Otel seçerken önce fiyata sonra konuma bakıyoruz
Bayram tatilinin uzamasının ardından pek çok kişi yola koyulmak için hazırlıklara başladı. Peki otel rezervasyonu yaparken tercihimizi şekillendiren unsurlar hangileri? Seyahat arama sitesi momondo'nun yeni araştırması, bu soruya yanıt veriyor.Dokuz günlük Ramazan Bayramı tatili için hazırlıklar başladı. Pek çok kişi kendileri için en uygun oteli bulmaya çalışırken, momondo’nun yaptığı araştırma[1] Türk turistlerin otel tercihini hangi faktörleri göz önünde bulundurarak yaptığını ortaya koyuyor.
ERKEKLER İÇİN FİYAT DAHA ÖNEMLİ
Türkiye’nin yüzde 55’i “Otel seçerken önceliğim fiyatın bütçeme uygun olması,” diyor. Yalnızca erkekler incelendiğinde oran yüzde 58’e kadar çıkıyor. Yaş grupları açısından bakıldığında 36-55 yaş grubunun fiyata daha önem verdiği görülürken, coğrafi açıdan incelendiğinde İç Anadolu Bölgesi yüzde 61’le diğer tüm bölgelerin önüne geçiyor.
EGELİLER VE KADINLAR MERKEZİLİĞE DAHA ÇOK ÖNEM VERİYOR
Otel seçimi yaparken ikinci önceliğimiz ise yüzde 41’le şehir merkezine yakınlık. Yalnızca kadınlar incelendiğinde, merkezi bir otelde konaklama isteiği yüzde 45’e kadar çıkıyor. Merkeziliğe en çok önem veren bölgemiz ise yine yüzde 45’le Ege Bölgesi. Diğer yandan otelin şehrin hangi bölgesinde olduğunu en az umursayanlar, 18-22 yaş arasındaki gençler.
KONUK YORUMLARINA EN ÇOK KARADENİZLİLER BAKIYOR
Üçüncü önceliğimiz, otelin seyahat sitelerinde olumlu yorumlar alması. Katılımcıların yüzde 36’sı, yalnızca iyi yorumlar alan otellerde konaklayacağını söylüyor. Karadenizliler yüzde 38’le yorumlara en çok önem verenlerken, Türkiye genelinde yorumlara en çok 23-35 yaş grubu önem veriyor.
HİZMET KALİTESİ ERKEKLER İÇİN ÖN PLANDA
momondo’nun araştırmasına göre, otel personelinin iyi ve kaliteli hizmet sunması, yüzde 35’le konaklama konusundaki tercihlerimizi şekillendiren dördüncü etken. Yalnızca erkeklerin yanıtları incelendiğinde oran yüzde 39’a çıkıyor. Başka bir deyişle erkek turistler hizmet kalitesine daha çok önem veriyor.
TAVSİYELERE DÜNYADA EN ÇOK ÖNEM VEREN İKİNCİ ÜLKEYİZ
Beşinci sırada yüzde 27’yle otelin arkadaşlarımız, ailemiz ya da diğer tanıdıklarımız tarafından tavsiye edilmiş olması yer alıyor. Eş dost tavsiyesine en çok önem verenler 56-65 yaş grubuyken, en az önem verenler yüzde 18-22 yaş grubundaki gençler. Diğer yandan Türkiye, dünya genelinde tavsiyelere en çok önem veren ikinci ülke konumunda. Bu alanda ilk sırada yüzde 30’la Çin, Türkiye’yi takiben üçüncü sırada ise yüzde 26’yla Brezilya yer alıyor.
YÜZDE 16’MIZ KONSEPT OTEL İSTİYOR
Otel seçerken önceliklerimiz arasında yer alan diğer etkenler ise sırasıyla şöyle: Yüzde 20’yle otelin bir paket tur programı içerisinde yer alması, yüzde 16’yle medyada iyi yorumlar alması, yine yüzde 16’yle otelin farklı bir konsepte sahip olması ve yüzde 12’yle otelin şehrin güzel bir mahallesinde yer alması.Uluslararası araştırma enstitüsü CINT’in Momondo adına gerçekleştirdiği araştırmaya 20 ülkeden 29000 kişi katılmıştır. Araştırmanın Türkiye ayağında ise 6-13 Ocak 2016 tarihleri arasında 1000’in üzerinde kişi yer almaktadır.
Bayram tatilinin uzamasının ardından pek çok kişi yola koyulmak için hazırlıklara başladı. Peki otel rezervasyonu yaparken tercihimizi şekillendiren unsurlar hangileri? Seyahat arama sitesi momondo'nun yeni araştırması, bu soruya yanıt veriyor.Dokuz günlük Ramazan Bayramı tatili için hazırlıklar başladı. Pek çok kişi kendileri için en uygun oteli bulmaya çalışırken, momondo’nun yaptığı araştırma[1] Türk turistlerin otel tercihini hangi faktörleri göz önünde bulundurarak yaptığını ortaya koyuyor.
ERKEKLER İÇİN FİYAT DAHA ÖNEMLİ
Türkiye’nin yüzde 55’i “Otel seçerken önceliğim fiyatın bütçeme uygun olması,” diyor. Yalnızca erkekler incelendiğinde oran yüzde 58’e kadar çıkıyor. Yaş grupları açısından bakıldığında 36-55 yaş grubunun fiyata daha önem verdiği görülürken, coğrafi açıdan incelendiğinde İç Anadolu Bölgesi yüzde 61’le diğer tüm bölgelerin önüne geçiyor.
EGELİLER VE KADINLAR MERKEZİLİĞE DAHA ÇOK ÖNEM VERİYOR
Otel seçimi yaparken ikinci önceliğimiz ise yüzde 41’le şehir merkezine yakınlık. Yalnızca kadınlar incelendiğinde, merkezi bir otelde konaklama isteiği yüzde 45’e kadar çıkıyor. Merkeziliğe en çok önem veren bölgemiz ise yine yüzde 45’le Ege Bölgesi. Diğer yandan otelin şehrin hangi bölgesinde olduğunu en az umursayanlar, 18-22 yaş arasındaki gençler.
KONUK YORUMLARINA EN ÇOK KARADENİZLİLER BAKIYOR
Üçüncü önceliğimiz, otelin seyahat sitelerinde olumlu yorumlar alması. Katılımcıların yüzde 36’sı, yalnızca iyi yorumlar alan otellerde konaklayacağını söylüyor. Karadenizliler yüzde 38’le yorumlara en çok önem verenlerken, Türkiye genelinde yorumlara en çok 23-35 yaş grubu önem veriyor.
HİZMET KALİTESİ ERKEKLER İÇİN ÖN PLANDA
momondo’nun araştırmasına göre, otel personelinin iyi ve kaliteli hizmet sunması, yüzde 35’le konaklama konusundaki tercihlerimizi şekillendiren dördüncü etken. Yalnızca erkeklerin yanıtları incelendiğinde oran yüzde 39’a çıkıyor. Başka bir deyişle erkek turistler hizmet kalitesine daha çok önem veriyor.
TAVSİYELERE DÜNYADA EN ÇOK ÖNEM VEREN İKİNCİ ÜLKEYİZ
Beşinci sırada yüzde 27’yle otelin arkadaşlarımız, ailemiz ya da diğer tanıdıklarımız tarafından tavsiye edilmiş olması yer alıyor. Eş dost tavsiyesine en çok önem verenler 56-65 yaş grubuyken, en az önem verenler yüzde 18-22 yaş grubundaki gençler. Diğer yandan Türkiye, dünya genelinde tavsiyelere en çok önem veren ikinci ülke konumunda. Bu alanda ilk sırada yüzde 30’la Çin, Türkiye’yi takiben üçüncü sırada ise yüzde 26’yla Brezilya yer alıyor.
YÜZDE 16’MIZ KONSEPT OTEL İSTİYOR
Otel seçerken önceliklerimiz arasında yer alan diğer etkenler ise sırasıyla şöyle: Yüzde 20’yle otelin bir paket tur programı içerisinde yer alması, yüzde 16’yle medyada iyi yorumlar alması, yine yüzde 16’yle otelin farklı bir konsepte sahip olması ve yüzde 12’yle otelin şehrin güzel bir mahallesinde yer alması.Uluslararası araştırma enstitüsü CINT’in Momondo adına gerçekleştirdiği araştırmaya 20 ülkeden 29000 kişi katılmıştır. Araştırmanın Türkiye ayağında ise 6-13 Ocak 2016 tarihleri arasında 1000’in üzerinde kişi yer almaktadır.