9 Temmuz 2016 Cumartesi

Futbol yıldızlarının bağış maçını 33 bin kişi izleyecek

Antalya’da 16 Temmuz’da futbol dünyasının dev isimlerini özel bir bağış maçında buluşturacak olan Dünyaca ünlü futbol yıldızı Samuel Eto’o, kurduğu vakıf ile Kara Kıta Afrika’daki çocuklara yardım eli uzatıyor.Samuel Eto’o, Vakfın 10. Yıl kutlamaları kapsamında Türkiye'de de bir ilki gerçekleştiriyor. Aralarında Messi, Neymar, Suarez, Maradona, Eden Hazard, Totti, Michael Essien, Xavi, JayJay Okocha, Pierre Emerick, Aubameyang, Iniesta ve Arda Turan’ın da bulunduğu çok sayıda yıldız futbolcu, Afrika’daki çocukların sağlık ve eğitim masraflarına destek olmak için Türkiye'ye geliyor.Dünyaca ünlü futbolcular, Türk karması ile 16 Temmuz'da Antalya Arena'da özel bir maç yapacak. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da desteğiyle oynanacak karşılaşmanın Türk turizmi açısından çok önemli bir etki oluşturacağı öngörülüyor. Karşılaşmayı, 33 bin kişinin izlemesi bekleniyor. 
 
Eto’o Vakfı Kara Kıta Afrika’da çocukların yüzünü güldürüyor.Antalyaspor’un yıldız oyuncusu Samuel Eto'o, sahada hak ettiği hayranlığın yanı sıra sosyal yardım çalışmalarıyla da takdir topluyor. Yıldız futbolcu kendi adıyla kurduğu Eto’o Vakfı aracılığıyla, sağlık, eğitim ve spor alanında Afrika kıtasındaki çocukların gelişimi için çalışmalar yürütüyor. Minimum sağlık ve hayatta kalma koşullarının sağlanması, sosyal entegrasyon için kaliteli eğitimin sunulması, eğitim bursları, kültürel faaliyetler ve çocukların spor becerilerini destekleme Vakfın en önemli uğraşları arasında yer alıyor. Sosyal haklardan mahrum çocukların toplumda bir yer edinmesi için çabalayan Vakıf, Kara Kıta’da önemli projeleri de hayata geçiriyor. Ağız sağlığı bakımından sağlıklı okullar yaratılması, Kamerun’da ameliyatı zor yapılan önemli hastalıklardan mustarip çocuklara tıbbi destek sağlanması, HIV/AIDS konusunda farkındalık yaratılması, hastane ve kliniklere tıbbi ekipman alımlarının sağlanması sağlık alanında yapılan çalışmalardan bir kaçı. 

Eğitim alanında da çok önemli çalışmalar yürüten vakıf, yetenekli gençlerden oluşan “Fundersport gençleri” için ücretsiz spor eğitimi veriyor. Vakıf, üniversite öğrencilerine burslar, okullara eğitim için bilgisayar ekipmanı temini,  yetenekli genç oyunculara daha iyi eğitim ve daha çok fırsat sunmak amacıyla ABD ve Fransa’daki üniversitelerle ortaklık kurma gibi çok sayıda önemli faaliyeti de hayata geçirmiş durumda.Dünya Yıldızlarını Antalya’daki karşılaşmada buluşturacakSamuel Eto'o’nun ev sahipliğindeki organizasyon için 16 Temmuz akşamı da Regnum Carya Golf&Spa Resort’da, dünya ve Türk futbolunun en ünlü yıldızlarının yanı sıra seçkin bir davetli topluluğunun katılacağı bir de gala düzenlenecek.Karşılaşmanın biletleri www.biletix.com ve www.aerobilet.com.tr adreslerinden 5 ayrı kategoride satışa sunuldu. 7 - 17 yaş arası katılımcılara, biletler %30 indirimli satılıyor. Girişler sırasında indirimli bilet sahiplerinin kimlikleri kontrol edilecek. Karşılaşmadan elde edilecek gelirler Samuel Eto'o Vakfı'na aktarılacak.


Londra ePrix’sinde Nico Prost’un elde ettiği çifte zafer ile birlikte Renault e.dams’ın sahip olduğu heyecan ve dinamizm ödüllendirildi: Fransız ekibi üst üste ikinci kez FIA Formula E şampiyonluğunu elde etti. Battersea Park, Londra’daki heyecan dolu sezon finalinde Sébastien Buemi’nin kendisine gereken puanları toplayabilmesi için en hızlı tur zamanını elde etmesi gerekiyordu. Sonuç olarak pilotlar şampiyonu unvanı alarak takımı adına çifte zafer kazandırmış oldu. Renault e.dams, Formula E şampiyonasını en başından itibaren son derece ciddiye aldı. Takım, şampiyonanın ilk senesi olan 2014/15 sezonunda Formula E takımlar unvanını elde etti ve o sene pilotlar şampiyonluğunu kıl payı kaçırdı.

Şampiyonanın ikinci senesinde teknik yönetmeliklerde gerçekleştirilen revizyonla birlikte takımlara aktarma organları konusunda özgürlük tanındı. Bu durum, sahip olduğu teknik uzmanlığı uygulamaya koymak üzere Renault için tam bir fırsat oldu. Elektrikli otomobiller alanında sahip olduğu ve Avant-garde Twizy ile birlikte ZOE’nin yaratılmasında yardımcı olan geniş çaplı bilgi birikimi ve tesisleri sayesinde Renault e.dams unvan favorisi hemen ön plana çıktı. Takım, ikinci sezonun ilk yarışını 11 saniye gibi bir farkla Beijing’de kazandı. Diğer bir zafer ise üçüncü rauntta Punta del Este’de geldi. Buna ilaveten Buenos Aires, Meksika ve Paris’te podyuma çıktı. Takım, Berlin ve Londra’da galibiyetler elde etti. Nico Prost Londra’daki ilk yarışta Renault e.dams’ı unvana daha da yaklaştırdı. İkinci yarışta elde ettiği zafer ise unvanı garantiledi. Sébastien’in pilotlar şampiyonluğu mücadelesi ise çok daha heyecan doluydu. Beijing, Punta del Este ve Berlin’de elde ettiği zaferler sayesinde Lucas di Grassi ile arasındaki farkı bir puana indirdi. Üst üste gerçekleştirilen iki yarışın ilkinde beşincilik elde edildi. İlk turda Lucas di Grassi ile meydana gelen çarpışma sonucunda Séb ve Lucas’ın araçları hasar gördü. Her ikisinin de puanları eşitti ve ardından Séb pole pozisyonunu garantiledi. İsviçreli, unvanı kazanmak için devam etmek zorundaydı. Bunun ardından ise adeta bir kedi-fare oyunu başladı: Séb ve Lucas en hızlı turu yaparak ekstra puanlar alma peşine düştü. Sondan bir önceki turda Séb unvanı elde etti ve böylece geçen yıl kıl payı kaçırdığı ilk Formula E pilotlar şampiyonluğunu elde etti.

 Sébastien, ilk Formula E unvanını kazanırken toplamda 155 puan topladı ve 3 zafer elde etti. Nico ise 11 puan toplamak için iki kez zafer elde etti ve şampiyonayı üçüncü sırada tamamladı. Renault, elektrikli otomobil teknolojilerini yol testine tabi tutmak amacıyla bu yarışları bir platform olarak kullanıyor ve kullanmayı da sürdürecek. Böylece gerçek hayattaki binlerce kullanıcı bundan istifade edecek. Renault, ZE satışlarında da artık pazar lideri.Sébastien Buemi: “Bu inanılmaz güzel bir şey. Böylesine zor bir sezonun ardından şampiyon olmak muhteşem bir duygu. Bugün aslında çok zorlu başladı; yarışın başında çarpışma meydana geldi ve tek seçeneğimiz en hızlı turu yapmaktı. O andan sonra taktik, kademe gibi konularda elimizden gelenin en iyisini yapmak zorundaydık… Ben herkes adına çok mutluyum. Şu noktaya gelmek için herkes elinden gelenin en iyisini yaptı ve onlar bu unvanı sonuna kadar hak ediyor. Hem en hızlı sürücü hem de en iyi takım kazanmış oldu.”Nicolas Prost: “Rüya gibi bir hafta sonu oldu. Son birkaç yarışta güçlü biçimde ilerledik ve bu hafta sonu kazanan tarafın kendimiz olacağını iyi biliyorduk. Ancak tabii ki hiç şeyin garantisi yok. Elde ettiğimiz iki zafer sayesinde muhteşem bir hafta sonu geçirdik; bundan iyisi olamazdı. Dün çok önemliydi çünkü çok zor bir sezon geçirdim. Fakat her seferinde kazanan taraf olmayı becerdik. Şampiyonada üçüncülüğü garantilediğim için çok mutluyum; Séb için de çok memnunum. Bu büyüleyici takımla gurur duyuyorum.”Alain Prost, takım direktörü, Renault e.dams: “Bugün takımla gurur duydum. Formula E, benim deneyimlediğim en rekabetçi ortamlardan bir tanesi. Bugün iki zafer elde ederek büyük başarı elde etmiş olduk. Üst düzeydeki takımlara ve pilotlara karşı mücadele ediyoruz. Bütün bir yıl boyunca çok sıkı çalıştık ve Renault da yürüyen aksam konusunda müthiş bir iş çıkardı. İki senede elde edilen iki unvan bu takıma zamanını ve emeğini harcayan herkes için adeta bir teşekkür oldu.”


 Jean-Paul Driot, takım müdürü, Renault e.dams: “Bu anları yaşarken insanın duygularını dile getirmesi çok zor. Bu gibi anları ümit eder ve hayalini kurarsınız; gerçekleştiğinde ise doğru sözcükleri bir araya getirmekte heyecandan zorlanırsınız. Bu zaferlere katkı sağlayan her takım üyesi ile gurur duyuyorum. Son derece profesyonel ve beceri dolu bir takım kurduk; sonuç olarak en çetin ortamlardan zaferle çıktık. Hem takımla hem de Renault ortaklığımızla gurur duyuyoruz. Özellikle bugün çok zorlu geçti ancak her şeyin üstesinden gelip zafere ulaştık!”

Jérôme Stoll, Renault Sport Racing Başkanı: “Bugün elde ettiğimiz unvanlar bizleri çok mutlu etti. Formula E şampiyonası Renault’nun elektrikli araç teknolojisindeki inovasyonlarını ve kalitesini gözler önüne sermesi bakımından son derece ideal bir platform. İkinci sezonda teknik yönetmeliklerin yürürlüğe girmesi hem Renault Sport’taki ekipler hem de Technocentre’daki motor sporları motor operasyonları bölümümüz için çok iyi bir fırsat oldu. Bu sayede ileri düzeydeki becerilerini ve EA teknolojisindeki bilgilerini deneme şansını elde ettiler. Ortaya çıkardıkları eserin sağlamlığı ve hızı bu alandaki en iyilerden bir tanesi olarak kabul gördü. Ve bu unvanları artık resmi olarak elde etmiş olmaktan çok memnunum. Takımı ve Sébastien’i tebrik ederim. Bu yıl pistte şahit olduğumuz gelişmelerin en son nesil ZE (zero emission) araçlara uygulanarak kullanıcıları ile buluşturulmasını sabırsızlıkla bekliyorum.”

6 Temmuz 2016 Çarşamba

Canyon Ranch, Amerika dışındaki ilk merkezini Türkiye’de açtı

Dünyanın önde gelen sağlıklı yaşam kuruluşu Canyon Ranch, Amerika dışındaki ilk merkezini Türkiye’de açtı
Canyon Ranch® Wellness Resort at Kaplankaya, 1 Temmuz’dan itibaren; Ege’nin eşsiz doğası ve denizi, sağlıklı bir yaşam deneyimi sunan aktivite ve programlarıyla birlikte misafirlerini ağırlamaya başladı. Milas bölgesinde bulunan Kaplankaya’ya Bodrum/Milas havaalanından, karayoluyla 50 dakika içerisinde ulaşılıyor.  Ayrıca denizden veya helikopterle ulaşım sağlanıyor.  
 
Sağlıklı yaşam ve zindeliği kişisel keşif, enerji ve motivasyon kaynağı olarak gören Canyon Ranch® Wellness Resort at Kaplankaya, sadece ‘wellness’ hizmeti ve ‘tatil anlayışı’nın ötesinde, sağlıklı yaşam için tamamlayıcı tüm aktivitelerle birlikte kapılarını açtı.Canyon Ranch® Wellness Resort at Kaplankaya, 10.000 metrekarelik özel spa, fitness ve sağlıklı yaşam merkezinde, Canyon Ranch'in 1979'dan bu yana öncülük ettiği modern sağlıklı yaşam deneyimlerinin yanı sıra yıl boyunca rehber eşliğinde yürüyüş, bisiklete binme, su sporları ve daha fazlasını içeren hem iç mekân, hem de açık hava aktivitelerine katılma, yüzme, modern fitness tesislerinde egzersiz yapma, huzurlu bir spa keyfi ile rahatlama, yerel ve doğal malzemeler kullanılarak özenle hazırlanmış sağlıklı ve leziz yemekleri tatma, ruh ve beden sağlığı üzerine seminer ve toplantılara katılma imkanları sunuyor. 
 
 Canyon Ranch’e geçen sene CEO olarak atanan Susan Docherty Türkiye’de açılan merkezlerinin kendileri için çok büyük önem taşıdığını ifade etti.  Bu yatırımın markalarının dünyaya açılımını simgelediğini söyleyen Docherty, aynı zamanda Canyon Ranch Wellness Resort at Kaplankaya’nın dünyadaki en iyi merkezleri olduğunu belirtti.   Capital Partners Kurucu Ortağı Burak Öymen “Canyon Ranch Kaplankaya Türk turizminin çeşitliliği konusunda dünyaya oldukça önemli bir mesaj veriyor. Çok emek sarf ettik ve doğru yolda olduğumuza inanıyoruz” dedi. Capital Partners İcra Kurulu Başkanı Hasan Arat ise, “Bu yatırım, dünyada gelişmekte olan sağlıklı yaşam sektöründe Türkiye’nin iddialı olduğunu gösteriyor, bu işin öncüsü olmaktan memnunuz.” diyerek projeye olan inançlarını dile getirdiler.
 
 UZMAN VE PROFESYONEL BİR EKİP
30 seneyi aşkın lüks otelcilik deneyimi bulunan, Genel Müdür Markus Iseli Türkiye’yi yakından tanıyor. Tecrübeli lider İstanbul’da Ceylan Intercontinental Hotel ve Four Seasons Hotel Istanbul at Sultanahmet’te de Genel Müdür olarak görev almıştı. Johns Hopkins Hastanesi Dahiliye Uzmanı ve aynı zamanda uyku, sağlıklı yaşam ve kilo kontrolü alanında uzman, Canyon Ranch Uyku Tıbbı Direktörü Param Dedhia’nın da yer aldığı Canyon Ranch Sağlık merkezinin uluslararası üne sahip deneyimli profesyonel ekibi ise misafirlerinin kendini daha genç hissedip, sağlıklı daha uzun bir yaşama kavuşmasını sağlıyor. Sporcu sağlığında uzmanlaşmış doktor, iç hastalıkları uzmanı, fizyolojist, spor ve motivasyon üzerine uzmanlığı bulunan psikolog, Uluslararası Olimpiyat Komitesi sertifikasına sahip beslenme uzmanı ve Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon uzmanının da bulunduğu Canyon Ranch sağlık ekibi, birçok alanda sağlıklı yaşam tedavileri sunuyor. Ayrıca, Canyon Ranch’te konaklanan süre boyunca yararlanılabilecek onlarca masaj türü, bakım, seminer ve eğitim programları yer alıyor. Canyon Ranch’in global standartlardaki Spa’sında sunulan bakım ve terapilerin yanı sıra, egzersiz fizyolojisi üzerine uzmanlaşmış deneyimli ekibi de hizmet veriyor. 
 
İLHAM KAYNAĞI DOĞA
Her biri büyüleyici deniz manzarasına sahip toplam 141 odalı “Leading Hotels of the World” üyesi merkezin 17’si Executive King kategorisi olmak üzere 66 yamaç odası, 69 otel odası ve 6 otel suiti bulunuyor.  Güney Ege kıyılarının incisi Bodrum'un yanı başındaki Türk Rivierası’nın kalbinde bulunan Kaplankaya bölgesinde yer alan otel, Barcelona'daki ünlü Office of Architecture (OAB) ve kurucu ortak mimarı Carlos Ferrater tarafından tasarlandı. Doğayla mükemmel bir uyum içinde olan mimari, adeta çevredeki doğal güzelliklerin ruhunu taşıyor.
Canyon Ranch Wellness Resort at Kaplankaya’tan tüm yıl boyunca yararlanabilecek,  ilk aşamasında 76 villayı kapsayan Kaplankaya Canyon Ranch Living’de de eş zamanlı olarak yaşam başladı. Rezervasyon: 0 (252) 511 00 51 www.canyonranch.com/kaplankaya
www.kaplankaya.com

5 Temmuz 2016 Salı

Bayramda tatilciler Belek, Bodrum, Çeşme, Kuşadası ve Side’yi tercih etti

Ramazan Bayramı turizm sektörünü hareketlendirdi
Bu yıl turizmcilerin, son dakika kampanyalarını bayram dönemi ile birleştirdiklerini söyleyen tatilsepeti.com Genel Müdürü Koray Küçükyılmaz, bu durumun hem sektörü canlandırdığını hem de tatil yapmak isteyenlere önemli bir avantaj sağladığını söyledi.Ramazan Bayramı tatilinin dokuz güne uzatılması, hem tatil yapmak isteyenlere rahat bir nefes aldırdı hem de turizm sektörünü hareketlendirdi. tatilsepeti.com’un verilerine göre, geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu bayramda da Belek, Bodrum, Çeşme, Kuşadası ve Side tercih edildi. Marmaris ve Fethiye ise, bu yıl yeniden çıkış yapan destinasyonlar olarak dikkat çekti. Özellikle çocuklu ailelerin vazgeçilmezi olan Antalya’da, her şey dahil hizmet veren beş yıldızlı tesislerin fiyatlarının kişi başı gecelik 125 TL’den başlamasıyla, tatilciler otelleri doldurdu. 

 Yurt içinde otel, yurt dışında kültür turları
Yurt içinde otel tatili yapılırken, yurt dışına gidenlerin deniz-kum-güneş tatilini kültür turları ile birleştirdiklerine dikkat çeken Koray Küçükyılmaz, tatilsepeti.com misafirlerinin öncelikli tercihlerinin İtalya, İspanya, Yunanistan ve Yunan Adaları olduğunu söyledi. Küçükyılmaz, 99 Euro’dan başlayan fiyatları, denizi ve doğal güzellikleri ile öne çıkan Yunan Adası Thassos’un, Türk misafirler tarafından keşfedildiği ve çok sevildiğini de ifade etti. tatilsepeti.com Genel Müdürü Koray Küçükyılmaz, vizesiz yurt dışı seyahati yapmak isteyenlerin bu bayramda Balkanlar, Budva, Bangkok - Pattaya gibi bölgeleri tercih ettiklerini de sözlerine ekledi.



Otel rezervasyonu yaparken tercihimizi şekillendiren unsurlar hangileri?

Otel seçerken önce fiyata sonra konuma bakıyoruz
Bayram tatilinin uzamasının ardından pek çok kişi yola koyulmak için hazırlıklara başladı. Peki otel rezervasyonu yaparken tercihimizi şekillendiren unsurlar hangileri? Seyahat arama sitesi momondo'nun yeni araştırması, bu soruya yanıt veriyor.Dokuz günlük Ramazan Bayramı tatili için hazırlıklar başladı. Pek çok kişi kendileri için en uygun oteli bulmaya çalışırken, momondo’nun yaptığı araştırma[1] Türk turistlerin otel tercihini hangi faktörleri göz önünde bulundurarak yaptığını ortaya koyuyor.

 ERKEKLER İÇİN FİYAT DAHA ÖNEMLİ
Türkiye’nin yüzde 55’i “Otel seçerken önceliğim fiyatın bütçeme uygun olması,” diyor. Yalnızca erkekler incelendiğinde oran yüzde 58’e kadar çıkıyor. Yaş grupları açısından bakıldığında 36-55 yaş grubunun fiyata daha önem verdiği görülürken, coğrafi açıdan incelendiğinde İç Anadolu Bölgesi yüzde 61’le diğer tüm bölgelerin önüne geçiyor.

EGELİLER VE KADINLAR MERKEZİLİĞE DAHA ÇOK ÖNEM VERİYOR
Otel seçimi yaparken ikinci önceliğimiz ise yüzde 41’le şehir merkezine yakınlık. Yalnızca kadınlar incelendiğinde, merkezi bir otelde konaklama isteiği yüzde 45’e kadar çıkıyor. Merkeziliğe en çok önem veren bölgemiz ise yine yüzde 45’le Ege Bölgesi. Diğer yandan otelin şehrin hangi bölgesinde olduğunu en az umursayanlar, 18-22 yaş arasındaki gençler.

KONUK YORUMLARINA EN ÇOK KARADENİZLİLER BAKIYOR
Üçüncü önceliğimiz, otelin seyahat sitelerinde olumlu yorumlar alması. Katılımcıların yüzde 36’sı, yalnızca iyi yorumlar alan otellerde konaklayacağını söylüyor. Karadenizliler yüzde 38’le yorumlara en çok önem verenlerken,  Türkiye genelinde yorumlara en çok 23-35 yaş grubu önem veriyor.

HİZMET KALİTESİ ERKEKLER İÇİN ÖN PLANDA
momondo’nun araştırmasına göre, otel personelinin iyi ve kaliteli hizmet sunması, yüzde 35’le konaklama konusundaki tercihlerimizi şekillendiren dördüncü etken. Yalnızca erkeklerin yanıtları incelendiğinde oran yüzde 39’a çıkıyor. Başka bir deyişle erkek turistler hizmet kalitesine daha çok önem veriyor.

TAVSİYELERE DÜNYADA EN ÇOK ÖNEM VEREN İKİNCİ ÜLKEYİZ
Beşinci sırada yüzde 27’yle otelin arkadaşlarımız, ailemiz ya da diğer tanıdıklarımız tarafından tavsiye edilmiş olması yer alıyor. Eş dost tavsiyesine en çok önem verenler 56-65 yaş grubuyken, en az önem verenler yüzde 18-22 yaş grubundaki gençler. Diğer yandan Türkiye, dünya genelinde tavsiyelere en çok önem veren ikinci ülke konumunda. Bu alanda ilk sırada yüzde 30’la Çin, Türkiye’yi takiben üçüncü sırada ise yüzde 26’yla Brezilya yer alıyor.

YÜZDE 16’MIZ KONSEPT OTEL İSTİYOR
 Otel seçerken önceliklerimiz arasında yer alan diğer etkenler ise sırasıyla şöyle: Yüzde 20’yle otelin bir paket tur programı içerisinde yer alması, yüzde 16’yle medyada iyi yorumlar alması, yine yüzde 16’yle otelin farklı bir konsepte sahip olması ve yüzde 12’yle otelin şehrin güzel bir mahallesinde yer alması.Uluslararası araştırma enstitüsü CINT’in Momondo adına gerçekleştirdiği araştırmaya 20 ülkeden 29000 kişi katılmıştır. Araştırmanın Türkiye ayağında ise 6-13 Ocak 2016 tarihleri arasında 1000’in üzerinde kişi yer almaktadır.

Electrolux Ideas Lab evlerin geleceğine ilham vermeye hazırlanıyor

Electrolux’ten yeni bir yaratıcı fikir yarışması
Electrolux, bugünün ve geleceğin evleri için yaratıcı fikirleri ortaya çıkaracak yeni bir global yarışma olan “Electrolux Ideas Lab”i başlatıyor. Yarışmaya 18 yaşın üzerindeki herkes katılabiliyor. Katılımcılar www.electroluxideaslab.com adresinden ön kayıt yaptırarak yarışmayla ilgili detayları takip edebiliyor. Electrolux, insanların gelecekte evlerinde daha lezzetli, sağlıklı ve sürdürülebilir yemek yapmalarına ilham verecek yaratıcı fikirlere “Electrolux Ideas Lab” ile çağrı yapıyor. Akıllı telefon uygulamalarından, yemek paylaşım programlarına, mutfak aletlerinden, pratik fikirlere ya da tamamen donanımlı iş fikirlerine kadar her türlü proje yarışmada katılabiliyor. Bu yarışmada sınırları yarışmacıların hayal gücü belirliyor.

Electrolux Pazarlama Direktörü MaryKay Kopf, Electrolux Ideas Lab ile ilgili şunları söyledi: “Hızla değişen bir dünyada yaşıyoruz. Geleceğin evleri için en iyi fikirler hali hazırda annelerin, babaların, yemek bloggerlarının ya da evdeki şeflerin aklında olabilir. Tüketicilerimizin zihinlerindekileri açığa çıkartacak bu platformu oluşturarak yaratıcı fikirleri ödüllendireceğiz ve kazananların fikirlerini daha da ileriye taşımalarını sağlayacağız. Bu platform ayrıca sunduğumuz ürün ve hizmetlerle mükemmel tüketici deneyimi yaratma konusunda daha da iyi olmamızda bize yardımcı olacak.”

Electrolux Ideas Lab’den büyük ödül
En iyi fikrin sahibi, 10.000 Euro para ödülünün yanı sıra İsveç’in başkenti Stockholm’a 5 günlük bir gezi kazanma şansı yakalayacak. Gezi kapsamında kazanan yarışmacılara yaratıcı fikirlerini bir sonraki aşamaya taşıyabilmeleri için gerekli olan tüm destek sağlanacak. Yarışma süreci, değerlendirme kriterleri ve ödül detayları 15 Ağustos 2016’da www.electroluxideaslab.com üzerinden duyurulacak.

Denize sıfır olarak konumlanan bu tür işletmeler bir hak ihlali yapıyor

Beachlere Giriş Ücreti Ödemeyin!
Yıllık iznini ve bayram tatilini deniz kenarında geçirmeyi tercih edenlere hukukçulardan bir uyarı geldi. Denize 50 metreden daha yakın olarak konumlanan sahil işletmelerinin yasalara aykırı olduğunu ve bu alanlara giriş ücreti ödenmemesi gerektiğini belirten Avukat Cevat Kazma, ödenen ücretlerin de geri alınabileceğini açıkladı.

Yaz aylarında yapılan tatillerde konaklama ve ulaşımdan sonraki en büyük gider kalemini beachlerde ödenen paralar oluşturuyor. Şezlong, şemsiye, duş, loca, yiyecek-içecek gibi hizmetler sunan bu alanlara giriş ücreti kişi başı 50 ila 1000 TL arasında değişiklik gösteriyor. Ancak hukukçulara göre denize sıfır olarak konumlanan bu tür işletmeler bir hak ihlali yapıyor. Avukat Cevat Kazma’ya göre, Kıyı Kanunu’nun 4. ve 5. maddeleri gereğince bu tür işletmelerin kıyı kenar şeridi ile arasında en az 50 metre mesafe bulunması gerekiyor.

 
Ücret Ödemeyin
Bu mesafenin kanunen herkese açık bir alan olması gerektiğini vurgulayan Cevat Kazma, “Denize 50 metreden daha yakın sahil işletmelerinin verdiği hizmetler yasal değildir. Bu alanda denize girmek, güneşlenmek için giden kişilerden ücret alınamaz.” diyerek, tatilcilerin bu alanlara giriş için ücret ödememesi gerektiğini söyledi. Ücret ödendiyse iadesi talep edilebilir! Avukat Cevat Kazma, Kıyı Kanunu’nu ihlal eden işletmelerin aldıkları giriş ücretlerinin yasal olmadığını, tüketicilerin ödemiş oldukları ücretleri de Tüketici Hakem Heyetlerine başvurarak geri alabileceğini söyledi. Belediyelerin bu işletmelerden işgaliye adı altında kira parası aldığının altını çizen Avukat Cevat Kazma, belediyelerin de Kıyı Kanunu’nu açık bir şekilde ihlal ettiğini vurguladı.

ICANN Helsinki toplantısında Nokta İstanbul’un başarısı konuşuldu

Nokta İstanbul’un başarısı konuşuldu
Dijital dünyanın önemli isimlerinin katıldığı, Finlandiya’nın başkenti Helsinki’de gerçekleşen ICANN56 toplantısında Nokta İstanbul’un başarısı konuşuldu. Nokta İstanbul ekibi, katılımcılara proje süreci ve atılan adımlar konusunda bilgi verdi. İnternette alan adı tahsisinin dünya çapında en üst mercii olan ICANN’in Başkanı ve CEO’su Goran Marby, Nokta İstanbul’u hayata geçiren Medya A. Ş. Genel Müdürü Bekir Kaplan ve ekibinin başarısını tebrik etti.

Dünya çapında yılda üç defa gerçekleşen ICANN56 toplantısının ikincisi, Fas’ın Marakeş kentinin ardından dün Finlandiya’nın Helsinki şehrinde gerçekleştirildi. Dijital dünya konusunda yetkin isimlerin dijital dünyadaki gelişmeleri değerlendirdikleri ve tecrübelerini paylaştıkları toplantıda Nokta İstanbul ekibi de hazır bulundu. Helsinki toplantısında, şehir alan adı uzantıları içerisinde Nokta İstanbul başarısı ile dikkat çekti. Nokta İstanbul ekibi, proje süreci ve atılan adımlar konusunda toplantıdaki katılımcıları bilgilendirdi. Nokta İstanbul projesini hayata geçiren İstanbul Büyükşehir Belediyesi Medya A.Ş. Genel Müdürü Bekir Kaplan ve ekibi, internette alan adı tahsisinin dünya çapında en üst mercii olan ICANN’in Başkan ve CEO’su Goran Marby’le de buluştu.  
 
 
Nokta İstanbul’u tebrik etti
Görüşmede Nokta İstanbul’un başarısını tebrik eden Marby, Medya A. Ş. Genel Müdürü Bekir Kaplan’a projenin Türkiye’deki başarıya ulaşmasındaki sırrı sordu. Kaplan ise İstanbul markasını dijital dünyaya taşıyan projeye büyük bir heyecanla başladıklarını ifade ederek “Medyadan ve kullanıcılardan büyük destek gördük. Projenin tanıtılması ve herkese ulaşması için iletişim araçlarını da etkin şekilde kullanıyoruz. İnsanların İstanbul ile özdeşleşmelerini istiyoruz. Bu nedenle herkesi .ist ve .istanbul uzantılı kişisel web adreslerini almaya teşvik ediyoruz” dedi.
 
 
25 bin kayıt
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş önderliğinde çizilen vizyonu Marby’e anlatan Kaplan “Nokta İstanbul büyük bir proje ancak biz olaya sadece Nokta İstanbul olarak değil internet özgürlüğü ve erişilebilirliği olarak bakıyoruz. İstanbul’da birçok kamu kuruluşu ve şirket artık Nokta İstanbul alan adını kullanmaya başladı. Bu bize büyük mutluluk veriyor” diye konuştu. Kaplan görüşme sonunda Marby’e  Boğaz, Kız Kulesi ve Sultanahmet’in minyatür tekniğiyle resmedildiği bir İznik çinisi hediye etti. Tarihi metropolün cazibesini dijital dünyaya taşıyan .ist ve .istanbul  uzantılı internet adresleri genel başvuruya açılmasının ardından yoğun taleple karşılaştı. .ist ve .istanbul alan adı kayıtları 25 bine ulaştı. Nokta İstanbul kayıtları www.nic.istanbul  sitesi üzerinden gerçekleştirilebiliyor.

26 Haziran 2016 Pazar

Turizm sektörünün durgunluğu geçici yeniden yapılanma zamanı geldi

Turizmde müşterileri puanlama dönemi
Turizmde yaşanan durgunluğun geçici olduğunu belirten Protel Yönetim Kurulu Başkanı Metin Arghan, sektörün yeniden yapılanma zamanının geldiğini söyledi. Bu doğrultuda kanal yapısının yenilenmesi gerektiğini belirten Arghan, sektördeki son trendler hakkında da bilgi vererek, “Bazı ulaşım uygulamalarında yolcular sürücüye puan verirken, sürücüler de yolculara puan veriyor. 
 
Bunun benzerini turizmde de görmeye başladık. Bazı oteller misafirlerini puanlıyor ve bu puanlara göre indirim oranı belirliyorlar” dedi.Konuk ağırlama sektörüne teknoloji çözümleri sunan Protel’in yönetim kurulu başkanı Metin Arghan, Türkiye turizm sektöründe yeniden yapılanma zamanının geldiğini söyledi. Sektörde yaşanan durgunluğun geçici olduğunu ifade eden Arghan, “Bu tür dönemler dünyanın her yerinde yaşanabiliyor ve hem ülkelere hem de iş adamlarına yeni şeyler öğretiyor. Bugün özellikle güneydeki otellere baktığımızda klasik bir kanal yapısı olduğunu görüyoruz. Tur operatörleri ve acentelerden oluşan bu kanal yapısının internetten direkt satış gibi yeni kanallarla desteklenmesi gerekiyor. Bu anlamda sektörün devletten bir beklenti içine girmek yerine, teknolojinin sağladığı olanakları kullanmak üzere harekete geçmesi gerekiyor” dedi.Otel ve restoranların kullandıkları teknoloji çözümlerinin her şeyden önce müşteri mutluluğuna yardımcı olması gerektiğinin altını çizen Metin Arghan, “Misafirler tatilde de yemekte de önce kendilerini mutlu etmek istiyor, bunun için hizmet satın alıyorlar. İsteklerinin ve kişisel zevklerinin işletme tarafından dikkate alınması da mutluluklarına katkı sağlıyor. Tesisin teknolojiyi kullanarak müşterilerini tanıması ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunabilmesi günümüzde neredeyse ön şart olarak kabul ediliyor” dedi.

Sektördeki trendler
Sektördeki son trendler hakkında da bilgi veren Protel Yönetim Kurulu Başkanı Metin Arghan, “Ulaşıma yönelik bazı mobil uygulamalarda yolcular sürücüye puan verirken, aynı şekilde sürücüler de yolcuları puanlıyor. Bunun benzerini turizmde de görmeye başladık. Bazı oteller de misafirlerini puanlıyorlar. Misafirlerin odayı ve tesiste sunulan olanakları ne şekilde kullandıkları puanlanarak, sonraki konaklamalarında ne oranda bir indirim alabilecekleri belirleniyor” dedi.“Yapay zeka kullanımı turizm sektöründe de yaygınlaşacak” diye konuşan Arghan, “Bu trendle birlikte, internetten manuel olarak otel araştırmak yerine, kişinin nasıl bir otelde konaklamak istediğini sesli olarak ifade etmesi yeterli olacak. Örneğin, ‘Muğla civarında, geceliği 300 TL olan, tenis kortu bulunan’ şeklinde bir cümleyi söylemek, beklentiye en uygun tesisin anında bulunmasını sağlayacak” ifadelerini kullandı. Arghan’ın aktardığı bilgilere göre, sanal gerçeklik gözlükleri de turizm sektörüne farklı bir soluk getirebilecek ve tatile gitmeden tatil deneyimi yaşamak mümkün olabilecek. Bu sayede, tatilciler acentede ya da evde sanal gerçeklik gözlüğü ile tatil mekânının yanı sıra kalacakları otelin içinin ve odalarının nasıl göründüğünü inceleyebilecekler.

24 Haziran 2016 Cuma

HotelRunner ve Rusya’nın en popüler turizm portalı Ostrovok’dan önemli iş birliği

Türkiye’deki oteller Rusya’dan daha fazla rezervasyon alabilecek

HotelRunner, Rusya’nın lider turizm portalı Ostrovok.ru ile yerli turizme katkı sağlayacak önemli bir iş birliğine imza attı. Birliktelik kapsamında HotelRunner kullanıcısı oteller, Ostrovok’u satış kanalları arasına ücretsiz olarak ekleyerek, Rusya başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinden rezervasyon kabul edecek, oda satışlarını önemli ölçüde artırabilecek.HotelRunner, günlük 200.000’den fazla ziyaretçi hacmine sahip, Rusya’nın en önemli turizm portalı Ostrovok.ru’yu entegre online satış kanalları arasına ekledi. Ostrovok.ru ile yapılan özel iş birliği ile HotelRunner, kullanıcılarına bu önemli kanal bağlantısını ücretsiz sunacak.

HotelRunner ve Ostrovok.ru arasındaki bu stratejik birliktelik sayesinde HotelRunner kullanıcısı oteller, başta Rusya olmak üzere dünyanın birçok ülkesinden rezervasyon alabilecek. HotelRunner, ücretsiz olarak sunduğu Ostrovok kanal bağlantısı ile kullanıcılarına Ostrovok ile iletişim kurulması, direkt kontrat süreçlerinin hızlandırılması ve hızlıca satışa başlayabilmeleri için aktif destek verecek.

İş birliği kapsamında hali hazırda 100’den fazla HotelRunner kullanıcısı otel, Ostrovok.ru’ya bağlanarak rezervasyon almaya başladı.

Ostrovok.ru ile yaptıkları iş birliğini değerlendiren HotelRunner Kurucu Ortağı Ali Beklen, “HotelRunner kanal yöneticine ücretsiz olarak kazandırdığımız Ostrovok entegrasyonu ile, Türkiye’deki oteller başta Rusya olmak üzere dünyanın her yerinde yüz binlerce kişi tarafından ziyaret edilen Ostorovok.ru seyahat portalından rezervasyon kabul edebilecek. Ostrovok.ru ile kurduğumuz, Rus turistleri ülkemize yeniden yönlendirebilecek ve otelcilerin rezervasyon hacmini artıracak bu stratejik ortaklığa çok önem veriyoruz” dedi.

Ostrovok.ru İş Geliştirme Müdürü Polina Khrapal ise, “HotelRunner ile gerçekleştirdiğimiz bu önemli birliktelik sayesinde oteller Ostrovok.ru ile Rus turizm pazarına rahatlıkla erişebilecekler. Misafirler, her gün dünya genelinde 200.00’den fazla ziyaretçi alan Ostrovok.ru üzerinden en iyi fiyat tekliflerini değerlendirebiliyor. Bu durum otellerin özellikle Rusya’dan rezervasyonlarını artırabilmeleri için önemli bir şans.” dedi.


17 Haziran 2016 Cuma

Skal International Marmara İftarda Buluştu

Turizmin deneyimli ve başarılı isimlerini çatısı altında barındıran Skal International’in bünyesinde yer alan Skal International Marmara Kulübü, Murat Yumak Başkanlığında iftarda buluştu Skal International Marmara  Güler Osmanlı’da  verilen iftar yemeğinde bir araya geldi. Skal International Marmara üyeleri İftarda Sultan Sofrası menüsü ile sultanlara yakışır bir iftar yaptılar.

Skal International Marmara üyelerine sunulan iftar menüsünde neler vardı. İftariyelik 8 çeşit (Vişne Reçeli, Gül Reçeli, Tulum Peyniri, Tahin, Pekmez, Tereyağı, Hurma, Zeytin), Adı aynı ama tadı hergün değişen Soran Yemez Çorbası, Osmanlı Tabağı (7 çeşit) Kaşık Salatası (Özel sos eşliğinde), Padişah Tatlısı, Demirhindi Şerbeti ve sınırsız çay kahve vs.. İftar saatini beklerken Skal International Marmara Başkanı Murat Yumak tüm iftara katılanlarla konuştu sohbet etti. Sektör değerlendirmesi niteliğinde hoş sohbet şeklinde geçen görüşmelerin ardından ezan sesiyle oruçlar açıldı. Farklı bir ambiyans içinde olan Skal International Marmara Kulübü üyeleri restoran önünde sokağa kurulan 50 kişilik Osmanlı sofrasında oruçlarını  açtılar.

Güler Osmanlı Mutfağı işletmecisi Ali Güler'in ev sahipliğinde  ve Marmara Skal Başkanı Murat Yumak’ın Başkanlığında  misafirlerle hoş bir vakit geçirdiler. Skal International Marmara Kulübü Başkanı Murat Yumak, Anadolu yakası turizmi için projeler geliştirmemiz gerekiyor demiştik. Benim Başkanlığımda projelerimizi hayat geçiriyoruz. Skal Marmara olarak Antakya Medeniyetler Korosu ile her dilde 'Barış Şarkıları' söyleyerek dünyaya Atatürk'ün "Yurtta Barış Cihanda Barış" sözlerini hatırlattık, Caddebostan Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilen konserde hep birlikte dünyaya şarkılarla barışı haykırdık. Skal International Marmara Kulübü beyin takımı faydalı projeler için çalışıyor.
Bu gün burada Skal International Marmara   üyeleri ile birlikte iftarda buluştuk.Marmama Skal Üyesi Ali Gülerin butik restoranında  farklı bir ortam içindeyiz. Marmara Skal ve Young Skal üyeleri ile birlikteyiz. Dostlarımızla birlikte iftar sofrası etrafında buluşmanın keyfini çıkarıyoruz


Skal International Marmara Kulübü  Başkanı Murat Yumak yemeğe katılan, İstanbul’un önde gelen turizmcilerinden oluşan üyeler ve Gazeteci TV Proğramcısı Kadir Çelik ile birlikte orucunu açtı. 
Kendi alanında ve  turizmi yönlendirme konusunda üst düzey çalışmalar yapan nitelikli insanların oluşturduğu Skal International Marmara  yeni dönemde yine çeşitli aktivitelerde bir araya gelerek paylaşımlarda bulunup, hem Anadolu yakası turizminin hem de aramızdaki güçlü bağların daha da gelişmesi için gayret sarf edeceğiz” dedi.  Skal International Marmara Kulübü  bundan sonraki turizm hamlelerini ve yapılacaklarını belirtirken, bu süre zarfında kendilerine destek olan üyelere de teşekkür etti.
 

15 Haziran 2016 Çarşamba

YERLİ KONUT YATIRIMCISININ YENİ GÖZDESİ ANTALYA

KRİZ FIRSATA DÖNDÜ

Rusya ile yaşanan kriz sonrası gözlerin çevrildiği Antalya emlak piyasasında rakamlar Türk yatırımcıların krizi fırsata çevirdiğini gösteriyor.Güneşin, kumsalın, denizin vazgeçilmez adresi,birçok medeniyete evsahipliği yapmış tarihi mirasıyla Antalya’ya yerli yatırımcıların ilgisi katlanarak artıyor.Antalya merkezli gayrimenkul franchise markası 1A Plus’ın Yönetim Kurulu Başkanı  Ebubekir Sevimli 2016 yılının ilk 4 ayı içinde Antalya ilinde 17.789 konut satışı gerçekleştiğine dikkat çekti. Sevimli, Antalya’nın ulusal ve uluslararası alanda yıldızının parlamasında son dönemde etken olan başlıca konuların G-20 zirvesi,Expo 2016, Dünya Botanik Expo’su olduğunu vurgularken, futbolda Antalyaspor’un ardından Alanyaspor’un da Süper Lig’e çıkmasının da şehrin marka değerine olumlu katkı sağladığını söyledi. Bir süre önce yaşanan “Rusya Krizi” ile ilgili Antalya adına olumsuz değerlendirmeler yapıldığını hatırlatan 1A Plus Yönetim Kurulu Başkanı Ebubekir Sevimli “yaşanan mevcut krizin uzun süreli ve kalıcı olmayacağının en büyük göstergesi krizi fırsata çeviren yerli yatırımcıların ilimize çok ciddi rağbet göstermeye başlamasıdır.”diye konuştu.



BASIN İLAN KURUMUNUN RESMİ WEB SAYFASI YENİLENDİ

BİK  YENİLENEN YÜZÜYLE YAYINDA 
Basın İlan Kurumunun resmi web sayfası bik.gov.tr yenilenen yüzüyle takipçileriyle buluşuyorSitenin yeni baştan oluşturulan içerik ve değişen tasarımı ile mobil cihazlar da dahil tüm dijital platformlarda daha kolay ve hızlı bir kullanım imkanı sağlıyor.Sitedeki Kurumsal menü altında Kurumun teşkilat yapısı ve görev alanlarına dair bilgiler verilmektedir. Sitede ayrıca Kurumsal haberlerin yanı sıra 55 yıldan bu yana hizmet verdiği basın dünyasıyla ilgili haberlere yer veriyor ve yine medya gündeminin nabzını tutuyor. Ülkenin her köşesinden haber almak isteyenler, bik.gov.tr adresine girerek Kurum görev alanındaki il ve ilçelerde yayınlanan gazetelerin birinci sayfasını okuyabiliyor. 

Siteye giriş yapıldığında ziyaretçiyi HAREKETLİ GÖRSELLER alanında bulunan Kurumsal duyurular ve yenilikler karşılıyor. Yine bu bölümden ilan sahipleri, resmi ilan ve reklam yayını ile alakalı yayın kuruluşları ve vatandaşlarımız Kurum yapısı, mevzuatı, resmi ilan sevki ve iletişim hakkında bilgi sahibi olabilecekleri gibi, birlikte çalıştığımız yazılı basın kuruluşları da kendilerine ait işlem menülerine ulaşabilir. 

Sitedeki E-UYGULAMALAR bölümünde, gazetelerde yayımlanacak resmi ilanların Kurum tarafından İLANBİS aracılığıyla ilan sahiplerinden elektronik ortamda alınması ve gazetelere dağıtılmasını sağlayan hizmetlerinin yürütüldüğü bilişim sistemi başta olmak üzere ilgili ziyaretçilerin kullanabileceği sorgulama ekranı, özel oturum paneli ve resmi ilan fiyat tarifesine ait bilgiler mevcuttur. 

Resmi ilanları yaygın, bölgesel ve yerel gazetelerde yayımlandıkları gün ile eş anlı olarak internet ortamında kitlelerle buluşturan ve her gün 500 adedin üzerinde resmi ilanın yayınlandığı “resmi ilan portalı” www.ilan.gov.tr’ye erişim sağlanıyor.

Türkiye’de ve dünyada meydana gelen önemli olaylardan haberdar olmak isteyen okuyucular,  7 haber kategorimizde (SİYASET, EKONOMİ, SPOR, DÜNYA, KÜLTÜR-SANAT, YAŞAM VE TEKNOLOJİ)  yer alan haberlerden seçilen önemli başlıkları ‘GÜNDEM’ haberlerinden takip edebilirler.
Modüler olarak sitede yer alan KURUMSAL HABERLER/BÜLTENLER bölümünde Kurum etkinlik, faaliyet ve çalışmalarına dair haber, duyuru ve basın bültenlerine yer veriliyor.

YEREL GAZETE HABERLERİ’nde Kurumumuz yetki alanında bulunan gazetelerin özel haber değeri taşıyan haberlerini geniş kitlelere ulaştırma imkanı elde ediyor. Medya kurum ve kuruşları başta olmak üzere yazılı, görsel ve internet medyasına ilişkin sektörel haberlere MEDYA GÜNDEMİ modülünden erişilebilir. FOTO ve VİDEO GALERİ alanında ise haber kategorilerine ait öne çıkan sektörel güncel haberlerin fotoğraf ve video görselleri yer alıyor.  

Ziyaretçiler Kurum tarafından çıkarılan Basın Hayatı Dergisi’nin interaktif e-dergi formatına, prestij eserlerimiz olan Basın İlanlı Asr-ı Hayat ve Basın Penceresinden Harb-i Umumiye adlı kitaplarımıza ve yine Kuruma ait diğer eserleri YAYINLARIMIZ bölümünden ulaşıp okuyabilir.
 
Basın İlan Kurumunun kurumsal internet sitesi bik.gov.tr dinamik yapısı, yepyeni tasarımı ve zengin haber içeriğiyle YAYINDA…

13 Haziran 2016 Pazartesi

Resmi Tatilde Çalışanların Ödemesi farklı olacağı yasa ile sabittir

İş Kanununa göre işçilerin çalıştırılamayacağı günler çalıştırıldığı durumlar da işçinin onayının alınması gerektiği ve bu günler de yapılan çalışmaların normal ücretlendirmeden farklı olacağı yasa ile korunmaktadır. 4857 sayılı İş Kanunun 44. maddesi gereği, Ulusal bayram ve genel tatil günlerin de işyerlerinde çalışılıp çalışılmayacağı toplu iş sözleşmesi veya iş sözleşmeleri ile kararlaştırılır. Sözleşmeler de hüküm bulunmaması halinde söz konusu günlerde çalışılması için işçinin onayı gereklidir. İşçinin haftalık tatilinde çalışması kanundaki düzenlemeler gereği, çalışanların haftanın 6 iş günü çalışmış olmaları durumunda, 24 saat kesintisiz dinlenmelerinin sağlanması esastır. Hafta tatiline hak kazanan işçinin çalışmadığı güne ilişkin ücreti, işverenler tarafından kendilerine herhangi bir çalışma karşılığı olmaksızın ödenmektedir. Ayrıca günlük ücretle çalıştırılan işçilerin de hafta tatili ücretleri, bir günlük ücretlerinin tutarına eşittir. Saatlik ücretle çalıştırılan işçilerin hafta tatili ücreti, bir saatlik ücretlerinin 7,5 ile çarpımı yoluyla hesaplanarak işverenler tarafından ödenecektir.

İş Kanunu’nun 41/4. Maddesinde; Fazla çalışma veya fazla sürelerle çalışma yapan işçinin isterse, bu çalışmalar karşılığı zamlı ücret yerine, fazla çalıştığı her saat karşılığında BİR SAAT OTUZ DAKİKAYI, fazla sürelerle çalıştığı her saat karşılığında BİR SAAT ONBEŞ DAKİKAYI serbest zaman olarak kullanabileceğine dair bir düzenleme vardır. 4857 Sayılı İş Kanununun 46. maddesinin ikinci fıkrası gereğince, çalışılmayan hafta tatili günü için bir iş karşılığı olmaksızın işçinin ücreti tam olarak ödenir. Hafta tatilinde çalışan işçinin ücretinin YÜZDE ELLİ ZAMLI ödenmesi gerektiği görüşü benimsenmiştir. Buna göre hafta tatilinde çalışılmışsa, çalışma karşılığı olmaksızın ödenmesi gereken bir yevmiye yanında, çalışmanın karşılığı da bir buçuk yevmiye olarak ödenmelidir. Şu hale göre çalışılan hafta tatilinin ücreti İKİ BUÇUK YEVMİYE olmalıdır.

Hafta tatili ücretleri çalışılan dönem ücreti üzerinden hesaplanır. Hafta tatili ücretlerinin hesabı için işçinin son ücretinin bilinmesi yeterli değildir. Genel olarak dönem içinde işçi ücretlerinin miktarı da belirlenmelidir. İşçinin geçmiş dönemlere ait ücretinin belirlenememesi halinde bilinen ücretin asgari ücrete oranı yapılarak bilinmeyen ücretin buna göre tespiti yapılır. Ama işçinin işyerinde çalıştığı süre içerisinde terfi ederek çeşitli unvanlar alması veya son dönemler de toplu iş sözleşmesinden yararlanması gibi durumlar da, bilinen son ücretin asgari ücrete oranının geçmiş dönemler yönünden dikkate alınması doğru olmaz. Bu durumda ilgili meslek kuruluşlarından bilinmeyen dönemler için ücret araştırması yapılmalı ve dosyadaki diğer deliller birlikte değerlendirmeye tabi tutularak sonuca gidilmesi gerekir.

2016 YILI HİJYEN CEZALARI

Hijyen Eğitimi Belgesiz İşçi Çalıştırma Cezası:
2016 yılında yapılan denetimlerde Hijyen Eğitimi Yönetmeliği gereğince Halk Eğitim Merkezlerinden alınması gereken belgeye sahip olmayan personel çalıştırılması durumunda 1593 Sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanununun (işçi sağlığı ve iş güvenliği) 282. maddesi gereğince, Her bir personel için ayrı ayrı olmak üzere 440 liradan, 1766 liraya kadar (2016 yılı için)  idari para cezası verilecektir. Resmi kontrollerde gerekli kolaylığı göstermeyenlere fiili suç oluşturmadığı takdirde idari para cezası 7.732 liradır.2016 yapılan denetimlerde uygunsuzluk durumunda 5996 sayılı Kanun ile uygulanacak diğer cezalar şunlardır:
* Gıda kodeksine aykırı gıda ve gıda ile temas eden madde ve malzeme üretmenin para cezası 15.466 TL
* Resmi kontrol sonucu bozulduğu, kokuştuğu, ambalajı ürüne zarar verecek şekilde hasar gördüğü, son tüketim tarihi geçtiği tespit edilen ürünlerin piyasa da bulunması, satışa veya tüketime sunulması halinde iş yeri sahiplerine uygulanan para cezası 1.544 TL
 * İzlenebilirliği sağlamak amacıyla, uygun şekilde etiketlenmeden veya Bakanlıkça belirlenen bilgi ve belgelerle uygun şekilde tanımlanmadan piyasaya gıda ve yem satışı yapmanın para cezası 3.091 TL, ayrıca cezayi işlem yapılıp uyarıldığı halde aynı üründe bir yıl içerisinde yanlışın tekrarı halinde ceza 15.466 TL
* Gıda ve yem de taklit ve tağşiş (yabancı madde karıştırılması) yapmanın idari para cezası 15.466 TL uygulanacaktır.
Bakanlık tarafından belirlenen hijyen esaslarına aykırı hareket eden işletmeleri uygulanacak cezalar şunlardır:

* Birincil üretim yapanlara (Doğa da mevcut ham maddelerin işlenmek veya kullanılmak üzere çıkartılması) para cezası 1.544 TL

* Perakende iş yerlerine 3.091 TL, diğer iş yerlerine 7.732 TL,

* Bakanlıktan onay alması gereken işletmelerden, onay almadan üretim yapanlara idari para cezası 15.466 TL. Depo ve satış yerlerine 7.732 TL

* Kayıt yaptırmayan üretim yerlerine idari para cezası 3.091 TL. Perakende iş yerlerine 1.544 TL uygulanacaktır.

Ayrıca, Yapılan resmi kontroller sırasında iş yerinin tamamının veya bir bölümünün insan sağlığı ve gıda güvenilirliği, hayvan sağlığı ve yem güvenilirliği açısından tehlike oluşturması ve acil tedbirleri gerektirmesi halinde idari para cezası olarak üretim yerlerine 7.732 TL. Perakende iş yerlerine 1.544 TL uygulanacaktır.

EK OLARAK, Ekmek üretim, dağıtım ve satış işlemlerinde Hijyen Eğitim Sertifikası olmayan personel çalıştırılması halinde 7.324 lira, Hijyen Eğitimi Yönetmeliği gereğince Halk Eğitim Merkezlerinden alınması gereken belgeye sahip olmayan personel çalıştırılması durumunda ise, 1593 Sayılı Hıfzıssıhha Kanununun (işçi sağlığı ve iş güvenliği) 282. maddesi gereğince her bir personel için ayrı ayrı olmak üzere 417 liradan 1.673 lira arası idari para cezası uygulanacaktır.

Bu cezalar fikrimce insan sağlığını ilgilendirdiği için hem çalışan, hem çalıştıran, hem tüketenler için caydırıcı olması bakımından mantıklıdır. Burada işverenin sadece belge için sıkıntı yaşayacağını ve diğerlerine zaten uydukları için sıkıntı olmayacağını varsayıyorum. Eksikleri olanların ise 1 Temmuz 2016 gününe kadar eksiklerini tamamlamaları gerektiğini düşünüyorum. Tamamlamadıkları takdirde bahsi geçen para cezalarına mazur kalacaklardır. Hijyen ve insan sağlığı her şeyden önce gelir.