17 Eylül 2015 Perşembe

Google’dan Mülteci ve Göçmen Krizi için yardım kampanyası

Google bağış kampanyası başlattı 
Google, İkinci Dünya Savaşı’ndan bu yana dünyanın gördüğü en büyük göçmen ve mülteci krizinde ön saflarda insani yardım sağlayan kuruluşlara katkı için bağış kampanyası başlattı.Herkesi bağış yapmaya çağıran Google, sağlanacak katkıyı ikiye katlamak amacıyla dünya genelinde toplanan ilk 5 milyon Euro’ya kadar insanlardan gelecek her bağışa karşılık aynı tutarda bağışta bulunacak. Böylelikle toplamda 10 milyon Euro tutarında bağış elde edilecek.Bağışlar sığınmacı ve göçmenlere yardım sağlayan dört sivil toplum kuruluşuna dağıtılacak: Sınır Tanımayan Doktorlar (MSF), Uluslararası Kurtarma Komitesi (IRC), Çocukları Kurtarın Vakfı ve Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (UNHCR).



Konuyla ilgili olarak kendisi de çocukken benzer sıkıntıları yaşamı olan Google çalışanı Rita Masoud tarafından kaleme alınan ve Google Türkiye resmi blog sitesinde yer alan açıklama aşağıdaki gibidir.


Mültecilere Birlikte Destek Olalım
Adım Rita Masoud ve ben bir sığınmacıyım. Afganistan’da, savaşın yerle bir ettiği Kabil şehrinde doğdum. Yedi yaşındayken ailemle birlikte yanımızda tek bir valizin alabildiği kadar eşya ile daha güvenli ve daha iyi bir gelecek umuduyla Avrupa’ya kaçtık. Birbiri ardına binilen çok sayıda tren ve otobüse açlık, susuzluk, soğuk ve korkunun eşlik ettiği karanlık bir yolculuktu. Neyse ki sonrasında güvenli bir ortamda büyüyüp hayatta yolumu çizme imkanı bulduğum Hollanda’ya iltica ettik. Bugünse Kaliforniya’da Google’da çalışıyorum.

Ben şanslıydım. Ancak giderek büyüyen sığınmacı ve göçmen krizinin geldiği noktada, tıpkı benim ailem gibi çok sayıda insan çaresiz ve yardıma muhtaç durumda. Geçtiğimiz hafta Google dünya çapında sığınmacı ve göçmenlerin sıkıntılarını gidermeye yönelik insani yardım için ön saflarda çalışan kuruluşlara 1 milyon Euro (yaklaşık 1,1 milyon Dolar) bağışta bulunduğunu açıkladı. Bugün sizi de bize katılmaya davet ediyoruz. Katkınızın etkisini ikiye katına çıkarmak için Google; dünya genelinde toplanan ilk 5 milyon Euro’ya kadar sizden gelen her bağışa karşılık aynı miktarda bağışta bulunacak ve birlikte yardım çalışmalarını destekleyerek 10 milyon Euro’ya erişene kadar bağış toplayacağız.

Bağışlarınız sığınmacı ve göçmenlere yardım sağlayan dört sivil toplum kuruluşuna dağıtılacak: Sınır Tanımayan Doktorlar (MSF), Uluslararası Kurtarma Komitesi (IRC), Çocukları Kurtarın Vakfı ve Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (UNHCR). Bu sivil toplum kuruluşları ihtiyaç içindeki insanlara barınma, yemek, su ve tıbbi bakım gibi temel yardımın ulaştırılması ve güvenlik ve haklarının korunması için çalışıyorlar.
Bağışta bulunmak için bu adresi adresini ziyaret edebilirsiniz: https://onetoday.google.com/page/refugeerelief?c=TR 
Destekleriniz için şimdiden teşekkür ederiz.
***


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder