28 Mayıs 2014 Çarşamba

Ede Tower, yoğun katılımın olduğu lansmanla Başkentlilere tanıtıldı


Ankara’ya değer katacak mimari yapısının yanı sıra lokasyonu ve muhteşem Mogan manzarasıyla dikkati çeken  kule konut projesi Ede Tower, yoğun katılımın olduğu lansmanla  Başkentlilere tanıtıldı.
İnşaat sektörünün iki güçlü kuruluşu ‘’Detaş Konut AŞ’’ ile ‘On-Taş İnşaat’’ şirketlerini bir araya getiren 35 katlı kule konut projesinin lansmanı, İncek Yumrutepe’deki inşaat alanında yapıldı.

İnşaatı hızla ilerleyen, kısa sürede 24. kata ulaşılan projenin lansmanına, Başkentliler büyük ilgi gösterdi. Lansmana katılanlar, satış ofisine çevrilen 5 yıldızlı otelleri bile gölgede bırakacak lobide; gitar, yan flüt ve keman eşliğinde hoşça vakit geçirirken,  proje hakkında bilgi aldılar, örnek daireyi gezdiler.
Gün boyu ikramlarla süren lansmanda, sürprizler de yaşandı. Proje ortaklarının yakınlarının daveti ile gelen davul, zurna ekibinin şovu, lansmana katılanlara keyifli anlar yaşattı.


Proje ortaklarından Cengiz Karabacak, lansmana katılımın yoğun olması kadar, katılımcıların projeyi beğenmelerinin de kendilerini mutlu ettiğini belirtti. Karabacak, ‘’ Ede Tower; TED Ankara Koleji’nin yanında son derece değerli bir lokasyonda hayata geçirilen çok özel bir proje.  Bu özel projeyi Ankaralılarla buluşturmanın heyecanını yaşıyoruz. Lansmana, Ankara’nın  en elit kesimi katıldı. Oldukça zor beğenen bu kişilerin proje hakkındaki yorumları gurur vericiydi. Şu anda 1+1’ler için örnek daire hazırlandı. Kısa sürede diğer alternatifler için de örnek daire hazır hale getirilecek’’ dedi.

Karabacak, anahtar teslimleri 2015 yılının Kasım ayında yapılacak Ede Tower’ın  24. kattaki muhteşem Mogan ve Ankara manzaralı restoranı, kat bahçeleri ile yüzme havuzu, fitness, hamam, sauna, fin hamamı, jakuzi ve yürüyüş yollarından oluşan sosyal tesisleriyle ayrıcalıklı bir yaşam sunacağını kaydetti.
Vakıfbank, Denizbank ve Finansbank ile garantörlük anlaşması yapılan Ede Tower’da soyunma odası dahi bulunan 1+1’lerin dışında tamamı Mogan Gölü manzaralı 2+1, 3+1, 4+1 ve 6+1 seçenekli 121 rezidans dairesi yer alıyor.

ONE YOUNG WORLD 2014 İÇİN BAŞVURU SÜRECİ BAŞLADI



Sabancı Holding, son dört yıldır olduğu gibi beşinci yılında da dünyanın en büyük gençlik buluşması kabul edilen One Young World’ün Türkiye delegelerini dünya gençleriyle buluşturacak. Seçilecek 10 genç, 15-19  Ekim 2014 tarihleri arasında İrlanda’nın Dublin şehrinde düzenlenecek ve “Gençlerin Davos’u” olarak adlandırılan “One Young World”e gitme hakkını kazanacak.  


İki aşamalı olarak yürütülecek seçim sürecinde, gençler dünyanın herhangi bir sorununa yönelik fikirlerini anlatacaklarını bir dakikalık videolarını çekip facebook.com/sabanciholding sayfasından başvurularını yapabilecekler. Yapılacak değerlendirmeler sonucunda, tüm aşamaları başarıyla tamamlayan 10 genç, İrlanda’nın Dublin kentinde dünyanın dört bir yanından 1500 gençle birlikte Kofi Annan, Sir Bob Geldof,  Mohammed Yunus, Bono gibi isimlerle dünya sorunlarını konuşma şansını yakalayacak.


OYW’den Geleceğin Dünya Liderleri Çıkacak
Sabancı Holding Kurumsal İletişim Direktörü Suat Özyaprak konuya ilişkin yaptığı açıklamada şöyle dedi: “Sabancı Holding olarak bu sene beşincisini desteklediğimiz Dünyanın en büyük gençlik zirvesinde bir kez daha Türkiye’yi temsil etmekten dolayı büyük bir gurur duyuyoruz. Bugüne kadar ellinin üstünde Türkiye’den seçilen genç delegeleri dünya liderleriyle buluşturduk. Bir çoğu farklı oturumlarda konuşma yaptı, dünya liderlerine kendi fikirlerini aktardılar ve Türkiye’yi temsil ettiler. Bu öyle bir platform ki mesela Bill Clinton’la oturup dünya politikasını, Sir Richard Branson’la uzay macerasını veya Kofi Annan’la da insan haklarını bire bir konuşma şansınız oluyor. Bu gençler için çok önemli bir networking fırsatı. Bir çok delegemiz Türkiye’ye döndüktan sonra liderlerle ve katılan gençlerle haberleşmeye ve bir çok konuda işbirliği yapmaya devam ettiler.  Bu fırsat onların kariyerleri için de oldukça önemli bir dönüm noktası oluyor. Hatta aralarında zirve dönüşü iş teklifi alanlar bile oldu.“


Özyaprak sözlerine şöyle devam etti: ” One Young World gençlerin söz aldığı ve dünya liderlerinin gençleri dinlediği neredeyse tek platform. Bizim Sabancı olarak da amacımız katılan her delegemizin aktif olarak söz alması ve bizi temsil etmeleri. Bu sene İrlanda’nın Dublin kentinde yapılacak olan zirve için çok da güzel sürprizlerimiz var. Mesela Google’ın Avrupa merkez ofisi Dublin’de ve biz buraya delegelerimizle bir ziyaret düzenleyeceğiz.”  

One Young World 2013 Güney Afrika’daydı.
Daha önce İngiltere, İsviçre, ABD ve Güney Afrika’da düzenlenen One Young World’e katılacak gençlerin yaratıcı, takım çalışmasına yatkın, liderlik potansiyeline sahip, küresel sorunlara ilgi duyan, gönüllü faaliyetlere katılmış kişiler olmaları bekleniyor. Dünya gençliğinin, görüşlerini ve dünya sorunlarına ilişkin çözüm önerilerini ortaya koyarak, seslerini devlet, iş dünyası ve kamuoyuna duyurmalarını sağlamak amacıyla düzenlenen zirvede bugüne kadar, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, ABD eski Başkanı Bill Clinton,  Sir Bob Geldof, BM eski Genel Sekreteri Kofi Annan, Mohammed Yunus, Sir Richard Branson gibi dünyaya yön veren bir çok ünlü isim katıldı.  One Young World Zirvesi ve seçim süreci ile ilgili detaylı bilgiye facebook.com/sabanciholding adresinden ulaşılabilecek.

PEGASUS HAVA YOLLARI, MACARİSTAN’IN BAŞKENTİ BUDAPEŞTE’YE UÇMAYA BAŞLIYOR



Yeni uçuş noktalarıyla uçuş ağını genişletmeye devam eden Pegasus Hava Yolları, 16 Temmuz’dan itibaren Macaristan’ın başkenti Budapeşte’ye 29,99 Euro’dan başlayan fiyatlarla uçmaya başlıyor. Pegasus’un haftada 4 gün gerçekleşecek Budapeşte seferleriyle misafirler,  İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Budapeşte Havalimanı’na Pazartesi, Çarşamba, Perşembe ve Pazar günleri saat 10:15’te; Budapeşte Havalimanı’ndan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na ise aynı günler saat 12:00’de uçabilecek.

Pegasus, Budapeşte’yi 38 noktaya bağlıyor
Pegasus, misafirlerini Budapeşte’ye yurt içinde Adana, Ankara, Antalya, Balıkesir/Edremit, Batman, Bodrum, Dalaman, Denizli, Diyarbakır, Erzincan, Gazipaşa/Alanya, Gaziantep, Hatay, İzmir, Kayseri, Konya, Malatya, Nevşehir, Samsun, Sivas, Şanlıurfa, Trabzon olmak üzere 22 noktadan, yurt dışında ise Almati, Bahreyn, Beyrut, Bişkek, Doha, Donetsk, Dubai, Kharkiv, Krasnodar, Kuveyt,  Kuzey Kıbrıs/Ercan, Lviv, Mineralnye Vody, Omsk, Tiflis, Tel Aviv olmak üzere 16 noktadan, toplamda 38 noktadan bağlantılı olarak uçuracak.


Tuna’nın can verdiği şehirde unutulmaz bir yaz tatili...
Tuna nehrinin iki tarafına yayılmış şehrin tarihi güzelliklerle örülü kısmı Buda, iş hayatının merkezi ve modern kısmı ise Peştedir. Yaz tatillerinde Budapeşte’yi keşfetmek isteyen misafirler, Macar Devlet Operasını, Kahramanlar Meydanını ve Binyıl Anıtını, Güzel Sanatlar Müzesini hem tarihi, sanatsal değerleri hem de kent merkezindeki konumları nedeniyle kolayca ziyaret edebilir. Şehri kuşbakışı seyretmek isteyen misafirler ise Kale Tepesi’ne çıkarak manzaranın tadını çıkartabilir. Ayrıca şehrin en etkileyici noktalarından olan Tuna Nehri’nin göbeğinde yer alan Margaret Adası’nda tarihi kilise ve manastırları ziyaret edebilirler. Ziyaretçiler, Osmanlı döneminden tarihi izler barından Budapeşte’de et ve balık ağırlıklı geleneksel Macaristan mutfağının tadına bakabilirler.

Pegasus misafirleri, Budapeşte sefer bilgilerine ve biletlerine www.flypgs.com’dan veya Pegasus Hava Yolları satış noktalarından ulaşabilir.

400’ün üzerinde genç, “Careers@Hilton Live: Hilton Worldwide’da Kariyer Olanakları”na katılarak otelcilik sektöründeki kariyer olanakları hakkında bilgi edindi



Türkiye’nin 10 kentindeki 14 Hilton Worldwide oteli, Hilton Worldwide’ın
şimdiye dek imza attığı en büyük global kariyer organizasyonu olan “Careers@Hilton Live: Hilton Worldwide’da Kariyer Olanakları” etkinliklerine ev sahipliği yaptı. Mayıs ayı boyunca, dünyanın dört bir yanındaki Hilton Worldwide otelleri ve genel merkezlerinde, “Careers@Hilton Live: Hilton Worldwide’da Kariyer Olanakları” kapsamında, gençlere otelcilik sektöründeki heyecan verici kariyer olanaklarını tanıtan yüzlerce etkinlik düzenlendi. Türkiye’deki 14 Hilton Worldwide oteli de, markanın şimdiye dek imza attığı en büyük global kariyer organizasyonu olan, “Careers@Hilton Live: Hilton Worldwide’da Kariyer Olanakları”na katıldı.


Dünya nüfusunun en kalabalık kesimini oluşturan gençler, iş hayatına atılırken ve kariyer merdivenlerini tırmanırken ciddi zorluklarla karşılaşıyor. 2013’te genç işsizlerin sayısı 74 milyon civarındaydı. Turizm ve seyahat ise dünyada en çok istihdam sağlayan sektör; her 11 çalışandan biri bu iş kolunda görev yapıyor. Bu sebeple gençlerin karşılaştığı işsizlik sorunuyla mücadelede, turizm ve seyahat sektörüne önemli bir görev düşüyor.


Ayrıca araştırmalar gösteriyor ki, gençlerin sahip olduğu özelliklerle şirketlerin aradıkları özellikler örtüşmüyor. Dünya genelinde yapılan bir araştırmaya göre, işverenlerin sadece yüzde 43’ü, iş hayatına yeni atılacak kişilerin yeterince donanımlı olduğu görüşünü taşıyor. Bununla birlikte gençler de önlerindeki fırsatları görmekte zorlanıyor. Günümüzde gençlerin yalnızca yüzde 46’sı hangi sektörlerde iş gücüne ihtiyaç olduğu konusunda yeterli bilgiye sahip.


“Careers@Hilton Live: Hilton Worldwide’da Kariyer Olanakları” etkinliği, Hilton Worldwide çalışanları açısından da gençlere ilham vermek, onlara iş hayatında başarılı olmaların sağlayacak beceriler konusunda rehberlik etmek ve otelcilik endüstrisindeki kariyer olanakları hakkında bilgi sunmak için eşsiz bir fırsat niteliğinde. Organizasyon kapsamında ‘Özgeçmiş Atölyeleri’nden ‘Kariyer Buluşmaları’na ve Hilton Worldwide çalışanlarının kendi başarı öykülerini paylaştıkları sunumlara kadar pek çok aktivite gerçekleştirildi.

Türkiye genelinde, İstanbul, Ankara, İzmir, Kayseri, Adana, Mersin, Şanlıurfa, Kütahya, Konya ve Mardin olmak üzere 10 şehirdeki 14 Hilton Worldwide oteli, “Careers@Hilton Live: Hilton Worldwide’da Kariyer Olanakları” etkinliğine ev sahipliği yaptı. Conrad Istanbul, Hilton Istanbul Bosphorus, Hilton Istanbul Bomonti, Hilton ParkSA, Hilton Izmir, Hilton Ankara, Adana HiltonSA, Mersin HiltonSA, Kayseri Hilton, Hilton Garden Inn Şanlıurfa, Hilton Garden Inn Kütahya, Hilton Garden Inn Konya, Hilton Garden Inn Mardin ve Golden Horn Istanbul’daki etkinliklere 400’ün üzerinde genç katıldı.

Hilton Worldwide Türkiye Bölge İK Direktörü Sandra Gülerşen etkinlikle yaptığı açıklamada “Gençler iş bulmakta zorlanıyor, fakat hızla gelişen, enerjik otelcilik endüstrisi, farklı becerilere ve ilgi alanlarına sahip gençler için muhteşem fırsatlar sunuyor. Düzenlediğimiz bu etkinliklerde gençlerle iletişim kuruyor; onlara, gelecekleri hakkında bilinçli karar verebilmek için ihtiyaç duydukları bilgileri veriyor ve deneyim edinmelerini sağlıyoruz” ifadelerini kullandı.“Careers@Hilton Live: Hilton Worldwide’da Kariyer Olanakları” Hilton Worldwide’ın ‘Açık Kapılar’ girişimi kapsamında gerçekleştiriliyor. 2019 yılına dek en az 1 milyon gence ulaşarak onların kariyer potansiyellerini ortaya çıkarmalarını ve kullanabilmelerini hedefleyen girişim, Hilton Worldwide’ın gençlerin hayatını iyileştirme misyonuna hizmet ediyor.


Bilfen 25.yılında Emma Shapplin’i ağırladı


Bilfen Filarmoni çaldı, Emma Shapplin söyledi!
Çeyrek asrı geride bırakan Bilfen Eğitim Kurumları, geleneksel Yıl Sonu Konseri’nde, Fransızların soprano starı Emma Shapplin’i ağırladı. Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen konserde Shapplin’e, 300 öğrenciden oluşan Bilfen Filarmoni Orkestrası ve Korosu eşlik etti. Öğrencilerin çalıp Emma Shapplin’in söylediği konserde, hep birlikte söylenen “Beyaz Giyme” şarkısı büyük alkış aldı.Her yıl geleneksel olarak yapılan‘Bilfen Yıl Sonu Konserleri’nde Sezen Aksu, Emel Sayın, Ajda Pekkan, Kenan Doğulu, Teoman gibi ünlü isimlerle sahne alan Bilfen Filarmoni Orkestrası, bu kez güçlü ses ve farklı yorumuyla ünlenen ünlü Fransız soprano şarkıcı Emma Shapplin ile sahnedeydi.


Emma Shapplin ile Bilfen Filarmoniden Türkü Şov…
Bilfenli ilköğretim öğrencilerinden oluşan dev orkestra, romantik soprano olarak tanınan Emma Shapplin ile Türkçe olarak “Beyaz Giyme”yi söyleyerek konserine başladı. Büyük alkış alan bu türkünün ardından Shapplin’in klasikleşen La Notte, Miserere Venere, Vedi Maria, Cuerpo Sin Alma, Spente le Stelle Fransızca eserlerini Bilfen Filarmoni orkestrası çalıp Emma Shapplin söyledi.

“Yeni albümü ilk kez Bilfenlilerle söylemek büyük mutluluk”
Sahnede bu kadar genç bir orkestrayla ilk kez sahne aldığını belirten ve bundan dolayı büyük mutluluk duyduğunu söyleyen Emma Shapplin, “Sahnede çocuklardan çok büyük bir enerji aldım. Yeni müzik tarzımı yansıttığım albümümle sahne aldığım ilk Türkiye konserimde gençlerin enerjisini arkamda hissetmek benim için büyük mutluluk oldu” dedi. Bilfen Okullarının 25. Kuruluş yılında onlarla sahnede olmaktan da ayrıca gurur duyduğunu belirten Shapplin, “Genç arkadaşlarımın ve öğretmenlerinin 25. Yılını yürekten kutluyorum” diye konuştu.


DirectRooms Türkçe otel meta arama sitesini açtı


Otel meta arama motoru uluslararası talebi karşılamak için çok dilli bir platform kurdu
Phuket Adası, Tayland (27 Mayıs 2014) Otel meta arama sitesi DirectRooms, arasında Türkçenin de yer aldığı çok dilli platformunu açtı.

Yerel ve uluslararası düzeydeki seyahat taleplerini karşılamak için DirectRooms, 270 otel arama sitesini kapsayan, dünya çapında 253.000'den fazla otelde gerçek zamanlı fiyatlandırma ve boş yer karşılaştırması için özel bir Türkçe arama seçeneğini kullanıma soktu.

DirectRooms'un Yönetim Müdürü Alex Lotz şöyle yorum yaptı: "Doğruluğu en yüksek düzeyde tutmak için meta arama içeriğinin çevirisi ana dili Türkçe olan ekibimiz tarafından yapıldı." Sonra Lotz şunu ekledi: "Dünyanın farklı yerlerindeki Türk kullanıcılarımız artık çeviri hataları yüzünden sorun yaşamayacak."

Türkçe sürümün kullanıma açılması, DirectRooms'un uluslararası alandaki genişlemesinin bir parçasıdır. Önümüzdeki birkaç ay içinde toplam 34 dil eklenerek site daha da güçlendirilecektir.

DirectRooms'un odaklandığı nokta, seyahat severlere ister yerel ister uluslararası düzeyde rezervasyon yaptırsınlar, tarafsız otel odası fiyatları sunan kapsamlı bir site sunmaktır.

Son istatistikler, tıpkı Çin ve Brezilya pazarlarında olduğu gibi, Türkiye'de de internet kullanan genç nüfusun gün geçtikçe arttığını, 36 milyon kullanıcıya ve nüfusun %49'una ulaştığını göstermektedir.

Türkiye'nin mobil pazarında hızlı bir büyüme dikkat çekmektedir. Euromonitor International'a göre 2017 itibariyle akıllı telefon kullanıcılarında %125 artış görülecektir.

Türk İstatistik Enstitüsü'nün en son raporuna göre geçen yıl ile kıyaslandığında, dış ülkelere seyahat eden Türk nüfusu %8,8'lik iyi bir artışla kararlı bir yükseliş göstermektedir.

Lotz şunları dile getirdi: "Çevrimiçi seyahatin yükseliş gösterdiği ülkelerde pazar payımızı artırmak istiyoruz. Türkiye pazarını da eklediğimizde, indirimleri kendi dillerinde ve para birimlerinde görebilmeleri sayesinde yaklaşık 80 milyon yeni kullanıcıya daha ulaşacağız."

Türkçe internet sitesinin açılması, DirectRooms'un son dönemdeki yeni geliştirmelerinin bir parçasıdır. Site kısa bir süre önce patentli haritada otel arama işlevini kullanıma sunduğu gibi TripAdvisor değerlendirmeleri yazma imkanı tanımış, rezervasyon seçenekleri arasına "Şimdi Öde", "Otelde Ödeme" ve "Kredi kartsız" ödeme seçeneklerini eklemiştir. Ayrıca arama tercihlerinin görüntüleneceği bir çoklu sistem geliştirmiş ve "Akıllı İndirim" bulma algoritmasını sistemine dahil etmiştir.

Elite World Hotels puan kazandırmaya devam ediyor

Elite  World Hotels, artık Kazakistan AİR Astana Havaalanı yolcularına da mil kazandıracak. Elite World Hotels zinciri, sadece Air Astana yolcularına verilen Nomad Card ile yrni bir iş birliğine imza attı. 1 Temmuz 2014 tarihine kadar, Elite World Hotels zincirindeki tesislerde konaklayan Nomad Card sahipleri, puan kazanarak, bu puanları konaklamalarında kullanabilecek.

İstanbul Taksim’de 102 oda kapasiteli Elite World Prestige ve 245 odalı, 5 yıldızlı Elite World İstanbul, İstanbul Florya’da 181 oda kapasiteli Elite World Business ve Van’da 230 oda kapasiteli 5 yıldızlı Elite World Van Hotel’de benzersiz kalite anlayışını misafirlerine sunan Elit Turizm, artık dört otelinde de Nomad Card ile daha da çok mil kazandıracak.

Konaklama rezervasyonlarını www.eliteworldhotels.com.tr web sitesi üzerinden veya otellerin rezervasyon bürolarından yapanlar her rezervasyon için 1000 mil kazanabilecek.

CONSTANCE LEMURIA SEYŞELLER İLE DOĞAL GÜZELLİKLERİ YENİDEN KEŞFEDİN

Cennet adalar olarak bilinen Maldives, Seyşeller, Madagascar ve Mauritius bölgelerinde konumlanan ve 7 oteli ile benzersiz bir tatil sunan Constance Hotels & Resorts,  el değmemiş beyaz kumları, doğa harikası denizi ve upuzun sahilleri ile unutamayacağınız bir tatil sizleri bekliyor.

Seyşeller’ de konumlanan ve doğal güzellikleriyle dikkat çeken Constance Lemuria, yeşilin her tonunu barındıran bitki örtüsü, lagünlerle çevrili ılık suları ve mükemmel hizmet anlayışı ile tatil keyfinizi lüks bir deneyime dönüştürüyor. Denize doğru inen üç basamaklı havuzları, ferah süitleri ve villaları ile dikkat çeken Constance Lemuria, hem ruhunuzu hem de bedeninizi dinlendirebileceğiniz bir spaya da sahip. Le Spa de Constance,  profesyonel ekibiyle birlikte bambu ve palmiye ağaçları arasında birbirinden eşsiz terapiler ve masaj hizmeti sunuyor.

Constance Lemuria, büyüleyici bir deniz tatilinin yanı sıra zengin sualtı aktiviteleri ile de misafirlerine yeni hobiler kazandırıyor. Bir yandan okyanusun derinliklerinde dalış keyfini doyasıya yaşarken diğer yandan da doğa harikası mercanları keşfetmenin tadına varacaksınız.  Ayrıca tesiste yer alan 18 delikli bir golf sahası, 2 tenis kortu, şnorkelli yüzme turları ve rüzgar sörfü ile de farklı spor alternatifleri sizleri bekliyor.

Constance Lemuria’ nın dikkat çeken en önemli özelliklerinden biri de hayalet ve herbit yengeçlerinin yanı sıra 32 farklı yengeç türünü barındırması. Seyşeller ekosisteminin önemli bir parçası olarak görülen bu yengeçler;  ölmüş kuşları, yere düşen meyveleri ve bitkileri yiyerek doğayı temizlemek adına da katkıda bulunuyorlar.

Siz de bu doğa harikası güzellikleri keşfetmek ve unutamayacağınız bir tatil deneyimi yaşamak istiyorsanız planlarınızı şimdiden yapın ve Constance Lemuria’ da yerinizi ayırtın.

Gurme turizmiyle denize kıyısı olmayan şehirlere tatile gidenlerin sayısı yüzde 27 arttı



Artık tatil sadece deniz, kum ve güneş üçlüsünden ibaret değil. Yerel lezzetlerin peşine düşenler önceleri tatil için pek rağbet görmeyen Anadolu’nun birçok lezzet durağını popüler bir tatil yeri haline getiriyor. CloudArena’nın, bulut tabanlı otel, acente yönetim ve online pazarlama platformu HotelRunner’ın verilerine göre denize kıyısı olmayan şehirlere tatile gidenlerin sayısı son üç yılda yüzde 27 arttı.


Tatil denince akla artık sadece deniz, kum ve güneş gelmiyor. Damak zevkinin peşine düşenler Anadolu’nun pek çok yerine tatile gidiyor. Turizm sektörüne yönelik olarak geliştirdiği küresel çözümlerle konaklama tesisi, acente yönetimi ve dijital pazarlamasını kolaylaştıran, online rezervasyon deneyimini farklı bir boyuta taşıyan yenilikçi teknoloji platformu HotelRunner’ın verilerine göre gurme turizmi giderek daha çok rağbet görüyor ve turizmin 12 aya yayılmasını sağlıyor.

Fransa, İspanya ve İtalya gibi mutfaklarıyla öne çıkan ülkelerde bir sektör haline gelen gurme turizmi Türkiye’de de ilgi görüyor. Yemek kültürüne ve yöresel mutfaklara olan ilginin artmasıyla gelişen gurme turizmi sektörü Anadolu’da yeni destinasyonları tatil mekanı haline getiriyor. Antakya, Mardin, Şanlıurfa, Beypazarı, Adana, Gaziantep, Trabzon, Konya, Bursa, Erzurum, Sivas ve Malatya gibi şehirler lezzetli yemekleri sayesinde ilgi görüyor.

Yerel lezzetlerin peşine düşenlerin oranı yüzde 27 arttı
Antakya’nın künefesi, Urfa’nın çiğ köftesi, Erzurum’un cağ kebabını, Gaziantep’in kuru baklavasını, Trakya’nın manda yoğurdu, Diyarbakır’ın ciğeri, Beypazarı’nın kurusu, Kayseri’nin mantısı, Malatya’nın kayısı dolması, Kapadokya’nın şarabı ve Kahramanmaraş’ın dondurmasını yerinde tatmak isteyenler için düzenlenen turlar her yıl geleneksel tatil rotası olarak tercih edilmeyen şehirlere pek çok lezzet meraklısını götürüyor.

Bulut tabanlı otel, acente yönetim ve online pazarlama platformu HotelRunner’ın verilerine göre yerel lezzetlerin peşine düşerek denizi olmayan şehirlere tatile gidenlerin sayısı son üç yılda yüzde 27 arttı. HotelRunner’ın yaratıcısı CloudArena’nın Kurucu Ortağı Ali Beklen bu artışın nedenini şöyle açıklıyor: “Senede birkaç tatil yapanlar tatillerinde yeni alternatifler arıyorlar. Bu talep de gurme turizme yönelik tur paketlerinin artmasını sağlıyor. Bu turlara bir kez katılanlar, ertesi yıl da en az bir tatillerini gurme turizmine ayırmak istiyor.”

Siz de alternatif bir tatil programıyla hem yeni yerler görmek, hem de yeni lezzetler keşfetmek istiyorsanız HotelRunner aracılığıyla online’a taşınan yüzlerce otel arasından zevkinize ve bütçenize uygun olanı seçebilir, gurme turizmi keyfini avantajlı fiyatlarla yaşayabilirsiniz.

Türkiye otel rezervasyonlarının % 10’u mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor


Dünyanın önde gelen otel rezervasyon portallarından HRS.com, dünya çapında yükselişte olan rezervasyon trendlerini paylaştı. Türkiye’deki HRS kullanıcılarının otel rezervasyonlarının yüzde 10’unu mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirirken, önümüzdeki dönem yüzde 100 oranında büyüme bekleniyor.Tatil ve iş seyahatleri için 190 ülkede 250 binden fazla otel seçeneği sunan Hotel Reservation Service (HRS.com), dünya genelinde mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirilen rezervasyon sayısındaki artışı ortaya koyuyor.  2013 yılında bir önceki yıla göre mobil rezervasyonunu iki katına çıkaran HRS.com, tüm rezervasyonların yüzde 12’sinin akıllı telefonlar ve tabletler aracılığıyla yapıldığını açıkladı.

Ücretsiz rezervasyon hizmeti ile para iadeli en iyi fiyat garantisi sunan HRS.com’un CEO’su Tobias Ragge, önümüzdeki üç yıl içerisinde  rezervasyonlarının yarısının mobil cihazlar üzerinden gerçekleşmesini beklediklerini ifade etti. Tobias Ragge:“Akıllı telefon kullanıcıları daha spontane hareket ederken, tablet kullanıcıları daha planlı ilerliyor. Akıllı telefonlar aracılığıyla HRS.com’u tercih eden kullanıcılar, genellikle Pazartesi Perşembe günleri arasında aynı gün yada ertesi gün için rezervasyon yaptırıyorlar. Aynı şekilde rezervasyonları genellikle tek günlük oluyor. Bunun yanı sıra tabletleri aracılığıyla HRS.com’un online uygulamasını kullananlar, rezervasyonlarını genellikle Pazar günü gerçekleştirirken, daha gelecek döneme odaklı ve daha uzun süreli konaklamalı rezervasyonu tercih ediyorlar” dedi.

HRS.com’un online uygulaması üzerinden rezervasyon yaptırmanın avantajlarına da değinen Tobias Ragge:
“HRS’nin mobil uygulamasında Kullanıcıların kredi kartı bilgilerini paylaşması istenmiyor. Kişiler istedikleri yer ve zamanda rezervasyonlarını gerçekleştirebiliyorlar. Aynı zamanda yeni Business Tarifesi ve Flex Tarifesi ile rezervasyonlar varış günü saat 18.00’e kadar iptal edilebiliyor. Özellikle, toplantı saatlerinde beklenmedik değişiklikler olan iş adamları için bu özellik hayat kurtarıyor” dedi.

DORAK HOLDİNG, WYNDHAM OTELLER GRUBU İLE ANLAŞTI


Kapadokya ve İstanbul’daki turizm yatırımları ile bilinen Dorak Holding, dünyanın en büyük zincir oteller grubu Wyndham ile el sıkıştı. Kapadokya ve İstanbul’daki iki otelin işletmesinde Wyndham Hotel Group ile iş birliği yapan ve bu otelleri Wyndham ve Ramada markaları ile işletecek olan Dorak Holding, 2014 yılında karlılığını yeni yatırımlarının da portföye dahil olması ile yüzde 40 arttıracak.Türkiye’de turizm sektörünün önde gelen kuruluşlarından Dorak Holding, İstanbul ve Kapadokya’daki 2 otelinin işletme haklarına ilişkin dünyanın en önemli zincir oteller grubu olan Wyndham Oteller Grubu ile anlaştı.  Wyndham Oteller Grubu ve Dorak Holding arasında gerçekleşen anlaşmanın ardından İstanbul Beyazıt’taki Crown Plaza Old City Otel’in ismi Wyndham İstanbul Old City olurken; Yaklaşık bir yıl süren yenileme çalışması sonrasında Kapadokya Inn Oteli yepyeni çehresi ile Ramada Kapadokya olarak yeniden hizmete girdi.


Dorak Holding Oteller Grubu Direktörü Mustafa Cevizci, Wyndham İstanbul Old City’de, 27 Mayıs 2014 Salı günü düzenlenen basın toplantısında, anlaşmaya ve Dorak Holding otel yatırımlarına ilişkin bilgi verdi.
Dünyanın en büyük turizm grupları arasında yer alan Wyndham ile yaptıkları anlaşma sonucu Wyndam İstanbul Old City, Ramada Kapadokya ile birlikte  Kuşadası’nda yeni hizmete giren Le  Bleu  ve  Pamukkale’de açılacak uluslararası standartlarda hizmet veren bir otel ile turizm sektörüne  yeni bir otelcilik ve hizmet anlayışı getireceklerini belirten ve holding olarak turizm yatırımlarına devam edeceklerini bildiren Mustafa Cevizci, “Çok kısa bir süre önce Kuşadası’nda 265 odalı bir otelin işletmesini devraldık. Sezon hazırlıklarını tamamladıktan sonra Le Bleu isimi ile bu oteli de hizmete açtık. Kuşadası bizim için önemli. Çeşme ve Bodrum’dan sonra Ege Bölgesi’nin parlayan yıldızı olacak. 2014 yılı içerisinde ise Pamukkale’de yılın son çeyreğinde inşaatına başlayacağımız beş yıldızlı otelimizin işletmesini dünyanın önde gelen otel zincirlerinden birinin markası ile hizmete açmayı hedefliyoruz. 47 dönümlük bir arazi üzerine 310 odalı uluslararası standartta hizmet veren bir oteli Pamukkale’de hayata geçirmeyi planlıyoruz. 2020 yılının sonuna kadar 20. otelimizi hizmete açmayı planlıyoruz. Yaklaşık bir yıl süren yenileme çalışması ile birlikte Kapadokya Inn Oteli yepyeni çehresi ile Ramada Kapadokya olarak hayata geçirdik.


Bir yıllık çalışmalarımızın sonucunda otelimizi uluslararası standartlarda hizmet veren bir kimliğe kavuşturduk. ” diye konuştu. Türkiye’nin ilk Turizm Üniversitesi geliyor. Dorak, 2014 yılında  üç bin kişiye istihdam yaratacak.2014 yılı içerisinde özellikle Kuzeybatı Ege ve Güneydoğu Anadolu Bölgesine yoğunlaşacaklarını belirten Mustafa Cevizci, şunları söyledi:“2015’in sonlarında Çanakkale’de yine beş yıldızlı bir otel yatırımımız olacak. Onun dışında Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin sosyo ekonomik ve turizm potansiyeline katkı sağlamak için otel yatırımlarımızı 2015 yılında Kapadokya’nın doğusuna taşıyacağız.  Doğu Karadeniz turizmi de ilgimizi çekiyor.  Rize’de beş yıldızlı bir otelin işletmesini üzerimize alacağız. Yatırım yapacağımız bölgelerde ve otellerde nitelikli iş gücüne oldukça önem veriyoruz. İnsan Kaynaklarının sektörün genel bir sorunu olduğunu düşünüyoruz. Bu sorunun çözümüne katkıda bulunmak ve otellerimizdeki eğitimli personele olan ihtiyacı karşılamak için Türkiye’nin ilk Turizm üniversitesini açmayı hedefliyoruz.”
Dorak Holding, 2014 yılında yeni istihdamlar ile tüm turizm grubu içerisinde üç bin çalışan sayısına ulaşmayı hedefliyor. Holding, aynı zamanda 2013 yılı ile kıyaslandığında otellerinden elde ettiği karlılığı yüzde 40 arttırmayı hedefliyor.

Yandex Sahne’nin yıldızları Justin Timberlake hayranları oldu!


Yandex’in farklılaşan çalışmalarından birisi olarak dikkat çeken ve eğlence temalı organizasyonlarda önemli fırsatlar sunmaya başlayan yandexsahne.com, gerçekleştirdiği etkinliklerle beğeni topluyor. Müzikseverler, Justin Timberlake’in 26 Mayıs’ta İstanbul’da gerçekleştirdiği konser için önce, yandexsahne.com ile ekranları karşısından sevilen sanatçı hakkındaki bilgilerinin ölçüldüğü mini bir yarışmayla ücretsiz davetiye kazanma fırsatı yakaladılar. Kullanıcılarına fayda sağlama odağından hareketle “Daha fazla eğlence” diyen Yandex, sunduğu ilk fırsatın ardından etkinlik alanında kurduğu yandexsahne.com standında eğlenceli bir sosyal medya yarışması gerçekleştirdi. Yarışmaya katılan yüzlerce Justin Timberlake hayranı arasından şanslı 20 kişinin bilet kategorilerini “Diamond Circle”a yükselten Yandex, konseri en önden izleme imkanı tanıdı.


İnternet’te olduğu gibi hayatın diğer birçok alanında da kullanıcılarının hayatını kolaylaştırmayı hedefleyen Yandex, eğlence temalı etkinlikler odağında kullanıcılarına birbirinden farklı sürprizler ve akıllı fırsatlar sunduğu Yandex Sahne ile beğeni topluyor. 26 Mayıs’ta gerçekleştirilen Justin Timberlake konseri kapsamında çok sayıda müziksever, konser öncesindeki günlerde yandexsahne.com adresine girip sitede yer alan soruları doğru cevaplayarak Justin Timberlake konseri için ücretsiz davetilerden birini kazanma fırsatını yakaladı. Konser günü ise İTÜ Stadyumu’ndaki konserde Yandex Sahne standına uğrayan yüzlerce Justin Timberlake hayranı, Yandex’in kurduğu mini sahnede fotoğraf çektirip #YandexleJT etiketiyle sosyal medyada heyecanlarını paylaştı. Paylaşımları en fazla beğeni toplayan 20 kişi, konseri en üst kategori olan “Diamond Circle” kategorisinde, en önde izleme şansına erişti ve unutulmaz bir deneyim yaşadı.


Yandex Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Cem Sezer konuyla ilgili şunları söyledi: “Teknoloji ve İnternet artık hayatımızın bir parçası ve bizler de günlük hayatımızı buna göre şekillendirerek yaşıyoruz. Yandex olarak Türkiye’ye özel yenilikçi çözümler sunarak, İnternet kullanıcılarına yalnızca ekran başında değil günlük hayatta da fayda sağlamayı ve değer katmayı hedefliyoruz. Bu hedefimiz paralelinde geliştirdiğimiz pazarlama iletişimi stratejimiz de doğaldır ki duyguların etrafında dönen bir yörüngeye sahip... Tam bu noktada, Yandex Sahne projesi kapsamında başladığımız çalışma bu stratejimizin en önemli örneklerinden oldu. İlk aşamada İnternet kullanıcılarına alışık oldukları ekranlar üzerinden dokunduk... İletişim çalışmalarımız kapsamındaki çağrımıza kulak vererek yandexsahne.com’a gelen müzikseverlere konsere ücretsiz giriş fırsatı sunduk. Ardından gerçek manada sahaya indik ve Yandex Sahne’yi konser mekanına taşıdık. Yoğun ilgi gören, sosyal medya odaklı mini yarışmamız sonunda da 10 şanslı çifte konseri Diamond Circle kategorisinde en önde izleme şansı sunduk. Yandex Sahne projesi kapsamındaki çalışmalarımıza yıl boyunca büyük sürprizlerle devam edeceğiz”.



27 Mayıs 2014 Salı

EVTEKS 20. yılında ticari açıdan zirve yaptı



Ev tekstili sektörüne ilişkin binlerce ürünün sergilendiği EVTEKS 20. İstanbul Ev Tekstili Fuarı, Avrupa, Ortadoğu ülkelerinden gelen alıcıların akınına uğradı.

Fuarı, 38 bin 875’i yabancı olmak üzere 114 bin 413 kişi ziyaret etti.  
Ev tekstili sektöründeki son gelişmelerin sergilendiği, trend ve modaya yön veren ürünlerin ziyaretçilerin beğenisine sunulduğu EVTEKS, sektörden büyük ilgi gördü. 21 Mayıs’ta kapılarını açan ve 25 Mayıs'ta sona eren fuar,  CNR Holding kuruluşu İstanbul Fuarcılık organizasyonu ile TETSİAD- Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş Adamları Derneği iş birliğinde gerçekleştirildi. Renk ve trendte sektöre öncülük eden EVTEKS Fuarı,  bu yıl 160 bin metrekare alanda, 2 bin 500 markanın katılımı ile düzenlendi.


EVTEKS’e talep büyüyor
Fuara katılan firmalar bu yıl yapılan EVTEKS’in  ticari yönden bakıldığında zirve yaptığını ifade ettiler. TETSİAD Başkan Yardımcısı Ali Sami Aydın, fuara 20 yıldır hiç gelmediği kadar Avrupalı alıcının geldiğini söyledi.  “Avrupalı firmaların fuara ciddi  talebi var. Yeni binalar hızla yapılmalı. Fuarımız büyütülmeli” diye konuşan Aydın, fuarda örme kumaşların öne çıktığını, Türkiye’nin klasik kumaşta dünyanın en iyisi olduğunu belirtti.


CNR’dan alınan bilgiye göre; 5 gün boyunca açık kalan fuarı yerli ve yabancı 114 bin 413  kişi gezdi.   Fuara bu yıl yurt dışından 150'yi aşkın firma katıldı. İspanya, Belçika, Fas ve İtalya fuarın en büyük katılımcı ülkelerini oluşturdu. İtalya'da ev tekstili alanında gerçekleştirilen en önemli fuar olan Proposte Fuarı'nın Başkanı ve Başkan Yardımcısı da fuara katıldılar. Proposte Fuarı  Başkanı kendi firması olan Vigano S.p.A  ile fuarda stand açtı. Proposte Fuarı Başkanı Pier Carlo Vigano firmasının da EVTEKS'te önemli alıcılarla görüşmelerde bulunduğunu kaydetti.

ELİTE WORLD İSTANBUL’UN SARAY MİMARİSİNE MODERN DOKUNUŞ

ELİTE WORLD İSTANBUL HOTEL YENİLENDİ

Taksim’de kalitenin ve konforun simgesi haline gelen Elite World İstanbul Hotel, yenilendi. Saray mimarisine modern bir yorum ekleyerek, günümüz mimarisine uygun dekorasyona bürünen Elite World İstanbul Hotel, yenilenen yüzünü “Her şey konforunuz için” sloganıyla misafirlerine sunmaya başladı. Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin el işçiliğiyle yenilenen tavan boyaları ve aza indirgenen varaklar, renovasyonda ilk dikkat çeken unsurlar arasında...Elite World Hotels zincirinin ilk 5 yıldızlı oteli olarak 2008 yılında kapılarını açan Elite World İstanbul Hotel, neo klasik mimarinin ve saray mimarisinin ahengiyle Taksim’in en gösterişli tesislerinden biri olarak dikkat çekiyor.


Misafirlerine günümüz mimarisinin sade ve modern yapısına uygun bir dekorasyonla ev sahipliği yapmak adına renovasyona giren Elite World İstanbul’da, sadelik ve açık renkler ön plana çıkarıldı. Açıldığından bu yana odalarının konforu ile misafirlerini etkileyen Elite World İstanbul’da tüm odaların halıları, duvar kağıtları, yatakları ve mefruşatı daha açık renklerle yenilenerek günümüzün sürekli değişen tercihleriyle daha da uyumlu hale getirildi.


Saray mimarisine modern yorum
Elite World İstanbul Hotel’in neo klasik mimariyle saray mimarisinin buluştuğu dekorasyonu, resepsiyonundan yemek salonlarına, odalarından yüzme havuzuna kadar yenilendi. Toplantı salonlarındaki duvar kağıtları ve halılar daha açık renklerle yenilenip aydınlatma sistemleri de canlandırılırken, Business Center’ın alanı ve teknolojik altyapısı genişletilerek misafirlerin rahatlığı için lobi katına taşındı. The Brasserie Restoran’ın yanı sıra günümüz kafelerinin en iyi örneklerinden biri olan, Elite World Hotels’in tescilli markası Coffee Company’de de aynı şekilde mefruşat yenilenmesi gerçekleştirildi.


Mimar Sinan öğrencilerinden özel dokunuş
Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin el işçiliğiyle yenilenen tavan boyaları ilk olarak dikkat çekerken, saray mimarisine modern bir yorum katılarak, klasik tasarımdan uzaklaşılan yeni dekorasyon ziyaretçilerin beğenisini kazanıyor.

Osmanlı’nın kadın hırsızlarını sürgün cezası bile durduramamış



“Uluslararası Osmanlı İstanbulu Sempozyumu”nda 19. Yüzyılda büyüyen İstanbul’da artan suçlar üzerine bir sunum yapan Çankırı Karatekin Üniversitesi Araştırma Görevlisi Ali Can Batmaz, Osmanlı döneminde el kesme cezası yerine sürgün cezasına tabi tutulan kadın hırsızların, gittikleri yerlerde de hırsızlığa devam ettiklerini söyledi.

İstanbul’un Osmanlı İmparatorluğu döneminin tüm boyutlarıyla tartışıldığı, İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi tarafından düzenlenen II. Uluslararası Osmanlı İstanbul’u Sempozyumu devam ediyor. Çankırı Karatekin Üniversitesi Araştırma Görevlisi Ali Can Batmaz, sempozyumun öğleden sonraki oturumunda “Osmanlı İstanbul’unda Kadın Hırsızlar” konulu sunum gerçekleştirdi. Batmaz, 19. Yüzyılda, 17. ve 18. yüzyıllara göre kadınların daha fazla etkinlik gösterdiği hırsızlık suç oranlarının giderek artış gösterdiğini söyledi. Erkeklere göre daha organize görünmeyen bu kadınlar için zenginlerin, değerli mal ve eşyaları ya da günlük kazanç elde edecekleri maddi durumu daha düşük seviyedeki insanların hedef haline geldiğini belirten Batmaz, “Galata, Beyoğlu, Üsküdar gibi semtler kadın hırsızlar için sürekli faaliyet alanı olarak öne çıkmıştır” dedi.


O dönemde İslam hukukuna göre hırsızlığın cezası “el kesme” olmasına karşılık; kadın hırsızların, el kesme cezası yerine sürgün cezasına tabi tutulduklarını ifade eden Batmaz, “Ancak arşiv belgelerinden edinilen bilgilere göre bu ceza sorunu gidermek bir yana caydırıcılık dahi sağlamamıştır. Çünkü daha önce yargılanarak uyarı alıp yeniden yakalanıp yargılanan ve sürgüne giden kadın hırsızların, sürgün cezalarının bitiminde İstanbul’a geri döndüğü ve yeniden suç dünyalarındaki yaşama devam ettikleri görülmektedir” diye konuştu.

İstanbul’un “Bekâr girer melek girmez” odaları
Süleyman Üniversitesi Araştırma Görevlisi Onur Gezer ise Osmanlı’nın bekârlarını ele aldığı sunumunda, her ne kadar insan hayatının doğal evrelerinden biri olarak sadece evlenmemiş olma durumunu ifade ediyor olsa da, bekârlığın aynı zamanda toplumsal belleğimizde pek de olumlu olmayan bir takım yargılar uyandırdığını söyledi.  Ailesiyle problem yaşayan bekarların iş imkanları nedeniyle İstanbul’a göç ettiklerini belirten Gezer, şunları kaydetti: “Bu insanlar mahalle dışında yer alan bekar odalarında kalmaktadır. Çoğunlukla 6-7 kişiden oluşmaktadır. 17. Yüzyıldan sonra bekarlar iş gücü değil marjinal tipler olarak görülmeye başlamıştır. Şehirde çıkan en ufak problemde bekâr odaları sıkı bir şekilde denetlenmiştir. Odalarda sıkça fuhuş yapıldığı tespit edilmiştir. 3. Selim döneminde başıboş tayfa sürgün edilmiştir.”

Dilencilik Bizans dönemine dayanıyor
Osmanlı İstanbulu’nda dilenci tiplerini elen alan Kırıkkale Üniversitesi Araştırma Görevlisi Fatma Ünyay Açıkgöz de Osmanlı İstanbul’unda dilenciliğin kökeninin Bizans dönemine kadar uzandığını söyledi.
Osmanlı toplumunda dilencilerin başlı başına bir esnaf zümresi olup, çok çeşitlilik arz ettiğini ifade eden Açıkgöz,  şunları kaydetti: “XVI. yüzyıldan başlayarak son dönemlere kadar arşiv belgeleri, eski İstanbul’u anlatan bazı eserlerde bir takım dilenci tipleri dikkati çekmektedir. İstanbul merkezli olarak, Osmanlı toplumunda cenaze dilencileri, külhanbeyleri, goygoycular (hoygoycular), kasideciler, sebilciler, ıskatcılar, sakatlar, sakat olmadığı halde sakat gibi dilenenler, Arap dilenciler, kadın dilenciler, çocuk dilenciler,  taşradan zaman zaman İstanbul’a gelerek belirli yerlerde dilenen mevsimlik dilenciler, muhtaç olmadığı halde karnı tok dahi olsa gözleri doymayan dilenciler gibi bazı dilenci tipleri oluşmuştur. Ayrıca padişahların Cuma namazı, göç, biniş, askerî sefer ve av seferleri gibi bir yerden başka bir yere gidiş ve dönüşlerini fırsat bilip tezkere sunarak sultandan sadaka umanlar da ortaya çıkmıştır.”

Darphane ihtiyat hazinesine dönüşmüş
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Araştırma Görevlisi Ömerül Faruk Bölükbaşı, Osmanlı İstanbul’unun köklü kurumlarından biri olan ve genellikle Darbhâne-i Ȃmire olarak anılan İstanbul Darphanesi’nin, XVIII. yüzyılın ikinci yarısında tarihinin en önemli dönemlerinden birini yaşadığını söyledi. Darphanenin sadece para basan bir kurum olmaktan çıkarak, devlet hazinesine destek olan bir ihtiyat hazinesine dönüştüğünü belirten Bölükbaşı, “Böylelikle devrin yıkıcı ve masraflı savaşlarının finansmanında hayati derecede ehemmiyetli bir rol üstlenmiştir. Savaş masrafları için gerekli parayı ihtiyat hazinesi olarak kendisine bağlanan birtakım kaynaklardan ve para basım gelirlerinden sağlamıştı” dedi.