13 Ağustos 2021 Cuma

Tokat’ın Alaçatı’sı, Türkiye’nin Rio’su Almus Baraj Gölü

Tokat’ın Alaçatı’sı, Türkiye’nin Rio’su Almus Baraj Gölü'nde hangi aktiviteler var?.Günümüzde bir alabalık yetiştirme alanı olarak da önemsenen Almus Baraj Gölü, Yeşilırmak'ın hafif bir dirsek çevirerek Omala Ovası boğazına girdiği yerde zonlu toprak dolgu tipinde yapılmıştır. Baraj çevresi ormanla kaplıdır. Kıyıda çok sayıda koy bulunmaktadır. Göl su sporları içinde ideal bir parkurdur.

Tokat’ın Alaçatısı, Türkiye’nin Riosu denilecek kadar güzel Almus diyen Almus Belediye Başkanı Bekir Özer; “ Misafirlerimiz geldiği zaman sade konaklayıp, yiyelim, içelim, oturalım olmaz, burada onları eğlendirmemiz lazım. Ben hep diyorum ki burası Tokat’ın Alaçatısı, Türkiye’nin Rio’su diyorum.

İnsanları burada eğlendirmemiz lazım.

almus-belediye-baskani-bekir-ozermalkayatokatatv-turlari-almus-baraj-golu.jpg

Burada ATV lerimiz var. Gölün kenarında, göle sıfır ATV gezilerine çıkıyoruz

Sadece gölün kenarında değil, ATVlerle yaylalara da çıkıyoruz, yaylalarımız çok yakın. 2-3 km uzaklıkta 10-15 dakika mesafelik yerlerde yaylalarımız var. ATVlerle yayla turları, yayla safarileri yapıyoruz” dedi.

AT GEZİLERİ YAPIYORUZ

Atımız var, binicilik yapıyoruz. Atlarla isteyen gölün kenarında dolaşabiliyor, isteyen yaylalara çıkabiliyor.

EN BÜYÜK İKİNCİ ZİPLİNE BİZDE

Gölün üzerinden geçen Türkiye’nin en büyük ikinci zipline’ı bizde. Dev salıncağımız var.

SAHİLYOLU PROJESİ

Eğlence merkezi yapmaya çalışıyoruz. Bunun yanında yeni bir projemiz var “Sahilyolu” diye. Gölün kenarında göle sıfır, sahil yolumuzu düzenleyip, fayton, bisikletli fayton, bisiklet, elektrikli scotterlarla orayı canlandırmak istiyoruz.

OFF-ROAD PARKURU

Sahil yolunun altına da Off-Road Parkuru yapacağız. Gelen insanlar bir çok aktiviteyi yapıp, kendini eğlendirebilecek.

ÜÇGEN DUBLEKS ORMAN EVLERİ

Ormanın içerisinde üçgen dubleks evler yapacağız. Havası temiz, ormanın içerisinde, gölün karşı tarafında evler yapmak istiyoruz. Almus Belediye Başkanı Bekir Özer; “Almus’ta görevi devir aldığımızda otel eksik olduğunu fark ettik. Hemen ihalesini yaparak, oteli yaptık. İnsanlar gelecek, yiyecek, içecek, bir de göl manzarası seyredecek. Böyle olmaz dedik ATV safarileri de devreye soktuk. 17 ATV ile işletmeci burada ATV turları yapmaya başladı” diyerek Almus hakkında bilgi aktarmaya devam etti.

ATV TURLARI NE KADAR?

ATV Turları parkura göre değişkenlik göstermekle birlikte 50TL ile 150 TL arasında fiyatlandırılmaktadır.

GÖLDE GEMİ TURLARI

Gölün üzerinde gemi turları yapıyoruz. İnsanları eğlendirmek adına gemimizle de turlar yapıp, 1-1,5 saat turlar gerçekleştiriyoruz. Gemide nişan, evlilik, evlilik teklifi, düğün törenleri de yapabiliyoruz.

almus-belediye-baskani-bekir-ozermalkayatokatatv-turlari-almus-baraj-golu-001.jpg

MALKAYA’NIN HİKAYESİ

Malkaya’sı dediğimiz mevkiideyiz. Burası ismini tufandan alıyor. Karşı dağın tepesinde İmam Gazi dediğimiz büyük bir komutan türbesi var. Orada savaşırken düşman askerine yenileceği zaman burada tufan kopuyor ve düşman askeri burada yok oluyor. Malkaya dediğimiz yer Tufan’da çöküyor. Tarih kitaplarında şöyle yazıyor: “gökyüzünden yağmur yağdı, yerden su fışkırdı, gündüz zifiri karanlıktan daha karanlık oldu”.

Belediye Başkanı Bekir Özer; “Almus eğlencenin merkezi Tokat’ın Alaçatısı, Türkiye’nin Riosu diyorum ve Almus’a herkesi bekliyorum” dedi.