8 Ocak 2015 Perşembe

Türkiye perakende dünyasında TRUNK & Co ile yepyeni bir konsept doğdu

TRUNK & Co: Size özel seyahat dünyası
Farklı kesimlerin ve yaş gruplarının bagaj ve çanta ihtiyaçlarını karşılamak üzere hayata geçen mağaza konsepti TRUNK & Co, seçkin markaların şık, kaliteli ve ergonomik ürünlerinin bir arada sunulduğu bir ‘seyahat dünyası’ olma niteliği taşıyor.


Türkiye’de ilk kez farklı bagaj ve seyahat çantalarını buluşturan mağaza konsepti, TRUNK & Co ile hayata geçti. Dünyanın en büyük valiz markası olan Samsonite ve Samsonite’ın tescilinde bulunan American Tourister, High Sierra, Disney by Samsonite, Lipault, Gregory, Speck ve Hartmann markalarını bir arada bulunduran Trunk & Co, her yaşa ve kesime hitap eden bir seyahat dünyası niteliği taşıyor.


TRUNK & Co’da okula giden küçük bir çocuğun sırt çantasından zorlu tırmanışlara rahatlıkla eşlik eden dağcı çantasına kadar birbirinden şık, kaliteli ve ergonomik ürünler, Türkiye’de ilk kez aynı çatı altında satışa sunuluyor.


İlk mağazasını Mall of Istanbul’da açan TRUNK & Co farklı mağaza konseptiyle de dikkati çekiyor.
TRUNK & Co’nun kapıları farklı bir seyahat dünyasına açılıyor…


Samsonite Genel Müdürü Cenk Pınar, “Seyahat sektöründe, her yaştan ve kesimden tüketicinin bagaj ihtiyacını karşılayacak seçeneklerin, aynı çatı altında sunulduğu bir alana ihtiyaç olduğunu tespit ettik. İşte TRUNK & Co, yaşlı-genç, kadın-erkek, sporcu, iş adamı gibi gruplar için valizden sırt çantasına, kol çantasından dağcı çantasına kadar geniş bir yelpazede ürünleri birlikte bulunduran bir konsept olarak hayata geçti. Dünyada hızla yaygınlaşmakta olan ‘dükkan içinde dükkan’ anlayışının Türkiye’deki ilk örneklerinden biriyiz. Oldukça geniş bir alana sahip olan mağazalarımızda her bir marka için, kendi ruhuna uygun satış bölümleri tasarladık. TRUNK & Co mağazasının kapısından girenler, oldukça farklı bir seyahat dünyasıyla karşılaşacak. TRUNK & Co’yu, Mall of İstanbul’da açılan ilk mağazanın ardından daha da yaygınlaştırmayı ve yurt dışına açmayı planlıyoruz” şeklinde konuştu.

Kayağa giderken en yakın dostunuz: HIGH SIERRA®

Ergonomik tasarımı ve hidrasyon sistemi sayesinde kayağa giderken ihtiyacınız olan tüm eşyalarınızı yanınıza almanıza imkan veren High Sierra daha fazla dayanıklılık ve enerji sağlıyor.



Birbirinden sağlam ve kullanışlı ürünleriyle yaklaşık 40 yıldır macera severlerin vazgeçilmez yol arkadaşı olan High Sierra, kayak mevsiminde de eşyalarınızı düzenli bir şekilde yanınızda taşıma fırsatı sunuyor. Farklı ihtiyaçlara uygun çözümler sunan marka, teknik özellikleri ve şıklığıyla kayakçıların gönlünü fethediyor!


Kullanıcıların konsantrasyon düzeyini koruyarak sıvı tüketmesini sağlayan dehidrasyon sistemine sahip kayak çantaları, 2 litrelik sıvıyı muhafaza edebiliyor ve böylece düzenli olarak sıvı alınması gereken sporlarda kolaylık sağlıyor.


Kullanıcısının sırtına uyumlu yapısıyla ergonomik ve konforlu ürünler sunan High Sierra, özellikle ön yüzünde bulunan kilidi kullanarak kayak ya da snowboard tahtanızı kolayca taşıyabileceğiniz ve kaskı öndeki geniş bölmeye yerleştirebileceğiniz modeli Symmetry 18 modeli ile kayak severlerden büyük ilgi görüyor.


High Sierra kayak çantaları, Samsonite mağazaları, büyük zincir mağazalar ve seçkin kırtasiyelerde 79  TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

Ev yemeği sofrada, hesap ortada!

Reis Gıda, sağlıklı ve dengeli beslenmenin aslında çok ekonomik olduğuna dikkat çekebilmek için ‘Ev yemeği sofrada, hesap ortada!’ kampanyasına start verdi. Mercimek çorbası, kuru fasulye yemeği, pirinç pilavı ve aşureden oluşan, 4 kişilik menü fiyatının 16 TL olduğuna dikkat çekilen kampanyada, ‘evde yapacağınız yemeğin bereketi bol, seveni çok olur’ denildi.  Obeziteye karşı olarak son 5 yıldır her platformda ‘Abur cubura karnımız tok’ kampanyasını dile getiren Reis Gıda, ikinci kampanyası olarak ‘Ev yemeği sofrada, hesap ortada!’ projesini hayata geçirdi. 



Hem sağlıklı, hem ekonomik 
Evde yemek pişirmenin, hem sağlıklı hem ekonomik olduğuna dikkat çeken Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis, şunları söyledi: 
“Mercimek çorbası, kuru fasulye yemeği, pirinç pilavı ve aşureden oluşan 4 çeşit yemeğin birebir maliyetlerini hesaplayarak, mutfağımızda pişirdik. 4 kişilik bir aile için hazırlanan 4 çeşit yemeğin maliyeti 16 TL civarında oldu. Bu durumda, kişi başına yenilecek 4 çeşit yemeğin fiyatı 4 TL’yi buldu. Diğer bir menümüzü, karalahana çorbası, yeşil mercimek yemeği, sebzeli bulgur pilavı, sütlaçtan hazırladık ve 4 kişilik aile için maliyeti 15 TL gerçekleşti. Özetle, evde pişen bir yemeğin ailece yenilmesi; hem sağlıklı ve dengeli beslenilmesini sağlarken, hem ekonomik olmaktadır” dedi.  

Obezite tehdidi dünyanın gündeminde 
Sağlıklı ve dengeli beslenme, son yıllarda ülkemizin ve dünyanın gündemine oturan ana konuların başında geliyor. ‘Abur- cubur’ yemeklerin sonucunda obezite tehdidiyle karşı karşıya kalan dünyada; 1 milyara yakın kişi açlık sınırında yaşarken; diğer taraftan 1 milyardan fazla kişi de aşırı kilosundan dolayı sağlık sorunlarıyla uğraşıyor. Uzmanlar, 2030’lu yıllara ulaşıldığında, dünya nüfusunun yarısına yakınının obez olabileceği uyarısında bulunuyor. Reis Gıda Yönetim Başkanı Mehmet Reis, obezite sorunu devam ettiği sürece, kurumsal sosyal sorumluluk projeleri olan ‘Abur cubura karnımız tok’ kampanyasına devam edeceklerini açıkladı. 

ÇAYDA YENİ MODA BEYAZ ÇAY “BETA TEA JEWELLERY SAPPHIRE”




Dünyada yeni bir moda ve akım ön planda; “beyaz çay”… Her derde deva niteliğinde bu özel çayı
Beta Tea Jewellery Sapphire ile keşfedecek, hem lezzetine, hem de yaşamınıza kattığı benzersiz etkilere doyamayacaksınız!Beyaz çay son günlerde dünyayı etkisi altına alan çok özel bir lezzet… Bu popülerliğin nedeni ise hem yumuşak, keyifli içimi, hem de birçok derde derman olması. Üstelik bu çay hem incelikli hazırlanması ile hem de içerdiği antioksidanlar ve besin değerleri ile çok daha değerli. Çok daha az kafein içeriyor olması da yarattığı diğer önemli farklılıklardan.


Çin’de yıllardır ilaç niyetine kullanılan beyaz çayın faydaları saymakla bitmiyor. Bağışıklık sistemini güçlendiriyor, kansere karşı vücudu savunuyor, cildin yaşlanmasını önlüyor, cildin sıkılaşmasını ve elastikiyetini arttırıyor, dişlerde çürük ve plak oluşmasını engelliyor, tansiyonu ve kolesterolü düşürüyor, içeriğindeki K ve C vitaminleri ile enerji veriyor, kemik erimesi riskini azaltıyor, yağ yakımını hızlandırıyor, kilo vermeye yardımcı oluyor, soğuk algınlığına karşı vücudu korumaya alıyor. Dünyanın yükselen trendi, her derde deva, yumuşak ve keyifli içimi ile fark yaratan beyaz çayı denemek için Beta Tea Jewellery Sapphire’e tüm gurme lezzet noktalarından ulaşabilirsiniz.






4 Ocak 2015 Pazar

Facebook İş Aramada Kişinin CV’sine Işık Tutuyor

Sosyal Medya İşinize Engel Olmasın
Günümüzde işverenlerin, adayların CV’lerinden önce sosyal medyadaki profil fotoğraflarını ve özel bilgilerini değerlendirmeye aldığını belirten Hollanda kadın Platformu genel sekreteri Drs Özlem Özyol, “İş arayanlar, sosyal medyada önyargı oluşturacak paylaşımlardan uzak durmalı.” dedi.


Günde ortalama 3.5 saatini internet başında geçiren gençler, artık sosyal medya üzerinden nerede ne yaptığını, ne yediğini, arkadaşlarını, tuttuğu takımı veya siyasi partiyi, hattâ en özel duygularını kimseden esirgemiyor. Bu durum da iş arayan gençleri gerçekten tanımak isteyen işverenlerin eline büyük ipuçları veriyor.



İş için bir kuruma başvurulduğunda, işvereniniz sizi merak edebilir
İş arayan gençlerin sosyal medya imajını iyi yönetmesi gerektiğini vurgulayan Drs Özlem Özyol, şu uyarılarda bulundu: “İş için bir kuruma başvurulduğunda, işvereniniz sizi merak edebilir. Bu yüzden sizi çeşitli arama motorlarında aratabilir. Öncelikle elektronik posta adreslerinin isim ve soy isimden oluşmasına dikkat edilmeli ve takma isimlerden uzak durulmalı. Kimlerle arkadaşlık kurduğunuz, takip ettiğiniz kişiler, üye olduğunuz gruplar da sizin nasıl biri olduğunuz konusunda ışık tutabilir. Fazla fanatik ve karşıt tavır sergilemek, özellikle iş arama sürecinde olan adayların imajını olumsuz yönde etkileyebilir.

Profil yanındaki kapak fotoğrafları da küfürlü yazı içermeyen, fanatizmden uzak olmalı.
Bu demek değildir ki siyasetten ve kişisel görüşlerden uzak olunsun. Buradaki hassas nokta, başkasının gözünden agresif ve şiddet yanlısı görünmemek. Tabii ki kişisel siyasi görüşü herhangi bir parti olabilir ama burada başkalarının görüşlerine saygılı olduğunu da tanımlamak lazım.” Sosyal medyadaki gizlilik ayarlarının da çok önemli olduğunu vurgulayan  Hollanda Kadın Platformu genel sekreteri Drs Özlem Özyol, “Mümkün olduğunca özel konuları, görüşleri dışarıya açmamak lazım. Özellikle üniversite öğrencileri, attıkları her adıma dikkat etmeliler dedi.

Misina Restorant’ta Suat Yılmaz’a Sürpriz Doğum Günü Partisi



Doğum günü kutlamasıyla değer verdiğiniz hayatınızda oldukları için kendinizi şanslı hissettiğiniz insanlara, senede bir gün iyi ki hayatımdasın, iyi ki doğmuşsun diyebilmenin en güzel yoludur.  Doğum günü partisiyle sevdiklerimizi hatırlamanın değerli paha biçilemez duygusal anların yaşama zamanıdır.

Misina Restoran çalışanları tarafından hazırlanan sürpriz Doğum günü kutlamasına çalışan tüm personel eşlik etti. Suat Yılmaz’a sürpriz doğum günü pastası kesildi. Bir anda Misina Restoranın doğum günü etkinliğine dönüşmesi üzerine Restoran’da şok yaşadı. Sürprizi görünce çok duygulanan Suat Yılmaz şu ana kadar böyle bir doğum günü kutlamadığını belirtti. Çok duygulanan Suat Yılmaz pastayı tüm personeli önünde büyük bir mutlulukla kesti.


Misina’nın kurucu işletme sahibi Suat Yılmaz yeni yaş yılı pastasını sürpriz yapan ekibine teşekkür ederek kesti. Yeni yılın heyecanını Misina’da başarılı ekibiyle kutlayarak, geride bıraktığımız 9 yılımız gibi 10’ncu yılımızda da lezzet avcılarına güler yüzlü prensipli servisimiz devam edecek dedi.


 Misina Restoran’ın sağlıklı lezzetleriyle hizmet vermenin heyecanını yaşadığını söyleyen Suat Yılmaz, Yeni yıla Misina Restoran’ın profesyonel başarılı ekibiyle “Hoş geldin” dedi. Tüm personel ‘Doğum günün kutlu olsun, mutlu ol senelerce, sana boncuktan kuş yaptım, konacak pencerene’ şarkısını seslendirdi. Güzel başlayan yeni yıl 2015 yılı boyunca devam etmesi temennisinde bulunuldu.



Turizmin Sesi ekibi olarak Suat Yılmaz’ın doğum gününü kutlar, sevdikleriyle birlikte mutlu, sağlıklı ve huzurlu yıllar geçirmesini dileriz.



2015’DE ÇUKUROVA TURİZMİ’NİN YILDIZI PARLAYACAK



Adana’da faaliyet gösteren Neks-tur  turizm Seyahat Acentası ortağı deneyimli turizmci Nesrin Göçhan, , Çukurova’nın doğal güzellikleri ve çeşitli uygarlıkların yaşandığı bir bölge olması nedeniyle çekim merkezi olduğunu söyledi.Göçhan, yaptığı yazılı açıklamada, Çukurova ‘nın doğal güzellikleri ve çeşitli uygarlıkların yaşandığı bir bölge olması nedeniyle turizm açısından önemli olduğunu belirtti. ‘’Çukurova çok sayıda kale, köprü, cami, kilise, ören yeri, han, hamam, müzesi ile tarih ve kültür turizmi için, bir çok kilise ve cami ile de inanç turizmi için bir çekim merkezidir’’ diyen Göçhan, şunları kaydetti:


‘’Eski Çağlardan,Orta Çağ ve Yeni Çağ  olmak üzere çeşitli krallıkları içinde medeniyetlere ev  sahipliği yapmıştır.Bölgemiz bereketli topraklarda   tarihi potansiyelin de bereketine sahiptir.
Bu medeniyetlerden bölgemize miras  kalan tarihi eserler T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yapılan yeni Arkeoloji Müzesinde sergilenerek ziyaretçilerle buluşacaktır. Bölgemiz turizminin gelişmesiyle  gençlerin ve kadınların,  turizm sektöründeki  istihdamı da önemli ölçüde artacaktır.  Bölgemizin çeşitlendirilmiş Sağlık Turizmi, Gastronomi Turizmi,Eko Turizm,Kültür Turizmi,Kongre Turizmi, İnanç Turizmi , Festival Turizmi,Spor Turizmi,Kıyı turizmi,Yayla Turizmi,Doğa Yürüyüşü Turizmi,Rafting  gibi  alternatif turizmin harekete geçmesi ile 2015 yılı bölgemiz için turizmin  gelişmesine sosyal ve ekonomik açıdan  önemli katkı sağlayacaktır.’’

Göçhan, belediye başkanlarının turizm  odaklı projelerine öncelik vereceklerini  inandıklarını ve bu yöndeki kararlılıklarını bir çok kez dile getirdiklerini de ifade ederek, şöyle devam etti:
‘’Çukurova Kalkınma Ajansı da (ÇKA), kurum,kuruluş ve kişilerin yapacağı t urizm projeleri ni 2015 yılında  değerlendirmeye almada öncelik verecektir. Bölgede aktif olan STK ‘lar  turizm gelişmesinin  önceliğinin de bilincine vardılar. Bu konuda çeşitli çalışmalar yapmaktadır .Bölgedeki  yatak kapasitesini arttıran yeni otellerin açılması da  bölgenin turizmde aktif hale gelmesinde önemli rol almıştır.Bölge illeri artık turizmde  gereken payını almak istiyorlar ve inanıyorlar, onun içindir ki Çukurova turizminin 2015 yılında yıldızı parlayacak.’’

ATLASJET'TEN IRAK YOLCULARINA AÇIKLAMA

Irak Sivil Havacılığı tarafından uçuş izinlerimizin hukuksuzca ve tek taraflı olarak 01 Ocak 2015 tarihi itibariyle iptal edilmesi nedeniyle, Irak uçuşlarımız ikinci bir talimata kadar durdurulmuştur.

01 Ocak 2015 tarihinden beri, operasyonel anlamda uçaklarımızın hazır bulunmasına rağmen, yolcularımızın Irak'a ulaşımı havayolumuzdan kaynaklanmayan sebeplerden ötürü sağlanamadığı için konaklama imkanı ve dileyenlere ücret iadesi sunulmuştur. Ancak bugün itibariyle, Erbil ve Süleymaniye bileti almış olan tüm yolcularımıza durum normale dönene kadar kesintisiz ücret iadesi yapılacaktır.Atlasjet olarak, konuyu sizin nezdinizde kamuoyunun bilgilerine sunarız.

2 Ocak 2015 Cuma

Kaçak Turlar' a Dikkat Ediniz

Yasa dışı bir suça ortak olmayınız...Ülkemizde Seyahat Sektörü bir dizi kanunlar ile düzenlenmiş ve bu seyahatleri gerçekleştirmek ve planlamak üzere Kültür ve Turizm Bakanlığı denetiminde, Tursab 'a kayıtlı seyahat acentaları yasal olarak yetkili tayin edilmiştir.Kaçak Turlar Cebinizden paranızı çalıyor.

Ülkemizde her konuda olduğu gibi bu konuda da halkımızın kanunları çok net bilmemesinden faydalanan bazı 'Kanun Tanımaz ' kişi ve kurumlar maalesef Seyahat endüstrisinde 'Kaçak' olarak anılan, hiçbir yasal zemini olmayan tur veya geziler düzenlemektedirler. Bazıları henüz rezervasyon aşamasındayken tespit edilerek, Tursab tarafından engellenmekte yada yasal bir acenta tarafından gerçekleşmesi sağlanmaktadır. Tüm bu uğraşılara rağmen bazıları önleyici denetimlerden kaçarak, Kaçak tur olarak seyahate çıkmaktadır. Kaçak turlar tur bölgelerinde, Kültür ve Turizm bakanlığı, Tursab, Maliye ve Emniyet güçlerinin yaptığı ortak denetlemelerde tespit edilmekte ve üzücü hallere düşmektedir.

Tursab Kaçak Turların Acı Bilançosunu kamuoyuna açıkladı...

Turu Düzenleyen Kişiye, Tur Aracına Ceza.... Yolcu için Tura ve Ödenen Paralara elveda...
Kaçak tur düzenleyen kişi ve kurumlara 'Kaçak Seyahat Acentacılığı Faaliyeti' yaptıklarından ötürü yetkilerce idari para cezası kesilmektedir. Aynı zamanda haklarında Tursab tarafından dava açılmaktadır. Her yıl binlerce 'Kaçak Tur' tespit edilerek cezai işlem yapılmaktadır.
Sadece 2014 Yılının ilk yarısında 796 Kaçak Tur denetimlerde tespit edilmiştir.

Türkiye de Kaçak Turların rakkamının büyümesini sağlayan ve tetikleyen nedenler;
Her türlü uyarıya ve yasaya rağmen Bazı OKUL Gezilerinde Seyahat Acentası kullanılmadan Kaçak Tur Üretmesi...

Bazı Dernek, Vakıf gibi Sosyal yardımlaşma kurumlarının Seyahat Acentası kullanmadan Kaçak tur üretmesi...

Bazı Üniversitelerde Öğrencilerin kendi aralarında Kaçak Tur düzenlemesi ve Rektörlüklerin bu faaliyetlere göz yumması...

Belediyelerin İhale ettikleri bazı Gezi ve Turların Turizm Şartlarına uygun olmaması, yüklenici firmanın Eksik yada Kaçak tur yapmak zorunda bırakılması.

Halkımızın EN UCUZ Arayışının yarattığı RANT ve bu arayışı karşılamak üzere Herşeyiyle Eksik bir şekilde KAÇAK TUR hizmeti veren, Kanun Tanımaz kişilerin HIRSIZLIK AŞKLARI...
Tüketici Bilinçli olmalı ve Yasal olmayan bir seyahat ürünü satın almamalıdır !

Yapılan tüm denetimlere rağmen bu tip yasal olmayan Hak Hırsızlığı yapan, yasa dışı tur düzenleyen kişilerin engellenebilmesi ancak Biliçli Tüketiciler ile mümkündür. Bu nedenle bir tura katılırken, bir seyahat planı yaparken; Mutlaka hangi seyahat acentası tarafından gerçekleştiğini denetleyiniz. Aşağıda bulunan link adresinden; Tursab internet sitesinden acentanın adını veya belge numarasını yazarak faaliyette olup olmadığını konntrol ediniz.

http://www.tursab.org.tr/…/seyahat-a…/seyahat-acentasi-arama

Kaçak Turlara denetimlerde ceza yağıyor...Kaçak Turlara denetimlerde ceza yağıyor...
YASA Ne diyor ?

1972 yılında yürülüğe giren 1618 Sayılı kanun Özetle ; Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için seyahat ürünlerinin sadece Seyahat Acentaları tarafından planlanarak satılabileceğini belirlemektedir. Ayrıca seyahtlerde ve Paket turlarda hangi asgari şartların sağlanması gerektiğini, bu seyahatleri kimlerin ne şekilde denetleyeceğini de düzenlemektedir. Kısaca bu kanun emirlerince; T.C sınırları içerisinde yada T.C. vatandaşları için Yurtdışında yapılacak Tüm 'TUR' 'GEZİ' 'PAKET TUR' 'GÜNÜBİRLİK TUR' Faaliyetlerinin 'UÇAK BİLETi' ' OTEL' 'RENT A CAR' gibi seyahat ürünlerinin sadece Seyahat Acentaları tarafından satılabileceğini açıkça ifade etmektedir.

KAÇAK TURLAR; Can Yakıyor, Can Alıyor !
Turizm sektöründe Yasa dışı tur düzenleyen kişilerin; Turizme uygun olmayan koşullarda ve içerikte hazırladıkları Kaçak Turlar birçok Can Kaybına yada hak kaybına neden olmuştur.
Kaçak Turlar Can Yakıyor...Kaçak Turlar Can Yakıyor...

Niğde Üniveritesi Ulukışla Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin düzenlediği KAÇAK TUR ve ACI BİLANÇO...

11 kişi hayatlarını kaybetti, 31 kişi yaralı...
Kazanın arkasında yatak gerçek Neden Profesyonel bir tur operatörü tarafından rahatlıkla okunabilmektedir. Kazanın altında yatan Gerçek neden; Hiç bir deneyimi bulunmayan kişilerce tertiplenen Kaçak Tur olması, Tur için uygun olmayan Araç kullanımı, Şöförü denetleyen Rehberin olmayışı, Turu yöneten bir seyahat operatörürün bulunmayışı...

Kaçak Turlar Can Yakıyor.

Süleyman Demirel Üniversitesi Yalvaç Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin düzenlediği KAÇAK

TUR ve ACI BİLANÇO...
8 kişi hayatını kaybetti, 20 kişi yaralı...
Hiçbir Yasal güvencesi olmayan, bir üniversite öğrencisi tarafından organize edilmiş bir seyahat sonucu maalesef birçok kişi hayatını kaybetti. Geziyi organize eden kişinin de hayatını kaybettiği bu Kaçak turda olan yine masum kişilere oldu. Bu kazanın gerçek nedeni ; Yine yukarıda kaza ile maalesef aynı..

Seyahat Acentaları ile tur yapmak bölgeyi en iyi hizmet alarak, güvenle tanımak demektir.
Son yıllarda ülkemizden artan Turizm talepleri ve kaçak turların engellenebilmesi için Seyahat Acentaları kâr marjlarını neredeyse Sıfıra indirmiş durumdadırlar. Tüm bu olumsuz koşullara rağmen yasal zeminde ve hizmet prensiplerinden ödün vermeden tur üreten seyahat acentaları güvenli bir seyahat imkanı sunmaktadır. Turizme uygun araçlar, Profesyonel rehberler ve iyi hazırlanmış tur programları ile tur bölgesinin ruhunu yaşayabileceğiniz turlar hazırlamaktadırlar. Bu nedenle lütfen seyahatlerinizde Seyahat Acentalarını tercih ediniz...

Not : Bu bilgilendirme mesajında özellikle hiçbir seyahat acentasının ismi zikredilmemiştir. Reklam amaçlı değil tamamen Tüketicimizi bilinçlendirme amacıyla hazırlanmıştır.

1 Ocak 2015 Perşembe

Mustafa Sarıgül'den İnönü açıklaması

Bugün bazı internet haber sitelerinde, Şişli Belediye Başkanı Hayri İnönü’ye yönelik tehdit iddialarıyla ilgili şahsıma yönelik soruşturma başlatıldığına dair haberler yer almaktadır. 

Söz konusu iddialar, bayan İnönü’nün bir süre önce bir gazeteye verdiği röportajda ortaya attığı gerçekle uzak yakın ilgisi olmayan suçlamalardır. Avukatlarım bu röportajın yayınlandığı gün hemen harekete geçerek İstanbul Adliyesi’nde yasal haklarımı korumak için gerekli müracaatı yapmışlardır.

Bir kez daha bu iddiaların gerçek dışı olduğunu kamuoyuyla paylaşmak istiyorum. Şahsımı yıpratmaya yönelik  karalama ve asılsız suçlamalara asla sessiz kalmayacağımı, ve yasalar önünde gerekli cevabı vereceğimi kamuoyuna saygıyla duyururum.

“AKAY TUR’ dan Menderes Türel ve Fettah Tamince’ye destek”



Son zamanlarda gündeme oturan Antalya’nın Yılbaşında daha aktif, ilgi çekebilir hale getirilmesini başında şehrin ışıklandırılması ve cazibe merkezlerinin oluşturulması geliyordu.


Gerek Fettah Tamince söyleşilerinde buna yer verdi gerekse Menderes Türel bey bu yolda adımlar atılacağına işaret etti. Akay Travel ise bu konuda payına düşeni yapmak adına şehrimizin havalimanı yolunda bulunan ve yüksek bir turist trafiğine hakim Aspendos Bulvarındaki muhteşem binasını ışıklandırarak daha da güzel bir görüntü sergilemesine imkan verdi.

AJDA PEKKAN WOW ISTANBUL’DA COŞTURDU!


Süperstar Ajda Pekkan yılbaşı gecesi sahne aldığı WOW İstanbul Hotels&Convention Center’da  sahne performansı ile hayranlarını çoşturdu.


Kırmızı seksi elbisesi ile sahneye çıkan Ajda Pekkan, şarkıları  yanı sıra kıvraklığıyla da yıllara taş çıkarttı.


2015 yılını Ajda ile WOW İstanbul’da karşılayan  1800 kişi  Superstar’dan önce sahne alan Eda-Metin Özülkü , Ferda Anıl Yarkın , Sibel Alaş ve Hazım Körmükçü’den kurulu Ünlüler Orkestrası ‘nın şarkıları ile de mest oldular.

30 Aralık 2014 Salı

Turizmde inovasyonun adı artık HotelRunner


2011 yılından beri turizm sektörüne inovatif bulut tabanlı çözümler sunan CloudArena, 2012 yılından beri konaklama tesisi, acente online satış yönetimi ve dijital pazarlama platformu HotelRunner ile tanınıyor. HotelRunner hızla büyüme gösteren çizgisi ve hem yurt içi hem de yurt dışında gördüğü ilgi ile CloudArena isminin önüne geçti. HotelRunner isminin CloudArena hizmetlerinin bütününü daha iyi tarif ettiğini söyleyen CloudArena Kurucu Ortağı Arden Agopyan, “Doğru bir hamlede bulunarak, isim değişikliğine gittik. Bundan sonra hizmetlerimizi tamamen HotelRunner markasıyla sürdüreceğiz” diye konuştu.

Turizm sektörüne yönelik olarak hayata geçirdiği ve gelişmekte olan pazarlar başta olmak üzere tüm dünyayı hedefleyen bulut tabanlı çözümleri ile turizm sektöründe fark yaratan CloudArena, önemli bir adım atarak isim değişikliğine gitti. CloudArena, yurt içi ve yurt dışında büyük ilgi görmesi sebebiyle şirket ve marka adı olarak da artık HotelRunner’ı kullanmaya başladı. CloudArena Kurucu Ortağı Arden Agopyan konaklama tesisi, acente online satış yönetimi ve dijital pazarlamasını kolaylaştıran, online rezervasyon deneyimini farklı bir boyuta taşıyan yenilikçi teknoloji platformu HotelRunner’ın piyasada dominant bir ürün olmasının onları bu kararı vermeye ittiğini söylüyor.

“2012’den beri HotelRunner, CloudArena’dan çok daha bilinir bir marka haline geldi, Kurulduğumuzda turizm sektörüne çeşitli ürünler çıkartmak üzere yolan çıkan bir şemsiye marka oluşturduk ve altında çeşitli ürün ve servisler çıkartmayı hedefledik. Ancak ilerleyen dönemlerde şirket stratejimizi tek bir platform oluşturup inovatif çözümleri bu platformun altında sunma yönünde revize ettik” diyen Agopyan, HotelRunner ile marka kimlikleri ve teknolojinin gücünden yararlanarak turizm sektörüne özel çözümler sunan bulut tabanlı bir platform olduklarını hedef kitlelerine daha rahat ilettiklerini söylüyor.

“HotelRunner turizm paradigmalarını değiştiren dev bir marka”
CloudArena, HotelRunner’ın hem yurt içinde hem de yurt dışında bu kadar ilgi görmesinden, platformun gittikçe güçlenerek büyümesinden, her geçen gün yeni özellikler eklenmesinden ve tüm bunların sonucunda turizm sektörünün paradigmalarını değiştiren dev bir markaya dönüşmesinden dolayı şirketin ismini de HotelRunner olarak değiştirme kararı aldı.

Yönetim kurulunda veya şirketin yapısında hiçbir değişiklik olmadan ilerleyeceklerini söyleyen Agopyan, “Turizm sektöründe, yani otelciler ve acenteler arasında HotelRunner markası zaten daha çok bilindiği için marka algısında bir değişiklik olmayacak. Aslında CloudArena markasını müşteri gözünde hiç kullanmadık” diyor.

Daha önce OtaMagic adı altında duyurulan acenteler için dijital pazarlama ve online satış platformu ise HotelRunner for Agencies olarak yeniden konumlandırılarak HotelRunner platformunun bir parçası oldu. Bunlara bağlı olarak CloudArena.com ve OtaMagic.com web siteleri kapandı, HotelRunner.com tamamen yenilenerek hizmet vermeye başladı.

Starbucks’ın Seattle’daki yeni mağazası kahve deneyimini yeniden tanımlıyor

Dünyanın en kaliteli kahve çekirdeklerinden hazırladığı içeceklerini rahat ve keyifli mağazalarında kahve severlerin beğenisine sunan Starbucks, perakende dünyasına yepyeni soluk getiren bir atılımla Seattle’da ‘dev’ bir mağaza açtı.Yaklaşık 1.500 metrekare büyüklükte olan yeni mağazanın en önemli farkı, gelen misafirlerin kahvenin kavrulmasından kendilerine servis edilmesine kadar geçtiği tüm süreci izleyebilmesi.Starbucks’ın Seattle’da açtığı yeni Reserve® Roastery and Tasting Room mağazası, yalnız büyüklüğüyle değil konseptiyle de perakendecilik sektörüne yepyeni bir soluk getirdi.


Starbucks’ın ilk mağazası Pike Place Market’ın dokuz blok uzağında Capitol Hill’de açılan yeni etkileşimli mağazada, kavurma işleminin her adımı görülebildiği gibi misafirlere kahve eğitimi ve özel sınırlı üretim Reserve®  kahveler sunuluyor.Bu mağazaya gelenler kahvenin çekirdek halinden Starbucks bardaklarıyla kendilerine ikram edilinceye kadar geçtiği tüm süreci izleyebiliyor.


CEO Howard Schultz: “10 yıllık rüya gerçekleşti!”
Starbucks CEO’su Howard Schultz’un ‘10 yıllık bir rüyanın gerçekleşmesi’ olarak değerlendirdiği bu dev mağaza, aynı zamanda bu konseptin yaygınlaşacağının da işareti. Schultz, “Misafirlerimize dünyanın en güzel kahvesini sunma hedefi ile çıktığımız bu yolculuğun doruk noktası olan mağazamızda, misafirlerimize kahvelerimizi nasıl tedarik ettiğimiz, kavurduğumuz ve işlediğimiz üzerine kapsamlı ve duyulara hitap eden benzersiz bir deneyim yaşatıyoruz” dedi.


Artık yeni nesil Starbucks’ların zamanı diyen Schultz, sözlerine şöyle devam etti: “Starbucks Reserve Roastery and Tasting Room, dünyanın en iyi kahvesini barındıran ve servis eden bir yer olmasının ötesinde stratejik olarak da bir öneme sahip. Roastery, şirket olarak bizim nereye gittiğimizi gösteriyor. Nadir bulunan ve egzotik kahveleri daha önce görülmemiş interaktif bir şekilde deneyimleme fırsatı sunuyor. Starbucks’ın kahve konusundaki otoritesini pekiştirirken, inovasyon alanındaki liderliğimizin de altını çiziyor.”Türünün tek örneği olan Starbucks mağazası bambaşka bir deneyim yaşatıyor

Yapım süreci iki yıldan fazla süren bu mağazada misafirler, Starbucks’ın kahve tutkusunu, yenilikçi ve mükemmel içeceğin keşfine adanmış yolculuğunu etkileşimli eşsiz bir deneyim ile yaşıyor.
Kahve sanatının bütün sürecini gözler önüne seren Starbucks mağazası, kendine has dekorasyonuyla da dikkat çekiyor. Mağaza, 1920’lerden günümüze miras kalan ve orijinal haline uygun olarak restore edilen tarihi bir binada hizmet veriyor.

360 derece görüş alanına sahip tadım odasıyla benzersiz bir deneyim yaşatan mağazada, tüm dünyadaki mağazalardan seçilen 40 barista, Clover®, Pour‐Over, Coffee Press, Chemex®, Siphon, Espresso ve Cold Brew olmak üzere 7 farklı yöntemle hazırladıkları içecekleri kahve severlerin beğenisine sunuyor. Mağazada ayrıca, başarılı Şef Tom Douglas’ın hünerli ellerinden çıkan hamur işleri, salatalar, sandviçler ve tatlılar da servis ediliyor. Yiyecek menüsü, sunulan farklı kahvelerin tadını tamamlayacak ve birlikte lezzet uyumunu yakalayacak şekilde özel olarak hazırlanmış.

Küba’nın Tahtına Sırbistan Oturdu

Uçak bileti, otel ve araba kiralama fiyatlarını aynı platformda karşılaştıran uluslararası seyahat arama motoru Skyscanner,  dünya seyahat eğilimlerini ortaya koyan 2014 Seyahat Alışkanlıkları Raporu’nu yayımladı. Rapora göre,  uçak bileti aramalarında ülke bazında bir önceki yıl en çok artışın gözlendiği Küba,  2014 yılında tahtını Sırbistan’a bıraktı. Bu yıl uçak bileti aramalarında %62’lik bir artışla birinci sıraya yerleşen Sırbistan’ı, Kıbrıs, Macaristan, Endonezya ve Küba takip etti. Yurtiçi seyahatlerde ise alışılagelmişin dışındaki destinasyonlar ön plana çıkıyor. Edremit’e olan seyahat aramaları %187 oranında artış göstererek yurtiçi destinasyonlar arasında ilk sırayı aldı. Rapor,  aynı zamanda Türklerin ortalama 39 gün öncesinden tatil rezervasyonlarını yaptıklarını gösterirken, en çok seyahat edilen günler cuma olduğunu ortaya çıkarıyor.

İnternet sitesi ile olduğu kadar mobil uygulamalarıyla da dünyada seyahat etmek isteyenlerin hayatını kolaylaştıran ve en hesaplı alternatifleri sunan Skyscanner, yayınladığı Seyahat Alışkanlıkları Raporu ile seyahatseverlerin nabzını tutmaya devam ediyor. Rapor, 2014 yılında Türklerin en çok tercih ettikleri destinasyonları, seyahat aramalarındaki artışları, rezervasyon zamanlamaları ve ortalama tatil süresi gibi verileri ortaya koyuyor.

Doğu Avrupa ve Uzak Destinasyonlara İlgi Artıyor
Türkiye’den yapılan aramalara göre, 2014 yılında Türklerin rotayı Doğu Avrupa ve uzak destinasyonlara çevirdiği görülüyor. Türkiye’den yapılan uçak bileti aramalarında ülke bazında en çok artış %62 ile Sırbistan’da görülürken,   %46 ile Kıbrıs listede ikinci ve %33 ile Macaristan üçüncü sırada yer aldı. Endonezya ve Küba’nın %30 artış oranıyla 4. sırayı paylaşması ise Türklerin uzak destinasyonları da tercih ettiğini gösteriyor. Listedeki en fazla artış gösteren ilk on ülkeden Sırbistan, Kıbrıs, Endonezya, Beyaz Rusya ve Güney Kore'ye Türklerin vizesiz giriş yapabilmesinin, bu ülkelerin en çok tercih edilen destinasyonlar arasında olmasında etki göstermişe benziyor.

Türkiye’de Edremit, Antalya ve Adıyaman Yükselişte
Skyscanner 2014 Seyahat Alışkanlıkları raporuna göre, geçtiğimiz seneye kıyasla seyahat aramalarında Edremit en çok artış gösteren destinasyon olarak dikkat çekiyor. Yapılan aramaların %187 oranında artış göstermesi 2014’te Edremit’in yıldızının parladığına işaret ediyor. Ayrıca listenin ilk beşteki sıralamasına yeni giren Adıyaman ve Kahramanmaraş, iç turizmde kültür turlarına olan talebin arttığını gösteriyor.

Pazartesi Rezervasyon, Cuma Seyahat
Skyscanner Seyahat Alışkanlıkları Raporu’na göre, Türk seyahatseverler ortalama 39 gün önceden tatil rezervasyonu yaparak 2013’te olduğu gibi bu sene de “son dakikacı” olarak ön plana çıkıyor. Elde edilen veriler, Türklerin en fazla perşembe günü arama yaptığını gösterirken, pazartesi günü rezervasyonların en yoğun olduğu gün olarak dikkat çekiyor. Türkler en çok cuma günü tatile çıkarak da hafta sonu fırsatlarını değerlendiriyor.

Ramazan ve Kurban Bayramlarında Tercihimiz Yurtiçi Oldu
2014 yılında Kurban ve Ramazan Bayramı tatilinin kısa süreli olması seyahatseverlerin tatil seçenekleri konusunda belirleyici oldu. Türk seyahatseverler bayram tatillerinde tercihini yurtiçi destinasyonlarından yana kullandı. Yaz aylarına denk gelen tatillerde, listede İstanbul başı çekerken, İzmir, Antalya, Bodrum ve Antalya’nın ilk sıralarda yer alması seyahatseverlerin bayram tatili tercihlerini deniz, kum ve güneşten yana kullandığını gösteriyor.

Skyscanner Seyahat Alışkanlıkları Raporu’nun hem dünya da hem de Türkiye’de seyahatseverlerin nabzını tuttuğunu belirten Skyscanner Türkiye Pazarlama Müdürü Murat Özkök; “Seyahat Alışkanlıkları Raporu’yla dünyada ve Türkiye’de her yıl değişen seyahat trendlerini seyahatseverlere sunuyoruz. Özellikle vizesiz Doğu Avrupa ülkelerine olan aramaların artması, seyahat planlamasında vize imkanlarının Türkler için önemli olduğunu gösteriyor. Küba ve Endonezya gibi uzak ülkelere daha fazla ilgi duymamız ise farklı kültürleri deneyimlemek istediğimize işaret ediyor. Ortalama olarak 39 gün önceden rezervasyon yapmamız da alışkanlıklarımızdan vazgeçmediğimizi doğruluyor.” dedi.