5 Temmuz 2016 Salı

Otel rezervasyonu yaparken tercihimizi şekillendiren unsurlar hangileri?

Otel seçerken önce fiyata sonra konuma bakıyoruz
Bayram tatilinin uzamasının ardından pek çok kişi yola koyulmak için hazırlıklara başladı. Peki otel rezervasyonu yaparken tercihimizi şekillendiren unsurlar hangileri? Seyahat arama sitesi momondo'nun yeni araştırması, bu soruya yanıt veriyor.Dokuz günlük Ramazan Bayramı tatili için hazırlıklar başladı. Pek çok kişi kendileri için en uygun oteli bulmaya çalışırken, momondo’nun yaptığı araştırma[1] Türk turistlerin otel tercihini hangi faktörleri göz önünde bulundurarak yaptığını ortaya koyuyor.

 ERKEKLER İÇİN FİYAT DAHA ÖNEMLİ
Türkiye’nin yüzde 55’i “Otel seçerken önceliğim fiyatın bütçeme uygun olması,” diyor. Yalnızca erkekler incelendiğinde oran yüzde 58’e kadar çıkıyor. Yaş grupları açısından bakıldığında 36-55 yaş grubunun fiyata daha önem verdiği görülürken, coğrafi açıdan incelendiğinde İç Anadolu Bölgesi yüzde 61’le diğer tüm bölgelerin önüne geçiyor.

EGELİLER VE KADINLAR MERKEZİLİĞE DAHA ÇOK ÖNEM VERİYOR
Otel seçimi yaparken ikinci önceliğimiz ise yüzde 41’le şehir merkezine yakınlık. Yalnızca kadınlar incelendiğinde, merkezi bir otelde konaklama isteiği yüzde 45’e kadar çıkıyor. Merkeziliğe en çok önem veren bölgemiz ise yine yüzde 45’le Ege Bölgesi. Diğer yandan otelin şehrin hangi bölgesinde olduğunu en az umursayanlar, 18-22 yaş arasındaki gençler.

KONUK YORUMLARINA EN ÇOK KARADENİZLİLER BAKIYOR
Üçüncü önceliğimiz, otelin seyahat sitelerinde olumlu yorumlar alması. Katılımcıların yüzde 36’sı, yalnızca iyi yorumlar alan otellerde konaklayacağını söylüyor. Karadenizliler yüzde 38’le yorumlara en çok önem verenlerken,  Türkiye genelinde yorumlara en çok 23-35 yaş grubu önem veriyor.

HİZMET KALİTESİ ERKEKLER İÇİN ÖN PLANDA
momondo’nun araştırmasına göre, otel personelinin iyi ve kaliteli hizmet sunması, yüzde 35’le konaklama konusundaki tercihlerimizi şekillendiren dördüncü etken. Yalnızca erkeklerin yanıtları incelendiğinde oran yüzde 39’a çıkıyor. Başka bir deyişle erkek turistler hizmet kalitesine daha çok önem veriyor.

TAVSİYELERE DÜNYADA EN ÇOK ÖNEM VEREN İKİNCİ ÜLKEYİZ
Beşinci sırada yüzde 27’yle otelin arkadaşlarımız, ailemiz ya da diğer tanıdıklarımız tarafından tavsiye edilmiş olması yer alıyor. Eş dost tavsiyesine en çok önem verenler 56-65 yaş grubuyken, en az önem verenler yüzde 18-22 yaş grubundaki gençler. Diğer yandan Türkiye, dünya genelinde tavsiyelere en çok önem veren ikinci ülke konumunda. Bu alanda ilk sırada yüzde 30’la Çin, Türkiye’yi takiben üçüncü sırada ise yüzde 26’yla Brezilya yer alıyor.

YÜZDE 16’MIZ KONSEPT OTEL İSTİYOR
 Otel seçerken önceliklerimiz arasında yer alan diğer etkenler ise sırasıyla şöyle: Yüzde 20’yle otelin bir paket tur programı içerisinde yer alması, yüzde 16’yle medyada iyi yorumlar alması, yine yüzde 16’yle otelin farklı bir konsepte sahip olması ve yüzde 12’yle otelin şehrin güzel bir mahallesinde yer alması.Uluslararası araştırma enstitüsü CINT’in Momondo adına gerçekleştirdiği araştırmaya 20 ülkeden 29000 kişi katılmıştır. Araştırmanın Türkiye ayağında ise 6-13 Ocak 2016 tarihleri arasında 1000’in üzerinde kişi yer almaktadır.

Electrolux Ideas Lab evlerin geleceğine ilham vermeye hazırlanıyor

Electrolux’ten yeni bir yaratıcı fikir yarışması
Electrolux, bugünün ve geleceğin evleri için yaratıcı fikirleri ortaya çıkaracak yeni bir global yarışma olan “Electrolux Ideas Lab”i başlatıyor. Yarışmaya 18 yaşın üzerindeki herkes katılabiliyor. Katılımcılar www.electroluxideaslab.com adresinden ön kayıt yaptırarak yarışmayla ilgili detayları takip edebiliyor. Electrolux, insanların gelecekte evlerinde daha lezzetli, sağlıklı ve sürdürülebilir yemek yapmalarına ilham verecek yaratıcı fikirlere “Electrolux Ideas Lab” ile çağrı yapıyor. Akıllı telefon uygulamalarından, yemek paylaşım programlarına, mutfak aletlerinden, pratik fikirlere ya da tamamen donanımlı iş fikirlerine kadar her türlü proje yarışmada katılabiliyor. Bu yarışmada sınırları yarışmacıların hayal gücü belirliyor.

Electrolux Pazarlama Direktörü MaryKay Kopf, Electrolux Ideas Lab ile ilgili şunları söyledi: “Hızla değişen bir dünyada yaşıyoruz. Geleceğin evleri için en iyi fikirler hali hazırda annelerin, babaların, yemek bloggerlarının ya da evdeki şeflerin aklında olabilir. Tüketicilerimizin zihinlerindekileri açığa çıkartacak bu platformu oluşturarak yaratıcı fikirleri ödüllendireceğiz ve kazananların fikirlerini daha da ileriye taşımalarını sağlayacağız. Bu platform ayrıca sunduğumuz ürün ve hizmetlerle mükemmel tüketici deneyimi yaratma konusunda daha da iyi olmamızda bize yardımcı olacak.”

Electrolux Ideas Lab’den büyük ödül
En iyi fikrin sahibi, 10.000 Euro para ödülünün yanı sıra İsveç’in başkenti Stockholm’a 5 günlük bir gezi kazanma şansı yakalayacak. Gezi kapsamında kazanan yarışmacılara yaratıcı fikirlerini bir sonraki aşamaya taşıyabilmeleri için gerekli olan tüm destek sağlanacak. Yarışma süreci, değerlendirme kriterleri ve ödül detayları 15 Ağustos 2016’da www.electroluxideaslab.com üzerinden duyurulacak.

Denize sıfır olarak konumlanan bu tür işletmeler bir hak ihlali yapıyor

Beachlere Giriş Ücreti Ödemeyin!
Yıllık iznini ve bayram tatilini deniz kenarında geçirmeyi tercih edenlere hukukçulardan bir uyarı geldi. Denize 50 metreden daha yakın olarak konumlanan sahil işletmelerinin yasalara aykırı olduğunu ve bu alanlara giriş ücreti ödenmemesi gerektiğini belirten Avukat Cevat Kazma, ödenen ücretlerin de geri alınabileceğini açıkladı.

Yaz aylarında yapılan tatillerde konaklama ve ulaşımdan sonraki en büyük gider kalemini beachlerde ödenen paralar oluşturuyor. Şezlong, şemsiye, duş, loca, yiyecek-içecek gibi hizmetler sunan bu alanlara giriş ücreti kişi başı 50 ila 1000 TL arasında değişiklik gösteriyor. Ancak hukukçulara göre denize sıfır olarak konumlanan bu tür işletmeler bir hak ihlali yapıyor. Avukat Cevat Kazma’ya göre, Kıyı Kanunu’nun 4. ve 5. maddeleri gereğince bu tür işletmelerin kıyı kenar şeridi ile arasında en az 50 metre mesafe bulunması gerekiyor.

 
Ücret Ödemeyin
Bu mesafenin kanunen herkese açık bir alan olması gerektiğini vurgulayan Cevat Kazma, “Denize 50 metreden daha yakın sahil işletmelerinin verdiği hizmetler yasal değildir. Bu alanda denize girmek, güneşlenmek için giden kişilerden ücret alınamaz.” diyerek, tatilcilerin bu alanlara giriş için ücret ödememesi gerektiğini söyledi. Ücret ödendiyse iadesi talep edilebilir! Avukat Cevat Kazma, Kıyı Kanunu’nu ihlal eden işletmelerin aldıkları giriş ücretlerinin yasal olmadığını, tüketicilerin ödemiş oldukları ücretleri de Tüketici Hakem Heyetlerine başvurarak geri alabileceğini söyledi. Belediyelerin bu işletmelerden işgaliye adı altında kira parası aldığının altını çizen Avukat Cevat Kazma, belediyelerin de Kıyı Kanunu’nu açık bir şekilde ihlal ettiğini vurguladı.

ICANN Helsinki toplantısında Nokta İstanbul’un başarısı konuşuldu

Nokta İstanbul’un başarısı konuşuldu
Dijital dünyanın önemli isimlerinin katıldığı, Finlandiya’nın başkenti Helsinki’de gerçekleşen ICANN56 toplantısında Nokta İstanbul’un başarısı konuşuldu. Nokta İstanbul ekibi, katılımcılara proje süreci ve atılan adımlar konusunda bilgi verdi. İnternette alan adı tahsisinin dünya çapında en üst mercii olan ICANN’in Başkanı ve CEO’su Goran Marby, Nokta İstanbul’u hayata geçiren Medya A. Ş. Genel Müdürü Bekir Kaplan ve ekibinin başarısını tebrik etti.

Dünya çapında yılda üç defa gerçekleşen ICANN56 toplantısının ikincisi, Fas’ın Marakeş kentinin ardından dün Finlandiya’nın Helsinki şehrinde gerçekleştirildi. Dijital dünya konusunda yetkin isimlerin dijital dünyadaki gelişmeleri değerlendirdikleri ve tecrübelerini paylaştıkları toplantıda Nokta İstanbul ekibi de hazır bulundu. Helsinki toplantısında, şehir alan adı uzantıları içerisinde Nokta İstanbul başarısı ile dikkat çekti. Nokta İstanbul ekibi, proje süreci ve atılan adımlar konusunda toplantıdaki katılımcıları bilgilendirdi. Nokta İstanbul projesini hayata geçiren İstanbul Büyükşehir Belediyesi Medya A.Ş. Genel Müdürü Bekir Kaplan ve ekibi, internette alan adı tahsisinin dünya çapında en üst mercii olan ICANN’in Başkan ve CEO’su Goran Marby’le de buluştu.  
 
 
Nokta İstanbul’u tebrik etti
Görüşmede Nokta İstanbul’un başarısını tebrik eden Marby, Medya A. Ş. Genel Müdürü Bekir Kaplan’a projenin Türkiye’deki başarıya ulaşmasındaki sırrı sordu. Kaplan ise İstanbul markasını dijital dünyaya taşıyan projeye büyük bir heyecanla başladıklarını ifade ederek “Medyadan ve kullanıcılardan büyük destek gördük. Projenin tanıtılması ve herkese ulaşması için iletişim araçlarını da etkin şekilde kullanıyoruz. İnsanların İstanbul ile özdeşleşmelerini istiyoruz. Bu nedenle herkesi .ist ve .istanbul uzantılı kişisel web adreslerini almaya teşvik ediyoruz” dedi.
 
 
25 bin kayıt
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş önderliğinde çizilen vizyonu Marby’e anlatan Kaplan “Nokta İstanbul büyük bir proje ancak biz olaya sadece Nokta İstanbul olarak değil internet özgürlüğü ve erişilebilirliği olarak bakıyoruz. İstanbul’da birçok kamu kuruluşu ve şirket artık Nokta İstanbul alan adını kullanmaya başladı. Bu bize büyük mutluluk veriyor” diye konuştu. Kaplan görüşme sonunda Marby’e  Boğaz, Kız Kulesi ve Sultanahmet’in minyatür tekniğiyle resmedildiği bir İznik çinisi hediye etti. Tarihi metropolün cazibesini dijital dünyaya taşıyan .ist ve .istanbul  uzantılı internet adresleri genel başvuruya açılmasının ardından yoğun taleple karşılaştı. .ist ve .istanbul alan adı kayıtları 25 bine ulaştı. Nokta İstanbul kayıtları www.nic.istanbul  sitesi üzerinden gerçekleştirilebiliyor.

26 Haziran 2016 Pazar

Turizm sektörünün durgunluğu geçici yeniden yapılanma zamanı geldi

Turizmde müşterileri puanlama dönemi
Turizmde yaşanan durgunluğun geçici olduğunu belirten Protel Yönetim Kurulu Başkanı Metin Arghan, sektörün yeniden yapılanma zamanının geldiğini söyledi. Bu doğrultuda kanal yapısının yenilenmesi gerektiğini belirten Arghan, sektördeki son trendler hakkında da bilgi vererek, “Bazı ulaşım uygulamalarında yolcular sürücüye puan verirken, sürücüler de yolculara puan veriyor. 
 
Bunun benzerini turizmde de görmeye başladık. Bazı oteller misafirlerini puanlıyor ve bu puanlara göre indirim oranı belirliyorlar” dedi.Konuk ağırlama sektörüne teknoloji çözümleri sunan Protel’in yönetim kurulu başkanı Metin Arghan, Türkiye turizm sektöründe yeniden yapılanma zamanının geldiğini söyledi. Sektörde yaşanan durgunluğun geçici olduğunu ifade eden Arghan, “Bu tür dönemler dünyanın her yerinde yaşanabiliyor ve hem ülkelere hem de iş adamlarına yeni şeyler öğretiyor. Bugün özellikle güneydeki otellere baktığımızda klasik bir kanal yapısı olduğunu görüyoruz. Tur operatörleri ve acentelerden oluşan bu kanal yapısının internetten direkt satış gibi yeni kanallarla desteklenmesi gerekiyor. Bu anlamda sektörün devletten bir beklenti içine girmek yerine, teknolojinin sağladığı olanakları kullanmak üzere harekete geçmesi gerekiyor” dedi.Otel ve restoranların kullandıkları teknoloji çözümlerinin her şeyden önce müşteri mutluluğuna yardımcı olması gerektiğinin altını çizen Metin Arghan, “Misafirler tatilde de yemekte de önce kendilerini mutlu etmek istiyor, bunun için hizmet satın alıyorlar. İsteklerinin ve kişisel zevklerinin işletme tarafından dikkate alınması da mutluluklarına katkı sağlıyor. Tesisin teknolojiyi kullanarak müşterilerini tanıması ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunabilmesi günümüzde neredeyse ön şart olarak kabul ediliyor” dedi.

Sektördeki trendler
Sektördeki son trendler hakkında da bilgi veren Protel Yönetim Kurulu Başkanı Metin Arghan, “Ulaşıma yönelik bazı mobil uygulamalarda yolcular sürücüye puan verirken, aynı şekilde sürücüler de yolcuları puanlıyor. Bunun benzerini turizmde de görmeye başladık. Bazı oteller de misafirlerini puanlıyorlar. Misafirlerin odayı ve tesiste sunulan olanakları ne şekilde kullandıkları puanlanarak, sonraki konaklamalarında ne oranda bir indirim alabilecekleri belirleniyor” dedi.“Yapay zeka kullanımı turizm sektöründe de yaygınlaşacak” diye konuşan Arghan, “Bu trendle birlikte, internetten manuel olarak otel araştırmak yerine, kişinin nasıl bir otelde konaklamak istediğini sesli olarak ifade etmesi yeterli olacak. Örneğin, ‘Muğla civarında, geceliği 300 TL olan, tenis kortu bulunan’ şeklinde bir cümleyi söylemek, beklentiye en uygun tesisin anında bulunmasını sağlayacak” ifadelerini kullandı. Arghan’ın aktardığı bilgilere göre, sanal gerçeklik gözlükleri de turizm sektörüne farklı bir soluk getirebilecek ve tatile gitmeden tatil deneyimi yaşamak mümkün olabilecek. Bu sayede, tatilciler acentede ya da evde sanal gerçeklik gözlüğü ile tatil mekânının yanı sıra kalacakları otelin içinin ve odalarının nasıl göründüğünü inceleyebilecekler.

24 Haziran 2016 Cuma

HotelRunner ve Rusya’nın en popüler turizm portalı Ostrovok’dan önemli iş birliği

Türkiye’deki oteller Rusya’dan daha fazla rezervasyon alabilecek

HotelRunner, Rusya’nın lider turizm portalı Ostrovok.ru ile yerli turizme katkı sağlayacak önemli bir iş birliğine imza attı. Birliktelik kapsamında HotelRunner kullanıcısı oteller, Ostrovok’u satış kanalları arasına ücretsiz olarak ekleyerek, Rusya başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinden rezervasyon kabul edecek, oda satışlarını önemli ölçüde artırabilecek.HotelRunner, günlük 200.000’den fazla ziyaretçi hacmine sahip, Rusya’nın en önemli turizm portalı Ostrovok.ru’yu entegre online satış kanalları arasına ekledi. Ostrovok.ru ile yapılan özel iş birliği ile HotelRunner, kullanıcılarına bu önemli kanal bağlantısını ücretsiz sunacak.

HotelRunner ve Ostrovok.ru arasındaki bu stratejik birliktelik sayesinde HotelRunner kullanıcısı oteller, başta Rusya olmak üzere dünyanın birçok ülkesinden rezervasyon alabilecek. HotelRunner, ücretsiz olarak sunduğu Ostrovok kanal bağlantısı ile kullanıcılarına Ostrovok ile iletişim kurulması, direkt kontrat süreçlerinin hızlandırılması ve hızlıca satışa başlayabilmeleri için aktif destek verecek.

İş birliği kapsamında hali hazırda 100’den fazla HotelRunner kullanıcısı otel, Ostrovok.ru’ya bağlanarak rezervasyon almaya başladı.

Ostrovok.ru ile yaptıkları iş birliğini değerlendiren HotelRunner Kurucu Ortağı Ali Beklen, “HotelRunner kanal yöneticine ücretsiz olarak kazandırdığımız Ostrovok entegrasyonu ile, Türkiye’deki oteller başta Rusya olmak üzere dünyanın her yerinde yüz binlerce kişi tarafından ziyaret edilen Ostorovok.ru seyahat portalından rezervasyon kabul edebilecek. Ostrovok.ru ile kurduğumuz, Rus turistleri ülkemize yeniden yönlendirebilecek ve otelcilerin rezervasyon hacmini artıracak bu stratejik ortaklığa çok önem veriyoruz” dedi.

Ostrovok.ru İş Geliştirme Müdürü Polina Khrapal ise, “HotelRunner ile gerçekleştirdiğimiz bu önemli birliktelik sayesinde oteller Ostrovok.ru ile Rus turizm pazarına rahatlıkla erişebilecekler. Misafirler, her gün dünya genelinde 200.00’den fazla ziyaretçi alan Ostrovok.ru üzerinden en iyi fiyat tekliflerini değerlendirebiliyor. Bu durum otellerin özellikle Rusya’dan rezervasyonlarını artırabilmeleri için önemli bir şans.” dedi.


17 Haziran 2016 Cuma

Skal International Marmara İftarda Buluştu

Turizmin deneyimli ve başarılı isimlerini çatısı altında barındıran Skal International’in bünyesinde yer alan Skal International Marmara Kulübü, Murat Yumak Başkanlığında iftarda buluştu Skal International Marmara  Güler Osmanlı’da  verilen iftar yemeğinde bir araya geldi. Skal International Marmara üyeleri İftarda Sultan Sofrası menüsü ile sultanlara yakışır bir iftar yaptılar.

Skal International Marmara üyelerine sunulan iftar menüsünde neler vardı. İftariyelik 8 çeşit (Vişne Reçeli, Gül Reçeli, Tulum Peyniri, Tahin, Pekmez, Tereyağı, Hurma, Zeytin), Adı aynı ama tadı hergün değişen Soran Yemez Çorbası, Osmanlı Tabağı (7 çeşit) Kaşık Salatası (Özel sos eşliğinde), Padişah Tatlısı, Demirhindi Şerbeti ve sınırsız çay kahve vs.. İftar saatini beklerken Skal International Marmara Başkanı Murat Yumak tüm iftara katılanlarla konuştu sohbet etti. Sektör değerlendirmesi niteliğinde hoş sohbet şeklinde geçen görüşmelerin ardından ezan sesiyle oruçlar açıldı. Farklı bir ambiyans içinde olan Skal International Marmara Kulübü üyeleri restoran önünde sokağa kurulan 50 kişilik Osmanlı sofrasında oruçlarını  açtılar.

Güler Osmanlı Mutfağı işletmecisi Ali Güler'in ev sahipliğinde  ve Marmara Skal Başkanı Murat Yumak’ın Başkanlığında  misafirlerle hoş bir vakit geçirdiler. Skal International Marmara Kulübü Başkanı Murat Yumak, Anadolu yakası turizmi için projeler geliştirmemiz gerekiyor demiştik. Benim Başkanlığımda projelerimizi hayat geçiriyoruz. Skal Marmara olarak Antakya Medeniyetler Korosu ile her dilde 'Barış Şarkıları' söyleyerek dünyaya Atatürk'ün "Yurtta Barış Cihanda Barış" sözlerini hatırlattık, Caddebostan Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilen konserde hep birlikte dünyaya şarkılarla barışı haykırdık. Skal International Marmara Kulübü beyin takımı faydalı projeler için çalışıyor.
Bu gün burada Skal International Marmara   üyeleri ile birlikte iftarda buluştuk.Marmama Skal Üyesi Ali Gülerin butik restoranında  farklı bir ortam içindeyiz. Marmara Skal ve Young Skal üyeleri ile birlikteyiz. Dostlarımızla birlikte iftar sofrası etrafında buluşmanın keyfini çıkarıyoruz


Skal International Marmara Kulübü  Başkanı Murat Yumak yemeğe katılan, İstanbul’un önde gelen turizmcilerinden oluşan üyeler ve Gazeteci TV Proğramcısı Kadir Çelik ile birlikte orucunu açtı. 
Kendi alanında ve  turizmi yönlendirme konusunda üst düzey çalışmalar yapan nitelikli insanların oluşturduğu Skal International Marmara  yeni dönemde yine çeşitli aktivitelerde bir araya gelerek paylaşımlarda bulunup, hem Anadolu yakası turizminin hem de aramızdaki güçlü bağların daha da gelişmesi için gayret sarf edeceğiz” dedi.  Skal International Marmara Kulübü  bundan sonraki turizm hamlelerini ve yapılacaklarını belirtirken, bu süre zarfında kendilerine destek olan üyelere de teşekkür etti.
 

15 Haziran 2016 Çarşamba

YERLİ KONUT YATIRIMCISININ YENİ GÖZDESİ ANTALYA

KRİZ FIRSATA DÖNDÜ

Rusya ile yaşanan kriz sonrası gözlerin çevrildiği Antalya emlak piyasasında rakamlar Türk yatırımcıların krizi fırsata çevirdiğini gösteriyor.Güneşin, kumsalın, denizin vazgeçilmez adresi,birçok medeniyete evsahipliği yapmış tarihi mirasıyla Antalya’ya yerli yatırımcıların ilgisi katlanarak artıyor.Antalya merkezli gayrimenkul franchise markası 1A Plus’ın Yönetim Kurulu Başkanı  Ebubekir Sevimli 2016 yılının ilk 4 ayı içinde Antalya ilinde 17.789 konut satışı gerçekleştiğine dikkat çekti. Sevimli, Antalya’nın ulusal ve uluslararası alanda yıldızının parlamasında son dönemde etken olan başlıca konuların G-20 zirvesi,Expo 2016, Dünya Botanik Expo’su olduğunu vurgularken, futbolda Antalyaspor’un ardından Alanyaspor’un da Süper Lig’e çıkmasının da şehrin marka değerine olumlu katkı sağladığını söyledi. Bir süre önce yaşanan “Rusya Krizi” ile ilgili Antalya adına olumsuz değerlendirmeler yapıldığını hatırlatan 1A Plus Yönetim Kurulu Başkanı Ebubekir Sevimli “yaşanan mevcut krizin uzun süreli ve kalıcı olmayacağının en büyük göstergesi krizi fırsata çeviren yerli yatırımcıların ilimize çok ciddi rağbet göstermeye başlamasıdır.”diye konuştu.



BASIN İLAN KURUMUNUN RESMİ WEB SAYFASI YENİLENDİ

BİK  YENİLENEN YÜZÜYLE YAYINDA 
Basın İlan Kurumunun resmi web sayfası bik.gov.tr yenilenen yüzüyle takipçileriyle buluşuyorSitenin yeni baştan oluşturulan içerik ve değişen tasarımı ile mobil cihazlar da dahil tüm dijital platformlarda daha kolay ve hızlı bir kullanım imkanı sağlıyor.Sitedeki Kurumsal menü altında Kurumun teşkilat yapısı ve görev alanlarına dair bilgiler verilmektedir. Sitede ayrıca Kurumsal haberlerin yanı sıra 55 yıldan bu yana hizmet verdiği basın dünyasıyla ilgili haberlere yer veriyor ve yine medya gündeminin nabzını tutuyor. Ülkenin her köşesinden haber almak isteyenler, bik.gov.tr adresine girerek Kurum görev alanındaki il ve ilçelerde yayınlanan gazetelerin birinci sayfasını okuyabiliyor. 

Siteye giriş yapıldığında ziyaretçiyi HAREKETLİ GÖRSELLER alanında bulunan Kurumsal duyurular ve yenilikler karşılıyor. Yine bu bölümden ilan sahipleri, resmi ilan ve reklam yayını ile alakalı yayın kuruluşları ve vatandaşlarımız Kurum yapısı, mevzuatı, resmi ilan sevki ve iletişim hakkında bilgi sahibi olabilecekleri gibi, birlikte çalıştığımız yazılı basın kuruluşları da kendilerine ait işlem menülerine ulaşabilir. 

Sitedeki E-UYGULAMALAR bölümünde, gazetelerde yayımlanacak resmi ilanların Kurum tarafından İLANBİS aracılığıyla ilan sahiplerinden elektronik ortamda alınması ve gazetelere dağıtılmasını sağlayan hizmetlerinin yürütüldüğü bilişim sistemi başta olmak üzere ilgili ziyaretçilerin kullanabileceği sorgulama ekranı, özel oturum paneli ve resmi ilan fiyat tarifesine ait bilgiler mevcuttur. 

Resmi ilanları yaygın, bölgesel ve yerel gazetelerde yayımlandıkları gün ile eş anlı olarak internet ortamında kitlelerle buluşturan ve her gün 500 adedin üzerinde resmi ilanın yayınlandığı “resmi ilan portalı” www.ilan.gov.tr’ye erişim sağlanıyor.

Türkiye’de ve dünyada meydana gelen önemli olaylardan haberdar olmak isteyen okuyucular,  7 haber kategorimizde (SİYASET, EKONOMİ, SPOR, DÜNYA, KÜLTÜR-SANAT, YAŞAM VE TEKNOLOJİ)  yer alan haberlerden seçilen önemli başlıkları ‘GÜNDEM’ haberlerinden takip edebilirler.
Modüler olarak sitede yer alan KURUMSAL HABERLER/BÜLTENLER bölümünde Kurum etkinlik, faaliyet ve çalışmalarına dair haber, duyuru ve basın bültenlerine yer veriliyor.

YEREL GAZETE HABERLERİ’nde Kurumumuz yetki alanında bulunan gazetelerin özel haber değeri taşıyan haberlerini geniş kitlelere ulaştırma imkanı elde ediyor. Medya kurum ve kuruşları başta olmak üzere yazılı, görsel ve internet medyasına ilişkin sektörel haberlere MEDYA GÜNDEMİ modülünden erişilebilir. FOTO ve VİDEO GALERİ alanında ise haber kategorilerine ait öne çıkan sektörel güncel haberlerin fotoğraf ve video görselleri yer alıyor.  

Ziyaretçiler Kurum tarafından çıkarılan Basın Hayatı Dergisi’nin interaktif e-dergi formatına, prestij eserlerimiz olan Basın İlanlı Asr-ı Hayat ve Basın Penceresinden Harb-i Umumiye adlı kitaplarımıza ve yine Kuruma ait diğer eserleri YAYINLARIMIZ bölümünden ulaşıp okuyabilir.
 
Basın İlan Kurumunun kurumsal internet sitesi bik.gov.tr dinamik yapısı, yepyeni tasarımı ve zengin haber içeriğiyle YAYINDA…

13 Haziran 2016 Pazartesi

Resmi Tatilde Çalışanların Ödemesi farklı olacağı yasa ile sabittir

İş Kanununa göre işçilerin çalıştırılamayacağı günler çalıştırıldığı durumlar da işçinin onayının alınması gerektiği ve bu günler de yapılan çalışmaların normal ücretlendirmeden farklı olacağı yasa ile korunmaktadır. 4857 sayılı İş Kanunun 44. maddesi gereği, Ulusal bayram ve genel tatil günlerin de işyerlerinde çalışılıp çalışılmayacağı toplu iş sözleşmesi veya iş sözleşmeleri ile kararlaştırılır. Sözleşmeler de hüküm bulunmaması halinde söz konusu günlerde çalışılması için işçinin onayı gereklidir. İşçinin haftalık tatilinde çalışması kanundaki düzenlemeler gereği, çalışanların haftanın 6 iş günü çalışmış olmaları durumunda, 24 saat kesintisiz dinlenmelerinin sağlanması esastır. Hafta tatiline hak kazanan işçinin çalışmadığı güne ilişkin ücreti, işverenler tarafından kendilerine herhangi bir çalışma karşılığı olmaksızın ödenmektedir. Ayrıca günlük ücretle çalıştırılan işçilerin de hafta tatili ücretleri, bir günlük ücretlerinin tutarına eşittir. Saatlik ücretle çalıştırılan işçilerin hafta tatili ücreti, bir saatlik ücretlerinin 7,5 ile çarpımı yoluyla hesaplanarak işverenler tarafından ödenecektir.

İş Kanunu’nun 41/4. Maddesinde; Fazla çalışma veya fazla sürelerle çalışma yapan işçinin isterse, bu çalışmalar karşılığı zamlı ücret yerine, fazla çalıştığı her saat karşılığında BİR SAAT OTUZ DAKİKAYI, fazla sürelerle çalıştığı her saat karşılığında BİR SAAT ONBEŞ DAKİKAYI serbest zaman olarak kullanabileceğine dair bir düzenleme vardır. 4857 Sayılı İş Kanununun 46. maddesinin ikinci fıkrası gereğince, çalışılmayan hafta tatili günü için bir iş karşılığı olmaksızın işçinin ücreti tam olarak ödenir. Hafta tatilinde çalışan işçinin ücretinin YÜZDE ELLİ ZAMLI ödenmesi gerektiği görüşü benimsenmiştir. Buna göre hafta tatilinde çalışılmışsa, çalışma karşılığı olmaksızın ödenmesi gereken bir yevmiye yanında, çalışmanın karşılığı da bir buçuk yevmiye olarak ödenmelidir. Şu hale göre çalışılan hafta tatilinin ücreti İKİ BUÇUK YEVMİYE olmalıdır.

Hafta tatili ücretleri çalışılan dönem ücreti üzerinden hesaplanır. Hafta tatili ücretlerinin hesabı için işçinin son ücretinin bilinmesi yeterli değildir. Genel olarak dönem içinde işçi ücretlerinin miktarı da belirlenmelidir. İşçinin geçmiş dönemlere ait ücretinin belirlenememesi halinde bilinen ücretin asgari ücrete oranı yapılarak bilinmeyen ücretin buna göre tespiti yapılır. Ama işçinin işyerinde çalıştığı süre içerisinde terfi ederek çeşitli unvanlar alması veya son dönemler de toplu iş sözleşmesinden yararlanması gibi durumlar da, bilinen son ücretin asgari ücrete oranının geçmiş dönemler yönünden dikkate alınması doğru olmaz. Bu durumda ilgili meslek kuruluşlarından bilinmeyen dönemler için ücret araştırması yapılmalı ve dosyadaki diğer deliller birlikte değerlendirmeye tabi tutularak sonuca gidilmesi gerekir.

2016 YILI HİJYEN CEZALARI

Hijyen Eğitimi Belgesiz İşçi Çalıştırma Cezası:
2016 yılında yapılan denetimlerde Hijyen Eğitimi Yönetmeliği gereğince Halk Eğitim Merkezlerinden alınması gereken belgeye sahip olmayan personel çalıştırılması durumunda 1593 Sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanununun (işçi sağlığı ve iş güvenliği) 282. maddesi gereğince, Her bir personel için ayrı ayrı olmak üzere 440 liradan, 1766 liraya kadar (2016 yılı için)  idari para cezası verilecektir. Resmi kontrollerde gerekli kolaylığı göstermeyenlere fiili suç oluşturmadığı takdirde idari para cezası 7.732 liradır.2016 yapılan denetimlerde uygunsuzluk durumunda 5996 sayılı Kanun ile uygulanacak diğer cezalar şunlardır:
* Gıda kodeksine aykırı gıda ve gıda ile temas eden madde ve malzeme üretmenin para cezası 15.466 TL
* Resmi kontrol sonucu bozulduğu, kokuştuğu, ambalajı ürüne zarar verecek şekilde hasar gördüğü, son tüketim tarihi geçtiği tespit edilen ürünlerin piyasa da bulunması, satışa veya tüketime sunulması halinde iş yeri sahiplerine uygulanan para cezası 1.544 TL
 * İzlenebilirliği sağlamak amacıyla, uygun şekilde etiketlenmeden veya Bakanlıkça belirlenen bilgi ve belgelerle uygun şekilde tanımlanmadan piyasaya gıda ve yem satışı yapmanın para cezası 3.091 TL, ayrıca cezayi işlem yapılıp uyarıldığı halde aynı üründe bir yıl içerisinde yanlışın tekrarı halinde ceza 15.466 TL
* Gıda ve yem de taklit ve tağşiş (yabancı madde karıştırılması) yapmanın idari para cezası 15.466 TL uygulanacaktır.
Bakanlık tarafından belirlenen hijyen esaslarına aykırı hareket eden işletmeleri uygulanacak cezalar şunlardır:

* Birincil üretim yapanlara (Doğa da mevcut ham maddelerin işlenmek veya kullanılmak üzere çıkartılması) para cezası 1.544 TL

* Perakende iş yerlerine 3.091 TL, diğer iş yerlerine 7.732 TL,

* Bakanlıktan onay alması gereken işletmelerden, onay almadan üretim yapanlara idari para cezası 15.466 TL. Depo ve satış yerlerine 7.732 TL

* Kayıt yaptırmayan üretim yerlerine idari para cezası 3.091 TL. Perakende iş yerlerine 1.544 TL uygulanacaktır.

Ayrıca, Yapılan resmi kontroller sırasında iş yerinin tamamının veya bir bölümünün insan sağlığı ve gıda güvenilirliği, hayvan sağlığı ve yem güvenilirliği açısından tehlike oluşturması ve acil tedbirleri gerektirmesi halinde idari para cezası olarak üretim yerlerine 7.732 TL. Perakende iş yerlerine 1.544 TL uygulanacaktır.

EK OLARAK, Ekmek üretim, dağıtım ve satış işlemlerinde Hijyen Eğitim Sertifikası olmayan personel çalıştırılması halinde 7.324 lira, Hijyen Eğitimi Yönetmeliği gereğince Halk Eğitim Merkezlerinden alınması gereken belgeye sahip olmayan personel çalıştırılması durumunda ise, 1593 Sayılı Hıfzıssıhha Kanununun (işçi sağlığı ve iş güvenliği) 282. maddesi gereğince her bir personel için ayrı ayrı olmak üzere 417 liradan 1.673 lira arası idari para cezası uygulanacaktır.

Bu cezalar fikrimce insan sağlığını ilgilendirdiği için hem çalışan, hem çalıştıran, hem tüketenler için caydırıcı olması bakımından mantıklıdır. Burada işverenin sadece belge için sıkıntı yaşayacağını ve diğerlerine zaten uydukları için sıkıntı olmayacağını varsayıyorum. Eksikleri olanların ise 1 Temmuz 2016 gününe kadar eksiklerini tamamlamaları gerektiğini düşünüyorum. Tamamlamadıkları takdirde bahsi geçen para cezalarına mazur kalacaklardır. Hijyen ve insan sağlığı her şeyden önce gelir.

7 Haziran 2016 Salı

Tabii herkesin tatil anlayışı farklıdır

En keyifli tatilin rotası Twitter’da çizilir
Yaz demek tatil, güneş, yolculuklara çıkmak, dinlenmek, yeni yerler görmek demek. Yoğun geçen kış aylarından sonra sevdiklerimizle çıkacağımız bir tatili hepimiz dört gözle bekliyoruz. Tabii herkesin tatil anlayışı farklıdır. Bazıları dere tepe gezmek isterken bazıları da şezlong-güneş-kum ikilisinden ayrılmaz. 
 
Size en çok uyan tatili bulmak içinse en doğru adresiniz Twitter.Tur şirketleri, erken rezervasyon yapmak istediğiniz tatil sitelerinin Twitter’daki hesaplarında, yüzlerce seçenek arasından birini alarak keyfinizce dinlenebilirsiniz.
Şimdiden herkese iyi tatiller...
 
 
 
@JOLLYTUR: “Tatilin geldiyse haydi Jolly” sloganlı önde gelen tur şirketlerinden Jolly Tur, Twitter hesabını da hayli aktif kullanıyor. Hem Türkiye hem de dünyanın farklı kentlerindeki tatil alternatifleri için tıklayabilirsiniz.
 
@TatilBudur: Kısa uzun fark etmeden her tatil fırsatını değerlendirmek mi istiyorsunuz? Tatil Budur Twitter adresi, herhangi bir zamana sıkışmadan her anını keyifle geçirmek isteyenler için birebir. Gitmek istediğiniz yörelerin renkli fotoğraflarına yer veren Twitter adresinde iş ilanları da yer alıyor.
 
@tatilcom: Fotoğraflarla süslü bir Twitter hesabında tatilinizi planlamak istiyorsanız Tatil.com tam size göre. Takipçileriyle interaktif bir hesap yürüten Tatil.com; attığınız tweet’lere de yanıt vererek ve Anneler Günü gibi özel günlerde de yarışmalar düzenleyerek müşteri memnuniyeti sağlıyor.
 
@setur: Çıkacağınız tatilin mekanlarını şiir gibi anlatımlarla seçmek istiyorsanız Setur’un Twitter adresini takip etmenizi tavsiye ederiz. “Yeşil hazine Karadeniz”, “Şiir gibi romantik köy Giethoorn”, “Lavanta kokulu şehir Provence”, “Gülümseyen dinginliği ile Paros” gibi birbirinden keyifli anlatımlarla Twitter adresi de hem farklılaşıyor hem de renkleniyor.
 
@aniturizm: “Ben tatilimi planlarken fiyatları, indirimleri anında görmek istiyorum” diyenlerdenseniz Anı Turizm’in Twitter adresi tam size göre. Otellerdeki indirimleri detaylarıyla veren site, videolarla da zenginleştirilmiş. Anı Turizm, hashtag’lerle eklenen fotoğrafları da sitesinde yayınlıyor.
 
@Prontotour: Twitter hesabını “Pronto Tur büyüdükçe dünya küçülüyor!” sloganıyla yöneten Pronto Tur, fotoğraf konusunda çok başarılı paylaşımlarda bulunuyor. Her paylaşımına mutlaka şirketin telefonunu da ekleyen kurum, kullanıcıların kendilerine erişimini de hızlandırıyor.
 
@VIPTurizm: Balayınızda özel bir gezi gerçekleştirmek, Festivali Hindistan’da karşılamak veya 1 Mayıs’ı Küba’da kutlamak istiyorsanız ayrıcalıklı turlarla ilgili en güncel bilgileri VIP Turizm’in Twitter hesabında bulabilirsiniz. Özel çerçeveye aldıkları fotoğraflarla dikkat çeken adreste, bu şirketle tatile çıktıysanız kendi fotoğrafınıza da rastlayabilirsiniz.
 
@Buklatur: Tatil deyince aklına ilginç deneyimler, kültürel araştırmalar veya alternatif bir gezi gelenlerdenseniz Bukla Tur’un Twitter adresi tam size göre. Kendisini “Muhtemelen, Turkiye'nin en iyi doğa turizmi acentası” olarak tanıtan Bukla Tur, Amsterdam’da bisiklet turu, İstanbul’da Balat gezisi, İsviçre Alpleri veya yayla turları dahil sıradışı turlarıyla ön plana çıkıyor.

Unilever Food Solutions, şeflerin sesine kulak verdi

“Şeflerin %80’i gıda güvenliği eğitimi almak istiyor” “Güvenilir Eller Projesinde hedef 3 yılda 30.000 şefe gıda güvenliği sertifikası”  Ev dışı gıda sektöründe her iki işletmeden birine ulaşan Unilever Food Solutions, Gıda Güvenliği Derneği işbirliğiyle ‘Güvenilir Eller’ Gıda Güvenliği Eğitim Programı başlatıyor. Unilever Food Solutions, geçen yıl bağımsız bir araştırma şirketiyle gerçekleştirdiği Türkiye Şef Araştırmasına katılan şeflerin %80’inin ‘Gıda Güvenliği’ alanında eğitim almayı en önemli ihtiyacı olarak tanımlamasının ardından harekete geçti. Şeflerden alınan bu değerlendirmeyle yola çıkan Unilever Food Solutions, Gıda Güvenliği Eğitim Programı başlatıyor.‘Güvenilir Eller’ gıda güvenliği eğitimleri, Türkiye genelinde tüm mutfak ekiplerine ulaşabilmek için online platformda hazırlandı. Uzun yıllar Unilever Food Solutions ajandasında en üst sırayı koruyacak projede, ilk yıl 5.000 şefin eğitimleri tamamlaması hedefleniyor. Üç yılda da 30.000 şefin eğitimlere katılarak, gıda güvenliği sertifikası sahibi olması planlanıyor.

Güvenilir Eller Gıda Güvenliği Eğitimi, çapraz bulaşma, fiziksel ve kimyasal tehlikeler, temizlik, üretim güvenliği ve HACCP uygulamaları olmak üzere toplam beş ayrı bölümden oluşuyor. Şeflerin gıda güvenliği alanındaki bilgi eksiği ve gelişim ihtiyacını karşılamak amacıyla Gıda Güvenliği Derneği işbirliğiyle ‘Güvenilir Eller’ Gıda Güvenliği Eğitim Programı için sektör temsilcilerinin de katılımıyla bir tanıtım toplantısı düzenledi. Tanıtım toplantısına, Unilever Food Solutions Türkiye, Orta Asya ve İran Genel Müdürü Önder Arsan, Gıda Güvenliği Derneği Başkanı Samim Saner, Yemek Sanayicileri Derneği Başkanı Sedat Zincirkıran, Turizm Restaurant Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği Başkan Yardımcısı Aslı Pasinli ve Aşçılar Derneği Başkanı Fikret Özdemir katıldı.

Gıda Güvenliği Derneği tarafından içeriği oluşturulan ve her konu için farklı modüllerden oluşan online eğitim programıyla, gıda güvenliği konusunda temel bilgiler şeflere verilecek.

Önder Arsan: “İlk yıl 5.000 şefimizin, 3 yılın sonunda da 30.000 şefimizin gıda güvenliği sertifikası almasını sağlayacağız.”

Unilever Food Solutions Türkiye, Orta Asya ve İran Genel Müdürü Önder Arsan yaptığı açılış konuşmasında, Türkiye’nin ilk ve tek en kapsamlı gıda güvenliği eğitim programını başlattıklarını vurguladı. Arsan, “Unilever Food Solutions olarak, sektörümüzde yine bir ilke imza attık. Güvenilir Eller projesinde, Türkiye’nin ilk ve tek kapsamlı online eğitim programını oluşturduk. Bu projemizle uluslararası bir açılım da yapmak istiyoruz. Hazırladığımız online eğitim modüllerini Unilever Food Solutions Türkiye olarak diğer faaliyette olduğumuz ülkelere de taşımayı hedefliyoruz. İlk yıl 5.000 şefimizin ve 3 yılın sonunda da 30.000 şefimizin gıda güvenliği eğitimini tamamlayarak sertifikalarını almalarını sağlayacağız” dedi.

Samim Saner: “Güvenilir Eller Gıda Güvenliği Eğitimini tamamlayan şeflerimize isimlerine özel Türkiye Gıda Güvenliği Derneği onaylı sertifikalarını göndereceğiz”

Gıda Güvenliği Derneği Başkanı Samim Saner, dünyada her yıl gıda zehirlenmelerinden 325.000 kişinin hastanelik olduğunu ve 5.000 kişinin de öldüğünü belirtti. Saner, “Ev dışı tüketim sektöründe çalışan herkesin, müşterilerinin tüketimine sunulan gıdaların güvenliğini sağlamakla yükümlülüğü bulunuyor. Gıdalardaki risk faktörlerinin göz önünde bulundurularak müşteriye ulaştırılmadan önce gerekli tedbirlerin alınması gerekiyor. ‘Güvenilir Eller’ Eğitimleri, şeflerde gıda güvenliği konusunda farkındalık yaratmayı ve bilgi açığını kapatmayı hedefleyen bir proje. Eğitimi tamamlayan şeflerimize isimlerine özel Türkiye Gıda Güvenliği Derneği onaylı sertifikalarını göndereceğiz” dedi.

Sedat Zincirkıran: “Güvenilir Eller eğitimleri sayesinde Anadolu’daki şeflerimizin gıda güvenliği konusunda temel bilgileri edineceğine inanıyorum”

Yemek Sanayicileri Derneği Başkanı Sedat Zincirkıran yaptığı değerlendirmede, “Toplu Yemek Sanayicileri Derneği olarak çok geniş bir alanda sorumluluğumuz bulunuyor. Toplu yemek şirketleri olarak, fabrikalardan hastanelere, kamu ve özel kuruluşlardan üniversitelere kadar pek çok kuruma yerinde ve taşımalı yemek hizmeti sunuyoruz. Toplu yemek sektöründe yaklaşık 350.000 kişi çalışıyor. Personelin hepsinin gıda güvenliği eğitimlerini kendi imkanlarıyla alabilmeleri çok zor. Bizler için bile bu işin lojistiğini sağlamak çok çetrefilli. Şirketlerimizde gıda mühendisleri tarafından üretim süreçlerimizin her aşamasını değerlendirilmesini sağlıyoruz. Bu proje sayesinde inanıyorum ki Anadolu’dan birçok şefimiz gıda güvenliği konusunda temel bilgilerle donanacak. Mutfaklarında öğrendiklerini uygulayacak” görüşünü belirtti.

Aslı Pasinli: “Sektörü hep ileriye taşımayı amaçlayan yeme-içme markaları olarak gıda güvenliği alanında atılacak her adımın parçasıyız”

Turizm Restaurant Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği Başkan Yardımcısı Aslı Pasinli, “Türkiye’de 77.000 restoranda, her gün milyonlarca öğün yemek yeniliyor. Restoranların yaklaşık 30.000’den fazlası da İstanbul’da bulunuyor. TURYİD olarak da 165 marka olarak 480 noktada hizmet veriyoruz. Yıllık 2 Milyar ciroluk bir sektör yaratıyoruz. Genel yeme-içme sektörünün de %10’una karşılık geliyor. TURYİD üyeleri olarak yılda 25 milyonun üzerinde ağırlama gerçekleştiriyoruz. TURYİD’de her zaman amaçlar doğrultusunda güç birliğini artırmaya inanıyoruz. Sektörel bilgi, iletişim ve eğitim konularını odağımıza alıyoruz. Sektörü temsil eden ve ileriye taşımaya çalışan yeme-içme markaları olarak gıda güvenliği alanında da atılacak her adımın bir parçası olmak istiyoruz. Bu anlamda TURYİD olarak yolumuz ‘Güvenilir Eller’ projesiyle de kesişti. Online eğitimlerden üyelerimizin faydalanması için teşvik edeceğiz.”

Fikret Özdemir: “Online gıda güvenliği eğitimleri sayesinde şeflerimizin kendileri için en uygun zamanda eğitimleri tamamlayacağına inanıyorum”

Aşçılar Derneği Başkanı Fikret Özdemir ise “Biz şefler olarak her mutfaktayız. 5 yıldızlı bir otelin mutfağında varız. Köşedeki ev yemekleri yapan lokantada da. Öğlen yemek yediğiniz restoranda varız. İş yerinizin yemekhanesinde de. Gelen misafirlerimizin sağlıkları bizlere emanet. Hata kaldırmaz bir sektörde en iyi hizmeti vermek zorundayız. Ama işin gerçeğinde de çok uzun saat dilimlerinde mutfaktayız. Güvenilir Eller Gıda Güvenliği Eğitimlerinin online olması sayesinde Türkiye genelinde tüm şeflerimizin kendileri için uygun olacak zamanda eğitimleri alabileceğini inanıyorum” değerlendirmesinde bulundu.

Gıdaların hazırlanmasından, depolanmasına, hammaddelerin tüketim aşamasına kadar olan süreçte karşılaşılabilecek tehlikelerden eğitimlerde bahsedilecek.  Eğitim programında, hijyenik uygulamalar ve sıcaklık kontrolü de dahil olmak üzere, tehlikeleri azaltmak ya da yok etmek için gerekli önlemler de incelenecek. Beş modülden oluşan ilk ve tek online kapsamlı gıda güvenliği eğitimlerini tamamlayan şeflere, Gıda Güvenliği Derneği onaylı isme özel sertifika ulaştırılacak.

‘Güvenilir Eller’ Gıda Güvenliği Eğitim Programı hakkından detaylı bilgiye www.ufs.com adresinden ulaşabilirsiniz.


Unilever Food Solutions: Türkiye’de Knorr, Lipton, Carte d’Or, Calve, Hellmann’s, Rama, Sana ve Becel’i bünyesinde bulunduran Unilever Food Solutions’a ait ürünler, her iki işletmeden biri tarafından tercih ediliyor. Sunduğu profesyonel malzemelerle yoğun rekabet ortamında müşterilerini ve onların misafirlerini anlayarak, ev dışı gıda sektörünün referans merkezi konumunda olan Unilever Food Solutions, ‘her gün ilham kaynağınız’ sloganıyla mutfak ve beslenme konularında iş ortaklarına ilham kaynağı olmaya devam ediyor.



6 Haziran 2016 Pazartesi

Huafon Cup'ta faciadan dönüldü!

TURİZMİN SESİ- BORA ÖZGEN- ÜMİT POLATCAN- Caddebostan sahilinde süren yarışta bir yük gemisi yelkenlerin arasına daldı ve büyük bir faciadan dönüldü. Çinli Huafon Group ana sponsorluğunda gerçekleşen Huafon Cup yelken yarışları seçkin firmaların teknelerinin kıyasıya mücadelesine sahne oldu.Kalamış’tan hareket eden yelkenli tekneler, adalar yönüne rotasını çevirdiği ve yelkenlerini doldurdu anda içlerinde dumanı tüten bir yük gemisi ile karşılaştı. Yük gemisi Menekşe 1 kaptanı da bir hayli şaşırdı nasıl oldu da ben bu yarışçıların içine girdim dercesine bir tornistan bir ileri  gemiyi yönlendirdi.
 
İSTANBUL-Yelkenlilerle birlikte adalara doğru ilerleyen Menekşe 1 gemisi bir şamandıradan dönmediği kaldı. Şamandıraya doğru ilerleyen tekneler büyük bir faciadan döndü. Basın teknesinin objektiflerine bir anda takılan Menekşe 1 gemisi yarışın ilgi odağı olurken korkulu gözlerle izlendi.Türkiye’de yelken kültürünün yaygınlaşmasına ve yelken turizminin gelişimine katkı sağlamayı hedefleyen  Huafon Group’un ana sponsorluğunda, kazasız ve zevkli geçen  bir Pazar gününde yelken severler adrenalin dolu bir güne imza attılar.
 


Huafon Cup sona erdi

İstanbul’lu yelken severler ilk kez düzenlenen “Huafon Cup” kapsamında 4-5 Haziran tarihlerinde Kalamış Koyu’nda bir araya geldi.
TURİZMİN SESİ- BORA ÖZGEN- ÜMİT POLATCAN
Türkiye’nin önde gelen yarış teknelerinin katıldığı turnuvada yarışçılar Kalamış Koyu’ndan start alarak yelkenlerini rüzgarla adalar yönüne şişirdiler. Huafon Group’un ana sponsoru olduğu Suadiye Yelken Kulübü ve Poseidon Yelken’in de destek verdiği organizasyon, Cumartesi günü Kalamış Koyu’nda, Pazar günü ise Caddebostan’da  yelkenler açıldı. 
Çinli Huafon Group ana sponsorluğunda gerçekleşen Huafon Cup yelken yarışları seçkin firmaların teknelerinin kıyasıya mücadelesine sahne oldu. Kalamış’tan hareket eden yelkenli tekneler, adalar yönüne rotasını çevirdi. Bazen rüzgarın olmaması bazen de ters gelmesiyle tecrübe ve ekip üstünlüğü ile yarış devam etti.


Huafon Group’u temsilen Huafon Spandex global CEO’su Mr. Jichu Pan, Huafon Türkiye CEO’su Mr. Bo Cheng ve Huafon Türkiye Genel Müdürü Ersan Altan yer alarak Kalamış’ta bu heyecanı yaşadılar. 
4 Haziran 2016 11.00’da Kalamış’tan hareket eden tekneler ile start alan ekipler, 15 deniz millik rotada Fenerbahçe Sığlık Çakarı (Digasiving) ile 1 No’lu Poseidon Yelken şamandırası ve Büyükada Sığlık Çakarı’nı iskelede bıraktıktan sonra Suadiye Yelken Kulübü önlerinde kurulan finiş hattında adalar etrafında belirlenen rotayı takip ederek tekrar Kalamış Koyu’na döndü.İkinci gün ise Caddebostan’da rüzgar üstü ve rüzgar altı rotada yapılan iki şamandıra yarışının ardından yelkenliler Setur Marinaya döndüler.
Türkiye’de yelken kültürünün yaygınlaşmasına veyelken turizminin gelişimine katkı sağlamayı hedefleyen  Huafon Group’un ana sponsorluğunda, kazasız ve zevkli geçen  bir Pazar gününde yelken severler adrenalin dolu bir güne imza attılar.Yarışların tamamlanması ile birlikte dereceye giren katılımcılar için saat 18.00-20.00 arasında Kalamış Marina’da kupa töreni düzenlendi. Marmara Denizi’nin sularında yelken yapmanın keyfine varan yarışçılar iki gün süren zorlu mücadelenin ardından 5 Haziran 2016, Pazar akşamı kupa töreninde bir araya geldiler.



5 ayrı kategoride birinci, ikinci ve üçüncü olan takımlar kupa kazanmaya hak kazananlar kupalarını aldılar



HUAFON CUP YAT YARIŞLARI
2. YARIŞ SONUÇLARI
5 Haziran 2016, Pazar / Caddebostan Parkuru

IRC0
Start saati: 11.00
1. Due (Feyyaz Yüzatlı / Burak Güvengez) 12.13.02
2. Acadia 7 (H. Levent Özgen) 12.13.48
3. Goblin 5 (Aydın Yurdum) 12.18.50

IRC3
Start saati: 11.10
1. Pfizer-Hedef Yelken (Efe Regay) 12.13.27
2. Tüpraş Alize (Anıl Berk Baki) 12.12.43
3. SEK Alize (Mert Gürpınar) 12.19.04

IRC4
Start saati: 11.05
1. Beko Alize (Hüseyin Akça) 12.19.26
2. Fenerbahçe 4 (Mehmet Dinçay) 12.27.32
3. Hedef Yelken 8 (T. Emre Çelme) 12.34.59

DESTEK
Start saati: 11.05
1. Fanuc Happy Hour (Erman Ayvaz) 12.32.32
2. Carpediem (Ömer Faruk Sağesen) 13.18.04
DNC: Ameera 5 (E. İçgören)

3. YARIŞ SONUÇLARI
5 Haziran 2016, Pazar / Caddebostan Parkuru
IRC0
Start saati: 13.30
1. Acadia 7 (H. Levent Özgen) 14.41.06
2. Due (Feyyaz Yüzatlı / Burak Güvengez) 14.41.40
3. Goblin 5 (Aydın Yurdum) 14.42.37
IRC3
Start saati: 13.40
1. Tüpraş Alize (Anıl Berk Baki) 14.43.06
2. Pfizer-Hedef Yelken (Efe Regay) 14.44.10
3. SEK Alize (Mert Gürpınar) 14.44.35

IRC4
Start saati: 13.35
1. Fenerbahçe 4 (Mehmet Dinçay) 14.43.55
2. Perseus-1905 (M. Alp Dilek) 14.51.27
3. Hedef Yelken 8 (T. Emre Çelme) 14.49.42
DESTEK
1. Fanuc Happy Hour (Erman Ayvaz) 14.50.25
2. Carpediem (Ömer Faruk Sağesen) 15.10.31
DNF: Ameera 5 (E. İçgören)

GENEL SONUÇLAR
IRC0
Kayıtlı tekne sayısı: 5
1. Acadia 7 (H. Levent Özgen) 1-2-1
2. Due (Feyyaz Yüzatlı) 3-1-2
3. Goblin 5 (Aydın Yurdum) 2-3-3

IRC3
Kayıtlı tekne sayısı: 8
1. Pfizer-Hedef Yelken (Efe Regay) 4-1-2
2. SEK Alize (Mert Gürpınar) 2-3-3
3. Tüpraş Alize (Anıl Berk Baki) 6-2-1

IRC4
Kayıtlı tekne sayısı: 4
1. Fenerbahçe 4 (Mehmet Dinçay) 2-2-1
2. Hedef Yelken 8 (T. Emre Çelme) 1-3-3
3. Beko Alize (Hüseyin Akça) 3-1-4

DESTEK
Kayıtlı tekne sayısı: 3
1. Fanuc Happy Hour (Erman Ayvaz) 1-1-1
2. Carpediem (Ömer Faruk Sağesen) 2-2-2


http://www.turizminsesi.com/file/14582_syk-huafon-yarisi-1.xls

 http://www.turizminsesi.com/haber/huafon-cup-sona-erdi-20223.htm