17 Kasım 2013 Pazar

MARTI OTEL İŞLETMELERİ A.Ş.“2013 KADINLARLA GÜÇLENDİRİLMİŞ YÖNETİM KURULLARI” ÖDÜLÜNÜ ALDI

Martı Otel İşletmeleri A.Ş., Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu’nun hayata geçirdiği “Bağımsız Kadın Direktörler Projesi” kapsamında bu yıl ilk kez verilen “Kadınlarla Güçlendirilmiş Yönetim Kurulları Ödülü”ne layık görüldü.

Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu tarafından,BIST şirketlerinin yönetim kurullarında kadın üye sayısının artmasına yönelik olarak yürütülen “Bağımsız Kadın Direktörler” projesi kapsamında ilk kez verilen ödülde, Sabancı Üniversitesi öğretim görevlilerinin geliştirdiği endekse göre değerlendirme yapıldı.

Türk turizm sektörünün köklü ve lider kuruluşlarından Martı Otel İşletmeleri A.Ş., yönetim kurulundaki kadın üye oranı, bağımsız kadın üye oranı ve yönetim kurullarında başkan, başkan yardımcısı olarak kadın oranına göre hesaplanan endekste BIST şirketleri arasında ikinci sırada yer alarak bu ödülü almaya hak kazandı. İlk Türkiye Kadın Diektörler Konferansı kapsamında
14 Kasım 2013 tarihinde düzenlenen ödül töreninde Martı Otel İşletmeleri A.Ş. adına  Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin ödülü teslim aldı.

Sabancı Üniversitesi Kurumsal Yönetim Forumu’nun yürüttüğü “Bağımsız Kadın Direktörler Projesi” ile kadınların yönetim kurullarındaki konumunun güçlendirilmesini ve bu yolla yönetim kurullarının daha etkin çalışması hedefleniyor. Proje kapsamında, 2015 dönemi genel kurullarının sonuna kadar BIST şirketleri yönetim kurullarında kadın direktör oranının yüzde 25’e ulaşması, Türkiye’de yönetim kurulunda kadın direktör bulunmayan şirket kalmaması, yönetim kurullarının kadın üyelerle güçlendirilmesi hedefleniyor.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder