25 Ocak 2015 Pazar

Sura Hotels, EMITT Turizm Fuarı’nın Yıldızı Oldu

TURİZMİN SESİ
Sura Hotels, EMITT Turizm Fuarı’na ilk katılımını bu yıl gerçekleştirdi
Kaygısız Group,Sura Hotels, EMITT Turizm Fuarı’na ilk katılımını bu yıl gerçekleştirdi ve beklentisinin çok üstünde bir ilgiyle karşılaşarak, turizme yaptığı yatırımın ve harcadığı emeğin geri dönüşünü gururla izledi


Fuarda 2011 yılından bu yana Sultanahmet bölgesinde hizmet veren Sura Design Hotel & Suites ve geçtiğimiz Haziran ayında hizmet vermeye başlayan Sura Hagia SophiaHotel’in yanısıra, 2017 yılında hizmete girecek olan 250 odalı Sura Museum ve 80 odalı Sura Grand Bazaar’ın da ilk kez tanıtımları yapıldı.


Turizm sektöründen hem yerli hem de yabancı turizm profesyonellerini ağırlayan Sura Hotels standında Turızm Grup Başkanı ve Ceo’su Nermin Yurtoğlu , Sura Hagıa Sophıa Otel & Spa Operasyon Müdürü İlhan Erer ,Sura Desıgn Operasyon Müdürü Atalay Arıcıoğlu ve Satış&Pazarlama Ekibi hazır bulundu.


Hizmette olan ve yeni yatırımlarla hizmete girecek otellerinin gördüğü yoğun ilgi ve takdiri, yatırımlarını doğru yolda yaptığına dair bir işaret olarak değerlendiriyor.



Sura Hotels, kendi bölgesindeki uluslararası zincirlerin halkası olan otellerle, yerel otellerin arasındaki kalite farkının kapatılması adına çok önemli bir yer teşkil ediyor. Bu bağlamda Sultanahmet bölgesinde 1000 yatak kapasitesini hedeflediklerini belirten Kaygısız Group Yön. Kurulu Başkan Yrd. Hüseyin Kaygısız  grubun hiçbir otelini sıradan bir mimariye teslim etmeyip, özenle seçtiği tarihi binaları, titizlikle tasarlayıp, en özel halleriyle konuklarının ilgisine sunduklarını belirtti. Mimarisinde ve tasarımında tercih ettiği farklılıkları, çalışanlarını seçerken izlediği profesyonel tavırla tamamlayan Sura Hotels, böylelikle Sultanahmet bölgesindeki genel kalite çizgisini de yukarı çekiyor.


EMITT Turizm Fuarı’nın göz bebeklerinden Sura Hotels, ziyaretçilerini Cuma akşamüstü verdiği kokteyl ile sevindirdi.


Gaziantep yöresinden en özel lezzetlerin sunulduğu Sura Hotels Tanıtım Kokteyli’ne ilgi çok yoğundu.


Gaziantep'den fındık lahmacunlar geldi sevenleri kuyruğa girdi lahmacunun tadına tam puan verdiler


Sura Hotels Tanıtım Kokteyli’ne katılanlar yöresel lezzetlerin tadına  baktılar


Gaziantep yöresine ait çiğköfte yoğuruldu tadanlar kuyruğa girdiler


Otelci Acentacı ve ziyaretçiler Sura Hotels Tanıtım Kokteyli’nde doyasıya eğlendi


Turızm Grup Başkanı ve Ceo’su Nermin Yurtoğlu'un Yurtdışından özel misafirleri vardıGaziantep yöresel mutfağını çok sevdiler


Sura Hotels Turızm Grup Başkanı ve Ceo’su Nermin Yurtoğlu, EMITT Turizm Fuarı’nda  Sura Hotels standına gösterilen ilgiden oldukça memnundu kadeğini tüm turizmciler adına kaldırdı ve Uluslararası standartları yakalamak konusunda bölgesindeki oteller içinde  başı çeken Sura Hotels, büyüleyici güzellikteki otelleri, büyüleyici şehre hediye  edecek.

24 Ocak 2015 Cumartesi

Doubletree By Hilton İki Yeni Otelle Türkiye Portföyünü Genişletiyor

İki Yeni Doubletree By Hilton Açılıyor
Çanakkale ve Eskişehir’de iki DoubleTree by Hilton oteli yakında kapılarını açacak
Çanakkale, Eskişehir ve McLEAN, 23 Ocak 2015 – Hilton Worldwide, üst sınıf segmentindeki DoubleTree by Hilton markasının Türkiye'deki portföyünü genişletme kararı aldı. Çanakkale ve Eskişehir’de iki DoubleTree by Hilton oteli açılacak.


Double Tree by Hilton Çanakkale ve Double Tree by Hilton Eskişehir otelleri, Hilton Worldwide ile Immotrust Gayrimenkul ve Alt Yapı Geliştirme Yatırım A.Ş arasında imzalanan franchise anlaşmasını takiben, 2017 de hizmete alınacak. Halihazırda, İstanbul, İzmir ve Kapadokya dahil olmak üzere, Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde yedi DoubleTree by Hilton oteli faaliyet gösteriyor. Hilton Worldwide Avrupa ve Afrika Geliştirmeden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Patrick Fitzgibbon şöyle konuştu: "Yaygınlaşan sanayileşme ve artan milli geliri ile sürdürülebilir şekilde büyüyen Türkiye, gelişen bölgesel iş merkezleri ve alt yapı yatırımları ile birlikte iş seyahati sıklığını da arttırıyor.



60 yıldır varlığımızı sürdürdüğümüz Türkiye’nin pek çok şehrinde ve bölgesinde hem üst hem orta sınıf markalarımıza ait oteller açmaya devam ediyoruz. Bu iki yeni otelimizle Avrupa'daki DoubleTree by Hilton portföyümüzü genişletmekten heyecan duyuyoruz."12 kata yayılan 93 odasıyla DoubleTree by Hilton Eskişehir, küçük toplantı odalarının yanı sıra büyük çaplı davetler için 485 metrekarelik bir balo salonu ile hizmet verecek. Kaplıcalarıyla ünlü Eskişehir’deki DoubleTree by Hilton’da konaklayanlar, otelin doğal termal spa’sından ve kapalı havuzundan da yararlanabilecek. Çatı terasında açılacak barın misafirleriyse, muhteşem şehir manzarasına karşı yemek yiyip içkilerini yudumlayabilecek.

DoubleTree by Hilton Çanakkale ise içinde mağazalar, kafe ve restoran, ayrıca otel misafirlerinin faydalanabileceği bir spa’yı barındıran bir kompleksin çatısı altında yer alacak. Yeni otel, 201 üst sınıf oda, 560 metrekarelik balo salonu ve dokuz adet modern toplantı salonu ile hizmet verecek.
3 bin yıllık geçmişiyle önemli bir turizm merkezi olan Çanakkale, genç ve aktif nüfusu sayesinde gelişen bir iş merkezi haline geldi. İçdaş Çelik, İçdaş Elektrik ve Akçansa Çimento dahil olmak üzere, Türkiye'nin en büyük tarım ve sanayi üreticilerine de ev sahipliği yapıyor.
DoubleTree by Hilton Global Başkanı John Greenleaf şunları kaydetti: "2014 markamız için çok başarılı bir yıldı, DoubleTree by Hilton otellerimizin sayısını, Malatya ve İzmir'de açtığımız iki otelle artırdık. Türkiye'nin çeşitli şehirlerinde büyümeye devam etmekten mutluyuz. Eşsiz hizmet anlayışımız ile ünlü DoubleTree by Hilton olarak, Çanakkale ve Eskişehir’deki konuklarımızı imzamız niteliğindeki misafirperverliğimiz ve çikolata parçacıklı sıcacık kurabiyelerimizle karşılamaktan heyecan duyuyoruz.”DoubleTree by Hilton ile ilgili daha ayrıntılı bilgi için news.doubletree.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

14 Ocak 2015 Çarşamba

Kibris.com Yayında

SSC Tur başarılı girişimlerine bir yenisini daha ekledi.Tatil, Seyahat ve Uçak Biletinizi tek bir platform üzerinden alabileceğiniz portal, Kibris.com yayın hayatına başladı.


SSC Tur, turizm sektöründe yeni girişimleriyle adından sıkça söz ettirmekte. SSC Tur’un yeni girişimi Kibris.com, kullanıcılarına, “ayrıcalıklı” tatil olanağı sunuyor.  Uçak bileti rezervasyon ve satışından başlayan ilk adımla, Kibris.com, istenilen bütçeye en uygun, birbirinden seçkin Kıbrıs tesislerini tek bir platformda topluyor.

SSC Tur Yönetim Kurulu Başkanı Salih Coşkun, her alanda olduğu gibi Kıbrıs Bölgesinde de başarılı operasyonlar gerçekleştirdiklerini ve misafirlerine uçak bileti, seyahat ve tatil seçeneğini Kibris.com ile bir arada sunduklarını dile getirdi. Ayrıca, Kibris.com misafirlerinin, sadece Kıbrıs uçak biletlerini değil, istenilen her destinasyona uçak bileti rezervasyon ve satışını, 7 gün 24 saat hizmet veren çağrı merkeziyle ya da online olarak gerçekleştirebileceklerini belirtti.

SSC Tur Kıbrıs Operasyon Müdürü Erhan Önal,  Kibris.com platformu üzerinden, Türkiye’den outgoing, Kıbrıs’tan ise incoming yapacaklarını ve buna ek olarak,  K.K.T.C Vatandaşlarına özel, Türkiye’nin cennet köşelerine Kültür Turu programları yapacaklarını açıkladı. Kıbrıs Bölge Müdürü Nurettin Sızmaz, Kibris.com’ un güçlü yapısından bahsederken, “Kurumsal Çözümlerle” Kıbrıs M.I.C.E  ekibinin de hazır olduğunu belirtti.Kibris.com,  teknolojik yapısı ve kullanıcılarına sağladığı kolaylıkla, sektörde farklılık ve ayrıcalık yaratmayı hedefliyor.

Çalışanlar ve işletmeler için, İş’te başarı sağlamanın 5 altın kuralı

AL Danışmanlık Genel Müdürü, Marka Yönetimi ve İnsan Kaynakları Danışmanı Ayşen Laçinel, çalışanlar ve işletmeler için işte başarı sağlamanın 5 altın kuralını açıkladı.


Çalışanlar için: İş’te başarı sağlamanın 5 altın kuralı
1.Görev tanımının ve hedeflerinin farkında ol, yöneticinden teyit al.
Başarılı olmak, kişinin kendini tanıması ve neden orada olduğunu bilmesiyle doğru orantılıdır. Görev tanımı ve performans hedeflerini bilmek, kişi için gideceği yerin yol haritası gibidir.

2.Mesleki ve kişisel gelişim eğitimlerini takip et, kendini yetiştir.
Gelişen dünyada, tüm alanlarda gelişim ve değişim süreci kaçınılmaz. Bilgileri tazelemek, gelişmelerden haberdar olmak, okumak, araştırmak, seminer ve konferansları takip etmek ve bu bilgileri davranışa olumlu yansıtmak gerekir.

3.Bulunduğun ortamda neden olduğunu ve senden ne beklendiğini hep hatırla.
Konu ne?, Amaç ne?, Planın ne?. Bu sorulara, odaklanarak çalış.
İster yüz yüze iletişimde, ister yazılı iletişimde ya da telefonda; kimin ile hangi amaçla ve hangi konuda görüşmekte olduğunuzu bilerek; iletişimini yürütmelisiniz. Konuyu bilerek ve amacına odaklanarak planlı ol.

4.Yıkıcı ve kötümser değil; öneri getiren ve çözüm sunan yaklaşımda olun.
Konuşmalarında, yazışmalarında, 'zaten; ama...' gibi kelimelerle yazmaya ve konuşmaya başlama. Olumsuzluklarda dahi, sizi ayakta tutacak bir dal bulun, tutun ve çözümün bir parçası olun.

5.Toleranslı ve hoşgörülü olun, herkes hata yapabilir ve sen de yapabilirsin. Önemli olan hatayı anlamaktır ve tekrarlamamaktır.
Hata yapmayan, hiçbir şey yapmaz. Tabii ki, hata olabilir, mühim olan hatayı fark etmektir; bunu iyi bir ders olarak görmektir ve hataya neden olan etkenleri anlamaktır. Yapılması gereken, hatayı bir daha tekrarlamamak için önlemleri almaktır.


İşletmeler için: iş’te başarı sağlamanın 5 altın kuralı
1.Sadece bugünkü kazancınızı değil; kalıcı ve lider olmanızı sağlayacak stratejinizi belirleyin.
Bugünkü yerinizi tespit edip, vizyonunuzu belirleyip, vizyona gidecek yol haritasını çıkarmak gerekir.

2.İnsana önem verin, değer yaratmak için insana yatırım yapın ve çalışanlarınızın değer yaratmasına izin verin. Teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin, insan herşeydir. Her biri ayrı bir değerdir ve o değerleri fark edin. Çalışanlarınızın, değerini ortaya koyabileceği doğru görev tanımını yapın ve enerjisini işe dönük kullanabileceği ortamı hazırlayın.

3.Sosyal sorumluluk projelerinde örnek olun. İşletmelerin ana amacı, para kazanmaktır. Bununla birlikte, sadece para kazanmak ana amaç olursa, işin tek boyutu yani ticari boyutu gerçekleştirilir. Oysaki marka yönetimi ve mühendislik yönetimi ile de eş zamanlı olunmalıdır. İşletmeler; topluma, gençlere, yaşlılara, kadınlara, çocuklara kattıkları değerlerle ve sahip oldukları insan kaynağı potansiyeliyle büyürler.

4.Gençlerin enerjilerini, işe yansıtacak görevlendirmeyi yapın.
Gençleri artık; disiplinle, korkuyla, cezayla yönetmek mümkün değildir. İlkokulda soru soran hareketli çocuklara, ' çiçek ol' diyen yaklaşımın, bugün yeri yoktur. Aslında o dönemlerde de yeri yoktu, adeta ‘ot ol’ diyerek çocukları susturan bir zihniyetin, ne kadar yanlış olduğunu biliyoruz. Yöneticiler; saygı duyan, enerji ve yeteneklerini göreve işe yansıtan, iş sonucu odaklı ve anlayışlı yönetim tarzıyla, başarılı takımlar oluşturabilir. Kimin, kaç saat işte kaldığı değil. Kimin, hangi hedefleri gerçekleştirdiği ve firmaya hangi değerleri kattığıyla ilgilenilmelidir. İş süreci ölçülmelidir; başarı ödüllendirilmelidir ve örnek gösterilmelidir.

5.Vizyon, misyon ve değerlerle ilerleyin.  'Gideceğin yeri bilmiyorsan, nereden gidersen git, senin için farketmez' . Bu söz Alice Harikalar Diyarı masalından.  Hedef ne? Bu hedefe nasıl ve neler yaparak gideceksiniz? Değerleriniz nelerdir? vb gibi, sizi siz yapan ve besleyen sağlam değerlerinizi bilin. Yola çıkmak ve inanmak; başarmanın yarısıdır, ötesi teferruat…


QATAR AIRWAYS DOHA’DA DÜZENLENEN TÖRENLE FİLOSUNA A350 XWB’Yİ EKLEDİ

Qatar Airways’in sipariş ettiği 80 adet A350 XWB uçağından ilki evine ulaştı.  Doha’da yapılan basın toplantısına 150’den fazla uluslararası medya kuruluşu katıldı.Qatar Airways Group CEO’su Ekselansları Sayın Akbar Al Baker, 07 Ocak 2015 tarihinde, hava yolu şirketinin merkezinin yer aldığı Doha Uluslararası Havalimanı’nın Premium Terminalinde, dünyanın ilk A350 XWB uçağının teslim alınması nedeniyle 150’den fazla uluslararası medya kuruluşu için Doha’da bir basın toplantısı düzenledi.


Toplantıya, şirketin sipariş ettiği ilk A350 XWB’yi görmek için Katar’a gelen 150’den fazla uluslararası medya kuruluşu katıldı. Basın toplantısına Sayın Akbar Al Baker ile birlikte Airbus İdari Başkan Yardımcısı ve Programlar Başkanı Sayın Didier Evrard ile Rolls-Royce Civil Large Engines Başkanı Sayın Eric Schulz da katıldı. Her ikisi de Aralık ayında uçağın Airbus tarafından Qatar Airways’e teslim edilmesi esnasında Toulose’daki Airbus Teslimat Merkezinde yapılan törene de katıldı.  


A350 XWB ile uçuşlara başlamaya hazır olduklarını belirten Qatar Airways Group CEO’su Ekselansları Sayın Akbar Al Baker, sözlerine şöyle devam etti: “Genişleyen filomuz ile sunduğumuz hizmetleri yeni bir seviyeye taşımaktan ve modern bir tasarıma sahip, teknolojik olarak geliştirilmiş, rahat bir uçak olan A350 XWB gibi harika bir uçağın daha Qatar Airways filosuna katılmasından dolayı gurur duyuyoruz.”

A350 XWB için küresel ilk müşteri olan Qatar Airways, yakın gelecekte bu uçağı kullanan tek havayolu şirketi olacak. Ticari ilk hizmet Doha-Frankfurt rotasında 15 Ocak 2015 tarihinde sunulmaya başlanacaktır. (biletlerin tümü satılmıştır)

A350 XWB’nin ağırlık açısından verimli gövdesinin %70’inden fazlası kompozitler (%53), titanyum ve gelişmiş alüminyum alaşımlardan oluşan gelişmiş malzemelerden yapılmıştır. Uçağın yenilikçi, tamamı yeni karbon fiber güçlendirilmiş plastik gövdesi sayesinde daha az yakıt yanması meydana gelmekte ve bunun yanı sıra bakım kolaylaşmaktadır.

A350 XWB’de 1-2-1 koltuk diziliminde 36 adet Business Class koltuktan ve 3-3-3 koltuk diziliminde 247 Ekonomi Sınıfı koltuktan oluşan iki sınıf yer alacaktır. Business Class’ta 80 °  tam yatay konuma gelebilen koltuklar ve koltukların arkasında 17’’ HD ekranlar bulunacaktır. Ekonomi Sınıfı’nda ise, her biri 18 inç genişlikte ve 32 inç aralıkla yerleştirilmiş koltuklar ile bu koltukların her birinin arkasında 10,6 inç ekranlar bulunacaktır. Dikey yan duvar paneli tasarımı sayesinde pencere kenarında oturan yolcuların omuzları için daha geniş bir alan bırakılacaktır.

Qatar Airways dünyada, Airbus’un modern uçak portföyündeki her modele sahip olan tek hava yolu şirketidir. Şirketin, 80 adet A350’e ilave olarak filosunda şu anda faaliyette olan A320, A330 Freighter, A319LR, A321, A330, A340 ve A380 ailesi uçakları bulunuyor.


RAFFLES ISTANBUL ZORLU CENTER, DÜNYANIN EN İYİ 10 OTELİNDEN BİRİ SEÇİLDİ

Şehrin kalbinde yer alan konumuyla kısa sürede yerli ve yabancı misafirlerin öncelikli tercihi haline gelen Raffles İstanbul Zorlu Center, kendine pek çok saygın seyahat yayının “en iyiler” listesinde yer buldu. Conde Nast Traveler ve Tatler Travel Guide tarafından “2014’ün En İyi 101 Yeni Oteli” listesine seçilen,  Fodor’s Travel’ın ise “2014’ün En İyi 20 Yeni Oteli” sıralamasına giren otel, Luxury Travel Intelligence’ın “2014’ün En İyi 10 Lüks Oteli” sıralamasında da yerini aldı.



“Lüks ne yaptığınızla değil, nasıl hissettiğiniz ile ilgilidir” düşüncesiyle 127 yıl önce kurulan Raffles, beklentilerin üzerinde bir misafir deneyimi sunmak ve şehre yepyeni bir hizmet anlayışı getirmek üzere geçtiğimiz Eylül ayında İstanbul’daki otelinin kapılarını; moda, yemek ve sanatın yeni buluşma noktası Zorlu Center’da açtı. Raffles İstanbul Zorlu Center, açıldıktan sonra kısa süre içerisinde, Conde Nast Traveler ve Tatler Travel Guide tarafından “2014’ün En İyi 101 Yeni Oteli”,  Fodor’s Travel’da ise “2014’ün En İyi 20 Yeni Oteli” arasında gösterildi. Otel, saygın seyahat platformu Luxury Travel Intelligence tarafından da  “2014’ün En İyi 10 Yeni Lüks Oteli” arasında değerlendirildi.


Dünyanın en çok izlenen seyahat yayınlarından Conde Nast Traveler’ın websitesi CNtraveler.com’da, “2015’te Nerede Konaklamalısınız? – 2014’ün En İyi Yeni Otelleri” listesine giren Raffles İstanbul Zorlu Center’ın şehrin kalbindeki konumundan, sunduğu hizmetlerden ve eşsiz ortamından övgüyle söz edildi.Otel, İngiltere’nin en çok okunan kadın dergilerinden Tatler’ın, yılda bir kez yayınlanan rehberi Tatler Travel Guide’ dergisinin ‘’2014’ün En İyi 101 Oteli’’ listesinde de yer aldı.  Rehberde, Raffles İstanbul Zorlu Center’ın iç mekan tasarımına ve otelde yer alan sanat eserlerine değinildi.



Seyahat noktalarının seçimi ile ilgili en iyi önerileri ve seyahat için gerekli ipuçlarını paylaşan, seyahat severlerin en fazla izlediği platformlardan biri olan Fodor’s Travel (www.fodors.com), Raffles İstanbul Zorlu Center’ı, “2014’ün En İyi 20 Yeni Oteli” arasında gösterdi. Seçiminde, “Merkezi konumu, Türk hamamı, açık - kapalı havuzları ve iki Michelin yıldızlı şef Sergi Arola’nın restaurantı Arola ile…” ifadelerini kullanan Fodor’s tarafından belirlenen listede, İstanbul’dan sadece Raffles İstanbul Zorlu Center yer aldı.Lüks bir seyahat deneyimi planlayan ziyaretçilerin tercihi olan bağımsız platform Luxury Travel Intelligence (www.lti-members.com), uzman ekibiyle dünyada öne çıkan oteller, restoranlar ve gece hayatı ile ilgili bilgiler paylaşıyor. “2014’ün En İyi 10 Yeni Lüks Oteli” listesine, Türkiye’den sadece Raffles İstanbul Zorlu Center’ı alan Luxury Travel Intelligence, yalnızca üyelerine hizmet sunan ayrıcalıklı bir platform olma özelliği taşıyor.İstanbul’un modern, eklektik ve enerjik yeni yüzünün mükemmel bir ‘yansıması’ olarak, Boğaziçi, Adalar ve tarihi yarımadayı kuşbakışı gören konumuyla fark yaratan ve kısa sürede uluslararası bağımsız seyahat kuruluşlarının da dikkatini çeken otel konuklarına beklentilerin üzerinde bir hizmet ve deneyim vaad ediyor.

Raffles İstanbul Zorlu Center Hakkında:  127 yıl önce kurulan Raffles, yıllardır eşsiz deneyimlere ve unutulmaz anlara ev sahipliği yapıyor. Doğduğu şehir olan Singapur’da ikonlaşan Raffles markası; Dubai, Seyşeller, Kamboçya, Paris, Pekin, Hainan, Mekke ve Makati’de lüksün yeni tanımıyla konuklarını ağırlıyor. Seyahati bir varış noktası değil, bir deneyim olarak görenler için büyüleyici, heyecan verici ve şaşırtıcı hizmetler sunan Raffles; her konuda zevk sahibi, en iyisini isteyen ve “unutulmaz”ı arayanların tercihi. Raffles Istanbul Zorlu Center, Raffles otellerinin Türkiye’de ilk, Avrupa’da ise ikinci oteli. 49’u süit olmak üzere toplam 181 odası bulunuyor. Odalar 62 metrekareden başlıyor, süit odalarda 416 metrekareye kadar çıkıyor. Odaların büyüklüğü şehirdeki standartların üzerinde seyrediyor. Otelde Türk mutfağının çağdaş yorumlarını sunan Rocca Restaurant, efsanevi Long Bar, Writers Bar ve Lavinia Lounge’un yanı sıra, Michelin yıldızlı İspanyol şef Sergi Arola’nın “Arola” restoranı da yer alıyor.

Tüm odalara 24 saat kişiye özel hizmet görevlisi “butler”
Tüm odalarda giysi odası, zeminden tavana yükselen pencereler ve özel balkon
Banyoların tamamında entegre televizyon bulunan aynalar
Yatak başlarında fon olarak özgün sanat uygulamaları
Aydınlatma, klima ve perdelerin kontrol edildiği ve oda servisi yemek  menüsünün bulunduğu tablet
3000 metrekarelik, İstanbul’un en donanımlı spa merkezlerinden biri olan Raffles Spa
Açık ve kapalı yüzme havuzu
Helikopter ulaşımı için helipad

13 Ocak 2015 Salı

Ece ve Ozan Doğulu çifti Yeni Yaşlarını Yakın Dostlarıyla Birlikte Vue Lounge & Bar’da Kutladı

Ece ve Ozan Doğulu çifti yeni yaşlarını Hyatt Regency İstanbul Ataköy Oteli’nin 17. katında bulunan VUE Lounge & Bar’da ağırladıkları aile üyeleri ve yakın dostları ile kutladı.


Ece ve Ozan Doğulu çiftini doğum günü partilerinde tüm aile fertlerinin yanı sıra Kenan Doğulu ve Beren Saat çifti de yalnız bırakmadı. VUE Lounge & Bar’da  gerçekleşen Ozan ve Ece Doğulu çiftinin doğum günü partisi Neslişah Alkoçlar & Engin Altan Düzyatan, İdil Fırat, Selhan Aloğlu, Beyza Arslan, Tuncer Oztarhan, Burak Öztarhan, Moris Kohen, Ralph Tezman, Mehmet & Melisa Mutlu, Burcu Güneş, Burak Kut, Cihan Okan, İzzet Öz, Atilla Saral ve Ece Seçkin gibi sanat ve cemiyet dünyasının tanınmış isimlerini bir araya getirdi.  Yakın dostları ve aile fertleriyle Hyatt Regency İstanbul Ataköy Otelde konaklayan Ece ve Ozan Doğulu çiftine VUE Lounge & Bar’daki parti başlamadan kızları Arya ve Lila’dan keyifli bir doğum günü sürprizi geldi. Arya Doğulu’nun anne ve babası için seslendirdiği “Happy Birthday” şarkısı eşliğinde Hyatt Regency Istanbul Ataköy şeflerinin kendileri için özel tasarladıkları pastalarını kestiler.


İstanbul eğlence hayatına iddialı bir giriş yapan  Vue Lounge & Bar,  Ece ve Ozan Doğulu çiftinin doğum günü etkinliği ile kaplılarını açmış oldu. Bu özel parti Vue ‘de düzenlenen ilk etkinlik olurken Ece, Ozan Doğulu çifti ve misafirleri otelde ağırlandılar.


Ataköy sahil şeridinde yeralan, panaromik deniz manzarasına sahip, modern canlı ve samimi ortamı ile Istanbul’un dinamik yapısını yansıtmak için tasarlanmış Vue Lounge & Bar, misafirlerine yıllandırılmış özel fıçı kokteyller, Perulu Şefler tarafından hazırlanan ceviche ve Latin Amerkan tapasları ve mükemmel müzik eşliğinde rahatlama ve eğlenme imkanı sunuyor. Hyatt Regency Istanbul Ataköy Otelin 17. Katında yer alan, açık terasa sahip,  Pazartesi ve Salı günleri dışında her gün 17:00-02:00 saatleri arasında hizmet veren mekan, İstanbul eğlence hayatının en çok tercih edilen mekanlarından biri olacak.


Beyoğlu’nun En Güzel Abisi Ahmet Ümit Pera Palace Hotel Jumeirah’ta

Tarihi mimarisi ve mistik atmosferi sayesinde dünyaca ünlü sanatçılara ilham veren Pera Palace Hotel Jumeirah, 22 Ocak 2014 tarihinde gerçekleşecek “Perşembe Buluşmaları” kapsamında Türkiye’nin en iyi polisiye yazarı Ahmet Ümit’i ağırlayacak. Polisiye romanlarıyla edebiyat dünyasına yeni bir soluk getiren Ahmet Ümit, bu söyleşi ve okumada kentlerin gizli tarihlerinden eserlerinin sihirli dünyasına, edebiyatseverleri keyifli bir seyahate çıkaracak.


Kültür ve sanat etkinlikleriyle dikkat çeken Pera Palace, İstanbul ve özellikle Beyoğlu ile özdeşleşen Ahmet Ümit’i edebiyat tutkunlarıyla,  Orient Bar’da buluşturacak. Beyoğlu'nun En Güzel Abisi, Sultanı Öldürmek, When Pera Trees Whisper, Aşk Köpekliktir, Beyoğlu Rapsodisi ve Kukla gibi eserleriyle şehir efsanelerine bambaşka bir tat getiren Ümit, 15:00-17:00 saatleri arasında, konuklarla edebiyat dolu bir sohbete imza atacak.

NERELİSİN? NİMRİLİYİM !

NİMRİ KÖYÜ GERÇEK ADINA KAVUŞTU
Elazığ - Keban'a bağlı Nimri köyü, yerleşim yerlerinin adının Türkçeleştirilmesi politikası sonucu son yüzyılda ismi değiştirilen binlerce yerleşim yerinden biri. Köyün asırlardan beri NİMRİ olan ismi 70'li yıllarda köylülere sorulmadan idare tarafından değiştirildi. Üstelik kıt su kaynaklarına sahip olan köye ironik bir biçimde “PINARLAR” adı verildi. Ancak 70'li yıllardan bu yana Nimri ismi hafızalardaki, dillerdeki, yöredeki, sözlü tarihteki varlığını korudu.


1,5 yıl önce yönetimini daha genç ve aktif bir kadronun devraldığı, merkezi İstanbul’da bulunan ve Keban Pınarlar Köyü Dayanışma Derneği ismini taşıyan derneğimiz, Nimri isminin köye iade edilmesi konusunda harekete geçilmesi için kamuoyu yaratma çabalarına girişti. Köy Dayanışma Derneğimiz bu amaçla, köyümüzün gerçek ismini tekrar kazanması için Ekim 2013'te " NERELİSİN ? NİMRİLİYİM " başlıklı bir imza kampanyası başlattı. Köyden, İstanbul'dan, Ankara'dan, Adana'dan, Bursa'dan ve farklı bölgelerden kampanyaya çok sayıda imza geldi. Derneğimiz tarafından toplanan imzalar resmi başvurunun yapılması amacıyla, kampanyaya destek veren köy muhtarlığına teslim edildi. Köy muhtarlığı Mayıs 2014'te yetkili idari birimlere iletilmek üzere Keban Kaymakamlığı’na resmi başvuruda bulundu. Yapılan başvuru Aralık 2014’te idare tarafından kabul edilerek, Nimri ismi tekrar resmi olarak tanındı. Böylece NİMRİ GERÇEK ADINA KAVUŞTU.

Bir ismin tanınması, taşıdığı zaman, mekan, dil ve toplumsal belleğinin tanınmasıdır. Bu bakımdan köyümüzün gerçek isminin tekrar kazanılması büyük önem taşıyor. Bu sevindirici haberi kamuoyu ile paylaşmaktan mutluluk duyuyor, isimleri idari makamlar tarafından değiştirilmiş diğer yerleşim birimlerinin de en kısa zamanda gerçek isimlerine kavuşmalarını diliyoruz.Nimri isminin geri alınması için aktif olarak çaba gösteren Nimri Muhtarlığı’na, tüm köylülerimize, canı gönülden destek veren dostlarımıza, komşu köylere ve kasabalara yürekten teşekkür ediyoruz. En kısa zamanda Derneğimizin adının da Nimri olarak değiştirilmesi için gereken işlemleri başlatacağız. Her yaz "Nimri'ye Hep Birlikte" ismiyle düzenlediğimiz toplu köy seyahati sırasında Nimri tabelasını tüm Nimrililerle birlikte köy girişine asmak dileğiyle…

12 Ocak 2015 Pazartesi

JOLLY TUR KIBRIS'TA BÜYÜK BULUŞMAYI GERÇEKLEŞTİRDİ

Jolly Tur, 320 acentasıyla Kıbrıs’ta bir araya geldi. Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, müşteri memnuniyeti, yenilik ve yatırım enstrümanlarıyla 28 yıl boyunca belirledikleri tüm hedeflere ulaştıklarını belirterek, Jolly Ailesi’nin yeni ofisler ve yeni bayiliklerle daha da büyüyeceğini açıkladı. Vardar, 2015 yılına da Türkiye’nin önemli noktalarına yeni ofisler ve yeni bayilikler vererek Jolly satış ağını daha da büyüterek girdiklerini söyledi


Turizm sektörünün yenilikçi ve müşteri memnuniyetine odaklanan ismi Jolly Tur, 6 Ocak 2015 - 9 Ocak 2015 tarihleri arasında yurt genelindeki acentalarıyla “değerlendirme ve motivasyon toplantısı” düzenledi.Jolly Tur yönetimi, Kıbrıs Acapulco Resort & Convention & SPA’da Türkiye genelindeki 320 acentasının temsilcileri ve aileleri ile bir araya geldi. 3 gün süren organizasyona Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Vardar, Genel Müdür Figen Erkan ile birlikte tüm departman müdürleri ev sahipliği yaptı.


Toplantının açılış konuşmasını yapan Jolly Tur Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, 2014 yılı için belirledikleri büyüme, yatırım, müşteri memnuniyeti ve inovasyon hedeflerine ulaştıklarını vurgularken, 2015 yılı için belirledikleri yüzde 25’lik büyüme hedefine doğru satış acentaları ve 3.000 kişiyi aşkın Jolly Ailesi ile birlikte emin adımlarla ilerlediklerini söyledi. Bu ağın giderek büyüyeceğine dikkat çeken Mete Vardar, Türkiye’nin önemli noktalarına yeni acentalıklar vereceklerini ve yeni ofisler kuracaklarını açıkladı. Vardar, şöyle konuştu: “28 yıldır olduğu gibi bu yıl da ödüllerle kanıtladığımız yüzde 100 müşteri memnuniyeti ve trend yaratacak yeniliklerle hedeflerimize ulaşacağız. Sürekli yükselen başarı grafiğimizde Türkiye’nin her noktasında yer alan 500’ü aşkın acenta ağımızla biz, Türkiye’nin en büyük ve başarılı ailelerinden biriyiz.


Acentalarımızın Jolly Tur Ailesi’ne kattığı değer ve güçle birlikte ‘tüm Türkiye’ye tatil yaptırmak’ misyonumuz ve hedefimiz doğrultusunda çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Daha önceki yıllarda olduğu gibi bu misyonu gerçekleştirirken müşteri memnuniyeti ve trend yaratan yenilikler; ana enstrümanlarımız olacak.”


2 yılda sadece teknolojiye yaptıkları yatırımın 7 milyon TL’ye ulaştığını, müşteri talebiyle 20 olan AVM ofis sayısını 35’e yükselttiklerini ve en üst teknoloji ile donattıkları call center kapasitelerini 100 kişiye çıkardıklarını belirten Mete Vardar, 2015 yılının Türk Tatilcinin yılı olacağını vurguladı.
Diğer yandan Jolly Tur’un departman müdürleri de 2014 yılının genel  değerlendirmesinin yanı sıra 2015 planlamaları konularında 320 acentayla görüşmeler yaptı.
Toplantıların ardından düzenlenen gala gecesinde “en iyi çıkışı yapan”, “en çok ciro yapan” ve “Jolly Tur’la 5 yılı aşkın süredir birlikte çalışan” acentalara plaketleri verildi.



KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI’NDAN İLETİŞİM MERKEZİ “176”



Kültür ve Turizm Bakanlığı “176” iletişim merkezi ile 40 milyona yaklaşan yerli ve yabancı turistin şikayet ve önerilerine cevap veriyor.Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın başlattığı uygulama ile 40 milyona yaklaşan yerli ve yabancı turist, şikâyet ve önerilerine cevap alabiliyor. Sektör temsilcilerinden alınan bilgiye göre oluşturulan iletişim merkezinde, www.alo176.gov.tr web adresinden ya da “176” çağrı merkezinden 7/24 “Canlı Destek” ve “Başvuru Sorgulama” hizmetleri veriliyor. Ayrıca, akıllı telefon uygulaması ile de başvuru sorgulaması yapılabiliyor.
“ 7/24” hizmet veren canlı destek hattı Türkçe İngilizce seçenekleri ile sorulara cevap alma imkânı sunuyor”

Çağrı merkezinde, gelen turistlerin ülkemizle ilgili soruları, bilgi talepleri ve yaşanılan anlık sorunlar, şikâyetler iletişim merkezi tarafından Türkçe veya İngilizce dil seçenekleri ile yanıtlanıyor. İlgili birimlere anlık olarak iletilen talepler, yerli ve yabancı tüm turistlere erişmek istedikleri bilgilere doğru ve hızlı bir şekilde ulaştırıyor.

Hizmet memnuniyeti sağlamak amacı ile başlatılan faaliyetlerde, Bakanlık hizmetlerini daha etkin ve verimli bir şekilde yürütebilme hedefleniyor. Aynı zamanda ziyarete gelen yerli ve yabancı turistlerin yaşadıkları anlık sıkıntıların da önüne geçmeyi amaçlayan “176” çağrı hattı bulunduğunuz yer ile ilgili bilmek istenilenlere hızlıca cevap alınmasını sağlamayı amaçlıyor.

Sektör temsilcilerinden edinilen bilgiye göre; kurulan İletişim merkezi, hizmete başladığı andan itibaren 15.000’den fazla kullanıcının bakanlık hizmetlerine ilişkin şikâyet, soru ve görüşlerini nihayete erdirdi. Bunun yanı sıra, iletişim merkezinden Kültür ve Turizm Bakanlığı mevzuatında yer alan tüm konular hakkında bilgi alınabiliyor. Gerekli durumlarda ise iletişim merkezi yetkilileri tarafından yönlendirme sağlanıyor.

“Turist Memnuniyetini Artıracak”
Bakanlığın kontrolü altındaki kültür varlıkları, müzeler, turizm tesisleri, otel, restoran, seyahat acentaları hakkında gelen şikâyet, ihbar ve önerilerinde değerlendirildiği çağrı merkezi hizmeti, sektör temsilcilerine göre turist memnuniyetini de artıracak nitelikte olduğu yönünde.

11 Ocak 2015 Pazar

Mantı Keyfi Kavacık Şubesi, görkemli bir törenle açıldı

Mantı Keyfi "En iyi mantıyı anneler yapar, sonra biz!" sloganıyla hizmet veriyor. Türkiye genelinde 16 franchise şube ile hizmet veren Mantı Keyfi'nin Kavacık Şubesi, 3 Ocak tarihinde görkemli bir törenle açıldı.


Kavacık’ta açılan franchising şubenin görkemli açılışına, İpekyolu Kuyumculuk ve Shura Otel Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Kaygısız, Mantı Keyfi kurucu ortakları Mukadder Aksoy ve Yakup Aksoy ile iş ve sanat dünyasından önemli simalar katıldı. Açılışta ikram edilen Lahana Soslu Kızarmış Hamsili Mantı, damaklarda çok özel bir tat bıraktı. Coşku dolu törene, Semih Aytaç kemençesiyle renk kattı.


Kurucu Ortaklar Yakup ve Mukadder Aksoy'un, Kavacık'da 2005 yılında evlerinin 5 m2 mutfağında başlattıkları Mantı Keyfi, faaliyetleri yenilenen konsept ve menüyle daha çok müşteriyle aynı semtte buluşuyor. "Mantıdan, Fast Food tarzı franchise marka oluşturan firma” olarak yiyecek sektöründe tanınıyor. Mantı Keyfi, önümüzdeki günlerde, Ankara, Bursa, Adana, Bodrum, Marmaris, Diyarbakır, Samsun ve Trabzon'da franchise zincirine yeni halkalar eklemeyi planlıyor.

Mantı Keyfi Kavacık Şubesi
Ayten Durna
Adres: Çubuklu Mah. Vatan Cad. Öztürk Sok.No:29/A
Kavacık Beykoz İstanbul
Telefon: 0216 693 07 93

Mantı Keyfi
Maya Gıda San. Tic. ve Paz. Ltd. Şti.
Reşadiye Bağlar Cad. No:7 Beykoz istanbul
Tel: 0216 425 51 78

9 Ocak 2015 Cuma

TURİZMCİLER UMUT ÇAKIRHAN İSMİNDE BİRLEŞTİLER

Türkiye Turizminin Kültürel Miras bölümünde uzun yıllardır çalışan bir kişi olarak bugün, “Gelişmiş Ülke Türkiye”  için kilit taşı olan fakat bilinçli olarak ön plana çıkarılmak istenmeyen bir saha hakkında yazmak istiyorum. Gereken önem verilmediği gibi sanki bilerek ve istenerek göz ardı edilen bir saha. TURİZM.

Türkiye’de de, 80’li yıllardan sonra turizm büyük bir gelişme göstermiş ve ülkenin ekonomik sıkıntılar yaşadığı ağır dönemlerde dahi büyük bir döviz girdisi sağlayarak dış açıkların giderilmesinde, işsizliğin azaltılmasında, ödemeler bilançosunun iyileştirilmesinde önemli bir paya sahip olmuştur. Aklı yeten herkes, turizmin Türkiye ekonomisi içindeki yeri ve önemini, gelişimini ve temel ekonomik büyüklükler açısından durumunu analiz edebilecek niteliktedir. Turizmin sadece bikinili turistler olarak algılanmaması gerektiğini ise bu sektörün içinde dirsek çürütmüş turizmciler yıllar boyu hükümetlere anlatmaya çalışmışlardır. Durum ortada..
Türkiye’ye deki turizm çeşitliliği, gelen toplam yabancı turist sayısı, turizm geliri, turist başına harcama, turizmin milli gelir, ihracat ve toplam yatırımlar içindeki payı ile turizm tesis ve sayısını içeren söz konusu tüm veriler; turizmin 80’li yıllardan günümüze çok büyük bir gelişme kaydettiğini ve Türk ekonomisinin en önemli sektörlerinden biri olduğunu göstermiştir. Buna rağmen, hükümetlerin hatalı ve özensiz tutumları Turizm sahasına çok acı yansımıştır.

Turizm gelirleri ile turist sayısının daha da arttırılması, tarihsel zenginliğimizin ön plana çıkarılması, her bir köşemizin butik bir kişiliğe sahip olması açısından çevreyle uyumlu, rekabetçi ve sürdürülebilir politikalar izlenebilirse, Türkiye’nin ileri yıllarda uluslararası turizm gelirinden çok daha fazla pay alması mümkün olacaktır. Bu da, toplumsal refahı en kısa sürede yükseltecektir inancım hala kuvvetli. 

Ülkemizde turizm, milyonlarca etkileşimin bir arada ortaya çıktığı, kendine özgü tarihi ve dili olan ve çok sayıda insanın katıldığı bir kitle hareketi niteliğini kazanmıştır. Uçak şirketleri, deniz yolları, tren, kiralık araba şirketleri, seyahat pazarlamacıları ile sorunlara çare bulan kişiler, pansiyonlar, restoranlar ve toplantı merkezleri gibi kimi büyük kimi küçük iş kollarından oluşan 81 farklı alt sektörle bağlantılıdır ve bünyesinde daha farklı yüzlerce yan kuruluşu barındıran bir şemsiye görünümündedir. Ayrıca turizm, günümüzde telekomünikasyon ve enformasyondan sonra 21. Yüzyıla damgasını vuran, dünyanın üç temel hizmet sektöründen biri durumundadır. 

Yükselen refah düzeyine paralel olarak, seyahate ayrılan gelirin ve ulaşım olanaklarının artması ile büyüyen turizm pastasından en yüksek payı almak için turist çeken ülkeler arasındaki rekabetin de buna paralel olarak artacağı öngörülmektedir. Yani turizmin, eğer doğru devlet politikaları ile ülke ekonomisine çok büyük katkılar sağlayarak, kalkınmada önemli bir rol üstlendiğini belirtmek yanlış olmayacaktır. 
Turizm Sektörünün hükümet politikasının içerisinde doğru ve kuvvetli bir temsil ile dikkat çekeceğine inanıyorum. Fakat TBMM de aktif turizm sektöründen vekillerimizin sayısının çok az oluşu bu kamuoyunun sesinin cılız çıkmasına neden olduğu inancındayım. 

Bu günlerde beni bu sahada mutlu eden bir gelişmeyi sevinçle yakından takip ediyorum. Turizm sektörünün duayenleri, 2015 seçimlerinde TBMM de bir temsilcilerinin olabilmesi için kollarını sıvamış gözüküyorlar. 

Adayları yıllardır turizmin içinde yönetici pozisyonunda çalışmış, 2004 den itibaren 35 bin kişilik “Profesyonel Turizm Yöneticileri Birliği” nin kurucusu ve başkanı, TURKK - Turizm Kümelenmesi İnisiyatif Grubunun kurucusu, TurizmLive ve Voice of Turkey ( Türkiye’nin Sesi) haber portalının sahibi ve daha buraya sığdıramayacağım birçok özelliği yanında aktif siyasetin içinde yıllardır bulunan Sayın Umut ÇAKIRHAN beni adı gibi çok umutlandırıyor. 

Genç, dinamik ve donanımlı kişiliği ile bu yolda akılcı çözümler üreterek, mensubu bulunan Turizm ailesine büyük katkılar sağlayacak ve Türkiye’nin turizmine bakışına büyük gelişmeler kaydedeceğine inancım sonsuz. Kendisini bu yolda her anlamda destekleyen ve yanında olan değerli kişiler kendisine olan güvenimi bir kat daha artırmaktadır. Bugün sadece güvenebileceğimiz politika üretenlere ihtiyacımız olduğu bir zamanda ilaç gibi geliyor..


Umut Çakırhan adaylığını şöyle açıklıyor ‘’Ben bir amaç ve vizyon ile yola çıktım, Türk turizmini hak ettiği temsil noktasına taşımak, tüm paydaşların ortak aklı ile yasal düzenlemeleri oluşturmak ve 10 milyon kişiye iş ve aş sağlayan 35 milyar dolar döviz girdisi sağlayan sektörümüzün hak ettiği yere getirmek için. Bu göreve milyonlarca turizm çalışanımız ile yatırımcımızla, emeklimizle, alt ve yan sektörlerimizle beraberce talibiz’’


Sektörün köşe taşlarından Umut Çakırhan’a olan desteklerini ifade etmelerini istedik;
Sayın Mustafa YAHYAOĞLU (Diske bağlı Devrimci Turizm İşçileri Sendikası Genel Başkanı),’’Temsilde adaletin sağlanması turizm sektörünün temsilinin sağlanması ile gerçekleşebilir, Umut bey gerek bilgi yeterliliği, gerek donanım ve eğitimi ile mecliste bu denli büyük bir sektörü temsile uygundur. Umut bey’in başarısı her turizmci gibi benimde isteyimdir ve desteğimi kendisi için daima vardır’’ 


Cem POLATOĞLU (Turizm Köşe Yazarı, TURSAB eski başkan adayı) Bence Umut Çakırhan yalnızca CHP'li turizmciler tarafından değil tüm turizmciler tarafından desteklenmelidir. Otelcisi. Rehberi. Esnafı. Taşımacısı, acentesi, esnafı... Sonuçta aynı gemideyiz. Ancak davul bizde tokmak başkasında. Haydi, gemimizin dümenini de tokmağıda emanet edeceksek turizmcilere emanet edelim. Şimdi birlik zamanı, şimdi Umut Çakırhan’ın çevresinde birleşme zamanı, sandıkta onu destekleme zamanı’’

Hakkı GUMUŞTAŞ (Kültür Kentler Birliği Başkanı)’’Kültürel vizyonu az ya da olmayan, bırakın kitap yazmayı okumayı bile akıl edemeyenlerin, Türkiye’de sanatın-sanatcının yazarın, çizerin halini anlaması mümkün değildir. Umut ÇAKIRHAN Türkiye’de kültürel erezyonu durdurabilecek güçlerden biri olacaktır. Umut bey yazardır edebiyatçıdır, üstelik yeni değil edebiyatçı olma özelliğini atalarından     
 alır V.Nail Çakırhan’ın kaleminin gücünü taşıyor sanki içinde’’

Pınar ÇAMLAR (Marmaris HK derneği başkanı),  Sayın Umut Çakırhan  meclis çatısı altında biz turizmcilerin sorunlarının gerçek anlamda tartışılıp çözümler üretildiği bir mekanizma kurmamızın zamanı geldi. Dileğim Umut Çakırhan gibi vatansever ve onurlu daha pek çok turizmcinin meclise girmesi ve bizleri temsil ederek sorunların çözümü için çalışmalarıdır. Biz azınlık değiliz gerçekten büyük bir ekonomik gücüz hem de toplumsal gücüz. Fakat hep göz ardı ediliyoruz. Para kazandıran turizmcilerin mecliste sesi gür çıkmalı. Umut Bey’i sonuna kadar destekliyorum ve geleceğimiz için umut olduğuna inanıyorum. Çünkü kazanan tüm turizm camiası olacak’’

Nejat TURER (PTYB Profesyonel Turizm Yöneticileri Birliğini Yönetim Kurulu Üyesi)’’ Sektörümüzdeki herkesin koşulsuz bir şekilde, ulaşabildikleri her platformda desteklenmesi gereken bir adaydır Umut Çakırhan. Bunun için her zaman yanınızdayız... Sektörünü ve işini severek yapan her kişinin Umut Bey’in yanınız da olacağına inancım sonsuz’’

Nazmi BULDANLIOĞLU (Lefke Ünv. Turizm Otel İşl. Öğretim Görevlisi)’’ Bir değil 5, beş değil 10, on değil 20 Milletvekilimiz olmalı, Umut Çakırhan turizmciler için bu yolu açmış göstermiş hedefini ortaya koymuş, bildiğim- güvendiğim bir turizmci kardeşimdir, ona destek olmak turizmcinin ve turizmin gelişmesine destek olmaktır’’

Nevin Kalafatoğlu (Turizmci-Köşe yazarı)  ‘’Sektörün içinde bir bilen olarak mecliste olması bize güç verecek ayrıca bunca sıkıntılı günlerdeyken ülkem vatanım deyip bağrına taş bağlayanların kıymetini bileceğiz elbet. Bu kişi Umut Çakırhan dır. Her şartta nerede olursanız olun destekcisiyim, hem eğitimci yönünü ile milletvekilliği görevin de de örnek davranışlarda olacak ender insanlardan biri olacaktır Bunun için bir lider seçtik ve Umut Çakırhan’ın çevresinde toplandık’’ 


Sonuç olarak, Dünya turizminin odak noktalarından birini oluşturan Türk turizminin bundan sonraki amacı, büyüyen dünya turizm pazarındaki payını daha üst seviyelere çıkarmak olmalıdır. 

Bu durumda turizm, günümüz de döviz girdisini artırıcı ve istihdam sağlayıcı özellikleriyle ulusal ekonomiye katkıda bulunan, uluslararası kültürel ve toplumsal iletişimi sağlayıcı ve bütünleştirici etkisi ile dünya barışının korunmasında büyük payı olan bir sektör olarak daha etkin politikalarla ulusal düzeyde yönetilmelidir. Bu konuda Sayın Umut ÇAKIRHAN’a güveniyor ve sonuna kadar destekliyorum..

Haber: Y.Müh. İpek Dilek ALP - BM Uzman Liderler Eğitmeni



Gurme burger sektörü, Burger Break markasının yükselişine tanıklık ediyor

Ankara’da doğdu, hedefi New York
Başkent olduğu günden bu yana birçok ünlü markaya ev sahipliği yapan Ankara, son 2 yıldır da Yücelen Grup’un fast food sektörüne kazandırdığı Burger Break markasının yükselişine tanıklık ediyor. Küçük bir Anadolu kasabası iken Başkent olan Ankara, yıllar içinde modern yaşamın ihtiyaçlarını karşılayacak her türlü mekanı bünyesine katmayı başardı. Cumhuriyetin ilk yıllarında birbiri ardına açılan batı tarzı restoranlar, müdavimleri devlet adamları ve siyasetçilerle birlikte anılır oldular.


Karpiç’in adı Büyük Önder Atatürk’le; RV’nin adı 2. Cumhurbaşkanı İsmet İnönü ile bütünleşirken, Süreyya Gazinosu ile Yüksel Palas, 3. Cumhurbaşkanı Celal Bayar ve eski başbakanlardan Adnan Menderes’in tercihi oldu. Başkent Ankara, son yıllarda da aralarında Big Chefs, Tadım Pizza, Quick China gibi markaların bulunduğu birçok ünlü zincir restoranın doğduğu kent olarak dikkati çekti. Bu markalara son alarak, faaliyet gösterdikleri her sektörde zirvede yer almalarıyla tanınan Yücelen Grup’un, 2 yıl önce Başkentlilerle tanıştırdığı Burger Break eklendi. Gurme burger sektörüne iddialı bir giriş yapan ve kısa sürede şube sayısını 4’e yükseltmeyi başaran Burger Break’ın 5. şubesi de bu ay Bahçelievler’de açılıyor. Yücelen Grup, sunum ve lezzet farklılığı ile dikkati çeken Burger Break markasını, franchise uygulamasıyla önce Türkiye geneline, ardından da yurt dışına taşımayı hedefliyor.

Yücelen Grup’un Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hakan Yücelen, gurme burger pazarına 2013 yılında iddialı bir giriş yapan Burger Break’in doğuşunu ve markalaşma sürecini anlatırken, markanın temelinin, Türk siyasi tarihinin önemli simalarından merhum Rüştü Kazım Yücelen’in ailesinin yıllardır süregelen bir gurme geleneğine dayandığını ifade etti. Hakan Yücelen, kardeşlerden Mustafa Yücelen’in ABD’deki eğitimi sırasında keşfettiği, ancak alışılmışın çok ötesinde bir lezzet taşıyan burger menüsünün babası Rüştü Kazım Yücelen, ağabeyi Ali Yücelen ile aile bireyleri, özellikle de çocuklar tarafından çok beğenilmesi üzerine Burger Break markasının doğduğunu vurguladı.
Gece gündüz çalışarak, burgeri, belli bir yaş grubuna hitap eden fastfood ürünü olmaktan çıkarıp, 7’den 70’e herkesin tüketebileceği yemeğe dönüştürmeyi amaçladıklarını bildiren Yücelen, şöyle dedi:

“Olmazsa olmazımız doğallıktı. Hem etin iyisini, hem baharatın doğalını kullanıp, lezzeti ve görünümü hayran bırakacak menüler oluşturduk. Hedefe ulaşmak için paradan kaçınmadık, mutfak ustalarının en iyileriyle çalıştık. Araştırmalarımız sonucu, burgerimize en uygun eti Konya yöresinde bulduk. Köftesini sadece doğal baharatlarla zenginleştiriyoruz, öyle ki tuzun bile doğalını kullanıyoruz Menüyü de, 18 ayrı burgerin yanı sıra sandviç, tost, atıştırmalık tabak ve tatlı ile çeşitlendirildik.”

Dünya markası olmayı hedeflediklerinden, yurt dışında da kolay telaffuz edilebilmesi amacıyla Burger Break isminde karar kıldıklarına işaret eden Hakan Yücelen, Ankara yapılanmasını 2015’te tamamlayarak franchise yoluyla önce yurt içinde ardından da yurt dışında şubeler açmayı hedeflediklerini bildirdi.Burger Break lezzetinin yaratıcısı Hakan Yücelen, hikayenin finali için adres olarak New York’u gösterirken, şu iddialı ifadeleri kullandı:“Burger Break lezzet testleri son aşamalarına gelmişti, iş gereği yurt dışına çıktım. Neredeyse tümAvrupa’yı gezdim, döndüğümde ‘Arkadaşlar Avrupa’nın en güzel, en lezzetli burgeri bizde’ dedim. Gerçekten de içten dile getirdim bu iddiayı. Sonra yolum New York’a düştü, oradan döndüğümde ekibi topladım. ‘Dünyanın en iyi burgeri bizde. Sahip çıkın, yakın zamanda bu lezzet bizi dünya markası yapacak’ dedim. Son derece iddialıyım. En büyük hedefim New York’ta burger satmak. Bunu da başaracağım.”


Setur Sömestirde Keyifli ve Eğlenceli Tatil Alternatifleri Sunuyor

Setur Yurtiçi ve Yurtdışı Turlar Müdürü Yeşim ÖZALTAY, sömestir tatil seçeneklerini değerlendirdi.Ayrıcalıklı tatili alternatif seyahat olanaklarıyla birleştiren Setur, sömestirde seyahat severlere birbirinden güzel seçenekler sunuyor. Yarıyıl tatil seçeneklerini değerlendiren Setur Yurtiçi ve Yurtdışı Turlar Müdürü Yeşim ÖZALTAY, yurtiçinde Kartalkaya, Uludağ ve Palandöken’i önerdi. Yurtdışında Alp’lerdeki kayak destinasyonları, sıcak bölgeler ve klasik destinasyonların tercih edildiğini dile getirirken; gemi turlarında ise Akdeniz bölgesi, Karayipler ve Güney Amerika gibi sıcak yörelerin ülkemizden turist alacağını belirtti.


Yurtiçinde En Çok Tercih Edilen Bölgeler; Kartalkaya, Uludağ ve Palandöken Oldu

Sömestirde yurtiçi paket turlarında Kartalkaya, Uludağ ve Palandöken’de bulunan kayak merkezlerini öneren Yeşim ÖZALTAY, yarıyıl tatilinde daha ılıman hava koşullarını tercih edenler için ise yurdun güney bölgesinde bulunan otellerde % 25’e yakın indirim sunduklarını dile getirdi. Yurtiçi tatili planlayan tatilcileri uyaran ÖZALTAY, doluluk oranı çok yüksek olduğu için kalan son yerlerin kısa zamanda tükeneceğini belirtti. Sömestiri kar tatili fırsatına dönüştürmek isteyen aileler için fiyatlar Setur’la 1.000 TL ile 4.000 TL arasında değişiyor.

ÖZALTAY: “Sömestirde grup organizasyonu olarak 400, münferit seyahat edecekleri ise 200 olarak öngörüyoruz”

Sömestir tatilinde yurtdışına çıkacak olan tatilciler tercihlerini ağırlıklı olarak kayak merkezleri, sıcak bölgeler ve klasik destinasyonlarından yana kullandı. Kayak bölgeleri olarak Alpler’de Fransa, Avusturya ve İtalya tercih edilirken, sıcak rotalardan Uzakdoğu, Güney Afrika, Küba ve Güney Amerika tercih edildi. Vazgeçilemeyen destinasyonlardan Batı - Doğu Amerika, İtalya ve Dubai bölgeleri ise yine ağırlıklı olarak ziyaret edilen bölgeler olacak. Bu turların fiyat aralıkları kişi başı 627 € ile 6.997 € arasında değişiyor.

Kayak merkezleri, sıcak bölgeler ve klasik destinasyonların dışında önerilerde bulunan Setur Yurtiçi ve Yurtdışı Turlar Müdürü ÖZALTAY, Viktorya Şelaleri, Patagonya ve Laponya’nın da görülmek için en uygun dönemlerden biri olduğunu belirtirken, “Sömestirde grup organizasyonu olarak 400, münferit seyahat edecekleri ise 200 olarak öngörüyoruz. Kontenjanlarda müsaitlik olması halinde Uzakdoğu, Güney Amerika, Güney Afrika, İtalya ve Dubai’ye son haftaya kadar rezervasyon yapılabiliyor ancak tatilcilere Avusturya, Fransa ve Amerika destinasyonlarında vize sürecinin gözetilmesini öneriyoruz.” dedi.

ÖZALTAY; “Misafirlerimize gemi turlarındaki kontenjan azlığı sebebiyle erken rezervasyon yapmalarını tavsiye ediyoruz”

Sömestir tatili döneminde gemi seyahati planlayan tatilciler çoğunlukla Akdeniz bölgesi, Karayipler ve Güney Amerika gibi sıcak yöreleri tercih etti. Yarıyıl döneminde gemi ile yurt dışına çıkacak tahmini misafir sayısının 160 olduğunu belirten Yeşim ÖZALTAY; “Tatil kapsamında gemi seyahatinde özellikle vize sorunu yaşamak istemeyen misafirlerimize en çok tercih edilen bölgelerden biri olan Güney Amerika’yı ve Kanarya Adaları’nı öneriyoruz. Gemi turlarındaki kontenjan azlığı sebebiyle erken rezervasyon yapmalarını tavsiye ediyoruz. Biz de hali hazırda erken rezervasyon avantajı bulunan paketlerimizin satışına devam etmekteyiz.” dedi. ÖZALTAY ayrıca, turun kalkış tarihinin yakınlığına göre vize işlemlerinin uzun sürebileceğine dikkat çekerek tatilcileri bu doğrultuda rezervasyon yapmaları konusunda öneride bulundu.

Setur sömestir gemi seyahatlerinde 899 €’dan başlayan 12 günlük özel tur paketleri ve 650 €’dan başlayan 1 haftalık uçak hariç Karayipler gemi paketleri sunuyor.