. Turnuvanın ödülleri 15 Aralık 2012 tarihinde Rixos Premium Belek’te Manager Golf Cup’a özel hazırlanan gala yemeği eşliğinde sahiplerini bulacak. Ödül olarak ise 8 kişiye 4 gece Rixos Premium otelinde konaklama imkanı veriliyor.

HEM RİSK AZ HEM CİROSU YÜKSEK


TURİZMİN SESİ

İstanbul Gayrimenkul Değerleme, turizm yatırımları konusunda ‘odası temalı’ otel konseptini öneriyor. Tamamı temalı otellere göre hem risksiz hem de yatırım maliyeti olarak daha uygun bütçeye sahip olan ‘odası temalı’ oteller, Avrupa ülkelerinde tercih edilirken henüz Türkiye’de bir örneği bulunmuyor.İstanbul Gayrimenkul Değerleme (İGD) Yönetici Ortağı Celal Erdoğdu, bu konseptin yurtdışında çok başarılı örnekleri olduğunu söylüyor. Özellikle Avrupa ülkelerinde trend bir konsept olan ‘oda temalı’ oteller için “Hem riskiniz az hem de cironuz yüksek” diyen Celal Erdoğdu, konsepti şöyle anlatıyor:



Temalı odaları iki kat fiyata satabilirsiniz
 “Farklılaşma pek çok alanda olduğu gibi inşaat ve turizm alanında da oldukça önemli hale geldi.  Bu süreçte temalı oteller olsun mu olmasın mı tartışması da epey zamandır sürüyor. Sektörün bir kısmı olmalı görüşünü savunurken diğer bir kısmı da otelciliğin sadece bir konaklama işi olduğunu, temanın etkisi olmadığı belirtiyor. Ancak otelcilik sadece bir konaklama işi değil. Konaklatmanın da farklı kriterleri var. Sunduğu lüks, oda dizaynları, hizmet kalitesi… Sonuçta misafir kendini özel hissetmek istiyor. Temalı oteller de bu noktada devreye giriyor, kişiye kendini özel hissettiriyor. Ancak ben tamamı temalı otel yerine ‘odaları temalı’ otel yatırımlarını öneriyorum.

Çünkü zararın toleresi mümkün, isterseniz  hemen vazgeçebilirsiniz. Ama tutarsa da sizi farklılaştırabilir, çok yüksek noktalara taşıyabilir. Şöyle ki otelin oda sayısının sadece yüzde 20’sini temalı odalara ayırıyorsunuz. Örneğin 100 odanız varsa bunun 20 odasını temalı konsepte ayırıyorsunuz ve odaları bu temalara göre özel olarak dekore ediyorsunuz. Örneğin otomobil ya da jazz ya da aşk temasını alıyorsunuz ve odayı tamamen bu konsepte göre düzenliyorsunuz. Ve bu odaları diğer odalarınızın en az iki katı fiyatına müşteriye sunuyorsunuz. Bu da sizin cironuzu yüksek oranda arttırıyor”

Sağlamcı yaklaşım…
Oda temalı butik otellerin, tamamı temalı otellere göre çok daha risksiz olduğunu dile getiren Celal Erdoğdu, “Çünkü tutmazsa geri dönme şansınız var. Odaları temalı yaptınız ve ilgi görmedi. O zaman normal odaya rahatlıkla çevirebilirsiniz. Ancak otelin tamamını büyük bir yatırım yapıp temalı bir konseptte inşa ettiniz, ancak beklediğiniz ilgiyi görmedi. Yatırımınız tamamen çöpe gidebilir. Bu büyük bir risk almak demek. Sağlamcı bir yaklaşım tercih etme taraftarıysanız hayal ettiğiniz temayı otelinizin seçtiğiniz odalarında uygulayın” şeklinde konuşuyor.

İstanbul’da Galata’ya fotoğraf, Eyüp’e Osmanlı teması…
Celal Erdoğdu, İstanbul’un hangi bölgelerinde ‘oda temalı otel’ konsepti uygulanabileceği konusunda ise şu bilgileri veriyor: “Konusuna göre değişmekle beraber, boğaz gören veya doğa manzarası olan yerler aşk temasına uygun olabilir. Karaköy, Galata, Beyoğlu ise müzik, fotoğraf, resim temalarının uygun olacağı yerler. Eyüp ve Üsküdar Osmanlı temalı konular için uygun olabilir.”

ANKARA'NIN İLK YEŞİL YILDIZLI OTELİ


TURİZMİN SESİ
2004 yılından bu yana Ankara'da hizmet veren Doğa Residence Otel, başkentteki tüm konaklama tesislerini geride bırakarak, önemli bir başarıya imza attı. 2004 yılından bu yana Ankara'da hizmet veren Doğa Residence Otel, başkentteki tüm konaklama tesislerini geride bırakarak, önemli bir başarıya imza attı ve Türkiye genelinde sadece 25 otele verilmiş olan "Yeşil Yıldız" belgesini alıp, Ankara'nın ilk ve tek yeşil yıldızlı konaklama tesisi unvanını elde etti.Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından, genel yönetim, eğitim, yatak odalarındaki düzenlemeler, çevre düzenlemesi ve etkinlikler, ekolojik mimari, enerji, su, detarjan tüketimini kontrol altına alması, çevre etiketli ürünlerin kullanılıp kullanılmadığı, atıklarını ayrıştırarak anlaşmalı ve belgeli kuruluşlara vermesi, atık yağlarını ayrıştırması gibi 10 başlık altında farklı puanlara sahip tam 122 kriter değerlendirilerek yapılan inceleme sonunda, Doğa Residence Otel hepsinden tam puan aldı ve Yeşil Yıldız Ççevre Nişanı'nı kazanarak, Ankara'nın gururu oldu.Doğa Residence Otel yetkilileri, bir süre önce ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Belgesi aldıklarını, otelde evsel ve ambalaj atıklarının ayrıştırıldığını, elektrik, su ve deterjan tükemininin kontrol altında tutulduğunu, atık yağların yetkili kuruluşlara verildiğini, personel ve konaklayan misfirlerin çevre konusunda bilinçlendirilmesi için çalışmalar yapıldığını belirtti.


Konaklama tesislerinde bilinçli çevre duyarlılığı
Ankara’nın ilk ve tek “Yeşil Yıldız”lı oteli olan Doğa Residence Otel'in, çevre duyarlılığı kapsamında son bir yılda yaptığı çalışmalar ve elde ettiği sonuçlar şöyle:
-275 kilogram atık yağın geri kazanılmasını sağlayarak doğada 275 milyonmetreküp içme suyunun kirlenmesinin önüne geçti,
-Atık pillerin geri kazanılmasını sağlayarak, doğada 4800 metrekare toprağın kirlenmesinin önüne geçti,
-Atıkların geri kazanılması ve geri dönüştürülmüş kağıtlar kullanarak 150 ağacın kesilmesini önledi,
-Çevre dernekleri ile yürütülen projeler kapsamında 75 ağacın dikilmesini sağladı,
-Artan sağlıklı günlük yiyecekleri hayvan barınaklarına vermeye devam ediyor.
Yetkililer, tesisin “Yeşil Yıldız” standartlarını esaas alarak, turizm sektöründe, otel proses koşullarının çevre ve insan sağlığı üzerinde olabilecek etkilerini en aza indirmek için gerekli faaliyetleri planlayarak, çalışmalarına aralıksız devam edeceğini belirttiler.

Hizmet vermeye başladıkları günden buyana  çevre duyarlılığı konusunda  sektörlerinde öncülük yaptıklarını belirten otel yetkilileri, Yeşil Yıldız Nişanının kendilerini daha çok kamçıladığını ve bu yöndeki çalışmalarını artıracaklarını söylediler.

Ataç 1 Sokak No:11 06410 Kızılay Ankara Turkey
Telefon : +90 312 435 83 33        

8 Aralık 2012 Cumartesi

ODEON TOURS’DAN TATİLCİYE FIRSAT


TURİZMİN SESİ
Odeon Tours 2013 yılı yaz dönemi erken rezervasyon kampanyası, indirim ve sigorta güvencesi ile tatilciye fırsatlar sunuyor.Tatillerinde kalite arayanların ilk tercihi ODEON Tours, erken rezervasyon kampanyasıyla tatilcilere yüzde 45’e varan indirimlerin yanı sıra tüm taksitli kredi kartlarına vade farksız 12 taksit olanağı sunuyor. Ayrıca ODEON Tours, tatile 72 saat kalana kadar koşulsuz iptal hakkı tanıyan ‘Erken Rezervasyon Sigortası’ ile tatilcilerin son dakika değişikliklerine de imkan sağlıyor.ODEON Tours, tatilcilere erken rezervasyon kampanyası ile yüzde 45’e varan indirimler sağlıyor. Tüm taksitli kredi kartlarına vade farksız 12 taksit imkanı sunan 2013 yaz dönemi erken rezervasyon kampanyasına katılanlar, Allianz Sigorta güvencesi ile erken rezervasyon sigortası yaptırıp koşulsuz iptal hakkına da sahip oluyor.

Odeon Tours İç Pazar Müdürü Akın Aksu, erken rezervasyonun bu yıl 15 Kasım’da başladığını ve aradan geçen 1 hafta içinde çok sayıda talep geldiğini belirtti. Artık tatilcilerin erken rezervasyona alıştığını ve kış aylarından itibaren yaz aylarını planladığını söyleyen Aksu, “Eskiden erken rezervasyonu kaçırmak rakamsal olarak daha fazla ödemek anlamına gelirken, artık erken rezervasyonu kaçırmak yer bulamamak anlamına da geliyor. Özellikle bu sezon yurt dışından artan taleplerle birlikte istenilen tesislerde yer bulmak şimdiden zorlaşmaya başladı” dedi.

‘Tesis sayısı 400’ü aşacak’
Aksu sözlerini şöyle sürdürdü; “Misafirlerimizi erken rezervasyon konusunda özellikle uyarıyoruz. Bu dönemi sadece indirim olarak değerlendirmesinler, istedikleri tesiste ve zamanda tatil yapmak istiyorlarsa erken davranmalarında fayda var. Ancak hayatın değişkenliğinden dolayı erken rezervasyon yapmak için tereddütte kalanların da bu şansı kaçırmamasını istiyoruz. Tatil tarihinizi belirlemenize karşın son dakikada bir işinizin çıkmasından endişe ediyorsanız, tatilinize 72 saat kalana kadar koşulsuz iptal hakkı sağlayan erken rezervasyon sigortası yaptırabilirsiniz. Tatil bedelinizin sadece yüzde 1’i kadar bir tutarı, yani 10-20 TL gibi bir rakamı ödeyerek, tatilinizin iptal olması durumunda paranızın tamamını, iş ortağımız Allianz Sigorta güvencesiyle koşulsuz geri alabilirsiniz.” Aksu ayrıca 85 tesisle başlayan kampanyada tesis sayısının 400’ü aşacağını sözlerine ekledi.

Tur programları hakkında bilgi almak ve kayıt yaptırmak için ODEON Tours Çağrı Merkezi 444 0 684’yi arayabilir, www.odeontatil.com   adresine ulaşabilirsiniz.

ETIHAD İKRAM HİZMETİNİ TESCİLLEDİ


TURİZMİN SESİ

Etihad Havayolları, Seyahat İkram Organizasyonu tarafından düzenlenen 2012 Mercury Ödülleri’nde yenilikçi uçuş ikram programları Mezoon Grille ve First Class Chefs ile “En İyi Uçuş İkram Hizmeti” inovasyon ödülüne layık görüldü.Etihad Havayolları’nın Üst Ticari Yöneticisi Peter Baumgartner, şirket olarak en çok değer verdikleri konulardan biri olan uçuş ikram hizmeti alanında bir kez daha ödüle layık görülmekten dolayı oldukça mutlu olduklarını belirtirken, Etihad Havayolları’nı diğer şirketlerden ayıran en önemli özelliğin, uçuş ikram ekiplerinin, gerçek profesyonellerden oluşması olduğunu söyledi. Baumgartner, “Uçuş ikram hizmetimiz, diğer havayolu şirketleriyle değil, dünya çapındaki otel ve restoranlarla yarışır nitelikte… First Class Şeflerimiz ve Yiyecek İçecek Müdürlerimizle konuklarımıza uçuş sırasında yüksek standartlarda bir restoran tecrübesi yaşatıyoruz,” şeklinde konuştu.Etihad Havayolları’nın Diamond First Class’ta Mezoon Grill konseptiyle yenilenen menülerinde, hazır seçeneklerin yanı sıra kişiye özel tercihlerle oluşturulabilecek yiyecekler de sunuluyor.

BAŞKANLARIN TWİTTER AŞKI


TURİZMİN SESİ
Araştırmada Kadıköy Belediye Başkanı Selami Öztürk, 94 Belediye Başkanı arasında Twitterda en çok konuşulan belediye başkanı oldu. Başkan Öztürk ödülünü CEBIT Bilişim Fuarında düzenlenen törenle aldı.  İstanbul Üniversitesi tarafından yapılan araştırmada, Twitter'de en çok konuşulan 10 belediye başkanı belirlendi. Listeye Kadıköy Belediye Başkanı Selami Öztürk birinci sıradan girerken, Öztürk’ü Beyoğlu Belediye Başkanı A.Misbah Demircan, Küçükçekmece Belediye Başkanı Aziz Yeniay, Bahçelievler Belediye Başkanı Osman Develioğlu, Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, Beykoz Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek, Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir, Üsküdar Belediye Başkanı Mustafa Kara, Zeytinburnu Belediye Başkanı Murat Aydın ve Ümraniye Belediye Başkanı Hasan Can takip etti. Başkanların  ödülleri CNR'da düzenlenen CeBIT Bilişim Fuarı'nda verildi.

Ödül Töreninde konuşan Başkan Öztürk, sosyal medya ile Van Depremi sırasında gençlerin haberleşmesiyle tanıştıklarını kaydederek şöyle konuştu:“Van Depreminde gençlerin kendi aralarında twitterda yaptıkları hızlı yardım örgütlenmesi bize sosyal medyayı nasıl verimli kullanabileceğimize dair ipucu verdi. O olayda gençler bize bu alanda da olmamız gerektiğini hatırlattılar ve biz de 24 saat sosyal medya taraması yapan ve vatandaşlara hızlı bir şekilde geri dönüşler yapan bir ekip kurduk. Ben de aktif olarak kullanmaya başladım. Sosyal Medya aracılığıyla şeffaflığı ve halkın yönetime katılımını sağlıyoruz. Vatandaşlar istedikleri zaman bize aracısız ulaşabiliyor, önerisini, şikâyetini, bazen de duygularını iletiyorlar. Bunun sonucu da bu ödül oldu, vatandaşların olumlu ya da olumsuz her konuda bize doğrudan iletişime geçebilmeleri bizim için gurur verici.”

TWITTER’DA BİR İLK GERÇEKLEŞTİ
İstanbul Üniversitesi Öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Fatih Gürsul öncülüğündeki araştırma grubu (Doç. Dr. Gülin Terek Ünal, Atacan Karındaş, Öğr. Gör. Faruk Dursun, Muhammed İkbal ve Öğr. Gör. Kemal Şahin) bir bilimsel araştırma sonucu ilk defa twitterda kamuoyuna ilan etti. Geçtiğimiz haftalarda ilan edilen araştırma çok kısa sürede Twitter ve Dünya Gündeminde “EnçokKONUŞULAN 10BelediyeBAŞKANI” etiketi ile TT olmuştu.

TWITTER’DA DÜNYA ve TÜRKİYE GÜNDEMİNE GİRMİŞTİ
Twitter Dünya gündemine ve Türkiye gündemine giren araştırma 15 saatten fazla Twitter’ın en çok konuşulan konusu olarak kalarak bir bilimsel araştırma için rekor kırmıştı
.
HAKKINDA EN ÇOK KONUŞULAN BELEDİYE BAŞKANI
Hakkında en çok konuşulan Belediye Başkanları ise sırasıyla Selami Öztürk, Ahmet Misbah Demircan ve Kenan Şahin, Aziz Yeniay, Osman Develioğlu, Mustafa Demir, Yücel Çelikbilek, Lokman Çağrıcı, Mustafa Kara ve Hasan Can.

ARAŞTIRMA SONUÇLARINDAN DİĞER AYRINTILAR
Ankara’da 25, İstanbul’da 39 ve İzmir’de 30 ilçe belediyesi bulunmaktadır. Bu belediyelerden Ankara’da 13, İstanbul’da 34 ve İzmir’de ise 11 ilçe belediye başkanının Twitter hesabı bulunmaktadır.Ankara ve İzmir ilçe belediye başkanlarından hiçbiri herhangi bir kategoride ilk 10’a girememiştir. Ankarada’ki 14 AKP Belediye Başkanından 8’inin Twitter hesabı yoktur. 7 MHP Belediye Başkanından 3’ünün Twitter hesabı yoktur. 4 CHP Belediye Başkanından 1’inin Twitter hesabı yoktur. İstanbul’daki 26 AKP Belediye Başkanından 3’ünün Twitter hesabı yoktur. 12 CHP Belediye Başkanından 2’sinin Twitter hesabı yoktur. 1 DSP Belediye Başkanı olup O’nun da Twitter hesabı vardır.İzmir’deki 29 CHP Belediye Başkanından 19’unun Twitter hesabı yoktur. 1 AKP Belediye Başkanı olup O’nun da Twitter hesabı vardır.

EDİRNE İÇİN GÜÇ BİRLİĞİ


TURİZMİN SESİ

İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürlüğümüz koordinatörlüğünde gerçekleştirilen, yapılan projelerin paylaşılması ve ortak fayda sağlanmasını amaçlayan Marmara Bölgesi Kültür ve Turizm İl Müdürleri bu kez Edirne Kültür ve Turizm Müdürü Sayın İrfan Özcan’ın evsahipliğinde Edirne’de toplandı. Edirne, Düzce, Tekirdağ, Kırklareli, Sakarya, Bursa, İstanbul, Balıkesir, Yalova, Çanakkale ve Bilecik illeri Kültür ve Turizm Müdürlerinin katıldığı toplantıya Edirne Valisi Sayın Hasan DURUER ve Trakya Üniversitesi Rektörü Sayın Prof. Dr. Yener YÖRÜK de eşlik ettiler.Edirne’nin Kültür ve Turizm konularında, mevcut durumu, yapılan yapılacak olan projeler, sahip olduğu kültürel ve tarihi miras vb. içerikler üzerinde görüşme ve değerlendirmelerde bulunuldu ve aşağıdaki kararlar alındı.



1. Hazırlanmış olan Edirne Kültür Envanterinin Ulusal çapta hazırlanan envanter çalışmasına entegrasyonunun sağlanması
2. Edirne şehrinin kültür zenginliğinden hareketle “Şehir ve Kültür: Edirne” kitabının hazırlanması ve aynı isim altında Trakya Üniversitesinde seçmali ders olarak okutulması
3. Selimiye Camii’nin Dünya Kültür Mirası Listesine alınması nedeniyle Edirne’ye turist akışının sağlanması için bir Mimar Sinan destinasyonu oluşturmak amaçlı İstanbul’la işbirliği yapılması
4. Edirne’de turizmin gelişmesi amacıyla Trakya Üniversitesi’nin akademik desteğinin sağlanması için işbirliği yapılması
5. Tescilli askeri yapıların askeri alan olmaktan çıkarılması, kültür ve turizm tesislerine dönüştürülmesi yaklaşımının benimsenmesi
6. Edirne turizminin gelişmesi amaçlı, gelen ziyaretçilerin en az bir gün kalması, yeme içme mekanlarının sayı ve kalitesinin arttırılması, konaklama tesisleri ve butik otelciliğin arttırılması hedeflerinin gerçekleştirilmesi için çalışmalar yapılması
7. Milli eğitim bakanlığı ile irtibata geçilerek, Edirne’ye öğrenci gezilerinin arttırılmasının sağlanması

NESLİHAN O BİLMİYOR DEDİ


TURİZMİN SESİ

"Hiç Sevmedim" şarkısıyla milyonları peşinden sürükleyen Neslihan, yeni albümüyle müzik piyasasına bomba gibi girdi. Ünlü sanatçının yeni albümündeki "O bilmiyor" şarkısına çektiği ilk klip daha şimdiden on binlerce defa izlendi.2006'da çıkardığı albümle dinlenme rekorları kıran Neslihan, farklı sesi ve duruşuyla dinleyicilerinden tam puan alıyor. 11 şarkıdan oluşan yeni albümde Mehmethan Dişbudak'ın imzası bulunuyor. Albümdeki şarkıların aranjörlüğünü üstlenen Dişbudak'ın yanı sıra ilk klibin yönetmenliğini de Özkan Aksular yaptı.

- İLK KLİP O BİLMİYOR'A -
Neslihan, Mert Müzik'ten çıkardığı yeni albümüne ilk klibi en çok sevilen eseri O Bilmiyor'a çekti. O Bilmiyor'la muhteşem bir duygusal şarkının altına imzasını atan Neslihan, şarkılarıyla video sitelerinde şimdiden tıklanma yağmuruna tutuluyor. Neslihan'ın Facebook sayfasından paylaştığı klibini şimdiden 7 bin kişi beğendi, 2 binden fazla kişi de kendi sayfasından paylaştı. Klibin yer aldığı videoların altına yapılan yorumlardaysa ünlü sanatçı, dinleyicilerden tam not almış gibi görünüyor.

Youtube'da yayınlanan video klibin altına yazan, Muhammet Albayrak isimli bir dinleyici, "O Bilmiyor" için; "Hislerimi yansıttın Neslihan. Eline, sesine, yüreğine sağlık" yorumunu kullanıyor. 34girgin35 rumuzlu bir üye ise yorumunda; "Çok güzel bir şarkı olmuş… Yüreğine sağlık. Yüreğime dokundun" cümlelerine yer veriyor. Sanatçının Sinan isimli bir başka hayranı ise Neslihan'ın yeni bir albüm çıkarmasından duyduğu memnuniyeti; "İşte her şeyden çok beklediğim albüm... Aramıza tekrar hoşgeldin sevgili Neslihan. Çok özledik seni" cümleleriyle anlatıyor.Neslihan, 2011'de verdiği bir röportajda sorulan "Sanatçı olunmaz, sanatçı doğulur sözünün sen de bir karşılığı var mı" sorusuna şu cevabı veriyor:

"Zor bir soru. Gönlümden geçen şu ki; sanatçı, Mevla tarafından özel bir imtihandan geçer ki insanlığı daha iyi anlasın. O çoktan yaşamalıdır insanın başına gelecek olanları… Çoktan söze dökmelidir ki; dinleyen, "bu beni anlatıyor, hislerimin tercümanı oldu" diyebilsin… Ben sanırım bunlarla büyüdüm. Çocuk yaşlardan izliyor - dinliyor - yaşıyor - düşünüyor ve işte söylüyorum. Sanatçı olunmaz geçekten, doğulur ama takdiri insanlar eder. Siz sanatçıyım diye yola çıkarsınız ama kimse size o gözle bakmaz sahiplenmezse yürümez sanat. Ama bir Barış Manço gibi 7'den 70'e herkes sizi sevip, "gerçek sanatçı" derse işte o zaman sanatçı kelimesinin altı dolmuş demektir. Kişi gitse de adı ve sanatı kalır."

NESLİHAN'IN SESLENDİĞİ ŞARKILARIN İSİMLERİ
Ağlayacağım
Bu Masal Bitiyor
Herkes Gibi
Farkederim
O Bilmiyor
Babam
Sevenler Önden Gider
Hiç Sevmedim
Kırıldım
Tövbeler
Yar mısın Yara mısın?

O BİLMİYOR ŞARKISININ SÖZLERİ
Karanlık gecede iki beyazdık
Kuru toprakta iki damla yaş
Ayrılanlara iki teselli
Kavuşanlara iki tebessüm

Ah yarim bana küsmüş gidiyor
Elerim çaresiz kaldı titriyor
Zamansız gidişine gücüm yetmiyor
Giderse ölürüm bilmiyor

Derin bir hüzünde iki ümittik
Ağlayanlara iki gülüştük
Küçük bir çocuğun avuçlarında
Sevinçle tuttuğu iki kuruştuk

Ah yarim neden küstü gidiyor
Bedenim çaresiz kaldı titriyor
Vefasız sana gücüm yetmiyor
Biterse ölürüm bilmiyor

Şimdi zalim bana küstü gidiyor
Bedenim çaresiz kaldı titriyor
Vefasız sana gücüm yetmiyor

RAMADA PLAZA’DA ÇAY SAATİ AKŞAMLARI



TURİZMİN SESİ
Ramada Plaza İzmit oteli, kış soğuklarının başladığı bugünlerde konuklarının içini ısıtacak organizasyonlara ev sahipliği yapıyor.Aralık Ayı’ nın ilk haftası itibariyle başlayan Çay Saati programları, otelin lobisinde piyano müziği eşliğinde, kendinizi evinizde gibi hissettiğiniz samimi bir ortamda gerçekleşiyor. Pazar hariç haftanın her günü 17:00 – 18:00 saatleri arasında gerçekleşen Çay Saati’ nde açık büfe olarak kurulmuş 10-15 çeşit aperatif ve limitsiz çay ikram ediliyor. Başladığı günden beri ilgi gören uygulamada, hanımlar arasındaki sıcak ve keyifli sohbetler, şen kahkahalar ile süsleniyor.

Çay saatine ilk gün misafir olan, ÇYDD Kandıra Şube Başkanı Sevim Deren ve dostları unutmayacakları bir gün yaşadılar. Böylesine güzel ve nezih  bir ortam sağladıkları için otele yönetimine teşekkürlerini ileten Sevim DEREN, ‘ İzmit için bugüne kadar bulamadığımız kalitede, çalışanlarından , sunulan hizmetlere kadar çok keyifli bir mekan.

Şahsım olarak sık sık tercih ediyorum ve herkese öneriyorum.’ Dedi.Otel yönetimi  Çay saati uygulamasının dışında, Aralık ayı itibariyle her Cuma- Cumartesi The Brothers Band Grubunun canlı müzik performansıyla fix menü hizmetine başladıklarını ve yaklaşan yılbaşı sebebiyle birbirinden güzel 3 farklı program hazırladıklarını, şimdiye kadar İzmit te kutlanan en eğlenceli yılbaşı gecesinin Ramada Plaza İzmit’ te yaşanacağını söyledi.



250 MİLYON TL’LİK OTEL YATIRIMI


TURİZMİN SESİ
Dilek Gayrimenkul’ün, Four Seasons Hotels and Resorts ile yapacağı resort projesine ilişkin sözleşme Dilek Gayrimenkul Yönetim Kurulu Başkanı Dilek Sabancı ve Four Seasons Hotels and Resorts Başkanı ve CEO’su Kathleen Taylor tarafından imzalandı.2006 yılından bu yana gayrimenkul  ve turizm alanında faaliyet gösteren Dilek Gayrimenkul’ün, Four Seasons Hotels and Resorts ile yapacağı resort projesine ilişkin sözleşme Dilek Gayrimenkul Yönetim Kurulu Başkanı Dilek Sabancı ve Four Seasons Hotels and Resorts Başkanı ve CEO’su Kathleen Taylor tarafından imzalandı.SÜ Sakıp Sabancı Müzesi’nde gerçekleştirilen imza törenine Türkan Sabancı, Sevil Sabancı ve Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı da katıldılar. Akdeniz ve Ege havzasının ilk ”Seçkin Resort Tesisi” ünvanına sahip Four Seasons Resort Çeşme’nin 2016 turizm sezonunda hizmete açılması planlanıyor.  

 “DİLEK GAYRİMENKUL’UN GÜCÜ, FOUR SEASONS’IN LÜKS OTEL İŞLETMECİLİĞİNDEKİ ULUSLARARASI TECRÜBESİYLE BİRLEŞİYOR”
Projeden duyduğu heyecanı ifade eden Dilek Sabancı konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi;  “Yaptığımız titiz çalışmalar ve araştırmalar sonucunda bu benzersiz ve iddialı projeyi, uluslararası işletme deneyimli ve sektöründe dünya lideri olan Four Seasons işbirliği ile hayata geçirme kararı aldık. Four Seasons’ın lüks ve seçkin hizmet anlayışı ile Dilek Gayrimenkul’un gücünün birleşmesi sonucunda, turizm sektörümüze örnek bir proje kazandıracağız. Four Seasons Çeşme Resort Projesi‘ne 250 milyon TL yatırım yapmayı öngörüyoruz. 350 kalifiye personelimizle konuklarımıza hizmet vereceğimiz tesisimizi, 2016 yılında hizmete açmayı hedefliyoruz”. Dilek Sabancı açıklamasına şöyle devam etti; “Mavi, tertemiz bir denizin; binlerce yıllık uygarlık tarihi, kültürü ve doğal güzelliklerin buluştuğu Çeşme- Alaçatı’da hayata geçirilecek Four Seasons Resort Çeşme Projesi’nde;
Her biri, özel iç bahçeli ve deniz manzaralı terasa sahip, 130 adet muhteşem resort suit;
Denize hakim manzaralı, özel lüks bahçeli ve havuzlu 16 adet villa;
Su sporları merkezi ve windsurf yapmaya uygun özel plaj;
Çocuklar ve gençler için kulüplerin yanısıra çeşitli spor alanları ve fitness merkezi;
Termal havuz ve hamama sahip spa merkezi;
Özel olarak tasarlanmış açık ve kapalı çocuk ve yetişkinler için havuzlar,
Köy meydanına açılan restorantlar, cafeler, eğlence ve alışveriş birimleri
Kongre ve sosyal toplantı amaçlı salonlar bulunacak”.

“FOUR SEASONS RESORT ÇEŞME, TÜRKİYE’NİN ULUSLARARASI TURİZM SEKTÖRÜNDEKİ İTİBARINI GÜÇLENDİRECEK BİR PROJEDİR”.
Dilek Sabancı; Dilek Gayrimenkul’ün turizm sektöründeki ilk yatırımı olması nedeniyle büyük önem verdiği projeye ilişkin sözlerini şöyle sürdürdü; “Gayretlerimizin ana hedefi, ülkemizin eşsiz tarihi ve kültürel coğrafyasına yüksek segmentte yabancı konukları çekmek ve Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden olan turizmin büyümesine katkı sağlamaktır. Four Seasons’ın, uluslararası kabul görmüş başarıları, deneyimi ve lüks segment otelcilik anlayışındaki rakipsiz duruşuyla, bu hedefimize katkı sağlayacağından eminiz.”

-“DİLEK GAYRİMENKUL İLE KONUKLARIMIZA RAKİPSİZ BİR HİZMET SUNACAĞIZ”
Four Seasons Hotels and Resorts Başkan ve CEO’su Kathleen Taylor da konuya ilişkin şöyle konuştu;  “Yeni yatırım bölgelerini değerlendirirken beklentimiz konuklarımızın seyahat etmek istedikleri bir destinasyon olmasıdır.  Dünyanın en çok ziyaret edilen altıncı ülkesi olan Türkiye, seçkin misafirlerimiz için şüphesiz çok önemlidir. Four Seasons olarak seçkin konuklarımıza en iyiyi ve en unutulmaz deneyimleri sunmak için çalışıyoruz ve kendi bölgesinde ilk olma ünvanına sahip bu yatırıma katkı sağlayacağımız için kendimizi özel hissediyoruz” dedi. Taylor proje alanının sahip olduğu doğal güzellikler ile ayrıcalıklı servis anlayışının birleşmesi olarak özetlediği Four Seasons vizyonunun Dilek Gayrimenkul tarafından da paylaşıldığını belirtirken, Dilek Gayrimenkul ile birlikte çalışarak konuklara rakipsiz bir hizmet sunulacağını vurguladı.

GÜNDE 50,YİRMİ GÜNDE 1000 ARABA


TURİZMİN SESİ

Bu hafta Ankara Ticaret Odası’nın olağan meclis toplantısında Ankaraturizminin daha ileri seviyeye taşınmasını sağlayacak güzel gelişmeler için vaatler dile getirildi. Daha önce ileri sürdüğümüz “turizm sektörü bu sektörden yararlananların desteği ile ileri gidecektir” görüşümüzü destekleyen nitelikte sözleri duymaktan mutlu oldum. Toplantıya Eski Bakanlardan Ali Coşkun, Büyük Şehir Belediye Başkanı Melih Gökçek veTOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ATO Meclisinin kararlarına ve Yönetim Kurulunun çalışmalarına destek olabilecek açıklamalar yaptılar. Toplantıdan önce misafir olarak konuşma yapması istenen Sayın Ali Coşkun “Ticaret Odası yönetimlerinin iş dünyasının başarılı çalışmalarını daha yapıcı bir üslupla seslerini yükselterek kamuoyuyla paylaşmalarının ticaret hacmini olumlu bir şekilde etkileyeceğini” dile getirdi.

ANKARA VAATLERLE UÇACAK
Meclis Başkanının ricası üzerine kürsüye gelen Sayın Melih Gökçek’se bu tür meclislerde hiç konuşulmayan, turizm açısından destekler içeren bir konuşma yaptı. Ankara’nın tanıtım çalışmalarıyla turizm açısından ön plana çıkartılması için ellerinden geleni yapacaklarını ifade etti.  Belediye olarak 2013 yılında bitirilmek üzere 500 milyon lira bütçeyle içerisinde hayvanat bahçesinin de bulunacağı bir sosyal projeyi, Disneyland’dan da daha iddialı bir tematik parkı, yurt dışında ve yurt içinde gezmek görmek açısından ilgi uyandıracak bir eseri Başkente kazandıracaklarını söyledi. Sayın Melih Gökçek Ankara’da bu güne kadar daha büyüğü yapılmamış olan ve başarılı sonuçlar alınan Alış-veriş Festivalinin 2013 yılında daha başarılı olması ve hedefe ulaşılması için çalışmalara şimdiden başlanması gerektiğini.  Festival ve Ankara’nın tanıtımının öncelikle komşu ülkelerden başlatılmasını, Avrupa, Rusya, Türk Cumhuriyetleri ve uzak doğuda yapılacak tüm kampanyalar için belediye olarak desteğe hazır olduklarını söyledi. 2013 de festival organizasyonunda radikal bir değişiklik yaparak eğlence, müzik gibi etkinlikler yerine örneğin günde 50, yirmi günde 1000 araba hediye edilmesini, bu araçları şehrin etkin noktalarında teşhir edebileceklerini söyledi.

ATO MUTLU 
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da Belediye Başkanı Sayın Melih Gökçek’in büyük bir coşkuyla ATO’nun projelerine destek vermesinin tüm iş dünyasını memnun ettiğini ve kendisinin de çok mutlu olduğunu dile getirdi.Toplantı çıkışın da Turizm açısından çok faydalı geçen bu toplantı hakkında ATO Başkanı Salih Bezciyle yaptığım değerlendirme konuşmasında Melih Gökçek’in başkan olduğu günden beri vermiş olduğu desteklerin kendini ve oda üyelerini çok memnun ettiğini dile getirdi.  İzlenimlerini Öncelikle biz işadamları her zaman kentin yöneticileriyle iyi, yapıcı ve olumlu ilişkiler içerisinde olmalıyız, hele bu gün gördüğümüz gibi bir belediye başkanının bizim gibi örgütlere doğrudan ekonomik katkıda bulunmasa bile vereceği manevi destekleri ekonomik katkıların çok üzerinde olur şeklinde ifade etti. Biz ticaret erbabının başarısı da bu manevi katkıyı daha çok ekonomik katkıya dönüştürmekten geçiyor, ayrıca Melih bey bize hem manevi hem de ATO nun festival bütçesi kadar da maddi destek verdi, biz şanslıyız ve bu şansı 2013 te de kullanmak istiyoruz dedi.Ankara’da Valilikten, Belediye Başkanlıklarına, Ticaret Odasından, Sanayi Odasına, Esnaf ve Sanatkârlar Odalarından, Vakıflara, Kalkınma Ajansları ve birçok sivil toplum örgütüne kadar her kesimin turizm konuşuyor ve katkıda bulunuyor. Turizmciler ve bünyesinde kültürişletmelerini de bulunduran ATİD olarak bu gelişimi çağdaş ve yeni bir yapılanmanın başlangıcı olarak değerlendiriyor ve memnuniyetimizi ifade ediyoruz.

SEKTÖRÜNDE TÜRK GM’LERE BAKIŞ


TURİZMİN SESİ
Konaklama sektöründe Türk Genel Müdür trendlerini değerlendiren BW Plus The President Hotel Genel Müdür Yardımcısı Murat Arslan, Türk Genel Müdürlerin çoğunluğunu Ön Büro departmanı kökenliler oluştururken, dünyadaki Genel Müdürlerin ise Yiyecek & İçecek departmanı kökenli olduğunu belirtti.  Türk Genel Müdürlerin erken yaşta iş hayatına atıldıklarını kaydeden BW Plus The President Hotel Genel Müdür Yardımcısı Murat Arslan şunları söyledi:

“Dünyada son 50 yıldır, ülkemizde ise son 25 yıldır turizm sektö¬rünün artarak büyümesi ve gelişmesi, otelcilik sektöründe çalışan otel genel müdürlerinin önemini daha da arttırmaktadır. Pazarlamadan satışa, bütçeden güvenliğe kadar birçok noktada verdikle¬ri kararlar ile otellerin yönetiminde çok etkin adımların altına imza atan Türk Genel Müdürlerin yetiştirilmesi ve gelişmelerinde; gerekli araştırmaların özellikle otelcilik sektörü eğitimini veren üniversiteler tarafından yapılmasına ve sektörün gelişmesine ışık tutmasına ihtiyaç vardır. Şu an sektörde çalışan Türk Genel Müdürlerin çoğunluğu ”Ön Büro” Departmanı kökenlidir. Daha sonra sırasıyla, Yiyecek & İçecek, Satış & Pazarlama ve Muhasebe Departmanı kökenli çalışanlar gelir. Kat hizmetleri, Teknik Servis, Mutfak ve diğer departmanlarda müdür olarak çalıştıktan sonra Genel Müdür olanların oranları ise oldukça düşüktür.  Dünyada bu sıralama, önce Yiyecek & İçecek Departmanı, sonra Ön Büro ve ardından Satış & Pazarlama Departmanları olarak görülmektedir. Genel Müdürlerimizin büyük bir çoğunluğu da bu pozisyona gelmeden önce Genel Müdür Yardımcısı görevinde bulunmuşlardır.Ülkemizde son yıllarda, rekabet ortamı ve otel sayılarının hızla artması, yatırımcıların ve otel sahiplerinin otellerini doldurma problemi yaşayacakları endişesi taşımaları, Satış ve Pazarlama kökenli Genel Müdür sayılarında belirgin bir artışın olmasını sağlamıştır.

Genel Müdürler genç yaşta iş hayatına atılıyor, çekirdekten yetişiyor
Türkiye de çalışan Türk Otel Genel Müdürlerinin kariyerleri ile ilgili bir araştırmaya girecek olursanız,  bölgelere göre belirgin farklılıkların olduğunu göreceksiniz. Eğitim durumları, yaşları, yabancı dil bilgileri, mesleğe ilk başladıkları bölümler, bir otelde toplam çalışma süreleri bölgesel olarak değişmektedir. Uluslararası otellerde ve lüks otellerde Genel Müdür olmanın daha zor olduğu hesaba katılırsa, bu otellerde Genel Müdürlük yapan kişilerin geçirdikleri eğitim süreçlerinin daha uzun olduğu görülmektedir. Bu kişilerin, hangi bölümde çalışmaya başlarlarsa başlasınlar zaman içerisinde diğer tüm birimlerle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmeleri ve tecrübe kazanmaları için gerekli eğitim süreçlerinin daha uzun sürdüğü kesindir.

Türk Genel Müdürlerin ilk mesleğe başlangıçlarına baktığınızda, çoğunun genç yaşta iş hayatına atıldığını görürsünüz. Bu yazının bilimsel bir araştırma olmamasından dolayı verilen rakamlar net olmasa da, Otel Genel Müdürü olarak çalışan kişilerin mesleğe ilk başlama yaşının ülkemizde 20-22’li yaşlar olduğunu söylemek yanlış olmaz. Özellikle, sahil kesimlerinde bulunan otellerimizin Genel Müdürlerinin tabir yerinde ise çekirdekten yetişerek o pozisyonlara geldikleri ve çok daha erken yaşta mesleğe atıldıkları söylenebilir. Ayrıca Türk Genel Müdürlerimizin büyük bir bölümü daha okul yıllarında hem okuyup, hem çalışmaya başlamış kişilerdir.

Genel Müdür olmak için iyi bir otelcilik bilgisinden fazlasına ihtiyaç vardır
Bir otelde iyi bir Genel Müdür olmak için otelcilik hakkında çok iyi bilgi sahibi olmaktan daha fazlasına ihtiyaç vardır. Yenilikçilik, yönetim bilgi ve becerileri, şirket politikalarının farkındalığı, iyi bir zaman yönetimi, araştırma ve geliştirme ruhu, iletişim konusunda üstün beceriler, müzakere yeteneği ve sağlam bir kişiliğe ihtiyaç vardır. Bununla birlikte, kişinin fiziksel yapısı, tarzı, hoşgörüsü, güçlü belleği, risk alabilme yeteneği ve sağduyusu da önem taşımaktadır.

Doğru zamanda doğru yerde olmak ve şans faktörü de çok önemlidir
Otel Genel Müdürünün çok iyi delege etme yeteneğine de sahip olması gerekir. Aynı zamanda servis ve mutfak bilgisine, ön büro işlemleri bilgisine, temizlik ve bakım onarım bilgilerine ihtiyacı vardır. Otelin her tarafında tüm otel çalışanları ve misafirleri ile her zaman iletişim halinde olmalıdır. Başarının iyi ilişkiler ve komünikasyondan geldiğinin bilinmesi gerekir. Misafir memnuniyetinin en üst seviyede tutulmasının sağlanması ve her koşulda memnuniyetin ölçülmesi çok önemlidir. Genel Müdürün herhangi bir problem karşısında, konuyla direk ilgilenmesi ve çözüm seçeneklerini hayata geçirmesi şarttır.

Teknik bilginin yanı sıra, tecrübe gerekiyor
Otel yönetimi teknikleri ve stilleri,  planlama ve bütçe yönetimi, kontrol sistemleri ve muhasebe, büyük organizasyonlar ve operasyonu, otelin teknik altyapısı ve diğer teknik bilgiler hakkında mutlaka eğitim almış ve tecrübe kazanılmış olunmalıdır. Bununla beraber yabancı dil bilgisi, bilgisayar ve teknoloji bilgisi, sunum ve iletişim teknikleri,  pazar analizi yapabilme, ekonomik verilerin değerlendirilmesi ve risk analizi yapabilme, protokol bilgisi, zaman yönetimi, baskı altında karar verebilme yeteneği, enerji ve diğer kaynakların korunması ve tasarruf edilmesi ve çevrenin korunması gibi konularda kendisini geliştirmesine ihtiyaç vardır. Bütün bu konuların sadece teorikte değil, pratikte de uygulanmış ve tecrübe kazanılmış olması çok önemlidir.

Sektöre, erkek Genel Müdürler egemen
Ülkemizde Otel Genel Müdürlerinin çoğunluğu erkektir. Bayan Genel Müdürlerin sayısı, maalesef çok azdır. Nedenleri arasında, bayan personele bu konuda çok fazla şans verilmemesi, sektörde çalışan bayan personelin kendi hedeflerinde Genel Müdür olmaktan ziyade belirli bir yaştan sonra arka planda bir ofis işinde çalışıp çok fazla ön plana çıkmak istememeleri, otelcilik sektörünün uzun saatler çalışılıp,  çok fazla sorumluluk alınan zor bir meslek oluşu ve evlilik hayatı ile iş hayatını birlikte yürütmenin getirdiği zorluklar ilk akla gelen nedenlerdendir. Sektörde kendisini yetiştirmiş çok değerli Bayan Genel Müdürlerimiz vardır, fakat sayı olarak erkek genel müdürlere oranları çok düşüktür.

Sektördeki gelişmelerden haberdar olmak gerekir
Genel Müdürlerimizin otelcilik camiasındaki gelişmelerden haberdar olması, kendilerini her fırsatta ve her alanda geliştirmeleri ve değişen trendlerden haberdar olmaları ve bunları kendi otelinde uygulamaları önemlidir. Misafirin istek ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde tasarlanmış bir otel yapısı, otelin verdiği servislerin promosyonunun yapılıyor olması, rezervasyon ve satış ağının iyi bir şekilde kurulmuş olması ve verimli bir şekilde çalışıyor olması gerekir. Otelin temiz, konforlu, güvenli, standartları oluşturulmuş,  eğitimli ve alakalı personele sahip olması gerekir.

Hedef ve planlamalar işinizi kolaylaştırır
Otel Genel Müdürleri tarafından kısa ve uzun vadeli hedeflerin belirlenmiş planlı bir çalışmanın yapılmış olması, kalite kontrol sistemlerinin kurulmuş olması, plan ve bütçelerin hazırlanmış olması, sorumlulukların ve görevlerin belirlenmiş olması gerekir. Bunlarla beraber, personel eğitimlerinin planlanmış ve yapılmış olması, iletişim ağının ve seviyesinin belirlenmiş olması, otel oda ve tüm diğer bölümlerinin yıllık periyodik bakımlarının yapılmış ve planlanmış olması gerekir. Gerekli tüm lisansların ve eğitimlerin alınması da çok önemlidir. Otel ile ilgili alanlarda yapılması gereken sigorta işlemlerinin yapılıp, hazır hale getirilmesi sizi birçok konuda rahatlatacaktır.

İşinizi iyi yapın, asansöre bindiğinizde en yüksek düğmeye basmaya hazır olun
İşinizi iyi yapın, elinizden gelenin en iyisini yapın. Giyiminize her zaman özen gösterin, saç bakımınızı ve makyajınızı her zaman sade ve bakımlı yapın. Kibar olun, personelinize karşı güvenilir ve kabul görür bir tavrınız olsun. Dikkatle dinleyin, dürüst olun, misafirleri selamlayın, gerekli yerlerde gerekli tavsiyeleri yapmaktan korkmayın. Öğrenebileceğiniz ve kendinizi geliştirebileceğiniz her fırsatı değerlendirin. Kendinizin her konudan haberdar olabileceği bir organizasyonu kurup, otelde olup biten her şeyden haberdar olun. Verilen tekliflerden, promosyonlardan, özel organizasyonlardan, VIP kişilerin kim olduğundan ve gruplardan haberdar olun. İmkanınız oldukça, dünyanın her tarafında çalışıp oradaki çalışmalar ve servis hizmetlerinden haberdar olun.

Otel yöneticileri veya otel sahiplerinin büyük bir kısmı Otel Genel Müdürlerini ve departman müdürlerini kendi elemanları içerisinden seçmek isterler. Eğer siz, tüm bu vasıflara sahipseniz ve asansöre bindiğinizde üst düğmelere basacak kabiliyette iseniz, promosyon alacak kişinin siz olduğunuz kesindir.

Bir şeyin altını kalın “Board Marker” ile çizmekte yarar görüyorum ki:
“Believe is good, control is better”
“Güvenmek güzel, fakat kontrolü asla elden bırakmayın”