Ülkemiz kuru gıda sektörünün lider firması Reis Gıda, dünya pazarlarına yelken açtı. 32 yıldır kuru gıda sektörüne yön veren Reis Gıda, Amerika’dan Almanya’ya, Azerbaycan’dan Dubai’ye 20’ye yakın ülkeye ihracat yaparak, Türkiye’nin kuru gıda ürünlerini (pirinç, mercimek, nohut, bulgur çeşitleri vb) dünyaya tanıtıyor. Gelecek 5 yıl içinde ise, ihracatı 5 kat arttırmayı hedefliyor.
Son 2 yıldır, ek makine parkuru ve teknolojik altyapıya yatırım yapan Reis Gıda firması; İstanbul ve Kastamonu’daki fabrikalarında yaklaşık 3.5 milyon dolarlık yatırım yaptı ve yatırım yapmaya devam ediyor.
Reis Gıda’dan, yurtdışında markalaşma süreci
Reis Gıda’nın ülkemizin ardından, yurtdışında markalaşma sürecini başarıyla hayata geçirmekte olduğunu kaydeden Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis, şunları söyledi: “Reis Gıda olarak, daima daha kaliteli, daha güvenli, en uygun fiyata ürünlerimizi tüketicilerimize sunuyoruz. 1994 yılından bugüne, araştırma kuruluşları tarafından yapılan anketlerde, markalı ürün olarak her zaman ilk sıradaki yerimizi koruduk. Aldığı ödülleri ve tüketicinin takdirini her şeyin üzerinde tutan Reis Gıda, sadece Türkiye’de değil, yurtdışında da sektöründe lider markalar arasında yer alacaktır. İhracat yaptığımız ülkelerde de markalaşma sürecini başarıyla hayata geçirmekteyiz. Özetle, ulusal ve uluslararası standartlarda sürdürülebilir kalite anlayışla “Türk Gıda Kodeksine” ve TSE Standartlarına uygun üretim yapıp, en üstün kaliteyi tüketicimize sunmayı ilke edindik. Ürünün tarladan sofraya gelene kadar üretimin her aşamasında izlenip, kontrol edilerek gıda güvenliğini sağlayan bir sistem içerisinde üretim yapmaktayız. 2013 yılında, ulusal ve uluslararası standartlarda sürdürülebilir kalite anlayışı ile “TSE KALİTE ÖDÜLÜ”ne layık görüldük. Reis Gıda olarak, dürüstlüğümüzden hiçbir ödün vermeden, her zaman tüketicilerimizi düşünen bir marka olarak kalmayı hedefliyoruz. Yalnızca iş alanındaki faaliyetlerimizle değil, toplumsal destek çalışmalarımızla da sosyal sorumluluğumuzu yerine getiriyoruz. Günümüzün en önemli sağlık sorunlarından biri olan obezite konusunda sosyal sorumluluk çalışmalarımız halen devam etmektedir. “Geleneksel Lezzetler, Sağlıklı Nesiller” sloganı ile sağlıklı bir toplum için çaba sarf edeceğiz. Çiftçimizin, karlı ürün satması için destek olacağız. Tüketicimizin, kaliteli ürünü daha ucuza tüketmesi için tüm imkanları değerlendireceğiz. Şu an, ‘Reis Kalite Garantisi’ ile yurtiçi ve yurtdışındaki müşterilerimize hizmet veriyoruz” dedi.
Taşköprü Sarımsağında, 'İyi Tarım Uygulama Projesi' 2014'de başlıyor
Taşköprü sarımsağından daha yüksek standartta verim alınabilmesi için "iyi tarım uygulamaları" ile “yerli sarımsak tohumu” ekimi yapılması gerektiğinin altını çizen Mehmet Reis, konuşmasına şöyle devam etti:
“Kastamonu Taşköprü’deki sarımsak işleme tesisini, doğduğum topraklara yatırım yapmak ve bölgedeki sarımsakların nehirlere dökülmesini engellemek için, yaklaşık 14 yıl önce hiçbir teşvik ve destek almadan tek başıma kurdum. Tesisimizin açıldığı yıl, yeni mahsul ürününü 29 kuruşa satmak zorunda kalan Taşköprü sarımsak üreticisi, aynı yıl tesisimizin faaliyete geçmesiyle birlikte, aynı sarımsağına 3 TL'den alıcı buldu. Bir ürünü işleyerek satarsanız, bir fiyat istikrarı olur. Bizde, yıllarca zarar eden Taşköprü sarımsak üreticisine kar ettirmemizden dolayı mutluyuz. Reis Gıda Sarmoni Sarımsak İşleme Tesisi olarak, coğrafi işarete sahip yerli Taşköprü sarımsağına ait, yerli sarımsak tohumu projesini hayata geçiriyoruz. Birinci etapta, 2014 yılı şubat ayında, 50 dönüm arazi üzerine ekim yapılacak ve her yıl ekim alanları arttırılacaktır. Taşköprü sarımsağının standardı bozulmadan gelecek nesillere ulaşabilmesi için TÜBİTAK ve üniversitelerle işbirliği yaparak, bilgi birikimlerimizi çiftçimiz ile paylaşarak ve toprağı daha verimli kılarak sosyal sorumluluk projemizi devam ettireceğiz. Taşköprü sarımsağının ülkemiz sarımsak ihtiyacının %50’sini karşılamasını, ayrıca dış pazarda da rekabet edilebilir fiyatlar ile daha fazla ihracat yolunun açılmasını hedefliyoruz” şeklinde konuştu.