30 Mayıs 2014 Cuma

Coral Travel & ODEON Tours’dan Yunan adalarını tanımak için mükemmel seçenekler

Cruise turlarına yeni başlayanlar için Yunan Adaları

Coral Travel & ODEON Tours, denizi, konforu ve Ege’yi seven misafirlerine uluslararası standartlara sahip gemilerle Yunan adalarını tanımak için mükemmel seçenekler sunuyor. Coral Travel & ODEON Tours’un eşsiz Yunan adaları cruise turları 199 Euro’dan başlayan fiyatlarla, 3 gece, 4 gece ve 7 gece seçenekleriyle konuklarına unutulmaz bir tatil vaat ediyor. Yüzen birer lüks otel olan gemilerde, tüm yaş gruplarının eğlence ve dinlence anlayışına uygun her türlü konfor ve aktivite bulunuyor. Türkiye pazarındaki tüketiciye 2006’dan beri tatil hizmetleri sunan ODEON Tours, 2014 yılı itibarı ile faaliyetlerine OTI Holding’in global tur operatörü markası Coral Travel ile devam ediyor. Coral Travel & ODEON Tours, denizi, konforu ve Ege’yi seven misafirlerine uluslararası standartlara sahip gemilerle Yunan adalarını tanımak için mükemmel seçenekler sunuyor. Coral Travel & ODEON Tours’un eşsiz Yunan adaları cruise turları 199 Euro’dan başlayan fiyatlarla, 3 gece, 4 gece ve 7 gece seçenekleriyle konuklarına Ege’de unutulmaz bir tatil vaat ediyor.


Türkiye ile birlikte büyük klasik medeniyetlerin, görkemli imparatorlukların beşiği olan Yunanistan, Ege’nin mavi serinlikleri üzerine serpilmiş büyüklü küçüklü adalarıyla mitolojik savaşların da tiyatro sahnesi olarak biliniyor. Coral Travel & ODEON Tours, karşı komşunun arkeolojisi, tarihi ve mitolojisinin yanı sıra yaşam biçimini, eğlence hayatını, nefis Akdeniz yemeklerini, eşsiz doğasını, sahillerini ve adalarını, her biri yüzen birer lüks otel olan cruise gemileriyle keşfe çağırıyor.Yunan adaları cruise turlarına katılanlar, bavul açma kapama derdi olmadan her gün yeni bir Yunan adasında uyanıyor, eşsiz manzaraların tadını çıkartıyor, her türlü konfor ve eğlence içinde dinlenerek yol alıyorlar. Sunulan gemi turlarında, ekonomik fiyatlı iç kabin alternatiflerinin yanında dış kabin ve balkonlu kabinler de oldukça ilgi görüyor.


Yunan Adaları 3 Gece 4 Gün Sadece 199 Euro’dan başlayan fiyatlarla
Louis Olimpia gemisi ile ile 3 gece 4 günlük Yunan Adaları ve Atina turu sadece 199 Euro’dan başlayan fiyatıyla tatilseverlerin beğenisine sunuluyor. Kuşadası’ndan başlayan tur Patmos, Girit, Santorini, Atina ve Mikanos’u gezdiriyor. Özellikle ilk cruise turunu gerçekleştirecek olanlar veya tatil için fazla zaman ayıramayanlar için önerilen tur, 07-14-21-28 Haziran, 05-12-19-26 Temmuz, 02-09-16-23-30 Ağustos kalkış tarihlerinden biri için rezervasyon yaptırma imkanı sunuyor.

Coral Travel & ODEON Tours’un 4 gece 5 günlük Louis Olympia gemisi ile Yunan adaları ve Atina turunun fiyatı ise 275 Euro’dan başlıyor. Kuşadası kalkışlı bu gemi turu Patmos, Rodos, Girit, Santorini, Atina ve Mikanos’u görme imkanı sunuyor. Kalkış tarihleri ise 3-10-17-24 Haziran, 01-08-15-22-29 Temmuz ve 05-12-19-26 Ağustos.

Costa Classica gemisi ile Yunan Adaları turu ise İzmir çıkışlı olarak düzenleniyor Samos, Kos, Rodos, Girit, Mikanos ve Santorini adalarını keşfetme imkanı sunuyor. 7 gece ve 8 gün süren bu turun fiyatı 499 Euro’dan başlıyor. Yunan adaları yolcuları 07-14-21-28-Temmuz, 04-11-18-25 Ağustos ve 1 Eylül tarihlerinden birini seçebiliyor.

Coral Travel & ODEON Tours’un Louis Cristal gemisi ile Yunan adaları ve Atina Turu, 7 gece 8 gün sürüyor. Kuşadası, Santorini, Girit, Rodos, Simi, Sakız, Mikanos ve Atina’yı kapsayan turun fiyatı 515 Euro’dan başlıyor. İstanbul’dan ve Kuşadası’ndan kalkış alternatifleriyle tatilseverlere sunulan turun İstanbul için kalkış tarihleri 7-14-21 Haziran, 06-13-20-27 Eylül, Kuşaadası’ndan kalkış tarihleri ise 01-08-15-22 Haziran ve 07-14-21-28 Eylül.

Tur programları hakkında bilgi almak ve kayıt yaptırmak için Coral Travel & ODEON Tours Çağrı Merkezi 444 0 684’yi arayabilir, www.coraltatil.com & www.odeontatil.com  adresine ulaşabilirsiniz.



Dell’den tüm ihtiyaçlara tek çözüm Yeni Dell Inspiron 3000 ve 5000 serisi tanıtıldı



Yeni Dell Inspiron serisi dizüstü bilgisayarlar, tüketicilerin farklı yaşam tarzlarına ve bütçelerine uygun zengin seçenekler yelpazesi sunuyor.Dell Inspiron 15 inç'lik 5000 serisi dizüstü bilgisayarlar, parlak ve dokunmatik ekranlarla birlikte, daha ince ve daha hafif donanımla geliyor.

Dell, Inspiron 3000 ve 5000, serisi dizüstü bilgisayarlarını tanıttı. Dell’in yeni dizüstü bilgisayarları, insanların yaşamlarının her aşamasında istediklerini elde etmelerine yardımcı olmayı amaçlayan güç ve konfor özelliklerine sahip olacak şekilde tasarlandı. Intel 4’üncü nesil işlemciler, yüksek kapasiteli sabit disk sürücüler ve Full HD çözünürlüğe sahip dokunmatik ekranlar, tüketicilerin farklı gereksinimlerini karşılayacak şekilde tasarlanan seçeneklerden bazıları.

Yeni Inspiron serisinin yaşamı kolaylaştıran yeni özelliklerin arasında ayrıca 20GB'lık Dropbox bulut depolama alanı ve parolayla kullanılan siteleri daha da güvenli hale getiren, yüz tanıma yazılımı da yer alıyor.

Dell Akdeniz Ülkeleri Ürün ve Planlama Müdürü Ufuk Tosun, yeni Inspiron serisini değerlendirirken; “Hem öğrenciler hem de aileler, kişisel kullanım ve eğitimle ilgili hedeflerinde başarılı olmalarına yardımcı olacak teknolojiyi tercih ediyorlar. İnce yapısıyla alandan tasarruf sağlayan, verimlilik ve eğlence için en son teknolojileri sunan yeni Inspiron dizüstü bilgisayarlarımızı, aileler için akıllı birer yatırım olarak düşünüyoruz” dedi.

Dell Inspiron 5000 Serisi: Şık ve akıllı bilgisayarlar
Yeni Inspiron 5000 serisi dizüstü bilgisayarlar, kullanışlı özellikleriyle öne çıkıyor. Kampüste dolaşarak ya da aile üyeleri ile ekran karşısında geçirilecek zaman için ideal olan yeni seri, Full HD dokunmatik ekranın zenginleştirdiği görsel deneyimi de beraberinde getiriyor.

22 mm’lik kalınlığıyla son derece minimal bir tasarıma sahip olan Inspiron 5000 serisi, azaltılmış vidalarıyla donanım yükseltme işlemlerini de kolaylaştırıyor. 15 inç’lik Dell Inspiron, 5000 Intel® CoreTM i5-4210U işlemci, AMD Radeon™ HD R7 M265 2GB DDR3 grafik belleği, 4 GB DDR3L sistem belleği,  500 GB HDD, 3 hücreli 43 WHr pil ve X17 BIOS ile “Mobile Mark 12” testlerine göre 7 saat 32 dakikalık pil ömrü sunuyor.

Serinin kapasitif dokunmatik ekranı içeriğin kolayca kaydırılmasını ve yakınlaştırılmasını sağlıyor. Yeni Inspiron serisi, dizüstü bilgisayarlar, pil ömrünü uzatan 4’üncü nesil “Intel Core i” işlemcilere sahip. Seri, isteğe bağlı AMD Radeon ya da NVIDIA GeForce bağımsız ekran kartı seçenekleri de sunuyor. Ses performansı konusunda da iddialı olan yeni Dell Inspiron dizüstü bilgisayarlar, Waves MaxxAudio ile birlikte geliyor.

Dell Hakkında
Dell Inc. (NASDAQ: DELL) tüketicileri dinleyerek, onlara daha fazlasını yapma gücü verecek yenilikçi teknolojiler ve hizmetler sunar. Daha ayrıntılı bilgi için: www.dell.com.tr



Winterfell’den King’s Landing’e, Westeros’un en uygun biletleri KAYAK.com.tr’de!



Winterfell’in içinizi serinletecek yaylaları mı, yoksa King’s Landing’in enfes kumsalları mı? Bu yaz nereye gideceğinize hala karar veremediyseniz, KAYAK.com.tr sizi yiğidin harman olduğu Westeros topraklarına bekliyor…Savaşlar, suikastler ve elbette şeytana pabucunu ters giydirecek entrikalar… Westeros’ta yaşamak sizi de yordu değil mi? Öyleyse şöyle sıra dışı bir tatili çoktan hak ettiniz demektir! Peki ama nasıl? Ejderhalardan haydutlara binbir tehlikenin kol gezdiği topraklarda huzur içerisinde yola koyulmak için kime güvenebilirsiniz ki?

İKLİMİ SERT, İNSANI MERT TOPRAKLARA YOLCULUK
Merak buyurmayın Westeros’un soylu sakinleri! Ziyaretçilerine dünya genelinde yüzlerce noktaya yönelik uçak bileti, konaklama ve araba kiralama seçenekleri sunan akıllı seyahat sitesi KAYAK.com.tr, Westeros şehirlerini de ‘kapsama alanı’na ekledi.Artık Lannisport’tan Gulltown’a, White Harbour’dan Old Town’a, Westeros’un dilediğiniz şehrine uygun fiyatlarla seyahat edebilecek, en fiyakalı gezginleri bile kıskançlıktan çatlatacak maceralara atılabileceksiniz. “Macera bana göre değil, bana dinlence gerek ey KAYAK.com.tr” diyorsanız, ona da itirazımız yok elbette! King’s Landing’in tarihi merkezindeki lüks konaklar ile iklimi sert, insanı mert Winterfell’in serin yaylalarındaki kulübeler emrinize amade!

AT ARABASINDA İKRAMLAR ŞİRKETTEN
Tek yapmanız gereken, KAYAK.com.tr’ye girip, hangi Westeros şehirleri arasında seyahat edeceğinizi belirlemek ve karşınıza çıkacak seçenekler arasında tercih yapmak. Üstelik biletinizi şimdi aldığınız taktirde, promosyonlu fiyatlarından faydalanmanız da mümkün. Örneğin Winterfell ile King’s Landing arasında çağın en ileri teknolojisiyle donatılmış at arabalarıyla yapacağınız yolculuk için, biletlerinizi gidiş-dönüş yalnızca 571 TL’den başlayan fiyatlara satın alabilirsiniz. 552 saat süren yolculuk süresince yapılacak ikramlar da bilet fiyatına dahil!

DALGANAN DA DURUL EY WESTEROS!
Elbette at arabası dışında da seçenekler var. Örneğin Gulltown ile King’s Landing arasındaki yolculuğunuzu tarifeli gemi seferleriyle 71 saat 40 dakika gibi kısa bir sürede yapabilirsiniz. Bu ‘dalgalı’ yolculuğun biletleri ise kısa bir süre için gidiş-dönüş 305 TL’den başlayan fiyatlarla sunuluyor. Diğer şehirlerle ilgili seyahat bilgileri için KAYAK.com.tr’yi ziyaret edebilir veya gözünüzü karartıp Westeros hanelerine başvurabilirsiniz.

ÖNEMLİ NOT: Westeros haneleri, bilet fiyatlarında günlük kur dalgalanmalarına bağlı olarak değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Biletlerde hanedanlar arasındaki husumete bağlı olarak başka kısıtlamalar da olabilir!

http://www.kayak.com.tr

Avrupa Birliği Komisyonu, Google Davasını Yeniden Gündeme Alıyor


Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Bilriği (TUROB)'nin de üyesi olduğu,  Avrupa Otelciler, Restoranlar ve Kafeler Birliği (HOTREC), Mayıs 2013'den beri süregelen, Google'a karşı açılmış rekabet davasının kapatılmasına ilişkin itirazlarını, Avrupa Komisyonu Başkan Yardımcısı Joaquín Almunia'ya iletmiş ve üyelerine duyurmuştur.

HOTREC tarafından gönderilen açıklamaya ilişkin TUROB’un derlediği bilgiler ve konu ile ilgili TUROB Başkan Yardımcısı Armin Zerunyan’ın değerlendirmesi aşağıda yer almaktadır.

 Güncel birtakım haberlere göre, içlerinde Alman Günther Öttinger ve Fransız Michel Barnier'ın da bulunduğu komisyon üyelerinin üçte biri, tıpkı Avrupa Tüketici Örgütü (BEUC) gibi, davanın kapatılmasına ilişkin kaygılarını dile getirmiştir. Bu karşıtlığı pekiştirmek adına, Avrupa'nın dijital pazarındaki pek çok büyük oyuncuyu bir araya getiren Open Internet Project tarafından, Google'a karşı Avrupa Komisyonu'na şikayette bulunmuştur.

HOTREC Tarafından, Avrupa Komisyonuna İletilen Mektubun Özeti Aşağıda Sunulmuştur;
Konaklama endüstrisi, Avrupa'da 3. en geniş sosyo-ekonomik faaliyettir. Sektör, AB genelinde, büyük bir çoğunluğu online görünürlüğe dayalı, 1,8 milyon girişimciyi kapsamakta ve 10 milyonun üzerinde istihdam sağlamaktadır. Avrupa Konaklama sektöründe gerçekleşen rezervasyonların, %50'den fazlası online rezervasyon kanalları aracılığıyla elde edilmektedir.

Google'ın Taahhütleri, Sektör Üzerindeki Zararlı Etkinin Giderilmesi İçin Yeterli Değil
Online görünürlük ve rezervasyon imkanının, sektörümüz üzerindeki kritik önemi düşünüldüğünde, HOTREC ve üyesi Birlikler, Google'ın taahhütlerini kabul eden ve davayı kapatan Avrupa Komisyonu ile aynı görüşte değildir. Google'ın mevcut taahhütleri, arama motorları tarafından, sektör üzerinde yaratılan zararlı etkininin giderilmesine çare değildir. Avrupa Konaklama Sektörü açısından, mevcut taahhütler Google'ı tarafsız bir arama motoru yapmamaktadır. Öncelikle, organik arama sonuçlarının, ticari/tanıtım sonuçları karşısında, dezavantajlı duruma düşmemesi çok önemlidir.

Organik arama sonuçları, bireylerin ya da küçük otel ve restoranların, online mecrada görünür olabildikleri ve herhangi bir online seyahat acentasına komisyon ödemeden, hizmetlerine direk bağlantı sağlayabildikleri tek, eşit ve adil alandır. Bu sebeple HOTREC, her zaman sayfanın en üstünde bulunmak şartıyla, en az %70 görünürlüğün doğal arama sonuçlarına ve en fazla %30 görünürlüğün de ücretli ve sponsor bağlantılara verilmesi gerektiğine vurgu yapmaktadır.  Bununla beraber, HOTREC ticari ve doğal arama sonuçları arasında net bir ayrım olmasına, sadece küçük bir  "Ad" ifadesinin ya da silik bir sarı zemininin, bu ayrım için ve kullanıcının algısı için yeterli olmadığına, daha net ve koyu renkler ile fark yaratılarak, sadece organik arama sonuçlarının beyaz fonda yer alması gerektiğine dikkat çekmektedir.

Anahtar Kelime Reklamları Tamamen Yasaklanmalıdır
Organik arama sonuçları kullanıcıya her zaman en kaliteli sonucu sunmalıdır. HOTREC, reklam ya da sponsor bağlantı olsa dahi marka tanıtımına yönelik arama sonuçlarının bu kriteri karşılamadığını düşünmektedir. Anahtar kelime reklamları ve marka pazarlama bağlantıları, arama yapılan adrese bağlantı sağlayacağı imajıyla, tüketiciyi de yanıltmakta, onu farkında olmaksızın aracı web sayfalarına yönlendirmektedir. Sonuç olarak, yukarıda belirtilen hususlar, Google ve diğer arama motorlarının taahhütlerinde yansıtılmalıdır. Genel bir arama sonucu diğer ticari sonuçlara bağlantı sağlıyorsa, bu durum her zaman için kullanıcıya net bir  şekilde bildirilmelidir. Anahtar kelime reklamları ise ürün ve hizmetin asıl sahiplerine haksız bir şekilde zarar vermemesi için tamamen yasaklanmalıdır.


TUROB Başkan Yardımcısı Armin Zerunyan:
Adil Şartlar Altında Rekabet İçin Atılan Adım Doğru ve Yerindedir
Konu ile ilgili bir açıklamada bulunan TUROB Başkan Yardımcısı Armin Zerunyan, “Birliğimizin katılmış olduğu pek çok HOTREC toplantısında dile getirdiğimiz gibi online mecra üzerindeki haksız rekabet ve tekelleşme bizim için büyük bir sorun haline gelmektedir. Hatta geçtiğimiz aylarda Alman Otelciler Birliği CEO’su Markus Luthe'yi davet ederek, üyelerimize bu konu hakkında bir panel düzenlemiş ve durumun ehemmiyetini aktarmıştık. Dolayısıyla atılan bu adımın çok doğru ve yerinde bir girişim olduğunu düşünüyor, adil şartlar altında rekabet edebilmek adına olumlu neticenlenmesini temenni ediyoruz” diye konuştu.

28 Mayıs 2014 Çarşamba

MERSİN MÜZİK FESTİVALİ BESTE YARIŞMASIYLA BAŞLIYOR

Soma’da yaşanan elim maden kazası nedeniyle ertelenen  13. Mersin Uluslararası Müzik Festivali, 29 Mayıs Perşembe akşamı yapılacak beste yarışmasıyla başlıyor. Beste yarışmasının jürisi, Mersinli sanatseverlerden oluşacak.

Bu yıl 4. gerçekleştirilecek olan beste yarışmasının teması, Mersin Narlıkuyuda bulunan, Roma döneminden kalma bir hamamın zemin mozayiğini süsleyen 'üç güzeller' olarak belirlendi. Keman, viyolonsel ve piyano için "Mersin Üç Güzellere Müzik Arıyor" sloganıyla duyurulan beste yarışmasına gelen başvurular arasından seçilen beş eser, Mersinlilerin beğenisine sunulacak.

 29 Mayıs Perşembe günü saat 20:00'de Mersin Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilecek konserde jüri, Mersinli sanatseverlerden oluşacak. Konser sonrası izleyicilerden en çok oy alan eser ilan edilip, ödülü verilecek. Konserde besteleri Marina Kvlividze (Keman), Murat Alkan (Viyolonsel) ve İbrahim Yazıcı (Piyano) seslendirecek

Çetin bir senedeyiz, rekabet fiyat üzerinden gerçekleşiyor




İstanbullu turizmciler, çetin bir sene yaşıyor. Talebin üzerinde artan yatak arzı nedeniyle, rekabet hizmet odaklı değil, fiyat odaklı gerçekleşiyor. İstanbul genelinde kontrolsüz şekilde yatak artışının devam ettiğini kaydeden BW PLUS The President Hotel Satış Müdürü Fercan Başkan, “İstanbul’a olan talebin üzerinde, yatak arzı artışı sürüyor. Bir yanda son birkaç yılda açılan ve açılacak yeni oteller; diğer yanda kayıt dışı olan günlük kiralık evler var. Bu tabloda, özellikle kayıt dışı olan günlük kiralık ev sayısındaki devam eden hızlı artış, sektörümüzün kanayan yarası oldu. Kayıt dışı bu evlerde, turistin yaşayabileceği bir olumsuzluk, dünya çapında Türk turizm sektörüne darbe vurabilir. Biran önce kayıt dışı bu evler hakkında, gerekli önlemler alınmalıdır” dedi. Artan yatak arzı paralelinde sektördeki rekabeti de değerlendiren Fercan Başkan, “Bu yıl, çetin bir senediyiz. Rekabet, hizmet odaklı değil, fiyat odaklı gerçekleşiyor” diye konuştu.

Almanya ve Rusya pazarı büyüyor
İstanbul’a olan ilginin artarak devam ettiğini anlatan Fercan Başkan, özellikle son birkaç yıldır Almanya ve Rusya’dan kültür turizmi için gelen turist sayısında yükselişin olduğunu söyledi. Haziran, Temmuz, Ağustos gibi yaz aylarında da Ortadoğulu turistin İstanbul’a yoğun talebinin olduğunu belirten Fercan Başkan, talebe rağmen, yatak arzındaki kontrolsüz büyüme nedeniyle, otellerde planlanan dolulukların yakalanamadığını kaydetti. Bu yılın ilk 4 ay doluluğunda, bir önceki yıla oranla %10 civarında gerileme olduğunu da ifade eden Fercan Başkan, Mayıs ayı ile birlikte dolulukların yükseldiğini açıkladı.

Tünelde, ışığın nerede olduğu görülmüyor
Geçtiğimiz yıllarda, her ayın başlangıcında, o ayın nasıl geçeceğini bildiklerinin altını çizen Fercan Başkan, şuan kestiremediklerini belirterek, “Bir tüneldeyiz, ancak ışığın nerede olduğunu göremiyoruz” dedi. Geçen yıl Gezi olaylarıyla birlikte İstanbul’a olan talebin düştüğünü de hatırlatan Fercan Başkan, bu yıl da olası benzeri bir olayın sektöre yıllık bazda ciddi kayıplar yaşatabileceğini sözlerine ekledi.


CELEBRITY CRUISES TÜRKİYE KAPILARINI KORUNCUK VAKFI ÇOCUKLARI İÇİN AÇTI

“ÇOCUKLAR İÇİN RÜYA GİBİ BİR GÜN “



IRO (İstanbul Rehberler Odası) tarafından Türkiye’nin en iyi kültür turizmi ödülüne layık görülen Antonina Turizm, geçtiğimiz ay başlattığı “Sessiz İstanbul”  sosyal sorumluluk projesine bir yenisini daha ekledi. 25 Mayıs Pazar günü Celebrity Cruises Türkiye tarafından gerçekleştirilen “Çocuklar İçin Rüya Gibi Bir Gün” etkinliğinde, Koruncuk Vakfı’nın himayesindeki 25 çocuk dünyanın en büyük cruise gemilerinden biri olan  Celebrity Equinox‘da unutulmaz bir gün yaşadı.

Karaköy Limanı’nda demirli Celebrity Equinox’a  sabah saatlerinde giriş yapan çocuklar gemi turu, öğle yemeği ve havuzbaşı aktivitelerle eğlenceli bir gün geçirdi.

Sosyal sorumluluk etkinliklerine  işitme engellilere özel İstanbul kültür turları düzenleyen “Sessiz İstanbul” projesi ile başlayan Antonina Turizm’in kurucusu Sanat Tarihçi Atilla Tuna özellikle çocuklara yönelik sosyal sorumluluk çalışmalarına hızla devam etmeyi hedeflediklerini söyledi. Tuna “İstanbul’un güzelliklerini tanımaya imkanı olmayan çocuklar için projeler üretmeye devam edeceğiz. Çocuklar için rüya gibi bir gün etkinliğinde Koruncuk Vakfı ve Celebrity Cruises Türkiye ile işbirliği yapmak bize yeni projeler için motivasyon sağladı” dedi. Koruncuk Vakfı Genel Müdürü Erhan Ongun “Antonina Turizm ve Celebrity Cruise’un desteği sayesinde çocuklarımız unutamayacakları bir gün yaşadılar. Bu anlamlı günle başlayan işbirliğimizin uzun soluklu olacağına inancımız tam” diyerek emeği geçenlere teşekkür etti.

Köy çocukları Avrupa yolunda


 Bundan 30 yıl öncesine kadar erkek çocuklarının ilkokuldan sonra köyde çoban ya da sanayide tamirci çırağı olduğu, kız çocuklarının ise tarlaya tarım işçisi olarak gönderildiği İskenderun’un Suçıkağı (Sakıt) köyünün çocukları artık Avrupa yolunda.Okullaşma oranının hızla artığı Suçıkağı Köyü’nde öğrenciler artık proje hazırlayarak Avrupa Birliği (AB) ülkelerine gidiyor. Tüm giderleri Avrupa Komisyonu tarafından karşılanan Comenius Projesi kapsamında, AB ülkelerinin öğrencileri de Suçıkağı Köyü’ne geliyor.

YAĞMUR ÜLKESİ LİTVANYA’YA UÇTULAR
Türkiye koordinatörlüğünü Suçıkağı Paşa Karaca Ortaokulu İngilizce Öğretmeni Hanefi Zobar´ın üstlendiği “Türk ve Litvanyalı Öğrenciler Kültürel Halı Dokuyor” projesinin Avrupa Komisyonu ve Türk Ulusal Ajansı tarafından onaylanmasının ardından, 13 yedinci sınıf öğrencisi Litvanya’ya uçtu. Öğrenciler, Litvanca’da ‘yağmur’ anlamına gelen ‘yağmur ülkesi’ne yanlarında arkadaşlarına ve ailelerine vermek üzere Hatay’ın yerel kültürüne özgü hediyeler götürdüler.Şirin kuzey Avrupa ülkesi Litvanya’ya hareketinden önce Atatürk Havalimanı’nda proje hakkında bilgi veren Hanefi Zobar şunları söyledi:“Projemizin amacı öğrencilerimiz ve kurumlarımız arasında işbirliği ile öğrenciler arasında kültürel farkındalığı arttırmak ve iletişim yoluyla aslında farklı olduğunu düşündüğümüz kültürlerin birbirlerine ne kadar  benzer olduğunu göstermek. Projemizin iki yıl sürecek aktivite programı boyunca öğrencilerimize önce Türkçe ve Litvanyaca dersi verilecek daha sonra dil öğrenimi, yerel danslar, yemek tarifleri, milli ve dini bayramlar, çağdaş çocuk edebiyatı ile desteklenecek. Bu amaçla Suçıkağı Köyü Ortaokulu’ndan 13 öğrencimizle 12 gün süreyle Litvanya´yı ziyaret ediyoruz.”

LİTVANYALI ÖĞRETMENLER HAVAALANINDA KARŞILADI
Litvanya’nın başkenti Vilnus’a inen öğrencileri projenin Litvanya Koordinatörü Loreta Vaiciuliene ve Litvanyalı öğretmenler karşıladı. Öğrenciler daha sonra, Girkalnis Kasabası’na giderek onların gelişini yağmur altında bekleyen ailelerle buluştu.

TÜRK KONSOLOSLUĞU’NU ZİYARET
Suçıkağı Köyü’nden gelen öğrenci ve öğretmenler, Litvanyalı öğrencilerle birlikte Türk Konsolosluğu’nu ziyaret etti. Öğrencileri Litvanya Konsolosluk Müsteşarı Zeynep Savaş Suca karşıladı. Konsolosluğun yaptığı çalışmalar hakkında bilgi veren Suca, bu tür projelerin uzaktaki kültürleri birbirine yakınlaştırdığını ve kültürel birlikteliğe katkı sağladığını vurguladı. Türkiye’den götürülen hediyelerin takdiminin ardından, Hatay mutfağına özgü lezzetler sunuldu.


LİTVANYA MECLİSİ’NE GİRDİLER
Türk ve Litvanyalı öğrenciler, Litvanya Meclisi’ni de ziyaret etti. Milletvekili Gintautas Mikolaitis, Meclis önünde karşıladığı heyete Meclis hakkında detaylı bilgi verdi. Daha sonra alınan özel izinle Meclis’in tüm bölümleri gezildi. Meclis gezisi sırasında 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel, 10. Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç gibi Türk devlet adamlarının fotoğraflarını da gören öğrenciler heyecanlandı.


AİLE GÜNÜ
Litvanya’da Anneler Günü ile Babalar Günü arasında kutlanan Aile Günü münasebetiyle, Türk öğrencilerin konuk olduğu okulda program düzenlendi. Bu programda öğrenciler Hatay yöresi başta olmak üzere Türk halk oyunlarından örnekler sergilediler. Litvanyalı aileler, yöresel kıyafetler içindeki öğrencilerle Delilo oyunu sırasında tempo tuttu.

KARAYİT TÜRKLERİ
Öğrenciler, Litvanya’nın başkenti Vilnius’ta Karayit Türkleri’nin yaşadığı bölgeyi de ziyaret etti. Müzelerini ve evlerini gezdiler. Yarı Türkçe yarı Litvanca konuşan Karayit Türkleri ile sohbet ederek bilgi alışverişinde bulundular. Yaklaşık 600 yıl önce Litvanya’ya gelen Karayit Türkleri’nin kültürlerini korudukları görüldü.

LİTVANCAYI NASIL ÖĞRENDİLER?
Litvanya projesini başarıyla tamamlayan ve akranlarıyla kolaylıkla iletişim kuran Suçıkağı Köyü çocukları bunu nasıl başardı? Dil sorununu nasıl çözdüler? Hanefi Zobar’ın verdiği bilgiye göre, projenin Litvanya Koordinatörü Loreta Vaiciuliene, Türkiye’ye iki kez ziyarette bulunup çocuklara 40 saat ders verdi. Ayrıca çocuklar için 60 sayfalık Litvanyaca-Türkçe-İngilizce sözlük hazırlandı. Bu sayede hem İngilizceleri gelişti hem de Litvancaları. Proje sınıfı Litvanca posterler ve kelimelerle donatıldı. Köy sokaklarında Litvanca konuşuldu.Litvanyalı çocukların Türkçe öğrenmeleri için ise Hanefi Zobar, Litvanya’ya iki kez gidip 40 saat Türkçe kursu verdi. Avrupa Dil Günü’nde, okulda günboyu Türkçe müzikler yayınlandı.


LİTVANYALI ÖĞRENCİLER BU KÖYDE YAŞAYACAK
Litvanya’da ailelerin yanına yerleştirilen öğrenciler, projenin tamamlanmasının ardından 24 Mayıs 2014 günü yeniden Türkiye’ye döndü. Şimdi sıra Litvanyalı öğrencilerde. Ekim ayının ilk haftası Suçıkağı Köyü’ne gelecek olan Litvanyalı çocuklar, köyde yaşayan öğrencilerin evlerine yerleşecek. Hem eğitim görecek hem de köy hayatını yaşayarak sıradışı anılarla ülkelerine dönecekler.

ROMANYA PROJESİ BAŞARIYLA UYGULANDI
Litvanya’dan mutlu haberlerle dönen Suçıkağı Köyü’nün bir önceki projesi ise Romanya ile gerçekleşti.
Hatay Milli Eğitim Müdürlüğü ile Braşov Okul Müfettişleri Başkanlığı’nın ortaklaşa hazırladığı ve Türkiye koordinatörlüğünü Suçıkağı Paşa Karaca Ortaokulu İngilizce öğretmeni Hanefi Zobar´ın üstlendiği “Öğrenciler Arası İşbirliği ve Uzlaşma İlkeleri” isimli “Hayat Boyu Öğrenme Comenius Bölgesel Ortaklık Projesi” her iki ülkede başarıyla uygulandı.Öğrenciler arasında sosyal, kültürel, ekonomik ya da farklı sebeplerle ortaya çıkan şiddeti azaltmak, Feuerstein Metodu ve diğer modern metotlar ile öğrencilerin kişisel etkileşim becerilerine odaklanmayı amaçlayan proje kapsamında, Romanyalı eğitimciler İskenderun’daki okullarda ders verdi.

SIRADA NE VAR?
Suçıkağı Köyü çocukları şimdi de Erasmus Programı kapsamında başvurusu yapılan, Türkiye, Litvanya, Danimarka, Polonya, Romanya ortaklığıyla gerçekleşecek olan “Avrupa Kitap Okuyor” projesi için çalışıyor. Proje, Avrupa Komisyonu ve Türk Ulusal Ajansı tarafından destek görürse 2 yıl boyunca okullarda kitap okumaya yönelik sıradışı çalışmalar yapılacak.


IMEX Frankfurt Fuarı’nda Türkiye rüzgarı esti



Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Frankfurt Ataşeliği ve ICVB-İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu tarafından organize edilen Uluslararası Kongre Turizmi Fuarı IMEX,  20-22 Mayıs  tarihleri arasında Almanya Frankfurt’ta gerçekleşti. Fuar’a Türkiye’den  46 firma ve sektör kuruluşu yer aldı. Fuarın en büyük ülke stantlarından biri olan  400 m2’lik Türkiye standı, “Home of Turkey” konsept ve görselleriyle donatıldı. Frankfurt  Ataşeliği tarafından yaptırılan Türkiye standı ve koridor uygulaması katılımcıların büyük beğenisini topladı.


Fuar süresince davetli alıcılarla yoğun toplantılar gerçekleştiren ICVB yetkilileri, grup randevuları ve münferit randevuların oldukça yoğun geçtiğini belirtti. IMEX Frankfurt Fuarı’nda Türkiye’ye gösterilen ilgiden duyduğu memnuniyeti dile getirten ICVB-İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Bahadır Yaşık, Türkiye’nin artık dünyanın en önemli kongre turizmi aktörlerinden biri olduğunu kanıtladığını ifade etti.

ICVB tarafından,  toplantı ve incentive düzenleyecileri ile randevu programı çerçevesinde 3 gün boyunca 90’a yakın birebir görüşme gerçekleştirildi.  ICVB,  katılımcı sayıları 250 ile 10 Bin kişi arasında değişen 7 uluslararası kongre için de adaylık çalışmalarına başladı.

ICVB-İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu, fuarda kendisinden randevu alan uluslararası derneklere, Balıkesir/Kepsut’ta gerçekleştirilecek fidan dikimi için TEMA Vakfı sertifikaları hediye etti.  Türkiye standının büyük ilgi çeken aktivitelerinden biri de, Ebru Sanatçısı Orhan Erdoğan tarafından sergilenen Ebru sanatı uygulaması oldu. Fuar süresince gerçekleştirilen Ebru sanatı çalışmaları, Türkiye standını ziyaret eden konuklara hediye edildi.

Türkiye standını ziyaret eden Frankfurt Başkonsolosu Ufuk Ekici de, katılımcılar ile görüşüp fuar hakkında bilgi aldı. Tüm dünyadan kongre ve toplantı sektörünü bir araya getiren Uluslararası Kongre Turizmi Fuarı IMEX, sadece fuar alanında gerçekleşen görüşmelerle değil, fuar süresince diğer sektör kuruluşları tarafından organize edilen toplantı, workshop ve etkinlikler ile de oldukça verimli geçti.

Bu yıl Türkiye standının ikram sponsoru, 150 yıllık tecrübesi ile Hafız Mustafa firması odu.  Firma tarafından gerçekleştirilen ve show formatında yapılan lokum ikramı, katılımcılar ve davetliler tarafından büyük ilgi gördü. İkram etkinliği, Türkiye standına olan ilgiyi oldukça arttırdı. Fuar süresince ikram edilen Türk Kahvesi, Türk Çayı, Elma ve Nar çayı ikramları da yine Hafız Mustafa firması sponsorluğunda ve firmanın özel tasarımlı fincan ve bardaklarıyla servis edildi.

Karadeniz Turistik İşletmeciler Derneği KATİD İlk Bölge Toplantısını Yaptı


Karadeniz Turistik İşletmeciler Derneği kuruluşundan kısa bir süre sonra Samsun North Point Hotel de ilk bölge toplantısını yaptı. Yoğun katılımın olduğu toplantıya Zonguldak tan Rize ye, Çorumdan Kastamonu ya kadar birçok ilden üye işletmelerin katımlı ile gerçekleşti.

Toplantı hakkında bilgi veren KATİD Başkanı Murat Toktaş “ Birçok arkadaşımız ilk kez bir araya geldi. En çok önem verdiğimiz konulardan biri bölgedeki tesislerin birbirlerini tanımaları ve bir dostluğun oluşması idi bunu da başardık. Aynı bölgede aynı işi yapıyoruz, iletişimimiz kuvvetli olursa daha başarılı ve üretken olacağımıza inanıyoruz” dedi.

Toplantıda üyelere bir sunum yapan KATİD Başkanı Murat Toktaş “Üyelerimize iletişim, tekstil, enerji, gibi birçok sektörle yapılan özel anlaşmalar sayesinde özel indirimler aldık. Ayrıca sorunları olan tesislerimiz için bakanlıkla görüşüp sorunlarının çözümüne yardımcı olduk. Sektör hakkında teknik destek isteyen üyelerimize bu konularda destek olduk. Her zaman üyelerimizin yanında olmaya ve birlikte hareket etmeye çalışıyoruz” dedi.

Toplantı bitmeden bir sonraki toplantının ne zaman olacağının sorulması bu oluşumun ne kadar önemli bir ihtiyaca cevap verdiğinin göstergesi olduğunu belirten KATİD Başkanı Murat Toktaş “Doğru yolda olduğumuzun en önemli göstergesi bence üyelerimizden gelen olumlu tepkilerdi. Üyelerimiz şunu gördü KATİD ne şahıs, ne bir ilin derneği nede seçimden seçime bir araya gelen ve sadece aidat toplayan bir dernek. KATİD bölgeye hizmet için kurulmuş TÜROFED (Türkiye Otelciler Federasyonu) Üyesi, aktif çalışan, sektör temsilcilerinin ihtiyaç ve menfaatleri doğrultusunda hareket eden bir dernek” dedi



Devlerin Projesi Maslakno/1'de Yüzde 60 Doluluk Sağlandı



İstanbul Maslak Plazalar bölgesinde, trafiksiz bir konumda bulunan ve yapımı tamamlanmak üzere olan Maslakno/1 Ofis Plazanın yüzde 60’lik kısmında kiralamalar tamamlandı. Projede ofis katlarının metrekaresi 35 dolardan başlıyor.Ticaret merkezi olarak ifade edilen Maslak'ın en önemli projelerinden biri olan Maslakno/1 ofis plaza, Maslak'taki yerleşim bölgesinin bir numaralı plazası olarak hayata geçmeye hazırlanıyor. 26 katlı ofis plazanın her bir katı 1042 metrekareden oluşuyor. Bu katların 11 katını ise dünyanın en büyük firmalarından biri olan, finans devi Deloitte Türkiye kiraladı.

Maslakno/1, ana arterlere direkt olarak çıkış yapabilen tek plaza olma özelliğini taşıyor. Maslak'ın bir çok noktasından kalkan personel servislerinin çıkış yapabilmesinin neredeyse 30 dakikayı bulduğu bölgede, Maslakno/1 Ofis Plaza oldukça değerli olacak gibi görünüyor.


Maslakno/1'de yaşam ise diğer plazalardan biraz daha farklı. Bu plazada camlar açılabildiği gibi, çalışanlar için her katta da yeşil ve çiçekli bahçeler ile açık yürüyüş alanları mevcut. Projede iç ve dış cephelerde toplam 20 bin metrekare cam yer almaktadır. Ayırt edici en büyük mimari özelliklerden bir diğeri ise, projenin betonarme ve çelik ile birleştirilmiş bir yapı olmasıdır. Projede 20 ofis katı, 5 otopark katı, cafe, kuaför, kuru temizleme, araç kiralama, 7/24 güvenlik gibi pek çok önemli detay bulunmaktadır. Ayrıca tüm dünyada kabul gören Leed Gold yeşil bina sertifikası, hibrit istasyonlu otopark, güneş ışığından maksimum fayda sağlama ve % 40 oranında enerji tasarrufu gibi pek çok önemli kriter de projede yer almaktadır.

Son 8 adet boş ofis katı için görüşmelerin hızla sürdürüldüğü projede, 2014 yılının Haziran ayında teslimlere başlanacak. Arsa sahibi Koçkaya Holding ile Altınbaş ve Saral Şirketler grubunun birlikteliği ile ortaya çıkan başarılı projenin ofislerinde 2014 Temmuz ayında yaşam başlıyor.



“FEAST” EV SAHİPLİĞİNDE DÜZENLENEN TARLA GÜNLERİ 25 BİN KİŞİYİ AĞIRLADI



Dondurulmuş gıda sektörünün öncü ve yenilikçi markası “Feast”, Türkiye’nin açık alanda düzenlenen ilk uygulamalı tarım fuarı olan Tarla Günleri’ne 22-25 Mayıs 2014 tarihleri arasında İzmir Torbalı’da ev sahipliği yaptı. Türkiye’nin açık alanda düzenlenen ilk uygulamalı tarım fuarı olma özelliğine sahip Tarla Günleri’nin 5’incisi dondurulmuş gıda sektörünün öncü ve yenilikçi markası “Feast”in ev sahipliğinde 22-25 Mayıs 2014 tarihleri arasında düzenlendi. Üst düzey protokol ve tarım sektörünün önde gelen oyuncularının katıldığı fuarı toplamda 25.000 kişi ziyaret etti.


Fuardaki 25 numaralı alanda binlerce misafirini ağırlayan Feast, Çocuk Çiftliği’nde minik misafirlerine çeşitli etkinlikler sundu. Rengarenk Feast Çocuk Çiftliği’nde, eğitim çadırından oyun bölümüne kadar birçok alanda farklı etkinlikler gerçekleşti. Boyama, resim etkinlikleri ve yaratıcı drama teknikleriyle oynanan oyunlarla çocukların sınırsız hayal dünyasına dokunan Feast ekibi, çocuklara Feast’in birbirinden leziz ürünlerini ikram etti. Çevre okullardan yaklaşık 1000 öğrenci Feast çiftliğinde, koyun, tavuk, keçi, güvercin gibi hayvanları yakından görme ve tarım ürünlerinin sofraya geliş hikayesini yaratıcı drama sayesinde eğlenceli bir şekilde öğrenme olanağı buldu.

Erdoğan Özgörkey Grubu İcra Kurulu Başkanı Murat Özgörkey yaptığı konuşmada, çiftçilere ekimden hasada kadar olan tüm süreçte doğru seçim yapma imkanı sunan Tarla Günleri Fuarı’nın gıda güvenliği açısından büyük önem taşıdığını belirtti. Bugün, Türkiye tarım sektörünün dünyada önemli bir konuma ulaştığını belirten Murat Özgörkey, Türkiye’nin tarımsal ekonomisinin 2013 yılı hasılasının 116 milyar TL seviyesine eriştiğini ve Türkiye’de tarım ürünleri toplam ihracatının ise 15 milyar doları aştığını açıkladı.
4 kıtada 20’den fazlaya ülkeye Feast ürünleri satılıyor

Özgörkey Gıda Genel Müdürü Mustafa Bedük yaptığı açıklamada, Feast markasıyla 2013 yılında 100 milyon ABD dolarının üzerinde ciroya ulaştıklarını, iç piyasada ev dışı tüketimin lideri ve perakende pazarının agresif oyuncusu olduklarını söyledi. Türkiye’nin 2023 hedeflerine ulaşmasında dış ticarette üstlendikleri rol ile önemli bir yere sahip olduklarını belirten Bedük, Feast markası adı altında 4 kıtada 20’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı.

Hedef, kendi tohumunu kendi üretmek
Hedeflerinin iç pazarın açık ara lider oyuncusu olmakla birlikte global rekabette daha üstün konuma geçip bölgesel güç olarak Türk tarım ürünlerinde bayrağı taşıyan marka olmak olduğunu açıklayan Bedük şunları söyledi: “2016 yılında yurt dışına bağımlı olmayan, kendi tohumunu üreten bir firma olmayı hedefliyoruz. Faaliyetlerimizi bu doğrultuda planlıyor ve yürütüyoruz”

Tarlasında fabrikası olan Türkiye’deki tek marka biziz
Özgörkey Gıda Genel Müdürü Mustafa Bedük, Feast paketindeki seçilmiş tüm ürünleri yetiştiren çiftçiden, tohumuna her şeyin Feast kontrolünde ve yönetiminde geliştiğinin altını çizdi. Bedük, “Çalıştığımız çiftçileri sadece bir tedarikçi değil, Özgörkey Ailesi’nin birer üyesi olarak görüyoruz. Tarlasında fabrikası olan Türkiye’deki tek marka biziz. Yani bezelyemiz, fasülyemiz, enginarımız… toplandıktan sonra kısa sürede bize ulaşıyor, tazeliği kaybolmuyor. Sebze-meyvedeki vitamin oranı hasat sonrası bekleme süresi ile ters orantılı. Hasat sonrası bekleme süresi uzadıkça sebze-meyve içindeki besin değerleri de düşüyor. Feast olarak sebze ve meyveleri dondurarak besin değerlerinin kaybolmasını engelliyoruz. İyi tarım uygulamalarını desteklerken, beslenme için de ideal ürünler sunuyoruz. Örnek vermek gerekirse, ‘Feast Bezelye’nin fabrikaya ulaşması, işlenmesi ve pakete girmesi sadece ama sadece 1-2 saat içerisinde gerçekleşiyor” dedi.

Dondurulmuş gıda tüketimi kişi başı ABD’de 50 kg, Türkiye’de 3 kg
ABD’de kişi başı dondurulmuş gıda tüketiminin yaklaşık 50 kg, AB ülkelerinde ise 25 kg’ın üzerinde seyrettiğini söyleyen Bedük, Türkiye’de bu rakamın 3 kg seviyesini aştığını açıkladı. Türkiye pazarının yüzde 45’inin kentleşmenin yoğun olduğu Marmara Bölgesi’nden, yüzde 24’ünün Ege Bölgesi’nden ve yüzde 31’inin ise diğer bölgelerden oluştuğuna vurgu yapan Bedük, Toplu tüketim kanalının toplam pazar büyüklüğünün yaklaşık 200 bin ton ve 600 milyon TL büyüklüğünde olduğunu tahmin ettiklerini ifade etti. Mustafa Bedük, “Perakende kanalının yaklaşık 400 milyon TL değeri ve 70 bin ton büyüklüğünü aştığı ölçümleniyor. 2002 yılından bugüne perakende pazarının yıllık ortalama bütünleşik büyüme oranı yüzde 25 seviyesinde gerçekleşti” dedi.

Wyndham Grand İstanbul Kalamış Marina’ya “Mükemmellik Sertifikası”


Dünyanın en ünlü seyahat değerlendirme sitesi TripAdvisor, 2014 yılı mükemmelik sertifikasına layık görülen otelleri açıkladı. Uluslarası Wyndham Grand Collection standartlarında hizmet veren Wyndham Grand İstanbul Kalamış Marina Hotel, yeni markasıyla ‘‘Certificate of Excellience 2014’’ sahibi oldu.

Wyndham Grand İstanbul Kalamış Marina Hotel, Kalamış’ın dokusuna değer katan ve Fransız saraylarını andıran mimarisi ile İstanbul otelleri arasında üst sıralarda yer alıyor. Otelin Satış ve Pazarlama Direktörü Kemal Sinmez alınan ödüller hakkında; “Wyndham zincirinin Türkiye’deki ilk temsilcisi olarak 2013 yılı Ocak ayında faaliyete geçen Wyndham Kalamış Marina Hotel, üstün hizmet ve servis kalitesi ile çok önemli iki ödülün sahibi oldu. Birinci yılında Wyndham Hotels zinciri içinde  Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinde “Hotel Of The Year – Yılın En İyi Oteli’’ ödülünü kazandı. Bununla birlikte Dünya turizm oskarları olarak kabul edilen  “World Travel Awards” ödüllerinden ‘’Turkey’s Leading Business Hotel - Yılın En İyi İş Oteli’’ ödülü ne layık görüldü. Geçen yıl alınan başarılı sonuçlar ve ödüllere istinaden otelimiz 1 mayıs 2014 tarihi itibarı ile Wyndham zincirinin en üst segmenti olan ‘’Wyndham Grand Colection’’ markasını temsile hak kazandı. Misafirlerimiz  tarafından servis kalitemizin %93 mükemmellikte değerlendirilmiş ve hotelimiz ‘’ Certificate of Excellence – 2014 Mükemmellik Sertifikası ‘’ ile  ödüllendirildi. Hotel 2014 yılında’da  “World Travel Awards” ödüllerinden ‘’Yılın En İyi İş Oteli’’ ödülüne yeniden aday gösterildi. “ bilgisini verdi.


Wyndham Grand İstanbul Kalamış Marina Hotel
Adres: Kalamış Fener Caddesi 38 – Kalamış İstanbul
Rezervasyon: (0216) 400 00 00

Emirates, Oslo’yu global uçuş ağına ekliyor



Emirates Havayolu, 2 Eylül 2014’ten itibaren Norveç’in başkenti Oslo’ya düzenlenecek günlük uçuşlarla Avrupa ağını genişletiyor.Emirates’in Oslo’ya günlük uçuşları; first class’ta 8, business’ta 42 ve ekonomide 310 koltukla Boeing 777-300ER tipi uçaklarla gerçekleştirilecek. Ayrıca Norveç’ten yolcular, Dubai aktarmalı olarak Uzak Doğu ve Avustralasya’da 21 noktaya, Batı Asya’da 15 noktaya, Hint Okyanusu’nda 3 noktaya ve Orta Doğu’da 10 noktaya erişebilecek. Ayrıca Emirates’in Norveç’teki yolcuları, Uzak Doğu, Avustralasya ve Hint Okyanusu’ndaki 11 noktaya  da A380 ile seyahat edebilecek.

Emirates Havayolu Başkanı Tim Clark, “Norveç’in ekonomisi, petrol, doğal gaz, balıkçılık, telekom ve denizcilik sektörleri de dâhil olmak üzere güçlü temellere dayanıyor. Emirates tarafından sunulacak Oslo uçuşları; Orta Doğu, Uzak Doğu, Batı Asya ve Afrika’da gelişen pazarlarla havayolu bağlantıları sağlayarak, ticaret, turizm ve yatırımda büyümeyi daha da artıracak.  Global ağ kapsamında BAE ve Hindistan, Pakistan, Tayland, Çin ve Vietnam gibi daha Doğu’daki noktalardan Oslo’ya yeni ziyaretçiler çekmeyi ve bu ziyaretçilere Oslo’yu tanıtmayı planlıyoruz.” dedi.

Emirates’in Oslo uçuşlarının, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) ve Norveç arasında son yıllarda artan ticareti de güçlendirmesi bekleniyor. BAE Ticaret Bakanlığı verilerine göre iki ülke arasındaki ticaret hacmi 2011 yılında 277 milyon doları aştı. BAE Ekonomi Bakanlığı, yakın tarihte yaptığı açıklamada, şu anda faaliyet gösteren 17 Norveçli kayıtlı ticaret şirketi, 38 ticari kuruluş ve 244 tescilli ticari markanın iki ülke arasındaki artan ticaret hacimlerine katkı sağladığını bildirdi.

Emirates 17’si pilot olmak üzere 28 Norveç vatandaşını bünyesinde bulunduruyor. Sektördeki sürekli büyüme ve kâr sağlayan güçlü iş modeliyle Emirates, 2013 yılında tüm pozisyonlar için sadece Avrupa’dan 76.000’i aşkın başvuru aldı.

Tüm kabin sınıflarında yolcular, havayollarının ödüllü uçak içi eğlence sistemi “ice” ile 1.600’ü aşkın kanalın keyfini çıkarabiliyor. Emirates uçuşlarında ekonomide 30 kg, business’ta 40 kg ve first class’ta 50 kg’lık bagaj hakkı bulunuyor.

Emirates’in Oslo uçuşlarından önce, 1 Ağustos’ta Nijerya’da Kano ve Abuja’ya, 5 Ağustos’ta Chicago’ya uçuşları başlayacak.

Ede Tower, yoğun katılımın olduğu lansmanla Başkentlilere tanıtıldı


Ankara’ya değer katacak mimari yapısının yanı sıra lokasyonu ve muhteşem Mogan manzarasıyla dikkati çeken  kule konut projesi Ede Tower, yoğun katılımın olduğu lansmanla  Başkentlilere tanıtıldı.
İnşaat sektörünün iki güçlü kuruluşu ‘’Detaş Konut AŞ’’ ile ‘On-Taş İnşaat’’ şirketlerini bir araya getiren 35 katlı kule konut projesinin lansmanı, İncek Yumrutepe’deki inşaat alanında yapıldı.

İnşaatı hızla ilerleyen, kısa sürede 24. kata ulaşılan projenin lansmanına, Başkentliler büyük ilgi gösterdi. Lansmana katılanlar, satış ofisine çevrilen 5 yıldızlı otelleri bile gölgede bırakacak lobide; gitar, yan flüt ve keman eşliğinde hoşça vakit geçirirken,  proje hakkında bilgi aldılar, örnek daireyi gezdiler.
Gün boyu ikramlarla süren lansmanda, sürprizler de yaşandı. Proje ortaklarının yakınlarının daveti ile gelen davul, zurna ekibinin şovu, lansmana katılanlara keyifli anlar yaşattı.


Proje ortaklarından Cengiz Karabacak, lansmana katılımın yoğun olması kadar, katılımcıların projeyi beğenmelerinin de kendilerini mutlu ettiğini belirtti. Karabacak, ‘’ Ede Tower; TED Ankara Koleji’nin yanında son derece değerli bir lokasyonda hayata geçirilen çok özel bir proje.  Bu özel projeyi Ankaralılarla buluşturmanın heyecanını yaşıyoruz. Lansmana, Ankara’nın  en elit kesimi katıldı. Oldukça zor beğenen bu kişilerin proje hakkındaki yorumları gurur vericiydi. Şu anda 1+1’ler için örnek daire hazırlandı. Kısa sürede diğer alternatifler için de örnek daire hazır hale getirilecek’’ dedi.

Karabacak, anahtar teslimleri 2015 yılının Kasım ayında yapılacak Ede Tower’ın  24. kattaki muhteşem Mogan ve Ankara manzaralı restoranı, kat bahçeleri ile yüzme havuzu, fitness, hamam, sauna, fin hamamı, jakuzi ve yürüyüş yollarından oluşan sosyal tesisleriyle ayrıcalıklı bir yaşam sunacağını kaydetti.
Vakıfbank, Denizbank ve Finansbank ile garantörlük anlaşması yapılan Ede Tower’da soyunma odası dahi bulunan 1+1’lerin dışında tamamı Mogan Gölü manzaralı 2+1, 3+1, 4+1 ve 6+1 seçenekli 121 rezidans dairesi yer alıyor.