20 Haziran 2014 Cuma

Şehirde yaz kaçamağının adresi, yine 360Suada Club



360Suada Club ile beşinci yılında yaz aylarında İstanbul hayatına renk katıyor.
Adaya giderken yanınıza alacağınız üç şey ne olurdu diye sorulsa, 360Suada Club için cevap ortada; sadece sevdiklerinizi alın yanınıza... 360Suada Club’da muhteşem bir şampanyanın ve dünya mutfaklarından lezzetlerin ötesinde yaz coşkusuna yakışır bir ambiyans da sizleri bekliyor.


Günlük rutin hayatımızda zaman zaman İstanbul’un ne kadar güzel bir şehir olduğunu unutuyoruz. Oysa ki tüm dünyanın kıskandığı güzelliklere sahibiz... Yeme-içme ve eğlence hayatında benzeri olmayan bir adayı da bu güzellikler arasında sayıyoruz. Denizin ortasında, şehirden uzak havasıyla 360Suada Club, dünyada benzeri olmayan bir deneyim sunuyor. Hem ambiyansı hem de dünya mutfağından eşsiz lezzetleriyle 360Suada Club şehir hayatına muhteşem bir mola veriyor.

Yazın sıcağından ve şehrin stresinden uzaklaşmak, şampanyanızın keyfi ile en güzel dünya şehirlerinden İstanbul’da boğazın gün batımını seyretmek veya ışıl ışıl bir manzara eşliğinde yaz esintili bir gecede yemek için 360Suada Club sizleri bekliyor. Yaza özel menüsü ve sıcak ambiyansı ile sizleri günlük rutinden çıkartan 360Suada Club, bambaşka tatları bir arada sunuyor.

360Suada Club’da her an çok özel...
360Suada Club’da günün her anında ayrı bir güzellikle buluşuyorsunuz. İstanbul Boğazı’nın muhteşem manzarasına hakim gün batımı ise tartışmasız büyüleyici... Bir kadeh şampanyanız ile yaz meyvelerinden özel tatların birlikte uyumu ise bu ambiyansta daha da etkileyici... Tabi ki dünya mutfağının kapılarını açan lezzetli menü de keyfinizi arttıran başka bir melodi...

İstanbul’un ortasında tropik bir nefes!
Turkuaz ve beyaz tonlarının hakim olduğu 360Suada Club, denizin ortasında, havuzun yanı başında, İstanbul’un muhteşem boğaz ve köprü manzarası ile size tropikal bir hava yaşatacak. Şehrin yanı başında, bir o kadarda uzakta hissettiren 360Suada Club, sevdikleriniz ile birlikte kaliteli vakit geçirmeniz için yaz boyunca en güzel anlarınızın ev sahibi olacak.

Rezervasyon için;
Telefon 0212 263 66 23 - 0530 849 2 360
Adres Galatasaray Adası Kuruçeşme, İstanbul
www.360istanbul.com

Donation For The (Ayasofya) Mosque


Doğu Roma (Bizans) imparatoru Justinian'ın iradesi ile beş yıl gibi çok kısa bir süre içerisinde inşa edilen ve 27 Aralık 537 günü kutsanarak açılışı yapılan Hagia Sophia Kilisesi, önümüzdeki 27 Aralık'ta 1477. yaşını tamamlayacak. "Kutsal Bilgelik"e ithaf edilen bu kilise, 916 yıl boyunca Bizans İmparatorluğu'nun prestij yapısı ve Ortodoks dünyasının merkezi olmuş, kısaca "Büyük Kilise" (Megale Ekklesia) olarak anılmış; 481 yıl boyunca İslam dünyasının ve Osmanlı İmparatorluğu'nun gözbebeği, sultanların "Büyük Cami"si (Cami-i Kebir) olarak kullanılmıştır. 79 yıldır ise Türkiye Cumhuriyeti'nin en önemli 'müze-yapı'sı olarak dünyanın her tarafından gelen ziyaretçilerin hayranlığını kazanmaya devam etmektedir. Ayasofya, bu kenti ziyaret edenleri her dönemde en fazla etkileyen sembol olmuş ve insanları adeta büyülemiş, gerek Bizans döneminde, gerekse Türk döneminde benzer biçimde efsanelere konu olmuştur.

Ayasofya, her şeyden önce boyutlarıyla ve mimari kuruluşuyla etkileyicidir. Gerçi Bizans'ın erken devirlerinde kapladığı alan bakımından Ayasofya'dan daha büyük bazilikal planlı kiliseler vardır, ancak bunlar üç nefe bölünmüş uzun bir salona benzerler. O günün dünyasında hiçbir bazilika Ayasofya'nın kubbesinin boyutunda bir kubbe ile örtülü ve böylesine bütünlüklü bir iç mekâna sahip değildi. Daha büyük bir kubbe ise Roma kentinde, Panteon'da vardı fakat silindir biçimli çok kalın bir duvara oturan kubbe sadece 'büyüktü’. Ayasofya'nın dört büyük paye ile taşınan kubbesi, Panteon'un kubbesinden daha küçük olsa da yarım kubbeler, tonozlar ve kemerlerden oluşan sofistike bir sistem sayesinde çok daha geniş bir alanı örtmekte, çok daha etkileyici bir iç mekân yaratmaktadır. Sürekli taşıyıcı olarak beden duvarına oturan bir kubbeyle karşılaştırıldığında, yalnızca dört tek taşıyıcıya oturan bu boyutta bir kubbe, tasarım, teknik ve estetik olarak bir devrim niteliğindedir. Ayasofya'nın kubbesi, orta nefin yarısını örtüyorsa da iki yarım kubbe ile öyle bir tamamlanmıştır ki yapının içine girildiğinde bütün iç mekâna hâkim olan bir kubbe algılanır. Bazilika ise tamamen gizlenmiştir. Bu dâhice tasarım, yapıyı eşsiz ve etkileyici kılan unsurdur. "Gökyüzünde asılıymış gibi duran" kubbeden akan ışık selinin bütün duvarları kaplayan mozaik üzerindeki ışık oyunları, olağanüstü mimari bir tasarım ile birlikte etkileyici bir atmosfer yaratmaktadır. Ayasofya'nın ziyaretçilerinde iz bırakan ve efsaneleşen yanı, tek kubbenin altında bütünleşen, entelektüel bir mimari zekâ ile kurgulanmış çok geniş bir iç mekân ve onun büyüleyici atmosferidir.

Fakat Ayasofya etkileyici bir yapı olmanın ötesinde bir anlam taşır. Gerçekte bu anlam ve onu güçlendiren ‘etki’, onu yaptıran imparatorun bilinçli bir seçimidir. Merkezi kubbe kavramının Roma dünyasının mimari ikonografisinde imparatorluk ideolojisinin sembolü olarak kullanıldığı bilinen bir husus. Antik Roma'da Panteon bu ideolojik mesajı kitlelere ilan eden yapıydı. Doğu Roma İmparatorluğu'nun başkenti olan (Yeni Roma) Konstantinopolis'e de gerçek işlevinin ötesinde, Panteon'un imparatorluk sembolizmini taşıyacak nitelikte bir yapı gerekliydi. Yine de Ayasofya salt böyle bir gereksinime yanıt veren, güçlü bir imparatorun yaptırdığı büyük bir yapı değildir. O, aynı zamanda "dünyanın yeni merkezini" de işaret etmektedir. Ayasofya'nın yapılması, Justinian'ın bütün Akdeniz'i ya da o günün bütün dünyasını yeniden Roma İmparatorluğu altında birleştirme girişimi ile örtüşmektedir ve bu vizyonun mimarlık alanındaki güçlü bir yansımasıdır. Yapı, büyük bir iddianın somutlaşmasıdır ve boyutlarının ötesinde, biçimi de bu iddiaya göre şekillenmiştir. Yeni "Pax Romanum", bütün dünyayı sancağı altında bütünleştirmekle kalmayacak, tek din altında da toplayacaktır; çünkü o aynı zamanda bir Hıristiyan imparatorluğudur. Tek Tanrı, tek din, tek imparatorluk ve tek imparator yeni Pax Romanum'un 6.yy.da dünyaya sunduğu formüldür. Bu düşünce, Ayasofya'nın görülmemiş büyüklükteki iç mekânını altında bütünleştiren kubbede cisimleşmekte, bu yapıya giren ve hatta uzaktan, kent surları dışından gören herkes tarafından en şiddetli biçimde duyumsanmakta, bir mesaj olarak herkese taşınmaktadır. Her döneminde yapıyı ziyaret edenlerin anlattıkları izlenimler, bunun en önemli kanıtını oluşturmaktadır.

Ayasofya, İstanbul ile özdeşleşmiştir. Bizans döneminde bu büyük imparatorluk kilisesi, Hıristiyanlaşan Roma İmparatorluğu'nun (Bizans) başkenti Konstantinopolis'i, hem imparatorluğun hem de Hıristiyan dünyasının merkezi olarak bütün dünyaya ilan etmektedir. Aynı işlevi kentin İslam döneminde de sürdürmüştür. Camiye dönüştürülmesi fethin en önemli sembolü haline gelen Ayasofya; İstanbul, İslam dünyasının ve onu yöneten Osmanlı İmparatorluğu'nun da merkezidir. Tekrarlanamaz ve aşılamaz olan bu yapı, bu gerçeğin tanrısal bir irade aracılığıyla tescilidir. Gerçekten de Ayasofya, hem Bizans kaynaklarında hem de Osmanlı kaynaklarında "tanrısal irade"nin tecellisi olarak algılanmıştır. (Ayasofya - W. Eugene Kleinbauer, Antony White, Henry Matthews)

Osmanlı cami mimarisini ve dolayısıyla medeniyetini bu denli şekillendirmiş başka hiçbir yapı yoktur. Justinian'ın İstanbul'a bıraktığı en büyük eser olan Ayasofya, kendisinden bin yıl sonra aşılabilmiştir. Plan olarak Ayasofya’ya oldukça benzemesine rağmen hantal dış cepheye kazandırılan dinamik yapıyla Süleymaniye, Mimar Sinan’ın Ayasofya’ya yapısal bir eleştirisi ve yanıtıdır. Ayasofya ve sonraki yüzyıllarda inşa edilen merkezi kubbeli diğer yapılarda bir türlü çözülemeyen yapısal ve estetik sorunlar, Sinan’ın eserlerinde son derece zarif bir biçimde çözüme kavuşturulmuştur. Geçmişteki biçimlerin yapısal eleştiri yöntemiyle sentezlenip geliştirilmesi ve estetik olarak kusursuzlaştırılması ise bir sanat eseri olarak Selimiye’yi mümkün kıldı.

Genç Türkiye Cumhuriyeti ise Ayasofya'nın mimari, ruhani ve bunların doğal bir yansıması olarak siyasi mânâsını doğru kavramış ve onu en uygun işlevle, bir müze olarak bütün insanlığa sunmuştur. Yapının 1 Şubat 1935’de müzeye dönüştürülmesi; yeni kurulmuş ve yokluklar içerisinde bulunan, fakat bu toprakları ve insanlarını şekillendiren tüm değerleri ayırt etmeksizin sahiplenmekte kararlı genç cumhuriyetimizin kendisine olan güveninin en önemli sembollerinden olmuştur.

Ayasofya’nın müze olması, bilindiği üzere 24.11.1934 tarihli ve Atatürk’ün de altında imzası bulunan 2/1589 sayılı Bakanlar Kurulu kararına dayandırılır. Fakat Yusuf Halaçoğlu gibi bazı tarihçiler, somut birtakım deliller öne sürerek ilgili kararnamenin sahte olduğunu, Atatürk öldükten sonra ortaya çıktığını ve Atatürk’ün aslında böyle bir niyetinin olmadığını iddia etmekte.

Karşı görüşü savunan tarihçiler ise Ayasofya Kararnamesi sahte dahi olsa, Atatürk’ün Ayasofya’yı müzeye dönüştürmeyi düşündüğünü ve kendi cumhurbaşkanlığı döneminde başlatılan bakım-onarım çalışmaları esnasında Kazasker Mustafa İzzet Efendi’nin 7,5 m. çapındaki sekiz hat levhasının bu nedenle yerlerinden indirildiğini, fakat boyutlarından ötürü kapılardan geçirilemeyince içeride bakımlarının yapılıp bir süre sonra tekrar yerlerine asıldığını hatırlatıyor.

İlber Ortaylı konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Ayasofya bizimdir, tapusu bizim elimizdedir, tarafımızdan fethedilmiş ve camiye çevrilmiştir. Neden camiye çevirdik diye de utanacak değiliz, tarihle yüzleşme filan da boş laftır. Burayı müzeye çevirmek iki din arasındaki çekişmeye son vermek için alınmış yerinde bir karardır. Ayasofya’nın harika olarak nitelendirilmesinin nedeni Mimar Sinan’ın yaptığı desteklerdir. Ayrıca Sultan Abdülmecid Han döneminde de restore edilmiştir. Ayasofya'nın müze olmasında Atatürk'ün imzası taklit edildi diyenlerden ise ciddi bir kriminal rapor görmedim. Ama Ayasofya'nın müze olması bizim için iftihar edilecek bir şeydir” demekte.

Bizans, Latin, Osmanlı ve Cumhuriyet Türkiyesi. Her dönemin ayrı bir Ayasofyası, ayrı bir hikâyesi var ve aslında Ayasofya insanlığın da uzun bir hikâyesi. Zira iktidar mücadelelerine, güç, ihtişam ve gösterişe, direniş ve kaybedişe, yağma ve tahribe, fethe ve daha birçok hadiseye şahitlik eden bu muhteşem mâbedin işlevi sadece kutsalı barındırmakla kalmadı. Tarihçilerimizden tabii ki Ayasofya Kararnamesi ile ilgili gerçeği ortaya çıkarmalarını bekliyoruz. Fakat öyle görülüyor ki Ayasofya, özellikle 1950'lerden itibaren olduğu gibi herhalükarda zaman zaman gündeme gelmeye devam edecek. Ayasofya’nın müze olarak kalmasına yapılan itirazlar özellikle iki nedene dayandırılmakta. Hz. Muhammed’in İstanbul ile ilgili hadisi ve Fatih Sultan Mehmet Han'ın vasiyeti.

Hadiste anlatılanlar doğru ise o dönemde dünyanın oldukça önemli bir uygarlık merkezi olarak görüldüğü için Hz. Muhammed özellikle İstanbul’u işaret etmiş olmalı. İslam, tüm kâinatı en ince ayrıntısına kadar tasarlayabilecek kudrete sahip bir Yaratıcının, insan elinden çıkma herhangi bir mâbede ihtiyacı olmadığını açık bir biçimde vurgular. Bildiğimiz üzere Mescid-i Haram, Mescid-i Nebevî ve Mescid-i Aksa dışında kalan tüm mescit ve camiler İslam fıkhına göre eşit hükümdedir. Şehrin 15.yy.da Osmanlılar tarafından fethi ise Müslümanlar açısından Hıristiyanlığın İslamiyet’e teslimiyetinin sembolüdür. Bugün tüm İslam âleminin olduğu gibi, Türkiye’nin de odaklanması gereken çok daha ciddi yapısal bozuklukları ve sorunları varken, ayrıca gurur duyabileceğimiz Süleymaniye, Selimiye ya da Sultanahmet gibi muazzam selâtin camilerine de sahip olduğumuz halde, ‘Hıristiyan Batı’ya karşı üstünlüğü 561 yıl önceki bir olaya, yani Ayasofya’nın camiye çevrilmesine indirgemek, İslam’a yapılmış büyük bir haksızlık olur. Kaldı ki “Ağlama Duvarı”na benzer bir işlev üstlenecek herhangi bir yapıya Müslümanların ihtiyacı olmamalı.

Fatih Sultan Mehmet Han'ın İstanbul’u aldıktan sonra Ayasofya’yı kiliseden camiye çevirmesi dönemin şartlarında Osmanlı için son derece doğru bir harekettir. Bu sayede yapının zaman içerisinde bakımsızlıktan yıkılmasının da önüne geçildi. Fakat Fatih, Bizans mirasını hiçbir zaman bugün yapmaya çalıştığımız gibi reddetmedi. Sultan II. Mehmet Han; Roma İmparatorluğu’na son vermemiş, bilakis onu devralmıştır. Devrin Türk vak'a nuvisî İbn-i Kemal, Padişah II. Mehmed'in Roma tahtını benimsediğini ve bu nedenle eski imparatorların kanını taşıyan bütün Bizans soyluların idam ettirdiğini yazar. Unutmayalım ki Osmanlı hanedanı Kantakuzinos’larla da akrabaydı. Sultan Orhan, İonnis Kantakuzinos'un kızı Theodora ile evlenmiştir. Sultan Murad'ın annesi de başka bir Hıristiyan prenses Holofero (Nilüfer Hatun) idi. Saray yaşamı ve devlet kültürü İran ile benzerlikler göstermekle birlikte, bir Roma Sezarınkini de andırıyordu (İnalcık, "II. Mehmed", İslam Ansiklopedisi, s. 514). Ama hepsinden önemlisi Fatih'in Roma Kayseri (Kayser-i Rum) unvanını kullanmasıdır. Fatih’in ceza kanunnamesi hükümleri Justinian'ın hukuk kanunlarına oldukça yakındır. Bütün dinlerin mensuplarının hükümdarı olarak Fatih, Patrik Gennadios'a Hıristiyan dini üzerine bir kitap yazmasını da emreder. İtikadname, bu alanda kalıcı bir müracaat kitabı oldu (İlber Ortaylı, Osmanlı Barışı). Gentile Bellini’ye portresini yaptırmış olması da Fatih’in klasik ‘Müslüman Hükümdar’ kalıbına sığmadığını gösteriyor.

İstanbul'da inşa edilmiş ilk Hıristiyan mâbedi olan "Havariyun" yani Havariler Kilisesi, bugün Fatih Camii'nin olduğu alanda bulunuyordu. İstanbul'un kurucusu olduğuna ve şehre ismini verdiğine inanılan İmparator Konstantin de 337'deki ölümünden sonra buraya defnedilmişti. 13. yüzyıldaki Latin işgali sırasında yağmalanan kilise fetih sırasında bir hayalet bina halindeydi ve Fatih, kendi ismini taşıyacak olan caminin, kilisenin yerine inşa edilmesini, öldüğünde de caminin avlusuna defnedilmeyi istedi. Hükümdarın arzusunun sebebi hâlâ tartışılıyor ve en kuvvetli görüş, Fatih'in kendisini "Osmanlı Hükümdarı" değil, "Roma İmparatoru" olarak görmesi ve "Yeni Roma" olan Bizans'ın kurucusu Konstantin ile aynı yerde yatma arzusu. O devirdeki ismi "Diyâr-ı Rum" yani "Roma ülkesi" olan Anadolu ile "Yeni Roma"nın mutlak hâkimi bu sayede fethine meşruiyet kazandırırken, bir yerde de kendisinin "Roma'nın son imparatoru" olduğunu ilân ediyordu. Devlet-i Alliye'nin başkenti, fetihten sonra da “Konstantiniye” olarak kurucusunun adını yüzlerce sene taşımaya devam etti ve Fatih, ebedi uykusunu bugün bir zamanlar İmparator Konstantin'in defnedildiği mekânda uyuyor. 4.yy.da Hıristiyanlığı kanunen en büyük suç olmaktan çıkaran ve böylece Ayasofya gibi yüzlerce sene emsalsiz kalan bir mabedin yapılmasının da önünü açan Konstantin'in kemiklerinin kaybolmasının üzerinden asırlar geçti, fakat Fatih'in mumyalanmış cesedi hala yerinde.

Meseleyi özellikle Fatih’in vasiyetine dayandırmak, onu Büyük İskender ya da Atatürk gibi tarihte çok önemli kırılmalara yol açan bir deha yapan asıl özelliklerinin göz ardı edilmesine yol açmamalı. Fatih'i tüm yönleriyle anlamaya çalışmak yerine, sadece tek bir özelliği üzerinden yaratılan bir tasavvurla neredeyse 600 sene önceki bir başarıya duyulan bu denli yoğun bir özlemin sebepleri ise bizce iyi irdelenmeli. Fatih'in talimatıyla kurulan ve yerine otel, AVM, yat limanı vs. yapılmak üzere özelleştirilen tarihi Haliç Tersaneleri ya da Arapların, yerlerine son derece rüküş ve estetikten yoksun lüks oteller, AVM’ler yapmak üzere yıktıkları Osmanlı eserleri için neden benzer tepkiler gösterilmediğini hepimizin düşünmesi lazım.

Din tarım imparatorluklarında güç gösterisi, toprakların, sahip olunan mücevherlerin ve mâbedlerin büyüklüğü üzerinden yürüyordu. Fakat zaman değişiyor. Günümüzde güç gösterileri, bilim, sanayi, bilişim, teknoloji, sanat, bir ülkenin insanlarına verdiği değer gibi çok farklı alanlarda icra ediliyor. Bugün tek bir kişinin kafasında taşıdığı bilgi, tüm Türkiye’nin yıllık ihracatının kat ve kat üzerinde bir değere yani güce sahip olabiliyor. Osmanlı dünyadaki değişimi kavrayabilseydi, imparatorluk parçalanırken kurtuluşu nafile bir şekilde yüzlerce sene geriye giderek, “Kuruluş” dönemine dönmeye çalışmakta aramazdı. Roma da çökerken suçu benzer şekilde geleneklerden ve ataların inançlarından uzaklaşmış olmakta aramıştı. İstanbul Osmanlılar tarafından fethedilmek üzereyken ise bilindiği üzere Ayasofya’da meleklerin erkek mi yoksa dişi mi olduğunun tartışıldığı ileri sürülür hep.

Fakat güç gösterilerinin, günümüzde hala bir teselli aracı olarak mâbedler üzerinden yürütülmeye çalışılması tek taraflı bir olgu değil. Ayasofya’nın tekrar kilise olarak açılması sağlanmadan Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne kesinlikle alınmaması gerektiğini iddia eden oluşumlar hepimizin malumu.

Fatih döneminde inşa edilen, 1687'de Atina'yı işgal eden Venedikli Morozi tarafından Katolik kilisesine dönüştürülen, Atina tekrar Osmanlıların eline geçince Yunanistan'ın bağımsızlığını kazandığı 1824'e kadar yine cami olarak kullanılan ve 1935 yılında yıktırılmak istenen, ancak dönemin Türk hükümetinin girişimleri sonucu bundan vazgeçilen ve Atina'daki en eski Osmanlı eseri olarak bilinen Fethiye Camii’nin ibadete açılmasının sözkonusu edilmesine dahi izin verilmediği halde, restorasyonunun bile çok ciddi itirazlarla karşılaşmış olması doğal olarak uluslararası ilişkilerde belirleyici bir husus olarak "Mütekabiliyet ilkesini" hatırlatmakta. Yunan hükümetinin Heybeliada Ruhban Okulu'nun açılmasına karşılık Atina'daki Fethiye Camisi'nin açılması teklifini şiddetle reddettiğini biliyoruz. Striptiz kulübü yapılan camilerin yanı sıra, 15. yy.da inşa edilen ve bir minaresi Mimar Sinan’ın eseri olan Arta’daki Faik Paşa Camii ise 1976 yılına kadar genelev olarak kullanılmıştı (Tarihi, Hukuki, Toplumsal Boyutlarıyla Mübadele. Dr. Neval Konuk - İstanbul Barosu Yayınları. Mayıs 2012).

Türk Tarih Kurumu’nun 2003'te başlattığı dünyaya yayılan Türk kültür varlıklarını tespit çalışması doğrultusunda yıllardır yapılan tüm başvurulara rağmen, sadece Yunanistan Türkiye'den uzmanların tarihi ve kültürel varlıkları araştırmasına izin vermedi. Osmanlı’nın Balkan topraklarındaki ilk ve en büyük camisi olarak bilinen ve Batı Trakya Türk idaresinden çıktıktan sonra Dimetoka’daki Müslüman cemaatin kullanımına izin verilmeyen Çelebi Sultan Mehmed Camii ise bakımsızlıktan yıkılıyor. Macaristan'da Osmanlı'dan kalan en büyük eser olan Gazi Kasım Paşa Camii ya da Sofya’da 1528 yılında Kanunî Sultan Süleyman’ın emri ile Mimar Sinan tarafından yapılan Kara Camii de kilise olarak kullanılmakta. İspanya’daki Kurtuba Camii’nin içine ise bir katedral yapıldı ve kimi zaman ziyaretçiler ayin olduğu gerekçesiyle içeri sokulmaz. Giralda çan kulesiyle birlikte Sevilla Katedrali'nin de evveliyatında bir Endülüs Camii var.

Başka dinlere mensup toplumların, tarihi ve sanatsal değerleri olmasına rağmen İslam mâbedlerine karşı göstermedikleri yaklaşımı Ayasofya’ya karşı bizim göstermemizi beklemenin itirazlarla karşılaşması anlaşılır bir durum. Ama konunun uzmanı olarak kabul edilen birçok isim, 1930'ların siyasî mülâhazaları neticesinde müze haline getirilmiş olan ibadethanenin yeniden cami yapılmasının sadece bir hükümet kararından ibaret bulunmadığı, uluslararası bir mesele kimliği taşıdığı ve şimdi böyle bir kararı alıp uygulamanın da çok zor ve nerede ise imkânsız olduğu görüşünde birleşmekte.

Ayasofya’nın müzeye dönüştürülmesi farklı nedenlere dayandırılabilse dahi, şu an tekrar cami yapılmasıyla sözkonusu küresel finans sistemine karşı sembolik de olsa bir itiraz, bağımsızlık ve irade beyanında bulunulacağına inananlar var. Fakat inançların, medeniyetlerin başarısını bir ibadethaneye indirgemenin hiç kimseye, hiçbir getirisi olmadığını tarih bize sayısız kez göstermiştir. Trabzon ve İznik Ayasofyalarını yeniden camiye dönüştürmüş olmamızın kime, ne tür bir üstünlük sağladığını düşünmeliyiz. Tümüyle kendi iradesini uygulayabilecek kadar güçlü ve bağımsız bir Türkiye’nin ise günümüzde sembolik olmaktan öteye gidemeyecek bu tür hareketlere ihtiyaç duymayacağına inanıyoruz.

Tarih boyunca üç imparatorluğa ev sahipliği yapmış olan İstanbul, kültürlerin harmanlandığı bir kent. Doğu’yu, Batı’ya; Kuzey’i Güney’e bağlayan bu muazzam kapıdan geçen herkes kendisinden bir şeyler bıraktı. Bırakılanlar iç içe geçti, birbirine karıştı ve ortaya çok katmanlı, derin ve fevkalade zengin olan emsalsiz bir miras çıktı. İşte tam bu noktada, Ayasofya’nın anlam ve önemi su yüzüne çıkıyor. Ayasofya, fetih sonrasında Osmanlıların şehrin eski sahiplerine gösterdiği saygının en büyük simgesi olmasının yanında, Osmanlıların İstanbul’a kazandırdığı yapılarla arasındaki organik bağ ile aynı zamanda sürekliliğin de sembolü. İstanbul’un iç içe geçmiş, birbirine karışmış ve çok katmanlı yapısının en görkemli yansımasıdır Ayasofya. Bizans’ın kilise olarak inşa ettiği, Osmanlılara miras kalan ve cami olarak kullanılan Ayasofya’nın tarihinde yaşadığı kırılmaların altındaki sürekliliğin, İstanbul’un çok kültürlü yapısına uygun bir şekilde “müze” olarak vurgulanması bizce doğru ve bir o kadar da anlamlı bir yaklaşım.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur,
TUREB

TÜRK MARKALARI ARAP COĞRAFYASINA KUVEYT FUARI İLE AÇILIYOR



Körfez Ülkeleri,Türk markaları için büyük fırsatlar sunuyor. Bölgede ilk olma özelliği taşıyan ve Kuveyt’te gerçekleşecek ‘Türkiye Markaları Franchising ve Bayilik Fuarı’na,  Arap Yarımadası’na açılmak, bölgede yatırım yapmak isteyen Türk markaları katılıyor…

AYNEX Fuarcılık, 3-5 Kasım tarihleri arasında Kuveyt’te Türkiye Markaları Franchising ve Bayilik Fuarı’nı düzenleyecek. Körfez Bölgesi’nde Türk markalarının ticari faaliyetlerini arttırmaları, doğru işbirlikleri gerçekleştirmeleri için düzenlenecek Kuveyt’teki Fuar, ev tekstilinden giyime, kozmetikten takıya, zücaciyeden dekoratif ürünlerine, halıdan mobilyaya kadar çok geniş bir ürün yelpazesi ile gerçekleştirilecek ve özellikle organizasyona gıda firmaları ve restoranlar büyük ilgi gösteriyor. The Regency Otel’de gerçekleşecek fuara yaklaşık 80 firma katılacak. 2 bin 500 metrekarelik fuar alanında Türk markalarına ev sahipliği yapacak olan Fuar, UFRAD’ın desteğinde gerçekleşiyor.

Aynex Fuarcılık Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Koordinatörü Hasan Bünül, Türk markalarının bölgede özellikle de Kuveyt’te sevilmesine ve coğrafi yakınlığa rağmen Türk girişimcilerinin sayısının oldukça az olduğunu belirterek, “Fuar Kuveyt’te ve Arap Coğrafyasında; bayilik ve franchise vermek isteyen markalar için iyi bir fırsat. Özellikle gıda markalarından ve restoran zincirlerinden talep alıyoruz. Ağustos’ta yüzde 100 doluluğa erişiriz” dedi.

Bünül, Orta Doğu’nun bazı bölgelerindeki karışıklıkların Kuveyt gibi Körfez Ülkeleri pazarını daha da önemli hale getirdiğini ifade ederek, Türk markalarına çok büyük fırsatlar sunduğunu vurguladı.
Kuveyt’teki Türkiye Markaları Franchising ve Bayilik Fuarı’na Çıtır Usta, Kocatepe Kahve ve Ahu Gıda, Kütahya Birlik, Gezer Terlikleri gibi franchise ve bayilik vermek isteyen firmalar katılıyor.

TÜRK MARKALARI ARAP COĞRAFYASINA KUVEYT FUARI İLE AÇILIYOR




Körfez Ülkeleri,Türk markaları için büyük fırsatlar sunuyor. Bölgede ilk olma özelliği taşıyan ve Kuveyt’te gerçekleşecek ‘Türkiye Markaları Franchising ve Bayilik Fuarı’na,  Arap Yarımadası’na açılmak, bölgede yatırım yapmak isteyen Türk markaları katılıyor…
AYNEX Fuarcılık, 3-5 Kasım tarihleri arasında Kuveyt’te Türkiye Markaları Franchising ve Bayilik Fuarı’nı düzenleyecek. Körfez Bölgesi’nde Türk markalarının ticari faaliyetlerini arttırmaları, doğru işbirlikleri gerçekleştirmeleri için düzenlenecek Kuveyt’teki Fuar, ev tekstilinden giyime, kozmetikten takıya, zücaciyeden dekoratif ürünlerine, halıdan mobilyaya kadar çok geniş bir ürün yelpazesi ile gerçekleştirilecek ve özellikle organizasyona gıda firmaları ve restoranlar büyük ilgi gösteriyor. The Regency Otel’de gerçekleşecek fuara yaklaşık 80 firma katılacak. 2 bin 500 metrekarelik fuar alanında Türk markalarına ev sahipliği yapacak olan Fuar, UFRAD’ın desteğinde gerçekleşiyor.
Aynex Fuarcılık Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Koordinatörü Hasan Bünül, Türk markalarının bölgede özellikle de Kuveyt’te sevilmesine ve coğrafi yakınlığa rağmen Türk girişimcilerinin sayısının oldukça az olduğunu belirterek, “Fuar Kuveyt’te ve Arap Coğrafyasında; bayilik ve franchise vermek isteyen markalar için iyi bir fırsat. Özellikle gıda markalarından ve restoran zincirlerinden talep alıyoruz. Ağustos’ta yüzde 100 doluluğa erişiriz” dedi.
Bünül, Orta Doğu’nun bazı bölgelerindeki karışıklıkların Kuveyt gibi Körfez Ülkeleri pazarını daha da önemli hale getirdiğini ifade ederek, Türk markalarına çok büyük fırsatlar sunduğunu vurguladı.
Kuveyt’teki Türkiye Markaları Franchising ve Bayilik Fuarı’na Çıtır Usta, Kocatepe Kahve ve Ahu Gıda, Kütahya Birlik, Gezer Terlikleri gibi franchise ve bayilik vermek isteyen firmalar katılıyor.

YAZ TATİLİNİN ADRESİ SUNDANCE RESIDENCES & SUITES HOTEL



UNUTULMAZ TATİLİN SIRRI BURADA!
Stil Sahibi Dj Doğuş Çabakçor Eşsiz Bir Müzik Ziyafetiyle Bu Yaz Sundance Residences & Suites Hotel’de
Türkiye’nin en iyi elektronik dans müzik DJ’lerinden olan Doğuş Çabakçor Sundance Residence &Suites Hotel’in müzik direktörlüğünü üstlendi. Sundance Residences&Suites Hotel’in  Kadıkalesi Koyu’ndaki eşsiz gün batımı manzarası ve butik hizmet anlayışı, Çabakçor’un seçkin mixleri  ile buluşarak karşı koyulmaz bir keyif vaat ediyor.


Dj Doğuş Çabakçor’un Sundance için özel hazırladığı muhteşem coverları, dans etmeden duramayacağınız şarkılardan oluşan repertuarı ve tatilin ruhuna enerji katan setleriyle Sundance misafirlerine benzersiz müzik şöleni hazırlanıyor.Siz de yazınızı Doğuş Çabakçor’un eşsiz müzik eğlencesiyle renklendirmek isterseniz Sundance Residences & Suites Hotel’de yerinizi ayırtın!

Bodrum’un eşsiz günbatımı manzarasına sahip Kadıkalesi koyundaki Sundance Residences &  Suites Hotel, 5 yıldızlı konaklama hizmetiyle yazınızı size özel ayrıcalıklı bir tatile dönüştürüyor. Denize sıfır konumu ve 4 bin metrekarelik özel plajıyla doğa ile iç içe olan Sundance Residences & Suites Hotel, misafirlerini konforlu iç mimariye, sakin ve dinlendirici atmosfere sahip ortalama 70 metrekare büyüklüğündeki suite odalarında ağırlıyor. Her köşesinde butik zevkin hâkim olduğu suite odalar, salon, oda, 2 banyo ve mutfaktan oluşuyor.
Sundance Residences&Suites Hotel, Turgutreis’e 2, Bodrum Havaalanı’na 55 kilometre mesafede.

“Nerede o eski Ramazanlar” diyenleri, Crowne Plaza Istanbul Asia’da iftara bekliyoruz




Eskiye özlem duyanlar için eşsiz bir buluşma ayıdır, 11 ayın sultanı Ramazan. Özenle kurulan sofralarda, leziz yemekler eşliğinde edilen doyumsuz sohbetlerdir o özel ayı anlamlı kılan. İşte Crowne Plaza Istanbul Asia, bu özel ve anlamlı aya, sıcacık lezzetleriyle hazırlandı bile. Sizler en sevdiklerinizle eskiye doğru yolculuğa çıkarken, Crowne Plaza Istanbul Asia sizin için enfes sofralar hazırlıyor. Çeşit çeşit iftariyeliklerle başlayacak bu lezzet yolculuğunda, Osmanlı Mutfağı’nın tarifsiz tatları ve sonrasında Ramazan ayının olmazsa olmaz güllacının yanına bir de fasıl dinletisi eşlik edecek.

Set menü veya açık büfe seçeneklerinin sunulduğu Crowne Plaza İstanbul Asia’da, her şey “Nerede o eski Ramazanlar” diye iç geçirenler için hazırlandı. Crowne Plaza İstanbul Asia, hazırladığı; kişi başı 39 TL’ den başlayan fiyatlarla zengin serpme set menüleri ve 59 TL’ye açık büfesi ile iftar sofralarınızı tam bir şölene dönüştürüyor. Grup ve iftar davetlerine de ev sahipliği yapan Crowne Plaza Istanbul Asia, güler yüzlü ve deneyimli kadrosuyla en özel an’ları anı’ya dönüştürüyor…

İyi yaşama adanmış bir gün “Wellness Day” Richmond Nua’da etkinliklerle kutlandı



New Yorklu ünlü yazar Kristina Vanni, Spa ve Wellness gurusu Rona Berg ve USA Today yazarı ve blogger Kitty Bean Yancey, Wellness Day için Türkiye’ye geldi.

Hedef “İyi yaşam” bilincini yayarak Türkiye’den dünyaya uzanan uluslararası bir gün yaratmak.

Richmond Nua tarafından 2012 yılında hayata geçirilen
Wellness Day etkinlikleri kapsamında düzenlenen
 “Uluslararası Wellness Day'in neden şimdi tam zamanı?”
panelinde iyi yaşam konuşuldu.

Sağlık hayatımızın en önemli konularından biri olduğu halde neden özel bir günü yok? sorusu ile başlayan ve Richmond International Kreatif Direktörü Belgin Aksoy liderliğinde organize edilen Wellness Day, bilinçli ve daha iyi yaşam için hayatımızı 1 gün bile olsa değiştirerek, sağlıklı yaşama dikkat çekmeyi amaçlıyor. Hedef “iyi yaşam” bilincini yayarak, Türkiye’den dünyaya uzanan uluslararası bir gün yaratmak.


Wellness Day etkinlikleri kapsamında düzenlenen  “Uluslararası Wellness Day'in neden şimdi tam zamanı?” panelinde, Spa ve Wellness alanında dünya çapında takip edilen yayıncı, yazar ve blogger’lar, “Sağlıklı yemek pişirme ve yeme konusunda uzman NewYorklu yazar Kristina Vanni, güzellik, Spa ve Wellness gurusu Rona Berg ile seyahat ve Spa medyasının en önemli isimlerinden USA Today yazarı Kitty Bean Yancey, iyi yaşam alanındaki deneyim ve tecrübelerini konuklarla paylaştılar.

Wellness Day etkinliklerinde bu yıl, Yoga master Gem Akcan, Türkiye’nin Fitness Superstarı Murat Tavman, ödüllü İsveç güzellik ve bakım markası Kerstin Florian Grup Başkan Yardımcısı Charlene Florian gibi değerli katılımcıların seminer ve eğitimleri de yer aldı.

Katılımcılar, www.globalwellnessday.org web sitesi üzerinden “Sağlıklı yaşamı destekliyorum” imza kampanyasına dahil olup, Türkiye’nin sağlıklı yaşama olan ilgisini dijital platformda paylaşarak, Wellness Day’i Türkiye’den dünyaya uzanan uluslararası bir gün haline getirmek için destek oldular.


Dünya basınının prestijli yayınları Wellness Day’i izlemek için Türkiye’ye geldi.
Wellness Day etkinliklerini takip etmek üzere Shape, American Spa Magazine, Robb Report Health, Men’s Health gibi Amerika Birleşik Devletleri’nin en çok okunan dergilerinin editörleri ve bloggerlardan oluşan bir basın grubu Türkiye’ye geldi.

Wellness Day fikir lideri, Richmond International Kreatif Direktörü Belgin Aksoy;
“İyi yaşama dikkat çekmek ve insanları bu konuda teşvik etmek amacıyla 2012 yılında hayata geçirdiğimiz Wellness Day’i, her yıl Haziran ayının ikinci Cumartesi gününde kutlayarak, insanlarda iyi yaşam bilincinin oluşmasını sağlamaya çalışıyoruz. Amacımız, herkesi 1 gün bile olsa “Nasıl daha sağlıklı ve iyi yaşarım?” düşüncesine yönlendirmek, hem kişileri hem toplumumuzu  “İyi yaşam” konusunda bilinçlendirmeye çalışmak. Hedefimiz  ‘sağlığa adanmış bir gün’ olan Wellness Day’i  Türkiye’den çıkan ve tüm dünyada kutlanan resmi bir gün haline getirmek.” dedi.

TAVROS YATIRIM HOLDİNG’İN OPERASYONDAN SORUMLU BAŞKAN YARDIMCISI İLHAN MÜRSEL OLDU



Uluslararası gayrimenkul ve otel projeleri gerçekleştiren Tavros Yatırım Holding’in Operasyondan Sorumlu Başkan Yardımcısı İlhan Mürsel oldu...

1985 yılı Kazakistan doğumlu İlhan Mürsel, Kadir Has Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde okudu. Kariyerine 2003 yılında Detur Turizm Acentası’nda başlayan Mürsel, Antalya bölgesi otel sorumlusu oldu. 2009 yılı Tavros’un kuruluşunda yer alan Mürsel, 2014 yılı Tavros Yatırım Holding’de Türkiye’de Operasyondan Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak çalışıyor.İngilizce ve Rusça bilen Mürsel evli ve 2 çocuk babasıdır.


Türkiye’deki en huzurlu şehir sıralamasında birinci seçilen Sinop ve çevresini gezginlerin beğenisine sunuyor



Bir tatlı huzur almak için SUYA TUTUNAN ŞEHİR SİNOP Sinop - Erfelek -Tatlıca Şelaleleri- Ayancık- İnaltı- Akgöl                                

Bir rivayete göre Baş tanrı Zeus, Irmak tanrısı Aisopos’un güzel kızı Sinope’ye aşık olmuş. Kızın isteği üzerine de onu Karadeniz’in en güzel yerine, yani bugünkü Sinop’un bulunduğu yere yerleştirmiş ve Sinope adı zamanla Sinop’a dönüşmüş. Bir diğer ihtimal ise Sinop ile Samsun’da yaşamış olan Amazonlar’ın Sinope adında bir kraliçelerinin bulunduğu ve şehre onun adının verildiği.

Büyük İskender’e “Gölge etme başka ihsan istemem” diyebilen Diyojen’in doğduğu topraklarda bugün, genç kızlar gece geç saatte rıhtımda yalnız yürüyüşe çıkabiliyor, İnsanlar mutlu ve huzurlu... Öte yandan Türkiye’nin en sevimli turistik şehirlerinden biri. İşte, böyle bir şehir Sinop.

Sinop Havaalanından başlayacak bu gezide GEZGİNLER Sinop Müzesi’ni, Etnoğrafya Müzesi’ni, Seyit Bilal Türbesi’ni, Sinop Kalesi‘ni ve Ününü, Sabahattin Ali’nin “Dışarıda deli dalgalar / Gelir duvarları yalar / Seni bu sesler oyalar / Aldırma gönül aldırma” dizelerinden alan Cezaevi’ni , Alaaddin Camii’ni, Balatlar Kilisesi’ni, çocuklara Pisagor teoreminin öğretildiği Pervane Medresesi’ni, acıklı bir tarihe tanıklık etmiş olan Paşa Tabyaları’nı ve Amazonlar’ın erkeklere karşı verdikleri amansız savaşlardan fırsat buldukça, sadece kadınların becerebileceği bir ustalıkla süsledikleri Serapis Tapınağı’nı öte yandan muhteşem manzarası ile Ak Liman’ı, İsveç Fiyord’larını andıran güzellikteki ünlü Hamsilos Koyu’nu ayrıca Plajı, Gölü ve Longoz Ormanları ile Doğal bir Cennet olduğu gibi Kuş Cenneti de olan Sarıkum’u ve Türkiye’nin en kuzey noktasında yer alan İnce Burun Deniz Feneri’ni tanıyacaklar

Bütün bunların yanı sıra Sinop’tan biraz uzaklaşarak Erfelek’e gidip küçüklü büyüklü yirmi sekiz şelaleden oluşan Tatlıca Çağlayanıı, Ayancık ilçesi sınırında denizden 1070 m. yükseklikte bir doğa harikası olan İnaltı Mağarası sonra Akgöl ve Yaylası görülecek yerler arasında yer alacak. Tüm boşluklarda ise Sinop’un altın sarısı plajlarında deniz ve güneşin tadı çıkarılacak.

Tadı çıkarılacaklar arasında GEZGİN DAMAKLAR’ın olmazsa olmazı yöre lezzetleri, örneğin; Cevizli veya Yoğurtlu Sinop Mantısı- Çiğ Börek- Nokul -Keşkek- Yöresel mevsim sebzelerinden çeşit çeşit zeytinyağlılar - Pazılı tepsi böreği - Özel soslarla hazırlanmış yerli kuzu - Mısır Çorbası- Tavuk Yahnisi - Karalahana sarması, Barbunya Tava, Salata çeşitleri- İrmik Helvası- Ev Baklavası- Kabak Tatlısı gibi çeşitlerle damaklar da şenlenecek.

Bütün bunlardan sonra Sinop’un simgesi… Usta ellerden çıkan, seyretmeye doyulmaz el işi tahta maket kayık, kotra, çatana gibi, cicili bicili hatıra eşyalarından alışveriş yapmak ayrı bir keyif verecek katılımcılara.
Dönüş için Sinop geride bırakılıp Samsun’a doğru ilerlenirken yolda. Sinop’un sempatik ilçesi Gerze’de akşam çayları yudumlanacak ve ardından Samsun’da önce ünlü Atatürk Heykeli sonra Atatürk’ün 18 silah arkadaşı ile birlikte Samsun’a ilk adımı attığı yer olan, tütün iskelesi ve İlk Adım Anıtları ziyaret edilecek. Bu ziyaretlerden sonra Samsun Havaalanı’ndan İstanbul’a dönüş yolculuğuna çıkılacak.

"GEZGİNDAMAKLAR" ile
Bir tatlı huzur almak için
SUYA TUTUNAN ŞEHİR SİNOP
 Sinop - Erfelek -Tatlıca Şelaleleri- Ayancık- İnaltı- Akgöl                                
Sıradışı menülerle kahvaltı ve yemekler de dahil.
En fazla 20 kişinin katılabileceği Tur, 12-15 / 26-29 Temmuz, 4 gün / 3 gece
Paket Tur Fiyatı, Kişibaşı, Uçak hariç 695 TL
Detaylı bilgi için: www.gezgindamaklar.com  / Tel :  0216 348 53 90

Emirgan’da Yeni bir Pizzacı:Pizza Emirgan


Adı yok, tabelası yok. Sadece odun ateşinde pizzaların pişirildiği bir pizza fırını, tabureleriyle uzun bir bar ve mekanın önünde üç beş masa var. Has muhlis bir İtalyan pizzacısı.Birbirinden leziz 25 çeşit Napolitan usulü pizzanın olduğu menü, İtalya’dan ithal. Napoli pizzasını İstanbul’da yaşatıp, Türk damak tadına göre uyarlayan pizza ustası Kadir Aytekin; özellikle kabak çiçeği, avokado ve karidesli, enginar ve trüflü, cheddar peynirli çeşitlerini şiddetle tavsiye ediyor. Üstelik olabildiği kadar çeşit deneyin, dilediğiniz kadar tüketin diye dilim dilim sipariş vermek de mümkün.


Bir gece evvelden kalma soğuk pizza dilimleri yerini 08:30-12:30 arası servis edilen, fırından taze çıkmış, 6 çeşit kahvaltılık pizzaya bırakıyor.  Özellikle sucuk& yumurtalı pizza ve beyaz peynir& zeytin ezmeli pizzanın yanında içilen çay güne başlamanın en ‘’yerli İtalyan” yolu.   Pizzacının tatlıları da hakiki İtalyan: Nutellalı pizza seçenekleri ve tiramisunun yanı sıra bal kabağı kreması, yeşil fıstık ve ceviz pudra şekerli Pizza Panna Di Zucca’yı ısrarla isteyin!Emirgan’da ismi olmayan, tabelasız pizzacıyı mutlaka bulun! Birbirinden leziz pizza çeşitleriyle Pizza Emirgan, kısa sürede kendi müdavimlerini yaratacak.  

Hilton Worldwide İstanbul otelleri, Ramazan’ı karşılamaya hazırlanıyor


Hilton Worldwide İstanbul Otelleri’nde İftar Keyfi
Hilton Istanbul Bosphorus, Conrad Istanbul ve Hilton ParkSA’da birbirinden özel iftar lezzetleri misafirleri bekliyor.


Hilton Istanbul Bosphorus, Ramazan’da sevdikleriyle iftar keyfi yaşamak isteyenlere farklı seçenekler sunuyor. Muhteşem Boğaz manzaralı Bosphorus Terrace Restaurant, geleneksel Türk müziği eşliğinde zengin açık büfesiyle, Lübnan ve Antakya mutfaklarından tatlar sunan Al Bushra ise bahçedeki açık hava mekanında sunacağı özel menüyle misafirlerini ağırlayacak. Her iki mekanda da iftar menülerinin kişi başı fiyatı, yerli meşrubatlar, çay ve kahve dahil 135 TL. . İftara gelen misafirler otoparktan ücretsiz yararlanırken, 10 kişilik ve daha kalabalık gruplara yüzde 10 indirim uygulanacak.
Rezervasyonlarınız için: 0 212 315 60 00


Conrad Istanbul da Ramazan ayını Tarihi Yarımada manzarasına sahip yepyeni mekanı Manzara Restaurant’ta karşılıyor. Türk ve Osmanlı mutfağından oluşan açık büfe iftar lezzetleri, yerli meşrubatlar, çay ve kahve dahil kişi başı 145 TL’ye sunulacak. İftara gelen misafirler otoparktan ücretsiz yararlanırken, 10 kişilik ve daha kalabalık gruplara yüzde 10 indirim uygulanacak.
Rezervasyonlarınız için: 0 212 310 25 25

Hilton ParkSA da Ramazan için hazırlıklarını tamamladı. Otelin en üst katında yer alan, Boğaz’a hakim manzarasıyla Cloud 7 Restaurant misafirlerini açık havada, geleneksel Türk müziği eşliğinde, iki farklı özel menü seçeneğiyle ağırlayacak. Meze ve iftariyeliklerin yer masada yer aldığı ilk menünün fiyatı 115 TL; çorba, ana yemek ve tatlıdan oluşan ikinci menünün fiyatıysa 99 TL. Her iki menüde de yerli meşrubatlar, çay ve kahve ikram ediliyor.
Rezervasyonlarınız için: 0212 310 12 00


2013’te çalışan Türkler 2014’te yaz tatilinde doya doya seyahat edecek


Türkiye, bu yıl bol bol seyahat etmeyi planlıyor
MasterCard’ın paylaştığı tatil tercihleri araştırması sonuçlarına göre Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa ülkelerinin vatandaşları, tatil dönemlerini kendi ülkelerinde geçirecekler. Kendi ülkesinde tatil yapmayı tercih eden tatilcilerin 2013’e kıyasla ikiye katlanması bekleniyor. Araştırmaya göre 2013’te Avrupa ülkeleri arasında en az tatil yapan Türkiye, bu yıl bol bol seyahat etmeyi planlıyor.

2013’te ekonomik gerekçelerle tatil planlarını erteleyen Türkler, bu yıl bol bol seyahat etmeye kararlı. Türklerin 2014’te hem dış hem iç destinasyonlara daha fazla seyahat edeceklerini belirtiyor. 2014’te kendi ülkesinde yaz tatilini geçirmek istediğini açıklayanlar arasında en yüksek oran Fransa’da. Fransa’yı İspanya, Almanya, Birleşik Krallık ve Ukrayna takip ediyor.

Avrupalılar arasında kendi ülkelerinde tatil yapma yatkınlığı giderek artıyor. 2014 yaz döneminde iç turizmi değerlendireceğini söyleyen Avrupalıların sayısı 2013’teki rakamlara göre %114 artış göstermiş durumda. Türkiye’nin de içinde bulunduğu araştırmada toplam 1,14 milyar seyahatin gerçekleşeceği öngörülüyor. Bu yaz tatilciler yurt dışına seyahat etmek yerine kendi ülkelerinde turizm ekonomisine katkı sağlayacak.

Türkiye, 2014 yazında da Avrupalı turistlerin tercih ettiği ülkeler arasında yükselişini sürdürüyor. Ülkemize gerçekleşmesini beklediğimiz turist akınında başı çeken ilk iki ülke Almanya ve Rusya. Turizm Bakanlığı’nın 2013’teki yabancı turist sayılarıyla karşılaştırıldığında; 2014’te %2,2 artışla 5,15 milyon turistle Almanya birinci sırayı alacak. Rusya’dan geçen yıla nazaran %7,2 artışla 4,57 milyon turist ülkemizi ziyaret edecek. Bunun karşılığında Türkler de 2014’te en fazla Almanya’ya ardından Rusya’ya seyahat edeceklerini belirtiyorlar. 2014 yaz döneminde Türkiye’yi tercih eden diğer ülkeler arasında 2,61 milyon turistle İngiltere’de %4,2 oranında bir artış söz konusu. Fransız turistler ise geçen yıla oranla %3,3 artışla 1,08 milyon ziyaret gerçekleştirecek. Türkiye’ye turist akınında en büyük değişimi yakalayan ülke ise Hırvatistan. Geçen yıla oranla %13,9 oranında artışla Hırvatlar Türkiye’yi 2014’te gözde bir yaz tatili mekanı olarak görüyor. Turist olarak en çok ağırlayacağımız Almanlar ve Ruslar söz konusu olduğunda, Türkiye’ye rakip olan seyahat destinasyonları arasında kendi komşuları başı çekiyor. Almanlar; Avusturya, İspanya, İtalya ve Fransa’yı Türkiye’den daha çok ziyaret ederken, Ruslar, Ukrayna ve Finlandiya’yı Türkiye’ye tercih ediyor. Ekonomik kriz sebebiyle, yurt dışına seyahatlerin %85 daralmayla dramatik şekilde azalacağı öngörülen Yunanistan’ın bu yaz seyahat için tercih edeceği iki ülke ise sırasıyla Türkiye ve Bulgaristan oldu.

2013’te tatil yapamayan Türkler 2014’te seyahate doyacak
Avrupa Komisyonu’nun bu yıl başında düzenlediği Flash Eurobarometer araştırmasına göre 2013’te Türklerin %47’si seyahat yapmazken, %44 en az bir kez iç veya dış yolculuğa çıktı. Tatile çıkmayan Türklerin %38’i en büyük gerekçelerinin ekonomik durum olduğunu belirtti.

Euromonitor International’ın araştırmasına göre 2014’te bu durum değişecek. Yayımlanan öngörülere göre 2014’te 22,9 milyon adet yurt içi seyahat gerçekleşmesi bekleniyor. Geçen yıla göre iç turizm yapan tatilciler %6,3 oranında artıyor. Yurt dışına turizm amaçlı gerçekleşecek seyahatlerin geçen yıla göre %5,5 artacağı hesaplanıyor. 2014 içinde yurt dışına 10,2 milyon adet iş seyahati gerçekleşeceği öngörülüyor. Geçen yıla göre yurt dışı iş seyahatlerinde de %8,9 artış söz konusu. Türklerin iş ve turizm seyahatleri için en çok yolculuk yapacağı ülkeler arasında Almanya’ya seyahatle geçen seneye göre %5,5 artış gösterecek. Rusya’ya geçen yıla göre %7,2 oranında daha fazla seyahat edeceğiz. Ayrıca İran’a seyahatler %5,2 artıyor. Geçen yıla göre tatilciler özellikle Yunanistan ve İtalya’ya bu yıl daha fazla rağbet gösterecek. 2013’e göre Yunanistan yolculukları %26,1 oranında artarken, İtalya’yı tercih edenlerin sayısı %11,2 yükseliyor. Türkler hem tatil hem de iş seyahatlerinde kredi kartına güveniyor. 2012 verilerine göre; iç ve dış seyahatlerde Türkler %68,2 oranında harcamalarını kredi kartıyla yapıyor. %31,8 ise hâlâ nakit kullanmayı tercih ediyor.

Avrupalılar evlerinde mutlu
Avrupa Komisyonu’nun Flash Eurobarometer araştırmasına göre her beş Avrupalıdan ikisi 2013’te yaz tatilini kendi ülkesinde geçirdi. Her beş Avrupalıdan sadece biri Avrupa Birliği dışındaki bir ülkede tatil yaptı. Aynı rapora göre Avrupalılar bilinirlik ve güvenliği tatil seçimlerinde önde tutuyor. Ankete katılan Avrupalıların %56’sının arkadaşlarından ve akrabalarından aldıkları tavsiyeler tatil kararlarında etkili oluyor. Güvenlik arayışı tatil yeri seçiminde de ön planda. Avrupalıların %46’sı macera dolu seyahatler yerine 2013’te deniz ve güneş tatilini tercih etti.

2014 tatil trendlerini değerlendiren MasterCard Güneydoğu Avrupa Genel Müdürü Mete Güney, şunları söyledi: “Doğal ve kültürel zenginlikleri nedeniyle ülkemiz, hem Avrupalı hem de yerli tatilcilerin birinci tercihi olmayı sürdürüyor. MasterCard olarak 2013’te gerçekleştirdiğimiz Hedef Şehirler Endeksi’nde İstanbul’un birçok dünya kentini geride bırakarak, turistler tarafından en çok tercih edilen  altıncı şehir olduğunu paylaşmıştık. 2009-2013 yılları arasında gelen turist sayısının en hızlı artış gösterdiği şehir İstanbul oldu. Bu artışı sürdürebilirse İstanbul’un 2016’da Paris, New York ve Singapur’u geride bırakması mümkün görünüyor Ülkemiz açısından baktığımızda 2013’te hayal ettiği seyahatleri gerçekleştiremeyen vatandaşların da 2014’te dolu dolu bir yaz tatili dönemi yaşayacaklarına inanıyoruz. Bizim MasterCard olarak önerimiz, tatillerini daha huzurlu geçirebilmeleri için nakitten çok daha daha hızlı, güvenilir ve basit çözümler sunan dijital ödemeleri tercih etmeleri yönünde. Özellikle Avrupa genelinde yapılan son araştırmalar ortaya koyuyor ki yurt dışı seyahatlerde yapılan alışverişlerde nakit yerine POS üzerinden kredi kartının tercih edilmesi ile ciddi oranda tasarruf elde etmek mümkün.”

Bayram tatili için tatilciler yurt içinde Bodrum’u, yurt dışında Roma’yı tercih ediyor



Ramazan Bayramı’nın hafta içine denk gelmesi ve çalışanların yıllık izinlerini de kullanarak tatili uzatması, tatil satışlarını artırdı. Tatil Sepeti verilerine göre, sıcak yaz günlerine denk gelen bayram tatili için tatilciler geçen sene olduğu gibi bu Ramazan Bayramı’nda da Bodrum’u tercih ediyor. Tatil Sepeti Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal, haziran ayına oranla temmuz ayı için Ege Bölgesi’ndeki tatil yörelerine olan talebin yüzde 22 artış gösterdiğini söyledi. Yurt dışına gidecek kişilerin ise tercihlerini Roma, Paris, Nice, Barcelona gibi destinasyonlardan yana kullandıklarını belirtti. Bu sene talep gören sürpriz bir destinasyonun da Pekin olduğunu vurguladı.

Yazın en sıcak günlerine denk gelen Ramazan Bayramı’nda tatile gitmeyi düşünenler tercihlerini Ege Bölgesi’nden yana kullanıyor. tatilsepeti.com Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal, Ramazan Bayramı’nın sıcak günlere denk geleceğinden dolayı tatilcilerin Antalya yerine Bodrum, Kuşadası ve Çeşme gibi destinasyonlara yöneleceğini söyleyerek, satışların da bu doğrultuda yüksek bir artış gösterdiğini belirtti. Mayıs ve haziran ayları için en çok tercih edilen tatil destinasyonunun Antalya olduğunu, temmuz ayı için ise Antalya’nın hükümdarlığını Ege’ye bıraktığını vurguladı. tatilsepeti.com’un verilerine göre, haziran ayına oranla temmuz ayı için Ege Bölgesi’ndeki tatil yörelerine olan talep yüzde 22 artış gösterdi. Karayal, Ege’deki tatil bölgelerinde günlük ortalama kişi başı konaklama miktarının 100 TL olduğunu, şu anki satışlara bakıldığında tatilcilerin 5 günlük tatili tercih ettiğini sözlerine ekledi.

Tatil Sepeti verilerine göre, Ramazan Bayramı’na denk gelen dönemde yurt dışına tatile gidecek olan kişiler ise İspanya, Fransa ve İtalya’yı tercih ediyor. tatilsepeti.com Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Karayal, Ramazan Bayramı tatili için yurt dışı turlarını tercih edenlerin sayısında yüksek artışlar olduğunu söyleyerek, haziran ayına oranla temmuz ayı için yurt dışı turlara talebin yüzde 17 arttığını vurguladı. Bu destinasyonlarda yapılacak 7 günlük bir tatilin kişi başı bedelinin ise ortalama 300-1000 Euro arasında değiştiğini ifade etti.

“erken rezervasyon” ile Türkler tatil planlarını son dakikaya bırakmıyor


Türkler tatili son dakikaya bırakmıyor!
Bundan yalnızca beş yıl önce “erken rezervasyon” kavramıyla tanışan Türk insanı, artık tatil planlarını son dakikaya bırakmıyor.Tatil.com’un verilerine göre, erken rezervasyonun toplam rezervasyonlardaki payı özellikle son 3 yılda yüzde 45’e ulaşmış durumda. Bu rakam, rezervasyon kampanyalarının hem turizm ekonomisindeki büyümeye hem de tüketici bütçesindeki artan tasarruf miktarına katkıda bulunduğunu ortaya koyuyor.tur


Metglobal bünyesinde faaliyet gösteren tur operatörü Tatil.com, Aralık ayında başlayan erken rezervasyon döneminin sona ermesinin ardından verilerini açıkladı. Tatil.com verileri, son yıllarda Türk insanının erken rezervasyonu tercih ettiğini ve erken rezervasyonun avantajlarını ortaya koyuyor. Türkler artık tatil planlarını son ana bırakmayarak uçak ve otel rezervasyonlarını aylar öncesinden yapıyor. Bu sayede tatil harcamalarında önemli bir tasarruf fırsatı yakalıyor.

600 bin kişiden 600 milyon TL’lik katkı
Tatil.com verilerine göre, oteller ile tur operatörlerinin finansal açıdan güçlük çekmesine neden olan ve genellikle Kasım ayından Nisan ayına kadar süren ölü sezonlarda bile turizm sektörüne büyük bir hareketlilik getiren erken rezervasyon kampanyaları, hayatımıza girdiği ilk yıllarda toplam tatil satışı içerisinde yüzde 10-15’lik bir orana sahipti. Geçtiğimiz yıl bu oran yüzde 35’lere, hatta bazı acentelerde yüzde 45’lere kadar çıktı. Bu da erken rezervasyonun turizm ekonomisine doğrudan katkıda bulunmasını sağladı. Son yıllarda seyahat acenteleri üzerinden rezervasyon yapan ortalama 1.5 milyon kişinin yaklaşık yüzde 40’ının erken rezervasyondan faydalandığı görülürken, “erken ve ucuz” tatil yapmak isteyen 600 bin kişinin 550-600 milyon TL’lik ekonomik değer yarattığı ortaya çıkıyor.

Avrupalılar erkenci
Tatil.com’un verileri en yoğun erken rezervasyon talebinin İngiltere ve Batı Avrupa ülkelerinden geldiğini ortaya koyuyor ve bu pazarlarda erken rezervasyon oranının yüzde 60’ların üzerinde olduğunun altını çiziyor. Erken rezervasyonda geri kalan ülkeler ise, başta Rusya olmak üzere ağırlıklı olarak Bağımsız Devletler Topluluğu’na üye ülkeler.

Yurt dışı gemi turları erken rezervasyonda önde
Aralık, Ocak ve Şubat döneminde daha çok Kemer, Belek, Lara, Side ve Alanya gibi Akdeniz kıyısındaki bölgelere rağbet olurken, Mart ayı ile birlikte Bodrum, Fethiye ve Marmaris erken rezervasyonda yerli ve yabancı turistler tarafından tercih ediliyor. Yurt dışına yönelik erken rezervasyon kampanyalarına olan ilgi genelde daha düşükken, yurt dışı gemi turlarında ise yüzde 30’luk oranla erken rezervasyon yapılıyor.

Yarıya yarıya tasarruf imkanı
Erken rezervasyon taleplerinin Ocak ve Şubat aylarında yoğunlaştığını ve tatilcilerin 5 ila 8 ay öncesinden tatil planı yapmaya başladığını belirten Tatil.com Genel Müdürü Serdar Şahin, tüketicinin erken rezervasyonla elde ettiği tasarruf miktarı hakkında şunları söyledi: “Erken rezervasyon risksiz bir yatırım aracı. Çünkü yalnızca 10 TL’ye iptal sigortası yaparak beklenmedik bir sebeple rezervasyonunuzu iptal etmek durumunda kaldığınızda tüm bedeli koşulsuz olarak sadece üç gün içinde iade alabiliyorsunuz. Aynı zamanda dönemsel bir kampanya. Satın alınan zamana göre yüzde 20’lerden yüzde 50’lere kadar erken rezervasyon indirimine sahip olunabiliyor. Bu avantajlar nedeniyle erken rezervasyon oranı son üç yılda yüzde 45’lere ulaştı. 2015 yılı ise turizm sektörü için çok daha ilginç bir yıl olacak. Ramazan ayının daha erken başlaması ve Haziran ortasında yapılacak genel seçimler sektör için bir hayli zor geçecek bir sezonun habercisi. Bu gelişmelere bağlı olarak önümüzdeki yıl erken rezervasyonlar değişkenlik gösterebilir. Aralık, Ocak ve Şubat ayları daha yoğun geçerken, Nisan ve Mayıs ayları da daha sakin geçecektir. 17 Temmuz - 31 Ağustos döneminde erken rezervasyon yaptıranlar ise karlı çıkacak çünkü bu dönemlerde son dakika yer bulmak çok daha zor olacak. Diğer taraftan oteller de bu yıl Türk misafirlerin erken rezervasyon performansından oldukça memnun. Bu nedenle önümüzdeki sene oteller iç pazardan daha fazla faydalanmak isteyecek ve daha uygun koşullar sağlayacaktır.”

QATAR AIRWAYS CHECK-IN SÜRECİNE HIZ KAZANDIRACAK “MY Q-TAG” SİSTEMİNİ BAŞLATIYOR



Qatar Airways, havalimanına ulaşmadan önce kendi bagaj etiketlerini bastırmak isteyen yolcular için yenilikçi bir çevrimiçi sistem geliştirdi. Bu sistem, check-in sürecini hızlandırmak için müşterilerin kendi bagaj etiketlerini, havalimanına ulaşmadan önce bastırmalarına olanak sağlıyor. Bu uygulamayla birlikte Qatar Airways, uluslararası varış noktalarında çevrimiçi sistemi uygulayan ilk şirket oldu.Yolcuların çevrimiçi check-in anından itibaren, kesintisiz beş yıldızlı deneyimden faydalanması amacıyla tasarlanan “My Q-Tag” müşterilerin, havalimanına geldiklerinde doğrudan bagaj check-in  kontuarına gitmesine olanak sağlıyor. Burada Müşteri Hizmetleri temsilcisi etiketlenmiş bagajı işleme alıyor.

Şu anda Doha’dan 103 varış noktasına giden yolcular için mevcut olan yenilikçi sistem, müşterilerin  check-in işlemlerini daha da hızlı gerçekleştirmelerine ve havalimanlarında uçaklarının kalkmasını beklerken kendi ihtiyaçları için daha fazla zaman kazanmalarına olanak sağlıyor.

Qatar Airways CEO’ su Akbar Al Baker, saatte 8.700 müşteri taşıma kapasiteli Hamad Uluslararası Havalimanı’ nın check-in noktasından pasaport kontrol noktasına ve uçağa binişe kadar yolculara kesintisiz bir deneyim sunduğunu belirtti ve sözlerine şu şekilde devam etti: “Qatar Airways yolcuları, yeni havalimanın sunduğu konfor ve işlevsel tasarım ile benzersiz alışveriş ve yemek seçeneklerinin yanı sıra yeni My Q-Tag hizmetimizden de faydalanmak için heyecanla bekliyor.”