BEKO’DAN İSPANYA’DA “YEMEK PİŞİRME VE PAYLAŞMA MARATONU”
İspanya’nın başkenti Madrid’de düzenlenen “Beko Yemek Pişirme ve Paylaşma Maratonu”nda İspanyol şef Martin Berasategui yönetiminde hazırlanan 2000 tabak yemek, ihtiyacı olanların faydalanması amacıyla restoranlara dağıtıldı.
Beko, İspanya’nın başkenti Madrid’te 15 Ekim Salı günü “Beko Yemek Pişirme ve Paylaşma Maratonu” isimli bir sosyal sorumluluk etkinliği gerçekleştirdi. İlk defa düzenlenen maraton kapsamında 300 aşçı, yemek okulu öğrencisi ve 20’den fazla gönüllü yemek yaptı. İspanya’nın en fazla Michelin yıldızlı aşçı şefi Martin Berasategui´nin yönetiminde hazırlanan yemekler, ihtiyacı olanların faydalanabilmesi amacıyla Madrid’deki özel restoranlara dağıtıldı. Beko İspanya Genel Müdürü Cem Akant tarafından başlatılan maraton, Madrid Belediye Başkanı Ana Botella’nın kampanyayı ziyareti ve desteği ile hız kazandı ve gün sonunda 2000 tabak yemek restoranlara teslim edildi.
Kampanya, 300’e yakın beyaz eşya mağazasında bir ay boyunca müşterilerden yardım amaçlı toplanılan yiyecek ürünlerinin, 31 Ekim’de yine aynı hizmeti veren restoranlara teslim edilmesi ile tamamlandı.
Beko İspanya’nın sosyal dayanışma alanındaki bir önceki kampanyasında Madrid’te dev bir çamaşır makinesinde biriktirilen ve 300’e yakın satış noktasında toplanıp, temizlenerek kullanıma hazır hale getirilen iki ton giyecek ihtiyacı olanlara dağıtılmıştı.
TURİZMİN SESİ |Turizm ve Turizmcinin Sesiyiz | Turizm Haberleri | Gastronomi Haberleri | Etkinlik Haberleri | turizminsesi@gmail.com
17 Kasım 2013 Pazar
BAŞKAN ÖMER TURGUT OĞUZ’DAN KÜLTÜR VE SANATA DESTEK
Aliağa Belediyesi’nin çocuklardan yetişkinlere kadar toplumun tüm kesimlerine kültür sanat eğitimi verdiği Belediye Konservatuarı’na başkan Oğuz sürpriz bir ziyaret yaptı. Eğitimler sırasında bir anda karşılarında Aliağa Belediye Başkanı Ömer Turgut Oğuz’u gören kursiyerler, hem şaşkınlık hem de sevinç yaşadı. Aliağa Belediye Başkanı Ömer Turgut Oğuz, tüm kursiyerlerle tek tek ilgilenerek, eğitim aldıkları dallarda bilgi aldı. Başkan Oğuz, 5 yıldan bu yana kültürel ve sanatsal eğitimlere verdikleri desteğin artarak süreceği müjdesini de verdi.
Her yıl ortalama bin 500 kişiye eğitim vererek, Aliağa’da her yaştan ve meslekten kişiyi kültür sanat aktiviteleriyle tanıştıran Aliağa Belediye Konservatuarında 2013-2014 eğitim öğretim döneminde eğitimler tam kapasite ile sürüyor. Konservatuarda bu dönem; tiyatro, keman, piyano, bağlama, gitar, resim, satranç, ritimsel terapi, ud, üflemeli çalgılar, halk dansları, Latin dansları, Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği korosu kursları için sınıflar açıldı. Aliağa Belediye Tiyatrosu (ALBET) eğitimleri de çocuklar ve yetişkinler olmak üzere 2 grupta sürüyor. Vatandaşlardan yoğun ilgi gören Konservatuarda dersler hafta içi ve hafta sonu olmak üzere iki ayrı grupta veriliyor. 23 eğitmenin eşlik ettiği ücretsiz kurslar Haziran ayında sona erecek.
BAŞKAN OĞUZ’DAN, KURSİYERLERE SÜRPRİZ ZİYARET
Aliağa’yı 5 yılda kültür sanatla yaşayan bir kente dönüştürdüklerini belirten Aliağa Belediye Başkanı Ömer Turgut Oğuz, konservatuar bünyesinde süren eğitimlerin heyecanını kursiyerlerle birlikte yaşadı. Özellikle çocuklardan büyük ilgi gören Başkan Oğuz söylenen şarkılara ve ritimlere eşlik etti. Eğitmenlerle de sohbet eden başkan Oğuz, “Belediyecilik sadece yol yapmak, çöp toplamak değil. Toplumcu bir belediyecilik anlayışıyla, eğitimi, kültürü, sanatı içine alan ve kentte yaşayanları sosyal kültürel etkinliklerin içine katan bir anlayışla belediyecilik yapmak gerekiyor. Biz bunu 5 yıldır başarıyla uyguluyoruz. Çocuklarımızın, gençlerimizin ve büyüklerin heyecanına ortak olmak için buradayım. Herkesin buradaki eğitimlerimizi, kurslarımıza katılanların enerjisini görmesini diliyorum” dedi.
HÜNERLER YILSONUNDA GÖSTERİLECEK
Aliağa Belediye Konservatuarında verilen eğitimler sonunda ortaya çıkan ürünler ve edinilen deneyim yılsonu sergileri, konserler ve diğer aktivitelerle Aliağa halkı ile paylaşılacak. Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziği koroları yaz konserleriyle, ALBET de tiyatro oyunuyla Aliağa’da kültür sanat coşkusu yaşatacak
Türkiye’nin en büyük Otel Rezervasyon Sitesi 16 Kasım’da Açılıyor
“İster otel ister pansiyon ön ödemesiz rezervasyon “ sloganıyla 16 Kasım’dan itibaren yayın hayatına başlayacak olan ‘’otelz.com’’ Türkiye’de binlerce otelden oluşan ürün gamıyla tüketicilerin hizmetine sunuluyor.
www.otelz.com’da iş seyahatinden, deniz kıyısına, kayaktan, kaplıcaya, her türlü konaklama tesisine rezervasyon yaptırmak mümkün olacak. Her zevke ve keseye uygun tüm oteller bu sitede bulunacak. Konaklamaya dair tüm seçenekler otelz.com’da bir tık uzağınızda olacak.www.Otelz.com ’un yazılım altyapısı, güncel teknolojinin tüm olanakları kullanılarak 12 kişilik bir ekip tarafınan uzun süreli çalışmalar sonucu oluşturuldu. Sistemin güvenliği, kalitesi ve kolay kullanımı açısından Türkiye’nin en önemli ve en deneyimli markalarıyla bu yolculuğa çıkıldı. 120 kişilik turizm sektörü deneyimli seçkin bir kadro kuruldu ve Türkiye çapında bütün tesislerle görüşecek 35 kişilik bir pazarlama ekibi oluşturuldu.‘’Otelz.com’’ özelinde önümüzdeki 2 sene içerisinde 5 yıldızlı otelden pansiyona, rezidansdan hostele kadar 8 binin üzerinde konaklama tesisi ile anlaşma yapılması hedefleniyor.
Ön ödeme yok...
www.otelz.com ile tüketicilere büyük kolaylıklar geliyor. Ön ödemesiz rezervasyon imkanı sağlanıyor. Rezervasyon esnasında her hangi bir ücret alınmıyor. Müşteriler konaklamalarının bitiminde ödeme yapıyorlar. Ayrıca müşterilerden rezervasyon ücreti veya başka bir ek ücret de talep edilmiyor
Nerede? Nereye? Ne kadar uzakta?...
Oldukça geniş bir ekip, Türkiye’deki bütün müzeleri, parkları, bahçeleri, adliyeleri, ören yerlerini, simge yapıları, alış veriş merkezlerini, yaklaşık 8.000 tane noktayı sisteme tanıttı. Ayrıca otelin bölgesi kadar nereye yakın olduğu veya olması gerektiğini de tüketici tarafından seçilebilir hale getirildi. Bu sayede otel rezervasyonu yapmak isteyenlere büyük kolaylık sağlamak mümkün oldu. Örneğin; Kemer Adliyesine yakın otel arayan bir avukatın arama çubuğuna Kemer Adliyesi yazması yeterli oluyor. Sistem o noktanın 6 km yarıçapındaki tüm konaklama tesislerini fiyatları ve müsaitlik durumları ile tüketicinin karşısına listeliyor.
Üye olmak için bir mail yeterli...Tesislerini sisteme dahil etmek isteyen oteller için siteye girip http://www.otelz.com/tesis-ekleme linkini tıklayarak açılan formu doldurmaları yeterli olacak.
Kendi tesisini ve kampanyanı kendin tanıt...
Tesisler, 365 gün erken rezervasyon kampanyası düzenleyebilecekler. Müşterinin tesise giriş tarihi ile rezervasyonun yapıldığı tarih arasındaki gün sayılarını erken rezervasyon kriteri olarak belirleyip diledikleri şekilde indirim verebiliyorlar.
Örneğin; bir tesis otele giriş tarihine 200 gün kalaya kadar yapılan rezervasyonlara %40 indirim, 150 gün kalaya kadar yapılan rezervasyonlara %35 indirim verebiliyor. Buda tesislere tarihlere bağlı kalmaksızın 365 gün erken rezervasyon kampanyası düzenleme fırsatı veriyor.
Tesisler kendileri için özel olarak hazırlanan yönetim ekranından, fiyatlarını kontenjanlarını, dönemsel kampanyalarını tanıtabiliyor. Erken rezervasyon kampanyaları yapabiliyor. İptal şartlarından, çocuk yaşlarına hatta tesislerinde geçerli taksitli kredi kartlarına kadar her şeyi kendileri tanıtabiliyor. Tüm bunlar tesisin www.otelz.com’da sadece kendine özel sayfasında yayınlanıyor.
Büyüyen iç turizmde yeni bir vizyon...
Türk insanına Türkiye’nin eşsiz doğasını ve denizini, Anadolu’nun kültürünü, Karadeniz’in mis kokan yaylalarını, Doğunun gizemini gezdirmede ve tanıtmada oldukça iddialı olan otelz.com’a hizmet hayatında başarılar diliyoruz.
Web Sitemiz : www.otelz.com
7/24 Cağrı merkezi numaraları : 0850 201 0 110 (Oteller için)
0850 2012 0 111 (Müşteriler için)
Facebook adresi : www.facebook.com/otelzcom
Twitter adresi : www.twitter.com/otelzcom
İnstagram adresi: otezcom
İŞ ADAMLARINA VİZE UYGULAMASI KALDIRILMALI
ATO BAŞKANI BEZCİ “İŞ ADAMLARINA VİZE UYGULAMASI KALDIRILMALI”
HOLLANDA’NIN ANKARA BÜYÜKELÇİSİ KELLER: “EKONOMİK BAĞLARIN GÜÇLENDİRİLMESİNİN POLİTİK BAĞLARA YANSIYACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM”
Ankara Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Salih Bezci, Avrupa Birliği ülkeleriyle ticaret yapan işadamlarını sürekli vize engeliyle karşılaştığını belirterek, “İş adamlarına vize uygulaması kaldırılmalı” dedi.ATO Başkanı Salih Bezci, Hollanda’nın Ankara Büyükelçiliği’ne yeni atanan Büyükelçi Ron Keller ile Büyükelçilik Ekonomi ve Ticaret Müşaviri Müge Yazgan von Herk’i makamında kabul etti. Bezci, kabulde yaptığı konuşmada, Türkiye’nin Avrupa Birliği ülkeleriyle ticari ilişkilerinin üst seviyelerde sürdüğünü hatırlatarak, AB ülkelerinde malların serbest dolaşabildiğini ancak işadamlarının vize engeliyle karşılaştığını söyledi. AB ülkelerinin işadamlarına vize uygulamasını kaldırması gerektiğini kaydeden Bezci, “Ticaretin olduğu yerde siyasette de ortak noktalara varılır” dedi. Bezci, Hollandalıların Ankara’da çiçek yetiştirmek üzere jeotermal ısıtmalı seracılık başta olmak üzere pek çok alanda yatırım yapabileceğini, portföy yatırımlarında Ankara’yı tercih edebileceğini ifade etti.
Türkiye’nin Hollanda ile dostane ilişkililer yürüttüğünü kaydeden Bezci, Ankara Ticaret Odası olarak bu ilişkilere katkı sağladıklarını söyledi. Bezci, ASF’nin tanıtım yüzü olarak seçilen Doutzen Kroes’un Hollanda’lı olduğunu ve festivalle aynı dönemde Hollanda ile Türkiye ilişkilerinin 400. yılı nedeniyle geçen yıl Ankara’da organize edilen Hollanda Köyü’nün açılışına katıldığını hatırlattı.
AB ÜYESİ 6 ÜLKE’YE TİCARİ DOSTLUK ANLAŞMASI
AB üyesi altı ülkenin başkentlerinin ticaret odalarıyla 2014 dostluk anlaşması imzalama kararı aldıklarını kaydeden Bezci, bu ülkelerin Yunanistan Avusturya, İtalya, Almanya, Finlandiya ve İsveç olduğunu söyledi. Bezci, büyükelçinin ziyareti ve dostane yaklaşımıyla birlikte yedinci ülke olarak da Hollanda’nın listeye katılabileceğini ifade etti. Bezci, “Bu ülkelerle dostluk anlaşması imzalayıp, işbirliği yapılabilecek sektörleri belirleyerek, karşılıklı ticari ilişkileri geliştirmek için ziyaretler düzenlemeyi planlıyoruz. Ayrıca, 2014 yılında Ankara’da bu ülkelerin şehirlerine ait günler organize ederek, ülkelerarası ticari ilişkilere katkı sağlamak istiyoruz” diye konuştu.
ANKARALI FİRMALARLA İŞBİRLİĞİ”
Büyükelçi Ron Keller de yaptığı konuşmada, Türkiye ile Hollanda’nın ticaret hacminin 6,7 milyar Euro olduğunu belirterek, “Rakam yüksek, bu rakama bakarak Hollanda’nın Türkiye’nin en önemli ticari ortaklarından biri gibi gözüküyor ancak sıralamaya bakıldığında 15. Sırada yer alıyoruz” dedi. Görev yapacağı süre boyunca ekonomik bağları güçlendirmeye yönelik çalışma da yürüteceğini belirten Büyükelçi, “Ekonomik bağların güçlendirilmesinin politik bağlara yansıyacağını düşünüyorum” dedi. Hollanda ekonomisinin yüzde 80’nin dış ticaret ve yurtdışı yatırımlara dayalı olduğunu belirten Büyükelçi Keller, Ankaralı firmalarla işbirliği yapmak istediklerini ifade etti.
ODEON TOURS, İLK VE TEK EFQM 5 YILDIZ YETKİNLİK BELGESİNE LAYIK GÖRÜLDÜ
ODEON TOURS KALİTE STANDARDINI YÜKSELTİYOR
OTI Holding iştiraklerinden ODEON Tours, turizm alanındaki ilk ve tek firma olarak EFQM 5 Yıldız Yetkinlik Seviye Belgesi’ne layık görüldü.ODEON Tours İş Mükemmelliği Modeli Saha Değerlendirme Sürecinden geçerek “EFQM 5 Yıldız Yetkinlik Seviyesi” belgesini 22. Kalite Kongresi’nde aldı
ODEON Tours, Avrupa’daki kuruluşların sürdürülebilirlik açısından geliştirilmesi hedefiyle kurulan EFQM’in (Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı) yürüttüğü İş Mükemmelliği Modeli Saha Değerlendirme Sürecinden geçerek hak ettiği ‘EFQM 5 Yıldız Yetkinlik Seviyesi’ belgesini 12-13 Kasım tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’nde yapılan 22. Ulusal Kalite Kongresi’nde alarak kalite yönetiminde büyük ödüle bir adım daha yaklaştı.
OTI Holding kalite standartlarına ağırlık veriyor
OTI Holding kurumsal yapısını sürekli gelişim ilkesi ile sürdürdüğü kalite sistem çalışmaları ile yeniliyor ve tüm iştiraklerinde bu çalışmaları teşvik ediyor. OTI Holding’in gerçekleştirdiği bu çalışmalar bağımsız kurum ve kuruluşlarca da tescillendi. Türkiye’de seyahat acenteciliği hizmetlerinin tamamını kapsayacak şekilde ISO 9001 Kalite Yönetim Sistem Standardı Belgesi alan ilk şirketin ODEON Tours olmasından sonra yine ODEON Tours Avrupa’daki kuruluşların sürdürülebilirlik açısından geliştirilmesi hedefiyle kurulan EFQM’in (Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı) yürüttüğü İş Mükemmelliği Modeli Saha Değerlendirme Sürecinden geçerek ‘EFQM 5 Yıldız Yetkinlik Seviyesi’ ne ulaştı. ODEON Tours bu seviyeye ulaşan ilk Türk turizm şirketi oldu.
ODEON Tours’un Kongre Resmi Sponsoru olduğu 22. Kalite Kongresi’nde, yetkinlik belgesi almasıyla ilgili olarak konuşan ODEON Tours Yer Hizmetleri Türkiye Genel Müdürü Vahit Petek “5 Yıldız Yetkinlik belgesi; bir kuruluşun yönetim süreçlerinin tüm aşamalarında yüksek kalite ve standartta performans gösterdiğini ifade ediyor. Aldığımız belge performansımızın tescilidir. Tüm hizmet ve ürünlerimizde mümkün en yüksek kaliteyi hedeflemeye devam edeceğiz” dedi.
Otelcilik, Seyahat Acenteliği, Tur Operatörlüğü, Havacılık, Güvenlik ve Satış Acenteliği gibi alanlarda birçok iştiraki olan OTI Holding’in Kalite ve İnsan Kaynakları Koordinatörü Erdem Karakuş ise “ODEON Tours Yer Hizmetleri dahil olmak üzere tüm OTI Holding iştiraklerinde kalite yönetimine her geçen gün daha çok ağırlık veriyoruz, belgelendirmelerimizi artırıyoruz. OTI Holding, turizm uzmanı bir grup olarak evrensel kalitede hizmet vermeyi sürdürerek, iştiraklerini alanlarında liderlik vizyonuyla tam kurumsallaşmış örnek hizmet şirketleri haline gelmek amacıyla çalışmalarını sürdürüyor” şeklinde konuştu.
22. Kalite Kongre’sinde “Türkiye Turizminde 150 yıl” sergisi
Bu yıl 22’incisi düzenlenen Kalite Kongresi, Türk şirketlerinin sadece ürün kalitesinde değil yönetim kalitesinde de gelişimini sağlıyor ve şirketleri kalite standartlarına uyum sağlamaya teşvik ediyor. Kalite standartlarına çok önem veren OTI Holding iştiraklerinden ODEON Tours’un bu yıl ana sponsorlarından olduğu kongre, çok sayıda üst düzey yönetici ve profesyonelin katılımıyla birçok başlıkta yapılan oturumlarla gerçekleştirildi. 26 ülkede faaliyetlerini sürdüren OTI Holding tarafından hazırlanan “Türkiye Turizminde 150 yıl” sergisi de kongre kapsamında 12-13 Kasım tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’nde sergilendi. Büyük ilgi gören sergide Türkiye turizminin 1863’den başlayan 150 yıllık serüveni anlatılıyor.
OTI Holding iştiraklerinden ODEON Tours, turizm alanındaki ilk ve tek firma olarak EFQM 5 Yıldız Yetkinlik Seviye Belgesi’ne layık görüldü.ODEON Tours İş Mükemmelliği Modeli Saha Değerlendirme Sürecinden geçerek “EFQM 5 Yıldız Yetkinlik Seviyesi” belgesini 22. Kalite Kongresi’nde aldı
ODEON Tours, Avrupa’daki kuruluşların sürdürülebilirlik açısından geliştirilmesi hedefiyle kurulan EFQM’in (Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı) yürüttüğü İş Mükemmelliği Modeli Saha Değerlendirme Sürecinden geçerek hak ettiği ‘EFQM 5 Yıldız Yetkinlik Seviyesi’ belgesini 12-13 Kasım tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’nde yapılan 22. Ulusal Kalite Kongresi’nde alarak kalite yönetiminde büyük ödüle bir adım daha yaklaştı.
OTI Holding kalite standartlarına ağırlık veriyor
OTI Holding kurumsal yapısını sürekli gelişim ilkesi ile sürdürdüğü kalite sistem çalışmaları ile yeniliyor ve tüm iştiraklerinde bu çalışmaları teşvik ediyor. OTI Holding’in gerçekleştirdiği bu çalışmalar bağımsız kurum ve kuruluşlarca da tescillendi. Türkiye’de seyahat acenteciliği hizmetlerinin tamamını kapsayacak şekilde ISO 9001 Kalite Yönetim Sistem Standardı Belgesi alan ilk şirketin ODEON Tours olmasından sonra yine ODEON Tours Avrupa’daki kuruluşların sürdürülebilirlik açısından geliştirilmesi hedefiyle kurulan EFQM’in (Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı) yürüttüğü İş Mükemmelliği Modeli Saha Değerlendirme Sürecinden geçerek ‘EFQM 5 Yıldız Yetkinlik Seviyesi’ ne ulaştı. ODEON Tours bu seviyeye ulaşan ilk Türk turizm şirketi oldu.
ODEON Tours’un Kongre Resmi Sponsoru olduğu 22. Kalite Kongresi’nde, yetkinlik belgesi almasıyla ilgili olarak konuşan ODEON Tours Yer Hizmetleri Türkiye Genel Müdürü Vahit Petek “5 Yıldız Yetkinlik belgesi; bir kuruluşun yönetim süreçlerinin tüm aşamalarında yüksek kalite ve standartta performans gösterdiğini ifade ediyor. Aldığımız belge performansımızın tescilidir. Tüm hizmet ve ürünlerimizde mümkün en yüksek kaliteyi hedeflemeye devam edeceğiz” dedi.
Otelcilik, Seyahat Acenteliği, Tur Operatörlüğü, Havacılık, Güvenlik ve Satış Acenteliği gibi alanlarda birçok iştiraki olan OTI Holding’in Kalite ve İnsan Kaynakları Koordinatörü Erdem Karakuş ise “ODEON Tours Yer Hizmetleri dahil olmak üzere tüm OTI Holding iştiraklerinde kalite yönetimine her geçen gün daha çok ağırlık veriyoruz, belgelendirmelerimizi artırıyoruz. OTI Holding, turizm uzmanı bir grup olarak evrensel kalitede hizmet vermeyi sürdürerek, iştiraklerini alanlarında liderlik vizyonuyla tam kurumsallaşmış örnek hizmet şirketleri haline gelmek amacıyla çalışmalarını sürdürüyor” şeklinde konuştu.
22. Kalite Kongre’sinde “Türkiye Turizminde 150 yıl” sergisi
Bu yıl 22’incisi düzenlenen Kalite Kongresi, Türk şirketlerinin sadece ürün kalitesinde değil yönetim kalitesinde de gelişimini sağlıyor ve şirketleri kalite standartlarına uyum sağlamaya teşvik ediyor. Kalite standartlarına çok önem veren OTI Holding iştiraklerinden ODEON Tours’un bu yıl ana sponsorlarından olduğu kongre, çok sayıda üst düzey yönetici ve profesyonelin katılımıyla birçok başlıkta yapılan oturumlarla gerçekleştirildi. 26 ülkede faaliyetlerini sürdüren OTI Holding tarafından hazırlanan “Türkiye Turizminde 150 yıl” sergisi de kongre kapsamında 12-13 Kasım tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’nde sergilendi. Büyük ilgi gören sergide Türkiye turizminin 1863’den başlayan 150 yıllık serüveni anlatılıyor.
FELIX, BRAND WEEK İSTANBUL’A DAMGASINI VURDU
MediaCat tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Brand Week İstanbul, stratosferden yaptığı tarihi atlayışla aşılmaz bir rekor kıran ve “Uzaydan atlayan adam” olarak tüm dünyada büyük ilgi gören Felix Baumgartner’ı ağırladı. Rekorun yanı sıra pazarlama iletişimi alanında da bir dönüm noktasına imza atan Felix, “Aslında ne kadar küçük olduğumuzu görmek için yeterince yüksekten bakmamız gerekir” sözleriyle dikkat çekti.Brand Week İstanbul’un sürprizi stratosferden dünyaya en uzun düşüşü gerçekleştirerek tüm dünyayı kendine hayran bırakan Avusturyalı serbest düşüş rekortmeni Felix Baumgartner oldu. Felix, rekor atlayışın yedi yıl süren uzun hazırlıklarını ve heyecanını anlatırken gelecek planlarını da meraklılarıyla paylaştı.
Yoğun delege ve basın katılımı ile gerçekleşen etkinlikte basın mensuplarından gelen “Başkası sizin rekorunuzu kırarsa, tekrar denemek ister misiniz?” sorusu üzerine Felix, “Öncelikle önümüzdeki on yıl içinde bunun mümkün olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca, bu rekor bana ait, bu kadar imkansız bir işi ilk kim başardıysa insanlar onu hatırlar” dedi.
HAKAN AKKAYA DÜNYA JET SETİNİN GÖZDE DAVETİNDE
Hakan Akkaya, Monaco Prensi 2. Albert'in onur komitesinde olduğu Prenses Catherine Colonna de Stigliano’nun Kasım ayında Fransa’da düzenlediği dünya jet setinin yardım balosu olarak bilinen “BAL DES ETOILES” balosuna katıldı.3 gün 3 gece süren baloda Hakan Akkaya, Prenses Catherine Colonna de Stigliano’nun düzenlediği yardım balolarının uluslararası komite üyesi Gizem Engin’e tasarladığı kıyafetlerle büyük beğeni topladı.
Hakan Akkaya “Türkiye'den bu davete katılmak benim için büyük onurdu. Mutluluğum tarif edilmez. Muhteşem vakit geçirdim.” sözleriyle memnuniyetini dile getirdi.Paris’te düzenlenen “Bal Des Etoiles” balosu, dünyanın en gözde sosyal sorumluluk davetleri arasında yer alıyor. Her yıl görkemiyle dikkat çeken bu baloların Monaco ayağı “Bal De L’ete” 27—28-29 Haziran’da dünya sosyetesini tekrar bir araya getirecek.
TÜRKİYE VE SLOVANYA ARASINDAKİ TURİZMDE YENİ DÖNEM
Slovenya Turizm Kurulu / Spirit Slovenia, Türkiye ve Slovenya arasındaki turizmin geliştiği bugünlerde iki ülke arasındaki iş bağlantılarını güçlendirmek adına düzenlediği workshop ve networking toplantısı 14 Kasım 2013 tarihinde The Marmara Hotel’de gerçekleştirildi.
Çok sayıda acentanın katıldığı toplantıda Slovenya’nın lider turizm kuruluşları ile bir araya gelen Türk turizmciler Slovenya ve Türkiye arasındaki turizm bağlantıları adına önemli görüşmeler ve bilgi paylaşımlarında bulundu.
Slovenya Turizm Kurulu / Spirit Slovenia Satış Direktörü Bojan Meden; “Bu yıl üçüncüsünü gerçekleştirdiğimiz toplantımızın geri dönüşlerinden oldukça memnunuz. Toplantılarda kurulan yeni bağlantılar ile Türkiye ve Slovenya arasındaki turizm işbirliği başarılı bir şekilde ilerliyor. Bu toplantıların iki ülkenin turizm sektörüne olumlu katkılar sağlayacağına inanıyoruz.” dedi
Slovenya Turizm Kurulu / Spirit Slovenia Satış Yetkilisi Lucija Jager ise yaptığı konuşmada önemli rakamlar verdi; “Son 15 yılda Slovenya turizmi %160 artışla ortalama büyümenin üzerine çıkmayı başarmıştır. Bugün Slovenya, yılda 3 milyon ziyaretçi, 9 milyon geceleme ve 2 milyar Euro gelir sağlamasıyla Slovenya ihracatının %40’ını oluşturmaktadır.
Son yıllarda Slovenya’ya gelen Türk turist sayısında artış gözlenmektedir. 2012 yılında 13,763 Türk turist Slovenya’yı ziyaret ederken 27,535 geceleme yapmış ve bir önceki yıla göre %1.8 artış kaydedilmiştir” dedi.
Çok sayıda acentanın katıldığı toplantıda Slovenya’nın lider turizm kuruluşları ile bir araya gelen Türk turizmciler Slovenya ve Türkiye arasındaki turizm bağlantıları adına önemli görüşmeler ve bilgi paylaşımlarında bulundu.
Slovenya Turizm Kurulu / Spirit Slovenia Satış Direktörü Bojan Meden; “Bu yıl üçüncüsünü gerçekleştirdiğimiz toplantımızın geri dönüşlerinden oldukça memnunuz. Toplantılarda kurulan yeni bağlantılar ile Türkiye ve Slovenya arasındaki turizm işbirliği başarılı bir şekilde ilerliyor. Bu toplantıların iki ülkenin turizm sektörüne olumlu katkılar sağlayacağına inanıyoruz.” dedi
Slovenya Turizm Kurulu / Spirit Slovenia Satış Yetkilisi Lucija Jager ise yaptığı konuşmada önemli rakamlar verdi; “Son 15 yılda Slovenya turizmi %160 artışla ortalama büyümenin üzerine çıkmayı başarmıştır. Bugün Slovenya, yılda 3 milyon ziyaretçi, 9 milyon geceleme ve 2 milyar Euro gelir sağlamasıyla Slovenya ihracatının %40’ını oluşturmaktadır.
“2013 KADINLARLA GÜÇLENDİRİLMİŞ YÖNETİM KURULU ÖDÜLÜ” TURCAS PETROL’ÜN OLDU
Turcas Petrol A.Ş., 82 yıllık deneyimiyle enerji sektöründeki önder konumunu korurken, sahip olduğu ödüllere çok önemli bir yenisini ekledi.Turcas Petrol, “Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu” tarafından 2013 yılında ilk defa düzenlenen “Kadınlarla Güçlendirilmiş Yönetim Kurulu Endeksi”nde 1. sıraya yerleşerek "2013 Kadınlarla Güçlendirilmiş Yönetim Kurulu Ödülü”nü kazandı.
Borsa İstanbul (BIST)’a kayıtlı tüm şirketler arasında gerçekleştirilen çalışmada Yönetim Kurulu Endeksi’nde birinci sıraya yerleşen Turcas Petrol “Bağımsız Kadın Direktörler Projesi 2013”ün bu alandaki ödülünü almaya hak kazandı.“Karar Kalitesi İçin Yönetim Kurullarında Daha Fazla Kadın” sloganıyla yola çıkan Bağımsız Kadın Direktörler Projesi (BKD), kadınların yönetim kurullarındaki konumunun güçlendirilmesini ve bu yolla yönetim kurullarının daha etkin çalışmasını hedefliyor.
Ödüller belirlenirken; şirketlerin yönetim kurullarında kadınların varlığı, komite üyelikleri, profesyonel kadın üyelerin varlığı, bağımsız kadın üyelerin varlığı ve yönetim kurulu başkanının kadın olup olmaması değerlendiriliyor ve belirli ağırlıklara göre puanlanıyor. Yapılan değerlendirmede Turcas Petrol, Kadınlarla Güçlendirilmiş Yönetim Kurulu ve Ağırlıklandırılmış Kadınlarla Güçlendirilmiş Yönetim Kurulu Endeksi’nde birinci sırada yer aldı.Turcas Petrol’e ödülü 14 Kasım 2013 Perşembe günü Conrad Otel’de gerçekleşen “1. Kadın Direktörler Konferansı”nda takdim edildi. Her biri alanında uzman olan Turcas Petrol Yönetim Kurulu’nun başarılı kadın üyeleri Ayşe Botan Berker, Banu Aksoy Tarakçıoğlu ve Neslihan Tonbul da ödül töreninde hazır bulundu.
Başarılarıyla Turcas Petrol’ü birinci sıraya taşıyan kadın Yönetim Kurulu Üyelerini tebrik eden Turcas Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Aksoy, “Şirketimizin 80 yılı aşkın süredir faaliyet gösterdiği enerji sektöründe yakaladığımız başarıda, yenilikçi vizyonlarıyla Yönetim Kurulumuzda yer alan kadın üyelerimizin payı yadsınamaz. Sahip olduğumuz sürdürülebilir başarıda bizleri hedeflediğimiz noktaya ve ötesine taşıyan değerli kadın Yönetim Kurulu üyelerimize Turcas Petrol Ailesi adına derin teşekkürlerimi sunuyorum. Bu önemli ödülü bizlere kazandıran kadın Yönetim Kurulu Üyelerimizin şimdiye kadar başardıklarına bakarak gelecekte başarılarımızın artarak devam edeceğine inancım tamdır” dedi.
AYIN 20’SİNDE BİTEN YEMEK KARTINA SON!
Multinet’in “Parantez” uygulaması ile ayın 20’sinde biten yemek kartı serüveni tarih olacak! Multinet kart kullanıcıları ay başından itibaren yaptığı yemek harcamalarında Parantez.com’un kampanyalı restoranlardan faydalandığı takdirde, bol bol TATLI PARA’lar kazanacak; ay sonuna kadar yemek kartı keyfini doyasıya yaşayacak!
Parantez Nedir?
Parantez, Multinet kartınızın ay sonu gelmeden bitmesini engellemenin, hem kullanıcılar hem de üye iş yerleri için eğlenceli ve kazançlı yolu! Ücretsiz olarak faydalanabilen Parantez’de kazanmak çok kolay! Parantez.com ya da Parantez mobil uygulamasından tercih ettiğiniz bir restoranı seçerek “Bugün Buradayım!” demek yeterli... Böylece, kart kullanıcıları, aynı gün içerisinde seçtiği restorandan Multinet kartı ile yapacağı harcamalarda bol bol TATLIPARA’lar kazanacak. Ayrıca, Parantez’i kullanmayıp Multinet kartınızdaki bakiyeyi bitirdiyseniz, Multinet’in iPara teknolojisine üye olarak, kredi kartınızdan Multinet karta yükleme yapabilir ve bu sayede Multinet kartınızı kullanarak, Parantez’in avantajlarından yararlanmaya devam edebilirsiniz.
Parantez.com’dan, giderek büyüyen, birbirinden cazip kampanyalara sahip restoran ağı sayesinde size en yakın restoranları seçebilir, %50’ye varan avantajlardan yararlanabilirsiniz. Parantez.com’a girerek hemen üye olabilir ya da Parantez’in avantajlarına, restaurant ağına göz atabilirsiniz. Bilgi: www.parantez.com
Parantez IOS uygulaması ile kampanyalar cebinizde!Ayrıca, kullanıcılar, Multinet Kart kullanıcısı olsun veya olmasın, herkese açık olan Multimobil iOS uygulamasını cep telefonlarına indirerek, Multinet’in geçerli olduğu noktaları; Parantez’in IOS uygulamasını telefonlarına indirerek de Parantez hizmeti, geçerli olduğu noktalar ve kampanyalar hakkından daha fazla bilgi sahibi olabilecek.
TATLIPARA Nedir?
Parantez’den kazandığınız TATLIPARA, kampanyalardan yararlandıktan 72 saat sonra, kazandığınız kampanya oranına göre hesabınıza yatan gerçek paradır.
Parantez Nedir?
Parantez, Multinet kartınızın ay sonu gelmeden bitmesini engellemenin, hem kullanıcılar hem de üye iş yerleri için eğlenceli ve kazançlı yolu! Ücretsiz olarak faydalanabilen Parantez’de kazanmak çok kolay! Parantez.com ya da Parantez mobil uygulamasından tercih ettiğiniz bir restoranı seçerek “Bugün Buradayım!” demek yeterli... Böylece, kart kullanıcıları, aynı gün içerisinde seçtiği restorandan Multinet kartı ile yapacağı harcamalarda bol bol TATLIPARA’lar kazanacak. Ayrıca, Parantez’i kullanmayıp Multinet kartınızdaki bakiyeyi bitirdiyseniz, Multinet’in iPara teknolojisine üye olarak, kredi kartınızdan Multinet karta yükleme yapabilir ve bu sayede Multinet kartınızı kullanarak, Parantez’in avantajlarından yararlanmaya devam edebilirsiniz.
Parantez.com’dan, giderek büyüyen, birbirinden cazip kampanyalara sahip restoran ağı sayesinde size en yakın restoranları seçebilir, %50’ye varan avantajlardan yararlanabilirsiniz. Parantez.com’a girerek hemen üye olabilir ya da Parantez’in avantajlarına, restaurant ağına göz atabilirsiniz. Bilgi: www.parantez.com
Parantez IOS uygulaması ile kampanyalar cebinizde!Ayrıca, kullanıcılar, Multinet Kart kullanıcısı olsun veya olmasın, herkese açık olan Multimobil iOS uygulamasını cep telefonlarına indirerek, Multinet’in geçerli olduğu noktaları; Parantez’in IOS uygulamasını telefonlarına indirerek de Parantez hizmeti, geçerli olduğu noktalar ve kampanyalar hakkından daha fazla bilgi sahibi olabilecek.
TATLIPARA Nedir?
Parantez’den kazandığınız TATLIPARA, kampanyalardan yararlandıktan 72 saat sonra, kazandığınız kampanya oranına göre hesabınıza yatan gerçek paradır.
MARTI OTEL İŞLETMELERİ A.Ş.“2013 KADINLARLA GÜÇLENDİRİLMİŞ YÖNETİM KURULLARI” ÖDÜLÜNÜ ALDI
Martı Otel İşletmeleri A.Ş., Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu’nun hayata geçirdiği “Bağımsız Kadın Direktörler Projesi” kapsamında bu yıl ilk kez verilen “Kadınlarla Güçlendirilmiş Yönetim Kurulları Ödülü”ne layık görüldü.
Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu tarafından,BIST şirketlerinin yönetim kurullarında kadın üye sayısının artmasına yönelik olarak yürütülen “Bağımsız Kadın Direktörler” projesi kapsamında ilk kez verilen ödülde, Sabancı Üniversitesi öğretim görevlilerinin geliştirdiği endekse göre değerlendirme yapıldı.
Türk turizm sektörünün köklü ve lider kuruluşlarından Martı Otel İşletmeleri A.Ş., yönetim kurulundaki kadın üye oranı, bağımsız kadın üye oranı ve yönetim kurullarında başkan, başkan yardımcısı olarak kadın oranına göre hesaplanan endekste BIST şirketleri arasında ikinci sırada yer alarak bu ödülü almaya hak kazandı. İlk Türkiye Kadın Diektörler Konferansı kapsamında
14 Kasım 2013 tarihinde düzenlenen ödül töreninde Martı Otel İşletmeleri A.Ş. adına Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin ödülü teslim aldı.
Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu’nun yürüttüğü “Bağımsız Kadın Direktörler Projesi” ile kadınların yönetim kurullarındaki konumunun güçlendirilmesini ve bu yolla yönetim kurullarının daha etkin çalışması hedefleniyor. Proje kapsamında, 2015 dönemi genel kurullarının sonuna kadar BIST şirketleri yönetim kurullarında kadın direktör oranının yüzde 25’e ulaşması, Türkiye’de yönetim kurulunda kadın direktör bulunmayan şirket kalmaması, yönetim kurullarının kadın üyelerle güçlendirilmesi hedefleniyor.
Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu tarafından,BIST şirketlerinin yönetim kurullarında kadın üye sayısının artmasına yönelik olarak yürütülen “Bağımsız Kadın Direktörler” projesi kapsamında ilk kez verilen ödülde, Sabancı Üniversitesi öğretim görevlilerinin geliştirdiği endekse göre değerlendirme yapıldı.
Türk turizm sektörünün köklü ve lider kuruluşlarından Martı Otel İşletmeleri A.Ş., yönetim kurulundaki kadın üye oranı, bağımsız kadın üye oranı ve yönetim kurullarında başkan, başkan yardımcısı olarak kadın oranına göre hesaplanan endekste BIST şirketleri arasında ikinci sırada yer alarak bu ödülü almaya hak kazandı. İlk Türkiye Kadın Diektörler Konferansı kapsamında
14 Kasım 2013 tarihinde düzenlenen ödül töreninde Martı Otel İşletmeleri A.Ş. adına Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin ödülü teslim aldı.
Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu’nun yürüttüğü “Bağımsız Kadın Direktörler Projesi” ile kadınların yönetim kurullarındaki konumunun güçlendirilmesini ve bu yolla yönetim kurullarının daha etkin çalışması hedefleniyor. Proje kapsamında, 2015 dönemi genel kurullarının sonuna kadar BIST şirketleri yönetim kurullarında kadın direktör oranının yüzde 25’e ulaşması, Türkiye’de yönetim kurulunda kadın direktör bulunmayan şirket kalmaması, yönetim kurullarının kadın üyelerle güçlendirilmesi hedefleniyor.
KALAMIŞ AKŞAMLARI,WYNDHAM JAZZMARİNA ETKİNLİKLERİ İLE RENKLENİYOR!
Anadolu Yakası’nın ayrıcalıklı çekim merkezi Wyndham İstanbul Kalamış Marina, Kalamış’ın benzersiz atmosferinde keyifli bir müzik ve lezzet deneyimi yaşamak isteyen herkesi “JazzMarina” etkinliklerine davet ediyor.18 Kasım’dan itibaren hafta içi her gün 18.30-20.30 saatleri arasında gerçekleşecek JazzMarina etkinlikleri, canlı piyano dinletisi eşliğinde her hafta farklı bir içki konseptindeki lezzet sunumları ile kaçırılmayacak bir happy hour fırsatı sunuyor.
Kalamış Marina’daki benzersiz konumu ve muhteşem deniz manzarası, şık restoranları, spa ve spor tesisleri, seçkin dekorasyonu ve dikkat çekici mimarisiyle, Anadolu Yakası’nın sembolü haline gelmeyi başaran Wyndham İstanbul Kalamış Marina; iş ve tatil amaçlı konaklamalar için olduğu kadar sunduğu lezzet ve eğlence deneyimleriyle de Kalamış’a hayat katmayı başarıyor. Son olarak uzun kış gecelerinde iş çıkışı sofistike bir atmosferde günün yorgunluğunu atmak ya da sevdikleriyle sıcak sohbetlerde buluşmak isteyenler için çok özel bir happy hour etkinliği hazırlayan Wyndham İstanbul Kalamış Marina, “JazzMarina” akşamları ile piyanonun çekici ezgilerini ayrıcalıklı lezzetlerle buluşturuyor.
Kalamış’ta Gün Batımı, Piyanoda Caz, Masada Lezzet, Sahnede JazzMarina Var!
JazzMarina akşamlarında, Piyanist Alp Okan’ın caz müziğini harmanladığı dinletilerine, her hafta farklı bir içki ve konsepte özel lezzet sunumları eşlik edecek. 18 Kasım’dan itibaren sırasıyla Viski, Votka, Cin ve Şarap gibi dünyanın farklı bölgelerinden popüler içkilere özel menülerin sunulacağı JazzMarina etkinlikleri, lezzet ve müzik tutkunlarını buluşturmaya hazırlanıyor.
Şehrin gürültülü temposu ve iş hayatının stresinden uzaklaşmak isteyen herkes için kusursuz bir deneyim vaat eden JazzMarina etkinliklerinde bir hafta tütsülü Scotch Whiskey’nin bitter çikolata olan kusursuz uyumunu keşfedebilir, dostlarınızla birlikte sohbetin tadını çıkarabilir ve kendinizi caz notaları eşliğinde Kalamış’ın benzersiz büyüsüne bırakabilirsiniz.
Wyndham İstanbul Kalamış Marina
Adres: Kalamış Fener Caddesi 38 – Kalamış İstanbul
Rezervasyon: (0216) 400 00 00
GLOBAL LİMAN İŞLETMELERİ KARADAĞ BAR LİMAN İŞLETMESİNİ ÇALIŞTIRACAK
Global Liman İşletmeleri, Karadağ Liman İdaresi tarafından düzenlenen ihaleyi kazandı.Global Liman İşletmeleri Karadağ’ın Bar Limanı’nın halka açık olmayan %62’lik hissesini özelleştirme yoluyla aldı. Global Liman İşletmeleri CEO’su Saygın Narin, gerçekleştirilen bu özelleştirmeyle ilk kez bir Türk şirketinin yurtdışındaki bir limanın çoğunluk hissesini aldığını kaydetti.
Yolcu ve ticaret alanında Türkiye'nin üç önemli büyük limanına sahip tek liman operatörü Global Liman İşletmeleri, Karadağ Ulaştırma ve Denizcilik İşletmeleri Bakanlığı ile Karadağ Liman İdaresi tarafından düzenlenen ihale sonucunda Karadağ'ın Bar şehrinde bulunan genel yük ve kargo terminalinin 30 yıl boyunca onarım, finansman, işletim ve bakım hakkını kazandı. 15 Kasım 2013 tarihinde Bar Limanı’nda düzenlenen törenle, ilk defa bir Türk şirketi yurtdışındaki bir limanın çoğunluk hissesini almış oldu.Global Liman İşletmeleri, Karadağ’ın Bar Limanı’nın %62 hissesini yaklaşık 30mnEuro’ya portföyüne kattı. Bar Limanı özelleştirmesiyle Global Liman İşletmeleri, ilk kez yurtdışında bir limanın işletmesini almış olurken bir Türk şirketinin yurtdışında cogunluk hissesine sahip olarak işlettiği ilk liman olma özelliğini de taşıyor.
Yurtdışında büyümeyi hedefliyor
Global Liman İşletmeleri CEO’su Saygın Narin, Bar Limanı’nın Global Liman İşletmeleri portföyüne katılmasıyla limancılıkta yeni bir döneme girdiklerini belirtti. Global Liman İşletmeleri’nin son üç yıldır organik bir büyümeye odaklandığını söyleyen Narin, 2010’dan beri Türkiye’de işlettiği limanların entegrasyonu sürecinin de tamamlandığını ifade etti. Böylelikle, bölgenin sayılı ticari liman işletmecilerinden biri ve 3.5mn yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük kruvaziyer limanı olma yolundaki hedeflerinde düğmeye bastıklarını ifade etti. Narin, “Bugüne kadar limancılıkta organik bir büyüme benimsedik. Türkiye’de işlettiğimiz limanlarımızda verimlilik, sistem ve pazarlama süreçlerini yeniledik. Üç limanımızın birbiri arasındaki entegrasyonunu da tamamladık. Bu süreçlerin ardından inorganik büyümeye odaklandık. Yurtiçi ve yurtdışında yeni limanları da portföyümüze eklemek istiyoruz. Bu stratejı çerçevesinde Bar Limanı’nın %62 hissesini aldık; yeni liman alımları da yolda” şeklinde konuştu.
TIR trafiği Bar’a kayacak
Bar Limanı’nın 400.000-450.000 metrekarelik alanında 35.000-40.000 konteynır elleçlendiğini belirten Narin, bir takım alt yapı çalışmalarının sonucunda bunun 1mn konteynıra kadar çıkabileceğini söyledi.Narin sözlerine şöyle devam etti: “Kullanımı artırmak için limanı tekrar Sırbistan’a açmayı hedefliyoruz. Limana giden ancak çok aktif olmayan bir demiryolu var. Bu demiryolunu daha aktif hale getireceğiz. Ayrıca Bar Limanı yakındaki Avrupa ülkelerinin de kullanabileceği bir liman haline gelecek. Tabii bir diğer etkenin de Türkiye’den Avrupa’ya ve Avrupa’dan Türkiye’ye giden tır trafiğinin bir bölümünün Bar Limanı’na kayacağını söyleyebilirim. Ayrıca limanın çok büyük depoları var. Biz bu limana bir lojistik merkezi kurmayı da hedefliyoruz. Kruvaziyer gemilerine yeni bir rota olma potansiyeline de sahip. Bu nedenle limanda bir kruvaziyer iskelesi kurmayı da planlıyoruz. Kruvaziyer iskelesiyle ülkenin ekonomisine ilave bir katkıda da bulunacağız.”
15 Kasım 2013 Cuma
TÜSİAD, TURİZMİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİNİ SEKTÖRÜN TÜM PAYDAŞLARIYLA ELE ALIYOR
TÜSİAD Sektörel Politikalar ve Sektörel Derneklerle İlişkiler Komisyonu altında faaliyet gösteren Turizm Çalışma Grubu’nun düzenlediği “Sürdürülebilir Turizm Semineri” Eski Turizm Bakanı Işılay Saygın, İzmir Vali Yardımcısı Cumhur Güven Taşbaşı, İl Kültür Turizm Müdürü ve temsilcileri, Adnan Menderes Üniversitesi Rektörü Adnan Birincioğlu, Yaşar Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü Öğretim Üyeleri, turizm sektörü temsilcileri ve üniversite öğrencilerinin yoğun katılımıyla 15 Kasım 2013’te İzmir Mövenpick Otel’de gerçekleşti.
TÜSİAD tarafından hazırlanan “Sürdürülebilir Turizm” raporuna ilişkin ayrıntılar ve çözüm önerilerinin değerlendirildiği bu ilk toplantının açılış konuşmaları TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Sektörel Politikalar ve Sektörel Derneklerle ilişkiler Komisyonu Başkanı Sedat Şükrü Ünlütürk, Eski Turizm Bakanı Işılay Saygın ve İzmir Vali Yardımcısı Cumhur Güven Taşbaşı tarafından yapıldı.
Naile Göçen Çukurova: Turizmin Kalbi Akdeniz Çanağı Tehlikede
Seminer, TÜSİAD Turizm Çalışma Grubu Başkanı Naile Göçen Çukurova’nın “Vizyon 2050 Türkiye ve Sürdürülebilir Turizm Raporu” konulu sunumu ile devam etti. Naile Göçen Çukurova, “Küresel ölçekte turizmden kaynaklanan karbon salınımları, iklim değişikliğine yol açan faktörlerin yüzde 5 ile yüzde 12’sini oluşturuyor. Tahminlere göre sera gazı salınımları olağan seyrinde devam ederse 2035’te bu oran yüzde 130 artarak yüzde 11.5’e çıkacak. Bu artış dünya turizminin 1/3’ünü, turizm gelirlerinin ise 1/4’ünü oluşturan Akdeniz Çanağı’nın, 90 yıl içinde tamamen kirleneceğini gösteriyor. Bu durum, konumu dolayısıyla ülkemizi de yakından ilgilendirmektedir.
Bu gelişmeler ışığında turizm sektörünün sürdürülebilir bir eksende yeniden yapılandırılması kritik önem arz ediyor.” derken, çözüm önerilerine de değindi. Türkiye’nin dünya turizm sektöründe en yüksek rekabet gücüne sahip ilk 5 ülke İsviçre, Almanya, Fransa, Avusturya ve İsveç ile karşılaştırıldığında rekabet gücü ve turizmden elde ettiği gelir bakımından oldukça geride olduğunu hatırlatan Çukurova, bu olumsuzluğu ortadan kaldırabilmek için yapılması gerekenleri anlatarak ”Turizm konseylerinin oluşturulması ve bu konseyler tarafından uluslararası sürdürülebilir turizm standartları doğrultusunda kamu, özel sektör, STK, yerel yönetimler ve yerel halk iş birliği içinde turizm planlarının geliştirilmesi olumlu sonuçlar doğuracaktır.” dedi
Seminer kapsamında ayrıca “Türkiye’de Sürdürülebilir Turizm Uygulamaları” konulu bir panel gerçekleştirildi. Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Birkan’ın moderatörlüğünü üstlendiği bu panelde, TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi Esin GÜRAL ARGAT turizm işletmelerinde sürdürülebilirlik adına neler yapılması gerektiğini, Gürallar Grubu olarak kazandıkları başarı hikayelerini ve neden sürdürülebilirliği seçtiklerini anlatırken, Seferihisar’ın bir Marka Kent olması yolunda gerçekleştirdiği uygulamalarla dikkat çeken Belediye Başkanı Tunç SOYER “Bölgesel Turizm Konseyini Seferihisar’da yapalım, Seferihisar’ı pilot bölge olarak belirleyelim.” diyerek TÜSİAD Turizm Çalışma Grubu’na ve TURSAB’a çağrıda bulundu. TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Başaran ULUSOY “Artık gençleri söz sahibi yapıp onların fikirlerini de almalı, onlarla birlikte hareket etmeliyiz.” dedi. TSKB Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Orhan BEŞKÖK, TSKB olarak sürdürülebilirlik önceliklerinin çevre ve sürdürülebilir bankacılık, kurumsal yönetim ile uyum ve sosyal katkı ana ekseninde toplandığını dile getirerek yenilebilir enerjiye verdikleri desteği dile getirdi.
14 Kasım 2013 Perşembe
SKAL İSTANBUL ÜYELERİ KALYON OTEL'DE BULUŞTU
CİHANNÜMA ESERİNİ HEDİYE ETTİ
Açılış konuşmasını yapan Skal İstanbul Kulübü Başkanı Patrice Lepkovksi, toplantıya katkı ve kulübe desteklerinden dolayı Kalyon Oteli Yönetim Kurulu Başkanı ve ICVB-İstanbul Kongre Ziyaretçi Bürosu İcra Kurulu Başkanı Yılmaz Tecmen'e Boyut Yayın Grubu tarafından yayınlanan Cihannüma adlı eseri armağan etti.
SKALİTE OYLAMASI 3 GÜN SONRA SONA ERECEK
Bu yıl yapılacak Skalite Ödülleri'nin oylama süresinin 3 gün sonra dolacağını hatırlatan Lepkovski, "Ödül törenimiz 11 Aralık 2013 Çarşamba günü, Haliç Kongre Merkezi'nde düzenlenecek gala yemeğinde gerçekleşecek" dedi.
ELİF BALCI FÜSUNOĞLU İSTANBUL TANITIM KİTİ'Nİ ANLATTI
Toplantıda TUGEV-ICVB ile İstanbul Ticaret Odası ortaklığında hazırlanan bir proje olan "Uluslararası Kongreler Şehri İstanbul" tanıtım kitini tanıtan Elif Balcı Füsunoğlu şöyle konuştu: "İstanbul'un kongre turizmine katkıda bulunmak amacıyla gerçekleştirilen "Uluslararası Kongreler Şehri İstanbul" projesi tamamlandı.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)