9 Ağustos 2013 Cuma



ANKARA SHOPPİNG FEST’TE KREDİ KARTI İLE TAM 2.5 MİLYAR LİRA HARCANDI

14 Haziran-7 Temmuz tarihleri arasında ikincisi düzenlenen Ankara Shopping Fest (Ankara Alışveriş Festivali, ASF) ilkinde olduğu gibi ikinci yılında da büyük başarılara imza attı. 24 günlük festival döneminde Başkent’te cirolar ortalama yüzde 19,6 oranında artış gösterdi.

Ankara Shopping Fest’ten yapılan açıklamada, Bankalararası Kart Merkezi (BKM) ve piyasa verilerinden derlenen festival sonuçlarına yer verildi. İstanbul Gezi Parkı’nda yaşanan olayların yansımasıyla bir haftalık rötarla merhaba diyen festival, eylemlerden olumsuz etkilense de, Başkent’in ekonomik hayatına ivme kazandırdı.  14 Haziran-7 Temmuz 2013 tarihleri arasında Ankara’da gerçekleşen festival boyunca, alışveriş merkezleri, perakendeciler ve cadde mağazalarında ortalama cirolar yüzde 19,6 oranında artış gösterdi.

-2.5 MİLYAR LİRALIK KREDİ KARTI HARCAMASI-
BKM verilerine göre, festival boyunca sadece kredi kartı ile yapılan harcama tutarı 2 milyar 500 milyon lira oldu. Geçen yılın aynı döneminde bu rakam, banka kartlarıyla  yapılan alışveriş de dahil olmak üzere 1 milyar 600 milyon lira idi.  Bu sürede Ankara’da gerçekleşen ortalama kredi kartı harcama artışı yüzde 56.3 oldu.

-25 TL VE ÜZERİ ALIŞVERİŞ SAYISI-
Festivalde otomobil çekilişine esas olarak BKM tarafından kayıt altına alınan 25 TL ve üzeri alışveriş sayısı da bir önceki yıla göre yüzde 49.3 oranında artış gösterdi. Geçen yıl 25 TL ve üzerinde tam 7.7 milyon adet alışveriş yapılırken bu sayı 2013 festivalinde 11.5 milyon adete yükseldi.

-EN ÇOK İLGİ MOBİLYAYA-
Festival indirimleri vatandaşın yüzünü güldürürken indirim uygulayan mağazaların cirolarını arttırdı. BKM verileri ile AVM’ler ve cadde mağazalardan elde edilen bilgilere göre, birçok sektörde geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre artışlar olduğu gözlendi. Buna göre, en çok artış yüzde 38 ile mobilya dekorasyon sektöründe yaşanırken, onu yüzde 29 ile gıda sektörü takip etti. Elektrik ve elektronik eşya sektöründe yüzde 20, market ve alışveriş merkezlerinde yüzde 17, yemek sektöründe yüzde 16, giyim ve aksesuar ile hediyelik eşya sektöründe yüzde 14, konaklama sektöründe yüzde 13 ve havayolları sektöründe yüzde 10 artış yaşandığı kaydedildi.

-YABANCI KARTLA HARCAMA DA ARTTI-
Yabancı banka kartları ile festival süresince yapılan alışverişlerde geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 42’lik artış yaşandığı gözlendi. Geçen yıl bu rakam bir önceki yıla göre yüzde 33 oranında artmıştı. Anadolu Turizm İşletmecileri Derneği verilerine göre,  ASF döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yabancı misafir sayısında yüzde 15,8 oranında artış yaşandı. Yani festivalde Ankara yabancı turistlere de ev sahipliği yaptı. 14 Haziran-7 Temmuz tarihleri arasında Ankara Esenboğa Havalimanı’ndan giriş yapan ziyaretçi sayısı iç hatlarda yüzde 20,6 artarken, dış hatlarda yüzde 4 olarak kayıtlara geçti.

-TAX FREE HARCAMLARINDA BREZİLYA ÖNDE-
Festival sırasında yabancı turistlerin alışverişleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2000’lere varan oranda  arttı. Türkiye’de ikamet etmeyen yolcular yurtdışına çıkarken satın aldıkları ürünlerin faturalarını ibraz etmeleri halinde, tahsil edilen Katma Değer Vergisi kendilerine iade ediliyor. Tax free olarak tanımlanan bu sistem, Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin yaptıkları alışverişi de belgeliyor. Dünyada pek çok ülkede tax free işlemi yapan Global Blue’nun verilerine göre, Ankara Alışveriş Festivali kapsamında Ankara’da harcaması en fazla artan ülkeler Brezilya ile Katar oldu. Brezilyalı  turistlerin tax free kapsamında yaptığı alışverişte yüzde 2206 artış  görülürken, Katarlıların yaptığı alışveriş yüzde 931 oranında arttı.
Katar’ı yüzde 553’lük artışla Mısır izlerken, Irak’tan gelen turistlerin alışverişleri yüzde 322 oranında arttı. Rus turistlerin harcamasının yüzde 168 oranında arttığı festivalde, Azerbaycanlıların ve Çinlilerin alışverişi yüzde 26 oranında yükseldi.

-“ÜÇÜNCÜSÜ İÇİN KOLLARI SIVADIK”
Ankara Shopping Fest’e ilişkin verileri değerlendiren Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Salih Bezci, festivalin öncelikli hedefleri arasında Ankara’nın tüm dünyaya bir marka şehir olarak tanıtılmasının yer aldığını hatırlatarak, bu hedefe ulaşmada önemli mesafeler kaydedildiğini söyledi.
 Gezi olayları gölgesinde gecikmeli olarak başlayan festivalin beklentilerin ötesinde bir başarı yakaladığını anlatan Bezci, “En çok ciro artışı mobilya sektöründe yaşanmış.  Ankara’nın en önemli ekonomi dinamiklerinden  Siteler’de ciddi artışlar yaşanması  bizim için sevinç kaynağı olmuştur. Keşke aynı başarı olayların yoğun bir şekilde yaşandığı Kızılay, Sıhhiye ve civarı ile Tunalı Hilmi Caddesinde de kaydedilseydi. Maalesef bu bölgelerdeki arkadaşlarımız eylemlerin mağduru oldu.” dedi. ASF’nin Ankara’yı marka şehir yapma yolunda önemli bir organizasyon olduğunun altını çizen Bezci, şunları söyledi: “Düzenlediğimiz bu festival Ankara için çok önemli bir organizasyondur. Biz üçüncü festival için kolları sıvadık. Ankara’da yaşayan herkesin ve tüm kesimlerin bu festivale sahip çıkması ve elini taşın altına koyması gerekiyor. Katkıda bulunacak herkesi birlikte çalışmaya davet ediyoruz”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder