28 Mayıs 2014 Çarşamba

“FEAST” EV SAHİPLİĞİNDE DÜZENLENEN TARLA GÜNLERİ 25 BİN KİŞİYİ AĞIRLADI



Dondurulmuş gıda sektörünün öncü ve yenilikçi markası “Feast”, Türkiye’nin açık alanda düzenlenen ilk uygulamalı tarım fuarı olan Tarla Günleri’ne 22-25 Mayıs 2014 tarihleri arasında İzmir Torbalı’da ev sahipliği yaptı. Türkiye’nin açık alanda düzenlenen ilk uygulamalı tarım fuarı olma özelliğine sahip Tarla Günleri’nin 5’incisi dondurulmuş gıda sektörünün öncü ve yenilikçi markası “Feast”in ev sahipliğinde 22-25 Mayıs 2014 tarihleri arasında düzenlendi. Üst düzey protokol ve tarım sektörünün önde gelen oyuncularının katıldığı fuarı toplamda 25.000 kişi ziyaret etti.


Fuardaki 25 numaralı alanda binlerce misafirini ağırlayan Feast, Çocuk Çiftliği’nde minik misafirlerine çeşitli etkinlikler sundu. Rengarenk Feast Çocuk Çiftliği’nde, eğitim çadırından oyun bölümüne kadar birçok alanda farklı etkinlikler gerçekleşti. Boyama, resim etkinlikleri ve yaratıcı drama teknikleriyle oynanan oyunlarla çocukların sınırsız hayal dünyasına dokunan Feast ekibi, çocuklara Feast’in birbirinden leziz ürünlerini ikram etti. Çevre okullardan yaklaşık 1000 öğrenci Feast çiftliğinde, koyun, tavuk, keçi, güvercin gibi hayvanları yakından görme ve tarım ürünlerinin sofraya geliş hikayesini yaratıcı drama sayesinde eğlenceli bir şekilde öğrenme olanağı buldu.

Erdoğan Özgörkey Grubu İcra Kurulu Başkanı Murat Özgörkey yaptığı konuşmada, çiftçilere ekimden hasada kadar olan tüm süreçte doğru seçim yapma imkanı sunan Tarla Günleri Fuarı’nın gıda güvenliği açısından büyük önem taşıdığını belirtti. Bugün, Türkiye tarım sektörünün dünyada önemli bir konuma ulaştığını belirten Murat Özgörkey, Türkiye’nin tarımsal ekonomisinin 2013 yılı hasılasının 116 milyar TL seviyesine eriştiğini ve Türkiye’de tarım ürünleri toplam ihracatının ise 15 milyar doları aştığını açıkladı.
4 kıtada 20’den fazlaya ülkeye Feast ürünleri satılıyor

Özgörkey Gıda Genel Müdürü Mustafa Bedük yaptığı açıklamada, Feast markasıyla 2013 yılında 100 milyon ABD dolarının üzerinde ciroya ulaştıklarını, iç piyasada ev dışı tüketimin lideri ve perakende pazarının agresif oyuncusu olduklarını söyledi. Türkiye’nin 2023 hedeflerine ulaşmasında dış ticarette üstlendikleri rol ile önemli bir yere sahip olduklarını belirten Bedük, Feast markası adı altında 4 kıtada 20’den fazla ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı.

Hedef, kendi tohumunu kendi üretmek
Hedeflerinin iç pazarın açık ara lider oyuncusu olmakla birlikte global rekabette daha üstün konuma geçip bölgesel güç olarak Türk tarım ürünlerinde bayrağı taşıyan marka olmak olduğunu açıklayan Bedük şunları söyledi: “2016 yılında yurt dışına bağımlı olmayan, kendi tohumunu üreten bir firma olmayı hedefliyoruz. Faaliyetlerimizi bu doğrultuda planlıyor ve yürütüyoruz”

Tarlasında fabrikası olan Türkiye’deki tek marka biziz
Özgörkey Gıda Genel Müdürü Mustafa Bedük, Feast paketindeki seçilmiş tüm ürünleri yetiştiren çiftçiden, tohumuna her şeyin Feast kontrolünde ve yönetiminde geliştiğinin altını çizdi. Bedük, “Çalıştığımız çiftçileri sadece bir tedarikçi değil, Özgörkey Ailesi’nin birer üyesi olarak görüyoruz. Tarlasında fabrikası olan Türkiye’deki tek marka biziz. Yani bezelyemiz, fasülyemiz, enginarımız… toplandıktan sonra kısa sürede bize ulaşıyor, tazeliği kaybolmuyor. Sebze-meyvedeki vitamin oranı hasat sonrası bekleme süresi ile ters orantılı. Hasat sonrası bekleme süresi uzadıkça sebze-meyve içindeki besin değerleri de düşüyor. Feast olarak sebze ve meyveleri dondurarak besin değerlerinin kaybolmasını engelliyoruz. İyi tarım uygulamalarını desteklerken, beslenme için de ideal ürünler sunuyoruz. Örnek vermek gerekirse, ‘Feast Bezelye’nin fabrikaya ulaşması, işlenmesi ve pakete girmesi sadece ama sadece 1-2 saat içerisinde gerçekleşiyor” dedi.

Dondurulmuş gıda tüketimi kişi başı ABD’de 50 kg, Türkiye’de 3 kg
ABD’de kişi başı dondurulmuş gıda tüketiminin yaklaşık 50 kg, AB ülkelerinde ise 25 kg’ın üzerinde seyrettiğini söyleyen Bedük, Türkiye’de bu rakamın 3 kg seviyesini aştığını açıkladı. Türkiye pazarının yüzde 45’inin kentleşmenin yoğun olduğu Marmara Bölgesi’nden, yüzde 24’ünün Ege Bölgesi’nden ve yüzde 31’inin ise diğer bölgelerden oluştuğuna vurgu yapan Bedük, Toplu tüketim kanalının toplam pazar büyüklüğünün yaklaşık 200 bin ton ve 600 milyon TL büyüklüğünde olduğunu tahmin ettiklerini ifade etti. Mustafa Bedük, “Perakende kanalının yaklaşık 400 milyon TL değeri ve 70 bin ton büyüklüğünü aştığı ölçümleniyor. 2002 yılından bugüne perakende pazarının yıllık ortalama bütünleşik büyüme oranı yüzde 25 seviyesinde gerçekleşti” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder